bato-adv
انگشت اتهام به سمت مهدی هاشمی و مهنوش صابری

واکنش‌ها به ازدواج مهدی هاشمی و مهنوش صابری؛ ما با زندگی شما کاری نداشتیم!

مهنوش صادقی در فیلمی 30 ثانیه‌ای ازدواج با مهدی هاشمی را علنی کرد. روز گذشته "مهنوش صادقی" در فیلمی کوتاه از راز سر به مهر ازدواج با "مهدی هاشمی" بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون پرده برداشت. او معتقد بود وقت آن رسیده که همه بدانند. و این سرآغاز دانستن مردم و واکنش‌های بسیار آنها شد. در گزارش زیر برخی نظرات کاربران فرارو درباره "ازدواج جنجالی مهدی هاشمی و مهنوش صادقی را می‌خوانیم:
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۸

 ازدواج مهدی هاشمی و مهنوش صابری

فرارو- روز گذشته یک ویدئو 30 ثانیه‌ای منتشر شد و فضای مجازی را در کسری از ثانیه در نوردید. در این ویدئو کوتاه "مهنوش صادقی" بازیگر نه چندان نام آشنای سینما و تلویزیون از رازی شخصی بین خودش و "مهدی هاشمی" پرده برداشت. او گفت سال‌هاست به سوالی که گویا دغدغه دوستان و آشنایان بوده به تشخیص و صلاحدید خودش پاسخ نداده و آنطور که می‌گوید حالا زمان پاسخ دادن به این سوال جنجالی است. "بله من همسر رسمی آقای مهدی هاشمی هستم."

به گزارش فرارو، رازی به این بزرگی، آن هم درباره یک چهره معروف و از آن مهمتر یک زوج و خانواده سینمایی مگر می‌شود، پس از افشا، مثل بمب نترکد. سال‌ها عادت کرده بودیم "خانواده هاشمی" را در فرش قرمز جشنوراه‌ها و مراسم فرهنگی مختلف با این ترکیب ببینیم: "مهدی هاشمی" دست در دست همسرش "گلاب آدینه" و دخترشان "نورا هاشمی" که نورا همیشه یه دستش روی شانه پدر بود و دست دیگرش دور گردن مادر.

بلافاصله پس از انفجار این بمب خبری، طبق معمول کاربران فضای مجازی به صفحات اجتماعی  گلاب آدینه و نورا هاشمی برای کند و کاو این مسئله بغرنج هجوم بردند. گلاب آدینه در پاسخی به یکی از این کاربران در اینستاگرام نوشت: "توجهی نکنید، ببینید و بخندید"

واکنش نورا هاشمی اما تندتر از مادرش بود. او در پاسخ به سایت سینما آنلاین گفت: «پدرم همین لحظه در منزل و کنار ما هستند و شناسنامه‌شان هم گواه دروغ بعضی افراد معلوم‌الحال است.»

تا اینجا نقش مردم صرفا واکنش و کنجکاوی به فیلمی بود که مهنوش صابری درباره خبر ازدواج رسمی‌اش با مهدی هاشمی منتشر کرده بود.

ماجرا اما کمی بعد پیچیده تر شد. مهدی هاشمی، خندان و با چهره‌ای مابین شوخی و جدی به حدس و گمان‌های نه تنها مردم که به تکذیب خانواده‌اش نیز پاسخ داد.

او در این فیلم گفت: سلام به دوستان فضای مجازی، ویدئویی پخش شده از خانم صادقی و ایشان یک حقیقتی را گفتند. بعد عده‌ای تکذیب کردند (لازم به ذکر است که تا لحظه انتشار این فیلم توسط مهدی هاشمی تنها گلاب آدینه و نورا هاشمی سخنان مهنوش صابری را تکذیب کرده بودند). هاشمی ادامه می‌دهد: آنهایی که تکذیب کردند، حق داشتند، چون اطلاع نداشتند. این اتفاق افتاده در چند وقت پیش افتاده و حقیقت دارد. من حرفم این است که اصلا مهم نیست. چرا انقدر شلوغ‌اش کردید."

مهدی هاشمی در ادمه می‌گوید: فضای مجازی مهمتر از این حرف‌هاست. جای جریان های سیاسی و حرف‌های اجتماعی، و مسائل و مشکلات مردم است. چرا در حد مسائل زرد فضای مجازی را پایین می‌آورید. این یک چیز خصوصی است."

او سپس می‌خندد و می‌گوید: "چرا اینقدر بزرگش می‌کنید"

مهدی هاشمی ازدواج با مهنوش صابری را تایید کرد

 از اینجا به بعد بود که واکنش‌ها آغاز شد. عده‌ای در پاسخ گلایه مهدی هاشمی که می‌گوید چرا یک چیز خصوصی را بزرگ می‌کنید و به آن می‌پردازید، گفتند، که نخستین بار همسر دوم شما خانم مهنوش صادقی این موضوع را علنی کرد. وگرنه مردم از کجا می‌دانستند شما ازدواج مجدد کرده‌اید، در حالی که حتی به ادعای شما، خانواده‌تان هم از این موضوع مطلع نبودند."

دسته دوم از مخاطبان با انتقاد از سخنان وخنده مهدی هاشمی، به نکته‌ای اخلاقی اشاره کردند که "چرا یک سلبریتی‌ و بازیگر مشهور که اگر خودش هم نخواهد، می‌تواند الگوی بخشی از جامعه و جوانان باشند، خلاف عرف و اخلاق، بدون اطلاع همسری که یک عمر با او زندگی کرده، ازدواج می‌کند؛ آن‌هم با زنی که تقریبا هم‌ سن دختر اوست."

برخی از کاربران اما مثل چند پرونده مشابه دیگری که در این مدت جنجال آفرید، "سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا" و "قتل میترا استاد همسر دوم محمد علی نجفی"، معتقدند که نباید در زندگی مردم سرک کشید و حریم خصوصی آنها را خدشه دار کرد.

بی تعارف اما مردم در این یک مورد خاص، یعنی ازدواج مجدد جناب مهدی هاشمی، هیچ نقشی نداشتند. خودشان راز را برملا کردند، تکذیب کردند و در نهایت هم شفاف‌سازی به عمل آوردند!

واکنش‌ها اما به این مسئله هنوز ادامه دارد.

در همین زمینه فرهاد عشوندی در خبرآنلاین نوشت: "ما که تا صبح امروز خیلی‌های‌مان اصلا اسم مهنوش صادقی را نشنیده بودیم. ما را چه به سرک کشیدن به زندگی شخصی بقیه. آن هم گلاب آدینه و مهدی هاشمی که واقعا نمی‌دانم کدام‌مان تا دیروز کلامی غیر از ستایش برای‌شان به کار برده باشیم.

«فضای مجازی جای مسائل مهم و خبر‌های سیاسی است نه این خبر‌های زرد.» این، فقط همین بخش آخر گفته‌های مهدی هاشمی شاید غافلگیرکننده‌تر از همه شوکی است که خبر‌های زندگی خصوصی‌اش در صبح یک روز جمعه، شبکه‌های اجتماعی را درنوردید.

مهدی هاشمی که از «سلطان و شبان» تا «ضدگلوله» با بازی‌هایش کلی خاطره داشتهایم و همیشه تا حالا که حوالی ۷۰ سال دارد، زوجش با گلاب آدینه برای‌مان عزیز بوده جمله‌ای گفته و از مردم خواسته در شبکه‌های اجتماعی خبر زرد ازدواج مجددش را پخش نکنند و آن را طوری بی‌اهمیت قلمداد کرده که انگار این مردم بودند که برای تجسس وارد حریم زندگی‌اش شده‌اند.

ماجرا، اما درباره او و آنچه خودش گفته تکذیب‌کنندگان یعنی دخترش و خانم آدینه از آن بی‌خبر بوده اند که تکذیبش کرده‌اند، اصلا چیزی نبوده که کسی غیر از خودشان بازش کرده باشد.

آقای هاشمی، زندگی شخصی‌تان حریم بسته و امن خودتان است و اصلا اینکه چه کرده‌اید به هیچ یک از ما ارتباطی ندارد که ما را چه به دانستن اخبار اندرونی‌تان. وقتی همسر جدیدتان یکباره برای اینکه احتمالا همسر اول‌تان و همه آن‌هایی که نمی‌دانند، بدانند او کجای زندگی‌تان ایستاده، ویدئویی منتشر می‌کند که می‌داند کل شبکه‌های اجتماعی را درخواهد نوردید، دیگر این مردم نیستند که سرک به زندگی شما می‌کشند یا اخبار زرد را پیگیری می‌کنند. این شما و این همسر محترمتان هستید که همه را به زندگی‌تان فراخوانده‌اید.

این شمایید که هنجار‌های اخلاقی جامعه را زیر پا گذاشتید. این شمایید که اگر به ادبیات خودمانی مورد استفاده در ویدئوتان بخواهیم پاسخی برای‌تان داشته باشیم، باید گفت: قیمه‌ها را ریخته‌اید روی ماست‌ها! قیمه‌ها را چرا می‌ریزید روی ماست‌ها جناب مهدی هاشمی؟" (بیشتر بخوانید)

مهدی هاشمی و دختر نورا

مهدی هاشمی و نورا هاشمی

واکنش مهرزاد دانش اما متفاوت بود. او در توییتر نوشت: «قبلا حرف‌های نازل را درباره این که کی زن دوم کی است و فلانی کی از زنش جدا شده و بهمانی با آن یکی در فلان مغازه دیده شده، با عنوان حرف‌های لب‌خزینه‌ای یاد می‌کردند. حالا همگی لب خزینه بزرگی به نام شبکه‌های اجتماعی نشسته‌ایم و صفا می‌کنیم. این توسعه بزرگ فرهنگی مبارک‌مان باشد.»

در این ماجرای خاص نظر مخاطبان فرارو هم دو شقه شده است. مثل همین دو نظر بالا. عده‌ای به مردم تاختند و برخی نیز از خجالت مهدی هاشمی و همسر دومش درآمدند. و خلاصه اینکه "هر کسی از ظن خود شد یار ..." نظرات مخاطبان فرارو را در شش دسته طبقه بندی کرده‌ایم که با هم گزیده‌ای از آنها را می‌خوانیم:

ما در زندگی شخصی شما سرک نکشیدیم آقای مهدی هاشمی؛ همسر دوم‌تان افشاگری کردند

مخاطب ناشناسی نوشته است: "قابل توجه آشنایی که میان زندگی شخصیشه. کسی قصد دخالت در زندگی شخصی کسی رو نداره. خودشون زندگی خودشون رو تو فضای مجازی میریزن رو دایره. وگرنه به ما چه که این زن زن دوم کیه و چرا این کار رو کردهم. والاااا"

سارا در جواب مخاطبی که نوشته است: "چرا در زندگی شخصی مردم سرک می‌کشید؟ دلش خواسته ازدواج کرده و این فقط به همسر اول و دخترش و خودش مربوط است"؛ می‌گوید: "اینو باید به مهنوش خانم واقای هاشمی بگید، به ما چه ربطی داره خودشون رسانه‌ای میکنن و پشت هم فیلم منشر میکنن بعدم میخوان مردم کر و لال بشن!"

مخاطب دیگری نیز در پاسخ به همین کامنت نوشته است: "والا زن دومش همه رو در جریان گذاشته انگار می‌خواسته این موج رو راه بندازه و گلاب آدینه رو اذیت کنه و از سر راه برداره. والا مجردی بهتر از این نوع زندگی مخفی و با عذاب وجدانه البته به نظر نمیرسه این خانم عذاب وجدان داشته باشه. بعد در ضمن آقای هاشمی اگه فضای مجازی جای فضای سیاسیه. چرا شما و مهنوش خبر ازدواجتون رو در این فضا مطرح کردید. مگه چه اهمیتی داشت گفتنتون ."

یکی دیگر از مخاطبان فرارو به تبرئه کردن مردم در این ماجرا نوشته است: "درسته که زندگی شخصی دیگران به من وشما ربطی نداره ولی وقتی سلبریتی ها صفحه ی شخصیشون را تو فضای مجازی برای همه باز می گذارند و هر نوع مطلبی را فارغ از شخصی بودن یا نبودن در آن انتشار می دهند، باز هم به من و شما ربطی نداره؟ اصلا اینکه این بازیگر همسر چه کسی است چه دردی از من و شما دوا میکنه که گفته الآن بهترین زمان اعلام این موضوع است؟ من هم صفحه شخصی دارم ولی آن خصوصی کرده ام و هر کسی حق ورود به آن را ندارد من می توانم ادعا کنم به کسی ربطی نداره چون برای همه بازگو نکرده ام با 10 عکس. این عکس گذاشتن ها و این حاشیه درست کردن ها برای جلب مخاطب است نه اطلاع رسانی و ثمره این جذب مخاطب بالا رفتن احتمال پیشنهاد کار است چون تهیه کننده روی جنجالی ها سرمایه گذاری می‌کند."

سلبریتی‌ها را بزرگ نکنیم!

امیر اما اعتقاد دارد نباید این گونه اخبار را پوشش داد. او نوشته است: "شخصا اصلا برایم مهم نیست مثلا آقای مهدی هاشمی تجدید فراش کرده، ستاره اسکندری کشف حجاب کرده، رامبد جوان پانصد میلیون برای یک زایمان جهت کسب تابعیت کشوری دیگر خرج می‌کند. روی صحبتم با مردم عزیز کشورم است، ما مردم با انتشار این اخبار از قشر خاصی که این روز‌ها تحت عنوان سلبریتی‌ها از آن‌ها یاد می‌شود باید بدانیم برجسته کردن این افراد و ورود آن‌ها به هر حوزه خارج از تخصص شان را نادیده بگیریم، جایگاه و کرسی که شایسته نظریه پردازان، علما و فرهیختگان جامعه است را به اشتباه به آن‌ها تقدیم نکنیم. بپذیریم شان آن‌ها فقط محدود به همان حوزه خودشان است و لاغیر"

برای همه خوب، برای شما بد!

مخاطب دیگر اما به انتقاد مهرزاد دانش پاسخ داده است: "اونی که به این خبرها لب خزینه ای میگه باید گفت شماها عمریه با این داستانهای لب خزینه ای امرار معاش کردید پولدار شدید مشهور شدید و با همین فضای رسانه ای ادعای روشن فکری کردید و توده ها رو به چپ و راست حرکت دادید. چرا این داستانها برای بقیه خوب برای سلبریتی ها بد"

مخاطب دیگری نیز با اشاره به سخنان مهدی هاشمی درباره اهمیت فضای مجازی نوشته است: "همچين ريلکس میگه فضای مجازی جای مسائل اجتماعيه خوب چه مسئله ای اجتماعی تر از اينکه قبح خيانت و دروغ و مخفی کاری از خانواده در جامعه ريخته بشه؟"

مهدی هاشمی و همسرش در سریال قدیمی سلطان و شبان

مهدی هاشمی و گلاب آدینه

انگشت اتهام به سمت مهدی هاشمی و مهنوش صابری

مخاطب ناشناس دیگری با دیدگاهی اخلاقی به انتقاد از سخنان مهدی هاشمی در فیلم اشاره کرده است:  "چقدر زن و بچه‌اش که خبر رو تکذیب کردن ضایع شدن جلوی ملت.. خب اول به خانواده خبر می‌دادی و بعد رسانه‌ای می‌کردی. در ضمن ما قصد دخالت نداریم و خانوم دومشون در فضای مجازی تو بوق و کرنا کردن و مردم رو کنجکاو کردن. اگر زندگی شخصیه اصلا انتشار اینکه همسر دوم کی هستی چه ربطی به ملت داره آخه... هر کسی با رفتار خودش حریم شخصیش رو تعیین می‌کنه. بازیگرها خودشون تمام موارد زندگیشون رو اعلام میکنند. بعد میگن ما مردم تو زندگیشون دخالت میکنیم. ایراد از ما مردمم هست. چرا اینقدر به زندگی بازیگر ها توجه میکنیم که فکر کنن خیلی مهم هستن؟ "

در میان مخاطبان فرارو هم کم نبودند افرادی که انگشت اتهام را به سمت مهنوش صادقی گرفتند. مثلا مهسا نوشته است: "متاسفانه خیانت در میان بازیگران مطرح باعث ترویج خیانت میان اقشار مختلف مردم می شه و در واقع قبح این کار زشت شکسته شده و در نتیجه خانواده ای زیادی دچار تزلزل و تنش خواهند شد که در انتها نسلی روانی به جامعه تزریق می کنن. و اینکه چقدر بدند زنانی که به هم جنس خود خیانت کرده و وارد زندگی زنی می شوند که تمام جوانی و زیباییش را پای مردی گذاشته و در سن بالا به او خیانت می شود"

یا مثلا ابراهیم نوشته است: "شما‌هایی که میگید جرم نکرده و زندگی شخصیشه چیزی از اینکه یه سلبریتی میتونه الگو باشه برا جامعه و فرهنگ یک کشور چیزی حالیت نیس. زنش که به کل نابود شد تو این سن فک کن سر مادر یا خواهرت همچین بلایی پیش بیاد بازم میگی بابات یا شوهر خواهرت جرم نکرده. دوسش نداشت طلاقش می‌داد دوباره ازدواج میکرد، ولی به این مورد میگن خیانت."

مخاطب ناشناس دیگری هم با انتقاد تند از مهدی هاشمی نوشته است: "ازدواج یواشکی، دروغ به همسر اول و جریحه دارکردن احساسات او بعد هم با خنده و شوخی این بی اخلاقی را ماستمالی کردن! البته که ازدواج جزء حریم خصوصیست، اما مردم افراد را بخصوص اگر مشهور باشند روی همین زندگی و رفتار‌های خصوصی ارزیابی می‌کنند و نمره می‌دهند. نمره مردانگی و صداقت و اخلاق هاشمی از دید من، صفر؟!"

سارا در واکنش به جنجال ازدواح مهدی هاشمی به نکته‌ای عمیق تر اشاره کرده است: او نوشته است: "از قدیم به ما گفته بودند بازیگران تلوزیون و سینما انعکاس دهنده درد‌های جامعه خودشون هستند با صطلاح مردمی‌اند، شخصی با داشتن نوه میره با زنی ازدواج میکنه که هم سن دخترش واقعا دنبال درد جامعه است."

سید حسن نیز با هشدار به مردانی که هوس ازدواج دوم در سر دارند نوشته است: "مردانی که با داشتن زن و فرزند به فکر ازدواج مجدد هستند باید بدانند که همسر اولشان اولین و بزرگترین قربانی است، ولی از ان قربانی بزرگتر خودشان هستند که پس از مدتی که ماه عسل به پایان رسید مشکلات شروع و تا اخر عمر رهایشان نمیکند. بهتر است عشق پیری را کنترل کنید تا به عواقب آن دچار نشوید."

مخاطب ناشناس دیگری نیز با تذکر به مهدی هاشمی نوشته است: "آقای هاشمی این حق توست.....برو چند زن بگیر لیکن حساب دل شکسته ی دخترت را هم میکردی ..... ممکن است با زن خود مشکل داشتی ..... ولی تو پدر هستی....به هر حال آن کسی که با او ازدواج کردی ظاهرا با تو اختلاف سنی غیر متعارفی دارد.....خدا آخر عاقبتت را بخیر کند....."

بازگشت دایی جان ناپلئون؛ کار انگلیسی‌هاست!

فضای مجازی، اما دایی جان ناپلئون کم ندارد. برخی از مخاطبان با اشاره به ساختگی بودن این گونه اخبار، آنها را حربه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی و انحراف ذهن مردم می‌دانند.

در همین زمینه مخاطبی ناشناس نوشته است: "این روزا سریالی برای پرکردن وقت مردم به راه افتاده. نجفی همسرش را کشت. رامبد جوان برای تولد فرزندش به کانادا رفت. ستاره اسکندری حجابش را را در ترکیه کنار گذاشت، امیر جعفری از آقازاده ها حمایت کرد و حالا هم مهدی هاشمی با زن دوم خود خانم صادقی ازدواجش را آشکار کرد. برنامه بعدی چیه برای ایجاد حساسیت جدید در جامعه به منظور عدم حساسیت به تحریم و تورم"

ناشناس دیگری نیز اعتقاد دارد این خبرها صرفا یک بازی رسانه‌ای ست. او نوشته است: "باور نکنید. بیشتر شبیه یک بازی رسانه‌ای و یک سناریوی از قبل طراحی شده است تا خیلی از این اتفاقاتی که سلبریتی‌ها و با حتی سیاسیونی مثل نجفی انجام دادند رو برای مردم عادی سازی بکنند و بگن مردم یک نفر می‌تونه برای شما الگو باشه و ما برای اهداف سیاسی مون ازش استفاده کنیم و توی اینستاگرام هم برای شما تکلیف تعیین کنه، ولی تو مسایل شخصیش هر غلطی کرد به خودش مربوطه و حساسیتی نشون ندین. می‌خوان به نوعی حساسیت مردم نسبت به هنجار شکنی‌ها و قبح شکنی‌های خیلی‌ها رو کم کنند.
شک نکنید یک بازیه رسانه‌ای هست!"

علیرضا نیز همین اعتقاد را دارد و  با لحنی تند نوشته است: اینقد مردم با این اخبار بی‌خود سرگرم نکنید لطفا، مشکلات زندگی هر فردی به خودشون ربط داره. این در حالیست که مشکل تورم، تحریم، فقر اقتصادی، دزدی از مال عموم ملت، اعتیاد، فحشا، بیکاری، افزایش فاصله طبقاتی، دور ماندن از پیشرفت‌های دنیا، استفاده از خودرو‌های بی کیفیت و کشته شدن جوانان این مملکت، فرار نخبه‌ها و هزاران هزار مشکل دیگه به عموم ما ملت، مربوط می‌شود. چطور راجع به این مشکلات اینقد خونسرد و بی تفاوتیم. مشکلاتی که تمام زندگیمون رو تحت تاثیر گذاشته و می‌گذاره. وحال اینکه هر روز این اخبار مزخرف تو جامعه پخش میشه، تا مردم را، به گونه‌ای سرگرم کنن. واقعا ما ملت با خودمون و مسولان بی کفایت، چند چندیم؟"

مهدی هاشمی دوست داشته، زن گرفته!

در میان مخاطبان فرارو، برخی نیز با گفتن جمله "دلش خواسته زن گرفته و به من و تو ربطی نداره"، بحث کردن و نظر دادن در چنین پدیده‌‌ای را به شدت شماتت کردند. این دسته از مخاطبان یک صدا می‌گویند: "چه اشکالی داره؟!! مال مردمو خورده؟ اختلاس کرده؟ زنش باهاش نمی ساخته رفته زن دوم گرفته. نوش جونش و دوستش داریم. مبارکه باشه مهدی جان زندگی خوبی داشته باشی." یا این یکی: "خوب بگیره! مسئولیتشو دردسر هاش پای خودشه نه من و تو."

و این داستان همچنان ادامه دارد...

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
واقا موندم چرا دختران وزنان ایرانی علاقه پیدا کرداند به قی زنان دیگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
کاش یکی به اقای هاشمی بگه این مساله یک مشکل اجتماعی است!!اینکه شما داشتن همسر دوم را موضوع مهمی نمیدانید آنهم بدون اطلاع دخترتون وشاید هم خانم ادینه واقعا غم انگیز هستش....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
ادم چیزهای نیکو و خوب رو اول برای عزیزترین هاش میخواد.اقایونی که انقدر طرفدار ترویج تعدد زوجات هستند،قلبا برای عزیزانتون مثل مادر،خواهر و دختراتون دعا میکنم خدا هووهایی جوان،زیبا و پاکدامن قسمت کنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
هر کسی ان درود عاقبت کار که کشت
بس نیست سرک کشیدن مطبوعات هر چه بگندد نمکش میزنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
من خودم دهه پنجاهی هستم. جوان دوره جنگ که بسیاری هم سن و سال های من که می توانستند برای من باشند شهید شدند. من به شخصه اگه مورد خوبی باشه که بهم پیشنهاد بده و زن هم داشته باشه مشکلی برای ازدواج با او ندارم چون در سن من مجردی باقی نمانده. و مثل من بسیار.
مبینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
تو مشکلی نداری، اما زن اول مشکل دارد.زن اول می شکند ، خورد و خاکشیر می شود.مثل من که شکستم و هر روز و هر لحظه از خودم می پرسم که چرا؟ چرا من؟ من که با خوب و بدش ساختم، نداری ها را تحمل کردم.در اوج نداری با کمترینها بهترین بودم و آراسته و...و قانون هم به من اجازه طلاق نمی دهد چون نامرد نمی خواهد و مشکلی نمی بیند.نکنید ترا خدا نکنید دل شکستن تاوان دارد.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۸۷
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
این اتفاق که مردان بدون خجالت از ازدواج دوم صحبت میکنند بسیار اتفاق خجسته ایه. تعدد زوجات (با رعایت شروط از جمله عدالت بین زوجات و...) حق مرده همونطور که مهریه حق زنه. و کسی حق نداره مرد رو از حقوقش محروم بدونه. قبح صیغه و ازدواج موقت هم باید شکسته بشه تا پسرانی که بدلایل مختلف امکان ازدواج ندارن به روابط نامشروع کشیده نشن...

همون دینی که مهریه رو حق زن دونسته که خانم ها هم اینقدر روش مانور میدن تعدد زوجات با رعایت عدالت و... رو هم حق آقایون دونسته...
والسلام
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
يه چيزي شنيدي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
عمو یادگار برو تو غار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
حالتون خوبه؟؟؟؟؟
Niloo
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
کجای این عدالته که همسر قانونیت ندونه چه بلایی سر زندگیش داری میاری؟ کجای انسانیت و عدالته که دخترت ندونه چه بلایی سر زندگی مادرش و خودش اومده؟ واقعا دوست دارم بدونم مردهایی امثال جناب هاشمی اگه دامادشون چنین کاری با دخترشون بکنه و به چشم آب شدن و داغون شدن جگر گوشه اشون رو ببینن و بدونن که خودشون الگوی داماد شدن و چماق توی سر دخترشون از نفس کشیدنشون شرم نمی کنن؟!
اصلا کاری ندارم به روابط بین این مرد و دو همسرش... فقط بمیرم واسه اون دختری که پدر قهرمانش یه شبه میشه مسبب خرابی زندگی مادر عزیزتر از جانش.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
تا چهار تا جا داره. البته با رعایت عدالت کامل. بخشی از اونایی که مخالفند، همونایی هستند که زیرآبی می رند و بعدا گندش در میاد!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
جناب منصور مثل اينكه تو باغ نيستي همين چند هفته پيش قانوني آمد كه مرد اگه داشت مهريه بده ( عجب حرفي ) و اگه نداشت إلزامي به پرداختش نيست
الان خانومها آخرين دستاوبزي حقوقي كه داشتن را هم از دست دادن ( كاملا بي پشتوانه ) همين خانوم گلاب آدينه در اين سن و سال كه اينقدر مورد تحقير شوهرش قرار گرفت تا شوهرش خائنش نخواد طلاق نميتونه بگيره
به نظرم اين قانون جديد را مسئولان قضائي و مراجع عظام براي حمايت از آقايان و احيانا حمايت ! از كانون خانواده !! ايجاد كردن ولي از اثرات مخربش در آينده خبر ندارن .
براي جامعه بحران زده و بي اعتقاد شده ايران اول از همه كاهش ازدواج و افزايش ازدواج سفيد ( در كشور شيعه بايد به خيل عظيم حرمزاده ها سلام كرد! )
ده سال ديگه رو مي بينم كه اوضاع اخلاقي جامعه از اين داغون تره و دارن باز راهكار ميدن براي مصائب درست شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
تو به درجه اجتهاد رسیدی .... حیفی تو!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
احسنت ،مرحبا ،درود به شرفت که حرف حق را گفتی امیدواریم که مسئله ازدواج دوم و بیشتر همچون کشورهای عربی حل بشه
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
خجالت بکشید!!!
خیانت به زن اول حق مرده؟؟؟
اگه یک مرد نتونه نیازهای جنسی و عاطفی همسرش را برآورده کنه در جامعه ایدآل شما اون زن باید چیکار کنه؟؟؟؟
میتونه بره شوهر دوم کنه؟؟؟
از نظر احساسی خودتون را بگذارید جای اون زن و سفسطه بازی هم نکنید و آسمان و ریسمان بی معنا و غیر واقعی هم سر هم نکنید!!!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
شما را بخدا قبح قبح صیغه و ازدواج موقت را نریزید!!
ممکن است بعضی اعمال مثل صیغه شاید در شرایطی انجامش الزامی باشد ولی لطفاً قبح انرا برندارید تا شرم جامعه بیش از این ریخته نشود.
میبینی هزار جور کثافتکاری و خیانت صورت گرفته و همین که فقط روی کاغذی نوشته شده قباحت اون عمل را برمیدارند!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
رعایت عدالت! دوست عزیز به نکته ریزی اشاره کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
نمي دونم فرق تو با حيوون چيه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
متاسفانه امثال شما از اسلام فقط همین یه تیکه رو رعایت میکنین در فرهنگ ما و آبا اجداد ما تک همسری بوده و هست و این کار همچنان یه کار چیپ بوده و هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
خنده داره واقعا به روش شرعی ارتباط داشته باشه!!!!! تو رو خدا کلاه شرعی کم بزارین رو این قضایا که فقط باعث بدبینی و دوری از دین میشه
حق گو
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
سلام . من از کار اقای هاشمی دفاع نمی کنم اما توجه بیشتر دوستان رو به فرمایش این دوستمون جلب می کنم . اسلام رو تمام و کمال اجرا کنید و انتخابی عمل نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
خوبه خودت میگی عدالت، این که زنش چیزی از موضوع نمی دونسته عدالته دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اگر عین همین نسخه را با همین صراحت بیان برای داماد آینده خود نیز می پیچید، بفرمایید جلو.
همین الان بسیاری از مردان توانایی تامین نیازهای شرعی و حلال همسر خود را ندارند. البته هوس و هوس پیرمرد 80 ساله را مثل جوان 15 ساله تقویت می کند ولی در جایی که این هوس انگیزی نیست یا خیلی کم رنگ شده است یعنی در کنار خانمی که جوانی را به پای او گذاشته است، این فرد توانایی جنسی خود را تعطیل می بیند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
ازدواج دوم به هر شکلی که باشد هیچ ایرادی ندارد بلکه کار صدا و سیما ایراد دارد که با ساختن فیلم و سریال از 30 سال قبل این نوع ازدواج را کوبیده و در نظر جامعه طور دیگری نشان داده است....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
حرف حساب جواب نداره.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
اینا الگو جوانان شدند!
یک کاربر دائمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
با سلام، بر مدیران عزیز فرارو.
باید عرض کنم که به نظرم دارید به یک سایت زرد تبدیل می شوید. خبر مهدی هاشمی چقدر اهمیت دارد که در این دو روز اینقدر به آن پرداختید؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
عزیز دل برادر پرداختن به این گونه خبرها آنچنان هم خالی از لطف نیست ، برای رسیدن به یک جامعه سالم و نرمال حتما نباید مسائل سیاسی و خاور دور را زیر ذره بین ببریم ، پرداختن به همین مسائل هم می تواند گوشه های مسائل و مشکلات فرهنگی این روزهای جامعه ایرانی اصلاح کند ، به عنوان مسایل حداقل اش این است که دیگر سلبریتی ها الکی بزرگ نمی شوند، حداقل از دایره سمبل و الگوهای فرهنگی پایین کشیده می شوند، در عوض اش یکی مثل من ساده لوح دیگر رفتار و گفته های این قشر جامعه را وقعی نمی نهم.
امیدوارم که جان کلام را گفته باشم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اهمیتش اینکه ای کاش به جای رشته ریاضی رفته بودم بازیگری.
ناشناس
Germany
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
مگه کدام بخش کشورمون ایران درست عمل کرده که از بخش به اصطلاح سلبریتی ها انتظار دارید درست و معقول عمل کنند؟!بخش پزشکان، مهندسین، دولتمردان و مسولین و آقازاده ها؟! صنعتمون درسته؟؟؟! (خودروسازی، و هواپیما و جاده ها و ساختمان سازی‌ها و....) ،اقتصادمان درسته؟!!! (تورم افسارگسیخته و رانت و گرانی و کارگروکارمند و...) ،سیاست خارجی و عدالت و ورزش و فرهنگ و کلا همه امور کشورم تقریبا در یک سطحی به پیش می‌روند. پس انتظار از یک بخش که درست و استاندارد عمل کنند کاملا اشتباهه. اتفاقا به نظر من اصلا چیز عجیبی نیست این موارد و موارد دیگر، جامعه دچار گسستگی و فاصله گرفتن از استانداردها در همه موارد شده. اگر مسولین بصورت جدی فکری نکنند با همین فرمان جلو خواهیم رفت. امیدوارم گوش شنوا و چشم بینایی باشه.عزت زیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
زندگی خصوصی دیگران به ما چه ربطی داره؟!!
ناشناس
United States of America
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
نخون خوب بابا
کشتی خودتو
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
زندگی یک سلبریتی به همه ربط داره چون سلبریتی ها نمیتوانند بگویند زندگی خصوصی ما ربطی به کسی ندارد!!!
اینها الگو های جامعه هستند.
یا نباید معروف شد یا باید در عالم معروفیت مراقب رفتار و اعمالمان باشیم. این است فرق یک سلبریتی با یک فرد عادی!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اصولا کسانیکه تبدیل به سلبریتی میشن باید بدونن که مثل همه دنیا زیر ذره بین هستند. همانطور که شهرت رو دوست دارن باید به این بعد دیگه اش هم توجه کنن. پس نمیشه فقط شهرت پیدا کرد ولی انتظار داشت هر کار دیگه ای کردن مثل مردم عادی انتظار داشته باشن بقیه باهاشون رفتار کنن. خوب اگر اینطوری بود اصلا نباید دنبال سلبریتی شدن و شهرت میرفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
همین افراد پر اشتباه تو همه امور سیاسی و اجتماعی و...نظر میدن و شدن الگوی یهدعده
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
زندگی خصوصی وقتی خصوصی میشه که نیای جلوی دوربین با وقاهت تمام بدون اینکه به احساسات هم جنس خودت ( همسر مهدی هاشمی) توجه کنی خبر ازدواج پنهانی رو علنی کنی.
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
اگر قبح ازدواج مجدد در ایران از بین برود دیگر نیازی به این جنگولک بازی ها نیست. من فکر می کنم 99 درصد موبایل های مردان ایرانی که آراسته به انواع رمزهای متفاوت است به همین دلیل است که شخص دلش می خواهد با یک شخص دیگری از نظر شرعی ارتباط پیدا کند اما هزار ما شاالله به زنان ایرانی که تقریبا همه آن ها در این باره به شدت نابودگر می شوند اجازه نمی دهند یک جرعه آب خوش هم شده از گلوی مردان ایرانی پایین برود. به هر حال این موضوع یعنی ازدواج مجدد در کشور ما از حالت تابو بودن باید خارج شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
زن دوم و سوم و چهارم شرعی شرایط خاصی دارد. آیا شما موافق هستید داماد شما به همین راحتی سر دختر شما زن دوم بیاورد؟
همیشه برای دیگران دارو تجویز می کنیم و خود را از دایره بیرون می کشیم.
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
اگر قبح ازدواج مجدد در ایران از بین برود دیگر نیازی به این جنگولک بازی ها نیست. من فکر می کنم 99 درصد موبایل های مردان ایرانی که آراسته به انواع رمزهای متفاوت است به همین دلیل است که شخص دلش می خواهد با یک شخص دیگری از نظر شرعی ارتباط پیدا کند اما هزار ما شاالله به زنان ایرانی که تقریبا همه آن ها در این باره به شدت نابودگر می شوند اجازه نمی دهند یک جرعه آب خوش هم شده از گلوی مردان ایرانی پایین برود. به هر حال این موضوع یعنی ازدواج مجدد در کشور ما از حالت تابو بودن باید خارج شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
واقعا این تفکرات خطرناکه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
مردی که نمی تواند پای عواقب تصمیمش بایستد و حتی جرات گفتن حقیقت روابطش را به همسر اولش ندارد، با کدام جربزه دنبال همسر دوم می رود؟ چطور می خواهد با عدالت بین چند زن برخورد کند؟ اصلا جز هوا و هوس چند دقیقه ای و خواست خودش به چی دیگری هم اهمیت می دهد؟ معلوم است چنین آدمی ترجیح می دهد جامعه زحمتش را کم کند و توی سر زن و بچه اش بزند و وادارشان کند به پذیرش بی قید و شرط هر تصمیمی که شوهر و پدر گرفته.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
در صف منبظر بمان تا از حالت تابو خارج شود.
2222
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بعد تكليف اون خانمهايي كه تعدادشون كم نيست و از دست شوهراشون در عذابند و نميتونند خلاص بشند چيه پررو
ali
Australia
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
هر کسی از ظن خود شد یار من...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
به نظر نمیاد این نوشته یک ایرانی باشه و به مردم عرب بیشتر شباهت داره در فرهنگ اصیل ایرانی همیشه تک همسری بوده و البته برابری جنسی که متاسفانه همه چی از بین رفت و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بنده مجرد هستم ولی این کارها را نمی کنم نه رمزی نه رابطه خارج از عرف
برای توی گرفتار آرزوی بهروزی دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
فرهنگ ملت در شبكه مجازي شبيه زباله ريختنشون روي زمينه
تو جفتش در حقيقت كاري رو انجام ميدن كه عاقبتش كسي ديگر متضرر ميشه و اينا رفتن و نتيجه كارشون مونده
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
آقای هاااااااشمی جواب مرحوم دکتر قربب رو چی میدید بععععععدا!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
مرحوم قاشقچی رو بگو .... وااای وااای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
وااای که من مردم از خنده
Nima
Canada
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
حق با مهدی هاشمی است، چه ربطی به بقیه دارد
یک قسمت کارش جالب بود بدون ترس حقیقت را گفت.
لا پوشانی نکرد،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
بله ربطی به کسی نداره پس لطف کنه جلوی عروس جدیدشو بگیره تا برای خودنمایی همه جا جار نزنه مت زن فلانی شدم به ماچه به درک که شدی والا پس زندگی شخصیشونو جاااار نزنن ماهم مشتاق نیستیم تیتر اخبار فضای مجازی بشن و علاقه ای هم نداریم بدونیم
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
یک سلبریتی حق نداره بگه زندگی خودمه به کسی ربط نداره!!!
اگر خربزه میخوری پای لرزش هم بشین!!!
همه جای دنیا زندگی یک سلبریتی به همه ربط داره!!!
چون نحوه عمل انها الگوی جامعه میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
به این اخبار بی ارزش که اصولا اخبار نیستند نباید اعتنا کرد
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اتفاقا اینگونه اخبار از بسیاری از اخبارهای سیاسی مهم تره!!
چون به نوعی داره برای جامعه فرهنگ سازی میشه که قبه مطلبی به این مهمی ریخته شود. و خیانت به زن اول بصورت یک حق و عمل قانونی قبه عرفی ان ریخته شود
ویولن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
سکانس معروف فیلم قدیمی همسفر:
بهروز : ااااا نه بابا عشق کدومه بگیر بخواب نذار یاد اون چیزایی که نداریم بیوفتیم ما کجاییم تو کجایی
ایمان
United States of America
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
فرارو خیلی هیجان زده شدی.‌بسه دیگه.
خبرهای مهمتر سیاسی و اقتصادی و اجتماعی اینجوری با استفاده از نظریات مردم تحلیل کن لطفا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
تو اين زمونه جوونا مجرد و تنها موندن و بايد شاهد ازدواج هاي دوبله سوبله پيرترها باشن !!!
بنظرم جامعه اي كه جوان مجرد و پير و مسن ازدواج مجدد زياد داره مسمومه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
پیرهای ما تو همه چی دوبله و سوبله هستن.مثلا تو مسوولیت دولتی یا انواع مشاغل و حقوق و انواع خونه.واسه همینه به جوونهایی که دیگه دارن پیر میشن راه نمیدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
پاش لب گوره ياد جوونياش افتاده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
دقیقا
اینایی که اونا میکنن حق ما بوده ، سهم ما حق ما جوانترها بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
۲۷سال از عمر آدم بگذره ازدواج نکنیم .تنها باشیم .اونوقت می بینم هم جنسم تو چهل سالگی تو بوق داره جار میزنه من زنه فلانیم . خدایاااااچه خبره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
خدا لعنت کند کسانی را که چند همسری را مذمت می‌دانند. شرع پیغمبر است واگر قانون، خلاف شرع است نباید از آن تبعیت کرد. احسنت بر مهدی هاشمی بزرگوار.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
خدا لعنت کنه منافقین رو و کسانی که به خاطر هوای نفس دین رو درچشم مردم بد جلوه میدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
کج خوندی برادر! دروغ رو می گن بده. هرکس می خواد تجدید فراش کنه باید به خانوادش بگه، اونها اگر قبول می کنن که هیچ اگر هم نمی کنن که اونها برن پی کار خودشون این بنده خدا هم بره پی تجدید فراشش. کجا شرع گفته مرد برای تجدید فراش اجازه داره دروغ بگه و خانوادش رو تو هنچین شرایطی قرار بده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
خدا خودت رو لعنت کنه بی‌شعور
شرع پیامبر فقط زن دوم گرفتنه؟!؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
خدا لعنت کند که از قوانین شرعی سوئ استفاده می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
شما لطفا سکوت اختیار کن شرع مجاز دونسته ولی براش تبصره گذاشته که همسر اول راضی باشه ورعایت عدالت بین همسران نه اینکه این اقا شادمان بیاد بگه اونایی که تکذیب کردند از موضوع اطلاع نداشتند سرنوشت نجفی و سو گلی شون رو به خاطر بیارین قاتل مقتول تا توانی دلی بدست آور دل شکستن هنر نمی باشد
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بعضی از اعمال هستند که زمانی توجیه داشتند ولی اکنون نمیتوان مثل هزاران سال قبل رفتار کرد. حتی حضرت محمد که همیشه پیشروتر از جامعه خود فکر میکرد امکان نداشت در زمان فعلی چنین عملی را قبول میکرد! حتی حضرت علی هم میگویند فرزند زمان خود باشید!
پس برای چه تشیع شیعه آمد؟ برای اینکه بتوان با زمان پیش رفت ! وگرنه مثل وهابی ها و ... واپس گرا و دگم بدون در نظر گرفتن وضعییت فرهنگی جامعه مثل چند هزار سال جامعه عرب رفتار میکردیم
ناشناس
United States of America
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
زن ها زرنگ و مرد های احمق باعثش شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
لعنت بر تو و امثال تو که از پیامبر (ص) فقط همین رو یاد گرفتید و شرط عدالت و ... رو نمی فهمید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
کاشکی همه شرعیات پیامبر رو هم رعایت میکردین
مهمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
از دین مبین اسلام و پیامبر فقط این نکته به مذاقتون می سازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Germany
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
شما ملت خودتان اینها رو بال و پر دادید .. کسی نیستند .. شخصیتی نیستند.. بابا این همه آدم خوب در ایران داریم ایرانی معروف دانشمند در دنیا ... اینها بیخیال
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
متأسفانه اینها به هر دلیلی معروف شدند و توی دید جامعه و الگوی جامعه!!!!
چقدر پس رفت اخلاقی یک جامعه میتونه داشته باشه!!!!
هر دم ار این باغ بری میرسد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
زن گرفتن اشکالی ندارد بلکه توصیه هم شده است. اما روی سخنم به خانواده ها است وقتی نسبت به ازدواج جوانان بی تفاوت میشوید و قدمی ب ای کمک به ازدواج دختران و پسران نمی کنید این بی تفاوتی اولین خطرش متوجه خانواده ها میشوددختری که برای ازدواج منتظر خواستگار است وقتی خواستگار میاید و فکر میکند از دماغ فیل افتاده وبه بهانه های مختلف رد میکند که بیشترش هم به حق است و بعضی از بهانه هایش هم بی دلیل است و خواستگار دوم و سوم و بعد هم چند مین بار رد میکند و ما نسبت به او بی تفاوت میشویم و کمکی بهش نمی کنیم چشم باز میکند میبیند سنش رسیده به مادرش در زمان خواستگار اولش و به یکباره عقلش از دست میدهد و میرود خراب میشه روی زندگی دیگران تا زندگی آنها را هم مثل زندگی خودش خراب کند. خانم ها بیاید برای این مشکل همه احساس خطر کنید آقا و خانم هم ندارد این خطر برای همه ما وجود دارد و این دماغ از فیل افتاده ها همیشه هستند و در کمین میباشند. متأسفانه ابتدا با پنهان کاری شروع میشود و بعد با رسوایی پایان میابد خانمها خودشان باید بدانند اگر کسی عاشقشان است که نیست و آنها هم عاشق فردی هستند که نیستند در ابتدا علنی کنند و داد و هوار بزنید و رسمی اعلام کنید نامزدی تان و همه بدانند اگر فردی مخفی کرد مشخصه که کاسه ای زیر نیم کاسه اش میباشد. متاسفانه دختر خانمهای سن بالا بعضی شان هنوز فکر میکنند از دماغ فیل افتادن در صورتی که از این نوع عملکردشان مشخصه چقدر بی رحم و خیانت کارند. اخه ادم عاقل با این سن میره زن فردی میشود که دوبرابر سن خودش است و اهل خانواده میباشد و زندگی و خانواده دیگری را خراب کنه و سعادتمند هم بشود . به عقیده بنده زنان بترسید از دختران سن بالا وازدواج نکرده و زودتر بهشون شوهر پیدا کنید و ترعغیب شان کنید و زمینه ازدواج آنها را فراهم کنید و اینها مثل بمب ساعتی هر لحظه بر روی زندگی یکی از ما خراب میشوند
آیدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
نگاه مردسالارانه ی مسخره ، که زنها و بقول شما دختران سن بالا را خانه خراب کن می داند و مردهای بی اختیار و طفلکی و معصوم و مظلوم و از همه جا بی خبر و بی گناه که در دام می افتند َ!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
انشا اله خدا به دختران مجرد شوهر و به امثال شما عقل و سلامت روان عنایت کند.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
چقدر بجا گفتید هموطن گرامی
وقتی رابطه ای در ابتدا با مخفی کاری شروع میشه!!! حتما رابطه ای معقول نبوده که ابتدای امر مخفی شده!!! زمانی علنی میشه که دیگه گند کار در آمده و احساسات زنی دیگر لجن مال شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بسه بابا يكم استراحت كن يه تومار چرت و پرت نوشتي خط اولشو خوندم فهميدم حرف مفته بقيشو خودت بخون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
دهنت رو ببند و بی جهت به اینهمه دختر مجرد نجیب انگ زندگی خراب کن نزن . خوبه که هر چی خیانت و کثافت کاری از لابلای زندگی متاهل ها در میاد.
خواهشا با این چرندیاتتون زندگی دخترانی که مجرد هستن رو از اینی که هست سختتر نکنید در این جامعه عقب افتاده فرهنگی. آدم کثیف متاهل هم باشه کارشو می کنه و اگر پاک باشی تا آخر عمر هم که مجرد بمونی هیچوقت دنبا پس مونده های زندگی یک زن دیگه نمیری!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
هیچ دختر خانواده داری حتی اگه تا آخر عمر هم مجرد بمونه توی زندگی زن دیگه نمیره و اگر یک درصد هم همچین کاری بکنه نتیجه لجن پراکنی آدمایی مثل تو هست که اینقدر زندگی رو بهشون سخت می کنید که مجبور بشن همچین تصمیمات نامعقولی بگیرن.
یه نگاه دور وبرت بندازی می بینی اکثر این دخترای مجرد سن بالا از لحاظ تحصیلاتی و فرهنگی و اجتماعی در سطوح بالایی هستند و حاضر نیستند تن به زندگی با هر کسی بدن که بعداً پشیمون بشن و بیفتن به جون زندگی بقیه.
خلاصه خیلی چرت گفتی و مطمئن باش که اگر با این نظرت باعث شکستن دل دختری بشی و یا باعث دید بد حتی یک نفر به این قشر جامعه بشی در مقابل خدا پاسخگو هستی.
A .Amidi
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
این پرتوپلاها چی بود نوشتی!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
فقط می تونم بگم متاسفم برای طرز فکرتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
ترویج این حد از خشونت در قضاوت نسب به دختران مجرد ناشی از چی می تونه باشه؟ چقدر بی رحم چقدر بی اخلاق آخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
حالا مگه ازدواج اول مهنوش صادقی بوده....47 سالشه...من هزار سالم مجرد بمونم نمیرم زن یه مرد 72 ساله بشم اونم وقتی که 47 سالمه
ناشناس
United States of America
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
مهدی هاشمی بابا بزرگ بد بد بد
ناشناس
United States of America
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
مهدی هاشمی بابا بزرگ بد بد بد
.....
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
قشنگ دارن به مردم همه چیزو یاد میدن خجالت هم خوب چیزیه سر پیری و معرکه گیری
واقعا متاسفم
چه کشوری داریم خدایا خودت به دادمون برس هر روز یه جنجال و یه خود نمایی ،بین یه مشت آدم عقده ای داریم زندگی می کنیم و شدن الگوی این مردم
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
معرکه اش را سر پیری بگیرد و هر غلطی هم میخواهد بکند. ولی اینکه برخی این سری اعمال را موجه جلوه میدن دردآوره
م. الی
United Arab Emirates
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
خیانت خیانته، فرقی نمیکنه از کی سرزده، مهدط هاشمی یا شهردار اسبق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بایا این خانم مهنوش صاشمی هادقی ببخشید صادقی که نمیخاسته از زندگی شخصی وحریم خصوصیشون کسی چیزی بدونه به صحبتشون تو فیلم ارسالیش خوب دقت نکردید که خیلی وقته خیلیا ازش میپرسیدن اونم به خاطر احترام به خیل پرسش کننده ها ماجرارو علنی کرده.والا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
سلام به گمانم اینبار شاهینی که بالای سرو شانه های جناب هاشمی در حال چرخیدن و ایضآ نشستن است نه همان شاهین اقبال وشاهیست که ببشتر شبیه جغدشومست .
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
هر که بامش بیشتر کثافتکاریش بیشتر!!!!!
ناشناس
United States of America
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
هنوز شعور اینو نداری که فرق بین ازدواج مجدد و خیانت را بفهمی؟
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
ناشناس
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹ پس از آدم با شعوری مث تو انتظار میره با ازدواج مجدد یه خانم در حین اینکه شوهر داره هم مشکلی نداشته باشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
فرارو مرسی که خبر های قهرمانان ملی منو بهم می رسونی. مدیونی اگه فکر کنی منظورم خبر های تشیع شهدای در 17 استان کشوره ها!! به خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اما من فکر میکنم اینا تو یه فیلم با هم ازدواج کردند!!!! فیلمی که به هر علت چندسال از تولیدش گذشته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
مهدی جایزنبودن بودن اجازه خانمت اول.این خطاروکنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
میگه؛ یه عده تکذیب کردن اونایی که تسکیب کردن...
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
واقعا متاسفم اول برای دختر هاشمی،بعد برای خودش که رفته با همسن دخترش،چقدر دوس داشتم اقای هاشمی رو!!در اخرهم چقدر ما ها بیکاریم که این چرت وپرتا رو دنبال میکنیم،یکی دیگه داره عشق وحالش رو میکنه عین خیالش هم نی ماها براش حرص میخوریم!منکه میگم مملکتمون فنا شد و رفت ما هنوز اندر خم یه کوچه ایم!ای کاش برای بهبود وضع کشورمون کاری میکردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بعد از میترا استاد که با پخش خبر ازدواج با نجفی ، او را درعمل انجام شده قرار داد و در واقع در یک رقابت زنانه مرد را مال خود کرد به نظر این روش علیرغم سرنوشت خانم استاد مورد توجه زنانی قرار گرفته که در رابطه پنهان با مردان مشهور هستند قطعا مردان دیگری هم هستند که اینگونه رابطه ها دارند و همسرانشان لب گزیده حفظ آبرو می کنند هم آقای نجفی هم آقای هاشمی وهم باقی این مردان موفق ، توهم کنترل داستان را دارند و حرکات شگفت آنها ناشی از همین اعتماد به نفس است اما دریغ که اعتماد به نفس نه پول نه قانون نه شرع آبرو نمی شود بقیه احتیاط کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
وقتی قانون اجازه خیانت رو با توجیه مردم حق چندهمسری داره می ده، معلومه که هر مرد هوسرانی از همه دین همینش رو برداشت می کنه و راحت به خانواده اش خیانت می کنه
دریا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
ای بابا...چیه مگه... رفته زن دوم گرفت.‌‌ این ایرادش کجاست آخه؟ شوهر هم کمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
ايرادش اين است كه چون بدون اطلاع همسر اول بوده خيانت محسوب مي شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
سن نوحو داره ديگه بايد بره با اموات وصلت كنه . چيزي كه ريخته مرد بي مصرف و خيانتكار مثل مهدي هاشميه انقد نگيد شوهر كمه آدم عوضي زياده
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اکثر سلبریتی ها را باید در و پیتی نامید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
به کسی ربطی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
زن خودت که خیلی بهتر وخوشگلتر بود این چه کار احمقانهای بود که کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
به نظر من اینا جور کارها ناشی از مشکلات درون خانواده ای و سخت گیری های افراطی خانم ها در خانواده هاست و همچنین می تونه ناشی از عدم توجه خانمها به نیازهای همسرانشون هست. حالا اینجا یه مرد پیدا شده که برخلاف مردهای زن ذلیل دیگه جرات پیدا کرده بعد چند سال بالاخره علنی کرده قضیه رو. مردهای دیگه مدتها مخفی کاری می کنن و صداش رو هم تا بتونن در نمیارن. البته در مورد این آقا هم اول زن جدیدش مسئه خصوصی شون رو ریخت رو دایره و خودش مرد نبود که همون اول بره موضوع رو به خانوادش اعلام کنه.
علی آقا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
فارغ از بحثهای کوچه بازاری و غیر کارشناسی که هموطنان عزیز و دوستان گرامی به آن پرداختند ، فکر میکنم باید سکانداران فرهنگ واجتماعی ، دین ومذهب والبته روانشناسان به چرائی این رخداد بپردازند .
فکر میکنم عدم امکان رسیدن مردان به خواستها وانتظارات (چه منطقی وچه غیر منطق ) از ازدواج وتشکیل خانواده است و قوانین ازدواج در ایران اکثرا برای مردها اونقدر سخت هست که یا باید ازدواج کنند ویا به زندگی مجردی خود ادامه دهند .
اگر مجرد بمانند مشکلات خودشو داره جای بحث خود را دارد .
اگر ازدواج کند و بنا به هردلیلی (درست یا غلط ) فکر بکند به خواسته اش نرسیده و همسرش انتظارات او را برآورده نکرده و با توجه به قوانین سخت (والبته سنت سخت تر ) دیگه بسیار دشوار خواهد شد که راه جدایی را پیش بگیرد و به زندگی کجدار ومریز خود ادارمه بدهد که در این صورت هم خودش و هم همسرش (واگر باشد فرزندشان ) دوران بسیاردشواررا داشته و برای لحظه مرگ لحظه شماری میکنند .
راه دوم برای متاهلها هم ازدواج مجدد نه برای خوشبختی که برای فرار از دست زن اول وشرائط زندگی اولش میباشد.
این مسائل مجردها را هم از مصائب زندگی مشترک فراری میدهد
مختصر اینکه حکومت قبل از اینکه جوانهای مجرد را به ازدواج تشویق کند باید برای تداوم زندگی متاهلها فکری کند که در غیر اینصورت کانون خانواده دیگر وجود خارجی نخواهد داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
کی این هم مثل دکتر نجفی با تپانچه اش خانم صادقی را ضربه فنی کند و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
این گونه ازدواج ها همیشه مشکلاتی نیز دی پی خواهد داشت. که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها. نمونه اش ازدواج دکتر نجفی و خانم استاد. البته نظرات تقبیح کننده مردم میتونه اوضاع را بدتر نیز بکنه. معمولا عمر این گونه عشق ها تقریبا سه سال هست بعد ها ممکنه یا عادی بشه یا به جدایی بیانجامه به نظرم مردم نباید زیاد دخالت کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
کرم از خود درخته
اولا ازدواج مجدد نه جرمه نه خلاف شرع ثانیا 50درصد اینکار دست مرد است 50درصد مابقی دست زنان است چرا وقتی شجریان زن دوم گرفت الگو میشه هاشمی نه ثالثا تبر اگه تبر ودرختا رو قطع میکنه تیزی طرف 50درصده ولی دسته تر وتمیز هم 50درصد دیگشه رابعا توانایی جسمی پیر وجوان نمیشناسه خامسا باید ببینی چی شده که خانم هاشمی (مهنوش صابری)چرا بعد چند سال الان به فکر افشا افتاده وقبلا چرا چراغ خاموش میرفته کاری که نه جرمه نه خلاف شرع
در آخر باید از آقای هاشمی یاد بگیریم
تا مشکل ازدواج خانمها و جمعیت مجردین رو به پیری میره رو حل کرد کاری که در زمان آلمان بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد جون مادرت فرارو بذار نظرات رو تلخه اما حقیقت داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
تبر رو درست اومدی تبر بدون دسته چوبی که ازجنس خود درختان است دلیل اصلی قطع درختان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
دمت گرم هموطن از قدیم گفتند از ماست که برماست اصل فتنه خود زنها هستند که میان تو زندگی هم جنس خودشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
ایول داری اخوی شاید ما مردا بخواهیم 100تا زن بگیریم ولی شاید زن اول ندونه ولی زن دوم میدونه که داره زن دوم میشه پس کرم از خود درخت (خانمهاست)که حاضر میشن هوی همدیگه بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
من خودم یه زنم حرف حق جواب نداره 50درصد مشکل خودما خانمها هستیم ولی ....مردها هم 50درصد کارهستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
از ماست که برماست مشکل از خود ما خانمهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
ترکوندی اخوی دلم خنک شد واقعا همیشه این خانمها قیافه حق به جانب میگیرنند بقول مادرم که خودش زنه میگه تمام فتنه ها زیر سر خانمهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
حدودا با حرفات موافقم ولی ذغال خوب هم بی تاثیر نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
یعنی میگی بریم ازدواج کنیم بدون خبر داربودن خانم تا مشکلات خانم ها حل بشه ما که حاضریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
خانمهااگر نگوییم اصل فتنه هستند 50درصد رو موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
خسته نباشی دلاور لبیک ماروهم تولیشت مشکل گشاها اضافه کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
چسبید به دلم خلاصه مطلب همینه که گفتی کرم از خود درخته ضمناتو مشکلات روماهم حساب کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
مادر جون حق با توست ولی نمیگفتی حالا چی میشد نه که شما آقایون تخم دوزرده و طلا میزارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
از اون ور بوم نيفتيم. زندگي خصوصي اشخاص غيررياکار به ما ارتباطي نداره. پيگيري شفافيت و افشاي مفاسد اشخاص در کشور با اين قضيه فرق داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
مهدي هاشمي سن بابا بزرگ عزراييلو داره خجالت نكشيد آخر عمري خودشو بي آبرو كرد واقعا خاك
حيف گلاب آدينه كه زن اين شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
عشق که پیرو جوون نمی شناسه
بهترین کاررا کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اگه واقعا عاشق بود اول از همسر اولش جدا مي شد بعد با ايشان ازدواج مي كرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
عشق نميگن ميگن هوس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
جنایت شما که با این خبرهای مزخرف دارین مثلا مردم رو دنبال نخود سیاه می فرستید تا اقیانوس مشکلات مملکت رو نبینند کمتر از گناه مسئولین بی مسئولیت نیست. رسالت خبرنگار آگاهی بخشی است نه سرکار گذاشتن مردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اینبار اما سلبریتی ها و امثال ژوله وو امیر جعفری و امثالهم نمی تونن بپرن وسط حمایت از هاشمی و .... چون همسراشون دو شقه شون می کنن و از طرف دیگه خانم آدینه همکارشونه و چش تو چش میشن!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اخلاقی بودن و اخلاقی زیستن شرط اساسی یک انسان است اینکه کسی دوزدانه زندگی مخفی پیشه می کند و ناگهان پرده می افتد و نزدیک ترین کسان او غافلگیر می شوند یعنی اخلاقی در کار نبوده است . بماند امیدواریم سرنوشت نجفی بر سر آقا مهدی عاشق پیشه و پرتوان نیاید ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
قربون هاشمی بد؟؟؟ بنظرت هاشمی هوی خانمش شده یا یه خانم افتاد ؟؟؟از ماست که برماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
آفرین. زندگی اخلاقی و زیبا زیستن کار هر انسانی نیست..
مشهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
چرا باید عشق و خیانت روبه روی هم باشند؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
سلام . اصل مطلب یک طرف اسم این خانم بازیگر طرف دیگر ، بالاخره مهنوش صادقی یا مهنوش صابری ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
طبیعت مرد مبتنی بر چند همسری است لذا وفاداری مرد به همسرش چیزی تصنعی است
ناشناس
Hong Kong
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اونی که شما میگی خروسه
سهراب
United Arab Emirates
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
شما به خودت نگاه نکن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بله وقتی ما خانما میریم سر کار و خرج برای آقایون نداریم همین میشه که چند همسری مزه میکنه وگرنه چنددرصد از آقایون الان میتونند خرج دو یا چند خانواده را بدهند؟؟
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
مردم عزیز لطفا اینها رو بزرگ نکنید.سلبریتی!!!!!!!!
اینها سلبریتی نیستند اینها یک مشت آدم بزرگ شده توسط من و شما هستند.هرکسی هنری،تخصصی و روشی برای امرار معاش دارد .کارگر زحمت کش سهرداری را هم اگر بهش بپردازیم سلبریتی میشود همین و بس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
در شرایط فعلی جامعه ایران ، تیتر اول فرارو باید این خبر باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
مملكت مملو از مشكلات است؛ چسبيدن به اخبار خاله زنك.
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
حدود ده سال پیش متوجه شدم همسرم در آستانه 60 سالگی و گذشت حدود 30 سال زندگی مشترک با خانمی مطلقه 20 سال جوانتر از خودش رابطه برقرار نموده و خانم باردار شده .دو سال در دادگاه ها دوندگی کردم تا طلاق گرفتیم و او هم این خانم را رسما عقد نمود .علت اصرارم در جدا شدن چند نکته بود !-شدیدا احساس حقارت نمودم زیرا مشخص بود سن من بالا رفته اما سن همسرم ثابت !مانده بود 2-یک عمر به همسرم سواری داده بودم کلی نداری و فقر را پشت سر گذاشته بودیم و او به محض اینکه به ثروت رسید جای من را با یک خانم جوان عوض نمود !3-او به شان و شعورم با این عمل توهین کرد الان هم زندگی بسیار راحت و خوبی دارم زیرا اعصابم راحت است از جداشدنم پشیمان نیستم او هم بروذ ذنبال عشق و جوانیش !
رامین
Australia
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
ایول این درسته
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
من خودم یک مرد هستم از این افراد در جامعه زیادند و اسمشون مرد نمیتوان گفت به اینها میشه گفت پلشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
از نحوه حرف زدنت معلومه هنوز آرامش نداری
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
باریک الله به مهدی هاشمی، قبح ازدواج دوم باید شکسته بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
خاک بران سرت اقلا به کسی ازدواج می کردی که ارزشش داشته باشد وخانم اولت ناراحت نشه هرچند مردم نمی توانند قضاوت کنند که چرادست به این کار زدهایی وچه مسایلی داشتی ولی کسی را انتخاب می کردی که بهتر اززن اولت باشد نه با این شکل قیافه خدایش خودت خوشکلتر از این زن هستی بردی را این زن زده نه تو این بازی بازی برد وباخت بوده وتو طرف بازنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
خدمت خانم صادقی عرض کنم که ازدواج ایشون دغدغه و سوال هیشکی نبوده و نخواهد بود! دغدغه هر کی هم هست به صورت خصوصی و تلفنی بهش میگفتی! والا دختر ملکه انگلیس هم نمیاد جار بزنه من زن فلانی شدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
دوران عجیبی شده اقایان با دختران همسن دختر خود ازدواج میکنند و دختران هم تور می اندازند با کسانی همسن پدرشان ازدواج کنند علت دو چیز است اولی بخاطر ثروت دومی به علت شهرت به احتمال زیاد بین این ها هم اختلاف افتاده که خودشان دارند همدیگر را لو میدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
الان خانم های مسن هم با پسران جوان ازدواج میکنند بخاطر پول و شهوترانی یک عده فاسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
از اقتصاد کثیف حرف بزنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
زندگی واقعی متاهلی انسانها قیافه و مشهوری (اینها عمدتا برای کسب درآمد ومشهور و سلبریتی شدن است )

زندگی متاهلی رفتارها وسکنات ، افکار واندیشه ها و کمک به اجرائی شدن برنامه زوجین است ، متاسفانه پس از وصلت وازدواج برنامه ها و انتظارات طرفین از هم واقعی تر ؛ عینی تر شده و ریاکاریها و دوروئیها کنار میرود و آنجاست که سختیها شروع میشود که متاسفانه اگر بررسی شود بیش از نوددرصد اختلافات خانوادگی از همین نقطه شروع میشود
به اعتقاد من حکومت باید دست به کار شده و به متن توافقنامه ازدواج بیش از پیش وارد شده وقصورها(ودوروئیها و ...) را هم در طلاق ومهریه مد نظر قرار دهد تا فریبکاریها و کمتر شود ، که در اینصورت بسیاری از مشکلات بعد از ازدواج ، قبل از ازدواج رفع شده و دردسرها زندگی پس از ازدواج نیز بسیار کمتر خواهد شد .
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
خبرهای زرد و مردم علاف و خاله زنک
...
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
امروز و فرداس که بگن هاشمی تو وان خونشون با شیش تا گلوله زده مهنوش را کشته دوتاش خورده به دیوار دو تاش خورده به شامپو و لیف و کیسه ها یکیش خورده به مغزش یکی قلبش یکی برگشته خورده به پای مهدی هاشمی
عصر همون روز هم میبینیم مهدی هاشمی تو کلانتری نشسته داره چای میخوره اعتراف میکنه . ببین کی گفتم.
ناشناس
Hong Kong
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
وای که چقد خندیدم بلا خخخخخ
پریچه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
این که شد هفت تا گلوله
...
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بله اشتباه شمردم
امکان ویرایش نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
جالب بود خیلی خندیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
این خبر را بذارید کنار خبر زیر که در همین پایگاه خبری است:
"تصویر کهکشانی با میلیارد‌ها ستاره جوان"
چقدر عالم بزرگ است و چقدر ما کوچکیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
چه کسی فتوا داده پیران دیار حق عاشق شدن ندارند این خلاف حقوق بشر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اونی که شما میگی حقوق حشره به بشر!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اونکه شما میگی هوی وهوسه نه عاشقی

خانما هم عاشقی میکننداما برا بچه ونوه شون عاشقی میکنند
آقایون میرنددنبال هوی وهوس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اینکه حتی مردان تحصیلکرده هم یواشکی و بدون اطلاع به زن اول یا طلاقش، دست به خیانت شرعی می زنند و بعد طلبکار می شوند نشان می دهد وضعیت فرهنگی جامعه چیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
افرین اقای هاشمی
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
سلام.عزیزان تقضیر خودمون هست اشخاص بی هویت و کوتوله را تو همه زمینه ها چه سیاسی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی بزرگ کردیم و حاکم خودمون و افراد اصیل را تو همه این زمینه ها از جامعه و خودمون دور کردیم یا فراری از این مملکت.واقعا انتظار بهتری داشتید از اینها؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
یه عده ام هستن که تا صحبت از ازدواج دوم و تعدد زوجات میشه انگار فحش ناموس بهشون دادی ولی داشتن معشوقه تو فرهنگای غربی، عین باکلاسی و تجدده براشون. یه کاری اگه بده، کلاً بده، چه یه عربستانی تو قلب جده انجامش بده، چه یه فرانسوی روشنفکر تو قلب پاریس.
ضمناً خانمایی که از نهادها و سنت های قدیمی و مذهبی مثل تعدد زوجات و ریاست مرد بر خانواده انتقاد میکنن، چرا نوبت به مهریه و خرجی دادن و... که میرسه، میپرن پشت همون سنتا قایم میشن. یا رومی رومی روم یا زنگی زنگ. اگه زن و مرد برابرن، مهریه باید برداشته شه، زن و شوهرم باهم کار کنن و خرج خونه رو بدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
و البته حق طلاق و حضانت فرزند و صد تا دیگه از این اختیاراتی که به مردان داده میشه هم همینطور باید برداشته بشن
شما آقایون هم همینطورید سر مهریه خانمها باید کوتاه بیان و خرج خونه رو با هم بدن ولی آیا خودتون حاضرید از حق طلاق و ... بگذرید؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
به قول داستان مولوی قضیه مثل داستان مردم و لمس فیل در تاریکی است که یکی آن را شبیه ستون و دیگری شبیه بادبزن تصور می کند. عده ای مخالف می شوند عده ای موافق ولی اصل قضیه چیز دیگری است...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بعضی اقایون فقط از اسلام زن دوم و...را معتقدند به بقیه موارد اسلام کاری ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بله دقیقا
دستورات دیگه ی اسلام رو عمرا بدونن و عمل کنن نماز یومیه رو کمرشون میشکنه بخونن اما به زن گرفتن که میرسه میگن دستور اسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
پس میشه یواشکی هم ازدواج کرد!
اینو نمیدونستم!
راستی واقعا یواشکی ازدواج کردن حتی با همسر اول هیچ گونه ایراد شرعی و عرفی نداره؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
نخیر نمیشه
هم ایراد شرعی داره هم ایراد عرفی
خدا ادمو لعنت میکنه ناله و نفرین پشت سرته بدبخت میشی
ناشناس
France
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
آق مهدي سلطان بانوي خودتان را بچسبيد دختر بيچاره را رها كن
حاج محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
ازدواج دوم امری اشتباه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
واقعیت امر این است که اساسا انسان موجود دو وجهی است. وجه مادی شامل خوردن و آشامیدن و شهوت و ...که همه اینها از طریق کالبد فیزیکی تامین و برآورده می شود.
بعد دوم بعد روحانی و معنوی است و آن چیزی است که ورای این ماددیات و هوی و هوس هاست و چون این بخش متصل به بعد وحیانی و ماورایی است با اخلاق، عشق به حقیقت و خدا و هر آنچه که با انسانیت انسان دارد مرتبط است.
در روی کره زمین همه انسانها از هر دو قوه برخوردارند. اما نکته اینجاست که ما و یا هر فردی بیشتر در پی تقویت و تکمیل کدام بخش از ابعاد وجودی خود است. مولوی شعری دارد که می گوید" هر چیز که در در جستن آنی آنی ". لذا نباید دیگران را خیلی سرزنش و تقبیح نمود. شاید خیلی های دیگر مثل این بنده فرتوت خدا باشند اما چون در رصد دیگران (سلبریتی ) نیستند کسی کاری با اونها ندارند. شاید اگر ایشون با فرد هم سن و سال خودش تجدید فراش می کرد این اندازه مساله پررنگ تر نمی شد. به هر حال انسان است و دارای هزار تا آرزوی های دور و دراز.
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بعضی از زن وزندگی فقط همبستر شدن مد نظرشون است.خاک برسرشون با این تفکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
حریم خصوصی تا وقتی خصوصی هست که علنیش نکنی
جناب آقای هاشمی باید بدونن اینجا کشورهای عرب حاشیه ی خلیج فارس نیست
یا پنهانکاری میکردید و فقط به خانواده خودتون میگفتید
یا باید مورد قضاوت مردم قرار گرفتن رو تحمل کنید
این دوستان روشنفکر بازیگر بهتره بدونن ازدواج همزمان در اون کشورهایی که آرزوشونه، جرم هست
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
ببینید آن خانم به احتمال زیاد این پیام ازدواج را برای خانم آدینه و دخترشون فرستادند که البته می تونستند از طرق دیگر هم اینکار را بکنند و صد البته که کار زشت و احمقانه و بچگانه ای کردند و صد البته که از رسانه های مجازی استفاده نادرستی کردند و کار نادرست تر را آقای هاشمی انجام دادند که باعث جری تر شدن مردم و کنجکاوی و این همه واکنش شد . حالا اما این همه واکنش از ما مردم در مورد افراد مشهور خیلی جالبه همه تقریبا با هم یکصدا کار فلان و بهمان هنرپیشه را تقبیح می کنیم و حرص می خوریم و حرف و حدیث تقریبا با هم متحد هستیم . کاش و ای کاش در مورد مسائل مهمتر هم در جامعه و درگیری های روزمره که گریبان همه ی ما مردم عادی رو هم گرفته اینقدر اتحاد داشتیم شاید گشایشی تو زندگی هامون می شد . مثلا اگه قیمت کالایی یا وسیله ای چندین برابر شده کاش صدامون همه با هم در می اومد نه اینکه برای هنرپیشه ها و افراد مشهور اینهمه صاحب نظر باشیم .
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
من که تا حالا هیچ مرد دو زنه ای رو ندیدم که خوشبخت باشه .میگن مرد دو زنه جاش یا بالا پشت بوم یا توی مسجد .اگر مردی نتونه عدالت رو بین دو زن برقرار کنه حق گرفتن زن دوم نداره .گرفتن زن دوم شرایط خاص خودش رو داره اینکه مرد تا شلوارش دو تا بشه و یا با دیدن چند چروک روی صورت همسرش اقدام به ازدواج مجدد کنه اصلا کار پسندیده ای نیست .هر کس که میخواد احکام خداوند رو انجام بده باید بدونه ابتدا باید اخلاق رو رعایت کنه.آیا اینکه یک زن سالها کنار تو با وجود تمام سختیها و مشکلات زندگی کنه و کوچکترین مشکل اخلاقی نداشته باشه حکم اینه که بری سرش هوو بیاری ؟؟؟؟؟؟ . خداوند که اجازه ازدواج دوم رو داده اولا تحت شرایط خاص داده .خداوند فرموده اگر میتونی عدالت برقرار کنی. من در اطراف خودم مردهای بی غیرتی رو میبینم که زن دوم دارن و متاسفانه یا بعد مدتی زن دوم رو رها کردن یا زن اول رو بدون خرجی و بدون کوچکترین محبتی به حال خودش گذاشتن .وای بر ما که شرع خداوند را هر طور که میخواهیم تفسیر و تعبیر میکنیم
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
آقای هاشمی زن خودت فیلم گذاشته فضای مجازی... اونوقت شما به فضای مجازی میتوپی؟؟ فضای مجازی کاری به زندگی شخصی شما نداشت . این همسر شما بود که با فضای مجازی کار داشت و افشا کرد. فضای مجازی هم واکنش نشان داد. برو به همسر دوم خود بتوووپ که در فضای مجازی افشا کرد؟؟ مردم گ
ناهی ندارن. چرا تا چند روز قبل فضای مجازی به زندگی شما کاری نداشت؟ پس شما خودتون با همسردوم تون مقصرین نه فضای مجازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بالاخره خاشقچی چی شد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین