bato-adv
کد خبر: ۲۲۹۳۱۶

نامه انتقادی زیباکلام به روحانی

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۴
صادق زیباکلام با نگارش نامه‌ای سرگشاده به رییس‌جمهور از سخنان روز گذشته او در روز ملی فن‌آوری هسته‌ای انتقاد کرد.

صادق زیباکلام در نوشتاری خطاب به حسن روحانی نوشته است:

«بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران شیدالله ارکانه

با سلام وعرض ادب، برخی بیانات آن بزرگوار در سالروز ملی هسته‌ای جای تامل بسیاری دارد.از جمله فرموده‌اید "۱+۵ دنبال این بود که ملت ایران را از اراده توسعه و اقتدار ملی باز دارد، دید که نتوانست و تا ابد نخواهد نتوانست"؛ "چرا دارو و گندم را بر ما تحریم کردید؟" در مورد دارو غربی‌ها می‌گویند که جزء تحریم‌ها نبوده. اما فرض بگیریم که دروغ می‌گویند. در مورد گندم اما دیگر شک و شبه‌ای باقی نمی‌ماند. ما در سال ۹۱ یعنی در اوج تحریم‌ها ۶ میلیون تن گندم وارد کردیم که عمدتا از آمریکا بود. اما اصل حرفم با حضرتعالی در فقره دیگری است.

جناب آقای روحانی، دوازده سال است که ما به جای بیان علت واقعی مخالفت غربی‌ها با برنامه‌های هسته‌ای‌مان مشابه همین ادبیات جنابعالی را بیان کرده‌ایم. این که غربی‌ها نمی‌خواهند ما به پیشرفت‌های علمی دست پیدا کنیم؛ غربی‌ها چشم دیدن پیشرفت‌های اقتصادی و صنعتی که فعالیت‌های هسته‌ای برای کشور به‌بار می‌آورد را ندارند؛ غربی‌ها می‌خواهند ما را وابسته نگه دارند؛ غربی‌ها خودشان از تکنولوژی هسته‌ای برخوردارند اما نمی‌توانند ببینند یک کشور مسلمان و مستقل هم از این فن‌آوری برخوردار باشد و قس علیهذا... در حالی که دست کم حضرتعالی می‌دانید که صورت واقعی مساله چیست. شما می‌دانید که علت نگرانی غربی‌ها به‌واسطه توان بالقوه‌ای است که غنی‌سازی در اختیار ایران قرار می‌دهد. یعنی در اختیار کشوری که بارها مسوولان آن از بین بردن اسراییل را اعلام کرده‌اند.

کتمان علت اصلی مخالفت و نگرانی غربی‌ها از فعالیت‌های هسته‌ای‌مان و درعوض تقلیل دادن آن به دشمنی آن‌ها با موضوعات دیگری هم‌چون استقلال‌خواهی یا اسلامیت ما، یا مخالفت نظام سلطه با پیشرفت‌های علمی و اقصادی ایران اسلامی (یعنی دقیقا آن چه که جنابعالی می‌فرمایید) سبب شده تا یک قداستی برای فعالیت‌های هسته‌ای‌مان ظرف دوازده سال گذشته به‌وجود بیاید. دوازده سال است که به‌جز تقدیس و تکریم و مدح و ثناء سخن دیگری برای این بت عیار جایز نبوده. دوازده سال است که بسیاری از حقایق هسته‌ای از مردم دریغ شده. آیا مردم می‌دانند هسته‌ای چه هزینه‌هایی مستقیم و غیرمستقیم (در قالب تحریم‌ها) برای کشور داشته؟ آیا می‌دانیم کشوری که نه سرانه خیلی بالایی در آموزش و پرورش و بهداشت و درمان دارد و نه بودجه چندانی برای حفظ و حراست از محیط زیستش هزینه می‌کند، درعوض برای برنامه‌های هسته‌ای‌اش چگونه دست و دلبازانه خرج می‌کند؟ ملاحظات زیست محیطی نیروگاه‌های هسته‌ای و در عوض مزیت‌های تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر به‌کنار، آیا در این دوازده سال حتی یکبار ملاحظات بنیادی "هزینه- فایده" یا "توجیه اقتصادی" برای برنامه‌های هسته‌ای‌مان لحاظ شده‌اند؟ حال که صحبت از اقتصاد شد، آیا هزینه تغییر ریل برنامه‌های هسته‌ای از مسیر دوران آقای احمدی‌نژاد به مسیر جدید بعد از توافق لوزان تخمین زده می‌شود چقدر خواهد شد؟ آن همه هزینه که در دوران آقای احمدی‌نژاد صرف برنامه‌های هسته‌ای شدند بعد از توافق چه فایده و کارایی خواهند داشت؟

نه جناب آقای روحانی، همه این‌ها فدای سر آمریکاستیزی و کاربردی که مناقشه هسته‌ای به‌عنوان ابزاری در جهت آمریکاستیزی پیدا کرده است. اگر به‌راستی معتقدید که مخالفت غربی‌ها با برنامه‌های هسته‌ای‌مان به‌قول شما به‌واسطه پیشرفت‌های مشعشعی است که هسته‌ای برای کشور به ارمغان می‌آورد، پس مخالفان لوزان و دلواپسان خیلی هم بی‌راه نمی‌گویند. آن‌ها می‌گویند رییس‌جمهور انقلابی‌شان سرعت برنامه‌های هسته‌ای کشور را به نسبت دورانی که جنابعالی مذاکره می‌کردید چندین برابر کرد ولی توافق لوزان کم و بیش سرعت برنامه‌های هسته‌ای کشور را باز می‌گرداند به دوران ما قبل آقای احمدی‌نژاد. نه جناب آقای روحانی عزیز، کاربرد اصلی هسته‌ای بیش از آن که در صنعت و اقتصاد و توسعه علمی کشور باشد در برافراشته نگه داشتن پرچم پر افتخار آمریکاستیزی، غرب‌ستیزی و استکبارستیزی بوده. فقط کافی است نگاهی اجمالی به مخالفان و موافقان لوزان بیاندازید تا در یابید که اتفاقا بسیاری متوجه ریشه مناقشه شده‌اند.

ایام بکام باد

صادق زیباکلام

بیستم فروردین یکهزار و سیصد و نود و چهار»
ناشناس
-
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آقای دکتر خواهش میکنم در نامه های بعدی از کلمات عربی نظیر این "و قس علیهذا" استفاده نکنن
سلام
Azerbaijan
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اقاي زيبا كلام ...كلام شما متين ...اما از خودتان پرسيده ايد كه چرا اسراييل و امريكا تو اين منطقه اينقدر جولان مي دهند ...نفت و گاز ...اينجا گنج اقتصاد جهان را دارد ...اصل ماله نفت و گاز ه وگرنه كجاي عربستان استراتژيكه ...اسراييل و امريكا نفت را براي پشتوانه دلار مي خواهند ...كل اپيك و گردش مالي ان بر اساس دلاره ...دعوا سر امنيت اسراييل هست ولي امنيت اسراييل براي چپاول نفت و گاز منطقه به نفع دلار امريكاست ...دعوا اقتصادي است و هر دعواي اقتصادي ...دعواي علمي و توسعه اي و قدرتي هم دارد ...شيعه نمي خواهد نفتش -پشتوانه دلار شود ...بنا براين حرفهاي اقاي روحاني درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
در بیان امریکا ستیزی فقط همین مانده که باختهای نیم ملی فوتبال را هم گردن امریکا بیاندازیم.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آیا هیچ فکر کرده اید در این 12 سال چین وروسیه کمک که چه عرض کنم پدر ملت ایران را درآوردهاند حلا غرب بد اروپا استعمارگر آمریکا جهانخوار و همه دنیا بد چس با کدام دولت ها باید رابطه داشت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ممنون که حرف حق را می گویید
انتشار یافته: ۱۶۳
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
جناب زیبا کلام عزیز. به راستی اگر غربی ها با ما در ستیز نیستند چرا به تعهدات خود در نیروگاه بوشهر و دارخوین علیرغم پیشرفت 70 درصدی بوشهر عمل نکردند؟ اگر در آن زمان بوشهر را راه انداخته بودند و 2000 مگاوات برق تولید شده بود و.... ما نیازی به تلاش داشتیم؟! هر چند خوانندگان فرارو ضد انقلاب محض اند ولی واقعیت چیز دیگری است . تحریم بانک مرکزی یک کشور کی و کجا سابقه داشته است؟
ناشناس
United States of America
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
چه دوست داشته باشیم چه دوست ناداشته باشیم، آقای ظریف در حضور وزرای ۶ کشور اصلی‌ دنیا، توافق کرده و حالا جزئی از تعهدات ایران است، باید قبل از اینکه آقای ظریف و روحانی به هم تبریک میفرستادند، برای تحریمها و سرکشی آژانس به هر جا و... فکری کرده بودیم... حالا هر گونه عدم همکاری ایران ، یعنی‌ نزدیک شدن بیشتر ایران به تحریمهای بس ساختار که در نهیات هم دوباره مانند همه ۱۰ سال گذشته، مجبور خواهیم بود ، از موضع بس ضعیفتری، به توافق جدید برسیم... اصولاً تا زمانیکه آرزوی مرگ برای طرف مقابل می‌کنیم و در یمن و سوریه و عراق و لبنان و غزّه همه جوره امکانات در اختیار دشمنان آنها می‌گذاریم، رسیدن به توافقی که حداقل امتیاز را برای ایران داشته باشه، رویائی شیرین بیش نیست... آنها هرگز تحریم را ٔبر نخواهند داشت که ما راحتتر بتوانیم از دشمنان آنها حمایت کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
شما هنوز نمی دونی که بوشهر 1000 مگاواته فقط؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
به راستی توقع داری بیان برای کسانی که از صبح تا شب خواهان مرگشان هستند و راست و چپ تهدید به نابودی خودشان و دوستانش می کنند نیروگاه بسازند!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
ببند .... به چه حقی دیگران و ضد انقلاب میدونی؟چون اهل ساندیس و مفت خوری نیستند؟
ناشناس
Kazakhstan
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
اول که 2000 نیست و 1000 مگا وات هست بعد هم ضد انقلاب با معترض فرق داره بعدتر هم ما ضد انتقلابیم قبول تو برا چی اومدی فرارو؟
ناشناس
Finland
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
شما دلواپسان اصلا میدونید 1000 مگاوات یعنی چقدر؟ یا در توسعه که قراره 2000 در آینده دور بشه یعنی چی؟
1000 مگاوات برای صنعت برق یعنی هیچی!!!
مصرف خودش و مسکن کارکنانش میشه فقط!
ناشناس
Bahrain
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
شيدالله أركانه را خوب اومدي ....هههههه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
اگر انرژی هستهای خوب نیست چرا همه کشورهایپیشرفته و بعضی از کشورهای در حال توسعه بدنبال آنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
محض اطلاعتون آلمان اکثر نیروگاهاشو از مدار خارج کرده و بدنبال توسعه تجدیدپذیرهاست
ناشناس
Finland
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
سرگیری استفاده ژاپن از انرژی هسته‌ای
http://www.tabnak.ir/fa/news/489183/
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
پول داری!؟ بده روسیه تا صدتا برات بسازد و اگر دانشمندان جوانتان می توانند بسازند. اول نیروگاه را بساز و بعد دنبال سوختش باش.
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
حالا بقیه کشورا چی؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
احسنت. و یک خاصیت دیگر امریکا ستیزی اینه که تمام بدبختیهای مردم که ناشی از رانت و اختلاص و انحصار و فساد اقتصاد سیاسی است را به گردن دشمن می اندازیم که صدای مردم هم در نیاد.

فرارو همچنان شجاع باش و منتشر کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
احسنت
ناشناس
Saudi Arabia
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
من با فرمایش ناشناس 12:58 بسیار موافقم.
سعید
United States of America
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
با حرفت موافقم. البته اختلاس
ناشناس
Finland
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
پیشنهاد میکنم بجای سفارت سوئیس دفتر صادق زیباکلام به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران انتخاب بشه.
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
درود بر صادق زیبا کلام. شیر مادرت حلالت. هیچ جواب منطقی در برابر گفته های شما ندارند. فقط سر و صدا و مفلطه .
ناشناس
United States of America
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
احسنت..گل گفتی...!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
حرف حق تلخه. هرچند خودمونو به ناکجا آباد بزنیم
و شایدم به صلاح نباشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
صادق زیباکلام حافظ منافع ملت ایران هس نه آمریکا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ایشون حافظ منافع ملت ایرانه
کمیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
تا امثال شما دلواپسان هستند نیازی به سفارت سوئیس نیست
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اقای زیبا کلام حقیقتو بیان کرده و شماهام دستتون داره رو میشه با این حرفا خودتونو خرابتر نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
چرا یک تحلیل واقعی بقول آقای زیباکلام انجام نمیشه که خیال همه راحت بشه
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
منم با جناب دکتر موافق هستم تمام این مشکلاتی که برای ما بوجود آمده از روی سیاست های خارجی نادرست واحساسی می باشد ومتاسفانه بعنوان خطوط قرمز هم کسی نمیتواند این سیاستهارو به چالش بکشد کشور مادارد هزینه حمایت های بی جا بعضی از کشورهای عربی ومنطقه رو می دهد شما به ائتلاف بر علیه یمن توجه بکنید همه چیز دستگریتان میشود از اول انقالاب تا حالا چقدر اشتباه کردیم
ناشناس
Finland
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
از خودت حرف بزن نه بی بی سی
سالارخان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
فلسطین برای مبارزه با شیعیان یمن اعلام آمادگی کرده کلا هروقت طرف مقابل ما به فلسطین بیشتر کمک کرده رفته طرف اون(قطر و عربستان)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ناشناس 14:41
فرق ما و حیوان در قدرت تعقل است نه تکلم
ما همه پنجره ها رو به روی خودمون باز کردیم تا خودمون تصمصم بگیریم شما هم برو از سوراخی که برات ساختن به دنیا نگاه کن
ناشناس
Slovenia
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
وکیل مدافع آمریکا در ایران کیست دوستان فرارو ؟!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آنان که با افراط کلامی آب به آسیاب دشمنان ایران می ریزند و باعث می شوند تنور ایران ستیزی همچنان گرم و داغ بماند و ایران و ایرانی در طول عمرشان حتی یک روز روی خوش نبینند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
اختلاس کننده ها و کاسبان تحریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
مدافع منافع روسیه در ایران و منطقه کیه ???
سعید
United States of America
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
اونهایی که با کارهای کارشناسی!!! همه دنیا را همراه با اسراییل و بر ضد زندگی مردم بسیج کردند.

بادمون نرفته کسی که همه ادعایی کرد، حتی ادعای سیادت هم کرد!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
کسایی که باعث شدن 5 قطعنامه در ساز مان ملل علیه ایران صادر بشه ونتونستن حتی چین یا روسیه رو قانع کنن علیه ما رای ندن
ناشناس
Finland
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
جناب زیباکلام راه رو اشتباهی اومدید این جا جمهوری اسلامیه شاه های مورد علاقه شما به ویژه قاجار مدتهاست به درک واصل شدند ان زمان گذشت که همفکران شما نفت رو دادن رفت برای انگلیس.
از غرب گرفته تا شرق حق تصمیم گیری برای ما رو نداره.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
مثلا الان تو داری تصمیم می گیری!؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
پس ایران کجایه!؟
ناشناس
Saudi Arabia
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
ناشناس 13:09 عزیز یه سری به سریالهای صداوسیما مثل شب دهم بنداز صداوسیمات همچین از قاجار بدش هم نمیاد!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
همه دارن واسه ما تصمیم میگیرن خبر نداری بینوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
البته از غرب تا غرب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ونفت می رود برای چین کمونیست وآنهم با حجم صدهابرابری واگر گاها دربهایش چیزی بدهند شیر خشک ملامین داروعروسک های بازیافتی از زباله های برزیل است وبرخی دلشان خوش است واستقلال رابا تیم استقلال اشتباه گرفته اند.
کمیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
شرق رو خوب اومدی ...
ولی شمال رو نگفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اگه استاد زیبا کلام راه رو اشتباه اومده شما دلواپسا دارید راه رو اشتباه می رید. اون خائنین اگه نفت رو به انگلیس دادند با راه شما تمام عزت ایرانیا از دست رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
برداشت از نامه آقای زیباکلام: روحانی دروغ می گوید!!! منتظر جواب آقای روحانی هستیم.
ناشناس
Finland
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
مگه رئیس جمهور بیکاره ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
نه گلم. زیبا کلام تنها حرف دل روحانی رو از زبان خودش زد
ناشناس
Slovenia
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
جناب استاد، دلواپسی غربی ها را از برنامه هسته ای ایران گفتند!
پس ایشان هم دلواپس هستند اما از نوع وکیل مدافع آمریکایی - غربی آن!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بجای اتهام زدن جواب بده سید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
کلمه "روشنفکر نما" برازنده ی ایشون است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
بله، دیروز رهبری پاسخ امثال آقای زیبا کلام را دادند.
ناشناس
Finland
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
دقیقا ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
سعید
United States of America
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
به جای اتهام زدن های کیهان وار، با ادبیات خودتان، حرفها را نقد کنید.
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بجاي برچسب زدن، "توجيه اقتصادي هسته‌اي" رو جواب بديد. فقط كلي گوئي و حرفهاي دهن پركن صدمن يه غاز.
البته كه جوابي نداريد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
دم هر چي روشنفکر نما گرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
تو اصلا مفهوم روشنفکر رو میدونی که حرف می زنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
ریشه افکار جناب عالی هم در پذیرش نوکری اربابتان امریکاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
نوکری غرب هزاران شرف دارد به نوکری شرق بی خدا و عرب های که دایم دلارهای ایرانی می خورند وتجاوز هم می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
حالا کی در ایران نوکر شرق و عرب ها ست؟!
نوکر آمریکا که معلومه کیه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
تا به کی قرار است رسانه های اصلاح طلب که خودشون رو حامی دولت میدونن صحبتهای غیر منطقی و ذلیلانه این اقا رو منتشر کنن آن هم دریغ از یک کلمه نقد!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
صحبتهای آقای زیبا کلام کاملا منطقی و صحیح است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
زیبا کلام گل گفته. آقای روحانی نباید حرفهای احمدی نژاد را تکرار کند.
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
با سلام به صادق جان عزیز؛ عزیز دلم برنامه هسته ای ما فقط اقتصادی نیست، لا اقل شما به عنونان یک استاد علم سیاست باید بدانید که نفس داشتن توانمندی هسته ای چه جنبه بازدارنده ای دارد برای ملتی که تاریخ به او نشان داده جز به قدرت ملی خویش به هیچ کس دیگر نمی باید پایبند باشد؛ صادق جان عزیز حداقل شما باید آگاه باشید از عمق اختلافات ایدئولوژیک کشورهای منطقه با ما؛ اگر یادتان رفته جنگ هشت ساله، دعوتتان میکنم نگاهی بیاندازید به نام تیم های فوتبال کشورهای عربی و ببینید چقدر استفاده شده از نامهایی چون القادسیه که یادآور شکست ایران از اعراب است، که بیانگر تنفری است که اعراب از ملت ما دارند؛ صادق جان تنها دوست ما در دنیا ملت ماست، تنها دوست ما خود ما هستیم، همه ما، از دلواپسان تا کسانی که پس از بیانیه سویس پایکوبی کردند؛
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
این همه جوون دانشمند که از کشور رفتند رو نیگه می داشتیم بازدارنده تر بود تا داشتن صرفا غنی سازی
سعید
United States of America
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
بازدارندگی به خاطر ترس دیگران از توان هسته ای، فقط در شرایط جنگی و رجز خوندن هست. در شرایط صلح، دیپلماسی و اقتصاد قوی و خیلی چیزهای دیگر هم هست که بازدارندگی را در بر دارد.
محکوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
فوق العاده بود مرسی دکتر. منتظر جواب روحانی هستیم
ناشناس
Oman
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
باشه عمو جون شمار راست میگی...
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
جواب منطقی بده پسره.
hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
احسنت بر شما، فقط یه ادم فکور و دانشمند و نترس مثل شما این حرفها می تواند بزند. افرین بر واقع بینی شما. لذت بردم
رضا زندیگان
United Arab Emirates
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
استاد زیبا کلام عزیز با سلام و احترام:
لطفا" برای یکبار هم شده نقد برنامه هسته ای کشورمان را بجای مشاهده صرفا"سیاسی و یاشبه سیاسی مطابق دیگر منتقدین یا موافقین محترم.. از این زاویه بررسی بفرمایید که: آیا تمامی این گرفتاریهای ایجاد شده از سوی قدرتهای جهانی در موضوعات هسته ای ایران بخاطر شنیدن صدای زنگ خطر احتمالی شکستن انحصارهای علمی و اقتصادی این بخش از دست آوردهای قدرتهای جهان توسط یک کشوری که خارج از دایره ی تسلط بر آن قرار دارند نیست؟زیرا تاریخ معاصر گواهی میدهد در هر دوره ای بهانه ای برای ورود قدرتهای جهانی در موضوعات متنوع وجود داشته و یا بوجود خواهد آمد ....
آقای روحانی مطمئنا" میداند با همگامی عقلانی در آرمان بهتر میتوان با تلطیف و روزآمد کردن و زدودن جنبه ی افراطی همان آرمانها جامعه را نپاشید و اداره کرد.. ملموس ترین مثال کشور چین... یا همان جمهوری خلق چین که هنوز اسم کاملش در خاطر ملتش و اسناد رسمی بین المللی وجود دارد!!!
سعید
United States of America
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
من متوجه نشدم. خیلی پیچیده و مبهم و با اشارات گنگ نوشته شده بود. بهتر بود روشن تر بیان بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آقای زیبا کلام چرا میخواهید اینقدر دیده شوید.
گل آقا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
باشد که فهمیده شوید
کاربر از همدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
همانطور که در مناسبت دیگری نیز این درخواست را داشته ام نظر دکتر زیبا کلام را درمورد اینکه دربحث محدود کردن قدرت بالقوه برنامه هسته ای ایران مورد نظر امریکا وشرکای ان تامین امنیت رژیم صهیو نیستی است کلا رد نمیکنم ولی در عین حال ایشان را به مشارکت در یک مناظره دعوت میکنم که از مسیر دیپلماس عمومی بتوان به نزدیکی دیدگاه ها کمک نمود و به این پاسخ جواب بدهند حال که ایران در صدد محدود کردن توان هسته وانجام بازرسی های مجاز عرف بین المللی می با شد و بنظر برخی در حد غیر قابل انتظار نیز بوده است در این شرائط مشکل امریکا چیست؟ که حاضر به قبول یک شرائط برابر حقوقی وعملی در مورد انجام همزمان تعهدات ایران وتعهدات غرب در زمینه توقف تحریمها نیست
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
سلام
آقای زیباکلام، این کلام شما به جه منظوری است!!
غرب ستیزی در مقابل ایران ستیزی و اسلام ستیزی غرب است!!
آنها که دایه مهربانتر از مادر نیستند!!
از هول حلیم تو دیگ نیفتیم!!
بگذار دلواپسان هم بروند جهنم گرم شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
ایام به کام ایرانیانی که هیچ مشکلی با هیچ بنی بشری در دنیا ندارند و فقط منافع مای ایران را م یبینند.
سامان
United States of America
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
حرف های کاملن به جا ! آقای روحانی باید بدونن اکثر رای خودشون رو از جامعه نخبگان نگرفتن که بیان حرف های در سطح ادبیات پایین بزنن ، آقای روحانی یک بام و دو هوا نمیشه ! یا شما با اندیشه های نو و ضد افکار ضد غربی اومدین یا نه یکی هستین یکم متفاوت تر قبلی ! خواهش با این رفتار دو گانگی ادامه ندین که آینده خوبی نداره و قطعا هر دو قشر و سطح جامعه را از دست خواهید داد
ناشناس
Finland
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
این رای نخبگان شما حداکثر 3 میلیون روحانی مدیون شما نیست
ناشناس
France
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آفرین...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
متاسفم به دانشگاهی که چنین خائنی که در ان مشغول تدریس خیانت است
hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
علی اقا محترم
استاد نظرشون را گفتند فقط، شما اصلا خودشو ناراحت نکن عزیزم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
منم متاسفم برای دانشگاهی که تنها یک فرد صادق و زیبا کلام در آن مشغول تدریس صداقت است.
اورانیوم غنی شده
Japan
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
متاسفم برای هموطنی که اینقدر راحت یه صاحب نظر رو متهم به خیانت میکنه....از خدا بترس علی آقا
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
چیزی فرق نکرده، عوامگرایی احمدی نژادی در لوای دیگری همچنان ادامه دارد....
ناشناس
Turkiye
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
دکتر زیبا کلام حرفشون متین اما همان طور که طرف مقابل برای ساکت کردن مخالفان حرفهایی میزنه ماهم بارای ساکت کردن مخالفان داخلی باید حرفهایی بزنیم
ناشناس
Finland
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
فکر این بنده خدا کانالیزه شده است. حتی ادعا می کرد که آمریکا هواپیمای مسافری ما را اشتباه زده است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
اون عباسی بود که میگفت هواپیمای امریکا تو طبس پنچر شده
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
درود بر دکتر زیبا زیباکلام
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
دمت گرم
لطفا با مردم صادق باشید
به ضرر خودتون تموم میشه، بهر حال مردم میفهمند، انوقت شما اعتبارتون رو از دست میدید.
بقول ظریف دلیلی برای دروغ گفتن نیست.
ناشناس
Germany
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
دقیقا جلوگیری از دستیابی ایران به انرژی اتمی به خاطر تهدید اسرائیل هست
وگرنه اگه ما نشون میدادیم امنیت منطقه برامون مهمه حتی اجازه داشتن بمب اتمی هم بهمون میدادن..
سیدمهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
مطمئن باش کسی به نقدهای شما کار نداره جناب زیبا کلام
ناشناس
Hong Kong
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
امروز جمعه است و مثل اینکه فرارو مثل همیشه امروز تعطیله و نظراتو نمیذاره!
ولی خواستم درود بفرستم به آقای زیباکلام.خوبه که در این وانفسا یه نفر هست که صادقانه به مثابه اسمش خیلی از سیاستها رو به چالش میگیره.واقعا بعضی ادعاها با عملکردها نمیخونه.مثلا اینهمه ادعای دفاع از حق دیگران ولی در داخل... بهرحال باید سانسور کنم که فرارو بتونه بذاره.اگه بذاره!!
یکی از همین مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
حالا بیشتر متوجه میشم عظمت فرموده ی سالار شهیدان رو که فرمودند : اگر دین ندارید لا اقل ازاده باشید. اقای زیبا کلام شما اگر زبانم لال دین نداشته باشید بی شک ازاده هستید. من مثل بعضیها از طرف ملت مایع نمیذارم و میگم این حرفها حد اقل حرف دل من یکی بود.
ناشناس
Finland
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آقای زیباکلام مگه شما نگفتید برداشتن کلی تحریم ها بصورت یکجا خواست مخالفین دولته؟ در حالیکه این خواست مردمه و دستاوردی خوبی هست
رهبر انقلاب و رئیس جمهور بطور صریح گفتند تحریم ها باید یکجا برداشته بشه
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
تمام ایرانیان آرزو دارند که تحریم ها یکجا لغو شود اما صحبت آقای زیبا کلام در رابطه با موضوع دیگری است.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
چرت و پرت مینویسه. ملت فقط پیرو رهبری هستن و کاری به اراجیف ایشون یا مخاطب نامه ندارن
hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
دقیقا منظور شما از ملت کدوم ملته؟؟؟!!!!!!!!
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
ملت چهار میلیونی منظورته دیگه؟ یک بار هم شده به ترس از به رفراندم گذاشته شدن این قضیه فکر کنی برادر؟؟
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
ملت پیرو عقل و کنطق هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
از طرف خودت حرف بزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آقای زیباکلام حرف های شما قدیمی شده...

حرف جدید ندارید؟!!!!!!!!!!!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
وقتی همون حرفهای قدیمی رو نمیفهمی چه حاجتی به حرف جدیده!!؟
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
چون مشکل ما قدیمی است و حل نشده.
اورانیوم غنی شده
Japan
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
مال شما قدیمی تر!!!
sohrab
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
من به مطالب آقای دکتر زیباکلام کار ندارم،اما جمله دعایی ایشان پس از نام رئيس جمهور مسخره است،چون آن دعا اگر به خود جمهوری اسلامی بر می گردد،باید ضمیر مؤنث باشد و چندان مرسوم هم نیست که دعا بجای شخص مخاطب به نظام برگردد، اگر مقصود شخص مخاطب است که بکلی بی معنی است. آقا اگر بلد نیستی خوب اصلا ننویس!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
جناب زیبا کلام! صرف نظر از اینکه گوینده ی این سخنان دکتر روحانی بودند،،رسیدن به صنعت کامل هسته ای نیازمند وقت است و نفع اقتصادی اش قرار نیست همین فردا معلوم شود
ما برای نابودی اسرائیل نیازی به بمب اتم نداریم و اسرائیل خودش دارنده ی بمب اتم است و میتواند مقابله به مثل کند
چیزی که شما درنظر نمیگیرید خوی خود برتر بینی و استعمارگری غربیهاست و مشکل غرب با ما فقط مسئله ی هسته ای نیست
Mohammad Reza
United States of America
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
بسم الله الرحمن الرحیم

البته از بی رگها و بی غيرتهای وطنفروشی چون تو و کسانی که مثل تو اينچنين فکر ميکنند... توقّع دلسوزی برای آبروی ايران اسلامی نيست.
در طول تاريخ تاريک اين مملکت... قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ايران خيانتکاران بسياری داشته ايم...امّا اينکه امروز هنوز... افرادی چون تو آقای جواهر کلام که اينطور فعالانه و موذيانه و اينطور آزادانه بر ضد منافع مملکت نظرپردازی ميکنی جای سوال دارد.
و امّا اينکه امروز افرادی چون تو زير سايهٔ ايران اسلامی فعالانه بر ضد منافع مملکت در زمين دشمن و در راستای منافع آنها يعنی« غربيها »انجام وظيفه ميکنند جای سوال دارد؟
آري برادرم و خواهرم در طول تاريخ ما ثابت شده است.. ... که در ايرانزمينمان تا بوده خيانت بوده و خيانتکار...
والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته‌
محّمد رضا
هیهات منا الذله
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
برادر وی پی انت از همین کشور غربی داره هدایتت میکنه به اینجا، یکم خجالت بکش
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
چرا انگ می چسوبونی؟؟ منم دقیقا نظرم مثل آقای زیبا کلامه تمام دور و برهام هم همین نظر دارن. اینطوری کل ملت ایران وطن فروشن شماها فقط وطن سرتون می شه. مملکت به ویرانه تبدیل کردید همچننان مدعی هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آقای محترم شما با این ادبیات و طرزفکر چرا پرچم کشورت آمریکاست؟ یا از وی پی ان استفاده میکنی که خلاف فرمایشات بزرگان و قوانین کشور عمل میکنی یا واقعا در آمریکا هستی که این عذر بدتر از گناه است.
محمد
Germany
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
جناب فرارو !
اگر گفتن الفاظی چون بی رگ و ... و خصوصا وطن فروش مصداق توهین نیست، آیا ما هم اجازه داریم که به افراد دیگر آنها را نسبت دهیم و آیا آن زمان شما تایید می فرمایید ؟!
به نظر می آید که در تایید این دست نظرات، ترس کمتری دارید !
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
برادر داغ نکن. وی پی ان خاموش کن. اینطوری آبروت نره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بگفته دوستان چرا فیلتر شکن امریکا استفاده میکنین؟خیال میکنی نمیشه آی پیت و گرفت؟یا برای رفتن به سایت های بسته استفاده میکنی. یا نه بورسیه تقلبی تو امریکا هستی
ناشناس
Finland
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
حرفهای زیباکلام حتی پیش عقلای اصلاح طلب هم خریداری نداره
این آقا بیشتر تحلیل هاش برای فکاهی خوبه و میتونه آدم رو سرگم کنه
اذين
United Arab Emirates
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
جناب اقاي با رگ و با غيرت و به خصوص با أدب از متن نوشتاريتون معلوم كه دلواپسين أدب هم در نظر بگيريد
ناشناس
Finland
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آقای زیباکلام انرژی هسته ای برای تمام ایرانیان هست حتی اکبر اعتماد رئیس انرژی اتمی قبل انقلاب هم حامی ماست چرا اینقدر حرفهیا بی ربط میزنی؟
shahab
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
دقیقا زدی به هدف دکتر عزیز! ولی در عالم سیاست اینچنین افشاگری از عهده یک رئیس جمهور ساخته نیست! ولی به امید خدا دکتر روحانی بار سنگین هزینه های انرژی هسته ای رو از روی دوش مردم خواهد برداشت
سید مصطفی مجیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
جناب آقای زیبا کلام عزیز تردیدی ندارم که اگر این مملکت دست امسال شما ها بود در یک شب کل کشور را به امریکا و اسراییل میفروختید.
اورانیوم غنی شده
Japan
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اگر دست امثال(امسال!) شما بود که الان جنگ ادامه داشت.......وای بر تهمت زنندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
فعلا شما از دست روسیه و چین در بیار تا ایشون بتونه به آمریکا بفروشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
بنده ( ناشناس 14:23) همون حامی جبهه پایداری ام... ایندفعه با اینکه به صورت ناشناس اومدم ولیکن سیلاب منفی ها بر نظرمان جاری ست!!!! مهم اسم جریان نیست مهم ایده ست...

واقعا ایندفعه نوبت ماست که بگوییم حرف های شما قدیمی شده...
edris
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
سرعت رشد سرطان و بیماریهای ناشی از فعالیت های هسته ای را فراموش کردی دکتر.....
hidar
United States of America
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
درود استاد . ما مو میبینیم شما پیچش مو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
با زيبا كلام موافقم
hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
احسنت بر شما، فقط یه ادم فکور و دانشمند و نترس مثل شما این حرفها می تواند بزند. افرین بر واقع بینی شما. لذت بردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
بنظر می رسد ایشان کاملاً شیفته بیگانگان هستند. وای به حال ما که امثال ایشان قلم بدست هستند و دیگران سکوت می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
مطمنی دیگران سکوت کردند ما که گوشمون پر شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
لطفا" دیگر کافیست . عاقل باشیم . به اطراف خود با چشم باز نگاه کنیم. آیا چیزی برایمان باقی مانده است.
کاربر فرارو از همدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
اقای دکتر زیبا کلام عزیز شما همواره سیاست های خارجی وداخلی را از در یچه تامین منافع ملی مورد ارزیابی قرار میدهید چرا اکنون که غرب حاضر نیست تحریمها را همزمان با انجام محدو دیت ها از سوی ایران متوقف کند به دفاع از منافع ملی نمیپردازید جای سوال است
یک فرهنگی
United States of America
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
واقعا درود بر شما آقای زیبا کلام. کلام زیبایی را فرمودید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
همه سرکار یم امریکا شرف داشت به روس و چین خونخوار اویزون بد کسی شدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
غیرت هم چیز خوبی است! !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
ممنون دکتر جدا از تمام این مباحث هر دفعه که متنی از شما خوندم کلی چیز یاد گرفتم
مجید
Kazakhstan
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
مسئله این نیست که ما نباید برنامه هسته ای داشته باشیم بلکه باید اولویت بندی بکنیم. صنعت نفت و گاز ما و بسیاری دیگر نیازمند سرمایه گذاری هستند اما ما..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
ذوستان همیشه منصفانه قضاوت کنید و احساس را کنار بگذارید.
ناشناس
Slovenia
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آقای زیبا کلام ، بحث در هسته ای چرتکه انداختن نیست و این حرف های شما عین دنیا طلبی است و بس، در حالی که مسئله هسته ای با شرف و عزت و غیرت ما آمیخته نه یک مسئله اقتصادی .
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
یعنی تو آخرت طلبی
علی22
United Arab Emirates
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
ترسم از ترکان تیرانداز نیست
طعنه ی تیرآورانم می کُشد!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
من 21 سالم بود این ماجرای هسته ای شروع شد! الان 35 سالمه و معلوم نیست عاقبتش چی بشه هنوز! بچگیم در جنگ گذشت. نوجوونیم در محدودیت . جوونیم بین دوره خاتمی و احمدی نژاد تقسیم شد که هر دوره نومیدی ها و سرخوردگی های خودش رو داشت . و سی سالگیم هم خورد به تحریم ها. یعنی دوره ای که باید به یه ثبات و استقلال می رسیدم ... فقط آرزوی مرگم رو دارم .
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
دوست خوبم من مرگ رو واسه کسانی آرزو میکنم که آرزوهای نسل ما رو کشتن آرزوی شادی و موفقیت رو برات دارم ناامیدی ما آرزوی دلواپساست پس ناامید نباش
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
بزرگترین مزیت امریکاستیزی اینه که تمام بدبختی هایی که در کشور اتفاق میوفته شامل خشکسالی،اختلاس،...همه به خاطر توطئه های امریکاس
ياشار
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
آقاي زيباكلام، روحاني خواسته يه كيك رو جوري به تكه هاي مساوي قسمت كنه كه هر كس فكر كنه بزرگترين تكه به اون رسيده.گرفتي چي شد؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
مرگ بر امریکا
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
از 2 تا زیبا کلام یه میانگین بگیرن،ممکنه یه آدم عاقل و معتدل از توشون در بیاد!
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
لطفا شعار ندهیم وبه منافع ملی نظام فکر کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
20 ساله دارو ندارمونو گذاشتیم رو حق مسلممون حالا درشو بستیم بازم ولکنمون نیستن. آخرشم با این سیاستمداران کارآمد خدا رحم کنه مثل عراق وسوریه و رفقای دیگه مون نشیم. صد افسوس با این ثروت و اینهمه متفکر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آقای فرارو ۶۲ تا نظر رو منتشر کردی و غالبا مخالف صحبت های ایشون و 180 نظر رو منتشر نکردی,البته از لایک و دیسلایک ها مشخصه مردم چطور فکر می کنند,به هر حال سایت شما هم حق حیات دارد,خواهشمندم منتشر بفرمایید
ناشناس
United States of America
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
انهایی که از غیرت حرف میزنند وضعیت اختلاس ها و فحشا و اعتیاد رگی در وجود انها را باد نکرده؟؟ چرا که خود عامل همه این ها هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آفرين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
معلومه یه نفره همینطوری داره به اسم های مختلف عله زیباکلام کامنت میزاره!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آیا میخواهید بدون تکان خوردن پول در بیاورید ؟کافیست ...
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اگر مملکت مال مردم است در مورد توافق موضوع هسته‌ای همه پرسی برگزار شود تا بعضی ها بازی دایه مهربانتر از مادر را درنیاورند.
اشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
روشنفکر نماها مانند زیبا کلام فکر میکنند انرژی هسته چیز بدرد نخوری است و در همین حد خلاصه میشود ساده لوحانه است که فکر کنیم با کوتاه آمدن غربی ها عقب نشینی میکنند و دست از سر ما بر میدارند بلکه فشار مضاعف میاورند
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بتو بگن بدرد چی میخوره میتونی بگی؟
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
با سلام
اگر شما می دونستید سرانه غذایی یک دانش آموز مدرسه شبانه روزی 1250 تومان می باشد واگر یک محاسبه ساده انجام می دادید متوجه بودیدکه این هزینه کفاف یک وعده غذای صبحانه شما را هم نمی داد وآن وقت جور دیگری ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ممنون دكتر. حرف دل خيلي از مردم رو زدي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ممنون که حرف حق را می گویید
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آیا هیچ فکر کرده اید در این 12 سال چین وروسیه کمک که چه عرض کنم پدر ملت ایران را درآوردهاند حلا غرب بد اروپا استعمارگر آمریکا جهانخوار و همه دنیا بد چس با کدام دولت ها باید رابطه داشت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
در بیان امریکا ستیزی فقط همین مانده که باختهای نیم ملی فوتبال را هم گردن امریکا بیاندازیم.
سلام
Azerbaijan
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اقاي زيبا كلام ...كلام شما متين ...اما از خودتان پرسيده ايد كه چرا اسراييل و امريكا تو اين منطقه اينقدر جولان مي دهند ...نفت و گاز ...اينجا گنج اقتصاد جهان را دارد ...اصل ماله نفت و گاز ه وگرنه كجاي عربستان استراتژيكه ...اسراييل و امريكا نفت را براي پشتوانه دلار مي خواهند ...كل اپيك و گردش مالي ان بر اساس دلاره ...دعوا سر امنيت اسراييل هست ولي امنيت اسراييل براي چپاول نفت و گاز منطقه به نفع دلار امريكاست ...دعوا اقتصادي است و هر دعواي اقتصادي ...دعواي علمي و توسعه اي و قدرتي هم دارد ...شيعه نمي خواهد نفتش -پشتوانه دلار شود ...بنا براين حرفهاي اقاي روحاني درسته
ناشناس
-
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آقای دکتر خواهش میکنم در نامه های بعدی از کلمات عربی نظیر این "و قس علیهذا" استفاده نکنن
تازه ترین عناوین