bato-adv
کد خبر: ۲۶۸۷۵۱

(نظر شما) شمارش معکوس برای "مرگ تهران"

تهران زمستان گذشته 2.6 درجه گرم تر از قبل بود. افزایش دما، کم شدن بارندگی و در نهایت خشکسالی، همچون چاله‌ای دشت‌های ایران را یکی یکی می‌بلعد. در شهر تهران در هر سال 36 سانتی‌مترو فرو نشست زمین داریم.

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
فرارو- تهران زمستان گذشته 2.6 درجه گرم تر از قبل بود. افزایش دما، کم شدن بارندگی و در نهایت خشکسالی، همچون چاله‌ای دشت‌های ایران را یکی یکی می‌بلعد. در شهر تهران در هر سال 36 سانتی‌مترو فرو نشست زمین داریم.

تصویر کنید ابرشهری را که با تمام تاسیسات و شبکه‌های آب، گاز، برق، مترو، راه‌آهن و پل‌ها و اتوبان‌هایش هر سال در زمین فرو می‌رود. آن‌هم با سرعتی باورنکردنی. 36 سانتیمتر در هر سال! (جزئیات بیشتر ار اینجا بخوانید)  

حفر چاه و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی یکی از عوامل مهم در فرو نشست زمین به حساب می‌آید. با توجه به برداشت بی رویه آب از سفره‌های زیرزمینی و محدودیت‌های بارشی که ما در طول سال های گذشته داشتیم، سطح آب های زیرزمینی به شدت پایین آمده است. و این جستجوی آب را هر سال به لایه‌های عمیق‌تری از زمین می‌کشاند. خالی شدن سفره‌های زیرین از آب، منجر به جابه جایی لایه های زمین شده و پدیده "نشست" را درپی خواهد داشت. 

تابستان این اوضاع را وخیم‌تر خواهد کرد. کم‌آبی، افزایش دمای هوا و شهری که دارد با سرعت در زمین فرو می‌رود.

با این شهر و این آدم‌ها و این بحران چه کنیم؟ فکری کنیم، چیزی بگویم، بنویسیم

(از طریق بخش ارسال نظرات همین خبر، فکر و نظر خود را برای ما بنوسید. فرارو نظرات شما را منتشر می‌کند.)
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
همه جا رو یا آسفالت کردن یا موزائیک که آب از توش به زمین نفوذ نمیکنه و بلند مرتبه سازی رو بردن اطراف شهر و خونه های ویلایی و کم ارتفاع مرکز شهر رو کردن شرکت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
بايد دولت محترم طرح انتقال با شراط ويژه از تهران به شهرهاي كوچك را اجرا كند.چرا اين طرح اجرا نميشه خيلي از كارمندا حاضرن به شهرهاي كوچك منتقل شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
بی منطقی ترین نظر است. غیر این شهری برگردند یا نیایند. شرایط سخت زندگی در اروپا آنهم در چند قرن پیش باعث شد مردم به قاره های دیگر رفته. شرایط زندگی در تهران باید بازهم سختر شود فرقی هم ندارد هر کسی تحمل نداشت بروند شهر دیگر هر جای کشور برای همه مردم است مانند مشاعات آپارتمانها. در خصوص نشست زمین سالها آب مصرفی جذب چاهها می شد و از آن برداشت . حالا چند سال است اجرای فاضلاب آبی جذب نشده از طرف دیگر برداشت همچنان ادامه دارد. لذا این مشکل نشست هر سال بیشتر خواهد شد.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
به خدا تهران خیلی مظلومه چه کسانیکه اومدن توی این شهر به نون و نوا رسیدن نمک خوردن و نمکدان شکستن......... کی گفته تهران شهر بی هویتی هستش؟؟ قدمت تهران خیلی بیشتر از این ۲۰۰ سالی که شما میگین هستش تهران شخصیت های بزرگی در تمام زمینه های علمی، سیاسی، مذهبی، ورزشی و ... تربیت کرده و به این کشور تقدیم کرده کسانیکه به شهر تهران توهین میکنن فقط از روی کینه توزی و عداوت و دشمنی هستش.


زنده باد طهران و بچه های بامرام طهرانی اصیل

فرارو اگر این نظر پخش نکنی به عنوان یکی از مخاطبان این سایت واقعا ناراحت میشم.
DEMOCRACY
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
نیازی به نظرات عوام الناس نیست
به نظرات پرفسور کردوانی
پرفسور اسماعیل کهرم
پروفسور ناصر کرمی استاد دانشگاه برگن نروژ
عمل کنند آقایان مسئول و این کشاورزی بی بازده را تعطیل کنند و چاههای کشاورزی را پلمپ کنند
چون 90% آب این مملکت در بخش کشاورزی
%8 صنعت و 2% در بخش شرب مصرف می شود
دست از شعارهای احمقانه بکشند آقایان
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۷۶
اقفف
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شاید خداخواست ازشراین پایتخت بینظم درتمام امورات اجتماعی .سیاسی .اقتصادی .فرهنگی به زودی راحت بشویم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
کسی از مسؤلین وزارت کشور یا فرمانداری یا شورای اسلامی شهر تهران تعداد واقعی جمعیت ساکن در تهران را می داند ؟ والا اگر بدانند ، بلا اگر بدانند !
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
بی نظمی رو خود مردم از جمله گذارنده این کامنت ایجاد میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
نکته اول: بی نظم درست است
نکته دوم: اگر این شهر و مردمانش رها شوند و مهمانان گرامی رفع زحمت بفرمایند بخشی از مشکلات حل می شوند. وگرنه این شهر مدت ها است که بیمار و زیر دست پزشکان قلابی پر پر می زند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
آقای فرشاد که ناگفته های بسیار داری!!!! پاسخ جنابعالی سکوت است و بس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
هشتگرد بهترین گزینه برای انتقال پایتخت است
ناشناس
United States of America
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
قول های مداوم، برای رفع مشکل طی بازه زمانی مثلا سه چهار ساله به هیچ دردی نخورد. الکی هم نگویید با مدیریت درست مشکل حل میشود. پایتخت باید عوض شود. هیچ چاره دیگری هم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
بقول بعضی دوستان ، چه قدر کارشناس الکی داریم !
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
ای کاش به جای اینکه اینقدر آقایان فقط به تهران می رسیدند، یه کمی هم به فکر ایجاد شغل توی شهرستانها بودند تا منه شهرستانی به شهر خودم برمیگشتم و تهران هم می شد شهر قابل زندگی.
بدل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
فاجعه است این مسئله، یکی هم مدیریت شهری مقصره که رود درها را به پارک تبدیل کرده و با از بین بردن بستر نفوذ آب باعث این مشکلات یعنی نفوذ آب در زمین میشود متاسفانه باید گفت مدیریت ضعیف باعث این مشکلات شده است.
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
موضوع مورد بحث یک مسیله فنی و علمی است ان بخض که مربوط به مردم می شود مصرف است که مردم تهران به مقدار زیادی از اب مصرفی شان دوباره به زیر زمین باز می گردد نویسنده مقاله آبی که لوله شهری مصرف میکند تبخیر می کند یا در جای غیر از تهران به زیر زمین می فرستد .در بخش کشاورزی که حدود 90 درصد آب مصرف می شود نیز مدیریت ان در دست مردم نیست بلکه در دست دولت است .و بایستی برای آن چاره اندیشی شود تا سیاسی اندیشی مسایل را تبدیل به بحران نکنید به سر مدم نزنید که مردم برای خود در زندگی خصوصی به اندازه ی کافی دارند .
سحر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اگر اینقدر خطرناکه چرا دولت وضعیت اضطراری اعلام نمیکنه؟؟
ناشناس
Germany
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
راه حل اتصال درياي خزر به خليج فارس توسط كانال پهناور و عميقي است وگرنه بايد چندين برابر اون پول رو خرج خشكسالي ها كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
نظرم در مورد عوض شدن پایتخت بسیار مثبت است به عنوان یک تهرانی که در تهران به دنیا آمدم و کلا تهرانی هستیم اعتقاد دارم شهرستانی ها پایتخت رو به پای تخت تبدیل کردند!!!انشاالله مردم تهران از دستشان نفسی بکشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
تهران به لحاظ تاریخی از کم هویت ترین شهرهای ایرانه. شهرستان ها تهران رو تهران کردند وگر نه اصولا در تاریخ ماقبل 200 سال گذشته ایران تهرانی وجود نداشته است
شلوغی تهران و پایتخت شدنش هم به دلیل با کفایت بودن و توانمند بودن تهرانی ها نیست کما اینکه تنها شغلی که در تهران قبضه بچه تهران های اصیله و شهرستانیی در اون نقشی نداره مسافرکشیه
وگرنه از اساتید دانشگاه بگیرید تا مدیران کلان شرکت ها و نخبگان تا کاسبان متول بازار اغلب شهرستانی الاصلند نه تهرانی
بچه تهرون های قدیم خیلی خوش شانس بودند که آغا محمدخان قاجار شهرشون رو پایتخت کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
نه عزیزم وقتی یه پالایشگاه در جنوب کار میکنه اما بجای اینکه امکانات تو همون شهر و استان و شهر و استان های همجوار ایجاد بشه میاد تو پایتخت و هی امکانات بیشتر و بیشتر میشه نتیجش این میشه که طرف بر میداره میاد کجا؟میاد به تهران
وقتی بهترین استادها و پزشک ها جمع میشن تو پایتخت چی میشه؟ ملت میان به تهران

وقتی استادهای دانشگاه های تهران دانشگاه های دیگه رو هیچ هم حساب نمی کنند چی میشه؟جوون میاد به تهران و اونجا میمونه
و ....
من تهران بودم وقتی سوار مترو و بی آر تی میشدم. هم دلم به حال شهرستانیه میسوخت هم خودم هم تهرانی بیچاره که امکانات داره اما آرامش نداره یا آرامشش کاذبه
تحلیلگر امور مربوطه
United Arab Emirates
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خیلی چیزها تایپ کردم که ارسال کنم اما دیدم همه شون دو در جهت دو دسته کردن هموطنانمونه . . .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
۱۵:۱۶ -
ما بی هویت شما موزه ایران و باستان!
حالا لطفا برگردید شهرستان و با پول حاصل از فروختن دام و طیور تشریف نیاورید اینجا ماشین قسطی بخرید برای پز دادن و خیابان های تهران رو تبدیل کنید به یک پارکینگ بزرگ!!هرکس باید در شهر خودش بماند چه تهرانی چه شهرستانی هرکس برای کاری ساخته شده مزرعه دار نباید بیایید تهران پیک موتوری شود!هم کشور به مزرعه دار نیاز دارد هم تهران به دکتر و مهندس و نیروی بومی شما با عصبانیت جواب دادی و دنبال برتری جویی بودی من با آرامش و منطق از شهرستان تشریف می آورید این شده وضع ترافیک و آلودگی هوای تهران تهران کلا 7 میلیون ظرفیت داشت که به دلیل ضعف مدیریت شهرستانی این بلا رو سرش آوردند همه کارتان را در تهران می کنید اخر هم پشت سر تهران و تهرانی دوتا بد و بیراه می گید بدحجابی و خوش گذارنی و نداشتن فرهنگ رانندگی و آپارتمان نشینیش به نام مردم تهران در میاد و خوبی هاش هم که برای شماست!از نظر سیاسی هم که مشاهده فرمودید مردم تهران سی به هیچ اصولگراها رو فرستادن مرخصی و نشان دادند چقدر سواد و هویت دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
ارسال کننده نظر اصلی هستم یادم رفت برخی از راه حل ها رو بگوییم جز عوض شدن پایتخت آب شرب و آب کشاورزی باید جدا سازی شوند هزینه آن بسیار کمتر از جبران خسارت ها در آینده و جنگ آب و شورش است نباید اجازه داد کشاورزی به صورت همین طوری یرخی انجام شود آبیاری فقط قطره ای و به روز با تکنولوژی نه اینکه برای یک کیلو گوچه 3500 تومانی اندازه 40 هزار تومان آب با ارزش را هدر بدهیم کشاورزی در تهران جایی ندارد کشاورزی را از تهران خارج کنید و به جای اصلی آن برگردانید مهاجرت به تهران باید قطع شود و هرکس به شهر خودش بازگردد دروازه های قدیم یعنی دروازه شمیران شوش و غیره باید دوباره بنا شوند و از ورود افراد غیر تهرانی بدون مجوز زمانی جلوگیری شود تهران قدیم به این شکل اداره می شد و بسیار موفق بود حالا دروازه هم نبود نبود اما قانون باید باشد و هرکس صبح از خواب بیدار نشود از شهرش به تهران بیاید لوله کشی فرسوده آب تهران باید عوض شد که هشتاد درصد آب را هدر می دهد برای آلودگی هم اگر رانت خودروسازی قطع شود خودروی استاندارد بنزین استاندارد نقش مثبتی دارد ضمن اینکه فروش قسطی ماشین در تهران باید قطع شود و هیچ ماشینی پلاک تهران نشود مگر متعلق به فرد تهرانی باشد و واگذار به فرد غیر تهرانی هم نشود کرد اینها همه عملی است اما برای مدیران کشور مهم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
وقتی از کلمه ای استفاده می کنی، اول ببین معنیش چیه بعد استفاده کن. تو اصلا می دونی شهرستان یعنی چی. شهر تهران خودش بخشی از یه شهرستانه به اسم شهرستان تهران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
مجددا ارسال کننده نظر اصلی هستم و باید بگم که اصلا قصد توهین به هیچ قومی را ندارم همه ایرانی هستیم اما از حقایق فرار نکنیم این چه وضعیتی هست که برای تهران درست کردیم؟خداوکیلی این ترافیک چه دلیلی داره جز ظرفیت بیش از اندازه ؟مهاجرت و تعداد چند برابری ماشین ها برای یک شهر از تعداد آدم ها بیشتر ماشین هست چون هرکی برداشته یه پراید قسطی خریده دور دور می کنه همه تک سرنشین این همه مترو و بی آر تی و اتوبوس صبح ها نگاه کن بی آر تی همه خالی مترو اون همه جا همه چپیدن تو پراید آقا خسته شدیم خداییش دولت هم راه رو داره برعکس میره هی هزینه زندگی تو تهران رو میبره بالا فکر میکنه اینطوری درست میشه والا به قران این طوری ما تهرانی داریم کم کم مجبور میشیم از گرونی بریم شهرستان اینا بیان تهران!
سعیده
Germany
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
چی می گی شما ؟
من شهرستانی ام و تهران زندگی میکنم. چقدر بچه گانه حرف می زنید یه جوری می گید جمع کنید برید شهرتون انگار همه چی همینقدر سطحی و بچه بازیه!!! این کار برنامه ریزی و مدیریت کلان مسئولین رو می طلبه. به ی نفر و دو نفر نیست که دست زن و بچه شون رو بگیرند و بگن بای بای سوار اتوبوس شن و برگردند شهرشون!!!
یاید امکانات به یک اندازه در شهرها توزیع بشه. امکانات که می گم یعنی همه امکانات. از بیمارستان و دانشگاه بگیر تا امکانات تفریحی و پارک ها و پاساژها و ....
وقتی توی کشور فقط یه دونه دانشگاهی هست با امکانات دانشگاه تهران، خوب معلومه که من میام دانشگاه تهران درس می خونم یا وقتی فلان بیمارستان با تجهیزات عالی در غرب تهران وجود داره و در شهرمون نیست خوب معلومه من بچه م رو هم همینجا به دنیا میارم و الی آخرررررر
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
عزیز جان اگه شهرستانی ها نبودن که تهرانی ها تا حالا از گشنگی مرده بودن. من نمی دونم تهرانی ها به جز هارت و پورت و سر مردم کلاه گذاشتن و ادعا داشتن چیزی هم بلدن. خیلی حرفای دیگه داشتم که الان مجالش نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
دوستان اگر ساعت 10 الی 11 صبح یک سری به امامزاده صالح در تجریش بزنید . جمعیت زنان و مردان که بجای کار و آموزش ، مشغول پخش نمودن نذورات و وقت گذرانی هستند و شما می توانید آذوقه ی یک ماه خود را جمع آوری کنید علت اصلی ترافیک و شلوغی شهر تهران می باشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خدایا
کی از این ادبیات تفرقه افکانه تهرانی شهرستانی رها می شیم؟؟؟
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
من موافق صحبت این دوست هستم ، ایشون اصلا قصد توهین ندارند ، ولی تو رو خدا بدون فکر و هدف به تهران مهاجرت نکنید . دیگه نمیشه تهران زندگی کرد. یه زمانی بود سر ظهر اینقدر خیابون ها خلوت بود نمی شد بیرون رفت الان با این مهاجرت های بی رویه و بدون هدف هیچ وقت روز نمی شه بیرون رفت
ناشناس
United States of America
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
دوستان دعوا نکنید مشکل جای دیگری است کل ایران عزیز رو به مرگ است.
دروازه دولاب
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
با سلام و عرض ادب واحترام نسبت به همه ساکنان سرزمینم.
ناشناس 15:16 که کلی به ما تهرانیا بد وبیراه گفتید...سعی میکنم درک کنم که چقدر از ما لجتون گرفته و چقدر به خاطر تبعیضاتی که هست عصبانی هستید...اما باور کنید ما تو هیچ کدوم از اون تصمیمات تصمیم گیر نبودیم...ای کاش تهران پایتخت نبود و ما بچه پایتخت حساب نمیشدیم اما بیخود از کسی طلبکار نبودیم...به ما چه مربوط که به قول شما همون شهرستانی که اومده رجال سیاسی و مدیریتی شده سواد و درک اداره شهر رو نداشته؟؟به ما چه که اون مسئولی که به قول شما بچه شهرستانه همه امکانات رو اورده تو شهر من و از شما دریغ کرده و من باید به عنوان یک تهرانی خودم رو بدهکار همه شما شهرستانی های عزیز بدونم.تو کدوم یکی از این تبعیضات نظر ما پرسیده شد و اصلا کی به نظر ما اهیت داده شد؟من میدونم که شهرم هویتش به زور به 200 سال میرسه اما چه کنم دوستش دارم...شهرمه بهش تعلق خاطر دارم...اصلا ماها همه مسافرکش...قبول ..من ترجیح میدم یک مسافرکش کاربلد باشم تا به قول شما یک مدیر رده بالای شهرستانی کارنابلد.راستی تهران ما بیشتر از چه کسی ضربه خورده؟؟از ما تهرانیای مسافرکش یا اون مسئولین پرمدعا که به قول شما تهرانی هم نیستند؟؟؟خداوکیلی خودتان قضاوت کنید...
سایت محترم فرارو به عنوان یک تهرانی ازتون تقاضا دارم به رسالت و عدالت رسانه ایتون عمل کنید واین نظر رو منتشر کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
پاسخ به سعیده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ -

سلام نظر دهنده اصلی هستم در این مورد به شما حق میدم اما این وظیفه دولت های مختلفه که باید امکانات ایجاد کنند نه ما مردم تهران مثلا ما تو تهران چی داریم!؟والا من چیزی خاصی نمی بینم حیف اون طبعیت زیبای روستاها نیست ول می کنید میایید اینجا؟حداقل یه قانونی باشه اگر میایید تهران جاتون تو روستا رو بدید ما بریم اونجا والا به قران.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
فکر کردی پایتخت چیه همش مشکل هست
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
ناشناس 15:16
شما درست میگی تهران اصلاً هویت و تاریخ و پیشینه نداره . لطف کنید این شهر بی هویت و ترک کنید برگردید سرزمین اجدادی خودتون . والا بخدا خسته شدیم از این شلوغی و سر و صدا تو تهران . همه شهرها که صنعت و کسب و کار توش رونق داره . پس برگردید شهرهای خودتون که هم طبیعتش از اینجا بهتره هم فرهنگ بسیار غنی دارن هم پیشینه تاریخی دارن . لذت ببرین از زندگیتون . چی از جون این شهر میخوان این شهرستانی ها واقعا مشخص نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اشکال ندارد نمک خوردگان نمکدان شکن فراوانند. تهرانی مسافر کش هستند؟ تو آقایی کن و از این شهر دست بکش و به دیار خودت برگرد. اگر اهالی شهر دیگر تهران را آباد کرده اند آفرین بر ایشان حالا کمی وقت صرف شهر های خود بنمایند و این شهر را رها کنند. تمام هنر ها را که دارید و با خود به تهران آورده اید را با خود برکردانید و باعث آبادی وطن خود بشوید.
دولابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
ناشناس 15:16
تهرانی مسافرکشه؟!... باشه قبول!
چون تهرانی اصیل جماعت هیچ وقت و برای هیچ موقعیتی، اهل سر خم کردن و چاکرمآبانه رفتار کردن و موس موس کردن و زیرآب زدن نبوده و نیستند.
همیشه آزاده بودند... هیچوقت به صاحبان قدرت باج نمیدادند بلکه در تمامی تاریخ برعکس آنها بودند که از تهرانیهای "اصیل" حساب می بردند.
تهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
خانم سعیده، آقای فرشاد و سایر هموطنانی که در 2 دهه اخیر به تهران مهاجرت کردید....باید به عرض برسونم که یکی از لازمه های توسعه، افزایش جمعیت هستش....اگر هر خانواده ای در محل تولد خود چه در شهر و چه در روستا بمونه و از مسوولان شهر درخواست امکانات آموزشی، رفاهی، اداری، شغلی و تفریحی داشته باشه ، مطمئنا شهرستان ها و سایر شهرها هم گسترش پیدا می کنن و امکانات در شهرهای کوچیک هم برقرار می شه....ما متولدان تهران از شما هموطنان عزیزم نه پول و سرمایه تون رو می خواهیم نه حضور گرمتون رو...برگردید به شهرها و از مسوولان و نماینده های مجلس درخواست امکانات کنید...مطمئن باشید که در طول زمان شهرها هم با امکانات می شن همونطور که تو 10 سال گذشته خیلی از شهرستان ها رشد کردند هم از نظر فرهنگی و هم از نظر امکاناتی....یادتون باشه افزایش جمعیت باعث گسترش امکانات میشه....برید و تهران رو بدون امکانات رها کنید.....لطفا
من من
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
بحث تهرانی و شهرستانی واقعا یکی از خنده دارتین بحث هاست....

چرا؟
متاسفانه در ایران نه فقط در تهران بلکه در بیشتر شهرهای بزرگ چیزی به عنوان شجره نامه یا اصالت واقعا وجود نداره

چطور من تهرانی به حساب میام؟ اگه خودم تولد تهران باشم؟
اگه پدرم متولد تهران باشه؟ یا پر بزرگم؟ یا جد پدریم؟

خب می بینید که اینکه کی اصالت یک شهر و داره واقعا بی معنیه و تعریف مشخصی نداره

مثلا 70 سال پیش پدر بزرگ من برگشته کرج در حالی پدر بزرگ پدربزگ من از تهران رفته بود شمت تبریز... ( اصالت اصلی مشخص نیست)
خب الان من اصالت کرج رو دارم چون 70 ساله خاندان ما اینجا بوده؟
اگه پدربزگم متولد اینجا بود ما اصلت پیدا می کردیم؟؟

با توجه به سابقه نردیک به 200 ساله تهران تقریبا بالای 95 درصد از ساکنین تهران به هیچ وجه اصلات تهرانی ندارن
چون در بهترین شرایط پدربزرگ یا جد پدری اونها بوده که به تهران مهاجرت کرده و اصلات اونها برای تهران نیست

وقتی همین موضوع رو در اصفهان مشهد تبریز و ... نگاه کنید با درصد کمتری بازهم اکثریت با افرادیه که جد پدری اونها ساکن اون شهر نبوده
پس در اصل خود شهرستانیا هم اکثریتشون اصلات شهرستانی رو ندارن!

امیدوارم منظور رو رسونده باشم!
حتی ملیت افراد هم نباید مورد قضاوت ما قرار بگیره چه برسه به بحث اصالت شهر که اصلا هیچ جایگاه واقعی نداره و ار یک نسل تا نسل بعدی کاملا متفاوت می تونه باشه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
فکر میکنم صدا و سیما سهم بزرگی در ایجاد این فرهنگ تهران و شهرستان داره!!! واقعا متاسفم از اینکه درکی از مفهوم پایتخت وجود نداره...پایتخت محل تجمع قدرت و ثروت در تمام کشورها و نه تنها ایران هست(البته خیلی از کشورها پایتخت سیاسی و اقتصادی و ..، دارن که باعث کاهش تورم جمعیت توی یک پایتخت میشه) اما هیچ پایتخت نشینی حق ایجاد محدودیت برای سایر هموطنانش برای دستیابی به این منبع نداره...پیشنهاد میدم پایتخت نشینان چه تهرانی و چه غیر تهرانی که صاحب مشاغل غیر مرتبط با دولت هستن به سایر شهر ها مهاجرت کنن و از زندگی در فضای ارام انها لذت ببرن چون شهری که پایتخت بشه متعلق به همه مردم کشور هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
ما هميشه بهترين راه حل را برميگزينيم: پاك كردن صورت مساله. هركجاي دنيا بود الان يك كارگروه بحران تشكيل ميدادن و با سرعت و جديت تمام و حتما با كمك گرفتن از تمام كارشناسان بين المللي به بررسي مشكل و راه حلهاي آن ميپرداختند
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
یه گزارش تهیه کنید از اتوبان صدر ببینید به بهانه رفع مشکل ترافیک چه بلایی سر این منطقه آوردن. جایی که یه موقع یکی از زیباترین مناطق شهر تهران بود الان تبدیل به یکی از کریه ترین مناطق شهری تهران شده با یه مشت ستون بتنی دوده گرفته. جالبه شهرداری هیچ اقدامی برای بهبود منظر شهری این منطقه انجام نمیده. برای مثال توی میدان پیروز همه فضاهای خالی رو بجای کاشت درخت، سیمان و سنگ کرده. واقعا افسوس و هزاران افسوس.....
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خدا از دهنت بشنوه! من هر وقت از این اتوبان رد میششم داغ دلم تازه میشه که اونهمه زیبایی کجا رفت. جالبه به فضای سبز حاشیه اتوبان هم رحم نمیکنن و اونجا جواز ساخت وساز میدن. آقای قالیباف دست گلت درد نکنه!!
ناشناس
Italy
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
کاملا موافقم، اتوبان صدر خیلی زشت شده. با این همه متخصص ترافیک نیستم و نمیدونم آیا راه حل بهتری برای حل معضل ترافیک آنجا وجود داشته یا نه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
تهران و کلا تمام شهر های ایران فقط به درد ماشین رو می خوره و شهروندان رو به جای استفاده از حمل و نقل عمومی و پیاده روی و ... به استفاده از ماشین شخصی سوق می ده.
این همه اتوبان فقط باعث گرم شدن زمین، کم تحرکی ،آلودگی و ... می شه
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
اتوبان دوطبقه صدر یک جنایت تمام عیار در حق شهر تهران و هویت اونه.من هر وقت از کنارش رد میشم و اون ستونهای بلند بدرنگ کریه رو می بینم که جلوی دید ساکنان رو گرفته به باعث و بانیش لعنت می فرستم که برای راحت کردن کار خودش یک همچین طرحی رو اجرا کرده.
رضا ک
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
من که یا میرم استانبول یا برمیگردم شهر خوم، شما خودتون میدونید.زیاد واسم مهم نیست خخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
منم هر وقت بتونم می رم یه کشور دیگه خخخخخخخ
آریا
United Arab Emirates
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
از همین تفکر شماست که اوضاع شده این..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اگر آب نیست پس چرا اینقدر تبلغ کاشت درخت می کنید
وقتی درخت کاشتیم با چی آب بدهیم
پس معلومه همه کارهای ما شعاریه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
از اون بدتر هندونه کاریه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
چرا در مورد 1700 تن سیب زمینی که دفن شد برای تنظیم قیمت بازار انتقاد نمی کنید ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
انشاالله ما شمالیها هم از دست شما تهرانیها که هر وقت تعطیل میشه به صورت گروهی میاین شمال برای ریختن اشغال راحت میشیم
ناشناس
Italy
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
بخاطر رفت و آمد زیادی که به یکی از شهرهای شمالی دارم، با اطمینان میتوانم بگویم که متاسفانه عمده آشغالهای موجود در طبیعت را بومیان و روستاییان همان منطقه، به دلیل عدم آگاهی از تبعات و نبود فرهنگ محیط زیست، می ریزند و جالب است بدانید که برایشان کاملا موضوع عادی است؛ کافی است سری به دهات شمال یزنید تاببینید زباله منزل را به چه نحوی مدیریت می کنند. در عین حال منکر ضعف فرهنگ محیط زیست در بین توریست ها هم نیستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
عزیزم من تهرانی هستم یه دونه دستمال کاغذی دستم رو پاک میکنم تا خونه میذارم تو جیبم که بندازم سطل یا تو راه اگر سطلی باشه بندازم اون تو
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
موقع پول گرفتن از تهرانیا هم همین حرفو میزنین
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
ساخت ویلا بیشترآسیب میزنه یاریختن آشغال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
تهران بیشترین تولید ناخالص داخلی کشور رو داره و همینطور بیشترین مالیات کشور رو میده اینا نباشن حضرت عالی به گدایی میفتی
تهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
مثلا اگه تهرانی هایی که درصد زیادیشون شهرستانی هستن و همون شهرستانی ها میان شمال، نیان اونجا شما شمالی ها خودتون خیلی تمیز هستید و محل زندگیتون رو تمیز نگه می دارید؟؟؟؟!!!!!! از ماست که بر ماست آقا یا خانم شمالی.....
ناشناس
Germany
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خیلی از وزارت خانه ها میتواند از تهران به شهر های دیگر برود اما دولت در تهران باشد مثلا وزارت نفت به جنوب ایران و... بعضی همایشها و نمایشگاههای بین الملی از در تهران انجام نشود
لرستان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
یالا تهرانیا زود بجنبند وشهر را رها کنند . نجنبید برای سالهای آینده از یارانه 250000 احمدی نجات تا قیامت محرومید.همه بیاد لرستان .
بهرام
United States of America
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
خخخخخخخخخخخخ
دمت گرم باحال بود انصافا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
الملک یبغی مع الکفر ولا یبغی مع الظلم
ملک با کفر برجا می ماند ولی با ظلم باقی نمی ماند.
کفر در تهران پیدا و ناپیداست و مشکلی ایجاد نمی کند ولی ظلم پیدا و ناپیدا و مستمر در این شهر جاریست و بر اساس آیه فوق این ملک(تهران) ادامه حیات نخواهد داشت
صدق الله العلی العظیم
انا لله و انا الیه راجعون
در غیر اینصورت یا ظلمی در تهران جاری نیست و یا من مفهوم آیه را درست درک نمی کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
این آیه نیست گفتار حضرت علی (ع) است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
ظلم در کل ایرانه و کل دنیا
پیام
United States of America
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
عزیز اول اینکه یبقی هست از بقی دوم اگه به ظلمه خیلی شهرها رو میشناسم در ظلم اما با بینظمی این شهر موافقم به عنوان مرکر ایران
رضا زمین شناس
-
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
سلام.تنها راه برون رفت از این مکعضل و موارد مشابه در کشور انتصاب مدیران متخصص ،پاکدست و جوان و قاطع و حمایت از ایشان در راستای مقابله و برخورد با فساد و رانت است که برخورد اساسی با پدیده چاههای غیرمجاز شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
مدیر پاکدست و با کفایت آرزوست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
یکی از راههای جلوگیری عدم صدور مجوز و همچنین نظارت شدید جهت حفر چاههای آب غیر مجاز هستش و از سوی دیگر سیستم تصفیه فاضلاب رو قوی تر کنیم تا فاضلاب شهری پس از تصفیه اولیه به زمینهای کشاورزی واریز بشه تا بتونیم از این طریق حجم سفره های آب زیر زمینی رو افزایش داد.و همینطور باید خیلی بیشتر از قبل در تهران درختکاری بشه ،ریشه درختان اگه به صورت انبوه در زیر زمین باشه تا مقدار قابل توجهی میتونه جلو نشست زمین رو بگیره .و از همه مهمتر (گناه و ظلم نکنیم که یزدان حافظمان باشد.)
محمد شریفی کیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
با سلام
مساله فرونشست 36 سانتی متر تهران گرچه واقعیت داشته لیکن متاسفانه بیار نارسا و بد طرح شده است .
انجانب در دانشگاه تربیت مدرس مطالعاتی انجام داده و در سال 1389 گزارشی محرمانه به شهرداری تهرادن داده و اعلام داشتم در برخی مناطق تهران روزانه 1 میلیمتر فرونشست دارد . دقت برفرمایید فقط یک منطقه کوچ در جنوب تهران ( شهرک شریعیت در حنوب قلعه مرغی ) دارای چنین نرخ است که کل تهران یا کل جنوب تهران
اخرین اندازه گیریهای انجام شده در این دانشگاه موید فرونشست تهران با نرخی 1تا 2 سانتی متر در مناطقی مانند رسالت و نارمک یا امامحسین و همچنین ازادی طرشت و جی تا نرخ تا نرخهای 10 تا 15 سانتمیر در مناطق مرکزی تهران و نرخ های حداقکثر بیش از 20 سانتمیتر در پهنه جنوب غرب تهران
لذا فراگیر دانستن نرخ فرونشست 36 سانتی متیرب ای کل تهران و حتی برای یک منطقه شهرداری تهران نادرست بوده و این نزخ فقط یک محدوده کوچک را تهدید می نماید
با احترام محمد شریفی کیا دانشیار دانشگاه تربیت مدرس
رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
جناب آقای شریفی نیا با از شما به خاطر تحقیقی که در رابطه با فرونشست زمین در تهران انجام داده اید. بیشتر ممنون می شوم چنانچه در خصوص علل فرو نشست هم تحقیقاتی انجام داده اید آن را منتشر کنید تا شاید بعضی که مسائل را فقط از منظر سیاسی و جناحی می بینند متوجه خطر شوند و به خاطر خود و خانواده شان هم که شده فکری عاجل و اساسی بکنند.
ebrahim
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
طرح صحیح سوال از جواب ان مهمتر است. بنظر بنده باید پرسید ایا سرزمین ایران ظرفیت چه تعداد جمعیت شاد، فعال، دارای شغل و راضی از زندگانی را دارد؟. وگرنه، گیرم جمعیت از تهران خارج شد. کجا برود؟. اصفهان که رودخانه اش خشکیده؟. شمال که مزارع برنجش یک سوم شده؟. شیراز که اب شرب هم ندارند بخورند؟. سوئ تدبیر تمام شئونات زندگیمان را تباه کرده و همچنان سوالات اشتباه میپرسیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
ما تهرانی ها که سیاه زخم ، ابولا ، کرونا ، ایدز ، طاعون ، آنفولانزای خوکی ، آنفولانزای گاوی و خیلی بیماری های دیگر را ضربه ی فنی کردیم ، بقیه ی بلایا که دیگه اهمیتی نداره !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
باید برای هزارمین بار تکرار کرد ، بیش از 85% آب مصرفی در کشور صرف کشاورزی و صنایع میشه!کیه که ندونه که کشاورزی در ایران ابدا به صرف و صلاح نیست(اونم با این روشهای قرون وسطایی)!کیه که ندونه حدود 50% از آب پشت سدها به دلیل عدم مدیریت صحیح در بهره برداری، عملا قابلیت استفاده شرب و یا حتی آبیاری محصولات کشاورزی رو نداره(به دلیل رکود و گندیدن)!حرف و درد بسیاره...
ناشناس
Finland
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
بزرگترین مشکل شهر تهران مدیریت شهری است که متاسفانه فاقد پشتوانه علمی است و این مدیریت فاقد پشتوانه علمی منجر به شهر فروشی و نگاه سوداگرایانه به شهر گردیده است فروش تراکم خارج از ضوابط و ساختن برج بدون توجه به محیط زیست استفاده بی رویه از آبهایی زیر زمینی برای آبیاری بوستان ها و گلستانها و رواج فضایی سبز بیهوده با مصرف آب بالا با گلهای تزیینی و عدم توجه به شهر به‌عنوان موجود زنده و ارگانیگ بزرگترین مشکل شهر است این مشکلات در حوزه های فرهنگی به مراتب بیشتر است که جا دارد از بزرگان در حوزه شهر و شهر سازی نظر خواهی شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
کارهی شهرداری بیشتر از اینکه علمی باشه نمایشی هست!
بزگترین پل دو طبقه
بلند ترین تونل شهری
به جای اینکه این همه توجه به راحتی ماشین شخصی بشه باید اتوبان تو شهر ممنوع بشه و و کل بودجه ست صرف ساخت مترو و خطوط پر سرعت اتوبوس و ترام بشه
رضوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
هیچ کس جدی نمیگیرد! همه به
مسخره گرفته اند بحران های محیط زیستی رو. نشته ایم در انتظار زایمان این این زاوو آبستن فاجعه!
یک تهرانی بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
جناب رضوان ، شورای اسلامی شهر تهران فقط سالی یک بار قیمت حمل و نقل شهری ، یعنی کرایه ی تاکسی ها ، اتوبوس ها و مترو را اعلام و گران می کند و والسلام ...
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
تهران مشكلات متعددي دارد ولي جمعيت بالا بزرگترين مشكل است و بفيه مشكلات اعم از ترافيك ،آلودگي هوا، كمبود آب و ساير منابع به تبعه جمعيت بالا ايجاد شده اند .و اما علت جمعيت بالا يا علت گرايش در تهران ماندن و يا به تهران آمدن فقط و فقط سهولت و تعدد كسب وكار است.اگر مراكز كسب و كار اعم از دستگاههاي دولتي ، نظامي و انتظامي ، كارخانجات خودروسازي ، دارو سازي ، لاستيك و مواد غذايي و.... از تهران خارج شود خود بخود جاذبه آمدن به تهران و ماندن در تهران كم مي شود..با خارج شدن اين مراكز و كاركنان و خانواده هاي آنان شركت هاي پيمانكاري طرف قرارداد آنها و مراكز خدماتي اعم از بهداشتي و پزشكي و آموزشي و تفريحي و فرهنگي كه بخاطر اين جمعيت درست شده اند خود بخود به دنبال مشتريان خود مي روند.پس انتقال كسب وكارها از تهران گره بسياري از مشكلات را حل خواهد كرد.
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
احسنت حسین آقا.این بهترین و کارشناسی ترین نظری بود که من زیر این پست خواندم.به نظر من تهران جاذبه خاصی برای مهاجرت ندارد و فقط و فقط اشتغال و نبود آن در شهرستان ها باعث اینهمه مهاجرت بی رویه خانمان براندازبه تهران شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
تمرکز جمعیت در تهران نتیجه تمرکز قدرته. هر وقت قدرت غیر متمرکز بشه تهران هم درست ميشه.
راهکار فوری که میتونم ارایه بدم اینه که مانند بعضی کشورها چند تا پایتخت داشته باشیم. مثلا قوه مقننه یا قضایه به پایتخت دیگری منتقل بشوند. حتی میشه برای بانکها هم پایتختی ب جز تهران در نظر گرفت
کشورهایی از جمله آفریقا جنوبی همچین سیستمی دارند
ایران ما
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
از نظر این جانب وضعیت تهران با توجه به مدیریتی که وجود دارد( منظورم از مدیریت، فقط بحث شهردار نیست) هرگز درست نخواهد شد. این بخش از نظرم را نباید منفی تلقی کنید چون همه ما از مردم عادی بگیر تا بالاترین مسئول کشور می دانیم که گفتار، کردار و رفتارمان خیلی فرق دارد و به سویی پیش می رویم که فقط و فقط به جنبه های شخصی، گروهی و قومی فبیله ای توجه داریم و برای همه مردم هیچ تعهدی نداریم. البته باید بگویم ما حرف، بسیار می زنیم، سخنرانی بسیار می کنیم، کتاب و مقاله بسیار می نویسیم ولی چه قدر به آن عمل می کنیم. یه سوال بزرگ اینه که در دنیای پیشرفته امروزی که بسیاری از کشورها راه های خطای بسیاری رفتند و بالاخره توانستند به پیشرفت زیادی در تمام زمینه ها برسند حالا ما که شاهد اشتباهات گذشته آنها با توجه به سندهای موجود هستیم چرا باید تکرار آن اشتباهات پر شمار را داشته باشیم، چرا؟ آیا کسی از مسئولین هست که جوابگوی این سوال باشه. فکر نکنم. ما تجربیات، صنعت و تکنولوژی، ثروت و نیروهای فعال و خوب را در اختیار داریم ولی هر روز که می شه وضعیت ما بدتر از دیروز می شود و پایانی ندارد. از این که ما فقط در حد شعار بخواهیم حرف بزنیم، نظر بدهیم، ایده پردازی بکنیم هیچ وقت وضعیت ما نه تنها در تهران در هیچ جایی درست نمی شود. یک مثال کوچک اگر بخواهم بگویم که همه ما با آن دست به گریبان هستیم بحث آلودگی هوا و محیط زیست مان است که کمتر کسی در این مورد دل می سوزاند. در بدترین شرایط هوایی تهران مردم ماشین های شخصی خودشان را به سطح شهر می آورند و هیچ توجهی به هشدارها ندارند، در تردد خیابان ها و جاده ها ما بالای 80 درصد بی نظمی داریم و خطا می کنیم که نمونه آن کشته های سالانه در اثر تصادفات جاده ای است. در یک روز از سال به عنوان گردش در طبیعت به اندازه ده برابر روز عادی به محیط زیست مان صدمه وارد می کنیم. این مسائل دیگه ربطی به دشمنان ندارد این خودمان هستیم که هرگز به بلوغ فکری کامل نرسیدیم که باید برای هم زندگی کنیم نه برای خودمان. همه ما چه در حال و چه در آینده حقی داریم و باید (باید تأکیدی) به آن توجه داشته باشیم. وضعیت تهران تا زمانی که خودخواهی ها، بی ارادگی ها، منم منم ها، سهم خواهی ها و خیلی از خصائل بد انسانی را از خودمان دور نکنیم هرگز درست نخواهد شد و شاهد نابودی نه تنها تهران کل کشور خواهیم شد. این یک حقیقت محض است . شاید به مذاق سازگار نباشد ولی یک واقعیت است. ممنونم فرارو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
مهم نیست کل بودجه کشور رو تو تهران خرج کنید اخرش هم همش نابود میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
عدم مدیریت صحیح در آب مهمترین عامل ان است برای مثال شهرداری تهران برای نمایش و هزینه های اضافی امده درهای که اب را هدایت میکردند و به طور تدریجی اب جذب زمین میشد را پارک دره و در بعضی قسمتها مسیلها را با سیمان کف انها را پوشانده و اب جذب زمین نمیشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
فاجعه است این مسئله، یکی هم مدیریت شهری (شهرداری تهران)مقصره که رود درها را به پارک تبدیل کرده و با از بین بردن بستر نفوذ آب باعث این مشکلات یعنی نفوذ آب در زمین میشود متاسفانه باید گفت مدیریت ضعیف، باعث این همه مشکلات شده است.
ناشناس
United States of America
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
نفت را می فروشیم وهزینه تهران می شود اونوقت می گویند ...........
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
تهخران شهر خوبی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
فرارویی ها چه خبره شجاع شدین یهوئی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
ناراحت نشو تو هم شجاع شو.
ناشناس
United States of America
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
با این سوء مدیریت وحشتناک این ایران عزیز ماست که بتدریج رو به مرگ میرود.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شما یه گزارش از منطقه الهیه ، قلهک ، نیاوران کلا شمیرانات تهیه کنید تا ببینید این ساخت و سازها چه بلایی سر زمین و آب و هوا داره میاره . ساختمان می سازن 12 طبقه 5 طبقه منفی در یه کوچه 4 متری بعد چون اون قسمتها بیشتر قنات و نهر آب هست تمام آبهای زیر زمینی رو زهکشی می کنند و تبدیل به فاضلاب می کنن. آخه مگه فقط اینها آدمن مگه فقط اینها باید زندگی کنن . هیچ کسی هم کاری نداره
مهدی مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اگه امکانات بصورت عادلانه در کشور توزیع میشد تهران اینقدر حجیم و غیر قابل کنترل نمیشد، اکثر مردم برای همین مجبور هستند تهران رو تحمل کنند
تنها راه حل توزیع عادلانه امکانات و انتقال وزارتخانه ها از تهران به استانهای دیگره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خسته نباشی
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شما یه گزارش از منطقه الهیه ، قلهک ، نیاوران کلا شمیرانات تهیه کنید تا ببینید این ساخت و سازها چه بلایی سر زمین و آب و هوا داره میاره . ساختمان می سازن 12 طبقه 5 طبقه منفی در یه کوچه 4 متری بعد چون اون قسمتها بیشتر قنات و نهر آب هست تمام آبهای زیر زمینی رو زهکشی می کنند و تبدیل به فاضلاب می کنن. آخه مگه فقط اینها آدمن مگه فقط اینها باید زندگی کنن . هیچ کسی هم کاری نداره
جواد
United Arab Emirates
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اولین و نزدیکترین کار جا به جایی کارخانه هاییست که محصول نهایی را تولید میکنند و در تهران اقامت دارند، به طور مثال شرکت های خودرو سازی و تولید کنندگان پوشاک ، ما تهران و اطرافش را تبدیل به تولید کننده محصول نهایی کرده ایم و شهرستان های اطراف را تبدیل به تولید کنندگان مواد اولیه ، این چرخه باعث افزایش رفاه در شهر تهران و کمبود رفاه در شهرستان ها می شود، مردم به دنبال درآمد هستند و درآمد زمانی ایچاد می شود که کار وجود داشته باشد ، ما با متراکم کردن شغل در تهران خود به خود باعث افزایش درآمدزایی در تهران شده ایم.
مثال دیگری هم برای این منظور می شود گفت : یکی از مهمترین دلایل افزایش سطح رفاه در کشور های اروپایی و آمریکایی این است که مواد اولیه را معمولا وارد و محصول نهایی را صادر میکنند ، دقیقا همین مثال در مورد تهران در مقیاس درون کشوری صادق می باشد
من فکر میکنم در اولین فرصت باید کارخانه ها و کارگاه هایی که محصول نهایی را تولید میکنند از تهران جدا بشوند تا روند مهاجرت به تهران کاهش ، درآمد زایی و رفاه در سایر نقاط کشور افزایش و در نتیجه شاهد روند کم شدن جمعیت متراکم تهران به تدریج باشیم
کامران
Saudi Arabia
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
نگاهی به طرحهای اولیه شهرک غرب (قدس) و اکباتان در غرب تهران بیاندازیم و متوجه شویم که در توسعه شهر تهران در 37 سال گذشته، چه با طرحهای بچگانه زیر ساخت و ساز بردن مناطق خارج از محدوده و چه با تراکم فروشی برای شارژ آسان خزانه شهرداری (بدون توجه به ضوابط شهرسازی برای تامین آسایش و کارایی و زیبایی شهری)، چه ندانم کاری هایی صورت گرفته. شهرداری تهران تخصص لازم برای شهرسازی را نداشته و ندارد. باید یک شهردار ماهر را با ماموریت اصلاح اداری و نیروی انسانی شهرداری (از بالا تا پایین ) با یک دوره مسئولیت ده ساله به کار بگماریم.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اينقدر نگران شهرستانيها نباشيد كه جمعيت تهران را زياد كرده اند تا چند وقت ديگه تهران پايتخت افغانها ميشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
پایتخت رو منتقل کنید شهر ما تا یه مدتی هم ما بچه تهرون بشیم
هئیت دولت و مجلس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
پایتخت شدن ارزونی تون / امکانات نمیدیم بهتون !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شهردار مستقيم توسط مردم انتخاب شود و نه شوراي بي خاصيت و سياسي شهر . و مديريت كامل شهري شامل كنترل ترافيك و ساخت و ساز زير نظر او باشد.
سهیل
United States of America
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شهر بم حتی پس از اون فاجعه بزرگ هرگز به شدت خیلی از شهرهای دیگه دچار مهاجرت نشد. چرا ؟ بخاطر اینکه منطقه ویژه اقتصادی با کلی کارخونه فعال رو توی خودش جا داده و خیلی از جوونها سر کارن. خدا پدر و مادر اونی رو که این منطقه رو با برنامه ریزی به این شکل در آورد بیامرزه. نمیشد تو جاهای دیگه هم همینکار رو کرد ؟ تو این 8 سال دولت دکتر پاکدستان چندتا منطقه مثل بم درست شد ؟؟؟؟
کار مدیریت خرابه.
دااع
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
این تهرانی ها چون قیمت زمین توشمال براشون ارزون محسوب میشه اکثرشون اینجا خونه یاهمون ویلا خریدن وباعث شدن قیمت های زمین های اینجا افزایش پیداکنه ،زمین های کشاورزی تخریب بشه وکسی هم نیست جلوشون روبگیره وفقط به فکرمنافع خودشون هستن ماهم زورمون نمیرسه .مشکل ما مردمایران اینه که فقط خودمون رودوست داریم ودنبال حل مشکل فقط خودمونیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
دوست عزیز تهرانی ها مفت که ویلا نخریدند. ریختند تو جیب امثال شما.
مهدی مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
با زور که نگرفتن!! هموطنهای ما وقتی پول میبینن دلشون میلرزه و فوری زمینهاشونو میفروشن!!!
دااع
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
بزرگوارن عزیزباورتون نمیشه خانواده ما هیچ زمینی ندارن وبنده به خاظراینکه درروستای خودم زمین بخرم زورم نمیرسه .شماکه خونه دارید توتهران.بیایید اینجا تفریح کنید قدمتون سرچشم ولی چراحتما باید ویلا داشته باشید ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
من مهاجرتم درست شده دارم میرم تورونتو. نظری در مورد تهران ندارم. امیدوارم تورنتو رو ایرانیا مثل تهران خراب نکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خوش اومدی
درم پشت سرت ببند
دیگه اینورا پیدات نشه
بروووووووووووووووووووووو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
چه حرفهای زشتی زدید همه تون.تهران یا شهر دیگه چه فرق میکنه همه اش مملکت ابااجدادی خودمون است همه بدی هایش را خودمان کردیم همه خوبی هایش را هم خودمان کردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اهمیت زلزله تهران اگه بیشتر از فرونشست سالانه آن نباشد کمتر ا زآن هم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
مشکل تنها تهران نیست! مشکل نوع مدیریت ماست که اکنون در تهران بیش از همه جا اثرش نمود پیدا کرده است.

اگر پایتخت شهری دیگر بود هم به همین مسائل دچار می شد حال آنکه همه معضلات جدی زیست محیطی دیگر کلان شهر های ایران با خبریم.

دوستان بنده مثالی میزنم: اگر کسی زیر آبشار بایستد و قصد این داشته باشد که خیس نشود بهترین پیشنهاد برای او چیست؟ آیا استفاده از چتر یا پوشش ضد آب مناسب ترین گزینه است؟
همه میدانیم مناسب ترین گزینه تغییر مکان شخص مورد نظر است.
مقصود اینکه شرایط موجود خود زاینده ی خطاست و ما در مرحله ی خطاهای بسیار بنیادی قرار داریم و ضرر خطای ریشه ای را با اقدامات جزئی ""نمیتوان"" برطرف کرد.

خلاصه خدمتتان عرض کنم تا زمانی که (1)مدیریت چند گانه در مورد مسائل واحد، (2)داشتن اختیارات بدون قبول مسئولیت پذیری، (3)مشخص نبودن میزان در اولویت بودن خواسته های عمومی با منافع سازمان های مسئول، وجود دارد بدیهیس که تنها خروجی منطقی از این ساختار مدیریتی خطاهای بزرگ و اصلاح نشدنیست و نمیتوان این خطاها را با اقدامات جزئی (حتی درست) اصلاح کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
کلا نقد میکنین یکم آرومتر چرا عصابی هستین همه، این بی مدیریتی مسئولینه بودجه ای که برای شهر تهران اختصاص میدن خیلی بیشتر از سایر شهرهاست برخی وزارت خونه ها با تمام کادرش باید یه جای دیگه باشه نه تو تهران مثلا وزارت نفت تو تهرانه با کلی کارمند ولی چاه های نفت تو جنوب کشاورزی عمدتا تو جنوب و غربه ولی وزارت کشاورزی با کلی کارمند تو تهران ، نگران ارتباط با رییس جمهور هم نباشید میتونن ویدئو کنفرانس بزارن هر وقت با رییس جمهور کار دارن و....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
تمام این حرفا بهانه ست بهانه ...
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
وقتی بهترین دانشگاه ها بیمارستان ها امکانات تفریحی و در کل همه چیز در تهران متمرکز شده خب معلومه که همه میرن تهران زندگی کنند! این نه تقصیر منه شهرستانیه نه شمای تهرانی که داریم اینجا کامنت میذاریم! ولی اگر روزی مسوول شدیم و همین روند رو ادامه دادیم ما هم مقصریم. مثل اکثر کسایی که تا الان مسوول بودند و حاصل گلکاری(!)شون اینه و همه ما ازش مینالیم. اینها همه حاصل منفعت طلبی ها و خودخواهی هاست.
هموطن عزیز من! بیا از خودمون شروع کنیم بخدا دودش تو چشم همه ما میره با داد و بیداد و فحش دادن به مسوول و دولت هیچ چی عوض نمیشه
سیّد دلبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
مگه زنده بود تهران !!! کشور جهان سوم واقعی رو خدا قسمت ما کرد ببینیم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
یاد شعر حافظ افتادم
چه خاصیت دهد نقش نگینی
گر انگشت سلیمانی نباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
الحمدلله همه هم متخصص اند الان...
فرارو هم یه چیزیش میشها!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
نتیجه مدیریت غلط و زیاده خواهی و خدا نشناسی همین میشه !
یک عده فقط بفکر خودشون هستن ، میگن ما بریم خوش باشیم و ماشین فلان و گردش اروپا و غیره داشته باشیم گور بابای ملت ...
ناشناس
United States of America
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شهرداری با کمک دولت مرکزی باید که زمینهای تهران را با برنامه ریزی خریده و به محیط سبز تبدیل کند. تمامی اطراف تهران همانند شهرهای مدرن دنیا باید با نوار طبیعی پوشانده شوند و هر چقدر هم که درآمد از فروش زمین بخاطر تقاضا بالا باشد، همانند شهرهای مدرن دنیا، اجازه فروش نباشد. این برنامه در ده تا بیست سال می تواند به اتمام رسیده و اشتباه شهرداری از ساخت و ساز بی رویه را درست کند.
ناشناس
Germany
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
لطفا درباره مسائل علمی نظر بدهیم . مشکل از خود ما مردم است ، وقتی در شهری که این همه استاد برجسته رشته برنامه ریزی شهری داریم به ورزشکاران برای حضور در شورا رای می دهیم و نهایتا خوب هامون سیاسیون هستند نتیجه این میشه که تصمیمات شهری غیرعلمی گرفته می شود . مدیریت شهری در کشور ما علمی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
این ففط مختص تهران نیست. هر کلان شهر ایران که پایتخت بشه با این مدیریت طولی نخواهد کشید که به درد تهران مبتلا می شود. تغییر پایتخت راهکار نیست بلکه باید سیستم مدیریتی بصورت کلان اصلاح بشه. تا وقتی که کشاورزی و دامداری وجود نداره و روستا نشینان مجبور به مهاجرت به شهرها هستند. تا وقتی که خودرو سازی بصورت فله ای خودروهای با کیفیت پایین تولید می کنه. تا زمانی امکانات رفاهی و بهداشتی در شهرهای کوچک وجود نداره. تا زمانی که آموزش و فرهنگ سازی در مدارس وجود نداره و تا زمانی که سرمایه گذاری در سایر نقاط ایران وجود ندارد و جوانان بیکار مجبور به مهاجرت به تهران هستند شرایط از اینی که هست نیز بدتر خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
تهران نماد ايرانه ، اين ايرانه كه ذره ذره داره نابود ميشه . ولي بايد اميدوار بود . محكوميم به اميد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
تهران باعث همه بدبختی های کشور است. همان بهتر که ایران از شر این همه بدبختی رها شود
ناشناس
Finland
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
واقعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
همه چیز برمیگردد به شلوغی تهران... و شلوغی تهران برمیگردد به بیکفایتی و تعمد برخی کوته فکران در توزیع عادلانه امکانات، رفاه و ثروت. صحبت تهرانی و شهرستانی هم سخیف و گزنده است.
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
راه حل مشکل، انتقال پایتخت به شهری دیگر است
تهران ظرفیت این جمعیت را ندارد.
میزان تبخیر و تعرق در تهران بالاست
در تهران باران جایی برای فرو رفتن در خاک ندارد هر جایی را نگاه کنی یا آسفالت است یا ایزوگام خانه ها
تهران در خطر است مسوولین تا دیر نشده پایتخت را منتقل کنند بالا بودن قیمت زمین در تهران موجب نابودی فضای سبز تهران خواهد شد.
پایتخت را منتقل کنید.
متاسفانه اکنون تهران مرکز درمانی تجاری عمی شغلی نظامی صنعتی تجاری تولیدی علمی هنری دانشجویی شده است و این در هیچ کجای دنیا دیده نمیشود که تمام امکانات یک کشور در یک شهر باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
من پیشنهاد میکنم کلیه دانشگاه ها از تهران خارج شوند باور کنید بالای یک میلیون از جمعیت کم خواهد شد .صنایع مادر از اطراف تهران جمع آوری شود جمعیت تهران نصف خواهد شد . من سال 84 در یکی از دانشگاه های برتر تهران پذیرفته شدم .خوابگاه دانشگاه ما 5000نفر جمعیت داشت . در حال حاضر با آمار و اطلاعاتی که از همکلاسی های شهرستانی و خوابگاهیم داریم تقریبا حدود 80%فقط و فقط بخاطر نبود شغل در شهرخودشان در تهان یا کرج زندگی میکنند . تمام صنایع در تهران مستقر است و من فوق لیسانس خوانده در شهرستان بیکارم و روزی هزار بار به خودم لعنت میفرستم که چرا در تهران نمانده ام . هرچند تحمل دود و ترافیک و مترو و اتوبوس شلوغ وحشتناکه اما از بیکاری بهتره . توسعه متوازن را فراموش کرده ایم .
امیررضا علی پور هشتلی آملی
United States of America
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
من شش سالی هست که این مسائل رو دارم دنبال می کنم تنها راه انتقال جمعیت 50میلیونی به جنوب کشور بوده و هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
جنوب کشور آب داره آخه؟!
ناسا هم پیشبینی کرده تا چند دهه آینده سواحل خلیج فارس بر اثر افزایش دمای زیاد(ناشی از گرم شدن زمین) غیر قابل سکونت خواهند بود
من من
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
:/

ایشالله خوب میشی !

چند سال بحث سر اینه که اگه اب دریا شیرین نشه و به جنوب و شرق انتقال داده نشه کل جمعیت فعلی جنوب شرق مجبور به مهاجرت میشن!

بعد تو می خوای 50 میلیون! یعنی دو برابر جمعیت فعلی جنوب و شرق رو ورداری ببر وسط خشکسالی و بی ابی!!!

بعدم می گه چند ساله داری دنبال می کنی!
امیررضا علی پور هشتلی آملی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
من شش سالی هست که این مسائل رو دارم دنبال می کنم تنها راه انتقال جمعیت 50میلیونی به جنوب کشور بوده و هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
همینجوریشم شرکت نفتی ها تو جنوب ساخت و ساز راه انداختن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
شهردار و شهرداری و شورای شهر تهران ابن الوقت هستند و بدنبال کارهای نمایشی !!!
بدترین مدیریت شهری را دارند!متأسفانه ما مردم هم کاری از دستمان بر نمیاید جز اینکه به خدا واگذارشان کنیم و دعا کنیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
من 60 ساله متولد تهران سی و چند ساله اتوموبیل شخصی دارم سابق که از پائین شهر میخواستم به بالای شهر برم در عرض نیم ساعت میرسیدم حالا اصلا شدنی نیست و پناه بردم به موتور سیکلت که اونرا هم متاسفانه باید مواظب پلیسهای راهنمائی باشیم تا موتور را نگیرند بهترین راه حل اینه که یک مکان یابی صورت بگیره و فقط کسائی که شماره کارت ملی اشون با دو صفر شروع میشه با خانواده اشون بتونند به اون شهر مهاجرت کنند و این شهر تهران را به شهرستانیهائی که تازه خصوصا بعد از یارانه ها به تهران اومدن تحویل بدیم تا هر چقدر میخواهند با پراید هاشون تو تهران بچرخند و آهنگ گوش کنند و بوق بزنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
مشکل اصلی مملکت ما در آینده کم ابی هست اونوقت اقایون پول مملکت رو هزینه انرژی هسته ای کردن که فقط درد سره برا ملت ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
کم آبی نه استاد بی آبی !!!
ناشناس
United States of America
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
من مشهدى هر وقت تهران ميايم افسوس ميخورم كه شهرى با طبيعتي چنان زيبا يك سو كوير ويكسو كوههاى بلند ميتوانست به يكي از زيباترين پايتختهاى اسيا يا حتي دنيا تبديل شود و حال به چه روزى افتاده. اشكال كار ديد كاسبكارانه و نه كارشناسانه است كه در تمام سيستم مديريت رخنه كرده. مشكل فرهنگي داريم نه در تهران در تمام كشور.
حاج محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
تهران در نهایت بلعیده خواهد شد

چون انسانیت در این شهر بلعیده شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
این پرسش رو در زمستان هم بذار فرارو. وقتی همه دارند از آلودگی خفه میشوند.
اونوقت از تراکم کامنت سایت قفل میشه.
تهران مدیریت درست نداره و سالهاست که در کماست !!!
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
متاسفانه اینجا هم به جای پرداختن به مساله اصلی کشور که همانا بحران اب و محیط زیست است به دعوای تهرانی شهرستانی پرداخته اند! هم وطنان گرامی تهرانی و شهرستانی! بحران خیلی جدی تر از این حرفهاست. حفر چاه های عمیق غیر مجاز، گرمایش زمین افزایش جمعیت و غارت اب و حیف و میل در کشاورزی ایران را خالی از سکنه خواهد کرد.
حرف حساب ولي بي جواب
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
اقايان به خاطر درامدهاي انچناني از محل فروش زمين و ساخت و ساز به هزينه ملت تهران را توسعه دادند بدون اينكه فكر زير ساخت ها و نيازهاي جمعيتي را نمايند مثل منطقه 22 كه مثل قارچ در عرض چند سال در غرب تهران سبز شد خوب واقعا اين همه ساختمان سازي نياز تهران است وقتي ساختمان ساخته شد جمعيتش را هم از شهرستان ها تامين خواهند كرد .حالا كه كفگير كم كم به ته ديگ خورده از ملت براي حل مشكل كمك مي خوان.چرا تا ديروز كه بدون برنامه براي پر كردن جيب هاي مبارك شهر را توسعه مي دادين گوشتون به هيچ حرف حسابي بدهكار نبود؟
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
چرا شهری مثل تهران سیستم فاضلاب شهری نداره؟ تو همه جای دنیا اب بارها تصفیه میشه و استفاده میشه. تهران باید خیلی وقت پیش این کار رو می کرد حداقل به درد ابیاری فضای سبز که میخوره! دیدم ابیاری فضای سبز تهران با ابهای زیرزمینی انجام میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
و اوج تاسف زمانی است که بجای درختکاری شهرداری چمن میکارن و با آب زیر زمینی آبیاری میکند!!!
ناشناس
Finland
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
به جهنم کل ایران مشکل داره چسبیدن به این تهران داغون که همه امکانات کشور توش جمع شده و هر کس میاد تهران اونقدر با آدمایی که تفکر قوم قبیله ای مواجه میشه که حالش بهم میخوره و فقط به خاطر امکانات و شریط کاری اونجارو تحمل میکنه.
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
تفکر قوم و قبیله ای در تهران جایی ندارد اتفاقا این شهرستانیهای عزیز هستند که هنوز روی قوم تعصب دارند
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
با سلام
راه نجات تهران و شهرستان اینه که ادارات، شرکت ها، وزارتخانه ها و پادگان هایی که در تهران هستند به نسبت بین دیگر استان ها توزیع بشوند با این کار استان های دیگر رونق نسبی پیدا میکنند و تهران هم به تعادل میرسه. این دعواهای تهرانی و شهرستانی بودن رو فراموش کنید همه ما از یک آب و خاک هستیم و خواهر و برادریم. پیشرفت و آبادانی هر نقطه از این مملکت باعث پیشرفت همه خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
دقیقا مانند این است که رو سر مرده بشینیم بگیم کاش برات اینکارو کرده بودیم کاش اون کارو کرده بودیم.
تا وقتی میشد کسی اهمیت نمیداد حالا هم که مدیریت بحران میخواد.حالا دنبال افزایش گردشگری داخلی هستیم ولی آلودگی شمال کشور و ساخت و سازها را کسی نظارت میکند؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
سالی 36 سانتی متر خیلی غیرمنطقی به نظر میرسه، یعنس ده سال دیگه ساختمانهای با ارتفاع کمتر از چهار متر دیگه وجود نخواهند داشت؟؟؟؟!!!!
من من
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
فرزندم! زیمن رو ساختمون نمیاید که!
کلا نشست پیدا می کنه! یعنی اگه الان ارتفاع خونت 1004 متر بالای سطح دریاست 10 سال دیگه میشه 1000 متر بالای دریا!

تو متوجه نمی شی!

ولی این فرسایش در نهایت ممکنه خنوتم رو سرت خراب کنه! منهای خشکسالی و مردنمون از تشنگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
ما که راحتیم ولی واقعاً تمرکز زدایی لازمه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
قانونی وضع کنند که شرکت های دولتی و عمومی حق ندارند کارکنان و مدیران شهرستانی را به تهران انتقال بدهند و از این پس مجوز برای احداث کارخانه ها را فقط در شهرستانها بدهند و کسانی که طی ده سال گذشته فعالیت کاری خود را به تهران منتقل کرده اند از شهر اخراج شوند
ضمنن اون بابائی که میگفت ایران باید تا 250 میلیون نفر افزایش جمعیت داشته باشه و با اقداماتش چنین بلائی را بر تهران آورد حالا بیاد و جواب بده خدا ازش نگذره هر چند قوه قضا ازش گذشته
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
به نظر می آید شهرداران این 14 سال اخیر با گسترش شهر تهران و مجوز های بی رویه ساخت و ساخت نیز عامل مهمی در نابسامانی این شهر باشند.اگر نه بزنید تو گوش من.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
بهترین سیستم , سیستم فدرال هستش , با استفاده از این سیستم هر استان یا همون ایالت موظفه درآمدهاشو خرج خودش بکنه و خود مردم اون ایالت کاملا در مورد سرنوشت ایالتشون آزادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
درست ترین پیشنهاد ممکن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
چه بهشتی بشه وقتی هر استانی به حق خودش برسه
همت
United States of America
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
من ميگم تو زمين اب بريزن پرشه
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
حسن
United Arab Emirates
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
هرسال بدتر از پارسال .
ما به کجا میرویم ؟
چرا فقط حرف میزنیم خودمان که چیزی نمیدانیم.
باید از ژاپنیها مشورت بگیریم.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
تهران در ابتدای پایتختی جمعیتی حدود پانزده هزار نفر داشته.الان به چندین میلیون نفر رسیده. با توجه به قدمت شیراز و اصفهان و مقایسیه جمعیت پیشین و فعلی اینها با تهران به راحتی می توان متوجه شد که تقریبا تمام مردم تهران همان مهاجران شهرستانی هستند. بنابراین هیچ کس حق نداره بگه من تهرانی اصیلم و دیگران مهاجرند : من بمانم و دیگران بروند
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
لطف کنید و منابع را در تمام شهرها به طور عادلانه تقسیم کنید تا با این حجم جمعیت در شهرهای بزرگ مواجه نشوید
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
قابل توجه دوستان عرض کنم که : کشورایران باتوجه به امکانات و زیرساختها و منابع ، ظرفیت جمعیتی فعلی بخصوص تهران رانداره واین امکانات و منابع کشورفقط برای جمعیت سی میلیون مناسب است که مشکل بیکاری فقر و اعتیاد و مسکن و بیعدالتی وفساد را نداشته باشیم .
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
من کارمند اداره ای با سی سال سابقه دریک بندرهستم ودرطول این مدت هردوسال شاهد تغییرات مدیران ومسئولان بومی این اداره دولتی بودم که باخانواده خود به تهران منتقل میشدند و دیگر بازنمیگشتند شماتصور کنیددرسطح این شهرستان و کل شهرهای ایران اگر تمام اداره ها این عزل و نصب ها که صورت میگیرد چه جمعیتی وارد تهران میشوند؟
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
حتماً دوستان زمینخوار یه منطقه وسیع دیگری را به نیت خوردن آن زمین برای جایگزین تهران اتخاب کنند و بعد با کمک رسانه ملی که خیلی هم با هم مچ هستند تبلیغات کنند و از این طریق دل مردم را خالی کرده و ایجاد رعب و وحشت نمایند تا اینکه مردم مجبور شوند پول های اندکشون را به جهل، دوستی تقدیم دوستان زمینخوار کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
چه عیبی داره شهر جدید دهگرد یا بیستگرد
ناشناس
United States of America
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
وقتی در غرب تهران انبوه سازی می شود یعنی مهاجرت بیش از پیش. یعنی اینکه یه عده که قدرت و پول دستشونه و فقط به سود خودشون فکر می کنند با اینکه می دانند تهران دیگه ظرفیت نداره دارند این بالا رو سرش میارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
بعد این همه سال هنوز عرضه ندارند انشعاب آب شرب و شستشو رو جدا کنند، وقتی انتصابها کیلویی باشه وضع از اینم بدتر خواهد شد... از رییس جمهور این کشور تا پستهای پایین تر هیچکدوم سر جایی که باید باشند نیستند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
ما فقط به جهان مدیریت می کنیم و عادت به خرده کاری نداریم .
اهوازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
راه حلش سخت نیست. در سرها عقل نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
پول مردم که در حساب های سوئیس هست
هیتلر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
ان شاءالله
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
درتهران انواعی از گناهان کبیره همه روزه انجام میشود ، براحتی آب خوردن حق ومال ضعفا پامال میشود، وبا سوء استفاده از القاب شرع انواعی از مال مردم غصب و دراین غصبها زندگی انجام میشود نسلی را بدنیا می آوریم که تماما دارای اشکال است وهزاران نکته دیگر ... باید منتظر عذاب خداوند باشیم نه مرگ تهران ، وشاید هم هنوز نفس مومنینی در این شهر می دمد وخدای متعال بحرمت آنها ما ناسپاسان را تحمل می کنند. به هوش باشیم ما مدیون گمنامانی هستیم که خون خود را برای آسایش ما نثار کردند وچقدر راحت فراموش شدند و به شعار های تبلیغاتی مبدل گردیدند و....
ناشناس
United States of America
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
فقط باید پایتخت تغییر کنه . تهرام با اونهمه جمعیت و دود و ترافیک و ساخت و سازهای غیراصولی نه جای زندگی هست نه شهر مناسبی برای پایتخت بودن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
فرشاد جون اگه تهرون نبود بلا نسبت شهرستونی های خوبمون ،شماها کجا کار پیدا می کردین تو همین تهرون چقدر مهاجرت داشتیم خوب این فرهنگه در آمیخته شده تازه شما که ادعا دارین برید و فرهنگ رانندگی رو در شهر های مختلف مقایسه کنید و در کل شمای نوعی بر کشکتو بساب هر چی داری از همین تهرون داری اگه غیر اینه به راضی کن این همه شهرستانی برگردن به شهراشون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
آقا اینو ول کنید. بیایین به چیزهای بزرگ بیندیشیم. به مدیریت جهانی. به هسته ای شدن. به اروند رود و اتصال آبهای جنوب و شمال ایران
شما تو مقدمه موندید بابا!!!!
غضنفر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
میرود...
اما زود برمیگردد!!
ناشناس
United States of America
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
من شمرونی هستم همین الان که اینو دارم مینویسم ردیف کامیونها با بار تیرآهن هست که داره خونه مون می‌لرزونه و رد میشه
سالهاس ما همش داریم حرص میخوریم که این چه وضع شهر داریه
انتقام تحریم و بی پولیشون و از درختهای شمرون گرفتن
الان توی کوچه باریک ما دارن ۱۳ طبقه می سازد میرن بالا اینا از کجا میخوان برن بیان آب و فاضلاب نمی‌خوان
کاش ملت اتحاد داشتن میرفتیم تجمع می کردیم و از دست این شهرداری فاسد راحت می شدیم
DEMOCRACY
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
نیازی به نظرات عوام الناس نیست
به نظرات پرفسور کردوانی
پرفسور اسماعیل کهرم
پروفسور ناصر کرمی استاد دانشگاه برگن نروژ
عمل کنند آقایان مسئول و این کشاورزی بی بازده را تعطیل کنند و چاههای کشاورزی را پلمپ کنند
چون 90% آب این مملکت در بخش کشاورزی
%8 صنعت
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv