bato-adv
کد خبر: ۲۴۸۱۷۰

دولت دست خودروسازان را گرفت

تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: مردم به عنوان مصرف کنندگان محصولات صنایع خودروسازی کشور همواره از صاحبان صنعت خودرو انتظار خودروهایی با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تر با شرایط بهتر دارند.

به گزارش  تسنیم، محمدباقر نوبخت بعد از نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین خودروسازان و قطعه سازان با بیان اینکه صنعت خودروسازی بخش بزرگی از اقتصاد ایران را تشکیل می دهد، افزود: با توجه به اینکه توسعه کشور با توسعه صنعت خودرو همبستگی دارد به همین جهت دولت خواست عمومی را در خصوص این صنعت پیگیری می کند.

وی گفت: جلسه امروز با صاحبان صنعت خودرو با هدف اشنایی دولت با مسائل و مشکلات این صنعت برای کمک به خودروسازان به منظور تامین خواسته مردم مبنی بر بهبود کیفیت و مناسب بودن قیمت برگزار شد.

معاون رئیس جمهور افزود: گزارشی را که وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین مسئولان صنعت خودروسازی ارائه کردند در سه بخش قابل تقسیم بود، اول اینکه برای افزایش تولید با مشکل تامین منابع مالی مواجهند که تامین بخشی از این منابع طبق توافقات قبلی با بانک مرکزی از طریق تسهیلات فراهم شد، دوم مطالبات مربوط به جایگزینی خودروهای فرسوده است که مقرر شد این مطالبات در اختیار صنعت خودرو قرار گیرد، سوم کمک دولت به فرایند افزایش کیفیت خودرو هم مطرح و مقرر شد با استفاده از فناوری روزامد کیفیت خودرو افزایش یابد.

نوبخت با بیان اینکه ظرفیت صنعت خودرو ایجاب می کند تولید بیشتری متناسب با نیاز اقتصاد و تقاضای بازار داشته باشیم، افزود: این تقاضا به جای اینکه از طریق خودروهای وارداتی و خارجی تامین شود و اشتغال را در ان بخش فراهم کند باید بر تولید داخلی متمرکز شود و مقرر شد دولت با ارائه تسهیلاتی به خرید اقساطی خودروهای داخلی کمک کند.

وی گفت: نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس هم می تواند به افزایش تولید و اشتغال کمک کند که به همین منظور توافقاتی بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام شد.

نوبخت با بیان اینکه برای خرید اقساطی خودرو کارمندان توافق شد منابعی بویژه از طریق تبصره 20 قانون بودجه 94 اختصاص یابد، افزود: نظام بانکی کشور در این زمینه کمک موثری را تقبل کرد و همه این تصمیم ها باعث خواهد شد که بتوانیم رشد مناسبی را در صنعت خودرو و اقتصاد داشته باشیم تا خروج از رکود با مهار تورم بنحو شایسته ای انجام شود.

وی همچنین گفت: توافق شد حداقل 20 درصد از منابع 700 هزار میلیارد تومانی بانک ها معادل 140 هزار میلیارد تومان به خرید کالاهای صنعتی بادوام که خودرو بخش عمده ان است، اختصاص یابد.

نوبخت افزود: مقرر شد برای تحرک بخشی و افزایش تولید، به هر یک از دو خودروساز بزرگ 500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم و با نعمت زاده توافق کردیم برای کمک به تولید و انتظاری که برای رشد تولید و رشد اقتصادی داریم حداقل 200 میلیارد تومان یارانه تولید همین ماه در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهیم و در مورد 70 درصدی که مربوط به درامدهای اختصاصی مربوط به معدن است قرار شد تخصیص ها را کامل انجام کنیم.


ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
بهتر از این نمیشد پول مردم رو حیف و میل کرد؟ صنعت خودرو فقط با رقابت و کاهش تعرفه واردات درست میشه. تاکی سوبسید؟؟؟
ایرانی
-
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
چطو شد دولت محترم تا یارانه مردم راباتاخیر واریز میکند شکم درد میگیرد ولی به آسانی اینقدر پول بی زبان را به خودروساز بی کیفیت میدهد این یعنی حیف ومیل کردن بیتالمال - دهن کجی به مردم -دور تسلسل -ازدیاد مفت خور -پررو شدن عده ای -ببار آوردن نیروی غیر متخصص -عقب گرد از فن آوری وپیشرفت -تنبل کردن نیروی کار -وخود شیرینی در دوران مسئولیت وبه فکر کشور نبودن :
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
هر آنکس چیز می بخشد زمال خویش می بخشد

نه چون حافظ که بخشیده سمرقند و یخارا را
ناشناس
Iraq
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
بحدی از بی تدبیریهای پی در پی ناامید شدیم که حد و حسابی نداره. ای خدا دوره اینا کی تموم میشه یه نفسی بکشیم. اقتصاد از دید اینا خلاصه شده تو یه بورس درب و داغون و صنایع مرگ آفرین لگن سازی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
خودرو سازی مثل بچه لوسیه که هر از گاهی پاهاشو میکوبه زمین و همش میگه میخوام میخوام میخوااام . دولت باید در ازای این وامها مهلت بذاره برای بالا بردن کیفیت و خودکفایی واقعی. در حال حاضر خودرو سازی ما بیشتر مونتاژ کاری و واردات خودرو میکنه. همین سایپا چندین مدل ماشین چینی وارد کرده و میفروشه. دولتها فقط با وامها این خودروسازها رو لوس میکنن، قشنگ بهشون بگه این وام رو بگیر و کیفیت رو افزایش بده ضمن اینکه من تا 5 سال دیگه تعرفه خودروهای خارجی رو صفر میکنم و تو باید بتونی رقابت کنی
انتشار یافته: ۱۲۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
خدا میدونه تا حالا چند ده میلیارد دلار تو این صنعت ریخته شده, ولی ابی ازش گرم نشده و نخواهد شد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
برای ملت ابی گرم نمیشه ولی برا خواص اب جوشی مهیا میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
شما كه انتقاد مي كني چه ارزش افزوده اي براي اين مملكت داشتي؟اينو مي توني بگي؟
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
لابد انتظار دارید تعطیلش کنند تا برای کارگران خارجی اشتغال زایی بشه
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
دوست من چرا فاز منفي ميدي؟ خوب تو هر كشوري دست خودروساز رو تو بحران ميگيرن چون حداقل 40 صنعت مادر اون كشور به خودروسازي وابسته اند (ورق و آهن+فولاد+پلاستيك+پليمر+شيشه+الكترونيك+نرم افزار + ...). مطمئن باش كيفيت واقعا متحول خواهد شد اين تو بميري ديگه از اوناش نيست چون تعهدات لازم ازشون گرفته شده. فرارو لطفا نظرم رو منتشر كن متشكرم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
برادر عزیز و عزیزان هموطن من یک کارشناس ساده تو این صنعت هستم و تمامی مشکلاتی را که مردم عزیزمون دارن رو درک میکنم و کاملا هم بهشون حق میدم ولی یه چیزهایی را فراموش نکنیم صنعت خودرو یک صنعت بالایی است که به شدت به صنایع زیر دستی اش وابسته است و متاسفانه کشور ما اون زیر ساختهای لازم در بخشهای مختلف صنعتی که زیر بنای این صنعت است رو نداره و خودرو ساز هم نمیتونه کاری براش بکنه مثل خودرو ساز نمیتونه فولادسازی را بیاندازه و یا پتروشیمی اختصاصی برای خودش ایجاد بکنه بنابراین ما یاباید مواد اولیه رو از خارج بیاریم که امکانش نیست یا باید از داخل تامین کنیم که بدون مشکل نیستند . مطلب دیگه اینکه خودتون قضاوت بفرمائید کدام بخش صنهتی یا خدماتی داخلی ما توان رقابت با خارجی رو داره که این انتظار از صنعت خودرو وجود داره ؟ صنعت ساختمان ؟ صنعت پوشاک ؟ صنعت گردشگری ؟ صنعت کشاورزی ؟ ما در هیچ بخشی توان تامین رقابت با خارجی ها را نداریم اگر بخواهیم با همه بخشهار اینجوری رفتار کنیم کل مملکت رو باید تعطیل کنیم و همه در فقر و بیکاری زندگی کنیم . بیائید به خودمون رحم کنیم
ساسان0903
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
استاد ساسان خيلي خيلي ساده لوح و پرتي. خواهشا سانسور نكن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
آزموده را ازمودن خطاست
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
بابا پول این ملت رو دور نریزید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
دولت هم دستش با اینا تو یه کاسست
وای به روزی که بگندد نمک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
همه پول مملكت هم به اين لگن ساز ها بديد بازم ما ماشين نميخريم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
آقای روحانی و دولت ایشان با این حرکت خود را در مقابل مردم قرار دادند . یعنی دهن کجی به ملت میکنند. که باعث از بین رفتن محبوبیت ایشان خواهد شد. بنده به شخصه رای خود را از ایشان پس میگیرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
اگر این منابع از محل بیت المال می باشد من بعنوان یک ایرانی راضی نیستم ونخواهم بود.وبالاخره همانطور که قابل پیش بینی بود دولت پشت ملت را خالی کرد و....(دیگه مچکر نیستم)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
نه از کره مریخ اومده سادگی ملت تمومی نداره
حسین
Germany
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
توهین مستقیم به مردم و کمک کردن به خودرو سازان برای شکستن سد خواسته مردم .
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
پول بیت المال رو ندین به این قاتل ها ما راضی نیستیم و باز هم نخواهیم خرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
مافیای خود رو سازان از دولت باج گرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
یعنی نمیفهمیی همه دارن میخورن در راسش دولت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
اينكار شايد بزرگترين اشتباه دولت اقاي روحاني باشه چون بين دولت و ملت فاصله ميندازه، حداقل بايد شروط سختي واسشون ميذاشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
اينكار شايد بزرگترين اشتباه دولت اقاي روحاني باشه چون بين دولت و ملت فاصله ميندازه، حداقل بايد شروط سختي واسشون ميذاشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
اينكار شايد بزرگترين اشتباه دولت اقاي روحاني باشه چون بين دولت و ملت فاصله ميندازه، حداقل بايد شروط سختي واسشون ميذاشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
اينكار شايد بزرگترين اشتباه دولت اقاي روحاني باشه چون بين دولت و ملت فاصله ميندازه، حداقل بايد شروط سختي واسشون ميذاشت
ali
Germany
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
یه وقت درباره ی کیفیت این فرغون ها حرفی نزنی ها....! گناهه! فقط افزایش تولید......! یعنی یک کلمه از کیفیت و بروز رسانی حرفی نمی زنند!! خودشون میدونند کارشون نیست. این همه پول می دید که آلت قتاله بسازند
ناشناس
United States of America
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
مسکن به این اهمیت که رونقش باعث میشه تا کل اقتصاد از رکود خارج بشه میگن منابع مالی نداریم تا وام تسهیلات خرید پرداخت کنیم اونوقت برای این لگنهای باد کرده 140 هزار میلیارد تومن پول بی زبون رو میخوان دود کنن بفرستن هوا!!!! بیخود نیست وضع اقتصاد به این مرحله وحشتناک رسیده. سیاستها در زمینه حل مشکلات اقتصادی زیر صفره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
اگه ساخت مسکن هم در انحصار خودشون بود مطمئن باش با توجیحاتی در حد خدا! ۲۸۰ هزار میلیارد هم به اون وام میدادند
اماااااااااااااااا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
لطفا قبل از اینکه پولی بهشون بدید، اول ازشون بخواهید طرح توسعه خودشون و محصولاتشونو برای آینده اعلام کنند و طبق برنامه اونو انجام بدن؛

در غیر اینصورت این پول هم میپیوندد به همون پولهایی که قبلا برای این صنعت خرج شده و به جایی نرسیده!!!

ازتون خواهش میکنم بدون برنامه پول بیت المال را در شکم این صنعت ناکارا نریزید!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
هر کمکی بدون حمایت مردم محکوم به شکسته حتی اگه مبلغ صد میلیارد دلار تزریق شه
خودروساز ها قبل از هر چیزی باید مشتری مداری رو یاد بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
از نوبخت كه فرد دنيا ديده ايست بعيد است كه هنوز نمي داند ، ارتقاء كيفيت ، فقط و فقط در قالب رقابت امكان پذير است .
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
من متقاضی مسکن مهر هستم و شش ماهه بخاطر عدم تامین خدمات زیربنایی اب و برق خانه ای روکه از نظر ساختمانی تمام شده به من و امثال من تحویل نمیدن که از اجاره نشینی دربیایم بعد به خودروساز وام میدن تا به ساخت تابوت های متحرکشون ادامه بدن ای روزگار ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
تا الان هم تنها کسی که باعث عقب افتادگی صنعت خودرو شده همان دولتها بودن و دولتی بودن ، که متاسفانه الان هم این دولت. ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
رانت قانونی...... یعنی تمام سعی وتلاش مردم و یه شبه اتیش زدند ...حالا بگین شب پرداخت یارنه رییس بانک مرکزی بیخوابی میکشه !!!بودجه نداریم !!!واقعا حقمونه ...حالا این مدعی العموم کجاست ؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
خاک بر سر تون که همیشه جهت مخالف مردم حرکت می کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
دولت این پول را کمک نکند باید جهت واردات خودرو ارز اختصاص دهد که ارز کافی وجود ندارد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
شما این مردم رو با اون صنعت خودرو با تف درست کن و بنداز به مردم بیجاره کرده اید 1 ماهه ماشین صفر خریدم زندگیم مختل شده لعنت به این صنعتتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
مگه کیسه خیلف است که اینجوری میبخشی !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
باز هم نميخريم!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
همین حمایتهای بی حد و حساب این صنعت رو به این روز انداخته .فقط مصرف کننده ضرر میکنه و بس.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
بخور بخورها تمامي ندارد؟
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
دوباره دور زدن مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
به عنوان یک نفر ایرانی با این تصمیمات کاملا مخالفم و مطمئن هستم هیچ کار عاقلانه ای و به نفع مردم نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
این همه پول رو دارن هدر میدن مگه شوخیه؟! با این وضعیت مسولین از این به بعد برای تخصیص بودجه باید از مردم رای گیری بشه!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
خوشم میاد که هم میخوای مردمو نگه دارین و بیشترم به فکر سرمایه دارا لیاقتت همون پدر استدلال ایران بودنه
تبعیض
United Arab Emirates
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
چطور 500 هزار تومان میخواهید به مردم عادی بدهید 28 درصد با 2 ضامن کارمند باز هم چند ماه تو صف نگهش می دارید
بعد 500 میلیارد تومان به خودروسازی می دهید که سالانه چندین هزار نفر از.....
ناشناس
Germany
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
با این اقدام، دولت رسما موضع خودش رو با حمایت قاطع از خودرو سازان مشخص نمود و نشان داد که ارزشی برای رای مردم و انتظارات مصرف کننده قایل نیست و امیدوارم که مردم نیز در انتخابات آینده این حرکت و حرکتهای ضدکارگری این دولت را از یاد نبرند.
هر که با مردم درافتاد، ورافتاد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
مردم بدبخت.
سعید
United Arab Emirates
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
آقای روحانی انتظار داشتیم طرف مردم را بگیرید.کم کم داریم از شما هم نا امید می شویم.چرا اجازه می دهید در مقابل خواسته به حق مردم ایستادگی شود؟!!
ناشناس
-
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
مبارک باشد برای خودروسازان.صنعت پر برکتی برای خودشان دارند.ایکاش این صنعت را نداشتیم.آنوقت نه پولی ازجیب مردم به عنوان یارانه به آنها پرداخت می شد ونه مردم سوار خودرو بی کیفیت وگران می شدند.
سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
مگر شرکتی که محصولاتش را پیش فروش میکند چقدر سرمایه در گردش لازم دارد که هر بار 500 میلیارد تومان از منابع در اختیارش میگذارید ، بایستی این شرکت ها بهره وری را افزایش دهند که با این سیستم های حمایتی اصلا نیازی به تلاش کوشش ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
دولت تدبیر هم که چقدر مردم دار است !!
Saeed
United Arab Emirates
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
دولت به چه اجازه ای اینجوری حاتم بخشی می کنه ؟ اونم به صنایع ورشکسته ؟... چطور واسه مسکن اینقدر جنب و جوش ندارن؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
ادامه میدیم و نمی خریمممممممممممم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
خوشبین نیستم به اینکه تغییری در کیفیت خودروهای داخلی ایجاد گردد.
تبريز زنجان بيرليگي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
من كه به هيچ وجه نميخرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
ای پولا رو صرف ازدواج و رفاه مردم کنید نه تولید پراید آدم کش رو تقویت می کنید. خدایا تو بفریادمون برس.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
آقای نوبخت لطفا روبروی خواست مردم نایستین!
این اقدام شما یعنی کج دهنی به مطالبات به حق عموم مردم
نا اميد از بي تدبيري
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
خبر بالا بي‌ارتباط با مثلي كه براي ما مي زنم نيست:
ماست بند هيچگاه نمي‌گويد ماستم ترش است. يعني به جاي آن حتي حمايت هم مي‌كند؛‌دولت حمايت توليد كننده حمايت نكند، پس مي‌خواد به فكرمردم (مصرف كننده) باشد!!!!!!
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
پول ریختن تو جیب خودروسازان =آب در هاون کوبیدن
نا اميد از بي تدبيري
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
ظاهرا كه نه واقعا رئيس جمهور، خود را منتخب مردم و وزراي ايشان خود را منتخب توليد كنندگان (سرمايه‌داران) مي‌دانند نه مردم (مصرف كنندگان) !!!!!!
ولي بدانيد هر ترفندي بزنيد مردم تكليف خود را فهميده‌اند، الحمد للله.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
انتظاری بیشتر از این دولتها نیست !و به این دلیل همیشه مردم باید متضرر بشن تا خودروساز گردن کلفت بشه!کجای دنیا خودروی 40 سال پیش تولید میشه با کیفیت پایینتر؟ چرا نباید ایرانی خودرو باکیفیت با قیمت جهانی نباید سواربشیم؟؟؟؟؟و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
یک کلام نمیخریم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
با این برنامه ها دوباره همان آش و همان کاسه است. این وامهای کلان که معلوم نیست چگونه هزینه می شود، خروجی اش همان خودروهای بی کیفیت توسعه نیافته و گران است. مشکل اصلی اقتصاد دولتی و انحصاری کردن بازار خوردرو است.
ناشناس
United States of America
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
دهن کجی به خواسته به حق مردم !!!
تدبیر و امید را عشقست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
این دور ریختن پول بی زبون این ملته
مگر اینکه مگر اینکه به فرض محال بخوان خودروی روز با قیمت متعادل برسونن به مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
بهتر بود ریشه یابی میشد که چطور شد روزگار خودروسازها اینگونه شد اب در چاه ریختن قطعا چاهی پر اب ایجاد نخواهد کرد ا . اکنون هم باید عوامل ان درمان شود .کمک دولت هم حکم تب بر و مسکن موقت را دارد . نگاه نکردن به مشتری و اهمیت دادن به دغدغه های انها از جهات فنی منطقی نبودن قیمت در قیاس با کیفیت و بازار خودرو جهانی و غرور و یکه تازی ناشی از انحصار خودرو در طول سالیان متمادی از جمله این علت هاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
تکرار اشتباهات گذشته است. بازار را بسوی رقابتی شدن سوق دهید. رقابت موثر ترین نیرویی است که صنعت را ناگزیر از تولید خوب و ارزان می کند.

با این برنامه ها فقط سرمایه بیشتری در این چاه ویل ریخته می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
حالا فردا به پراید یه چراغ دیگه اضافه میکنن و اسمشو میزارن تیبا3 خودشم میشه افزایش کیفیت
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
آقایان ما صنعت خودروسازی نمیخواهیم،اینو به چه زبانی باید بگیم.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
دولت در دشمنی آشکار با ملت دست تابوت سازان را گرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
مثلا پراید رو میخان چکارش کنن؟؟از پلاستیک با کیفیت تر بسازن؟؟یا 4 تا کیسه هوا نصب کنن که موقع تصادف گردن همه سرنشین ها قبل از مردن بشکنه!!!! همش فیلمه اون همه خودرو تو انبار دارن همه رو دوباره میبرن کارخونه اصلاح میکنن حتما!!!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
من که بمیرم نمیخرم
ناشناس
United States of America
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
هووووورا مشکلاتمون حل شد رفتیم برای بیست سال تولید دوباره پراید البته با ضاهری متفاوت مثلا چراغ کشیده تر و آپشن کتری برقی و ......
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
تنها راهش رقابتی کردن است. وگرنه هیچ امیدی به اینگونه تسهیلات وجود ندارد.
ناشناس
United States of America
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
لعنت به خودروساز دولتی
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
ما در فناوری هسته ای به بومی سازی رسیدیم اما مونتاژ کاری خود را به اسم صنعت خودرو بدون در نظر گرفتن اهمیت جان و مال مردم ادامه داده و فقط به فکر پرکردن جیب یکسری افراد خاص هستیم
در تمام دنیا برای نیروی انسانی ارزش قائلند اما در اینجا ارزش به مادیات است
نادون
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
خواسته های مردم رو تحریف نکنید!

مردم دو خواسته دارند:
1- بلند مدت = افزایش کیفیت
2- کوتاه مدت = واقعی کردن قیمت

افزایش کیفیت در چند هفته که غیر ممکن است. اگر قیمت را نیز کاهش ندهید در واقع هیچ کدام از خواسته های مردم را پاسخ نداده اید.
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
دولت پشت ملت را برای منافع خودرو سازان خالی کرد آفرین به این تدبیر !
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
دولت پشت ملت را برای منافع خودرو سازان خالی کرد آفرین به این تدبیر !
ناشناس
Finland
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
آقای نوبخت برای شما متاسفیم که به خواست ملت بی توجه هستسد و همچنان اصرار دارید که خودروهای بی کیفیت که سالانه جان هزازان نفر را می گیرند همچنان در خط تولید باقی بمانند یک بار هم شده بدون اینکه تسهیلات بی زبان را در اختیار این دزدان قرار دهید خودروسازان را تحت فشار قرار دهید تا به خواست ملت ایران گردن بنهند شما با این کار تان هم به ملت پشت کردید و هم از خودروسازان بی کیفیت و گران فروشان حمایت کردید واقعا به این تدبیر و امید باید تاسف خورد
ولی بدانیدد آقای نوبخت ملت ایران همچنان کمپین نخرید خودرو صفر تولید خودرو سازان بی کیفیت را فعال نگه خواهند داشت تا هم دولت دست از حمایت خوروهای بی کیفیت بکشد و هم خودرو سازان مجبور شوند ضمن کاهش قیمت خودرو نه 100000 تومان آقای نوبخت قیمت پراید 7 میلیون بیشتر نیست و قیمت پژو 206 و 207 و اس دی و405 ووووو کمتر از 15 میلیون می باشد باید به این قیمت ها بر گردد پاینده باد کمپین نخریدن خودرو بی کیفیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
برای آقایان صنعتی به مز خودروسازی وجود ندارد!!

مگه ما صنعت پوشاک و صنایع وابسته نداریم که هیچ توجهی به آنها نمیشود??
در ضمن اشتغالزایی بسیار بیشتری هم در حال حاضر در این صنایع وجود دارد
سید محمد رضا خدیوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
هیچ وقت در این کشور برا ی اینده برنامه ریزی و مدیریت با کفایت وجود نداشته است و برای یک موضوع ازمون وخطا و چند باره کاری مرسوم بوده و نتیجه ان ریختن بیت المال به جیب کسانی است که درست کار نمی کنند چرا درست کار نمی کنید
علیرضا
United Arab Emirates
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
این حاتم بخشی ها از مالیات من و امثال من هست .

تا وقتی تولید دست دولت هست و بخش دولتی همین هست که می بینید .

خودرو بی کیفیت .... قیمت بالا .... گردن کلفت ... و غیره

کسی نمیخره خیلی به خودتون فشار نیارید .

میدونید با 1000 میلیارد تومان حاتم بخشی شما چند نفر می تونن از زندگی فلاکت باری که نصیبشون شده رها بشن ؟؟؟
میدونید با 1000 میلیارد تومان حاتم بخشی شما چند تا زوج می تونن برن سر خانه و زندگیشون ؟؟؟
و خیلی میدونید های دیگه که کلا شما نمیدونید !!!!!!!

فرارو یک با هم شده چاپ کن لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
سوال مهم و اساسی: چرا قیمت‌ها را پایین نمی‌آورند؟ چرا دولت در کنار مردم نیست و با مردم دشمنی می‌کند؟
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
اگر شرع وقانون سرتان میشود من که راضی ندارم ازیارانه من به این صنعت ورشکسته وکارکنان بی مسولیت آن که حتی به جان هموطنان خود رحم نمی کنندتزریق شود.صحبت از افزایش کیفیت هم شوخی بیش نیست سالهاست این حرفهاراشنیدیم گوشمان پر شده حتی یکنفرهم بابت عدم انجام این کارها نه پاسحگوبوده ونه برکنارشده فقط دعا می کنیم خدا به دادمان برسد
نا اميد از بي تدبيري
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
اينم چشمه‌اي ديگر از تدبير دولت تدبير، «حمايت از توليد كننده) درآمد حاصله از آزاد كردن نرخ بنزين و ديگر خدمات دولتي، از جيب مردم بر عليه مردم، (خودرو سازاني كه ساليان متمادي ميلياردها تومان سرمايه را هدر داده و محصولات بي‌كيفيت خود را با بالاترين قيمت به مردم تحميل كرده و دولت هم حمايت مي‌كند!!!!!!!!
واقعا براي دولت به اصطلاح تدبير و اميد متأسفم.
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
از نظر من به عنوان یک سهامدار بیت المال، حرام است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
پول بی زبون این مملکت رو بریزسد تو دامن ای مونتاژ کارای بی استعداد تا دوباره خودروی بی کیفیت که برای سده قبل هستن رو سرهم بندی کنن با قطعطات معیوب و غیر استاندارد با چند برابر قیمت بفروشن به خلق الله .
حميد بهنام
Canada
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
من به عنوان يك شهروند ايراني راضي نيستم ريالي بهشون كمك بشه چون پول دولت پول منه!!!
کسری
Finland
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
مشکل کارخانه های ایرانی، مدیریت آنهاست. اگر واقعا دنبال حل مسئله هستید، مدیریت و مالکیت سایپا را بدهید به رنو یا هیوندایی و ایران خودرو را بدهید به پژو یا کیا تا تحول ایجاد شود. در غیر اینصورت، در بر همان پاشنه سابق خواهد چرخید و خودرویی مثل پراید بیست سال تولید میشود و مسئولین هم ککشان نمی گزد زیرا آنها که پراید سوار نمیشوند!!
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
این تسهیلات یه خیانت دیگه به کشوره.درسته نمیشه این 90هزارخودروی تولید شده تو انبارها رو آتیش زد یااسقاط کرد.ولی خودروسازها باید ازادامه تولیداونها دست بردارن.خودروسازان اگه خودروی باکیفیت،زیبا،باخدمات خوب والبته قیمت منصفانه تولید کنن، کی بدش میاد خودروی وطنی سوار شه.به شرط اینکه خودروهای روز جهان و البته با قیمت های نزدیک به قیمت جهانی تولید بشه.طراحی نخواستیم.چندتا خودروی به دردبخورو همینجا تولید کنن برامون بسه.به خدا میشه.اگه بافسادورانت منابع مالی رو آتیش نزنن میشه.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
اين يعني دهن كجي آشكار به خواست و اراده مردم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
چقدر مسوولان ما بچه گانه فكر ميكنند.
مثلا ميگن شما بخريد ما بعدا قول ميديم كه كيفيت و قيمت رو بهتر كنيم.
غافل از اين كه با اين كار بازار بيشتر ميره تو ركود. چون ملت منتظر ميشن كه ماشين با كيفيت بخرند.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
به نظر من به جای اینکه این پول رو مستقیم به خودرو سازان بدند باید به عنوان وام خرید قرض الحسنه یا سود پایین به خریداران خودرو بدند. چون با این کار هم حجم ورود پول به چرخه تولید بیشتر میشه و مردم احساس می کنند تغییری در قیمتها حاصل شده وهم این خودرو سازها اینقدر چاله چوله دارند که بعید می دونم با این پولها اتفاق خاصی در صنعت خودرو بیفته.
به عبارتی این کار مثل اینه کهبخوای یک چاه ئخشک رو با سطل پرآب کنی!!!!
فکر زیبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
روز از نو روزی از نو
دولت باز هم دارد اشتباهات گذشته را تکرار می کند.
باز هم داره این طفل لوس و ننر را لوس تر از قبل میکنه
بازهم تاوان سوء مدیریت ها رو باید مردم بپردازند.
باز هم....
خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است.
لطف کنید این دفعه دیگه نظرم را منتشر کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
بايد هم بگيرند چون نفعش رو مي برند از كيسه مردم. اما تموم شد. ديگه خوابش رو ببينند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
رای خرید اقساطی خودرو کارمندان توافق شد می خواهند به زور کارمندان بدبخت را
مسعود
Finland
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
من با این یارانه برای صنعت خودرو به شدت مخالفم. دهها سال است دولتهای مختلف به انحا و روشهای مختلف از جمله بالانگه داشتن تعرفه واردات خودرو و تسهیلات بانکی و ... از صنعت خودروسازی ما حمایت تمام و کمالی داشته اند . نتیجه چه بوده است؟! شرکتهایی که به کودکهای لوس و ننر 40 و 50 ساله در بغل دولت تبدیل شده اند و طاقت کمترین دوری از آغوش دولت را ندارند! آقای نوبخت اگر یارانه ای دارید بدهید به واحدهای تولیدی در معرض ورشکستگی و زیان که از قانون هدفمندی یارانه ها به شدت ضربه خورده اند و با مقادیر بسیار کمتری از 200 میلیارد تومان کمی سر پا می شوند. یا 200 میلیارد تومان را بدهید به مابه التفاوت سود تسهیلاتشان تا تسهیلات جدیدی بگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
صنعت دولتي دولتي جواب نمي ده اينها همش شعار است بدون رقابت و جلوگيري از ورود رقيبان هيچ صنعتي رشد نمي كند ،بعد از جنگ كه اين صنعت رشد كمي زيادي داشته جامعه هم به اميد كمك به صنعت داخلي اين وضع را تحمل كرده ولي خيال باظلي بود اصرار از يك طرف و تحمل از يك طرف ديگه هم حد و اندازه اي دارد،تا صحبت از ورود خودرو ميشه اسم خودروهاي لوكس ميشه در صورتي كه به همين قيمت خودروهاي داخلي هم ميشه خودروي خلي با كيفيت تري تهيه كرد
علی آقا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
این همه در سالهای پیش از این دو خودروساز حمایت شد چرا پیشرفت نکردن و الان دقیقا چه تغییر ماهوی در آنها اتفاق افتاده که قرار است با حمایتهای جدید پیشرفت کنند؟؟؟
چرا کسی به فکر سرمایه های دود شده به خاطر این دو خودرونساز داخلی نیست؟ چرا کسی به فکر مردم و جان و مال آنها نیست؟ اشتغال 50 هزار نفر (که می توانند هر جای دیگری نیز کار کنند) بیشتر ارزش دارد یا جان هزاران ایرانی که هر ساله در تصادفات میمرند یا معلول میشوند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
اقای روحانی مواظب باش به سرنوشت احمدی نژاد دچار نشوی برخی از وزیران شما همچنان به مردم دهن کجی میکنند
مردم عهد اخوت با کسی نبسته اند
بی کلاه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
مگر خدا به داد مردم برسه . چرا سرمایه ملی را تقدیم این بی کفایتها میکنید . اگرراست میگویید میتوانستید از 30 سال پیش با وضع قوانین، عوارض گمرکی را کاهش بدهید . مثلا سالیانه 2 درصد ازگمرک کم میشد تا به 10 درصد یا صفربرسد، تا حالا خودروسازها به جایی رسیده بودند . حالا که موفق نبودند به اینها جایزه بدهید .
مومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
این خودرو سازان مافیا واقعی اند هر دولتی که میاد اولش سر به سر خودرو سازان میذاره بعدش سرشون تو یه آغوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
حیف پول و سرمایه هایی که میریزن توی بخش خودروسازی نیست . ما بعد ازاین همه سال که از صنعت خودروسازیمون میگذره هنوز نتوانستیم برای نمونه یک خودروی درست و حسابی و با کیفیت تولید کنیم !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
این دو لگن ساز به خاطر فروش لگن ها ی خود به 3 برابر قیمت هر ترفندی می زنند که لگن های خود را به مردم قالب کنند
واقع بين
United Arab Emirates
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
500 ميليارد تومان براي خودروسازان پول حقوق يكماه نصف زيرمجموعه هاي آن هم نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
آقای نوبخت پس کی دست خودرو سوار را می گیرید؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
این حمایت برای شکستن اتحاد مردمی (کمپینه خودرو صفر نخرید) انجام شده نه حمایت از خودرو سازان .چرا نمیزارید سرنوشت ساز بشن
ناشناس
Saudi Arabia
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
سینه چاکان روحانی تحویل بگیرند .......!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
چه جوری میخوان 45 تومن یارانه مردم و بدن به گریه میوفتن بعد از این طرف 500 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های خودروسازی میدن!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
یعنی حساب کن پولو تو جوب فاضلاب انداختند.فایده ای ندارد
سعید
United Arab Emirates
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
برای پرداخت چندرغاز یارانه عزای عمومی دارند ولی این همه پول بی زبون تقدیم به سازندگان تابوت های مرگ می شود.روحانی پس تو چکاره ای؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
سلام دولت تدبیر وامیوامی دولت خودرو سازان شد نه دولت مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
پول های نقدی که ملت بابت فرغون ها دادن کجا رفته که دولت باید به این ها کمک کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
دولت ، مجلس ، بانک مرکزی و ... همشون علیه خواست مردم جبهه گیری کردند .... با اتحاد و همدلی پوزه فرغون سازا رو به خاک میمالیم ..
ناشناس
France
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
این بهترین راه ممکنه. فکر کردین تو رکود صنعت خودرو کی ضرر میکنه؟ مدیر عامل ایران خودرو ؟ نه کارگراش هستن که تعدیل نیرو میشن. باید بهشون کمک کرد و با نظارت به مرور زمان با ایجاد رقابت کیفیت را بهبود داد. روحانی دولت عاقلیه. اگه ورشکستگی این صنعت دلتون و خنک میکنه باید بگم که با این ورشکستگی فقط 800 هزار کارگر و کارمند خونه نشین میشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
اون موقع که اقایون از طرف خودرو سازها قول دادند و خودرو سازها مجبور شدند صدها میلیون توکشورهای سنگال بلاروس سوریه عراق و .. دور بریزند حالا باید جوابگو باشند که به چه حقی برای پول بیت المال تصمیم شخصی گرفتند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
دليل حمايت از خودروسازان اين است که خودرو سازي در مالکيت مسئولين است وسودش به جيب برخي ازمسئولين ميره با اين حال باز هم نمي خريم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
باورم نمیشه دولت اینجوری با این حرکت فاتحه خوند به سره 70 میلیون ایرانی از رای خودم پشیمون شدم بخدا
چی چی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
مگر قرار نبود یارانه ها را کم کم ، کم کنید وتولید را رقابتی کنید ؟ چی شد قیمت ها گران شد وتازه یارانه به تولید کنندگان هم اضافه و بدبخت بی صاحب ، مصرف کننده . ان شالله به آهشان بنشینید
نقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
پس چطور شب يارانه مردم براي دولتي ها شب بدبختي ها و مصيبت عظماست شبي كه 45500 تومان كه به گداهاي پاكستاني در ايران بدهي ناراحت ميشوند و به اين ملت ميدهند شب مصيبت هاست ولي براي دادن يارانه ي گرانفروشي و بي كيفيت فروشي و بي كفايتي خودروسازان شب مصيبت ها نيست . پس مردم در اين كشور اضافي هستند !؟ هر بلايي بر سر مردم ميايد مسئله مهم و خاصي نيست فقط سرتان سلامت باشد و دگر هيچ خلاصه كه گذر پوست به دباغخانه خواهد افتاد و هميشه در بر روي يك پاشنخ نميچرخد و امان و صد امان
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
من نمیدونم در کشورهای دیگه که صنعت خودروسازی دارند هم همینطور عمل میشه وبه این راحتی حقوق مصرف کننده زیر پا گذاشته میشه.؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
خودرو سازی مثل بچه لوسیه که هر از گاهی پاهاشو میکوبه زمین و همش میگه میخوام میخوام میخوااام . دولت باید در ازای این وامها مهلت بذاره برای بالا بردن کیفیت و خودکفایی واقعی. در حال حاضر خودرو سازی ما بیشتر مونتاژ کاری و واردات خودرو میکنه. همین سایپا چندین مدل ماشین چینی وارد کرده و میفروشه. دولتها فقط با وامها این خودروسازها رو لوس میکنن، قشنگ بهشون بگه این وام رو بگیر و کیفیت رو افزایش بده ضمن اینکه من تا 5 سال دیگه تعرفه خودروهای خارجی رو صفر میکنم و تو باید بتونی رقابت کنی
ناشناس
Iraq
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
بحدی از بی تدبیریهای پی در پی ناامید شدیم که حد و حسابی نداره. ای خدا دوره اینا کی تموم میشه یه نفسی بکشیم. اقتصاد از دید اینا خلاصه شده تو یه بورس درب و داغون و صنایع مرگ آفرین لگن سازی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
هر آنکس چیز می بخشد زمال خویش می بخشد

نه چون حافظ که بخشیده سمرقند و یخارا را
ایرانی
-
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
چطو شد دولت محترم تا یارانه مردم راباتاخیر واریز میکند شکم درد میگیرد ولی به آسانی اینقدر پول بی زبان را به خودروساز بی کیفیت میدهد این یعنی حیف ومیل کردن بیتالمال - دهن کجی به مردم -دور تسلسل -ازدیاد مفت خور -پررو شدن عده ای -ببار آوردن نیروی غیر متخصص -عقب گرد از فن آوری وپیشرفت -تنبل کردن نیروی کار -وخود شیرینی در دوران مسئولیت وبه فکر کشور نبودن :
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
بهتر از این نمیشد پول مردم رو حیف و میل کرد؟ صنعت خودرو فقط با رقابت و کاهش تعرفه واردات درست میشه. تاکی سوبسید؟؟؟