bato-adv
کد خبر: ۱۸۶۷۱۰
نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران

"حداقل قیمت بنزین باید 1400 تومان باشد"

بنزين در سال‌هاي پيش از انقلاب با نرخي بالاتر از قيمت جهاني آن به فروش مي‌رسيد. در بحبوحه انقلاب و وقوع جنگ تحميلي، نرخ تورم به شدت بالا رفت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
بنزين در سال‌هاي پيش از انقلاب با نرخي بالاتر از قيمت جهاني آن به فروش مي‌رسيد. در بحبوحه انقلاب و وقوع جنگ تحميلي، نرخ تورم به شدت بالا رفت. با كاهش ارزش ريال، نرخ بنزين نيز كاهش يافت، به طوري كه در سال 1359 دولت قيمت بنزين را  3 برابر كرد و از يك تومان به سه تومان رساند. از آن زمان به بعد هرچند سال يك بار، بنزين افزايش قيمت را تجربه مي‌كند.

 اما افزايش نرخ تورم و كاهش ارزش ريال با شتاب بيشتري به پيش رفته‌اند. به طوري كه بهاي بنزين كه زماني بيشتر از قيمت جهاني آن بود در سال 1389 و پيش از اجراي فاز اول طرح هدفمندي يارانه‌ها به 10 درصد قيمت جهاني رسيد، دولت با اجراي فاز اول هدفمندي و افزايش قيمت بنزين از 100 به 400 تومان، سعي كرد بهاي آن را به نرخ منطقه‌اي برساند.

با اجراي نادرست فاز اول هدفمندي، نرخ تورم به شدت افزايش يافت و بعد از گذشت سه‌‌سال قيمت بنزين دوباره عقب‌گرد داشته و در حال حاضر تنها 14درصد نرخ جهاني است. در چند ماه اخير در آستانه اجراي فاز دوم طرح هدفندي يارانه‌ها، كاهش يارانه دولتي بنزين نقل محافل شده است.

كارشناسان اقتصادي درباره افزايش قيمت اين كالا نظرات متفاوتي دارند. برخي از آنان بر اين باورند كه افزايش يك‌باره قيمت بنزين نادرست بوده و باعث افزايش شديد نرخ تورم مي‌شود. اما عده‌اي ديگر به شوك قيمتي معتقدند و به باور آنها بايد بهاي بنزين تك‌نرخي و بالاي 1000 تومان تعيين شود تا دولت بتواند از هزينه‌هاي ناشي از يارانه سوخت رها شود و با پولي كه از برداشتن يارانه‌ها عايدش مي‌شود، مسير توليد را بهبود بخشيد.

پدرام سلطاني، نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران بر اين باور است كه اگر دولت قيمت بنزين را كمتر از 1400 تومان تعيين كند، اصلا براي كشور توجيه اقتصادي نخواهد داشت.

سلطاني در گفت‌وگو با شانا اعلام كرد: افزايش نرخ بنزين، سالانه 2 تا 3 درصد، عدد تورم را بالا مي‌برد و در درازمدت اثر مثبتي روي اقتصاد كشور دارد.

وي با تاكيد بر اينكه بيشترين ميزان آزادسازي نرخ حامل‌هاي انرژي بايد روي بنزين باشد، گفت: بنزين يك فرآورده مصرف نهايي است و كمترين ميزان مصرف را در توليد و شبكه حمل‌ونقل عمومی دارد. زيرا در حال حاضر گاز و گازوئيل بيشترين ميزان سوخت مصرفي حمل‌ونقل عمومی كشور را به خود اختصاص داده و خودروهاي شخصي بيشترين مصرف نهايي را از اين فرآورده دارند.
به اعتقاد وي، اكثر مصرف‌كنندگان خودروهاي شخصي از دهك‌هاي بالاي جامعه هستند و بيشترين ميزان درآمد را دارند، اما در دهك‌هاي پايين‌درآمدي شايد از هر پنج‌ خانوار يك خانوار داراي خودروي شخصي باشد.

سلطاني در ادامه گفت: با افزايش قيمت بنزين، هم آلودگي هوا و ترافيك شهري كاهش مي‌يابد و هم هزينه دولت براي سرمايه‌گذاري در امر بهداشت و سلامت كم مي‌شود.

به گفته وي، هم‌اكنون دولت ناچار است به دليل افزايش آلودگي هواي كلان‌شهرها مبالغ كلاني را براي سلامت شهروندان و خدمات‌رساني به آنها هزينه كند.

به اعتقاد وي افزايش قيمت بنزين روي تورم اثر چنداني ندارد، سلطاني در اين باره گفت: اگر دولت بار فشار تغيير قيمت حامل‌هاي انرژي را به بنزين منتقل كند، اين فرصت نيز ايجاد مي‌شود تا قيمت حامل‌هايي مانند برق و گاز كه تاثير مستقيمي روي توليد دارند كمتر افزايش يابد، در نتيجه با توجه به ركود تورمي، هزينه توليد هم افزايش نمي‌يابد.

نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران از مخالفان تك‌نرخي شدن بنزين در حال حاضر است و در اين‌باره گفت: بهتر است در فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها، بنزين با دو نرخ اعلام شود، زيرا دارندگان خودروهاي ارزان و كم مصرف از دهك‌هاي ميانه جامعه هستند، ضمن اينكه حمل‌ونقل عمومي نيز به سرعت قابليت جايگزيني ندارد و بايد در يك بازه زماني دولت و شهرداري به توسعه اين ناوگان اقدام كنند.

وي در اين خصوص افزود: ناوگان حمل‌ونقل عمومي بايد به قدري توسعه و صرفه اقتصادي پيدا كند كه طبقه متوسط جامعه ديگر ضرورتي براي استفاده از خودروي شخصي خود نداشته باشند.
به گفته وي، پس از اينكه زيرساخت‌هايي از جمله فرهنگ استفاده از وسايل نقليه عمومي در جامعه ايجاد شد آن‌گاه دولت مي‌تواند در يك دوره زماني به تدريج سهميه بنزين‌هاي كارتي را كم و به مرور حذف كند.

سلطاني، نرخ بنزين در ايران را حدود ٢٢ سنت اعلام كرد و افزود: ايران يكي از ارزان‌ترين بنزين‌هاي دنيا را در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي‌دهد، بنابراين دولت مي‌تواند اين نرخ را به نرخ‌هاي بين‌المللي نزديك كند.

به اعتقاد وي بهتر است دولت در فاز دوم هدفمندي، كف ١٤٠٠ تومان را براي بنزين آزاد در نظر بگيرد و اگر بخواهد كمتر از اين رقم را در فاز دوم نهايي كند، اصلا توجيه ندارد.

وي گفت: با فرض اينكه بنزين سهميه‌اي پس از مدتي حذف شود، دولت مي‌تواند در فاز دوم هدفمندي نرخ بنزين آزاد را بين ١٢٠٠ تا ١٤٠٠ تومان تعيين كند.

نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران درباره افزايش تورم در صورت افزايش قيمت بنزين بر اين باور است كه ممكن است در كوتاه مدت افزايش نرخ بنزين روي تورم و نرخ ارز اثر بگذارد، اما در بلندمدت در صورتي كه رشد اقتصادي روند صعودي داشته باشد، تاثير مثبتي خواهد داشت.

سلطاني با اشاره به تورم انتظاري ناشي از افزايش قيمت بنزين تصريح كرد: بايد به اين مساله توجه داشت كه قيمت بنزين به تنهايي سطح عمومي قيمت‌ها را افزايش نمي‌دهد، به نحوي كه حتي اگر دولت نرخ بنزين را ٤ برابر هم كند اثر آن روي تورم سالانه بيشتر از ٢ تا ٣ درصد نخواهد بود.

در ابتدا با افزايش قيمت، نرخ حمل‌ونقل شهري و مسافري افزايش مي‌يابد، اما اين نرخ عدد تورم عمومي را بالا نمي‌برد.
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
يك عده نشستند اون بالا دارند با سياست هاشون پدر ملت در ميارند اون وقت منو شما توي دعواي احمدي نژاد خوب بود، روحاني خوبه مونديم. من نمي دونم اون آقاي شكم سيري كه داره نرخ بنزين رو با قيمتهاي جهاني مقايسه مي كنه، نرخ حقوق رو هم بلده جهاني حساب كنه؟ هزينه خريد و نگهداري اتومبيل رو هم بلده جهاني حساب كنه؟ امنيت رو هم مي فهمه چيه ؟
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
لطفا بر همون اساس، حداقل حقوق رو هم حساب كنيد و بگيد.
ناشناس
Ireland
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
‏‎ ‎حاضرنیستند200هزارتومن حقوق کارگر بیچاره رابالاببرندکه تورم میشه،اون وقت بنزین رو باقیمت جهانی مقایسه میکنند؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
بنزین ارزان نیست پولمان بی ارزش است
ناشناس
Germany
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
ما میخواهیم بنزین کم مصرف کنیم ولی با خودرو استاندارد کی باید ببینیم اقلا" قیمت خودرو راهم یک فکری بکنید تعرفه خودروهای کم مصرف و استاندار را صفر کنید
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۷۱
رسواگر فتنه
United States of America
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
دیگه شورشو دراوردید

دولت قبل چجوری هم یارانه هارو به موقع میداد و هم همه چی ارزون بود ؟؟
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
باید گفت امروز ایران ودر این شرایط به رییس جمهوری کارکشته مدبر تحصیل کرده وعاشق مثه احمدی نژاد نیاز داره ؛نه تفکراتی قدیمی مثل روحانی وهاشمی وخاتمی که حال وروز کشور در زمان اونا مشخص بود .نه عمرانی ،نه آبادانی ،احمدی نژاد مردم ایرانو متوقع بار آورد واینان هرگز نمی توانند توقعات مردم را براورده کنند چون بلد نیستند .اینا برا همون قبل احمدی خوبند
رسواگر فتنه
United States of America
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
روحانی مچکریم .

فرارو چرا این جمله رو حذف کردی ؟
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
رسواگر خان...مدیریت دولت قبل اگه ادامه می یافت الان یک کشور کاملا ورشکسته بودیم...ماها از اقتصاد چیزی سر در نمیاریم...پس یاد بگیریم در مورد چیزهایی که نمی دانیم صحبت نکنیم.
ما ایرانی ها در هر زمینه ای ادعا هستید...در ظاهر فوق العاده و در باطن کاملا پوچ و تهی:)
ناشناس
United States of America
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
با بی قانونی!
از بانک مرکزی و صندوق ذخیره ارزی غیر قانونی پول میگرفت برای یارانه ها میداد!
یارانه ها کلا ایده همین دولت گل و بلبلی شما هست که خوب یادمه احمدی نژاد خودش 10 بار رفت مجلس بالاخره موفق شد
با درآمد چند هزارمیلیاردی نفت که داشت هر کاری کرد غیر از برنامه ریزی و دور اندیشی برای مردم کشور
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
واقعا ؟!!! همه چیز ارزون بود؟!!!
آنتی رسوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
به به رسوا جان
ارزون؟؟؟؟؟
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
رسواگر، دولت قبلی از بودجه بهداشت و درمان و صندوق ذخیره ارزی و دلالی طلا و ... یارانه هارو می داد و همه چیز هم ارزان نبود، چند برابر هم شد. امام حسین (ع) در آخرین دقایق از عمر شریفشان رو به لشکر یزید کردند و فرمودند: اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
هم يارانه ها رو به موقع ميداد هم همه چي ارزون بود؟؟؟!!!!!!
چرا گل به خودي ميزني
ناشناس
Seychelles
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
رسوا جان نکنه شما هم همسایه دکتر بودید تو نارمک که همه قیمت ها مربوط به دهه 60 بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
ارزون بود؟!!! شما تو اون سالها تو آمریکا تشریف نداشتید؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
موافقم
ناشناس
Kazakhstan
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
همه چی ارزون بود منظورت چیه ؟ نکنه تازه ازمریخ آومدی رسیدن به خیر- اول سال 92 پوشاک بچه میخریدم 30000 تومان الان که 25000 تومان میخرم حالا که ارزونتر آقای رسواگر یکم وجدان هم خوبه برا آدم ؟؟
رسواگر فتنه
United States of America
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
خانم محترم
خب مگه مجبورید برای بچه از پوشاک استفاده کنید ؟

قبلا که پوشاک نبود چی میشد ؟
کریمی
Germany
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
فقط یارانه میداد اما هیچی ارزون نبود که هر روز گرونترم میشد. فساد و غارت و بی عدالتی در دولت قبل مثال زدنیه حواست کجاست..؟!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
قیمت خودرو چی باید جهانی بشود یا نه؟
چرا هز جا به نفع خودتان است.حر ف می زنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
رایانه می داد ارزون هم نبود ولی این که می خواهد یارانه قطع کند ارزونی بیاورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
با این کارها در انتخابات 96 احمدی نژاد برنده انتخابات خواهدشد. روحانی حواست رو جمع کن و قول تیم اقتصادیت را نخور که همه دنبال لیبرالیسم اقتصادی هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
WTF ?????!!!!!!!!
saed
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
همه دلشونو خوش کردن به همین کانتها وسیاست زدگی یه نگاه به دنیا بندازیم ببینیم کدوم دولتی با مردمش اینطور رفتار می کنه مردم کشورهای درجه دوسه دنیا هم کاری به سیاست ندارند ولی کافیه دولت از درآمدشون کم بزاره و یا عوارض ومالیات دریافتی رو زیاد بکنه دمار دولتو درمیارن دیگه دولت چیزی برای مردم نذاشته ازابتدای سال 90قیمتها بخاطر افت ارزش پول ملی که برمیگرده به بی کفایتی مسولین نه بالا رفتن قیمت دلار 4برابر شده کدوم کشوری با حرف وامیدواری چرخش چرخیده که کشور ما بچرخه کدوم کشوری وزیرش علنا" میگه بخاطر درمان گوشش رفته بوده آلمان بعد مردم وقتی سرما میخورن پول ندارن برن دکتر وخوددرمانی میکنن آقای روحانی شما وعده داده بودی که توی 100روز برنامه های اقتصادی رو ردیف کنی و توی یکسال افسار تورم رو توی دست بگیری این بود وعده عدم افزایش قیمتها چندسال دیگه باید صبر کنیم تا وضع اقتصادی درست بشه مگه بقیه کشورها چیکار میکنن عراق افغانستان پاکستان ترکیه آذربایجان کشورهای عربی بابا شما که دست به سفرتون خوبه وگوشتونو توی آلمان معالجه میکنین برین ببینین اونا چیکار میکنن شما هم همون کاروبکنین والله خیلی شون نه نفت دارن نه گاز دارن نه آب دارن نه زمین کشاورزی دارن شما که مملکتو بدون امکانات تحویل نگرفتی یعنی این مملکت یه تیر چراغ برق هم نداشته بابا مملکتو که ازسرخپوستها تحویل نگرفته بودین هی دولتی قبلی ودولت بعدی مضحکه دنیا شدیم رفت والله ماقبل انقلاب زندان کشیدیم توی جنگ شهید دادیم فشار اقتصادی روتحمل کردیم روزهای سخت خیلی سخت وگذروندیم توی این مملکت موندیم به امید روزهای بهتر نه گدایی مردم ازدولت وگدایی دولت ازدنیا بخدا شرمنده زن وبچه شدیم چکارکنیم اگه اینهارم ننویسیم دق میکنیم مگه رهبری توصیه به جهاد اقتصادی نکردن این بود جهاد اقتصادی فرارو نشون بده که سانسور نمی کنی هرچند چه فایده از این همه نوشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
بی سواد از خواب بیدار شو . تورم 300 درصدی محصول دولت محمود است اونوقت چی ارزون بود؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
سالاری
رسواگر انحراف
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
نون بعضیا تو به جون هم انداختن بقیست، جدی نگیرید این بنده خدا رو ایشونم باید نون بخوره...
اینقدم بزرگش نکنید
در راه مانده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
بازم منفی های فلّه ای
فرارو از تو توقع نداشتیم
تا حالا صد بار کلیک کردم مثبتم از کار افتاده می ترسم بزنم منفی و منفیم فعال باشه چچچچچچچچچچه کنم خدااااااااااا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
بلای که سر کشور می آید از همون دولت قبل است ای رسوا شده فتنه!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
این حرف رو جدی فرمودی!؟؟
دولت محترم قبلی وقتی سر کار آمد، قیمت:
سیب زمینی، مسکن، ارز، سکه، بنزین، کفش، شلوار، ........ چقدر بود؟
وقتی تشریف بردند، چند شد؟
یارانه داد وقتی کم آورد با چهار برابر کردن دلار، دوباره از جیب ملت کشید بیرون!!!!
فکر نمی کردم حافظه ات اینقدرها ضعیف باشه!!!! شما که هر روز در همۀ سایتها سر می کشید و اظهار نظرات تشعشعی افاضه می فرمایید!!!
ناشناس
Germany
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
این دولت هم دید اقتصادی دولت قبل را دارد ولی با کادری مجرب تر برای همین شورشو در آورده است .
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
احسنتم لانفسکم رسواجان
رسواگر فتنه
United States of America
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
به به پیمان جونم کجا بودی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رصواگرفطنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
چي ارزون بود ؟ فقط سر كوچه محمود ارزوني بود و بس
اين همه بدهكار و برشكسته را ببين از جيب اينها ميداد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
فتنه گر رسوای عزیز: اگه حافظه تاریخیت به کمکت بیاد باید نوسان دلار توی بازار حدود یک هفته قبل از پرداخت یارانه را به یاد داشته باشی
ا.ن از جیب خود مردم یارانه میداد و عده ای بی سواد مثل تو اینو نمی فهمید یا شاید خودتونو به نفهمی زدید
یکنفر از مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
ارزون بود؟! جوک میگی رسوا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
خونه رو هم سه برابر کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
از جیب من وتو با تورم 40 درصد با استقراض از بانک مرکزی که الان بدبختمون کرده... بابا بیدار شین تورو خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
همین جوری که داری میبینی خزانه ها رو خالی کرد و تورم و به حدی رسوند که شاخص فلاکت به بالاترین میزان ممکن رسید و طبقه متوسط رو به ضعیف تبدیل کرد بازم بگم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
این دولت بیش از حد دچار امید شده
فکر میکنن با گرون کردن امید مردم بیشتر میشه
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
من نمیدونم این اقتصاددانان سیاسی! کشورمان چرا همیشه یک طرف قضیه را توجیه میکنند. بله بنزین در کشور ما از ارزانترین نرخ قیمتهای بنزین در دنیاست اما دستمزد افراد هم اینگونه است؟ مسلما نه جزء پایینترین دستمزدهای دنیا هستیم...
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
کنتور که نمیندازه، پس بگید اصلا حالا که اینجوریه حداقل قیمت بنزین باید 50،000 تومان باشه تا به سلامتی رکورد دنیا رو بزنیم و اول بشیم
ناشناس
United States of America
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
ارزش پول ملی مون اون موقع خیلی بالا بود حدود 1000 برابر الان،وگرنه بله اون موقع بنزین نسبت به جهان قیمتش جهانی بون،چرا همه موضوع ارزش پول رو جدی نمیگیرن!بله به ارزش پولمون الان باید بنزین حدود لیتری 4500 تومن بشه،خیلیم عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
دولت به آرای قشر متوسط در دوره بعدی انتخابات نیازمند است دولت اعتدال را به سمت بی نیازی از این قشر به پیش نبرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
آب و برق را که قبل عید 25 درصد گران کردند یارانه مردم را هم که قطع دارند می کنند گرانی ها هم که بیشتر شده که کمتر نشده به سلامتی بنزین را هم گران کنند ما هم در انتخابات ریاست جمهوری آینده تشکر و قدرانی خود را از دولت خواهیم داشت.!!11
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اين بنده خدا و همه اونايي كه مارو با دنيا مقايسه ميكنن..اينم ميدونن درآمد اينجا هم 13 درصد جهاني نيست...با فوق ليسانس خيلي بگيري 1و خورده اي...بعد كلي ماليات هم ميدي..اسمتم ميشه دهك بالايي!!!! بابا ترو بخدا يكم فكر كنين بعد حرف بزنين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
به اینم نگاه کن که یه تکنسین تو خارج از این از فوق لیسانس اینجا بیشتر بلده گلم. اونجا یک لیسانس مهندسی اینقدر ارزش داره و با سواده که فرد دنبال مدرک گرفتن الکی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اگه اینجوریه حداقل حقوق هم باید 2500 دلار معادل 7500000 تومان باشه....هر وقت حقوق رو به حداقل استاندارد رسوندین بنزین رو هم ببرین بالا.
عمه جان مرد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
ارزون رو خوب اومدی !!!
ناشناس
Finland
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
همه کرفتاریها مربوط به دولت قبل است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
شما خوبی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
چرا فرافکنی میکنی؟

مطمئن باشید تا چند سال دیگه دولت هر کاری بکنه میگید تقصیر دولت قبلی بوده

من طرفدار دولت قبلی نیستم ولی کارهای هر دولت رو به پای خودشون بنویسید.
اگر دولت قبلی از لحاظ اقتصادی بد عمل کرده دلیل نمیشه که این دولت بنزین رو گرون کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
میدونید با این تیترهای نسنجیده چه به روز مردم می آورید ؟
حسین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اتفاقا سنجیده و حساب شده هست.

فقط ما ضربه میخوریم.
حقيقت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
ميشه آقايان اعلام كنند درآمد خانوار ايراني چند درصد نرخ درآمد جهانيه ؟؟؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
درود بر حقیقت
ناشناس
Finland
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
گل گفتی
حامی حمید رسایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
امیدست پیام انتخابات 96 را درک نمایید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
دوبت قبل مثل پدری رفتار کرد که نه به فکر درس فرزندشه نه بفکر کار فرزندش و نه بفکر خونه و ازدواجش. هفته ایی 50 تومن میده کف دستش و میگه خوش باش و کنارم باش. بزرگ که شد یک تنبل ببار میاره و آخرشم افسرده میشه بعدشم همین پدر بهش میگه مفت خور تنبل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
هی درصد قیمتها رو مقایسه کنین با بقیه کشورها!! به حقوق گرفتن هاشون نرخ بیکاری شون کیفیت زندگی کردنشون امکاناتشون ماشیناشون که چقدر مصرف و کیفیت دارن اصلا کاری نداشته باشین!! اقا جان با این مصرفی که ماشینهای قراضتون دارن بنزین 3 ، 4 هزار تومن میوفته . چی میخوان از جان این ملت بیچاره هی همه چی ارزونه ارزونه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
من ماندم چرا فقط در ایران قیمت کالا و خدمات را با سایر کشورها مقایسه می کنند ولی کسی به میزان در آمد آنها با مردم ایران و سایر مقوله ها نمی پردازد!!!!
حمزه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
و انوقت حداقل حقوق باید 1400000 باشد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
یه صفر کم گذاشتی
احمد
Japan
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اولا بنزین 700 تومانی یعنی حدود 28 درصد قیمت جهانی
دوما بنزینی که قیمتش کمتر از 1 دلاره توی بازار جهانی بنزین یورو 4 هستش نه این بنزین ما که به جرات میشه گفت بی کیفیت ترین بنزین دنیاست
ناشناس
Finland
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
این که توی پمپ بنزین میفروشن اصلا بنزین نیست! باور کنید نیست!
مش قاسم
Finland
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اومدیم و مطابق حرف شما اصلا کردند 1600 ولی اثر تخریبی اقتصادی و تورمی غیر قابل انتظار داشت اونوقت مثل موارد دیگه کسی همت بر رفع معضل پیش رو میکنه یا بازم میگید هنوز جادارند مردم !!!
هیچ طرفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
تحریم و هدفمندی با هم نمیشه هیچ دولتی توانایی این کار رو نداره تعامل با دنیا بهترین راه حل اقتصادیست
خیشه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اون وقت حداقل مصرف ماشینهای ایرانی باید چقدر باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
حداقل دستمزد هم باید 5 میلیون تومان باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اگه اینجوریه حداقل حقوق هم باید 2500 دلار معادل 7500000 تومان باشه....هر وقت حقوق رو به حداقل استاندارد رسوندین بنزین رو هم ببرین بالا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
رسوا ! خیلی لافی! در دولت قبل همه چیز ارزان بود!؟؟ آقا دروغ گفتن هم برای خودش استانداردی داره که تو حتی این استاندارد را هم رعایت نمی کنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
شما حقوق ماهیانه و نوع خودرو خود را اعلام بفرمایید تا ما ببینیم نفس شما از جای گرم بلند میشود یا خیر !
ناشناس
Finland
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
قرار بود ملت دارای حرمت شود، از صبح تا شب هر که از راه میرسد یک جوری سر ما منت می گذارد، مثل اینکه میراث پدرشان را هزینۀ مردم می کنند. آیا مهار تورم وظیفۀ ملت است؟اگر با سوء مدیریت دولت ها پول ملی تضعیف شده، بدو اینکه قدرت خرید اکثریت جامعه حفظ شود، قیمت سوخت در کشورهای مرفه معیار قرار گیرد منطقی است؟گندشو در آوردین
ناشناس
Japan
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
تو که باید گذاشتی بگو ده هزارتومن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
حداقل درآمد هم بايد 10 ميليون تومان باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اين آقايون معني تورم و مسائل و مشكلات مردم را نمي فهمند دو و سه درصد را طوري بيان ميكند كه گويي اتفاقي نيفتاده است در حاليكه در اقتصادهاي پيشرفته كل نرخ تورم كمتر از 2% است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
ماشالله به این نظرها. آدم لذت میبره از این همه تحصیلکرده با تجربه. کاش دولت بجای استفاده از وزرا و اساتید برجسته از نظرات فارغ التحصیلان شب امتحانی و مردم احساسی استفاده میکرد. عزیز من مسائل کلان کشوری و اقتصاد و این حرفها خیلی پیچیدس، این افراد عشقی که نمیگن 2-3 درصد. حساب کتاب میکنن. شما هم که مثل مموتی به نظر کسی اعتقاد نداری و خودت متخصصی
ناشناس
Seychelles
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
حداقل دستمزد چقر باید باشد ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
از علاپم آخر الزمان: گرانی بی حد و مرز است. خدایا مولا و مقتدای ما را برسان
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
وقتی کارشناسای یک کشور یک بعدی باشند دیگه چه انتظاری میشه از بقیه داشت... چرا حقوق بین 173 تا 370 دلار رو با حقوق 2400 تا 3400 دلار بین المللی مقایسه نمی کنید.. فقط بنزین باید به اون تراز برسه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
این سلمانی و این هم سر کچل ما هر کس میخواهد سلمانی یاد بگیرد بسم الله
احمد
Japan
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اولا بنزین 700 تومانی یعنی حدود 28 درصد قیمت جهانی
دوما بنزینی که قیمتش کمتر از 1 دلاره توی بازار جهانی بنزین یورو 4 هستش نه این بنزین ما که به جرات میشه گفت بی کیفیت ترین بنزین دنیاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
نرخ درامد ها هم اعلام شود در مقایسه با سایر کشور هاااااااااااااااااااااااااااا
حمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
به نظر میرسد نویسنده مقاله که احتمالأ از نزدیکان تیم اقتصادی دولت محترم است همانند بقیه مسئولیت اقتصادی کشور از دیرباز تا کنون فقط یک وشه از مسئله را میبینند و برای ان راه حل ارائه میدهند .غافل از اینکه همین راه حل بلافاصله تبدیل به مشکل جدیدی شده که باز هم برایش راه حل های مشابه پیدا میکنند و این حرکت حلزونی رو به انحطاط ادامه خواهد داشت.درحالیکه سیستم اقتصاد کشور ما یک کجکوعه بهم پیچیده و مرتبط است که باید با یک دیدگاه کلان به بررسی آن پرداخت و تغییرات را در محل هایی اعمال نمود که عواقب منفی و ناگوار نداشته باشند.البته اینجا محلی برای نظریه پردازی نیست ولی یادآوری این نکته مهم است که خارج از مشکلاتی که در دوران دولتهای 9و10 برای مملکت پیش آمده است.این دولت هنوز هم برای مسایل مهمی مانند مسکن مهر ،صادرات،واردات،راههای ارتباطی و مواصلاتی مهم مانند مسیر پیشنهادی بین شمال شرق وجنوب شرق کشور،اشتغال؛کشاورزی؛آب ودهها مسئله مهم
دیگر هیچ برنامه جامعی در دست ندارد و به نظر میرسد این اتوبوس حداقل بیش از 3 یا 4 غربیلک فرمان دارد
بیست و سی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
احمدی نژاد منتظرت هستیم تا برگردی ....احمدی نژاد اگر گرون می کرد پولش رو به مردم می داد اما اینا گرون می کنند و پولش رو از مردم می گیرند...
ناشناس
Finland
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
بله بنزين را بكنيد ١٤٠٠ دلار هم بايد بشه شش هزار واقعا شما هم يك دروغ بزرگ دىگر بًاى اىن مردم شديد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
ببخشید چی ما به قیمت جهانیه که بنزین باشه ....ماشینمون .... حقوقمون .... فساد اداری مون.... اختلاسمون....
محمد امین امین زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
شما که ارزش پایین ریال میدونید فرق حقوق کشورهای عربی با ما را هم میدونید راستی چرا ارزش ریال اومده پایین راستس سه هزار میلیار چی شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
رفت کنار 10 هزار میلیارد بابک خان و تامین اجتمایی و مناطق ازاد ووووو
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
1400 هم کمه، حداقل قیمت بنزین باید 4000 تومن باشه که به جای قاچاق به خارج قاچاق به داخل داشته باشیم. حقوق کارگرا هم 200.000 تومن در ماه کفایت میکنه مگه میخوان تو کاخ زندگی کنن؟
ایراندوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اولا" که جناب رسواگر، فکر می کنم شما رسواگر واقعی خودمون نباشید. چون ایشون همیشه از ایران کامنت می فرستاد. حالا اینحا دو حالت متصور است:

1- یا شما جهت انجام اموری خاص واقعا" در کشور اصل فتنه آمریکا تشریف دارید که اگر چنین است جای بقیه دوستان رو هم خالی بفرمایید.
2- و یا شما از نرم افزارهای غیر قانونی فیلتر شکنانه استفاده می فرمایید، که اگر چنین است که ده برابر بدتر از حالت اول است. میدونید چرا؟ چون اغلب فتنه گران هم از همین کانال با بقیه در اتباط هستند.

اما در خصوص این خبر:

بهترین کار، افزایش یک باره قیمت بنزین به حداقل فوب خلیج فارس که فکر می کنم حدود سه هزار تومان است می باشد. و در عوض کاهش یکباره قیمت برق و گاز و آب به حداقل دو و یا حتی سه برابر قیمت فعلی است.

توضیح اینکه بنزین و گاروئیل رو میشه براحتی ریخت تو تانکر و برد اونطرف مرزها فروخت ولی آب و برق و گاز رو به این راحتی ها نمی شه قاچاق کرد.

بابا تو رو خدا مسئولین محترم یک کمی روی نظرات من فکر کنند. ضرر نمی بینند.

درست میگم رسوای زمانه؟
رسواگر فتنه
United States of America
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
سلام ایراندوست عزیزم

منتظرت بودم بیایی / من خود رسواگر فتنه اصلی هستم .

خب کارشناس ها معتقدند اگر بنزین گرون بشه همه چیز هم گرون میشه که تجربه اینو ثابت کرده .

ضمنا موافقم که قاچاق در کشور ما بسیار بسیار گسترده است و امیدوارم مسئولین عزم جدی برای به حداقل رساندن ان داشته باشند .
باید حقوق ها هم بیشتر افزایش میافت .


برادر عزیزم نام کاربری بنده رسواگر فتنه است نه اونی که شما نوشتید .

البته اشکالی نداره اما انتظار از شما چیز دیگری بود بزرگوار .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
کشور ما منابع سوختی خوبی داره ! بعد چرا اینقدر همه چیز گرونه ؟!
واقعا مدیریت رفته زیر سوال ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
مموتی کجای که ملت رو کشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
خیلی باحال بود،مرسی
محمد
United States of America
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
در جواب آن که خود را رسوا گر مینامد بگویم دولت قبلی همیشه قبل از پرداخت یارانه قیمت دلار را افزایش میداد و با فروش آن یارانه میداد یعنی از جیب مردم بیچاره دزدی میگرد
رسواگر فتنه
United States of America
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
i wish best for u .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
برات بهترین ارزو رو دارم خب که چی؟!
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اقای سلطانی درسته قیمت بنزین 20سنت هست حقوق ودستمزد هم کمتر از200دلار هست درحالی که در اروپا وامریکا بیشتر از 4000وحتی در بعضی از کشورها بیشتر از10000دلار حقوق میگیرند چرا فقط بنزین را مقایسه میکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
کاهش آلودگی هوا راههای دیگری غیراز افزایش قیمت بنزین هم دارد. از قبیل :
- استاندارد سازی بنزین وگازوئیل های غیر استاندارد وآلوده کننده هوا وسرطانزاوسطانزا بودن آنها .
- بهبود وکاهش مصرف خودروهای پر مصرف تولید داخل که حتی سه برابر خودروهای جدید با تکنولوژی بالا بنزین مصرف میکنند وعلاوه بر آلودگی ثروت ملی را نیز به باد میدهند.
- افزایش حمل و نقل عمومی در سطح کلان شهرها.
- کاهش تعرفه وواردات خودروهای کم مصرف وحتی هیبردی.
- ولی به نظر میرسد دولت فقط مردم وجیب مردم را میشناسد .وتکلیفی برای خود وخودروسازان ندارد.!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
آقا حرف شما قبول. بنزین بشه 1400 تومن ولی حداقل دستمزد هم بشه 5 میلیون تومن و در ضمن تعرفه واردات خودرو روز دنیا به کشور صفر بشه.بنزین سمی و ماشین آشغال تولید داخلو به مردم میندازید انوقت توقع دارید سوخت گرون بشه...
ناشناس
Finland
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
خدایا ما را از دست این کارشناسان نجات بده
آخه حقوق من جهانی که قیمت بنزین هم جهانی باشه
قشر فقیر مگه با الاغ رفت و آمد میکنه تاکسی سوار نمیشه
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
وقتی کارشناسای یک کشور یک بعدی باشند دیگه چه انتظاری میشه از بقیه داشت... چرا حقوق بین 173 تا 370 دلار رو با حقوق 2400 تا 3400 دلار بین المللی مقایسه نمی کنید.. فقط بنزین باید به اون تراز برسه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
++++++++++++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
منم +++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اینها همه تئوریهایی هستند که شاید در جوامع پیشرفته جواب بدهند ولی در ایران نه. یادمان هست که برای اولین بار وقتی بنزین را چند برابر کردند توجیهشان این بود که مصرف بنزین کاهش می یابد در صورتیکه برعکس شد! کافی است بنزین 10 درصد گرانتر شود همه چیز 20 درصد گرانتر خواهد شد و ازاین طریق آنهایی که ماشینهای گرانقیمت و پرمصرف را سوار می شوند پول بیشتری به جیب زده بنابر این مصرف بنزین تفاوتی نخواهد کرد. تنها بدبخت و بیچاره ها بدبختتر خواهند شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
روزای اول خوب بود. اینم که شما گفتی یعنی وضع مردم خوبه که مصرفشون بالاست. متن کامل میخوندی جوابت و میگرفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اینها همگی دست به دست هم داده اند تا طبقه متوسط را نابود کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
خدا وکیلی چی جهانی شده که بنزین هم قیمت جهانی باشه
آیا وضع تورم دستمزد و ... جهانی شده که این یک قلم مونده باشه
بابا زیر گرانی دیگه له شدیم
صداتون از جای گرم بلند میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
عزیزم پول ایران ارزشش پایینه نه حقوق اونجا خیلی بالاست. چند بار شما این مقایسه الکی رو انجام میدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
.. 1400 تومن ... اون وقت فکر تورم رو کردین ... گرانی نه
ناشناس
Seychelles
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
باحقوق 600هزارتومان وبانرخی که شمادادین واقعاهمه اقشارزنده می مونن؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
این آقا مثل اینکه جاده اصلاً تشریف نمی برند که ملاجظه کنند. اکثر ماشین هایی که در جاده است پراید می باشد و این پراید فکستنی را هم حتما قشر بالای جامعه سوار می شود. واقعاً این ها در کدام کشور زندگی می کنند.
یا اینکه این مسئله رو مطرح می کنند تا افزایش بنزین برای مردم قابل تحمل تر باشد
روزبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
چرا همه هزینه ها رو می بینن؟ جایگاه درآمد ما تو دنیا به چه صورت؟ حداقل حقوق تو آمریکا ساعتی 10 دلار چطور بنزین ما رو با اونا مقایسه میکنید یا حتی با قطر و عربستان یا حتی نروژ؟ بهره های بانکی ما چطور؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اخه یکی نیست بگه فقط بنزین باید جهانی باشه؟پس قیمت خودروچی دستمزد چی اخه ظلم هم حدی دارد
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
آقای با هوش حرف شما قبول بنزین باید به قیمت جهانی باشد اصلا لیتری 4000تومان . اما در مقابل حقوق و دستمزدها هم به قیمت جهانی باشد یعنی حداقل حقوق 4000دلار !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
وقتی ارزش پولیت به دلار تبدیل شد چشم 4000 دلار میگیری
علی
Germany
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
معنای یارانه را خراب کرده‌اند و این همان سوبسید است که معکوس شده است. طرح هدفمندی یارانه‌ها باعث شد تا نان از سفره مردم پرکشد در صورتی که باید نان اضافه مي‌آورد. به این شکل اجرای این طرح یک پدیده ایرانی است .این طرح را باید در همین جا متوقف کنند. هر چه با این طرح جلوتر بروند وضع مردم خراب‌تر مي‌شود. موضوع اینجاست که کسی مشکلات خود را قبول نمی کند، مطمئنا آقای احمدی‌نژاد نمی گوید که در دوران ریاست جمهوری من نرخ رشد منفی شد، نرخ بیکاری بالا رفت. دولت یازدهم هم اگر از دولت قبلی عبرت گرفته بود این وضعیت را ادامه نمی داد و به گرانی‌ها دامن نمی‌زد. این طرح به مردم واقعا صدمه زده است. فردی که در سال 1350 استخدام شده است اگر مقایسه کنید مي‌بینید که در آن زمان با درآمد کم تر زندگی راحت تری را داشته و در حال حاضر با وجود بالا بودن حقوق به نظر مي‌آید که این میزان هم کفاف یک زندگی را نمی‌دهد.
شما ابتدا یک نقطه قوت از اجرای این طرح نام ببرید. همه اجناس گران شده، تورم به 40 درصد رسیده، نرخ بیکاری افزایش یافته، هیچ نقطه قوتی وجود ندارد. آیا در مصرف گاز و بنزین صرفه جویی صورت گرفته است؟ خیر این اتفاق رخ نداده است. مردم مگر با گاز چه کاری را انجام مي‌دهند؟ این همان مصرف روزانه مردم است. هر کسی هر مقداری که قبلا مصرف داشته در حال حاضر هم همان میزان مصرف را دارد. به نظر من این طرح مانند یک عروس کور و کچل است که آن را به زور بزک به داماد قالب کرده‌اند.
كوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اصلاً ما بيشتر از اينا حقمونه، 1400 چيه؟ بايد بشه 3000 تومان.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
می بخشید لطفاً درآمد ما را هم به اندازه متوسط جهانی یا منطقه‌ای کنید و سپس بنزین را هم با نرخ جهانی معادل کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
من یک طرح برای بنزین و هدفمندی یارانه دارم ؛ دولت برای هر نفر بنزین بمقدار مشخص بدهد و مصرف بیش از حد را بصورت آزاد به نرخ فوب جهانی اعلام نماید و سپس یارانه نقدی را حذف نموده و افراد پرمصرف بنزین آزاد تهیه و افرادی که مصرف ندارند بنزین خود را به افراد پر مصرف بفروشند و ان وقت عدالت در کشور رعایت خواهد شد
حمید
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
بابا حقوق رو به دلار بدهید به چشم ما هم پول بنزین رو با دلار می پردازیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
1000 دلار خوبه؟کافیه؟اونوقت یه ویندوز اصل باید 300 دلار بخریا؟میخری؟
Ajidehak
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اون وقت این سطح درآمدی مردم توجیه اقتصادی داره؟!!!
درآمد نباید به سطح جهانی برسه، قیمت بنزین باید برسه؟!!!
متاسفم براتون
نقی معصومی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
افزابش حقوق هم باید متناسبت افزایش قیمتها باشد.
دانشجو
Germany
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
دولت قبل هم همین خیال رو داشت، میخواست بنزین رو بکنه 700 تومن که به نرخ دلار 1200 تومنی نزدیک بشه. متوجه نبود که دلار در اثر تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین میشه 3500 تومن و بنزین 700 تومنی براش خیلی گرون تر تموم میشه. حالا با همون توجیه میخوان بکنن 1400 تومن که به نرخ جهانی نزدیک بشه؟ اینا کی از تاریخ درس میگیرن خدایا!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
شما قيمت خودرو ها رو هم جهاني كن، ما اونوقت براي بنزين 1400 تومن هم ميديم. اوكي؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
ایول
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
مدتی قبل به دیدن یکی از اقوامم که شناسنامه عربی داشت و در دبی زندگی می کرد رفتم این پپیرمرد بیسواد صبح می رفت سر کار کارت می زد و برمی گشت و طهر دوباره می فت کارت میزد و بر می گشت حقوقش حدس بزنید. 20 هزاردرهم به تومان 16 میلیون تومان. با این درامدها بنزین 5 هزارتومنی هم می شود خرید
محمد امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
فرارو جان ! کامنت ها رو که میلی چاپ میکنی ، اقلا" مثبت و منفی ها رو کنترل نکن و بذار باز باشه !
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اگه بنزین مثلا سه چهارهزارتومنه توامریکا،درآمدشون صدبرابر اینجاست واگه بنزین صدهزارتومن بشه بهشون اصلافشارنمیاد.خواهشا هی نگید ارزون ترین بنزین داریم.اگه بنزین بره بالا حقوقا هم باید هم اندازش بره بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
حقوقشون چقدره؟
غلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
هدفشون فعلا هزارتومنه واینجورمیگن 1400 که ماها بگیم هزار خوبه لااقل1400نشه.دیگه این سیاستا قدیمی شده برادر
ناشناس
Finland
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
کاملا درست گفتی
دانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
آخه این بنزین آلوده ساخت کشور که با وجود اینکه میگن مجموعا سوخت پاک شده و تحت عنوان یورو 4 داره عرضه میشه که ارزش ده درصد قیمت جهانی هم نداره.
رجوع کنید به یکی از صفحات سایت خبری فرارو که محققین دانشگاه شریف میزان آلودگی سرب این بنزین به اصطلاح پاک را تعیین کردند

http://fararu.com/fa/news/184990/نتايج-تكان‌دهنده-تحقیق-درباره-بنزين-و-گازوئيل-داخلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
مگه بقیه چیزامون مث کشورهای خارجی هست ک قیمت بنزین مث اونا باشه خدایا ب دادمون برس
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
روش درست مقایسه با کشورهای دیگر این است که چه درصدی از درآمد صرف هزینه کالایی میشود. یعنی چند درصد درآمد یکنفر هزینه بنزین اوست مثلآ در کشور الف. و در کشور ما این درصد چقدر است. راه های دیگر محاسبه فقط برای گمراهیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
بله موافقیم اما حداقل پایه حقوق هم بایتی 15میلیون تومان باشه مثلاروپای کافر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
خشت اول گرنهد معمارکج، تاثریا می رود دیوار کج...اینها نتیجه دسته گلهای آقای احمدی نژاده...تازه می خواست جهان رو هم مدیریت کنه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
زمينه پيدايش احمدينژاد ها را خودمان ميسازيم
ali
-
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
بنزینوگرون میکنن واردات ماشینم باید آزاد کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
با سلام ماه هيچ اعتراضي نسبت به قيمت بنزين كه بايد به قيمت جهاني باشد نداريم ولي به شرط اينكه در ايران حقوق بايد مثل آن كشوره ها باشد مثلا در كشور آمريكا حدودا حقوق ماهانه هفت ميليون تومن است اگر دولت مي تواند اين حقوق را بدهد ما مردم هيچ حرفي براي بالا رفتن بنزين به قيمت جهاني نداريم موفق باشيد.
تاراز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اینها اقتصاددانهامونن که وضع اقتصادمون اینه!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
آی گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
پس،لطفا تعرفه گمرکی خودرو را صفر کنید
احدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اگر قرار است هزینه های مردم را به قیمت جهانی محاسبه کنیم خوب درآمدهای آن ها را باید به قیمت بین المللی نزدیک کنیم تو کدوم کشور الان یه استاد دانشگاه با رتبه استاد تمامی 1500 دلار جقوق دریافت می کند؟ سایر طبقات عزیز که دیگر جای خود دارد؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
حداقل حقوق چقدر باید باشه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
روحانی مچکریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
و حداکثر تعرفه واردات خودرو هم باید 5 درصد باشد
سيد علي
Russian Federation
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
البته محاسبات ايشان درست نيست. بنزين با كيفيت ليتري 85 سنته. 90درصد اون ميشه 76 سنت كه با دلار 3150 توماني، هر ليتر بنزين درمياد به عبارتي 2400 تومن!
البته حقوق من كارگر هم بايد حداقل 1500 دلار بشه كه ماهيانه ميكنه چهارميليون و هفتصد هزار تومن. منطقيه اگه هر دو طرف عملي بشه نه فقط طرف افزايش قيمت!
بازنشسته فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
آقای نایب رئیس! حقوقها باید چقدر باشد؟! چرا از این باید ها برای حقوق و دستمزد ندارید؟
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
هنوز ارزانه! باید گران تر از اینها بشه! وگرنه دوباره قاچاق میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
بابا خوب راست میگه حقوق رو هم به دلار بدید با حداقل ماهی 1500 دلار برای یک کارگر بنزین رو بدید لیتری 3 هزار تومن
صمد آقا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
باشه قبول بنزين رو ببريد به نرخ بازار جهاني اما دستمزدها و حقوقها رو هم لطفا ببريد به سطح جاني. قبوله؟؟؟؟!!!
ناشناس
Canada
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
قابل توجه هموطنان گرامى بنزين امروز در تورنتو ١.٣٨ است كه براى مردم خود اينجا هم گران است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
آقا حقوقا را هم برحسب دلار محاسبه بفرمایید.روحانی مچکری----------------م
يغما
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
مهران مديرى تو جديدترين مجموعه ى شوخى كردم يه حرف قشنگى زد ، گفت : ما چند نوع وضعيت داريم ؛ مثل وضعيت قرمز ، وضعيت سفيد ، وضعيت اقتصادى كه اين وضعيت اقتصادى به دو بخش تقسيم ميشه ؛ اوليش همين وضعيت اخيرِ كه معلومه چيه دوميش وضعيت پيشه روه كه چند وقت ديگه وقتى ميريم توش ميشه همون وضعيت اخير !!!! :)
خداييش عين حقيقته ، افرين
اقتصاد دان مردمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
فرض کن بنزین بشه 1400 به دنبال آن دلار بشه 5000 این معادله تا ابد حل نمیشه هیچ موقع به قیمت جهانی نمی رسیم پیشنهادمیکنم ریال رابردارین وواحدپول را دلار بکنین ان وقت باخیال راحت قیمت بنزین را ببری بالا دلار هم بالا نمیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
فراروی سانسورچی چرا مثبنتها را سانسور می کنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
سلام
دولت قبل گرونی بود به دنیا باج نمی دادیم الان باز گرونیه و داره بدتر هم میشه ولی چندصد برابر داریم باج می دیم
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
قیمت واقعی بنزین یک دلار آمریکا است تو را بخدا برای یک بار هم که شده قیمت ها را واقعی کنید ما ملت آمادگی لازم و ظرفیت تحمل آن را داریم . ازاین ارزونی بنزین و آلودگی هوا و ترافیک شهری تو مملکت خسته شدیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اقاى محترم بنده قبل از انقلاب ماهى 1000دلار حقوقم بود وبنزين1تومان ميخريدم الان حقوق بنده 300 دلار بعداز 40 سال كار كردن وبنزين بقول شما بايد 1400 تومان شود تازه زير قيمت جهانى ميباشد فكر اساسى در مورد ارزش ريال بايد كرد. نه بنزين كه مربوط به سياست دولتهاست كمى سرتان را از زير برف بيرون بكشيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
وقتی این آقا می گه بنزین هرچقدر هم که بالا بره حداکثر 2 تا 3 درصد روی تورم اثر می گذاره نشون از این داره که کوچکترین اطلاعی از شرایط اقتصادی کشور نداره. وقتی بنزین به قیمت مورد نظر ایشون یعنی 1400 برسه هزینه ی حمل و نقل هم با افزایش بسیار بیشتر از 2 درصدی که ایشون می گن مواجه خواهد شد و از اون طرف همین افزایش هم روی اجناس به دلیل افزایش هزینه حمل و نقل اونها خواهد اومد و به همین ترتیب روی همه چیز حتی قیمت خونه هم اثر خواهد گذاشت.


این آقا هم با توجه به سمتی که داره مسلما اگر بنزین لیتری 10000 تومان یا بیشتر هم بشه هیچ مشکلی نخواهد داشت.
علی
United States of America
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
من اگه جای این آقای نایب رئیس بودم میگفتم بنزین باید لیتری 5000 تومان باشه تا دولت گل و بلبل داشته باشیم! اخه ادم با سواد قیمت بنزین رو با واحد دلار میسنجی اما سرانه درآمد هر ایرانی در سال رو بیخیال میشی؟ 22 سنت خیلی هم گرونه برای بنزین در قیاس با درآمد سرانه 4500 دلار در سال برای هرایرانی. بابا ولمون کنید. کمر ملت زیر بار گرانی شکست. هر کی میرسه یه نرخی تعیین میکنه!
samad
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اين دولت يارانه را حذف كرد و ٢٥ درصد همه چيزهم گرون كرد يعني حدوداً ٦٠ درصد از جيب مردم بيشتر بيرون ميره امسال
ابن يعني چي?
اقلاً حالا كه يارانه رو حذف كرديد ديگه چيزي رو گران نكنيد
مردم ميبرن ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
سه سال دیگر انشاءالله دوباره احمدی نژاد ، تا دولت کریمه یک یا حسین دیگر.
خداوکیلی چه رای خوبی هم بیاره سه سال دیگر.
دادخواه
United States of America
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
حقوق یک دهم جهانی ولی بنزین بی کیفیت به قیمت جهانی این است عذالت و انصاف؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
حقوق به دلار بدهید نرخهاتون هم جهانی کنید. چه گناهی کردیم که با تومان پوسیده و بی ارزش حقوق بگیریم با دلار خرج کنیم؟
شرمنده خانواده
Singapore
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
هر دم از این باغ دردی میرسد چرا دیگه کسی نمیگه روحانی مچکریم
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv