bato-adv
کد خبر: ۲۱۲۸۵۳

پیشنهاد برخی نمایندگان: شلاق برای نگهداری سگ!

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۳
روزنامه شرق نوشت: نه‌تنها سگ‌گردانی در شهر که معامله و نگهداری این حیوان‌ها در خانه نیز مجازاتی چون ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی از یک تا 10میلیون‌تومان خواهد داشت.

ابتدای اسفند89 طرحی در قالب الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی در صحن علنی مجلس اعلام وصول و بعدتر به آرشیو سپرده شد. حالا ۳۲ نماینده طرح مشابهی به هیات‌رییسه مجلس فرستاده‌اند که در صورت تصویب آن از این پس با «گرداندن سگ و میمون در اماکن عمومی» برخورد خواهد شد. نه‌تنها سگ‌گردانی در شهر که معامله و نگهداری این حیوان‌ها در خانه نیز مجازاتی چون ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی از یک تا 10میلیون‌تومان خواهد داشت.

البته نمایندگان در این طرح ماموران نیروی انتظامی، مزرعه‌داران، باغداران، گله‌داران و شکارچیان دارای مجوز را از این قانون مستثنی کرده‌اند. سه‌سال پیش طرحی مشابه برای محدودکردن نگهداری حیوانات خانگی در سطح شهر به کمیسیون قضایی مجلس آمد اما آن‌روزها نمایندگان با بررسی آن به این نتیجه رسیدند که طرح‌های مهم‌تری در دستور کار است و مساله از دستور کار خارج شد اما حالا تعدادی از نمایندگان دوباره در تلاشند تا برای افرادی که نسبت به گرداندن سگ و میمون در فضاهای عمومی اقدام می‌کنند، تنبیهی قایل شوند.

ابراز نگرانی از سگ گردانی در تهران
طرح پیشنهادی نخست در آن‌روزها در کمیسیون‌های فرهنگی، بهداشت و درمان و همچنین شورا‌ها و امور داخلی مورد بررسی قرار گرفت. تدوین‌کنندگان طرح، هدف از تهیه این طرح را مقابله با روند فزاینده سگ‌گردانی در معابر و نگهداری آن در آپارتمان‌ها -در شهرهای بزرگ به‌ویژه تهران- اعلام کرده بودند: «همچنین نگهداری حیوانات مذکور در آپارتمان‌ها و در منازل مسکونی چنانچه موجب نارضایتی هر یک از ساکنان شود ممنوع است و نگهدارنده در مرتبه اول موظف است با اخطار دادسرا ظرف ۱۰ روز رفع مزاحمت کند.»

طرح مذکور در کمیسیون شوراها و امور داخلی اصلاح و برای نهایی‌شدن به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد اما متاسفانه در این کمیسیون معطل مانده است.  اما در طرحی که حالا در آبان93 در مجلس نهم اعلام وصول شده برای نشر سگ‌گردانی یا سگ‌بازی توسط رسانه‌های مکتوب یا غیرمکتوب مجازاتی چون ۷۴ضربه شلاق و حبس از سه تا شش‌ماه پیش‌بینی شده است.

جزای نقدی از 10 تا 100میلیون و ضبط حیوان خانگی
الیاس نادران، اسماعیل کوثری، علیرضا مرندی، احمد سالک، علیرضا محجوب، فاطمه آلیا، نادر قاضی‌پور، حسن کامران و نیره اخوان از جمله نمایندگانی هستند که پای این طرح پیشنهادی را امضا کرده‌اند. این طرح در جلسه علنی چهارم آبان‌ سال‌جاری از سوی هیات‌رییسه مجلس در قالب «الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی» اعلام وصول شده است.  

در بخشی از این طرح آمده: «هر کس به گرداندن یا بازی‌کردن با حیواناتی از قبیل سگ و میمون که گرداندن آنها در انظار، اماکن عمومی یا معابر به فرهنگ اسلامی یا سلامت و آرامش اطرافیان به‌ویژه زنان و کودکان آسیب می‌زند اقدام کند یا آنها را مورد معامله قرار دهد یا در خانه خود نگهداری کند و به اخطار ماموران انتظامی ترتیب‌اثر ندهد به جزای نقدی از 10تا یکصدمیلیون‌ریال یا به شلاق تا ۷۴ ضربه و ضبط حیوان مذکور محکوم می‌شود.»

بر اساس این طرح، حیوانات ضبط‌شده به «باغ‌وحش، جنگل یا بیابان» منتقل می‌شوند و تا پایان انتقال، تمام هزینه‌های نگهداری برعهده صاحب آنها خواهد بود.

تدوین فهرست سایر حیوانات «نجس‌العین» از سوی وزارت بهداشت

همچنین فهرست سایر حیوانات «نجس‌العین» و «خطرناک و مضر برای سلامت عمومی» ظرف سه‌ماه از تصویب این قانون توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

اسماعیل احمدی‌‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی 14اردیبهشت‌ سال91 در همین زمینه گفته بود: «حمل سگ و حیوانات به‌طور کلی باید دارای ضوابط خاص باشد و برای این موضوع از خودروهای مخصوص استفاده شود، چون ما جامعه‌ای اسلامی هستیم و سگ نیز حیوانی نجس است که نباید در معابر وجود داشته باشد. بنابراین پلیس با کسانی که اقدام به حمل سگ در معابر عمومی کنند، برخورد خواهد کرد و هماهنگی‌های نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز در این‌باره صورت گرفته است.»

حالا سه‌سال از آن تاریخ گذشته و پیشنهاد خام مجلسی‌ها، پخته‌تر شده و این‌بار در قالب طرحی به هیات‌رییسه رسیده و باید دید چه زمانی به صحن علنی بهارستان خواهد رسید.
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
من یک خانم چهل ساله ام بارها وبارها از سگ های ادم نما برخود لرزیده ام اما سگ ها هرگز پای رفتنم را سست نکردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
خدا وکیلی بیاین ببینین توی دو سال اخیر چه قوانین عجیبی رو تصویب کردن
بهنام
Turkiye
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
دیگه خونه هم حریم شخصی نیست
سيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
ولی صرف نظر از بحث شرعی قضیع، نگهداری سگ در آپارتمان و گرداندن آن در کوپه و خیابان باعث اذیت و آزار مردم میشه بنابر این مجلس و دولت میتونن وارد بشن. من خیلی از خانم ها و کودکان را دیده ام که با دیدن سگی که از کنارشان می گذرد می ترسند و گوشتشان آب می شود.
nasim zarabi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
دوستان، سگ در شرع اسلام نجس است و خرید و فروشش هم باطل مگر برای چیز ارزشمندی باشد مثلا نگهداری گله یا نگهبانی منزل و ویلا یا کشف مواد مخدر و از این قبیل. اما کسانی که سگ زینتی خرید و فروش می کنند و نگه می دارند و سگ های زینتی و تفریحی را به خیابان می آورند کار درستی نمی کنند و مروچ فرهنگ غلطی می شوند.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
74 ضربه شلاق به یک سگ خانگی!!!!

اخه حیونکی چه گناهی کرده؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
تو حالت خوبه؟!!!!!!! نگرانت شدم.
یه بار دیگه متنو بخون !!!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
شلاق واسه صاحباشونه. ولی حتی شلاق به خود سگها هم میزدند باز بهتر از جهنمیه که توش این حیوونکیارو نگهداری میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
به صاحب سگ، عزیز من
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
شما و اونایی که مثبت دادن حالتون خوبه؟
شلاق مربوط به گرداننده سگ در اماکن عمومی است نه اون حیوونکی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
74ضربه شلاق به صاحب سگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
عجب کنایه ای زدی شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
بنازم این همه وقت وحوصله برای حل معضلات مملکت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
والا سگ ها به بعضی ها که پاچه مردم رو میگیرن شرف دارن.
تلقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
منم منفی دادم ولی ناشناس13:05 آگاهم کرد دمتون گرم! واقعا جمله عالی بود
ناشناس
United States of America
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
1-10 میلیون! همه چی تو این مملکت با پول حل میشه. شلاقم نمیخواد بخورید. اصلا پول بده سگ پاک میشه و گربه میشه نجس. دیدم که میگم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
خوبه از اصحاب کهف شروع کنند
وفا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
سلام یارو گفته .... روشنفکری نزنید. خدایا به کجا پناه ببریم نمایده ما در مجلس با هزار هزینه و تبلیغات میره و روزی هزاران خرج رو دست مرم میگذارند که فلان قضیه را داریم بررسی میکنیم. یکی نیست به اینها بگوید تورم، رکود، فساد، پارتی بازی، غول دولت گرایی، حساب و کتابهای بی جواب و بی پاسخ، بیکاری، بیکاری، بیکاری، مسکن ... باز هم بگم، کمر مردم را خم کرده اونوقت آقایان یه اولویت بندی هم ندارند. درد ما الان سگ گردانی و .. است یا این مسائل بابا تورو خدا خودتان را به خواب نزنید به داد مردم برسید کاری نمیکنید مانع نتراشید یار شاطر نیستید بار خاطر نباشید. این .... روشنفکری نیست این داد بی دادی است
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اینا برای ساپورت و روسری خانمها، سگ و وازکتومی طرح میدن، اما برای دزدی ها ی بیت المال، بورسیه های غیر قانونی و هزار ویک معضل اجتماعی نفسشون در نمیاد!
مزدک
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
+++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
آفرین
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
احسنت
ناشناس
Poland
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
ميليونها لايك
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
هر چیزی جای خودش را دارد . اگر یک طرح خوب بود باید از آن استقبال کرد سگ نگه داشتن و سگ گردانی با فرهنگ و دین ما مغایرت دارد و موجب سلب آسایش است اگر یک نفر خواست سگ در آپارتمان نگه دارد یکی گوسفند یکی خر نگه دارد آنوقت سنگ روی سنگ بند نمیشود . لطفا آروغ روشنفکری نزنید ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
یک بیماری مشترک بین سگ و انسان وجود دارد و آن کیست هیداتیک است که در کبد ایجاد میشود و سالها پنهان میماند تا خودش را نشان دهد و این کیست از سگ منتقل میشود . پس لطفا حرف بی ربط نزنید . در ضمن سگ داری با اخلاق جامعه سازگار نیست
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
خر حیوان خانگیه؟ چرا مغلطه میکنی برادر من... حالت خوبه؟ تو نگه ندار... مگه همسایه سگ داره به تو آزار رسونده؟ این همه سگ نگه میدارن مگه میرزن تو دنیا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
با شلاق برای اینکار واقعا مخالفم .چقدر خشونت ؟! ولی به شخصه از اینکه در سالهای اخیر به خصوص سگ گردانی در خیابان ها و پارکها زیاد شده دیگه رغبت نمیکنم روی نیمکت پارکها بشینم . چون به شخصه دیدم صاحب سگی ، حیوونش رو برای تفریح و تعلیم همه جا راه میبرد. حقوق امثال من تضییع شده برای ذائقه دیگران .کاش برای حقوق اکثریت( باور کنید هنوز اکثریتیم!) و حیوان در بند هم ، خودمون ارزش قائل بودیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
پیشنهاد خوبی است ، موافقم !
ناشناس
Lithuania
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اونوقت تو با چی چیش موافقی؟؟؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
فرهنگ جامعه ما با سگ نگه داشتن موافق نیست . علیرغم اینکه با جناح راستی ها موافق نیستم ولی این طرحشان بسیار عالی و مورد قبول جامعه است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
بگویید این عزیزان برای سگ اصحاب کهف هم لایحه ای بصادرند خدااجرشان دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
فرهنگ جامعه را افراد اون جامعه میسازند و کسی که سگها را دوست دارد و میل به نگهداری آنها دارد یکی از افراد همان جامعه است! باید بگویم من به شخصه با اینکه علاقۀ زیادی به حیوانات دارم ولی اصلاً تمایلی به نگهداری آنها در خانه ندارم و این نظر و تمایل من است و دلیل نمیشود بخواهم همه مثل من فکر و رندگی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
باید سگها هم جریمه شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
همه مشكلاتمون حل شده خدا را شكر اينم حل كنند ديگه كاري ندارن نماينده ها...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
خیلی آزادی دادند نمیشود هر غلطی هر کس خواست بکند سگ نگه داشتن مغایر با شئونات دینی و عرفی جامعه است الکی حرف بی ربط نزنید ربطی به اصلاح طلب و اصولگرا ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
برادر ناشناس! واقعاً ممنونیم که بنده نوازی کردند و آزادی دادند.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
تو داری حرف بی ربط میزنی. خونه آدم چه ربطی به شئون جامعه داره.
خونه حوزه شخصی هست و جامعه و شئون تصرفی داخلش ندارند. کمتر از یک دقیقه میتونی فکر کنی بعد حرف بزنی. به اندازه کافی تصرف داخل حوزه شخصی شده شما لازم نیست بیشترش کنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
وجدانا نگهداری سگ تو آپارتمان کار درستی نیست
ولی این نماینده ها چون بلد نیستند یه فکر خوب رو هم اینقدر بد مطرح میکنن که همه باش مخالف میشن
ناشناس
Australia
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
چرا ربط داره. زمان آن مرد که ما اصلا سگ نداشتیم توتهران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
خیلی خوب است. بعضی ها جوری سگ را در آغوش می گیرند که انگار بچه شون رو بغل کردند!!!
ناشناس
Germany
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اشتباه مثبت زدم
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
خوب به تو چه ؟ تو هم بغل کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اون سگشو بغل میکنه
تو چرا کمبود محبت میکنی؟؟
ناشناس
Germany
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
خوب به ما چه من می گویم سگ نجس است و لی با دیگران چه کار دارم
ناشناس
United Arab Emirates
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
به شما چه ناشناس 11:03؟ دلشون میخواد! شما نکن! عجبا! به همه چی کار دارن این جماعت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
به جای فرهنگ سازی در جهت منع و زندان و شلاق هستند این جماعت پایداری
کی این جماعت دست از سر ملت برمیدارد؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
آقای محجوب اصلاح طلب هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
ربطی به پایداری و غیر ندارد اگر طرحی خوب بود باید آن را حمایت کرد چه اصلاح طلب چه اصولگرا . سگ نگه داشتن مغایر با فرهنگ ماست و یک مشت آدم .... که معمولا افسرده هستند و کس و کاری ندارند و خانواده آنها را طرد کرده سگ نگه میدارند که مغایر با فرهنگ اکثریت جامعه است .
ناشناس
United States of America
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
این " جامعه" ما با فرهنگش همه چیز مغایره ، همین هفت هشت تا منفی هستن؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
شما نمیخواد از طرف فرهنگ اکثریت جامعه نظر بدی .
فرهنگ مردمو به وضوح میشه دید.
ناشناس
Canada
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
ناشناس ۱۲:۵۲ ! شما‌ها یه مشت حسود و عقده‌ای هستید...
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
به درک که اکثریت چی میگن. خئنه‌ی خود طرفه. به اکثریت چه ربطی داره یک نفر تو خونش چی نگه میداره. مسخره کردین شما هم دیگه همه چیو. یک کلمه اکثریت یاد گرفتن
ناشناس
United Arab Emirates
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
جناب 12:52 شاید فرهنگ اکثریت خیلی چیزا باشه! دلیل نمیشه اقلیت حقوقشون محدود بشه! فرهنگ زنده به گور کردن دختر هم مورد قبول اکثریت بوده! به شما چه ملت سگ دارن یا نه؟ شما نداشته باش!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
نیم ساعت پس از انتشار خبر:

انتشار یافته: 6
غیر قابل انتشار: 13

فرارو خسته نباشی !
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
این فرارو از خودشونه نقش سوپاپ رو داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
غیر قابل انشار تا این لحظه 109 تا! خدایا یعنی این 109 نفر چی گفتن؟
48 تا منشر شده با عرض خسته نباشید مجدد به فرارویان
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
مهمترین معضل کشور.!آفرین به نماینده ها!
افشار
United States of America
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
یه لایحه هم بدن برای توقیف سگ چوپون ها. بلکه پسر عموهاشون زنگ بزنند نصیحتشون کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
بازهم اسامی تکراری
Mpt یون
دلواپس ها
افسوس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
دانش و كارايي نماينده ها در همين حد است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
ابراز نگرانی از سگ گردانی در تهران ???? نگرانی دیگری نیست ؟ گرانی ؟ تورم ؟ فقر ؟ خدا شکر همه مشکلات با درایت این نماینده های محترم حل شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
ای کاش به جای سگ واسه گرگایی تو دستگاههای مختلف خون مردم رو میخورن مجازات تعیین کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
سلام
من سوالم اینکه آیا تمام مشکلات مردم حل شده و فقط مشکل سگ در کشور باقی بود؟
خدا به خودت پناه می بریم از شر.......
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
آمین
ناشناس
Hong Kong
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
یه مجموعه از مشکلات حل شد مثل افزایش جمعیت و ..... اخریش هم که مشکل سگ داره حل میشه. به نظر شما مشکل بعدی که حل میشه چیه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
مشکل بیرون آمدن مردم از ساعت 7 شب به بعد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
تو جامعه ای که طلاق زیاد شده و خیلی ها زندگی مجردی دارن وتحمل همدیگه رو ندارن سگ تبدیل میشه به مونس آدم ها ، عجب دنیایی شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
نفهمیدیم حالا به سگ ضربه شلاق می زنند یا به صاحب آن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
تو تا آخر عمر هم نخواهي فهميد كسي كه خود را بخواب زده نميشود از خواب بيدارش كرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
واقعا مجلس میخواد این موضوع رو مطرح کنه؟ اصلا در شان مجلس نیست.
ناشناس
Slovenia
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
آدم از این نظرات دوستان حیرت میکنه!
متن خبر رو با کامنت ها شون تحریف میکنن!
کسی که خودش رو به خواب بزنه نمیشه بیدار کرد!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
خدارو شکر فقط مشکلمون سگ بود که اونم حل شد!!!
ناشناس
United States of America
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
دریاب کنون که نعمتت هست به دست که این دولت ملک میرود دست به دست سعدی
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
انسان بعضی وقتا زبونش قفل میشه نمی دونه چی بگه.
روزبه
United Arab Emirates
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اگر می بینید مشکلات جامعه و جوانان و ... لاینحل مونده و دزدی، خیانت، گرانی و تورم، زیاد شده و سرمایه های اجتماعی مملکت از بین رفته، به خاطر همچنین عقلایی ست .....
متاسفم...
ناشناس
United States of America
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
شلاق بازدارندگی لازم رو نداره.حداقل سه سال حبس هم باید بزارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
شما بشین سر جات .....
وای به روزی که........
دیگه دارید شورشو در میارید توی هر چیزی از زندگی خصوصی مردم به بهانه دین و فرهنگ وارد میشید.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
چطوره اعدامشون کنند؟ هم خودشان را و هم حیواناتشان را؟ اینجوری دل شما خنک می شود؟
بیدل
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
ماشاله به دلواپسان
ناشناس
Germany
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
میخوای بگو حبس ابد خودتو راحت کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
آیا این ها از ملت شرم نمی کنند. آیا مشکل کشور ما حیوانات خانگی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
پس چرا وختی برادر مطهری چسبیده به سران فتنه و حبس و حصر کسی نمیاد بگه همه مشکلاتمون حل شد فقط مونده همین؟!!!
ناشناس
United States of America
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
بلاخره یه چیزی پیدا میکنی ربطش بدی به فتنه
ناشناس
United Arab Emirates
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
ادب مرد به ز دولت اوست!
اسپارتاکوس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
طرز فکرتونو.......
bname
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
فرارو جدیدا خیلی ترسو و سانسور چی شدیا بلا
منصور نوين
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
سگ نجس است و نگهداريش خلاف فرهنگ و دين ماست، كار به درست يا غلط بودن اين طرح ندارم ولي جلوي اين مساله بايد هر چه زودتر گرفته بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
دنیای کوچک ادمها رو میشه تو همین کامنت ها دید.
وقتی شما توی این مملکت به این بزرگی تحمل حق زندگی یه موجود دیگه رو نداری باید افسوس خورد از عمری که داره فنا میشه اینجا
یه چیز دیگه: به حرفتون اعتقاد داشته باشین هیچ جا داشتن سگ رو مجاز ندونین اگه خیلی مسلمونین (سگ پلیس و سگ های متخصص افراد زیر اوار و ...)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
ممنون که به فکر پاکیزگی و سلامی مردم هستید. صاحبان موش های شهر رو هم مجازات کنید. ممنون میشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
فقط اعدام سگ و صاحبش در ملا عام! تا کی تساهل و تسامح؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
تعداد کامنت های غیر قابل انتشار اقدام عجیب نماینده ها توضیح می دهد
زمستان در راه است
binam
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
چطوره این نمایندگان یه طرح بگذارند که همه ملت رو یه جوری شلاق بزنند یا جریمه نقدی کنند. یکی‌ را برای سگ داشتن یکی‌ را برای لباس بد پوشیدن یکی‌ را برای مقاومت در برابر امر به معروف یکی‌ رو برای اعتراض کردن به مشکلات، آخری راا هم برای نظر مخالف دادن.
میلاد
United Arab Emirates
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
نمایندگانی که نه دغدغه سفره های خالی ونه نگران بیکار جوانان این آب وخاکند ....اما دلواپس نجاست و طهارت اند ........خاک عالم بر سر ما ملتی که با داشتن مدرس ها ....چنین وکلای مجلسی به تخت کرسی نشسته اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
راضیم که این ن ماینده ها پول بین المالو بگیرین راجع به سگ و ساپورت نظر بدن..خیلی هم خوبه...خدا هم ارشون راضی باشه پولشون هم حلال حلاله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
پیش بسوی کره شمالی دو..
ناشناس
Iraq
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
کاملا.بجاست.در جامعه اسلامي که شرعا سگ نحس است طرحی بجا و.همگام با فرهنگ.اکثریت افراد جامعه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
یعنی ننه بزرگ من که توو شهرستان زندگی میکنه و گوسفند و سگ داره نباید سگش رو بیاره بیرون؟!!!
ناشناس
Finland
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
حالا واقعا شرع اسلام همچین چیزی داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
من فكر ميكردم طرفداران اصلاحات انسانهائي با منطق هستند ولي اكنون متوجه شدم انسانهائي بي منطق هستيد در صورتي كه نمايندگان اصلاح طلبان مجلس هم با اين طرح موافق هستند و جامعه ميرود كه به يك معضل ديگري تبديل شود ميخواهند از آن جلو گيري نمايند عده اي ساز مخالف كوك كرده اند نگهداري از حيوانات در خانه مشكلي ندارد ولي گرداندن اين حيوانات در كوچه و خيابان براي تفريح آنهم حيواناتي نظير سگ و ميمون ياد آور مسلمان بودن يزيد سگ باز و ميمون باز ميباشد اگر شيعه باشيد از اين دو حيوان متنفر ميشويد مگر سگ گله كه خداوند اين حيوان با وفا را كه فقط بخاطر نگهباني آفريده است از آن نگهداري مي كنند اگر تفكر اصلاح طلبان واقعا دفاع از چنين معضلاتي باشد فاتحه اصلاحات را بايد خواند ولي من يقين دارم بزرگان اصلاحات هم با اين طرح 100درصد موافقند ولي به بي اهميتي بعضي از نمايندگان در مورد خلافهاي بزرگ حكومتي و سكوت آنها 100در صد با ديگر افراد هم نظر ميباشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
هرچی دولت دنبال احیای اکولوژی و حل مشکلات اقتصادی و رفع تحریمه نمآیندگان محترم رفتن تو نخ تشکیل گروههای امر به معروف و مبارزه با سگ گردانی و استیضاحه....یعنی دمتون گرم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
فقط اين نمايندگان عزيز خضوصا اين دو تا اصفهاني ها اطلاع ندارند
خانه ي ملت وظيفه ي قانونگزاري براي عموم مردم رو داره و كشور
چند درصد مردم ما سگ نگهداري مي كنند؟
چند درصد مردم ما جوون بيكار دارند؟
چند درصد مردم ما مشكل مسكن و .... مسئله دارند

ايا تصويب قوانين الويت بندي نداره ؟؟؟
يعني حجاب و منع نگهداري از سگ و ....
نون ميشه و وضعيت معيشتي و كار ومسكن رو حل مي كنه ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اگه واسه سگ نگه داشتن شلاق لازم بود و... خدا خودش تو كتابش ميفرمود، مثل شرابخواري كه مشخصه جزاش چيه توي كتاب عزيزمون...
چي بگم، شما از شرع هم ميخوايد فراتر بريد؟
مگه ميشه؟ فراتر از شرع رفت اصلا!؟
اون آقا هم كه نگران بيماري كيست هيداتيك هست بدونه كه بيماري هاي مشتركه انسان و دام و طيور بيشتر نباشه كمتر نيست از بيماريهاي مشترك سگ و انسان...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
فقط اعدام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اینکه خیلی کمه! سه بار اعدام بهتر از شلاق است. اینهمه ملاطفت و اغماض فقط از جانب نمایندگان محترم ما قابل تصور است ولاغیر
محمد
Germany
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
کیست هیداتیک یک بیماری مشترک بین دام و انسان وسگ می باشد که در اثر خورده شدن گوشت آلوده توسط سگ و بالغ شدن تخم انگل در دستگاه گوارش سگ، تخم ها از طریق مدفوع سگ دفع می شود البته سگ های حفاظت شده که گوشت خام نمی خورند در وهله اول آلوده نمی شوند ولی وجود سگهای ولگرد و که هیچ کنترلی روی آنها نیست میتوانند با خوردن گوشت ومخصوصا جگر دام آلوده ، ناقل بیماری باشند و با مدفوع کردن در مزارع سبزی و صیفی و سطح معابر و متعاقبا تغذیه دام و انسان موجب انتقال بیماری شوند و انسان نیز بدون تماس با سگ از طریق خوردن گوشت و به ویژه جگر سیاه دام آلوده و یا سبزی آلوده به بیماری مبتلا شود بنابر این جهت کنترل کیست هیداتیک در ابتدا باید سگ های ولگرد کنترل شوند نه سگهای حفاظت شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
يك طرح بهتر باقي مانده سگ ها را هم اعدام كنيد و مجري انهم پيمانكاران شهرداري ها خلاص
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
شلاق در قرن 21 ... کجایی کوروش ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
پيش بسوي اينكه چي بپوشيم ، چي بخوريم ... اون وقت آقازاده ها كلكسيون سگ دارن تو ويلاهاشون ...
هومن
Germany
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
برو بابا ! مگه علی نبود که غذاشو با یه سگ قسمت کرد ؟! پلیس مواد مخدر و هلال احمر و هزار و یک نهاد مختلف سگ دارن و به روش های مختلف ازش استفاده میکنن اون وقت نگهداری سگ جرمه ؟! سگ نجسه ولی هزار و یک خوبی هم داره . سگ نگهبان خوبی برای خونه و باغ و گله هست . خدایا یه جو عقل هم خوبه ... ! اگه سگ اینقدر بده که کلا دستور بدین همه سگ ا رو قتل عام کنن که خدا ازتون راضی بشه . راستی خوک یادتون نره . من شمالیم تو جنگلهای سمت ما خوک و گراز خیلی زیاده . گفتم که خدا نکرده طرح مربوطه از دستتون در نره . انشالله با این طرح یه پشت دستی محکمی میزنیم تو دهن دشمنان !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
حرف شما درست ولی وقتی در مورد انسان بزرگی مثل حضرت علی (ع) صحبت میکنید جانب ادب و احترام رو فراموش نکنید.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
با کمال تاسف اخیرا مشاهده میکنیم سگ گردانی و خرید و فروش سگهای زینتی به نوعی چشم و هم چشمی و پز دادن برخی جوانان خود باخته تبدیل گردیده و بدون توجه به ایجاد مزاحمت برای همسایگان به این عمل ناپسند خود ادامه میدهند از نمایندگان محترم تقاضا داریم مجازات بیشتری برای این متجاوزان به حقوق عمومی جامعه اسلامی به تصویب برسانند .
ناشناس
France
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
قلب درد گرفتم...خدا انشالله به حق اقا صاحب الزمان جزا سختی بده به شماها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
ما یه همسایه داریم یه سگ داره ازخودش بزرگتره ،این سگه همش واق واق میکنه شب ونیمه شب ، استراحت و آسایش رو از محل گرفته . صاحب سگه خیلی بی تربیته . بارها همسایه ها ازش شکایت کردند ولی انگار کسی زورش بی این آقای سگباز نمی رسه . از نمایندگان عزیز خواهشمندیم چندتا شون با مامور بیان و اگه تونستن این سگو ببرن . شلاق صاحبش پیشکش . آدرسش هم اتوبان کاشانی گلهای اول نبش خیابان هشتم . ضمنا همون تو خیابان که بیاین صدا سگه میاد .ممنون
ناشناس
United States of America
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
سگ تو این جامعه مهم تره
یا بیکاری من و امثال من که سی رو داریم رد میکنیم؟
سگ مهم تره یا ازدواج این همه دختر پسر بدبختی که به خاطر یه مشت بی مغز بی سواد که معلوم اصلا تو سرشون جای مغز چی هست هر دفعه طرح های فضایی میدن!!
کجای دنیا میان واسه این چیزا چوب و فلک در نظر میگیرن اما تو روز روشن بچه خودشون میره بهترین کشوری که صبح تا شب مدام مردمو رو تشویق میکنن مرگ بر اونا بفرستن تحت عنوان بورسیه از جیب مردم میفرستن؟؟؟!!!
یعنی واقعا خدایی اون بالا هست حقمون رو از اینا بگیر
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
بدنام گشت سگ ولیک گر نظر کنی
سگها هزار مرتبه از خیلی از ما آدمها بهترند
نیما
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
زندگی خصوصی بدون سر........م آرزوست. خداوندا نصیب ما بفرما.
بینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
اما از حق نباید گذشت چون نمایندگانی مجلس مشکل بیکاری وبزهکاری وگرانی کمر شکنی که در طول هشت سال حاکمیت عدالت محوران را حل نموده اند وحالا نوبت به سگ گردانها و....رسیده.
استاد دانشگاه
United States of America
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
چرا نمایندگان به اصطلاح مردم خود را با مسائل فرعی مشغول می کنند و به خواستها و علایق اصلی موکلین خود بی توجه هستند. به جای اینکه راه را برای غارت بیت المال ببندند و اموال غارتی را به بیت المال برگردانند و یا اینکه به دولت روحانی در زمینه مذاکره و رفع تحریم کمک کنند، نگهداری سگ را مطرح می کنند. آیا این به این معنی نیست که نمایندگان فقط حامیان همان غارتگران بیت المال و سرمایه دارانی هستند که در تبلیغ برای رای گیری آنها و منفعت شخصی اشان موثرند!
رامين
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
خيلي چيزا با در جامعه كنوني ما مغاير با اسلام و شيعه اميرالمومنين در جريانه اخوي،چرا سليقه اي برخورد ميكني؟سگ مغايره اما دزدي ميليادر ميليارد،بيكاري،فاصله طبقاتي،توزيع ناعادلانه ثروت و....خيلي چيزاي ديگه كه مخالفه ولي براحتي و با رانت و زد وبند درجريانه،چرا براي اين مسايل طرحي داده نميشه؟؟از دين استفاده ابزاري نكنيد تو رو مولا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
یعنی اگر یک نفر دوتا گوسفندم بخره و بزار تنگ اینا و بگه بعنوان سگ گله است مشکل حله ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
حالا شلاق رو به سگ میزنن یا به سگ صاحاب؟!!
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
خیلی بده که یک عده بخواهند نظرات شخصی خود را به صورت قانون دربیاورند و به دیگران دیکته کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
اخه چی بگم کن به اینا،
انقدر اوضاع مملکت درسته که دیگه رسیدگی به موضوع سگ فقط مونده
کلافه ام از دستتون کلافه اممممم
این همه اختلاص و دزدی ،این همه فقر و بیکاری،این همه مشکللل،اخه کجای کارید شمااااا،فرارو حرف دل مار و بزار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
کاش اونایی که اخلاق سگی دارن و سر هر چیزی پاچه ملت رو میگیرن هم شلاق میخوردن و مجازات میشدن
ناشناس
China
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
در دروس خبری می گویند: «اگر سگی انسانی را گاز بگیرید، خبر نیست اما، اگر انسانی سگی را گاز بگیرد، خبر است و این رویداد ارزش خبری دارد»!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
آخی اینم از با وفا ترین حیوان دنیا.قابل توجه نمایندگان ارائه دهنده طرح.اینکه از نظر شرعی سگ حیوان نجسی است بحثی درش نیست.من از کارکنان فرودگاه بودم آیا این آقایان میدانند همین سگ نجس را برای پیداکردن مواد مخدر در وسایل و ساک حجاج که عازم پاکترین مکان دنیا هستند و پوزه خود وسایل حجاج را لمس و آب دهان خود را روی وسایل آنها میریزند و آنرا نجس میکنند و چه بسا که این ساک گاها بر شانه های حجاج حمل میشود و بعد هم با همین لباس وارد حرم پیغمبر و کعبه میشوند و به نماز می ایستند؟ایکاش اول از حذف این عمل و جایگزین حیوان پاک و یا روش ذیگری استفتده میشد.
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
ميگم من بايد چي بگم كه تو تائيد كني فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv