bato-adv
کد خبر: ۱۵۱۹۰۰

پاسخ ستاد حسن روحانی به سخنان علی باقری

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
ستاد حسن روحانی در پاسخ به علی باقری معاون سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی که ریاست ستاد انتخاباتی جلیلی را در انتخابات برعهده دارد آورده است: مگر شما، بعنوان مذاکره کنندگان فعلی پرونده هسته ای ایران، اجازه دارید تا بدون هماهنگی و تایید رهبری نظام، تصمیم مهمی اتخاذ کنید که مذاکره کنندگان قبلی اینکار را انجام داده باشند.

به گزارش مهر، متن پاسخ ستاد انتخاباتی حسن روحانی به اظهارات علی باقری، معاون سعید جلیلی و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشور بدین شرح است:

شرایط رقابتهای انتخاباتی کشور نباید موضوعات کلان و راهبردی نظام را به ورطه امیال سیاسی  و جناحی بیاندازد. بروز و ظهور این امیال در رعایت نکردن انصاف در ارائه تحلیل ها توسط برخی افراد هویدا است.

بر اساس گزارش برخي خبرگزاري ها و سايت هاي خبري، جناب آقاي دکتر علي باقري معاون محترم شورای عالی امنیت ملی، اخيرا در دانشگاه تهران و همچنین در دوازدهمین "همایش سراسری دبیران هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی کشور" و حاشیه آن در هتل جم مشهد، به تشریح رویکرد گذشته و کنونی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای پرداخته اند. ایشان در اين نشست ضمن اشاره به تاریخچه و روند مذاکرات هسته اي ايران با گروه ١+٥ از گذشته تاکنون، مطالبي را مطرح کرده اند که برخی نکات آن از جهات مختلف قابل تامل است.

ایشان اکنون یکی از مذاکره کنندگان ارشد پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران هستند و از مسیر تصمیم سازی در این باره اطلاع کامل دارند. به همین دلیل انتظار نمی رفت که جانب انصاف را رها کرده و تحلیلهایی را ارائه کنند که واقعیت ندارند. جناب آقای دکتر باقری در بخشی از اظهاراتشان به گونه ای سخن گفته اند که گویا اقدامات شورای عالی امنیت ملی و دبیر آن در زمان مسوولیت دکتر حسن روحانی، در پرونده هسته ای با کسب نظر از مقام معظم رهبری نبوده است. خوب است ایشان به این سوال پاسخ دهند که مگر شما، بعنوان مذاکره کنندگان فعلی پرونده هسته ای ایران، اجازه دارید تا بدون هماهنگی و تایید رهبری نظام، تصمیم مهمی اتخاذ کنید که مذاکره کنندگان قبلی اینکار را انجام داده باشند؟!

جناب آقای دکتر علی باقری بعنوان مستند سخنانشان، صفحاتی از کتاب "امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای" دکتر حسن روحانی را ذکر کرده اند و به مخاطبان خود توصیه کرده اند این کتاب را بخوانند تا روشن شود که به زعم ایشان، جناب آقای دکتر روحانی، در زمان تصدی مسوولیت مذاکرات هسته ای، خلاف نظر مقام های عالی نظام عمل کرده اند. اتفاقا خوب است همگان این کتاب را به دقت بخوانند تا از نحوه تصمیم سازی در پرونده هسته ای ایران در نهادهای مرتبط کشور مطلع شوند، تا روشن شود که چقدر سعی و تلاش شد که پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده نشود، تا در عین جلوگیری از صدور قطعنامه های تحریمی در شورای امنیت علیه ایران، از حقوق هسته ایران محافظت شود. ایشان صفحات ١٧٦و١٧٧ کتاب مزبور را بعنوان مستند گفته هایشان، نمونه آورده اند که در زمان مسوولیت جناب آقای دکتر روحانی در پرونده هسته ای، خلاف نظرات نظام عمل شده است.

خوب است هم ایشان هم مخاطبانشان بعنوان نمونه بخشهایی از این صفحات را که به تشریح مذاکرات ایران با وزرای خارجه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در سعد آباد در مورد پذیرش پروتکل الحاقی و تعلیق داوطلبانه اشاره دارد بخوانند. بررسی مابقی صفحات مورد نظر آقای باقری و تطبیق آن با نیت گوینده سخن به عهده مخاطبان: - " وزیر امور خارجه آلمان گفت در صورت عدم تصویب (پروتکل الحاقی)، این احتمال می رود که شما آن را امضا کنید و سه روز بعد بگویید عمل نمی کنیم. من گفتم که از طرف مجلس اختیاری ندارم و نمی توانم از طرف مجلس به شما قولی بدهم و اینکار روند قانونی خود را دارد و باید در دولت به صورت لایحه، تصویب و تقدیم مجلس شود. بعلاوه در صورت تصویب هم شورای نگهبان باید آنرا تایید کند تا مصوبه قانونی شود، من در این زمینه اختیاری ندارم. وقتی هم گفتم که آنرا داوطلبانه اجرا می کنیم، بسیار ناراحت شدند. من هم گفتم به غیر از این نمی توانیم قولی دهیم."  - " تلفنی با رییس جمهور صحبت کردم و مساله مورد اختلاف و نظر کارشناسان و خودم را به ایشان منتقل کردم. در نهایت گفتند هر طور مصلحت است عمل کنید. ولی نگذارید مذاکرات به شکست منجر شود. هر جه تصمیم شما باشد من قبول دارم و حمایت می کنم. سپس با دفتر مقام معظم رهبری تماس گرفتم و خواستم تا مباحث به رهبر معظم انقلاب منتقل شود و اگر ایشان نظر دیگری داشتند، فورا به من منتقل شود که خبری نشد؛ بنابراین شرایط برای نوعی مانور از نظر تنظیم جملات و عبارات آماده شد." همانطور که قابل ملاحظه است آقای دکتر روحانی، در جریان مذاکرات، نه تنهاهیچ قولی جدا از مسیر قانونی به طرفهای مذاکره نداده اند، بلکه برای اتخاذ تصمیم، از رییس جمهور و دفتر مقام معظم رهبری استعلام کرده اند. پس آیا اینگونه ابهام آفرینی ها را نمی توان به مثابه ورود امیال سیاسی و جناحی در موضوعات کلان و راهبردی نظام در ایام انتخابات دانست؟! فاین تذهبون؟

جناب آقای دکتر علی باقری؛
 از این فرصت باید استفاده کرد و به جنابعالی و مسئولین فعلی مذاکرات هسته ای پیشنهاد داد تا کتابی درباره دوران مسوولیت تان در پرونده هسته ای تدوین نموده و به ذکر ماوقع دوران مسوولیت تان بپردازید تا مردم عزیز ایران بتوانند با مقایسه دو کتاب به قضاوت بنشینند. به شرطی که کتابی با ذکر جزییات قابل انتشار تدوین شده باشد. در آن کتاب آیا، به ماجرای تحویل سند دو صفحه ای حاوی غلط های شکلی و محتوائی به ١+٥ و واکنش دور از ادب آنها، در مذاکرات ژنو اشاره خواهد شد؟! کپی صفحه اول برخی روزنامه ها نظیر نیویورک تایمز مورخ ٢٢ ژوئیه ٢٠٠٨ برابر با ١مرداد ٨٧ که این سند را منتشر کردند و باعث تنزل جایگاه کشورمان در افکار عمومی شدند جایی در کتاب مذاکرات شما خواهد داشت؟! آیا به شایعات و خبرهای رسانه های بیگانه که نحوه رفتار هیات مذاکره کننده ایرانی، برای رفع تحریم ها در مذاکرات استانبول و بغداد را به گونه ای تشریح کرده اند که به تعبیر محترمانه اش "ملتمسانه" بوده است، پاسخ داده خواهد شد؟!

امیدواریم به روندی که باعث صدور قطعنامه هاي تحريمهای شوراي امنيت سازمان ملل علیه کشور عزیزمان شد و به تاثیرات آن بر شئون مختلف کشور، از تورم شدید و کاهش ارزش پول ملی گرفته تا ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از پروژه های صنعتی، زیر بنایی، نفتی کشور و حتی مشکلات عدیده در تامین نیازهای اساسی مردم نظیر دارو و تا اوضاع سیاسی کشور در سطح بین المللی در کتاب مذاکرات دوره مسوولیت شما اشاره شود. آنروز که این کتاب منتشر شود بسیار مشتاقیم که موضع و واکنش شما و همکارانتان در شورای عالی امنیت ملی را درباره آثار سخنان آقای احمدی نژاد زمانی که قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل را "کاغذ پاره" خواند، بخوانیم!

شاید بهتر باشد برای برون رفت از شرایط کنونی و بازگرداندن شرایط کشور به پیش از صدور قطعنامه های ناجوانمردانه شورای امنیت، همه دلسوزان کشور در این شرایط حساس دست به دست هم دهند. وگرنه عوام زدگی، فاصله گرفتن از واقعیت چه از روی کم تجربگی باشد و چه بخاطر نپذیرفتن مسوولیت و اتهام زنی به دیگران توفیقی نصیب کشور نمی کند. گذشت زمان با شرایط فعلی، بر خلاف آنچه که جناب آقای دکتر علی باقری معتقدند به نفع ایران نیست. آیا وضع کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از هشت سال قبل بهتر شده است؟ وجدان بیدار شما و همه مخاطبان، قضاوت خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری کشور باید محملی برای تغییر روند نادرست اجرایی فعلی کشور و اعتلای ایران اسلامی عزیز باشد نه بستری برای غرض ورزی برخی در موضوعات کلان و راهبردی نظام. امید که چنین باد.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
http://www.qomefarda.ir/news/7064
ناشناس
Germany
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
ما عملکرد سست و وادادگی جناب روحانی خاطرمون هست...متاسفیم برای ایشون که مردم رو احمق فرض کرده و اینهمه واسه نقطه ضعف بزرگش ، باد به غبغب می اندازه....
علیرضا احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
مساجد و محلهای برگزاری نماز جمعه باید از تبلیغات برای نامزدها خالی باشد. این عوامفریبی است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
چند تا نکته:
1: من از صحبت های ستاد روحانی این رو می فهمم که اینا کلا واداده بودن جلوی غرب که فقط پرونده ما به شورای امنیت نره
که مبادا مارو تحریم کنن و این عینه ذلت و خواریست

2: خیلی از اشکالاتی که می گیرن به دولت احمدی نژاد و نحوه ی مدیریت اوست نه به تیم مذاکره کننده

3:این که می گن ما همه چیز رو زیر نظر رهبری بردیم همان طور که شما بردید، با اون جمله که آقا میگه من گفتم اگر این روند عقب گرد درست نشه من خودم ورود می کنم که ورود به مسئله کردم و گفتم این روند عقب گرد باید به روند رو به جلو تبدیل شود و قدم اول هم باید در اون دولتی باشه که این روند در ان انجام شده تناقض داره و این یعنی یکی داره دروغ می گه که خوب معلومه کی دروغ گوست

4:انصافا باید ازشون تشکر کرد که به همه فهماندید که کوتاه اومدن جلوی غرب یعنی شکست که آقا می گه بالاخره تجربه ای بدست آمد ولی به چه قیمتی مهمه، به قیمت عقب افتادگی برنامه هسته ای و تعلیق فعالیت ها

5:یه چیزی خیلی مهمه توی بحث مذاکرات 5+1 که خیلی فرق می کنه با مذاکرات سه کشور
اونم اینه که اینا فقط سر مسئله هسته ای بحث نمی کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
کل مملکت 8 ساله تعطیل شده به اسم اینکه فعالیت هسته ای تعطیل نشده
می خوام بدونم انرژی هسته ای نون و آب میشه واسه مردم
اگر توی مسایل دیگه پیشرفت می کردیم می تونستیم خیلی راحت به انرژی هسته ای هم برسیم
اینقدر که یه بعدی فکر کردین به اینجا رسیدین که تموم عزت و پیشرفت توی هسته ای خلاصه شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
نمیدونم والا قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو
انتشار یافته: ۶۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
متاسفانه مثل چهارسال پیش توی مساجد برنامه هایی میذارن و اینبار تبلیغ جلیلی میکنند
باید جلوی این برنامه های عوام فریب گرفته بشه
نگذارید چهار سال پیش تکرار شود
مسجد مکان عمومی هست و استفاده از اون برای تبلیغ یک کاندیدا قانونی نیست
بیشتر خانمها و آقایون عامی فریب میخورن
اطلاع رسانی کنید
و آقایان عارف و رضایی و روحانی را تخریب میکنن
مهدی
United Arab Emirates
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
بهترین راهش این است که تا می توانید به نفع روحانی و عارف رای جمع کنید.
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
دوستان غیر عامی،چند سال است که مسجد نرفتید .بیشتر انهاباسوادواگاهند وبعضی از خانمها واقایان به قول شما عامی هستند دارای فرزندانی با رده علمی بالا می باشند وخوب می دانند چه کنند إإإ بد بینی شما عزیزان دوری از مسجد است شما تشریف بیاورید واز وجود انها استفاده نمایید هرچند در این زمان انتخابات شوراها وریاست جمهوری خیلی می ایند که ان را نیز با هر نیتی به فال نیک و وفاق ملی اسلامی می دانم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
مسجد محل ما هم همین کارو کرده
سخنران دعوت کردن
سخنران گفته به جلیلی رای بدید!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
درود بر روحاني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
وعارف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
و خاتمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
سلام بر عارف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
من اصلاح طلب ها رو به اصولگرها ترجیح میدم
امیدوارم یا آقای عارف بیشتر رای بیاره یا آقای روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
خاتمی - هاشمی -عارف - روحانی
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
درود بر روحانی

مردم گول عوام فریبی و ظاهر امثال اقایباقری را نمیخورند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
من خیلی مطمئن نیستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
نگران مردم نباشین
خود شما هم جزو همین مردم هستین
مردم عقل دارن فقط باید ازش استفاده کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
فقط روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
عارف
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
عارف-روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
خواهشا اجماع کنید
ما عارف را بیشتر دوست داریم
ولی اگر اجماع بشه ،به کاندید منتخب رای میدیم
به این شکل رای پراکنده میشه
دوستانی که نظرشون عارف هست ، تا وقتی اجماع نشه شانس عارف کم هست
در صورت اجماع هر دو در راس امور قرار میگیرند

اصولگراها رای پراکنده دارند
با اجماع و تبلیغ بیشتر در دور اول برنده ایم
ساجده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
خدایا به برکت ماه رجب تو را قسم می دهیم ما را شر خوارج زمان نجات بفرما. آمین یا رب العالمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
آممممممممممممممممین
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
8 ساله که داریم خون دل می خوریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
احسنت .جواب مستند به اظهارات جوان بی تجربه ای که حساس ترین مذاکرات را انجام داده و با فرار به جلو با توجه به اثرات مخرب تحریم در زنذگی مردم ادعای پیروزی در مذاکرات را هم میکند.
ناشناس
China
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
نرود میخ آهنین در سنگ!!
به قول سهراب سپهری: سر هر کوه رسولی دیدند/ ابر انکار به دوش آوردند
..... باد را نازل کردیم تا کلاه از سرشان بردارد/ دستشان را نرساندیم سر شاخه هوش/ جیبشان را پر عادت کردیم/ خوابشان را به صدای سفر آینه ها آشفتیم
به یاری خدا، سفر آینه های تدبیر شروع میشه و بساط عوام فریبی و عوام زدگی جمع می شه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
درود بر دکتر روحانی و مذاکرات شرافتمندانه و و طن پرستانه ایشان
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
غلط املایی را خوب اومدند واقعاً ضایع شدیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
تازه بیشترش را نگفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
در بحث هسته ای هردو گروه ضعیف عمل کرده اند به نظر نمی رسد اثبات صلح امیز بودن این برنامه اینهمه دنگ و فنگ داشته باشد با ارائه طرح های ابتکاری می توانستند غربی ها را پیش جهانیان مفتضح نمایند و دروغ شان را اشکار سازند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
مطمئنی ضعیف عمل کردن؟
8 سال کامل اصلاح طلب ها رو فوج فوج تخریب کردن
اگر 8 سال آینده اصولگرها رو دولت بعدی بکوبه شما مطمئنی نظرت عوض نمیشه؟
چیزی که معلوم و واضح هست وضعیت جامعه مشخص هست واقعا تو این 8 سال چقدر موفق بوده دولت اصولگرای فعلی بعد شما بفرمائین دفاع کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
درود بر باقری، سلام بر جلیلی...
mani
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
همین شما ها بودید که توی این 8 سال گذشته ملت رو به خاک سیاه نشوندید !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
بعضی ها چه سریع با موج می آیند یکدفعه می شوند نماینده ملت و چه غرور برشان می دارد و چه زود افول خواهند کرد و طرد خواهند شد!! پدر رانت قدرت بسوزد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
درود بر جلیلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
راستی اعضای تیم مذاکره روحانی مثل ناصری و موسویان الان کجا هستند ؟؟؟ ما هم می توانیم به انجا برویم؟؟؟؟
کامیاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
شماهارو اونجا راه نمیدن برادر اونجا باید مخ داشته باشی تا رات بدن انگ هایی که به موسوی و ناصری زده شد در دادگاه جمهوری اسلامی رد شد و قطعا آدمایی مثل شما در قدرت زیادن
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
وقتی یه عده خشک مقدس و تندرو و متعصب کور دل به راحتی تهمت میزنند و برای منتقدان پرونده درست میکنن چه انتظاری داری؟ انتظار داری همشون بمونن ایران تا با تهمتهای این آقایان همشونو توی زندان ببینی؟
mosafer
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
کاش فضای رسانه ای کشور گشوده میشد تا مردم در افتاب قضاوت کنند .همه چیز برای دوستان عالی ولی برای قبلی ها خراب تاریخ شما را و فرزندانتان را رسوا میکند .حقیقت را بگو حتی اگر صدایت لرزید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
درود برکلید تدبیر وامید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
تیم فعلی هیچ موفقیتی که نداشته بلکه بار مشکلات را بیشتر کرده است. حتما تیم مذاکره کننده فعلی محاسبه اشتباه کرده یا مخفی کاری کرده است والا چون پرونده هسته ای بدون مشورت با رهبری هدایت نمی شود لذا باید از رهبری هزینه کنیم که این جفا به رهبری است. آقای دکتر روحانی درست می گوید. ثانیا مابه ازای مذاکرت تیم فعلی جز انزوای بیشتر و قطعنامه سریالی بر علیه ملت ایران بوده است. بنازم این اعتماد نفس را .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
روحانی معاون اول دکتر عارف ریس جمهور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
تيم كنوني مذاكرات از ضعيف ترين افراد تشكيل شده كه حتي قادر نبودند كشور رو از اين وضع نجات بدن . تاريخ در مورد آنها قضاوت خواهد كرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
درود بر کسانی که چه در سیاست خارجی و چه در امور داخلی واقع بین هستند. نه تخلیی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
به هرکی میخوائید رای بدید
فقط به جیلیلی رای ندید !!!!!!!!
همو رو بدبخت میکنه
احمدی نژاد مشائی رو الم کرد حواسو به اون پرت بشه جلیلی رو بیاره سر کار
باور کنید
8 سال الفبای سیاسته یاد گرفته
آهای مردم مواظب باشید!!!!!!!
نگید کسی نبود بهمون بگه
لیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
ولایتی و حداد هم فایده ای ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
اینقدر دکتر به پشتش نبندید خوش رو لوس میکنه....
باقری کیه دیگه؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
مشخص است که چنین نظراتی را ارائه دهند در مزاکرات آقایان جلیلی و باقری که محوریت آن مدیریت جهانی است نباید هم یک ذره کوتاه آمد.
این افراد سر موضوع هسته ای سخن نمی گویند بلکه به درخواست های مکرر 5+1 برای مدیریت جهان ناز می کنند.5+1 هم برای متقاعد کردن آن ها که مدیریت جهان را در دست بگیرند و آقای جلیلی رئیس سازمان ملل شود قطعنامه یا همان کاغذ پاره تصویب می کنند.
جان من آقای جلیلی این تصدی را قبول کنید و ریاست جمهوری را که پایین تر از شایستگی شماست به آقای باقری بسپارید تا همگان خوش و خرم در کنار هم زندگی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
بی سواد مذاکرات درست است ونه مزاکرات
درود بر ولایتی و جلیلی
فرزان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
قابل توجه حسین شریعتمداری. هر چند ایشان گوشهای مبارکشان را برای حرف حق بسته اند. پینه پیشانی اش هم بسان نهروانیان بقدری بزرگ است که چشم واقع بینش را بسته است. خواهش میکنم سانسور نکن فرارو.
ناشناس
Turkiye
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
تیم مذاکره کننده فعلی مملکت رو به چه وضعی انداخته دیگه همه میدونن - آنرا که عیان است چه حاجت به بیان است- آقا کار به جایی رسیده که دارو نمیتونیم واسه مریضا مون بگیریم - اون وضع موادغذایی مردم که تمام یا گوشت آلوده میارن یا برنج آلوده - اون وضع پول ملی - اون وضع صنایع مملکت ..... آقا خاتمی نفت رو با 8 دلار می فروخت اینا اومدن مردم رو به چه روزی نشوندن .....
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
پاسخ کوبنده ای بود ، به هر حال اوضاع فعلی حال و هوای تبلیغات انتخاباتی است و هر کسی بدون دلیل و مدرکی در پی تخریب دیگری است ، اما از قدیم گفتن چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . آقای جلیلی که نتونستند پرونده هسته ای ایران رو جم کنند چه انتظاری هست که یه مملکت رو جم کنن . درود بر روحانی ، عارف و قالیباف
مهدی
Finland
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
تصمیمات همین تیم مذاکره کننده اقایان جلیلی و باقری که ما را به این روز سیاه انداخته.ای مردم کی به ماهیت این عوام فریبها پی میبرید؟
بینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
مگر شماها غیر از تهمت وافترا از این اقایان که هشت سال سکان اجرایی وقانون گذاری کشور را در اختیار داشتند انتظاری دیگر دارید در هشت سال گذشته هم این اقایان با این بیانات ورفتارها تک سوار میدان شدند که نتایج ان کاملا مشهود وهویداست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
جناب آقای روحانی
عده ای هنوز هم هوش نکرده اند این قطعنامه ها ایران را به این روزگار رسانده است مدیریت وتدبیر می خواهد تااز صدور قطعنامه جلوگیری شود این جمله با معلومات بچه دبستانی ها نمی خورد که ( آنقدر قطعنامه صادر کنند تا قطعنامه دانهایشان بترکد ) ولی نتیجه برعکس شد ، در اثر تحریم قیمت اجناس ومایحتاج مردم ده برابر گرانتر شد . حالا پیدا کنید ترکیده را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
دکتر جلیلی «شعار» نمی‌دهد و حال آن که موج تبلیغاتی بر اساس «شعار» شکل گرفته و گاه اوج می‌یابد. سخنان وی رنگ و بوی شعاری ندارد و شعارهایش نیز چون بر اساس یک منطق مدیریتی است، جوّی ایجاد نمی‌کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
چه منطق مدیریتی؟
رزومه ایشون از مذاکرات هسته ای و این همه تحریمی که شدیم مشخصه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
بابا هر کسی میاد باشه
فقط اوضاع پر از سوراخ سیاست خارجی و اقتصاد در اعماق چاهه ایران رو نجات بده فکری بکنه حمایتش باید کرد
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
اره واقعا كه اصلا وقتي اقاي جليلي اومدن پيشرفت بزرگي داشتيم!!!!!!!!!!!!!!!!!
چقدر تاثير گذار هست صحبت هاي اقاي جليلي با كاترين اشتون!!!!!
بابا دمشون گرم!!!!!
ناشناس
Canada
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
اینجا رای بدین....> /http://www.nazareakhar.ir
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
فقط و فقط عارف و روحانی مرگ بر طالبانیسم و افراطی گری
اصلاح طلب از بوشهر
Germany
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
به نظر من از بين اين 8 كانديدا آقاي عارف شخصي است كه تحصيلات دانشگاهي و آكادميك و علمي قوي دارد و هم سابقه اجرايي طولاني كه مهمترينش كه بقيه كانديداها از آن بي بهره بوده اند 4 سال معاون اولي دولت موفق اصلاحات بوده است.
خيلي از مردم در سالهاي اخير آنقدر مستاصل شده بودند كه آرزوي يك روز دولت خاتمي را مي كشيدند خطاب من به اين گروه از مردم اين است كه حال كه خاتمي و هاشمي به دلايلي وارد صحنه نشدند به شخصيت توانمند . علمي . باتجربه و فرهيخته از تبار اصلاحات راي بدهيد تا دوباره دوران درخشان عزت و سربلندي ايران و ايراني برگردد و به تدريج مشكلات كاهش يافته و در مسير رشد و توسعه همراه با عدالت قرار بگيريم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
نمیدونم والا قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
چند تا نکته:
1: من از صحبت های ستاد روحانی این رو می فهمم که اینا کلا واداده بودن جلوی غرب که فقط پرونده ما به شورای امنیت نره
که مبادا مارو تحریم کنن و این عینه ذلت و خواریست

2: خیلی از اشکالاتی که می گیرن به دولت احمدی نژاد و نحوه ی مدیریت اوست نه به تیم مذاکره کننده

3:این که می گن ما همه چیز رو زیر نظر رهبری بردیم همان طور که شما بردید، با اون جمله که آقا میگه من گفتم اگر این روند عقب گرد درست نشه من خودم ورود می کنم که ورود به مسئله کردم و گفتم این روند عقب گرد باید به روند رو به جلو تبدیل شود و قدم اول هم باید در اون دولتی باشه که این روند در ان انجام شده تناقض داره و این یعنی یکی داره دروغ می گه که خوب معلومه کی دروغ گوست

4:انصافا باید ازشون تشکر کرد که به همه فهماندید که کوتاه اومدن جلوی غرب یعنی شکست که آقا می گه بالاخره تجربه ای بدست آمد ولی به چه قیمتی مهمه، به قیمت عقب افتادگی برنامه هسته ای و تعلیق فعالیت ها

5:یه چیزی خیلی مهمه توی بحث مذاکرات 5+1 که خیلی فرق می کنه با مذاکرات سه کشور
اونم اینه که اینا فقط سر مسئله هسته ای بحث نمی کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
کل مملکت 8 ساله تعطیل شده به اسم اینکه فعالیت هسته ای تعطیل نشده
می خوام بدونم انرژی هسته ای نون و آب میشه واسه مردم
اگر توی مسایل دیگه پیشرفت می کردیم می تونستیم خیلی راحت به انرژی هسته ای هم برسیم
اینقدر که یه بعدی فکر کردین به اینجا رسیدین که تموم عزت و پیشرفت توی هسته ای خلاصه شده
علیرضا احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
مساجد و محلهای برگزاری نماز جمعه باید از تبلیغات برای نامزدها خالی باشد. این عوامفریبی است
ناشناس
Germany
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
ما عملکرد سست و وادادگی جناب روحانی خاطرمون هست...متاسفیم برای ایشون که مردم رو احمق فرض کرده و اینهمه واسه نقطه ضعف بزرگش ، باد به غبغب می اندازه....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
http://www.qomefarda.ir/news/7064