bato-adv
کد خبر: ۴۰۶۵۳۸
۶ هزار گردشگر ایرانی؛ آواره در آنتالیا

"شش هزار گردشگر ایرانی در آنتالیا خوار و خفیف شدند"

هزاران گردشگرش رنج ده‌ها ساعت اتوبوس‌سواری را بر خود هموار کنند تا به آنتالیا بروند و به جز اینکه در این راه پول‌شان را به کشور همسایه می‌برند، گاه همچون رویداد اخیر، در کشور بیگانه سرافکنده می‌شوند؛ آنچنانکه یکی از رسانه‌های ترکیه تیتر زده بود: «شش هزار گردشگر ایرانی در آنتالیا خوار و خفیف شدند.»
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۸
فرارو- امیر هاشمی مقدم؛ این روز‌ها رسانه‌های ترکیه پر است از اخباری درباره هزاران گردشگر سرگردان ایرانی در آنتالیا. قرار بود جشنواره گردشگری سرزمین رویا (Dream Land) در محوطه‌ای بسیار بزرگ در ساحل آنتالیا برگزار شود که گردشگران با پرداخت بهایی به نسبت مناسب نسبت به تور‌های آنتالیا، می‌توانستند از خدمات رایگان زیر استفاده کنند: هر روز سه وعده غذایی به‌صورت بوفه، چهار نوشیدنی، هر شب سه کنسرت توسط سه خواننده شناخته‌شده، تور کشتی و رافتینگ، مسابقات دارت، والیبال ساحلی و... و کلی برنامه سرگرم‌کننده دیگر.

البته شرکت‌کنندگان در این جشنواره، شب‌ها را درون چادر‌های ۴ یا ۶ نفره می‌گذراندند؛ به همراه تشک، بالش و ملحفه تمیزی که هنگام ورود به آنان تحویل داده می‌شد.

در ایران هم از دو ماه پیش برخی از آژانس‌های گردشگری تبلیغات بسیار گسترده‌ای را برای این جشنواره انجام داده و ایرانیان را تشویق به حضور در آن می‌کردند. از آنجا که این جشنواره قرار بود ارزان‌ باشد، بنابراین بیشتر آژانس‌های گردشگری ایران نیز متقاضیان را با اتوبوس‌های وی‌آی‌پی ۲۵ نفره به آنتالیا بردند که از تبریز، بیش از چهل ساعت باید در اتوبوس نشستن را تحمل کرد.

بهای چنین توری برای ایرانیان کمتر از سه میلیون تومان بود و بنابراین شمار زیادی از ایرانیان ثبت‌نام کردند. بر پایه گزارش رسانه‌های ترکیه و نیز سخنان برخی از آژانس‌های ایرانی، بین پنج تا شش هزار نفر ایرانی به این جشنواره رفتند. اما...

تصور کنید پس از چهل ساعت مسافرت در اتوبوس، به محل جشنواره برسید، اما شما را راه ندهند و یا بگویند چادر و رختخواب برای شما نداریم! در هوای گرم و شرجی آنتالیا، گردشگران ایرانی با چمدان‌های‌شان روبروی ورودی محل جشنواره روی زمین نشسته‌اند. حتی برای اعتراض، راه ورود به جشنواره را روی دیگران هم بستند و با انتظامات جشنواره دچار تنش‌های شدید شدند.

گویا برخی راهنمایان تور که از سوی آژانس‌های ایرانی همراه اتوبوس‌ها رفته بودند نیز در این میان از سوی ایرانیان خشمگین کتک خورده و بستری شده‌اند. پلیس ترکیه ناچار به ورود شده تا تنش‌ها فروکش کند. همچنین برخی از ایرانیان چمدان‌های‌شان را برداشته و پیاده به سوی آنتالیا به راه افتاده‌اند تا شاید بتوانند هتلی در این شهر گرفته و خستگی چهل ساعت در اتوبوس و ساعت‌ها روبروی محل برگزاری جشنواره نشستن را از تن به در کنند.
 
Dream Land
شمار این گردشگران که پیاده به سوی آنتالیا به راه افتاده بودند آنچنان زیاد بود که در رفت و آمد خودرو‌ها در آن جاده هم اختلال به وجود آورده و شمار زیادی خودروی پلیس راهنمایی و رانندگی هم در این جاده مستقر شد. برخی دیگر هم سوار همان اتوبوس‌ها شده و دست از پا درازتر، آماده چهل ساعت راه برگشت به ایران شدند.

مجری برگزاری این جشنواره، شرکت گلد گروپ و کارگزار و رابط آن برای آژانس‌های ایرانی، شرکت ترکیه‌ای آسپیناس تراول در آنتالیا است. بر پایه گفته‌های خانم سعیدزاده، مدیر دفتر گردشگری تیدا گشت در تبریز، که از فروشندگان بلیط این جشنواره بوده، شرکت گلد گروپ مدعی شده شرکتی که قرار بود چادر‌ها را نصب کند، شماری چادر بر پا کرده و سپس به بهانه پایین بودن بهای قرارداد، کمپ را نیمه‌کاره رها کرده و می‌رود و، چون نزدیک برگزاری جشنواره بوده، امکان پیدا کردن شرکت دیگری برای برپایی چادر فراهم نبوده است.

در همان روز نخست شمار زیادی از گردشگران وارد کمپ شدند که، چون نظارت خوبی روی کار نبوده، توزیع در همان شمار اندک چادر‌ها هم خوب نبوده و برای نمونه، یک نفر رفته یک چادر چهار نفره را برای خودش گرفته و یا یکی دیگر رفته یک چادر خالی را باز کرده و برده توی چادر خودش به‌عنوان تشک استفاده کرده. به جز اینها، سرویس دستشویی و حمام هم به اندازه کافی برپا نشده بود.

یک سری هم همینجوری رفته بودند به این امید که بتوانند وارد شوند یا همانجا بلیط بگیرند؛ که این‌ها هم بیشتر به تنش افزودند.

سعیدزاده، مدیر تیدا گشت، سه گروه را مقصر اصلی این رویداد می‌داند:

نخست، مجری جشنواره که نتوانسته بود مدیریت خوبی داشته باشد. هرچند آن‌ها قرار بود جشنواره موسیقی برگزار کنند و نهایتا گفتند به مسافران ایرانی چادر می‌دهیم با چنین شرایطی. واقعیت جشنواره هم همین است.

دوم و مقصر اصلی، نماینده ایران است که ابتدا یک نفر را نفرستاده بود به کمپ ببیند آیا گنجایش پنج هزار نفر را دارد یا نه. همچنین این کارگزار و عوامل آن اطلاعات اغراق‌آمیز و نادرستی درباره امکانات جشنواره بیان کرده و انتظارات گردشگران را بالا بردند.

سوم خود گردشگران ایرانی که خیلی به حضور در این جشنواره علاقمند بوده و برخی آژانس‌ها که تور این جشنواره را ارائه نکرده بودند، زیر فشار گذاشتند تا آن‌ها هم وارد این فعالیت شوند. همچنین در حالی‌که در قرارداد این تور آشکارا نوشته شده بود که در صورت اختلال، امکان کنسل شدن جشنواره وجود دارد، آن‌ها به هیچ وجه زیر بار نمی‌رفتند. به‌ویژه اشاره شده بود که مجری می‌تواند بنا به صلاحدید خود، مانع از ورود برخی از ثبت‌نام کنندگان شود و یا اگر کسی در جشنواره اغتشاش کند، ضمن کنسل شدن جشنواره، مجری می‌تواند خسارت بگیرد از آن افراد و اکنون مجری جشنواره، فیلم و عکس‌های زیادی از اغتشاش ایرانی‌ها در آنجا دارد که در کنار مشاهدات و گزارش‌های پلیس، کار ما را برای پیگیری باز گرداندن بخشی از هزینه مسافران ایرانی دشوار کرده است. بعید می‌دانیم مجری دیگر به ما پولی برگرداند و آژانس‌ها برای اینکه وجه‌شان نزد مسافران خراب نشود، بخشی از هزینه را از جیب خود به گردشگران باز می‌گردانند. اما برخی از مسافران انتظار دارند که همه هزینه سفرشان باز گردانده شود.»

البته به نظر نمی‌آید این سخن که گردشگران ایرانی هم مقصر بودند، چندان منطقی باشد. در واقع ایجاد اختلال نه از سوی گردشگران، بلکه از سوی مجری و کارگزار بوده که برخلاف تعهدات، نتوانستند حداقل امکانات را فراهم کنند. آنچه هم که مسافران در قرارداد پپذیرفته و امضا کرده‌اند، غیرمنطقی می‌نماید و نیازمند بررسی نهاد‌های نظارتی است که چرا چنین قرارداد‌هایی بر مسافر تحمیل می‌گردد.

کارگزار در همان روز‌های اول تبلیغات، ادعا می‌کرد که تاکنون شمار زیادی گردشگر روس، اروپایی، قطری و... در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند؛ در حالی‌که تقریبا همگی ایرانی بودند و به نظر می‌آید کارگزار این کار را برای فریب ایرانی‌ها به بهانه بین‌المللی بودن جشنواره انجام داده بود. اما نهایتا در همان روز نخست برگزاری جشنواره، گویا پنج گردشگر انگلیسی و سه هلندی به جشنواره رفتند که وقتی بی‌نظمی حاکم بر آنجا را دیدند، فوری بیرون آمدند.

هجوم این همه گردشگر ایرانی به آنتالیا که به مجریان ترکیه‌ای یا کارگزاران داخلی آنان فرصت فریب دادن هزاران گردشگر ایرانی را می‌دهد، جای تأمل دارد؛ تا جایی که رسانه‌های ترکیه هم از حضور چند هزار ایرانی که بیش از چهل ساعت اتوبوس‌سواری را تحمل کرده تا به جشنواره برسند، شگفت‌زده شدند. چرایی این هجوم ایرانیان به آنتالیا روشن است، اما مسئولین ما میلی به رسیدگی نداشته و با تلاش برای پاک کردن صورت مسئله (ممنوعیت پرواز مستقیم میان ایران و آنتالیا) خود را از زیر بار مسئولیت رهانیده‌اند.

بسیاری از فعالیت‌های گردشگران در آنتالیا، بر خلاف تصور برخی مسئولین، لزوما غیراخلاقی یا خلاف شئون اسلامی نیست. کشوری همچون ایران که هم در شمال و هم در جنوبش دریا دارد، اما هنوز به کشتی‌های تفریحی اجازه فعالیت نمی‌دهد؛ طرح سالم‌سازی دریا تنها شامل جداسازی بخش زنان و مردان می‌شود، بی‌آنکه دوش یا سرویس بهداشتی مناسبی داشته باشد؛ فاضلاب خانه‌ها و سازمان‌های دولتی در دریا تخلیه می‌شود؛ حریم دریا مورد دست‌اندازی و غارت نهاد‌های دولتی قرار گرفته و دسترسی به ساحل برای مردم عادی در بسیاری جا‌ها غیرممکن و به‌طور کلی دشوار است؛ مکان‌های تفریحی ساحلی همچون یک زمین والیبال ساحلی دیده نمی‌شود؛ برگزاری کنسرت موسیقی مجاز در نقاط ساحلی با دخالت نهاد‌ها و گروه‌های فشار برچیده می‌شود و در عوض تا دل‌تان بخواهد مامور محسوس و نامحسوس گشت اخلاقی و... در ساحل‌ها، احساس امنیت روانی گردشگران را خدشه‌دار می‌کنند، طبیعی است که هزاران گردشگرش رنج ده‌ها ساعت اتوبوس‌سواری را بر خود هموار کنند تا به آنتالیا بروند و به جز اینکه در این راه پول‌شان را به کشور همسایه می‌برند، گاه همچون رویداد اخیر، در کشور بیگانه سرافکنده می‌شوند؛ آنچنانکه یکی از رسانه‌های ترکیه تیتر زده بود: «شش هزار گردشگر ایرانی در آنتالیا خوار و خفیف شدند.»
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
بسیار مطلبی مهم و عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
باز دخالت در زندگی مردم؟ فرارو جان تو با اربابت فکر آخرتت باش هر کس هم گه دوست داره فکر دنیاش باشه ول کن دست از سر مردم بردارید‌. آقا زاده های ... رو ول کردی چسبیدی به سفر مردم.
آمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
این بیچاره ها اینقدر که شما ترور شخصیتیشون کردین اونجا خوار و خفیف نشدن..
حالا خامی کردن نفهمی کردن جوونی کردن شما به بزرگی خودتون ببخشیدشون ...
دیگه قول میدن نرن بلاد کفر دنبال فسق و فجور
مریم
Turkiye
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
من خودم استانبول زندگی می کنم، اتفاقا ترکیه به لحاظ صنعت گردشگری خیلی هم توسعه یافته است. استانبول به عنوان تنها شهری که در دو قاره قرار گرفته، پایتخت بیزانس و مرکزدحکومتذ سلاطین عثمانی بوده پر است از جاذبه های تاریخی، کنار اینها جاذبه های فرهنگی، ساحل، برنامه های شاد و کنسرت های موسیقی رو هم اضافه کنید. اون ایرانی های بیچاره هم فریب آژانس های کلاهبردار رو خوردن که بیش از ظرفیت بلیط فروختن و البته ناگفته نماند که خیلی ها متاسفانه خودشون رفتار درستی ندارن و تا پاشون می رسه این طرف آب رفتارهای ناهنجاری بروز میدن، عده ای هم کلا تو فاز نژاد اریایی و اثبات برتری شون به دیگران هستن که همه اینها باعث میشه متقابلا با رفتار نامناسب مواجه شن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
صد حیف که بسیاری از جوان های نابغه از سرزمین ما رفتند و اینهایی که می بایست می رفتند و بر نمی گشتند مایه تحقیر شده اند. مسئولان عزیز ببینید دست پختتان را.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۵۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
فکر کنید چرا رفتند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
عیاشی و هوس؛ غیر از این هست؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
وقتی نیازهای طبیعی در داخل کشور بصورت مشروع پاسخی ندارد
مردم حاضرند با صرف هزینه و وقت بیشتر و تحمل ذلت به دنبال ارضای نیاز خود بصورت نامشروع باشند
ریشه بیشتر آن خرافات داخلی و ضعف دولت در آسان کردن شرایط ازدواج و تفریحات مشروع است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
پاسخ: خوشگذرونی و عیاشی. به عنوان یک ایرانی که مدت زیادی در خارج از کشور درس خوندم و زندگی کردم عرض می کنم که هیچ تفریح سالمی نیست که تو ایران نتونی استفاده کنی. این جماعت فقط دلار بی زبون میریزن تو حلق این آدمای کلاش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
وقتی امکان تفریح مناسب در کشور وجود نداشته باشد باید منتظر اینگونه اتفاقات بود. من خودم به چند کشور رفته ام در مناطق ساحلی جاهایی که قابل شنا کردن هست غریق نجات گذاشته اند. محدوده بی خطر را با تورها وعلامت هایی مشخص کرده اند می بینید که افراد با حدود 100تا 200متر فاصله از ساحل شنا میکنند و مطمئن هستند اما در کشور خودمان چون حق تفریح به رسمیت شناخته نشده اگه غیر از محدوده سالمسازی بخواهی شنا کنی ممکنه در 10متری هم غرق شوی چون هیچگونه علایمی موجود نیست این است که تعداد غرق شدگان بشدت بالاست و اگر کمی پول داشته باشی باید به کشور های دیگر بروی و تحقیر شوی
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
از تصاوير مشخصه اكثرا مرد هستن فكر ميكني براي چي رفتن ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
همش میگید تفریح سالم تو ایران نیست. تفریح سالم فقط به کلمه ی دیسکو خلاصه میشه؟ جمع کنید خودتون رو. شما فقط یه سر بزیند استان گلستان. چندین آبشار بسیار زیبا وجود داره که انصافا همت شده مسیرش سنگ فرش و ایمن سازی شده. این تفریح سالم نیست؟ حتما باید به قول خارجی ها زهر ماری میل کنیم که تفریحمون سالم باشه؟ مسیر پیاده روی قلعه بابک را کی رفته؟ کویر لوت و شهداد را کی رفته؟ توریست ها از کشور های دیگه میان این جا کویر نوردی. ما چی؟ تا حالا رفتیم؟ حتما لم بدیم کنار ساحل چشم بدوزیم به ناموس مردم؟ حتی در کشور های خارجی هم چنین تفکراتی وجود نداره.
ناشناس
Canada
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
از اینکه به دنبال پیدا کردن دلیل رفتن این جوانها به انتالیا هستید تعجب میکنم ...قرار نیست همه مثل هم فکر کنند ..همه مثل هم راه برند بپوشند و بخوابند..‌اون که ۵۰ سال داره با اونیکه ۲۰ سال داره زمین تا اسمون تفاوت داره در طرز فکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
منم ديدم بسياري از اينا كه ميان تو كشوراي همسايه يه مشت لات وبدبختن كه چند ماه حقوق كارگريشونو جمع كردن بيان تفريح ولي واقعا ربطي به بقيه نداره كه مردم انقد با نفرت راجع بهشون حرف مي زنن . اين ديگه تفريحات حداقليه اگه شما در اين حد توان نداريد مشكل خودتونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ناشناس 17:40 شما كه همچين نظري داري بيخود كردي خارج كشور زندگي مي كني اگه خودت رفتي بيجا مي كني بقيه رو مسخره مي كني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
جوشون زیاید بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
چهل ساله که این زیرساختها در ایران درست نشده و مردم نگون بخت مجبور به استفاده از امکانات کشور های همسایه هستند آن هم با خروج ارز فراوان -
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
از این کثافتکاری‌ها و بی‌ناموسی‌ها قبل از چهل سال توی این مملکت زیاد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
وای به حال شما که ندیده قضاوت میکنید که طرف بی ناموسی میکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
برای خانم ها با شما موافقم. ولی آقایون که خودم یکیش هستم را کجای دلم بزارم؟ ماشاالله ما پیست موتور سواری کراس وسط خیابون هاموم داریم افسران محترم جرات ندارن یه ببخشید بهشون بگن
ناشناس
France
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
برخی از این افراد باور کن شب ها کله جوش میخورن حالا به اون لباس های مارکشون نگاه نکن من خوب میشناسمشون
ناشناس
France
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
عزیزم ما دیده قضاوت میکنیم آرکاداش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
حق با شماست. در دریای ایران حتی نمیشه شنا کرد. شنای واقعی. هیچ فعالیت جالبی نمیشه کرد. فقط باید نگاه کنی هیچ فعالیتی نه.
اون وقت افراطی ها همش چیز هایی که خودشون می خوان می بینن. اصلا یه عده هم کار های خاص کنن به من چه؟ ما کار خودمون رو می کنیم.
ناشناس
Germany
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
only خاک تو سرتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
not only خاک but also حقتونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
سال قبل در ساحل یکی از جزایر خلیج فارس حدود سی و چهل جوان گروهی آمده بودند ساحل جزیره، راهنمایشان بیست نفر در یک قایق آدم چپانده بود دقیقا مثل پناهنده ها، که در اولین موج دریا درخواست کمک دریایی کردند همه هم بدون جلیقه نجات بودند جالب بود که نفری هشتاد هزار تومان پول تور داده بودند تا از شهرستانشان بیایند سه جزیره خلیج فارس را ببینند
خداوکیلی پول تور که میدید یه نگاهی بندازید ببینید با این پول ها در خارج یک شب هتل می توانید بمانید نرید تا آبروی ما رو هم با خودتون نبرید با جیب خالی که نمیشه رفت سفر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
اشتباه گفتی. اینجا باید بگی just
ناشناس
Spain
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
حق شون هست نوش جونشون
برای کدوم هدف ارزشمندی رفتن؟
یه مشت آدم بدبخت خوش گذرون ولنگار
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
همه مثل شما زندگی ای سراسر ارزشمند ندارند که تک تک اعمال و حرف هایشان مملو از ارزش های معنوی و اخروی باشه
مهدی
France
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
من الان شمالم نه ساحل و بهداشت درست داره نه مادرم میتونه بدلیل طرح سالم سازی به دریا بره کلا یه پارچه کشیدن بدون هیچ امکاناتی با یه خانم در حال امر به معروف که از دو قدمی پارچه فراتر نرند نه دوش درس حسابی داره نه بهداشت توالتس طفلیا با سر وضع نمکی اومدن خونه برن حموم این اخرین شمال من بود همراه خانواده این شهرهای شمالی و جنوبی انگار نه شهرداری دارن نه دلسوز !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
یعنی هرکس خواست خوشبگذرونه ولنگاره مرد حسابی برو داعش ثبت نام کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
آقا مهدی، یعنی چون به خاطر یکسری موضوعات برای خانم ها موانعی ایجاد شده کلا تفریحشون پریده؟ مگه اینها که رفته اند آنتالیا دغدغه ی شنا داشتند؟ من تو شمال زن و مرد دیدم تو چاف و چمخاله میرن تو آب کسی هم کاریشون نداره. خودمون را گول نزنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
ببین ناشناس عزیز ممکنه همه مثل شما فکر نکنند. شاید فلسفه زندگی بعضی ها مشابه فلسفه زندگی شما نباشه. شما نمیتونی سایرین رو مجبور کنی فلسفه زندگیشون رو عوض کنند. فقط باید همه مون از قانون تبعیت کنیم و این آدمها هم کار غیرقانونی نکردند که. پس نباید اینطوری این همه آدم رو که مثل شما فکر نمیکنند، بدبخت و ولنگار خطاب کنی.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
شماز هدف گزاری هاتون بگید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
همچین شمال شمال میکنن انگار فقط خودشون شمال رو کشف کردن . خب آدم های حسابی کی گفته کسی که میره ترکیه تاحالا شمال نرفته ؟
شمال رو همه دیدن . اولا که قرار نیست تا آخر عمر فقط یه جا رو ببینی و حق داری که بری و جاهای جدید رو ببینی .
دوما شمال یعنی یه ساحل پراز آشغالهای خطرناک و آب آلوده و عدم وجود امکانات لازم برای تفریح .
انگار هیچکس تاحالا شمال رو ندیده !!
انتظارات آدم ها با هم متفاوته
بعضی ها شب کنار خیابون هم بخوابن ، بدون دستشویی و حمام مناسب هم بمونن ، بهشون خوش می گذره .
بعضی ها نه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
حسود؟ من هم شاید از این مدل خوشی های اجتماعی آدم های رودار خوشم نیاد اما حقشونه هر کار می خوان بکنن و به من ربط نداره.
hooman
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
بابا جون يه كم آزادي بدن تو جوونها بمونن تو مملكت خودمون. مثلا يكي از جزاير خليج فارس. همين جزيره ابوموسي رو مكه نميگن مردمشاز وضع اقتصاديش ناراضي اند. خوب بشه جزيره آزاد . ولله به 5 سال نمي رسه كه از دبي هم آباد تر ميشه. فرارو لطفا منتشر كن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
اون وقت باید تعطیل کنن برن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
جزیره ابوموسی رو بدن واست به جزایر هاوایی تبدیل کنن خوبه؟
خسته
Canada
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
با تاسف زیاد یه چیزی که دردناکه ولی واقعیت داره: اگر می خوان جایی برین که بهتون خوش بگذره و ارامش داشته باشید 2 اصل را رعایت کنید اول اینکه از طریق آژانس وروزرواسیون با مدیریت ایرانی نروید. دوم اینکه کلا جاهایی برید که ایرانی اونجا نباشه یا کم باشه !
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
جزیره موریس چطوره استاد؟ انگار هزار تا حق انتخاب دارند. نه بابا یه ترکیه و دبی میتونند برند اونم تا چند وقت دیگه نمیتونند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
کدوم آزانس خارجی تو ایران نماینده داره رفیق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
هتل مناسب را خودتون از طریق اینترنت پیدا کنید با استفاده از امتیازات و نظرات کسانی که قبلا اونجا بودن و فقط از طریق اژانس پولش را پرداخت کنید .آژانس ها معمولا در مورد کیفیت و امکانات و قیمت هتل ها صادق نیستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
ناشناس 18:06. متاسفانه تحریم سوییفت هستیم و از ویزا کارت و کستر کارت نمیشه استفاده کرد در نتیجه رزرو هتل در خارج منتفیه. این شرکت ها اغلب پارتی دارند. خیلی از شرکت هایی که قبل از تحریم ها فعال بودند منحل شدند در عوض شرکت هایی تاسیس شدند که روابط خوب با بانک ها دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
اتفاقا جزیره موریس چند سال است که خیلی روی جذب گردشگر سرمایه گذاری کرده و غیر از پول بلیط بقیه مخارجش چندان گران نیست و برای ایرانیان یک مکان تاریخی هم دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
خداوکیلی تور ارزون میرید بدونید در حد پولی که دادین آش میخورید با صد دلار دویست دلار حداکثر باید تو تکسیم کاسه گدایی بگیرید دستتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
شما نگاه کنید ترکیه سالی 20 میلیون توریست داره. آیا برای توریستهای کشورهای دیگر هم امثال این اتفاقات می افتد؟ نه. چرا؟ چون هم تورهای آنها و هم توریستهایشان می فهمند که دارند وارد یک کشور خارجی می شوند. اما متاسفانه توریستهای ما خیلی هایشان اصلا شایسته مسافرت داخل کشور هم نیستند چه رسد به رفتن به کشور خارجی. گفتن این حرفها تلخ است اما واقعیت دارد.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
كاملا درست ولي يك واقعيت ديگه هم هست و اينه كه تركيه هم از نظر رفتاري و رعايت موازين مثل خودمون بودن و ( احتمالا تا حدودي هنوز هستن ) شما نگاه نكن ٢-٣ دهه اخير براي پيشرفت مجبور به رعايت قوانين واستاندارزهاي اتحاديه اروپا هستن .
فردریک هشتم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
بخش توریسم ترکیه بعد از جنگ جهانی دوم فعال بوده و فقط بعد از 2003 سرمایه گذاری زیادی روی آن شد. منظور از رعایت قوانین و استانداردهای اروپا نامفهوم گفته ای. صنعت گردشگری یک صنعت جهانی است و ترکیه در این زمینه خود را به رده های بالایی رسانده.
فرشاد
United States of America
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
مسولان کلاهشان را بگزارند بالاتر....چه بر سر جوان ایرانی آوردید که برای شادی و رقص چنین سرافکنده شوند
عبدالحمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
جوان مسلمان نیازی به رقص و برهنه شدن ندارد مگر تفریح فقط ترکیه ودوبی رفتنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
برای یللی تللی همون بهتر که امکاناتی داده نشود دولت اگر امکان ازدواج این مجردین را فراهم میکرد دیگر این چنین معضلات و آبرو ریزی هایی بوجود نمی آمد هم هم در خیابان امنیت دختران و زنان تامین می شد
خوب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
سزای رفتن دنبال تفریحات ناسالم اونم مفتی خخخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
باور کن خیلی از این افراد شب ها شکمشون هم درست سیر نمیشه ولی حتما باید خارج برن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
حیف مناطقی که تو سرزمین خودمون هست و اینطور پول میره تو جیب کشورهای همسایه. کاش به مردم خودمون اجازه زندگی بدیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
آدمایی که میرن آنتالیا ذاتا خوار و ذلیل هستن.چون آنتالیا منهای کیش و قشم می شود کثافت کاری و الواتی.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
اونی که بقیه رو انقدر راحت قضاوت می کنه چیه؟ بگم سانسور می شه :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
داداش اون میشه پاتایا، آنتالیا اتفاقا محیطش کاملا خانوادگی هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
در پاسخ به ناشناس: حرف حق تلخه، همین.
ناشناس
Japan
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
جنابی که میگی آنتالیا محیطش کاملا خانوادگیه . اسم ساحل آنتالیا رو به انگلیسی سرچ کن ببین با شرم فراوان چطور زن و مرد عریان تو هم می لولن و چه کثافت بازاریه . ناموستو حاضری ببری چنین محیط کاملا خانوادگی ؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
دقیقا
حق گفتی واقعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ناشناس 18:23 اتفاقا ما خانوادگی رفتیم خیلی هم خوش گذشت.
لذا شما به اظهارنظرتان بر مبنای همان سرچهای گوگلی ادامه دهید.
راستگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
مخاطب 18.23 این الفاظ و این تفکرات در این جا و امثال شما بکار برده می شود چرا که کلا کشور های دیگر یعنی تمامی مردمان دنیا تفکری مثل شما ندارند و هر جور که دلشان بخواهد می توانند زندگی کنند فقط جوامع عقب افتاده و سوء استفاده گر که آن هم صرفا جهت تحت فشار گذاشتن مردمانشان وبرای حکومت خودشان ، این بلا و شرایط برای مردمانشان .
ای کاش کمی بیشتر و واقع بینانه و بروز تر با دنیا و شناخت بهتر از اصول کشور داری عمل می کردیم.
من من
Finland
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
تو معلومه حتی کیشم نرفتی :))
یه بار برو کیش .. بعد برو پلاژ اصلی اقایان واسه شنا!..
تنها بخش رسمی برای شنا در کیش.. حتی دو تا تخت و دوتا چتر نداره واسه استراحت بین شنا کردن :))
بعد فقط یه تصویر از یک هتل سه ستاره تو انتالیا رو ببین کنار ساحل اختصاصیش!
برخلاف چیزی که فکر می کنی امکانات اولیه کیش هم ب اندازه نصف اماکنات اولیه در هلتهای انتالیا نیس!
بقیه داستان ک بماند
ناشناس
Finland
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
ای به جهنم که خوار شدن ای به درک که خفیف شدن . تازه این عکس از چهره های مثلا موجه برای انتشار انتخاب شده . آنتالیا شده جایی برای یک عده بی غیرت تا ناموسشونو ببرن و با مایو و بیکینی جلوی ترکهای مست ساحل نمایش بدن اینم آخرش . تف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
به نظرم تو که نرفتی ولی یه وام بگیر برو لازمت میشه که ببینی چه کسی بی غیرته و چه کسی انسانه
ناشناس
Japan
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
احسنت . احسنت بر شما که ذات و واقعیت این افراد حقیر و بی غیرت را بدرستی معنا کردید . کسیکه برای ناموس خودش ارزش و تعصب قایل نباشه تحقیر حداقل مجازاتشه . اینها با کثافتکاریهاشون با آبروی ایرانیها بازی می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
فرارو..............چرا جوابشو میدیم منتشر نمیکنی!!!!
شده قضاوت یکطرفه
اگر برات سخته سایتت رو جمعکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
بازم مثله همیشه جوگیر! عمرا ما ایرانی ها تو جوگیر شدن رودست نداریم در کل 5 قاره! جو گیر شدن و انتظاراتشون هم بالا رفته بوده به خاطر اطلاعات غلطی که بواسطه بازارگرمی های آژانس های مربوطه به خوردشون داده شده و اونام بدون تحقیق یکسره همشو درست فرض کردن. اخه اگر کسی یه مقدار حساب کتاب بلد باشه باید بدونه 3 ملیون که چیزی در حدود 200 و خورده ای دلار میشه مگه چقدره که اینقدر انتظار داره ؟! 40 ساعت رفت و 40 ساعت برگشت تو هوای 40 درجه! به عشق سه وعده بوفه و نوشیدنی و کنسرت وتورکشتی و والیبال ساحلی و ....!! به من اگه بگن بیا برو مجانی نمیدم 80 ساعت تو اتوبوس (که تازه همه اینها سراب بوده و فقط از80 ساعت انوبوس سواری لذت بردن)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
کلا دنبال مفت هستیم و همیشه ضایع شدیم
به نظرم دو سه ماه صبر می کردند یکم بیشتر پول جمع می کردن میرفتن یه هتل آبرومند در شان و شخصیت یک انسان خیلی خوب بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
به درک حقشونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
به درک
عبدالحمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
عده ایی ازاینها تنهایی رفتن آنتالیا وزنهایشان تنهایی رفتن دو بی برای تفریح!
علی
United Arab Emirates
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
آخه آی کیو ، اینا نهایت زیر 3 تومن تونستن جور کنن برای سفر ،تا 30-40 ساعت هم با اتوبوس تو راه بودن . بعد اونوقت دبی که با اتوبوس نمیشه رفت! فقط پول ویزا و رفت و برگشتتش با هواپیما خیلی زیاد میشه . بعد میگی خودشون میرن ترکیه و زنهاشون دبی ! کسی که بدون دلیل و راحت به دیگران تهمت میزنه دین و ایمان نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
حقمونه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
اولا حقشونه درسته و دوما من و خانواده ام و حتما خيلي ها مجاني كه هيچ ، يك چيزي هم دستي بدن حاضر نميشم ٨٠ ساعت سوار اتوبوس شيم .
خيلي از ايراني ها با هر وضعيت مالي هم در اين گرما لااقل براي خانواده شون حاضر نيستن زحمت تا سر كوچه رفتن رو بدن
آره عزيز ايراني هنوز وجود داره
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
Canada
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
«خيلي از ايراني ها با هر وضعيت مالي هم در اين گرما لااقل براي خانواده شون حاضر نيستن زحمت تا سر كوچه رفتن رو بدن
آره عزيز ايراني هنوز وجود داره»
الان خواستی ایرانی رو تعریف کنی یا تقبیح :))))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
تحویل بگیرید جناب مسئولان!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
تحویل بگیرید جناب مسئولان!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
متاسفانه هیچ امیدی به مسئولان نیست. مسئولان تحویل گیرنده نیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
کارگزار در همان روز‌های اول تبلیغات، ادعا می‌کرد که تاکنون شمار زیادی گردشگر روس، اروپایی، قطری و... در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند؛ در حالی‌که تقریبا همگی ایرانی بودند و به نظر می‌آید کارگزار این کار را برای فریب ایرانی‌ها به بهانه بین‌المللی بودن جشنواره انجام داده بود. اما نهایتا در همان روز نخست برگزاری جشنواره، گویا پنج گردشگر انگلیسی و سه هلندی به جشنواره رفتند که وقتی بی‌نظمی حاکم بر آنجا را دیدند، فوری بیرون آمدند.
خب چرا از روس ها و اروپایی ها و قطری ها خبری نبوده و فقط ایرانی ها تشریف بردن؟ چون‌ اولا در ممالک‌ دیگه یه عده به این وقاحت تو روزه روشن‌سره هموطناشون‌ کلاه نمیگذارند ! و دوم‌اینکه مردم‌ ممالک‌دیگه به این‌راحتی فریب یه عده آدم‌چرب زبون‌و حراف و بازارگرم‌کن
رو نمیخورند و یک‌کم‌فکر و تحقیق میکنند قبل از اینکه بخوان ۴۰‌ساعت سوار اتوبوس بشن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
باور کن به اون گردشگر های روس و قطری و هلندی پول هم دادن تا برن اونجا، برای یک مشت الواط اسم روس و قطر و هلند کلی انگیزه است دیگه من خودم جوونم رفیقای خودم میشناسم دیگه
باور کن نصف این جماعت همون پول اتوبوس را هم قرض کردن
ناشناس
Slovenia
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
بله من هم همین فکرو کردم . بهشون گفتن صد هزار نفر از سراسر دنیا می خوان بیان غیر از ایرانی ها و اونها هم که چه فکرا که نکردن!! به هر حال اونایی هم که این کلک ها رو سوار کردن با خلقیات هموطنانشون غریبه نبودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
چه دماغ سوخته
ناشناس
Austria
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
خود کرده را تدبیر نیست،و بقیه ماجرا.......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
۵۰ تا اتوبوس ۲۵ نفره میشه ۱۲۵۰ نفر نه ۶۰۰۰ نفر
دوم تور ایرانی پولو گرفته بلیط رو نخریده
امیر خاشمی مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
سلام
رسانه‌های ترکیه به شش هزار نفر اشاره داشتند. برای نمونه در لینک زیر که حتی در تیتر هم به این رقم اشاره شده:
https://www.turizmguncel.com/haber/6-bin-iranli-turist-antalyada-rezil-oldu
و آژانسهای ایرانی کارگزار هم به پنج هزار نفر. ا ز جمله مدیر تیدا گشت که به این آمار اشاره کرد، اما در گفتگو نیاوردم.
بیشتر آژانس‌ها بلیط دارای هولوگرام ذلذه بودند، اما گویا برخی هم تخلف کرده و بلیط معتبر ندادند. هرچند خود آژانس‌ها منکر چنین چیزی بودند و من میز نتوانستم چنبن موردی پیدا کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
خوب منم لینک داده بودم از خبرگزاری حریت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
لياقت ايراني حقير همينه همش دنبال مفتخوري و الواتي و ........... بعد ميگن تورمه و بدبختي داريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
واقعا خوب گفتی بعدش میگن تورم و گرونی و ...
محمد
United States of America
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
اگر شهر دیگری یا کشور دیگری بود انسان می تونست قصه بخورد ولی در آنتالیا که معلوم است دنبال چی هستند که جای قصه خوردن ونگران شدن ندارد
ناشناس
Hong Kong
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
اول فارسی یاد بگیر
عسل
Germany
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
اون تایلند هست که شما میری. آنتالیا به چیز بدی معروف نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
واقعا برایشان مطاصفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
غصه مجید جان نه قصه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
تا حالا نمیدونستم قصه خوردنی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
خود ایرانی ها کلاه گذاشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
وای بر مسولان ما که نتونستن یه جایی برا تفریح برا ایرانیا درست کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
اگه دنبال تفریح سالم باشی امکانات کم نیست. مشکل از نوع تفریحه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
مثلا چه تفریحاتی 17:44 ؟؟ 5تا نام ببر فقط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
مثلاً اسکی، جنگل نوردی، صحرانوردی، کوه نوردی، شنا، قایق سواری، پیک نیک در دامنه ای زیبای الوند و سبلان و غار علیصدر و سهولان و آبشار شلماش و دلفیناریوم برج میلاد و باغ وحش و شهربازی و انواع جشنها و کنسرتها که الحمدلله مثل قارچ زیاده و بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی اصفهان و یزد و شیراز و شوش و گردش در نواحی زیبای کردستان و دیدن جنگلهی حرا در خیج فارس و و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
اینجا حتی یک شهر بازی درست حسابی برای بچه ها، هم نداره.
من ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
چرا نباید توی کشور خودمون همچین سرگرمی ها و جشنواره هایی باشه ک مردم برای سرگرمی و شادی سرگردون این کشور و اون کشور بشن
عبدالحمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
کدام جشنواره والیبال ساحلی نگاه کردن هم شد جشنواره همش بهانه است برای عقده گشایی و شلوارک پوشیدن بعضی ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
خوبشان شد این جماعت قلیان کش کباب خور دستشویی برووو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
یعنی شما کلا دستشویی نمیری در 24 ساعت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
نه که شما ها هرچی میخورین جذب میشه آخه این چه ادبیاتیه که به هموطنتون میگین بیچاره ها چیکارکنن برن توسواحل بدون یه دستشویی با قیمتهای نجومی توی آب کثیف تا کی تخریب همدیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
به قلیون توهین نکن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
تا ایرانی دست روی دست بگذاره که آمریکا یا کشورهای اروپایی تغییر ایجاد کنند هرگز اینچنین نخواهد شد. این مردم ایرانند که نوع و کیفیت زندگیشون رو مشخص میکنند
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
بهترین نظر دادی. ممنون.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
منظورتون از تغییر دقیقا چیه؟ یعنی اگه مردا شلوارک و زیر پیرهنی بپوشن و خانم ها هم چادر و مانتو لباس های خودشونو بکنن و با یه لباس زیر بیان بیرون.دیگه کاملا پیشرفت کردیم ؟!!! میگم اگه دیگه کاملا برهنه بشیم که دیگه پشرفته ترین و آزاد ترین کشور دنیا میشیم. درسته ؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
آنتالیا از کردستانات از شمال یا از دیگر جاهای دیدنی ایران بهتره؟ این همه راه می کوبید. آنتالیا چه داره ؟ واقعا این پدیده آنتالیا گردی هم به مشکلات کشور اضافه شده است. ترکیه چه دارد؟ صنعت دارد ؟ مثلا عجایب تکنولوژی دنیا را دارد؟
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
شما یک هتل خوب در سنندج نام ببر!
سوالاتی که مطرح کردی ظاهرا ربطی به امکانات گردشگری انتالیا ندارد. چه بسا اگر یک بار کسی به آنتالیا برود متوجه حجم امکانات گردشگری آنجا می شود و نیاز به توضیح من و شما ندارد! اما این که می فرمائید ترکیه چه دارد ناشی از وجود نوعی کینه اقوام کرد به خصوص در 3 کشور اطراف ترکیه دارد! تعداد فرودگاه های موجود در مناطق کرد نشین ترکیه از تمام فرودگاه های غنیمه غربی کشور ما بیشتر است! تعداد هتل های فقط شهر کردنشین وان از تعداد تمام هتل های پنج ستاره کل نیمه غ ربی کشور بیشتر است!
دانشگاه های مناطق کردنشین ترکیه و...
ترکیه بدون نفت و منابع طبیعی توانسته در گروه 20 راه یافته و 17 امین کشور این گروه باشد!
امیدوارم که دفعه بعد ادعاهایتان را با دلیل و مدرک ثابت کنید!
ناشناس
Canada
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
قرار نیست همه برن جاهای صنعتی رو بگردن
ترکیه یک کشور توریستی هست و به جز ایران از روسیه- آلمان- بلغارستان- انگلستان و گرجستان هم مردم به دیدنش میرن
https://en.wikipedia.org/wiki/Tourism_in_Turkey#Foreign_visitor_arrivals
ضمن اینکه خدمتتون عرض کنم قوانین ترکیه و آلمان در زمینه prostitution یکسان هست پس همه ایرانیها برای مساپل آنچنانی نمیرن ترکیه همونطور که آلمانیها برای مسایل آنچنانی نمیرن (تو کشور خودشون فراهمه)
استانبول تا ۵۰۰ سال پیش پایتخت امپراتوری روم شرقی بوده و ساختمان ها و معماری اون دوران برای خیلی از اروپاییها جذابه...اتفاقا ایرانیا به تازگی به آنتالیا کمتر علاقمندن و کوش آداسی رو ترجیح میدن ولی روسها تو آنتالیا زیادن
در رابطه با دیدنیهای طبیعی و تاریخی آنتایا هم سرچ بفرمایید و حرص اینکه مردم چیکار میکنند رو نخورید
ک م
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ترکیه زیباست.
از بناهای تاریخی گرفته تا شهر تمیز و پراز گل , امنیت خانواده و خانمها , احترام درجامعه , دریا و ساحل تمیز , سرگرمیهای سالم و... الی ماشاءالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
حقشونه. بابد بدتر از این باهاشون رفتار میکردن.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
سلام چرا گزینشی کامنت میزاری
مهدی
Spain
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
تاین تمدن چند هزار ساله رو چکار کنیم که همش دنبالمون یدک میکشیم....واااای
عالین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
مشکل ازتورابوده که بلیط تهیه نکردن مردم حقشون هست که به مسافرتای خارج ازکشوربرن امامتاسفانه وضع اقتصادی مردم داره کاری میشه که همه ازیه تفریح نزدیک به خونشون دارن محروم میشن
ناشناس
United States of America
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
ما 40 ساله که عزت و سربلندی رو دربست و تا ابد مال خود کردیم. این مسائل هم در تاثیری این قضیه نداره. هیچ چیزی نمیتونه عزت و سربلندی و پیروزی رو از ما بگیره.
ناشناس
Finland
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
پاراگراف آخر چقدر قشنگ بود. واقعیت محض بود
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
وقتی ،آقایان میکن خیلی ،میفهمیم نتیجه اش میشه این ،،،،،حالا خوب نگاه کنید.عقله کل ها
زهرا
Finland
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
یه سر به پیجای توریستی ایران بزنین میبینین که خارجیا چقدر متعجب و هیجان زده میشن وقتی یه کلیپ یا عکس از ایران زیبا میبینن به خدا اینام جوونای مان که دارن تفریح میکنن اونم به عالی ترین شکل ممکن مگه تفریح حتما با خوردن شراب و لب ساحل و بیکینی و بی غیرتی برا شماها معنی میشه که میگید تفریح نداریم؟ tourism_iran یه سر به این پیج بزنین تا ببینید ایران بهتره یا ترکیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
بیچاره های بی نوا رفتن اونجا یکم حال کنن حال که نکردن حالا مجبورن دست از پا درازتر برگردن هه هه هه کاشکی یه فیلم از قیافه هاشون میگرفتن یکم میخندیدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
بدرک سیا هربلایی سرشون بیاد کمه مملکت خودشون ولکردند بدنبال بی بندوباری عیاشی اخرش جز این چیزه دیگری ایدشون نخواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
این جماعت حاضرن هرچه خفت وخواری است برای مقاصدپست خود بکشند، اماحاضر نیستندبرای امنیت اجتماعی در مملکت خود، حجابشان رارعایت کنند.
ناشناس
United States of America
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
عربستان قرار است بزرگترین شهر تفریحی دنیا رو تو کشورش احداث کند که با افتتاح شهر تفریحی و درآمد حاصل از توریسم اقتصادش را از فروش نفت بی نیاز می کند . آن وقت ما داریم دنبال یه راهی برای فروش نفتمون حتی به نصف قیمت می گردیم .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
سلام
بعنوان یه پزشک در خارج بوده ام و معتقدم ایران از توریسم چیزی کم ندارم متاسفانه بخش قابل توجهی ،برای آبروریزی و زیرپا گذاشتن دستورات الهی میرند
منیژه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
بدبختیها
حقشونه که خوار و خفیف بشن وقتی خیلی راحت پول ایرانو میبرن تو آون جاها خرج می کنند لیاقتشون همینه همین جوری ازشون پذیرایی بشه
ما ابن همه شهرها و روستاهای دیدنی تو ایران داریم
مهمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
تو ترکیه کدوم تفریحات سالم و محیط سالم وجود داره؟ هر کسی تفریحات ناسالم و روابط ناسالم میخواد میره ترکیه
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
دقیقا فرمایش شما درسته! ترکیه همه نوع امکانات توریستی داره و حتی می تونه از محل ورود توریست ایرانی که به دنبال تفریحات و روابط ناسالم میاد ترکیه هم درآمد کسب کنه!
بهلول
Canada
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
اميدوارم هموطنانم رو ناراحت نكنم ولى ايرانى در خارج از ايران از اعتبار بالايى برخوردار نيست .ما در طول ٤٠سال گذشته مثل ادم هاى نديد پديد شديم .در كشور خودمون وضعيت توريست و امكانات رفاهى در حد عصر حجره .وقتى هم ميياييم ببرون بلد نيستيم تفريح كنيم.بعدشم قرداد بستن با افراد و كمپانى هاى ارزون براى به صرفه كردن سفر براى ايرانيان مشكلات زيادى بوجود مياره .٣ميليون در حدود ٢٥٠$ دلاره خوب چه توقعى داريد .٢٥٠$ پول يه شب هتل معموليه معلومه سرتون كلاه ميره.اين تاسيسات حداقل ١٠٠٠$ براى هر نفر خرج داره
ناشناس
France
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
یه گروهی هم بود اینجا دانشجوها رو به بهانه پاریس میاورد بهره‌برداری سیاسی میکرد
اینها هم دیدند ایرانی جماعت عقلش به چشمش هست گفتند بذار تا تنور داغه بچسبونیم که متاسفانه همین فردا اگر دوباره همون شرکت تور بذاره چه بسا همون قبلی‌ها دوباره شرکت میکنن

آقا مسافرت نیخوای بری قشنگ برو یه رزرو هتلی هاستلی چیزی بگیر بلیتت رو اوکی کن برو به سلامت این تور و مسخره‌بازی‌ها فقط برای پر کردن جیب خودشونه
عبدالمجید دلواری
United Arab Emirates
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
همینای که رفتنه اند ترکیه درزمان ایام محرم واربعین زائران کربلا تمسخرمیکنند.که پولشان کجا خرج میکنند.بفکر فقرا یتیمانیستند.نذورات ایام محرم تمسخر میکنند
ای واماندها درآنتالیا همانجا بمانید وپولتان خرج مافیای شیطانی کنید.
ماحداقل نذوراتمان مردم کشورمان میخورند .وافتخارمیکنیم با اربعین ومحرممان وبیرقها وعلم های یاحسین مان
رضا630
United States of America
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
نظارت ديگه چيه؟ توي ايران اين يك اصل ، شما ميري مريض بيمارستان بخوابانيد براي عمل قرداد تركمناچاي بايد امضاء كني، ميري بانك وام بگيري بايد امضاء كني ، ميري ماشين لگن از كارخانه بخري بايد آمضا كني ، ميري تور يك هفته بدبختي هات يادت بره ، بايد قرارداد تركمنچاي امضاء كني؟ باز هم بگم؟ حالا وظيفه رسانه چيه ؟ فقط اطلاع رساني ؟ نمي دونم ؟ يه قرار داد بيار امضاء كنيم نظر ما چاپ كني.
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
فرارو خوب میدونی این افراد برا تفریح سالم انتالیا نمیرن...اینا برا پدرسوخته بازی میرن که حاضرن این همه خفت رو بپذیرن . لطفا با تحلیلهای غلط و خام ایران را به منجلاب فساد نکشونیدخواهشا کل قیصریه رو به آتش نکشانید برا عده ای بی عقل و راحت طلب و شهوت ران

برا این افراد تو شمال یا جنوب کشور هرچه رفاه درست کنی ولی تا مثل آنتالیا نشده وضع همینه.
پس یا کوچه چپ نرو یا خودت رو نزن به چپ
مردی این نظر رو پخش کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
حقشونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
اصل مطلب:این آژانس ها در ایران فعالیت می کنند و شکایت از انها بجایی نمی رسد
222
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
عملكرد بيشتر آژانس هاي ايراني افتضاحه و درحد زد و بنده و حفظ منافع خودشونه اصلا به اين مسئله اهميت نميدند كه مسافر حق و حقوقي داره يا نيازبه تنوع داره اگه صدسال هم باهاشون سفر كني در همون حد اوليه هستند و خدماتشون صفره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
هموطنان گرامی آنتالیا هیچ چیز جالب و دیدنی نداره باور کنید شمال ایران به مراتب زیباترو بهتر از آنتالیای ترکیه هست تنها چیزی که داره نسیم دریای مدیترانه هست که بسیار روحنوازه اون هم در ماه های پاییز و دیگر هیچ
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
یک مقایسه بین شمال خودمان در یک تعطیلی آخر هفته تابستان با یک آنتالیای پراز هتل های لوکس و پنج ستاره و سواحل استاندارد بفرمائید و نتایج مقایسه تان را همین جا منتشر فرمائید لطفا. بنده هم بچه شمالم و زادگاهم را خیلی دوست دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
آژانسها بايد پاسخگو باشندو به مسافران غرامت پرداخت كنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
وقتی میشه سه روز توی ترافیک جاده های شمال سیر کرد چرا میرید ترکیه ؟
ناشناس
Russian Federation
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
چرایی این هجوم ایرانیان به آنتالیا روشن است، اما مسئولین ما میلی به رسیدگی نداشته و با تلاش برای پاک کردن صورت مسئله (ممنوعیت پرواز مستقیم میان ایران و آنتالیا) خود را از زیر بار مسئولیت رهانیده‌اند.
واقعا چرا اينجوريه؟!!فقط بخاطر اينكه مسوولان ايراني نيستند. چاپ كن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
همچین میگین خوشگذرونی... انگار چ کار زشتیه.ب این الفاظ قبح دادن ک خودشونو بچه هاشون فقط حال کنن. وگرنه تفریح لازمه زندگیه. اگر عرضه داشتن، ک اگه بخوان دارن ولی نمیخوان، تو کشور برای تفریح مردم ی فکری میکردن، همینجور ک توی متن بالا ذکر شد، ولی اینا فقط خواستشون عقده ای کردن مردمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
باید دید چرا ایرانیها به زعم گزارشگران در مسیر خفت وخواری پا می گذارند ولی حاضر نیستند در کشور خودشان باشند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
بارها و بارها ازدرد میراث از فقر آگاهی های تاریخی مردم و از بی توجهی رسانه های بی خاصیت کشور به میراث و تاریخ و هویت ملی مان گفتیم خلاصه گفتیم
ملتی که به تاریخ خود پشت کند در آغوش دشمن می میرد
این نتیجه همان فقر آگاهی های تاریخی مان است
با پول ایرانی ده ها شهر در ترکیه جان گرفت اما اقتصاد ایران بی جان ماند
از بس از ترکیه و تایلند و... نوشتند دریغ از معرفی یک مکان تاریخی و... در ایران
این همه نتیجه رفتار زشت ما با تاریخمان میراثمان و فرهنگمان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
من كاري به اونايي كه رفتن ندارم چون خودم اكثرا ديدم تو كشوراي همسايه چه افرادي ميان خيلياشون از طبقه پايين جامعن و آدماي دربو داغونين ولي از كار اين كامنت گذاراي بدبخت موندم كه چقد خوشحال ميشن هموطناشون تحقير ميشن خب آدماي نادان مردم ايران چه تفريحي دارن؟ يا بايد مثل شما بدبخت بيچاره ها قيد تفريحو بزنن يا بايد در حد وسعشون تفريح كنن درسته اينا آدم حسابي نيستن ولي شما كه انقد از بدبختي ديگران خوشحال ميشيد ازهمه كثيفتريد متاسفم براتون
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
عالی
ناشناس
Slovenia
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ما از بدبختی دیگران خوشحال نمیشیم بلکه از حماقت و ساده لوحی هموطنانمان افسرده میشیم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
شما آدم حسابی رو به چی میگین؟؟؟؟ از دید من کسی که بدون شناخت دیگران رو قضاوت کنه حسابی نیست!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
پول نداشتن نشونه غیر حسابی بودن نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
احسنت
عبدالله الهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
جواب بسیاری از این مشکلات در پاراگراف آخر این مقاله به خوبی عنوان شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
کل حواس یک عده غرغرو مرفه متوجه چند سالمند که بعد از عمری به حج می روند اما یکی نیست به اینا بگه چندین برابر سفر حج توسط گردشگران ترکیه هر ساله (سوای غرب و امریکا و استرالیا) صرف عیاشی میشه اشکال نداره اما افراد مذهبی حق یک سفر حج در عمر هفتاد ساله شان را ندارند
222
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
خداوكيلي قسمت آخر متن كه از وضعيت خودمون و كناردريامون ميگه حرف نداره چي گفتي آفرين
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
اون که خوار وخفیف شده مجری اون جشنواره مسخره و گردانندگان ان هستند که ترکیه و آنتالیا و هر چیز ترکبه ای رو در نظر ایرانیا غیرقابل اطمینان و دزد و کلاه بردار کرد
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
حقشونه باید بیشتر از این خوار شوند.از ماست ک بر ماست
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv