bato-adv
کد خبر: ۳۶۷۴۴۷

طعنه مطهری به قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸

تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۷

علی مطهری در واکنش به قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ در توییت خود نوشت: با توجه به آفریقایی الاصل بودن دو سوم بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه باید گفت: تیم قاره آفریقا با چند بازیکن فرانسوی قهرمان جهان شد.

طعنه مطهری به قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اگه همینقدر که به فوتبال اهمیت میدید به مساِل کشور اهمیت میدادید الان وضعمون این نبود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
این حرف مطهری کاملا بی معنیه. خیلی از این سیاه پوستان آفریقایی تبار چند نسله که در فرانسه زاد و ولد کردند و کسی به تبار آنها کاری نداره و فرانسوی هستند.کاری که بسیاری از ملل جهان سوم از جمله ایرانیها انجام میدن و به کشورهای پیشرفته مهاجرت میکنند تا بتونن آینده خودشون و فرزندانشان را تامین کنند. نمونه اش در تیم ملی ایران هم هست سامان قدوس حتی به تیم ملی سوئد هم دعوت شد ولی ایران را انتخاب کرد
ناشناس
Canada
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
مشکل از ما مردم است که این همه ادعا و تحصیلکرده داریم ولی باز خام ریا کاران می شویم و یا فوری شایعاتی همچون هارپ یا ابر دزدی و...را باور میکنیم. دیدید پوتین و همه موش اب شدند جون نتوانسته بودند یک رگبار را در مهمترین رویداد جهانی در مسکو با هارپ یا پدافند غیر عامل یا عامل بدزدند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
بعد آقای مطهری تا حالا بازیهای بسکتبال حرفه ای امریکا یا تیم ملی بسکتبال امریکا رو تا حالا ندیده که همه سیاهپوستن؟ اونم لابد تیم ملی بسکتبال افریقاست چون امریکا در واقع سیاهپوست نداره و اجداد اینا از افریقا اومدن. در بازیهای جام جهانی خیلی از تماشاگرها پرچم دو تا تیم رو روی صورتشون نقاشی میکردن و برای گزارشگرهای ما و خیلی از مردم باورکردنی نبود و گزارشگرها بدون استثنا اشتباه میکردن و با دیدن یک طرف صورت تماشاچی، میگفتن این هوادار فلان کشوره. این مسائل در دنیا حل شده و به قول زیباکلام ما هنوز تو نژادپرستی گیر کردیم.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
در جواب اون اقایی که میگه چرا این سیستم مدیریتی نمیتونه بازیکن فرانسوی پرورش بده...خب بنده خدا تو که نمیتونی سیستم تابعیت شهروندی و اهلیتی را که در ایران هست به کل دنیا تعمیم بدی . سیستم تابعیت و شهروندی در فرانسه و اتحادیه اروپا به این شکل هست که کسی تابعیت اروپایی داره که در اونجا بدنیا بیاد اگر اینو بفهمی که قانون گذاران هر کشور اجازه دارند برای کشورشان قانون گذاری کنند مشکل حل میشه
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۵
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
عبرت نمیگیرید که!با رای مردم شورا را که هموطن مان است قبول نمیکنید ولی در فرانسه همه در یک سطح وبرابرند ،سیاه پوست سفید پوست ،مسلمان غیر مسلمان .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
آفریقاییهای فرانسه خوشبختن یا جیبوتی؟ پس دم فرانسه گرم که بدون تبعیض نژادی این آفریقاییها رو به اینجا رسونده
ناشناس
Ukraine
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
دو تا کامنت منفی و مثبت هم در این جام جهانی ...
سردار آزمون: وقتی که همه با خانواده هاشون در تعطیلات به سر میبرند ما داریم با تمام وجود بازی میکنیم.
کیلین ام‌باپه: تمام در آمدم از مسابقات جام جهانی رو به خیریه اهدا میکنم چرا که برای بازی کردن برای وطنت نباید پاداش بگیری
ک م
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اتفاقا برابر نیستند دوست عزیز.

به دیگر کشورهای اروپایی کاری ندارم ولی فرانسه حقوق همین آفریقایی تبارهارا سال هاست که رعایت نمیکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
فرانسوی ها در اروپا به نژادپرستی معروف هستند و حضور آفریقایی تبارها در تیم فوتبال فرانسه این واقعیت را نفی نمی کند.
چند سال قبل زمانی که سارکوزی راستگرا رئیس جمهور فرانسه بود و به مخالفت با مهاجرین شهرت داشت، با یک سیاه پوست مقیم فرانسه که اصالت سنگالی داشت صحبت می کردم. می گفت در دوره ای که فرانسه سنگال را از حالت مستعمره خارج و آن را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرده بود، پدربزرگ من تابعیت فرانسه داشته و در ارتش فرانسه خدمت کرده و برای دفاع از فرانسه جنگیده است اما اکنون سارکوزی سفید پوست که خودش اصالتا مجارستانی است، من سیاه پوست را خارجی محسوب می کند!!!
پژمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
البته واقعيت اجتناب ناپذير اين است كه به علت كم شدن نرخ زاد و ولد در اروپا و جذب مهاجر از سوي ديگر تا 50 سال آينده اين كشور ها دچار مشكلات كلان فرهنگي خواهند شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
منطق نایب رییس مجلس مملکت ایران را ملاحظه کنید تا بفهمید چرا کشور مان پیشرفت نمی کنه
ناشناس
Canada
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
حالا انتخابات شد برید به مطهری رای دهید تا همان گلی که روحانی و عارف و ظریف و احمدی نژاد و ولایتی و...به سرتون زدند او هم به سرتون بزنه
ناشناس
Canada
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
کاش روزی برسه که بر اساس دین و انسانیت و شرافت و بزرگواری وقتی تیمی قهرمان میشه به او تبریک بگییم و از موفقیت دیگران خوشحال شویم و برای انها ارزوی بهتر و بیشتر کنیم. کاش انسان واقعی باشیم نه.....
ناشناس
United States of America
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
آفریقایی ها می خواستن قهرمان بشن، خودشون تیم داشتن. مهم اون سیستم مدیریتی و جامعه ای هست که این بازیکنان رو پرورش میده. جامعه فرانسه، آلمان. همین تیم فرانسه بیاد ایران، یک سال اینجا با قلیون زندگی کنن، میشن تیم ایران که 40 سال هست که حتی توی آسیا اول نشده. برای ما ها جز مسخره کردن چیز دیگه ای باقی نمونده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
این سیستم مدیریتی چرا نمیتونه بازیکن فرنسوی پرورش بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
در پاسخ ناشناس 12:32باید گفت اندیشمند .اونجا شایسته سالاری حاکمه هر کس بهتر باشد اون انتخاب میشه واسه فوتبال پارامترهایی از قبیل قد وسرعت و تکنیک مهمه
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
خيلي وقته از رفتار سازمانها و نهادهاي مهم كشورمون ميشه فهميد كه تو يك سري موضوعات! دست و دل بازيهايي كه راجع به كشورهاي دوست و برادرمان هست راجع به مردم خودمان نيست ... شايد گفته شده كه نبايد مرزهاي جغرافيايي و محدوديتهاي مالي و بودجه‌اي را در يك سري تصميمات مهم منطقه‌اي لحاظ كرد ... همين كار را از خيلي وقتها گذشته به صورت صحيح‌تر و هدفمندتر فرانسويها در مورد كشورهاي آفريقايي تحت نفوذ خودشان انجام داده‌اند. فرقش اينست كه مردمشان هيچگاه احساس نكرده‌اند كه هزينه‌ها به حساب آنهاست و عوايد به حساب درصد انگشت شمار متصل به قدرت و بين مردم آنها و مردم كشورهاي دوست و برادرشان هم فضا و شرايطي كه بين ما و برادرانمان! هست، نيست .......
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اولا این چه سیستمیه که فرانسوی ها رو نمیتونه پرورش بده و فقط مهاجرین آفریقایی رو خوب پرورش میده؟ ثانیا چطور روت میشه اسم آلمان رو بیاری با اون افتضاحی که دیدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
درجواب ۱۲۳۲ اون بازیکنان فرانسوی هستن از نژاد سیاه و ... یه فردی که ایرانیه رفته امریکا و بچش امریکایی شده هر کار کنه برای امریکاس
حرفتون نژاد پرستیه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
مهم تیم فرانسه است، نه ملیت بازیکن،
علی مطهری باید به سازمان فضایی ناسا هم ایراد بگیرد چون بسیاری از مدیران و دانشمندان آن غیر آمریکایی هستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
فرانسوي از مغزش استفاده ميكنه نه از پاش
ناشناس
United States of America
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
دیگه شما هم اغراق نکن. اتفاقا تیم ایران با تفکرات سیستماتیک کارلوس کیروش که عالی کار کرد. معلوم چیزی از بوتلال نمیدونی چون نتیجه تو فوتبال به هزار و یک علمل بستگی داره. آلمان، پرتقال، آرژانتین، سویس، سوئد، اسپانیا همشون ناکام جام بودند. حتی ایتالیا به جام جهانی راه پیدا نکرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
مهم مدیریت است جناب مطهری. نشان می دهد با مدیریت درست همه کار می شود کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
آقای مطهری مسئله رنگ پوست سالهاست در فرانسه اهمیت ندارد و جمعیت زیادی از فرانسه را این افراد تشکیل می دهند و افراد با رنگ پوست مختلف بدون دید نژادپرستی با همدیگر ازدواج می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
جامعه فرانسه را نمیشناسید!!! فیلم هم ندیدید!!! اخبارهم نخواندید؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
با این استدلال آیا میتوان گفت که برخی مسوولین ایرانی هم عراقی هستند( چون در عراق متولد شده اند)!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
زدی تو خال.
ناشناس
Ukraine
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
از برخی خیلی بیشترند!!!!
ناشناس
United States of America
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
راه و شهرسازی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
کوبنده ترین پاسخ به آقای مطهری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
آفرین
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اینطور عقاید نژاد پرستانه است فردا روزی ممکنه حتی بین طایفه هام ایجاد بشه بین ترک،کرد،عرب،بلوچ و .......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
ژنهای برتر امثال شما در ایران سالهاست بدون استعداد و با رانتهای مختلف همه کار کردید و الان اینه وضعیت مملکت! دیگه وقتشه اعتراف کنید که جز کوته بینی و غرض ورزی هیچ چیزی توی مغزهای شما نبود! نون و ماستتو بخور از سفره نفت و به این مقولات وارد نشو لطفا...
امیر
Canada
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
واقعا طرز تفکر نایب رییس دوم مجلس این باشد ، وای به بقیه مسوولان. عزیزم شما هم چتر جذب را در کشور گسترش دهید تا نیروهای خوب و کاری جذب شوند، ولی متاسفانه فقط دفع و دفع.
ناشناس
United States of America
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
قدذت فرهنگی فرانسه را نشان می دهد شما اگه میتونید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
پس به قط و سایر کشورهای عربی گیر ندید که جلو تیم ایران با بازیکنان دیگر بازی میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
قدذت یعنی چه؟
سعيد
Netherlands (Kingdom of the)
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
شايد بهتر بود كه ميگفت قهرمانى تيم كشورى كه نژادپرست نيست و شهروند درجه دو در آن معنا ندارد مبارك باد
ناشناس
Finland
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اگر فرانسه نبود خیلی از این بازیکنهای آفریقا الاصل هم به جایی نمیرسیدن و احتمالا درگیر جنگ داخلی، ایدز، بی آبی و ... بودن! خیلی از اینها فرانسه رو دوست دارن و توی بازی هم با همین رو دیدیم. حالا این حرفها برای چیه خدا میدونه. ایران تنها جاییه که حتی فوتبال که برای شادی و نزدیکتر شدن آدمها به هم هستش، ازش بهره برداری سیاسی میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
فرانسه نبود غارت منابع طبیعی هم نبود
و همچنین غارت اموال فرهنگی و باستانی ایران
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
از نظر حقوقی اگه مغایرتی با قوانین داخلی کشوری نداشته باشه هر کس میتونه تابعیت کشوری دیگر رو اخذ کنه .ضمنا خیلی از بازیکنان متولد فرانسه و حتی پدر و مادرشان هم همینطورن چون کشور مبدا شون روزی مستعمره فرانسه بوده۰نکته آخر اینکه کسی نیس به آین نایب رییس بگه شما کلاه خودت رو بگیر باد نبره۰مشکلات ایران و جهان همگی حل شده همین ایراد جناب مطهری مونده که اینم با درایت ایشون حل میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
کشور آزاد و موفق به این میگویند که از همه پتانسیل برای موفقیت کشورش استفاده میکند در مقابل کشور بسته و نژاد پرست مثل ایران حتی یک افغانی در تیم خودش ندارد
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
شما هم کاری بکن افریقاییها بیان اینجا! جناب مطهری کاری کردید استعدادهای این کشور دارن فرار میکنن اروپا و آمریکا.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
آقای مطهری اشتباه کرده است. این بازیکنان در فرانسه بدنیا آمده اند و فرانسوی محسوب می شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
چ خوشمزه . شیرین
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
مطهری خودشا تو همه مسائل صاحب نظر میدونه ، ایشون تو مسائل ورزشی،سیاسی،اجنماعی،فقهی و ...... خودشا همه کاره میدونه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
چه گیری دادی شما؟؟!!!!!!!!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اون آفريقايى‌الاصل‌هايى كه بهشون اشاره كردى خودشون را - به درست يا به نادرست - فرانسوى ميدانند.
مشكل تامين آب شرب در اين مملكت داره به بحران فراگير تبديل ميشه و شما هم بهتره عوض اين خاله‌زنكبازيها و به خيال خودت مزه‌پرانيها به فكر مسئوليتهاى خودت باشى آقاى نماينده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
روشنفکر محترم اینکه میخواهی حتی یکنفر مثل نماینده مجلس اطهار نظر نکنه و منتظرید حرفی بزنه تا به او حمله کنید علامت اینه که در درونتون یک دیکتاتور فرماندهی میکنه لطفا قبل از روشنفکری تاریخ جهان غرب را مطالعه کنید تا به دیکتاتوری مبتلا نشوید
ناشناس
Canada
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
در یک مملکت توسعه نیافته و بسته مثل ایران افراد به سن این آقا هم که میرسند همچنان نمیتوانند مفهوم شهروند یک کشور بودن و از خانواده مهاجر بودن را درک کنند. فکر میکنند اگر مثلا پدربزرگ یک نفر در کشوری افریقایی متولد شده حتما او هم فقط و فقط افریقایی است. اغلب این بازیکنان زاده فرانسه هستند که کشوری است که درهایش به روی مهاجران باز بوده و با دنیا در ارتباط است لذا وجود آدم های با اصالت های مختلف چندان جای تعجب ندارد. این افراد در محیط فرانسه رشد و پرورش پیدا کرده و فوتبال بازی کرده اند لذا خیلی هم فرانسوی هستند و اساسا بیش از آنکه افریقایی باشند فرانسوی هستند. البته برای این آقا که پایش را از قم آن طرف تر نگذاشته طبیعتا این مسائل قابل هضم نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
حالا چیز خاصی نگفته که شما اینقدر تو هوای گرم به تریجه قبات بر خورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اينطوري باشد افغان هاي زحمت كش با همراهي تعدادي ايراني موفق به ساختن اين قصر ها و برج ها و مال ها و ،،،،، در ايران بخصوص در تهران شدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
شما اجازه میدی ی افغانی بیاد تو تیم ایران بازی کنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
میگی چکار کنیم شناسنامه و کارت ملی و یارانه بهشون بدیم لطفا امر بفرمائید
ناشناس
Argentina
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
فرانسه آنقدر مکان مطلوبی برای مهاجران است که عده ای آفریقایی تبار می توانند با نشان دادن لیاقت خودشان وارد تیم ملی شوند. اما در کشوری که شما نماینده آن هستید نخبگان از هر صنف و فشری از کشور فرار می کنند. این نه نقطه ضعف فرانسه بلکه نقطه قوت آن است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
بعد این وسط شما کجائی هستی ؟
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
واقعا ، اگه این آفریقایی تو فرانسه زندگی نمی کرد چی می شد ؟
چرا این آفریقایها ایران رو برای زندگی انتخاب نمی کنن ؟

طرز فکر جالبی بود! اون هم از یک نماینده !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
خوب فرانسه بعد جنگ دوم نیرو نداشته رفته از افریقا کارگر آورده در حال حاضر فرزندان آنان رشد کردن فوتبالیست شدن در حال حاضر ایران که با مشکل بیکاری جوانان خودش روبرو است بره از افریقا کارگر برای چی بیاره تا بعدا بچه هاشون برامون فوتبال بازی کنه ای داد از دست بچه های این دوران که فقط زبون دارن ولی کتاب نمیخونند پشت سر هم به هم مثبت میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
هنوز از نظر آقای مطهری ملیت مبتنی بر خون است. جای تاسف است.
فقط یه سوال آقای مطهری!! اگر شما فکر می کنید که ملیت از طریق خون به میراث می رسد چرا در مقام یک قانونگذار ملیت و تابعیت ایرانی را برای فرزندان زنان ایرانی که شوهران خارجی دارند تصویب نمی کنید؟ زنان ایرانی خون ندارند؟ یا خون ایرانی شان کم رنگ تر از مردان است؟
واقعا جای تاسف است!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
کی و کجا از خون گفته که واسه خودت بریدی و دوختی ببه؟
pejman
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
آقای مطهری خود اون بازیکنان آفریقایی تبار خودشون رو فرانسوی میدونند و فرانسه را وطن خود مشناسند و حاضرند که برای وطن خودشون فداکاری کنند زیرا این فرانسه و مردم فرانسه و ساختار اجتماعی فرانسه بوده که موجب بروز و ظهور استعداد آنها شده والا اگر در وطن خودشون بودن شاید عضو بوکو حرام و یا مافیای انسان و مواد مخدر شده بودند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
خوب میگی چکار کنیم بریم افریقائی بیاریم یا ساختار فرانسوی میخواهی تکلیف لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
مقایسه کنید حقوق مهاجران در ایران برخورد دولت ایران با مهاجران با حقوق مهاجران در فرانسه، یکی در صوفوری با حداقل حقوق و پناهگاه و دیگری در بالاترین رده ملی! دست بردار نماینده جان !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
برادر ،شما و دوستان مسئول خواهشا بجاي دادن نظرهايي كه به شما ربطي نداره به كارتون بپردازيد كه مملكت به ...... نره
ناشناس
Germany
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
حد اقل کشور فرانسه پتانسیل جذب این آفریقایی ها را داشته. ایران که حتی برای افغانستانی ها هم دیگر جذابیتی ندارد
خسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
البته آقای مطهری فراموش کرده اند که بگویند بازیکنان آفریقایی با تدبیر و مدیریت فرانسوی موفق به قهرمانی شده اند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
چرا مدیریت فرانسوی نتوانسته خود فرانسوی ها را برای اینکار تربیت کند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
این برادرمون اگر خارج از طول و عرض جغرافیایی ایران بود ؛ قطعا متهم به راسیست بودن می شدند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
شما هم بازيكن افريقايي بياريد و با بازيكنان ايراني قهرمان شويد ما قبول داريم مرد خوب حتي سوريه اي هاي درب و داغون هم حاضر نيستند به ايران بيايند
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
به تو چه كه آفريقايي ها تو فرانسه هستند.حداقل دولتمردان فرانسوي عقل و شعور داشتن خوباش رو گلچين كردن و ازشون استفاده ميكنن نه مثل شما كه هرچي افغاني رو از ايران با اين وضعيت اقتصاديتون فراري دادين.
ناشناس
France
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
سلام آقاي مطهري
آيا مي داني فوتباليستهاي ما اگر در جام موفق بودند به خاطر آن بود كه بيشتر آنها در ايران توپ نمي زدند.
داک
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
این دیگه از اون حرفاست
یه دختر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
خیر اشتباه نشه

آقای مطهری میشه یه دید دیگه هم رو این ماجرا داشت اونم اینکه: این کشور مرزهای نژادی و رنگ پوست و دین و عقیده و ..... رو رد کرده و ملیت ها رو در خود حل کرده و بنا بر خدمت و شایستگی که اون آدم رنگین پوست داره باهاش برخورد میشه نه بنا بر ژن فرانسوی یا مهر رو پیشونی و چفیه ای بر گردن
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
يكى از زيباترين پاسخها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
دوستان و هموطنان عزیزم
به نظرم نیمه دیگه لیوان رو هم از دیدگاه این هموطن ببینیم بد نیست ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
دختر خانم تو هم میتونی خارج از مرز های مختلف بری یک ورزشی را یاد بگیری و در تیم ملی بازی کنی احتیاج به مهر پیشونی و چفیه هم نداری به شرطی که تمرین و کار کنی و کمتر تو این سایتها بچرخی
امير
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
آقاي مطهري از يه چيزي ناراحته،‌دقيقا نمي‌دانم چيه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اقای مطهری عزیز.
وطن جایی نیست که اصالت به انجا تعلق داشته باشد.
وطن جایی هست که به عنوان یک انسان ارزش داشته باشی حرمت داشته باشی از اولین حقوق شهروندی برخوردار باشی.
شما به عنوان معاون پارلمان این مملکت انتظار میرود که خیلی معقول تر و با اجتناب از هر گونه تفکر نژادی به این مسائل بنگرید.
دنیا خیلی وقته که عوض شده خیلی خیلی وقته عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
چه شده که اینقدر از هویت خودتان دور شده اید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
مدیریت فرانسوی رو فراموش کردی آقای مطهری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
خب این چه امتیاز بزگی برای مطهری محسوب میشه که نصف مردم کشورش در آرزویی مشابه همون افریقایی الاصل های فرانسوی هستن، یعنی برن مقیم جای دیگه بشن و از کشور تحت لوای امثال مطهری دل بریدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
دقيقا" همينطوره ، چه معني داره در مسابقات جام جهاني از بازيکنهاي خارجي استفاده گردد و اونوقت نام کشور ديگر بجاي کشور بازيکنان خارجي ثبت گردد وقتي ميگويند ايران برزيل آمريکاژاپن و... بايد کشورها تلاش کنند تا از بازيکنان خودشان قهرمان بسازند نه اينکه بازيکن بخرند و وارد کنند اين هم از مسخره ترين قانون فيفا در فوتبال يا هر بازي مشابه ديگر است ،براستي آقاي مطهري چه هوشمندانه همه مسائل را زير نظر دارد حتي فوتبال را بخدا قسم فقط 5 تا علي مطهري در کشور داشتيم ايران آباد و اونوقت ميتوانستيم ادعاي صدور انقلاب در جهان را نمائيم نا با دست اندر کاران و مسولين 90 ساله بخواهيم کشور را نجات دهيم مطمئن باشيد با ادامه روند سياست کنوني پير و مسن پروري مسئولين، ايران راه به جائي نخواهد برد که هيچ بلکه به بن بست سختي ميرسد که راه نجاتي ديگر وجودنخواهد داشت از ما گفتن و اين خط و اين هم نشان ،حال عاقلان دانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
تمام بازیکنانی که آقای مطهری نام بردند پدر ویامادرشان آفریقایی هستند ولی خود بازیکنان متولد کشور فرانسه هستند.در واقع همه ی اینها تبعه فرانسوی هستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
قانون فیفا و خریدن بازیکن دیگه چیه؟ اینا فرانسوی هستن و خیلیاشون پدراشون هم فرانسه به دنیا اومده. چون سیاهپوستن دلیل بر این میشه که فرانسوی نیستن؟ پس لابد تیم ملی بسکتبال امریکا هم مال افریقاست چون سیاهپوستهای امریکا چندصد سال پیش از افریقا اومدن. زیباکلام راست میگه که یکی از نژادپرست ترین کشورهای دنیا ایرانه منتها موقعیتش پیش نیومده که حد بالای نژادپرستیشو نشون بده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
قابل توجه خودش که جامعه ایران رو برای خود ما ایرانی ها غیرقابل تحمل کردین فضای خودی ناخودی رو شماها ایجاد کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
آقای مطهری،
باید به آن نظم اجتماعی آفرین گفت که آفریقایی را از قاره خودشان به فرانسه کشاند. آنان را تعلیم داد و بزرگ کرد. به آنان فوتبال صحیح و قهرمانی یاد داد و در جام جهانی موفق کرد. آیا ما در ایران چنین نظم و تعلیماتی داریم ؟ آیا ما می توانیم با جذب مهاجران از کشورهای دیگر آنان را تابعیت ایران بدهیم، آموزش داده به تیم ملی ایران بفرستیم تا برای نام ایران افتخار کسب کنند ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
برای اولین بار باهات موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اي كاش آقاي مطهري اينجوري موضوع را مي ديد و مي گفت ببينيد فرانسه چقدر جاي خوبي ست كه آفريقايي هاي مقيم فرانسه توانستند قهرمان جهان شوند!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اگه موضوعات را اينجورى ميديدند كه اوضاعمون اين نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اگر با زاویه مثبت به حرف ایشان را ارزیابی کنیم فکر می کنم چنین برداشتی منظور بوده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
کشورهای پیر مثل فرانسه مانند یک گاری هستند که اسب ندارد از دیگران به جای اسب استفاده میکند
khak
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
از همه چیز سواستفاده واستفاده ابزاری خوب شما هم برو از افریقا بازیکن بیار وایران رو قهرمان کن از افغانستان وجاهای دیگه که نیرو میارین دیگه اقازاده هست واز دنیا هم طلبکار رو رو برم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
من موافقم افکار و نظرات علی مطهری و پدر ایشان نبودم و نیستم و نخواهم بود ولی در اینجا حرف بد و نژاد پرستانه ای نزد که شما ملت عصبی شده اید.اتفاقا حرف درستی زد .تیم های کشورها باید از بازیکنان همان کشور تشکیل شود نه اوردن بازیکن از کشورهای مختلف مثل فرانسه یا قطر .اصلا بحث سفید یا سیاه و زرد پوست یا سرخ پوست نیست تیم باید متشکل از بازیکنان همان کشور باشد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
بازيكنان تيم ملى فرانسه، فرانسوى و بازيكنان همان كشور فرانسه هستند. معنى كنايه‌ى اين آقا اينه كه اونها چون اصليتشون آفريقاييه پس فرانسوى محسوب نميشن. اين عين حرفهاى افراطى‌ترين و نژادپرست‌ترين دست‌راستيهاى فرانسه است كه خود مردم فرانسه هم در انتخاباتشون دست رد به سينه‌شون زدند. مبارک ما باشه كه ايشون نايب ريسس مجلس كشورمان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
بخش قابل توجهی از این بازیکنان در فرانسه به دنیا آمده اند پس فرانسوی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اتفاقا الان تازه مردم اروپا دارن بیش تر به سمت این احزاب راستی متمایل میشن که این نشان دهنده عدم استقبال از مهاجران است.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
علت تفاوت كشورهاى پيشرفته و مرفه با كشورهاى عقب‌افتاده‌اى كه در تامين نيازمنديهاى اوليه زندگى مردمشان درمانده‌اند را از همين قبيل اظهارات اين فرد و امثالش ميتوان دريافت.
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
واقعا درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
کمی تا قسمتی نژادپرستی!وقتی نمی توانی مردم خودت را جذب کنی از جذب غیرهموطن توسط فرانسوی ایراد می گیری!
ahmadi
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
این که تعدادی ازبازیکنان تیم ملی فرانسه سیاه پوست هستند مایه مباهات فرانسویهاست ودنیا باید به این سمت برودکه فرقی بین سیاه پوست وسفید پوست و....نگذارد>اقای مطهری بیشتر فکرکن بعد بنویس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
خوب بخاطر اینکه نژاد پرست نیستند جناب آقای مطهری
نژاد پرست نیستند و لایق ترین مردم دنیا را به سمت خودشان جذب میکنند
فکر کردید غرب چگونه غرب شد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
نه عمو خیلی هم نژاد پرستن پیر شدن آدم ندارن از این کارگر زاده های بعد جنگ دوم استفاده میکنند
ناشناس
Germany
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
جناب مطهری
سلام.
بازیکنهایی که میفرمایید!! تابعیت فرانسوی دارن.
عزیز ، شما هم در ایران همون کار بکنید و از بازیکنهایی خیلی خوب تابعیت ایرانی گرفته استفاده بفرمایید!
قابل توجه اینکه افغانها در ایران چندین سال زندگی میکنن و فرزنداشون بدنیا اومدن و بزرگ شدن ولی دفترچه بیمه هنوز ندارن!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
برادر افغانی خبر نداری دفترچه بیمه برای هیچکس مفت و مجانی نیست برو به دفتر مشارکت تامین اجتماعی مثل بقیه مبلغشو بده دفترچه بگیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
البته ما هم هموطنان سیاه پوست در جنوب زیاد داریم مثلا در بندرعباس محله ای به نام خواجه عطا هس که اکثرا از هموطنان سیاه پوست هستند و عصرها کنار دریا بازی فوتبال می کنند و بسیار با استعداد هم هستند که اگر کسی اطلاع نداشته باشد فکر می کند که اینجا غنا یا نیجریه هست حیف از این استعدادها که دارند از بین میروند می شود از این هموطنان در دو و میدانی که بیشتر مدال اوران سیاه پوست هستند به نحو احسن استفاده کرد.واقعا حیف این همه استعداد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
درود بر آگاهى و بينش شما هموطن عزيزم.
به اميد روزى كه با رأى آگاهانه مردممان نظاير شما را بر كرسى نيابت و رياست مجلس ميهنمان ببينيم. پاينده باشيد هموطن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
در جام جهانی 98 ایران یک بازیکن بسیار خوب سیاه پوست بنام برزگری داشت که هنوز دوستداشتنی و در یادهای قدیمی هاست
سولماز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
مدیریت و حکومت فرانسه پیروز جام جهانی شد.
بازیکنان کشورهای افریقایی با تیم افریقایی کجای جام جهانی هستند؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اگر طرز فکرتان این باشد باید بخش بزرگی جمعیت ترک زبان ایران را غیر ایرانی بدانید، چون از آذربایجان به ایران مهاجرا کردند ،درحالیکه همه مردم و حکومت و خود این جمعیت باور دارند که ایرانی هستند و ایران را دوست دارند.
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
تیم چند ملیتی قهرمان شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
اونها بهترين هاي دنيا را جذب مي كنند و قهرمان ميشند...شما هم با افكار پوسيده و تنگ نظري، بهترينهاي ايران را فراري مي دين...
ناشناس
Estonia
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
چقدر صحبت نژاد پرستانه ای .
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv