bato-adv
کد خبر: ۳۲۰۵۶۳
عید فطر یا روز عقده گشایی؟

انتقاد شدید مطهری از حاشیه‌های مراسم عید فطر

در ابتدای مراسم روز دوشنبه میثم مطیعی، مداح قطعه شعری را خواند که مضمون بخش‌های عمده‌ای از آن هشدار به دولت حسن روحانی، انتقاد از سیاست‌های دولت او از جمله برجام و حمله به سند آموزشی یونسکو بود که به سند ۲۰۳۰ معروف است.

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۶
فرارو- نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اشعار قرائت شده در مداحی پیش از مراسم نماز عید فطر در مصلی تهران این اشعار را یک بیانیه سیاسی و غیر متناسب با عید فطر توصیف کرد و با انتقاد از محتوای این اشعار گفت که تخطئه برجام تخطئه کل نظام است.

 قرائت شعری در انتقاد از دولت حسن روحانی در ابتدای مراسم نماز عید فطر امسال روز گذشته  جنجالی شد و واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

در ابتدای مراسم روز دوشنبه میثم مطیعی، مداح قطعه شعری را خواند که مضمون بخش‌های عمده‌ای از آن هشدار به دولت حسن روحانی، انتقاد از سیاست‌های دولت او از جمله برجام و حمله به سند آموزشی یونسکو بود.

اجرای این قطعه پیش از آغاز نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب و قبل از ورود ایشان و روحانی به محل برگزاری نماز بود.
 
 محمدباقر پیشنمازی رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران و مسئول برگزاری نماز عید فطر گفت شعرهایی که این مداح خوانده با هماهنگی این ستاد نبوده و "بررسی متن سخنان مدعوان را بی‌احترامی به آنان می‌دانیم".

پیشنمازی اظهار کرد "ما همان طور که از دانشجویانی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی می‌کنند درخواست ارائه متن سخنانشان را نداریم از مداح نماز عید فطر هم چنین درخواستی نداشته‌ایم ".

محمدرضا عارف و محمود صادقی نمایندگان مجلس ایران از قرائت این شعر انتقاد کرده اند. صادقی این اقدام را "نفرت پراکنی" توصیف کرده و عارف آن را "وحدت شکن" خوانده است.
 
در بخشی هایی از شعری که در مراسم نماز عید فطر خوانده شد، آمده بود:
 
"ای نشسته صف اول! نکنی خود را گم/ پی اقدام تو هستند هنوز این مردم
چند روزی تو مقامی به امانت داری/ منصبت را نکند طعمه خود پنداری
"بیست سی" چیست که تعلیم جهان، از دل ماست/ هان که جمهوری اسلامی ایران اینجاست
تا ابد سستی تسلیم مبادا با ما/ وحشت از حربه تحریم مبادا با ما
باز تحریم جدیدی به سِنا رفت که رفت/ جسم برجام چو روحش به فنا رفت که رفت
ذوق بیهوده ز برجام خطا بود خطا/ تکیه بر عهد عموسام خطا بود خطا
هرچه می‌شد بَرَد از کیسه ما بُرد که بُرد/ "بُرد بُرد" این بُوَد آری همه را بُرد که بُرد
گفته بودند که دشمن به تجارت آمد/ پیر ما گفت که البته به غارت آمد"
 
این شعر مداح مراسم عید فطر واکنش های زیادی در فضای مجازی برانگیخته است. اما امروز علی مطهری واکنش تندی در این رابطه داشت.
 
نایب رییس مجلس در یادداشتی تحت عنوان «عید فطر یا روز عقده گشایی» نوشت:
 
در مراسم نماز عید فطر امسال با پدیده ای مواجه شدیم که تناسبی با این روز نداشت. در روز عید فطر معمولا از آثار معنوی ماه رمضان مانند تقویت اراده در مبارزه با هواهای نفسانی و دوری از حقد و کینه و عناد و ضرورت حفظ این دستاورد سخن گفته می‌شود که موجب نزدیک شدن دلها به یکدیگر می گردد. اما در مصلای تهران قبل از نماز اشعاری قرائت شد که بیشتر یک بیانیه سیاسی بود و کمترین ارتباط را با عید فطر داشت.

گذشته از عدم تناسب این اشعار با عید فطر، مضمون و محتوای این اشعار هم ناراستی هایی داشت. اولا برجام را به طور کلی تخطئه می کرد در حالی که توافق برجام تصمیم کل نظام و تخطئه آن تخطئه کل نظام است. نقاط قوت و نقاط ضعف آن نیز به کل نظام بر می گردد نه این که نقاط ضعف آن مربوط به آقای روحانی و آقای ظریف است و نقاط قوت آن مربوط به بخش دیگر نظام.

ثانیا در اشعار مذکور سخن از سیلی کوخ نشین به کاخ نشین رفته بود. این دید طبقاتی بیشتر با مارکسیسم سنخیت دارد تا با اسلام. آنچه در اسلام اصالت دارد ایمان و عمل صالح است، نه محرومیت و فقر. به تعبیر شهید آیت‌الله مطهری نباید میان خاستگاه وجهت گیری دچار اشتباه شد. جهت‌گیری اسلام و نهضت اسلامی به سود مستضعفان است اما خاستگاه اسلام و یک نهضت اسلامی صرفا مستضعفان نیستند بلکه همه طبقات جامعه در رشد آن شرکت دارند چون اسلام با فطرت انسانها سروکار دارد و حتی فطرت یک کاخ نشین و برخوردار را نیز بیدار می‌کند.


ثالثا در آن اشعار بعد از آنکه می‌گوید ما از هر تحریمی استقبال می‌کنیم، می گوید «راه ما راه حسین است». گویی امام حسین علیه السلام بدون هرگونه محاسبه ای و صرفا از روی عصبانیت و احساس دست به قیام زد، در حالی که ایشان دقیق‌ترین محاسبات را داشت و به دنبال تحصیل بیشترین اثر و نتیجه از قیام خود بود. این که را ه ما راه حسین است، به این معنی نیست که ما بی جهت هرگونه تحریمی را بر ملت خود تحمیل کنیم و مشکل برای آن‌ها بیافرینیم.

رابعا در آن اشعار سند ۲۰۳۰ نسخه‌ای از غرب برای تعلیم و تربیت ما معرفی شد، در حالی که چنین نیست. هیچ دولتی در جمهوری اسلامی توصیه نامه های یونسکو را به عنوان برنامه تعلیم و تربیت خود تلقی نمی کند، ‌بلکه به خاطر آثار خوب و مزایای ارتباط با سازمان های بین‌المللی خصوصا سازمانی مثل یونسکو که بهره ای از استقلال نیز دارد و اخیرا از فلسطین دفاع کرد، ارتباط خود با این سازمانها را حفظ می‌کنند و منویات خود را نیز در اسناد آنها می گنجانند و البته آن بخش از توصیه نامه ها را که منطبق بر اسلام نباشد رد می‌کنند و برای خود حق تحفظ قائل می‌شوند. در واقع مسئله این است که با سازمان های بین‌المللی باید ارتباط داشته باشیم یا نه؟ اگر با یونسکو نباید ارتباط داشته باشیم پس با سازمان ملل هم نباید ارتباط داشته باشیم. البته هشدارهای رهبر انقلاب در این خصوص به نظر من پیام احتیاط است که مبادا برنامه تعلیم و تربیت خود را به جای اسلام از غرب بگیریم.

مطلب آخر این که اتفاقی مانند آنچه که در روز قدس به صورت توهین به رئیس جمهور و برخی دیگر از مقامات کشور رخ داد و آنچه در برنامه نماز عید فطر تهران رخ داد، رهبر انقلاب را ناچار می سازد که در خطبه‌های نماز عید فطر درباره تعبیر « آتش به اختیار » توضیح دهند، در حالی که اگر افرادی که خود را ولایتمدار می‌نامند و دیگران را ضد ولایت، درست می‌فهمیدند و درست عمل می‌کردند نیازی به این توضیح و ایجاد زحمت برای ایشان نبود.
bato-adv
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
جای شهید مطهری خالی ببیند این فرزند ناخلف خود را با این موضع گیریش در سیاست واقعا پسر نوح لقب مناسبی برای ایشان است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
بنده سالهاست دستی در شعر دارم . مطالب خوانده شده نه شعر بود و نه نثر . یه متن بی معنی و بی محتوا
افسانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
خودسر ها باید دستگیر و مجازات شوند خواهش و تمنا می کنم نظر من را بذارید
طاها
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
یعنی انتقاد از دولت عقده گشایی؟ خود روحانی مگه نگفته از منتقدین با روی گشاده استقبال می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
اگه برجام موفقیت آمیز بود الان بعضیا داشتن گوش فلکو کر میکردن کار "مااااااا"بود حالا که بی نتیجه بوده میگن "همه"بودن....از این دورویی متنفرم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۰
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
حرف حق و نقد منصفانه بنظر ایشون عقده گشاییست ؟ واقعا باید از بستن دهان منتقدان بخدا پناه برد . راستی اقای مطهری نمیخواین از خانواده منافقین و حمله کنندگان به مجلس عذرخواهی کنید ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
وکیل الدوله
مسیح حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
واقعا باید از بستن دهان «برخی» منتقدان به خدا پناه برد.
آسو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
شماها از کی طرفدار منتقد شدین جماعت چماقدار
سما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
توهینی در اشعار نبود. واقعا چرا اینقدر به بعضیها برخورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
بابا میثم در حمایت از روحانی شعر خواند که اینقدر ترس و واهمه نداشته باشه که کشور راببه باد بده روحانی حتی از بنی صدر هم ترسوتر و بزدل است
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
جناب مطهری
کتابی داریم بنام قرآن که در آن گفته:و نرید ان نمن علی الذین....
زیاد حرف نزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
دلواپس طبق معمول خالی از ادب می نویسد
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
باید به جناب اقای مطهری گفت اولا اینکه شما تلاش میکنید انتقاد به برجام را زیر سوال بردن کل نظام بدانید دیگه خیلی نخ نما شده است و این نشان از این میدهد که شما و کل جریان اصلاحات چقدر تمامیت خواه و انتقاد ناپذیر هستید.دوما تلاش بیهوده هم نکنید که هرکسی که از جریان اشرافی زر سالار اصلاحات انتقاد کند به مارکسیسم متهم کنید.دیگه دوران این افسانه سرایی ها گذشته است.هم شما و هم ما میدانیم که مراد از سرمایه داری و زاویه ان با اسلام چی است و کدوم افراد نمونه بارز ان هستند.پس دست از این پوپولیسم بردارید و انتقادپذیر باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
جناب آسماني ! شما هنوز متوجه نشدي كه شخص رهبري هم حامي برجام بودند ؟!!!! نكنه شما كل نظام هستي ؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
شماها از اسلام آن هم در ظاهر سوءاستفاده میکنید وگرنه از ایمان آدما کی خبر داره که تو داشته باشی
زمینی شایدم دریایی
Taiwan (Province of China)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
آسمانی تو همونی هستی که قبل انتخابات کری میخوند؟ چه خبر؟ میبینم سنگ پای قزوین پیش شما کم میاره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
مسئله تبعیض است.این نقدبودوروحانی نبایدشکایت کندولی اعلام کندکه اگرفردا شاعری درنقدرئیس قوه قضائیه یاسایرقوا شعری گفت آن هم نقداست وفتنه گر نیست.
آزادی مخصوص اقلیت نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
United States of America
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
این تازه اول راه این رفتار ها خنک نسیمی بود بر ها
طوفانها در پیش
و اینگونه رفتارو باید ارامش قبل طوفان دانست
ف ف
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
یک روز یک نفر در میدون ولیعصر گفت : خس و خاشاک ، هیج کس نگفت چرا !؟
امروز هم در وحدت آفرین روز مسلمانان یکی دیگر می آید و به بیست و چهار ملیون آدم می گوید نفهمیده اید به کی رای داده اید بازهم آب از آب تکان نمی خورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
متاسفانه این 23.5میلیون نفهمیدن به چه کسی رای دادن
اما خدایش مطیعی این رو نگفت چرا قبل از اینکه شعر رو بخوانید قضاوت می کنید
ناشناس
Finland
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
آقای مطهری هم اگرنگاهی به سخنان رهبر انقلاب بیندازند دقیقا می بینند که ایشان فرموده اند "چرا باید برای پیشرفت ما، دستهای غربی الگو بدهند به‌صورت همین سند توسعه‌ی پایدار یا ۲۰۳۰ و امثال اینها؟"
بی خود دنبال توجیه به هر صورتی نباشید اگر واقعا بهدور از تعصبات جناحی هستید واقعیت را بگویید
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
احسن. جانا سخن از زبان ما میگویی.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
راه خطرناکی در پیش است آنها که باید اختلافات را پشت صحنه مدیریت کنند عریان و علنی به جنگ روحانی آمده‌اند
ناشناس
United States of America
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
یک انتقاد هم از این رکود موجود بکن که اقتصاد ایران را با کله فرستاده ته دره . هر چند برای فراکسیون امیـــــــــــــــــــــــد دغدغه کنسرت مختلط مهمتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
هر چيزي در جاي خود مهمه . هم توليد و مهار ركود و تورم و هم كنسرت و هم ...... چرا اينقدر تك بعدي فكر مي كنيد؟
صالح
United Arab Emirates
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
من نظر شخصیم اینه که بخش اقتصادی اشعر بد نبود... بلکه لازم هم بود... اما بخش سیاسی که مربوط به برجام میشد، مساله رو جناحی کرد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
میشه بگید همه اینها ( خوب و بدش ) چه ربطی به نماز عید فطر داره ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
بخش برجام سخن خود ظریف در تویت شون هست که رهبری هم به ان اشاره کردند
ناشناس
Canada
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
احسنت. درود بر مطهري.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
اصولگراها باری به هرجهت میخواهند و خواهند کوشید طعم شیرین پیروزی را بکام روحانی و مردم تلخ کنند و آنها به هروسیله ای متوسل می شوند و خواهند شد تا از مردم به خاطر انتخاب شان انتقام بگیرند.
علی
United Arab Emirates
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
یه کلام هم از مادر عروس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
واکنش مطهری در توهین روحانی به سپاه دو ندیدم. مطهری سنسورش فقط در مواقعی تحریک میشه که به همقطارانش توهین بشه.
ناشناس
China
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
و این رو هم اضافه کنم که منظور رهبر از آتش به اختیاری که در خطبه ها اشاره کردند شعارهای روز قدس بود نه شعر. مصادره به مطلوب نکیند. یک شعر انتقادی و بسیار زیبا.
مسیح حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
از همه میشه انتقاد کرد؟
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
مردونه فرارو هم جواب بدین هم منتشر کنین ، این بابا همونی نیست که برای آزادی بیان خودشا داره .... میکنه ؟؟ آیا میثم مطیعی حرف بد و ناحقی زده؟؟آیا میثم مطیعی توهینی کرد؟؟آیا برجام نقض نشده؟آیا برای مردم اشتغال و .... ایجاد شده؟ و هزاران آیای دیگر که این بابا و امثال شماها نمیتونین بهش جواب بدین چون حرف حق تو گوش شما نمیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
نخیر گلستان نشده میدونیم.
ولی برجام نبود نان هم نداشتیم یعنی تحریم های بدتر.
آقاجان وقتی با مذاکره تحریم برداشته میشه بده؟
اصلا عامل اینهمه گرفتاری چرا راست راست میگرده؟
کی این کشور را طی 8 سال به اینروز کشاند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
باید با این گونه موارد برخورد قانونی شود تا کسی با هر لباسی نتواند به مسئولین نظام جمهوری اسلامی توهین کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
اتفاقا بايد انتقاد به همه مسئولين نظام آزاد آزاد آزاد باشه. مشكل يه بوم و دو هوا بودنه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
محمدباقر پیشنمازی رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران و مسئول برگزاری نماز عید فطر گفت شعرهایی که این مداح خوانده با هماهنگی این ستاد نبوده و "بررسی متن سخنان مدعوان را بی‌احترامی به آنان می‌دانیم".
ولي چرا هميشه اونوري غش ميكنيد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
شهر شلوغه و هر کسی میاد برای خوش آیند کاسبان تحریم یه دمی تکون میده دیگه...
بصیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
متولی اظهار نظر در تمام امور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
ايشوم نماينده واقعي مردم هستند و بايد به همه امور حساس باشند. شما اينو نميدوني؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
ایشون نماینده مردم هست و باید از طرف موکلینش صحبت بکنه. چه اسم با مسمایی هم برای خودت گذاشتی با این سطح معلوماتت
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
چرا نگفت اون که پول و سرمایه ملت رو برد برد کجاست و چه کردید(با عوامل و ایجاد کنندگان این شرایط بد)؟ دکل ها رو برد برد چی؟ ؛ اختلاسها و دزدیها و رانتها و .... ؛ چرا این همه ضدیت با روحانی با کسی که اکثریت مردم طرفدار ایشونن؟ از این پایگاه مردمی خجالت نمیکشید ، فمن یتوکل علی الله فهو حسبه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
متاسفانه بعد از انتخابات ظرفیت دولت مردان در شنیدن سخن نقادان شدیدا" کاهش یافته مگر چه اتفاقی اتفاده که این چنین بر آشفته شده اند . صف اول نشینان که تنها شامل دولتیان نیست بلکه همه قوا را در بر می گیرد. باید اجازه داد نقد ها واعتراضات مادبانه در جامعه وجود داشته باشد
منصف
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
اينهمه مشكل بين خودمان داريم
آيا نيازي به دشمن بيروني هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
چاپ کن فرارو
من هنوز موندم این آقا چرا درباره معدن یورت زبانش نچرخید، واقعا متعجبم آدمی که برای هر موضوع و مقوله ای نظر و اعتراض داره چرا درباره موضوع معدن حرفش نیومد!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
برداشت سطحی و بی مغز از شعری پر مغز . مستضعف فکری معلومه کیه .
مسیح حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
البته نمیشه گفت «شعر» بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
اگر این حرفا آرومت میکند و میتونی باز هم به خواب غفلت عمیقی که در اون هستی ادامه بدی اشکالی نداره .آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
مخاطبت كيه داداش ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
یه تنه 40 تا کامنت گذاشتی.
پر کاریا !! نونش خوبه نه ؟ اونوقت چند؟ ساعتیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
جالبه تا صدایی از مخالفان در بیاد و انتقاد بکنند میشه وحدت شکن بعد رئیس جمهور به 17 میلیون ایرانی به فرموده رهبر انقلابی و دلسوز خشونت طلب میگه صدا از این به ظاهر روشنفکرا در نمیاد . جناب مطهری زمانی که وزیر گفت مدیران مخالف دولت حق ندارند بمانند نظری راجع به وحدت نداشتند ؟؟؟جناب عارف و دیگر فضلا چه طور ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
آقای مطهری روز روشن حرفای رهبر انقلاب رو تحریف میکنی ؟؟؟؟؟؟؟ نظر رهبر عزیز تر از جان در مورد 2030 این بود . رهبر فرمودند این سند هر چه باشد با استقلال ما منافات دارد
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
روحانی حمایت حمایت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
اولا که این انتقادها قبلا از برجام هم وجود داشت و جناب روحانی بدون توجه به نظر مخالفانشون که اتفاقا از دلسوزین و صاحب نظران هم بودند برجام رو پیش بردند و سعی کردند با هر توهین و فشاری هم که شده برجام را ان طور که به اهداف خودشون نزدیک بود پیش ببرند . پس نمیتوان گفت که برجام متعلق به همه است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
اتفاقا شعر فوق العاده ای بود مخصوصا جایی که رفتار حضرت علی با برادرش عقیل (که تازه نه این که عقیل خدای ناکرده به بیت المال دست درازی کرده باشه ) را با رفتار جناب روحانی در مقابل مشکلات برادر عظیم الشانشون مقایسه میکرد . اعلام جنگ بود دیگه نه خخخخخخخخخخخخخخخخ بزار اونا که اعلام جنگ کردن از حصر دربیان بعد شما اعلام جنگ کن ..فرارو واقعا بی اخلاقی اگر انتشار ندی
همه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
بابا امام حسین هم فرمود کسانی که نمخواهند بجنگند میتوانند به منزل خود و راه خود بروند و خود حضرت در صحرایی و جایی دیگر و در کربلا ماند و جنگید
نه اینجوری مثل اقایون که همه تو یه کشتی هستیم باید بجنگیم و تحریم شیم و ....
اقا بیایید یه همه پرسی بزارین ببینید مردم جنگ میخان یا نه؟
اگه اکثریت خواستن اقلیت یه خاکی تو سرشون بریزن اما اگه اکثریت صلح و دوستی خواستن اون اثلیت جنگ طلب ازادن مثل مرد برن تو یه جای دیگه خارج از ایران و بجنگن و هرچی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
امام حسین ع مسئله دیگریست که اصلا شباهتی با سیاست جنگ طلبی و تحریم طلبی برخی نداره.
لطفا ایشان را مقایسه نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
جناب پسر نوح در حال حاضر که در کشور ما این طوریه کاخ نشینها ظالم و کوخ نشینها مظلوم اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
و زمین خوار زمین خواهد خورد . عجب شعری بود به امید آن روز
طاها
United States of America
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
برخی آقاها و آقازاده ها از این مصرع بدجور زورشون اومده. بهانه ی وحدت شکنی میارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
برداشت از شعر دکتر میثم مطیعی
مغز کوچکان متوهم: توهین
_مردم فهیم ایران : انتقاد سازنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
مردم فهیم ایران با انتخاب احمدی نژاد نشون دادند که چقدر فهیم هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
تمیز تر از این اتقاد کنیم برادر ؟؟؟؟؟؟ رهبر انقلاب با برداشت مسخره شما و امثال شما از آتش به اختیار مجبور شدند دوباره آتش به اختیار را توضیح بدهند اگر مسضعف فکری نبودی می فهمیدی وقتی رهبری به مردمی که در راهپیمایی شعاادند میگویند که انقلابیون را مدیون نکنید یعنی حق با انقلابیون است و در واقع آن ها طلبکارند و فقط نحوه انتقاد اشتباه است و جناب مطیعی روش درست را نشان دادند فقط نباید کاری کنیم جای بدهکار وطلبکار عوض شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
آره دیگه راست میگه همون ما گلهای خندانیم رو میخوندید دیگه بردار یکم فکر کن مجبور نیستی همیشه نظر بدی گاهی هم فکر کن وقتی نماز عید فطر خطبه سیاسی داره میگی روز عید فطر جای سیاست نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
وقتی رئیس جمهور بعد از انتخابات کشور رو به دوقسمت خشونت طلب و خشونت نا طلب تقسم کرد احتمالا نظری نداشتید ؟؟؟؟ اون موقع وحدت مهم نبود ؟؟؟؟ اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید .
عارفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
افراطیان میخواهند کشور را به آشوب بکشند.برخلاف رهبری و با اسم رهبر تفرقه اندازی میکنند. بزرگان اصولگرایان بفهمند دارند چیکار میکنن.
طاها
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
چه تفرقه ای؟ به آقایون انگار خیلی زور اومده؟ انتقاد از برجام و سند 2030 و ... تفرقه است؟ انتقاد از وضع اقتصادی تفرقه است؟
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
من خودم از طرفداران آقای روحانی هستم. من متن شعر رو از اینترنت دانلود کردم و دیدم واقعا توهینی به هیچ کس نشد ولی انتقاد شد که خوب این که برای دولت آقای روحانی طبیعی است . ولی واقعا هم خودمانیم آقای روحانی هیچ وعده ای برای چهار سال دوم نداد که لااقل دلمان خوش باشد.
فرزند شهید
United States of America
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
دست حق یار و نگهدارت باشه مرد بزرگ
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
بنظرم خیلی داریم تندروی میکنیم این اشعار در یک مملکت ازاد باید باشد اصلاح طلبی یعنی همین که همه مسائل را بتوانند بیان کنند لذا این اشعار واقعا گوشزدی بود درست چرا این همه باید جبهه گیری کنیم . از الان برخی اصلاح طلبان عرصه را به بیان اندیشه اینچنین تنگ کردن درست است ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
به امام حسین صلوات الله علیه و امیرالمومنین ارواحنا فداه توهین شد این آقایون ککشون نگزید.
عکس امام خمینی رو پاره کردن عین خیالشون نبود
بعد یکی از روایات منسوب به امیرالمومنین علی السلام خطاب به والی آذربایجان به نظم در آمده و خواند شد آقایان اینقدر بهشون فشار اومد.
واقعاً فأین تذهبون؟!!!!!!!
م س
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
اولا:برجام خوب وبدش مال همه ملت است ودرراس آن روحانی وظریف .که حقا از مزایای برجام تو شعارها زیاد گفته شد ضمنا خود ظریف روح برجام وجسم برجام را به باد رفته میداند ودرجایی تحریم های امریکا را کاغذ پاره خونده وبهتره کاسه داغ تراز آش نباشیم.
ثانیا :از سیلی صحبت کردی اونم از کوخ نشین به کاخ نشین تو نقل قول از این واون رو خوب بلدیم مگه یادت رفته امام ما فرمود :من یک موی شما کوخ نشینان را با کاخ نشینان عوض نمی کنم .حتما یا امام مارکسیسم بود یا حضرتعالی وطرفدارانت کاخ نشین که به تینگ قبای شما وبعضی ها برخورده .
ثالثا:هیچکی از تحریم استقبال نمیکنه ولی وقتی سنا با توجه به برجام تحریم مجدد علیه ایران روتصویب میکنه وقرار بود برد برد باشه واین مداح عزیز تکیه برتوان داخلی داره واقتصاد مقاومتی وخود ظریف وهمکارانش نقض برجام رو زیاد میدونند باید غصه بخوریم ودنیا روتمام شده بدونیم اخوی یا بگیم بدرک ومشکل رو درون همین خانه جستجو وحل کنیم.
رابعا:در مورد2030 عین کلام رهبری در شعر این مداح اهل بیت بود .که ما خودمان الگویی مثل اهل بیت داریم ونیاز به آن نداریم . ضمنا در مورد 2030فقط همین مطلب را بدانید بس است که مفهوم خانواده که صحبت از تساوی جنسیتی میزنند اینهاست 1- خانواده ازازدواج یک زن ویک مرد تشیل میشود.2-خانواده ازازدواج دومردتشکیل میشود3- خانواده از ازدواج دو زن تشکیل میشود .آیا بنظر شما با کسانی که از اساس وطبق موازین شرعی در مفاهیم اولیه خانواده با ما مشکل دارند میتوان در کلیات به توافق رسید.ماهمه میدانیم مساوات وعدالت خوب است ولی آیاهمین مساوات وعدالت برای همجنس بازان عین بی عدالتی وضایع کردن حقوق دینی اکثریت مسلمان نیست .خداوکیلی تعجب است که فرزند شهید بزرگی چون مطهری چنین سخن میگوید ونان به نرخ روز میخوردواز اصول قطعی وثابت عدول میکند.
در خاتمه چون شما را به سبب مطهری بودن قلبا دوست دارم یادآوری میکنم رهبر بزرگوار معنای آتش به اختیار را اینچنین توضیح دادن: آتش به اختیار به معنای «کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز» است به معنای بی قانونی و طلبکار کردن مدعیان پوچ اندیش نیست.شمابزرگوار که حرف از ولایتمداری میزنی بگو به ملت کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز چیست ومدعیان پوچ اندیش چه کسانی هستند .البته همه میدانیم شعار علیه رییس جمهور بی قانونی بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
پسر نوح با بدان بنشست
خاندان نبوتش گم شد
آنهایی که دم از زنده باد مخلف من می زنند طاقت شنیدن چند بیت انتقاد مودبانه را ندارند و این یعنی مرگ بر مخالف من
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
جواب خوبی به مدعیان دروغین دمکراسی بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
اشعار حماسی و بجایی بود . به دنبال رفع مشکلات مردم باشید جمع کنید این حاشیه سازیهای کذایی را. انگار هیچ کس از اداهای اینها در سال 88 با خبر نیست. جماعت منافق و دروغگو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
موافقم
طاها
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
جدیدا تا هرکسی یه انتقادی از دولت بکنه میشه وحدت شکن. آقای مطهری! خط حرکتت با خط استاد شهید مطهری زمین تا اآسمان متفاوته. جنابان وکلای ملت! وضعیت اقتصادی کمر مردم رو شکسته. به خدا با یه نفر صحبت می کردم 3 ماهه حقوق نگرفته اونم از بزرگترین شرکت تولید کاشی در کشور. وضعیت صنعت در حال احتضاره. به فکر اقتصاد باشید. کنسرت چیه؟ اصلا میدونید بلیط کنسرت چنده؟ کمترینش 50 هزار تومن. آقای روحانی! حاشیه بسه کار کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
سلام بر میثم مطیعی . تا کور شود هر انکه نتواند دید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
با کور شدن مخالفم ولی این اشعار نور امید ماو مستضعفین وخوار چشم کاخ نشینان بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
شما مواظب باشيد كه مصداق آيه "صم بكم .... " نباشيد كه بدترين نوع كوري است.
ناشناس
United States of America
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
همه آنها که در شعار نمی خواهند کشور دو قطبی شود در عمل خلاف آن عمل می کنند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
من نمی خوام توهین کنم ولی خب یک بنده خدایی یک عده رو با این القاب صدا زد :

بی شناسنامه
بی سواد
افراطی
خشونت طلب
کاسب
کند ذهن
و ....

در جواب عرض می کنم : خودتی

فرارو ،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
خطاب به کسانی که تریبون میخواهند باید بگم عزیزان من جواب کسی که سطل زباله آتش بزند حصر است و کسی که صبر کند تریبون .بعدشم دولت و مجلس هزار تا نماینده هزار ماشالله با چونه گرم دارید که مدام دهان مبارک بازه با زهم تریبون میخواهید ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
من که طرفدار سبزها نبودم ولی خداییش دیدم قبل از منازعات این شماها بودید که درگیری را شروع کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
دنیا طلب های بی درد روزگارتان بسر امده انشاالله . اقای مطهری جزو چهار درصد هایی به خاطر دنیا حرف می زنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
برجام خوب وبدش مال همه ملت است ودرراس آن روحانی وظریف .که حقا از مزایای برجام تو شعارها زیاد گفته شد ضمنا خود ظریف روح برجام وجسم برجام را به باد رفته میداند ودرجایی تحریم های امریکا را کاغذ پاره خونده وبهتره کاسه داغ تراز آش نباشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
همیشه بعضی ها کاسه داغ تر از آش میشونند واین بداخلاقیها بیشتر وجه روحانی رو که ادعای دمکراسی داره خراب میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
در مورد2030 عین کلام رهبری در شعر این مداح اهل بیت بود .که ما خودمان الگویی مثل اهل بیت داریم ونیاز به آن نداریم . ضمنا در مورد 2030فقط همین مطلب را بدانید بس است که مفهوم خانواده که صحبت از تساوی جنسیتی میزنند اینهاست 1- خانواده ازازدواج یک زن ویک مرد تشیل میشود.2-خانواده ازازدواج دومردتشکیل میشود3- خانواده از ازدواج دو زن تشکیل میشود .آیا بنظر شما با کسانی که از اساس وطبق موازین شرعی در مفاهیم اولیه خانواده با ما مشکل دارند میتوان در کلیات به توافق رسید.ماهمه میدانیم مساوات وعدالت خوب است ولی آیاهمین مساوات وعدالت برای همجنس بازان عین بی عدالتی وضایع کردن حقوق دینی اکثریت مسلمان نیست .خداوکیلی تعجب است که فرزند شهید بزرگی چون مطهری چنین سخن میگوید ونان به نرخ روز میخوردواز اصول قطعی وثابت عدول میکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
قشنگ بود ازاین زاویه به 2030فکر نکرده بودم خداوکیلی درسته که وقتی در مفاهیم وتعاریف با دنیای غرب مشکل داریم مطمئنا نمی شود نسخه مشترک باآنها بست لذت بردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
چون شما را به سبب مطهری بودن قلبا دوست دارم یادآوری میکنم رهبر بزرگوار معنای آتش به اختیار را اینچنین توضیح دادن: آتش به اختیار به معنای «کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز» است به معنای بی قانونی و طلبکار کردن مدعیان پوچ اندیش نیست.شمابزرگوار که حرف از ولایتمداری میزنی بگو به ملت کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز چیست ومدعیان پوچ اندیش چه کسانی هستند .البته همه میدانیم شعار علیه رییس جمهور بی قانونی بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
فرارو همه نظرات رو بزار نظر من شبیه هیچکدام از نظرها نبود ولی نگذاشتی فرارو
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
نمیدانم در سایت فرارو نظراتی که برخلاف جریان همسو با تفکرات فرارویان است ، تایید نمی شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
درود بر فرارو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
از بالا تا پایین یه دست کامنت علیه مطهری گذاشتید بازم شاکی هستی!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
والا من که هرچی خوندم 70 به 30 نظر به نفع مخالفان فرارو منتشر شده بود! بد نیست یه سر به فارس نیوز بزنید ببینید درصد انتشار نظرات مخالف چطوره، زیر 5 درصد!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
راستی و چپی و میانه فرقی نداره
یادتمون باشه زندگی خیلی کوتاهه

خداوند همه ما را آدم کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
در جواب آقای مطهری که خود را پیرو ولایت میدانند وادعای آزاد اندیشی بسته به موقعیت راداردهمین بس که رهبری در مورد اشعار میثم مطیعی فرمودند: فقط آن چیزی که ما از مداحی سراغ داریم، دقیقاً همین چیزی بود که ایشان امروز (اربعین۱۳۹۰) اجرا کرد. این از معجزات انقلاب است که یک دانشجوی دکتری، مداح اهل بیت است.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
دوستان عزیز من فکر می کنم قضیه کلا یک چیز دیگه است. آقای روحانی و حشم و خدمشون تو چهار سال گذشته کار شاقی انجان ندادن. برجامشونم که کلا رو هواست. برای چهار سال آینده هم یک نگاه به این چهار سال گذشته همه چیز رو روشن میکنه. پس با یک جمع بندی ساده باید متوجه شد که کسی که کاری از دستش بر نمیاد یا زورش به ادارۀ امور نمیرسه برای توجیه خودش رو به فرافکنی و مظلوم نمایی بیاره.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
در خط اول شعر آمده است(پی اقدام تو هستند هنوز این مردم) این مداح انگار در ایران نبوده تا نظر اکثریت مردم را به برنامه های روحانی در رای گیری ببیند.او نباید از طرف مردم یا کبوتران یا مرغ و خروسها حرف بزند .خب حرفتو بزن و جرات داشته باش بگو خودم اینو میگم چکار به مردم داری عزیز.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
مدیونید اگه فکر کنید نظرات مخالفان در سایت فرارو خودجوش نیست!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
وای ازین مداحان........ به کجا باید پناه برد!
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
کلا این جماعت از همه طلبکارن. همش میگن شما بلد نیستین. دولت رو بدین دست ما. 8 سال دولت دستشون بود به قهقرا رفتیم ولی رو که رو نیست ماشالا. این جماعت همشون مغزهای فندقی و دهانهای گشاد دارن.
افسانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
خودسرهاذباید دستگیر و محاکمه شوند لطفاً نظر من را بذارید اگه ندارید معلوم میشه که دارای بازی می کنید
افسانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
خودسر ها باید دستگیر و محاکمه شوند
افسانه عاملی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
خودسرها باید دستگیر و مجازات شوند خواهش می کنم نظر من را بذارید
بینام
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
باسلام
خدا لعنت کند کسانی رو که منافق هستند و سعی در تخریب فرزندان انقلابی هستند
چرا گندهایی که خودشان زدند را با دروغ توجیه می کنند
انشاءالله سزای ایندخیانت های خود را در همین دنیا خواهند دید
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv