bato-adv

ده‌نمکی: مناظره کنند اخراجی‌های 4 را می‌سازم

مسعود ده‌نمكی سینماگری است كه خودش معتقد است فیلم سیاسی می‌سازد. اخراجی‌ها از جمله كارهای ده‌نمكی است كه به واسطه نگاه سیاسی‌اش مخالفان و موافقان زیادی دارد. برخی نوع نگاه ایشان را به هنر بیشتر از همه چیز سیاسی می‌دانند.

تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۲

مسعود ده‌نمكی سینماگری است كه خودش معتقد است فیلم سیاسی می‌سازد. اخراجی‌ها از جمله كارهای ده‌نمكی است كه به واسطه نگاه سیاسی‌اش مخالفان و موافقان زیادی دارد. برخی نوع نگاه ایشان را به هنر بیشتر از همه چیز سیاسی می‌دانند. چه منتقدانش بخواهند و چه نخواهند از این حرف‌ها گذشته نام مسعود ده‌نمكی با نام سینمای سیاسی گره خورده است و نیز با نام سال 88 . فارغ از بحث‌های هنری اخراجی‌های 3 به نوعی نگاه تمسخرآمیزی به جنبش‌های اجتماعی داشت و بسیاری را از ده‌نمكی و هنرش دل چركین كرد. هرچند خود او در مصاحبه‌اش آن را رد و فروش فیلم‌هایش را نشان استقبال ایرانیان از هنرش می‌پندارد. حالا كه رئیس‌جمهور سابق به واسطه گزارش 100 روزه دوباره هوس مناظره كرده است. بیش از هرخاطره‌ای در مورد مناظره، نگاه طنز به آن در ذهن مردم زنده می‌شود. اگر مناظره‌ای برگزارشود این بار آقای احمدی‌نژاد چه خواهد گفت؟ آیا دستمایه طنز مسعود ده‌نمكی خواهد شد؟ این سوال را از خود ده‌نمكی پرسیدیم. مشروح مصاحبه آرمان با مسعود ده‌نمكی در ذیل آمده است:

گزارش 100 روزه آقای روحانی در رسانه‌ها منتشر شد، ظاهرا آقای احمدی‌نژاد از اطلاعاتی كه توسط آقای روحانی ارائه شده است ناراحتند كه درخواست یك مناظره را داده‌اند. فكر می‌كنید اگر این مناظره اتفاق بیفتد شما مانند گذشته اخراجی‌ها را بسازید؟

اگر مناظره‌ای بین آقای احمدی‌نژاد و آقای روحانی برگزار شود و هر دو طرف هم در جریان مناظره مایه بگذارند. می‌شود یك فیلم خوب ساخت. در صورت برگزاری مناظره بین دو رئیس‌جمهور یكی سابق و دیگری فعلی و بیان كردن نكات جالب توسط هر كدام از طرفین می‌توانم اخراجی‌های 4 را كلید بزنم. البته ساختن اخراجی‌های 4 شرایطی دارد. باید دو طرف مذاكره‌كننده بتوانند دست هم را رو كرده و با بگم بگم متن اخراجی 4 را آماده كنند. اگر دو طرف با دست پر در مقابل رسانه‌ها حاضر شوند دستمایه یك فیلم خواهد شد.

آقای روحانی كه گزارششان را ارائه دادند رئیس‌جمهور سابق هم حتما یك «بگم، بگم» جدیدی با كمك دوستانشان در رسانه‌هاو تریبون‌های دیگر خواهند داشت.مایه‌ای كه شما برای ساخت اخراجی 4 می‌خواهید در اختیار شما قرار می‌گیرد. این‌طور نیست؟

نه. به اعتقاد من گزارش 100 روزه دستگرمی بود. نحوه ارائه گزارش 100 روزه نشان داد كه آقای روحانی شنا گر ماهری هستند. به نظر من هرچه «بگم، بگم‌ها» بیشتر شود مردم لذت بیشتری خواهند برد.

به نظر شما این بگم بگم‌ها باعث تشدید اختلافات داخلی نمی‌شود؟ بالاخره همه مناظره‌های سال 88 را دیدند بعد از آن مناظره‌ها اتفاقات تلخی افتاد! حالا بگذریم كه فیلم شما فروش كرد اما اتفاقات بدی كه رخ داد كام مردم را تلخ كرد. این‌طور نیست؟

نه؛ مردم بهتر متوجه می‌شوند بخش زیادی ازمنازعات سیاسی بین گروه‌ها و دسته‌جات مختلف چیزی نیست جز فیلم.

یعنی معتقدید كه بحث‌های سیاسی در كشور منازعات بین جناح‌های سیاسی یك فیلم است!

بله؛ من بحث‌ها ی سیاسی بین جناح‌های مختلف در ایران را چیزی شبیه به دربی فوتبال می‌دانم. در اخراجی‌های 3 هم به نوعی تركیب یك مسابقه فوتبال را در سیاست و انتخابات نشان دادم. من چپ و راست؛ اصلاح‌طلب و محافظه كار را به صورت قرمز و آبی نشان دادم.

یعنی در بیست سال اخیر اختلاف عقیده فعالین سیاسی وبحث اصلاح‌طلب و اصول گرا یك فیلم و یا یك بازی فوتبال بوده است؟!

به عقیده من بله، من دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا را یك بازی می‌دانم. بحث آنها و اختلاف نظرشان جنگ قدرت است. دعوای موجود بر سر كرسی قدرت است. به عقیده من با آمدن یا رفتن یك دولت به انقلاب و اسلام لطمه نخواهد خورد.

شما حتما گزارش 100 روزه آقای روحانی در حوزه فرهنگ را مطالعه كرده یا شنیده‌اید. گزارش فرهنگی آقای روحانی را چطور دیدید؟

خوب بود؛ اگر یك اقدام فرهنگی گسترده را انجام دهد بی شك خواهد توانست قدم‌های بلندی درحوزه فرهنگ بردارد. منتهی باید قدم‌ها به درستی هدایت شود.

اكنون بحث لغو بخش زیادی از ممیزی‌ها مطرح شده است. رئیس‌جمهور بحث‌هایی را در شب ارائه گزارش 100 روزه داشت. وزیر فرهنگ هم پیشتر وعده‌هایی را داده بود. نظر شما در مورد لغو ممیزی‌ها مثلا در حوزه نشر چیست؟

با نام اقدام فرهنگی می‌شود خیلی كارها كرد!

یعنی شما با برداشتن ممیزی‌ها در وزارت ارشاد موافقید؟!

من با قانون موافقم. آنچه كه خلاف قانون نباشد آزاد است. این جور شعارها همان بخش بازی است كه آقایان دارند اجرا می‌كنند. همه می‌دانند كه در اصول قانون اساسی دولت‌ها چه وظایفی دارند و حوزه اختیاراتشان تا كجاست. در قانون اساسی حوزه اختیارات و مباحثی كه افراد می‌توانند اظهار نظر كنند مشخص شده است. وقتی دولت‌ها شعارهایی را مطرح می‌كنند كه قادر به عملی كردن آن نیستند فقط مطالبات مردم را روز به روز بالاتر می‌برند. وقتی هم وعده‌ها عملی نشود باعث سرخوردگی در جامعه می‌شود. من بخشی از این شعارها را مثل كری خواندن در داربی‌های فوتبال می‌دانم.

آقای روحانی در گزارش 100 روزه شان گفتند كه من عرصه فرهنگ را از بحث‌های سیاسی و نگاه سیاسی دور می‌كنم. به نظر شما چقدر تاكنون وعده ایشان عملی شده و برای آینده چقدر امیدوار هستید؟

منظور آقای روحانی اگر سیاسی كاری و حاكمیت جناح‌ها بر عرصه فرهنگ باشد، امیدواركننده و مطالبه مشترك همه است.

منظور من این است كه آقای روحانی می‌تواند چنین كاری را انجام دهد؟

من فكر می‌كنم كشور ما اكنون به جایی رسیده است كه جناح‌ها به جای برخورد تقابلی با یكدیگر و سنگ انداختن در مسیر حركت هم باید كمك كنند كه وعده‌ها عملی شود. حتی اگر این شعارها مثل شعار غنی سازی اورانیوم كه شعار می‌دادیم زیر 20 درصد به هیچ وجه تعلیق نمی‌كنیم اكنون به 5 درصد هم راضی شدیم عملی نشود. بازهم امیدی وجود دارد كه در این شرایط هم مردم این وعده‌ها را بپذیرند. البته به شرط آنكه جناح‌ها با مردم همكاری كنند. به خاطر همین نباید از ناكارآمدی دولتمردان كسی خوشحال شود. باید همه به هم كمك كنند؛ چه آنهایی كه باختند و چه آنهایی كه پیروز شدند.

توافق ژنو را چطور می‌بینید؟

غنی‌سازی در بیست سال گذشته ادامه پیدا كرده؛ اما توافق ژنو اگر به درستی اجرا شود باید فقیر و غنی از غنی‌سازی استفاده كنند. امیدوارم در كنار بحث مذاكره و توافق یا انرژی هسته‌ای به فاصله بین فقیر و غنی هم توجه شود.

به نظر شما در فاصله دوره 8 ساله آقای احمدی‌نژاد فاصله فقیر و غنی بیشتر نشد؟

من فكر می‌كنم فاصله بین فقیر و غنی در دوره احمدی‌نژاد كمتر شد.

آقای ده‌نمكی! واقعیت‌های جامعه چیز دیگری را نشان می‌دهد.

نه. من معتقدم اراده و اعتقادات دولت گذشته برآمده از فقرا بود. شعارهای دولت بر اساس خواسته فقرا بود

خب؛ تا چه حد از شعارهای دولت‌های نهم و دهم عملی شد؟

من كار ندارم كه تا چه حد از شعارها عملی شد. اما وعده‌ها و خواسته بر آمده از فقرا بود.معتقدم دولت گذشته تلاش كرد كه وعده‌هایش را عملی كند.

اما تصمیماتش نتیجه عكس داشت؛ این طور نبود؟

نه. معتقدم فاصله بین فقیر و غنی كمتر شد.

قبول دارید سینمای ایران سیاست زده است؟ یعنی تحت تاثیر سیاست‌های دولتی قرار گرفته است؟ انتظار دارید كه آقای روحانی بتواند ممیزی‌ها را در عرصه سینما كمتر و دست سینماگران را بازتر از گذشته كند؟

امیدوارم ممیزی‌های سلیقه‌ای برداشته شده و سینما قانون‌مند شود. یعنی همه چیز تعریف شده باشد با رفتن و آمدن دولت‌ها تغییر نكند.

پس شما قبول دارید كه سینمای ایران به شدت سیاست‌زده و دارای ممیزی‌های سیاسی و سلیقه‌ای است؟

بله قبول دارم، ممیزی‌ها چهارچوب خاص و درستی ندارد.

چقدر امیدوارید كه دولت آقای روحانی بتواند به وعده‌هایش عمل كند؟

از موفق نشدن دولت آقای روحانی خوشحال نخواهم شد.

از این حرفها گذشته به نظر شما حالا مناظره برگزار خواهد شد؟

موقعی مناظره برگزار می‌شود كه قواعد بازی رعایت شود.

منظور شما از قواعد بازی چیست؟

منافع ملی باید رعایت شود. تمام احزاب و گروه‌ها از آن استقبال كنند.

خب شما در فیلم‌هایی كه ساختید قواعد بازی را رعایت كردید؛ یعنی اتحاد و انسجام ملی را حفظ كردید؟

بله؛ فروش اخراجی‌ها برابر فروش 100 فیلم در كشور بوده است. این به دلیل استقبال گسترده مردم از این فیلم‌ها بود.

عده‌ای از فعالین سیاسی و مردم این گونه نمی‌گویند. یعنی نظر شما را ندارند؟

فیلم من در نقد سیاستمداران بود. مردم استقبال كردند.

اخراجی‌های 3 باعث سر خوردگی تعدادی از مردم شد. قبول دارید تعدادی از مردم را رنجاندید؟ یه تعدادی از مردم هم هواداران آن سیاستمداران بودند؟

خیر، من نظر شما را قبول ندارم. مردم به شدت از فیلم‌هایم استقبال كردند.

فیلم جدیدتان اسمش چیست؟ موضوع فیلم هم ما نند گذشته سیاسی است؟

معراجی‌ها پیش زمینه سیاسی دارد و به مشكلات اجتماعی پس از جنگ می‌پردازد. بیشتر راجع به گسست نسل‌ها و از بین رفتن سوءتفاهمات است.

bato-adv
سینوس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
فروش فیلم های خالی از هر گونه ارزش هنری و سینمائی ایشان بخاطر جوک و هزل های چاله میدانی بکار رفته در فیلمهاشه. رکیک ترین جوکهائی که یه کارگردان درست وحسابی نه میتونه و نه حاضره اونا رو در محافل عمومی بگه جه برسه به اینکه اونا را توی تاریخ سینما ثبت کنه. ومتاسفانه ما مردم ایران صرفا برای خنده حاضر به مواجهه ودیدن این ننگفیلمها می شیم. فقط 1نمونه رو اشاره می کنم نوحه حضرت زهرا وپهلوی شکسته که نهایتا تبدیل می شد به : لیلا در واکن مویم. اگر ایشان در دولت گل وبلبل رانت واجازه هر هزلی را داشت ما به عنوان مردمانی اهل ادب و فرهنگ نباید برای دیدن و خندیدن هر بهائی را بپردازیم.
یکی از مردمان این آب و خاک.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ده نمکی هم مثل رییس جمهور قبلی پاهاش رو زمین نیست روحانی که کاری جز جمع کردن گندهای رییس جمهور قبلی کار دیگری نمیتواند بکند 8سال خراب کاری در سیاست و اقتصادو ابروی کشور و ملت را در داخل و خارج بردند مگر بزودی قبل حل است 50 سال هم زمان کمی است واسه درست کردند در ضمن اقای ده نمکی اگر راست میگویید بیایید از زندگی شخص من و بد بختی هایی که در این 8سال شامل ما شدواقا محمود و تصمیماتش من و خانواده ام را به فلاکت و بد بختی کشانده که حتی 1ریال در امدی هم ندارم و ازروی زن و بچه ام خجالت میکشم فیلم بساز د .خدا خودش جوابش را بدهد فقط همین
ناشناس
Germany
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
مملکت رو با یه مناظره به .... بکشند تاشما یه فیلم بسازی؟! لازم نکرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
یك عده یا دیوانه هستند یا اینكه از تشویش و اضطراب در جامعه سود میبرند . برو پی كارت بس همون 3 تا كه ساختی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
فرارو
در هیچیک از صفحات نمیشه + - داد
درستش کن.
قطعا این مشکل فقط برای برخیست
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
بهتره تو بری دنبال یه شغل دیگه بگردی چون توی این دولت جائی برای رانت خواری نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
افرین دقیقا
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
نیاز به مناظره نیست یه نیگاه به اخبار بندازی میفهمی داداش :رئیس مرکز آمار: ارقام ذکر شده توسط روحانی صحیح است
ناشناس
Germany
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
باعث تاسفه که این جور فیلمها در ایران فروش می ره ، نشون می ده درک هنری مردم پایین اومده
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
وقتی ذائقه مخاطبین به سمت هزل خنده بازار رفته چه انتظاری میشه داشت ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
بابا صاحب درک هنری
بهتره همون فیلم گذشته اصغر فرهادی رو نگاه کنید تا بفهمید هنر و برای ایرانی‌ها فیلم ساختن یعنی چه؟
آقای ده نمکی لااقل میلیون ها نفر از مردم ایران را خنداند و گریاند. امثال فرهادی چه کردند؟ فیلمی ساختند که ذره ای با فرهنگ ایران سازگار نبود و مردم درک نمی کردند که فیلم او چه می گوید
شما دیگه کی هستید بابا؟
ایرانی هستید یا فرانسوی؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اتقاقا جای تعجب داره چون اخراجیهای 3بعداز88ساخته شد ولی نمیدونم چرا اینهمه فروش داشت البته مدارس را بردن برای تماشا البته من وخانواده ام با افتخار اعلام میکنم که بجزاخراحیهای 1هیچکدام را ندیدیم.انهم تصادفی خانه یکی از اقوام دیدیم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
به نظر مردم وضع برعکس است یعنی کسانی که سلیقه اکثریت مردم را برنمی تابند باید درک فانتزی خودشان از هنر را اصلاح کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
آقای ده نمکی خودت رو آماده کن تا فیلم آخرت رتبه آخر گیشه بشه.دیگه از اون خبرها نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
پاسخ خود را پشت گیشه ها از مردم میگیرید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
واقعاً فیلمهای ایشان مزخرف اند و فروش بیشتر هم فقط بخاطر علاقه مردم به بازیگران این فیلم ها بود.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
جناب آقای ده نمکی فروش فیلمهابدلیل استقبال مردم نبود بدلیل حمایت دولت وقت واعطای بلیط به دولتیها جهت تماشای فیلمهایتان بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ایشان در این دولت هم فیلم اکران خواهد کرد و شما پاسخ خود را خواهید گرفت.
میرزا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
آقای دهنمکی اینقدر به فروش فیلمتان ننازید چراکه همه میدانیم دلیل اصلی رقم بالای فروش فیلمهای شما ناشی از فروشیست که به آموزش وپرورش .دستگاههای دولتی.بسیج سپاه و...بصورت اجباری انجام میشد وگرنه ازاین خبرها نبود.
alireza
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
هنرمندان عرضه سينما ومردم جواب دندان شكني به اين آقا بدهند!تحريم فيلمهايش بهترين راه است تا از اين عرصه هم مانند ساير كارهايش دست بردارد!
حامد
Germany
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
وای وای وای ترسیدیم.بابا شماها که ادعای آزادی بیانتون گوش فلک را کر کرده! جطور حالا اگه کسی خلاف نظر شما را داشت باید تحریم بشه، باید اخراج بشه، باید نابود بشه.این منطق شما و همفکراتونه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اتحاد و انسجام باید داشته باشیم برای اینکه به اینجور آدمها (امثال ده نمکی)بفهمونیم که اشتباه میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
مطمئنم اگه فیلم دیگه ای بسازه مردم جواب شما را خواهند داد و نشان می دهند که شما چه تفکر اشتباهی دارید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
فيلم بهتر بسازن بهتر نيست ؟
چرا عادت به استفاده از چماغ داريد شما جماعت روشنفكر؟
ناشناس
Finland
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ایشان یک نظر دارند مثل شما بهتر است نظر ایشان هم در کنار نظر شما شنیده شود و به آن احترام گذاشته شود.
ناشناس
France
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
آقا حامد ما که کسی رو مجبور به تحریم نمی‌کنیم، فقط هر کی موافق بود می‌تونه ما رو همراهی کنه و تحریم کنه. این یه جور هماهنگیه بیشتر و منافاتی هم با آزادی بیان نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
به نظر شما در این بگم بگم، از دریافت رشوه 75 میلیون دلاری شرکت هورتون رونمایی خواهد شد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
1-اين اقا ميدونه مناظره اي صورت نخواهد گرفت چون تمام امار منشره اقاي روحاني توسط منصوبان احمدي نزاد در سازمان امار ايران استخراج شده و ايا احمدي نزاد ميخواهد به امار سازمان امار ايراد بگيرد
2- صدا و سيما ذره ابرويي را كه دارد خرج تبليغ اين فيلم نخوهد كرد چون مردم از اين اقا خاطره خوبي ندارند بلكه خاطره بدي دارند
3- با يك اطلاع رساني مردمي اين فيلم تحريم شده سازنده هزينه انجام داده شده را بدست نخواهد اورد
4-اين اقايان تا نانشان در روغن نباشد خطر نمي كنند
5- اين سخنان براي مطرح كردن كساني است كه توسط مردم دور انداخته شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
دروغ گفتن با آمارها با انعکاس ناقص آن و بستن تعابیر من درآوردب به آن چیزی است که در مناظره با هر کارشناسی برملا می شود. شما فقط وقتی می توانید به دروغ لباس راستی بپوشانید که دهان همه مخاطبین در برابر شما بسته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
معتقدم فاصله بین فقیر و غنی كمتر شد!!!!!!!!!!!!!! شوخي مي كني يا داري سر به سرمون ميذاري؟ شما احيانا ايران تشريف داري داداش؟
فضول
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
نه راست میگه در حال حاضر پولدارها هم فقیر شدن و قشر متوسط هم که به یاری دوستان ایشان فقیر شدن کلا جامعه شده یک رنگ !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
میشه با ایشون دیگه مصاحبه نکنید؟!توروخدا اینقدر مردم رو حرص ندید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
همه تو فکر کشور و رفاه اجتماعی هموطناشونن اونوقت ده نمکی تو فکر فیلم و بزینس هستی؟!!!!
بابا یه روانشناس با این بابا صحبت کنه ببینه این چی میخواد بگه با این اخراجیها من که سر در نمیارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
هنرمندان عزیز لطفا فقط به گیشه فکر و پول فکر نکنید شما برای ما مردم عزیر هستید لطفا شما هم مثل ما تحریم کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
برادر جان همینطوری هم میتوانی بسازی.احمدی نژاد بقدر کفایت سوژه دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اقاى نمكى مردم دنبال لدت بردن از بگم بگم ها نيستند،مردم دنبال كوتاه كردن دستان ناپاكى هستند كه سفره زندگى انها را در هشت سال شعار دهى و هارت و پورت جارو كردن،اگر اين اتفاق بيفتد ديگر اخراجى هاى چهارهم ساخته نميشود چون بساط رانت جمع ميشود حتى براى شما برادر با نمك
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
"مسعود ده‌نمكی سینماگری است كه خودش معتقد است فیلم می‌سازد." درستره
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ایشون که می گویند در زمان احمدی نژاد فاصله بین فقیر وغنی کمتر شده منظور خودشونند که قبل و بعد احمدی نژاد خیلی فرق کرده اند والان میلیاردرند!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
امثال این آقا را باید به حال خود رها کرد .دلشان از این دولت جدید خیلی پره ،یکی از این آقابپرسه که کجا فاصله غنی با فقیر در دولت قبلی کم شده بود با این همه اختلاس و زدو بند که در تمام ارکان دولت قبل وجود داشت.البته از آقای ده نمکی بیش از این هم انتظار نیست متاسفانه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
فراروی کثیف و حرام خور هنوز هم نمی دانی احمدی نژاد چقدر محبو بیت داره زنده باد احمدی نژاد قهرمان و شجاع وپاک.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اینم طرز ادبیات طرفداران دولت سابق
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
آره دیگه یکی از طرفداراش هم تویی با این ادبیاتت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ظرفیت هات را بزار برای دور بعد انتخابات
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
زنده باد فراروووووووووووووووو.خار چشم یه عده شده . حال میکنم باهاااااااااااااااااااااااااااات
کوکب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
بی ادب.حتما افرادی چون شما عاشق احمدی نژادند
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اقای ده نمکی همه دیگه تورم میشناسند باورهات یک چیز میگن عملکردت چیز دیگه اقای روحانی حقایق تلخی از این 8 سال گزارش داد و بجای اینکه تمام ارگانهای ذیزبط و دادستانی پیگیر این قضایا باشند تو میخواهی جیب خودتو پر کنی بیچره هنر سینما که تو کارگردانشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
آقای دهنمکی
خیلی خوشحالم که خوار چشم عده ای شده اید
امیدوارم موفق باشید
الحسود لایسود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
خاک بر سرم اشتباهی مثبت دادم خدا منو ببخشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
توبه کن خدا میبخشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
معلومه مثبت های این سایت چشم بسته است. حالا شما فهمیدید ولی خیلی ها نمی فهمند
البته مثبت و منفی خیلی مهم نیست و نمیتونه معیار تشخیص حرف صحیح باشه
نيما
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
بساز ببينيم بدون رانت هم فيلمات به فروش ميره!!؟
ايشون فكر كنم توي يه كشور ديگه زندگي ميكنن يا اينكه چون تونستند يه شبه ره صد ساله رو برن و با فيلمهاي سفارشي پولي به جيب بزنن تصور دارن مابقي خلق الله هم غني شدند .
برادر جان؛ از لاك خودت بيا بيرون، اين همه اقتصاددان و جامعه شناس فرياد ميزنن كه فاصله فقير و غني توي اين ٨ سال چندين برابر شده، شما توي موهومات سير ميكني؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ده نمکی هم طرفدار احمدی نژاده
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
یجوری حرف میزنه انگار استنلی کوبریکه .نه که قبلیا خیلی تاثیر گذار بود
مراد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
فرارو واقعا متاسفم كه با پخش مصاحبه با همچين افرادي كمك مي كنين كه مثلا ابراز فضل كنن.
اخراجي ها رو ببرين به جشنواره ي كن، گولدن كلاب و ... ببينين سطح اين فيلم هاي سطحي كوچه بازاري چه رتبه اي داره.
خدايا شكرت به اصغرفرهادي، كمال تبريزي، داريوش مهرجويي مي گن كارگردان به اين آقا هم مي گن كارگردان
هو البصیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
چرا در این مصاحبه گزارشگر آرمان سعی در تفهیم این موضوع به ده نمکی بود که احمدی نژاد ایراد داشت ؟ جدای از انتقادات از احمدی نژاد آیا یک خبر نگار بدون سواد درست و حسابی باید موضعگیری مغرضانه داشته باشد؟!!!!!!!!!
فرزین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
جان من بساز که حاجی شده رئیس جمهور و رفته ژنو و داره مذاکذه می کنه و متلک هایی رو هم به خانم اشتون میگه

با مصاحبه هم میکنه با خبرنگارا و عین احمد آقا جواب میده

نفت رو هم میاره سر سفره ها
محمد رضا ر هم کارت هدیه 50 میلیونی میگیره و پرونده بیمش رو هم ور مالیده می کنه
ناشناس
Germany
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
احمدي نژاد مديريت جهان و ده نمكي خواب ااسكار را مي بينند، موفق باشيد، خدا همه بيماران را شفا دهد
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ایشون که می گویند در زمان احمدی نژاد فاصله بین فقیر وغنی کمتر شده منظور خودشونند که قبل و بعد احمدی نژاد خیلی فرق کرده اند والان میلیاردرند!!!!
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ایشون که می گویند در زمان احمدی نژاد فاصله بین فقیر وغنی کمتر شده منظور خودشونند که قبل و بعد احمدی نژاد خیلی فرق کرده اند والان میلیاردرند!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اتفاقا ایشون درست گفته. در زمان احمدی نژاد قدرت خرید قشر عظیمی از مردم متوسط ایران سقوط کرد و به این ترتیب فاصله فقیر و متوسط حذف و همه یه دست شدن!
mohammad
Finland
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
رسما داره به مردم توهین میکنه!!مردم از بگم بگم ها لذت بیشتری خواهند برد!!!
دانشجو ارشد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
بی زحمت فیلم ساندیس خور ها رو هم بساز!!! نقش اولش رو هم بده به اون برادر ساندیس خور که لنگه کفش پرت میکنه و رییس ستاد برادر 4 درصدی بود !!!!!!!!!
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
به نظر این آقا فاصله غنی و فقیر در این 8 سال کمتر شده...احتمالا ماشینهایی که اندازه 2000 ماه حقوق فقراست و در کشور عبور و مرور می کنند از سر کوچه خونه این آقا و رییس جمهور محبوبش رد نمیشه. ایشون به هیچ وجه مردمی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
شما دیگه راجع به شنا وشناگری نمک نپرون مسعود جون .
شما خودت در رشته موج سواری کارشناس ارشدی برادر .گرچه 4-5سالیه شنا رو بوسیدی گذاشتی کنار .
اصفهانو یادت میاد؟فیلم آدم برفی ؟سینما شهر فرنگ چی ؟
حشمت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
حداقل خدا رو شکر این ده نمکی الک را آویخت و دوربین را به دست گرفت
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
آقای ده نمکی یادش بخیر هر موقع که فیلم هایت فروش میلیاردی می کردند خیلی از این روشنفکرها از حسادت داشتند میترکیدند!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
"من فكر می‌كنم فاصله بین فقیر و غنی در دوره احمدی‌نژاد كمتر شد" آره خوب همه فقیر شدند اینجوری فاصله کم شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
بفرمایید اقای ده نمکی هم متوجه شگاف طبقاتی موجود شده است اما روحانی و تیم اقتصادی ایش این مسئله را قبول ندارند واقعا جای تاسف دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
راست میگه فاصله فقیر و غنی کم شد همه فقیر شدیم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآی
فرااااااااااااااااااااااااااااااااااروووووووووومثبت منفیت خرابه
کاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار نمیکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
تو را به خدا به این آقای احمدی نژاد و روحانی بگویید مناظره نکنند تا اقلاً اخراجی های 4 ساخته نشود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
بله من هم با نظر ده نمکی موافقم که دولت گذشته فقرا را بالا کشید ولی ایشان توضیح ندادند که با چه هزینه ای .....با هزینه نهادینه کردن فساد اداری و اقتصادی و نابودی قشر متوسط جامعه و پایمالی حقوق شهروندی و اخلاقی در اجتماع و نابودی اقتصاد کشور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
آقای (۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴) چون اسلاف خودت مودب، از مثبت منفی های جنابعالی روشنه که چقد تفکر شماها طرفدار دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ده نمکی ،احمدی نژاد سینمای ایران است که به زودی ماموریت اش به پایان می رسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اینو کجای دلم بزارم؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اگه معرفت داشتی از بازوی خودت نون میخوردی
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv