bato-adv
کد خبر: ۱۶۰۲۲۳

چرا قالیباف باید بماند؟

با نزدیک شدن به آغاز بکار شورای شهر چهارم تهران بحث انتخاب شهردار کلانشهر تهرانمطرح و گمانه زنی ها در خصوص مدیر اجرایی پایتخت بیشتر می شود.

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
الف نوشت:

با نزدیک شدن به آغاز بکار شورای شهر چهارم تهران بحث انتخاب شهردار کلانشهر تهران مطرح و گمانه زنی ها در خصوص مدیر اجرایی پایتخت بیشتر می شود.

اعضای 31 نفره پارلمان شهری در هفته های آتی درصدد خواهند بود به یکی از وظایف اصلی خود که همان انتخاب شهردار توانمند و کارا و مجرب است جامه عمل بپوشانند. تاکنون گزینه های محتمل زیادی برای سکانداری اداره پایتخت در فضای رسانه ای مطرح نشده و شاید با مستقر شدن شورای چهارم اسامی بیشتری مطرح شود.

آنچه که مشخص است محمدباقر قالیباف، شهردار کنونی تهران بعنوان یکی از جدی ترین گزینه ها محسوب می شود و نگاهی به مجموعه عوامل و شرایط مختلف گواه از این دارد که دکتر قالیباف از ابعاد مختلف و مجموعه معیارها و شاخصه های مدیریتی- شهری شایستگی بیشتری برای تصدی مدیریت پایتخت را دارا است.

در این نوشتار درصدد بررسی شایستگی ها و توانمندی ها و مرور تحولات سالهای اخیر در تهران نیستیم اما از چند زاویه مدیریتی می توان به شکل واقع بینانه به موضوع نگریست.
 
1- یکی از دلایلی که دکتر قالیباف را به جدی ترین و محتمل ترین گزینه شهرداری تهران سوق داده و مجاب می کند این است که بیشترین دلایل و براهین قانع کننده برای ماندن و تداوم کاروی وجود دارد و نه تغییر او. به عبارتی مجموعه معیارهای عقلانی و منطقی رای به ماندن ایشان در سمت شهردار آینده تهران از نگاه هر جناح یا حزب و صنف می دهد و کلیت شورای چهارم نیز به خوبی این توانمندی ها و شایستگی های مدیریتی را می شناسد. 
 
2- تغییر یک مدیر دلایل محکم تری نسبت به ابقای او می خواهد؛ در مسیر انتخاب شهردار بعدی دو رویکرد می توان داشت. نخست اینکه ترکیب شورا تغییر کرده بنابراین شهردار نیز باید تغییر کند. این البته استدلالی است که با وجود فضای کنونی کشور و اینکه صحبت از رویکردهای فراجناحی و میانه روی می شود کمتر مورد تایید کسی قرار می گیرد. رویکرد دیگر اما این است که بررسی کنیم و ببینیم کارنامه مدیر مستقر چه بوده و اگر دلایل محکمی برای تغییر وجود داشت در تغییر مدیر درنگ نکنیم. صرفنظر از اینکه ترکیب شورای شهر تهران چگونه است، کدام گروه ها و نیروهای سیاسی اجتماعی در حال نمایندگی سلایق و مطالبات مردم در شورای شهر هستند، این مهم باید مدنظر اعضا قرار گیرد که بنا بر کدام دلایل می توان رای به تغییر روندهای کنونی داد. برای ابقا دلیل کمتری لازم است، اما برای تغییر حتما باید دلایل محکم تری داشت. آیا شورای چهارم دلایل توجیه پذیر و متقن برای تغییر را دارد؟ 
 
3- نکته دیگری که رای بر تایید و تداوم روند موجود می دهد این است که تقریبا همگان جهت گیری ها و رویکردهای دنبال شده توسط مدیریت شهری در 8 ساله اخیر اعتقاد داشته و تداوم چنین روندی را خواستارند. نگاهی به تحولات تهران در حوزه های حمل ونقلی، بزرگراهی، زیست محیطی، فرهنگی، ورزشی و... نشان از یک تغییر در سطح کلانشهر داشته و اتفاقا این اجماع در تحولات مثبت تهران، اعضای شورای چهارم را در اتخاذ تصمیم گیری  برای انتخاب شهردار، محتاط تر و دقیق تر و به سمت وسوی حفظ روند موجود سوق می دهد. 
 
4- تغییر بایستی مبتنی بر واقعیت ها باشد و نه فضای احساسی و حزبی. برای انتخاب شهردار نمی توان واقعیت ها را نادیده انگاشت و صِرف تغییر در ترکیب شورا و افزایش اعضاء و ورود نیروهای سیاسی مختلف، دست به تغییر زد. درست است که گروهها و جناح های مختلف سیاسی و مستقل ها و ورزشکاران و هنرمندان در شورای چهارم حضور دارند اما اینتفاوت و تفکیک در جهت رسیدگی به امور مختلف شهری است و نه تصمیم گیری و اجماع بر روی انتخاب شهردار. برای انتخاب درست نیازمند مرور تجربیات گذشته و شناخت اولویت های شهر و انتخاب مدیری لایق و توانمند در عرصه مدیریت شهری هستیم.   
 
5- نگاه مدیریتی شهردار کنونی تهران در سالهای اخیر بیشتر عملگرا و با تفکر خدمت رسانی و کار تلاش گسترده بوده است. چنین روحیه ای در خط کشی ها و مرزبندی های جناح هایسیاسی نمی گنجد و مورد تایید هر نوع نگاه حزبی و صنفی است. چنین دیدگاه مدیریتیشایسته ارج نهادن است و لزوم نهادینه شدن چنین تفکری در عرصه مدیریت احساس می شود.وارد دعواهای سیاسی نشدن و تلاش مجدانه و خدمت بدون منت بعنوان یک وجه مشخصه مدیریتی دکتر قالیباف بوده و شهروندان تهرانی به جزء رسانه ای شدن گلایه های شهردار در خصوص تعهدات دولت در قبال شهروندان در حوزه های حمل ونقل عمومی، تقریبا فضای کار و خدمت در جای جای شهر را لمس کرده اند. چنین تفکر و روحیه ای که بدنبال کار و خدمت بدون حاشیه سازی است، بسیار ارزشمند بوده و بایستی تداوم داشته باشد. 
 
شورای شهر چهارم در یک آزمون بزرگ برای انتخاب شهردار پایتخت قرار داشته و تصمیمات آنان بر روند توسعه ای کلانشهر تاثیرگذار خواهد بود. شهروندان انتظار تصمیمات سنجیده و بدور از جنجال و صف بندی سیاسی را دارند؛ تصمیماتی که به نفع پایتخت و ساکنانش باشد و آیندگان بر تصمیم گرفته شده صحه گذاشته و تاییدش کنند. یک اصل مدیریتی شناخته شده می گوید برای تغییر یک مدیر باید دلایل محکم تری نسبت به ابقای او وجود داشته باشد.

در مورد انتخاب شهردار بعدی تهران نیز این نکته باید مدنظر قرار گیرد. آیا شهروندان ناراضی اند؟ عملکرد شهردار ضعیف بوده است؟ زیرساخت های حمل ونقلی گسترش نیافته،فضای سبز و سرانه های فرهنگی و ورزشی و تفریحی نسبت به قبل بهبود نیافته؟ اهداف مدیریت شهری در سال های اخیر محقق نشده؟ و.... چه استدلال ها و براهین قانع کننده ای برای این تغییر می توان ارائه کرد؟ به نظر می رسد نه تنها هیچکدام از دلایل و استدلال های مشابه آنچه گفته شد وجود ندارد بلکه همه معادلات رای به تداوم جهت گیری های موجود می دهند و نه تغییر.
برچسب ها: قالیباف شهرداری
شهروند تهرانی
Panama
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
آیا شهروندان ناراضی اند؟ عملکرد شهردار ضعیف بوده است؟ زیرساخت های حمل ونقلی گسترش نیافته،فضای سبز و سرانه های فرهنگی و ورزشی و تفریحی نسبت به قبل بهبود نیافته؟

8 سال مدیریت ایشان بر شهر تهران = مهاجرت روستاییان به تهران،آلودگی هوا و آلودکی صوتی که روز به روز بیشتر می شود،هنوز مثل 20 سال پیش شاهد حضور دوره گرد و چاقو تیز کن در محله های تهران هستیم،ساخت و سازهای غیر اصولی هنوز صورت می گیرید،هنوز شاهد مرگ افراد بی گناه در این زمینه هستیم،ماشین های تک سرنشین روز به روز بیشتر شدند و می شوند و هیچکس هیچ کاری نکرد،اتوبوس های بی آر تی خالی عبور و مرور می کنند،یعنی در 8 سال اگر مترو و زیر بنا و جاده هم نمی خواستند بسازند که دیگه چه شهرداری؟یعنی در 8 سال فضای سبز هم نباید ایجاد می شد ؟این همه از روستا به تهران آمدند ،تهران را به انفجار رساندید این همه جمعیت نباید توسعه ی فضای سبز داشته باشد؟
هنوز در برخی مناطق تهران که جز مناطق پایین شهر تهران هم نیستند زباله مثل 30 سال پیش به صورت غیر مکانیزه است و با ماشین آشغالی و بیل و کلنگ می آیند و آشغال های روی زمین و کنار دیوار را که موش و گربه نایلکس آنها را پاره کردند را جمع می کنند و می برند و بماند مشکلات ناشی از غیر مکانیزه بودن،حتی یک سطل مکانیزه هم نیست،آدرس می دهم تشریف بیاورید ببینید،بله شهروندان ناراضی هستند.و فرارو انگار خیلی خوشحال است.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
قالیباف مچکریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
در بحث مدیریت محله و معاونت اجتماعی باعث هدر رفت وحشتناک پول شده که می توانست با این بودجه مترو کل تهران را سامان دهد ولی با کارهای نمایشی بودجه نابود شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
ايشان در زمينه مترو مخصوصا با آوردن يك مدير عاملي كه صرفا كارهاي تبليغاتي مي كند تيشه به ريشه مترو زد. اين مدير عامل حدود 5هزار نفر بدون توجيه استخدام كرد كه بيكار در مجموعه مي چرخند و هزينه هاي ان از 7ميليارد به 25ميليارد تومان رساند تا اينكه در انتخابات به اقاي قاليباف راي دهند از يك سال پيش هيچگونه پرداختي به پيمانكاران صورت نگرفته و حتي حق بيمه پرسنل مترو نيز پرداخت نمي شود و دفترچه بيمه پرسنل تمديد نمي گردد تعداد زيادي از قطارها از گردونه خارج شده واز انها بعنوان قطعه يدكي استفاده مي شود خط3 مترو قرار بود پارسال بهره برداري شود و هنوز خبري ازان نيست و...
امیر
Germany
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
8 سال مدیریت کافی است.هر چی تو چنته داشته رو کرده! بابا این بنده خدا می خواست رئیس جمهور بشه انگیزه داشت! الان انگیزه نداره...فرارو چاپ کن.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
دقیقا
انتشار یافته: ۳۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
خدا وکیلی قالیباف خوب کار کرده. الان هر جای تهران بری تا دلت بخواد پارک و فضای سبز و وسائل بازی و غیره موجوده. بهنظرم بهتره تو دولت مشغول بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
تا دلتم بخواهد تراکم فروخته مثلا تو کوچه تنگ مجوز ساخت ساختمان 19 طبقه داده !!!! واسه همین هر جا بری آرامش نداری چه پیاده چه با ماشین چون جمعیت تهران رو تعصاعدی افزایش داده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
اونایی که از قالیباف ناراضی اند یه بار از تهران خارج شن ببینند بقیه شهر ها چه شکلی هست .ما که می ایم تهران بر میگردیم فکر میکنیم به روستا برگشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
ناشناس 16:29 اینم می دونید بودجۀ شهرداری تهران به اندازۀ 10 وزارتخانه است به خاطر همینه که تو همۀ دورهها با کمی فعالیت مثبت توسط شهرداریها، تهرانیها اعلام می کنند که ما بهترین شهردار رو داریم. در صورتیکه با این بودجه باید مشکلات اصلی تهران برطرف شود و حق تهرانیها و شهرهای دیگه خیلی بیشتر از این حرفهاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
اعتقاد دارم شهردار هم بعد از هشت سال ، تمام دانشش رو استفاده كرده و الان نوبت استفاده از نيروهاي جديد است
در ضمن پارك ها و فضاهاي سبز فقط دسترنج ايشون نبوده، با عمليات عمرانيشون كاملا موافقم اما با كمي بي سليقگي همراه بوده است
من با آقاي هاشمي بيشتر موافقم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
شهرداری که فقط ساختن پل و بی ار تی و کارهای عمرانی نیست
درطول تصدی ایشون قیمت اپارتمان به طورمیانگین 3برابر شده انهم به خاطر فروش غیرقانونی تراکم
فروغ
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
من خود به دکتر روحانی رای دادم ولی بشدت موافق ماندن دکتر قالیباف هستم ، چون آثار مدیریتش در شهرداری را در سطح تهران میبینم.
امیررضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
بهترین شهرداره تهران
ی دونه ای قالیباف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
ایشون باید برود چون فقط تراکم میفروشد و از این راه منبع هرینه های سرسام آور خود را تامین میکند ! ساخت اتوبان زمانی خوب است که جمعیت ثابت بماند تا تاثیرش مشاهده شود ولی اگر با فروختن تراکم و ساخت ساختمانهای 10 واخد به بالا که حداقل هر ساختمان 20 خودرو وارد شهر میکند اتوبان ساخته شود چه تاثیری در کم شدن ترافیک خواهد داشت ؟ ایجاد فضای سبز هم با افزایش جمعیت چند برابری اثر گذار نیست . ایشون مناسفانه فقط هدف رییس جمهور شدن دارند و اگر پروژه های زیادی انجام شده ولی افزایش جمعیت بر اثر فروش تراکم مشکلات بسیار بزرگی در آینده برای مردم ایجاد خواهد کرد
Admin
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
آخرش هم مهندس محسن هاشمی شهردار تهران میشه...بگو خب!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
از کسانی که بخوان شهردار تهران بشن که بعدش رئیس جمهور بشن خسته شدیم !
قالیباف باید عوض بشه !
gholi
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
باز این قالیباف (سرهنگ) اومد وسط و تبلیغات فرارو شروع شد
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
از بزرگراههای تهران الان عبور می کنید انگار از وسط جنگل دارید عبور می کنید که جای تقدیر دارد
Mehbod
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
قالیباف قبل از اینکه دوباره به شهرداری برگزیده شود باید به این پرسش اساسی پاسخ دهد که هزینه های میلیاردی تبلیغات را از کجا آورده است ؟ آیا ارتباطی میان شخم زدن همه کوچه و خیابان ها بعد از انتخابات، یا به عبارت دیگر دستخوش به پیمانکارانی که در انتخابات دست و دل باز بودند ، با تامین هزینه های انتخابات وجود دارد.

قالیباف نباید شهردار تهران باشد چون :

1) چون دید ایشان پروژه محور است نه برنامه محور . در برنامه های ایشان جایگاه حقوق شهروندی و زیست محیطی ضعیف است . قلع و قمع چنار های ولی عصر نمونه ای آشکار از دید ضعیف محیط زیستی ایشان است
2) هر شهروندی که گذرش به شهرداری افتاده باشد به شما خواهد گفت شهرداری از فاسد ترین سازمان ها است
3) یکی از دلایل گرانی ده برابری مسکن در هشت سال گذشته سیاست های دلال محورانه شهرداری بوده است. کسب درآمد به هر قیمتی !
4) گذشته از آن سیستم حسابداری مالی شهرداری تا کنون بروز و شفاف نبوده و ظاهرا سند های حدود هزار میلیارد دلار هزینه ابهام دارد!

تهران یک شهردار درستکار و پاکدست و جدی در حقوق شهروندی می خواهد با برنامه ای بلند مدت و حداقل بیست ساله برای تهران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
فرارو همه میدونند که از قالیباف بیشتر از روحانی حمایت می کردی!!!!
امید پناهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
به نظرم قالیباف شهردار بشه و مهندس هاشمی به مترو برگرده تا شاهد پیشرفت در مترو باشیم. کاری که در دوره گذشته به دلیل سنگ اندازیهای فراوان دولت احمدی نژآد نتوانست انجام دهد. زنده باد اصلاحات که به نظر مخالف خود با وجود برتری های لازم امکان رشد و توسعه را می دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
فرارو باز شدی مثل هفته ی قبل از انتخابات ریاست جمهوری...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
به قول ایشان مدیریت بسته و خسته باید تغییر کند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
کسي منکر کارهاي آقاي قاليباف و زحماتشان نيست. ولي بايد پرسيد هزينه فعاليتهاي ايشان چقدر بوده و به چه قيمتي بدست آمده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
ایشون هر وقت جواب پرونده های زمین خواری که مسکوت گذاشتن و به صاحبانشون بر نمی گردونند شدند، بعد ادامه به کار بدهند. نمونه اش زمینهای پرسنل نیروهای مسلح در بام تهران سعادت آباد. حتی حکم قضایی هم صادر شد، و هزار تا مرجع دیگه وارد شدند، اما زورشون به این آقا و دار و دسته اش نرسید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
به نظر من هم قالیباف بماند بهتر است چون کارهای بسیاری در حوزه خدمات شهری، فضای سبز و عمرانی انجام داد ولی یک اما بسیار بزرگ دارد: قالیباف در امر مبارزه با فساد اداری به هیچ وجه نمره قابل قبولی نگرفت. علی رغم همه ادعاها و حرفهایی که خودشان و معاونانشان زده اند اما متاسفانه اصلا کارنامه قابل قبولی ندارند. (یکی از دلایل عدم اقبال مردم تهران و حتی کارمندان شهرداری در انتخابات92 همین دلیل بود) ایشان باید برنامه جامع و واقعی در این زمینه ارایه دهند و به مردم قول دهند اگر انتخاب شدند برنامه اصلی ایشان در شهرداری مبارزه واقعی با فساد باشد و نه صرفا حسابرسی و ادعای شفاف سازی و... متاسفانه شایسته سالاری هم وضع خوبی در شهرداری تهران ندارد. در بعضی از مناطق تهران افراد نالایق به صرف هم قومیتی بودن کل پست های مدیریتی یک منطقه را تصرف کرده اند(در یکی از مناطق بالای تهران بسیار بسیار مشهود است ) و اینها با اطلاع آقای قالیباف و نقطه ضعف بزرگ ایشان است. مردم از فساد شهرداری نالانند و اگر قالیباف بخواهد چشم بر روی این حقیقت ببندد بهتر است کنار رود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
همون قولهایی که احمدی برای دور دوم داد ایشون هم خواهد داد بدون عملی شدن. به نظر شما 10 سال برای نشان دادن تواناییها و اهتمام ایشان برای مبارزه با فساد کافی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
باید دید شهردار بعدی که تراکمی نمونده برای فروش و کسب درآمد چه باید بکند؟
ناشناس
Poland
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
عملکرد مالی قالیباف خود نشان دهنده اینه که چرا باید عوض بشود
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
اینکه بر اساسا آنچه دیده می شود در مورد مدیریت مجموعه پیچیده ای مانند شهرداری قضاوت کنیم بسیاد کوته اندیشی است، مسائلی مانند زیر ساخت ها، مسکن، و برنامه های بلند مدت هم باید در نظر گرفته شود که غیر کارشناسان آن را در بزرگراه و پارک و .. نمی بینند
چون یکی از اهداف آقای قالیباف اتفاقا همین دیده شدن بوده باید با دقت بیشتری به ارزیابی کارهایی که کرده پرداخت و براساس آن ارزسابی می توان به تغییر یا ابقا فکر کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
یک نفر هم که خوب کار کرده با دست خودمان حذف می کنیم. بسم الله
ناشناس
Canada
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
اتتماس نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
شهردار هاشمی میشه
رئیس شورا چمران
بقیه سر کارن
صدرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
از زحماتش ممنون 8 سال کافیه
امیر
Germany
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
8 سال مدیریت کافی است.هر چی تو چنته داشته رو کرده! بابا این بنده خدا می خواست رئیس جمهور بشه انگیزه داشت! الان انگیزه نداره...فرارو چاپ کن.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
دقیقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
ايشان در زمينه مترو مخصوصا با آوردن يك مدير عاملي كه صرفا كارهاي تبليغاتي مي كند تيشه به ريشه مترو زد. اين مدير عامل حدود 5هزار نفر بدون توجيه استخدام كرد كه بيكار در مجموعه مي چرخند و هزينه هاي ان از 7ميليارد به 25ميليارد تومان رساند تا اينكه در انتخابات به اقاي قاليباف راي دهند از يك سال پيش هيچگونه پرداختي به پيمانكاران صورت نگرفته و حتي حق بيمه پرسنل مترو نيز پرداخت نمي شود و دفترچه بيمه پرسنل تمديد نمي گردد تعداد زيادي از قطارها از گردونه خارج شده واز انها بعنوان قطعه يدكي استفاده مي شود خط3 مترو قرار بود پارسال بهره برداري شود و هنوز خبري ازان نيست و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
در بحث مدیریت محله و معاونت اجتماعی باعث هدر رفت وحشتناک پول شده که می توانست با این بودجه مترو کل تهران را سامان دهد ولی با کارهای نمایشی بودجه نابود شد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
قالیباف مچکریم
شهروند تهرانی
Panama
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
آیا شهروندان ناراضی اند؟ عملکرد شهردار ضعیف بوده است؟ زیرساخت های حمل ونقلی گسترش نیافته،فضای سبز و سرانه های فرهنگی و ورزشی و تفریحی نسبت به قبل بهبود نیافته؟

8 سال مدیریت ایشان بر شهر تهران = مهاجرت روستاییان به تهران،آلودگی هوا و آلودکی صوتی که روز به روز بیشتر می شود،هنوز مثل 20 سال پیش شاهد حضور دوره گرد و چاقو تیز کن در محله های تهران هستیم،ساخت و سازهای غیر اصولی هنوز صورت می گیرید،هنوز شاهد مرگ افراد بی گناه در این زمینه هستیم،ماشین های تک سرنشین روز به روز بیشتر شدند و می شوند و هیچکس هیچ کاری نکرد،اتوبوس های بی آر تی خالی عبور و مرور می کنند،یعنی در 8 سال اگر مترو و زیر بنا و جاده هم نمی خواستند بسازند که دیگه چه شهرداری؟یعنی در 8 سال فضای سبز هم نباید ایجاد می شد ؟این همه از روستا به تهران آمدند ،تهران را به انفجار رساندید این همه جمعیت نباید توسعه ی فضای سبز داشته باشد؟
هنوز در برخی مناطق تهران که جز مناطق پایین شهر تهران هم نیستند زباله مثل 30 سال پیش به صورت غیر مکانیزه است و با ماشین آشغالی و بیل و کلنگ می آیند و آشغال های روی زمین و کنار دیوار را که موش و گربه نایلکس آنها را پاره کردند را جمع می کنند و می برند و بماند مشکلات ناشی از غیر مکانیزه بودن،حتی یک سطل مکانیزه هم نیست،آدرس می دهم تشریف بیاورید ببینید،بله شهروندان ناراضی هستند.و فرارو انگار خیلی خوشحال است.