bato-adv
کد خبر: ۵۷۶۱۱۳

متن مناظره داغ کرباسچی، گنجی و کوشکی درباره حجاب

متن مناظره داغ کرباسچی، گنجی و کوشکی درباره حجاب
کرباسچی در ادامه از کوشکی پرسید: آقای کوشکی، قانون حجاب را قبول دارید چرا اجرایش نمی کنند؟ من این قانون را قبول ندارم، چون مردم را زده می کند، اسلام را لکه دار می کند.
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۷ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

غلامحسین کرباسچی مدیر مسئول روزنامه هم میهن در مناظره‌ای با عبدالله گنجی در شبکه خبر: اگر بخواهیم رکن اصلی قانون را اجرا کنیم باید از همین درب استودیو که در آن حضور داریم شروع کنند به گرفتن خانم ها!
غلامحسین کرباسچی افزود: پس وقتی میبینیم که یک قانون در یک زمانی تصویب شده که در حال حاضر یک اکثریت قاطعی از جامعه به آن عمل نمی کنند؛ باید این قانون مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

گفتگوی تلویزیونی عبدالله گنجی و غلامحسین کرباسچی در شبکه خبر برگزار شد. در این مناظره محمد صادق کوشکی، هم به صورت تلفنی نظرات خود را بیان کرد.

در ادامه بخش هایی از صحیت های شرکت کنندگان در این مناظره را به روایت همشهری می خوانید:

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیرمسئول روزنامه هم میهن ابتدا در این مناظره گفت:

ضمن تسلیت درگذشت مهسا امینی، خون این مرحومه با یک مظلومیتی ریخته شده و شاید این برکت را داشته باشد که در فضای جامعه نسبت به روالی که در جامعه اتفاق بدی را به وجد آورده دومینویی بوده که اگر ادامه داشته باشد ممکن است اتفاقاتی بدتری بیفتد. ابزار تاسف می کنم از این فاجعه که برای همه تکان دهنده بوده و همه شوکه شده اند.

اولین چیز ه به ذهنم می آید بحث قانون است که جز تبصره ماده ۶۳۸ مصوبه سال ۱۳۷۵ قانونی نداریم و ما غیر از این راجع به حجاب و گشت ارشاد قانونی نداریم. بر اساس این تبصره زنانی که بدون حجاب شرعی و انظار عمومی ظاهر شوند از حبس از ده روز تا ۲ ماه یا ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان جریمه محکوم می شوند.

از این رو قانون مربوط به حجاب باید مورد تجدیدنظر قرار بگیرد.

اگر بخواهند که طبق قانون عمل کنند از همین دم استودیوی شما زنان راباید بگیرند تا زنانی در خیابان هستند. اگر واقعا به قانون استناد کنیم ۷۰، ۸۰ درصد خانم ها را باید بگیرند.

مجری: آقا گنجی شما قبول دارید؟

گنجی: بله بنده هم قبلا نوشته بودم که حدود۲۰ میلیون نفر هستند.

کرباسچی ادامه داد:

بر این اساس افراد بسیاری از شمال شهر تا جنوب شهر، حتی نصف خانم هایی که در مراسم شهید سلیمانی بودند را باید می گرفتند. یک قانونی در زمانی تصویب شده که حالا اکثریت جامعه به آن عمل نمی کنند. الان باید قانون مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

طبق این قانون اگر یک تار مو یا دسته موی زن بیرون باشد او مجرم است! قوه مقننه باید این قانون را اصلاح کند.

مجری: نسبت به مشروبات الکی هم همین را می پذیرید؟
ببینید در مور مشروبات بحث جداگانه است فرق می کند آیا ۸۰ در صد مردم عرق می خورند؟ یا در خیابان کسی عرق خوری می خورد؟

در جامعه ما این جرم انگاری را قبول ندارند.

گفتگوی گنجی و کرباسچی درباره درگشت مهسا امینی، حجاب و گشت ارشاد | ما گشت ارشاد نداریم | اگر واقعا به قانون استناد کنیم۸۰درصد خانم ها را باید بگیرند

در ادامه مناظره عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه همشهری گفت:

باید ببینیم چالش ما بر سر چیست ؟
طیفی داریم مسلمان هستند اما حجاب ندارند و مخالفند.
عده ای میگویند امر شخصی است
ما معتقدیم امری اجتماعی است.
کسی نماز نخواند یا در خانه اش مشروب بخورد کسی کاری ندارد.
اما قبول کنیم حجاب امری اجتماعی است دیگر کسی و گروهی صلاحیت ندارد خودش عمل کند

ما گشت ارشاد نداریم بلکه مصطلح شد و جا افتاد.
اگر گشت ارشاد بخواهد قانون را رعایت کند باید به ۲۰ میلیون تذکر دهیم.
ما قانون را به صرت کامل اجراع نمی کنیم بلکه پلیس وقتی ناهنجاری ببیند برخورد می کند.

ما یک بد حجابی عرفی داریم. سنت و فرهنگشان این است و مویشان بیرون است و پلیس هم برخورد نمی کند.
مروز ما رسانه ای ها با فرماندهان نیروی انتظامی جلسه داشتیم. با پلیس صحبت کردیم دو سه جور آدم دارم یاقلیت هستند

عده ای هستند که در پوشش سیالیت جنسی دارند. اصلا متوجه نمی شوید آقاست یا خانم! برخی هستند که حس می کنید که از رختخواب به خیابان آمده اند. یک دسته هم هستند که سیاسی هستند.

پلیس با این سه دسته متوجه می شود و اقلیت هستند و بالاخره ناهنجاری است.

یکی از اساتید دانشگاه توئیت کرد در فرودکاه امام روسریی را برداشت به دوستنش گفت الان تو سریع فیلم برداری کن اما پلیس مهر زد و چیزی نشد و دستشان خالی ماند!

اولین بار در ۲۰ سال است که چنین حادثه ای رخ داده است. الان ۲ سال است گشت ارشاد داریم اما چنین حادثه ای نداشتیم.

واژه گشت ارشاد را تاکید می کنم، ما چنین چیزی نداریم. نشنیده ام که چیزی به اسم کلاس آموزشی {برای حجاب} در قانون داشته باشیم.

کسانی را سوار ون می کنند که مقاومت می کنند. این خانم دو سه تا خانم دیگر هم همراهش بوده اند، اما آنها را سوار ون نکرده اند

گفتگوی گنجی و کرباسچی درباره درگشت مهسا امینی، حجاب و گشت ارشاد | ما گشت ارشاد نداریم | اگر واقعا به قانون استناد کنیم۸۰درصد خانم ها را باید بگیرند

در ادامه کرباسچی گفت:

اول معروف و منکر را برای پلیس مشخص کنید! اگر زن موهایش را نپوشاند، اما مرد او را بغل کند و بگذارد در ون؟! لباسش پاره شود و.. درست است؟

تعجب می کنم از آقای گنجی! ما موارد بدتر از این داشتیم!

کلاس آموزشی کجای قانون است؟! در کجای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم؟!

این بچه ۱۵ سال ۲۰ سال در سیستم آموزشی شما بوده است. در این سالها نتوانسته اید یادش دهید، در ۳۰ دقیقه در ان وضعیت آن هم با زور میتواند یاد بگیرد؟

البته قبلا هم داشته ایم که کسی فوت کند. خانم بنی یعقوب هم بوده است، او را برای امر به معروف گرفتند، در زندان فوت کرد.

کسی نمی گوید چرا دزد را با تیر زدید. قانون دزدی و قتل روشن است.

آقای رئیسی قول داد که گشت اختلاس داریم… اما برای مدیران.

اختلاس را هیچکس نگفته نگیرید، همه می گویند چرا مواردی که در انتخابات قول دادید را نمی گیرید.

طبق قانون فعلی ۸۰ درصد خانم های ما مجرم هستند!

روزی هزار نفر به خیابان وزرا برده می شوند. اینها تحقیر می شوند. این قانون کامل اجرا نمی شود چون عواقب سوء هم برای نظام دارد.

کوشکی، فعال اصولگرا هم به عنوان مهمان تلفنی مناظره گفت:

آقا کرباسچی از شما به عنوان کسی که سالها درس طلبگی خوانده اید در عجبم. در شرع نظر جامعه ملاک نیست. قانون حجاب قانون خداست.

از کی تا حالا نظر مردم منبع فقهی شیعه شده است؟

حلال خدا حلال است، حرام خدا حرام است.

آقای کرباسچی می گویند جامعه قبول ندارد. مردم در اکثر نظرسنجی ها حجاب را قبول دارند، ولی عمل نمی کنند. باید تلاش کنیم که عمل هم بکنند.

بخش دوم مناظره بعد از نیم ساعت ادامه یافت.

ابتدا کرباسچی خطاب به محمدصادق کوشکی: بله آقای کوشکی بنده طلبه بودم، ۱۰ سال هم بودم. کوچکترین طلبه قم هم بودم. من وقتی طلبه بودم که طلبگی گرسنگی و گرفتاری و زندان و اینها داشت و مدعی هستم که در بحث طلبگی وارد بشم. اشکال این است که شما طلبه نبودید، شما در دانشگاه امام صادق بودید که برای پست و مقام است.

بین برنامه یکی از اعضای خبرگان تماس گرفتند. فتوای آقای آیت الله العظمی خویی را گفتند. اکثر علما می گویند، اگر کسی را نهی کردند که حجابتان خوب نیست، اگر گوش نداد عمل می کند، اگر گوش نکردند رهایش کنند.

در ماجرای حجاب و گشت ارشاد ، پلیس گناهی ندارد؛ برای پلیس مشخص کنید که شل حجابی یعنی چه!

شرع باید از مجرای قانون پیاده شود؛ ما که طالبان نیستیم! مجرای قانون این است که عده ای در مجلس می نشینند و تصویب می کنند

قانون ماهواره مگر قانون نیست؟ مگر بر اساس مسائل شرعی و فرهنگی نیست؟ چرا الان اجرا نمی شود؟ الان با تیر ماهواره ها را می زنند؟چرا صداوسیما چند هزار میلیارد تومان هزینه می کند؟ چون احساس می کند کار فرهنگی موثر است. نیازی به زدن تیر با ماهواره نیست.

این قانون که الان هست باعث خشم و نفرت مردم می شود.

قانون را وقتی مردم عمل نمی کنند باید اصلاح شود. مردم زده می شوند خشونت اعمل می شود.

قانون اگر مورد عمل جامعه نیست باید قانون گذار اصلاح کند.

من نه منکر حجابم که این وصله ها به خانواده روحانی ما نمی چسبد و همسر و دختر من حجاب دارند.

در جاییکه آقای رئیس جمهور به شانگهای رفتند و قراردادهایی در مقابل غرب امضا کردند که ما را قوی کند؛ مراسم اربعین با آن عظمت با حضور ۲۰ میلیون زائر برگزار شد. این اتفاق همه اینها را خراب یکند شاید کار نفوذی باشد.

خودشان می گویند در سال چند هزار نفر را به ستاد می بریم.ستاد ایجاد کردند، بودجه می برند، چند هزار نفر آنجا کار می کنند. این چه بساطی است.

خواهر شهید ترکان به من زنگ زده با گریه می گوید که دختر من ۱۸ ساله است او را گرفتند؛ حال به خاطر پوشش یا حضور در خیابان. می خواهم بگویم همه ناراضی هستند.

کرباسچی در ادامه از کوشکی پرسید: آقای کوشکی، قانون حجاب را قبول دارید چرا اجرایش نمی کنند؟ من این قانون را قبول ندارم، چون مردم را زده می کند، اسلام را لکه دار می کند.

بحث شرع نیست. شرع تکلیف شرعی انسان است. موازین شرعی باید از طریق قانون انجام شوند.

بنده منکر حجاب نیستم. بنده کجا سکولارم؟ من نماز می خوانم. زنم چادری است، دخترم چادری است، این حرفها به خانواده روحانی ما نمی چسبد.

من گفتم، آقای رییس جمهور رفتند شانگهای. یکی از بزرگترین قراردادها برای تقویت ما مقابل آمریکاست را امضا کردند، آن وضع در کربلا بود، ۲۰ میلیون آدم آنجا. ناگهان یک اتفاق می افتد همه را تحت الشعاع قرا می دهد. این کار یک نفوذی نیست؟ بروید ببینید چه کسانی نمی گذارید این قانون اصلاح شود.

باشد قبول زمان من دستفروش ها را آن جور کردند، مردم را باید این جور کنند؟

در ادامه عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه همشهری گفت:

جمهوری اسلامی یا باید به دین پایبند باشد یا باید درش را ببندد و برود! از حجاب عبور کرده اند! این جعل اجباری-اختیاری از کجا آمده است؟ زن مسلمان ایرالنی میخواهد غربی باشد. در بحث حجاب ما دچار یک استعمارزدگی هستیم. برخی زنان ما احساس می کنند که با حجاب دیده نمی شوند. به هر کسی که بگویید چرا رعایت نمی کنید می گوید به شما ربطی ندارد!

ما یک چالش نخبگانی درون قدرت داریم.امام فرمود اگر اختلاف مبنایی باشد باعث سستی نظام می شود. اگر قرار بود اجرای شریعت نکنیم چرا امام باید قیام می کرد؟ می دادند به یک روشنفکر قیام کند، مثل بازرگان.

محمدصادق کوشکی هم گفت: جریمه مالی برای بی حجابی غلط است؛ محرومیت اجتماعی بگذارند.

قانون فعلی جرم انگاری کرده، زندان دارد. مجازات ها درست نیستند، نحوه برخورد پلیس با شهروندی که تخلف می کند مشخص نیست. دایره شرعی درست است.

در جمهوری اسلامی فقط نظر ولی فقیه تبدیل به قانون می شود. ۴ یا ۵ درصدی که {حجاب} را رعایت نمی کنند از خدمات قانونی محروم شوند. اما چنین امکانی فراهم نیست.

شما دو نمونه بیاورید که پلیس تخلف کرده باشد. این صحبت های شما (کرباسچی در باره اتفاق های دومینو وار) اتهام به پلیس است

چند مورد را سراغ دارید در بحث تخلف شده؟ در این مورد اخیر هنوز دادگاه چیزی را ثابت نکند اگر مشخص شده چنین نبوده . آقا کرباسچی به همه اتهام زدند. به من وو همه دانشجویان امام صادق اتهام زدند که دنبال مسئولیت و مقام هستند. پلیس را متهم کردند … چه پاسخی خواهند داد؟ چه بسا فردا دانشجویان از او شکایت کنند و دوباره پیشان به دادگاه باز شوند.

کرباسچی در پاسخ برخی از صحبت های کوشکی گفت:

ایشان هم پذیرفتند قانون باید تغییر کند چون می گویند با زندان و جریمه و شلاق موافق نیستم. وقتی قانون می گذارید که ۴۰ میلیون، ۲۰ میلیون، ۱۰ میلیون زن ایرانی را صاحب سوءپیشینیه بکنید آیا این قانون قابل اجراست؟!

وقتی می خواهید قانون بگذارید نظر مردم باید اعمال بشود. اگر قانونی گذاشتید که به جمهوری اسلامی ضربه زد آیا این در جهت اهداف است؟

bato-adv
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
بالاخره نفهمیدیم مادر آقای کرباسچی چی شد؟
فوت کردند یا کشته شدند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
اینکه یهو سر و کله کرباسچی تو رسانه میلی پیداش میشه. یعنی به جای رسیدن که از همه ظرفیت شون برای اسکل کردن ما دارن استفاده میکن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
این که حرام خدا حرام است تا ابد و حلال او حلال است تا ابد و نارضایتی مردم تاثیری در حکم خدا ندارد به هیچ وجه درست نیست نمونش حکم خداوند در مورد شراب در زمان عیسی و موسی و پیامبر یا حکم روزه که چون برای مردم سخت بود عوض شد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
در جواب کوشکی ابله باید گفت نظرت در مورد
لا اکراه فی الدین
چیه؟
تا برسیم به حجاب
حاج علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
یهودیا شراب رو حروم میدونن. مسیحا توسط یه شخصی به اسم پل (نفوذی) منحرف شدن.
صدر
Germany
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
این چه حرفی؟!! احکام اسلام نه قابل تغییر نه قابل تعدیل نه تعطیل پذیر.اگر 100 درصد مردم هم مخالف باشند قانون اسلام تغییر نمیکنه،مردم باید اصلاح بشن نه اینکه حکم خدا و اسلام تغییر بدیم یا تعطیل کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
پس اگر حکم حکم خداست چرا دست که هیچی چرا گردن اختلاسگران را نمی زنید ، قانون قانونه اما باید در مورد جرم درجه هشت اجرا به نه در مورد جرمهای بزرگتر و متداولتر و نابود کننده تر؟ سوال من از کوشکی اینست که جرم دزدی از بیت المال ، فساد اداری ، له کردن حقوق مردم و .... بیشتر است یا پیدا بودن دو تار مو؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
پس جایگاه مصلحت نظام کجاست؟
حاج علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
پس این همه اختلاسگر که آب خنک میخورن یا اعدام شدن چین؟ لیست بدم خدمتتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
هیچکدام از قوانین مدنی قرآن ابدی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
مشکل اینجاست که نه مردم نه حکومت بازی بزرگتر را درک نمی کنن. رقابت بزرگ بین و شرق و غرب در جریانه و عربستان و ترکیه دارن چپ و راست امتیاز گیری می کنن. اونوقت ما مثل پخمه ها درگیر مسایل حاشیه ای شدیم. کلا توی خاورمیانه فقط ایران و افغانستان اند توی این موضوع موندن. زمان جنگ جهانی هم همجوری پخمه بازی در اوردیم ولی همون موقع بازم عربستان و ترکیه کلی امتیاز گرفتن و سهم ما فقط اشغال شدن و بدبختی بود. بعد ادعامونم میشه باهوش ترین مردم جهانیم.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵۰
ناشناس
Canada
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
حجاب فقط ظاهر موضوع است. مردم از بی عدالتی و عدم پاسخگویی ناراحتند. مردم دنبال عدالت هستند . مردم میگن ۴۴ سال فرصت کافی نبود تا مسایل مردم را حل کنید؟! مهسا ایرانی قربانی قانونی شد که فقط نظر سلیقه ای هر ماموری در بتره ان متفاوت است. قانونی که تشخیص ان سلیقه ای باشد عین ظلم و بی عدالتی است
ناشناس
Germany
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
حرف کرباسچی را کوشکی بعد از یک ساعت حرف زدن تایید کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
به عنوان کسی که این مناظره را دیدم
صحبت های آقای کوشکی کاملا یک طرفهای تقطیع شده است و در این متن وجود ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
چون حرفهاش تکراری بدون منطق و چرت و پرت بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
حرف‌های کوشکی ارطش خوندن نداره و همان بهتر که تقطیع بشه
حاج علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
از سایت اصلاح طلب چه انتظاری داری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
هنوز بعضیها نمیفهمند حجاب زورکی یکریال ارزش ندارد مثل کشف حجاب رضا شاه است ، چه فرقی دارد ؟
حاج علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
فرقش اینه که حجاب رو نمیشه سفت از چادر کرد، ولی بی حجابی تا مینی ژوپ و ... راه داره
ناشناس
Germany
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
ایران برای ایرانی از دوشنبه تا باکو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
صرف نظر از استدلالهای ضعیف کرباسچی در دفاع از آزادی( در واقع هیچ دفاعی از آزادی نبود و صرفا تغییر قانون شیوه برخورد با بی حجابی بود) ولی جالب اینجا است که هر زمان نیاز به آرام کردن مردم دارند به سراغ اصلاح طلبان می روند و ایشان نیز به خوبی این امر را تحقق می بخشند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
چند ساله که مردم شعار میدهند اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا ولی حکومت نمی‌خواد بفهمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
روایت داریم که عقل و دین موید هم هستن. وقتی 80 درصد مخالف امری هستند در تفسیر آن آیات بازنگری کنید شاید اشتباهی صورت گرفته کما اینکه در بین یک میلیلارد مسلمان که همام کتاب مقدس را دارند نظرات مختلف است.
در ضرر سیگار برای افراد جامعه چه از لحاظ علمی و چه شرعی و چه اخلاقی شک نیست. برخی علما خود سیگار می کشند و یا در زمانی می کشیدند. نظر قانون در قبال تخیدارات و هزینه سنگین بخش سلامت که از جیب همه مردم به آن عده داده می شود چه بوده که فکر می کنید با تفسیر نادرست آیات می خواهید برسید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
حرفتون درسته فقط قرآن گفته «اکثرهم لایعقلون» یعنی احکام خدا مخالف عقل نیست اما اکثریت انسان‌ها عقلشان را به کار نگرفته‌اند
حاج علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
یعنی فردا ۸۰ درصد مردم موافق همجنسبازی شدن، بیایم بگیم دین خدا اشتباه بوده، لواط آزاد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
خدا روی همه شما را سیاه کند. از نظر ما مردم شما همه یکی هستین از اصولگرای متحجر فاسد گرفته تا اصلاح طلب دو روی آدمفروش. خط کشی های گذشته دیگه تمام شد الآن فقط یک خط کشی هست اونم اینه: «ما مردم» و «شما و مزدورانتان» بچرخ تا بچرخیم.
حاج علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
یه خط کشی دیگه هم هست... ما ایرانی ... شما آلبانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
آقای حجت الاسلام کرباسچی مغلطه نفرما بی حجابهای تو مراسم شهید سلیمانی خودی هاتون بودن که تیپ عوض کرده بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
80 میلیون مردم ایران برای شما غیر خودی و یکی دو میلیون خودتون فقط خودی به حساب می آیند ، اکثریت با غیرخودی هاست پس زیاد به آینده خودتون امیدوار نباشید .
حاج علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
پس ما چقدر زیادیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
از کجا کپی کردین که اینقدر غلط املایی و متن بی ربط داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
الان بحث حجاب مطرح است. ولي همينجا خواستم تشكر ويژه اي كنم از جناب آقاي كرباسچي كه بحق بهترين شهردار تهران بودند و زيبايي كاري شهر تهران از زمان ايشان شروع شد. يادش بخير يك زماني در بحث زيبايي نمودن محيط، شهرداري وظيفه اش اين بود كه كركره مغازه ها بايد كرم قهوه اي باشد و به همين بسنده مي كردند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
بطور خلاصه باید عرض کنم تمام اراجیف هر سه این احمق ها به یک چیز بر میگردد اونم اینکه مردم غلط میکنن در برابر اراده نظام که زایده وارثان او هستن مقاومت میکنن یعنی اینکه اگه مردم خسته شدن شاید ما اجازه نفس کشیدن بدیم وگرنه می زنیم میکشیم البته به اسم الله ، خسته نباشد پس حق مردم چی میشه اونم باید شما یا الله تعیین کنید برید گمشید عوضیا
حاج علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
آب بریز... آب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
بدبخت کرباسچی رو دوره کرده بودن چند نفری
تا جایی که مجری گیر داده بود پدرت رو کشته اند یا فوت کرده ؟!! مادرت چی ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
مجری خیلی احمق بود. از مجری احمق‌تر اون کسی بود که تو گوشی بهش دیکته میکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
کرباسچی تنهایی از پس هر سه شون اومد.
خصوصا کوشکی و مجری ضعیف و ... و البته همه اونایی که از گوشی مجری رو هدایت میکردن
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
و آن تهیه کننده که صدایش از گوشی مجری هم شنیده میشد
حاج علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
آره جون خودت...بخصوص اونجاش که مجری بهش گفت: ننه ت چی؟ اونم کشتن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
آقای کوشکی در مناظره کم آورد و شروع کرد به تهدید و برچسب زدن به کرباسچی. اگر مناظره ادامه پیدا میکرد و کوشکی و گنجی ناکوت میشدند فحش مادی و ناموسی هم به کرباسچی می گفتند! چون اینها جواب منطقی به سوالات را ندارند و یا نمی دانند همیشه در گفتگوها و بحث ها آخر کا شروع به پرخاشگری،برچسب زنی و تهدید می کنند! شما مثلا میخواهید چه کسی را از محاکمه، زندان و پاسخگویی بترسانید؟ خاتمی، کرباسچی و...!!!؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
اقلیتهای مذهبی چی؟ به اونام حجاب واجب شرعیه؟
حاج علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
چرا نمیگیری باباجان، حجاب مسئله اجتماعی. مثل قوانین راهنمایی رانندگی... مسلمون و غیر مسلمون و آدم فضایی نداره
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
... قِيلَ لَهَا ادْخُلِی الصَّرْحَ ... فَلَمَّا رَأَتْهُ حَسِبَتْهُ لُجَّةً وَكَشَفَتْ عَن سَاقَيْهَا !! ... قَالَ إِنَّهُ صَرْحٌ مُّمَرَّدٌ مِّن قَوَارِير ... قَالَتْ رَبِّ إِنِّی ظَلَمْتُ نَفْسِی وَأَسْلَمْتُ مَعَ سُلَيْمَانَ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين ... سوره مباركه نمل آيه ۴۴ ... قبلنم گفته بودم ...حضرتِ سلیمانو ارشاد کنین ... بلقیسو برد رو استیج اونم کشفِ حجاب کرد !!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
سلام
آیا هنوز مشخص نشده که آن مرحومه در کدام محل (از زمان دستگیری تا زمان ورود به مقر پلیس در وزرا) لباس نامناسب اولیه خود را تعویض نموده است؟ لطفا اطلاع رسانی نمایند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
کوشکی یک لجن سر در آخور است ، این خط این نشان اگر چند سال دیگر با شلوارک تو کانادا راه نمی رفت یا بچه هایش تو کانادا کریسمس رو جشن نگرفتند من اسمم رو عوض می کنم میگذارم کوشکی دوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
بعید هم نیست با این ناشیانه جانماز اب کشیدنش نیروی نفوذی خارجی نباشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
واقعاً حقیقت است ، دیگه مدعی تر از حداد عادل نیست که بعد دخترش را در سرزمین شیطان بزرگ در حال زندگی و تردد و کسب و کار ، همه دیدند.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
ادبیاتتونو عشقه
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین