bato-adv
کد خبر: ۴۵۸۷۱۳
واکنش‌ها و ابعاد حمله به روحانی؛ تندروها چه می‌خواهند؟

زیباکلام: استیضاح و اعدام روحانی آدرس‌ غلط اصولگرایان به مردم است

زیباکلام: استیضاح و اعدام روحانی آدرس‌ غلط اصولگرایان به مردم است
زیباکلام گفت: «این موج تبلیغاتی ایجاد شده درباره استیضاح و اعدام روحانی همه آدرس‌های غلط اصولگرایان به مردم است. این تبلیغات البته دیگر جوابگو نیست و شاید به جز ۲۰ درصد از مردم کشور که نگاه تندرو‌های اصولگرا را می‌پسندند، کسی این آدرس‌های غلط را نمی‌پذیرند و مردم می‌دانند که چرا کشور به اینجا رسیده است.»
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹
فرارو- روز چهارشنبه هفته گذشته حسن روحانی رییس جمهور از صلح امام حسن (ص) سخن گفت و موجی از واکنش‌های تند و عجیب از سوی اصولگرایان را در پی داشت، تاجایی که حتی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از استیضاح و اعدام رییس جمهور سخن گفت. بسیاری از چهره‌ها و رسانه‌های اصولگرا نیز روی موج حمله علیه روحانی قرار گرفتند. از سوی دیگر میانه‌رو‌ها و برخی اصلاح طلبان سعی کردند که از او دفاع کنند.

به گزارش فرارو، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: «امام حسن (ع) صلح کرد، چون اکثریت جامعه صلح می‌خواست و وقتی به او اعتراض کردند گفتند شما ۱۰ نفر یا ۲۰ نفر همۀ مردم نیستید. وقتی اکثریت جامعه صلح می‌خواهد باید صلح را انتخاب کرد.» این اولین بار نبود که روحانی از صلح امام حسن سخن می‌گوید اما این بار  این اظهار نظر اصولگرایان ناراضی به تندی به او پاسخ دادند.

روزنامه کیهان تیتر یک شماره روز پنجشنبه خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: «آقای روحانی چندمین بار است که اصرار دارد صلح امام حسن (ع) را مصادره به مطلوب کند و به خیانت برخی خواص و فرماندهان لشکر در این صلح تحمیلی نپردازد. چرا؟! آیا فصل خیانت یارانی مانند عبید ا... بن عباس، از کتاب تاریخ آقای روحانی سرقت شده؟ یا تعمدی برای کتمان این فصل مهم وجود دارد؟»

عبدالله گنجی، مدیرمسوول روزنامه جوان نیز در توئیتی انتقادی نوشت: «از روحانی با لباس روحانیت برای انطباق صلح امام حسن (ع) با ایران- امریکا تعجب می‌کنم. نقطه مقابل امام حسن (ع) مسلمانان بودند و همین اطرافیان امام را دچار بحران تحلیل کرده‌بود. مساله امام حسن (ع) وحدت درون جامعه اسلامی بود و به کسی واگذار کرد که متاسفانه از نگاه برخی موجه بود. نه غیریت بیرونی.»

مهدی محمدی، مشاور رییس مجلس در امور راهبردی نیز گفت: «دولت آقای روحانی به پارادوکس مبتلا‌ست که موقع جنگ صلح می‌کند و موقع صلح می‌جنگد. رازش هم این است که دوست را از دشمن نمی‌شناسد.»

سایت رجانیوز یکی دیگر از ارگان‌های رسانه‌ای اصولگرایان تندرو و پایداری‌ها نوشت که در یک نشست دانشجویی یکی از حاضران از حسن رحیم‌پور ازغدی درمورد اظهارات اخیر حسن روحانی سوال کرده و او پاسخ داده که «معیشت مردم را برجامی کردند، حالا نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است.»

علیرضا پناهیان خطیب مشهور نیز گفت که «اگر از صلح امام حسن (ع) بگوییم، اما از خیانت یارانش نگوییم، خیانت کرده‌ایم.» برخی از اصولگرایان همچون وحید یامین پور نیز خواستار واکنش علمای قم در این باره شده‌اند.

واکنش‌های تند دیگری در این باره از سوی فعالان سیاسی اصولگرا صورت گرفت، اما تند‌ترین واکنش مربوط به مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس و نماینده قم است. او در این باره در توئیتر خود نوشت: «جناب روحانی اگر برای توجیه مذاکره با دشمن علت صلح امام حسن (ع) با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکری می‌کنید؛ امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند. با منطق شما رهبر انقلاب باید دستور دهد هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.»

این در حالی است که پیشتر رهبر معظم انقلاب تاکید کرده بودند که این دولت باید تا پایان به کار خود ادامه دهد.
 
سخنان ذوالنوری دوباره بحث استیضاح رییس جمهور را در رسانه‌ها مطرح کرد. پیشتر مجلس طرحی در این باره به جریان انداخته بود که با مخالفت رهبر انقلاب راه به جایی نبرد. 

حملات به روحانی تا جایی پیشرفت که همایشی در قم با عنوان "استیضاح روحانی حق ملت، تکلیف مجلس" قرار است روز دوشنبه برگزار شود. رسایی، ذوالنوری، حاجی دلیگانی، کریمی قدوسی از جمله سخنرانان این همایش‌اند.

زیباکلام:کشور در باتلاق است/ اصولگرایان به سمت نرمش قهرمانا‌نه می‌روند

تیتر روز پنج شنبه روزنامه کیهان


بیشتر بخوانید: 

واکنش روحانی و دولتی‌ها 

اما در این بین صدا‌های موافقی هم با رییس جمهور وجود دارد. به ویژه سخنان ذوالنوری بیش از دیگران بازتاب و نقد به همراه داشته است.

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور در این باره معتقد است طرح استیضاح "نخ دادن به هر دو نامزد انتخاباتی آمریکا برای کوتاه نیامدن در برابر دولت فعلی ایران و تعویق هرگونه رفع یا کاهش تحریم‌ها تا استقرار دولت بعدی در ایران از وظایف نماینده‌ای با ۲۰۴ هزار رای نیست."
 
این شاید جدی‌ترین نقد به طرح استیضاح روحانی باشد. 

محمود واعظی رییس دفتر روحانی هم گفته است که "سکوت کنندگان دربرابر توهین‌ها و بداخلاقی‌هابه رئیس جمهور باید بدانند این بی‌اخلاقی‌ها تنها به رئیس جمهور محدود نیست بعداً نوبت خودشان هم می‌شود". این هم تعریضی است به شرایط آینده فضای سیاسی کشور که پیش بینی می‌شود اصولگرایان قدرت را به طور کامل در دست بگیرند. 
 
اما محمد مهاجری روزنامه نگار اصولگرا در این باره معتقد است: «همان بزرگی که بدنبال طرح سه فوریتی این شیخ ساده لوح برای خروج از برجام، توی دهن او زد، درباره استیضاح هم می‌داند چه کند.»

امروز حسن روحانی رییس جمهور تلاش کرد واکنش تندی به انتقادات نشان ندهد و فضای را آرام کند. او در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: «از همه مسئولان، فعالان، دلسوزان نظام و کشور دعوت می‏کنم که با حفظ آرامش و عقلانیت سیاسی مانع از اختلافات و منازعات شوند و اجازه ندهند برخی افراد معدود با انگیزه‏‌های گروهی، جناحی، مقطعی و زودگذر سیاسی زمینه‏ ساز تحقق آرزو‌های شوم بدخواهان این سرزمین شوند.»

محمد باقر قالیباف رییس مجلس تاکنون در رابطه با حملات به دولت و رییس جمهور سکوت کرده است او فقط امروز در موضع گیری نه چندان روشن گفت: " بگومگو‌های سیاسی برای مردم نان و آب نخواهد شد. "
 
چرا اصولگرایان در این روزها و در شرایطی که دو هفته تا انتخابات ریاست جمهوری ایلات متحده باقی مانده بحث استیضاح روحانی را مطرح می‌کنند. آیا پشت پرده تحلیل خاصی وجود دارد؟ 
زیباکلام:کشور در باتلاق است/ اصولگرایان به سمت نرمش قهرمانا‌نه می‌روند

موج تبلیغاتی علیه روحانی آدرس غلط اصولگرایان است

صادق زیباکلام کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در این باره به فرارو گفت: «کشور در وضع واقعا بدی قرار دارد. این وضعیت دیگر بحران نیست. از بحران فراتر رفته ایم و وارد باتلاق شده‌ایم. در باتلاق کسی باید وارد شود دست ما را بکشد تا بتوانیم بالا بیاییم، خودمان نمی‌توانیم کاری کنیم. اصولگرایان این را فهمیده‌اند، آن‌ها ریشه مشکلات و نابه‌سامانی‌ها را می‌دانند. آن‌ها می‌دانند که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی ورود ایران به این باتلاق است.»

او با بیان اینکه اصولگرایان نمی‌توانند به این نکته اذعان و اعتراف کنند و به مردم بگویند این سیاست خارجی را باید تغییر داد، افزود: "بنابراین انگشت اتهام را به سمت آقای روحانی و دولت او می‌گیرند. قبلا مجلس دهم بود، آن مجلس را هم مقصر می‌دانستند، اما حالا مجلس در اختیار خودشان است. در شرایط کنونی اصولگرایان فقط می‌توانند روحانی و دولت را متهم کنند و به مردم بگویند اگر اوضاع بد است، دلار ۳۰ هزار تومان است، کمبود وجود دارد به خاطر سیاست‌های دولت روحانی است. البته آن‌ها کاملا آگاه هستند که سیاست‌های دولت روحانی ۲۰ تا ۳۰ درصد در وضعیت کنونی موثر بوده است.»

زیباکلام گفت: «این موج تبلیغاتی ایجاد شده درباره استیضاح و اعدام روحانی همه آدرس‌های غلط اصولگرایان به مردم است. این تبلیغات البته دیگر جوابگو نیست و شاید به جز ۲۰ درصد از مردم کشور که نگاه تندرو‌های اصولگرا را می‌پسندند، کسی این آدرس‌های غلط را نمی‌پذیرند و مردم می‌دانند که چرا کشور به اینجا رسیده است.»

این استاد دانشگاه با اشاره به این که سال آینده رییس جمهور تغییر می‌کند، اظهار کرد: "در آن زمان دیگر روحانی در کار نخواهد بود و مشکلات و مسائل همچنان پابرجا خواهد ماند، من معتقدم اگرچه که امروز مدام به روحانی حمله می‌شود که چرا حرف از صلح می‌زنی، اما رییس جمهور بعدی که از تندرو‌ها خواهد بود، به سمت‌وسوی نرمش قهرمانانه می‌رود. آن وقت کسی انتقاد نمی‌کند همچنان که شاهدیم تندروها هیچ کاری به مجلس یازدهم ندارند از مجلس نمی‌پرسند پس از شش ماه کار به جز چند حرکت پوپولیستی چه گام دیگری در جهت رفع مشکلات برداشته‌اید؟"

او اظهار کرد: «تندرو‌های اصولگرا صرفا از تاکتیک استیضاح روحانی برای انداختن مشکلات به گردن او استفاده می‌کنند. اما اصولگرایان میانه‌رو که مسائل را بهتر درک می‌کنند می‌دانند که اگر روحانی استیضاح شود ممکن است حرف‌هایی بزند که خیلی به نفع آن‌ها نباشد، بنابراین معتقدم استیضاح انجام نمی‌شود.»

زیباکلام با تاکید بر اینکه مشکل ایران سیاست خارجی است، ادامه داد: "چه دونالد ترامپ پیروز انتخابات شود و چه جو بایدن ایران جز سناریو نرمش قهرمانانه گزینه دیگری ندارد. با این تفاوت که با ترامپ و تیم ترامپ کار دشوارتر خواهد بود، اما با تیم بایدن مذاکره ساده‌تر است. ترامپ به دنبال انتقام است، او رگه‌هایی پوپولیستی قوی دارد که کار مذاکره را در ابتدا دشوار می‌کند. او می‌خواهد امتیاز‌های تبلیغاتی زیادی را برای خود بگیرد، اما این مشکل با بایدن وجود ندارد. او کمتر به دنبال تبلیغات است و می‌داند که نباید از ایران توقع داشت که ایران در مذاکره پرچم سفید دستش بگیرد. چنین توقعی یعنی عملا مذاکره شکست خواهد خورد؛ لذا مذاکره با ترامپ دشوارتر است."

او با اشاره به دشواری‌های مذاکره گفت: «آمریکا می‌خواهد درباره یک مجموعه مسئله مذاکره کند. مسائل حقوق بشر، حضور ایران در منطقه، بحث موشک‌های ایران و... در لیست مذاکره جمهوری خواهان و دموکرات‌ها قرار دارد.»
 

ولایت مدارها نمی توانند برای رییس جمهور حکم اعدام صادر کنند

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا هم در این باره با انتقاد از تندرو‌های اصولگرا و طرح بحث استیضاح رییس جمهور به فرارو گفت: "ستاد‌های انتخاباتی آمریکا در ایران فعال است و به دنبال ایجاد یک خلاء قدرت در کشورند. این‌ها می‌خواهند فشارها، تحریم‌ها و تهدید‌ها را توجیه کنند و نشان دهند که فشار‌های حداکثری نتیجه می‌هد."

او افزود: «دوستان باید مراقب باشند که تحت تاثیر جنگ تبلیغاتی آمریکا و صهیونیست‌ها قرار نگرند. نکته مهمتر این است که مجلس انقلابی و رهبری لقب انقلابی به این مجلس دادند باید ولایت‌مدار باشد. فرد ولایت‌مدار نمی‌تواند برای رهبری انقلاب تعیین تکلیف کند و بگوید برای رییس جمهور حکم اعدام صادر شود.»

به گفته کنعانی مقدم "باید به این نکته هم توجه کرد که توهین به رییس جمهور، جرم محسوب می‌شود. وقتی کسانی که خودشان قانونگذار هستند قوانین را نقض می‌کنند دیگر برای مردم توجیهی وجود ندارد."
bato-adv
بصیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
اتفاقا اصولگرایان منتظر اتمام دوره ریاست جمهوری منتخب شما اصلاح طلبان و کارگزاران هستند لذا فرافکنی نکنید ( فرارو سانسور نکن )
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
در مجلسها ی دنیا مشت ولگد هست. درمجلس ما فقط حرف. حالا آقای زیبا این وسط چرا حرف خاله زعنک میزند چیزی از پایان ریس جمهوری نموده. که استیضاح اش کنند.آشوب نکن زیبا کلام. بهتر بود ميگفتند تلخ زبان
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
شما برای این مردم و کشور هیچ کاری نمیکنی. چون گرانی این اقلام مثل. .مرغ. مسکن. ماشین. زمین. دلار طلا. دارو.پارچه. لوازم منزل. مصالح. بیلط هواپیما. قطار. ماشین. موبایل. تبلت.
نام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
با احترام جناب دکتر زیبا کلام بزرگوار ایتمی که دراین خصوص اشاره فرمودین نگرش وبینش جناب دکتر روحانی صلح میباشد وبنده وهمسرم موافق صلح هستیم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اتفاقا آدرس غلط هست که گندکاری دولت را بپوشونه
تا با دعواهای پیرامونش دلار سکه و تورم از یاد بره
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۸
بوق
United Arab Emirates
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
روحانی جزیی از یک کل است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
چرا موقع انتخابات نمیگفتید جزئی از کل است؟ چرا خودتونو به آب و آتش زدید تا رای بیاره؟ چرا آنهم دروغ علیه رقبا گفتید؟
ناشناس
Canada
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
البته جزیی بسیار بسیار کوچک. خاتمی هم نتونست کاری بکنه ولی یه حرف تاریخی زد که نتیجه تجربه ای بود که با پوست و گوشتش لمس کرده بود: "رییس جمهور بیشتر از یه تدارکاتچی نیست"!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
روحانی و ذوالنور دو روی یک سکه هستند. بیخیال شوید
ناشناس
United States of America
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
من نظر خاصی در مورد این دو دوست ندارم ... اما حال شما ها هم فکر می کنید خوبه که نیست. شما تمام خواستتون اینه که یه کشور دیگه کل امور کشورتون رو بگیره دستش. که نهایتاً یه چیزی مثل لیبی بشه اوضاعمون... ببین لیبی چه خوبه الان. شادی باشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
ناتوان و بلند پرواز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اصلاح طلب و اصولگرا دو روی سکه فریب مردم
به ناشناس امريكايي 00:00
Austria
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
شما نون به نرخ روز خورها فقط الگوي خاورميانه رو ليبي و سوريه و عراق ميبينيد و قرار نيست بفهميد حق ما پرايد ثبت نامي نيست، وگرنه ايران قرار بود ژاپن اسلامي بشه كه به لطف شما به سودان اسلامي تبديل شديم.220 كشور دنيا كل امور كشورشون رو يا دادن امريكا يا روسيه و يا چين و فقط مائيم كه امور كشورمون رو به چين و روسيه و آمريكا نداديم. خودت خري، بقيه رو هم خر فرض نكن.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
جناب ناشناس 00:00
چرا ازبین اینهمه کشور که با امریکا رابطه عادی دارن فقط کشو مالی رو دیدی؟
همشون مثل مالی هستن وجدانا؟
نام
Sweden
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
در صورت پیروزی بایدن، بهبود روابط با دنیا به خصوص آمریکا
توسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
روحانی مطیع بزرگان اصولگرا. به چه علت باید محدود و محصور و...شود؟؟!!
ناشناس
United States of America
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
نه دیگه تا دیروز که داشتید می گفتید صد درصد ترامپ پیروزه.
بعد بهبود روابط با دنیا؟؟؟؟؟؟؟
مگه دنیا توی رای گیری قبلی نشد امریکا و دومنیک ریپابلکن تنهای تنها ...
نه دشمنی و نه بیشعوری
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
ایران سرباز صفر جبهه شرق یعنی چین و روسیه شده و با عوض شدن ترامپ چیزی عوض نمیشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
به همین خیال باش منافع آقایون در دشمنی با کل دنیاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
بایدن یه طرف قضیه س سمت دیگش داخلیه!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
خیلی هم آدرس درستی است مردم از روحانی دلشون خونه بااینکه ذوآلنور نگفت اعدام کنید گفت با منطق روحانی باید... اما به هر حال مردم هم به استیضاح و هم به اعدام حسن کلید راضی اند و مشتاق
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
واقعیت اینه که زمان ۸ سال جنگ که همه دنیا علیه ما بودند و بمب رو سر مردم میریختند، آنقدر اوضاع بد نبود. ما ۴۰ ساله تحریمیم چرا زمان خاتمی اینجور نبود؟ زمان اون احمدی نژاد با همه حرف و حدیثش باز اینجور نبود اوضاع. پس توجیه الکی نکنید مقصر شخص شیخ حسنه
نام
Finland
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
بانظرزیباکلام موافقم که تندروهاخوب میدانندکه مفصرین واقعی اوضاع بحرانی فعلی چه کسانی هستندلذاباآدرس غلط دادن میخواهندکاسه کوزهاراسررئیس جمهوربشکنند.
نام
Germany
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
مردم دنبال ادرس کسی نیستند، دیگر کسی به این حرف ها توجهی ندارد. کلهم مسئولیم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
همه مثل هم هستن دیگر صندوق دربسته ای وجود ندارد و اینها ژست انتخاباتیست مجلس حداقلی و انقلابی چه گره ای از مشکلات کشور باز کرد بجز وا کردن گره خودرویی خود(دنا پلاس)
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
آقای زیبا کلام و دیگر اصلاحطلبان لطفا آدرس صحیح را بدهند چون بسیار پر رو هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
آدرس بدهیم فرارو چاپ نمی کنه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
دنبال چه ادرسی میگردی اخوی؟
تا وقتی با دنیا مشکل داریم همینه.
اصلاح طلب اصولگرا نداره.
هرچند نون خیلیلا تو جنگ و دشمنی با این و اونه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
همه میدونن آدرس صحیح کجاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اما دنبال قاتل بروسلی می گردند
نام
Ukraine
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
بازی زرگری واسه کشیدن مردم به پای صندوق رای................. هر دو گروه در بین مردم منفورند........یه نظر سنجی یذار فرارو......... اونوقت مشخص خواهد شد.....
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
و فقط شما منفور نیستی لابد!
نام
United States of America
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
آدرس های شما خیلی درست بوده؟ من نمی فهمم اصلا چرا حرف های شما پروموت میشه استاد گرامی؟ شما باید پاسخ گو باشید ... اما پاسخگویی به حالت طلبکارانه دیگه نوبره.
آقای زیباکلام با احترام فقط می تونم بگم خدانگهدار، دیگه کافیه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
جناب زیبا کلام خودشان خوب می دانند که این آدرس غلط را نه 20% بلکه بیش از 90% باور می کنند چرا که اولا بد و بیراه گفتن به روحانی کاملا بی هزینه است ثانیا همیشه همینطور بوده که بعد از یک دولت اصلاح طلب، اصولگرایان هواره چنین موجی را با موفقیت درست کرده اند و به نتیجه هم رسیده اند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
خر نمیشیم رای بی رای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
احسنت رأی بی رأی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
برای همیشه: رأی بی رأی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
بابت پخش افاضات صادق زیباکلام باهاش قرارداد هم دارید؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
تحمل حرف حق سخته درک میکنمت
نام
Netherlands (Kingdom of the)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
حمله تندروها?! کافیه یه سر به بازار بزنید تا ببینید چقدر در این مملکت تندرو هست که به روحانی کند رو حمله میکنند مواظب الفاظ رکیک باشید
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
والا بیشتر شانتاژ تبلیغاتی دارودسته روحانی برای انحراف افکار عمومیه. وگرنه همه میدونن نه از استیضاح خبریه نه اعدام. حتی یک سوال ساده برای رضای خدا!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اخه روحانی چیکارس که با استیضاح و استعفاش اتفاقی بیفته.
رییس جمهور فقط تدارکاتچیه.
میگی نه سال بعد رئیس جمهور هم از جنس مجلسیا میشه ببینیم چه اتفاقی میفته.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
با سلام
فقط یک سوال چرا مجلسی که اکثریت نمایندگان آن با شعار رفع مشکات معیشتی مردم انتخاب شدند هیچ برنامه ای برای رفع مشکلات موجود ندارد نمیخواهد یا نمیتواند
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
چون مجلس سهله گنده تر از اینا هم نمیتونن کاری کنن.
مشکل کار و راه حل جای دیگس
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
آن ها که دنبال استیضاح هستند در حقیقت دنبال کودتا هستند و خائن به کشور هستند. باید یکی مثل خلخالی بیاید تا این ها را سر جایشان بنشاند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
مردم همه چیز را فهمین و حناشون دیگه برای هیچکس رنگ نداره
صدای قشر روحانی هم درامده چه برسه به مردم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
شعور هم سفر شدن در کشتی عقل لازم دارد
باهم به بهشت ساختگلی تان خواهید رفت
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
مگر وزارت خارجه بدون هماهنگی باران تصمیم گیرنده داخلی می‌تواند کاری انجام دهد ما هرچه مکشیم ازدست همین اقلیت پرروداخل است والا دولت نهادی خنثی یرای پوشش گند کاری کاسبان تحریم وانداختن شکستها بگردن دولت دراین مواقع واب بازی وموج سواری آقایان ژست دلسوزی برای مردم گرفتن
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
نمیدونم چه حکمتیه که رییس جمهورها اخر دوره شون یکی میگه در حد تدارکچیه! یکی میگه کاره ای نیس! یکی حرف از صلح میزنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
لابد می خواستی اول دوره بگویند, خوب آخر دوره متوجه می شوند که هیچ کاره اند که کاملا" هم درست متوجه می شوند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
مشگل شما جایی است که هنوز متوجه نشدید که نظریات شما همیشه اشتباه نتیجه میدهند
نام
Netherlands (Kingdom of the)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
اعدام رییس جمهور دقیق ترین ادرسی است که میشه به مردم داد. اگر جرات داره رفراندم بزاره تا ببینه توده مردم چی میگن. استدال های زیبا کلام هم دیگه نخ نما شده. رییس جمهور باید بعد از هفت سال سو مدریت به مردم پاسخگو باشه. اگر سایت تون مردمی است که شک دارم چاپ بفرمایید.
کمک فنر
Albania
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
چقدراین افراطی ها بیچاره شده اند که به هر حقه ای دست می زنند تا اینکه مردم را بفریبندولی مردم ما دانا وهشیارند و گول این چرندیات را نمی خورند چون می دانند روحانی هیچ نقشی در وضعیت کنونی کشور ندارد.البته اگر این ترامپ بی پدر نیامده بود افراطی ها دیگربه تاریخ پیوسته بودند ولی شیطان به کمکشان آمد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
عالی بود
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
این یک دعوای خانوادگی بین روحانی و ذوالنوری هست و سودی برای ما غریبه ها نداره
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
چهره هاي به ظاهر علمي و روشنفكر نما كه طرز فكرشون و بيانشون حال آدم رو بهم ميزنه
نام
Ukraine
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
سیاست مرگ بر این و مرگ بر ان عاقبتش میشود وضعیت کنونی مملکت که میبینیم فعلا مرگ دارد نصیب خودمان میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
پیامبران با شعار زندگی آمدند. مریدان با شعار مرگ. چه زشت
نام
-
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
برجام تصمیم نظام بود نه اقای روحانی اینده سیاست خارجی هم توسط کلیت نظام تبیین میشود
ناشناس
United States of America
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
چه رویی دارید شما؟
اون موقع که خوشخوشانتون بود سال ۲۰۱۵، همون موقع که می گفتیم تو رو خدا قبلش یه بار بخونیدش بعد تو خیابون قر بدید تصمیم نظام نبود، نظام مزاحم بود، بعد حالا شد تصمیم نظام؟
چقدر متناقضید شما!
بدرد خودتون هم نمی تونید بخورید ژست غم مردم می گیرید. جمع کنید بابا.
ناشناس
United States of America
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
بزرگترین دروغ همینه. برجام تصمیم شخص خود خود خود خود خود روحانی و تیمش و اصلاح طلبا بوده.
حالا که دلار شد 30 تومن شد تصمیم نظام؟
می خوای از نظام انتقاد کنی، بکن. اما دروغ نگو.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
قبلا ادرس غلط میدادند ....الان خودمان راه را پیدا کرده ایم
ناشناس
Canada
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
مثل سگ و گربه افتاده اند بجان هم
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
ممکنه این تقسیم بندی اصلاح طلب و اصولگرا را کنار بگذارید. تقسیم بندی جدید تداوم وضع موجود و تغییر بنیادین وضع موجود است و قطعا ما خواهان تغییر بنیادین وضع موجود هستیم.
ناممرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
بنظرم اصولگراها می خواهند خودشان صلح کنند و به مردم بگویند ما برای شما رفاه اوردیم اما روحانی باید قبل از تحویل دولت حفظ ابرو کند صلح با جامعه جهانی را در دستور کار خود داشته باشد مثل برجام درود به شرف اقای ظریف
نام
United Arab Emirates
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
از اکبری تا اشغری پشت روحانی قایم شدن در حالی که الان مردم کوچه و بازار هم میدونن دولت هیچ کارست
حمید
Canada
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
آدرس هایی که شما می دهید هم همینطور غلطید.
نام
Russian Federation
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
روحانی به صورت عمدی قیمت دلار را بالا می بره تا نارضایتی و شورش ایجاد کنه باید روحانی را استیضاح کرد مردم دیگه تحمل ندارند
ناشناس
Russian Federation
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
فسادها و رانت ها و کم کاری هایی که در کشور می شود هم تقصیر تحریمه ؟
ناشناس
Russian Federation
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
شماها که می گویید رئیس جمهور هیچ کاره است پس از استیضاح برای چی می ترسید
ناشناس
Russian Federation
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
فکر کردید روحانی استیضاح بشه مردم ناراحت می شوند مردم از خداشون است روحانی برود
نام
Russian Federation
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
از نظر اصلاح طلبان
همه مقصرند جز خودشان
یک دیکتاتوری محض
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
خودت هم میدانی مقصر کیست؟ خودت را به اون راه زدی.
ناشناس
United States of America
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
دقیقا
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
میگه سیاست خارجی جمهوری اسلامی علت این باتلاق است.
سوال این هست اختلاس ها و بی عرضگی ها و 8 سال کشور را معطل برجام کردن کجای تحلیل آقای زیباکلام است؟ تحریم ها را کی باعث شد؟ احمدی نژاد یا فتنه گرهای سال 88؟ چرا باز دروغ میگید به این مردم؟ 7 سال دروغ بس نبود؟
نام
Finland
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
من بشدت با عملکرد بخصوص اقتصادی وبودجه ای روحانی مخالفم ،ولی به یک اصل معتقدم :تمامی کسانیکه دم از جنگ وقهر با تمامی عالم ونداشتن تعامل با دنیا وبقول خودشان ریاضت دادن به مردم هستند ومخالف هرگونه مذاکره رانتخوارانی هستند که دلار را به سی هزارتومان رساندند وسفره مردم را خالی کردند وطح موضوعاتی مانند محاکمه وغیره واقعا انحراف افکار عمومی از جنایات واختلاس ها رانتخواری ورانتسازی خودشان است ،وجالب است این دولت هم با انهاست فقط این وسط مردم را بازی میدهند
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
چرا کسی از مردم نمی پرسه که صلح میخایید یا نه ؟چرا همیشه یه عده اقلیت برای مردم تصمیم میگیره ؟ آقای ذالنور و دارودسته اش چند درصد مردم هستند؟
نام
France
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
جنگ زرگر ها شروع شده.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
لعنت ابدی بر اصلاح طلب و اصولگرا دو روی سکه فریب مردم رای بی رای
ضدآمریکایی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
باسلام ، آیا این جماعت همیشه الکی معترض به جای استیضاح رئیس جمهور ، جرات دارند همین سوال را به رفراندوم عمومی بگذارند؟اینکه نظر مردم در مورد صلح (مذاکره) چیست؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اینا همش بازیه...
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
عه
آدرس کاخ سفید و ارسال لعن و نفرین به اونور آب چطور؟1
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
نرمش قهرمانانه
ناشناس
Germany
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
بهتر بود میگفتی چرخش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
بهتره بگیم سازش قهرمانانه
یا خواهش قهرمانانه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
مردم بیشتر از اصولگراها وخامت اوضاع مملکت را متوجه میشوند. این خواسته خود مردم است.
عملکرد آقای روحانی افتضاح بود .
ابوالفضل مددی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
در تاریخ نمونه های زیادی می توان یافت صلح حضرت محمد با کفار و صلح صلاح الدین با صلیبیان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
نمونه زیاد است اخوی ولی تحریف تاریخ ومصادره آن برای اهداف ومقاصد سیاسی چیز دیگری است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
ولایتی در 92 نقش پوششی را به دستور هاشمی برای روحانی بازی کرد
لذا اصلا رای ندارد چه در اصولگرایان چه در اصلاح طلبان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
مددی جان بی خیال همون روحانی مقایسه تاریخی میکنه برا کل تاریخ بشری کافیه انگار همین دیروز بود که کربلا رادرس مذاکره خواند وامروز امام حسین رو تحریف کرده ومعلوم نیست فرداچی رو باچی شبیه کنه ؟؟؟؟کسی نیست به این اقایون بگه بفکر اقتصاد باش ما فهمیدیم شما استاد فلسفه و...هستید(البته تحریف)
سعید مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
مملکت 40 سال است همین شرایط را دارد تا بودن امام دزد وجود نداشت و مدیر خوب نداشتیم بعد از جنگ و طی این 30 سال هر کسی به فکر جیب خودش و خانواده بود انگار مملکت تصرف شده از این اقایان اصول گراو اصلاح طلب به پرسید مگر عیر از خودتان کی حاکم بوده و مردم نقشی در بوجود امدن این همه بحران داشته اند نه وقتی کشوری طایفه ای و فامیلی اداره شود جز این نمی باشد وقتی نخبگان و شایسته ها مملکت را ترک کنند پخمه ها و پاچه خوار ها شیر میشوند با شهامت اعلام کنید اشتباه کردیم بروید کنار و مملکت را به اهلش بسپارید چون شما دین و ناموس غیرت را از مردم گرفتید و گدایی و دریوزگی را به ارمغان اوردید
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
دست از اين دعواي زرگري برداريد مسخره كرديد خودتونا
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
نترس جناب زیبا کلام.هیچکاری باهاش نمیکنن..
.

میگم انگار حکومت خنگ آبادی هاست....
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
الان روحانی رو اعدام کنن فکر کردید مردم ناراحت میشن خخخخخخخخخ
همه این بازی ها برای سرگرم کردن ملت هر روز یه فیلم جدید بازی میکنید شما با امریکا رفیق فابریک هم بشید وضع مردم ما همینه امریکا هم دوست ملت ایارن نیست یه جنایتکار به تمام معناس
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری 1400 نه دست اصول گراهاست و نه اصلاح طلب ها.. بلکه دست "کرونا" است. اینکه کرونا چقدر موفق بشه مردم ایران رو بترسونه که پای صندوق رای نیان..اینکه کرونا باعث بشه تجمعات انتخاباتی نامزدها برگزار نشه..خلاصه همه چی بهم می ریزه، قاطی پاطی می شه. یه آب گل آلود حساب درست می شه که خدا می دونه چه ماهی ای ازش درخواهد اومد..
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اینطوریکه جنابتان(مثلا زیبا کلام) میفرماید باید جایزه نوبل داد به روحانی مرد نا حسابی یه تار موی گندیده احمدی نژاد می ارزه به صدتا .....بی انصافی هم حد واندازه داره کجاوقتی دلار بالا رفت در زمان احمدی قیمت کالاها نجومی شد مثل حالا
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
احمدی نژاد روحانی دو روی یک سکه هستند جزی از کل هستند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
آقا مگر میزان و ملاک رای مردم نیست.این قضیه صلح با آمریکا رو به رفراندوم بگذارید تا ملت خودش انتخاب بکند.تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.مگر اینکه امثال ذوالنور ملت را قبول نداشته باشد که اون قضیه دیگری است
Salman1452@asia.com
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اگر مشکل مملکت ارتباط با آمریکاست چرا شاه علی‌رقم ارتباط خوب با آمریکا با انقلاب روبرو شد؟؟
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
كاري با مردم كرده اند كه شأنيت مذاكره با آمريكا را هم از خود سلب كرده اند. ظاهرا" اين ايده كه «روز آشتي با آمريكا، روز مرگ نظام سياسي ما خواهد بود» صحيح به نظر مي رسد و لذا با انكار مذاكره با آمريكا، مسلطين بر ما عمر خود را مي خواهند زيادتر كنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اگر مشكل مملكت ارتباط برقرار نكردن با آمريكاست چرا شوروي علي رقم داشتن بمب اتم و دومين قدرت نظامي و صنعتي و اقتصادي دنيا بودن با انقلاب روبرو شد؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
مدتهاست که نظر مردم دیگه هیچ ارزشی نداره یعنی اینو هنوز متوجه نشدی
ناشناس
Finland
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
میزان و ملاک رای مردم بود. الان نه دیگه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
میگم هرچی تدارکاتچی تو مملکت هست اعدام کنیم شاید وضعمون بهتر شه.
مکانیک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
روز چهارشنبه هفته گذشته حسن روحانی رییس جمهور از صلح امام حسن (ص) سخن گفت و ...
انصافا وضعیت ایرانو با 1400 پیش مقایسه نکنین. حالا امام حسن و حسین اون زمان صلح کردن و ربطش ندین به وضعیت الان ایران . اصلا چه ربطی داری اخه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
برنامه شما ودوستان همفکر شما چیست؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
ربطشو بعدا میفهمی. مثلا وقتی نون خالی واسه خوردن پیدا نشد و سهمیه بندی شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
چطور راجع به جنگیدن با امام حسین مقایسه میکنند ولی راجع به صله بی خیال مقایسه ؟
خلیل مهاجر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
پای مردم را بیخود به میان نکشیم. دعوای دولت و مجلس به نفع هر جناحی تمام شود دیگر مردم ذینفع نخواهند بود
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
نمایندگان مجلس دولتیها قوه قضاییه دیگر برای این مردم کاری نمی توانند انجام بدهند فقط شدند شومن وبرای سامان خودو اقوامشان تلا ش می کنند
سلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
جالب است نماینده مجلس با رای ۲۰۰ هزار نفری برای شخصی که ۲۴ میلیون بهرحال به او رای دادند حکم اعدام صادر می کند اگر بر عکس این قضیه بود تا بحال فرد گوینده را اعدام کرده بودند ثانیا نماینده ایی که خود نمی داند توهین به رییس جمهوری توهین به مردم است چگونه در جایگاه مردم نشسته است؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
میخواهید اعدام کنید میخواهید استیضاح کنید. تدارکاتچی و کتک خوره خودتونه. به مردم ربطی نداره
نام
France
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
یک جوری برای پاستور دندان تیز کرده اند انگار دولت را تحویل بگیرند قیمت دلار را نصف میکنند :)
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
آدرس درستش لابد باز کاخ سفیده
بریم ترامپو اعدام کنیم خیال روحانی و صادق راحت شه
ناممرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
خدايي اين زيبا كلام و روحاني و دارو دستش چه رويي دارن حرف مفت
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
احتمالا آدرس درست اینه: واشنگتن دی سی ، کاخ سفید
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
مگه روحانی کاره ای هست ؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
مدیریت علمی تخصصی تنها راه است ابر و باد و مه و خ0ورشید و فلک را متهم نکنید باید با نگاه عالمانه به جهان وارد سیاست خارجی شد .