bato-adv
کد خبر: ۲۷۶۵۳۷
کارشناسان سیاسی در گفتگو با فرارو پاسخ دادند

نمره روحانی در سه سال ریاست جمهوری چند است؟

صادق زیباکلام به عملکرد دولت روحانی در سیاست خارجی نمریه 18.5 می دهد. او می گوید: «حوزه فرهنگی را نیز در قالب همان حوزه سیاست داخلی منظور می کنم و نمره 10.5 می دهم اما در حوزه اجتماعی اگرچه آقای روحانی دستاورد زیادی نداشته اما بر خلاف موضوع آزای زندانیان سیاسی تلاش های زیادی کرده و لذا نمره 15 می دهم.»

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
فرارو- دیروز 24 خرداد است. سه سال پیش در چنین روزی مردم با آرای خود حسن روحانی را بر مسند ریاست جمهوری نشاندند. اکنون سه سال از آن روز می گذرد. حسن روحانی و دولت وی در این مدت فراز و فرودهای بسیاری داشتند. لذا برای ارزیابی عملکرد کارنامه سه ساله دولت با چند تن از کارشناسان سیاسی گفتگو کردیم که بدانیم آنها چه نمره ای به عملکرد دولت در حوزه های مختلف می دهند. ماحصل این گفتگوها در ادامه می آید.

سیاست خارجی عالی، سیاست داخلی ضعیف
دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با فرارو گفت: «به نظر من مقدم بر هر ارزیابی عملکرد دولت یازدهم سه عامل اصلی باید در نظر گرفته شود. اول شرایطی که دولت یازدهم در سال 92 کشور را تحویل گرفت. دوم میزان اختیاراتی که دولت از آن برخوردار بود و عامل سوم هم شرایط منطقه ای و بین المللی در این مدت است.»

وی ادامه داد: «درباره عامل اول باید گفت وقتی دولت کشور را در سال 92 تحویل گرفت خیلی مطلوب و جالب نبود. درباره میزان اختیارات رئیس جمهور هم همه ما می دانیم که ساختار قدرت در ایران به گونه ای است که علی رغم اینکه قوه مجریه با رای مستقیم مردم انتخاب می شود اما اختیارات زیادی ندارد.»

وی افزود: «عامل سوم نیز مربوط به تاثیرات شرایط منطقه ای و بین المللی است که البته دولت توانسته شرایط بین المللی را در نتیجه مذاکرات هسته ای تا حدود زیادی به نفع ایران کند اما در منطقه خیلی موفق نبوده است چرا که اختلافات ما با عربستان و ترکیه بیشتر شده است.»

زیباکلام در پاسخ به این سوال که در هر کدام از این حوزه ها از بیست چه نمره ای به آقای روحانی می دهید؟، گفت: «در عرصه سیاست خارجی من نمره عالی 18.5 به دولت می دهم و 1.5 نمره ای که در این حوزه کسر می کنم به دلیل روابط ما با عربستان است که اگر توانسته بود روابط با عربستان را عادی کند قطعا نمره بیست می دادم.»

وی ادامه داد: «در عرصه اقتصاد حداکثر نمره 14 به دولت می دهم. اما در حوزه سیاست داخلی مجبورم نمره ای ترکیبی بدهم. در حوزه هایی که مربوط به آزادی بیان و مطبوعات می شود نمره 14 می دهم اما درباره آزادی زندانیان سیاسی و ادامه فشار بر مطبوعات، هنرمندان، نویسندگان و ... اگرچه خیلی در اختیار دولت نبود اما انتظار من از آقای روحانی برای چانه زنی و اینکه نشان دهد این موضوعات برایش اهمیت دارد بیشتر بود و لذا در این موضوعات نمره 7 می دهم. اما در مجموع در حوزه سیاست داخلی با احتساب میانگین این دو نمره به ایشان نمره قبولی 10.5 را می دهم.»

وی افزود: «حوزه فرهنگی را نیز در قالب همان حوزه سیاست داخلی منظور می کنم و نمره 10.5 می دهم اما در حوزه اجتماعی اگرچه آقای روحانی دستاورد زیادی نداشته اما بر خلاف موضوع آزای زندانیان سیاسی تلاش های زیادی کرده و لذا نمره 15 می دهم.»

نمره های تک رقمی در حوزه اقتصاد و فرهنگ
اما احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار و عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با فرارو گفت: «بالاخره هر فردی که پیروز انتخابات می شود باید شعارها و وعده هایی که داده است را عملیاتی کند. یکی از موضوعات مهم معیشت مردم است که اکنون علی رغم وعده و وعیدهای آقای روحانی در وضعیت خوبی نیست.»

وی ادامه داد: «موضوع بعدی عدم موفقیت در رفع رکود اقتصادی است. البته دولت در مهار تورم موفق بوده اما مهار تورم زمانی مثبت است که رونق اقتصادی وجود داشته باشد. به عبارتی در شرایط رکودی مهار تورم اصلا معنا ندارد و به صورت طبیعی نرخ تورم خودش پایین می آید و نیاز به انجام کاری نیست.»

وی افزود: «دولت یازدهم در زمینه سیاست خارجی فعال بوده اما کل مجموعه روی برجام متمرکز شده بود که هنوز افق روشنی دیده نمی شود و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند با توجه به اینکه دولت تمام تخم مرغ های خود را در سبد برجام گذاشته بود به نظر می رسد نمی توان کارنامه مثبتی از ریاست جمهوری آقای روحانی ارائه داد.»

کریمی اصفهانی در پاسخ به این سوال که در هر کدام از این حوزه ها از بیست چه نمره ای به آقای روحانی می دهید؟، گفت: «در سیاست خارجی نمره 18 می دهم. در حوزه اقتصادی نمره ایشان تک رقمی خواهد بود. در سیاست داخلی نیز نمره ایشان 12 و در زمینه فرهنگی نیز به ایشان نمره تک رقمی می دهم.»

آشفتگی دولت در حوزه فرهنگ
اما حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با فرارو گفت: «دولت آقای روحانی در سیاست خارجی دولت موفقی بوده است به طوری که در خصوص برجام و همچنین همراهی با جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم خوب عمل کرده است.»

وی ادامه داد: «در حوزه اقتصادی زیرساخت های خوبی مربوط به اقتصاد مقاومتی ایجاد شده و با توجه به شعارهایی که دولت درباره کنترل تورم و آرامش در بازار اقتصادی داده بود اقدامات خوبی انجام داده است. البته با توجه به تحریم هایی که همچنان ادامه دارد باید منتظر ماند تا نتایج اقتصادی بعد از لغو تحریم ها خود را نشان دهد که اگر با موفقیت روبرو شود می توان گفت در حوزه اقتصادی نیز قدم های موثری برداشته شده است.»

وی افزود: «اما در حوزه فرهنگی هنوز نقشه راه مشخصی از دولت مشاهده نکرده ایم و شاید مقداری آشفتگی در مباحث فرهنگی و تصمیم گیری و تصمیم سازی در این حوزه وجود دارد.»

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: «در حوزه سیاست داخلی آرامشی که در کشور ایجاد شد و تنش های سیاسی داخلی کاهش پیدا کرد یکی از اقدامات موفق دولت بود. همچنین حضور و مشارکت احزاب و تشکل های سیاسی به خصوص در انتخابات مجلس دهم کارنامه موفقی برای دولت در این حوزه رقم زد.»

وی افزود: «در حوزه اجتماعی نیز دولت مطالبات مردم را طرح کرده و پیگیر است اما اینکه چه موقع به نتیجه می رسد باید منتظر ماند.»

کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که در هر کدام از این حوزه ها از بیست چه نمره ای به آقای روحانی می دهید؟، گفت: «در حوزه سیاست خارجی نمره 18 می دهم و در حوزه اقتصادی نمره 14 را برای دولت منظور می کنم. اما در حوزه سیاست داخلی به آقای روحانی نمره 17 و در حوزه فرهنگی نمره 12 می دهم. در حوزه اجتماعی نیز به دلیل طرح سلامت و برخی مسائلی که دولت در زمینه رفاه اجتماعی پیگیری کرده است نمره 16 می دهم.»
bato-adv
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
من خودم به روحانی رای دادم ولی الان بشدت ناراحتم بخاطر کاره اشتباهی که کردم زور به اقتصاد درست کردن نمیرسه فقط بلده روزی یبار سود بانکی رو کاهش بده متاسفم واسه خودم احمدی نژاد کجایی رای ما در انتظار تو
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
نمره قبولی
همین که سرعت بدبخت شدن مردم کم کرد دمش گرم
اینایی که میان ایتجا مینالن که بدبخت شدیم و این حرفا برن تو سایت ها خودشون ابراز فضل کنن اینجا نونی براشون نداره بع همون علت که 92 بش رای دادیم 96 هم بش رای میدیم سه ساله داره سعی می کنه گتد کاری قبلی رو درست کنه هر روز یه مشکل واسش درست شد الانم که عواملی که هممون منشا مالیشونو میدونیم میان سایت ها مختلف به دروغ پراکنی و نا امیدی
مهدی مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
کاهش تورم نمره مثبت این دولته ولی...
رکود و عمل نکردن به وعده ها نمرات منفی داره
ادامه سیاست های قبلی و نارضایتی از رفاه حداقلی
افزایش هر چه بیشتر فاصله طبقاتی
نمره 8 از بیست نمره خوبی برای دولته
ناشناس
United States of America
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
خیلی ضعیف است انتظار بیشتر بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دولت آقای روحانی فقطدر سیاست خارجی یک مقدار بهتر از آقای احمدی نژاد عمل کرده(نمره14)
ولی در بقیه حوزه ها متاسفانه نمره مردودی گرفته.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳۰۳
قاسم
-
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
یک نیروی خدماتی شاغل در آموزش و پرورش هستم به لحاظ اجرای عدالت و گسترش نمره اش صفر در دنیا و قیامت را به خدا می سپاریم
مهدی
Spain
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دوستان آموزش و پرورش کل کشور را برای خود می خواهند و اگر غیر از این شود ناعدالتی است.
کارشناس اقتصاد بازار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
خالفین منتشر کنید بسم الله الرحمن الرحیم
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
تورم سال 92 حدود 45درصد هم رسیده بود این دولت به 10/5درصد کاهش یافت .آیا این عمل نیست؟؟؟
صحبت از بیکاری میکنند نرخ بیکاری دردولت احمدی نژاد 12/5درصد بود بر اساس آمار سال94 بیکاری به 11درصد رسیده آیا این کاهش را نمیبینید !؟؟؟
بهبود فضای کسب کار در دولت گذشته 154 بود در این دولت 118 آیا باز هم کتمان میکنید ؟؟؟؟
نرخ سکه در دولت گذشته به 1200000تومان رسید حالا سکه 3ساله است که زیر قیمت 1050000است آیا این ثبات را نمیبینید آن هم با وجود افزایش قیمت جهانی طلا !!!؟؟؟؟
رتبه ی اعتباری در دولت احمدی نژاد Cبود دراین دولت طبق گزارش موسسه ی اعتبار سنجی استاندارد اند پرز B+است آیا بازهم نمیبینید؟؟؟؟
نرخ دلار در دولت شما تا 4000 تومان هم رسید و این 3 سال روحانی قیمت زیر 3500تومان است .آیا این حفظ ارزش پول ملی نیست ؟؟؟؟؟
در دولت شما واردات به کشور 75%درآمد کشور بود ولی الان تراز تجاری کشور مثبت است با پیشی گرفت 900 میلیون دلار صادرات از واردات آیا باز هم متذکر نمیشوید؟؟؟؟
در دولت قبل 65درصد محصولات کشاورزی از خارج تامین میشد اون هم با تعرفه ی 6درصد ولی الان بخش کشاورزی رشد 5/4رادارد وهمچنان با وجود خشکسالی به افزایش تولیدش ادامه میدهد آیا باز متذکر نمیشوید ؟؟؟
برگردیم به شاخص فلاکت در دولت شما شاخص فلاکت 57/5بود در این دولت 21/5 آیا بازهم میخواهید حقیقت را کتمان کنید؟؟؟؟
رشداقتصادی شما 6/8- بود یعنی رکود در 3بخش اقتصادی سال 92 به 2/2- کاهش و درسال 93 با رشد 3/3درصدی و درسال 94 با رشد 1 درصدی آیا بازهم میگویید این آمار را قبول ندارید؟؟؟
درآمد را چی درآمد شما تا 960 میلیارد دلار هم رسید اما این دولت تا بهمن 94 تنها 60میلیارد درآمد داشت آیا باز هم میخواهید کتمان کنید؟؟؟؟؟

وقتی کارنامه ی قابل قبولی ندارید هوچی گری میکنید و حمله میکنید آی مردم کاری صورت نگرفته انرژی هسته ای که 150میلیارد دلار هزینه ی تجهیزش بود ((یک لامپ 100 هم برق نگرفتند ))) دادن هیچ دستاوردی از برجام نگرفتند !!!
میگویند آی مردم این دولت همه ی تولید را خوابانیده ولی با نگاه به اسناد و مدارک و همچنین تقاضاهای کمک و نامه ی صنعتگران در دولت مطبوعشان میبینیم.همان حرف کارشناسان درست است که ((دولت احمدی نژاد 50 درصد ظرفیت تولید را نابود کرد مابقی در(شرف) نابودی ))
سیاه نمایی و کتمان حقیقت با بلندگوهای زیاد حربه ی شما جماعت دلواپس است.چون چیزی برای گفتن ندارید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
آقای کار شناس اقتصاد یازار

لطفا" فیش حقوقی ات را

منتشر کن !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
نمره ایشان

در سیاست خارجی نمره قبولی

در اقتصاد زیر 10
در سیاست داخلی زیر 10
در فرهنگ زیر 10
و بقیه حوزه ها هم به همین منوال

واقعا این دولت به جز در سیاست خارجی چه تفاوتی با دولت احمدی نژاد داشته است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کارشناس اقتصاد بازار

دولت اقای روحانی دلار با با قیمت 3300 تحویل گرفت و نه 4000 تومان و شعار هم با بازگشت ارزش پول ملی و کاهش نرخ ارز بود حالا دلار چند است چقدر امار ساختگی؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کارشناس اقتصاد بازار:
خراب تر کردی برادر
کارشناس اقتصاد بازار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
چی میگی برا خودت 3300 تومن !؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خرداد ماه همزمان با رد صلاحیت آیت الله هاشمی تا 4100 تومن هم رفت بعد که روحانی رای آورد جو بازار مثبت شد و در مرداد به 3600 تومن رسید ! اگه روحانی رییس جمهورنمشد الان 7000 خوشبینانه ترین حالت بود !حالا با اطلاعات ناقصتون بگید 3300 تومن !
همین دیگه سواد که ندارید واقعیت هم کتمان میکنید ادعا هم دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
4ساله قیمت دلار ثابته هنر میخواد هنر که شماها نداشتید !
تازه با توجه به اختلاف تورم آمریکا با ایران
نرخ رشد ما
تعرفه های وارداتی ما
وسلیغه مصرف کنندگان داخلی
قیمت اصلی دلار 5000تومن است منتهی دولت روحانی علاقه دارد که قیمت را پایین نگهدارد !
ارزش پول ملی زمانی حفظ میشه که دلار قیمتش تغییر نکنه پسر جان برو یکم مطلب بخون
خطاب به کارشناس اقتصاد بازار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دوست بزرگوار اینکه ادعا میکنید تورم 45 درصد به 10 درصد رسیده نشون میده هیچی از اقتصاد و بازار نمی دونید و تحلیل تون بسیار ابکیه. میدونی چرا؟؟؟؟
میدونید تورم کی حاصل میشه؟ تورم وقتی حاصل میشه که خرید و فروش و کلا کار اقتصادی در بازار بالا باشه یعنی رکود نباشه. در ان صورته که اگر نقدینگی بالا باشه و یا پایین باعث افزایش و کاهش قیمت ها میشه.

حالا شما تصور کن وقتی کشور رو رکودی کمر شکن گرفته که تمام تولیدی ها یا ورشکسته شده اند و تعطیل و یا در آستانه اش هستند دیگه تورم معنایی نداره چون بازار راکده خرید و فروشی نیست که بخواد تورم بیاره.
تعطیل شده 15 هزار کارخانه و مرکز تولیدی تو این سه سال دولت روحانی و به قول آقای نوبخت همین الان 4 هزار واحد تولیدی به صورت کامل راکد هستند گویای هنر دولت فخیمه است که کاری رو کرده که تمام دولت ها به سرجمع نمی تونستند از پسش بر بیان
احمد رفیعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دلار 3300 تومن را ازکجا اوردی دلار تحویل به این دولت 3600 تومن بوده . در ضمن من سال 91 اسفندماه دلار 3900 خریدم .اون کاهش نرخ دلار مربوط به نتایج انتخاباته مگرنه شما عرضه ی نگهداری قیمت پوشک بچه را هم نداشتید
کارشناس اقتصاد بازار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
تورم وقتی حاصل میشه که بازار رونق داشته باشه ؟؟؟؟؟ مثل رونق 6/8- شما آفرین به تحلیل کارشناسیتون دمتون گرم کلی خندیدیم !

تورم زمانی حاصل میشه که بین عرضه و تقاضا نابرابری بوجود میادیعنی مردم برای خرید کالاها پول بیشتری تقاضا کنند
یعنی اینکه عرضه کم دارای نارسایی هایی باشه !
این تعریف افزایش سطح عمومی قیمتها هست .حالا متوجه هستی که تعریف ساده ی تورم را نمیدونی .
درسخن شما به همین نکته اشاره میکنم اگر تورم یعنی رونق الات تورم ژاپن و آلمان و آمریکا باید مثل دولت دوستتون ونزوئلا باشه !
من موندم سطح فکر مخالفین این دولت دراین است که تورم را رونق بازار میدونند ؟؟؟؟؟؟
درمورد واحدهای نیمه تعطیل آیا واحد تازه بکار نکرده دراین 3سال ؟؟؟؟؟
آیا مجوز ساخت کارگاه ها و بنگاهای اقتصادی صادرنشده در استانداری ها؟؟؟
شما ادامه بدید وتورم رابه رونق دارای کنش مستقیم بدونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
این دوستمون تورم رو رونق بازار ندونسته کارشناس بازار محترم شما خودت بی سوادی همه رو بیسواد خطاب میکنی
ایشان داره میگه تورم زمانی حاصل میشه که نقدینگی در بازار بر عرضه کالا بیشتر باشه.
الان وقتی رکود هست معامله ای صورت نمیگیره که بخواد تورمی ایجاد بکنه یا نکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کارشناس اقتصاد بازار
من خودم کارشناسی ارشد اقتصاد دارم. متاسفانه تحلیلهای شما به لحاظ مبانی اقتصادی کاملا" غلط و صرفا" متکی به آمارهایست که خود اون آمارها بلحاظ خطای محاسباتی بالا و عدم انطباق با واقعیات اقتصادی بهیچ عنوان قابل اتکا نیستند. به نظر من شما برای دفاع از یک عملکرد بسیار ضعیف اقتصادی و رکودزا راه اشتباهی در پیش گرفتی و بیشتر نتیجه عکس میگیری. اسم خودتم گذاشتی کارشناس اقتصاد بازار که بیشتر تداعی کننده بورس هست. بورسی که با محوریت قرار گرفتن در دولت فعلی و سرریز نقدینگی بازارهای جانبی اصلی ترین عامل رکود فعلیه و حالا خودش هم از آتشی که بخاطرش بر پا کردن بی نصیب نمونده و در یک قدمی سقوط شدید قرار گرفته. روزی هم نیست حقوقیها 100 تا 200 میلیارد برای به عقب انداختن بحران نریزن توش. سیاستهای اشتباه اقتصادی ابتدا اقتصاد ایران رو وارد رکود کرد که نتیجه طبعی و منطقی اون کاهش نسبی نرخ تورمه اما با تداوم رکود و سنگینی اون در حال حاضر وارد مرحله بحران اقتصادی شدیم و رکود سرسام آور که از مسکن کلید خورد و به تموم اقتصاد تسری پیدا کرد کل اقتصاد رو در یک قدمی ورشکستگی و سقوط قرار داده. اینقدر بر طبل هجوم مردم برای خرید سهام و سرمایه گذاری در بورس کوبیدن این شده نتیجش. هم بازارها دچار رکود عمیق شد هم با تسری رکود حالا بحران یقه همون سهامداران خوش خیال رو هم گرفته. حالا شما با علم اقتصادت و آمارهای واقعی و دقیقت شروع به توجیه کن.
کارشناس اقتصاد بازار
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
حاصل میشه که خرید و فروش و کلا کار اقتصادی در بازار بالا باشه یعنی رکود نباشه.!!!!
عین جمله ی ایشون است یعنی رونق نه افزایش نقدینگی !شما هم مثل ایشون درکتون پایینه
البته نقدینگی هم در این دولت 100 درصد رشد داشته ولی باز هم باعث تورم نشده
ببینید
مردم الان کالا نمیخرند ؟؟؟
اصلا میدونی این حرف شما بنا بر کشش تقاضا هیچ سندیتی نداره !
ماشالله همه ی مخالفین دولت آیکیوشون پایینه یه نگاه به کالاهای مصرفی بی اندازید متوجه میشید که در تغییرات دراین دولت نسبت به تغییرات در دولت قبل بسیار کمتر است . اگرم بخواهید لیست کالاهای مصرفی را براتون میزارم مردم در کالاهای کم کشش هیچ تغییری در مصرفشون ندادند بر اساس همون کالاهای مصرفی خانوار تغییرات کتری راشاهد هستیم !
حالا دیدید کلا همتون بیسوادید ؟؟؟
4برابر و 10برابر شدن اجناس مصرفی در دولت قبل کاملا مشهود بوده .
جوزف
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کارشناس بازار دمت گرم. خوب جوابشونو دادی. حال کردم.
ولی انتقادی که ازت دارم اینه که چرا با اینا بحث می‌کنی؟؟؟ قوم بنی‌اسرائیل رو میشه قانع کرد ولی قوم دلواپس رو نه. مثل رئیسشون می‌تونن تو دوربین زل بزنن و شب رو روز و روز رو شب جلوه بدن.
احمد رفیعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
هیچ رکودی در بازار به اون شیوه ای که شما میگید نیست !
چرا که ما شاهد فراوانی اغذیه فروشی ها و سوپر مارکتها در شهر ها هستیم این یعنی بازار مواد مصرفی و پر تقاضا در رونق است . تورم بخش اصلیش مربوط به کالاهای پرتقاضا است که یک نگاه اجمالی بی اندازیم تفاوت را در دو دولت احساس میکنیم .مثلا گوشت 3000 تومن در دولت قبل شده 30000 تومن این یعنی 10برابر !
آیا گوشت دراین دولت ده برابر شده؟
اتفاقا نظر کارشناس درسته وشما هیچی نمیدونید همچین میگویید بازار خوابیده انگار هیچ جنس و خدماتی را استفاده نمیکنید
اسفندیاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
نقدینگی بر عرضه ی کالا بیشتر باشه ؟
خب بمن بگید چرا بیشتر باشه یعنی تولید کمه که بیشتر است .
اومدی از خودت دفاع کنی خراب کردی .
همه میدونند بین عرضه و تقاضای کالا ناهمگونی بوجود بیاد یعنی مازاد تقاضا داشته باشیم باعث افزایش قیمت و تورم میشه این با یه نمودار خطی ساده هم قابل تعیین است .
ابتدایی ترین اصول اقتصاد راشما نمی دانید حالا آمدید از کارشناس ایراد میگیرید .بابا شما دیگه کی هستید ؟
متاسفانه شما دیدتون نسبت به تورم دید سطحی و جزیی است .همه روزه مردم کالاهای فراوانی را استفاده میکنند در دولت قبل که میانگین 400 تا 1000 درصد افزایش در کالاهاراشاهد بودیم تورم 45 درصد بود
آییا افزایش 400 تا 1000 درصدی دراین دولت شاهد بودیم ؟
جواب نه
حالا شما بیا بگو مازادنقدینگی برعرضه .بازار کلا خوابیده ولی اجناس چندبرابر نشدند
دکترای اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
تو کارشناسی ارشد اقتصاد داری ولی هیچی درمورد اقتصاد نتونستی به این فرد نسبت بدی جز حرفهای تکراری
من از شما میپرسم رونق مسکن یعنی رونق معاملات مسکن؟
آیادر شهر ها همه روزه تعداد خانه هایی که تولید میشود خیلی کمتر از خانه هایی که تخریب میشوند ؟؟؟
آیا مسکن به قول خودتان در دوران احمدی نژاد در رونق بود و در ظرف مدت 1سال قیمتش دوبرابر میشد این باعث شد که تورم رکودی 6/8- پدید نیاید ؟
در مورد بورس تو چجور کارشناس اقتصادی داری که نمیدونی قوانیین پرتفوی را ! آیا کسی که میاید به بورس باید در مدت کوتاه سود کند یا دید دراز مدت داشته باشد ؟
م شما عمرا اقتصادخوندید آمار مربوط به آمار جهانی است در خطای 5%! لازم نیست خود را اقتصادان معرفی کنید چون در خرداد 92 بورس تهران 57000واحد بود الان 74000 این یعنی روند مثبت منتهی از آنجا که کوچکترین علمی از اقتصاد ندارید و فقط حرفها و کلمات قشنگی استفاده کرده اید دوچار این اشتباه بزرگ شده اید .
کارشناس اقتصاد بازار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
شمایی که میگید مسکن متور محرک اقتصاده به من بگید چرا این متور محرک اقتصاد نرخ رشد 6/8-راپدید آورد؟؟
آیا معاملات مسکن دلیل بر رونق بازار مسکن است ؟؟؟؟
اصولا افق زمانی بورس درسال 91 تا 95 مثبت بوده یانه ؟؟آیا 50000واحد نشده 74000؟
سوال من اینجاست معنی رشد اقتصادی چیست ؟
برگردیم به آمار میگویید محاسبات اشتباه سوال اساسی اینجاست چرا بانک جهانی و صندوق بین المللی پول محاسبه اشتباه کردند ولی هیچ کس تو ایران نتوانسته محاسبات صحیح انجام بده؟
برادر من اسم اقتصاد را نیار اگر تولید وضعش خراب بود تو قیمت دلار نشون میداد خودش را یا اینکه درتورم البته اگر بدونی تغییرات نرخ ارز یعنی چی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دمت گرم کارشناس اقتصاد بازار جوابشون را دادی
الیاس شیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
این کسایی که از کارشناس بازار انتقاد میکردند میگفتند متن کپی میکنه کجان؟
خیلی روشن جوابتون را داده
شما برید فرق فیش حقوقی گردش مالی رانمی دونید از اقتصاد حرف میزنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دولت آقای روحانی دراصل چکیده تخصص،تجربه،مدیریت،وتوانمندی اجرایی درزمینه های مختلف بجز نظامی است(دربخش نظامی -امنیتی کلیه سرنخهای نیروی انسانی بیرون دولت است)واین تنها به لحاظ نیروی انسانی است ومنظور ابزارکارنیست واین دولت ازوجه دیگر چکیده نیروهای توانمند کلیه دولت های قبل است واین دولت باید وشایسته است که بیشترین کاراجرایی درهمه زمینه ها رادرکارنامه خودش داشته باشد ولی چراچنین نیست ومتاسفانه از برخی دولت های قبلی کم کارتراست ؟زیرا این دولت ودولت های قبل هم نتوانستند ونمی توانند کاری اساسی وبنیادین به ثمر برسانند وراز بزرگ موضوع دربیرون دولت ودردستان قدرتمند دیگران نهفته است وافسار کار دراختیار دیگرانی است که بیرون ازگود دولت نشسته اند ودولت برایشان بازیچه وسرگرمی است ومتاسفانه این دولت وارث ناهنجاری های بجامانده از سوء رفتارها وندانم کاری های دولت های قبلی نیز می باشد واین است که نمره دادن به این دولت ودیگردولت ها معنی ومفهومی بعنوان دولت واقعی حاکم بریک مملکت رانداردوخارج ازانصاف است که به این دولت نمره ردی بدهیم وبرآن مصر باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
عقل کل هایی هستن این اصلاح طلبا
فقط هم میگن حق با ماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
چند بار بگم کارشناس بودن با مدرک دکتری داشتن فرق میکنه؟
حاجی مموتی 3600 تحویل داد اونم به زور تا افتضاحش کمتر دیده شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دمت گرم کارشناس اقتصاد بازار ايولله.
بهار آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
کارشناس اقصاد بازار +++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
پرسنل آموزش و پرورش پدر مردمو درآوردند ازبس غرمی زنند باباشما که پاره وقت کارمی کنید عید وتابستان تعطیلیددیگه چی میگید؟
محمدحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
من ب عنوان ی کارمند قراردادی با 7 سال سابقه و متقاضی مسکن مهر پردیس ب ایشون مردودی میدم.
ی روز متشکرم روحانی و حالا متاسفم روحانی.
ناشناس
Iraq
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
زمین سنددار من رو هم در فاز 6 پردیس شرکت عمران داره به دستور وزارت شهرسازی بالا میکشه. بشدت از این ظلم ناراضیم
کارشناس اقتصاد بازار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
شمایی که میگید مسکن متور محرک اقتصاده به من بگید چرا این متور محرک اقتصاد نرخ رشد 6/8-راپدید آورد؟؟
آیا معاملات مسکن دلیل بر رونق بازار مسکن است ؟؟؟؟
اصولا افق زمانی بورس درسال 91 تا 95 مثبت بوده یانه ؟؟آیا 50000واحد نشده 74000؟
سوال من اینجاست معنی رشد اقتصادی چیست ؟
برگردیم به آمار میگویید محاسبات اشتباه سوال اساسی اینجاست چرا بانک جهانی و صندوق بین المللی پولو مرکز آمار محاسبه اشتباه کردند ولی هیچ کس تو ایران نتوانسته محاسبات صحیح انجام بده؟
برادر من اسم اقتصاد را نیار اگر تولید وضعش خراب بود تو قیمت دلار نشون میداد خودش را یا اینکه درتورم البته اگر بدونی تغییرات نرخ ارز یعنی چی .
واقعا اون مدرکت را از کجا گرفتی که انقدر غیر اقتصادی واز روی مباحث سایتهای ضد دولت بی منطق صحبت میکنی
توکه مدرک اقتصاد داری چرا فرق فیش بانکی وسندگردش مالی رانمیدونی ؟؟؟
چرا باید بازبان روزه دروغ بگید ؟؟؟


((فرارو خواهش میکنم این را منتشر کن))
زیر خط فقر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
نمرش از صد: صفر هم نمی باشد!!!
روحانی = فقر/گرانی/تورم/دروغ/وضعیت اسفناک معیشتی و اقتصادی/مخالفت با فرامین رهبری/سرکوب منتقد/پرداختهای چند صد میلیونی به مدیران و ...........
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
واسه تو همون محمود خوبه!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
چقدر ما مردم فراموشکار شده ایم. سایه جنگ عنقریب از روی سرمان برداشته شده است. قیمتها در بازار ثبات دارند. فراموش کرده ایم که اول هفته و آخر هفته قیمت یک بسته پنیر چقدر بالا می رفت. کمی یادآوری کنیم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
واقعا فراموشکاری تا کجا؟
گرانی؟
یادتون رفته روزی که اون یارو کشور را تحویل گرفت و تحویل داد چه بلبشویی در قیمت ها بود ؟؟

اما این سه سال ثبات قیمت ها بوده و بلکه گاه ارزانتر هم شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بزرگوار ثبات قیمت کجا بود. رکوده میفهمی رکود. وقتی چیزی خرید و فروش نمیشه ثبات دیگه معنایی نداره
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
اقا شما از کجا خرید میکنی که ارزون شده بگو مام بیایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
ایناکه گفتی مربوط به دوره محمودجانه برادر
بهاران
Finland
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
نهره آقای روحانی 19 است چون با وجود کوهی از مشکلات و آوارهای به جامانده از دولت پاک دستان توانسته به خوبی مملکت را اداره کنه
ناشناس
-
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
مشخصه يه چيزي بهت رسيده!!
يا جزء دار و دسته شي..
حالا يه نمره را حتما بخاطر دست آوردهاي هسته اي يا پيشرفت فرهنگ عفاف و حجاب بهش ندادي؟!
سارا
Finland
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بابا بی خیال اینقدر نگید دولت قبل دوبت قبل !! خسته نشدید خودتون ؟ سه سااال گذشته هاااا هنوز گیج و ویج ِ دولت قبل هست ؟ اینقدر مظلم نمایی نمی خواد که هی بگه ویرانه تحویل گرفتیم ویرانه تحویل گرفتیم می خواستی تحویل نگیری !!!! خودشونو می کشند که رای بیارند بعد که بهشون را می دیم هی مظلم نمایی می کنند که نمی شه کار انجام داد و ویرانه تحویل گرفتیم و از این دست صحبت ها . باید از جناب روحانی پرسید اگر از وضعیت ویران کشور خبر نداشتی و برای آباد کردنش برنامه نداشتی پس چرا نامزد ریاست جمهوری شدی ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
میدونید تورم کی حاصل میشه؟ تورم وقتی حاصل میشه که خرید و فروش و کلا کار اقتصادی در بازار بالا باشه یعنی رکود نباشه. در ان صورته که اگر نقدینگی بالا باشه و یا پایین باعث افزایش و کاهش قیمت ها میشه.

حالا شما تصور کن وقتی کشور رو رکودی کمر شکن گرفته که تمام تولیدی ها یا ورشکسته شده اند و تعطیل و یا در آستانه اش هستند دیگه تورم معنایی نداره چون بازار راکده خرید و فروشی نیست که بخواد تورم بیاره.
تعطیل شده 15 هزار کارخانه و مرکز تولیدی تو این سه سال دولت روحانی و به قول آقای نوبخت همین الان 4 هزار واحد تولیدی به صورت کامل راکد هستند گویای هنر دولت فخیمه است که کاری رو کرده که تمام دولت ها به سرجمع نمی تونستند از پسش بر بیان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
در سال های نود و یک و نود ودو رکود و تورم رو توامان داشتیم که حذف یکی از اونها ارزشمنده. اینکه در تاریخ اقتصاد کشور ما تورم و رونق اقتصادی همزمان بوده اند درست نیست. مثالش هم همون سالهایی که عرض کردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
درود بر آدم فهیم وعاقل
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
خیلی سخت میشه با این همه زمینه های مختلف و متفاوت یه نمره کلی داد اما اگه با شعارها و وعده های انتخاباتی بسنجیم به نظرم نمره روحانی ناامید کننده است.
خیلی!!
فریاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
روحانی همه کاره نیست دوستان کمی انصاف داشته باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
ناشناس 8:43 عزيز
اگر كاره اي نيست چرا اون همه وعده و وعيد داد؟
موسی
-
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
مگه کاریم کرده که نمره بدیم؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
خالفین منتشر کنید بسم الله الرحمن الرحیم
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
تورم سال 92 حدود 45درصد هم رسیده بود این دولت به 10/5درصد کاهش یافت .آیا این عمل نیست؟؟؟
صحبت از بیکاری میکنند نرخ بیکاری دردولت احمدی نژاد 12/5درصد بود بر اساس آمار سال94 بیکاری به 11درصد رسیده آیا این کاهش را نمیبینید !؟؟؟
بهبود فضای کسب کار در دولت گذشته 154 بود در این دولت 118 آیا باز هم کتمان میکنید ؟؟؟؟
نرخ سکه در دولت گذشته به 1200000تومان رسید حالا سکه 3ساله است که زیر قیمت 1050000است آیا این ثبات را نمیبینید آن هم با وجود افزایش قیمت جهانی طلا !!!؟؟؟؟
رتبه ی اعتباری در دولت احمدی نژاد Cبود دراین دولت طبق گزارش موسسه ی اعتبار سنجی استاندارد اند پرز B+است آیا بازهم نمیبینید؟؟؟؟
نرخ دلار در دولت شما تا 4000 تومان هم رسید و این 3 سال روحانی قیمت زیر 3500تومان است .آیا این حفظ ارزش پول ملی نیست ؟؟؟؟؟
در دولت شما واردات به کشور 75%درآمد کشور بود ولی الان تراز تجاری کشور مثبت است با پیشی گرفت 900 میلیون دلار صادرات از واردات آیا باز هم متذکر نمیشوید؟؟؟؟
در دولت قبل 65درصد محصولات کشاورزی از خارج تامین میشد اون هم با تعرفه ی 6درصد ولی الان بخش کشاورزی رشد 5/4رادارد وهمچنان با وجود خشکسالی به افزایش تولیدش ادامه میدهد آیا باز متذکر نمیشوید ؟؟؟
برگردیم به شاخص فلاکت در دولت شما شاخص فلاکت 57/5بود در این دولت 21/5 آیا بازهم میخواهید حقیقت را کتمان کنید؟؟؟؟
رشداقتصادی شما 6/8- بود یعنی رکود در 3بخش اقتصادی سال 92 به 2/2- کاهش و درسال 93 با رشد 3/3درصدی و درسال 94 با رشد 1 درصدی آیا بازهم میگویید این آمار را قبول ندارید؟؟؟
درآمد را چی درآمد شما تا 960 میلیارد دلار هم رسید اما این دولت تا بهمن 94 تنها 60میلیارد درآمد داشت آیا باز هم میخواهید کتمان کنید؟؟؟؟؟

وقتی کارنامه ی قابل قبولی ندارید هوچی گری میکنید و حمله میکنید آی مردم کاری صورت نگرفته انرژی هسته ای که 150میلیارد دلار هزینه ی تجهیزش بود ((یک لامپ 100 هم برق نگرفتند ))) دادن هیچ دستاوردی از برجام نگرفتند !!!
میگویند آی مردم این دولت همه ی تولید را خوابانیده ولی با نگاه به اسناد و مدارک و همچنین تقاضاهای کمک و نامه ی صنعتگران در دولت مطبوعشان میبینیم.همان حرف کارشناسان درست است که ((دولت احمدی نژاد 50 درصد ظرفیت تولید را نابود کرد مابقی در(شرف) نابودی ))
سیاه نمایی و کتمان حقیقت با بلندگوهای زیاد حربه ی شما جماعت دلواپس است.چون چیزی برای گفتن ندارید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
میدونید تورم کی حاصل میشه؟ تورم وقتی حاصل میشه که خرید و فروش و کلا کار اقتصادی در بازار بالا باشه یعنی رکود نباشه. در ان صورته که اگر نقدینگی بالا باشه و یا پایین باعث افزایش و کاهش قیمت ها میشه.

حالا شما تصور کن وقتی کشور رو رکودی کمر شکن گرفته که تمام تولیدی ها یا ورشکسته شده اند و تعطیل و یا در آستانه اش هستند دیگه تورم معنایی نداره چون بازار راکده خرید و فروشی نیست که بخواد تورم بیاره.
تعطیل شده 15 هزار کارخانه و مرکز تولیدی تو این سه سال دولت روحانی و به قول آقای نوبخت همین الان 4 هزار واحد تولیدی به صورت کامل راکد هستند گویای هنر دولت فخیمه است که کاری رو کرده که تمام دولت ها به سرجمع نمی تونستند از پسش بر بیان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
این امار هایی که نوشتی از کجا اوردی تلویزیون دستگاه های پاچه خوار دولتی!!!!!!!!!دولت..
ایران آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
2/5 با ارفاق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
تو که از اسمت پیداست احمدی نژادی هستی و بدجوری سوختی
ناشناس
Russian Federation
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بیست و پنج صدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
کسانی که نمره مفت میگیرن از اساتید سخت گیر دل پری دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
تو که از اسمت پیداست احمدی نژادی هستی و بدجوری سوختی... همون ایران آزاد هستی
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
اقای زیبا کلام با همه احترامی که برای شما قائلم 10.5 لایق خودت است نمره اقای روحانی بیست است
فرزند شهید
Finland
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
Iraq
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
فرزند شهید؟!
فرزند شهید
Finland
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
چرا علامت سوال؟به نظر من نمره آقای روحانی بیست هست.
یاشار
United States of America
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
نمره آقای روحانی سال 96 توسط ملت داده خواهد شد. (با انتخابات مجدد)
وطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
از لان معلومه با این حجم نارضایتی و انتقادات حتی حامیان سابق!
سید رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
من اشتباهی مثبت دادم . حداقل 70 راد در فامیل به نفع او جمع کردم اینبار رای 100 نفر را تغییر خواهم داد .
متاسفانه فریب خوردم بخاطر پشتیبانی جناب خاتمی البته از جناب خاتمی ارزده خاطر نیستم .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
فرارو امانتدار باش!

چرا بعدا (بانتخاب مجدد) را اضافه کردی؟؟!

مثبتم را پس بده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
من حتما به ایشان رای خواهم داد مطمئن باش
آرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
والا با اون ویرانه ای که روحانی تحویل گرفت نمره ش 21 باید باشه. مردم از خیلی اخبار ویرانی ها خبر نداشتن و بخاطر آرامش جامعه هم اعلام نشد . فقط خود محمود میدونه چه بلایی سر این کشور آورده.
همینکه آرامش و نظم به بازارهای مالی برگشت و حرکات هیجانی روزانه از بین رفت باید به ایشان مدال لیاقت داد.....
ناشناس
Finland
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
فقط خود محمود می دونه و لابد شما !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کجا ارامش به بازارهای مالی برگشته؟؟؟؟؟؟ این همه رکود و ورشکستگی کارخانه ها و واحدهای تولیدی رو شما نمی بینید. خوبه اقای نوبخت همین امروز اعلام کرده که 4 هزار واحد تولیدی راکد موجود است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
رکود رکود جوری رکود رکود میکنن انگار زمان اوس مموت تمام کارخونه ها صادرات به کل جهان داشتند. خب عزیزم از خبر بیخبر بودی یا تازگی خبر میخونی یکم برو تو تاریخ سالهای قبل آرشیو و ببین خبرها رو بخون تا بدونی چه خبر بوده تو مملکت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
فقط نمره ظریف بالا است. بقیه فقط صفر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
ظریف هم چنگی دیگه به دل نمیزنه...همه صفر
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
شاید با تک ماده قبول شود و از رفوزه شدن نجات پیدا کند همه چیز بستگی به عملکرد این سال اخر دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
این سال اخر چه باید بکنه جز ماست مالی و وعده های پوشالی و تو خالی
سه سال کاری نکرد این سال اخری میاد همه چی رو ماست مالی میکنه که چی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
این یه سال هم هیچی نمیشه!

فقط منفی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کی میخواد تو این یکسال اقتصادو جمع کنه؟ لابد وزیر پیری که به زحمت به دهها شرکت خصوصیش رسیدگی میکنه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
رفوزه
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
ضمن عرض سلام پیشنهاد می شود پیرو نظرخواهی از کارشناسان که کار زیبایی بود از عموم مردم نیز نظرخواهی واقعی صورت گیرد
معصومه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بهنظرمن نمره روحاني صفرهستش چون آمريکا هنوزم داره به مازورميگه در ظمن فرهگ صفر شده حجاب کم شده
ناشناس
Germany
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
ولی نمره شما در دیکته 19 است چون یک غلط بیشتر نداری!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
املای شما هم نابوده
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دورد!
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
درود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
والا محموتی میگفت چرا به حجاب گیر بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بخاطر فضای آرامی که در کشور با انتخاب ایشان ایجاد شد بنده به ایشان نمره 20 میدهم. البته اختیارات ایشان را هم باید مد نظر داشت.
ناشناس
-
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
اختيارات رياست جمهوري ۀۀۀ
واقعا محدوده..
بابا بي خيال ... تا كي ميخواين امثال مرا ار گول بزنيد..
البته با بلاهاي كه سر قشر پايين جامعه آورديد جاي بس تامل دارد كه ادعا هم داريد
وقتي وضعيت كشاورزها را ميبينم كه بخاطر منافع چند تايي مثل شما.. دارن چه زجري ميكشن از راي هاي كه بهتون داديم احساس شرمندگي ميكنم..
كه انشاء ا.. ديگه تكرار نميكنيم..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کجا ارامش در فضای کشور ایجاد شده؟؟؟؟؟؟ این همه رکود و ورشکستگی کارخانه ها و واحدهای تولیدی رو شما نمی بینید. خوبه اقای نوبخت همین امروز اعلام کرده که 4 هزار واحد تولیدی راکد موجود است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
ناشنس 11:42
این فضای آرامی که ازش دم میزنی لابد لم دادن تو یه اطاق شیک مبله زیر کولر گازی و گوش دادن به یک موسیقی آمریکاییه!!! بعدم دور دور با یه شاسی بلند لوکس تو خیابونا و شیشکی کشیدن برای جوون بیکار و بدخت ویلون. شما بجای 20 باید 1000 بدی گور ..... مردم که دارن تو این رکود و بدبختی دست و پا میزنن. برجام حفظت کنه
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
اختیارات محدود شوخیه مثلا کسی جلوی آقایون رو گرفته اوضاع اقتصادی رو درست نمیکنن
ناشناس
-
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
به نظر من بعض این آقای احمدی بودن آرامش به جامعه برگشته درست گرونی در جامعه بیداد می کنه ولی همه این بدبختی ها برمیگرده به دولت قبل بشکه 100 دلار نفت کجارفت پولهای بلوک شده کجارفت حالا گند این همه اختلاس اینم از دولت فبل پیدا شده حالا باید به ایرانی بودن افتخار کرد نه مان احمدی نژاد دست همشون درد نکنه بخصوص در این اجرای برجام ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
روحانی هر جا کم میاره میندازه گردن دولت قبل
کلا هیچ کاری جز این نداره. یه کار مثبت ازش نام ببرید که خودش بگه این دولت انجام داده
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
وزارت خارجش نمره 19 و بقیه صفر مطلق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
وزارت خارجه چی از برجام عایدش شد؟!!!! با اونهمه قهقهه و نرمش جز ذلت و خواری چی درو کردیم؟
رضا
Finland
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
نمره ظریف 9 هم نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
طرفدارای مموتی بد جوری به تکاپو افتادن اما کور خوندن چون بازم روحانی رای میاره
مهدی
Spain
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
صدا و سیما اینقدر یک دروغ را تکرار کرده که دارد به باور جامعه تبدیل می شود. ولی در واقعیت و به حق به دولت در موضوع اقتصادی و سیاست بین الملل باید نمره بیست داد. یادمان نرود که مملکت در راه قحطی بود. صف های مرغ یخ زده و برنج هندی از یادمان نرود.صف های سکه و دلار یادمان نرود....
ناشناس
-
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
يادمان نرود پولي نذاشتيد بمونه كه صف هم تشكيل بشه..
حتما خودت هم با ارفاق و ماده تبصره نمره گرفتي كه اينطور عادلانه داري نمره ميدي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
اره صف های سبد کالا در ابتدای دولتش رو هم یادمان نرود و اون حقارت تاریخی ملت!!!!!!!!
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
از نظر اقتصادی 20؟؟؟؟؟خود دولت هم فکرنکنم به خودش 20 بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
درپاسخ به ناشناس 12:11پولاروکه دلواپسا برده بودند اونم نه یه تومن دوتومن ،چندهزار میلیارد تومن
مهدی
Spain
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
صف های توزیع سبد کالا ناشی از عدم احساس امنیت غذایی ناشی از دولت قبل در جامعه بود، چرا هم اکنون هیچگونه صفی در هیچ کجا تشکیل نمی شود. درود بر دولت تدبیر و امید.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
چطوره که این نمره دادنها در دولتهای قبل نبود ؟
با توجه به عملکرد دولتهای قبل نمره ایشان از بیست کمتر نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
طرفدارای مموتی بد جوری به تکاپو افتادن اما کور خوندن چون بازم روحانی رای میاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
هيچ تغيير قابل توجهي نه تنها در وضعيت معيشت منِ فرهنگي ايجاد نكرد،‌بلكه به قهقهرا هم فرستاده شدم...
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دروغ بس است

شما همون حقت هست که یه نصف روز بری تو صف مرغ و نزدیک الله اکبر ظهر یه نصفه مرغ تحویلت بدهند
یادتون رفته صفهای وحشتناک که گاه به درگیری و زدوخورد هم کشیده میشد که سرانجامش دو کیلو نخود بود و کمی تخم مرغ

به کره شمالی نزدیک شده بودیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
ناشناس ۱۳:۳۶

شما دروغ رو بس کن این صف های طویل و با کشت و کشتار که شاهکار روحانی بود و دوستاش با اون جریان سبد کالا؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
ملت ما انتظار دارن فقط پول پارو کنند اونوقت دولت خوب میشه خب دولت قبل نفت سر سفره آورد بستون نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
احسنت به ناشناس 13:36
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
عمده ضعف روحانی اینه که جیگر نداره تصمیم های قاطع و محکم بگیره حالا چه مثبت و چه منفی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
در واقع هیچی نداره جز سرزنش کردن دولت قبل
سلیمان
-
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
نمرش منفی .من خدمتگزار آموزش پرورشم پریروز حکم جدید زدن صدوسی هزار تومن افزایش برام خورد امروز 25/3/95 دوباره نامه کاهش اومد و چهل و پنج تومن کم شد .الهی خیر نبینن .نوبخت که شب خواب میبینه فرداش میاد ملتو بدبخت میکنه .یا میره پرونده های دوره هخامنشی رو میگرده یه بندی پیدا میکنه میاد حقوقو کم میکنه .به کی بگیم فقط از اعصاب خوردی خودخوری میکنم جایی هم نمیتونیم بگیم .یا آدرس آقا رو بگید بریم خدمت ایشون به قرآن هنگ کردم .رتبه بندی رو واسه همه همکارا زدن جز نیروهای خدماتی .الان اون حسی رو دارم که یکی منو کتک زده زورم بهش نمیرسه فقط خود خوری میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
شما فرهنگی ها خفه کردین مردم و . فقط خودتون و می بینید در حالی که وضعتون از اکثر حقوق بگبرها بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
هيچ تغيير قابل توجهي نه تنها در وضعيت معيشت منِ فرهنگي ايجاد نكرد،‌بلكه به قهقهرا هم فرستاده شدم...
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
جوابت رو در بالا دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
کلا" آموزش پرورشی ها همش ناراضی هستند ما هیچ وقت ندیدیم راضی باشن...زیاده خواهن
ali
United Arab Emirates
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
2
ناشناس
Germany
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
در بخش سیاست خارجی 15 در بخش اجتماعی 5 و در بخش اقتصاد نمره صفر مناسب است.
علی
-
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کارمند آموزش و پرورش هستم به جهت عدم اجرای عدالت در امورات دلت من به آقای روحانی نمره یک می دهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
فکر کنم یه نمره ارفاقی بود والا صفرم زیادشه
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
درد شما عزیزان اموزش و پرورش چیه؟
یه بار اول سال حقوقتون زیاد میشه
یه بار هم به بهانه های نظام رتبه بندی و امتیاز و...
از اخر هم هنوز ناراضی اید؟
چقدر خوبه فقط خودتون رو نبینید
کل مردم ایران و جوانان بیکار باید جور حقوق و دستمزد شما کارمندان دولت رو بکشن که خیلی هاتون(و نه همه) ذره ای در تولید ملی نقش ندارید و فقط سرباری هستید که با تحمیل هزینه های جاری،هرسال دولت رو بزرگتر میکنید
و بخش خصوصی رو ضعیف تر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
میخواستی روز اول نری تو کار معلمی و آموزش پروری مگه نمیدونستی شغل انبیا حقوقش کمه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
واقعا مردم رو کشتید شماکه فقط صبح یابعدازظهرکارمیکنید عیدتعطید تابستان تعطیلید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
من سرمايه بردم تو بورس ولي دولت روحاني كاري كرده كه هر روز سهام ما منفي ملي شاخص با بلوك مدير بورس نگه داشته و من كه 100 درصد طرفدارش بودم جليلي برام آرزو ميشه .بدبخت شديم با بي ندبيري
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
حق امثال شما نه روحانی است نه جلیلی
بهتره تو کشوری مثل کره شمالی باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
صفر
ناشناس
-
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
منهای دو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
من سرمايه بردم تو بورس ولي دولت روحاني كاري كرده كه هر روز سهام ما منفي ملي شاخص با بلوك مدير بورس نگه داشته و من كه 100 درصد طرفدارش بودم جليلي برام آرزو ميشه .بدبخت شديم با بي ندبيري
ناشناس
Iraq
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
خوب امثال شما بجای اینکه سرمایه شونو بدن زمین و املاک که هم سودآوره هم باعث رونق بردن تو بورس بیمار مصنوعی. مدام هم انتظار دارین سهام چهار تا شرکت ورشکسته و عهد دقیانوس با گزارش عملکردهای دروغین و دست ساز عین موشک بره مریخ. خودتو سر کار گذاشتی و داری با سرمایت قمار میکنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
هر وقت پول ایران رو تقویت کرد من بهش 5 میذم
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
18
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
باریکلا حامد از طرفداری مموتی دست برداشتی یا یه حامد دیگه ای؟؟
دلواپس
Finland
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
من به روحانی نمره صفر میدم.دولت روحانی باعث شد بیکاری زیاد بشه و باعث شرمندگی بشن اا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بیکاری 12/5درصد مال احمدی نژاد بود
بیکاری الان 11 درصد است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
تعطیلی 15 هزار کارخانه تو سه سال بیکاری نمیاره؟؟ الان بیکاری بالای 20 درصد
البته این رقم بیکار شده ها هستند. اونایی که از قبل هم بیکار بوده اند اضافه میشه به این رقم
ناشناس
Iraq
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
در اقتصاد بخاطر رکود بی سابقه و خلاصه کردن کل اقتصاد در بورس و بورس بازی صفر میدم.
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کارمند دانشگاه هستم.. نمره صفر
متین
Germany
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
یه هفت هشت سالی است که هیچ تغییری در وضع معیشت مردم و اقتصاد این کشور مشاهده نشده است.
در حوزه سیاست خارجی هم اگر موفقیتی بوده بایستی زیرساخت لازم جهت استفاده از آن در داخل فراهم میشد که نشد.
در مجموع 8.75 با ارفاق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
نمره روحانی = صفر
متین
Germany
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
یه هفت هشت سالی است که هیچ تغییری در وضع معیشت مردم و اقتصاد این کشور مشاهده نشده است.
در حوزه سیاست خارجی هم اگر موفقیتی بوده بایستی زیرساخت لازم جهت استفاده از آن در داخل فراهم میشد که نشد.
در مجموع 8.75 با ارفاق
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
صفر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بستگی دارد به شخص نمره دهنده :

1- اگر این شخص جز اقشار ویژه خوار باشد یقینا" نمره آقای روحانی حداقل 17 خواهد بود.

2- اگر این شخص از مردم عادی(معلم -کارگر -دانشجو-استاد -کارمند و جوان جویای کار.....) یاشد حداکثر نمره آقای روحانی 2 (تکرار می کنم 2) خواهد بود.
ک م
United States of America
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
ویژه خوارها همراهان احمدی نژاد ان.

پول کشور رو خوردید حالا که نوندونیتون داره بسته میشه میخواین همه رو بجون هم بندازین تا از آب گل آلود ماهی بگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
احسنت به ک م
محمد
-
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
به نظر من نام این دولت را باید دولت تشویش و امید یا ترحیم امید یا تحقیر امید گذاشت
محمد
United Arab Emirates
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
تو انتخابات 92 که رای اولی بودم با اون همه وعده هایی که میدان رای خودم و مادرم رو به اسم ایشون نوشتم(پدرم در هیچ انتخاباتی رای نمیده) اما الان کاملا پشیمونم تنها ثمره ی فعالیت ایشون سیاست خارجی بود.همین و همین...هیچ دستاوردی دیگه من ندیدم از این به بعد هم در هیچ انتخاباتی رای نمیدم چون کاملا درک کردم که هیچ کدوم دلسوز مردم نیستند نه اینوری نه اونوری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
محمد جان عزیز دل این دید و دلیل شما برای دیگر رای ندادن دقیقا اصلیترین و اثرگذارترین دلیل وضعیت نابسان کلی کشور و تداوم عدم پیشرفت ماست.
محمد
United Arab Emirates
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
آهان شما میگی بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم؟اخه باور کن اعصاب ادم بهم میریزه وقتی میبینه کشوری با این همه منابع و معادن نمیتونه برای مردمش رفاه ایجاد کنه؟الان گفتن که امریکا 2میلیارد دلار از پولای ایران رو مصادره کرده همه ناراحتن ولی هیچکس نمیگه سالیانه حدود 8،9 میلیارد دلار فرار مالیاتی داریم تو ایران...جدا از اون حدود 30، 35 میلیارد دلار هم وام هایی که بزرگواران گرفتن و پس ندادن...خب این پول رو دولت چرا نمیگیره؟تواناییش رو نداره یا نمیخواد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
رای اولی جان خیلی زوده بفهمی 8 سال محمود چه خبر بوده اونموقع فکر بازی کامپیوتری بودی و فوتبال تو کوچه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
با اينكه راي اولي بودي و معلومه كم سن و سال ولي به شعور بالات تبريك ميگم
میرحسین خادمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
نمره 14
اسمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دولت صادقانه تلاش میکند.مشکلات دولت احمدی نزاد کشورو نابود کرد.
ناشناس
-
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
خود کرده را تدبیری نیست
کورکورانه رای دادید حالا گریه می کنید غلط کردیم و فلان و فلان
احمدی نژاد بد روحانی خوب آیا کارهایی که کرده مردم فراموش می کنن.
تحریم بیشتر
گرانی بیشتر
پروژهای خوابیده
حقوق های میلیونی مدیران
وزیرهای پیر ذهن و عقب افتاده
کرسنت
نیروگاه بتن خورده
هسته ای خسته شده از دست آقایان
بگم یا شرمنده شدی
کو ماهواره که بره فضا
کو شرکت های دانش بنیان
کو پروژهای که هروز کلنگ زنی می شد
کو راه های روستایی و شهری
کو اقتصاد مقاومتی که دارن با وام سر مردم شیره می مالند
کو راه آهن
کو مسکن مهر
ووووووووووووووووووو
خسته شدم دیگه ادامه دارد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
درست میگی همه اینا بر باد رفت ولی بجاش یه چیز آباد شد که ارزششو داشت اونم حساب آقایون از محل حقوق عادلانه بیت الماله که میتونن با هر ماه حقوق یک آپارتمان شمالشهر بخرن و بیشتر تو همایشهای پرهزینه قهقهه سر بدن و جوجه کباب بزنن تو رگ.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
آقای کوکو ،بنزین دوره مموتی از100تومن شد400 تومن و700 تومن ،درضمن مردم می فهمن که کارهای احمدی نژادهمش نمایش بود شرمندگی مال شماست که هشت سال مملکتوویران کردید
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
ببخشیدآقای کنعانی مقدم چکاره اند واز چی سرشان درمیادکه خواسته باشندرآی بدهند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
مثبت اشتباه بود!
سعیدجلالی
-
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دستاوردهای دولت تدبیر و امید:
افزایش بیکاری
تعطیلی مسکن
گرانی
تحریم های بیشتر
تهدیدهای مضاعف
و از همه مهمتر گشایش 100 روزه!

بی انصافید اگه کمتر از بیست بدید
ک م
United States of America
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
اینقدر آمارها دروغ بود که هیچکس نمیدونست دولت احمدی نژاد با آنهمه درآمد 500هزارمیلیارد تومن بدهکار بود
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کلا کار خاصی نکرد که بهش بشه نمره داد !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
11با ارفاق اونم از يكي از طرفداري سرسخت روحاني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
تورم سال 92 حدود 45درصد هم رسیده بود این دولت به 10/5درصد کاهش یافت .آیا این عمل نیست؟؟؟
صحبت از بیکاری میکنند نرخ بیکاری دردولت احمدی نژاد 12/5درصد بود بر اساس آمار سال94 بیکاری به 11درصد رسیده آیا این کاهش را نمیبینید !؟؟؟
بهبود فضای کسب کار در دولت گذشته 154 بود در این دولت 118 آیا باز هم کتمان میکنید ؟؟؟؟
نرخ سکه در دولت گذشته به 1200000تومان رسید حالا سکه 3ساله است که زیر قیمت 1050000است آیا این ثبات را نمیبینید آن هم با وجود افزایش قیمت جهانی طلا !!!؟؟؟؟
رتبه ی اعتباری در دولت احمدی نژاد Cبود دراین دولت طبق گزارش موسسه ی اعتبار سنجی استاندارد اند پرز B+است آیا بازهم نمیبینید؟؟؟؟
نرخ دلار در دولت شما تا 4000 تومان هم رسید و این 3 سال روحانی قیمت زیر 3500تومان است .آیا این حفظ ارزش پول ملی نیست ؟؟؟؟؟
در دولت شما واردات به کشور 75%درآمد کشور بود ولی الان تراز تجاری کشور مثبت است با پیشی گرفت 900 میلیون دلار صادرات از واردات آیا باز هم متذکر نمیشوید؟؟؟؟
در دولت قبل 65درصد محصولات کشاورزی از خارج تامین میشد اون هم با تعرفه ی 6درصد ولی الان بخش کشاورزی رشد 5/4رادارد وهمچنان با وجود خشکسالی به افزایش تولیدش ادامه میدهد آیا باز متذکر نمیشوید ؟؟؟
برگردیم به شاخص فلاکت در دولت شما شاخص فلاکت 57/5بود در این دولت 21/5 آیا بازهم میخواهید حقیقت را کتمان کنید؟؟؟؟
رشداقتصادی شما 6/8- بود یعنی رکود در 3بخش اقتصادی سال 92 به 2/2- کاهش و درسال 93 با رشد 3/3درصدی و درسال 94 با رشد 1 درصدی آیا بازهم میگویید این آمار را قبول ندارید؟؟؟
درآمد را چی درآمد شما تا 960 میلیارد دلار هم رسید اما این دولت تا بهمن 94 تنها 60میلیارد درآمد داشت آیا باز هم میخواهید کتمان کنید؟؟؟؟؟

وقتی کارنامه ی قابل قبولی ندارید هوچی گری میکنید و حمله میکنید آی مردم کاری صورت نگرفته انرژی هسته ای که 150میلیارد دلار هزینه ی تجهیزش بود ((یک لامپ 100 هم برق نگرفتند ))) دادن هیچ دستاوردی از برجام نگرفتند !!!
میگویند آی مردم این دولت همه ی تولید را خوابانیده ولی با نگاه به اسناد و مدارک و همچنین تقاضاهای کمک و نامه ی صنعتگران در دولت مطبوعشان میبینیم.همان حرف کارشناسان درست است که ((دولت احمدی نژاد 50 درصد ظرفیت تولید را نابود کرد مابقی در(شرف) نابودی ))
سیاه نمایی و کتمان حقیقت با بلندگوهای زیاد حربه ی شما جماعت دلواپس است.چون چیزی برای گفتن ندارید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
در قضیه اتمی15میدم به بقیه چیزها منفی 10 از سر این دولت زیاده.دولتی که جز دروغ و وعده الکی و حقوق های چند صد میلیونی و رانت600میلیون یورویی به خانم ستاره م و حمایت جانانه از صنعت ایران بر بادده خودرو سازی بر علیه مردم شمشیرش را از رو بسته است در کل با دولت احمدی نژاد و خاتمی و رفسنجانی هیچ تفاوتی ندارد و وجه اشتراک همه این دولتها این است که اصلا مردم و معیشت آنها برایشان پشیزی هم ارزش ندارد اومده اند که جیب خود و اطرافیان خود را پر کنند.با داشتن چنین وزیری در راس صنعت کشور باید فاتحه همه چیز را خواند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
افرادی که همینجوری نظر در می کنند
ناشناس
Finland
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
آقای به اصطلاح کارشناس اقتصادی
فقط دو قلم کار هدف مندی یارانه ها و مسکن مهر احمدی نژاد رو هیچ کدام از رئیس جمهورهای قبلی و فعلی جرأت اجراش رو نداشتن طبیعی که در این پروژه های ملی و از طرف دیگر تحریم های کمرشکن دشمنان نظام، تورم دولت احمدی نژاد بیشتر میشد. چرا میخواهید با این حرف ها سر مردم کلاه بگذارید؟
فاطمه جویباری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
فرهنگی هستم در حوزه فرهنگ صفر در حوزه مالی واقتصاد هم صفر در سال 93 بازنشسته شدم هنوز پاداش کامل رو نگرفتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
شمادرآمدنفت 140 دلاری محمود رو با30 دلاری مقایسه کن شاید بهترنمره بدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
فکر کنم اصلاحات داره پشت روحانی رو خالی می کنه...من یه نظر دادم منتشر نشده، نه خیلی خوب بود نه بد یه خاطره واقعی بود...احساسم می گه اصلاحات می خواد یه حالی به روحانی بده ببینه تو سایت هایی که همه طرفدارت بودن چه جوری نظرات منفیه...احتمالا اینم منتشر نمی شه ولی سیاست خیلی کثیفه و رسانه بازیچه ی اونه...اخلاق مهم ترین رکن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
حداقلش دارو های بیماری های سخت گیر می آد حالا به هر قیمتی نه مثل قدیم که باید جونتو می دادی تا واسه عزیزت دارو پیدا شه...
ناشناس
Finland
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بدلیل کوچکتر شدن سفره ام - و شرارت های خیابانی و گیر دادن به جوانان از دید من خیلی ضعیف .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کوچک شدن مداوم سفره من و شما یعنی رنگینتر شدن سفره عراقیها و روسها. پس اینهمه تولیدات کشاورزی که به قیمت خشک شدن چاهها و قنوات حاصل میشه کجا میره؟!
ناشناس
Germany
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
صفر مطلق در هر زمینه ای : اقتصاد ، آزادی بیان و هنر، بازسازی زیر ساخت ها ی فرسوده کشور ، رسیدگی به استانهای محروم ، بیکاری که کانون همه دردهاست ، مسائل زنان و کودکان کار و بگیر و ببندها ...
ایشان فقط وجهه خودش را در دنیا بعنوان یک روحانی ملایم، مرتب و مزین کرد !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
در هسته ای10و در بقیه چیزها صفر صفر صفر صفر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دستاوردهای ایشان بیشتر برای نظام بود تا مردم عادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بهترین کامنت را شما نوشته اید کاملا حرفتان درست است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
احسنت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
خدایی حرف از این مفت تر هم داشتیم
الان موضع نظام در برابر برجام موافق بود؟
الان نظام گفته برید پول ها رو برای بوئینگ هدر بدید؟
الان نظام گفت مسکن مهر رو متوقف کنید؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دانشجوی دکترای مهندسی صنعایع هستم نمره اقای روحانی در بخش داخلی صنعت و تجارت رو 5 میدم. بسیاری از مشکلات بخش تولید نیازی به نقدینگی و ربطی به تحریم ندارد و میشد با کاربردی کردن قوانین حل موضوع کرد. بخشی از مشکلات صنایع مرتبط با دارایی و تامین اجتماعی بو گمرک و بالاخص قوانین مرتبط و به ضرر بخش تولید بوده است اقای روحانی تقریبا اقدامی انجام نداده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
-0- تکرار میکنم -0-
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
آقای روحانی خیلی ضعیف عمل می کنه. رئیس جمهور هیچی نباشه باید مقتدر و با جذبه باشه.
احمدی نژاد حداقل کمی این خصلت را داشت.
اما در کل فرقی نمیکنه، احمدی نژاد، روحانی، .... همشون ظاهر متفاوتی دارن اما عملکرد یکی هست. عدم پیشرفت و درجا زدن.
ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
جذبه احمدی نژاد بخوره تو سرش!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
راست میگی برای اونایی که یک شبه سرمایه شون چندبرابرشد جذبه داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
جمع جبری دولت روحانی زیر ۱۰ است فقط در عرصه سیاسی میتوان نمره ۱۱ داد بقیه افتضاح است کلا ایشان مردود شدند البته احمدی نژاد یک ویرانگر به تمام معنی بود
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
منتظر نشستن و عدم برنامه داشتن برای حل مشکلات و بزرگنمایی و غلو بیش از اندازه برجام و گره زدن همه مشکلات به حل برجام و غفلت مطلق از معیشت و رفاه مردم و بی توجهی به قشر ضعیف جامعه و له شدن قشر کارمند و انداختن تمام مشکلات به گردن دولت قبل و... فکر نمی کنم نمره ای بالا تر از 4 را بشود به دولت داد .البته میانگین نمرات داده شده توسط دوستان در قسمت نظرات هم همین مقدار می شود
احمد
Finland
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دکتر روحاني 10
احمدي نژاد 0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
من نمیدونم چرا همیشه دولت روحانی را با احمدی نژاد مقایسه می کنند
یعنی هیچ استاندارد دیگه ای وجود نداره
آیا همیشه مقایسه بین بد و بدتر باید باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
بحث خوب و بد نیست. بحث اینه که روحانی در چه شرایطی دولت رو تحویل گرفت. البته خیلی ساده اندیشیه که بگیم میخواست تحویل نگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
واقعا ميتونست تحويل نگيره ساده انديشي يعني چي؟
به قول شماها احمدي نژاد هشت سال مملكت رو ويران كرد يعني آقاي روحاني به عنوان يكي از مسوولين نظام خبر نداشت؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
من نمیدونم چرا همیشه دولت روحانی را با احمدی نژاد مقایسه می کنند
یعنی هیچ استاندارد دیگه ای وجود نداره
آیا همیشه مقایسه بین بد و بدتر باید باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمد
Finland
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دکتر روحاني 10
احمدي نژاد 0
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
منتظر نشستن و عدم برنامه داشتن برای حل مشکلات و بزرگنمایی و غلو بیش از اندازه برجام و گره زدن همه مشکلات به حل برجام و غفلت مطلق از معیشت و رفاه مردم و بی توجهی به قشر ضعیف جامعه و له شدن قشر کارمند و انداختن تمام مشکلات به گردن دولت قبل و... فکر نمی کنم نمره ای بالا تر از 4 را بشود به دولت داد .البته میانگین نمرات داده شده توسط دوستان در قسمت نظرات هم همین مقدار می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
به نظر من صفر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
اقتصاد ==0

سیاست خارجی=10

فرهنگی=5

صداقت--0
بیست و سی
Finland
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دکتر احمدی نژاد بزرگ مرد تاریخ ۲۰
روحانی و کوچک زاده و رسایی ۲ جمعا با ارفاق
روزی خواهد امد که با امدن محبوب قلبها نوید الله اکبر بر جهان طنین انداز میشود و عدالت برپا میشود.صدای چلچله ها هم اکنون نوید امدن دکتر را بشارت میدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
و جیب های خالی آواز سر می دهند کجایی ای شخم زن خزانه بیا که فهمیده ایم چرا جیب هایمان خالیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
احسنت ناشناس 2:50
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
چرامثل فارسی باستان حرف میزنی ؟صدای کلاغ نویدمیدهدکه ویرانگر خواهدآمد
متین
Germany
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
یه هفت هشت سالی است که هیچ تغییری در وضع معیشت مردم و اقتصاد این کشور مشاهده نشده است.
در حوزه سیاست خارجی هم اگر موفقیتی بوده بایستی زیرساخت لازم جهت استفاده از آن در داخل فراهم میشد که نشد.
در مجموع 8.75 با ارفاق
ناشناس
Finland
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بسیار متاسفم و امیدوارم برای اینکه دوباره با اشتیاق برویم سر صندوق رای کاری انجام شود . واقعا مدیران اقتصادی و همینطور در حوزه جوانان دولت اقای روحانی کارنامه بسیار ضعیفی دارند اون از تالار شیشه ای - و برخورد با جوانان و خودرو ها و رکود و و و ... هر چی هم من هم قبول دارم اما تاکی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بهتره یه خبرگذاری .
یه کارنامه درست کنه و بیاد بین مردم .(امار گیری ) خیلی سریع اصلاعات خوبی بدست میاره که نظر کل جامعه میتونه باشه .
کوروش
United States of America
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
سیاست خارجی: 17
سیاست داخلی: 15
پیگیری مطالبات: 12
اقتصاد: 15
حوزه فرهنگ و هنر: 12.5
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
من قصد دفاع از روحانی رو ندارم و اصلا بهش رای هم ندادم
حتی انتخابات مجلس هم رای ندادم
خدا رو شاهد میگیرم که متاسفانه باوجود لیسانس با معدلی خوب، بیکار هم هستم و شغلی ندارم
ولی واسم جالبه که حافظه بعضی از مردم ایران چقدر کوتاه مدته
فقط سه سال گذشته ها! از اخبار اختلاس های روزانه و دلار لحظه ای که بگذریم،یادتون رفته امروز میرفتید پنیر می خریدید و فردا با قیمتی بیشتر همون رو اما با آب بیشتر و پنیر کمتر میخریدید؟ یادتونه تا یه جا مرغ پونصدتومن ارزون تر بود چه صفهای طویلی تشکیل می شد؟ یادتونه هرروز یه گروه از تولیدکنندگان محصولات مصرفی اعلام گرانی میکردند و هیچکس زورش نمیرسید؟
یادتونه برنج هندی رو بخاطر دانه بلندبودن و پرحجم شدنش بعد از پخت میخریدید با وجود اینکه میدونستید احتمالا سمی هست؟
نکته دیگه تو این کامنتا اینه که جالبه همه هم فقط حقوق و دستمزد خودشون رو میبینن و چون مثلا 40هزارتومن اضافه یا کم شده میگن نمره روحانی بیست هست یا صفر!
روحانی بیست نیست...در شرایطی متفاوت روحانی انتخاب دهم هم نیست!
ولی سوال اینجاست که آیا شما شجاعت ایجاد اون "شرایط" رو دارید؟
اگر نه پس به همین عاقل ترین سیاست مدار موجود رضایت بدید که این عاقلانه ترین کار خواهد بود
و در اخر اینکه واقعا جای تاسف داره این کامنتها رو میخونم برای اینکه مثلا قشر تحصیلکرده ست که به نت دسترسی داره و میاد همچین نظرات کوته بینانه و تک بعدی رو میذاره
سجاد
United Arab Emirates
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کاملا درسته ،مردم ایران فراموش کارن! ولی روحانی جرات انجام کارهای بزرگ و تصمیم های قاطع رو نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
توي اين دولت ديگر كسي اختلاس نمي كند هر چي بخوهند بردارند مي نويسند توي فيش و هر ماه 300 ميليون توي جيب مبارك مي گذارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
آفرین گل گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دموکراسی همینه! برای بهبود شرایط از راه دموکراسی زمان طولانی لازم است. و ما هم راهی جز این نداریم. اینجا خاورمیانه است و ما در دل خاورمیانه لااقل امنیت داریم. یه نگاه به دور و برتون بندازید . اگر روحانی رئیس جمهور نبود الان معلوم نبود با کی درگیر جنگ بودیم؟! با وجود نهادهای قدرت در ایران ما باید شکرگذار باشیم. هرچند اگر چهاردهه پیش مسیر دیگری رو انتخاب میکردیم الان حداقل مالزی بودیم! پس فراموشکار نباشیم دوستان!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
ناشناس 17:03 عزيز
شما قسم خوردي من هم سوگند ميخورم كه به احمدي ژاد راي ندادم ولي اگه تورم وحشتناكي هم اتفاق افتاد كه البته افتاد تو چهار ساله دوم احمدي نژاد و زمان تحريم بود الان هم شب دراز است و .... تو دولت اصلاحات هم دلار سيصد تومني سال 76 شد نهصد تومن تو سال 84 قيمت مسكن و مابقي كالاها رو هم خودتون ميتونيد دربياريد منتها تو دوره احمدي نژاد يك شبه اين اتفاقات افتاد و الان به قول دولتمردان با شيب ملايم...! پس از نظر من خيلي فرق نميكنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
خرداد بیاد نمرشو میدیم
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
با آمار و ارقام چیزی حل نمیشه. اون چیزی که واقعیت جامعه است اینه که ایشون کاری نکرده در زمینه اقتصادی و اشتغال. مطمئن باشید ایشون دور دوم رای بیاره یارانه را هم قطع میکنه این بار اگه قطع نکرد به خاطر ترس از ریزش آراش بود.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کسی که یارانه رو قطع کنه، بی شک بیشترین خدمت رو به کشورش می کنه، واقعا امیدوارم روحانی یکبار دیگه رای بیاره و مرد این کار باشه و یارانه ها رو قطع کنه تا کشور نفس بکشه...
ناشناس
Iraq
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
ناشناس بنفش 19:37 چطور برای یارانه حقی مردم پول نداره اما برای پرداخت حقوقهای چند صد میلیونی که مجموعش خیلی خیلی بیشتر از یارانه هاست پول داره؟ جمعش کنین بی مروتهای بی انصاف. بیت المالو غورت دادین درسته. 96 داریم براتون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
11
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
این مقاله به کل مغالطه آمیز است چرا که این اتتخابات است که رئیس جمهور را مشخص میکند و قانون انتخابات نیز مقایسه ی نسبی کاندیداها نیبت به یکدیگر است.

کاری که این مقاله میخواهد انجام دهد مقایسه ی یک کاندیدا با کاندیدای فرضی ایده ال در ذهن عموم است که مشخصا هیچ کاندیدای حقیقی نمیتواند در برابر کاندیدای ایده ال ذهنی پیروز شود یا چیزی برای گفتن داشه باشد.

اثری که این متد دارد ناامید شدن طرفداران تمام کاندیدا های حقیقی است و عملا ممکن است باعث کمک به کاندیدایی شود که رای کمتری دارد.

طرف از نمره ی روحانی نا امید میشه و دیگه رای نمیده وو با این کارش ممکنه باعث به قدرت رسیدن کسی بشه که نه تنها نمرش از روحانی کمتره بلکه مسیرش به کلی نادرسته!

اینطوریه که فقط درجا میزنمیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
بهترین نظر...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
واقعادرسته .ممکنه عملکردروحانی خوب نباشه ولی رای دادن به احمدی نژاد معادل ازچاله توی چاه افتادنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
عالی بود من به آقای روحانی رای میدم زیرا فریب امثال طرفداران و جیره خواران احمدی نژاد را نمیخورم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
اکثرا بهش نمره پایین دادن
حالا سینه چاکان دارن براش یقه جر میدن.بله قبول اشتباهات براشون سخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
فرارو جان اگه میخواید از روحانی عبور کنید خب صریح بیاید بگید.دیگه چرا اینقدر مطلب رو میپیچونید!؟الان چند وقته فقط دارین نظرات انتقادی علیه روحانی میزنید.خب یک کلام بگین دیگه حاضر نیستید پای روحانی هزینه بدین و خلاص!
ناشناس
Iraq
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
مگه فرارو حقوق بگیر توئه که بهت فشار اومده؟ خوب داره نظرات همه طیفها رو منعکس میکنه. حالا حرف حق بدجور تلخه اون یه مقوله دیگس
irani
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
روحانی مچکریم.19
ناشناس
United States of America
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کابینه فرتوت
ادم غیر قابل انعطاف
وارث خرابیهای دولت قبل
منفعل
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
نمره دولت : تقریبا هیچ
پرویز
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
مردودی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دولت باید وزارت خارجه را بازسازی کند و نیروهایش را گسترش بدهد نیروهایی که منشا اثر باشند برای اغتنام فرصت های بازرگانی و تجاری خارجی
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
نمره دولت روحانی به هزاران دلیل باید بیست باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
یه دلیل که صفر بشه تعطیلی 15 هزار کارخانه و واحد تولیدی و بیکار شدن هزاران نان آور خانواده هاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
دولت فعلی خالی بنده !!!
اینهمه گفتن برجام برجام ؛ نمیدونم تحریمارو فلان میکنیم ....
همش دروغ ؛ رکود داره پدر ملت و در میاره ، دولت همه چیزو بسته و مشاغل تقریبا تعطیل شدن !!!
ملت ما هم مثل کپک سرشون تو برفه ، احساسی نظر میدن ولی خودشونم میدونن بدبخت شدن ولی انکار میکنن ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
فقط ظریف و وزیر بهداشت نمره خوبی دارند اقتصاد زیر صفر
ناشناس
Iraq
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
درست میگی. حقوقهای نجومی به مدیران و پزشکان بیمارستانها بسیار درخشان بود. دمش گرم
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
همه‌ی ما آخوربین هستیم. دلال و بنکدار و بساز بفروش عاشق تورم، بازنشسته و کارمند و معلم عاشق افزایش حقوق، مستضعف و ندار عاشق کمیته امداد و یارانه و سبد کالا. هیچ کدام هم نمی‌ندانیم که با پر شدن آخور ما کاهدان کشور باید خالی شود. الحق که سزاوار همون محمود هستیم که بی مهابا آخور همه را پر می‌کرد.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
وزارت خارجه 8 بقشم که نمره ندارن چون کاری نکردند یا شایدم کردن ما ندیدیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
5 سال پیش تماس تلفنی مسئولان ایران و امریکا گناه کبیره بود ولی الان دیدار مستقیم به یک چیز روزانه و عادی تبدیل شده پس در سیاست خارجی کاملا موفق بوده ولی در اقتصاد و سیاست داخلی زیر 10
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
این روابط چه تاثیری در کشور ما داشته؟؟؟؟؟ هر چه اینا با روی خوش جلو میرن و امتیاز بیشتر میدن اونا با چماق تو سرشون میزنن و امتیاز بیشتر طلب میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
از اول هم نباید به روحانی اعتماد میشد
عارف رای داشت و دارد
بهترین کاندیدا از نظر من برای 96 سید محمد خاتمی یا فردی نزدیک به ایشون(بخوانید سید حسن عزیز) است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
نمره دولت روحانی با حداکثر ارفاق 5 است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دولت روحانی یه شعارهای دیگه ای به جز اقتصاد داد که رای آورد و به هیچ کدوم عمل نکرده و نمره اش 10 از 100
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دولت روحانی تنها کاری که کرد بخش محدود ی از تحریمها را برداشت تا پول کافی برای سفر های خارجی و واردات کالای مصرفیشان را تامین کند. در ضمن در این میان تصمیم را روحانی نگرفته و ایشان فقط محلل هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
با توجه به مشکلات باز مانده از دولت قبل 20
من یک فرهنگی هستم با سی سال سابقه دو سال است که حقوقم به آخر ماه می رسد.
بعضی ساده لوهان گرانی را با تورم اشتباه می گیرند. آیا هیچ دولتی توانسته کالایی را ارزان کند ؟
همین که قیمت ها ثابت مانده کفایت دولت را تایید می کند. نرخ ارز -سکه بنزین -مسکن- و...
انصاف داشته باشید و از خدا بترسید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دلواپسا انصاف ندارند چون منافعشان دردولت محمودتامین است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
در سیاست خارجی 17 در سیاست داخلی 10
اقتصاد 9 ، فرهنگ 15 ، آزادی بیان 10 ،
در کل 10
کوروش
United States of America
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
اقای زیبا کلام گفتند: «1.5 نمره ای که در این حوزه کسر می کنم به دلیل روابط ما با عربستان است که اگر توانسته بود روابط با عربستان را عادی کند قطعا نمره بیست می دادم.»
این خیلی حرف منطقی نیست چرا که دولت تمام تلاششو برای عادی سازی روابط انجام داد و دلیل اصلی از بین رفتن روابط هم حرکتی بود که از درون قسمت اصولگرا - افراطی حکومت با حمله به سفارت عربستان شروع شد و ربطی به دولت نداشت از نظر بنده.
البته اینم باید در نظر گرفت که به هر قیمتی نباید با همه به نرمی برخورد کرد، جواب «های» چشم نیست! اینکه به هر قیمتی ما دنبال ایجاد ارتباط باشیم یعنی پایین اوردن شان دیپلماتیک کشور.
اینو هم باید در نظر داشت که عربستان متحد ما نیست یعنی به هیچ قیمتی نمیشه عربستان رو مثل عراق و کشورهای دیگه منطقه متحد خودمون کنیم در شرایط فعلی البته، پس از نظر استراتژیک کمک چندانی به ثبات ما نخواهد کرد.
از طرفی من فکر میکنم روابط فعلی ما با عربستان به نفع ایران و به ضرر عربستان هست کافیه کمی به امارها نگاه کنید و ببینید چه سرمایه ای از طریق توریسم اسلامی یا زیارت از مملکت خارج و به جیب اعراب ریخته میشه. کافیه کمی به امار صادرات و توریسم از ایران به عربستان و برعکس توجه بشه تا فهمید در وضع کنونی چه نوع رابطه ای بین ما و عربستان خوشاینده.
جلوی خروج سرمایه از مملکت به بهانه حج رو فقط با شرایط فعلی میشه گرفت! ما نمیتونیم مردم رو مجبور به نرفتن به حج کنیم ولی خیلی «شیک و مجلسی» به اصطلاح میشه اینطور جلو این خروج سرمایه رو گرفت!
شاید یکی از دلایل ثبات و نزول تدریجی دلار روابط کنونی با عربستان باشه چراکه ارز زیادی برای حج توسط ایرانیان خارج میشد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
از درون قسمت اصولگرا - افراطی حکومت با حمله به سفارت عربستان شروع شد؟؟؟؟؟؟؟؟

دمت گروم داش کوروش با این منطقت..... مثل اینکه یادت رفته جنایات سعودی ها رو طی سال اخیر دولت روحانی
. تجاوز به نوجوانان ایرانی در جده
. فاجعه منا و کشته شدن حجاج ایرانی
. ویزا ندادن وزیر امور خارجه ایران و دولت رو عربستان بعد از قضیه منا و ده هامورد دیگه....

با این اوصاف دولت ما فقط دیپلماسی خنده رو در پیش گرفته . یکی از این موارد در دولت احمدی نژاد اتفاق می افتاد زندگیشو به اتیش میکشیدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
صفررررررررررر
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
صفر مطلق
ناشناس
United States of America
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
20
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
نمره آقای روحانی با توجه به سدهای مقابل ایشان 17
amin
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
بنده کارمند دانشگاهم .نمره آقای روحانی از نظر من 3 است و نمره آقای احمدی نژاد 18 .از زمان روی کار آمدن این دولت سفره های ما کوچکتر شد و نزد خانواده شرمنده شدیم. انشالله در انتخابات بعدی به آقای روحانی رای نخواهم داد.
تحلیلگر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
اگر وضع خوب شده از سفره ها پیداست از بیکاران پیداست از اینکه همه از بیکاری اطرافیان رنج می برند پیداست ما برای خود هیچ نمی خواهیم برای فرزندان بیکارمان فکری کنید هیچ امیدی نداریم
ناشناس
Germany
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
به نظر من این نظر سنجی اصلا" درست نیست بایستی مقایسه نمره بین احمدی نژاد و این دولت صورت میگرفت آنوقت معلوم می شد این دولت نسبت به احمدی نژاد چند می گیرد.
داخل جهنم یک دفعه وارد شدن به بهشت دور از عقل و انتظار است .
عادلانه این است که ببینیم چه موقعیت ها و درآمدهایی و فضایی دست این دولت بو ده و ازکدام ناکجا آباد ما را به این مرحله رسانده است.
اگر جلیلی می آمد ما به کجا می رفتیم؟
ونزوئلا راه چاوز را ادامه داد و فردی کپی چاوز زمام امور را در دست گرفت حالا تورم رااز30درصد به 2000درصد رسانده است.
علی
United Arab Emirates
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
با توجه به وضعیت کلی منطقه خاورمیانه و اوضاع کشوری و با توجه به دلواپسی دلواپاسان ( منافع شخصی و جناحی )قدرتمند داخلی لام است ملت ایران برای یک بار هم که شده در تاریخ این کشور باید از اقای روحانی حمایت کنند تا در اینده پیش فرزندان خود شرمنده نگردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
ظاهرا شما هم از این ور دلواپسید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دكتر رو حاني نمره اش را از مردم سال بعد سر صندوق مي گيرد. دور قبل مرزي راي آورد توي دور بعد بعيد است كه با 2 مردود نشود، چون اغلب مردمي كه با ايشان راي داده اند هم امروز در صف نارضيان جدي از اين دولت هستند. دولت اگر فكر مي كند با يك برجامي كه مردم هيچ اثري از آن در زندگي خود نديده اند مي تواند رضايت مردم را كسب كند بشدت اشتباه مي كند. سبد خالي برجام و برخورد بد آمريكايي ها با آن و خالي ماندن دست دولت عليرغم امتيازات زيادي كه به غربي ها داد خودش وزر و وبالي جدي براي دولت خواهد شد. مردم هيچ بهبود و تغييري در شرايط زندگي خود نمي بينند و هر روز قدرت خريدشان بصورت كاملا محسوسي كم مي شود. در اين شرايط مديران ارشد دولت هم ب حقوق هاي چند صد ميليوني صفا مي كنند و مشكلات جامعه را اصلا حس نمي كنند و برعكس براي خدماتي كه نمي كنند كلي هم منت سر مردم دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
آقای روحانی در سال 94ازبین 16 نفر دوم شد
خیلی زود آلزایمر گرفتین
حامیان محمود هم که اصلا رای نیاوردن چرا اینقدر دروغ میگین. کاش تو سایت دروغ سنج بودتا هرکی دروغ نوشته رسوا بشه.سه ساله قیمت ارز تکون نخورده .احمدی می گفت خاتمی ارز 800تومانی رو گرون میده ارز 600تومان بیشتر نمی ارزه اونوقت خودش قیمت ارزو کرد3500نومان.
اینایی که مخالف این دولتند یا غرض دارند یا بی اطلاعند.اگر غرض دارند که هیچ اگر بی اطلاعندبا همین اطلاعات مختصر من آگاه میشن
علی
Finland
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
من در سیاست خارجی نمره 18 می دهم. در حوزه اقتصادی نمره ایشان منفی است. من به ایشان رای دادم من رییس ستاد جوانان یکی از استان های روحانی بودم من از سال 76 اصلاح طلب هستم و همیشه در انتخابات های ریاست جمهوری در ستادهای اصلاح طلب ها در استان سمت داشتم آقایان راست می گویند مهار تورم زمانی معنا دارد که رونق اقتصادی وجود داشته باشد وگرنه در شرایط رکود تورم به خودی خود مهار می شود همین رکود اقتصادی در انتخابات سال 96 پاشنه آشیل آقای روحانی خواهد شد من که اون موقع نیستم چون اگر وامم پرداخت نشه به خاطر چک برگشتی به احتمال قوی هفته آینده میرم زندان مغازه و زندگیم هم از هم خواهد پاشید فقط به خاطر رکود اقتصادی ، شما ها بیشتر واحدهای صنعتی و تولیدی ها رو می بینید که ورشکست شدن بیاین کف بازار تا نشونتون بدم مغازه ها و تجار خرده پایی رو که هر روز ورشکست میشن و مغازه رو جمع می کنن بیاین نشونتون بدم زندگی هایی رو که از هم پاشید به خاطر مسایل اقتصادی هیچ کورسوی امیدی هم وجود نداره و این سیر نزولی اگر همینجور ادامه پیدا بکنه فقط باید دعا کنیم هرچه زودتر آقا امام زمان ظهور کنه وگرنه ..........
ناشناس
-
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
رئيس جمهور كارش اجراي قوانين و مصوبات مجلس هست
نمره به روحاني يا احمدي نژاد بديم !!!؟؟

در واقع نمره به مجلس و مصوبات ان بايد داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
مصوبات مجلس ایرادی نداره. بهترین مصوبات تاریخ و دنیا رو هم داشته باشیم یه قوه مجریه ای باید باشه که کفایت اجرای اونا رو داشته باشه که این دولت نداره
555
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
با این وضعیت بد اقتصاد در کشور در تمام حوزه ها بدون برو برگرد =0=
بهار آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
چقدر نظرات عزیزان فرهنگی جالبه . من وافعا متعجبم از قشری که باید عمیق ترین نظرات و وسیع ترین دیدگاهها را داشته باشند برای نمره دادن فقط نگاه به شرایط حاکم بر خودشان میکنند و لاغیر ! در حقیقت یعنی بسیار عوامانه .

ضمنا از نظر من نمره روحانی در مقایسه با شرایط کلی مملکت قابل قبول است ولی در مقایسه با وعده های انتخاباتی خودشان متوسط .
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
واقعا این آمار بیکاری رو از کجا میگیرن. من هر خانواده میشناسم جووناشون بیکارن. اکثر دوستامم بیکارن، بقیه هم از روی اجبار ارشد و دکترا میخونن تا نگن بیکاره وبرخی هم برای ماهی پونصد هزار تومن ازشون بیگاری میکشن.
درسته فقط تقصیر روحانی نیست ولی هر روز وضعیت مملکت بد و بدتر میشه ولی برای این مشکل روحانی هم با کمال احترام کاری نکرده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دقیقا. طی سه سال اخیر 15 هزار کارخانه و کارگاه تولیدی تعطیل شده. فکرشو بکنید چه تعداد نیروی شاغل در سال های قبل از این حالا به جمع بیکارها اضافه شده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
جمله اول
"دیروز 24 خرداد است. " اشتباهه
"دیروز 24 خرداد بود. " درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
در کل به نظر من مهمترین کار دولت روحانی بازگردانی آرامش به جامعه بود
واقعا دولت احمدی نژاد مملکت را به لبه پرتگاه رساند و مملکت در حال فروپاشی بود
هر چنذ ضعف های زیادی هم دارد
در مجموع خیلی بهتر از احمدی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
کدوم ارامش رو به جامعه برگردونده؟؟؟ هر روز چند کارخانه تعطیل میشن و خانواده ها استرس بیکاری رو هر روزه و هر شب با هر لقمه ای که می خورند حس میکنند. این شد آرامش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
درپاسخ به ناشناس 10:59 :این مشکلات مربوط به یکسال ودوسال اخیر نیست .مسبب بخش عمده اش دولت پاکدستانه که پول ملی رو بی ارزش کرد وتورم وحشتناک به جامعه تحمیل کرد.واقعادوره احمدی نژاد آرامش بود ؟هروز یک بخشی رو متلاطم میکرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دقت کردین معیار سنج این مردم فیش حقوقیشونه.... یعنی دریغ از دو زار فکر عمیق در مورد شرایط گذشته و حال کشور .....روحانی پر اشتباه..قبول ولی کی بهتر بود؟ احمدی بیاد که رسما عراق و سوریه شدیم .... داستان بد و بدتره..قبول کنید....خوب هم که اجازه رییس جمهور شدن نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
احمدی که بود 8 سال باج به دولت های غربی نداد چه کار تونستن بکنن؟؟؟؟؟ جز تحریم و تهدید که در همین دولت هم هست. اقلا عزت و شرف مون رو نگه داشت.

الان قلب راکتورهای هسته ای با بتن صاف شده کلی امتیاز به غرب داده شده و صدها مورد دیگه مثل فاجعه منا و تجاوز به نوجوانان ایرانی در جده و... اعتبار پاسپورت ایرانی که کمتر از کشورهایی درجه چندمه و...
کورش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
خطاب به ناشناس 10:58-
احمدی نژاد عزتمونو نگه داشت؟؟؟؟؟؟
اه راست میگی در برابر خارجی ها نگه داشت.... اما وضع کشور رو به جایی رسوند که بیشتر طبقه متوسط جامعه وارد طبقه فقیر شدندو متاسفانه و ظلم و فساد و فحشا هم روز به روز بیشتر شد. و متسفانه عزت داخلیمان کلا صفر شد......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
واقعادرسته اماکو لحطه ای فکر؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
نمره روحانی با توجه به شرایط بالاست و درواقع شاهکار کرده که با وجود کاهش شدید قیمت نفت و هزار مشکل باقیمانده از دوره قبل باز هم وضعیت را تثبیت کرده، تورم را پایین آورده، مسأله هسته ای را حل کرده، حالا یه عده نیروهای سایبری میان زیر این خبرها را کامنت بارون میکنن علیه روحانی ولی فکر نکنن مردم نمی فهمن همه اونایی که 1- از برجام انتقاد میکنن 2- میگن نمره روحانی صفر مطلق بوده، از این دسته کامنت گذارای مواجب بگیر هست. حالا یه نگاه بندازید در کامنتای همین جا چه درصد زیادی جزو این دسته حساب میشن. افراطی ها به توصیه زعماشون به اهمیت فضای مجازی پی بردن و شدید دارن روش کار میکنن که روحانی را خراب کنن فکرشو بکنید مردم طرفدار دولت تفننی کامنت میذارن ولی این عده صبح تا شب وظیفشون اینه و بابتش پول میگیرن تفاوت تعداد کامنتای له و علیه دولت در همین نکته اس.
محمد
United Arab Emirates
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
عملکر دولت قابل تایید است اگر چه افراطیون رانت خوار و دلواپس سه سال است با دولت و ملت عناد ورزی میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
مردم رو افسرده کرده
هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دوستان باید انصاف داد .وجدانا کدامیک از اون کاندیداهایی که داشتیم بهتر از روحانی می تونست دراون آشفته بازار عمل کنه ؟ متاسفانه ما ایرانی ها حافظه ضعیفی داریم .چه مصیبتها که دراون دوره نکشیدیم .ازسایه جنگ وتحریم گرفته تا وضع آشفته بازار وگرونی وتورم 300درصدی .خدا روشکر میکنم که درانتخابم اشتباه نکردم وازنظر وجدانی هم راضی هستم اگر عزیزان انگ وابستگی به دولت وپرشدن جیب رو نزنند .خداییش دراین دولت هم مثل دولت قبل هیچ چیزی به من کارمند ساده نرسیده ولی همچنان امیدبه خداوند وسیاست های این دولت دارم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
نمره روحانی در سیاست خارجی با توجه به کارشکنی های تندروهای داخلی و خارجی ۱۸ ، و در مورد سیاست داخلی و خصوصاَ احقاق حقوق شهروندی و برقراری آزادیهایی که با همین قانون سرو دست شکسته فعلی میتوان درخواست داشت زیز ده میباشد. شاید ایشان برای خود اولویت بندی هایی دارد ولی هر چیز به جای خویش نیکوست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
از نظر من تا اونجا ک یادمه دولت رفسنجانی اواخرشو به یاد دارم دولت خاتمی احمدی نژاد و الان روحانی از نظر من نمره همه اشون مردودیه چون من تغییر محسوسی در زندگی خودم خانواده ام و اطرافیانم حس نکردم همون درجایی ک زمان رفسنجانی میزدیم و هشتمون گرو نهمون بود الانم همونیم و البته بدتر ! چون اون زمان بچه تر بودیم یه امیدی به اینده داشتیم ولی الان تو همون اینده ای هستیم ک با چشمامون دیدیم تخریب شد عدم امنیت شغلی و ثبات شغلی عدم کارامدی بیمه ها چ در زمان کار چ بازنشستگی نداشتن مسکن و درامد مکفی ! توی کل این دوره ها وجود داشته

فقط و فقط جو روانی یه مدت مردم رو امیدوار نگه میداره تا 8 سال تموم میشه و باز مردم امیدوار میشن به دوره بعد و نفر بعدی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
در یک کلام افتضاح
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
نمره آقای روحانی نمره قبولی است
به دلایل زیر
تنش رو از فضای سیاست خارجی دور کرد
سرعت شدبد افزایش قیمت ها رو کند کرد
تورم رو کم کرد
فضای دانشگاه بهتر شد
فرهنگ عدرخواهی کردن رو به مسولان یاد داد
تولید نفت رو افزایش داد
تحریم ها رو برطرف کرد اما تا رسیدن میوه اش زمان نیازه
نمیگم بی نقص بوده اما عزیزان خراب کردن ی خونه کار یک روزه اما ساختنش کار یک سال
مونا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
آقا شما مطمئنی تو ایران زندگی می کنی!
ناشناس
-
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
نمره 0 است
ناشناس
-
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
نمره 0 است
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
نمره بالا باید داد، انصافا در روابط بین الملل، و بهداشت موفق بوده، میشه به سایر موارد نیز اشاره کرد، نکته قابل تامل اینکه دولت قبلی با وضعیت نابسامانی به ایشون انتقال یافت.
مجتبی
United States of America
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
بنظرم روحانی یک اشتباه بزرگ داشت. زمانیکه وزیران اقتصادی دولت بعد از دو سال به روحانی نامه نوشتند و علنا
سیاست های اقتصادی دولت را شکست خورده دانستند اولین اقدام او می بایست تغییر تیم اقتصادی باشد.. نمونه ناهماهنگی های مردان اقتصادی دولت به وضوح در تفسیر نتایج اقتصادی دولت آشکار است..هنوز رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد نمیتوانند به یک نتیجه برسند که آیا برجام آثار اقتصادی مثبت داشته یا خیر... خروج از رکود و بیکاری پیشکش...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دقیقا
تقي
United Arab Emirates
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
خدمت برادران وخواهران
عزيزان من ركود زماني كليد خورد كه 40 هزار به ما دادند در عوض هزينه هاي برق ، گاز ، تلفن ،‌نان و غيره 100 برابر افزايش پيدا كرد زيرا اصولي فكر نكرده بوديم استدلال ما هيجاني و عوام فريبانه بود ، زير ساختهاي ما شروع به نابودي گرفت افراد سست و تنبل يواش يواش انگيزه كار كردن را از دست دادن در روستاها انگيزه توليد پايين اومد ، منابع كشور در مسكن مهر خوابيد كه الان با كمتر از 40 درصد فعال است مي دوني پول مسكن مهر كدوم پول بود همان پولي كه من وشما در بانكها بصورت قرض الحسنه سپرده گذاري كرده بوديم. عزيزان من مشكل ما مشكل سيستمي است نه فردي ،‌ كارمند از كارش مي دزدد بجاي 8 ساعت دو ساعت كار مفيد ندارد،‌توليد كنندگان با كيفيت پايين توليد مي كنند وخلاصه هر كسي درست كار نمي كند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
اگر اصولی نبود همین یارانه رو هم روحانی قطعش میکرد. چرا فقط بلده حرفشو بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
اقتصاد === 0
بیکار تحصیل کرده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
من به روحانی صفر میدم یه صفر کله گنده چون میگفت بیکاری را برطرف میکنم مخصوصا بیکاری تحصیلکردهارو ولی هیچ کاری برای این بیچاره ها نکرد فقط امار الکی از اشتغال میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
2/5
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
من 29 سالمه 10 ساله که تو کار ساختمونم تا اواسط سال 93 کاروبار ما همیشه سکه بود و خدایی هیچوقت فکر نمیکردم تو کار ساختمون سازی هم بشه ضرر کرد چرا که همیشه سود کرده بودیم ولی به لطف سیاست های غلط دولت الان بیشتر از 1.5 ساله که خوابیدیم و واحدایی که سال 93 متری بالای 8 تومن پیش فروش میکردیم الان باد کرده مونده رو دستمون 4 تومنم نمیخرن آخه این چه وضعشه به داد مردم برسین
رزمنده وجانباز دفاع مقدس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
هر دولتی نقاط قوت وضعفی دارد ولی نبا ید از دایره انصاف خا رج شویم به نظر حقیر برای ارزیابی یک دولت می با یستی ببینیم دولت چه چیزی تحویل گرفت وچه چیزی تحویل داد واینکه شرائط کشور از نظر امنیتی ،اقتصادی واجتماعی وپا یبندی به قوانین طبق شا خصها چگونه بود وچگونه شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دولت آقای روحانی فقطدر سیاست خارجی یک مقدار بهتر از آقای احمدی نژاد عمل کرده(نمره14)
ولی در بقیه حوزه ها متاسفانه نمره مردودی گرفته.
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
نمره زیرصفرمنفی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
من 29 سالمه 10 ساله که تو کار ساختمونم تا اواسط سال 93 کاروبار ما همیشه سکه بود و خدایی هیچوقت فکر نمیکردم تو کار ساختمون سازی هم بشه ضرر کرد چرا که همیشه سود کرده بودیم ولی به لطف سیاست های غلط دولت الان بیشتر از 1.5 ساله که خوابیدیم و واحدایی که سال 93 متری بالای 8 تومن پیش فروش میکردیم الان باد کرده مونده رو دستمون 4 تومنم نمیخرن آخه این چه وضعشه به داد مردم برسین

اگر امکان داره ایمیل بفرمایید تماس بگیرم باهاتون.
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
جسارتا همین شما بساز بندازها پدر ملت رو درآوردید زمان احمدی در عرض چند ماه خونه دوبرابر شد چرا نیومدی بگی من قیمت تموم شده بعلاوه سود 20 درصد خونم رو میدم چرا 200 تا 300 درصد خونه رو گرون فروختید؟
amir
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
روحانی 14
و ب احمدی نژاد قطعا ۰ میدم !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
زیرصفر!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
-20
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دولت آقای روحانی فقطدر سیاست خارجی یک مقدار بهتر از آقای احمدی نژاد عمل کرده(نمره14)
ولی در بقیه حوزه ها متاسفانه نمره مردودی گرفته.
رضا
Finland
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
استعفاء استعفاء
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دولت آقای روحانی فقطدر سیاست خارجی یک مقدار بهتر از آقای احمدی نژاد عمل کرده(نمره14)
ولی در بقیه حوزه ها متاسفانه نمره مردودی گرفته.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv