کد خبر: ۲۵۲۱۲۲

پخش برنامه «فیتیله» متوقف شد

پخش برنامه تلویزیونی فیتیله به دلیل بی دقتی عوامل و رنجش خاطر هموطنان آذری زبان متوقف شد.

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
پخش برنامه تلویزیونی فیتیله به دلیل بی دقتی عوامل و رنجش خاطر هموطنان آذری زبان متوقف شد.

به گزارش روابط عمومی صداوسیما، در پی پخش برنامه «فتیله» روز جمعه 15 آبان ماه از شبکه دو سیما که بر اثر بی دقتی عوامل برنامه، موجبات رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری پیش آمد، ضروری است توضیحات زیر به اطلاع ملت شریف ایران و خصوصا هموطنان عزیز آذری برسد.

 قومیت های مختلف سرمایه سترگ و بی بدیل ایران اسلامی است که مبتنی بر احترام متقابل اقوام، احساس هویتی مشترک را برای همبستگی و اتحاد ملی فراهم آورده تا این کشور عزیز بر تند باد حوادث بپاید و کیان خویش حفظ نماید.  در این میان، صداوسیما نیز به عنوان رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران با درک این جایگاه و اهمیت احترام و حرمت همه اقوام و اقشار جامعه بزرگ ایران در مقاطع مختلف همواره عزم خود را در جهت تقویت این گنجینه و سرمایه ملی معطوف داشته است.

لیکن علیرغم این اراده و اقدامات مختلف ناشی از آن،  متاسفانه روز جمعه  15 آبان ماه در یکی از بخش های برنامه "فیتیله" که از جمله برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در شبکه دو سیمااست، به سبب اشتباه، بی‌دقتی و عدم نظارت درست عوامل برنامه ساز و ناظر مربوطه، دیالوگ‌هایی به زبان آذری بیان می شود که باعث تمسخر و در نتیجه رنجش خاطر و ناراحتی هموطنان غیور و عزیز آذری زبان شده و شکایاتی را موجب می گردد.

در این خصوص، رسانه ملی با وجود سهوی بودن این مساله، وظیفه خود می داند ضمن عذرخواهی از هموطنان و خصوصا آذری زبانان عزیز و به دور از هر گونه توجیه رسانه‌ای برای رفع  کوچکترین ابهام و بدبینی هموطنان عزیز آذری‌زبان کشورمان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسیما، موارد و تصمیمات متخذه ذیل را به اطلاع این عزیزان و همه مخاطبان رسانه ملی برساند:

1- علیرغم سهوی بودن این اتفاق، مسئولان و عوامل دخیل در تولید و پخش این برنامه، متخلف محسوب می شوند و این مساله تا آشکار شدن موضوع و ریشه های آن به طور جدی پیگیری خواهد شد.

2- با وجود جایگاه مردمی این برنامه مطابق با نظرسنجی های مختلف سال های گذشته که از آن به عنوان برنامه ای باسابقه و پربیننده یاد شده است، لیکن به خاطر این بی دقتی صورت گرفته، تا انجام بررسی های لازم  و رسیدن به نتیجه نهایی، پخش برنامه «فیتیله» فعلا متوقف می شود.

3-- مدیر پخش و مدیر گروه کودک شبکه دو به دلیل سهل انگاری توبیخ کتبی خواهند شد و جانشین مدیر پخش که مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت برکنار می شود.

4 - بدیهی است که سازمان صداوسیما پس از بررسی دقیق این موضوع و رسیدن به نتایج نهایی،  موارد را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.
برچسب ها: فیتیله برنامه
آسنات
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
بس کنید بابا چه توهینی خودم من ترک هستم تا کی میخواهید به این تفکرات عقب افتادتون ادامه بدید کشور های دیگه تو کارتون هاشون رییس جمهور رو مسخره مکنن تازه جایزه هم میبرن همین کارتون پر طرفدار مینیمون ها با ملکه انگلیس شوخی کردن اما اونا به هرچیزی که مردمشون رو شاد و خندان کنه جایزه میدن ملت ما واسه یه طنزی که اصلا پسر بچه ترکی هم صحبت نکرد میگن توهین....بس کنید توروخدا اون از برنامه مهران مدیری اینم از فیتیله واقعا مازندرانی ها دمتون گرم
بهروز از مشهد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
قرار نيست به هر عمل سخيف و زشت و بي تربيتي خنديد و پوست کلفت بود چون سرگرميه و مزاح!! آقايون فيتيله رسما از مردم آذربايجان عذر خواهي کنند.
دوستان متاسفانه فرهنگ بسيار بدي بين بخشي از مردم براي خنديدن رواج پيدا کرده است. جوک‌هاي قومي به بهانه خنديدن به قيمت تجزيه ايران و نفرت پراکني بين مردم تمام خواهد شد. هر کس اين جوک ها را بسازد و هر کس پخش کند قطعا خائن بوده و همانند دودمان قاجار هست که کشور را به باد فنا دادند.
بنده به شهرهاي مختلف ايران سفر کردم به جرات مي‌گويم مردم تبريز سرآمد و گل سرسبد مردم ايران به لحاظ فرهنگ و اخلاق و سيرت و صورت زيبا هستند.
ياشاسين آذربايجان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
منهای قومیت ها ، همه ایرانی هستیم . افراد نادان مسبب اختلاف در جامعه هستند. باید هوشیار بود و بصیرت داشت.
ققنوس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
یعنی این برنامه یه فرد فارس بود اشکالی نداشت. واقعا که. فارسا رو دزد و قاچاقچی و هر خلافکاری نشون می دن ولی نباید حرفی بزنیم حالا یه شوخی شده این همه شلوغ کاری داره.
انتشار یافته: ۳۳۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
باید مسئولان اخراج شوند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ای بابا طنز بود دیگه ...
اگه اینطور باشه که دیگه نباید هیچ کاری کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
نه اینکه خودشون کم تو فیلما دیگران و به باد تمسخر میگیرن. هنوز که هنوزه خوزستانی و جنوبی رو آدمای ساده و دنیا ندیده معرفی میکنن. لر و آذریشم که ساده لوح
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
هیچ جایی تو ایران با ظرفیت تر از مازندرانی ها نیست
پایتخت 1 تا 4 گواه این قضیه هست
ترک ها عرب ها لرها برنامه کلی ساختن حتی جرات شوخی هم نداشتن ولی خیلی راحت درشون رو گل گرفتن
محمدرضا
United Arab Emirates
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
به او دوستی که نوشته ای بابا طنز بود دیگه....
شستن دندونها با فرچه دستشویی اگه بامزه هم باشه جاش تو تلويزيون و اونم برنامه کودک نیست...
روشنفکر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اذری هفت جد و آبادتونه. مودب باشین. ما ترکیم . و ایرانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آقای بابا طنز :من میتونم خیلی چیزها رو با طنز بهت بگم آیا شما میتونی تحمل کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
جناب با ظرفیت شما احتمالا برنامه رو ندیده ای وگرنه این توهین کثیف رو به ظرفیت ربط نمیدادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
روغن ریخته نذر شاه جراغ الکی جوسازی نکیند لطفا قرار بود چخش برنامه متوقف بشه و یک ماه قبل عوامل این را به اطلاع رسانده بودند که دیگر کار نخواهند کرد پس بی خودی صدا و سیما نقش پلیس مخفقی را بازی نکنه لطفا
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اینها همش جوسازیه

باز صد رحمت به قمی ها که از لحجه جواد رضویان استقبال هم کردند.
بهناز
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
کلا توهین کردن روزمره شده...
اسمشم شده طنز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
با هم خوب باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
بنظرم کلا برنامه ها به لحجه ترکی باید از برنامه ها حذف بشه. تا دیگه این حساسیت بوجود نیاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
من خودم تبریزی هستم. اون برنامه رو هم دیدم و هیچ توهینی توش نبود. بچه ای که دهنش بوی بد میداد یک کلمه ترکی صحبت نکرد و خیلی غلیظ هم فارسی حرف میزد و حتی لهجه ترکی هم نداشت گویش فارسیش. فقط پدرش ترکی صحبت میکرد که اونم آدم منصفی بود. برنامه هم راجع به لزوم زدن مسواک بود و بار آموزشی داشت. عذر میخوام ولی یه عده پان ترکیست جوگیر توی تبریز نشستن و منتظر یه بهونه هستن برای تندروی و بقیه هم مجبورن تبعیت کنن ازشون تا برچسب نخوره بهشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
مانی از سوسک و امروز از مسواک دستشویی استفاده می کنند. عجیب است سوسک و دستشویی. بعد از 9 سال به هم می رسند. راستی چرا هنرپیشه فیتیله در ترجمه ترکی قارپیز سعی می کند از «خر» بزه استفاده کند؟؟؟؟؟؟؟ با اینکه می داند ترجمه قارپیز در فارسی هندوانه است. این برنامه به کدام عیب اجتماعی پرداخته ؟ مگر عیب جامعه ما زدن مسواک دستشویی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
احسنت به برادر تبریزی خوبم که نظرش رو بدوت تعصب نوشته.....
یاشاسین آذربایجانلار...
فقط نه به پان ترکیست....
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آذري نه ترك!!!
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
نه عزیزم همان ترک.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
یکی از همین ها می گفت "ترک نه آذری!!!" ما موندیم که درست میگه
فرشاد
United States of America
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
منظورش این بود بنده خدا:
آذری نه ، ترک
ویرگول یادش رفته
روشنفکر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
حتی خودتون هم بهتر میدونین که ما ترکیم. تو خلوت هاتون ، مجالس خصوصی تون هم خودتون قبول می کنین که این آذری که همه جا پر می کنید و تبلیغ درست نیست و بهتر می دونید ما ترکیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
مثبت اشتباهی
چیزی به اسم آذری نداریم.
ترک آذربایجانی
naser
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
دوست عزیز یه کم مطالعه کن

اذری یکی از لهجه های 14 گانه ترکی در کنار ترکی استانبولی - شاهسون - ترکمان-اویغوز و.. می باشد ولی ما ایرانی هستیم و صفویه بزرگ سرزمین جدید ایران را با خون خود تشکیل داده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آذری ها از نژاد آریایی هستند ولی ترک ها از نژاد مغول هستند. پس باید بگوییم هموطنان آذری.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اقا ما که متوجه نشدیم
چرا رگ گردنتون میزنه بیرون
مگه اذری منظور اذربایجان غربی و شرقی نیست؟
اردبیل و اذربایجان و قزوین و زنجان همگی رو میگیم ترک
چرا اینقد حساسین؟
ایران دوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
منم اذری هستم و موافقم! اصلا به فرض نزادپرستانه ما تورک! اصلا تاتار و مغول! ایا ایرانی هستیم و تابع تمامیت ارضی ان یا هدف از تورک گفتن چیز دیگه هست! زبان ملیت نمیاره دوست بی سواد! امریکایی ها زبان شان انگلیسی هست یعنی باید خود را انگلیسی معرفی کنند! شیلی و ارزانتین اسپانیایی ایا اهل اسپانیا هستی یا ارزانتینی! مردم کنگو مستعمره فرانسه زبانشان فرانسوی هست! ایا خود را فرانسوی می دانند و اروپایی ؟!!! یاشا ایرانمیز
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
احسنت...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
چهار تا آدم بیمزه را گذاشتن یه مشت چرت و پرت تحویل بچه ها میده . ببندید بره .
من خودم بعنوان یک فارس زبان از همه هموطنان آذری عذرخواهی میکنم . امیدوارم رسانه میلی دیگه از این اشتباهات نکنه .
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
کاشکی شعور شما هموطن عزیز در جامعه ما فراگیر بشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
بگین ظریف بیاد با مذاکره و فن دیپلماسی حلش کنه
معیار
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
نزدیک دو دهه زحمت وتلاش این گروه رو با یک اشتباه نباید نابود کرد
کریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
جناب معیار
اینها چه تلاشی نموده اند بجز مسخره کردن زبانهای کشور عزیزمان از قبیل لر، کرد،ترک و... بعد هم برای پول درآوردن همه کار کرده اند از تبلیغات پفک گرفته تا بقیه ... آیا شما دوست دارید بچه تان احساس حقارت کند از اینکه ترک هست یا لر هست و... چرا این اشتباهات را برای فارس زبانهای محترم نمی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آیا واقعاً اشتباه بود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اشتباهی مثبت دادم...
ناشناس
United States of America
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
طنزشون زمخت و سطح پایین بود و برای بچه ها بدآموزی داره .
ترک آزری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
اینهم شد دلیل؟ خوب راننده با تجربه هم با یه اشتباه به اون دنیا میره
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
مردم تحت فشار زود رنج شده اند وگرنه این مسائل در تولید برنامه های سمعی بصری عادی است...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
نه عزیز نمیدونی یکم اختلاف سلیقشون زیاده
بهناز
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
مشکل اینجاست که نباید این مسائل عادی بشه...
حداقل برای ترک زبانها عادی نیست..
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
فيتيله، جمعه تعطيله!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
خخخخخخخخخخخ. اسم برنامه اینجا کاربرد داره
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
نفوذبه این برنامه های سطخ پایین شما می گویند.نه اینکه چند روزنامه نگار رابه اتهام نفوذ بگیرید وساکتشان کنیدنفوذ خودصداوسیما وبرنامه های تفرقه افکنش هست
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
سلام
هموطنان آذری زبان اگر بجای خوزستانی ها بودند باید چند بار صدا وسیما را بخاطر برنامه خندوانه آتش می زدند . مطرح کردن اینگونه مسائل فقط زاییده افکار تجزیه طلبانه بعضی افراد می باشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
کجای اعتراض به توهین افکار تجزیه طلبانه هست ؟
یه چماق درست کردین که صدای به حق اعتراض به تمسخر و توهین رو هم با افکار پوسیدتون خاموش کنین .
صدای کسی در نیاد که انگ تجزیه طلب و ... میزنین .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
این دلیل میشه ؟ چون شما اعتراض نکردین ما هم بیخیال شیم شاید اگر شما اعتراض میکردی وضع الان این طور نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
علی آقای گل و گلاب کاش برنامه فتیله رو میدیدی بعد اظهار نظر میکردی برادر محترم وقتی در برنامه شبکه دو به شعور ت توهین میشه و به شما بگویند که عقل نمیرسه چرا با مسواک دستشوئی دندانت رو مسواک زدی آیا شما ساکت می نشینی و اعترا ض به این مسئله کجایش تجزیه طلبی است؟
عباس
Canada
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
عزیزم چیزی به اسم آذری زبان نداریم. این هموطنان آذری ولی ترک زبان هستند. هنوز نمی فهمم اصرار بعضی ها در انکار هویت آذری شان چیست. اسم آذربایجان از آسمون که نیافتاده
بهناز
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
علی آقا کاش شمام اعتراضتونو به گوش صدا و سیما میرسوندین به جای تفاسیر تجزیه طلبانه تون!!!!!
هویت من ترک زبان برام مهمه که کوچکترین توهینی رو نمیپذیرم..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
صحیح است
ناشناتس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
پسر خیلی مسخره است هر حرفی تو ایران زده شود سریع یک قوم ادای دعوا میکنه این موارد خطرناکه مردم باید مقداری تحمل پذیر باشند
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اگر همین توهین به هموطنان فارس در یکی از شبکه های استانی خوزستان یا کردستان و یا آذربایجان صورت می گرفت عکس العملتان همین بود؟؟؟/
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
چرا مسخره است عزیزم؟ واقعا چه دلیلی دارد که ما فارس‌ها به هر قوم دیگری توهین می‌کنیم؟ این چه کاریه؟ من خودم مشهدیم اما به تبریز به آذربایجان سربلند به خوزستان به لرستان به سیستان و به همه ایران افتخار می‌کنم.
شما یک نگاهی به تاریخ صد و پنجاه ساله معاصر ایران بیاندازید، وقتی همه ایران خواب بود برادران تبریزی ما تنها دروازه ترقی و علم و پیشرفت و توسعه این کشور بودند. چه قبل از مشروطه و چه پس است.
یاشاسین اذربایجان!
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
همین هفته گذشته نه به صورت شوخی ، که خیلی جدی در ورزشگاه والیبال شعار نژادپرستانه " مرگ بر فارس " سر داده شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آره آقا شاپور همین بود.
حرف ناشناس 10:12 کاملا درسته. جامعه پزشکا، وکلا و کلا همه ظرفیت "طنز" رو ندارن.
صرفا جهت اطلاعتون گفتم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
این بزرگنمایی قومیت گراهاست
شاپور
United Arab Emirates
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
ناشناس ۱۴:۳۹ -
هویت ملی یا قومی با شغل فرق دارد، روزی هزار بار شاید به شغل من یا شما توهین شود مهم نیست اما شما هم مثل من تاب توهین به ملیت یا قومیت تان را نخواهید داشت اگر غیر اینست شما مشکل دارید نه من
خطاب به آرش2
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
البته بااصل صحبت شماموافقماا.ولی مشکل اینه که تعریف درستی ازفارس توجامعه اتفاق نیفتاده.یعنی هرکی ترک یالریاعرب نباشه میشه فارس؟!!ولی اقوام ماخیلی تنوع داره هاا!!
جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
هر دم از این باغ بری میرسد / تازه تر از تازه تری میرسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
خجالت بکشین بابا.... هر روز تو فضای مجازی و غیر مجازی میلیونها جوک و مسخره بازی با اقوام ایرانی میشه... یه روز یه لره، یه روز یه عربه، یه روز اصفهانیه یه روز کاشونیه..... حالا باز به آذریها که رسید آسمون تپید؟! خجالت داره آقا... صدا و سیمای رسانه ""میلی"" شده. درش رو تخته کنید بره بابا......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
کسی که احساس کمبود میکنه و نمیتونه خودشو والا ببینه سعی در تحقیر و کوچک کردن دیگران از طریق ساختن جک و برنامه و ... داره تا از این طریق خودشو بزرگ کنه !!
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
همه اوتایی که گفتی کار غلط می‌کنن. کار غلط غلطه. اگر مذهبی هستید این جوکها قطعا در حکم افترا و گناه و حرام هستند و اگر روشنفکرید عقلا این کار خلاف عقل سلیم است.
تصمیم بگیریم از امروز هم خودمان و هم فرزندانمان از این اشتباهات نکنیم. از یک جایی باید جلوی اشتباه را گرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
والا به خدا. حالا چون به ترکا توهین شده، فیتیله متوقف شده. انگار کین
ناشناس
United States of America
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اون هم از بی فرهنگی و بیشعوری اشخاصیه که این جوکها رو منتشر می کنند.
بهناز
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ناشناس 14:40
کاری به تفکر شما ندارم، ولی به خاطر خودتونم که شده یکم فراتر فکر کنید..
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
آقو شیرازیا رو اا قلم انداختی کاکو
مختار
United Arab Emirates
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ببینید این قسمت داشت یک پیام بهداشتی را به زبان طنز توضیح می داد،شاید اگر به زبان فارسی و یا لری و هر جور دیگری هم بود همینطور در می آمد.
ضمن اینکه هنر پیشه آن بخش آقای مسلمی خودش آذری ربان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
پيام بهداشتي؟!! احيانا شما با فرچه توالت دندوناتو ميشوري كه اين برداشتو كردي؟
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
این که نشد دلیل هموطن عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اگر مسخره کردن چیز خوبیه بهتره زبان فارسی تهرانیها را مسخره کندد تا همه باهم به آن بخندیم!
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
نه مختار جان. اگر میخواست به طنز مطلب بهداشتی یاد بده میرفت به این سمت که مثلا بچه از مسواک باباش استفاده کرده چون بزرگ بوده خوب شسته نشده یا اینکه اصلا خمیردندون روش نذاشته و هزار مطلب دیگه. اینکه بگه من با فرچه شستم دندونام را خیلی زشته. من هم عذر میخوام از هموطن های ترکم. من خودم دو تا دوست ترک دارم. این دو تا واقعا زندگی تو خوابگاه را به ما نشون دادند. واقعا ترک ها خیلی با نظم و دیسیپلین هستند. چون 4 سال باهاشون بودم این را میگم. باقرخان و ستارخان هیچ وقت از یاد ما نمیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
متاسفانه در کشور ما توهین به قومیت ها فرهنگ شده
سميه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
در همه كشورها با قوميتهاي شوخي ميشه....
به نظر خنديدن ازرشش يستر از اين حرفاست...
ایران آباد
Finland
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آسمان آبی , زمین پاک
سیّد دلبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
جمع کنید بابا دلتون خوشه ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
در رسانه ای که مدام باید دست و دلت بلرزد که مبادا ناخواسته خطایی بکنی و موجبات رنجش گروهی ، قشری ، صنفی ، قومی ، فرهنگی و ... را فراهم آوری ، انصافا امکانی برای بروز خلاقیت و نوآوری باقی می ماند ؟
پرنسس
Finland
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
امکانات با مسخره کردن به وجود میاد ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
یا برعکس !! در رسانه ای جمله به جمله با کنترل و فیلتر باشه و نظارت کامل به هرگونه دیالوگ !!! چنین توهین بزرگی چطور ممکنه اتفاق بیوفته ؟؟؟
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
قربان خلاقیت تو یکی برم من ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آیا اینکه هر از چند گاهی صدا و سیما چنین دسته گلهایی را به آب میده واقعاً سهوی است!!! پس اینهمه عوامل یک برنامه تهیه کننده، ناظر، کارگردان و... برای چیست؟ مگر امکان دارد یک برنامه و متنی بدون اصلاح و نظارت کافی به روی آنتن برود؟؟؟ بروید و خودتان را گول بزنید و اینقدر با احساسات مردم تورک زبان بازی نکنید و بترسید از آتش خشم مردم آذربایجان.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
پرنسس ترک هستی اینو میگی؟
مازنی ها رو مسخره میکنن مگه ما چیزی گفتیم؟
پرنسس
Finland
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من موافق مسخره کردن مازنی ها هست مگه ؟؟؟
من جلوی اعتراض شماهارو گرفتم؟؟؟
حرف دارید بگید از خودتون دفاع کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
فيلم بازي نكنيد آذري زبان ها هرگز اعتراض نكردند برويد خودتان را سياه كنيد
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
با عرض سلام وخسته نباشید و تشکر از اطلاع رسانی خوب و دقیق تان.
بنده بعنوان یک هموطن ترک زبان از پخش این برنامه خیلی ناراحت شدم و خدا شاکرم که فرزندم این برنامه را شاهد نبوده است. این چنین میشود که خیلی از هموطنان ترک زبان ایران فرزندانشان را تشویق به مشاهده برنامه های کودکان کشور برادرمان و همزبانمان ترکیه می نمایند. بنده خودم هم نکات آموزشی خیلی زیادی از این برنامه های کانال های ترکیه دیده ام. زنده باد فرارو. زنده باد ایران چند فرهنگی
بیگ محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
سلام دوست عزیز
من یک ایرانی ترک زبان هستم و کشور همسایه (ترکیه) را نه دشمن و نه برادر میدونم! یکی مثل بقیه کشورها، دنبال منافع خود حتی از طریق تلویزیون!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
خوش به حال آذری زبانها-یک بختیاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
والا به خدا
فرشاد
United States of America
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ترک زبان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
فرشاد جان فهمیدیم شما بلدی
mamoti
United States of America
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
سهوا نیست بلکه عمدی برنامه تلویزیون برای ضعیف کردن ترکهاست
نمونه های دیگشم خشگ کردن دریاچه ارومیه - استفاده و تاکید روی واژه آذری بجای ترک - چون تو این مملکت هر انقلابی شده از ترکها و تبریز شروع شده چه مشروطه چه انقلاب اسلامی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
چرا می گویید سهوی بود! درصورتی که این رویه در بیشتر برنامه ها و فیلم ها بصورت یک روال درآمده که تمامی نقش‌های طبقات پایین اجتماع به ترک زبانان عزیز اختصاص داده می شود . البته ناگفته نماند که قصد توهین به انسانهای شریفی که این نقش‌ها را در جامعه به عهد دارند ندارم از جمله شغل ها، کارگران شهرداری و کارگران ساختمانی هستند .
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
چرا جوسازی می کنید ؟
سریال پایتخت و درحاشیه هم با شمالی ها و قمی ها شوخی کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
عزیزم قصد توهین ندارم که نشد حرف خوب شما هم توهین کردی به این اقشار زحمت کش بعد هم واقعیت جامعه است خیلی از این عزیزان به قول شما سطح پایین لهجه ترکی دارند و متعلق به مناطق ترک زبان هم هستند چه اشکالی داره متاسفم برای طرز فکرت
شاپور
United Arab Emirates
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
فرارو جان آذری زبان نه ترک
شما خودت هنوز به این درجه از شعور نرسیده ای!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
تو به درجه ای از شعورت اضافه کن و بدون که ما ترکیم نه به تلقین رضاشاه آذری !!!
در کتاب‌های تاریخی گذشته، هرگز هیچ قومیتی «آذری» عنوان نشده بلکه مردم ایران «ترک» و تاجیک ذکر شده‌اند (مثلاً در جهانگشای نادری آمده: «اهالی ایران» نیز از خرد و بزرگ و تاجیک و «ترک» فدویانه نقد جان در راه او می‌باختند.) از نظر زبان‌شناسی نیز کلمۀ آذری هم از نظر ساختاری و هم از نظر معنائی اشتباه است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
يعني چي آذري همون تركه ديگه جناب شاپور.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
شاپور جان تو کلت داغه ها
فرشاد
United States of America
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
خیر چیزی به نام زبان آذری نداریم
زبان ترک هست والسلام
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ما که آذری هستیم شما به خودت بگو ترک به ما چکار داری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ربطی به تلقین رضاشاه ندارد. زبان باستانی آذری بازمانده و دگرگون شده زبان مادها است و ریشه آریایی دارد که تاریخ‌دانان و جغرافی‌نویسان اسلامی آن را فارسی(ایرانی)، فهلوی و آذری خوانده‌اند.
زبان «آذری»، یکی از شاخه‌های زبان پهلوی است که پس از حمله عرب‌ها و هجوم اقوام ترک همچنان به زندگی خود ادامه داده‌است. ولی با پا گرفتن زبان ترکی در آن دیار، رفته رفته زبان «آذری» رو به سستی و نابودی نهاده‌است. گو اینکه هنوز در پاره‌ای از روستاها و بخش‌های آذربایجان نقشی و نشانی از آن باقی است.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
جناب ناشتاس، پس معلومه کتابهای تاریخی خاصی رو با دید خاص میخونی. مطالعۀ خودتو در تاریخ بیشتر کن می بینی که زمانی که هنوز ترکها از راه نرسیده بودن مردمی به اسم آذری وجود داشتن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
خود بزرگ بینیهم بلایی است که دامنگیر ما ایرانی ها شده حالا مثلا چه فرقی می کنه ترک یا آذری اهل اذربایجان هستید بهتون میگن آذری به اونی که در رشت هست میگت رشتی به اونایی که در ساری هستند میگن ساروی حالا شما تافته جدا بافته اید در فرهنگ محاوره جا افتاده
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
من منظورم اینکه آذری اسم اشتباهیه، بلکه ما ترک هستیم نه یک آذری. این رو پدر و مادرمان به ما آموخته اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
این برنامه ها با یک پریود مشخص حساب شده تکرار میشه تا اقوام یادشون نره فارسها اربابن و هروقت دلشون بخواد میتونن توهین کنن.
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اره چه قدر هیولان این فارس ها!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بله ما اربابیم و ارباب خواهیم ماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
مطمئنی فارسی زبانها ارباب هستند؟ شما ی نهاد دولتی نه در تبریز، بلکه در مشهد، خوزستان، تهران یا کیش، حتی عسلویه پیدا کن که ی ترک زبان در آن مسئولیتی نداشته باشه! خودمونو به نفهمی نزنیم. از طرف ی ترک آذری ایرانی
ناشناس
Italy
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
هم مسلمی و هم گلی آذری هستند. کمی سعه صدر بد نیست!
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
چه ربطی داره سلمان رشد هم مسلمان بود
حالا یه ایرانی بره به آمریکا و تو فیمهای طنز به ایرانی ها خرده بگیره بازهم همین مطلب رو می گی وجدانا
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
دقیقا فقط دارند گیر الکی می دهند و تفرقه درست می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
این برنامه بهانه ای شد برای اخراج عده ای که با روال قانونی نمیشد و بار مالی سنگینی داشت از ما گفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بالاخره یک جا باید کار این سه هنرمند توانا ودوست داشتنی متوقف می شد وگرنه یا سر از شورای شهر یا مجلس در می آوردند
عسگر
United States of America
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
فرارو ترسدی نظرات رو آزاد بزاری؟
لااقل از این رقیبت تابناک یاد بگیر
گرچه اونم مثل تو با غرض ورزی همیشگی از کلمه آذری زبان استفاده کرده ولی جرعت اینو داشته نظرات رو باز بزاره برا مردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
عسگر جان شما نترسی که از فیلتر شکن استفاده میکنی .!!

رقیب؟؟؟تابناک اصلا در حد فرارو نیست .

نمدونستی بدون
ائلین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بهتر بود خبری هم از انتشار این برنامه و واکنش های مردم در فضای مجازی می نوشتید. گویا پازل ضد تورک بودن شما داره قطعاتش رو یکی یکی از زیر لفاف های خوش رنگ حقوق بشری تون رو میکنه. وقتی کوچکترین خبر مربوط به گروه های تروریستی رو جانب دارانه می نویسید و حتی تصویرشون رو در قالب زیبارویان منتشر میکنید دلیلی هم نداره بخواید این خبر رو خوب و درست پوشش بدید. مطمئنم اگر این اعتراض رو کسانی به غیر از تورک ها انجام میدادند قطعا شما یه خبر اختصاصی براشون نوشته بودید و در آخر هم اردوغان رو محکوم کرده بودید!!!!!
تبريز زنجان بيرليگي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بايد محاكمه شوند. سانور نكن دوست عزيز.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اسمت چیه ؟؟

تبریز با زنجان خیلی فاصله است!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بالاخره آه عمو قناد دامن گیرشون شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
:)))))))))))))))))
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
حساسیت افراطی!
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
حساسیت افراط نه
تفریط در محترم شمردن همه اقوام ایرانی
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اینا از نظر روانشناسی یه جواب داره مطرح کردن خود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
هدف بزرگنمایی و تفرقه است عزیز من
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
در خیلی جاهای دنیا حتی شوخی های بد با اقوام و لهجه ها میشه اما هیچکدوم این همه حساسیت نشون نمیدن.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
در ایتالیا لهجه های مناطق مختلف و شهرها عملا در حد مسخره شدن استفاده میشه اما اتفاقا اهالی اون شهرها نه تنها بدشون نمیاد، خودشون هم میخندن. اینجا حتی یک نفر بخواد حتی با لهجۀ خاصی حرف بزنه عده ای سنگ بدست میرن سراغش. ظرفیت و تحمل و البته تبلیغات خاص عده ای در این موضوع بی تاثیر نیست.
محمدرضا
United Arab Emirates
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
1- واقعا که عدم احترام واقعی به قومیت ها و جایگاه اونا تو فرهنگ ایران این روزا تو صدا و سیما بصورت روزمره قابل رصد و گزارشه.
2- شستن دهان با فرچه دستشویی جز سخیفترین جوکهای فضاهای زرد مجازیه که دستمایه نویسنده قطعه هتله این برنامه قرار گرفته. خجالت هم خوب چیزی اونم تو برنامه کودک که باید بيشترین حساسیتها و کنترلها باید باشه. ناسلامتی اینا باید فردای این مملکت رو بسازند.
3- وقتی که نظام صدا و سیما براساس شاخصهای دولتی اداره می شه خود به خود بجای اهالی فرهنگ مملکت اهالی زرد جامعه فرهنگی تو اون رل بازی می کنند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
نمی دونم تا کی میخواهید به ترک ها بگید آذری زبان؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
دوست عزیز در این خصوص باید یک کمپین راه بیاندازیم به عنوان آذری زبان نه ترک ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
شما كمي تاريخ بخون خودت متوجه ميشي
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
از قول خودت صحبت کن ما آذریم شما ترک.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
ترک ها از تیره اقوام آسیای میانه مثل مغول ها و چینی ها هستن و هیچ ربطی به ایرانی ها ندارن، فقط زبانشون اومده تو این منطقه. پس آذری درسته
آران
Germany
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
مشکلی نیست. ماهم داریم براتون به وقتش... فقط این نبوده که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
این همه لهجه قمی رو مسخره کردید بجایی بر نخورد.
دیوار کوتاهتر از ما انگاری نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اعتراض کردن حق مدنی هر انسانی است .
تو هم از حقت استفاده کن .
محمدرضا
United Arab Emirates
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
سالهاست هنرمندانی مثل اکبر عبدی با زبان و لهجه ترکی مردم رو می خندونند و مشکلی نیست. توهین و بی احترامی با طنز و کمدی متفاوته دوست عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آیا واقعاً لازم است برای خنداندن دیگران زبان و فرهنگ یک قوم یا اقلیتی را مسخره کنیم!!!! تهیه کنندگان این برنامه و این سه نفر هم دیگه شورش را در آورده بودند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اقلیت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اکثریت عزیزم نه اقلیت.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
این همه شخصیت های منفی فیلمها و سریال ها همه مربوط به یک گروه بوده ان؟
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
اقلیت 30 درصدی
فرهنگی
-
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
از ماست که بر ماست .

مشکل اصلی و بانی اصلی صدا و سیمای خودمان است .بار اول نیست بار آخر هم نخواهد بود.چون مشکل فرهنگی داریم.اگر مثل کشورهای دیگر بهخ فرهنگ و آداب و سنن اقوام ایرانی احترام گذاشته شود کمک شایانی به اتحاد ایرانیان و فرهنگ ایرانیان خواهد داشت به عنوان مثال هنوز اقوام ایرانی از داشتن کانال تلویزیونی به زبان ماذری محرومند ولی کشور های همسایه مثل ترکیه را می بینیم زبان کردی و کانال های کردی اخیرا آزادانه فعالیت می کنند.
هموطنان عزیز به هوش باشیم دور ور خود را خوب نگاه کنیم آینده نگر باشیم یک نفر یک غلطی می کند به حساب سایرین نگذاریم.یک سوالی هم داشتم از مسئولین فرهنگی آیا با آذری نامیدن ترک های ایران مشکلی حل می شه یا نه پس بیایید به همدیگر احترام بگذاریم اگر آزادی نمی دهیم لااقل توحین نکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من یک سبزواری هستم لهجه ما خیلی بامزه هستش لطفا تقلید ما رو بکنین اگر مردم لبخند بر روی لبانشون می یاد اصلا هم مهم نیست مهم اینه مردم شاد بشن ما که خار و خفیف نمی شیم و مجاهدتهای مردم سربداران در مقابل قوم مغول از بین نمی ره به نظر من تلاش های آذری زبانان برای برای پیشرفت ایران با شوخی از بین نمی ره در آمریکا موقع شوخی اوباما هم کاریکاتور می شه و همه می خندن موقع جدی هم همه احترام می ذارن
بهار آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
هزار لایک . بهترین کامنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آفرین به شعورت. کاشکی همه مث تو بودن
فرشاد
United States of America
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آقای سبزواری
ما اصاولا با تقلید مشکلی نداریم
ولی انگار شما از اساس مسئله رو نمیدونی
مسئله تقلید نیست ، اینه که چی از دهنشون درمیاد و چی رو تقلید میکنن؟
آیا با زبان سبزواری که میگید خیلی هم شیرینه همین حرفا گفته میشد بازم هیمن نظر رو داشتی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آفرین به این شعور
ناشناس
United States of America
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
احسنت
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آی زنده باد به درک و فهمت.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من یک اصفهانی ام. وقتی جایی با لهجه ام یا خصوصیت ما اصفهانی ها شوخی می کنن حظ می کنم. خدا رحمت کنه ارحام صدر و خدا حفظ کنه وحدت رو.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آفرین.
عامر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
درسته در آمریکا موقع شوخی اوباما هم کاریکاتور می شه
ولی به عنوان رئیس جمهور، نه به عنوان یک سیاهپوست کاریکاتورشو میکشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ايران تماما اقوام مختلف است به نظرم زبان صدا و سيما بايد لاتين باشد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
زبان لاتین؟!!!
یا حضرت عباس
مگر زبان لاتین هم داریم؟!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من نمیدونم صداوسیما از ایجاد این حساسیت ها و تنش زایی چه چیزی رو دنبال میکنه اول بزرگ کردن بحث علی ضیا و حساس کردن سرخابی ها به هم ، الان هم بزرگ کردن این قضیه و حساس کردن هموطنان ترک . این عملکرد غیر از ایجاد تفرقه کاری میکنه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
کاملا درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بازم يه كار پوپوليستي. درياچه اروميه رو خشك كردين توهين به آذري ها نبود؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ببخشیدا، خشک شدن دریاچه ارومیه توهین به همۀ ایرانی ها بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
کلاً برنامه های این تلویزبون انحصاری را نگاه نمیکنم ولی چرا مردم ایران اینهمه کم جنبه و زود رنج هستند؟ در همه جای دنیا انتقاد و شوخی در بالاترین سطح با همه حتی بالاترین مقامها میشود ولی ظرفیت ها آنقدر بالا هست که تحت تأثیر این شوخی ها از کوره بدر نروند و آنرا حمل بر بی ادبی و تحقیر ندانند. چون ارزش افراد و قومیت ها فراتر از این شوخی هاست که با چند شوخی و سر بسر گذاشتن خدشه دار نمیشود.
((( لطفاً تحمل و ظرفیت امان را بالاتر ببریم)))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
فقط مسخره کردن ترکها اشکال داره!!!!!!!!! بقیه رو هر چی خواستین مسخره کنید!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
دقیقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اشتباه منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بقیه هم اگه فکر میکنن دارن مسخره میشن میتونن وباید هم اعتراض کنن کسی جلوشونونگرفته دوست عزیز
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
دختراي من برنامه فيتيله رو خيلي دوست دارن . اينا ديگه شوره شو درآوردن . هيچ كس تو تلويزيون نمي تونه حرف بزنه مبادا به يه عده ديگه بر بخوره . بي خود حرف تو دهن مردم نزاريد . ما خودمون تركيم و اصلا هم بهمون بر نخورد . برنامه كودكانه ديگه . واقعا كه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
کاشکی همه ترکا مث شما بودن
ناشناس
United States of America
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
به نظرم برنامه ا ی که چنین طنز سطح پایینی توش وجود داشته باشه اصلا مناسب کودک نیست . فرچه توالت آخه؟!
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من خودم تورکم
ولی مثلا فارسی بود به کسی برنمیخورد؟
بقیه دنیا دارن چیکار میکنن ما هنوز تو سر کله هم میزنیم واسه چیزای پیش پا افتاده
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
کلا تو ایران هر توهینی بشه باید به زبان فارسی باشه . مثلا اگر همه ادم های خلاف کار لهجه غلیظ تهرانی داشته باشن اشکال نداره.
ناشناس
United States of America
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
خب زبان فارسی زبان رسمیه .هم در جدی هم در شوخی استفاده میشه. برای فارسها هم اسمها و جوک های توهین آمیز نمی سازند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
این همه برنامه هایی که به شعور ملت توهین عمممدی می کنند مشکلی ندارن حالا یه برنامه ای مثل فتیله که کلی نکته مثبت داره سریع به خاطر توهین سهوی به یک قومیت باید تعطیل شه!!؟ ملت شعور مهم تره یا قومیت؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
این همه قومیت قومیت نکنید. حداقل نصف ایران ترک هستند. یعنی توهین به نصف مردم کشور بی اهمیته؟ ای شعور کل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
دوباره شروع شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
هموطن آذری عزیز
من این برنامه را ندیدم و نمیدانم چه چیزی گفته شده است.
اما
به عنوان یک فارس که زبان ترکی را یاد گرفته ام و از بسیاری از کسانی که زبان مادریشان ترکی است این زبان و قواعد آن را بهتر میشناسم سخنی با هموطنان ترک زبان دارم. متاسفانه زبان ترکی (با تمام لهجه هایی که در ایران صحبت میشود) دچار انحلال در زبان فارسی شده است. جهت بهتر متوجه شدن این مساله نحوه جمله بندی و محل فعل و فاعل و ... یک پیرمرد بی سواد آذری را با نحوه صحبت کردن مثلا پسر همان فرد که تحصیل کرده است مقایسه کنید. متاسفانه ترک های ما ترکی را با دستور زبان فارسی صحبت میکنند و این فاجعه مهمی برای این زبان زیباست.
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
شما حتما زبان ترکی استانبولی را فرا گرفته ای! چون زبانی که امثال معجز شبستری ، شهریار، صابر و دیگر شعرای ترکی گوی آذربایجان با آن شعر گفته اند دقیقا همین زبانی است که شما مدعی هستید در فارسی انحلال پیدا کرده !
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
خوب این موضوع خیلی طبیعی است
و فقط اختلاط زبان های ترکی و فارسی نیست
همان گونه که زبان های فرسی و فرانسوی ادغام شده اند و فارسی و عربی
کلا ویژگی بارز زبان جاری بودن آن است
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اشتباه می کنین دوست عزیز. این تاثیرهای متقابل در همه دنیا اتفاق می افته . یکطرفه هم نیست و چیز طبیعیه و در ضمن خطری هم محسوب نمیشه. چرا باید هر چیزی رو در حد فاجعه نشون بدیم؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
چقدر نازک نارنجی شدن بعضی ها!!!!!!!!!!!!!
یه کم مرد باشید..
ناشناس
United States of America
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ما زن ایم و معترض .
محممد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
با سلام
لطفا موضوع با جدیت پیگیری نمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
يادشون بخير سالهاست نديدمشون ولي ميدونستم هستند و برنامه اجرا ميكنند از بچگي من خيلياي ديگه با ترانه ها و برنامه هاشون بزرگ شديم و اين عزيزان موي خوشونو به خاطر خدمت به بچه هاي مردم سفيد كردن دوستان فيتيله اي خسته نباشيد و گرچه ميتونم حدس بزنم چه حالي داريد ولي با اين حال آرزوي سلامتيتونو دارم.زنده باشيد انشالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
هزار تا لایک+++++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
خود محمد مسلمی آذریه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
منفی واسه چی؟؟

با همشهری خودتونم مشکل دارید؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
غیر اذری ها شلوغ بازی در اوردن اذری اصیل نون کسی را نمی برد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
هموطنان عزیز
1 - در این برنامه بحث لهجه ی ترکی و غیره نیست بلکه القا عدم آشنائی بچه های ترک و حتی پدران ترک با مسواک و استفاده از فرچه توالت برای مسواک است .
بحث توهین آشکار صدا و سیما به بدترین شکل به ترکهای ایران است .
2 - برخی هموطنان فکر می کنند ترکها زود رنج هستند . نه عزیزان توهین آشکار به ترکها و اقوام دیگر ایران در خون تهرانیها ریشه دوانده است و این کتمان پذیر نیست .
3 - عکس العمل ترکان ایران به حق بوده است .
ناشناس
United States of America
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
این تهرانیها توهم دارند کلان دهاتشون رقیب نیویورکه!! کاش در این کشور باز بشه این ایزوله ها یه کم پیشرفت کنند:)
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
چرا فکر میکنید تهرانی ها با همه اقوام مشکل دارند؟ بابا به خدا تعداد خانواده های تهرانی اصیل به 30 یا 40 خانواده هم نمیرسه تهرانی ها که خودشون همه نهایت دو سه نسله کوچ کردن به تهران... پس اینقدر مسائل رو قومی نکنید، تهرانی ها هم اکثرا اصالتا خودشون یا ترکن یا لر یا کرد و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
به هیچ وجه این برنامه توهین آمیز نبود . برخی ها کلا به همه چی مشکوکند. حالا اگر به زبان فارسی بود حتما باید فارسها قیام می کردند ؟!
فرشاد
United States of America
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بله باید قیام میکردند. البته بعید میدونم غیرتی تو تهرانی ها مونده باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
فرشاد هزار لایک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
تهرانی اگر غیرت نداشت تو الان توی آرامش نبودی. بیشترین شهید و جانباز مال همین تهرانه. هر کوچه پس کوچه اش ردی از یک آدم با غیرت داره. بفهم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
احسنت فرشاد خان
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
هزارتا لایک آقا فرشاد
آها... شهید و جانبازو فقط تهرانی ها دادن!!! فهمیدیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
لطفاً به مردم جایی که آرزو زندگی کردن در آن را دارید فحش ندهید. این یه نوع سندروم تو مردم این کشوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
جنبه را از همشهریای جناب خان یاد بگیرید
بهار آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
واقعا ابادانی ها محشر بودند . درود به شرفشون .
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
من تهرانیم، کلی دورم از جنوب ایران ولی خاک پای تموم جنوبیای خونگرم مملکتمم که واقعا فوق العاده ان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
جانشین مدیر پخش که مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت برکنار می شود!!! ولي مدير پخش سرجاش ميمونه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
زورشون به پایین دستی ها میرسه
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آذری زبان نه ترک زبان .
ضمنا نیازی نیست برای دلقک بازی به 40 میلیون ترک زبان توهین شود.
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ایران حدود 15 میلیون آذری زبان دارد نه 40 میلیون !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اشتباه منفی دادم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
وسط دعوا نرخ تعیین میکنی
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
نه شیوا خانم 150 هزار نفر
راحت باش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اشتباه گفتی 120 میلیون،یک سری به آمار جهانی بندازی بدنیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
40 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عامو ترکای ترکیه رو هم حساب کردی؟
مجید
Finland
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
فکر کنم اشتباه میکنی، 400 میلیون ترک داره ایران
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
یکی از مشکلات ترک ها اینه که واقعا فکر میکنند اکثریت این جامعه هستنند... با تمام احترامی که برای ترکها قائلم این مملکت فارس، ترک، لر، کرد، بلوچ، مازنی، گیلکی، ترکمن و اقوام دیگه ای هم داره
بهناز
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
شیوا جان
وقتی چیزی نمی دونی بهتره نظر ندی...
شما ظاهرا دائم النظری...فقط یه چیزی گفته باشی، دیگه کیفیت جمله مهم نیست!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
دوست عزيز ما فكر نمي كنيم اكثريتيم بلكع عين اكثريتيم.
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
خانم بهناز من عادت کردم بر اساس عقل و منطق سخن بگم و نه بر اساس موهومات. نه تنها امار جمعیت استان های ایران که امار بین المللی اتنیکی در ایران که با تلرانس خوبی قابل استناد هست موجوده و می تونید با یه سرچ ساده متوجه بشید
ناشناس
Finland
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ای بابا چرا اینقدر تعصب بیخودی دارید . بابا جون من کرمانی هستم به خدا قسم میدهم طنز از کرمان و کرمانی درست کنید و پخش کنید همه با هم بخندیم .
چرا الکی شادی را برای مردم حروم میکنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ای کاش همه شعور شما رو داشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
فرق ما با شما در اینه عزیز ما به کسی اجازه توهین نمی دهیم و گرنه خودمون می توانیم بدترین توهین ها را بکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
حالا پی گفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
یکی از اعضای این گروه خودش آذری زبان هست چرا باید به آذری ها توهین کنه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
تنها دل خوشی بچه ها به این برنامه است بگذارید برنامه ادامه پیدا کنه و شما هم تحقیقات را انجام دهید این عاقلامه ترین کار است .
ناشناس
United States of America
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بچه هایی که چنین بی ادبی هایی رو می بینند تهش معلومه چی میشن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بیز هامیمیز تورک میلتیک

بیزه ایهانت الین خوار اولسون گرک
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
لطفا در جای عمومی به زبان رسمی کشور صحبت کنید، بدیهی است که هر کشوری یک زبتن رسمی داره م اقوام مختلف با آن زبان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند
ناشناس
Finland
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
چطور شد یک جمله به زبان ترکی رو تحمل نکردی ولی ما باید به زبان یک اقلیت صحبت کنیم و با جنبه هم باشیم؟؟؟
بدیهیست که وقتی قوانین یکجانبه باشه یه عده پررو میشن
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
ناشناس 3:25
دمت گرم...گل گفتی
ناشناس
Germany
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
ناشناس 3.25 واقعا حرف خیلی درسته..
هزار تا لایککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
لفظ اذری زبان خودش توهینه. چرا به ترک اذری زبان میگن این کار میل اینه به یه شیرازی بگن شی زبان
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
زبان رسمی جمهوری آذربایجان " زبان آذری " است که البته با ترکی استانبولی متفاوت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
عزيزم آذري نيست زبان مردم آذربايجان تركي آذربايجاني است چيزي را نمي داني نگو
کسما
United Arab Emirates
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
کلاً در ایران هر کس که موفق باشد ، با او چنین رفتار می کنند، خسته نشدید از بس هی ایراد می گیریددست به هر چی بزنی یکی صداش در می آد ، واقعاً چقدر ما بیکار هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بدبخت شدیم رفت!!
یکی
Japan
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
خوب اگر فارسی هم صحبت و شوخی کنند لابد باید تهرانیها اعتراض کنند؟ضمن اینکه این سه نفر از سه تا قوم ایرانی هستند.جمع کنید این بساط بی ظرفیتی رو
درسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
شورشو در آوردن، هر جا معتادي، كارگري، و شغل هايي كه سطح تحصيلات زيادي نمي خواد رو اختصاص به ترك ها ميدن، خجالت هم خوب چيزيه، متنفرم از تهران و تهراني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
لایک
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
متنفری؟
این چه طرز صحبت کردنه؟
یکم جنبه هم چیز خوبیه! کلا ایرانیا بی جنبه ان! برین یکم برنامه های آمریکایی رو ببینید با چه کسایی شوخی میکنن بعد هرچی میشه یکی میاد اعتراض میکنه!
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
درسا خانم اگر شما دریچه ی دید خودتان را وسیع تر و در مراکز علمی و تخصصی تحقیقات کنید از تمام اقوام ایران ، اساتید و دانشمندان برجسته و ارزشمند را خواهید یافت که در پی ارتقاء و پیشرفت کشور خود هستند و صد البته انرژی خود را درگیر چنین مسائل پیش پا افتاده نمی کنند .
هومن جهانگرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ملت ايران بي جنبه هستند. حالا از هر قومي كه هستند. فارس، ترك، لر، كرد تركمن، عرب، بلوچ، مازني، گيلاني و همه. تنها انسان باجنبه در اين كشور من هستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
هر آذري كه ترك نيست ممكن است كسي در آذربايجان زندگي كند ولي ترك نباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
حالا تو چی میگی آخه؟
شاپور
United Arab Emirates
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
احسن جناب متفکر و جامعه شناس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
خوب که چی ؟
سجاد
United Arab Emirates
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
یه ذره جنبه لطفا


توی اکثر سریالها و فیلمها کاراکتر هایلات و ارازل و اوباش لهجه تهرانی غلیظ دارند ؛ زشت نباشه ما تهرانیا اعتراض نکردیم ؟
ناشناس
United States of America
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
این در صورتیه که در فیلمها کلی آدم حسابی هم با لهجه ترکی و گیلکی و ... حرف بزنند . وقتی تنها آدمهای سطح پایین با زبانی غیر از فارسی معیار حرف می زنند و وقتی میخوان مسخره کنند میرن سراغ زبان ها و لهجه ها دیگه نمیشه از جنبه حرف زد .
شاپور
United Arab Emirates
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
چونکه کله فیلما به لهجه شماست به اون خاطر اگه توی شهرهای غیر فارس بیان یه مطلب بدی رو به فارسی بگن چی بازهم نظرتون همینه
فرشاد
United States of America
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
اگه یه ذره غیرت ته وجودت هست تو هم اعتراض کن. وگرنه خاموش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بدبخت شدیم رفت!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
در هر صورت باید دقت کنند توهین به هیچیک از اقوام ایرانی انجام نشه اصلا احتیاجی نبود لهجه و قومیت خاصی در این نمایش نشان داده بشه.
ناشناs
Japan
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
میگم بهتر نیست بلندگوی تلویزیونها رو بکنیم؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
نظرت چیه کلا حرف زدن رو بزاریم کنار؟ کلا برنامه ها رو از طریق تخته سیاه اجرا کنیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
این همه برنامه هایی که به شعور ملت توهین عمممدی می کنند مشکلی ندارن حالا یه برنامه ای مثل فتیله که کلی نکته مثبت داره سریع به خاطر توهین سهوی به یک قومیت باید تعطیل شه!!؟ ملت شعور مهم تره یا قومیت؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
لایک. به خاطر شکایت چند تا ترک، باید برنامه بقیه مردمو تعطیل کنن. بابا مشکل دارید نبینید.
فرارو نامردی منتشر نکنیاااااا
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ظرفیت هم خوب چیزیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
اشك
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آیا میدانید
اردبیل، اولین شهر ایران از لحاظ لوله کشی آب شرب می‌باشد
ناشناs
Japan
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
جدانا" منظورت چی بود..چی باید بهت گفت؟
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
اشتباه می کنید جناب، اولین شهر ایران که اب شربش لوله کشی شد بیرجند بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
دورگه ام.فارس و ترک.اما واقعیت اینه که ترکا دیگه دارن زیاده روی میکنن.دیگه هر چیزی رو نباید توهین به خود قلمداد کنید که...بسه بابا...زشته...چی فک میکنن راجع بهتون...
همچین باحرارت هم دنبال میکنن که...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بابا دورگه!!!!!!!!!!!
شاپور
United Arab Emirates
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
دو رگه ای که حالیت نیست.
خالص بودید متوجه می شدید چه خبره خخخخ
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
با شاپور موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اه بابا جمع کنین این مسخره بازیا رو. حالا اگه یکی از یه قومیت دیگه شکایت می کرد، هیچ اقدامی صورت نمی گرفت، چون ترکن ، هر کاری واسشون می کنن. انگار کین...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
فعلن که بساط مسخره بازیهای شما پهنه!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من یه سوال دارم مگه طبق تاریخ و اسناد و مدارک
آذری زبان مردم آذربایجان نیست و آذری های اقوام قدیمی ایران نیستند ؟
پس چرا یه عده اصرار دارند بگن ترک
من هر چی اسناد تاریخی رو دیدم اهالی منطقه آذربایجان قوم آذری ایران هستند و این مورد رو نتوانستم تفسیر کنم که اصرار به ترک از طرف یه آذری یعنی چه ؟؟؟؟
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
شما اون اسنادتو نشون بده ما هم مطلع بشیم. خدایی هرچی سند بوده و ادعا کردید رو من رفتم چک کردم ولی با کمال تاسف دیدم که با نسخه تحریف شده روبه رو هستیم
شاپور
United Arab Emirates
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
قربان اسناد دیدن تو رو من برم:
می شه بگی کدوم اسناد؟
بابا ما مردم آذربایجان می گیم که ما ترکیم و آذری نیستیم حالا هی شما از خودتون هویت بتراشید.
انگار ما بگیم هموطنای فارسمون هندی هست آخه این قبوله؟؟
حیران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
مهدی جان ، بنده هم بسیار متعجبم ! چون در زبان ترک عثمانی یا استانبولی الفاظ بسیار خشن هستند ولی در زبان آذری کلمات لطیف و وزین هستند .
مهدی
United Arab Emirates
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من مادرم ترکه پدرم لر هیچ تعصب نژادی هم ندارم چون ایرانیم ! شوخی کنید باهم بخنید والا دنیا دو روزه بعد هم بحث توهین و افترا چیز دیگس بعید میدونم برنامه ای که کارنامه 10 ساله داره به عمد بیاد قوم ترک عزیز کشور مارو مسخره کنه بابا بیخیال فدای همتون بشم من....این نیز بگذرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
هرج عشایره لرن هرجاروستاییه کردهستن هرجاهم شهرنشین باکلاسه فارس هستن همه ملت در خدمت فارسه.همه بی کلاسن فقط فارسها با کلاسن.در حالی که غنای زبان و ادبیات کردی ترکی و لری به نظرم بیشتر از فارسیه کهذهمش عربیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
کاملا درسته. یادتون نره زبان ترکی یک جایزه نوبل ادبیات برده. فارسی چی؟؟هان؟؟؟؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
خیلی حالت خرابه! از یه جا دلت پره میخوای تکلیف همۀ تاریخ و جامعه و زبان و ادبیات رو با دو جمله روشن کنی. یعنی ترکی و کردی و ... عربی نداره؟ نه جانم ... اگر مطالعه کنی اینجوری فله ای نظر نمیدی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
دانشمند!!! لری وکردی لهجهای هستند از زبان فارسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
لرها وکردها وآذری ها همه فارس هستند.آذری ها ترک نیستندزبانشان ترکی است.حتی درترکیه هم فقط 10%مردمشون ترک هستند.
متعجب!
Hong Kong
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
چرا انقدر عصبانی؟؟
باشه ...غنای زبان شما بیشتر از زبان ما...
اصلا رودکی،فردوسی،سنایی،حافظ ،سعدی، مولوی و نظامی و خیام و عطار و بیدل،فیض کاشانی،محتشم کاشانی،عرفی شیرازی ،وحشی بافقی ،پروین اعتصامی ،دقیقی ،انوری، عنصری و ... و همه و همه در زبان فقیر فارسی شعر گفتند...شما ببخشید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
دوست عزیز به جز ترکی که زبان محسوب میشه
لری از لهجه های زبان فارسی و کردی از گویش های زبان فارسی است
لطفا منتشر کنید
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
ناشناس: ۰۸:۵۱ -

دکتر جان نمونه دی ای ان ها شون رو هم داری؟؟؟ راستی کدوم آزمایشگاه تشریف داری؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
انسان نبايد نسبت كه به چيزي در انتخاب آن هيچ نقشي نداشته تعصب داشته باشد.
مهدی
United Arab Emirates
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من مادرم ترکه پدرم لر هیچ تعصب نژادی هم ندارم چون ایرانیم ! شوخی کنید باهم بخنید والا دنیا دو روزه بعد هم بحث توهین و افترا چیز دیگس بعید میدونم برنامه ای که کارنامه 10 ساله داره به عمد بیاد قوم ترک عزیز کشور مارو مسخره کنه بابا بیخیال فدای همتون بشم من....این نیز بگذرد
طهماسب
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
با سلام. هموطن فارس تهرانی که دیگر گویشها و لهجه ها را مسخره میکنی هیچ میدانی که حدود صدوپنجاه سال پیش اجداد تو در تهران فارسی دری صحبت میکردند همانند افغانیها . بعدا مظفرالدین شاه که ترک بود و در حرمسرایش دهها زن داشت برای اینکه با زنهایش شوخی و مزاحی کرده باشد گویش جدید و من در اوردی در دربار بوجود اورد که اوایل مردم تهران انرا مسخره میکردند ولی بعدا نوکران مفت خور و بادمجان دور قاب چینها از ان لهجه تقلید کرده و به کوچه و بازار سرایت دادند. تا اینکه لهجه تهرانی امروز بوجود امد و به قول مهران مدیری در سریال شبهای برره " اه اه عجب لهجه مسخره ای دارند این تهرانیها
اورمیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
آذری یکی از لهجه های ترکی هست...پس ما ترکیم و لهجه آذری ...مثل لهجه شیرازی و اصفهانی
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بعضی از دوستان کامنت گذاشته بودند که ما ترک هستیم و آذری نیستیم.اول بگم که من مخلص همه اونها هستم چقدر این هموطنان از علی دایی تا کریم باقری خوشحالی و شادی را برای ما با درخششان ارمغان آوردند .بنده به خاطر کارم به ترکیه از سال1995تا به امروز مسافرتهای مکرر داشته ام و ترکی استانبولی را هم خوب یاد گرفته ام با صحبتهایی که با شهروندان ترکیه داشته ام آنها مردمان جمهوری آذربایجان و آذری های ایران را ترک نمی دانند بلکه آنها را آذری خطاب می کنند البته می گویند عموزاده های ما هستند مردم ازبکستان را بیشتر به عنوان ترک قبول دارند تا آذری های هموطن ما.قصدم این بود که عرض کنم که بنا به گفته ترکها ی ترکیه هموطنان ما آذری هستند نه ترک.یاشسین آذربایجان
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
درصدای سیمای میلی که هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد توهین به فرهنگ یک ملت بعید نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
راستی آقای محمدپور عزیز مشکل همین است چرا هنرپیشه هائی که بدپوششی وبدحجابی رامروجند چه از زن وچه مرد رسیدگی نمیکنید
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
سلام. این کاربری به نام شیوا چی میگه اصلا اطلاعات نداری چرا نظر میدی اونم اشتباه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
دوستای گلم، لطفا خودتون ویدیو رو ببینید بعد قضاوت کنید، بنظر من خیلی توهین بود، کاش به زبان رسمی مملکت صحبت میکردند تا به کسی بر نمیخورد، اما قضیه خیلی بودار بود
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
فرارو جان
این بی دقتی نیست! این یک برنامه هدمند شدس، اخرش هم با یک عذرخواهی جمعش می کنن. کل پرسنل برنامه و مدیر شبکه دو رو باید اخراج کنند.
pardis
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
کاش بفهمیم
کاش فرق بین توهین و شوخی رو بفهمییییم
کاش بدونیم این کار شوخی نبودو اهانت بووود
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
از این دوستان روشنفکرنمای فارس یک سئوال دارماگه یکی بگه کوروش با فرچه توالت دندونشو می شسته ناراحت نمی شید؟ یا اصلن چه اهمیتی داره بگن خلیج فارس یا عرب همه انسانیم این حرفا مهم نیست!! آیا اینجا هم می تونید همان ژست روشنفکری که در مورد توهین به ترک ها رو می گیرید بگیرید؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من یک آذریم این برنامه برای کودکان به ادم بزرکان چه ربتی دارد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
جشن قهرمانی تموم شد?
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من فارس و ساکن تهران هستم که میگن پر ترکه ولی به نظرم اغراق میکنن 10 درصد دور و بریام ترک بودن و بنظرم کمتر از 20 درصد جمعیت ایرانو تشکیل میدن
در کل همه جا خوب و بد هست ولی انصافا ترک ها آدمای کاری و با معرفتین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
این آذری ها هم ما رو ...... ، اگر اینجوره که تا حالا باید خوزستانیها بخاطر برنامه خندوانه ، صدا و سیما را به آتش می کشیدن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
من هم بعنوان یک زنجانی ترک زبان بشدت این موضوع رو محکوم میکنم؛ کجای این حرفا طنز محسوب میشه؛خجالت بکشید از ترکهای اصیل و بافرهنگ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
حالا یبار بختیاری ها بخاطر فیلم سرزمین کهن اعتراض کردن دیگه اعتراض مد شده بابا اون فیلم تاریخی بود
جناب خان بوشهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ملت بیکار به ما میگن .سرتاپای زندگیمونو کشورمونو اقتصادمونو تاریخمونو فرهنگمونو عقایدمونو مشکلات گرفته اونوقت هرچند یه بار می شینیم پای سیمای میلی ببینیم نون کی رو می تونیم آجر کنیم یه روز علی ضیا یه روز عمو فتیله ای ها یه روز ...کی با جنبه می شیم و می شینیم دنیال راه حل برای مسائل اصلیمون خدا می دونه .دنیا کجا و ما کجا ....ادعامونم خروار خروار
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
بابا یکم تحملتان را بالا ببرید برنامه طنزه.
فرابین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
شاید اینجا جاش نباشه ولی به نظر من جا داره از آقایان به ویژه علی فروتن تقدیر بشه واقعا از جون و دل واسه ایفای نقش مایه میذارن. ارتباط برقرار کردن با بچه ها کار آسونی نیست.
داود
United Arab Emirates
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
از این منفی های دوستان معلومه که یا به عمد دارن منفی میدن یا واقعا منفی بافن چرا کش میدید الکی یه چیز گفتن حالا شما هم بزرگواری کنید ببخشید کلا کوتاه نیومدن خصلت ایرانی ها شده انگار نو خیابونا هم کاملا مشهوده
بچه قم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
تو تلویزیون این همه تو برنامه هایی مثل در حاشیه و خندوانه قمی ها رو مسخره میکنن ولی چون جنبه مون بالاس چیزی نمیگیم.تازه از اون برنامه ها هم استقبال میکنیم.
بچه قم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
تو تلویزیون این همه تو برنامه هایی مثل در حاشیه و خندوانه قمی ها رو مسخره میکنن ولی چون جنبه مون بالاس چیزی نمیگیم.تازه از اون برنامه ها هم استقبال میکنیم.
عیسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
یا ایهالذین آمنو لا یسخر قوم عسی ان یکون خیرا منکم و لا نسا قوم علی نسا قوم عسی خیرا منهن...
اولین قاعده فرهنگ خندیدن این است که باهم بخندیم نه اینکه به همدیگر بخندیم.
در صدا و سیما قبلا هم از این اتفاقات افتاده. تنها بعد از شورش همگانی مردم در تبریز بر علیه سریال هتل پیاده رو کم کم تلویزیون فهمید که نباید به نام فرهنگ، فرهنگ را سر ببریم.
حالا شما دقت کن اگر یکبار یک مجری فقط یکبار اشتباهی خلیج فارس را خلیج عربی تلفظ کند چه غوغایی می شود...
ناشناس
United States of America
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
توی فیلم های خارجی که من دیدم شوخی های خیلی بدتری با اقوام و ملیت ها و گروه ها میشه ولی شوخیه کسی هم ناراحت نمیشه اینجا هر موضوعی سریع چالش میشه توی فیلم ها پره تهرانی و فارس دزد و نادان و به درد نخور پس اونها هم باید اعتراض کنن
اصلن فیلم ها باید صامت باشه تا کسی نفهمه لهجه و زبان بازیگر چیه تا به کسی بر نخوره
آرام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
اونی که گفته حالا مگه ترک ها کین؟تو خودت کی هستی که به خودت اجازه میدی اینطوری راجع بهشون صحبت کنی؟تمام قومیتها قابل احترام هستند ولی تو ایران تمام قومیت ها خودشون رو برترین میدونند به همون دلیل خودشیفتگی ما ایرانیها که مقاله ش در همین سایت هست.به جای اینهمه کشمکش بیخود بین ترک فارس و لر و ... ببینید واقعا در اون حدی که ادعا میکنید هستید؟یا فقط یادگرفتین به غیر خودتون توهین کنید؟
ناشناس
Finland
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
تو آمریکا کاندیدای ریاست جمهوی به مکزیکی هایی که غیر قانونی اومدن میگه اخراج میکنم پدرش رو در میارن . اما اینجا در رسانه ملی توهین میشه که 100 درصد سهوی نبوده . این اقدامات سخیف، تحریک امیز که هدفش حساسیت سنجی اقوام هست باعث تاسف و تفرقه هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
این دلخوری های قومی نشون دهنده اینه که دلهامون خیلی از هم دوره
وگرنه اگه همه با هم یکی بودیم با هم شوخی میکردیم کسی هم ناراحت نمیشد
اصلا هیچ دلیلی نداره که به هم توهین کنیم
البته این کلیشه های قومیتی که بین عوام وجود داره خجالت آوره و باید کنار گذاشته بشه
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
کل ایران رو مسخره می کنند کک کسی نمی گزه حالا رسیده چندتا ترک رو که ببینن و تعریف کن
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
مدیرهای قبلی اگر همچین موردی پیش می اومد سعی می کردن با کدخدا منشی سوء تفاهم پیش آمده را رفع کنن ولی مدیران جدید فقط به تعطیل کردن فکر می کنن ...آمار برنامه های تعطیل شده در دوره جدید داره از برنامه های تولیدی بیشتر می شه
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
ترک یا آذری ،شیرازی ،لر ،کرد ...مهم این هست همه ایرانی هستیم و زبان رسمی کشورمان پارسی هست
در عین حال ما باید به زبان ها و قومیت ها و گویش و لهجه ها در کشور ایران احترام بگذاریم.
بهناز
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
بله ببخشید خانم پارسی که ما اعتراض کردیم!!!!!!!!!!!
مهم این است که ما پارسی هستیم، شما توهینتو بکن!!!!
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند
هوطن آذری عزیز ایران زمین جایگاه اقوام مختلف بوده و هست و این هزار فامیل همیشه متحد و یکپارچه بوده و هستند
لطفا به احترام ایران بزرگ از این اعتراضات و ترک و آذری کردن دست بردارید
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
آرش جان برعکس نشستی یه خرده رو به پنجره بشین. چه ژست متفکرانه ای واسه خودت گرفته ای !!!!!
ناشناس
Australia
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
آیا با تعطیلی این برنامه به خاطر یک اشتباه صد در صد سهوی برنامه تازه ای برای کودکانی که حق انتخاب زیادی ندارند تدارک دیده ایم و یا اینکه کودکان هم باید به برنامه های ماهواره و فیلمهایی که متناسب با سن آنها نیست پناه ببرند. هر کاری را نباید از روی احساس انجام داد. ببینید ضرر کدام بیشتر است. فکر کنم عذر خواهی از آذری زبانها کافی بود.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
دوستان عزیز از هرچیزی نباید سرسری گذشت وقتی کسی اشتباه میکنه باید تنبه بشه ما تورکها نمیتونم سیب زمینی باشیم برای شما برنامه کودک لازمه برای ما زبان مادری اگه پیگیری نکنند ما خودمون دست بکار میشین حالا میخواد فیتیله باشه یا خندونه یا هر برنامه دیگه
جواد
Netherlands (Kingdom of the)
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
این ماجرایی که گفتن یه جوک بود که من قبلا هم شنیده بودم نه اینکه اینا بیان برنامه ریزی کنن و یه آیتم بسازن که مستقیما به آذریها و ترکها توهین کنن . که چی بشه؟
اونم کسایی که دوتاشون آذری و یکیشون لره
البته با توجه به یکسری موضوعات حق میدم که ترکها حساس باشن ولی سعی کنید احساساتتون رو کنترل کنید
ولی کلیشه های قومیتی بین عوام کاملا شرم آوره و زشته و باید کنار گذاشته بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
همتون خائنید!!!باید گردن زده شوید!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
اگه قرار به توهینه کل صدا و سیما رو به خاطر توهین به ملت باید تعطیل میکردن.این حرکات مسخره رو بزارید کنار که فیتیله رو به خاطر توهین به آذری ها تعطیل کردن!!!!!!
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
توهم زدی رفیق کلی گویی نکن
هموطن
United States of America
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
با همين كارها تخم نفاق و كينه رو تو دل مردم بكارين تا مجبور بشيم واسه رفتن به آذربايجان ويزا بگيريم... بعدش بگيم تجزيه كشور كار انگلستان بود...
ناشناس
Canada
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
لطفا این تعطیلی را دائمی کنید. کل برنامه فیتیله دیگه تعطیله! اینا هم برن برای خودشان یک کار شرافتمندانه پیدا کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
نمي دونستم نظراتي كه منتشر مي شه رو بر مي داريد!!!!!!!!!!
چرا كامنتمو برداشتيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يا از دستتون در رفته بود گذاشته بوديد؟ مگه من چي گفتم نه توهين بود نه فحش و نه ... فقط حرف دل توركهابود ديگه؟؟؟؟؟؟؟
مرد باشيد مرد، همه نظرات بذاريد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
متاسفانه در کشور ما هیچ گاه طنز جای خود را نتوانسته باز کند و به بهانه های مختلف جلوی آن را می گیرند. نمونه آن چند وقت پیش نیز در سریال آقای مدیری شاهدش بودیم .آن موقع نیز به بعضی ها برخورد.....
تا کی این قضیه ادامه دارد خدا می داند....
مردم احتیاج به تفریح دارند همیشه که نباد عزا باشد
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
اینجوری بگو :
متاسفانه طنز نویسان ما طنز نویس نیستن مهارت خندان این نیست که به هر نحوی باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
رییس جمهمور یک کشور مردم مملکت رو خس و خاشاک تلقی می کنه به گوشه قباتون بر نمی خوره. حساس شدین اخیراً.......
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
موقعی که ما ترکها حساس بودیم شما خواب تشریف داشتید
م ن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
بدترين برنامه اخر دركشورواختلاف افكن دربين اقوام دركشورما ايران بزرگ
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
دو نفر توبیخ و یک نفر برکنار شدند ولی نه اسم دارند نه رسم گمنامند.
ناشناس کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
چقد مردم بی جنبه شدن
با هر لهجه ای حرف میزدن به یکی برمیخورد مگه سر سریال حاشیه نبود قشر تحصیلکرده ما چکار کردن
اما ما قمی ها بخاطر لهجه آقای رضویان صدامون در نیومد
واقعا که
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
متاسفانه نژاد پرستی نهادینه شده!!! تحقیر زبان ها ونژاد عادی شده!
دیروز عرب ها، امروز ترک ها ، فردا...
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
متاسفانه همینطور است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
مشکلات کم بود اینم روش
بابا زورتون نمیرسه اقتصادو درست کنید بدبخت فیتیله رو متوقف میکنید
همش خودنماییه
بدبخت لرو ترکو کرد ک همش جک ازشون زباده اما بازم به معروفتشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
منم ازاین حرکت ناراحتم وحق به مردم اذری زبان میدهم ولی اقای اما م جمه ومسئولین صدا وسیما ایا وقتی کما ل تبریزی اون فیلم را برضد بختییاری ها ولر زبان ها ساخت چرا اونا توبیخ نکردید وصداتون درنیامد حالا چه شده همه به تلاطم افتادی وبنده خداها را می خواین نونشون ببرین
شاپور
United Arab Emirates
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
کاشکی شما هم اونموقع اعتراض می کردین و حرف دلتون رو برا الان نیگه نمی داشتین.
ترک آزری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
من بخاطر بچه هام از نصب دیش خودداری کرده بودم ولی سر همین قضیه یکی میگیرم و فقط رو مسیر ترک ست میذارمش تا به سخره گرفته شدن فرهنگ اجدادم رو نبینم و افتخار به ترک بودن رودر ذهن بچه هام حک کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
برو نصب کن کی جلوتو گرفته
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
دوستان واقعا شما اسم طنز بر این کار زشت میزارید این کجاش طنز بود واقعا یه قطعه حال بهم زن نبود بنظرتون آخه یعنی چی ؟؟؟؟/
ققنوس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
یعنی این برنامه یه فرد فارس بود اشکالی نداشت. واقعا که. فارسا رو دزد و قاچاقچی و هر خلافکاری نشون می دن ولی نباید حرفی بزنیم حالا یه شوخی شده این همه شلوغ کاری داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
منهای قومیت ها ، همه ایرانی هستیم . افراد نادان مسبب اختلاف در جامعه هستند. باید هوشیار بود و بصیرت داشت.
بهروز از مشهد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
قرار نيست به هر عمل سخيف و زشت و بي تربيتي خنديد و پوست کلفت بود چون سرگرميه و مزاح!! آقايون فيتيله رسما از مردم آذربايجان عذر خواهي کنند.
دوستان متاسفانه فرهنگ بسيار بدي بين بخشي از مردم براي خنديدن رواج پيدا کرده است. جوک‌هاي قومي به بهانه خنديدن به قيمت تجزيه ايران و نفرت پراکني بين مردم تمام خواهد شد. هر کس اين جوک ها را بسازد و هر کس پخش کند قطعا خائن بوده و همانند دودمان قاجار هست که کشور را به باد فنا دادند.
بنده به شهرهاي مختلف ايران سفر کردم به جرات مي‌گويم مردم تبريز سرآمد و گل سرسبد مردم ايران به لحاظ فرهنگ و اخلاق و سيرت و صورت زيبا هستند.
ياشاسين آذربايجان
آسنات
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
بس کنید بابا چه توهینی خودم من ترک هستم تا کی میخواهید به این تفکرات عقب افتادتون ادامه بدید کشور های دیگه تو کارتون هاشون رییس جمهور رو مسخره مکنن تازه جایزه هم میبرن همین کارتون پر طرفدار مینیمون ها با ملکه انگلیس شوخی کردن اما اونا به هرچیزی که مردمشون رو شاد و خندان کنه جایزه میدن ملت ما واسه یه طنزی که اصلا پسر بچه ترکی هم صحبت نکرد میگن توهین....بس کنید توروخدا اون از برنامه مهران مدیری اینم از فیتیله واقعا مازندرانی ها دمتون گرم
bato-adv