bato-adv
کد خبر: ۴۰۹۲۵۰

واکنش آملی لاریجانی به اظهارات آیت الله یزدی

واکنش آملی لاریجانی به اظهارات آیت الله یزدی

آملی لاریجانی رئیس سابق قوه قضائیه در واکنش به اظهارات روز گذشته آیت الله یزدی در بیانیه ای گفت: جناب آقای یزدی، چرا به این وضعیت افتاده اید؟ در یک پاراگراف که از شما نقل کرده اند، خوبست که چند تا خلاف واقع گفته باشید و چند تا توهین؟!

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

فرارو- آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار بیانیه‌ای به سخنان آیت الله یزدی واکنش نشان داد.

متن کامل بیانیه آیت الله آملی لاریجانی در واکنش به اظهارات آیت الله یزدی بدین شرح است:

بسم ا... الرحمن الرحیم
حضرت آیت ا... آقای حاج شیخ محمد یزدی

چندی است که نمایشی در کشور بر اساس سناریو‌های از پیش طراحی شده، علیه اینجانب براه افتاده است.

بنا نداشتم با توجه به گرفتاری‌های مختلف مردم و کشور، نسبت به این حرکات، پاسخی دهم. ولکن اکنون احساس می‌کنم بازی‌های صدا و سیما و برخی نهاد‌های دیگر به نقطه‌ای رسیده است که سکوت در مقابل آن جایز نیست و البته در موقع مناسب به تفصیل در مورد ابعاد آن صحبت خواهم کرد. متاسفانه اخیراً جنابعالی مطالبی مطرح کرده اید که علاوه بر خلاف واقع بودن و موهن بودن، ریشه در همان امور دارد. قبلاً هم مکرر در جلسات شورای نگهبان یا مجالس دیگر، مطالبی از این دست بیان کرده اید که بنا به مصالحی در مقابل آن سکوت کرده ام. اما اکنون می‌بینم این سکوت‌ها نه فقط اسباب تنبه حضرتعالی نشده، بلکه پیش‌تر هم رفته اید و مطالب خلاف واقع و توهین ها‌ی دیگری هم بر آن افزوده اید.

مطالبی از جلسه روز یکشنبه شما با مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه، پخش شده است که در وهله اول باور نمی‌کردم شما چنین سخنانی گفته باشید و لذا از طرق مختلف پی گیری کردم تا صحت انتساب مطالب برایم محرز گردد. همه بر اصل صدور این مطالب از جنابعالی تاکید کردند، منتها امر غریب‌تر آنکه گفتند مطالب موهن بسیار دیگری هم بوده که بعد از چند بار ویرایش، حاصلش همان شده که منتشر شده است.

جناب آقای یزدی، چرا به این وضعیت افتاده اید؟ در یک پاراگراف که از شما نقل کرده اند، خوبست که چند تا خلاف واقع گفته باشید و چند تا توهین؟!

گفته اید: "فلانی می‌گوید اگر این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید. آیا با رفتن شما قم به هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی موّثر نبود، چه رسد که نجف بروید. رئیس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کنید که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختید! آیا ارث پدرت بود، از کجا آوردی ساختی؟ "

اولاً بنده هیچگاه نگفته ام که اگر فلانی را دستگیر کنید نجف می‌روم. این دروغی است که عده‌ای شایع کرده اند و دفتر بنده هم رسماً آنرا تکذیب کرده است، حال شما چه انگیزه‌ای دارید که این دروغ را تکرار می‌کنید؟

بنده هیچ گاه از هیچ فرد متخلف یا فاسدی حمایت نکرده و نخواهم کرد. اگر معاون اجرایی حوزه ریاست مرتکب جرم یا فسادی شده، تعقیب و رسیدگی عادلانه به جرم او، طبق قاعده و وظیفه دستگاه قضایی است و مسلم است که بنده هم قائل به استثناء در این جهت نیستم.

ثانیاً به نحو توهین آمیزی گفته اید: " شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود چه رسد که نجف بروید".

جناب یزدی، بنده طلبه‌ای بیش نیستم و هیچگاه ادعا نکرده ام که وجودم چه در قم و چه در هر جای دیگری، " خیلی موثر "است. گرچه شخصیت‌هایی همچون مقام معظم رهبری و برخی مراجع بزرگوار، بار‌ها و بار‌ها در مورد این فقیرکلماتی بکار برده اند که از نقل آن‌ها استحیا می‌کنم، چون خود را لایق آن‌ها نمی‌دانم. تاثیر بنده همین است که هست: سالیانی برای عده‌ای در حوزه و دانشگاه تدریس کرده ام، آثاری را هم پدید آورده ام. میزان تاثیر آن هم در حد خود، یک امر واقعی است، نه با خواست بنده بیشتر می‌شود و نه با توهین و تحقیر شما کمتر. اما شما در عرصه تحقیق و پژوهش‌های علمی چه کرده اید؟

آیا جز با صدای بلند و داد و قال، به مسئولین و بزرگان توهین کردن و افترا زدن و تحقیر کردن، کار دیگری هم کرده اید؟ شما با آیت ا... شبیری حفظه الله، چه کرده اید: با مرجعی که آیتی است در علم و تقوی و اخلاق و متانت و مروت و انصاف و بزرگواری. آخر چرا به خودتان اجازه می‌دهید به همه توهین کنید. هیچ بررسی کرده اید که علماء و فضلاء در قم، به آثار شما و به گفته‌های شما چگونه نگاه می‌کنند؟! چقدر آن‌ها را جدی می‌گیرند؟ کافی است کسی نیم نگاهی به مکتوبات شما ذیل " کتاب القضاء " مرحوم سید صاحب عروه، بیندازد تا میزان اثر شما در حوزه معلوم شودو معلوم شود حد تحصیلات جنابعالی و استفراغ وسعتان درباب استنباط احکام. متاسفانه ظاهراً حتی توجه نکرده اید که " کتاب القضاء"سید (برخلاف جلد اول عروه) کتاب استدلالی است، چقدر آنرا تخریب کرده اید. ایکاش شما صرفاً آنرا ترجمه می‌کردید که اقلاً خواننده بداند با سخنان چه کسی روبروست.

از کسی که در جلسه شما حضور داشته نقل شده است که جنابعالی برخوردتان در شورای نگهبان با بنده را هم مطرح کرده، گفته اید آنجا هم حق با شما بوده است و شما را مجبور کرده اند که از من عذرخواهی کنید: من بنا نداشتم راجع به وضعیت شما در شورای نگهبان چیزی در علن بگویم، اما سخنان شما مرا ملزم می‌کند. آقای یزدی بخدا سوگند در همین مورد هم خلاف می‌گویید. در شورای نگهبان، سخنان غیر دقیق، غیر مستدل و حتی نامربوط شما برای اعضاء روشن است. اگر سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند، حرمت پیرمردی شما را پاس می‌دارند.

شما در آن جلسه کذایی شورا، بدون اینکه بدانید مساله چیست، به خیال آنکه هنوز بحث در مساله قبلی است که راجع به آن رای گیری شده و به تصور اینکه بنده بعد از رای گیری مجدداً بر حرف خودم اصرار می‌کنم، مثل همیشه شروع کردید به داد و قال کردن و توهین کردن و همه هاج و واج مانده بودند که شما چه می‌گویید. آیت ا... مدرسی وآقای دکتر کدخدایی به شما تذکر دادند که آقا آن مساله گذشته است و فعلاً بحث بر سر چیز دیگری است. این را هم ظاهراً متوجه نشدید و به توهین کردن‌های خودتان ادامه دادید و خطاب به آقای جنتی گفتید که رئیس باید جلسه را اداره کند و آیین نامه جلسات رعایت شود.

جناب یزدی، بنده که طبق نوبت و درمساله جدید بحث می‌کردم. شما در چه عوالمی بودید؟!

البته اینگونه مشکلات از ناحیه جنابعالی در شورای نگهبان کم نیست. ما از شما فهم کلمات محقق نائینی و محقق عراقی و محقق اصفهانی را نمی‌خواهیم که انتظارش بی مورد است! اما دقت در همین عبارت‌های فارسی قوانین مصوب مجلس و دقت در بررسی خلاف قانون و یا خلاف شرع بودن آن‌ها انتظار به حقی است که متاسفانه گاه این هم مفقود است. چه کنیم، أشکو بثّی و حزنی الی الله.

ثالثاً گفته اید " رئیس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده و دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید".

در همین یک جمله دو خلاف واقع گفته اید: اولاً شخصی که دستگیر شده رئیس دفتر اینجانب نبوده، رئیس دفتر بنده، آقای خلفی بود که در سلامت نفس و تقوا و فضل، در میان خاص و عام در قوه قضاییه مشهور بوده و هست. آن آقا که اشاره کرده اید مسئول یکی از ده‌ها زیرمجموعه حوزه ریاست، بعنوان معاونت اجرایی حوزه ریاست بود. وی در واقع یکی از معاونت‌های آقای خلفی بود و نه رئیس دفتر بنده.

ثانیاً اینجانب هیچگاه اعتراض نکرده ام که چرا گرفته اید، دستگاه قضایی خود باید بگوید. سخن بر سر فضا سازی‌های رسانه‌ای است. همه این فضا سازی‌ها نشان از آن دارد که یک پروژه بزرگتری در پس این القائات نهفته است و آن تخریب اینجانب و شاید هم تخریب‌های دیگر. مساله همین است؛ و الا بنده سینه ام خزانه الاسرار اتهامات مجموعه‌ای از معاونان، قائم مقامان و آقازاده‌های مسئولان و شخصیت هاست و ظاهراً امروز هم هزینه ایستادگی در رسیدگی به آن‌ها را می‌پردازم. اما نکته این است که آیا کسانی که امروز برای شفافیت و مبارزه با فساد سینه چاک می‌کنند و ماه‌ها برای دستگیری فردی که نه معاون بنده بوده و نه رئیس دفتر بنده، بلکه مدیر یکی از اجزاء حوزه ریاست تحت اشراف شخصیتی سالم، فاضل و شریف، چون آقای خلفی بوده، فضا سازی کرده اند، آیا همین کار را برای آقای شریفی قائم مقام شهردار اسبق تهران و آقای سیف معاون اقتصادی اطلاعات سپاه و ... کرده اند و فساد آن‌ها را به آقای قالیباف و آقای طائب و دیگران سرایت داده اند؟! وا اسفا از این ظلم و بی عدالتی و بی مروتی.

برای اینکه بنده را تخریب کنند، اول در فضای مجازی تا توانستند شأن آن متهم را بالا بردند: نه فقط در رسانه‌های ضد انقلاب، بلکه در همین رسانه‌های رسمی داخلی از صدا و سیما گرفته تا خبرگزاری‌های رسمی. خبرگزاری مهر در این رابطه نوشته بود: "یک مقام ارشد قضایی بازداشت شد". آخر چرا این دروغ‌های شاخدار را می‌پراکنید؟ اصلاً این آقا مقام قضایی بود تا ارشد باشد؟! در همین رسانه ملی، برخی خبرنگاران در این باره طوری سخن گفتند که گویی نقش بی بدیلی در مدیریت دستگاه قضایی داشته است؛ و همه این‌ها دروغی بود فوق دروغ. مدیریت دستگاه قضایی در دست مسئولان عالی قضایی بود: یکی نیست از این خبر گزاری‌ها و صدا و سیما بپرسد این آقا در تصمیمات کدام مسئول قضایی موثر بوده است؟

آقای محسنی، آقای خلفی، آقای منتظری، آقای کریمی، آقای ذوالقدر، آقای امینی، آقای تویسرکانی و. اصلاً این مقامات دستگاه قضایی به وی اعتنایی می‌کردند؟ مدیریت کلی اینجانب بر دستگاه قضایی از ناحیه همین مدیران ارشد و روسای دادگستری‌ها بوده است. بگویید در کدام مورد بنده توصیه خاصی نسبت به این فرد کرده ام. پس پرده همه این قضایا جز همان پروژه برخی نهاد‌ها با کمک برخی دیگر نیست که انشاء ا... شرح مفصل آن را در مقام دیگری بیان خواهم کرد.

رابعاً گفته اید " به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! آیا ارث پدرت بود، از کجا آوردی ساختی"

واقعاً اینگونه ادبیات تا بحال در حوزه‌های علمیه در این سطوح سابقه داشته است؟

بنده در همین ساختمان جامعه مدرسین برای نمایندگان طلاب و فضلاء به طور مبسوط مسأله ساختمان مدرسه علمیه، ولی عصر را توضیح داده ام و شما حتماً اجمال آن را شنیده اید. یکبار هم که در منزل خودتان حضوری توضیح داده بودم، ولی گویی بنای شما بر این است که بر مطالب خلاف واقع تان اصرار بورزید و با

اینکه برای شما مساله را توضیح داده ام و حجت را تمام کرده ام، باز همان خلاف واقع‌ها را تکرار می‌کنید. خلاصه آنچه را گفته ام، برای آگاهی عموم عرض می‌کنم:

۱- استناد دادن ساختمان مدرسه به این جانب خلاف واقع است. مدرسه علمیه، ولی عصر وقف است. واقف آن هم مرحوم والد ما، آیت ا... العظمی میرزا هاشم آملی قد سره بود (که انشاء ا... نمی‌فرمایید مگر ارث پدرش بود!) متولی این وقف هم امروز، بنده نیستم. فقط بجهت اینکه امور مدرسه زمین نماند، وکالتی به بنده داده اند. زمانی که مدیر مدرسه وضعیت نابسامان ساختمان قبلی مدرسه را مطرح کردند، بنده به جهت اشتغال در قوه قضاییه به ایشان گفتم که اینجانب در ساخت مدرسه هیچ دخالتی نمی‌کنم و این از باب مصالح مختلفی بود که بنای بر رعایت آن‌ها داشتم از جمله همین حرف و حدیث‌ها که جنابعالی گاه و بی گاه بیان می‌کنید. ایشان بعد از مدتی گفت: یکی از آشنایان ما که مساجد و ساختمان‌های مشابهی ساخته است، حاضر است ساختمان مدرسه را بعهده بگیرد و بانیانی هم برای اینکار بیابد. بنده هم گفتم به شرط آنکه هیچ ارتباطی به اینجانب پیدا نکند، مانعی ندارد.

حالا جناب آقای یزدی بفرمایید استناد ساخت این مدرسه به بنده چیست؟ می‌فرمایید " از کجا آوردی ساختی " آقای عزیز اول استناد ساخت مدرسه به بنده را ثابت کن، بعد بپرس از کجا آوردی.

ثانیاً مساجد و مدارس علمیه همیشه بانیانی دارد که مساعدت می‌کنند، چه اتفاق خاصی در این مورد افتاده است که آنهمه مدارس علمیه از پاسخگویی به این سوال مستثنی هستند و این مدرسه باید پاسخگو باشد.

۲- با لحنی بی ادبانه گفته اید " آیا ارث پدرت بود"، می‌گویم نخیر ارث پدرم نبود! مگر اینهمه مدارس دیگر در قم و سطح کشور ساخته می‌شود ارث پدرشان است؟ مگر همین ساختمان‌هایی که حضرتعالی از آن‌ها استفاده می‌کنید، از ارث پدرتان ساخته شده است؟ آخر این چه فهمی است و چه استدلالی؟!

۳- گفته اید " به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساخته اند". آخر چرا خلاف می‌گویید: شما یکبار هم که داخل آنرا ملاحظه نکرده اید، چرا نشر اکاذیب می‌کنید. اگر مقصودتان ظاهر آن است، همین ساختمان‌هایی که شما از آن استفاده می‌کردید هم همینطور بود: ساختمان مرکز تحقیقات دبیرخانه خبرگان که با لطایف الحیل

از دست مسئولین آن وقت درآوردید و به عنوان نائب رئیس مجلس خبرگان محل کار خود قرار دادید، در همین قد و قواره و وزن بود، نفرمودید کاخ ساخته اند، بلکه با اشتیاق تمام به آن ساختمان نقل مکان فرمود.

۴- مدتی در قم غائله برپا کرده بودند خصوصاً برخی از نمایندگان قم که این ساختمان برخلاف قوانین و ضوابط و با دخالت رئیس قوه ساخته شده است، که البته همه اش کذب بود. اینجانب کمترین توصیه‌ای برای نحوه ساخت آن نداشتم، و بعد از تحقیق کاملی که شرحش را در همان جلسه پیش گفته، ارائه کرده ام، روشن شد ساختمان مدرسه بر اساس قوانین و ضوابط جاری ساخته شده و هیچ تخلفی صورت نگرفته.

شهردار سابق هم به تفصیل این نکته را تبیین کرده است و اینکه پروانه ساختمان و مجوز‌های صادره بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری بوده است.

نکته آخری که بدان اشاره می‌کنم اینکه جنابعالی در سخنانی در هفته پیشتر هم باز به رئیس سابق قوه قضاییه و نحوه کارش پرداخته بودید، گویی روزتان به شب نمی‌رسد اگر تعریضی، توهینی و افترایی نداشته باشید. گفته بودید با آمدن آقای رئیسی قوه قضائیه بحمد الله از رکود خارج شد و دیگر مردم امیدوارند که پروند‌ها پنج سال طول نکشد.

اینکه رئیس جدید قوه قضاییه بتواند گامی برای ارتقاء دستگاه قضایی بردارد، خواست همه ما است.

قوه قضاییه ملک شخصی کسی نیست. رکن نظام است و همه باید به ایشان کمک کنند تا بتواند پیشرفتی برای دستگاه قضایی به ارمغان بیاورد. این روشن است. اما تعریض شما به اینکه قوه قضاییه در رکود بود، کذب است. دستگاهی که در سال ۹۷ قریب هفده میلیون پرونده رسیدگی کرده، در رکود بوده؟

طبق آمار مرکز آمار و فناوری اطلاعات، در طول سال‌های متمادی حضور بنده در دستگاه قضایی، هرسال میزان خروجی پرونده‌ها یا بیش از ورودی بوده و یا چیزی در حدود آن. با این حساب دستگاه قضایی در رکود بوده است؟ آقای یزدی شما و انصافتان:از خلاف گفتن هاتان برگردید.

در طول این ده سال قریب شش هزار قاضی جذب دستگاه قضایی شده و در نتیجه عدد قضات به بیش از یازده هزار نفر رسیده، در حالی که کل آن‌ها قبلاً قریب هفت هزار نفر بودند. این رکود است!

در طول این ده سال تشکیلات دستگاه قضایی تحولات بسیاری پیدا کرده، از جمله تاسیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات که موجب تحولات قابل توجهی شده است، همینطور تحولات اساسی در سازمان ثبت که رئیس سابق آن آقای تویسرکانی با شجاعت به پیش برده بود. همینطور در معاونت منابع انسانی و معاونت راهبردی و دیوانعالی کشور. تحولات اساسی در ساختار نظارتی قوه قضاییه و تحولات بسیار دیگر که اینجا مجال ذکرش نیست.

به اعتراف رئیس دادگستری وقت تهران که اکنون سخنگوی قوه است، در طول این ده سال، بیش از صد سال عدلیه، امکانات برای دادگاه‌ها و دادسرا‌ها فراهم گردیده است. اینهم رکود است؟!

جناب آقای یزدی، با شعار دستگاه قضایی از رکود خارج نمی‌شود و با تبلیغات سوء، تحولات چشمگیر سابق، رکود محسوب نمی‌شود. باید دید شاخص‌ها چگونه تغییر کرده اند. حضرتعالی چه تحقیق مستقلی انجام داده اید که محرز شده است در ظرف همین چهار پنج ماه اکنون نرخ رشد تعداد پرونده‌های رسیدگی شده، بیشتر شده و یا نرخ رشد تعداد قاضی جذب شده، بیشتر شده و ...

همین دادگاه‌های مفاسد اقتصادی که برگزاری آن‌ها موجب خوشحالی مردم و تقدیر آن‌ها شده است، کار‌های اصلی اش که همان تحقیقات و رسیدگی‌های دادسرایی آن‌ها است، عمدتاً در زمان این حقیر انجام شده است.

پس برگردید از آن قضاوت‌های ناصواب و ناعادلانه تان.

جناب آقای یزدی مشکل اصلی جنابعالی این است که فکر می‌کنید قیم حوزه‌های علمیه هستید و می‌خواهید به همه امر و نهی کنید. متاسفانه شما خودتان را در جایگاهی می‌بینید که نه تنها مرجع تعیین کنید، بلکه به مراجع بزرگواری که شاید شاگرد آن‌ها هم محسوب نمی‌شوید، امرو نهی کنید و این با رویه‌های حسنه‌ای که در حوزه علمیه برقرار بود، هیچ تناسبی ندارد. فاعتبرو یا اولی الابصار. والحمد ولله رب العالمین.

 

صادق لاریجانی

۲۶/۵/۹۸

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
چه بصیرتی داشتند امام راحل که برحذر داشته بودند از خاندان.... روح امام قرین رحمت حق.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
یگ عده خودشان را قیم مردم می بینند.
اینها بزرگترین خیانت را به مردم و خدا می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
آقای لاریجانی عزیز الان احساس آقای رفسنجانی رو ندارید ؟ تهمت سخته .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
این خبر من رو خیلی شاد کرد.
خدایا شکرت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
فعلا بین علما اختلاف افتاده !!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۷
ناشناس
Syrian Arab Republic
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
حالا ببینید در شورای نگهبان ومجمع تشخیص مصلحت نظام چه خبراست !!!!اینها برای مملکت تصمیم میگیرند !!! اینها میخواهند تمدن بسازند !!!بعد اینها هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کردند !!! وااسفا !!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
نمیدانم چرا از اقای یزدی داره کم کم خوشم میاد
معلم ناامید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
این عزیزان هم با اصلاح طلبا مشکل دارند هم با خودشون سر قدرت و مقام و...دعوا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
این ها را ول کنید. لاریجانی نامه ای که تکذیب کرده بود را رد نکرد. گفت اینها نبود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
واقعا عجب موجودات پر روئی هستند
چقدر قشنگ فرافکنی میکنند
آقا مسئول نهادی که تو سالها رئیسش بودی خلاف کرده
پس تو اون همه سال چیکاره بودی؟
اگه طلبه ای بیش نبودی برای چی اینهمه وقت مسئولیت مهمترین نهاد کشور را به عهده گرفتی و اینهمه فساد را جلوگیری نکردی؟؟
واقعا که چقدر پر رو هستن اینا
ناشناس
Canada
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
بالاخره یکیشون راست میگه یا اینکه هر دوتاشون درست میگن ، ولی هر دو آیت الله هستند یعنی اند خودسازی و شناخت و درک دین و ......
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
احمدی نژاد اگه همه ی کارهاشم اشتباه بود یه کارش ولی درست بود و اون گیر دادن به لاریجانیها بود
ناشناس
United States of America
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
عیسی شریفی، قائم‌مقام پیشین شهردار تهران با «اتهامات مالی» در زندان به سر می‌برد. خبر بازداشت او ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ منتشر شد. او رابطه بسیار نزدیکی با محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین تهران، داشت و به «شهردار در سایه» مشهور بود. آقای شریفی سابقه معاونت لشکر ۱۴ امام حسین، معاونت پشتیبانی و لجیستیک کل سپاه، معاونت لجیستیک نیروی انتظامی و معاونت امور مناطق شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران روز ۲۵ مرداد خبر داد که به دستور رهبرِی، حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران مسئول رسیدگی به پرونده اتهام فساد مالی عیسی شریفی شده بود. پرونده فساد او که ده هزار میلیارد تومان برآورد شده، در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است و مشخص نیست که روند آن چگونه طی شده است.

محمود سیف: صادق لاریجانی در نامه خود به یزدی، از محمود سیف نیز نام برده و او را «معاون اقتصادی سازمان اطلاعات سپاه» معرفی کرده است. محمود سیف سال ۲۰۰۷ به جرم تلاش برای خرید و انتقال غیرقانونی ۳۰۰۰ دوربین دید در شب برای ایران، در اتریش بازداشت شد. محمود سیف همچنین شرکت «تجارت الماس مبین» را اداره می‌کرد که زیر مجموعه بنیاد تعاون سپاه بود. بر اساس اطلاعیه وزارت خزانه‌داری آمریکا که ۲۹ آبان ۱۳۹۶، منتشر شد، این شرکت در همکاری با سپاه، تجهیزات و لوازم لازم برای جعل اسکناس را از اروپا تأمین کرده و در معاملات اسلحه نیز نقش داشته است. محمود سیف در داخل ایران با نام «محسن سجادی‌نیا» فعالیت داشت و عضو هیات مدیره بسیاری از شرکت‌های وابسته به بنیاد تعاون سپاه بود. او خرداد ۱۳۹۶ در جریان برخورد با فساد در سپاه بازداشت شد. از ابعاد پرونده او جزییاتی منتشر نشده ولی گفته می‌شود که پرونده‌اش در سازمان قضایی نیروهای مسلح در حال رسیدگی است. محمود سیف همچنین همسر سابق شهرزاد میرقلی‌خان، بازرس ویژه سابق صداوسیما در دوران محمد سرافراز، است. شهرزاد میرقلی‌خان نیز پس از درگیری‌های پرحاشیه سیاسی با ماموران سازمان اطلاعات سپاه از کشور خارج شد و اکنون در عمان زندگی می‌کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
ﻭاﺳﻪ ﺗﻮ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﺘﺎﺳﻔﻴﻢ ﻛﻪ ﻫﺎﺷﻤﻲ ﺭﻭ اﺯ اﻳﻨﻬﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﻴﺪﻭﻧﻲ.ﺩﻭﻟﺖ ﻓﺸﻞ ﻓﻌﻠﻲ ﺗﺨﻢ ﺗﻠﻜﻪ ﻫﺎﺷﻤﻴﻪ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
مرحوم رفسنجانی هم یکی از همین ها بود.
ناشناس
Finland
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
نمیدونم چرا هر چیو ربط میدین به هاشمی بابا هاشمی همون بود که با مانور تجمل هممونو بدبخت کرد حیف حمایت هایی که ازش میکردم حنجره هایی که پاره کردم
مهرسا
United Arab Emirates
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
خدارحمت کند مرحوم هاشمی رفسنجانی را.
عمری در رکاب انقلاب بود قبل وبعد از پیروزی.وبیش از هرکسی از دوست ودشمن چوب حسادت وحقد وکینه را خورداما فقط بخدا شکایت برد وهرچند که بر صدر مصلحت نظام بود لیکن درنهایت مظلومیت دنیا را وداع گفت....درمقوله ی مجادله ی حاضر بین یزدی ولاریجانی وزن هردو نفر که در جایگاههای مهم نظام بوده وهستندخوبمعلوم میشود.رجل سیاسی که میگویند اینجا خوب شناخته میشود.یکی دهانش به ناسزا گویی مداوم باز است ویکی صبر وسکوت نمیداند ودراواین ازمون علنی به افشاگری می پردازد.
ناشناس
United States of America
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
آقای زاکانی در نامه خود به پرونده «شرکت بازرگانی پتروشیمی» اشاره کرده که به گفته وی، «اخلال شش میلیارد و ششصد میلیون یورویی» در آن مطرح است. شرکت بازرگانی پتروشیمی نقطه ثقل تجارت پتروشیمی در ایران بود و ۹۰ درصد محصولات پتروشیمی ایران از طریق این شرکت صادر می‌شد و گردش مالی‌اش به ۱۰ میلیارد دلار در سال می‌رسید. این شرکت سال ۱۳۹۰ به برخی تجار مشهور با محوریت علی‌نقی خاموشی واگذار شد.

علی‌نقی خاموشی که به روایت حبیب‌الله عسگراولادی، «در بحبوحه انقلاب در مجموعه نساجی آقای مقدم کار می‌کرد و حقوق می‌گرفت»، اکنون یکی از مشهورترین میلیاردهای ایران است و «پدرخوانده پتروشیمی ایران» لقب گرفته و همراه برادرش در رأس شرکت «سرمایه‌گذاری ایران» و ۲۴ شرکت بزرگ پتروشیمی و ۲۰ شرکت مرتبط با بازرگانی، حمل‌ونقل و انبارداری پتروشیمی ایستاده‌‌‌ است.

آقای زاکانی می‌گوید این شرکت بیش از هزار میلیارد تومان ارزش داشته ولی به صورت قسطی و به قیمت ۱۱۰میلیارد تومان به این گروه واگذار شده است.

این موضوع را بهمن سال ۹۱ سایت «بازتاب» در گزارشی افشا کرد ولی مورد توجه قرار نگرفت.

به روایت زاکانی، مدیران شرکت بازرگانی پتروشیمی همچنین یک شرکت دیگر را با مبلغ ده میلیارد تومان تاسیس کرده و پس از مدتی ۱۰۰۰میلیارد تومان که معادل یک‌ میلیارد دلار به نرخ آن زمان بوده، ارزش‌گذاری کرده و آن را به جای بدهی‌شان به پتروشیمی خلیج فارس داده‌اند.

بر اساس گزارش آقای زاکانی، برای رسیدگی به این تخلفات پرونده‌ای تشکیل شده ولی با دخالت، «تبانی و اعمال نفوذ» اکبر طبری، معاون اجرایی دفتر صادق لاریجانی در دوران ریاستش بر قوه قضائیه و تبعیت دادستان وقت تهران از فشار و نفوذ طبری، این پرونده منحرف شده است.

آقای طبری اواسط تیرماه امسال بازداشت شده و اتهام او دخالت در پرونده‌های قضایی اعلام شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
لاریجانی برای تبرئه خودش چه کیسه ای کشیده به تن یزدی و قوه قضائیه و روحانیت و شورای نگهبان و .....!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
آقا محمد عزیز جسارتا این حرف را پیش ما زدی ولی جای دیگری نگو چرا که خود را محکوم کرده ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
ایشان به بیانیه ای که چند وقت پیش مبنی بر پاک بودن طبری و اینکه قبلا" موارد اتهامی ایشان بررسی و چیزی اثبات نشد داده بودند اشاره ای نکردند...
طوری صحبت کردند که انگار اصلا" چنین شخصی را نمیشناسند و احتمالا" چند وقت دیگر حضور ایشان در قوه قضائیه را نفی میکنند.
محل دستگیری ایشان در آمل خود خیلی از وابستگیها را مشخص میکند.
حسین یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
ببینیم جواب اقای یزدی چیست ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
ای کاش همین ها اجازه ی نقد و آزادی به خبرنگاران و مردم میداند که حالا بعد از 10 سال مسئولیت و کنار رفتن دنبال این باشیم که ببینیم چه خبره؟
این مدل خبردار شدن غیر از عقده گشایی چیزی بیشتر نیست. ما دموکراسی واقعی میخوایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
حضرات دست هم را رو می کنند احتمالا در جایی جلوی آن ها گرفته خواهد شد چون باعث وهن!!!!!!!!!!!نظام می شود.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
دمت گرم، خوب ضربه فنی اش کردید دیگه فکر نمی کنم حالا حالاها عرض اندام کنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
به نظرم با اين كوره در رفتن بيشتر خودش را رسوا كرد تا يزدي را.
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
اره مخصوصا سینه ام مالامال اسراره فساده .رییس مبارزه با فساد اسرارفساد رو تو سینش ذخیره میکنه اا
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
احسنت
ناشناس
Belarus
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
استفراغ را خوب امدی لاریجانی
با خاک یکسان کردی و یک ماله هم کشیدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
از لاریجانی و یزدی تشکر می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
تشکر به این خاطر که بخش بسیار اندکی از آنچه در پس پرده می گذرد را رو کردند.در طول این چهل سال چه بر سر این مملکت و مردم بیچاره گذشته.وا اسفا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
عالی بود. اصلا همین طور کیلو کیلو قند تو دلم آب میشه. فقط تو رو خدا کوتاه نیاید. هر دو با تمام قوا ادامه بدید.
reza1
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
خواهش میکنم فعلا همه سکوت کنند جو سنگین شده بزارید ببینیم چی میشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
خخخخخ
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
کاش در این نامه ذکر میکردید که ثروت شما چقدر است؟ و از کجا آورده اید؟ چون این سوال بسیاری از مردم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
وضعیت واقعی کشور در سخنان این دو بزرگوار خود را نشان می دهد.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
خوشم میاد افتادن به جون هم دارک کیف می کنم هه هه هه
ناشناس
Austria
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
با اینکه برادران لاریجانی هم کاری برای این مردم نکردند، اما نامه کوبنده ای بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
کوبنده بود چون از قماش هم هستند و هر کدام می دانند که چکار کرده اند.
ناشناس
Germany
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
رییس سابق قوه قضاییه نمی‌داند که شش هزار قاضی بعلاوه هفت هزار قاضی می شود سیزده هزار قاضی نه یازده هزارتا!!!!
ناشناس
Finland
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
داداش دو هزار خروجی هم داشته که خالص شده یازده هزار
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
اینها همیشه در شمارش اعداد مشکل دارند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
خروجی ها رو در نظر نمی گیرید استاد؟
ناشناس
Finland
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
بازنشسته ها خروجیش بودی ریاضیدان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
دکتر!!!

ریاضی دان!!!

انیشتین!!!

خب این وسط یه سری هم بازنشست شدن
عادل
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
خب شما هم به این نکته توجه کنید که عده زیادی هم در این مدت بازنشست شده اند.
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
بازنشسته ها رو حساب کرده ایشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
دو هزار تا بازنشسته شدن :-)
ناشناس
United States of America
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
شما خروجی از سیستم مثل بازنشسته ها را حساب نکردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
این که هنر نیست تعداد قاضی ها زیاد شده نشان از ویرانی قضا دارد ضمنا برید ببینید قضاوت افتاده دست 4 تا بچه که غرور جوانیشان ادب را از آنها گرفته است
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
عزیزم بازنشسته و ترک کار هم داشتن دیگه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
هر سال تعدادی هم بازنشسته و برکنار می شن
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
سلام....خوب مرد مومن 2 هزار نفر تو این زمان بازنشسته شدن دیگه....
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
خدایا خودت فقط ببین کیا دارن برای آینده منه جون بیست و سه ساله تصمیم میگیرن خودت یه کاری بکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
احتمالا 2000 تاش مالیات بر درامد بوده کم شدن....
ناشناس
United States of America
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
تا وقتي كه منتظريم كه خدا واسمون يه كاري بكنه و جز دعا و نفرين كاري نميكنيم وضعمون همينه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
خوشحال می شویم اگر اسرار بیشتری از جانب هر دو طرف گفته بشود
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
همه دارن مکنونات همدیگر را رو می کنن فقط یه کم دیگه باید صبر کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
لاریجانی به یزدی میگوید که تو توان فهم متون فقهی را نداری. این در حالی است که هم یزدی و هم لارذیجانی عضو فقیه شورای نگهبانند.
اگر صحبت لاریجانی صحیح باشد، که یزدی فاقد صلاحیت لازم برای اجتهاد است و در نتیجه بی کفایت برای تصدی منصب فقاهت شورای نگهبان؛
و اگر صحبت لاریجانی غلط باشد، لاریجانی دروغگو است و فاقد شرط عدالت مورد نیاز برای یک فقیه.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
بچه که بودم انقلاب شده بود فکر میکردم ایت الله یعنی نشانه خدا بعد که بزرگ شدم معنی کلمات را بهتر فهمیدم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
حالا چرا امتیاز 41 را چهار کردی همتون عین همید .........ک......
حسین
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
دوستان ،لطفا همدیگر را نجوید .
ناشناس
Finland
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
سلام..دوتامطلب ازگفتارلارئجانی رامن عامی متوچه شدم وازدهان اقای لاریجانی دررفت مدیریت خراب کردن ایشان دست اطلاعات سپاه است دوم اقای شریفی واقای سیف هم کارگزاران اطلاعات سپاه هستند وفسادهای انهارادارند لاپوشانی می کنند حالا نوبت فرارواست که بپردازید به گفتارایشان ایااجازه دارید پیگیری کنید فرارو؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
نه دوست عزیز . اجازه نداریم وارد این بازی شویم.
شما هم زیاد پیگیر نشو چون IP شما تا پشت کامپیوترت یا گوشی همراهت داره رصد میشه و ممکنه بری قاطی باقالیا.
باشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
ناشناس
Germany
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
چون پرده بیوفتد نه تو مانی و نه من!!!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
گل گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
"بنده سینه ام خزانه الاسرار..." حضرت آیت اله شما اگر آنگونه که می فرمائید سینه تان خزانه الاسرار است باید این خزانه را بخاطر منافع و صلاح ملت و کشور بیرون بیاورید که خدای نکرده خسرالدنیا و الآخره نشوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
اسرار آقا فاضل هم باید باسه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
جواب محکمی بود ولی بد نیست کمی هم درمورد زمین ها و شترمرغ های ورامین هم می گفتید!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
ما 40 سال زیر نظر شما و به سبک شما زندگی کردیم و میکنیم. ما چه ملتی هستیم؟
ناشناس
Finland
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
ملت همیشه در عذاب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
ملتی مذهبی،ولایتمدار و مبارز با همه دنیای استکبار که به استقلال سیاسی و اقتصادی رسیده ایم .مخصوصا استقلال اقتصادی ما که در این چند سال به خوبی آشکار شده.خخخخخخخخخخخخخخ
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
شما ببین اینا صلاحیت بقیه مردم رو رسیدگی میکنن.
ALI
France
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
سلفی های نوه های آقای یزدی که ساکن برجهای منهتن آمریکا هستند را نگفتید،لطفاً اورا به شبکه های اجتماعی ارجاع بدهید!
ناشناس
Canada
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
قدرت فساد میاورد. برخوردهای آقای لاریجانی با منتقدینشان را زمانی که در قدرت بودن دیده‌ایم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
آیا اینها مسیر انقلاب رو درست می رن؟! آیا عملکرد این آقایان باعث می شه تا مردم بهتر زندگی کنند؟! آیا وجود این آقایان برای ایران عزیز ضروری است؟! و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
بنده سینه ام خزانه الاسرار اتهامات مجموعه‌ای از معاونان، قائم مقامان و آقازاده‌های مسئولان و شخصیت هاست...یعنی همه آره ! والسلام علیکم و رحمه الله
بابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
نفس آقای یزدی حق است و حرف دل مردم را زده است.این برادران لاریجانی صاحب نیمی از مملکت هستندو همیشه بر همین منوال روزگار گذرانده اند.طبیعی است چنین سخنانی بر آنها سخت و گران بیفتد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
حضرات آیات آبروداری کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
چون پرده بیوفتد نه تو مانی و نه من!!!
اسرار ازل را نه تو دانی و نه من

وین حرف معما نه تو خوانی و نه من

هست از پس پرده گفتگوی من و تو

چون پرده در افتد نه تو مانی و نه من
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
اللهم الشغل .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
اخ جون دعوا.فينالش ديدن داره.با تخمه!!!
ناشناس
Canada
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
از این دو بزرگوار که هردو جزو سرمایه های ملی و از ذخایر بابرکت حوزه هستند اقلا یکی کذب می فرمایند . چگونه در شورای نگهبان تشریف داردو ...
ناشناس
Latvia
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
واین اقایون در شورای نگهبان برای ما تعیین تکلیف کردند که به چه کسی رای بدهیم به چه کسی رای ندهیم !!وازقانون اساسی ما نگهبانی کردند!!در قوه قضاییه سالهای سال درمسند قاضی القضاتی قرار گرفتند وبرای خلق الله حکم صادر کردند!!ودر مجمع تشخیص مصلحت ,مصالح ما را تشخیص دادند........وهمچنان نیز مشغول به خدمت رسانی میباشند!!!!!!
khak
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
نه اینه ونه اونه فقط صحبت نونه نونه که وصل به جونه قدیمیا که مومن بودن می گفتن اول سجود بعدن وجو ولی حالا اول وجو بعدا شاید سجود
حسین
United States of America
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
جالبه که هر کدومشون تهدید میشه فوری میگه: سینه ام مالامال از اسرار هست.

کسی که این رازها رو افشا نمیکنه شریک جرم اون فرد خطاکار هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
کار به جایی رسیده که حکومت برای نگاه داشتن دین مردم باید به رضا مارمولک متوسل بشه چون ته آبروی روحانیت را این دعوای چندش آور لز بین برد!
ناشناس
United States of America
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
متاسفانه این آقایان با این رفتارها که میبینیم در شورای نگهبان با رد صلاحیت های گسترده برای کشور تصمیم میگیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
چرا احمدی نژاد ساکته؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
یکم به فکر ورزش کردین باشین مخصوصا شنا
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
با احترام / جناب اقای صادق لاریجانی شما توان اداره قوه قضائیه را نداشتید بهتربود همانسال اول کنار میرفتید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
تحويل خرابه از رييس قوه قضاييه قبلی هم يادآوری می گردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
جواب کاملی بود به یزدی!
حالا باید منتظر واکنش یزدی بود
ناشناس
Finland
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
جواب منطقی یعنی این! پاسخ به اتهامات فساد مالی چه ربطی به سواد اسلامی و اصول و حکمت داشت؟!
حسن
United States of America
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
نوشته اید در طول این ده سال تعداد تعداد شش هزار قاضی جذب کرده اید و واقعا این هم از جنایات هست و اگر مملکت اصلاح میشد میگفتید از تعداد قضات در دادگستری تعدادی را بنا به درخواست خودشان باز نشسته کردیم یعنی به علت بیکاری
حسن
United States of America
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
تعداد قاضی زیاد شده یعنی دزدی زیاد شده اختلاس زیاد شده فقر زیاد شده فحشا زیاد شده وفساد زیاد شده وووو.... زیاد شده و این از افتخارات قوه قضاییه هست ؟چرا نگفتید در زمان بنده پرونده بیش از یک هفته طول نمیکشد که رسیدگی نشود و چرا نه تنها ماهها بلکه سالها باید صبر کردو...تا به نتیجه ای نرسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
به عنوان یک تحصیلکرده حقوق خدمت آقای یزدی عرض کنم؛
جناب آیت الله یزدی آیا به عملکرد خود در زمان صدرات بر مستند قوه قضاییه فکر کرده اید؟!
جناب آیت الله یک سوزن به دیگران بزن یک جوال دوز به خودت
تعطیلی دادسراها، در زمان جنابعالی بزرگترین ضربه را به بدنه قوه قضاییه زد، آنقدر این کار جنابعالی زهرآگین بود که بلافاصله بعد از آمدن آیت الله شاهرودی دستور احیای دادسراها صادر شد...
جناب آیت الله شما درس اصول فقه و استدلال خوانده اید، از شما بعید است چنین ادبیات سخیفی برای خاک کردن رقیب استفاده می کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
خداوند اصلاح کند . وحدت و همبستگی بزرگان به نفع کشور و ملت است .
امیرررررر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
بنده سینه ام خزانه الاسرار اتهامات مجموعه‌ای از معاونان، قائم مقامان و آقازاده‌های مسئولان و شخصیت هاست
شورای نگهبان
مجمع تشخیص مصلحت
خدایا رحم کن
وارثین خون شهدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
به جان هم افتادن ، على بركت اله
ناشناس
France
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
این یک نامه صد برابر کارهای آقای لاریجانی در قوه قضائیه ارزش دارد
محسن
United States of America
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
اینا حاصل دهن کجی به خون شهدا توسط مسئولین ممکلت است و این امر الهی رسوا شدنشان است که چند صد هزار خون شهید رو نادیده گرفتن حالا از این به بعد شاهد رسوا شدنشان به دست خودشان خواهیم بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
به به!
به به!
به به!
عجب مسعولانی داریم!!!
ناشناس
Finland
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
زر اندودگان را به آتش برند. پدید آید آنگه که مس یا زرند
یک وکیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
بنام خدا
سلام بر اهل تقوا
خدا رحمت کند آیت هاشمی رفسنجانی را میفرمود:...سال‌هاست که جواب من به آقای یزدی درخواست شفا برای ایشان است و ارسال سلام. متاسفانه ایشان براثر مشکلات جسمی گاهی دچار عصبانیت می‌شود و عجولانه اعلام نظر می‌کند.
---------------
آنچه از همه تاسف بارتر است قسمت مربوط به اظهارنظر وی در خصوص مسئله ای در شورای نگهبان بود که رای گیری شده بود ولی این آدم در همان پلان قبلی مانده بود!!!
شاخصها را بگیرید نه اشخاص را
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
ماهری داریم میکشیم ازتو و تفکرات آقای هاشمی میکشیم.. این ک بود ک میگفت دنیای جدید دنیای موشک نیست دنیای مذاکره است... عربستان داره موشک می‌سازه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
فقط باید تاسف خورد به حال ملت که چنین نالایقانی بر آنها ریاست میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
نمیدونم چرا هر وقت کم میارن و خراب کاری میکنن میخوان پشت رهبری خودشونو قائم کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
ﻣﺮﺩﻣﻲ ﻛﻪ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻴﻦ ﻻﺭﻳﺠﺎﻧﻲ ﺧﻮﺏ ﺟﻮاﺏ ﺩاﺩﻩ ﻛﻤﻲ ﻣﻂﺎﻟﻌﻪ ﻛﻨﻴﻦ.ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ اﺗﻬﺎﻡ ﻳﺰﺩﻱ ﺑﻪ ﻻﺭﻳﺠﺎﻧﻲ ﻃﺒﺮﻱ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﺮﺧﻼﻑ اﻧﭽﻪ ﻛﻪ اﺗﻔﺎﻕ اﻓﺘﺎﺩﻩ ﻻﺭﻳﺠﺎﻧﻲ اﺯ اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻃﻔﺮﻩ ﺭﻓﺘﻪ و ﻃﻮﺭﻱ ﺣﺮﻑ ﻣﻴﺰﻧﻪ اﻧﮕﺎﺭ ﻧﻤﻴﺸﻨﺎﺳﻪ ﻃﺮﻓﻮ
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
خدا را شکر چگونه خود را رسوا میکنند................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
خدائيش عجب مناظره اي است آنهم از دو عضو شوراي نگهبان قانون اساسي !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
اخوند جماعت نمی تونه مملکت داری کنه . نمونشو دارین می بینین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
آفرین حرف حساب رو فقط تو زدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
به جان هم افتاده اند. این قدرت چقدر کثیف است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
" آیا جز با صدای بلند و داد و قال، به مسئولین و بزرگان توهین کردن و افترا زدن و تحقیر کردن، کار دیگری هم کرده اید؟ شما با آیت ا... شبیری حفظه الله، چه کرده اید: با مرجعی که آیتی است در علم و تقوی و اخلاق و متانت و مروت و انصاف و بزرگواری. آخر چرا به خودتان اجازه می‌دهید به همه توهین کنید. "
کاری با این دو نفر ندارم، ولی همین یک جمله آن هم از آملی لاریجانی خطاب به محمد یزدی ثایت میکنه که خدا جای حق نشسته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
{{{{در شورای نگهبان، سخنان غیر دقیق، غیر مستدل و حتی نامربوط شما برای اعضاء روشن است. اگر سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند، حرمت پیرمردی شما را پاس می‌دارند.}}}}
همچین شخصی صلاحیت حضور در شورای نگهبان و تایین تکلیف و تصمیم گیری برای کشور رو داره ؟؟؟؟؟؟؟؟ اونجا چیکار میکنه بقیه اونجا چیکار میکنند؟؟؟؟
ناشناس
Australia
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
این هم چرخش ایام است.
یک روز با این -- یک روز با اون -- یک روز با هردو - - و حالا " امروز علیه هر دو"
زارع
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
از اقای لاریجانی انتظار سعه صدر بیشتری بود و اینکه درک میکردند این نامه چه آسیبهایی به اعتماد مردم به انقلاب و روحانیت وارد میکند.
یک علت این واکنش تند را باید سکوتی دانست که مسئولین بالادستی در مقابل سیل تخریبهای ایشان پیشه کرده و اجازه داده بودند برو او چنین تاخته شود. او احساس تنهایی میکند لذا خود به میدان آمده و با گفتن اینکه «سینه اش مخزن اسرار است»، به نوعی تخریب کنندگان را نیز تهدید کرده است که اگر دست ازین اعمال برندارند، اطلاعات انها را برملا خواهد کرد.
ناشناس
United States of America
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
خدا رحمت کند آیت الله هاشمی رفسنجانی را هوای مردم را داشت
ناشناس
United States of America
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
کاش همه مردم آنقدر خوب و قانونی و مهربان می شدند اصلا احتیاج به قوه قضاییه نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
كساني كه قراربوده مرام ومسلك امام علي ع و حضرات امام حسن و امام حسين را پياده كنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
بنده سینه ام خزانه الاسرار اتهامات مجموعه‌ای از معاونان، قائم مقامان و آقازاده‌های مسئولان و شخصیت هاست....................عجب تهدیدی کرده الان همشون میگن ایت الله لاریجانی عالیه از ترسشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
بنده سینه ام خزانه الاسرار اتهامات مجموعه‌ای از معاونان، قائم مقامان و آقازاده‌های مسئولان و شخصیت هاست....................عجب تهدیدی کرده الان همشون میگن ایت الله لاریجانی عالیه از ترسشون
فراز
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
ببینید کیا درون حاكميت اند!!! تازه این حرفا یک میلیونم پشت پرده هم نیست، خدا میدونه پشت پرده چه خبره و چه اتفاقا میفته!!! فقط حسن این ماجرا اینه ک قداست بت گونه این آقایان شکسته و همه میدونن ک هیچکدوم اونی ک ادعا میکنن نیستن،، شرم آوره!!! شرم بر ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
عملکرد آقای رییسی تا الان خودش بازگو کننده خیلی از مسابل است.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv