bato-adv
کد خبر: ۲۵۸۲۶۸

تحلیل شریعتمداری از ماجراهای سید حسن خمینی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۴
حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: خودداری آقای سید حسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان که نتیجه آن حذف نام ایشان- بخوانید انصراف- از فهرست نامزدهای مجلس خبرگان است، نظرات و برداشت‌های متفاوتی را به دنبال داشته و گمانه‌زنی‌ها در این باره هنوز هم ادامه دارد. نگارنده اما، در این خصوص برداشت دیگری دارد که با شواهد بسیاری نیز همراه است و چنانچه صحت داشته باشد، از هوشمندی ایشان حکایت می‌کند. بخوانید!

1- برخلاف آنچه که این روزها با تیترهای درشت در روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای مطرح می‌شود و خودداری فرزند یادگار امام از حضور در آزمون خبرگان را به عدم دعوت رسمی از ایشان نسبت می‌دهند، اخبار دقیقی در دست است که نشان می‌دهد نه فقط از آقای سید حسن خمینی نیز مانند سایر نامزدها برای شرکت در آزمون مجلس خبرگان دعوت شده است، بلکه، دعوت اختصاصی از ایشان هم صورت گرفته است، از جمله این که؛ یکی از اعضای برجسته هیئت رئیسه مجلس خبرگان در تماس با فرزند محترم یادگار امام(ره) از وی برای حضور در آزمون دعوت کرده است و حال آن که این تماس برای سایر نامزدهای خبرگان وجود نداشته است.

تاریخ و محل انجام آزمون نیز از طریق پیامک به شماره تلفن همراهی که ایشان اعلام کرده بود ارسال شده است. زمان و مکان آزمون هم در تماس تلفنی با دفتر آقای سید حسن خمینی به اطلاع ایشان رسیده است، ضمن آن که مجلس خبرگان به روال جاری و قانونی خود، بارها از طریق رسانه های عمومی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، زمان و مکان آزمون را به اطلاع همه نامزدها رسانده بود بنابراین عدم دعوت از آقای سید حسن خمینی نمی‌تواند توضیح قابل قبولی برای خودداری ایشان از حضور در آزمون باشد.

2- گفته می‌شود که جناب سید حسن خمینی خواستار دعوت ویژه از ایشان و انجام آزمون به گونه‌ای متفاوت با سایر نامزدها بوده است! این گزاره نیز توجیه کننده عدم حضور ایشان در آزمون یاد شده نیست، چرا که «استثناء بلا وجه» و انتظار برخورداری از امتیاز فراقانونی علاوه بر آن که دور از شأن نظام جمهوری اسلامی ایران است و با اصول قانون اساسی که بر یکسانی همه آحاد ملت در برابر قانون تأکید می‌ورزد، مغایرت دارد، در مکتب مقدس حضرت امام -رضوان‌الله تعالی‌علیه- نیز به شدت نفی و نهی شده است و از آقای سید حسن خمینی که اصلی‌ترین شاخصه ایشان، انتساب به بیت معظم و محترم حضرت امام(ره) است، باور کردنی نیست که در آزمون خبرگان خواستار امتیاز ویژه برای خود شده باشند. بنابراین، از این زاویه هم عدم شرکت فرزند یادگار امام(ره) در آزمون خبرگان قابل توجیه نیست و اینگونه علت‌یابی‌ها -خواسته یا ناخواسته- اهانت به ایشان و ساحت قابل احترام بیت معظم امام راحل(ره) نیز هست.

3- با توجه به دو نکته یاد شده که با شواهد و نشانه‌های فراوان دیگری نیز همراه است، به وضوح و بدون کمترین تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که عدم حضور فرزند محترم یادگار امام در آزمون خبرگان به علت، بی‌اطلاعی ایشان از زمان و مکان آزمون! و یا دعوت نشدن از مشارالیه برای شرکت در آزمون نبوده و نمی‌تواند باشد. بلکه جناب آقای سید حسن خمینی، با اراده و تصمیم قبلی در آزمون شرکت نکرده است. اما، چرا؟!

4- برخی گمانه‌ها حاکی از آن است که فرزند یادگار امام(ره)، شرکت در آزمون را - با پوزش از ایشان و صرفاً به عنوان گمانه‌ای که مطرح شده است- دون شأن خود تلقی کرده و جایگاه علمی خویش را بی‌نیاز از آزمون دانسته‌اند! این گمانه نمی‌تواند قابل قبول باشد، چرا که مطابق قانون، همه نامزدهای خبرگان ملزم به شرکت در آزمون هستند و تنها کسانی که با حکم حضرت امام(ره) و یا رهبر معظم انقلاب به مسئولیتی که لازمه آن مجتهد بودن است، منصوب شده‌اند، نیازی به آزمون ندارند و از سوی دیگر شخصیت‌هایی که از آقای سید حسن خمینی سابقه بسیار بیشتری در تدریس خارج اصول داشته‌اند، در آزمون کنونی شرکت کرده و یا درگذشته آزمون داده‌اند.

بنابراین، بدیهی است که این گمانه با شخصیت فرزند محترم یادگار امام(ره) همخوانی نداشته و آنان که به این گمانه دامن می‌زنند،  دانسته یا ندانسته به شخصیت ایشان آسیب می‌رسانند. گفتنی است یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای در صفحه اول شماره روز چهارشنبه- 94/10/16- خود با چاپ عکس بزرگی از مجلس درس آقای سید حسن خمینی در حالی که تابلویی با عبارت «خارج اصول- سال ششم- 94/10/15» کنار میز ایشان است، تلاش کرده بود، گزاره مورد اشاره را القاء کند. این روزنامه برای عکس یاد شده، تیتر درشت «کلاس درس سید حسن، روز امتحان اجتهاد» را برگزیده و در پی القاء این تصور غلط بود که تدریس ایشان از نوع «خارج اصول» بوده و می‌تواند جایگزین آزمون خبرگان باشد!

5- برخورد روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای با موضوع عدم شرکت آقای سید حسن خمینی در آزمون خبرگان، این گزاره را به ذهن مخاطبان تزریق می‌کرد که ایشان نگران خروج ناموفق از آزمون یاد شده است! اصرار این رسانه‌ها که به زعم خودشان در قالب حمایت از فرزند یادگار امام(ره) صورت می‌پذیرفت، به طور طبیعی، این تصور را به دنبال داشت که خدای نخواسته، فرزند یادگار حضرت امام(ره)، به دلیل نگرانی از عدم موفقیت در آزمون خبرگان، حاضر به حضور در این آزمون نشده است!

این گزاره نیز نمی‌تواند دلیل موجهی برای خودداری آقای سید حسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان باشد، زیرا، کسی که در حوزه‌های علمیه به تدریس مشغول است، نباید از شرکت در آزمونی که از سوی عالمان برجسته همان حوزه‌های علمیه و برای اطمینان از «اجتهاد» وی صورت می‌پذیرد، دغدغه‌ای داشته باشد. و از سوی دیگر عدم موفقیت در آزمون نباید برای یک شخصیت علمی حوزوی نگران کننده باشد، بلکه می‌تواند و باید تلاش بیشتر را باعث شود.

6- اگر گمانه‌های یاد شده را با توجه به شواهد و دلایلی که به آن اشاره داشتیم، در خودداری آقای سیدحسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان، ناکافی تلقی کنیم، تنها یک علت دیگر باقی می‌ماند که می‌تواند فرزند یادگار حضرت امام(ره) را از شرکت در آزمون خبرگان منصرف کرده باشد و آن، خروج هوشمندانه از دامی است که سیاست‌بازان آلوده پیش پای ایشان پهن کرده بودند.

فقط یک نیم نگاه به هویت برخی از کسانی که این روزها پرچم حمایت از نامزدی آقای سید حسن خمینی برای انتخابات خبرگان را روی دست گرفته و زیر این پرچم سینه می‌زدند به وضوح نشان می‌دهد که برخی از آنها - تأکید می‌شود برخی از آنها و نه همه آنان- نه فقط کمترین ارادتی به حضرت امام(ره) ندارند بلکه در کارنامه سیاسی آنان، نمونه‌های فراوان و غیر قابل انکاری از مخالفت آشکار با خط نورانی و مقدس آن بزرگوار و تلاش برای کمرنگ کردن آن نیز دیده می‌شود.

افراد و جریانات آلوده‌ای که با ادعای تقلب در انتخابات 88 در نقش ستون پنجم دشمن ظاهر شده بودند، از سوی نتانیاهو مدال بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران را به سینه نصب کرده بودند، شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»! سر داده بودند، تصویر مبارک حضرت امام(ره) را پاره و لگدمال کرده بودند، مسجد را به آتش کشیده بودند، نمازگزاران عاشورای حسینی(ع) را سنگباران کرده بودند، آشکارا به ساحت ملکوتی امام حسین(ع) در روز عاشورا اهانت کرده بودند، قید «اسلام» را از «جمهوری اسلامی ایران» خط زده بودند، دوران آموزه‌های امام راحل(ره) را تمام شده و شایسته بایگانی در موزه تاریخ دانسته بودند و در یک کلمه دست به وطن‌فروشی زده بودند و... اینگونه افراد چگونه می‌توانند داعیه حمایت از نامزدی فرزند یادگار امام(ره) در انتخابات خبرگان را داشته باشند؟! این نامعادله تنها در یک حالت قابل توضیح است و آن سوء استفاده جریان آلوده یاد شده از انتساب آقای سیدحسن خمینی به بیت معظم حضرت امام(ره)، اما، چگونه؟! بخوانید!

7- جریان آلوده‌ای که به آن اشاره شد نه فقط از خیانت بزرگی که مرتکب شده بود کمترین ابراز ندامتی نکرده است بلکه کماکان از زاویه دیگری همان مسیر را دنبال می‌کند. بنابراین حمایت این جریان آلوده از نامزدی آقای سید حسن خمینی می‌تواند با این انگیزه صورت پذیرفته باشد که عبور از خط امام(ره)- یعنی یکی از شاخصه‌های جریان آلوده مورد اشاره- را به فرزند یادگار آن حضرت نیز نسبت دهند! و این همان دام خطرناکی است که به آن اشاره شد و خودداری آقای سید حسن خمینی از حضور در آزمون خبرگان را می‌توان اقدامی حسابشده برای دور شدن از دام مورد اشاره تلقی کرد.

این نکته نیز گفتنی است که ترفند جریان یاد شده در صورت وقوع هم نمی‌توانست برای آنان دستاوردی داشته باشد، چرا که اصول و مبانی اصلی خط مبارک حضرت امام(ره) در میان مردم شناخته شده است و جریانات و افرادی که از آن خط روشن فاصله گرفته‌اند به آسانی برای ملت قابل شناسایی هستند و استفاده از انتساب فرزند محترم یادگار حضرت امام(ره) به آن بزرگوار نمی‌تواند توجیه کننده انحراف افراد و جریانات دور شده از خط امام(ره) باشد.

8- این روزها نظریه‌ای با قید «احتمال» مطرح شده است که شاید اجتهاد کسانی که در آزمون شرکت نکرده‌اند نیز از طریق دیگری احراز شود. این فرمول هر چه باشد و برای هر یک از داوطلبان شرکت نکرده در آزمون قابل بررسی باشد، به دلیلی که اشاره می‌شود مصلحت نیست درباره فرزند یادگار حضرت امام(ره) به‌کار گرفته شود، زیرا می‌تواند این توهم را در افکار عمومی پدید آورد که شورای محترم نگهبان برای فرزند یادگار امام(ره) استثناء قائل شده است! و حال آن که «توهم استثناء» با ساحت مقدس امام راحل و بینش و منش آن بزرگوار همخوانی ندارد. ضمن آن که به شخصیت محترم و عزیز فرزند یادگار امام نیز آسیب جدی می‌رساند و خدای نخواسته برخی از افراد و جریاناتی که در داخل و خارج کشور برای تخطئه نظام گوش خوابانیده‌اند، بر این طبل فریب می‌کوبند که گویی فرزند یادگار امام(ره) نگران عدم موفقیت خود در آزمون بوده‌ است!

9- و بالاخره، امید است برادر عزیزمان آقای سید حسن خمینی کمترین تردیدی به خود راه ندهند که آنچه در این وجیزه آمده است، تنها با انگیزه دفاع از شخصیت قابل احترام ایشان و پیشگیری از توهم‌پراکنی بداندیشان نسبت به ساحت مقدس حضرت امام(ره) و بیت شریف و معظم آن حضرت بوده است که به یقین برای فرزند یادگار امام راحلمان نیز در درجه اول اهمیت قرار دارد.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
خطاب به این یارو شریعتنمداری ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
ناشناس12
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
اقاي شريعتمداري خدابشناس
چرا به شوراي محترم نگهبان خط مي دي ك اقا سيد حسن را رد كنن. خوبه اگه ايشان رد بشن مردم بگن بخاطر مقاله شما بوده ك شوراي محترم نگهبان ردش كردن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
به نظر من شاید نیازی به این تحلیل ها نباشد،اگر کیهان همه را در برابر قانون یکسان می داند...این تحلیل از چشم انداز علمی فقط یک سفسطه است و نه روشن سازی و نباید این همه گمان...که گمان از نظر قرآن حرام است در مورد سید حسن آقا روا می شد
بی باک
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
جناب شریعتمداری لطفا فرمایشات گرانبها و روشنگرانه شمارا همه مردم خود خوانده و محتوای آن را دقیقا میدانند. خواهشا به فرایند کینه توزی علیه بیت مکرم حضرت امام و نوه بزرگوار ایشان پایان دهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
خیلی از علما و مراجع در سن پایین مجتهد شدن 18 20 سالگی بعدم اعضای اولیه و حال حاضر شورای نگهبان مگر برای کاندیدا شدن امتحان دادند اصلا همین عنوان آیت الله بودن مگر با امتحان دریافت کرده اند که حال از بقیه بخواهید که امتحان بدهند
انتشار یافته: ۱۱۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
با ابن خصومتی که شما با سیدحسن دارید بعید نبود که پس از شرکت در آزمون مردود اعلام شود!
ناشناس
Germany
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
امام ره گفت دشمنان من بعد من...... حال دشمنان امام را بشناسیم.حتی از امدن نام خمینی در خبرگان هم میترسند!چه بد کسانی هستید شما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
یعنی سید علی دروغ می گوید و دروغگوئی بنام شر... راستگو شده و فتیله می پیچاند
پرسشگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
چرا برای حوزویان یک مرجع ارزشیابی مثل دانشگاهیان درست نمیکنند که اینقدر مدارک هم را زیر سوال نبرند.
چون اگر به من باشد حتما از احمد خاتمی و امام جمعه مشهد یک آزمون سخت خواهم گرفت
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
اقای شریتعمدار ما نخواهیم شما از سید حسن دفاع کنید چکار باید بکنیم
یه دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
سه نکته؛

1. هر کس ذره ای منطق بداند و البته جریانات اخیر کشور را رصد کند، به راحتی پی به انواع و اقسام مغالطات در سخنان شریعتمداری می برد.

2. تردیدی نیست که شریعتمداری و امثال آن به هیچ وجه دل خوشی از سید حسن ندارند و به هر طنابی متصل می شوند تا به هدف برسند، حتی مظلوم نمایی و خیرخواهی!

3. چطور نباید برای نوه امام (ره) در جریانات کشور استثنا قائل شد و از طرفی دیگر شورای نگهبان برای احراز بدون آزمون ایشان استثناء قائل نباشد و سایرین از این قضیه مستثنا شدند هم ایرادی نداشته باشد؟!

یادمان نرفته که امثال شما برای کسانی که آن ها را به قول خودتان مفسد در دین مردم می دانید از هر تلاشی برای نابودیشان فروگذار نمی کنید که به قول خودتان در این باره گفتنی های بسیاری است!!!!!!!!!!!
یاس
Finland
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
من فقط نمیدونم این اطلاعات غلط رو از کجا میاری شما و میریزی تو سر یه عده ساده لوح زود باور که فقط دوس دارن همین دروغارو بشنون!
امیر
United States of America
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
چنان هم با اعتماد خبر از افکار دیگران و آینده میده که فکر میکنم جزو پاکان و نیکانه!!
بابا
Germany
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
این یک عده ساده لوح را شما از کجا میاورید؟ کسانی که عده قلیلی که هنوز دروغهای کیهانیان را باور میکنند ساده لوح نیستند، خودشان را به خواب زده اند. جای نگرانی نیست کیهان است دیگر. مدتهاست که دیگر شیشه هم پاک نمیکنند با کاغذش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
رندی می گفت روزنامه نگاری یعنی نوعی شارلاتانیستم البته اگر و اگر اخلاق و اعتقادی در میان نباشد . عزیزم انگاره سازی جنگ روانی تهمت و افترا برای القا پذیرکردن کار روزنامه نگاری بی اخلاق است که متاسفانه این روزها بخصوص در هشت سال گذشته به سرعت برق شیوع پیدا کرده مخصوصا برای کسانی که خود حق پندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
ببین خواهر من برخی سوالات آزمون سوالات هوشه و ربطی به اجتهاد نداره. مثلا به نمونه سوال زیر توجه کنید
1- عدد 3000 چه چیزی را برای شما تداعی می کند؟

2- علامت &&، کدام فتنه را یادآوری می کند؟

3-نفوذ و عقد غیر نافذ در چه بابی بحث می کنند؟
نیما
Finland
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
سید حسن عزیز شما تاج سر مایی این حرفها هم پشیزی ارزش نداره همه ام میدونن شرکت نکردی چون از نقشه های بعد اون آگاه بودی! من به عنوان یک ایرانی به اجتهاد آقای جنتی بزگوار شک دارم باید به کی بگم اینو؟
آهو
Finland
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
ما را به خیر شما امید نیست شر مرسان فقط! آدم جمع میکنید میرید سخنرانی ایشون رو خراب کنید حالا شدید دلسوز؟ والا شما دست روباه رو هم از پشت بستید!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
غائله سفارت عربستان به پایان رسید حالا سوژه جدید علم کردند . تا پایان دولت روحانی باید منتظر سناریوهای گوناگون بود.
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
یه کلمه هم از مادر عروس....
این هجم از دلسوزی برادر حسین برای آسید حسن آقا من رو کشته....
فرارو خودت هرجور صلاحدیدی سانسور کن و بفرست :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
میثممممم !!!؟؟؟
حجم
اون "هجمه" است احتمالن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
كساني كه به سفارت عربستان حمله كردند را نفرموديد حاج حسين !
ناشناس
Germany
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
اخه خودش از امران است
موسی
-
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
اگه خودش از امران هم باشه باز دمش گرم به خارجی زده نه مثل شما که مملکت خودمون رو به آتیش کشوندید
داعشی های داخلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
جناب شریعتمداری این گزارش کذایی هم توهین به مراجعی است که اجتهاد سید حسن خمینی را تصدیق کرده هم به شورای نگهبان و فقهای آن است این گزارش نتیجه آن رو در رو قرار دادن مراجع با شورای نگهبان و بی اعتنایی شورا به فقهایی است که یقینا از اعضای فقیه شورای نگهبان اعلم هستند این گزارش سنگ بزرگی بر سر راه شورای نگهبان و رهآورد آن بی اعتمادی عمومی به خبرگان است این گزارش شبهه دور را در مورد خود فقهای شورای نگهبان کالشمس فی رابعه النهار می کند خودت یکبار برگرد و بخوان و اگر اندک اطلاعی از مبانی فقهی می داشتی می فهمیدی که شق سومی نیز وجود دارد و آن شبهه دور است و سید حسن خمینی این را خوب فهمیده چون به رهبری ایمان دارد خواسته با قدرت تایید اساتید خود وارد عمل شود این حضور و امثال آن شبهه دور را برطرف می کند خواهش می کنم برای رضای خدا کینه توزی را کنار بگذارید به صحنه انتخابات با دید برد و باخت نگاه نکنید با دید تقویت نظام و جایگاه رهبری نظاره کنید
ناشناس
Germany
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
برادر حسین سرش را تو همه سوراخی فرو میکنه،این گفتار از او عار نیست،در موضوعاتی که سکوت میکنه هم یعنی موافقه.
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
یعنی عاشق این ترجیع بند حسین شریعتمداری در سیاهه هاش هستم که یه چیزی رو می گه بعد داخل پرانتز می نویسه (بخوانید......)
بعدشم اصطلاح زنجیره ای رو بهتره برای کیهان و روزنامه های هم قطارش به کار برد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
آیندگان وقتی تاریخ امروز و نوشته های این آقا رو مطالعه می کنند چه چیزی خواهند گفت؟
kaj
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
جواب همه حرفها در صحیفه نور جلد 17 قبلا بیان شده است
کاربر
United States of America
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
حالا بنده خدا رو نمیخواین دیگه چرا با شعور ایشان و ملت بازی میکنید؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
اين شريعتمداري از خدا و روز جزا نمي ترسد؟ اصلا به روز جزا اعتقادي دارد؟ يا فكر مي كند روز جزا وجود ندارد كه در آن پاسخگوي هزاران دروغ و تهمت و افترا و ... باشد
محسن
Saudi Arabia
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
به والله اگه فکر کنه، یارانه 10 میلیلردی دولت مهرورزش قطع شده، نمی دونه چی می گه!
ناشناس
Germany
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
او نماینده ولایت است و خود را مبرا از عذاب الهی می داند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
همه این نمایش ها برای جلوگیری از حضور ایشان در مجلس خبرگانه. بنا بر نظر آگاهان فن و بنا بر شواهد موجود جایگاه علمی فعلی سید حسن بمراتب از جایگاه علمی شخص رهبری در سال 68 که اون موقع عنوان "حجت الاسلام" داشتن بالاتره. اگر رهبری توانسته در سال 68 بعنوان ولی فقیه رهبر مملکت بشه چطور سید حسن نمیتونه عضو مجلس خبرگان بشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
این مزخرفی که گفتی هم جای تامل داره هم جای تاسف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
ناشناس 13
واقعیت گفته یا دروغ؟؟؟؟؟ هان ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
اتفاقا اين حرف اكثر مردم ايران حال از قدرت ميترسند و حرفي نميزنند دليل بر تائيد حرف شما نيست چرا نميخواهيد واقعيت را بپذيريد
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
من اینبار با ایشان موافقم... ایشان بدون آنکه بخواهند، دارند به بزرگترین نیاز جامعه امروز ایران می‌پردازند.... گردش قدرت بزرگترین نیاز یک جامعه مدرن است و با وجود اینکه خیلی‌ از دوستان موافق آقای حسن خمینی هستند، ولی‌ دوستان، یکبار و همیشه، بیاید به دنبال اصل برویم... اصل این است که به سوی گردش قدرت برویم، شاید در کوتاه مدت سود نکنیم ولی‌ قطع بدانید که در بلند مدت به نفع جامعه ایران است!...آقای حسن خمینی و بیت ایشان هر ندازه هم خوب باشند، باز متعلق به یک خانواده هستند... ایران و ملت ایران بسیار بزرگتر از آن است که برای سالها مجبور باشد از یک خانواده مدیر و مسول ارائه دهد....
ناشناس
Germany
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
ناشناس نفوذی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
بنده خدا! اتفاقا شریعتمداری میخواد جلو ورود افراد جدید یا بقول خودت "گردش قدرت" رو بگیره که مخالف ورود سید حسنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
دکتر شریعتمداری میتواند یک قهرمان ملی باشد و هست.
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
در زمینه کاشت زرشک البته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
قهرمان ملی در رشته توهم
بنده خدا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
دکتر !!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
حاجي! سفارتخونه ي سيد حسن كجاست بريزيم آبادش كنيم؟!
madjid
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
شریعت مداری عزیز : شتر در خواب بیند پنبه دانه .
تو و دل سوزی واسه سید حسن ؟؟؟؟؟
ناشناس
Germany
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
اقاي شريعتمداري مي گويد اگر بيايي جلو من هم مخالفت هستم و با من هم طرفي ، يا شما بيايد اين برنامه حمله به سفارت عربستان و عاملين را پيگيري نكنيد، من هم كوتاه مي ايم! ولي اميدوارم كساني به قدرت برسند كه نظر خود را نظر مردم بداند، يا از مردم بخواهد نظر او را نظر خود بدانند.كسي باشد كه حرف و درد ،نظر مردم را بداند و به ملت ايران خدمت كند.
بهروز
United Arab Emirates
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
اگر گروهی نابخرد روزی به عکس امام ره توهین نمودند؛ سالها است که امثال شریعتمداری و همفکرانش به بیت امام و یادگاران امام توهین و تهمت روا می دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
ارزش خواندن ندارد چون ایشان با همه مشکل دارد حتی باخودش0فرارو چرا اعصاب مردم رو با گذاشتن اخبار مربوط به شریعت مداری خراب میکنی .
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
چقدر اینها از سید حسن و هرکس دیگری که محبوبیت مردمی دارد می ترسند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
چون نامشون در تاریخ ماندگار میشه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
سلام احسنت .این تحلیل در سته . کاملا هم درسته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
حالا شما قضاوت كنيد فتنه گر كيست!!!آيايا اين افاضات آقاي شريعتمداري غير از فتنه است
بهروز
United Arab Emirates
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
شریعتمداری و امثال او بسیار حقیرتر از آنند که بخواهند به سید حسن خمینی یادگار گرانقدر امام ره توصیه ای داشته باشند.
ناشناس
United States of America
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
من با اقاي شريعتمداري كاملا موافقم امتيازات فرا قانوني شامل بستگان رهبر قبلي نمي شود و اصولا فعاليت سياسي براي جناح مقابل خوب نيست وانفعال سياسي نهايت هوشمندي به حساب مي ايد در غير اينصورت عامل نفوذي محسوب ميشوند.
اصغر از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
ایشان خودشان قدرت تحلیل و زبان گویا دارند شما به جای ایشان فکر نکن ..حرف نزن.. القا نکن ..خط نده ..کلا نترس ..... بس کن حسین جون نمیخواد بجای ملت تصمیم بگیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
من نمیدونم کی امتحان رو باب کرد؟ آیا به علم خروجی ها و فارغ التحصیل های حوزه اعتمادی نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
سالها توگوش ملت خواندند که افتخارمرجعیت شیعه درطول تاریخ استقلال ان بوده است حالا چی شده که نظر اعلم ترین مراجع عصر برای فقهای شورای نگهبان بی اعتبار شده است خواهشا شورای نگهبان به طور شفاف پاسخگو باشد .....
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
اين حسين آقا را يكي مهار كنه ، آخه اين برادر مسلمان و انقلابي ما خيلي راحت اتهام مي زنه ، خيلي راحت نيت خواني مي كنه ، خيلي راحت اختلاف افكني مي كنه و حرمت ها مي شكند ؛
براستي كجاي دنيا سراغ داريم كه براي داوطلب نمايندگي آنهم داوطلب نمايندگي مجلسي كه نقش تعيين و عزل رهبر را بعهده دارد ، بايد از طريق امتحان يا كنكور وارد شود ، ما كه بي اطلاع هستيم.
چه كسي است كه يايدگار يادگار امام خميني را به فضل، درايت و آگاهي نشناسد؟
آيا امضاء روساي جمهور چند دوره و امضاء رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، چندين تن از مراجع و هزاران تن از طلاب و دانشگاهيان براي داوطلبي سيد حسن كافي نيست؟ چرا اينقدر افرادي چون حسين آقا شريعتمداري و حاميان ايشان بايد از داوطلبي سيد حسن خميني نگران باشند؟ پاسخ روشن است.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
ببخشید مساله به این مهمی رو با پیامک اطلاع میدن؟ این چه جورشه دیگه؟
ممکنه موبایل آدم خاموش باشه. ممکنه باطری نداشته باشه. ممکنه آنتن نده .ممکنه خراب باشه ....................................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
شرم باد
بر دشمنان امام (ره)
بر دشمنان بیت امام (ره)
بر دشمنان یادگاران امام (ره)
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ - مَلِکِ النَّاس - إلَهِ النَّاسِ - مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ -الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
به این آقای شریعتمداری بفرمایید دست از این کینه شتری علیه خانواده امام بردارد.چقدر دنیا ارزش دارد که ایشون آخرتش را به آن میفروشد.
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
متاسفم ازاینکه حرفاتون سراپا بوی نفرت می دهد ولی لازم می دانم به عرض برسانم که حسن اقا از کاخ سفید نیامده اند که این هم یکی است مثل شما که از این نظام متنفع می باشد پس چرا اینهمه دعوا بخورید وخدا را شکر کنید.
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
با این تفاسیر یعنی اخوی محترم ایشان آقا سید علی خلاف واقع می گویند؟ بحث خلاف واقع اگر به نویسنده قابل انتساب نباشد قطعا لااقل در این مورد به آقا سید علی هیچگونه قابل انتساب نیست.

خیلی برام جالبه این حسین آقا از همه چیز به قطع و یقین خبر دارد. خود شورای نگهبان سخنکو ندارد که موضعگیری نماید و یا این امر را سپردند به حسین آقا ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
علي آقا تا جائي براي اين جماعت ارزش دارد كه دنباله رو اينها باشد يادمان نرفته كه در 9دي كه ايشان در راهپيمائي شركت كرده بود چقدر ايشان را تحويل ميگرفتند ولي وقتي فهميدند كه نميتوانند از ايشان سوء استفاده كنند براي حرفهايش نيز اعتباري قائل نيستند
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
تو دانشگاه هاروارد هم که دکترا میگیرن استاد مربوطه هست که مدرک رو امضا میکنه حالا چطور شده که واسه اجتهاد باید امتحان بگیرن بابا اینها بازیه بازی واسه اینکه بتونن خوب فیلتر کنن اون جور که خودشون میخان وگرنه کیه که ندونه . مگه توکل کشور چند تا مجتهد داریم که ممکنه بعضی شون قلابی باشن ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
چطوری حسین باز...
راجب حمله به سفارت نظرت چیه
احیانا یادداشت خاصی نداری!!!؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
كاري كه با فرزندان امام علي كردند با فرزندان خميني مي كنيد.
ناشناس
Germany
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
فقط مزخرف همین ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
تنها دلیل عدم حضور ایشون،احتمال حذف بی دلیل بود ک به خاطر لج بازی های سیاسی ممکن بود رخ بده و فک میکنم تایید مراجع مبنی بر اجتهاد ایشون برای شایستگی حسن خمینی در انتخابات کفایت میکنه... اجازه بدید که مردم نماینده هاشون رو انتخاب کنن و اینقد ترسو نباشید.
بردیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
دکترررر شریعتمداری؟؟؟
بنده ی خدا
United Arab Emirates
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
یه ترسی توی لابه لای حرفاش نهفته شده
به نظرتون ترس از چیه ؟؟
نفس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
این ادم هم از دارو دسته اونیه که تو سازمان ملل نور دیده مردم باید بهش حق بدن مغز فسفرشده کاری نمیشه کرد
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
شریعتمداری نمونه واقعی جریان نفوذی میباشد که رهبر انقلاب فرمودند.
اسمان
Finland
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
حاج حسین پس اونایی که در سخنرانی ایشان اخلال کردن ادمای شما نبودن .اقاسید حسن میدونه چیکار میکنه دیگه شماهارو شناخته.
ناشناس
United States of America
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
خاک بر سر اون بنیه خبری تون کنن که از زور بی مطلبی مجبورید در ترشحات معدوی امثال شریعتمداری کند و کاو کنید.
ناشناس
Malaysia
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
یعنی شورای نگهبان از کیهان روزنامه مورد اعتماد تر پیدا نکرده که نظرش را در آن درج کند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
بازی با کلمات، استفاده ابزاری از دین و امام، اگر جناب آقای سید حسن خمینی کارهای شما را تایید میکرد آنوقت هیچ نیاری به آزمون نبود،شورای نگهبان میگوید شرکت نکردن در آزمون انصراف تلقی نمیشود ولی این آقا به عنوان انصراف حاج سید حسن آقا حکم میدهد،خداوند مارا از شر بد خواهان و دلسوزان کج فهم نجات دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
این همه کامنت نوشتن غیر دو سه تا الباقی یه مشت جفنگیات تکراری است که از ذهن معیوب و ناقص جلبکی های مزدور و خائن برای رسیدن به اهداف پلید شون،بلند می شه.همون آشغال های سال 88،زباله های گندیده و فاسد تاریخ که موندم چرا نظام پشت پرده این خفاشان انسان نما رو برای مردم فاش نمی کنه.کسی که به امام حسین رحم نمی کنه اسمش رو از دایره انسانیت باید خط زد.لعنت الله علیهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
هم ادبت وهم استدلالت منو کشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
شكر خدا كه همين جلبكي ها چنان سر زنده هستند كه بعد از 6 سال هم مدام تكرار ميكنيد كه مبادا افرد كم سوادتر هم به آنها بپيوندند بلاخره به لطف خدا همين جلبكها روزي شما را از كشور بيرون خواهند كرد زنده باد جلبك و مرگ بر دروغ ريا و نفاق بنام دين و ائمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
جناب شریعتمداری این گزارش کذایی هم توهین به مراجعی است که اجتهاد سید حسن خمینی را تصدیق کرده هم به شورای نگهبان و فقهای آن است این گزارش نتیجه آن رو در رو قرار دادن مراجع با شورای نگهبان و بی اعتنایی شورا به فقهایی است که یقینا از اعضای فقیه شورای نگهبان اعلم هستند این گزارش سنگ بزرگی بر سر راه شورای نگهبان و رهآورد آن بی اعتمادی عمومی به خبرگان است این گزارش شبهه دور را در مورد خود فقهای شورای نگهبان کالشمس فی رابعه النهار می کند خودت یکبار برگرد و بخوان و اگر اندک اطلاعی از مبانی فقهی می داشتی می فهمیدی که شق سومی نیز وجود دارد و آن شبهه دور است و سید حسن خمینی این را خوب فهمیده چون به رهبری ایمان دارد خواسته با قدرت تایید اساتید خود وارد عمل شود این حضور و امثال آن شبهه دور را برطرف می کند خواهش می کنم برای رضای خدا کینه توزی را کنار بگذارید به صحنه انتخابات با دید برد و باخت نگاه نکنید با دید تقویت نظام و جایگاه رهبری نظاره کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
با این سرمقاله مشخص شد بخش تندرو حکومت که رسانه اش کیهان است اعلام رد صلاحیت سید حسن را کرده است و بازوی نظارتی آن در شورای نگهبان آن را اعلام خواهد کرد و بازوی امنیتی سید حسن را با تهدید وادار به انصراف خواهد نمود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
آقای شریعتمداری خودش را عقل کل میداند و انگار با بچه طرف است و با این خضعبلات میخواهد او را گول بزند.
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
سیدحسن یادگاره حضرت امام(ره)نماینده خبرگان باشی یا نباشی در قلب ما جاداری.تا کور شود دشمنان شما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
و ما همچنان منتظر محکومیت حمله ددمنشانه به سفارت عربستان از سوی جناب سردار قلم هستیم !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
حتما شک ندارم حسین آقا راست میگن عجب راستگویی به پست نظامخورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
تا زماني كه حاج حسين اينقدر خواننده و كامنت گذار دارد يعني اينكه سخنانش مهم است از ماست كه بر ماست
سلام
United Arab Emirates
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
آقای شریعتمداری فعلا که شما همسو وهم نظر شدید با نتانیاهو واسرائیل درجهت ضربه زدن به منافع ملی ایران نمونه برخورد با برجام وپشتیبانی از کسانی که سفارت آتش میزنند
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
بحمدالله با تکذیبه ای که از طرف اعضای هیت رییسه خبرگان هم اکنون در سایت خبری انتخاب منتشر شد یکبار دیگر دروغگو رسوا شد.
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
من تعجب میکنم مقام معظم رهبری چرا این آدم خالی بند رو به عنوان نماینده خودشون تو کیهان تحمل میکنن؟ این فرد تندرو و هتاکُ چهره تابان حضرت آقا را مخدوش میکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
به عثمان هم مردم ميگفتند مواظب حركات مروان باش آنقدر گوش نكرد تا باعث قتلش شد
ایرانی
Singapore
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
جناب شریعتمدار ی اگر فهم داشته باشی به نظرات، در باره ی نوشته ها ی سراپا دروغت توجه می کنی وبه مصداق مثل مشت نمونه خروار می فهمی که نوددرصد مردم ایران با مسیر دروغ و تهمت و از این دست، که جنابت تبلیغ می کنی موافق نیستند.همین مردم تو و همپالگیهایت را که 8سال این مملکت را غارت نمودید، وطن فروش می دانند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
آقای محترم، شما اصلا این وسط چیکاره ای نظر میدی؟
مدتها بود سرمقاله کیهان رو نخونده بودم، ولی این یارو واقعا پرت و پلا میگه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
حرف بدی نزده که این همه ناراحتید
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
کسایی امثال شما خوشحال میشند از انصراف سیدحسن
الف
United Arab Emirates
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
این آقای حسین شده : مغز ، چشم ، گوش ، دماغ ، دهان ، زبان ، نای ، شش ، قلب ، معده و ،،،،،،،،،،، همه عالم !!
از همه چیز و همه جا و همه کس خبر داره !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
چون به كر وصله
ناشناس
-
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
سلام خدا بر حاج حسین رسوا کننده فتنه گران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
تا زماني كه شريعتمداري هست آمريكا و اسرائيل خيالشان آسوده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
خدا هدایت کنه همه كساني كه بدون اطلاع قلم ميزنند....
آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
آقای حاج حسین بازجو اینقدر به خودت فشار نیارو اینقدر هم دلیل و برهان برای نیامدن سیدحسن نباف . فهمیدیم ... باشه مردم اینقدر فهیم هستند که بفهمن جنابعالی چه منظوری از این حرفها داری. ولی مطمئن باش اگر سید حسن بیاد رای بالائی میاره فقط مواظب باش شما سکته نزنی!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
حاج حسین رو عشق است. مشتی، باهوش، خوش قلم و بصیر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
آیا تمام مجتهدان که اجتهاد آنها محرز شده نزد شورای نگهبان امتحان داده اند سنت حسنه ای که در خبرگان در هنگام انتخاب رهبری انجام شد حجت شرعی است فقهای عادلی که اجتهاد مقام معظم رهبری در نزد آنها محرز بود به دفاع پرداخته و ایشان را به عالی ترین سمت این نظام برگزیدند چطور این گواهی ها در عالی ترین مقام موجب علم بود حالا آقایان پا در یک کفش کرده و اعلام می دارند که الا و لابد امتحان این زیر سئوال بردن اصل آن انتخاب است آقای شریعتمداری نه چیز دیگر
ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
واقعا تحلیل عالی بود و بس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
حماقت شریعتمداری در حملات زنجیره ای به سید حسن خمینی از جنس حماقت همفکران او در حمله به سفارت عربستان است. مطمئن باشید سید حسن عزیزتر و قدرتمندتر ظهور خواهد کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
آخرش شریعتمداری و کیمیا میرن فینال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
انتخاب نوشت: تنها چند ساعت پس از انتشار یادداشت مدیرمسئول روزنامه كيهان، پنج نفر از اعضای هيئت رييسه خبرگان تماس خود با يادگار امام جهت شركت در امتحان خبرگان را تكذيب كردند!

حسین شریعتمداری در بند نخست یادداشتش، در نقش رجال الغیب ظاهر شده و البته با ادعای دسترسی به منابع ویژه ی اطلاعاتی - مخابراتی ، مدعی ارسال پیامک دعوت آزمون خبرگان برای یادگار امام شده است!

خبری که پس از پیگیری های خبرنگار ما، نشان داد که از اساس کذب است و تک تک اعضای بیت امام از شنیدن آن مبهوت!

اما ادعاى روزنامه كيهان مبنى بر تماس يك عضو برجسته ى هيئت رئيسه مجلس خبرگان با آيت الله سيد حسن خمينى و دعوت از ايشان جهت شركت در امتحان شوراى نگهبان بر آن شديم كه از صحت و سقم اين ادعا با خبر شويم.

در قدم اول، با آيت الله سيد احمد خاتمى تماس گرفتیم و ايشان اعلام کرد: بنده در هيچ زمينه اى با ايشان تماس تلفنى نداشته ام.

سپس با آيت الله موحدى كرمانى تماس گرفته شد و ايشان هم قوياً اعلام كردند كه هيچ تماسى در مورد دعوت از حاج حسن آقا جهت شركت در امتحان با ايشان بر قرار نكرده اند.

دفتر آيت الله هاشمى شاهرودى هم در تماس خبرنگار ما، اعلام کرد كه در ماه هاى اخير هيچ تماس تلفنى ميان معظم له و يادگار امام صورت نگرفته است.

هم چنين آيت الله درى نجف آبادى در پاسخ به سؤال «انتخاب» گفت: مسأله دعوت ازحاج حسن آقا ارتباطى به بنده ندارد و بنده با ايشان تماسى نگرفته ام ايشان اضافه كرد: البته نظر بنده اين است كه ايشان لزوم نداشت در امتحان شركت كنند ولى نظر نهايى با شوراى نگهبان است.

در ادامه يكى از نزديكان آيت الله حسينى بوشهرى نيز تماس اين عضو هيئت رئيسه خبرگان با يادگار امام را بى اساس دانست و گفت: اين مسأله ارتباطى با ايشان ندارد كه بخواهند در اين زمينه سخن بگويند و تماس برقرار كنند.

به گزارش «انتخاب» ؛ گرچه تجمیع این همه اطلاعات ناشنیده و کذب در قالب یادداشت مدیرمسئول کیهان، آنهم طی دو خط از بند نخست آن، هنری کم نظیر است، اما خوب است لااقل آقای شریعتمداری به جز انتشار سند ارسال پیامک، نام آن عضو محترم هیات رییسه خبرگان را اعلام فرمایند تا بیت امام (ره) و مردم، حقیقت این تماس تلفنیِ تخیلی را بدانند!
محسن
United States of America
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
عجیب ترین قسمت مقاله اونجاست که "شریعتمداری" سردبیر روزنامه "کیهان" که نه تنها فراتر از قانون عمل می کنه که حتی خودش جرم می تراشه، مجرم تعیین می کنه و حکمش را هم صادر می کنه می فرمایند:
" برخورداری از امتیاز فراقانونی علاوه بر آن که دور از شأن نظام جمهوری اسلامی ایران است و با اصول قانون اساسی که بر یکسانی همه آحاد ملت در برابر قانون تأکید می‌ورزد، مغایرت دارد"

واعجبا!!!!! واعجبا!!!
ناشناس
Germany
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
واقعا چقد دلسوزی برای سید حسن! خودتو کشتی که بگی سید حسن همه نقشه های ما را باطل کردی خودت یه لطفی بکن نیا جان خودت!
کور خوندی برادر!
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
حاج خسین با ارواح ارتباط نزدیک دارد زیرا اطلاعات وی ازوزرات اطلاعات بیشتر است ایشان خود شیفته هستند و مرض روحی دارند.
برفرض که نوه امام نخواسته باشند درامتحان شرکت کنند با ابروری خاندان امام بازی کردن ظلم به نظام است
.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
مطمئن باشید نمیگذارند سیدحسن در انتخابات شرکت کنه.چون بالاترین رای را میاره واین برای یه عده ای خیلی بده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
خیلی از علما و مراجع در سن پایین مجتهد شدن 18 20 سالگی بعدم اعضای اولیه و حال حاضر شورای نگهبان مگر برای کاندیدا شدن امتحان دادند اصلا همین عنوان آیت الله بودن مگر با امتحان دریافت کرده اند که حال از بقیه بخواهید که امتحان بدهند
بی باک
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
جناب شریعتمداری لطفا فرمایشات گرانبها و روشنگرانه شمارا همه مردم خود خوانده و محتوای آن را دقیقا میدانند. خواهشا به فرایند کینه توزی علیه بیت مکرم حضرت امام و نوه بزرگوار ایشان پایان دهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
به نظر من شاید نیازی به این تحلیل ها نباشد،اگر کیهان همه را در برابر قانون یکسان می داند...این تحلیل از چشم انداز علمی فقط یک سفسطه است و نه روشن سازی و نباید این همه گمان...که گمان از نظر قرآن حرام است در مورد سید حسن آقا روا می شد
ناشناس12
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
اقاي شريعتمداري خدابشناس
چرا به شوراي محترم نگهبان خط مي دي ك اقا سيد حسن را رد كنن. خوبه اگه ايشان رد بشن مردم بگن بخاطر مقاله شما بوده ك شوراي محترم نگهبان ردش كردن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
خطاب به این یارو شریعتنمداری ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست