bato-adv
کد خبر: ۱۵۱۶۸۱

کارگردان مناظره انتخاباتی: تلویزیون سربلند شد!

کارگردان مناظره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی که از ساختار برنامه ناراحتند دوست داشتند مسابقه مشت‌زنی ببینند، تأکید کرد مناظره امکان مقایسه همزمان هر هشت نامزد را برای مخاطبان فراهم کرد.

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
کارگردان مناظره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی که از ساختار برنامه ناراحتند دوست داشتند مسابقه مشت‌زنی ببینند، تأکید کرد مناظره امکان مقایسه همزمان هر هشت نامزد را برای مخاطبان فراهم کرد.

حسین فردرو مشاور هنری و کارگردان مناظره‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره برنامه شب گذشته 10 خرداد ماه به مهر، گفت: همانطور که مجری اعلام کرد طراحی این برنامه بسیار زمان‌بر بوده و مسئولان سازمان صدا و سیما، کارشناسان حیطه روابط عمومی، روابط جمعی، برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگانی که بحث ساختار را می‌شناسند فکر کردند و با نظر مستقیم رییس سازمان مناظره را طراحی کردند.

صدا و سیما انواع و اقسام برنامه‌ها را برای نامزدها تولید کرد
وی که امور کارگردانی اعم از نور، صدا، دکوپاژ و... را به همراه عیسی بلوکات در این برنامه برعهده داشت،‌ ادامه داد: برخی قالب مسابقه را به این برنامه نسبت داده‌اند اما این هم باعث نمی‌شود از ارزش کار کم شود. صدا و سیما انواع و اقسام برنامه‌های مختلف را در ساختارهای گوناگون برای نامزدها تولید کرد. مثلا برنامه‌های گفتگو محور یا مصاحبه و حتی سخنرانی که از آن به عنوان برنامه تک شخصیت یاد می‌کنند داشتیم که نامزدها مقابل دوربین برنامه‌هایشان را می‌گفتند.

این برنامه‌ساز یادآور شد: من در سمتی نیستم که بخواهم در خصوص مسائل سازمان از جانب سازمان اظهارنظر کنم. من هم یکی از عوامل هنری و تولیدی در این سازمان هستم اما دلم می‌سوزد که این برنامه انقدر مظلوم واقع شد، در حالی که درباره آن فکر شده و تقلیدی نیست. در حالی که می‌توانستیم از نمونه‌های خارجی تقلید کنیم و کاری را بدون تفکر انجام دهیم اما روی این کار فکر شده و تاثیر خود را هم دارد.

وی تأکید کرد: اینکه می‌گویند برنامه قالب مسابقه داشته، فی نفسه حرف بدی نیست اما اکثر کسانی که ناراحتند دوست داشتند مسابقه مشت زنی ببینند! روح دوربین این است که شخصیت افراد را رو می‌کند. من نقشی در تنظیم برنامه نداشتم و در امور ارائه برنامه طرف مشورت و همکاری بودم. اما تصور می‌کنم اینکه مردم را چهار ساعت پای برنامه‌ای بنشانی خیلی سخت است. مخاطبان تا انتها برنامه را دیدند و برایشان خسته‌کننده نبود. شخصیت‌ها نیز پر و خالی بودن خود را خوب ارائه دادند و مردم می‌توانستند آنها را روانشناسی کنند.

مردم امکان نتیجه گیری داشتند
فردرو با بیان اینکه حتی با نگرش یک عکس نیز دغدغه نامزدها مشخص می‌شود، تصریح کرد: مثلا دیدید درباره یکی از عکس‌ها دیدگاه فردی به گردشگری معطوف می‌شد و دیگری دغدغه معدن را داشت. مردم از همین موارد می‌توانند نتیجه گیری داشته باشند. فکر می‌کنم کمتر کسی باشد که پای این برنامه نشسته باشد و بگوید نتوانستم بفهمم کاندیدای مورد علاقه‌ام چه نگرشی دارد. مناظره آبروی صدا و سیما و مردم است و نورپردازی، دکور و تصویربرداری خوب آبروی ما در سراسر دنیا است. کافی بود یک اشکال کوچک فنی پیش می‌آمد. تنها ضعف کوچکی در صدابرداری بود که به علت جمعیت زیاد و میکروفن‌های بسیار ایجاد شده بود. به ویژه که برخی از افراد بدون برنامه صحبت می‌کردند و همه اهالی فن می‌دانند چندین میکروفن را در یک برنامه نمی‌شود باز گذاشت. ما حتی سیستمی تعبیه کرده بودیم که در صورت حرکت سر نامزد به سمت چپ و راست، پخش صدا دچار مشکل نشود. با این حال قطعا با این تجربه، در مناظره‌های بعدی نیروها مسلط‌تر خواهند بود.

وی اذعان کرد: صدا و سیما قطعا به خواسته‌های مردم توجه می‌کند اما هدف خود را نیز فراموش نخواهد کرد. رسانه ملی نمی‌خواهد تشنج را در جامعه زیاد کند. هدف این برنامه کاراکترشناسی بود. اتفاقا درباره کسانی که معترض شدند واقعیت برای مردم روشن شد. من سیاسی نیستم و برای همه مردم ارزش قائلم. از طرفی عادت کردم اظهار نظر شخصی نکنم با این حال برای مثال می‌گویم دید من نسبت به آقای عارف، یا آقای رضایی و آقای قالیباف تغییر کرد. هیچکس درباره آنها حرف نزد بلکه خودشان حرف زدند و مردم از همین حرف‌ها می‌توانند نتیجه بگیرند.

کم لطفی است مناظره را بکوبیم
این تهیه‌کننده تصریح کرد: اگر کسی بگوید برنامه روی من تاثیر نداشت آن وقت می‌فهمیم کارمان بد بوده است. برخی گفتند برنامه سرگرم کننده است. من این را هم برای صدا و سیما هنر می‌دانم. در ارکان صدا و سیما سه هدف بزرگ وجود دارد؛ اول تفریح و سرگرمی، دوم اطلاعات، خبر و آموزش و سوم ارشاد و تربیت. به نظرم یک کم لطفی است ما بخواهیم برنامه‌ای که می‌تواند تاثیر خود را بگذارد بکوبیم. چرا که خستگی را بر تن دست اندرکارانی که می‌خواهند خدمت کنند باقی می‌گذاریم.

دارنده جایزه ساخت بهترین دکور در جشنواره جام جم، ادامه داد: مسئولان صدا و سیما نظر مستقیمی روی این برنامه داشتند. من کارمند رسمی سازمان نیستم که بخواهم از آن تعریف و تمجید کنم اما دلسوزانه به همه منتقدان این برنامه می‌گویم آرامش دادن به جامعه چقدر هنر است. کارشناسان و متخصصان 60 سناریو تلویزیونی را زیر نظر ریاست سازمان بررسی کردند. این برنامه حاصل یک حرکت فردی نبوده بلکه نظر کلیه کسانی است که رسمیت دارند؛ مثل شورای تبلیغات کشور، شورای سیاست گذاری و بخش‌های نظارتی سازمان. حتی برای یک قرعه کشی ساده که کدام کاندیدا روی کدام صندلی بنشیند، با حضور شورای تبلیغات و قوه قضاییه و نمایندگان کاندیداها این کار را ان. این برنامه کلیت سازمان را به تحرک درآورد. تمام آنهایی که با دلیل ساختار مسابقه‌ای برنامه را نقد می‌کنند اتفاقا مسابقه دوست دارند اما از نوع مشت زنی!

سوالات مفید، قالب خوب و ریتم تند بود
فردرو اظهار کرد: امنیت کشور و دریافت واقعیت‌ها بود که اهمیت داشت. من نماینده کسی نیستم و شخصا فکر می‌کنم سوالات مفید بود، برنامه قالب خوبی داشت، ریتم تند بود و نوع آوری‌های لازم هم اعمال شده بود. در واقع ما شاهد اولین تجربه در این نوع ساختار بودیم که می‌تواند در تلویزیون ادامه پیدا کند. زیر نظر کارشناسان مختلف بود که برنامه هشت نفره برگزار شد و آنها به نتیجه‌ای بهتر از این نرسیدند. روحیه صبر در حرف‌ها و نقطه نظراتی که توسط کاندیداها ارائه می‌شد باید توسط مردم داوری شود.

این برنامه ساز با بیان اینکه گرچه روش تهاجمی همه جای دنیا طرفدار دارد اما خطرناک است، یادآور شد: عده‌ای هستند که می‌خواهند از ما آتو بگیرند اما تلویزیون در این برنامه سربلند بود. دیگر نمی‌شود گفت تلویزیون ما از نظر تکنیکی ضعیف است. این موضوع در تعداد دوربین‌ها یا حتی تایمرهای هوشمندی که تهیه شده بود به چشم می‌خورد. حتی اگر کسی وسط سخنرانی دیگری حرفی می‌زد تایم آن محاسبه می‌شد.

هر هشت نامزد را رییس جمهور می‌دانستیم
وی اجرای مرتضی حیدری را زیبا و قدرتمندانه توصیف کرد و گفت: ما همه هشت کاندیدا را رئیس جمهور می‌دانستیم و حس می‌کردیم هشت رییس جمهور مهمانمان هستند. مجری، خوب عمل کرد تنها شاید زمانی که از سوالات کوتاه با نام تست یاد کرد احساس خوبی در بین نامزدها ایجاد نشد. ما هم به محض اینکه فهمیدیم نامزدها با این سوالات راحت نیستند از این بخش گذشتیم. یکی از کاندیداها گفته بود تلویزیون از ترس آنکه مناظره مثل دوره قبل نشود از آن طرف بوم افتاد، در صورتی که همین کاندیدا در مناظره موفق عمل کرد. این برنامه کمک کرد که ما نامزدها را بهتر بشناسیم.

فردرو ادامه داد: با روشی که ما برای برنامه انتخاب کرده بودیم زمینه مقایسه‌ مناسب فراهم شده بود و مردم در لحظه می‌توانستند هشت نامزد را با یکدیگر مقایسه کنند. در حالی که اگر افراد جداگانه حرف می‌زدند هر کدام تاثیرات جداگانه‌ای داشت که با گفتگوی بعدی کمرنگ می‌شد. افراد باید خوشحال باشند که این مقایسه بدون تشنج شکل گرفته و صدا و سیما هیچ نگاه جناحی نداشته است.

ضرغامی حتی صندلی‌ها را هم چک کرد
کارگردان برنامه مناظره با اشاره به پشت صحنه آن، توضیح داد: حتی مهندس ضرغامی پیش از برنامه آمده بود، تک به تک روی صندلی‌ها می‌نشست و اندازه و شکل و راحتی کسی که می‌خواهد چهار ساعت روی آن بنشیند را بررسی می‌کرد.

فردرو در پاسخ به اینکه آیا نظرات نامزدها و مردم در مناظره بعدی اعمال می‌شود یا خیر، تأکید کرد: آنقدر این موضوع در سازمان جدی است و نظرات محترم شمرده می‌شود که همین حالا در معاونت‌های سیما، سیاسی، تحقیقات و برنامه ریزی و دیگر بخش‌های سازمان مرتب جلسه گذاشته شده و در خصوص این موضوع نقطه نظرات را ارائه می‌کنند تا بر اساس نظریات مخاطبان و صلاح مملکت بهترین تصمیم گرفته شود.

دو دقیقه اعتراض از چهار ساعت برنامه دستمایه رسانه‌های بیگانه
وی یادآور شد: جمع اعتراض به برنامه دو دقیقه بود اما تمام رسانه‌های بیگانه به همین زمان توجه و تجلی اهدافشان را در این زمینه پیدا کردند. بهتر است به عنوان یک ایرانی به انگیزه برنامه ساز و نیازی که دارد توجه کنیم ما حتی یک هفته قبل از کار تعداد صندلی‌هایمان را نمی‌دانستیم چون هنوز نتیجه تایید صلاحیت‌ها نیامده بود.

این کارگردان در پایان تأکید کرد: من اطمینان دارم برنامه بعدی قوی‌تر و برنامه بعد از آن قوی‌تر خواهد شد و نقطه نظرات اکثریت جامعه در آن بررسی می‌شود. برخی خواسته بودند ارتباط نامزدها بیشتر شده و فرصتی برای طرح مستقیم نقطه نظراتشان به آنها داده شود. مطمئن باشید این اتفاق رخ می‌دهد. مثلا طراحی این دکور می‌تواند تغییر پیدا کند و گرد شود. با این حال باز هم می‌گویم هدف این برنامه مقایسه بوده است، عریان سازی در تلویزیون یک اصل است و ما از طریق این مناظره می‌توانستیم بفهمیم چه کسی صبورتر است،‌ چه کسی تحلیل‌های بهتری ارائه می‌دهد.
برچسب ها: مناظره انتخابات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ایشون که ادعا سربلندی دارند چرا کاندید نشدندبااین بی آبرویی؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چرا انقدر تعجب کردید اگر جز این بگه باید تعجب کرد.
خانه نشین
Hong Kong
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
از ضرغامی بیش از این نباید انتظار داشت. فقط برای روحانی متاسفم که هیچ اقدام اعتراضی نکرد. شخصا تصمیم شرکت در انتخابات رو ندارم ولی پیش از این امیدوار بودم میون این افراد روحانی بشه تا شاید این فضای امنیتی داخل هم عوض بشه ولی کسی که تا این میزان بی بخار باشه حالا فرض کن ایشون بخواد، اون جور مقاومتها و هزینه هایی که دیگر اصلاح طلبا میکنن، بکنه!
نادر فریادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
صدا وسیماکمتر از یک هفته مانده به شروع مناظره دست به کار شده بود از آسفالت تازه زمین و دکور وتدارکات معلوم بود که دقیقه آخر دست به کار شده بود صدا وسیمامدعی است که ماهها جلسه وهزینه داشته برای این مناظره.شما ماهها زحمت کشیدید که این مناظره مهندسی نشده را عرضه کنید که شبیه مسابقه مرحوم نوذری بود.خدا پدر این نامزدها رابیامرزد که همه شان به خاطر حیثیت ایرانی حوصله به خرج دادند-شما بلدید فقط برای کسانی چو احمدی نزاد هزینه کنید؟هر کدام از این آقایان بالاخره خودشان بالقوه ریس جمهور ونماینده ملت ایران هستند به خاطر تجربه تلخ گذشته حاصل از بی اخلاقی های احمدی نژاد چرا به این آقایان بی احترامی میکنید واقعا شرم آور بود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
"مردم امکان نتیجه گیری داشتند
فردرو با بیان اینکه حتی با نگرش یک عکس نیز دغدغه نامزدها مشخص می‌شود، تصریح کرد: مثلا دیدید درباره یکی از عکس‌ها دیدگاه فردی به گردشگری معطوف می‌شد و دیگری دغدغه معدن را داشت. مردم از همین موارد می‌توانند نتیجه گیری داشته باشند. فکر می‌کنم کمتر کسی باشد که پای این برنامه نشسته باشد و بگوید نتوانستم بفهمم کاندیدای مورد علاقه‌ام چه نگرشی دارد. "

این یه نوع جوکه دیگه نه؟

نه تو رو خدا میخواستید مشکلات صداگذاری و نورپردازی و ایناهم می داشتید!

برای همچین چیز مهمی واقعا لازمه که محتوا که اصل مطلبه درست حسابی باشه که متاسفانه بیشتر برنامه طنزآمیز بود تا چیز دیگه...

جالب اینه که بعد این همه افتضاح و توهین به ملت آدم حق به جانب باشه و یه عذرخواهی خشک و خالی هم نکنه!
انتشار یافته: ۱۰۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خودگویی و خودخندی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
تلوزیون سربلند بود!
علي اصغر خورشيدي تبريز
Germany
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
در مسابقه محله ديروز جاي شيرين كاري خالي بود!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خوب است، یه جایی هم برای حرکات ژانگولر بگذارند.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آقا پیشنهاد می دهم مسابقه صندلی هم برگزار کنید ودر انتها هرکس روی صندلی نشسته بود اون رییس جمهور بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
برنامه آکادمی گوگوش هم نسبت مناظرات انتخاباتی یک سر و گردن بالاتر بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
یک سرو گردن؟
بی انصاف اون کجا و این کجا!!
خدایی اون اگه 100 باشه مناظره 2 هم نیست
دکتر
Germany
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آره کارش بر اساس سازوکار ظرفیت تخصص محور بود. !!!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
قطار سخت افزاريش فاقد ظرفيت كافي و ايجاد نرم افزار بر اساس گفتمان محروم يارانه با عزت بين المللي بود!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اینو نگی چی بگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
تمامي آمار ها و نتايج نظر سنجي صداو سيما به همين صورت است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
کدوم بقالی می گه ماست من ترشه؟ اگه خودش تعریف نکنه، کی بکنه؟!
كامران
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ميگم كاشكي اين نوع منظره را رو نمي كرديد قطعا" كشور هاي ديگر بابت اين برنامه قيمت بالايي را پرداخت مي كردند !!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آفرين صد آفرين به اين ايده
خادم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
داداش، شما مثل اینکه باورت شده کارتون خیلی عالی بوده. پیشنهاد میکنم یه باره دیگه و اینبار به جای مردم بشینی به اصطلاح مناظره رو نگاه کنی اون موقع خودتم می فهمی چرت و پرت گفتی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بر منکرش لعنت !
صدا وسیمای ما همیشه سربلنده !
دلیلش هم اینه که مردم اصلا اقبالی به رسانه های اونور آب ندارند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
برای صدا و سیما با آن عظمت باید متاسف شد که رئیسش باید صندلی ها را چک کند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
عارف شما رو داغون کرد....دست مریزاد دکتر عارف
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
درود بر دکتر عارف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
معدن یوتا آمریکا یا جاذبه گردشگری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اگه به نظر شما باشه همه چی آرومه مردم هم چقدر خوشبختند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اینها چقدر از خود ممنون هستند!!!!!
به شعور چنین کارگردانانی باید آفرین گفت !!!
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
طبق معمول شما درست میگی ما هم که شعور نداریم تشخبص نمیدیم که داریم مسخرمون میکنین
ناشناس
China
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
واقعا خجالت نمى كشيد شما؟؟!! اگه از چند تا كارشناس واقعى مشورت گرفته بوديد، اين افتضاح به بار نميامد. حالا هم دير نشده از مردم و نامزدها عذرخواهى كنيد و بعد از اين، علاوه بر تعهد كارشناسان، به تخصص اونها هم اهميت بديد!!
کردسفلی
Germany
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
عزیزان همگی مستحضر هستند که آقای حسین فردرو تهیه کننده و کارگردان برنامه هایی مثل مسابقه محله ، مسابقه «با هم» و امثالهم را بر عهده داشته و به همین دلدل سطح مناظره ها به سطح یک شو یا مسابقه تلویزیونی تنزل کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
فقط عارف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آقا راست میگی ،هنر هفتم مونده با این همه خلاقیت و ابتکار شما چی کار کنه؟مواظب باشین ندزدنتون!!!!
ناشناس
Finland
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
در نبود مهران مدیری و مهران غفوریان جای یک برنامه طنز خانوادگی در عصر جمعه تلویزیون خالی بود که بخوبی پر شد
7777
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
فکر می کردم عارف یه ادمیه که اصلا حرفم نمیتونه بزنه ولی فهمیدم نه ایشان میتونه اولا توهین رو تشخیص بده دوما مودبانه اعتراض کنه یه آدم باهوش میدونه در مقابل توهین اشکار باید باید با صدای بلند اعتراض کرد چون برای وقت مردم ارزش قائله اما سابقه ایشان نشان میده ایشان صبور است و باهوش.خیلی هم سنجیده و بابرنامه حرف زد راجع به سندچشم انداز،اینکه گفته دولت اصلاحات هم ایراد داره
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
موافقم ایشان با رهبری زاویه ندارن یعنی از اصلاح طلبان مورد وثوق نظام است.دارای سابقه اجرایی در سطح ریاست دانشگاه و وزارت ومعاون اولیست.دربخش اقتصادی مسئولیت داشته یعنی رئیس سازمان منحل شده ی برنامه وبودجه بوده،از نظر اخلاقی و مالی پاک بوده،در مقابل افراط از هردوجناح می ایسته ان هم با قدرت. به دلیل اشراف به مسائل مختلف ،خوب تونست پاسخگو باشه جناب قالیباف که دیروز کارش واقعا نظرمو عوض کرد اصلا متوجه توهین نشد هیچ اعتراضی هم نکرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
کسی که نمی گه ماست من ترشه... ولی واقعا خجالت داره و همه فهمیدند این مناظره ها آغازی بر حذف رئیس جمهور و انتخاب نخست وزیر توسط مجلس در دوره بعدی می باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
فردرو جان خیلی کلیشه ای بود مناظره دوم را یک مقدار اوانگارد کار کن مرسی ایشالله اسکار بگیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خوب بود در آخر نظر سنجی برای مردم میگذاشتیند مثل فردوسی پور تا مردم نشان دهند کدام شخص بهتر بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مناظره خيلی ساده لوحانه برگزار شد وعجيب اينکه 8 کانديدا که خود را در سطح رييس جمهور می بينند تا 3 ساعت متوجه عمق مضحک بودن برنامه نشدند! ودر انتها وقتی به سوالات تستی رسيدند تازه متوجه اوضاع شدند!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آفرین صد آفرین بچه خوب نازنین!
عزیز
Finland
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
در مرحله ی بعد پیشنهاد می کنم مسابقه ماست خوری هم بین نامزدها برگزار شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
لطفا دلتان به حال این مردم بسوزه که پول نفت و مالیاتشون برای این صدا و سیما حروم میشه، لطفا تا به شما توصیه نکردند از خودتان خلاقیت نشون ندید.
آندرومدا
United Arab Emirates
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بنظرم دکتر عارف فقط حرف میزنه.. رییس جمهور بایستی خویشتندار باشه..مگه ی آدم از بین ما نیست؟ پس نباید خودشو انقدر بالا میگرفت.
دکتر رضایی بهترین گزینه ست.. بهترین برنامه هارو داره.. برنامه هاش طوریه که همه ازش تقلید میکردن!
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
نگوووووووو!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
من دیگه به عارف رای نمی دم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ملت بزرگ ایران سر افکنده شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خود گویی و خود خندی و خود مرد هنرمندی!شما اگه تز خودت تعریف نکنی کی تعریف کنه؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
افرین آقای ناشناس
"مواظب باشین ندزدنتون!!!!"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
احتمالا ایشون یکی از اعضای دولت در سایه است!
111
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
رسانه میلی همینه دیگه..... بر اساس میل این آقایون مناظره عالی هم بوده، پس هم همه باید این جوری فکر کنند.
ایران سربلند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
کارگردان تعریف نکنه کی باید تعریف نکنه
اصلا یکی به من بگه تا حالا کی توی این مملکت کاری کرده که بعد بگه شرمنده کارم خود نبود و بعد عذرخواهی کنه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ولی بیراه هم نمیگه ها
خیلی چیزهای دیگه ی نامزدها سنجیده شد، تسلطتشون به خودشون تو شرایطی ک ازش راضی نیستند، تصمیم گیری در شرایط خاص، سعه صدر و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
راس میگی؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اگر صدا و سیما عرضه کار رسانه را داشت که ورشکسته اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و رسانه ای نمی شد. این کارشناسان اگر از کارشان دفاع می کنند اسم شان آورده شود و پاسخ گو باشند در نقدی که به آنها میشود.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
از صداوسیما توقعی غیر از این نمیشه داشت. واقعا تاسف آوره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
عارف کم صبر و متکبر است
معدن=منظره توریستی!!!!!!!!
mary
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
انصافا اگه شما جای آقای عارف بودی چی میگفتی؟ در ضمن اون عکس یه معدن مس در یوتای آمریکاست که الان متروکه شده و به عنوان یه جاذبه گردشگری ازش استفاده میشه جناب علامه دهر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
نگووووو!!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
این ذوقی که شما ازین یه ایراد گرفتن کردین ، کریستف کلمب موقع کشف آمریکا نکرده بود!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دکتر عارف بین مردم جا باز کرده
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
زرشک!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اگه اینو نگه، چی بگه؟؟
عالم و ادم انتقاد کردند حالا میگه تلوزیون سربلنده، تاسف و تاسف و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
به نظر من خوب برگزار شد
می شد به راحتی اینها را سنجش کرد.
شان رئیس جمهور به چه چیزی هست؟ احترام و حرمت آنها که حفظ شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اگر این مملکت صاحب داشت با این آقای کارگردان بر
خورد میکردند.
424
United Arab Emirates
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
در تیتراژ پایانی اسم 5 تا مهندس به عنوان طراح تایمر برنامه آمده بود. جالبه که در قسمتی از صحبت های آقای عارف تایمر بهم ریخته بود و کم و زیاد می شد. کارگردان هم برای اینکه موضوع لو نره سریع نما رو بست. جالبه که پنج تا مهندس عرضه طراحی یک تایمر ساده رو ندارن شاید موضوع چیز دیگه ای بوده!! جالبه که آقای فردرو اصلا این موضوع را یا متوجه نشدن یا به روی خودشون نیاوردن
ناشناس
-
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
شاعر می گفت:
صدا داریم ولی سیما نداریم
ناشناس
Germany
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
زرشک
5555
Finland
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ظاهرا کارگردان ملت رو احمق فرض کرده خودش احمقترین آدمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
کسی که نمی گه ماست من ترشه... ولی واقعا خجالت داره و همه فهمیدند این مناظره ها آغازی بر حذف رئیس جمهور و انتخاب نخست وزیر توسط مجلس در دوره بعدی می باشد.
محمد باقر قالی باف
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
انصفا ولایتی
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
برای یکبار هم شده از مردم عذر خواهی کنید و به نظر اکثر مردم احترام بگذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
منظور طرف اینه که خنده بازار دیگه بهتر از این نمیشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
البته این نکته رو نشون داد که عارف و محسن رضایی به هیچ وجه جنبه ندارند و ابتدایی ترین اصل ریاست که سعه صدر است را فاقد هستند. از طرفی هنوز به هیج را نرسیده برای خود شان و شوون قائلند اینها رییس جمهور شوند ادعای خدایی میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اتفاقا رئيس جمهوري موفقه كه براي خودش شخصيت و براي جايگاهش احترام قائل باشه. در غير اين صثورت 8 سال آينده هم مثل 8 سال گذشتمون ميشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
جمع کنید این شوی مسخرتونو وگرنه این بار دکتر عارف استودیو را ترک می کنه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
باوجود اینکه با نوع مناظره موافق نیستم ولی باعث شد آستانه صبر همه کاندیدا رو متوجه بشیم. کسی مثل عارف که اینجوری از کوره در میره شایسته ریاست جمهوری نیست.
دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
كارگردان محترم مردم رو .... فرض فرموده اند و به جاي عذر خواهي با وقاهت تمام بر اشتباه خود پا فشاري مي كنند. اين ضرغامي هم به جاي اخراج و تنبيه عوامل اين گندكاري فقط سكوت كرده متاسفم براي ما كه يك همچين آدم هايي بر مسند كار با پول مردم اشتباه مي كنند و پررويي هم مي كنند.
ناشناس
-
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
عارف کاسه کوزه ی ضرغامی رو بهم ریخت.
کلا طوری برنامه چیده بودند که کاندیداهای بی برنامه (جلیلی ولایتی قالیباف حداد ) رو نشه تشخیص داد
رضایی هم خوب بود روحانی کمتر از انتظار بود
کلا عارف کولاک کرد رای من عارف شد
ناشناس
Hong Kong
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چرا کسی از نبود گوش پاکن حرف نمی زنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
جالبه برنامه مناظره ترتیب دادن تا ببینن چه کسی صبور تر است...!!!!!!!
ااااااااحسنت
غ ری به
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اشتباه آنجا بود که از یک کارگردان برگزاری مسابقات خانوادگی برای چنین برنامه مهمی مشاوره می
گیرند و ایشان این برنامه مهم ار کارگردانی می کند ! خب معلوم است که شبیه مسابقه هفته در می آید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اقای فردرو مشکل شما اینه که هنوز نمیدونی یک مناظره سیاسی انتخاباتی با برنامه هنری سرگرمی و خنده بازار تفاوت داره . البته شاید بگی از بالا دستور دادن اینجوری باشه شما هم ماموری و معذور ولی این برنامه نه سرگرمی بود نه هنری یک برنامه مبتذل مضحک و توهین امیز که هیچی برای خیلی از بینندگان نداشت قرار بود با ددگاهها اشنا بشن نه سرگرمی و جک و لطیفه ببنید مگه خنده بازاراه
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
این اقای فردرو و خانمش کارگردان و تهیه کننده مسابقات چیپی هستند که این چند وقته با اجرای روشن پژوه به آنتن تلویزیون می یاد ، نمونه اش همین عید بود ، یه مسابقه مزخرف که اسمش یادم نیست ... وقتی همچین آدمی با همچین سابقه ای بشه کارگردان دیگه تا آخر ماجرا رو شما بخون که چی می خوان تحویل ملت بدن ... واقعاً آقای ضرغامی و دار و دسته شون شاهکار هزار سوم هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
پیشنهاد من به ایشون اینه که سری بعد عمو قناد رو بیارن به عنوان مجری بعد ایشون وقتی نوبت کاندیدایی شد تا برنامه شو بگه با بقیه داد بزنه و بگه حالا یـــــــــــه برنامه یــــــــه برنامه یـــــــــه برنامه بشنویم دیگه این برنامه هیچی کم نداره!
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
متاسفم از اينكه وقت خودمان را با بر نامه هايي كه اين كارشنان نظر ميدهند ميگيريم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
"این کارگردان در پایان تأکید کرد: من اطمینان دارم برنامه بعدی قوی‌تر و برنامه بعد از آن قوی‌تر خواهد شد ." ایشان تصورشان انتخابات سال 1400است که این تفکررا دارند. این برنامه برای انتخابات جاری است نه آینده که اجرای صحیح و درست را به بعد موکول نموده اند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
همه كانديداها براي من تكراري و محافظه كار هستند اما رضايي جنسش سالم است
ستاره
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مناظره به ویژه قسمت دوم وسومش خیلیخوب وابتکار جالبی بود افرادی که ابتکار عمل نداشتن به تته پته افتادن.
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
من یه نظری میدم خدایش اگر منتشر نکنید ناراحت میشم.
به نظر بنده صدا و سیما با این کارش میخواست یه جوری میدون رو به دست بگیره و نذاره که کاندید ها زیاد از این اوضاع و احوال اقتصاد و ... که احمدی نژاد درست کرده صحبت کنن.
انصافا دروغ میگم بگید انصافا.
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بچه ها شما ها چقد با هوش هستین همه اینجا نوشتن اتفاقا من نمیخواستم رای بدم اما چون میخوام فلانی نشه رای میدم یا فلانی بشه رای میدم.اصلا مگه رای شما ارزش داره؟ اینا با این کارا میکشونن شماهارو پای رای اصلا همینو میخواستن.چهار سال پیش یادتون رفته؟ یکم عاقل باشین به خودتون بیاین لااقل رای ندین عذاب وجدان نداشته باشین.میدونید چنصد هزارتا از همسنای خودمون از بین ما رفتن بخاطر این حرفا؟ بزارید ایرانی با خواسته خودمون داشته باشیم نه اینا.
بهنام
Germany
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دوتا نکته درباره این مثلاً مناضره که تا حالا بهش پرداخته نشده:
1- به نظر می اومد قالیباف با یه تبلت با مشاوراش در تماس بود!
2- حیدری اسامی درون شیشه قرعه رو می دید و با برنامه خارج می کرد!
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بابا 4 سال پیش یک دیوانه ای سنگی در چاه انداخت ....
حالا عقلای قوم نمیتوانند سنگ را در بیاورند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اين مناظره رو من هيچ تاثيري نداشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آره رییس جمهور باید صبور باشه تا هر بلایی بخوان سر ملت بیارن..
ناشناس
Hong Kong
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
نظر مردم که اصلا مهم نیست...مگر انتخابات مال همین مردم نیست؟ مگر این 8 نقر قرار نیست کاندید ریاست جمهوری باشن و بالاخره یک رئیس جمهور از توشون در بیاد ؟ پس چرا به این کاندیدا های مردم حق انتخاب ندادید که چطور مناظره ها رو برگذار کنند...چرا نهاد دیگری باید یرای نمایندگان مردم تعیی تکلیف کنند؟ ایا این هم قانونه؟ پس حق مردم و نظر مردم کجای کاره ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
درود بر عارف...
ناشناس
Germany
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
فقط قالیباف به روزه.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
تو رو خدا اگه طرفدار روحانی هستی مطلب زیر رو بخون
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8604130429
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
روحانی بهتر کنار بره
محسن
Germany
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چرا در شمال ایران بام بسیاری از خانه ها را شیب دار درست میکنند؟
"یکی از سوالات مناظره بعدی"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بد بخت ملت ایران که به خاطر سوء استفاده آمریکا و دشمنان! حق هیچ اعتراضی رو ندارند!!
"...وی یادآور شد: جمع اعتراض به برنامه دو دقیقه بود اما تمام رسانه‌های بیگانه به همین زمان توجه و تجلی اهدافشان را در این زمینه پیدا کردند. بهتر است به عنوان یک ایرانی به انگیزه برنامه ساز و نیازی که دارد توجه کنیم"
مهم نیست
United Arab Emirates
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
هنوز تصمیم نگرفتم به چه کسی رای بدم فقط میدانم برایم مهم نیست ریس جمهورعکس معادن آمریکا را درست تشخیص دهد یا بگوید از قیافه اش پیداست که صاحب معدن ورشکست شده بگویند این معدن ایران است و از اینها زیاد داریم.. کسانی که موافق سکوت هستند و ادب را در سکوت جستوجو میکنند ایا تضمینی وجود داشت که اگر این شیوه ناصحیح و بی ثمر مناظره ادامه میافت در برنامه های بعد به مساءل بیفایده تری بر نمیخوردیم؟ وقت و انرژی مان گرفته شد و بجای شناختن گمراه تر شدیم. حالا کسی اگر به احترام خود و ما به روش مناظره اعتراض میکند و حرف دلمان را میزند او را بد میخوانیم انگار از هدر دادن وقت خود ناراحت نیستید، کاش یک نفر بگوید در این اعتراض به چه کسی بی احترامی شده.
اگر از شما بخواهند یک قصه ی طولانی را در یک دقیقه تعریف کنید
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
کار صدا و سیما حرفه ای بود زیرا: 1- مخاطبین مردم هستند و مردم قضاوت می کنند نه اینکه کاندیداها قضاوت کنند 2- بسیاری از مردم وقت ندارند تمامی جنبه‌های کاندیداها را بررسی کنند این روش حداکثر شناخت را در حداقل زمان ایجاد می کند 3-بسیاری مردم عامی فاقد تحصیلات یا تخخص لازم هستند و نمی توانند مسائلی را که خود کاندیداها مطرح می کنند را تجزیه و تحلیل کنند این روش به این دسته از افراد جهت شناسایی کاندید مورد نظر کمک می کند 3-کاندیداهای محترم خدمتگزار این مردم و کشور هستند و برای اینکه به مردم عامی(سطح پایین) شناخته شوند چه اشکالی دارد که تست بزنند (همش که نباید حرفهای قلمبه سلمبه بزنند) اتفاقا واقعیتها در همین مسائل کوچک نمایان می شود. 4- کسی که کمر خدمت بسته نباید ناراخحت شود 5- لازم است از کاندیداهای محترم تست‌های روانشانسی شخصیتی بعمل آید تا مردم خود قضاوت نمایند که کدام کاندیدا زودرنج کدام صبور و... 6-البته تصاویر آزمون علاوه بر آزمودن هوش و تجزیه و تحلیل و سرعت عمل کاندیداها تا حدی شخصیت شناسی را هم انجام داد. به نظر من کار صدا و سیما بی نظیر بود. العاقل اشاره
با احترام
امير
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
جاي مرحوم نوذري خالي بود ياد مسابقه از كي بپرسم افتادم دست شما درد نكنه قشنگ بود اما آقاي تهيه كننده كمى قدرت تحمل خودتون روبالا ببريد ونقد پذير باشيد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
"مردم امکان نتیجه گیری داشتند
فردرو با بیان اینکه حتی با نگرش یک عکس نیز دغدغه نامزدها مشخص می‌شود، تصریح کرد: مثلا دیدید درباره یکی از عکس‌ها دیدگاه فردی به گردشگری معطوف می‌شد و دیگری دغدغه معدن را داشت. مردم از همین موارد می‌توانند نتیجه گیری داشته باشند. فکر می‌کنم کمتر کسی باشد که پای این برنامه نشسته باشد و بگوید نتوانستم بفهمم کاندیدای مورد علاقه‌ام چه نگرشی دارد. "

این یه نوع جوکه دیگه نه؟

نه تو رو خدا میخواستید مشکلات صداگذاری و نورپردازی و ایناهم می داشتید!

برای همچین چیز مهمی واقعا لازمه که محتوا که اصل مطلبه درست حسابی باشه که متاسفانه بیشتر برنامه طنزآمیز بود تا چیز دیگه...

جالب اینه که بعد این همه افتضاح و توهین به ملت آدم حق به جانب باشه و یه عذرخواهی خشک و خالی هم نکنه!
نادر فریادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
صدا وسیماکمتر از یک هفته مانده به شروع مناظره دست به کار شده بود از آسفالت تازه زمین و دکور وتدارکات معلوم بود که دقیقه آخر دست به کار شده بود صدا وسیمامدعی است که ماهها جلسه وهزینه داشته برای این مناظره.شما ماهها زحمت کشیدید که این مناظره مهندسی نشده را عرضه کنید که شبیه مسابقه مرحوم نوذری بود.خدا پدر این نامزدها رابیامرزد که همه شان به خاطر حیثیت ایرانی حوصله به خرج دادند-شما بلدید فقط برای کسانی چو احمدی نزاد هزینه کنید؟هر کدام از این آقایان بالاخره خودشان بالقوه ریس جمهور ونماینده ملت ایران هستند به خاطر تجربه تلخ گذشته حاصل از بی اخلاقی های احمدی نژاد چرا به این آقایان بی احترامی میکنید واقعا شرم آور بود
خانه نشین
Hong Kong
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
از ضرغامی بیش از این نباید انتظار داشت. فقط برای روحانی متاسفم که هیچ اقدام اعتراضی نکرد. شخصا تصمیم شرکت در انتخابات رو ندارم ولی پیش از این امیدوار بودم میون این افراد روحانی بشه تا شاید این فضای امنیتی داخل هم عوض بشه ولی کسی که تا این میزان بی بخار باشه حالا فرض کن ایشون بخواد، اون جور مقاومتها و هزینه هایی که دیگر اصلاح طلبا میکنن، بکنه!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چرا انقدر تعجب کردید اگر جز این بگه باید تعجب کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ایشون که ادعا سربلندی دارند چرا کاندید نشدندبااین بی آبرویی؟
bato-adv