bato-adv
کد خبر: ۲۰۸۲۱۹

شریعتمداری: چرا روحانی جواب کامرون را نداد؟

حسین شریعتمداری، در سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «موج خون در دل لعل» نوشت:

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳
حسین شریعتمداری، در سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «موج خون در دل لعل» نوشت:

1- انتظار این بود که آقای دکتر روحانی در نطقی که از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ایراد کردند به اظهارات سخیف و اهانت‌های بی‌شرمانه نخست‌وزیر بی‌سر و پای جزیره انگلیس علیه کشورمان پاسخ دندان‌شکن و پشیمان‌کننده‌ای می‌دادند ولی متأسفانه ایشان حق امانتی را که به عنوان رئیس‌جمهور ایران اسلامی و مردم انقلابی و حماسه‌ساز آن برعهده داشتند، به جای نیاورده و از کنار سخنان گستاخانه دیوید کامرون با بی‌تفاوتی غیرقابل‌توجیه که برای دولت و ملت این مرز و بوم تحقیر‌آمیز بود! به سادگی عبور کردند و نه فقط به تصریح، بلکه به اشاره و تلویح نیز پاسخی به آنهمه وقاحت و بی‌شرمی نخست‌وزیر انگلیس ندادند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس چند ساعت بعد از ملاقات با آقای روحانی که نخستین دیدار رئیس‌جمهور ایران با نخست‌وزیر انگلیس، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود، طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی، نقض حقوق بشر  و غیرقابل اعتماد بودن برنامه هسته‌ای کشورمان و... متهم کرد!

 و این همه در حالی است که فقط مروری گذرا به اسناد آشکار- و نه سری و طبقه‌بندی شده- از جنایات بی‌شمار دولت کنونی- و نه فقط امپراطوری سابق- انگلیس علیه ملت‌های مظلوم و حتی مردم این کشور حکایت می‌کند و اسناد فراوان دیگری را می‌توان آدرس داد که در حمایت انگلیس از گروه‌های تروریستی - از جمله، داعش، القاعده، منافقین- کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد و فعالیت هسته‌ای کشورمان نیز به گواهی اسناد حقوقی و فنی در بستری صلح‌آمیز در جریان بوده و هست.

اما، جناب آقای دکتر روحانی که می‌توانست دستکم برخی از این اسناد را به عنوان اندکی از بسیارها ارائه دهد و ماهیت نفرت‌انگیز دولت انگلیس را از تریبون سازمان ملل متحد به جهانیان بشناساند، متأسفانه کمترین واکنشی از خود نشان نداد و حال آن که ایشان قبل سفر نیویورک درباره ضرورت این سفر به بهره‌گیری از ظرفیت و جایگاه تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای معرفی چهره واقعی ایران اسلامی و شخصیت برجسته مردم این مرز و بوم به جهانیان اشاره کرده بودند. بنابراین جای این پرسش و انتظار بر زمین مانده هست که آیا اتهامات نخست‌وزیر انگلیس به کشورمان، معرفی واژگونه ایران و مردم ایران نبود؟!

2- انگلیس برخلاف آنچه ادعا می‌کند نه فقط یک قدرت بزرگ جهانی نیست، بلکه این روزها بسیاری از مراکز استراتژیک غرب و برخی از رسانه‌های اروپایی و آمریکایی نیز به طعنه از بریتانیای کبیر! با عنوان «بریتانیای کوچک- LITTLE  BRITAIN-» یاد می‌کنند. انگلیس به‌لحاظ اقتصادی در یکی از دشوارترین دوران حیات خود قرار دارد و طرح ریاضت اقتصادی آن اعتراضات خیابانی و پی در پی مردم این کشور را در پی داشته است تا آنجا که «دنیس کبل» وزیر خزانه‌داری انگلیس، شرایط اقتصادی را نزدیک به «خط قرمز»  ارزیابی می‌کند و دیوید کامرون درباره ضرورت سیاست صرفه‌جویی اقتصادی می‌گوید «من به شدت نگران هستم، اگر دیر بجنبیم به فاجعه می‌رسیم.  یا باید شنا کنیم (سیاست صرفه‌جویی) و یا غرق می‌شویم».

انگلیس از مجموعه 4 کشور انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است که اسکاتلند از سال‌ها قبل در پی جدایی بوده است و هفته قبل با 45درصد آرا، در مقابل 55 درصد  مخالفان جدایی، این خواسته به تعویق افتاده است. «ولز» هم در پی جدایی است و زمان همه‌پرسی برای جدایی نیز اعلام شده است. ایرلند شمالی از چند دهه قبل خود را جدا از انگلیس می‌داند.

شرایط متزلزل انگلیس به دو عرصه تجزیه سرزمینی و مشکلات اقتصادی خلاصه نمی‌شود. بلکه در سال‌های اخیر ارتش انگلیس نیز به دلیل شرایط سخت اقتصادی در حد قابل توجهی کوچک شده است.‌ افزون بر موارد یاد شده، باید به‌زمزمه‌های ضدسلطنتی در انگلیس هم اشاره کرد که طی سال‌های اخیر گسترش فراوانی داشته است.

تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس در پاسخ کسانی که او را به خاطر پیروی بی‌چون و چرا از جرج‌ بوش، «سگ آمریکا» لقب داده بودند، می‌گفت؛ همراهی با آمریکا می‌تواند حضور ما را در عرصه بین‌المللی تضمین کند! و...

گفتنی است قلمرو کنونی انگلیس از 33 میلیون کیلومتر مربع در سال 1992 به 244 هزار و 820  کیلومتر مربع کاهش یافته است و...

 خدا بر درجات امام راحل(ره) بیفزاید که یک‌بار در پاسخ به زیاده‌گویی‌های نخست‌وزیر وقت انگلیس فرموده بودند، حالا انگلیس هم خودش را قدرت بزرگ تصور می‌کند (نقل به مضمون).

با توجه به موارد فوق درباره یاوه‌های نخست‌وزیر انگلیس علیه ایران اسلامی باید با لسان‌الغیب شیراز همنوا شده و گفت؛

جای آن است که خون موج زند در دل لعل
زین تغابن که خزف می‌شکند بازارش!

3- از نخستین ساعاتی که اعلام شد، ملاقات رئیس‌جمهور کشورمان با نخست‌وزیر انگلیس در دستور کار سفر نیویورک قرار دارد، مدعیان اصلاحات که خود را در حلقه مشاوران آقای روحانی و حامیان و نزدیکان دولت ایشان قلمداد می‌کنند و متأسفانه رئیس‌جمهور محترم نیز در مواردی به مشاوره آنان با نظر قبول می‌نگرند، بیشترین مصاحبه‌ها، تحلیل‌ها و صفحات روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های تحت مدیریت خود را به «اهمیت بی‌نظیر»! این ملاقات و نقش بی‌بدیل آن در گره‌گشایی از نقاط - به قول آنها- بسته سیاست خارجی دولت یازدهم اختصاص دادند. به موارد زیر که فقط چند نمونه از آنهاست توجه کنید؛

روزنامه دولتی ایران برای  تیتر درشت صفحه اول خود «پایان 35 ساله رابطه سرد»! را انتخاب کرد. روزنامه اعتماد تمام صفحه اول را به عکس این دیدار اختصاص داد و تیتر زد «رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر انگلستان دستان یکدیگر را فشردند». روزنامه آفتاب یزد با تیتر درشت «تحول تاریخی در دیپلماسی» به میدان آمد و تاکید کرد «این ملاقات قطعا با موافقت آمریکا صورت گرفته» و با ذوق‌زدگی نتیجه گرفت «این ملاقات می‌تواند پیامی از طرف آمریکا به ایران باشد»! روزنامه شرق، تیتر زد که «طلسم دیدار مقامات بلندپایه ایران و بریتانیا شکسته شد»!

روزنامه مردم‌سالاری تیتر «بهار روابط تهران-لندن» را برگزید، روزنامه شهروند وابسته به هلال‌احمر به «دیدار تاریخی در نیویورک» اشاره کرد. روزنامه آرمان این ملاقات را «چراغ سبز مجموع کشورهای غربی برای رابطه صمیمانه‌تر با تهران» معرفی کرد و یا آقای حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه توئیتر خود، دیدار آقای روحانی با نخست‌وزیر انگلیس را یکی از دستاوردهای مهم سفر امسال رئیس‌جمهور به نیویورک معرفی می‌کند! و ...

اما، هنوز ذوق‌زدگی طیف مدعی حمایت از رئیس‌جمهور و مشاوره به ایشان از این ملاقات ادامه داشت که نخست‌وزیر انگلیس چند ساعت بعد از دیدار با رئیس‌جمهور محترم کشورمان پشت تریبون مجمع عمومی سازمان ملل رفت و سیل اتهامات و ناسزاها و اهانت‌ها را نثار جمهوری اسلامی ایران کرد!

عبرت‌انگیز- و البته مضحک- آن که یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای بعد از کلی ذوق‌زدگی درباره این ملاقات و این که ملاقات یاد شده، «چراغ ‌سبز کشورهای غربی برای رابطه صمیمانه با ایران است»! پیش‌بینی کرده بود که «ممکن است برخی مخالفان تنش‌زدایی ایران و ایالات متحده، ما را متهم کنند که به این ملاقات بیش از حد خوشبین هستیم»! و دیدیم و دیدند که...!!

اکنون جای آن است که جناب دکتر روحانی، رئیس‌جمهور محترم کشورمان را به قضاوت بطلبیم و پاسخ این پرسش را بجوییم که «آیا هنوز هم می‌توان به این طیف از مشاوران و مدعیان حمایت از دولت کمترین امیدی برای مشاوره داشت»؟!

4- خوشبینی برخی از دولتمردان محترم از جمله ریاست‌ محترم جمهوری و وزیر محترم امور خارجه به حریف نیز نمی‌تواند در جرأت بخشیدن به نخست‌وزیر بی‌سروپای انگلیس برای اهانت به ایران اسلامی بی‌تاثیر تلقی شود.

به عنوان مثال جناب دکتر روحانی در نشست با سرمایه‌داران و اقتصاددانان آمریکایی به «ریچارد هاوس- RICHARD  HAASS» مسئول شورای روابط خارجی آمریکا و یکی از مدیران شناخته شده فتنه آمریکایی -  اسرائیلی 88 اجازه داده است که در کنار ایشان حضور داشته باشد. از جمله اقدامات ریچاردهاوس در فتنه 88 طرح «ائتلاف سفید» بود که در آن از همه مخالفان و دشمنان جمهوری اسلامی خواسته شده بود اختلافات میان خود را کنار گذاشته و روی یک نقطه که براندازی جمهوری اسلامی ایران است ائتلاف کنند و این ائتلاف همانگونه که شاهد بودیم صورت پذیرفت. انتظار آن بود که جناب روحانی به وی اجازه حضور ندهد چه رسد به آن که در صندلی کنار ایشان بنشیند.

و یا هفته گذشته، برادر عزیزمان جناب آقای دکتر ظریف، در جلسه همین شورای روابط خارجی آمریکا حضور یافته و در پاسخ به هاله اسفندیاری، عضو بنیاد «سوروس» و همکار جرج سوروس صهیونیست که به دشمنی با ایران اسلامی تابلودار است، موضع تأسف‌آوری گرفته و می‌گوید؛ «در صورت شکست مذاکرات ایران و 5+1 دوستان ما در انتخابات مجلس آینده شکست می‌خورند و جریان غرب‌ستیز در ایران، مجلس را در اختیار خواهند گرفت»! آیا دغدغه‌های حزبی بایستی با دشمنان بیرونی در میان گذاشته شود؟ و آیا این اظهارنظر -‌خدای‌نخواسته- میدان‌ دادن به دشمن برای تصمیم‌سازی در مسائل داخلی کشور نیست؟ حضور در شورای روابط خارجی آمریکا و هم‌صحبتی با همکاران جرج سوروس که جای خود دارد...

5- و بالاخره؛ انتظار آن است  رئیس‌جمهور محترم به عنوان کمترین برخورد با اهانت نخست‌وزیر انگلیس به جمهوری اسلامی و مردم ایران، اعلام کنند مادام که نخست‌وزیر انگلیس رسما از ایران و مردم آن عذرخواهی نکند، حضور  این کشور  در گروه 5+1 را نمی‌پذیرند و شرکت در مذاکره‌ای که تیم انگلیس در آن حضور داشته باشد را تحریم ‌کنند. این کار شدنی است و ایران اسلامی در جایگاه برجسته‌ای از اقتدار و نقش‌آفرینی در عرصه بین‌المللی قرار دارد که تصمیم به تحریم انگلیس در مذاکرات به آسانی امکان‌پذیر است و نباید خود را دستکم بگیریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
مثلا مي‌بايست بگويد آنمه‌مه را لولو برد يا آب را بريز به آنجا که ميسوزد اينها به اعتقاد جناب شريعتمداري عزيز دفاع از ملت و اين ادبيات مورد توقع کيهان است و چنين سخناني دور از شان ملت ايران و فرهيخته گان است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
دیپلماسی ظریف چندتا مشکل تکنیکی داره یکیش ترساندن طرف مقابل از روی کار امدن اصول گرایان ودیگر احزاب مخالفه...ویکیش خنده و روی خوش نشان دادن ومطرح کردن مسايل نیمه سری کشور واعتماد بیش از حد به طرف مقابل در هر جو سیاسی ودیپلماتیک و یکیش نمی تواند به نحو احسنت اصل امتیاز دهی وامتیاز گیری که غربی ها روی اون مانور میدن رو اجرا کنه که من بهش حق میدم با این فشار ها خیلی سخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
با اين قسمت مقاله موافقم :
مادام که نخست‌وزیر انگلیس رسما از ایران و مردم آن عذرخواهی نکند، حضور این کشور در گروه 5+1 را نمی‌پذیرند و شرکت در مذاکره‌ای که تیم انگلیس در آن حضور داشته باشد را تحریم ‌کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
بنده همیشه مخالف شریعتمداری بوده ام و تا ابد هم خواهم بود . اما انصافا این یک مورد را درست می گوید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
شما چرا جواب سئوال آقاي دكتر زيبا كلام را نداديد؟!!!
انتشار یافته: ۴۸
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
مثل اینکه آقای شریعتمداری شما همون احمدی نژاد رو بیشتر می پسنده ... .
ناشناس
United States of America
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
چون اول بايد به شما جواب دهد!
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
من پیشنهاد می کنم برای اینکه دغدغه های آقای شریعتمداری فرکش کنه، آقای احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور مادام العمر منصوب بشن !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اتفاقاً اونا می خواستن که اقای روحانی چیزی بگوید که بخوان مذاکراتو بهم بزنن زیرا الان ایران هست که دست بالا رو داره و اقای روحانی با تدبیرشون این نقشه را خنثی کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
علی رغم اینکه همیشه مواضع شریعتمداری انحراف زیادی با عقل سلیم داشته، اما در این مورد رئیس جمهور باید با استفاده از روش های معمول در روابط بین الملل پاسخ انگلیس را بدهند
حمید
Finland
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
کاملا موافقم
درود بر دکتر روحانی
کاملا منطقی برخورد کردند و با هوش و تدبیر مدیریت کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
دقیقا" همینطور است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
جواب منتقدان و مخالفان داخلی، "به جهنم" و "بزدل" و "کم سواد" و ... است و جواب نخست وزیر انگلیس، لبخند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
مذاکرات همینجوری هم بهم ریخته هست.
خبر نداری. اینکه نخست وزیر یه کشور بخودش اجازه بده که راجع به ایران اینطور حرف بزنه جای خودش ولی چرا ما همیشه باید از موضع ضعف برخورد کنیم؟؟؟
آقای روحانی تو رو خدا بچسب به داخل کشور، و داخل رو درست کن ، از اونا آبی گرم نمیشه.
عسل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آخ جون!
جورج سوروس رو تو مقاله پیدا کردم:-D
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
درود خدابر روحاني عزيز
نجاري
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
آقاي شريعتمداري مي فرمايند: حضور این کشور در گروه 5+1 را نمی‌پذیرند و شرکت در مذاکره‌ای که تیم انگلیس در آن حضور داشته باشد را تحریم ‌کنند؛
خوب مي پرسم چرا اين توصيه را به آقاي جليلي و دولت پيشين نفرمودند وتازه ايشان كاملا موافق شان هم بودند!! اما از طرف ديگر روسيه وآمريكا چي آنها مشكلي ندارند؟ لذا آنها هم بايد از اين گروه اخراج شوند ولذا شايسته است اساسا اين گفتگو با آقاي شريعتمداري ودوستان انجام شود!!
احمدی نجار
Turkiye
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
متاسفانه آقای شریعتمداری خیلی از موضع ضعف صحبت می‌کنند

ما باید تا دیر نشده به انگلیس حمله کنیم و اونجا را با خاک یکسان کنیم و انشاء الله بعدش اروپا و امریکا را کلا فتح کنیم و طعم نیکوی مدیریت جهانی و اقتصاد صحیح و اخلاق ارزشگرایی رو به همه ی جهان بچشونیم. می شود می‌توانیم
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
چون عاقلی کرد. چون می فهمد زمان زمان افزایش تشنج نیست. چون می داند که می تواند با جواب دادنش مثل بنزین عمل کند. اما امثال شما نمی فهمید. نمی فهمید نمی فهمید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
استثنائا"

در این یک مورد با شریعتمداری موافقم اقای روحانی خیلی منفعلانه برخورد کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
استفاده از الفاظی که آقای شریعتمداری استفاده می کند (بی سر و پا) در شان ملت ایران و رییس جمهوری روخانی نمی باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
حسین آفا 8 سال انتظارات امثال شما را محمود آقا برآورده کرد.. دیگه حرف از انتظار نزن! ----مردم--- با شما نیستن .. در ضمن مواضع مستحکم آقای روحانی باعث شد اون حرفها زده بشه!! اینهم برای اطلاعت که ادعای سیاستمداری داری!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
چرا فکر نمیکنی که روحانی چه بسر کامرون اورده بود که اینقدر عصبانی بود و این جواب بلایی بود که روحانی بسرش اورده بود.معلوم بود سوخته
سمانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
روحانی متاسفم واقعا پشیمان از رایی که به تو دادم . واقعا شرمگینم . حتی یک کلمه انگلیس را محکوم نکرد . روحانی خوش خیال . متاسفیم
مرتضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
بعید می دونم که رای شما غیر از آقای جلیلی بوده باشه سمانه خانم. دارید جوسازی می کنید قربان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
مرتضا++++
iهمشهري
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
عزيزم تو به دكترروحاني راي ندادي ولي اينقدرزود گرميت نميكردكه متاسف باشي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
هرچند از سبك كيهان اصلا خوشم نمي آيد و دائما به اتهام زني مشغول است امابا پيشنهاد آخر كيهان تا اندازه اي موافقم. البته به مذاكرات گره نزنند بهتر است.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
تندروهاازبهبودروابط بادنیانگرانندوانزوای ایران رامیخواهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
به عنوان يک ايراني شرافتمند ازنزجار خود را از آن اظهارات اعلام ميکنم و معتقدم پاسخ آقاي کامرون همانها بود که در نطق رئيس جمهور آمد و ادب و متانت آوازه خوش تربيت ايراني است ادبيات کيهان از جنس آن مه‌مه را لولو برد. قطعنامه صادر کنيد تا قطعنامه دانتان بترکد است کيهان مروج چنين ادبياتي است و چنين پاسخي را براي رقباي بين المللي مي‌خواهد و روحاني نمي‌تواند اين گونه سخنان را به کار برد ميشود درک کرد فشار بر روحاني به منظور تبديل آن به يک احمدي نژاد چقدر زياد است و ميتوان درک کرد بهانه جويي هاي کيهان حکايت از چه راهبرد انتخابي توسط تندروها در ايران دارد يک اقتصاد مدرن و توانا در سايه تلاش روز افزون بهترين پاسخ عملي به همه آن زياده خواهي است
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
حق با آقاي شريعتمداري است . سكوت رئيس جمهور يك ملت در برابر اتهامات گستاخانه و توهين آميز كشور ديگري كه دستش تا مرفق در جنايات استثمارگرانه چند قرن اخير فرو رفته ، اصلا" زيبنده و صحيح نبود.
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
جواب ابلهان خاموشي است كار آقاي روحاني درست بود
هورامي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اتفاقا روحاني خيلي مستدل پاسخ او را داد اما فقط به سبك كيهان فحاشي و جنجال نكرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
حاج حسین شریعتندار فکر میکنه عرصه بین الملل عرصه کوچه بازار و دعوا و قمه کشیه . حالا خوبه که قداره بندی دولت قبل و مصیبت امروز هنوز فراموشمون نشده
عبد الله ترابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اولندش :جناب آقای شریعتمداری یک نیروی بسیجی پرشور است نه یک فعال سیاسی و دیپلمات در وزارت امور خارجه
دومندش: به گفته یکی از این دوستان شما که 8 سال بجای راه حل دیپلماسی و عقلایی با همین عبارات تند و احساسی هرچه در چنته داشتید گفتید جه نتیجه ای عاید ایران شد ، ما در جهان زندگی می کنیم نه داخل ایرانی که دورش حصار کشیده شده است .
سومندش دکتر روحانی رییس جمهور است و کامرون نخست وزیر ، به همین جهت سخنگوی وزارت خارجه و عراقچی جواب این فرد وقیح و هتاک را دادند و لازم نیست اونجا فحش وحرفای رکیک رد وبدل بشه
چهارمندش : آقای روحانی سخنانش از قبل نوشته و برنامه ریزی شده بود و خیلی خوب هم از کلیت نظام انقلاب اسلمی و برنامه هسته ای دفاع کرد و تصریحا امریکا واسراییل و ایادی آن را از حامیان تروریسم معرفی کرده ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
این هم جواب آقای روحانی نه تنها به کامرون بلکه به دیگر سران کشورها از جمله آمریکا-فرانسه-ایتالیاو.......(افراطی‌گری یک مسئلۀ منطقه‌ای نیست،که فقط ملت‌های منطقه ما با آن درگیر باشند، افراطی‌گری،مسئله‌ای جهانی است. برخی از کشورها در پیدایش آن مؤثر بوده و در مبارزه با آن ناکام. و اکنون ملت‌های ما، تاوان آن را پس می‌دهند. غرب‌ستیزی امروز، فرزند استعمارگری دیروز است. غرب‌ستیزی امروز، واکنش به نژادپرستی دیروز است).
بيابانكي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
جناب آقاي شريعتمداري
در فرهنگ ايراني جواب ابلهان خاموشي است.!!
در راستاي همراهي با غرب چانه زني نكنيد !!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
به ترجمه صدا و سیما از حرفهای کامرون نمیتوان اطمینان کرد! علیرغم اینکه انگلیس و روسیه را از آمریکا بدتر میدانم، خواهشم از فرارو این است که متن ترجمه دقیق حرفهای کامرون را منتشر کند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
حسین آقا لطفا در سایت کیهان اظهار نظر را آزاد کنید تا آنجا جواب بگیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
کلا پیشنهادهای آقای شریعتمداری به مناسبتهای مختلف اینه:‌ یه جوری بزنید زیر میز مذاکرات!
پیمان
United Arab Emirates
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
در پاسخ به هاله اسفندیاری، عضو بنیاد «سوروس» و همکار جرج سوروس صهیونیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
:)))))
آخ جون دوباره گفت سوروس. فتنه....
خعلی باحال بود. خیلی وقت بود نشنیده بودیم ازش این حرفارو.
مداری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
چون : جواب ابلهان خاموشی است...
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اظهارات کامرون از سر استیصال بود. چرا انتظار داشتید اقای روحانی هم به همون حالت برخورد کنه؟
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
شریعتمداری تمام انچه بلد بودید در 8 سال ریاست جمهوری قبل بکار گرفتید ..و عاقبت مملکت رو با فضاحت تحویل تیم دیگری دادید هیچ بد ست نیاوردید اما زبان کوتاه نکردید و همچنان طلبکارانه در هر لحظه از قضیه هسته ای پای ملت ایران رو وسط میکشید در حالیکه بازنده انتخابات شما بودید و مشخص است که مردم سر سوزنی به حرفها و شیوه نادرست شما در حفظ منافع ملی ایران اعتقاد ندارند .مردم هزینه و فایده برنامه هسته ای کشور را درک کرده اند و میدانند هر چیز را باید به قیمتش به دست آورد نه اینکه برای داشتن انرژی هسته ای که حتما از حقوق بین المللی ما هم هست تمام حقوق بین المللی دیگر خود را از دست بدهیم و مملکت خود را به قمار هسته ای ببریم با میلیارد ها دلار سرمایه کشور که در این راه هزینه کردیم و هنوز هیچ چیز معادل آن هزینه ها بدست نیاوردیم
همشهري
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
روحاني اهل عمل نه كل كل كلامي صبركنيدهمه كساني روكه به ايران توهين كردند به شكرخودن ميندازه باوركنيدهوشمندانه برخورد كرد خواهيدديد!!!
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
واقعا متاسف شدم وقتی خبر رو خوندم و پیامها رو نگاه کردم.حاضریم تحقیر بشیم اما به آمریکا و انگلیس نگیم بالای چشمتون ابروست.واقعا هرچی عشق آمریکا و انگلیسه به فرارو سر می زنه.
اگه راست می گی چاپش کن
مهدی
United Arab Emirates
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
فضا سازی صدا سیما و روزنامه های تندرو برام جالبه.اونا میخواستن تو این سفر روحانی یک چیزی پیدا کنند و این شروعی باشه بر انتقاد ها و بهانه گیریهای تازه.قبل از انجام سفرهم فضاسازی خودشون رو شروع کرده بودند.واگرنه سخنان کامرون توهینی به ملت ایران داخلش نبود(در مقایسه با حرفها ولعن و نفرینهای ما نسبت به اونا) چون مورد بخصوصی برای جار و جنجال پیدا نکردند زوم کردند روی این صحبتها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
شما چرا جواب سئوال آقاي دكتر زيبا كلام را نداديد؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
بنده همیشه مخالف شریعتمداری بوده ام و تا ابد هم خواهم بود . اما انصافا این یک مورد را درست می گوید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
با اين قسمت مقاله موافقم :
مادام که نخست‌وزیر انگلیس رسما از ایران و مردم آن عذرخواهی نکند، حضور این کشور در گروه 5+1 را نمی‌پذیرند و شرکت در مذاکره‌ای که تیم انگلیس در آن حضور داشته باشد را تحریم ‌کنند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
دیپلماسی ظریف چندتا مشکل تکنیکی داره یکیش ترساندن طرف مقابل از روی کار امدن اصول گرایان ودیگر احزاب مخالفه...ویکیش خنده و روی خوش نشان دادن ومطرح کردن مسايل نیمه سری کشور واعتماد بیش از حد به طرف مقابل در هر جو سیاسی ودیپلماتیک و یکیش نمی تواند به نحو احسنت اصل امتیاز دهی وامتیاز گیری که غربی ها روی اون مانور میدن رو اجرا کنه که من بهش حق میدم با این فشار ها خیلی سخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
مثلا مي‌بايست بگويد آنمه‌مه را لولو برد يا آب را بريز به آنجا که ميسوزد اينها به اعتقاد جناب شريعتمداري عزيز دفاع از ملت و اين ادبيات مورد توقع کيهان است و چنين سخناني دور از شان ملت ايران و فرهيخته گان است
bato-adv