bato-adv
کد خبر: ۱۶۳۵۲۷
مشروح نطق حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران

می‌توان با آمریکا به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید/ ایران آماده گفت‌وگوی بدون تاخیر برای اعتماد سازی متقابل است

رییس‌جمهور با تاکید بر کارآمد بودن «صلح» در برابر «جنگ» پیشنهاد کرد که طرح «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۲

 رییس‌جمهور با تاکید بر کارآمد بودن «صلح» در برابر «جنگ» پیشنهاد کرد که طرح «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گیرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سخنرانی خود در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به شرایط امروز جهان و مخاطرات موجود، به برخی بیم‌ها در برابر برخی امیدها و فرصت‌ها اشاره کرد و با تاکید بر لزوم توجه به دیدگاه‌های صلح‌طلبی گفت: عصر بازی‌های با حصل جمع صفر پایان یافته است.

می‌توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات ایران و آمریکا رسید
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به تنش میان دو کشور ایران و آمریکا اشاره و تاکید کرد: ایران به دنبال تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک با دیگر کشورهاست و در این چارچوب، در پی افزایش تنش با ایالات متحده آمریکا نیز نیست.

روحانی با اشاره به اینکه "سخنان امروز پرزیدنت اوباما را با دقت دنبال کردم"، گفت: در صورت عزم سیاسی رهبران آمریکا و خودداری از دنبال کردن منافع گروه های فشار جنگ‌طلب، می‌توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید. در این چارچوب موضع برابر، احترام متقابل و اصول مسلم شناخته شده بین المللی باید مبنا باشد؛ البته در این زمینه انتظار ما از واشنگتن شنیدن صدای واحد است.

رییس‌جمهور در همین زمینه توضیح داد: در این سال‌ها، یک صدای مسلط پیاپی شنیده شده است که "گزینه جنگ روی میز است" ، اما امروز بگذارید در برابر این سخن ناکارآمد و غیرقانونی بگویم "صلح در دسترس است."

وی در ادامه، پیشنهاد خود را ارائه کرد و گفت: به نام جمهوری اسلامی ایران، در گام نخست پیشنهاد می‌کنم طرح "جهان علیه خشونت و افراطی‌گری" در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گیرد و همه دولتها و سازمانهای بین‌المللی و نهاد مدنی تلاشهای جدیدی را برای سوق دادن جهان به این سو سامان دهند.

رییس‌جمهور کشورمان در بخش دیگری از صحبتهای خود، با اشاره به انتخابات اخیر ایران و انتخاب تدبیر و امید از سوی مردم این کشور گفت: این انتخابات که با تبلور مردم‌سالاری دینی و انتقال آرام قدرت اجرایی همراه بود ثابت کرد که ایران لنگرگاه ثبات در دریای ناآرام منطقه است و اعتقاد راسخ ایران به صلح، ثبات و آرامش و حل مسالمت‌آمیز مناقشات و تاکید بر نقش آراء عمومی، نقشی والا در فراهم کردن این محیط داشته است.

متن کامل سخنان دکتر روحانی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و الصلوه و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و اله الطاهرین و صحبه المنتجبین

آقای رئیس، آقای دبیرکل، عالیجنابان، خانم‌ها و آقایان

در آغاز مایلم تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت انتخاب شایسته جنابعالی به ریاست مجمع عمومی ابراز نمایم و از تلاش‌های جناب آقای بان‌کی‌مون نیز تقدیر نمایم.

آقای رییس

جهان ما جهانی پر از بیم و امید است: بیم جنگ و مناسبات خصومت‌آمیز منطقه‌ای و جهانی، بیم رویارویی هویت‌های مرگبار مذهبی، قومی و ملی، بیم نهادینه شدن خشونت و افراطی‌گری، بیم فقر و تبعیض خُرد کننده، بیم تباهی و نابودی منابع حیاتی، بیم بی‌توجهی به کرامت و حقوق انسان و بیم غفلت از اخلاق.

در برابر همه این بیم‌ها، امیدهای جدیدی نیز وجود دارد: امید اقبال مردم و نخبگان در سراسر جهان به "آری برای صلح و نه برای جنگ"، و امید به ترجیح گفت و گو بر ستیز، و اعتدال بر افراط.

یک نمونه زنده، گزینش هوشیارانه امید و تدبیر، و اعتدال توسط مردم بزرگ ایران در انتخابات اخیر است که با تبلور مردم‌سالاری دینی و انتقال آرام قدرت اجرایی نشان داد که ایران لنگرگاه ثبات در دریای ناآرامی‌های منطقه‌ای است. اعتقاد راسخ حکومت و مردم ما به صلح پایدار، ثبات، آرامش، حل مسالمت‌آمیز مناقشات و تکیه بر آراء عمومی به عنوان پشتوانه قدرت، مقبولیت و مشروعیت، نقشی والا در فراهم کردن چنین محیط امنی داشته است.

آقای رئیس، خانم‌ها و آقایان

دوران حساس انتقالی کنونی در روابط بین‌الملل مشحون از خطرات و البته توأم با فرصت‌های کم‌نظیری است. هرگونه محاسبه نادرست از وضعیت خود و دیگران، آسیب‌های تاریخی را در بر دارد تا جایی که خطای یک بازیگر، اثرات منفی بر همگان خواهد داشت. آسیب پذیری، پدیده‌ای جهانی و فراگیر شده است.

در این گذر حساس در تاریخ مناسبات جهانی، عصر بازی‌های با حاصل جمع صفر پایان یافته است ولی هنوز معدودی از بازیگران روش‌ها و ابزارهای کهنه شده، و عمیقاً ناکارآمد را بکار می‌گیرند تا برتری و سلطه پیشین خود را حفظ کنند. نظامی‌گری و استفاده از ابزارهای نظامی و خشن برای انقیاد دیگران، نمونه ناکارآمدی از تداوم کنش‌های کهنه در شرایط نوین است.

اقدامات زورمدارانه اقتصادی و نظامی برای حفظ و تداوم سلطه و برتری گذشته، با مجموعه‌ای از قالب‌های مفهومی همراه شده که همگی ضد صلح، ضد امنیت، ضد کرامت انسانی و ضد آرمان‌های بشری می‌باشند. از جمله این قالب‌های مفهومی، یکسان‌سازی جوامع و تعمیم ارزش‌های غربی بعنوان ارزش‌های جهانی است. قالب دیگر، حفظ فرهنگ جنگ سرد و تقسیم دو اردوگاهی جهان به "مای برتر" و "دیگران دون‌تر" می‌باشد. قالب دیگر مفهومی، ایجاد ترس و تهدید، از برآمدن بازیگران نوظهور در جامعه جهانی است.

در چنین فضایی، خشونت‌های دولتی و غیردولتی، مذهبی و فرقه‌ای و حتی نژادی افزایش یافته و هیچ تضمینی وجود ندارد که دوران آرامش بین قدرت‌های بزرگ نیز در دام گفتمان‌ها، رفتارها و کردارهای خشن گرفتار نیاید. تأثیر فاجعه‌بار روایت‌های افراطی و خشن را نباید دست کم گرفت.

در این میان، خشونتِ راهبردی که در تلاش برای حذف بازیگران منطقه‌ای از فضای عمل طبیعی آنها، سیاست‌های موسوم به مهار، تغییر نظام‌های سیاسی از بیرون مرزها و تلاشی که برای بر هم زدن حدود و ثغور سیاسی متبلور می‌شود، بسیار خطرناک و تنش‌آفرین است.

در گفتمان متعارف سیاسی بین‌المللی، یک مرکز متمدّن با حاشیه‌های غیرمتمدن به تصویر درآمده است. در این تصویر نسبتِ کانون قدرت جهانی و حاشیه‌ها، نسبتی آمرانه قلمداد شده است. گفتمان مرکزگرایی شمال و حاشیه‌گرایی جنوب سبب استقرار نوعی نظم تک‌گویی و مونولوگ در سطح روابط بین‌المللی شده است. ایجاد مرزهای نادرست هویتی و بیگانه‌ستیزی‌های خشن رایج نتیجه قهرمانی این گفتمان است. گفتمان‌های تبلیغاتی و بی‌اساس دین‌ستیزانه، اسلام‌هراسانه، شیعه‌هراسانه و ایران‌هراسانه به واقع تهدیدی جدی علیه ثبات جهانی و امنیت انسانی است.

این گفتمان تبلیغاتی، با طرح و القای تهدیدات فرضی و خیالی شکل خطرناکی به خود گرفته است. یکی از این تهدیدات خیالی، خطر موهوم ایران است. به بهانه این تهدید موهوم، چه اقدامات ناهنجار و چه جنایت‌ها در سه دهه گذشته صورت نگرفته است؟ تسلیح صدام حسین به سلاح‌های شیمیایی و حمایت طالبان تنها نمونه‌ای از این جنایت‌هاست. صریحاً و با قاطعیت تمام و با استناد به مدارک و شواهد متقن اعلام می‌دارم که آنهایی که دم از تهدید ایران می‌زنند، یا خود تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی‌اند یا به تهدید دامن می‌زنند. ایران نه فقط تهدید نیست، بلکه در آرمان و عمل، پیوسته منادی صلحِ عادلانه و امنیت همه‌جانبه بوده است.

آقای رئیس؛ خانم‌ها؛ آقایان

در کمتر نقطه‌ای از جهان، خشونت مانند غرب آسیا و شمال آفریقا خانمان‌سوز بوده است. مداخله نظامی در افغانستان، جنگ تحمیلی صدام حسین علیه ایران، اشغال کویت، مداخله نظامی علیه عراق و رفتار خشن سرکوبگرانه علیه مردم فلسطین، ترور شخصیت‌های سیاسی و مردم عادی در ایران و بمب‌گذاری در کشورهای منطقه نظیر عراق، افغانستان و لبنان نمونه‌هایی از خشونت در سه دهه گذشته در این منطقه‌اند.

آنچه بر مردم مظلوم فلسطین می‌رود، چیزی جز یک خشونت ساختاری نیست. سرزمین فلسطین در اشغال است. حقوق اولیه فلسطینیان به طور فاجعه‌باری نقض می‌شود و آنها از بازگشت به خانه، محل تولد و دسترسی به سرزمین مادری محرومند. جنایاتی که بر مردم بی‌گناه فلسطین می‌رود، خشونت نهادینه‌ای را به نمایش می‌گذارد که برای توصیف آن، آپارتاید مفهوم و واژه کم وزنی بنظر می‌آید.

فاجعه انسانی در سوریه نمونه دردناکی از گسترش فاجعه‌آمیز خشونت و افراط در منطقه ماست. از ابتدای بحران و از زمانی که برخی از بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی با سرازیر کردن منابع تسلیحاتی و اطلاعاتی و تقویت گروه‌های افراطی، سعی در نظامی کردن این بحران داشتند، ما تأکید کردیم که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. نمی‌توان اهداف استراتژیک و توسعه‌طلبانه و بهم ریختن توازن و تعادل‌های منطقه‌ای را با پنهان شدن پشت کلمات بشردوستانه، تحقق بخشید. هدف مشترک جامعه بین‌المللی باید خاتمه سریع به کشتار مردم بی‌گناه باشد. ما ضمن محکوم کردن هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی، از پذیرش کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی توسط سوریه استقبال می‌کنیم و بر این باوریم که دستیابی گروه‌های افراطی و تروریست به این سلاح‌ها بزرگترین خطر فراروی منطقه است که باید مدنظر قرار گیرد. همزمان استفاده غیرقانونی و غیرکارآمد از تهدید یا استفاده از زور، تنها به گسترش خشونت و بحران در منطقه دامن خواهد زد.

تروریزم و کشتن انسان‌های بی‌گناه، اوج افراط و خشونت است. تروریزم، بلائی خشن، فراگیر و فرامرزی است. اما خشونت‌ها و افراط هائی که تحت عنوان مبارزه با تروریزم و از جمله استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مردم بی‌گناه صورت می‌گیرد نیز محکوم است. در اینجا باید از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران توسط جنایتکاران نیز سخن بگویم. آنها به چه جرمی ترور شدند؟ سوالی که از ملل متحد و شورای امنیت باید پرسید این است که آیا ترورکنندگان محکوم شدند؟

تحریم‌های غیرعادلانه، به عنوان جلوه دیگری از خشونت، ذاتاً ضدصلح و ضدبشری هستند که برخلاف تبلیغات تحریم‌گران، دولت‌ها و نخبگان سیاسی را هدف قرار نمی‌دهند، بلکه بیش از همه، مردمان عادی را قربانی دعواهای سیاسی خود می‌کنند. میلیون‌ها عراقی را فراموش نکنیم که در اثر تحریم‌هایی که با زَروَرق‌های حقوقی در نهادهای بین‌المللی پیچیده شده بودند، آسیب دیدند، جان باختند و هنوز عده قابل توجهی از آنها در سرتاسر زندگی باید زجر بکشند. این تحریم‌ها خشونت‌آمیزند. هوشمند و غیر هوشمند و یکجانبه و چندجانبه ندارند. این تحریم‌ها ناقض حقوق مسلم بشری، از جمله حق صلح، حق توسعه، حق دسترسی به بهداشت، حق آموزش و فراتر از همه حق حیات می‌باشند. نتیجه تحریم‌ها، علیرغم هرگونه لفاظی و بازی با واژه‌ها، همان آتش‌افروزی و جنگ‌طلبی و نابودی انسان‌هاست. این آتش فقط دامن قربانیان تحریم را نمی‌گیرد، بلکه به اقتصاد وزندگی مردمِ جوامع تحریم کننده نیز، لطمه وارد می‌کند.

آقای رئیس، خانم‌ها و آقایان

خشونت و افراط امروز نه تنها ابعاد مادّی، بلکه ابعاد معنوی زندگی انسان و جامعه امروز را در بر گرفته است. خشونت و افراط جایی برای مدارا و تفاهم که لازمه زندگی انسان و جامعه مدرن است نمیگذارد. نابردباری مسأله امروز جهان ماست؛ باید بردباری را در پرتو اندیشه‌های دینی، رویکردهای فرهنگی و رهیافت‌های سیاسی تقویت کرد. جامعه انسانی را باید از مرحله بردباری منفی به مرحله تعاون مشترک ارتقا داد. دیگران را نباید فقط تحمّل کرد بلکه باید با دیگران کار کرد.

مردم جهان از جنگ، خشونت و افراط خسته‌اند و این فرصتی بی‌نظیر است. آنها امید به تغییر وضعیت کنونی دارند. جمهوری اسلامی ایران باور دارد که با ترکیب هوشمندانه‌ای از امید و اعتدال می‌توان همه چالش‌ها را مدیریت کرد. جنگ‌افروزان می‌خواهند امیدها را بخشکانند. در حالی که امید به تغییر مثبت، مفهومی فطری، دینی، فراگیر و جهانی است.

زیربنای امید، باور به اراده عمومی مردم جهان برای مبارزه با خشونت و افراط، تغییر پذیری، مخالفت با ساختارهای تحمیلی، بها دادن به گزینش و عمل مسئولانه انسانی است. امید، بی‌تردید یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند مهربان به همه انسان‌هاست. اعتدال نیز به معنای حرکت خردمندانه، هوشمندانه، زمان‌مند و مکان‌مند در تلفیق آرمان‌های والا، گزینش راهبردهای اثرگذار و در نظر گرفتن واقعیت‌هاست.

مردم ایران در انتخابات اخیر در حرکتی هوشمندانه به گفتمان امید و تدبیر و اعتدال رای دادند. ترکیب امید و تدبیر و اعتدال در سیاست خارجی به آن معناست که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای نسبت به امنیت منطقه و جهان، مسئولانه برخورد می‌کند و آمادگی همکاری چندجانبه و همه‌جانبه با سایر بازیگران مسئول در این عرصه‌ها را دارد. ما از صلح مبتنی بر دموکراسی و صندوق رأی در همه جای جهان از جمله در سوریه و بحرین و دیگر کشورهای منطقه دفاع می‌کنیم و معتقدیم راه‌های خشونت‌آمیز برای بحران‌های جهانی وجود ندارد و تنها به کمک خرد انسانی و با تعامل و اعتدال میتوان بر واقعیت‌های تلخ جامعه بشری غلبه کرد. لذا تضمین صلح و دموکراسی، و تأمین منافع مشروع همه کشورها در جهان، و از جمله در منطقه خاورمیانه، با نظامی‌گری محقق نمی‌شود.

ایران بدنبال راه حل مسایل و نه تولید مشکلات است. هیچ پرونده و موضوعی نیست که با امید و اعتدال، با احترام متقابل و با نفی خشونت و افراط قابل حل نباشد. اجازه دهید به پرونده هسته‌ای ایران اشاره کنم. پذیرش حق طبیعی، قانونی و مسلم ایران، بفرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ساده‌ترین راه حل این موضوع است. این یک شعار سیاسی نیست. بلکه بر اساس شناخت عمیق وضعیت فن‌آوری در ایران، شرایط بین‌المللی و پایان بازی‌ها با حاصل جمع صفر و ضرورت یافتن اهداف و منافع مشترک برای رسیدن به تفاهم و امنیت مشترک است. به عبارت دیگر، ایران و دیگر کنشگران باید دو هدف مشترک را به عنوان دو قسمت غیرقابل تفکیکِ راه حل سیاسی پرونده هسته‌ای ایران دنبال نمایند.

1- برنامه هسته‌ای ایران و همه کشورهای دیگر می‌باید تنها در جهت اهداف صلح‌آمیز باشد. من اینجا به صراحت اعلام می‌کنم که این هدف، صرف نظر از مواضع دیگر بازیگران، هدف جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود. سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران نداشته و با باورهای بنیادین مذهبی و اخلاقی ما در تعارض است. منافع ملی ما ایجاب می‌کند که هرگونه نگرانی منطقی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را مرتفع نماییم.

2- هدف دوم یعنی پذیرش اعمال حق غنی‌سازی و سایر حقوق هسته‌ای در خاک ایران تنها راه تامین هدف اول است. دانش هسته‌ای در ایران بومی شده و فن‌آوری هسته‌ای از جمله غنی‌سازی به مرحله تولید انبوه رسیده است. لذا تصور اینکه با مانع شدن از برنامه هسته‌ای ایران از طریق اعمال فشارهای غیرقانونی می‌توان صلح‌آمیز بودن چنین برنامه‌ای را تضمین کرد موهوم و به غایت غیرواقع‌بینانه است.

لذا جمهوری اسلامی ایران ضمن پافشاری بر اعمال حقوق خود و ضرورت احترام و همکاری بین‌المللی در اعمال این حقوق، آماده گفت‌وگوهای بدون تأخیر برای اعتمادسازی متقابل ورفع دوسویه ابهامات از طریق شفافیت کامل می‌باشد.

ایران به دنبال تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک با دیگر کشورهاست و در این چارچوب در پی افزایش تنش با ایالات متحده آمریکا نیز نیست. من سخنان امروز پرزیدنت اوباما را با دقت دنبال کردم؛ در صورت عزم سیاسی رهبران آمریکا و خودداری از دنبال کردن منافع گروه‌های فشار جنگ‌طلب، می‌توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید. در این چارچوب موضع برابر، احترام متقابل و اصول مسلم شناخته شده بین‌المللی باید مبنا باشد؛ البته در این زمینه انتظار ما از واشنگتن شنیدن صدای واحد است.

آقای رئیس، خانم‌ها و آقایان

در این سالها، یک صدای مسلط پیاپی شنیده شده است که "گزینه جنگ روی میز است" ، اما امروز بگذارید در برابر این سخن ناکارآمد و غیرقانونی بگویم "صلح در دسترس است." پس به نام جمهوری اسلامی ایران در گام نخست پیشنهاد می‌کنم طرح "جهان علیه خشونت و افراطی‌گری" در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گیرد و همه دولتها و سازمانهای بین‌المللی و نهاد مدنی تلاشهای جدیدی را برای سوق دادن جهان به این سو سامان دهند.

باید به جای گزینه ناکارآمد "ائتلاف برای جنگ" در مناطق مختلف جهان به "ائتلاف برای صلح پایدار" در سراسر جهان اندیشید. امروز جمهوری اسلامی ایران شما و همه جامعه جهانی را به برداشتن گامی فراپیش می‌خواند؛ دعوتِ "جهان علیه خشونت و افراطیگری"؛ ما باید بپذیریم و بتوانیم در اینجا افقی را بگشاییم که در آن به جای جنگ، صلح، به جای خشونت، مدارا، به جای خونریزی، پیشرفت، به جای تبعیض، عدالت، به جای فقر، برخورداری و به جای استبداد، آزادی در سراسر جهان بهتر دیده شود. به گفته فردوسی، شاعر بلند آوازه ایران «بکوشید نیکی به کارآورید / چو دیدید سرما، بهار آورید».

علیرغم همه مشکلات، من عمیقاً به آینده امیدوارم. با همبستگی جهانی علیه خشونت و افراط، تردیدی ندارم که آینده روشن است. اعتدال، آینده جهان را درخشان خواهد کرد. امید من، علاوه بر تجارب شخصی و ملی، از این باور مشترک همه ادیان آسمانی نشأت می‌گیرد که جهان را سرانجامی نیکوست و روشن که: «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون».

آقای رییس متشکرم»

bato-adv
hadi
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
واقعا ناامیدمون کردی آقای روحانی.
مجمع عمومی رفته بودی یا بالای منبر؟
جسارت هم خوب چیزیه که اوباما داشت ولی ...
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحاني رفته امريكا، اينجا در ايران يك آدم تعطيل(سيف رئيس بانك مركزي) هر چي روحاني اونجا كاشته بود رو آتش زد. روحاني خواسته مردم بعد از برگشت اول بركناري اين دلال و دوم رابطه با امريكا
احد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقاي روحاني مردم اميد داشتند مثبت تراز اين ظاهر شويد و دنيا را براي همكاري با ايران رساتر صدا كنيد . ظاهرا هنوز مسئولين مملكت به اين نتيجه نرسيده اند كه كارد به استخوان مردم رسيده است .فكر پدراني باشيد كه هميشه نزد خانواده شرمنده و سرافكنده اند . ارزش ايرانيها بيش از اين است . زنده باد عقلانيت اعتدال و اصلاحات
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
همون بیماری آمریکا ستیزی که ما رو به این بدبختی رسونده در سخنانشان مشهود بود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
فعلا اوباما1-روحانی0 عملکرد و صحبتهای اشتباه روحانی بازی رو به نفع آمریکا تغییر داد و توپ رو تو زمین ایران انداخت
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۹۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
از خواب بیدار شدی فرارو
تا ساعت پنج و سی دقیقه که سخنرانی روحانی را نگذاشته بودی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
وستان آيا انتظارتان قبل از سخنراني آقاي روحاني از ايشان بيش از اين نبود؟آيا سخنان ايشان را تا حدي تحکم آميز تلقي نمي کنيد؟به نظر شما ايشان نبايد انعطاف بيشتري در سخنانشان نشان مي دادند؟به نظر من ايشان راحت و روان صحبت نکردند و در سخنانش نوعي پيچيدگي و زبري وجود داشت و لبخند هميشگيشان هم بر لب نداشتند.فکر مي کنم از فرصت بوجود آمده استفاده نکردند.به شخصه انتظارم از ايشان خيلي بيش از اين بود.
قلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خیلی هم عالی بود اونجور که شما انتظار داری بره سخنرانی کنه معنی اش این میشه که بیاد رو کول ما سوار بشید. انتظارمون بیشتر از این هم نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ناشناس عزیز 8:36 آقای روحانی که نمیتونه بیاد به طور مستقیم از رابطه با آمریکا صحبت کنه.خواهشا منطقی باشیم و باید صبر داشته باشیم.چراکه ویرانه های این 8 سال سریع درست نمیشه.
PEYMAN
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بالاخره باید تایپ و غلط گیری می شد.
یا باید قبلا متنش بدست میرسید که این هم غیرممکن بود.
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
باناشناس 08:36 کاملا" موافقم

انتظار خیلی بیشتری ازآقای روحانی داشتیم فقط بعضی از جملاتش با سخنرانی احمدی نژاد فرق می کنه ولی روح کلی سخنرانیش دور از انتظار بود

متاسفم که اینجور شد واین فرصت مهم رو از دست دادیم
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
متاسفانه صحبتها کلیشه ائی و تا حدی روخوانی بود! توقعات بیشتری از ایشون میرفت بنظر من اصلا سخرانی خوبی نبود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
همش میگین صبر صبر!!تا کی صبر؟فکر کنم 4 سال دیگه هم میگید صبر کنید همه چی درست میشه!!!!!قبول کنید این فرصتهای مهم که همه انتظارشو میکشیدن به راحتی داره از دست میره.
فخری از خوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اولا همه سخنان اقای روحانی با توجه به اصطلاحات وجملات به کار رفته نوشته های اقای ظریف بود. دوما بسیار .دقیق مودبانه ودر عین حالا منتقدانه بود .سوما غرور ملت ایران باید حفظ میشد .
PEYMAN
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دیپلماسی میز شام از آن دیپلماسیهایی است که درجهان جاافتاده و همه سیاستمداران کارکشته به آن اعتقاد دارند. این دیپلماسی بسیار کم خرج و درعین حال بسیار کارامد و موثر است.
ببینید بهترین، مهیجترین و کارامدترین تصمیمات بشر که موجبات ترقی او را به بهترین شکلی بوجود آورده درجاهایی اینچنینی اتفاق افتاده است.
مثلا درحال استراحت زیر درخت سیب.
درحال قدم زدن دریک شب تیره و نگاه کردن به آسمان احتمالا درحالیکه آوازی رازمزمه میکرده و یا سوت میزده.
دریک مغازه بستنی فروشی با دوستانش فکری به ذهنش میرسد و مطرح میکند و ....
ویا درحالیکه گرسنه است و در خیابانی با جیبی که پولی در آن وجود ندارد و ازکنار یک اغذیه فروشی باحسرت میگذرد و فکری به ذهنش خطور میکند که بعدها صاحب یکی از پرفروشترین و بزرگترین اغذیه فروشیهای زنجیره ای جهان می شود.
تصمیمات سیاسی که باعث میشود در ژرفای زندگی انسانها تاثیرات عمیق بگذارد نیز غالبا در همین جاها اتفاق افتاده و ایالات متحده هم بارها آنها را بکارگرفته و موفق هم بوده است و این بستگی به هوش و ذکاوت طرف مقابلش داشته که از آنها استفاده بکند یانکند.
ببینید دیشب هیچ چیزی به اندازه اینکه آقای روحانی درضیافت بان کی مون شرکت می کرد و با اوباما دست میداد نمیتوانست بر روابط دوکشور و درنتیجه حل مناقشه هسته ای موثر باشد. بعضی چیزها و بعضی کارها گاها اینقدر تاثیر عمیقی بر روابط جوامع بشری میگذارند که هیچ کلام و نوشته و سخنرانی و.... نمیتواند چنین تاثیر ژرفی بگذارد. این چیزها غالبا در هیچ مدرسه و کلاس درسی هم آموزش داده نمی شوند و مستقیما با بخت و اقبال و هوش و فرصت طلبی افراد هست که از این فرصتها بهترین استفاده ها بشود.
البته حکم ادب هم این بود که ایشان در این مراسم شرکت می کردند و برای ملت خودشان جانفشانی می کردند و تمام عواقب داخلی آن راهم به جان می خریدند.
خود این مطلب ساده که چند دقیقه ای هم بیشتر وقت گرانبهای ایشان را نمی گرفت و هیچ حرفی بجز چاق سلامتی در آن رد و بدل نمیشد می توانست چنان پیام عمیقی به اعراب، اسراییل، روسیه و چین و سایر ملل بدهد که آثار آن تا سالها ماندگار و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ بشری تاثیر برجای بگذارد که متاسفانه با عدم فرصت طلبی تیم ایرانی سوخت تا شاهد این باشیم که مسائل ایران باز هم با دنیا کش بیاید و دودش در دیدگان ملت برود.
ح ع
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بعد از هشت سال دوباره احساس غرور و سربلندی داشتم.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چی گفت جز تهدید دوباره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای حداد عادل در سخنان امروزشان ابراز خوشحالی کردند از صحبتهای رییس جمهور در سازمان ملل!!

واین یعنی........................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حداد عادل داره بشکن می زنه از خوشحالی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوباره خاطره ی خاتمی زنده شد. حداد عادل هم خوشحال باشه. چه اشکالی داره؟ مگه قرار خوشحالی یه طرف به معنی ناراحتی طرف دیگه باشه. اتفاق نظر درباره ی منافع ملی و شیوه ی رسیدن به اونا باعث افتخاره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حرفهای روحانی بر خلاف احمدی نژاد رنگ و بوی صلح داشت درسته باز هم امریکاییها بهانه جویی خواهند کرد ولی همین که در حین سخنرانی روحانی جلسه رو ترک نکردن جای بسی امیده.البته اگه اشتباه نکنم نمایندشون هم چهره پیگیر و راضی از خودش نشون داد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دلتو به همینا خوش کن!
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
برای مردم مهم برداشته شدن تحریمهاست ونه تعداد حضار در جلسه!!!!!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اتفاقا" این دفعه برخلاف همیشه تهاجمی صحبت کرد و من تعجب میکنم که چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
تو سخنرانی آخر احمدی نژادم ترک نکردن. چون قراره آشتی کنن. فرق نمی کنه این چی می گفت. در کل حرفاش منطقی بود. حالا چون بعضی جاهاش مثل احمدی نژاد بود که نمی شه بد. هرکار احمدی نژاد کرد که بد نیست.
افشین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنان اقای روحانی بسیار دقیق وسنجیده بود بهتر ازاین نمی شد گفت. ایمان دارم شایسته ترین انسان ممکن ریس جمهور ایران است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نمیدونم چرا حرفای روحانی زیاد به دلم نشست توقع داشتم یه برگه آُس رو کنه ولی حرفهاش همه عادی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چون هنوز همدلی داخلی نیست و دست روحانی باز نبود.
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
البته منظورتان باید (ننشست) باشد.من هم همینطور ،مثل سخنرانی احمدی نژاد بیشترش موعظه بود!!
قلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عالی بود. شما انتظار دارید بره گدایی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اگه از این به بعد بد تر از این هم نشه, باز جای شکرش باقیه.
حداقل سه سال و نیم دیگه مونده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
با موعظه و نصیحت کردن دنیا کسی تحریمها رو بر نمی داره ظاهرا" مشکلات ادامه خواهد داشت
آبينه
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
"جانا سخن از زبان ما می گویی"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ياد احمدي نژاد افتادم، روحاني مچكر نيستيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
شما ببخشید.
هاله نور سازمان ملل تموم شده بود.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
با شما موافقم , حرفهای احمدی نژاد با ادبیاتی
دیگر!
شیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
شما باید همون عارف رو حفظ میکردین از اول هم روحانی مسیرش مشخص بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من نمی فهمم می خواستید بره گدایی؟ خوب حرف از صلح زد. احمدی نژادم اینارو می گفت مگه بد بود؟ ادبیات احمدی نژاد فرق می کرد که این تغییر داد.
احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی مچکریم
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی مچکر نیستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چي بگم .....!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من هم متاسفم!!!!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خوب نبود متاسفام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
با سلام
سخن راني ايشان تندتر از حد انتظار بود و لحن آشتي جويانه آن كمتر از حد .
بهتر از اين هم مي شد گفت مگر اينكه از طرف كساني در واهمه و ترس باشند. تكرار گذشته كمكي به حل اينده نمي كند و همانند دعواهاي زن و شوهران در حال طلاق فقط موضوع را كش مي دهد راهش بخشش و گذشت و تغيير رويه هاست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ما شاید بتونیم ببخشیم ولی هیچ وقت نمی تونیم فراموش کنیم.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
باز هم همون بهانه قدیمی روسای جمهور سابق!!!

می خواهم برای مردم کاری کنم اما یک عده نمی گذارند ..............
این بهونه ها قدیمی شده

اون کلید کاغذی که نشون می داد چی شد؟؟
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حسابی جا خوردیم از این لحن تند, آخه چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خیلی عالی بود واقعا پشت هر جمله اش کلی تدبیروامید بود واقعا باید گفت آفرین
ناشناس
Germany
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
متاسفانه زیادی تند بود
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
کجاش عالی بود؟ کاش مثل همیشه حداقل حرف میزد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ما انتظارمون اين بود آقاي روحاني پخته تر از اين حرفا صحبت كنه . ايشون 2 گرته برداري كردن ، يكي لنگرگاه ثبات كه همه مي دونيم از كجا آريه گرفته شده يكي هم بگوييم صلح در دسترس است كه از صحبت آقاي خاتمي گرته برداري شده . بنظر بنده ايشون بايد يه مقدار از ابتكار خودشون استفاده كنن.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
متن سخنرانی دوبار تکرار شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
واسه همون بود که حضار داشتند با تبلت وگوشیهاشون بازی می کردند!

کسی متوجه شد چی بازی روی گوشیهاشون بود؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی بازم مچکریم. فقط برگشتید به این آقای سیف یه تذکری بدید که جلوی خواسته ملت نایسته و حرفهای خودش را در رابطه با نرخ ارز پس بگیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
برادر من نباید نرخ ارز دیگه پایین بیاد اگه بیاد تولید داخلی محو میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
برادر من نباید ارز دیگه پایین بیاید اگه پایین بیاید همه کسانیکه حجم انبوهی دلار وسکه احتکار کردند متضرر می شوند!

بگذار همچنان کمر مردم خم باشد!!!!!!
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به امید ایجاد دنیایی بدون جنگ و خونریزی در سایه صلح جهانی با ابتکار دکتر روحانی محبوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
احسن بعد از هشت سال عالی بود.
ناشناس
Germany
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حرفهای که آقای روحانی زد همون حرفهای هشت سال پیش بود پدر جون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نا امید شدم!

حیف که سیگار رو ترک کردم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
احسن بعد از هشت سال عالی بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اوباما براي اولين بار از رهبر عاليقدر ايران نام مي بره . مادلين آلبرايت بابت كودتا رسما عذر خواهي مي كنه .
ما چكار مي كنيم ؟ واقعا" از كشوري كه بعنوان ابرقدرت جهان شناخته مي شه انتظار چي داريم ؟
ما انتظار داشتيم آقاي روحاني با سخنانش همه رو تحت تاثير قرار بده.
2212
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
متاسفاه اقاي روحاني يك فرصت تاريخي را از دست دادن.ما در تحريم هستيم ما در فشار هستيم نه آنها.ما نبايد انتظار داشته باشيم همه پا برهنه بدوند بيايند جلو ما.روحاني خيلي بهتر ميتونست صحبت كنه ولي نميدونم چي شد و چقدر از طرف تندروها تحت فشار بوده خدا ميداند ولي اي كاش نرم تر صحبت ميكرد
بی اطلاع
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نه فقط اوباما بلکه سی ان ان ، فاکس و غیره همیشه رهبر ایران رو با عنوان سوپریم لیدر اسم میبرن که میشه همون رهبر عالیقدر. ربطی به الان نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
مثل اينكه براي بي اطلاع عزيز فرقي بين بكاربردن اين واژه توسط اوباما در سازمان ملل با يه رسانه مثل CNN نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نرمش سخنان جناب آقای روحانی به اندازه نرمش آقای اوباما نبود.
قبلا میگقتیم اگر آنها یک قدم جلو گذارند مانیز واکنش نتناسب نشان خواهیم داد و آنها اولین قدم را برداشتند ولی قدم ایران کوچکتر بود.
ظاهرا توقع داریم بیان دست بوسی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اوباما حرف تازه اي زد ولي روحاني .
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ایشون فراموش کردن خواست ملت چیه؟ این چه حرفهایی بود که زد؟
چ رزمنده دانشگاهی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اولا اوایل کار دولت بود ومی تونست با توجه به عدم زود بازده بودن تحرکات به برنامه ها از سوی داخلیهای افراطی ضربه بخورد ثانیا میانه بودنه هجمه غیر عقلانی و توهمی احمدی نژادی بود و نه هیجانی از سر ذوق بی مورد ثالثامواضع و خواسته ها در قالب دیپلماتیک رسانده شد و شان ملت در بین ملل جهان دیده شده است و رئیس جمهور مثل عروسک خیمه شب بازی در عالم غرب چرخانده نشدتا نتانیاهو با تنور گرم او نونش را بزنه رابعا با همه ی این محاسن می توانست راحتتر غیر شعاری تر و خواسته های ملموس تر در سخنان باشد خامسا این نوع سخنرانی هر چند دیپلماتیک اما بنظر می رسد مغایرت با برنامه های انتخاباتی که عرصه ی سیاست را بده بستان نه فلسفه بافی و واقعی ایشان قلمداد کردند در مقابل آقای جلیلی بوده است هر چند اینجا میز مذاکره نبود ایشان می توانست به اقدامات مثبت مشترک ایران و امریکا ؛ نقش ایرانیا مقیم آمریکا در خدمات رسانی طرفینی، امکانات آمریکائیان در جهت استفاده ی سازنده و رفا جوامع و..... و به اقدامات خود و دولتش در بستر سازی برای تعامل از جمله واگذاری پرونده ی هسته ای به وزارت خارجه و تغییر بیان رهبری و عملکرد دولت تدبیر و امید با بیان ایستادگی و مطالبه خواهی عزتمندانه ملت ایران از دنیا تلویحا اشاره می داشت
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درود بر آقای روحانی عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جونم . شما از صحبتاش چيزي فهميدي؟
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به امید ایجاد دنیایی بدون جنگ و خونریزی در سایه صلح جهانی با ابتکار دکتر روحانی محبوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
الان مي تونيم سر مون رو بالا بگيريم و بگيم :
من ايراني هستـــــــم
اقاي دكتر روحاني ، متشــكرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خوش بحالت . با چه چيزاي كوچيكي به سربلندي مي رسي.
PEYMAN
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
زوده هنوز.
از شرکت نکردن درضیافت نهار تا این سخنان تحکم آمیز.
البته 120-3 درجه با احمدی نژاد فرق داشت.
مسئولان ما عادت به فرصت سوزی دارند.
متاسفم
ادعاشون میشه شیعه اند ولی از ائمه و منش اونها فقط در زبان و جاهاییکه به نفعشونه استفاده می کنند. درحالیکه یک دست دادن با اوباما میتونست هم وزن و قدرت چانه زنی او رو دربرابر افراطیون بالا ببره و هم بسیاری از یخهایی که به این سادگی قابل ذوب شدن بود رو ذوب کنه متاسفانه از این فرصت استفاده نشد و سوخت.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
از چی متشکری دوست عزیز؟ از این سخنرانی تند و جبهه گیری دوباره؟ از اینکه اوباما اینقدر خوب صحبت کرد و روحانی تهدید؟؟
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سلام بسیار عالی واقعا دنیا نیازمند صلح و ثبات و آرامش است اگر افراطیون دو طرف که منافعشان در جنگ و ستیز و اختلاف است بگذارند
ناشناس
-
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
گند زد
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بد جوری!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حسابی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اين سخنراني مصرف داخلي داشت و دست افراطيون بسته شد ، سال آينده اوباماو روحاني علاوه بر دست دادن ديپلماتيك با هم مذاكره خواهند كرد.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنانی هوشمندانه و برامده از خواست ملت ایران و تعالیم دینی است و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد و انشاء الله ریشه جنگهای قومی و مذهبی در منطقه و سراسر جهان خشکانده شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
انتظار بیشتری داشتیم که اقای روحانی از فرصت خوب استفاده کنند اما متاسفانه..................
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
فرصت سوزی کرد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
متشکریم آقای رئیس جمهور.
چهره واقعی مردم ایران را به مردم جهان بشناسان...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
کاشکی این کار رو می کرد
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
البته نه با ذات سخنرانیش که کپی پیست حرفهای احمدی بود!
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بد نبود، همون حرفای احمدی نژاد بود ولی سیاستمدارانه زده شد.
حزب الله
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
تمام کلام یک طرف گفتن صندوق رای کشور بحرین یک طرف جونم حالا می شه گفت روحانی مچکریم
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به امید ایجاد دنیایی بدون جنگ و خونریزی در سایه صلح جهانی با ابتکار دکتر روحانی محبوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی عزيز آبروی رفته‌امان را بازگرداندی.نفست حق است.خداوندا هزاران بار شکر.هر عملی که در آن نيت خير و صلح باشد انرژی مثبت خود را خواهد داشت و چاره‌ساز خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خوب بود، به امید صلح با حفظ احترام متقابل و منافع ملی نه محو دیگران و خودکشی خود
ابی شنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درود بر روحانی.....
سخنرانی "بدون جنجال" و "امید بخش" و "خواستار صلح"....
همچنین تو روح نمایندگان "رژیم" اسرائیل که جلسه رو ترک کردن .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حسن آقا و حسين آقا عجب دلبري مي‌كنند؟!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عزیز جان 7:47 زحمت بکش سخنرانی ها رو گوش کن بعد..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی مچکریم، فرارو ممنونیم
كشكول
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درست مثل پيشنهاد ((گفتگوي تمدنهاي))آقاي خاتمي در سازمان ملل .خدا كنه با اين يكي كنار بيايند .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اون کجا واین کجا!!!

قیاس مع الفارق
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آخه چرا روحاني رو با خاتمي مقايسه مي كنيد؟ روحاني هرگز نمي تونه جاي خاتمي باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اوباما صريحتر و سياست مدارانه تر حرف زد.
2212
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دقيقا صحبتهاي اوباما خيلي بهتر از روحاني بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نباید شرایط اوباما رو با دکتر روحانی مقایسه کرد اما از دکتر روحانی انتظار بیشتری داشتیم. جرفهاش حرفهای احمدی نژاد ولی با سیاست بهتری گفته شد.
مجتبی
Germany
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حرفای اوباما منافقانه و فریبکارانه بود...

ولی حرفای روحانی هرچه که بود صراحت و صداقت، درشون موج می زد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اوباما با صحبتاش بيشتر ما رو شرمنده كرد . واقعا" سياستمداراي اونا رو نمي شه با ما مقايسه كرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقا مجتبي همه متوجه شديم اوباما چي گفت . شما فهميديد روحاني چي گفت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اشتباهی منفی دادم از همه معذرت می خواهم

اوبا ما ساده وشفاف ومشخص زصحبت کرد اآقای روحانی کلی گویی کرد ویک مقدار موعظه کرد

اما از حقوق مردم فلسطین خوب دفاع کرد
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درود بر رییس جمهور معتدل ، محبوب و دیپلمات ایران انصافا شیخ دیپلمات برازنده شماست.
بی سواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آفرین اینجوری تو یه مجمع جهانی صحبت میکنن که هم حرفت رو بزنی هم امتیاز ندی. نه مثل محمود که تا دهن باز میکرد سالن خالی میشد و صندلی ها گوش مبدادن. چخ خیانتی به این کشور شد تو 8 سال گذشته
NiNAS
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
از محبت خارها گل میشود...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحاني متشكريم
صداي رساي ملت عزيزايران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اگه قرار بود این شعارها و حمله های تکراری به غرب انجام بشه خوب همون مموتی چش بود؟
لادن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
+++++++++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عزیز ناشناس و لادن خانم خوب گوش نکردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جلیلی هم گزینه بدی برای این اهداف نبود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نا امید نشید نا امید نشید

آقای روحانی هنوز 8 سال دیگه وقت داره!!

تحمل کنید تحمل کنید!

اگر نتونست رییس جمهور بعدی حتما" می تونه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ترا خدا این دو نفر را باهم مقایسه نکنید.توقع دارید در همین جلسه اول تمام خرابکاریهای به قول شما مموتی را صاف کند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
صحبت‌های آقای دکتر روحانی همان سخنرانی‌‌های ارمانگراینه ۸ سال گذشته در مورد دنیای ایده ال بود با ادبیات پیچیده تر ولی همچنن تهی از واقع گرائی برای استفاده از این موقعیت جهانی‌ برای منافع ملی‌، افسوس!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
انتظار بیشتری داشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
وقتی‌ اوباما می‌گوید که "مسائل بین ایران و آمریکا یک شبه به وجود نیامده که یک شبه از بین برود" یعنی‌ اینکه، در ۸ سال گذشته ما بارها تقاضای دوستی و مذاکره دادیم ولی ایران جواب داد که بروید هر کار می‌خواهید بکنید تا قطعنامه دونتون... ولی حالا که ایران خیلی‌ سریع میخواهد مسائل را حل کند، ما عجله‌ای نداریم، دلیل اینکه آقای ظریف و هیات ایرانی‌ هم در مراسم نهار شرکت نکرد نیز ادراک همین مساله بوده، فقط باید تاسف خورد به این همه ساده اندیشی‌ در دستگاه دیپلماسی و سیاسی کشور.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روز بعد از مصاحبه تلویزیونی آقای ظریف حدودا" یک ماه قبل در همین جا کامنت گذاشتم که اقای ظریف بیش از حد خوش بین است

رکود دیس لایک رو شکستم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ما ایرانیها واقعاً پدیده هستیم، سالها از هیچ گونه دشمنی، تحقیر، آرزوی مرگ و نیستی‌ برای طرف مقابل کم نذاشتیم و هر گونه تقاضای مذاکره و حل مسائل فیمابین را حمل بّر ضعف طرف مقابل کردیم و تقاضای آنها را راد کردیم ولی حالا که همه در داخل متوجه شدیم که کمی‌ زیاده روی کردیم به سرعت می‌خواهیم از راه رفته بّر گردیم و از طرف مقابل انتظار داریم حالا که ما اینجوری می‌خواهیم،آنها هم با ما همنوا شوند و اینجوری بخواهند.
امــــــیر ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
محموتی یاد بگیر !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
مموتی هم این جور حرف زدن رو بلت بود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خیلی خوب بود،ارام و دلنشین

بخش اول که واسه بسته شدن دهن بعضیا

بخش دوم هم که صدای ملت ایران

مثل اوباما اعتدال رو رعایت کرد و ذوق زده عمل نکردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اولا برا بستن دهان انانی بود از جنگل های ایران به جنگل های تونگا سلام رسونده بودن
مورمنش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نقطه آغاز چنین فضایی نیازمند دوری از آرمان گرایی و بکار گیری منطق در تدوین سیاست هی محلی است؛ باید از خودمان شروع کنیم.
ali110
Germany
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
احسنت دکتر گل گفتی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی مچکریم
با سلام خدمت همه ایرانیان . این تغییر گفتمان ملی رابه تمام ایرانیان تبریک می گویم ایران و دیدگاه جهان نسبت به ایران در حال تغییر است به امید روزهای بهتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
گلم همه شنیدند!

با اعصاب مردم بازی نکن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنراني سنجيده و درخور توجهي بود از اقاي روحاني متشكريم. بخصوص جمله ايشان مبني بر اينكه بجاي جمله" گزينه نظامي روي ميز است" بگويم" صلح در دسترس است" به دل من خيلي نشست.
الي
United Arab Emirates
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
كه اونمم از خاتمي تقليد كرده بود، يه كم خود بودن هم خوي چيزيه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
افرین به رییس جمهور عزیزمان بالاخره بعد از هشت سال دو کلمه حرف حساب شنیدیم
ناشناس
-
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
براش دست زدند، یعنی این واقعی بود... نرفتن از سالن بیرون یعنی واقعی بود...اونایی که اون بالا بودن کلی باهاش حال کردن یعنی این واقعی بود...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دلت رو به همین حواشی خوش کن!
کله پاچه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حرفاش خوب بود اما مثل آرزو و خیالپردازی بود. "ائتلاف برای صلح. نه برای جنگ" واقعیت اینه که اول همه حکومتها باید دمکراتیک بشن، بعد بینشون صلح باشه. اگه اقدام نظامی علیه صدام و قذافی و حکومت طالبان نمیشد، مردم کشورشون حریفشون میشدند؟ اقدام نظامی، علیه بعضی کشورای دیکتاتوری لازمه.
سهرابي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خدا را شكر بعد از 8 سال بلاخره جهان حرف حق از يك ايراني ( رييس جمهور) را شنيد
ناشناس
Germany
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای رئیس جمهور، از شما صمیمانه تشکر میکنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
الان اشك هم تو چشات حلقه زده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
تقریبا همون حرفهای احمدی نژاد بود اما ملایم تر و در لفافه اعتدال گرایی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
کاملا" موافقم
mohammad
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درود بر مرد تدبیر
خیلی قشنگ صحبت کرد
کاملا علمی
بخصوص اینکه از تئوری بازی ها در سخنرانیش استفاده کرد
ناشناس
United States of America
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آيا ترجمه صحيح اين سخنراني هماهنگي شده است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
شاید ایران خودش ترجمه کرده بود داده بود بهشون
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
همان صحبتهای احمدی بود فقط پیچو تابشو انقدر کرده بود که اکثر مردم خودمونم نفهمیدند چی میگه وای به حال مترجم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ذوق زده شدید ، دو بار تایپ کردید ؟ !!!!
کامبیز
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چه تفاهمی با این امریکای جهان خوار چه صحبتی داریم این بود جواب رای ما.
8 سال عزت داشتیم یه شبه خراب نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
کامبیز جان ! تو دیگه چرا کامی جون !
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آفرين كامبيز جان حالا با چه رويي به غرورمان نگاه كنيم ما عزت ميخواهيم نه ذلت
2212
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
كدام عزت يا خوابي يا خودتو زدي ...
علامت تعجب
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عزت؟!!!
از کی تا حالا فقر و گرسنگی و دعوا توی صف برنج و کلیه فروشی و کمبود دارو و پاسپورت بی ارزش و دوستی با کشورهای ناشناخته ی دنیا شده عزت؟!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ما که تو این 8سال عزت ندیدیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عزت رو به ممه و لولو نمیدن کامی خان!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
كامي تو با بابك همكار نبودي ارز بگيري تو بازار بفروشي؟
سعید
Nepal
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
کدوم عزت ملت به نون شب محتاجن....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اتفاقا" آقای روحانی توی سخنرانیش در مجموع هوای شما اقلیت مطلق رو بیشتر از مردم ایران نگه داشت!!!!!!!
سما
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خيلي زيبا صحبت كردند
متشكريم
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ايران بدنبال صلح با امريكا است. صلحي كه خار چشم روسيه و عربها و اسرائيل و برخي افراد نادان و دلال داخلي هست. روحاني با امريكا گفتگو كن چون اين انتظار مردم ايران هست و به صداهاي ضعيف نادانهاي داخلي توجه نكن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جناب دكتر روحاني به عنوان يك ايراني به شما افتخار مي كنم خيلي زيبا و عالمانه سخن گفتيد ممنونم كه موهومات و خرافات پيشينو مطرح نكرديد و در آينده جهان از ظهور صحبت نكرديد و دقيقا ترجمه و مفهوم درست آيه را بيان كرديد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ممنونیم دکتر روحانی ... ما چیزی جز این نمی خواهیم ... حل مشکلات سیاست خارجی در سایه ی احترام متقابل و حفظ حقوق کشورمان ... ممنون از این که بعد از ۸ سال به ما این توفیق را دادید که گوشمان سخنانی زیبنده ی ایران و ایرانی را بشوند ... دست حق نگهدارتان باشد ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنانش خیلی با صحبتهای احمدی نژاد تفاوت نداشت!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ولی همان اندازه که جو داخلی وبین المللی وجایگاه مجمع ایجاب میکرد تفاوت داشت.
محمد
United Arab Emirates
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خیلی خوب و سنجیده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جالب بود.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
شايد انتظار خيلي از مردم نرمش بيشتر بود، اما يقين داريم كه تشخيص مرد تدبير و اميد، روحاني عزيز، از ما بهتر و تك تك كلمات انتخابي از سوي ايشان در جهت حفظ منافع ملي و سربلندي ايران سرافراز بوده است
Aref
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درود و سپاس . بعد از٨ سال ابروي ايران را خريديد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جالب بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
هرچه از دل بر اید بردل نشیند . ماهم امیدوار شدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی بخش اول سخنرانی خیلی پیچیده صحبت کرد.

و قسمت دوم مثبت ولی خیلی محطاطانه.

احساس می شد یکسری نگرانی های داخلی ایشون دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خوب معلوم هست وقتی امام جمعه مشهد و خیلی جاهای دیگر در حد رهبری اظهار نظر می کنند وبعد از برگشتن از آمریکا براش پاپوش درست میکنند مثل آقای شریعت مداری معلوم هست باید محتاط حرف بزنه وقتی آقای نقدی صلح امام حسن (ع)را زیر سئوال مبره یعنی به امام معصوم (ع) هم اینها رحم نمی کنند چه کار بکنه روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی اعلام کرد باید از طرف امریکا تنها یک صدا شنیده شود.

در صورتی که تو این یک هفته خودمون صدای یکسانی نداشتیم و این اصلا خوب نیست برای ما.

البته حق میدم هم شرایط داخلی پیچیده است هم خارجی !!
عليرضا
United Arab Emirates
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چند نکته در سخنراني ايشان وجود داشت. اول اينکه اوباما با لحن مسالمت جويانه تري نسبت به روحاني صحبت کرد. نکته دوم اينکه آقاي ظريف پاي سخنراني اوباما نشست اما جان کري هنگام سخنراني روحاني در سالن نبود. فکر کنم آمريکاييها در حد کارشناس وزارت امور خارجه در سخنراني روحاني حاضر شدند. اين براي دستگاه ديپلماسي خارجي ايران و آقاي ظريف که ادعاي کارکشتگي در اين زمينه را دارند شکست محسوب مي شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای ظریف حسن نیت نشان دادند اگر صحبتهای اواما مسالمت آمیز تر بود و حرف وعملشان یکی بود جان کری هم به احترام ایران ونماینده ایران (روحانی) باید می نشست و این نشون می دهد برخلاف نظر بعضی دوستان هنوز آمریکا احترام متقابل را رعایت نمی کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آفرین علیرضا

با نظرت موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
می خواست بره اونجا هیچی به امریکا نگه اوباما برگرده بگه شما محور شرارتی خیلی خوب و منطقی و انقلابی و دیپلماتیک بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
واقعا" احسنت به رییس جمهور انقلابی که با قدرت از آرمانهای انقلاب دفاع کرد

احسنت احسنت بر روحانی گرامی
مجتبي
United States of America
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اگر منصفانه نگاه كنيم صحبت هاي سنجيده ، منطقي و محكمي بود. وقتي ايران در قدم اول در سطح وزير در زمان صحبت اوباما در سالن حضور پيدا مي كنه و هيات امريكايي در سطحي پايين تر، اين يك پيام ديپلماتيك هست. اگر رييس جمهور ما از موضع ضعف و پايين تر صحبت مي كرد آغاز سطح پاييني بود و اول امتياز دهي.
اگر ديپلماسي ايران در هفته اخير رو بررسي كنيم مي بينيم آغاز قوي يك سياست خارجي فعال است. شروع بسيار خوبيست. بايد بدونيم تنها چندماه از عمر دولت مي گذرد و نبايد توقع گشايش يك شبه گره سي ساله رو داشت.

آقاي روحاني با زباني نرم انتقادي جدي به رويكرد غرب در تحريم ملت ايران رو بيان كرد و در نهايت با لحني ملايم در مورد صحبت هاي اوباما عزم ايران براي رفع ابهامات رو مطرح كرد.

در ضمن آثار مثبت اين سخنراني در محافل تندروي اصولگراي ايران زمينه باز شدن تدريجي فضاي براي گام هاي بعدي رو نبايد فراموشً كنيم

من احساس مي كنم موضع سياست خارجي با وجود افراد مجرب و معتقدي مثل آقاي ظريف بسيار قابل اطمينانه
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
منتظر حرفهای بهتری بودیم آقای روحانی.اوباما خیلی بهتر و محکم تر صحبت کرد.
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
صحبتهاي آقاي دكتر احمدي نژاد در سازمان ملل تكرار نشدني است
هر وقت كه صحبت ميكرد تمام غرب و استعمار و آمريكا و اسرائيل تنشان ميلرزيد چون سخن ملت بزرگ ايران را ميگفت
غرب از بين ميرود
کامبیز
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دکتر احمدی نژاد با درک واقعی از اوضاع جهان در سازمان ملل صحبت میکرد.مردی بزرگ و با اقتدار که استکبار جهانی به شدت از آن وحشت داشت و از عزت مردم ایران دفاع میکرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اصغر آقا شما به کارت برس عزیزم. تو کار بزرگترها دخالت نکن
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جوک سال: غرب از بین می رود:))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عزت یعنی اینکه تمام سالن خالی بشه از نماینده ها و به سمتت چیزی پرت کنند. عزت یعنی گینه بیسائو و غیره.

غرب از بین میره؟!!!!!!!!1 میدونم که شوخی میکنی پس بیخیال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اصغر جان و کامبیز جان همون دکتر بی سواد سیاسی به دردتان می خوره حرفهای احمدی نژاد کجا که برای همه خط ونشان می کشید حرفهای روحانی کجا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
لرزش تمام غرب چه خیری برا تو داره اصغر جون؟
راستشو بگو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
کامبیز "مردی بزرگ و با اقتدار" رو خوب اومدی !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخن ملت بزرگ ایران مم و لولو هست؟! یا سوختن اونجا یا هاله نور؟ اینا واست عزت آورد؟ میخوای روحانی هم راجع یه موقعیت فعلی ممه کجاست صحبت کنه یعنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
احمدي نژاد وقتي صحبت مي كرد اصولا كسي تو سالن نبود كه بلرزه . همه مي رفتن به كاراشون برسن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خوب معلومه بی تربیتی و بیسوادانه صحبت کردنش برای یک رئیس جمهور تکرار نشدنی است؟
رفته تو جمع بین المللی گفته" مرده شور ببرتتون!!!!!"
میخوای بگیم روحانی هم اینا رو بگه خوشحال بشی اصغری؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خدا شفات بده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی اگر فشار داخلی است اعلام فرمائید..

صادقانه می گویم انتظارها بیش از این بود هر چند که هنوز امیدوار هستیم، ولی این مجمع مکان خوبی برای افزایش شتاب مناسبات با غرب بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بنده كم كم دارم از مخالفان به دشمنان نبديل مي شم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ما که متوجه نشدیم کجای حرفای روحانی تازه و سازنده بود. به نظر من اوباما حرفهای بهتری زد ولی روحانی هنوز درگیر فلسفه و اثبات بود بقول آقای ولایتی باید یاد بگیریم که عرصه دیپلماسی کلاس فلسفه نیست حرفهای روحانی از نظر من نکته مثبت و جدیدی نداره اون خشونت رو محکوم کرده و بمب گذاری رو ولی حمله 11 سپتامبر رو محکوم نکرده به نظرم حرفاش امیدوار کننده نبود همون مواضع قبلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
موافقم باهات ناشناس محترم 08:51 .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
like
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ابه نظر من عالی بود هم حرف ونظراتش را گفت هم به بقیه توهین نکرد وهم اینکه نگفت این و اونو محو میکنیم غرب در حال سقوط وخلاصه درست وبه جا بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنراني اوباما زيباتر وصريح تر بود ولي سخنان روحاني كلي گويي و. .. بود متاسفانه سخنان دكتر روحاني كمتر از حد انتظار بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنرانی اوباما ملموس تر بود و راحت میشد پیام رو گرفت ، اما ایران باز مسئله پیچوند.. و برای طرف مقابل سردرگرم کننده بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی حرف جدیدی نزدند و در واقع عبور از 8 سال گذشته و بازگشت به 10 سال پیش و حرفهای خاتمی بود.

انتظار تسریع بیشتری رو داشتیم چون 8 سال هست عقب افتائیم.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی عزیز ..صحبتهای شما نخست فاسفه بافی و سپس متلک پرانی به امریکا بود آن هم به رییس جمهوری که دخالتی در حمله به عراق و افغانستان نداشت....انتظاره بیشتری می رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
با تحلیلتون کاملا موافقم
"متلک پرانی به امریکا بود آن هم به رییس جمهوری که دخالتی در حمله به عراق و افغانستان نداشت"
احمد
Italy
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
این بود انشای من در سازمان ملل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نمره انشا شما -3-
hadi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من صفر میدم
امین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دیروز کوثری نماینده مجلس گفته بود نه ملاقاتی صورت میگیرد و نه هیچ خبر ذیگر روحانی اختیاری ندارد و در این رابطه توجیه شده و متاسفانه همان شد. دیشب روحانی شبیه احمدی نزاد شده بود لبخند همیشگی بر لب نداشت ناارام بود عرق بر پیشانی داشت در سخنانش اولویت با مردم فلسطین و سوریه بحرین بود نه مردم ایران .خدا کند شهامت این را پیذا کند که حقیقت را بگوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حالا بروید از کوثری عذر خواهی کنید !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
تحت فشار بود
دلم براش سوخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درود بر کوثری که سکاندار اصلی سیاستهای خارجی کشور ماست!
لادن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به نظر من قسمت های ابتدایی سخنرانی آقای روحانی یه کم پیچیده و فلسفی بود و فکر نکنم کسی زیاد چیزی دستگیرش شده باشد به خصوص وقتی به انگلیسی ترجمه بشه. در کل لحن ایشون به نظر من کمی تند بود و من فاصله ی چشمگیری رو بین صحبت های آقای روحانی و آون چه که سال هاست داریم می شنویم احساس نکردم. اولش که خیلی به آمریکا توپید و گذشته ها رو شخم زد. فکر نمی کنم آقای روحانی تونسته باشه از این فرصت طلایی استفاده کنه،انتظارهای خیلی بالاتر بود. البته می دونم ایشون چندان دستش باز نیست.
PEYMAN
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
پس چطور میگه اختیار تام داره؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
همه اش تکراری و بدرد نخور. این حرفا بجای چرخاندن چرخ مردم بیشتر به درد چرخ سانتریفوژها میخوره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بیشتر مصرف داخلی داشت.. به خدا از فلسفه بافی خسته شدیم.

صحبت های داخلی روحانی محکمتز بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
ای کاش هزینه سفرش رو خرج داروهای سرطانی میکرد اینجوری حداقل ازش تچکر می کردیم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی عزیز ..صحبتهای شما نخست فاسفه بافی و سپس متلک پرانی به امریکا بود آن هم به رییس جمهوری که دخالتی در حمله به عراق و افغانستان نداشت....انتظاره بیشتری می رفت
ناشناس
-
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
هه دلمون به کی خوش بود... خیالتون راحت از سال دیگه هم برای صندلی های خالی حرف میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عالی همراه با امید بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عالی بود و همراه با امید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عالی بود و همراه با امید
حمید
Japan
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
از نظرات کاملا مشخصه که حرفهای دکتر روحانی انتظارات را کامل براورده نکرد. من خودم انتظار بیشتری داشتم که با توجه به حرفهای اوباما یه کم سخنان ایشان آشتی جویانه تر باشد. به نظر من یا جرات ریسک نداشت یا نظام چنین اجازه ای بهش نداده بود.به هر حال من که یه کم تو ذوقم خورد. خدا نکنه این همه امید تبدیل به یاس بشه
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی
جنابعالی وقتی صحبت از صلح و دوستی و امنیت و اعتدال کردی همه ما بسیار خوشحال شدیم چون حرفهای تازه ای بود اما دیشب ایا نیاز بود انقدر پیچیده سخن بکویی بزرگوار طوری سخنرانی کردی که ما را هم به استرس انداختی ایا واقعا این سخنرانی تفکرات خودتان بود یا شما فقط روخوانی کردی ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چقدر گفت آقای رئیس ، اوباما خیلی محمک صحبت کرد کاش روحانی هم اینطوری حرف میزد
بسیار بد بود اصلا فکرشو نمیکردم روحانی اینطوری صحبت کنه یاد سلطانیه افتادم تو شوراری حکام!
امریکا مگه لولو هست ایران بهش نزدیک نمیشه؟
PEYMAN
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اوباما یک رئیس جمهور بااخلاق و محکم و مودب هست.
یک حدیث نبوی داریم که میگه کسی که ادب نداره عقل نداره.
و از این میشه تدبیر اون رو استنباط کرد.
ولی در این هماورد ما به اندازه اوباما نتونستیم موفق باشیم چون نتونستیم بر خشم خودمون غلبه کنیم. بنده به شخصه ناامید شدم. چون این رو یه فرصت سوزی بزرگ بعد از اینهمه سال دیدم. ما دیگر جایی برای فرصت سوزی نداریم جامعه متاسفانه درحال ازهم پاشیدن است و این از چشم سیاستمداران به دور مانده. ما بیشتر باید بجای سخن گرایی عمل گرا باشیم.
فقط برای خودم متاسفم که اینگونه فرصتهای این ملت یکی پس از دیگری می سوزد.
همین!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
با پیمان کاملا"موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درود
حسین تهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای ریس جمهور نماینده ملت ایران افنخاری جهت مردم ایران است. اما اگر تنظیم کنندگان متن کوتاه تری انتخاب می کردند تاثیر بیشتری داشت
کتی
United States of America
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به نظر من این یه سنته که دولتمردهای ما وقتی در عرصه بین المللی حضور پیدا می کنند نگران عواقب صحبت هاشون در داخل باشند. آقای روحانی توی مهمونی ناهار سازمان ملل شرکت نکرد و موقع سخنرانی اوباما حضور نداشت که اوباما هم واکنش متقابل نشون داد و موقع سخنرانی روحانی حضور نداشت.
در کل به نظر من بین صحبت هایی که از روحانی شنیدیدم و اونچه که د رعمل نشون دارد تفاوت وجود داره. دیشب توی صحبت های ایشون هیچ ابتکاری ندیدم.
PEYMAN
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
متاسفم درکشوری زندگی می کنم که دولتمردان غیرمسئولی داره که دائما فرصتهای بهبود معیشتی ملتشونو می سوزونند.
یکی نیست به اونا حالی کنه بابا یسه دیگه ملت خسته اند. جوونا ناامیدند تا کی میخواهید اسیر جو بشید؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
ناشناس
Japan
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوستان عزیز به این موضوع توجه کنید که فقط مقامات اسراییلی سالن را ترک کردند و این یعنی پیروزی دیپلماسی آقای روحانی و انزوای اسراییل
دوستان چرا دنبال جملات احساسی میگردید آقای روحانی فرد کار آزموده ای هستند ایشان بهتر میدانند در دنیای سیاست چگونه باید برخورد کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درود درود و دو صد میلیارد درود به این تدبیر و سخت که بسیار فیلسوفانه بیان شده و نشان از عمق فرهنگ ایرانیان دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سر صبحی چی زدی که اینجور شیدایی؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
با سلام . بعضی عزیزان انتظار دارند یکباره بپریم توی بغل آمریکا بالاخره اولش هست باید قدم به قدم بریم جلو سی سال و اندی باهم کشمکش داریم اگر سخرانی اوباما را گوش کرده باشید اونهم با اینکه لحنش تغییر کرده بود خط قرمز گذاشت و دوباره پیش شرط که ایران از حمایت سوریه دست بردارد و خط قرمز آمریکا اسرائیل می باشد . اون وقت انتظار دارین روحانی بیاد بگه ما آماده مذاکره هستیم مقدمات لازم داره عجله نکنید یواش یواش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نفست بوی دلار وسکه می ده!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به نظر من هم روحانی یک فرصت بزرگ تاریخی رو از دست داد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جناب دکتر روحانی شما تنها در صورتی پیروز واقعی میدان هستید که در راستای اهداف ملت ایران حرکت کنید، نه گروههای فشار داخلی امیدوارم ملت را از این انتخاب مایوس نکنید.....ما تغییر واقعی را می خواهیم نه لفاظی و حرفهای قشنگ همانطور که دنیا از ایران می خواهد
شیرازیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
فرصت را به پسرفت تبدیل نکنید سیاستمردان ایران . . .به خدا دیگه خسته شدیم .
ادریس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حالا همه فهمیدیم که هیچ کس سید خندان نمیشه...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اي جانم سيد خندان
1111111111111111
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
1-منافع ملی ایران ایجاب می کند در برابر ابهامات "شفاف سازی کامل" انجام دهد 2-ضمن محکوم کردن هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی، از پذیرش کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی توسط سوریه استقبال می کنیم 3-ما خواهان افزایش تنش با امریکا نیستیم بلکه در صورت رعایت احترام متقابل خواهان حل اختلافات در یک چارچوب مشخص هستیم 4-دوران بازی با حاصل جمع صفر گذشته است 5-طرح شعار "جهان علیه خشونت"
6-اینکه ایران تهدیدی برای منطقه و جهان نیست. 7-باورهای بنیادین مذهبی و اخلاقی،دکترین نظامی ایران،بیت فردوسی،ناکید بر شنیدن پیام سحنرانی اوباما،تاکید بر پیام انتخابات ایران،محکومیت اسلام هراسی وایران هراسی،محکوم کردن خشونت کشتار بیگناهان،تحریم و القای فضای اعتدال و امید،نمایش مظلومیت ایران در قضیه جنگ و ترور دانشمندان هسته ای،تاکید بر شنیدن صدای واحد از واشنگتن،
البته اگر یکی دو جمله سورپرایزکننده هم میداشت خیلی عالی میشد اما در مجموع خوب بود ضمن اینکه سعی میکرد از جملات قابل فهم برای سیاستمداران دنیا استفاده کند
11111111111111
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوستان رسانه های غربی رو یه نگاه بندازین پیام ایرام واضح بود به زبان دیپلماتیک هم بیان شده
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
در کل خوب بود ولی اگر اندکی صریح تر ،موجزتر،روان تر و البته با اجرای محکمتری همراه می بود بهتر میشد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جناب دکتر روحانی شما تنها در صورتی پیروز واقعی میدان هستید که در راستای اهداف ملت ایران حرکت کنید، نه گروههای فشار داخلی امیدوارم ملت را از این انتخاب مایوس نکنید.....ما تغییر واقعی را می خواهیم نه لفاظی و حرفهای قشنگ همانطور که دنیا از ایران می خواهد
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اولش بد شروع كرد ولى يواش يواش درست شد ..
سيد برو اوباما رو ببين ..
حسین نداف
United Arab Emirates
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به اعتقاد من سخنرانی جامع و کاملی بود ، فقط می شد که کمی نرمشی که در ابتدای سفر و شعار آن عنوان شده بود را در آن لحاظ کرد سخنرانی به مراتب بهتر از سالهای پیش بود ، به دور از زبان تهدید و لوده بازی و انکار واقعیت های تاریخی اما نرمشی هم در آن دیدن نمی شد.البته بی شک نظر و صلاح دید رئیس جمهور با توجه به اوضاع و جو حاکم بر این دوره نشست بوده و حتمی در رایزنی با تیم همراه این نتیجه حاصل شده که متن سخنرانی بدین گونه تنظیم گردد. به هر حال امید به آن دارم با حفظ اقتدار و عظمت و نمایش شان و جایگاه واقعی ایران و ایرانی این نشست با رایزنی های بعدی دولتمردان در این دوره منتج به خیر شود .
ناشناس
Iraq
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سیاست ما بر اساس مرگ بر آمریکا میچرخد. و این درست بشو نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من خودمو جای امریکا و اوباما میزارم ، گیج میشم...

صحبت های ایران شفاف نبود و همچنان حالت سردرگمی داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
متاسفانه سخنان آقاي روحاني نه تنها هيچ ثمر و واكنش مثبت داخلي و خارجي در پي نخواهد داشت بلكه حنثي كننده زمينه هاي تعامل آينده نيز خواهد بود ما تا ياد نگرفته ايم بجاي نصيحت ديگران و شناختن حد و ظرفيتهاي خودمان با جهان اطراف تعامل كنيم در جهل مركب دست و پا خواهيم زد به نظرم وجه داخلي و بين المللي آقاي روحاني با سخنراني اخيرش نه تنها ارتقاء نيافت بلكه تا حد زيادي تضيف شد.
1111111111111111
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
یه نگاه به رسانه های غرب بندازین فکر کنم خلاف نظر شما اعمال شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی خودش نبود بخشی از سخنانش برای جلب نظر افراطیون داخلی بود بر خلاف میل باطنی خودش.
محمد حسین
Kazakhstan
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنرانی پر از شعار و ناامیدکننده فقط با لحن بهتر و در مقابل سخنرانی اوباما که 25 بار نام ایران را آورد و کلی گویی نکرد و از راه حل های مشخص صحبت کرد. به نظرم سخنرانی اوباما در مجموع خیلی بهتر بود و سخنرانی روحانی نا امید کننده. کاش این رهبران میانه رو یاد می گرفتن از حداقل فرصتهای باقیمانده در مقابل تندروها استفاده کنند. در حالیکه فرصت فراهم و ذهن ها آمده بود ولی فرصت سوزی شد و دیگه معلوم نیست کی همچین فرصت مناسبی به دست بیاد. مردم دیگه تحمل این شرایط اقتصادی را ندارند در حالیکه آقایان فرصت ها را از دست می دهند.
محمد حسین
Kazakhstan
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنرانی پر از شعار و ناامیدکننده فقط با لحن بهتر و در مقابل سخنرانی اوباما که 25 بار نام ایران را آورد و کلی گویی نکرد و از راه حل های مشخص صحبت کرد. به نظرم سخنرانی اوباما در مجموع خیلی بهتر بود و سخنرانی روحانی نا امید کننده. کاش این رهبران میانه رو یاد می گرفتن از حداقل فرصتهای باقیمانده در مقابل تندروها استفاده کنند. در حالیکه فرصت فراهم و ذهن ها آمده بود ولی فرصت سوزی شد و دیگه معلوم نیست کی همچین فرصت مناسبی به دست بیاد. مردم دیگه تحمل این شرایط اقتصادی را ندارند در حالیکه آقایان فرصت ها را از دست می دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
البته من هم قبول دارم که دکتر روحانی باید خیلی بهتر از اینها سخنرانی میکرد اما شرایطی که برای اوباما در کشورش محیاست در ایران برای دکتر روحانی محیا نیست. بالاخره باید خیلی صبور باشیم. من همچنان امیدوارم که در آینده گامهای مثبت تر و روشنتری برداشته بشه. به عنوان اولین گام خیلی هم بد نبود اما در آینده باید خیلی بهتر باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی خیلی تحت فشار قرار داره
از لحنش مشخص بود
دلم سوخت براش
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جناب دکتر روحانی شما تنها در صورتی پیروز واقعی میدان هستید که در راستای اهداف ملت ایران حرکت کنید، نه گروههای فشار داخلی امیدوارم ملت را از این انتخاب مایوس نکنید.....ما تغییر واقعی را می خواهیم نه لفاظی و حرفهای قشنگ همانطور که دنیا از ایران می خواهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی فرصت بزرگی که مردم از تو انتظار داشتند از دست دادی.
ناشناس
China
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
تکرار تکرار تکرار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی یادت نرود ودر ذهن داشته باش که مردمی که به تو رای داده اند چه انتظاری از تو دارند چرا سعی می کنی باب دل افراطیون و اصول گراها باشی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحاني خوبه اما خاتمي چيز ديگري است حيف شد قدرش ندانستند و به ما مردم جفا بسيار شد
ناشناس
Germany
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
فرارو واقعا عقبی ها. مثلا شما خبرگزاری هستید. تا خبر رو بذارید ما از کلی سایت های خارج از کشور اخبار رو گرفتیم. اینجوری می خواین جایگزین خبرگزاری های خارج از کشور بشین؟
ناشناس
China
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
متنی که اقای حسام الدین اشنا نوشته هیچ خوب نبود متاسفم که بیخود امیدوار بودیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
هر كس بگويد روحاني اختيار تام و كامل دارد خطا ميكند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درسته آقای روحانی خیلی فلسفه بافی کرد و سخنانش بیشتر شبیه روضه بود و خیلی ها را ناامید کرد که توقع سخنرانی حرفه ای دیپلماتیک و شفاف از ایشان داشتند و لی نمیدانم چرا بعضی ها عاشق ادبیات لمپنی و لات مابانه احمدی نژاد هستند یعنی شما دوست دارید مثلا یکی از عربده کشان خطرناک رئیس جمهور شود؟ با این ادبیات راحت ترید؟!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی از عرق پیشانی و اخمهایت متوجه همه چیز شدیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جسارت در سخنان اوباما به مراتب بیشتر از دکتر روحانی بود . البته باید به ایران حق داد که آهسته تر گام بردارد .
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به نظر من روحانی فقط میخواست بگه ما با کسی جنگ نداریم والا بقیه مسائل رو باید در مذاکرات بعدی مطرح کرد.یک کم محافظه کارانه عمل کردند.ولی آقای رئیس جمهور به شدت مضطرب بودند.در چهره ایشان کاملا نمایان بود.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چرا حالا اينقدر استرس داشت؟
یه دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بچه ها یادمون نره نباید همه کاسه کوزه ها رو سر آقای روحانی بشکنیم. من مطمئنم بنده ی خدا خیلی از داخل تحت فشار بوده. مطمئناً نمی ذارن کارشو بکنه.
دیشب فهمیدم که زیادی خوش بین بودم.
عبدالرحمن
Taiwan (Province of China)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوچیز من از سخنرانیش مفید یافتم"1- آمریکا باید حرف گزینه جنگ روی میز است را باید تکرار نکند.2- دست از تحریم ایران بکشید..
بقیه درس دادن به جمع حاضر بود که به نظر من نوعی جسارت بود.درسی که 34 سال است میدهیم و شنونده ای ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
روحانی از عرق پیشانی و اخمهایت متوجه همه چیز شدیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حالا اون دستمالی که مدام میکشید روی پیشونیش فن دیپلماسی بود؟ خیلی ضایع بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آب رو بریزید اونجا که میسوزه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
پس با اين حساب بايد بريم قدر خاتمي رو بدونيم كه با اون همه محدوديت در آن زمان با وجود اينكه خاتمي در داخل به شدت تحت فشار بود و آ.ردن نام آمريكا جرم محسوب مي شد يه عده منتظر بودن كه بياد ايران تا به حسابش برسن، چه سخنراني اي داشت كه جهان رو تحت تاثير گذاشت، ولي متاسفانه روحاني با وجود حمايت همه جانبه در ايران اصلا تاثير گذار نبود. اگه از خاتمي اين همه حمايت مي شد واقعا چي مي شد؟ افسوس كه چه راحت فرصت خاتمي را قدر ندانستيم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درسته آقای روحانی خیلی فلسفه بافی کرد و سخنانش بیشتر شبیه روضه بود و خیلی ها را ناامید کرد که توقع سخنرانی حرفه ای دیپلماتیک و شفاف از ایشان داشتند و لی نمیدانم چرا بعضی ها عاشق ادبیات لمپنی و لات مابانه احمدی نژاد هستند یعنی شما دوست دارید مثلا یکی از عربده کشان خطرناک رئیس جمهور شود؟ با این ادبیات راحت ترید؟!!!!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
راه سومی هم هست که جناب اوباما برگزیدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درسته آقای روحانی خیلی فلسفه بافی کرد و سخنانش بیشتر شبیه روضه بود و خیلی ها را ناامید کرد که توقع سخنرانی حرفه ای دیپلماتیک و شفاف از ایشان داشتند و لی نمیدانم چرا بعضی ها عاشق ادبیات لمپنی و لات مابانه احمدی نژاد هستند یعنی شما دوست دارید مثلا یکی از عربده کشان خطرناک رئیس جمهور شود؟ با این ادبیات راحت ترید؟!!!!!!
مهدی
Finland
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خوب بود...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بان کی مون هم که نبود موقع سخنرانیت حسن
عسل
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من نمی دونم چرا سیاستمدارهای ما همه ش دوست دارن درس اخلاق بدن. بابا اون جا مجمع عمومی سازمان ملله منبر که نیست. سخنرانی ایشون بیشتر شبیه به روضه خونی بود. اون همه آدم مهم نشستن اونجا می خوان صحبت های مختصر، مفید و روشن بشنون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
واقعا متاسفم!همون حرفهای احمدی نژاد بود و فقط دعای فرج اولشو نخوند!تازه میفهمم منظورش از اختیار تام چی بود.
amirrr
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نمیدونم چی بگم...آدم میخواد از این وضعیت سرشو بکوبه به دیوار. از یه طرف افراطیون درداخل کشور خون مردمو کردن تو شیشه و نمیزارن رییس جمهور اونجوری که میخواد پیش بره از طرف دیگه هم با این سخنرانی -که معلوم بود آقای روحانی تحت فشاره و نمیخواد آتو بده دست این تندروها- کمی ناامید شدم. جای تاسفه که رییس جمهورمملکت از جانب یه عده هوچی گر پرمدعا انقد تحت فشار باشه و نتونه کاری بکنه. امیدوارم مذاکرات 1+5 حداقل بتونه کمی کارساز باشه...
واقعا کدوم یک از این بالانشینا میتونه درد مردمو بفهمه؟ کدومشون میتونن بفهمن گیرنیاوردن دارو چه بلایی سر خانواده های بدبخت آورده... خدا آخر و عاقبت مارو با این نماینده ها و این نوکیسه ها ختم به خیر کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
رييس جمهور امريكا بدون دست نوشته ودر واقع نظر شخصي خودش رابيان كرد در حاليكه نظر ريس جمهور ايران دست نوشته ونظر گروهي بود دوستان عزيز لطفا صبر كنيد وبه ريس جمهور وتيم همراه اعتماد داشته باشيد مسئله اول ومهم كشور ما وغرب مسئله هسته اي ميباشد تا فردا شب منتظر باشيد اميدواريم انشااله خبرهاي خوشي برسد
محمدرضا بهزادی اصل
Germany
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عمرا هچ وقت نمیتونه این قفلو باز کنه...حسن کلید ساز .....که صحله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اوباما پاس گل به اون قشنگی داد و شوت روحانی از ورزشگاه هم خارج شد!!!!اینجاست که معلوم میشه ما بر خلاف غربیها فقط حرف می زنیم و اونها به جاش فقط عمل می کنند.
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
تقریبا شبیه صحبتهای احمدی نژاد بود واین نشون میده رییس جمهور اختیار اندکی در انتخاب سخنان داره لحنش مثل صحبتهایی که اینجا میکنه نبود و دلنشین نبود وحیرت آور بود که ایشان که خواهان بهتر شدن روابط با آمریکاست چرا هفتاد هشتاد درصد سخنرانیش طعنه و کنایه زدن به آمریکا بود ؟من فکر میکنم پنج درصد صحبتهاش رو خودش انتخاب کرده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
یک نفر به آقای روحانی بگه جناب ما میدونیم تو خیلی باسوادی چه اصراری بر اثبات فهم و کمالات خودت داری تو هم مثل اوباما حرف بزن ساده و معمولی فکر کنم مترجم سازمان ملل هنوز داره دنبال معنای بعضی از کلمات آقای روحانی می گرده
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چرا اینقدر از روحانی انتقاد میکنید؟؟؟اخه یه ذره چشماتون رو باز کنید ببینید اطرافیان ایشون در مجلس چه کسانی هستند؟! وقتی امثال کوثری, تندروهامثل نقدی و شریعتمداری و شجونی ها اینجوری ایشون رو تحت فشار میذارن میخواهید ایشون با اوباما دست بده؟ضمنا نسبت به هشت سال پیش پیشرفت مشهود بود اما این پیشرفت متناسب با صحبت اوباما باید بود که نبود یعنی باید نرمتر حرف میزد و از صحبت کردن درباره بحرین و سوریه و فلسطین که هیچ دردی رو از ایرانی ها دوا نمیکنه رو نباید به زبان میاورد روحانی فقط یه مهره هستش که یه کسی دیگه اونو حرکت میده همین و بس!
ناشاس
United States of America
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
کاملا مشخص بود که این سخنرانی دیکته شده بوده و سخنان خودش نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوستانی که معتقدند ایشون باید نرم تر صحبت کنه، چی باید میگفت؟ ایشون نمیتونه که بگه ما میخوایم فردا سفارت آمریکا رو باز کنیم گفتند که «می‌توان با آمریکا به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید». لطفا اتفاقات دوران اصلاحات را به یاد داشته باشیم. همواره افرادی در داخل هستند که منتظر بهانه جویی میباشند و برای سنگ اندازی از هیچ بهانه ای نمیگذرند، در ضمن اونهایی که از سخنان آقای اوباما ذوق زده شدن ایشون هم حرف تازه ای نزد پیشتر آمریکا به مشکلات میان خود و ایران در زمان آقای کلینتون اشاره کرده بود!
در ضمن ایشون هم از روی تحکم صحبت کرد :
«ما به دنبال تغییر حکومت ایران نیستیم» که نباید هم باشه چون به ایشون و آمریکا مطابق قوانین بین المللی هیچ ربطی نداره!

فقط برای کشورم ناراحتم که نتیجه این همه دعوای بیهوده با عناصر داخلی و خارجی، تنها و تنها ضربه به اقتصاد و جلوگیری از پیشرفت ایران است. امیدوارم که ایران همانند گذشته با سربلندی از زیر این همه مشکلات کمر راست کند!
اقتصاد خوانده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوستان چقدر زود آیه یاس می خوانند همین که ما از صندلی خالی پارسال به اینجا رسیدیم که فردا آقای ظریف با جان کری حرف میزنه خوب خودش خوبه
در ضمن نرخ دلار را تریبون سازمان ملل تعیین نمی کند این فقط واکنش احساسی بازار در کوتاه مدته وگرنه در بلند مدت عرضه و تقاضا نرخ دلار را تعیین می کند وقتی در 8 سال پیش دکتر نقدینگی را 8 برابر کرده است هر کس که الفبای اقتصاد را بفهمد می داند که بازگشت دلار حتی به 2500 تومان در این شرایط تحریم و حتی با وجود کاهش تحریم ها محال است و آقای سیف به درستی این را درک کرده است
پایین آمدن دلار زیاد مهم نیست مهم ثبات دلار است و به نظر من این دولت توانایی تثبیت نرخ ارز را دارد و در این مدت کوتاه نیز نشانه خوبی از خود نشان داده است
پس اینقدر نا امید نباشید تصور کند الان به جای آقای روحانی یکی پشت تریبون سازمان ملل ظرفیت جهان را شکوفا می کرد آن وقت دلار الان بالای 5 هزار تومان بود
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
فقط میتوانم بگویم یک سخنرانی بود و دیگر هیچ .سخنرانی توام با ترس که پاک کردن صورت خود بیانگر یک انسان محکم نبود .ما منظورمان این نیست که با اقتدار صحبت نکنید بلکه باور کنید دنیا خسته شده از موعظه ! بابا حرفهای صریح بزنید توره خدا در رابطه با حل اختلاف با امریکا را شما بخوان نمیدانم مدیریت فلان فلان و برای کاهش اختلافات میتواند بوجود بیاید .اصلا حرف اصلی در ان گم شده .البته بازهم در مقایسه با احمدی نژاد خوب بود ولی میترسم فرصتهای طلایی را از دست دهیم .جوری نشود که مردم که دیروز موضع گیری سخیف ریاست بانک مرکزی را در مورد قیمت دلار شنیدند حالا هم دلسرد شوند
ناشاس
United States of America
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
وقتی رییس جمهور اختیارت سخنرانی و ابراز نظراتشو هم نداره دیگه چه انتظاری دارید
111111111111
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوستان روحانی خاتمی نیست. او شم بالایی در عرصه دیپلماتیک و سیاست خارجی دارد نمیگم عالی بود اما شرایط داخلی و شرایط خارجی رو درنظر بگیرید روحانی نمیخواد با یک کار و یا یک جمله هیجانی که اصلا سودی نداره و فقط بنده وشما که توده مردم هستیم خوشمان میاد ،راه خودشو ببنده مطمئن باشید او همان کسی است که رهبری را برای تعلیق برنامه هسته ای ایران با یک تلفن در دقیقه 90 متقاعد کرده کاری که هیچکس نمی توانست . کلماتی که استفاده کردند مثل" شفاف سازی کامل" همه و همه بار حقوقی داره و قابل فهمه برای سیاستمدارای دنیا البته ای کاش یه کم موجزتر بود یکی دوجمله ی صریح تر میداشت و یه کم اجراش محکمتر و مسلط تر .او با همین مشی زمینه آزادی برخی از زندانیان را البته با رایزنی با رهبری و قوه قضائیه فراهم کرد کاری که از پس خاتمی بر نمیومد خاتمی عزیز آدم معتدلیه ولی روحانی سیاستمدار معتدلیه . اوباما به فتوای رهبری و حق برخورداری از انرژی هسته ای رو متذکرشد که گام بسیارمثبتیه اما یادمون باشه از طرفی گفته اسرائیل خط قرمز ماست و ایران باید بیخیال سوریه بشه این یعنی همان کاری که روحانی کرد منتها اینجا انتظارات تغییر استراتژیه که منطقی نیست حداقل در شرایط فعلی
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به امید ایجاد دنیایی بدون جنگ و خونریزی در سایه صلح جهانی با ابتکار دکتر روحانی محبوب
345543
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
"وزیر امور خارجه آلمان نیز در این دیدار با قدردانی از سخنان دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رویکرد شما بسیار سازنده بود"
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv