bato-adv
کد خبر: ۲۳۹۲۸۴

انتقاد شریعتمداری از لاریجانی و روحانی

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۶ تير ۱۳۹۴
حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: حرف اول: پنج‌شنبه گذشته، آقای دکتر روحانی در ضیافت افطار با استانداران و معاونان‌ وزرا، که همزمان با سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام بود، شرایط کنونی کشورمان را با دوران امام حسن(ع) مقایسه کرد و بی‌آن که برای این مقایسه، دلیل و سند و نمونه‌ای ارائه کند از صلح آن حضرت به عنوان الگویی یاد کرد که می‌تواند برای این روزهای کشورمان نیز کارساز و گره‌گشا باشد.

آقای رئیس‌جمهور گفت: «امام حسن(ع) تصمیمی گرفتند که مقام معظم رهبری از آن با عنوان نرمش قهرمانانه یاد کردند. زمانی که امام مجتبی(ع) تصمیم به صلح گرفتند، یکی از یاران امام علی(ع) پیش ایشان آمد و گفت؛ ای‌کاش من مرده بودم و این منظره را نمی‌دیدم. امام در پاسخ وی گفت؛ وقتی دیدم اکثریت مردم این - صلح با معاویه- را می‌خواهند، نخواستم چیزی که مردم نمی‌خواهند بر آنها تحمیل شود... امام مجتبی(ع) آن تصمیم سخت را اتخاذ کردند و ما هم باید راه و مسیر امام مجتبی(ع) را دنبال کنیم»!

درباره اظهارات جناب روحانی گفتنی است:

الف: در این که صلح امام حسن علیه‌السلام با توجه به شرایط آن زمان، عاقلانه‌ترین و شجاعانه‌ترین تصمیم بوده است، جای کمترین تردیدی نیست ولی با عرض پوزش مقایسه آقای رئیس‌جمهور در هر دو بخش «مفهوم» و «مصداق» نابجا و از نوع قیاس‌مع‌الفارق است.

در دوران امام حسن علیه‌السلام تقریباً تمامی سرداران سپاه ایشان، با تطمیع و تهدید معاویه، اردوگاه حضرت را ترک کرده و به دشمن پیوسته بودند و از سوی دیگر مردم در آن زمان نیز به دلیل بی‌بصیرتی و فریب‌خوردگی، دست از حمایت امام مظلوم‌ما(ع) کشیده و یا جانب بی‌تفاوتی برگزیده بودند. آیا شرایط کنونی ایران اسلامی با آن‌ دوران کمترین شباهتی دارد؟ کدامیک از فرماندهان و سرداران سپاه و ارتش و بسیج -نستجیر‌بالله- خود را به دشمن فروخته و میدان را به نفع حریف ترک کرده‌اند؟! آنان که اگر اجازه ولی امر مسلمین و فرمانده کل ‌قوا را واجب نمی‌دانستند، تاکنون هزاران بار بر دشمن تاخته بودند و به قول حضرت آقا، برای جنگیدن با دشمنان لحظه‌شماری می‌کنند و چه وصف‌الحال است این بیت که در حماسه بی‌نظیر 9 دی زیرتصویر حضرت آقا نقش بسته بود؛

این گردبادهای به غیرت درآمده
تسلیم رهبرند که طوفان نمی‌کنند

و از سوی دیگر باید از جناب روحانی پرسید حضرتعالی از کدام مردم سخن می‌گویید؟ مگر حضور حماسی و ایثارگرانه ملت را در تمامی روزهای حادثه شاهد نبوده‌اید؟ و مگر عبور آنها از عقبه‌های سخت و نفس‌گیر را مشاهده نفرموده‌اید؟!

آمیختگی‌ شور و شعور توده‌های میلیونی مردم در تشییع اخیر شهدای غواص را چگونه با دوران امام حسن(ع) قابل مقایسه می‌دانید؟! کاش می‌دانستید چه غلغله‌ای است از مراجعه جوانان برای اعزام به جبهه‌های نبرد علیه تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها و سعودی‌ها و ...؟! و کاش می‌دیدید راضی کردن آنها به بازگشت و ... تا چه اندازه‌ برای فرماندهان سپاه و ارتش و بسیج سخت و دشوار است و...

خدا بر درجات امام راحلمان(ره) بیفزاید که می‌فرمودند «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده‌های میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع) هستند.»

ب: بسیار بعید است که جناب رئیس‌جمهور از واقعیت جامعه امروز ایران و شیفتگی توده‌های مردم به اسلام و انقلاب بی‌خبر باشند. بنابراین مقایسه مورد اشاره و نتیجه‌گیری از آن را با چه منظوری پیش‌ کشیده‌اند؟ مردم این مرز و بوم که از ایستادگی و مقاومت خود اطمینان دارند و مقایسه جناب رئیس‌جمهور را اشتباه فاحش می‌شمارند و از سوی دیگر، دشمنان بیرونی هم، ملت مسلمان و مقاوم ایران را می‌شناسند و آقای رئیس‌جمهور می‌داند که آنها نیز تحلیل ایشان را باور نخواهند داشت. پس چه ماجرایی در پیش است که دکتر روحانی را به ارائه این تفسیر و مقایسه غلط کشانده است؟

با عرض پوزش از رئیس‌جمهور محترم، مقایسه یاد شده به این تردید دامن می‌زند که ایشان در چالش هسته‌ای چاره‌ کار را تن دادن به باج‌خواهی دشمن دیده‌اند و برای توجیه آن، پای امام حسن علیه‌السلام را به میان کشیده‌اند! همین جا گفتنی است که مراجعه به تاریخ، اگر برای «شبیه‌سازی»! باشد، نه فقط خطا، بلکه خطرناک است اما چنانچه این مراجعه برای «شبیه‌یابی» باشد، نام آن عبرت‌گیری و درس‌آموزی خواهد بود، که متاسفانه باید گفت؛ مقایسه جناب رئیس‌جمهور بی‌آنکه بخواهند یا بدانند، از نوع اول است.

کاش آقای روحانی فقط یک مرور گذرا بر متن پیمان صلح امام حسن(ع) نیز  داشتند و آن را با توافق‌نامه‌‌های ژنو و لوزان مقایسه می‌کردند و سپس درباره صلح آن امام بزرگوار اظهارنظر می‌فرمودند.

حرف دوم: آقای دکتر علی لاریجانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، پنج‌شنبه شب گذشته در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران نمونه استان قم به روند مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و ضمن تقدیر از تلاش تیم مذاکره‌کننده کشورمان و یادآوری حمایت کم‌نظیر رهبر معظم انقلاب از آنان گفت؛ «متأسفانه برخی افراد احساس وظیفه‌ شرعی به آنها دست داده و در جلساتی سخنانی می‌گویند که بسیاری از این سخنان غلط است».  آقای لاریجانی خطاب به منتقدان گفت؛ «شما اگر خودتان مشکل دارید، لازم نیست پشت سر رهبری مخفی شوید».

آنجا که آقای لاریجانی از برخی نقدهای توأم  با اهانت یاد می‌کنند، حق با ایشان است، ضمن آن که اینگونه نقدها دامنه وسیعی ندارند و مخصوصا بعد از تذکرات حضرت‌آقا نمونه قابل ملاحظه‌ای از آن گزارش نشده است. و در هر حال، این سخن دقیقی است که تمجید رهبر معظم انقلاب از تیم هسته‌ای باور و اعتقاد ایشان است و تخطی از آن نه شرعی است و نه عاقلانه و صد البته، شایسته ملامت و اعتراض. اما در اظهارات جناب لاریجانی دو نکته دیده می‌شود که می‌تواند گمراه‌کننده باشد.

الف: رئیس ‌محترم مجلس شورای اسلامی می‌فرمایند منتقدان «پشت سر رهبری مخفی می‌شوند»! که باید گفت؛ استناد به نظرات رهبر معظم انقلاب در نقد بخش‌هایی از روند مذاکرات هسته‌ای، فقط هنگامی ناشایسته است که اینگونه استنادها با واقعیات همخوانی نداشته باشند مانند آن که نظری به حضرت آقا نسبت داده شود که نظر و دیدگاه ایشان نباشد و یا خدای نخواسته از استناد به نظرات حضرت ایشان، به عنوان یک بهانه برای اهانت به تیم محترم مذاکره‌کننده استفاده شود که هر دو حالت ناپسند و درخور ملامت خواهد بود. اما، نظرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، می‌تواند و باید ملاک ارزیابی مواضع و عملکرد تیم و یا روند مذاکرات باشد و در این صورت استناد به آن نه فقط مذموم و ناپسند نیست بلکه نشانه پیروی از رهبر انقلاب است و متهم کردن منتقدان به پنهان شدن پشت سر رهبری که در اظهارات آقای لاریجانی آمده است، درخور ملامت و اعتراض است و بسیار خطرناک و گمراه‌کننده. زیرا مفهوم و ترجمان دیگر این بخش از اظهارات آقای لاریجانی- بی‌آن که بخواهند- این است که هیچکس حق ندارد از نظرات رهبر معظم انقلاب به عنوان ملاک و میزان برای ارزیابی مواضع و عملکرد این و آن و از جمله مسئولان نظام، استفاده کند! نتیجه این دیدگاه، بی‌آن که ایشان بخواهند دور کردن منتقدان و در مقیاس وسیع‌تر، دور کردن مردم از فصل‌الخطاب دانستن نظرات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب خواهد بود.

ب: آقای لاریجانی خطاب به منتقدان می‌گوید «رهبر انقلاب صراحتا فرموده‌اند که حرف من در همه جا یکی است و هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای افرادی متدین، متعهد، شجاع و غیور هستند، پس مشخص است که حرف‌های شما با سخنان رهبری یکی نیست»!

رئیس محترم مجلس در این بخش از اظهارات خود نیز- باز هم به طور ناخواسته- مرتکب خطای فاحش دیگری شده است. زیرا تعهد و دیانت و امانت‌داری تیم هسته‌ای که رهبر معظم انقلاب با اصرار کم‌نظیری بر آن تاکید ورزیده‌اند، نشانه و شاخصه‌های سلامت تیم است و نه میزان و شاخص برای ارزیابی نتیجه مذاکرات و اگر اینگونه نبود، ترسیم خطوط قرمز از سوی حضرت آقا ضرورتی نداشت. بنابراین نمی‌توان و نباید، این دو موضوع جداگانه را در هم آمیخته و با استناد به سلامت و امانت‌داری تیم هسته‌ای، نتیجه گرفت  هرگونه توافقی که از جانب آنان به دست می‌آید قابل قبول بوده و همان «توافق خوب» خواهد بود!

حرف سوم: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر مسئولان، برخی از اصلی‌ترین خطوط قرمز نظام در چالش هسته‌ای پیش‌روی را برشمردند و سوال این است که در این میان، چه کسانی مخاطب ایشان بوده‌اند که ترسیم خطوط قرمز یاد شده برای آنان ضرورت داشته است؟

الف: به یقین و بدون کمترین تردید می‌توان گفت تیم هسته‌ای کشورمان تنها مخاطب حضرت آقا نبوده‌اند. چرا که ایشان در همان جلسه می‌فرمایند؛ «آنچه رهبری در جلسات عمومی می‌گوید عینا همان مسائلی است که در جلسات خصوصی به رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان ذیربط می‌گوید».

ب: تیم‌های مذاکره‌کننده حریف یعنی کشورهای 5+1 هم نمی‌توانند، تنها مخاطب رهبر معظم انقلاب باشند، زیرا این خطوط قرمز در جریان مذاکرات به اطلاع آنها رسانده شده است.

ج: اکنون به وضوح می‌توان نتیجه گرفت که تمامی ملت و مخصوصا صاحبنظران و کارشناسانی که در تیم هسته‌ای کشورمان حضور ندارند نیز مخاطب سخن حضرت‌آقا بوده و هستند و ایشان اصرار داشته‌اند که این طیف هم از خطوط قرمز ترسیم شده باخبر باشند. اما، چرا؟! آیا پاسخ غیر از این است که صاحبنظران بیرون از تیم هسته‌ای نیز ملاک و میزان لازم برای ارزیابی روند مذاکرات را در اختیار داشته و بتوانند «خوب» یا «بد» بودن توافق احتمالی را تشخیص بدهند؟

پایان سخن این که تنها ملاک و میزان برای ارزیابی توافق احتمالی، انطباق کامل آن با معیارهایی است که حضرت آقا در قالب «خطوط قرمز» ترسیم کرده‌اند و بهانه‌هایی نظیر، همخوانی شرایط امروز کشور با دوران امام حسن علیه‌السلام - که قیاس مع‌الفارق است- و توصیه به کنار آمدن با دشمن که اولا از ساحت مقدس حضرت امام حسن(ع) به دور است و ثانیا انحراف از مسیری است که آن حضرت پیموده‌اند، نمی‌تواند نگاه مردم را از «توافق خوب» دور کند. و برخلاف آنچه جناب لاریجانی مطرح کرده‌اند، استناد به نظرات حضرت آقا برای ارزیابی روند مطلوب مذاکرات و توافق احتمالی پس از آن، نه فقط پنهان شدن پشت سر رهبری نیست، بلکه پیروی جانانه از نظرات حضرت ایشان است و...

bato-adv
احمد
Netherlands (Kingdom of the)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
چه طور اون زمانی که دلواپسا شرایط تحریم را با شعب ابی طالب مقایسه میکردن هیچکدوم از این آقایون صداشون در نیومد که مردم دیگه تحمل فشار تحریم ها رو ندارن اونوقت الان که به نفعشون نیست فریاد وااسفا بلند شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
یه بار برای دلخشوی هم شده نظرمو بذار.فقط سه تا سوال
آیا مخالفین هم اجازه تجمع دارند؟
آیا صدام و قذافی هم تجمعات تاییدآمیز نداشتند وقتی 99 درصد آرا همیشه بنامشون بود؟
آیا امام نگفتند همه پرسی جمهوری اسلامی باید برگذار بشه با وجود اون راهپیماییها؟
همین سه تا سوال رو کیهانیان جواب بدن تا ببینند چقدر از مرحله پرتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
احسنت
محمودصابری زاده از لامرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
باسلام
حرفهای شریعتمداری و روحانی جای تامل وتفکر وتعقل....... /
مردم !!!!!!!ماها فقط با جان ودلمان به فرامین رهبری !!!!
مابقی هیچ البته نظرات آقایون رو بایستی احترام گذاشت ولی این رو بدونید **فصل الخطاب همه این حرفا....حضرت آقاست**
**ای رهبر آزاده آماده ایم.آماده**
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
آقای حاج حسین الان آقای روحانی نماینده مردم ایران است وقطعا مردم ایران نسبت به زورگویان فعلی دنیا بی پناه ومظلوم و در اقلیت هستند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳۳
عمار
Japan
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
حاج حسین وارد میشود!!!
این بار نقد و قضاوت درباره امام حسن (ع).
ایران آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
زنده باد حاج حسین! الانه که اصلاح طلبان تراوشات مغزی اشان را خالی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
اتفاقاً آقای روحانی صلح امام حسن (ع) رو مصادره به نفع خودش کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
بازم آروق روشنفکری جدی شوما
جون فری اصلا متنو خوندی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
نه هر برداشتی رئیس جمهور درباره دین میکنه کاملاً درسته!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
روحانی قضاوت خودش رو گفته و شریعتمداری قضاوت خودش رو
باید گفتگو کرد کدام قضاوت درست است
یاسر
United States of America
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
عمار جان متنو خوندی؟
دکتر روحانی بوده که می خواهد به هر صورتی شده مذاکرات را به صلح امام حسن علیه السلام بچسپانند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
ایشون ادبیات خوبی داره همین
علی ضد فتنه شریعتمداری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
اگه مردم به خاطر بی بصیرتی از امام حسن رو برگردوندن ولی مردم این دور وزمونه به استناد تمام اشارات رهبری ملتی ارزشمند و آگاه هستند و با آگاهی تمام بنده به عنوان یکی از همین با بصیرتا خواهان صلح و گشایش در امر مذاکرات هستم و از حسین جون خواهش میکنم یه کم بصیرتشون رو بالاتر ببرن تا به جرگه موافقان اتمام تحریمها بپیوندند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
می دونم متن رو نخوندی که اینو می گی. و بدتر اینه که استفاده ابزاری یک رئیس جمهور از یک امام رو نمی بینی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
آنقدر بیکار بودم که تا آخر این 40 تا کامنتی که تا الان منتشر شده رو بخونم. حتی یک نفر (با تاکید بر واژه یک) پاسخ یکی از انتقادات شریعتمداری را نداد. یک چیزی رو خوب فهمیدم و از شما مخاطبان هم به دلیل ایجاد این فهم سپاسگزارم. طرفداران اصلاحات نه تنها به ساده ترین شعارهای خودشان هم احترام نمی گذارند (زنده باد مخالف من)، بلکه به سطح شعور مخاطبشان هم برایشان مهم نیست و فقط اراجیف و توهین نثار کردند.
همین مسیر را ادامه دهید دیگر حتی نیاز به نقد هم ندارید، زیرا همه شما را خوب خواهند شناخت.
آدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
هزینۀ تحریم به دوش ماست نه حسین شریعتمداری!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
کدام مردم؟ خواست مردم در رای دادن به آقای روحانی کاملا واضح بود. اگه اون چیزی که مدنظر شماست خواست مردم بود به کاندیدای مورد نظر شما رای میدادن. بقول رئیس جمهور محبوبتون آبو بریز ..............
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
خدمت ایران آزاد عرض کنم که خدا رو شکر اصلاح طلبا ی مغزی دارن که تراوش کنه سوال اینه که امثال شما از کجا تراوش میکنین؟؟؟؟؟
متین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
منظور همان مردمی است که در همین سایت تصاویر شان درتوزیع افطاری دانشجویان هنر یه پله بالاتر از نظر شما دیده می شود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
سخنان آقای شریعتمداری ناشی از بصیرت بالای ایشان است که نمونه آن را در طرفداری از محمودی در سالهای 84 و 88 و یا طرفداری از اردوان در موقع انتخابات ترکیه ،میتوان دید (شک دارید برید آرشیو کیهان را در آن سالها بخوانید ) اینم یک جواب دندان شکن پس آقای شریعیتمداری با 13 تا طرفدارت (در مقابل 286 مخالفت تا این لحظه) لطفا تراوش فکری نفرمایید که آمار سوتی هاتون کمتر بمونه (فرارو تو رو خدا چاپش کن)
ناشناس
-
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
احسنت
منصور
United States of America
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
حرفش حقه!
درسته که مخالفش هستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
آقاي شريعتمداري لطفا ساكت باشيد زيرا كسي عقايد شما را قبول ندارد
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
آقای شریعتمداری متاسفانه هنوز در رویاها سیر می کند. در حالیکه واقعستهای جامعه چیز دیگری است. وقتی آقای رسائی بعنوان یک نماینده مجلس دلواپس برای تبلیغ دین اسلام بجای آفریقا و کشورهای فقیر ، اروپا را انتخاب می کند ، و بجای رفتن به سوربه و عراق برای دفاع از عتبات ، مسیر بی خطر را انتخاب می کند ، آقای شریعتمداری از کدام مردم حرف می زند. ایشان متاسفانه سوار است و از پیاده خبر ندارد. از فقر و بیکاری و کارتن خوابی و هزاران مشکل دیگر مردم بی خبر هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
جالب بود
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
حاج حسین خسته نباشی. بهر حال این روزها فشارها بر شما دلواپسان از مشکلات مردم بی خبر زیاد است و هر چی انتقاد کنید حق دارید بهر حال باید این سوپاپ اطمینان یک جایی این فشار ها را تخلیه کند حالا با چه بهتر که از طریق امامان باشد.
خدا حفظت کند کاری به بقیه مسایل نداشته باش بقیه اش قابل تحمل خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
حاج حسن روحانی خسته نباشی. به هر حال این روزها فشارها بر شما غربگرایان از مشکلات مردم بی خبر زیاد است و هر چی سرکوب رسانه ای کنید حق دارید به هر حال برای اطمینان هم که شده باید پشت یک جایی خودتان را مخفی کنید. اما چه بد که پشت امامان مخفی شدید.
هرچه را تحمل کنیم این یکی دیگر قابل تحمل نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
مغلطه، مغلطه و باز هم مغلطه.
منصور
United States of America
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
خواهش می کنم بیان بفرمایید کجاش مغلطه بوده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
جهت افزایش آگاهی خودم لطف بفرمایید و بگویید کجایش مغلطه بود.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
من به روحانی رای دادم تا جلیلی رای نیاره ! الان هم دوس دارم توافق صورت بگیره تا فقط و فقط چهره شریعتمداری و رسائی و ..و رو ببینم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
جواد ظریف گفته«برخی اختلافات باقی است همه مردم دعا کنند تا ان شاالله هر چه صلاح کشور، اسلام و مسلمین و مردم خوب ماست در این شب مقدر شود.»

«خداوکیلی» آنها که دو سال است «سعید جلیلی» را کینه توزانه و از سر غیظ و نفرت مورد شماتت قرار می دهند که:
مذاکرات سیاسی کلاس فلسفه و محل بیانیه خوانی نیست(!) خداوکیلی اگر این حرف را «جلیلی» زده بود آقایان اصلاحچی سقف آسمان و حنجره مبارک خود را هم زمان و توامان با نعره های گوش خراش نمی شکافتند که:
عوام! مذاکرات سیاسی که جای نذر و نیاز و دعا و توسل نیست!
رعیت! کار هر بز نیست خرمن کوفتن ـ گاو نر می خواهد و مرد کهن!
بی سواد! حالا بشین و ببین ظریف چی کار می کنه!؟ اسمش ظریفه ولی کولاک می کنه!
بگذریم!!!
منصور
United States of America
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
بر منکر مخالف توافق لعنت!
اگه توافق بشه و به فرض محال، که همه چی رو داده ایم و هیچی نگرفتیم، اونوقت خیلی دوست دارم ببینم چهره اتون چه جوریه؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
من هم به جلیلی رای دادم و مطمئنم که مذاکرات شکست خواهد خورد و بعد از آن هم خیلی دوست دارم چهره شما و امثال شما را ببینم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
چقدر من از اين ادم بدم مياد
علی
United States of America
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
یکی از معصومین:
نبین که چه کسی داره چی میگه! ببین حرفشه چیه!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
بدت میاد چون نمی خوای حرف حق رو قبول کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
آقا چرا ما اینقدر متعصبیم
بابا داره حرف حق میزنه دیگه
چه مقایسه ای بود بین صلح امام حسن ع و مذاکرات هسته ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
واقعا می خوام بدونم اونایی که منفی می دن طرز فکرشون چیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
همون مقایسه ای که همیشه درمورد ... و امام حسین انجام میشه!! اینا از تاکتیک خودشون یعنی مصادره دین در جهت منافع و اهدافشون گل خوردن اینجور خونشون به جوش اومده :)))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
تنها معیار دریافت نظر اکثریت مردم برگزاری رفراندم می باشد نه راهپیمایی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
و نه آتش زدن اتوبوس و مسجد و....
وحید
United States of America
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
احسنت! با یک جمله کل استدلالشونو باطل کردین
ن.ش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
انتخابات راست جمهور ی خودش یه رفراندوم بود .تو این همه پرسی همه به حفظ حقوق هسته ای رای دادند.چون شعار همه ی کاندیداها حفظ حقوق هسته ای بود وهیچ کدوم از کاندیدا ها شعار هسته ای رو نمیخام سر ندادند .از جمله اقای روحانی که شعار هم سانتریفیوژ باید بچرخه هم چرخ زندگی مردم را انتخاب کردن .
ناشناس
Finland
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
وقتی خود آقا با ارجاع به مفهوم نرمش قهرمانانه با صلح امام حسن مقایسه کردند تو دیگه چی چی میگی؟

واقعاً که باید ولایتمداری را در عملکردتان مشاهده کرد نه در ادعایتان
مهدی
United States of America
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
یاران امام حسن در اون دوره کی بوده؟
متن صلح رو نگاه کنید همش امام از موضع قدرت حرف زده و بحث تعامل با کدخدا نبود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
واژه ولایت مداری رو از مخاطبان فرارو شنیدن خنده داره.
مهدی110
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
دمش گرم به خدا
ناشناس
Singapore
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
اينها رو براي كي مي نويسي حاجي؟ نه، خدايي براي كي مي نويسي؟ يه نگاهي به تيراژ روزنامه ت بكني خيلي چيزا دستت مياد. مي دونم لقمه رو دارن از دستت مي گيرن عصباني هستي. ولي ديگه قرار نيست براي ملت و دولت و مجلس و ... مملكت تعيين تكليف كني كه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
دلم خواست يكبار هم كه شده ازصحبتهاي رييس جمهور تمجيد كند .فقط مطالب منفي وبدبيني منتشر مي كندكه اين هم ديگر تكراري وقديمي شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
ایشون فقط اوشون پاکدستو دوست داشتن :)))
عبدالمجید
Kazakhstan
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
حقیفت همین است که اقای شریعتمداری گفته اند .الان کدام یک از فرماندهان نظامی ومردم پشت وروحانی خالی کرده اند که باید صلح امام حسن انجام داد.امام حسن درخانه هم جای امنی نداشت .نکنه حسن روحانی درخانه اش جای امنی ندارد میخواهد صلح امام حسن امضاءکند بامعاویه زمان
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
برادر حسین شما بی زحمت به روزنامه ات برس و از تیترهای نا امید کننده استفاده فرمایید. تا خدایی نکرده به دلالان تحریم لطمه اقتصادی وارد نشود.
مهدی
United States of America
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
فعلا فعالان پرونده کرسنت دلالان تحریم اند.
سعید مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
برادر حسین شما که نفست از جای گرم میاید اجازه بدید مردم مخالف عقیده شما هم یک تجمع داشته باشند باور کن عمو حسین 30 برابر تجمع شما میشوند به شرط یکه نگویید بی بصیرت و فتنه چون همه طرف دار انقلابند و با دلواپسان همخوانی ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
منظورت مردم خداجوی ظهر عاشوراست دیگه؟
ناشناس
Germany
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
مردم به دنبال یه لقمه نون و آسایش زندگی هستن، نه جنگ،
8 سال جنگی که پشت سر گذاشتن تا نسلها اونها رو از جنگ بیزار کرده
منصور
United States of America
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
آسایش به چه قیمت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
سورس کجایی که یادت بخیر!
مردم
United Arab Emirates
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
حسین آقا میخواستید برنده 25 خرداد می شدید برنده انتخابات آقای روحانی است فعلاً سکوت کنید تا انتخابات دیگر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
مگر شما سال 84 و 88 سکوت کردید
منصور
United States of America
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
آزادی بیانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
هزار احسنت به ناشناس 12:10
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
ناشناس 12:10 نه سکوت نکردیم اما از هرطرف زخم خوردیم و ماندیم. تا کور شود هرآنکه نتواند دید
ناشناس
Germany
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
وکیل الرعایا جز در موارد مربوط به کجروی های دولت نهم و دهم...! علتش هم اینه که اون موقع عدالتی برقرار بود که رعایا نیاز به دفاع و وکالت نداشتند.
حقیقت جو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
هنوز باورت نشده که اکثریت قریب به اتفاق دنبال ای توافق هستند کسی که خود رو به خواب زده هیچوقت نمیشه بیدارش کرد چون اصلا خواب نبوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
بله ولی چه توافقی؟
ایران من
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
جالبه، زمانی که به سود شریعتمداری و دار و دستش باشه از هر مثالی در تاریخ اسلام برای مشورع جلوه دادن شرایط کنونی جامعه استفاده می کنن و گردنشون هم درازه. چی شده که حالا اینجور از صحبت های دکتر روحانی و قیاس صلح امام حسن (ع) با مذاکرات هسته ای ناراحت شدند؟؟؟!!!
وارونه
United Arab Emirates
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
چرا يكي نيست از اين آقا سوال كنه چرا خودتون هر وقت بخواييد ميتونيد آز روايات ائمه براي توجيه رفتارهاي متحجرانه تون استفاده كنين ولي طرف مقابل اين حقو نداره ؟؟؟؟!!!!
بینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
آیا رای بیش از 50 درصد مردم در انتخابات ملاک نیست مردم در همان روز قاطعانه خواستار بر چیده شدن تحریمهای نا خواسته واز بین بردن اثرات کاغذ پاره ها وسایر دیالوگهای ریس جمهوری که از اصول گرایان بود شدند پس به خواست مردم هم توجه بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
قاطعانه (زیر 51 درصد) خخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
8درصدی ها ساکت باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
هرچی گشتم در این "وجیزه" اثری از جورج سورس نیافتم!!!!
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
بی خیال حاج حسین توافق شد رفت. زیاد حرس نخور .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
روحانی یکی از باسوادها که میگفتی به میدان بیان پیدا کردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
خوش به حال تو و اوباما
منصور
United States of America
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
والله ما موافقیم توافق بشه،
دوست دارم بشه و با مرام کدخدا آشنا بشیم.
ای خدا توافق بشه اگه نشه همین شما ها میگید نزاشتن!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
الانم شما و رسایی و الباقی دلواپسان درصف اسرائیل و عربستان قرار گرفته اید آقای حسین
حجت
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
وقتی شما مخالفینتون رو به طلحه و زبیر و... تشبیه می کنید مگه دلیل و مدرک میارید؟ البته واقعیت اینه تمام این تمثیلات جنبه تبلیغی داره و تاریخ هیچ وقت تکرار نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
لطفا اول مقاله شریعتمداری را بخوانید و بعد کامنت منفی بدهید!!! حرفهای این مقاله انصافا همه منطقی و درست است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
نمیشه باید آروق روشنفکری از خودمون خارج کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
وقتی بخونی دیگه نمیتونی آروق روشنفکر بزنی
ناشناس
-
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
درود برغیرتت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
چطور ظهر عاشورا را ميشود مقايسه تاريخي كرد اما صلح امام حسن را نمي شود؟؟امام حسين بناي جنگ نداشت اما نان يزيد و يزيديان در جنگ و كشتار بود حال بايد ديد چه كساني از جنگ دنبال نمدي براي كلاه خود ميگردند..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
خودت دونستی چی گفتی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
ناشناس 12:16 کاملا واضحه این بنده خدا چی میگه. اگه متوجه نمیشی به یه بزرگتر بگو برات توضیح بده.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
کلا حسین شریعتمداری متخصص همه چیز هست .معلوم نیست چرا تو انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمیکنه تا مردم وکشور رو نجات بده!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
زیباکلام چی؟
حسین
United States of America
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
دکتر زیبا کلام که متخصص ترن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
درود در آقای شریعتمداری با این استدلال. آفرین.
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
ایکاش میشد مثل یونان در برخی موارد اساسی نظر سنجی عمومی برپا میشد تا مشخص بشه که این مردم که آقای شریعتمدار میگن چند نفرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
نظرسنجی رو 2هفته قبل یکی از سایت های اصلاح طلب گذاشته بود ولی بعد 2روز چون نظرات مردم به مزاقش خوش نیوم زود برداشت
منصور
United States of America
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
می ترسم نتیجه اش به کامتون خوش نیاد بگید تقلب شده دوباره آشوب کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
50 درصد روحانی+ 30 درصدی که کلا مخالفن و معمولا رای نمیدن+ بخش زیادی از رای آقایون رضایی و قالیباف که صرفا به خاطر عملکردشون بوده مخصوصا آقای قالیباف که باعث شدن رای آقای روحانی تو تهران به 50 نرسه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
شرایط ما شرایط صلح امام حسن نیست چون انقلاب و حکومت اسلامی با بالندگی راه خود را در دل توده های مختلف باز کرده اما راجع به مذاکرات این مذاکرات و توافق یک داد وستد معقول است که تمام حکومتهای دارای اصالت انجام می دهند ما باید اقتصاد کشور را با تمام امکانات داخلی و خارجی بازسازی کنیم تحریمها سم قاتلی است که تمام زحمات را به هدر می دهد امثال آقای شریعتمداری نمی توانند با این تحلیلها بر واقعیت پرده و نقاب کشند
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
می خواد بگه که منم هستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
نه فقط زیباکلام هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
کلا هر جا به نفعش باشه از تمام داستان های تاریخی استفاده می کنه. هرجا به ضررش باشه مصداقی برای اون پیدا نمی کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
درود بر روحانی و لاریجانی
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
اتفاقا الانگفتی هم خیلیها که دم از ولایت میزنند در زمین دشمن بازی میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
شما ها فعلا مسموم هسته اي هستيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
فرارو الان دو ساله مقاله های شریعتمداری را که منتشر می کنی، کامنت های هوادارانت رو می خونم

اصلا کپی پیسته!
انگار این رفقای شما یه متن از پیش آماده دارن، اسم شریعتمداری رو که می بینن پیست می کنن!
حاضرم قسم بخورم 90 درصد هوادارن دولت که میان اینجا کامنت می ذارن حتی مطلب رو نمی خونن، فقط یه تصور توهمی دارن بر مبنای اون توهم خودشون یه چیزی می نویسن
از کامنت هاشون تابلوئه که حتی زحمت خوندن متن رو به خودشون ندادن، که بعد چیزی که می نویسن مشتشون رو باز نکنه!
تابلو زدن به جاده خاکی!

به کامنت های شما مرغ پخته درون قابلمه هم می خنده!


البته تعجبی نداره، دولتی که حرفی برای گفتن نداره و در میدان منطق و استدلال دستش حسابی خالیه و به همین خاطر به حاشیه سازی و جنجال آفرینی و فحاشی روی میاره، باید هم مشتی هوادار چشم و گوش بسته مطیع داشته باشه، که هم برای مزخرفات و خزعبلاتی که به اونها تحویل می ده بدون اندک تأملی کف بزنن، هم به نقدهای منطقی و محکمی که دولت از مواجهه با اونها هراس داره و تا حالا جرأت مواجهه با اونها رو پیدا نکرده، چشم بسته فحش بدن!

این هوادار زیبنده این دولت تزویر و تحقیره!

اما
فبشر عباد، الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
برات متاسفم
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
اين اقاي شريعتمداري اگه زمان امام حسن ع هم زندگي ميكرد به امام حسن ع هم بخاطر صلحش به معاويه ايراد ميگرفت چون همان موقع هم كساني بودند كه موافق امام حسن ع بخاطر اينكه با معاويه صلح كرده نبودند خداوند همه را ازجمله اقاي شريعتمداري را به راه ذرست وراست هدايت كند
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
فقط واقعه عاشورا رو میشه مثال زد و شباهت به جریانات امروز داد؟ ضمنا مگه جنگ امروز جنگ شمشیر و نیزه هست که فرمانده های اون دوران رو به فرمانده های ارتش و سپاه تشبیه کردند که تعدادمون برابر هست پس بیا بجنگیم !! خیلی واضحه که با وجود برتری نظامی ایران در منطقه و نسبت به خیلی از کشور ها هنوز مقابل کشوری مثل آمریکا حرف زیادی برای گفتن نداریم. به خصوص که اگر خدای نکرده جنگی صورت بگیره مقابل فقط یک کشور به اسم آمریکا نیست.
اکبر
Canada
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
شریعتمداری خسته کننده و دلواپس دلهمزن شده .
ح ـ س
Finland
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
رئیس جمهور خود فردی عاقل و بالغ است و به وکالتاز اکثریت مردمی که به او رای داده اند تصمیم عاقلانه ای گرفته اند شما اگر با یک تصمیم عقلایی مشکل دارید مشکل خودتان است حلش کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
شرایط ما شرایط صلح امام حسن نیست چون انقلاب و حکومت اسلامی با بالندگی راه خود را در دل توده های مختلف باز کرده اما راجع به مذاکرات این مذاکرات و توافق یک داد وستد معقول است که تمام حکومتهای دارای اصالت انجام می دهند ما باید اقتصاد کشور را با تمام امکانات داخلی و خارجی بازسازی کنیم تحریمها سم قاتلی است که تمام زحمات را به هدر می دهد امثال آقای شریعتمداری نمی توانند با این تحلیلها بر واقعیت پرده و نقاب کشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
اين آقا به كمتر از جنگ رضايت نمي دهد و عاشق شهادت همه ي جوانان ايران است
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
آقای شریعتمداری که از حضور مردم برای شهدای غواص یاد می کند آیا این حضور را پای مخالفت مردم با توافق هسته ای می گذارد؟ آنهایی که آمده بودند روی پیشانیشان نوشته بود مخالف توافق هسته ای ؟ ثانیا اینکه آقای شریعتمداری شما که از حضور پر شور مردم در صحنه ها یاد کردی آیا حضور پرشور مردم پای صندوق های رای یه روحانی را فراموش کردی.
من یک ایرانی هستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
حاج حسین یا عنوانی دیگر یا نام دیگر نمی شناسم ایشان کی باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
حسين آقا اين "نرمش قهرمانانه" رو خواهشن معني كنيد و ارتباطشو با صلح امام حسن با ذكر مثال توضيح دهيد؟
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
باسلام
انتظار دارم برادر حسین
در روزنامه کیهان دو مطلب رو
تیتر کنه
1. ماخواهان رفراندم درارتباط با
توافق هسته ای هستیم
2.ماخواهان رفراندم درارتباط با
عملکرد رسانه ملی هستیم
تامشخص شود مردم چه می گویند و چه می می خواهند
فرزان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
صد رحمت به سوفسطاییانی که با سقراط مجادله می کردند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
حرفهای اقای شریمتداری بیشتر درحد شعار است وبهدرد اداره کشور نمی خورد بیشتر به درد انشای کلاس ویا مقاله های رورنامه های دلواپس می خورد.
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
حق كاملا با اقاي شريعتمداري است مردم بصيرت نداشتند و اقاي روحاني را انتخاب كردند اگر بصيرت داشتند اقاي جليلي نستجير بالله را انتخاب ميكردند حالا هم اقاي روحاني نبايد دنباله رو مردم بي بصيرت باشد بايد كاري كند كه مورد رضايت علمدار بصيرت حاج حسين شريعت باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
خیلی باحال بود
فرزند شهید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
عقل کل،دانای کل،اشراف کل
یعنی متخصص در تمام امور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
جلال آل احمد :

مملکتی که خرانش زیادند
خر سوارانش هم زیاد می شوند

بله حاج حسین بیا پایین از رو دوش این مردم ...............
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
اول ریس جمهور بعد ریس مجلس ببینیم بعدی کیه..راستی حاج حسین میدونستی قاتل امیرالمومنین حافظ کل قرآن بود..خوارج رو میشناسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
به آقای شریعتمداری بفرمائید شما در دوران دفاع مقدس چرا در این سیل و غلغله قرار نگرفتیذ و حتی چرا اکنون در ردیف مدافعان حرم و جنگ با داعش فقط نقش به اصطلاح انقلابی را به خود گرفته اید و چرا شما که لبا سمقدس پاسداری را یدک کشیدید به آن خیانت کردی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
ورق پاره کیهان را باید ممنوع الچاپ کنند تا بیش از این سوهان روح مردم نباشد و آرامش جامعه را هدف نگیرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
اینم از ازادی بیانتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
حاج حسین ازاین صحبتهازیاد میکنه به زعم این اقاهمه نادرست میگن به غیر ازایشان وهمپایگی هاش حالاهم که شریک غم نتانیاهوشده وحواس نداره اخه ممکنه به یاری خداوکوری چشمه بعضیها توافق بشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
حاجی جون

الان هم توافق هسته ای را به رفراندوم
بذارن اطمینان داشته باش بیش از
90 درصد مردم به صلح رای خواهند داد

حتی باز اطمینان داشته باش که
بالاتر از اون و رابطه با آمریکا را به
رفراندوم بذارن باز مردم بالای 90
درصد خواهان رابطه با آمریکا هستند.

چرا سرتان را مثل کبک زیر برف کردید؟

این ادا و اصول انقلابی گری شما به
درد ملت نمیخوره , فقط باید گذاشت
در کوزه.

این ملت جواب شما را در انتخاب جناب روحانی دادند ولی شما از
رو نمی روید , شما برو دنبال جلیلی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
حاجی چرا اینقدر از تعداد مردم در تجمعاتی که قابل شمارش و بررسی نیست مایه می گذاری؟ بهتره در مورد نظرات مردم نظرسنجی برگزار بشه. یا اینکه به برآیند رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری توجه کنی!
دنا
-
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
من نمی داتم آنموقع که احمدی نژاد بعد انتخابات حکایت طلحه و زبیر را پیش کشید و شبیه سازی می کرد و هزار فتنه درست کرد و هزار خطا کرد کشور را به گند کشید تا آنجا که جلوی فرمان رهبری هم ایستاد شریعتمداری کجا بود خواب بود یا خودش را به خواب زده بود ؟ تف بر این گونه قضاوت ها تف
حسین
United Arab Emirates
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
شریعت مداری احمدی نژاد را گفتمان امام رهبری می دانست وهیچ انتقادی را به او بر نمی تافت.حالا پشت رهبری قایم شده وسیاه نمائی می کند
بیدل
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
اولین کسی که با نتانیاهو همدست و علیه ملت ایران و نظام قلم میزند و در لباس دوست ولی بالاخره دستت رو میشه.
دهشالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
برادر حسین لطفا خاموشششششش
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
آقای شریعتمداری چقدر حقوق میگیری ؟ فقط همین یه سوال رو برای مردم شفاف بگو... بقیه اش رو مردم قضاوت میکنن... لطفا حقوق و مزایای ماهیانه تان را مستند به اسناد متقن ارائه کنید.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv