bato-adv
کد خبر: ۱۶۴۳۱۵

هاشمی: امام(ره) موافق حذف "مرگ بر آمریکا" بودند

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۲
اکبر هاشمی رفسنجانی در بخشی از کتاب «صراحت‌نامه» به دو سوال متفاوت درباره "نحوه انتشار خاطرات خود" و "نظر امام" درباره "شعار مرگ بر آمریکا" پاسخ داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی رفسنجانی با انتشار مطلبی، آورده که در بخشی از کتاب صراحت‌نامه آمده است:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش آیا کتاب شما ممیزی می‌شود؟ پاسخ می‌دهد: «به سه جا می‌دهیم؛ یکی به وزارت ارشاد می‌دهیم. البته آنها باید بگویند موافقیم یا مخالف که می‌گویند موافقیم و چیز دیگری نمی‌گویند و دخالت نمی‌کنند. یکی هم به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) می‌دهیم تا اشاراتی یا بیاناتی که از امام آمده با مستندات تطبیق داده شود. یک نسخه را هم قبل از چاپ به رهبری می‌دهم. هدفم این است که به دلیل آنکه ایشان در همه کارها با من شریک بودند تا اگر در موردی اشتباه کردم یا توضیحات اضافی لازم است به من بگویند.»

ذاتاً با حرف‌های تند و فحاشی‌ها مخالفم

هاشمی رفسنجانی همچنین با یادآوری حذف شعار «مرگ بر آمریکا» و اینکه امام با حذف این شعار موافق بودند و واکنش‌های تند بعدی و جوسازی‌های بعمل آمده در این خصوص تاکید می‌کند: «تمام مطلب همان بود که نوشته بودم. الان هم دقیقاً یادم نیست که چه نوشتم. به هرحال موافق نبودیم که در مجامع عمومی مرگ کسی را شعار دهیم. مثلاً در اجتماعات ما «مرگ بر بنی صدر» شعار داغ مردم بود که در نماز جمعه خواهش کردم که نگویند. «مرگ بر بازرگان» بود که خواهش کردم نگویند. «مرگ بر شوروی» بود که گفتم الان با شوروی مشکل آنچنانی نداریم. درباره آمریکا هم گفته بودم. من ذاتاً با حرف‌های تند و فحاشی‌ها مخالفم و آن‏ها را مفید نمی‌دانم.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه "چرا شعار مرگ بر این و آن را نمی‌پسندید؟" گفت: مرا یک اصل قرآنی به این روحیه رسانده است. قرآن از زبان خداوند به مسلمانان صدر اسلام که به بت‌ها فحش می‌دادند - بت که مهم نیست - می‌گوید: «حق ندارید به بت‌های آنها فحش بدهید؛ و لا تسّب الذین یدعون من دون الله» می‌فرماید: «بت‌ها را سب نکنید، چون آنها هم متقابلاً به خدا بد می‌گویند و باعث گمراهی بیشتر آنها می‌شوید.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اصولاً جامعه ما به خاطر سنتی بودنش و گرفتار خشک‌مقدس‌ها و متعصبین بودنش همیشه چند گام از دانش و علم عقب بوده است. البته اسلام برعکس است. اسلام در یک دنیای جاهلی صرف آمد و موتور توسعه و علم و دانش شد که حتی بعداً اروپا و مناطق دیگر را احیاء کرد ولی ما درست برعکس شدیم، گفت :عمده مشکلات کشورها و جوامع بشری در جهل است و رفع جهل توسط ارباب رسانه‌ها و خود رسانه‌ها صورت می‌گیرد. مدیریت هم باید واقعاً این وظیفه را در صدر وظایف خود بداند؛ کر و کور خواستن مردم ظلم بسیار بزرگی است. 
آورین آورین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آورین آورین...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
درود برهاشمی
غزل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
با اینکه خو دتون هم در دوران خودتون این شعار مسخره رو دادین اما به خاطر مصالح کشور مثل شما با این مسئله موافقیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آیت الله هاشمی چند ساله باشه؟
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
باسلام، البته تا اونجايي كه يادم هست اگه اشتباه نكنم امام (ره) براي شعار مرگ بر صادام جمله جالبي هم دارد مبني بر اينكه اگر مرگ براي او مي خواهيم براي اين است كه خير او را مي خواهيم كه مثلاً كمتر گناه كند (نقل به مضمون بود نه اصل نقل)
انتشار یافته: ۱۳۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
درود بر هاشمي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آخرین مواضع حضرت امام در وصیت نامه سیاسی ایشان آمده است. آقای هاشمی مجددا رجوع کنند به وصیت نامه حضرت امام که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که آن را بخوانید و در واقع این وصیت نامه نقشه راه جمهوری اسلامی ایران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
شما اصلاح طلب ها همان هایی نبودید که هاشمی را تخریب می‌کردید. چه شده که الان از او حمایت می کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
محمود جان ياد بگير.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ناشناس 9:59 به قول شما اصولگرایان ملاک حال افراد است نه گذشته افراد. و ما مثل شما نبودیم کسی رو که در 8 سال دفاع مقدس نخست وزیر بوده بدون هیچ محاکمه ای حبس خانگی کرده باشیم.
بچه ننه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
تبت یدا ابی لهب
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ظاهرا اگر نقل قولهای هاشمی از امام خمینی (ره) را جمع بزنیم از طول عمر ایشان هم بیشتر میشود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آقای رفسنجانی یادتان هست وقتی که جناب عالی زمان جنگ در نماز جمعه "مرگ بر آمریکا" می گفتید، از آن طرف هم با مک فارلین چایی می نوشیدید
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
از نیت رفسنجانی و اطرافیانش بترسید و به رهبری تکیه کنید. ببینید که کِی گفتم !!!
حسن
United States of America
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
خداوند در آیه159 سوره بقره فرمودند: خداوند کسانی را که ادله روشن نازله از سوی خدا را کتمان و انکار میکنند لعنت میکند و همچنین لعنت‌کنندگان نیز آنها را لعنت میکنند
بنابراین با استدلال به یک آیه نمیتوان تفسیر خود را بیان کرد
بلکه باید تمامی آیات را با هم دید
رضا بیطرف
United States of America
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
در وصیت نامه امام درمورد عربستان و آل سعود چیزی کمتر از اسراییل و آمریکا نیامده است اما بهمان دلیل که هم اکنون روابط با عربستان در حد مطلوب است در مورد امریکا هم میتواند صادق باشد...بهتر است خودمان را گول نزنیم دوست ناشناس 9:57
محسن
United Arab Emirates
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آقای ناشناس 9:59 شما اصولگراها هم که تا 1 ماه مونده به انتخابات سال 84 از هاشمی حمایت میکردین و در فاصله 1 ماه 180 درجه تغییر فاز دادین و احمدی نژادی شدین، شما چرا طرفدار هاشمی بودین و الان دارید تخریبش می کنید؟
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
اکثریت خواستار حذف این شعار هستند.درور بر صلح و دوستی
ناشناس
Slovenia
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ما ذلت را نخواهیم بذیرفت برای انکه یک رابطه با یک ابر قدرت داشته باشیم شرافتی نیست رابطه داشتن با امثال امریکا ما هرگز نمیخواهیم رابطه داشته باشیم با اینها ونه با هرکسی که بخواهد به ما تحمیل کند امام روح الله
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
خیلی اقایی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
بیایم برای یکبار و همیشه شعار مرگ بّر این و اون را از این سرزمین پاک کنیم، اگر با کسی‌ هم دشمنی یا مخالفت داریم، با زبان دیپلماتیک مانند آقای ظریف یا وزیر خارجه روسیه این دشمنی یا مخالفت را بیان کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
بجاش مثل آمریکا میگوییم محور شرارت. خوبه؟
یک شهروندی ایرانی
-
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
بدیهی است عدم عاد بودن روابط امریکا و ایران دلایلی بسیار دارد ولی فراموش نکنید آمرکیا هیچ وقت مرگ بر ایران نگفت ! مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر دولت و ملت آمریکا؛ در حالیکه آنها همیشه حدااقل به ظاهر مردم را از دولت جدا کردند. حداقل از به قول خودتان دشمنانتان؛ دشمنی کردن را یاد بگیرید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
درود بر ایت ا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
درود بر هاشمی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
درود بر هاشمی. ملت هم از بیان شعار مرگ خسته شده است . در طی 35 سال هیچ چیز عوض نشد وبیشترین مصائب به سر خودمان آمد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آقای محمد!
انگار شما همین الان از مریخ رسیدی ها !!!
به کسی درود می فرستی که خودش مسبب اصلیه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
مرگ بر آمریکا تبدیل شد به درود بر محور شرارت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آفرین آقای هاشمی! ولی چقدر دیر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
این را زودتر می گفتی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
احسنت بر اين مرد دانشمند
حسن
United States of America
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
نمیدونم چرا منف ها یه دون یه دونه میره بالا ولی مثبتها 7تایی؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
حسن اقای 05 :13 باسلام مثبت منفی ها تناسب نظر مردم است
شفته
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
واقعا بايد سخنان اين پير سياست تاريخ اسلام و ايران را با طلاي ناب نوشت كه دقيقا براي هر رفتارش كلام خدا را شاهد ميگيرد و ميداند در كجا و در چه زماني و در چه شرايطي چه سخني را بر زبان بياورد كه اينها همه از آموزه هاي قرآن است و ايشان مسلمان كامل!!!
ناشناس
Slovenia
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ما ذلت را نخواهیم بذیرفت برای انکه یک رابطه با یک ابر قدرت داشته باشیم شرافتی نیست رابطه داشتن با امثال امریکا ما هرگز نمیخواهیم رابطه داشته باشیم با اینها ونه با هرکسی که بخواهد به ما تحمیل کند امام روح الله
PEYMAN
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
البته جناب رفسنجانی در زمان خود شما بود که این اهرمهای فشار با جسارت هرچه بیشتر برگلوی مردم فشار وارد می کردند. قتل می کردند و ناامنی و فضاحت به بار می آوردند و شما دربرابر سوالات پاسخگو نبودید.
عضم اینست که این خشت در زمان سلطه بلمنازع شما بر کشور کاشته شد و بارور گردید. لطفا پاسخگو باشید و مسئولیت آن را بر عهده بگیرید.
متفاوت
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
مرحبا مرحبا مرحبا . خشبختانه تاريخ آلزايمر ندارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
درود بر ایت الله هاشمی اسوه صبر درایت ومنطق وتدبیر
در هشت سال گذشته دیدیم که فقط شعار دادن واحساسی حرف زدن وعمل کردن مملکت را به سمت نابودی می کشاند
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
عجیب است:
خود ایشان در مجلس استیضاح و عزل بنی صدر ( که بارها از تلویزیون خودمان پخش شد) خطاب به نمایندگان می گوید : " شعار ها را به طرف آمریکا و انگلیس برگردانید"
واقعا ایشان ما را چه فرض کرده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
دوست عزیز! این قضیه مربوط به چند سال بعد از عزل بنی صدره.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
لابد الان منافعش ایجاب می کند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
مشکل اینست که آقای رفسنجانی محترم فکر می کند همه مخاطبان ایشان نوجوانهای 14-15 ساله هستند که از سوابق ایشان هیچ نمی دانند.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
من هم موافقم ،لطفاً حذف کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
چون شما موافقی چشم. از فردا حذف میکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
برام سواله چرا عده ای باید باشند که به انسان شریفی مثل مهندس بازرگان شعار مرگ بر بدن
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
همانگونه که کسانی بودند که مرگ بر هاشمی، خاتمی، موسوی و کروبی گفتند.

حتی شعار اعدام دادند
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
بخاطر مخالفت ایشون برای تصرف سفارتخانه امریکا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
منافع !
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ببخشید اشتباهی منفی داده شد.
سپيدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
چون آن عده متعصب و جاهل هستند همچون كفار صدر اسلام.
سينا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
اسلام ما را به اخلاق و جدال احسن دستور مي دهد. حبيب خدا مراد ار بعثت خويش را اتمام مكارم اخلاق مي داند.خدا به پيامبر مي فرمايد كه اگر زبان و كلام تند داشتي همگان از پيرامونت پراكنده مي شدندو بيان لين است كه موجب جذب مي شود
با اين همه روايات و احاديث در تعجبم كه چرا ما اينقدر تند زبان هستيم و از بام تا شام پيام و شعار مرگ بر كذا و مرگ بر كذا مي گوييم
اسلام رحمت براي تمام عالميان است نه فقط براي مسلمين
ناهید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
تو قرآن این آیه هم هست که درباره ی مومنان میگه:

اشداء علی الکفار ورحماء بینهم
ناشناس
-
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
خیلی چیزا رو در مواقعی که مصلحت میبینی میگی ناقلا . کارت درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
مصلحت کی؟؟؟!!!
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
خداوند هاشمي را حفظ كند اگر ايشان نبودند واقعا خيلي از اين انقلابيون به جز خرابي بيشتر و تخريب ديگران و نابودي كشور و سختگيري برمردم چه كارديگري بلد بودند انجام دهند ؟
فری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
انقلابیون!!! بگو فرصت طلبان. خیلی از آن آقایون زمان انقلاب اصلا ایران نبودن و در آن دوران دیده نشدن! حالا مدعی انقلاب شدن!!!!!!!!! درود بر هاشمی مرد همه دورانها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
مردم هم موافقن .
حمید ن ق
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
چرا این حرفا زمان بازرگان زده نمیشد و اون بزرگوار مجبور به استعفا شد؟!
زمونه عوض شده وگرنه همونموقع هم روشنفکرا مخالف مرگ بر آمریکا بودن منتهی اونوقتا نون خوردن از طریق مرگ بر آمریکا بود!
فرارو مرام داشته باش منتشرش کن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
دقیقا ! چقدر آدمها تو این مسیر بخاطر حرف حق کنار گذاشته شدن یا کشته شدن .
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
خواهشا به مردم هم فحش ندید..
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
درورد بر روح امام راحل ره، کاش ایشان بودند و جواب آقایان را میدادند،ما شعار میدادیم و میدیم مرگ بر آمریکا ولیکنننننن آمریکا در هشت سال جنگ در این سی و چهار سال با هر نوع نیرنگ ظلم کرده بر این ملت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
جواب مرگ مرگ که دسته گل نیست میخواستی بگه چی؟
حمید ن ق
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
چرا این حرفا زمان بازرگان زده نمیشد و اون بزرگوار مجبور به استعفا شد؟!
زمونه عوض شده وگرنه همونموقع هم روشنفکرا مخالف مرگ بر آمریکا بودن منتهی اونوقتا نون خوردن از طریق مرگ بر آمریکا بود!
فرارو مرام داشته باش منتشرش کن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
منافع در قالب مصلحت !!
لی لی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آقا از الان درباره اسرائیل ازش بپرسید که کار محکم بشه
وگرنه پس فردا میگه: امام با اسرائیل هم خیلی مشکل نداشت.
متفاوت
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
لي لي جون خيلي دلاوري . درود بر فراجون كه سانسور نكردي !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
مرگ بر آمریکا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آرزو کردن مرگ دیگران کار انسانهای ضعیف هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
مرگ بر حماقت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ديگه از امام چي شنيدين؟؟چرا هر چند سال يك چيز يادتون مياد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
همه درد ما و سوال اساسی ما از اقای رفسنجانی همین است!

چرا هر وقت دوست دارید و به مصلحت تون است ؟!حافظه تون کار می کنه؟؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
واقعا که!! حالا ساستمداران ما رسیدن به اینکه به دنیا یا کسی نباید فحش داد؟امریکا پیش از هر چیز یک ملت 300 میلیونی.ایا اگر کسی در امریکا اونم برای یک بار بعد از اینکه از کلیسا بیرون بیان و شعار بدن مرگ بر ایران و اونوقت بگن ما با دولتیم چه حلی میشیم؟
مجتبي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
یاد بگیرییم همیشه صحبت از زندگی نمائیم نه مرگ.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
بعد از 35 سال!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سهراب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
وقتي ياد گرفتيم كه زشته اين شعار رو بديم بايد بذاريم كنار ديگه خيلي زشته به كسي مرگ بگيم بايد واسش دعا كنيم نه بگيم مرگ بر تو
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آخه مگر مسلمان مرگ این و آن را میخواهد."ر مسلمانی ازین است که حافظ دارد وای اگر از پس امروز بود فردایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
یادمان هست که شعارهایی مثل"مرگ بر بازرگان" از کجا هدایت می شد. آقای رفسنجانی یادمان نرفته که در مجلس با آن پیر بزرگوار چه کردید.
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آنقدر گرم است بازار مکــافــــات عمل،
دیده گر بینا بود هر روز روزمحشراست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
Meek عالی گفتی! با اجازه کپی پیست میکنم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
مرگ بر شعار خيلي بديه و اين خيلي بده كه ايرانيها با اين قلب رئوف و مهربونشون مرگ يه كشور و بخوان با كلي آدم دوست داشتني مثل رابرت دنيرو، جك نيكلسون، سوزان ساراندون، جولين مور، كريستين بل، براد پيت، تام كروز ... مگه نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
انشااله ادبیات مرگ بر این وآن از ادبیاتمون خارج بشه. این مرگ گفتن ها از کمونیستهای اول انقلاب واترد ادبیات ما شیعیان شد که ننگ آور است!.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
چرا حالا فرمودید؟؟؟ آیا اعمال گذشته و قبلی ما نیاز به استغفار دارد؟؟؟!!!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
بنام خدا
ایشان فرقی بین "فحش" و "مرگ و لعن"قائل نشده اند در صورتیکه در قرآن داریم: لعنت الله علی الظالمین- یا: تبت یدا ابی لهب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
نمی دونم این روزها این کتاب جورج اورول چقدر تجدید خاطره میشه برام!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
چه مي كند اين مصلحت داري و سياست ‘ كه روزگاري سخني را عبادت مي انگارند و روزگاري ديگر ايه مي آورند كه چنين است و چنان .
بهتر نيست كه كار خود كنيم و به ساحت قدسي متون ديني كمتر تعرض نماييم ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ازقدیم گفتن سیاست ........................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
درود بر روحاني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
روحانی شاگر ممتاز آقای هاشمی است!
لیدی کله پاچه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
میدونم ربطی به این مطلب نداره اما: بعضی از کامنت گذاران فرارو، صدای سگ را "پارس" مینامند. استاد فارسیمون میگفت: باید بگین "عوعو". از فرارو درخواست میکنم اینگونه نظرات رو هم تایید و منتشر نکنید. همونطور که اگه به گوشه ی عبای جناب علم الهدی چیزی بگیم منتشر نمیکنید.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
و لا تسّب الذین یدعون من دون الله
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ولاتسبوا....... نهی خطاب به جمع است.
همت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
چی میگی چرا اینا رو اون موقع نگفتی حالا میگی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خالی بندیه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
لی لی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
چرا نظر منو منتشر نکردی؟!
حسين زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
فحش دادن چيز خوبي نيست گرچه به دشمن باشد و با بينش اسلامي مطابقت ندارد هرچند اين فحش دادن به صورت عدات براي محافل مذهبي و سياسي ماشده است اميدوارم اصلاح شود و اين از روي ذلت نيست بلكه دقيقا از روي عزت و حكمت و رحمت است
حسين زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
هزاران آفرين براين تفكر و انديشه خدايا كشورم ايران را از دست جهل و ناداني و افراطي گري مقدس مآبي و جمود فكري نجات بده . خدايا كي ميشود تمام مسلمانان از دست جهل نجات يابند هان بيدار شويد اسلام دين جهل و ناداني تعصب و خشك مقدسي نيست والله اگر دين اسلام را درست عرضه كرده بودند كه نكرده اند الان وضع مسلمانا كل جهان اينگونه نبود به اطرافمان نگاه كنيد تمام مسلمان و كشورهاي آنها به يك نحوي درگير افراط -جهل -عدم توسه و پيشرفت و جنگ وكشتار است آيا واقعا اين است اسلام رحماني؟!!! والله اسلام واقعي غير از اين اسا كه به خورد اين مردم داده اند بس است خرافه گري و كاسبي قدرت به نام دين
بچه قمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
خوشم میاد مردمو را نادان فرض میکنید
با توجه به شرایط زمانی یکباره حقایق فاش میشود
جناب رفسنجانی که براشون بسیار احترام قائل هستم یهو یاد این مطلب و نظر از امام شدن؟؟؟
اما واقعا خشک مقدیس باعث آتش زدن به دبن شدن
اما دین واقعی را امام زمان میاورد که دلم برای مولا میسوزد شاید اون وقت هم یهو یه جمله از امام یادتون بیاد که بگین اول ولایت فقیه بعد امام زمان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
دوست گرامی شاید مصلحت جامعه هست که بزرگهای جامعه میدانند.
بچه قمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
راست میگی ما که نمیفهمیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ناشناس 11:25

اینجا روستا نیست که بزرگ روستا داشته باشد!

اینجا جامعه است و بزرگ آن ملت هستند.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آقای هاشمی شما قصد فوت کردن نداری؟ دنیا وفا نداره ها اینقدر به این دنیا نچسب دیگه برو بذار مردم نفس بکشن
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
سیاست ورزی در کشور ما بتدریج رو به بلوغ می رود و این خوب است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ولی این فرایند 300 سال طول می کشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آقای هاشمی آدم روشن بینی است. شاید آن موقع هم می خواسته بگه.ولی موقعیت را مناسب ندیده است.ولی کسانی که مرگ بر بازرگان گفته اند واقعا نابخرد بوده اند.و میترسم هنوز هم گرفتارشان باشیم
PEYMAN
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
این یعنی فرصت طلبی نه روشن بینی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آقای هاشمی روشن بین هستند اما

روشن بینی مصلحتی دارند!! مثل حافظه شون که مصلحتی کار می کنه!!
مجيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
و اما تعصب هميشه نقطه مقابل تفكر و تدبر است و قرآن هميشه انسان را به تفكر و تدبر دعوت كرده و نه تعصب . تعصب سبب درجا زدن و بلكه خرافي شدن ميشود و عقل و فكر باعث پيشرفت انسانها در همه زمينه ها ميشود
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
زنده باد تمام مردم دنیا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اصولاً جامعه ما به خاطر سنتی بودنش و گرفتار خشک‌مقدس‌ها و متعصبین بودنش همیشه چند گام از دانش و علم عقب بوده است. البته اسلام برعکس است. اسلام در یک دنیای جاهلی صرف آمد و موتور توسعه و علم و دانش شد که حتی بعداً اروپا و مناطق دیگر را احیاء کرد ولی ما درست برعکس شدیم، گفت :عمده مشکلات کشورها و جوامع بشری در جهل است و رفع جهل توسط ارباب رسانه‌ها و خود رسانه‌ها صورت می‌گیرد. مدیریت هم باید واقعاً این وظیفه را در صدر وظایف خود بداند؛ کر و کور خواستن مردم ظلم بسیار بزرگی است
نجفی
Finland
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
پیش ما سوختگان مسجد ومیخانه یکیست/ حرم ودیر یکی کعبه وبتخانه یکیست. این همه جنگ وجدل حاصل کوته نظریست/گر نظر پاک کنی سبحه وپیمانه یکیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
یاد سریال بزنگاه افتادم که می گفت دیشب آقام آمد به خوابم و گفت صابر!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ناشناس عزیز :
دُر سفتی!
ایشان روایاتشون از امام راحل (ره) از طول عمر ایشون هم بیشتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
یاد سریال بزنگاه افتادم که می گفت دیشب آقام آمد به خوابم و گفت صابر!
متفاوت
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
نان به نرخ روز خور . نسل سوم انقلاب لطفا پيشينه و عملكرد ايشان را از نسل اولي ها بپرسيد !!!!!!!!!!!!!!!
رفسنجانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
هاشمی این روزها شده سخنگوی دفتر امام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
اورین
نيكا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
درو بر اميركبير زمان هاشمي
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
حیف اسم امیر کبیر که به زبان تو جاری شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
هاشمی
حاشا که انحراف داری
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
الان یادتون اومد که مرگ بر امریکا نباید گفت و توی هیچ آیه قرانی نیامده
واقعا خنده م میاد ازین همه ریا و دو رویی و ضعف
بخدا قسم تا با امریکا دوست نشید وضع همین طور بدتر و بدتر میشه
هرچند به این دوستی ها هم نباید اعتماد داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
خواسته امام اقتدار جمهوری اسلامی بود که امروزه با تعامل سازنده با جهان محقق میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
افراد ضعیف مرگ دیگران را آرزو میکنند.
شیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
حافظه ی تاریخی مردم ایران= صفر
من احمدی نژادی نیستم به خدا. ولی نمی دونم چرا از هاشمی اینقدر تعریف و تمجید می کنین واقعا نمی دونم.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
این اقای هاشمی سیاست مدار کهنه کاره و تجربیات زیادی داره اما یکی نیست به ایشان بگوید که اگر امام این راگفته است چرا ما نشنیده ایم و یا از همه مهم تر اینکه چرا این سخنان را در یکی از سخنرانی های خوذ در زمان انقلاب نزدید(باید بگم بیان این سخندر ان زمان به ضرر ایشان بود )درحالی که ریس جمهور یا ریس مجلس بودند به زبان ساده تر ایشان در این زمان از صدر قدرت به زیر کشیده شده اندو با بیان این سخنان سعی در جلب افکار عموم مردم دارند تا حداقل بتوانند انکی محبوبیت برای خود بدست اوردند ودر اخر این که ایشان با اتخاذ سیاست اصلاح جویانه سعی در بهبود شرایط کلی دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ضمن احترام به آقای هاشمی با ید بگویم تمام بچگی ما با افکار مرگ بر آمریکای همین آدمها گذشت جلو صف پرچم آمریکا بود که برای رفتن به کلاس باید از آن می گذشتیم و هر روز سر صف این شعا رو تکرار می کردیم با این اندیشه بزرگ شدیم الان همان اندیشه سازان می گویند اشتباه بوده ولی در هر زمان اعتراف به اشتباه خوب است اگر ما اشتباه کنیم تاوان آن را خودمان می دهیم ولی اگر بزرگان اشتباه کنند تاوان آن را چند میلیون انسان
پری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
+++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
-
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آقاجون روز آخر منو کشید کنار گفت صابر !

يادى از بزنگاه عطااران
فافان
United Arab Emirates
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آرزو داشتم از اول انقلاب یاد میگرفتیم تا محبت را صادر کنیم و به جای مرگ دشمنان هدایت باد دشمنان میگفتیم که نجابت انقلابمان را صادر میکردیم،این هم شاید کار دشمن بود !همان انگلیس
هامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
من هم نظر آقای هاشمی رو قبول دارم و حرف اون غزیز رو که قضاوت حال افراده - اگر مرگ بر آمریکا تبدیل به مرگ بر استکبار بشه که کلی هست و به کسی بر نمیخوره و یه مفهوم قرآمی است که آقا از سالهای قبل به زبان آورد خیلی خوبه + سوزاندن پرچم رو هم کنار بذاریم چون الان اونها حتی در کشورهای عربی پرچم ما را میسوزانند پرچم ما الله داره مهمتر هست ما باید طبق دستورات اسلامی در خیر و اصلاح رفتارها پیش قدم باشیم.
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آرزوی مرگ کردن برای کسی نشانه ضعف است. به قول دکتر شریعتی: «اگر می توانی بمیران و اگر نمی توانی بمیر». شعار دادنت دیگه چیه!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ما انسانها

به غیر از کشتن وکشته شدن راه دیگری هم وجود داریم " گفتگو"
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
اسن بخش از حرف هاى اقاى رفسنجانى خيلى باحال بود :
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اصولاً جامعه ما به خاطر سنتی بودنش و گرفتار خشک‌مقدس‌ها و متعصبین بودنش همیشه چند گام از دانش و علم عقب بوده است

ايووووووووووووووووول ...
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
خدا شاهده ١٣ آبان تمام اين پنبه ها رشته مى شن ..
اولين شعارشون هم مرگ بر امريكاست ..
اين خط _ اينم نشون + !!
حالا وايسيد و ببينيد ،..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
ولی من دقیقا این جمله امام خمینی یادم است که گفتند: "همین مرگ بر آمریکا برای آنها مرگ می آورد"!!
یک شهروندی ایرانی
-
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
امام ره خیلی فرمایشات دیگر داشتند که در این 8سال گفته شد مشمول مرور زمان شده و ملاک حال است می خواهید برایتان بشمرم ولی همین بس که تا قبل ازپذیرفتن قطعنامه 598 امام ره همیشه در سخنرانی ها می فرمودند جنگ اگر بیست سال هم طول بکشد ما صلح نخواهیم کرد ولی همین امام فرزانه زمانی که شرایط را برای تحقق آرمان ها حاصل از دفاع مقدس فراهم ندیدند پذیرش را قبول کردند این را یادتون هست!
سید عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
جناب آقای هاشمی سلام خالصانه ما باشد بر کسانی که انسان هستند به خدای واحد ایمان دارند و این چند صباح عمر کوتاه را برای خلق خدا صرف میکنند
منم با نظرات جناب عالی موافقم
ممنون
ایرانی مسلمان
Panama
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
اقای هاشمی این جمله امام ره را هم به یاد دارید امریکا شیطان بزرگ است.نکنه این شیطان شما رو هم گول زده.
رهی
Iraq
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آقای هاشمی چرا آن موقع این مطالب را نگفتند؟
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
باسلام، البته تا اونجايي كه يادم هست اگه اشتباه نكنم امام (ره) براي شعار مرگ بر صادام جمله جالبي هم دارد مبني بر اينكه اگر مرگ براي او مي خواهيم براي اين است كه خير او را مي خواهيم كه مثلاً كمتر گناه كند (نقل به مضمون بود نه اصل نقل)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آیت الله هاشمی چند ساله باشه؟
غزل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
با اینکه خو دتون هم در دوران خودتون این شعار مسخره رو دادین اما به خاطر مصالح کشور مثل شما با این مسئله موافقیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
درود برهاشمی
آورین آورین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
آورین آورین...