bato-adv
کد خبر: ۱۶۶۳۷۶

جراید همسو با اسرائیل به روایت شریعتمداری

تاریخ انتشار: ۰۶:۲۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۲
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود با عنوان «اگر جای شما بودیم» نوشت:
1- اواخر بهمن ماه 1378 در پی 61 فقره شکایت که آقای کرباسچی - شهردار تهران- علیه کیهان مطرح کرده بود به دادگاه رفته بودم. برای هریک از 61 شکایت شهرداری تهران پرونده جداگانه‌ای تشکیل شده بود و اکثر قریب به اتفاق آنها فاقد مبنا و ملاک حقوقی بود تا آنجا که تعجب دادگاه و اعضای هیئت منصفه را به دنبال داشت. انگار وکلای شهرداری طی چندماه تمامی صفحات کیهان را «تی» کشیده و هر جا نام و نشانی از شهردار و شهرداری یافته بودند، شکایتی پیوست آن کرده و به دادگاه داده بودند.

در مقدمه دفاعیات خویش خطاب به آقای کرباسچی- که البته در دادگاه حضور نداشت- گفتم؛ کاش به جای استفاده از چند وکیل و هزینه‌ای که برای ردیف کردن این همه شکایت بی‌مورد کرده‌اید، از خود بنده می‌خواستید و یا دوستانه مشورت می‌گرفتید تا لااقل چند مورد قابل شکایت از کیهان را تهیه کرده و در اختیارتان می‌گذاشتم!

2- در پی انتقاد کیهان به ادعای محرمانه بودن مذاکرات هسته‌ای ژنو و تاکید بر این واقعیت که با توجه به حضور 6 هیئت مذاکره کننده از شش‌کشور عضو گروه 5+1 و رابطه ارگانیک و رسما اعلام شده آمریکا با رژیم صهیونیستی، کمترین زمینه‌ای برای محرمانه ماندن مذاکرات وجود ندارد، انبوهی از اعتراض‌های آمیخته به فحاشی و ناسزا نثار کیهان شد که هنوز هم با همان شدت و عصبانیت ادامه دارد. نگاهی هرچند گذرا به این فحاشی‌ها که از سوی مجموعه همیشه هماهنگ روزنامه‌های زنجیره‌ای، سایت‌های وابسته به اصحاب‌فتنه و رسانه‌های بیگانه علیه کیهان تدارک دیده شده است به وضوح نشان می‌دهد که این ناسزاها فقط ناسزاست و با هیچ منطق علمی، استدلال و یا درک و فهم سیاسی همراه نیست و نکته درخور توجه آن که تقریبا تمامی آنها متن مشابهی دارند و یادآور انشانویسی دانش‌آموزان چند دهه قبل از روی کتاب‌های «تعلیم انشاء» است که همه با این جمله شروع می‌شد «البته واضح و مسلم و مبرهن است که...»! و با این جمله خاتمه می‌یافت که «این بود انشای بنده تا ببینیم انشای دیگران چه باشد»؟! برای مثال به شماره دیروز روزنامه زنجیره‌ای بهار و شرق و... نگاهی بیندازید؛

چندین مقاله و گزارش با مضمون‌های مشابه علیه کیهان ردیف کرده‌اند ولی دریغ از یک کلمه حرف منطقی و یا ارائه یک استدلال خشک و خالی. درک این نکته نیازی به بررسی‌های پیچیده ندارد و برای پی بردن به آن کافی است، یادداشت‌های کیهان را با یادداشت‌ها و گزارش‌های طرف مقابل مقایسه کنید و خود به قضاوت بنشینید.

3- و اما، در این وجیزه، سخنی دوستانه و خیرخواهانه با رئیس جمهور محترم و جناب آقای دکتر ظریف در میان است و آن، این که، دوستان و هواداران یاد شده- اگر واقعا دوست باشند که بسیاری از آنها نیستند- نه‌فقط برای شما «یار شاطر» نخواهند بود، بلکه «بار خاطر» هستند و مصداق کلام سعدی که «ناخوش آوازی به بانگ بلند قرآن همی خواند، گفتمش برای چه می‌خوانی، گفت؛ برای خدا، گفتمش؛ برای خدا مخوان!» چرا که؛
«گر تو قرآن بدین نمط خوانی ببری رونق مسلمانی»

حضرات روحانی و ظریف! شما بزرگواران درباره ضرورت محرمانه ماندن مذاکرات- با عرض پوزش- دچار یک اشتباه فاحش شده و موضوع را جا به‌جا مطرح کرده‌اید. نکته‌ای که اگر به آن توجه می‌کردید، با این همه اعتراض به‌حق و دلسوزانه روبرو نمی‌شدید، از روزنامه‌های زنجیره‌ای و اصحاب فتنه و مدیران بیرونی آنها انتظار نیست که توان درک این نکات را داشته باشند ولی از شما این انتظار هست. توضیح آن که؛

4- در هر نظام حکومتی، اسرار و مسائلی هست که برای حفظ منافع ملی باید محرمانه باقی بماند و اعلام و طرح علنی آن می‌تواند برای نظام و مردم آسیب‌های جدی در پی داشته باشد. حضرت امام- رضوان‌الله تعالی علیه- در همین باره خطاب به مردم می‌فرمودند از مسائلی سؤال نکنید که اگر مسئولان محترم ناچار به بیان آن باشند، نظام و منافع آن با آسیب روبرو می‌شود. در این حالت منظور آن نیست که مردم نامحرمند، بلکه اینگونه مسائل اگر به صورت علنی مطرح شوند، در میدان دید چشم‌ها و شنود گوش‌های نامحرم دشمنان نیز قرار خواهند گرفت و دقیقاً به همین علت است که باید برای همیشه و یا در مقطعی از زمان، محرمانه و طبقه‌بندی شده باقی بمانند.

تصدیق می‌فرمایند که متن مذاکرات ژنو نمی‌تواند از نوع مسائل و موضوعات یاد شده باشد و در فهرست مسائل ناگفتنی و محرمانه به شمار آید. زیرا مذاکرات ژنو در حضور اعضای شش‌گانه هیئت‌های 5+1 صورت پذیرفته است، یعنی همان‌هایی که اگر قرار باشد نکته‌ای محرمانه بماند باید از نگاه و نظر آنها دور نگاهداشته شود.

 چرا که هیئت‌های مذاکره کننده کشورهای 5+1، حریف و طرف مقابل ماجرا هستند و به یقین اگر احساس کنند نفع ما در محرمانه بودن فلان نکته است، دقیقاً همان نکته را علنی خواهند کرد. که دیدیم چنین کردند و با عرض پوزش باید گفت؛ این استدلال که «محرمانه بودن مذاکرات نشانه جدی بودن آن است»! بیشتر به یک شوخی شبیه است تا نظریه‌ای منطقی، آنهم در عرصه دیپلماتیک! همین دیروز روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد که نمایندگان آمریکا و انگلیس، بعد از مذاکرات ژنو، متن مذاکرات و محتوای بسته پیشنهادی ایران را در اختیار اسرائیل گذاشته‌اند. بنابراین به مردم و دلسوزان نظام حق بدهید که بپرسند؛ آیا متن مذاکرات فقط برای مردم ایران محرمانه است و نه برای دشمنان تابلودار نظام؟!

5- اکنون وقت بازگشت به خاطره‌ای است که در بند اول این یادداشت آمده بود و باید همان پیشنهاد نگارنده به آقای کرباسچی را، این بار خطاب به آقای ظریف تکرار کرده و عرض کنیم؛ اگر جای شما بودیم انبوه تحلیل‌ها و تفسیرهای بی‌سروته و خنده‌داری که روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های وابسته به فتنه برای توجیه محرمانه بودن متن مذاکرات ژنو نوشته و می‌نویسند را متوقف می‌کردیم و به جای آن، از کیهان می‌خواستیم برای مردم توضیح بدهد که کدام بخش از ماجرا بایستی محرمانه باشد و کدام بخش آن نباید و نمی‌تواند محرمانه بماند. نکته‌ای که هیچکدام از روزنامه‌های زنجیره‌ای و دوست‌نمایان سینه‌چاک دولت- انشاءالله اعتدال- به آن کمترین اشاره‌ای نکرده‌اند و آن، این که؛

6- متن مذاکرات و آنچه در نشست ژنو میان هیئت ایرانی و هیئت‌ها و نمایندگان گروه 5+1 مطرح و رد و بدل شده است، به دلایلی که شرح آن گذشت نمی‌تواند محرمانه باقی بماند و نمانده است. ولی نکته دیگری در میان است که محرمانه بودن آن ضروری است. این نکته که باید محرمانه بماند، انگیزه و اهداف پشت صحنه‌ای است که از پیشنهاد و یا بسته ارائه شده جمهوری اسلامی ایران در میان بوده و هست. توضیح آن که، می‌توان فرض کرد، هیئت مذاکره کننده کشورمان، با ارائه بسته پیشنهادی و نشان دادن «در باغ سبز»! گروه 5+1 را وادار کند از لاک و پوشش دروغینی که به بهانه نظامی بودن فعالیت هسته‌ای ایران، برای خود ساخته و به دنیا پمپاژ کرده است، خارج شود. و از این طریق چهره واقعی حریف که اصرار بر مواضع غیر حقوقی و غیرفنی و در یک کلام باج‌خواهی از ایران اسلامی است، برای همگان به وضوح قابل دیدن باشد.

 این نکته، اگر منظور تیم هسته‌ای کشورمان بوده باشد، می‌تواند نمونه‌ای از نرمش قهرمانانه تلقی شود. فرض کنید، در جبهه جنگ یکی از گردان‌های نظامی- مثلاً گردان مقداد از لشکر محمد رسول‌الله(ص)- در نقطه‌ای روی دشمن آتش می‌ریزد و سپس با حمله متقابل دشمن اقدام به عقب‌نشینی می‌کند. این صحنه را در ذهن خود مجسم کنید. تصور اولیه آن است که گردان مقداد از مقابل دشمن گریخته است ولی واقعیت پنهان-محرمانه- این است که گردان مقداد با این ترفند نظامی، ارتش دشمن را به محل کمین نیروهای خودی می‌کشاند. بدیهی است که انگیزه و پشت صحنه این اقدام گردان مقداد بایستی «محرمانه» باشد، اما ظاهر ماجرا، یعنی تبادل آتش میان دو طرف نمی‌تواند محرمانه بماند و محرمانه ماندن آن ضرورتی هم ندارد.

7- همانگونه که حضرت آقا،‌ مانند همیشه و به درستی فرموده‌اند، در اعتماد به دولت - و از جمله هيئت ایرانی مذاکره کننده هسته‌ای- تردیدی نیست، اما علاوه بر قابل اعتماد بودن که هستند، تدبیر و درایت نیز - مخصوصاً از دولت تدبیر- مورد انتظار است ولی آقایان در اعلام این که کدام بخش از ماجرا باید محرمانه بماند، ‌درایت لازم را نداشته‌اند و به جای آن که انگیزه و اهداف پشت صحنه خود از پیشنهاد ارائه شده را محرمانه معرفی کنند که برای همگان قابل قبول است، متن مذاکرات را که با حضور چشم‌ها و گوش‌های نامحرم هیئت‌های نمایندگی کشورهای 5+1 مطرح شده است، محرمانه! اعلام کرده‌اند!

8- بار دیگر خطاب به آقایان دکتر روحانی و دکتر ظریف می‌گوئیم؛ لطفا در نوشته‌ها و تحلیل‌های جماعت مورد اشاره و روزنامه‌ها و سایت‌های آنان دقت بفرمائید، آیا در میان انبوه نوشته‌ها و اظهارنظرهای آنان می‌توانید تفاوت چندانی با آنچه رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی و اسرائیلی می‌نویسند، پیدا کنید؟ با جرأت می‌توان گفت که پاسخ این سؤال منفی است. بنابراین به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که حرکت و مواضع کنونی جماعت یاد شده از دو حال خارج نیست؛ یا این که توان درک مسئله را ندارند- که بسیاری از آنها ندارند- و یا ساز دشمن را کوک می‌کنند. از این روی نمی‌توان و نباید از توطئه برخی اصحاب فتنه که متاسفانه در دولت لانه کرده‌اند، غافل بود. این جماعت، مذاکرات هسته‌ای را بهانه‌ای برای عقب‌نشینی از منافع ملی تلقی می‌کنند. برای آنها «تاکتیک» مهم نیست بلکه استراتژی آنها وطن‌فروشی است و صد‌البته بدیهی است که با حضور همیشه هوشیار و نگاه ملکوتی رهبر بیدار انقلاب و مردم پای در رکاب آن حضرت، باز هم سر خود را به سنگ می‌کوبند.
مسعود
United States of America
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آقای حسین شریعتمداری !
هاآرتص خیلی اخبار و تحلیل های دیگه هم داره !
اونا رو هم مثل این چشم بسته قبول می کنید ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
ببينيد چه کسي حرف از استدلال و منطق ميزنه
آقاي کواکبيان در سال 88 خوب گفت کيهان ببنديم مملکت درست ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
سلام جناب كيهان
تورا بخدا به من بگيد كه آيا شما معيار هستيد چي درسته و چي نادرست؟
آيا شما ديپلمات و سياستمداريد و بهتر از ظريف و روحاني مسائل را درك مي كنيد؟
آيا شما اقتصاددان و فرهنگ شناس هستيد؟ آيا نظامي و امنيتي هستيد؟؟
تخصص خود را بيان كنيد تا زين پس بجاي ظريف شما بريد مذاكره كنيد! شما روي چه حسابي و با چه ملاكي حق و ناحق و محرمانه بودن يا نبودن را در تخصص خود مي دانيد و تشخيص ميدهيد؟ آخر يكي به من بگويد آقاي شريعتمداري شما واقعا كي هستيد يا چي هستيد؟
چرا خودتون را معيار حق و ولايت مداري و مردم خواهي مي دونيد و ديگران را نصيحت مي كنيد كه چنين و چنان كنند؟
خوب است جايگاه خود را حفظ و با اندكي انصاف و عدالت اينقدر زحمات اين بندگان خدا را كه با جان و دل مردم و ميهن خود را دوست دارند و البته مسلمان شيعه دوازده امامي هستند را لوث نكنيد و بي اهميت جلوه ندهيد
بخدا من از اينهمه عداوت شما متعجبم!!؟؟
آنقدر كه شما مي ورزيد دشمن قسم خورده اينكارها را نمي كند.
آخر چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
حرف حق جواب نداره......روزنامه های زنجیره ای هم مانند اکثر کامنت گذاران فرارو فقط توهین بلدند و لاغیر.....دریغ از یک پاسخ منطقی؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
واقعاً که باید به این حسین آقا گفت:
"گر تو قرآن بدین نمط خوانی ببری رونق مسلمانی"
انتشار یافته: ۱۳۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
زنده باد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
زنده باد فريب ، زنده باد ريا ،زنده باد مال اندوزي
علیرضا ء خودمون
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
سال 78 هیئت منصفه نداشتیم چاخان!
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اتفا قا اين مذاكرات بايد محرمانه بماند تا امثال شريعتمداري نتوانند انواع سنگ اندازي ها را در راه انجام مذاكرات انجام دهند والان اقاي شريعتمداري وروزنامه سنگ اندازش بخاطر اينكه هيچ اطلاعي از چگونگي مذاكرات ندارد تا هزارو يك عيبو بهانه بتراشد ناراحت است محرمانه بودن مذاكرات خيلي خوب است اقاي شريعتمداري هم اينقدر سنگ مردم را به سينه نزند چون اقاي روحاني وتيم مذاكره كننده مورد اعتماد ومنتخب مردم هستند وهر تصميمي بگيرند از طرف مردم وكالت دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اما دیدی که محرمانه نماند و آمریکا به عنوان نوچه رژیم صهیونیستی و اون دو کشور دیگه متن مذاکرات را فاش کردند. کسانی که از ابتدای انقلاب بوده اند و سن شان کفاف می دهد وقتی حرفی می زنند باید قبول کنی . البته انتقاد آزادست ولی باید منصفانه باشد.
ایران آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
زنده باد حاج حسین محبوب همه بجز"اصلاح طلبان و صهیونیستها"
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اقای شریعتمداری این را باید درک کنند که دولت افرادی مثل انها را امین نمیدانند وضربه ای که امثال شریعتمداریها میزنند بیشتر از دشمنان میباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
كار كيهان فعلا در مرحله سفارش است و هنوز وارد فاز تهاجم و هتك حيثيت دولت نشده است. اين همه رعايت ادب! از كيهان واقعا بعيد است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اين داره جز ميزنه كه بفهمه چه خبر بوده. تو كه از همه ملاقاتهاي خاتمي و رفسنجاني خبر داشتي حالا چي شد؟ كم آوردي؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
زنده باد.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آقای شریعتمداری، همه حرفهای شما قبول، اصلا آنها هرگز به ایران امتیاز نمیدان و مذاکرات حتما شکست خواهد خورد، اما آیا شما راه حل دیگری دارید، حتما خواهید گفت مقاومت مانند آقای جلیلی! جناب، اگه آن رویکرد در ۸ سال گذشته موفق بود که الان ما اینجا نبودیم! اصلا ایران به قول شما هیچی‌ را قبول نکنه و مقاومت به صورتی‌ که شما معنی‌ می‌کنید بکنه، آخرش میشیم کره شمالی ،کشوری که بمب، موشک، راکت و یک گروه رانتی برای اداره کشور داره ولی نان برای مصرف نداره و بدون اجازه چین یعنی‌ به ظاهر بزرگترین دوستش حتّی نفت هم نمی‌تونه از ایران بخره!!..بنابراین اگه راه حلی بهتر از دولت کنونی یا ۸ سال گذشته دارید، در انتخابات شرکت میکردید و آن راه را به رای میگذاشتید، پس اگر ندارید، به اندازه تیراژ روزنامه خود انتظار همراهی داشته باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
ناشناس عزیز از انگلیس واقعا از این درک و فهم شما بسیار سپاسگزارم کوتاه و مختصر و مفید کل موضوع مربوط به این مقاله را رساندی سربلند و پاینده باشی.
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
جناب آقای شریعتمداری اینقدر از طرف مردم و به خاطر مردم حرف نزن.
ناشناس
Finland
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
ايشان آخر آسمان و ريسمان بهم بافتن هستند و مردم هم نقل تمام كلمات ايشان است البته براي اينكه بفهميم از كدام مردم سخن مي گويند فكر نمي كنم عقل كسي برسد
علی
United States of America
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آقای شریعتمداری آن مصرع از شعر سعدی که گفت:گر تو قرآن را به این نمط خوانی ببری رونق مسلمانی، واقعا مصداق حال امروز شما و همفکرانتان است که با رفتار متحجرانه و ژست اسلامگرا بیشترین ضربه را به اعتقادات مردم میزنید. به پیر به پیغمبر به فرموده حضرت علی اگر فقر از دربه خانه وارد شود دین از پنجره خارج میشود. حالا باوضع موجود که شما میخواهد مانند ۸ سال گذشته ادامه داشته باشد مردم روز بروز فقیرتر میشوند. مگر تاجران تحریم و کاسبین فتنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
با اینکه با شریعتمداری موافق نیستم اما این حرفاش منطقی بود.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
لطفا توضيح بفرماييد كجاش منطقي بود كه مذاكرات محرمانه نباشه واين اقا از فردا توي كيهان شروع كنه به عيب وايراد گرفتن از كمر درد ظريف ايراد بگيره تا خنديدن زياد خانوم اشتون همان بهتر كه مذاكرات محرمانه ماند مردم به منتخبين خود اطمينان دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آدم بنا بود که محرمانه باقی بماند ولی خودشان زیر قول خودشان زدند.
نخود همه آش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
برادران ارزشي تا كي مي خواهيد دروغ هايتان را با جمله هايي شبيه اين شروع كنيد: «با اینکه با شریعتمداری موافق نیستم»؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
یه حرف درست ازش بیارید این دومیش باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آقاحسین فعلا که ادبیات و کارکرد شما با ادبیات و اعمال نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس مو نمیزنه. هر۲ خواهان شکست مذاکرات و افزایش تحریم هستید.
محمد
United States of America
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
جناب شریعتمداری نقل قول شما از روزنامه ی هاآرتض است ازکجا نی دانید ادعای آن روزنامه از نوع ادعا های روزنامه ی کیهان نیست که متأسفانه در بیان مسائل اکثراً از جاده ی واقعیت و انصاف خارج است؟
سانسور نشود
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
بالاخره خواسته ات را با زبان بی زبانی گفتی - بیایند از تو بپرسن چی رو بگیم چی رو نگیم . خب تو هم تو انتخابات شرکت کن اگر خدای ناکرده مردم بهت رای دادن بعد واسه مردم تصمیم بگیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
من یک سوال از شریعتمداری دارم . مگه محتوای مذاکرات قبلی رو افشا میکردند که حالا چون محرمانه شده تو نگران حقوق مردم شدی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
از نظر شما

ظریف = جلیلی ؟؟!!

هردو پنهان کاری میکنند!
جواب به ناشناس 37-9
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
در جواب شما میگویم در هر 2 دوره مردم در جریان امور نبودن و محرمانه بوده اما این بار ظریف فقط اعلام کرده که محرمانه س ضمن اینکه این بار منطقی هست .
ناشناس
Syrian Arab Republic
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
«ناخوش آوازی........، گفتمش؛ برای خدا مخوان!» چرا که؛
«گر تو قرآن بدین نمط خوانی ببری رونق مسلمانی»
شریعتمداری عزیز تو که لالایی میدونی چرا خوابت نمیبره . بیش از این رونق مسلمانی نبر.
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
عشق است حاج حسین . واقعا چرا حضرات روحانی و ظریف استدلال منتطقی ندارن ؟
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
دلیل محرمانه بودنش دخالت افراطی های داخلی امثال این آقا هستش که کسی هم جلودارشون نیست ولی اوباما از پس تندروهای امریکا برمیاد.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
حالا مثلا اين اظهارات حسين اقاي تو خيلي منطقي بود؟
علی
Kazakhstan
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
الهی ورش بگردی....قربونش بری....حاج حسینتو میگما
نخود همه آش
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آفاي شريعتمداري مي نويسند: «آیا در میان انبوه نوشته‌ها و اظهارنظرهای آنان می‌توانید تفاوت چندانی با آنچه رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی و اسرائیلی می‌نویسند، پیدا کنید؟ با جرأت می‌توان گفت که پاسخ این سؤال منفی است». وقتي مواضع كيهان عيناً همان مواضعي است كه از آشپزخانه وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در آمده، روزنامه كيهان صحبت نعل وارونه را پيش مي كشد. اما اين بار طبق معمول اتهامي بي پشتوانه و دروغ را مطرح مي سازد و ديگر خبري هم از نعل وارونه نيست.
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
این آقای شریعتمداری اگر راست میگه چراکاندیدرییس جمهوری نشد تاببینه چقدررای داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
هر کسی را بهر کاری ساختند !
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
بخاطر اينكه صلاحيتش رو شوراي نگهبان تاييد نميكنه
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
دمکراسی از مدل اقای شریعتمداری والا تواین چند سال روزنامه کیهان همیشه همین بوده مخالف با هر مطلب ولش کنید با خودش هم مخالف است بحر حال برای شیشه پاک کردن خوش دسته.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
تحلیل هایت فوق العاده اند . . .
مچکریم حاج حسین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
شما چه ايراني هستيد كه اين تحليل ها را فوق العاده ميدانيد
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
تحليل كه چه بگم حرفهاي غير منطقي
ناشناس
Japan
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
یعنی شما اگر از منطق چیزی میفهمیدن که ما مشکلی نداشتیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اتفاقاً شما همسو با اسرائیل هستید که با حل بحران به شکل صحیح مخالفت می کنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
این دفعه می توانی جزئیات مذاکرات را از طرف امریکایی دریافت کنی و مانور دهی شما که در همه جلسات محرمانه جاسوس داری وبسرعت مطالب محرمانه به شما انتقال می یابد از جمله جلسه کمیسیون امنیت وظریف که اصطلاحاً محرمانه بوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آره میتونه از جورج سورس یا مایکل اوون بپرسه.
مانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
درود بر آقای شریعتمداری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
مانی خان مطمئنم این و از قصد نوشتی اعصاب خواننده ها رو خراب کنی......
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
جناب شریعتمداری
حضرتعالی خودتون خوب میدونید منظور از محرمانه بودن چی هست پش لطفا بحث الکی راه نندازید.
اگه به قول شما عقب نشینی تاکتیکی هم صورت بگیره شما و رزونامه های زنجیره ای همسو با شما همون رو تو بوق و کرنا میکنین و فریاد وا اسلاما سر میدین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
فرارو آقای شریعتمداری شما رو هم جز اصحاب فتنه میدونن ایشون، واقعاً فقط سکوت و فراموش کردن اینجور افراد و نظراتشون بهترین کار ممکنه هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
مشکل اینجاست که استدلالهای منطقی حاج حسین فراموش شدنی نیست وگرنه اینا که از خداشون بود بایکوتش کنن !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
باید نظرات این افراد که جزوی از بدنه قدرت هستند انعکاس یابد تا شاید و شاید راه خشونت و ترور بسته بماند.
بصیر
United Arab Emirates
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
دیگر هر بچه ای هم متوجه شده است که روزنامه کیهان هم سو با صهیونیست ها است ولازم نیست با این صغرا کبرا چیدنها آدرس غلط بدهند ودیگران متهم کنند دیر یا زود پرده ها فرو می افتد تا سیه رو شود هر که در او غش باشد.
غضنفر
United Arab Emirates
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آقای شریعتمداری!
شما هر روز مشغول کوبیدن آخرین میخ به تابوت فتنه 88! هستین، نمی دونم اینهمه میخ رو از کجا میارین!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
ارباباش بهش می رسونن، نگران نباش!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
حالا کجای متن حرفی از میخ کوبیدن بود که تو داری مثلا وسط دعوا نرخ مشخص میکنی !؟
بانو
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
معلومه كه از محرمانه موندن و آتو نداشتن بدجوري درحال سوزش ميباشند دوستمون!!
درضمن بنظرم ايده چسبوندنش به اسرائيل هم خيلي موثر واقع شده چون داره مقابله به مثل مي كنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
جسارت نباشد آقای شریعتمداری اما انشا را شما می نویسید و واژگان حضرتعالی است که دیگر واقعا تکراری شده است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
چون کار دشمنان تکراریه و از اینهمه عداوت عبرت نگرفتن !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
واژگان تكراري حاج حسين: "مخالفان ما همه سلطنت طلب ها،بهايي ها،منافقين،فتنه گران، و...هستند" يا" مطالب روزنامه هاي زنجيره اي، اجاره اي......" يا" ودر اين رابطه حرفهاي ديگري هم هست..." خسته شديم حاجي از اين جملات تكراري؟؟؟؟
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
بابا شما رو به خدا هرجی این شریعتمداری می نویسه اینجا نیارید. اینجوری مطالب بی ارزش کیهان مطرح میشهو این آقا دنبال همینه
التلاتبلابلابلاب
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اگر مبنای استدلالتان اینه که میگید پس با همین استدلالی که خود کرده اید شما و نتانیاهو پسر خاله هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
به نظرم كيهان رو جا انداختند چرا كه بيشترين همسويي و منافع را اسرائيل از روزنامه اي مي برد كه بد حمله كند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
جالبه همه اینجا فقط به این دلیل با متن بالا مخالفن که با اسم شریعتمداریه و نسبت بهش آلرژی دارن ولی دریغ از یک پاسخ منطقی به ایرادات کیهانیها !!
اگه یکی از شما یکبار متن رو دقیق می خوند و منصفانه و مدلل ردش می کرد دیگه ایهمه بحث برای اینکه شریعتمداری باید سکوت کنه پیش نمیومد چون خود به خود ساکت میشد !!
اما هزار افسوس که همچین فضلی از شماها بعیده !
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
عزیزم شما انالیزش کن تا مردم از تحلیلها و تفاسیر شما بفهمن که منظور برادر حسین چیه و با تحلیل شما برادر حسینم کیش و مات بشن . منتظریم تحلیلگر مسایل و مشکلات رسانه ای
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
1 هر کسی از کیهان نقد کنه میشه وابسته به اصحاب‌فتنه و رسانه‌های بیگانه ، نتیجه و مملکت ما یا باید کیهانی باشی یا فتنه ؛ غیر از این میشه افغانی .
2. خوشم میاد که فکر می کنند حرف منطقی یا ارائه یک استدلال خشک و خالی فقط کیهان میزنه ، توهمه !
3. توان درک این نکات را فقط شریعتمداری داره و پایداری ها
4. اینقدر دم از مردم نزنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آقاي شريعتمداري منافعش به خطر افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
هِر هِر !!
کلیشه رو بیخیال ، حرف جدید اگه هست بفرمایید !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
در جواب حرفای تکراری کیهان چه حرف جدیدی میشه گفت؟؟؟؟؟
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
منظورت از حرفاي جديد مثل همين حرفاي تكراري حسين شريعتمداريه
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آخه حاج حسین سردار قلم جان

اگر غقب نشینی گردان مقداد رو هم ببینی به ان اعتراض میکنی

این مذاکرات نشان دهنده حسن نیت همه جانبه ما و محک خوردن ادعاهای طرف های مقابل است

برادر حسین توجیه و سفسته نکنید مردم را چه فرض کرده اید
مستقیم بگوئید چه میخواهید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
فعلا که کیهان همسو با اسراییل و عربستان است. آخه مرد حسابی! اگر بیایند و بگویند چه گفته و شنیده شد، بعدش همین شما مگر مهلت می‌دهید که اهداف پشت قضیه مخفی بماند و سیاست تایید شده‌ای که مد نظر دارند را پیش ببرند. اتفاقا بخاطر همین امثال شماست که باید برای داخل کشور خودمان این مذاکرات مخفی بماند و تا رسیدن به نتیجه مطلوب کارها را پیش ببرند. ضمنا مگر برای شریعتمداری چیزی مخفی است، فقط چون گفته اند مخفی بماند نمی تواند بیان کند، می‌خواهد دولت را مجبور کند که مذاکرات را علنی کند تا بتواند تاخت و تاز جدیدی بر ضد دولت مردمی شروع کند. خدا این مملکت را از نادانی و بی درایتی حفظ فرماید.
madjid
United Arab Emirates
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
من نمیدانم مسئولان محترم سایت فرارو چه ضرورتی در انتشار سرمقالات این روزنامه آن هم قبل از اینکه خود روزنامه به دکه نرسیده احساس میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
چون اگه به دکه ها برسه دیگه سمپاشی های امثال فرارو بی اثر میشه !
باید قبلا ذهنیت منفی ایجاد بشه تا کمتر اثر داشته باشه !
ناشناس
Russian Federation
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اتفاقا ضروري است كه اين كار انجام شود. آقاي شريعتمداري يك عمر متكلم وحده بود و چون هميشه از زبان مردم (كدام مردم؟) حرف زده خودش باور كرده كه مردم حرفهايش را قبول دارند.

با انتشار مواضع ايشان و از بازخوردهايي كه دريافت مي‌كند مي‌توان به ميزان مقبوليت و پايگاه اجتماعي تفكر ايشان پي برد.

اگر قرار باشد كه مواضع كيهان فقط از طريق دكه‌هاي روزنامه‌فروشي منتشر شود بازخوردهاي آن حداكثر ستون خوانندگان اين روزنامه خواهد بود كه حكايتش را همه مي‌دانند.
ناشناس
Brazil
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
در اين سرمقاله آقاي شريعتمداري به طور ضمني اعتراف كرده كه امروز همان حرفهايي را مي‌زند كه 20 سال قبل مي‌زده. البته ايشان به روي خود نمي‌آورد كه صحت تحليل‌ها و انتخاب‌هاي ايشان به همراه ميزان حقانيت و عدم حقانيت كساني كه از آنها دفاع مي‌كند يا گروهي ديگري كه همواره مورد تهاجم او هستند با امتحاني كه هر دو گروه در اداره كشور دادند عملاً ثابت شده است.

دولت قبل در كنار همه خسارتهاي بعضا غيرقابل جبران كه به بار آورد و مشكلات عظيم كه روي دست كشور و ملت گذاشت اين بركت را هم داشت كه عيار واقعي، ميزان فهم سياسي و قدرت اداره امور بعضي مدعيان را به وضوح نشان داد.

آقاي شريعتمداري همچنان خود را به آن كوچه معروف مي‌زند و به جاي اينكه به خاطر خسارت عظيمي كه دولت مورد علاقه ايشان به بار آورد از ملت عذرخواهي كند امروز طلبكار شده و تاكتيك فرار به جلو را همچنان در دستور كار دارد.

جالب است كه دولتهاي بعد از انقلاب همگي مورد تخطئه‌ي ايشان بوده و تنها دولت مورد قبول ايشان دولت احمدي‌نژاد بود كه كشوري را كه با خون دل و دست خالي ساخته شده بود را همراه با 700 ميليارد پول نقد تحويل گرفت و بعد از 8 سال ويرانه‌اي را كه مي‌بينيم تحويل دولت بعدي داد.

آقاي شريعتمداري از قضاوت افكار عمومي نسبت به خودش آگاه است و در لابلاي اين سرمقاله هم به آن اشاره كرده است. كيهان كه هيچ، صدا و سيما هم با آن همه توش و توان ديگر قادر نيست بر قضاوت مردم تأثير بگذارد و افكار عمومي را در مسير مورد نظرش هدايت كند.

ايكاش آقايان مي‌دانستند كه دولت احمدي‌نژاد چه ضربه‌ي بزرگي به اعتبار و حيثيت آنان وارد كرده است. اگر قرار بود ملت به توصيه‌ها و دستور‌العمل‌ها و القائات اينها اعتنا كنند الآن فرد مورد نظر آقاي شريعتمداري رئيس جمهور بود و البته چند سال ديگر از همين ويرانه فعلي هم چيزي باقي نمانده بود.

تجربه سه دولت گذشته مي‌گويد دولت مورد تأييد آقاي شريعتمداري منشأ خسارتهاي عظيم بوده و دولتهايي كه مورد قبول ايشان نبودند باعث خير و بركت براي كشور و ملت شده‌اند. خوشبختانه كارنامه‌ي عملي همه دولتها همراه با قضاوت افكار عمومي در مورد آنها موجود است و البته جناب شريعتمداري هم مي‌تواند همچنان آب در هاون بكوبد و اميدوار باشد كه آب رفته به جوي بازگردد تا ايشان بتواند آگاهي مردم را از آنان پس بگيرد.
محمد
Japan
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
جناب آقای شریعتمداری میگوید که شهردار وقت آقای کرباسچی 61 شکایت مطرح کرده بود که همه ی آنها بی دلیل بوده و... ادامه اش میگوید که با من صحبت میکردی دوستانه 5-6مورد شکایت که واقعی به نظر میرسید...دراختیارت میگذاشتم و...ال تا آخر!
عجب مردانگی و لوطی گری داشت ودارد این برادرحسین!
مردحسابی! تو در روز بیش از 6هزار جرم نوشتاری مرتکب میشوی و کسی نمیتواند از پس تو بربیاید! توازجمله کسانی هستی که همیشه خودت را دانای برتر معرفی میکنی و... تو همان کسی هستی که با جوان کشته شده ی یک پدری که خون در دلش بود(صانع ژاله) بازی میکنی و اورا جاسوس وخبرچین خودت در بین دانشجویان می پنداری و پس از روشدن قضیــه هم خم به ابرو نمی آوری و خجالت نمیکشی و... جناب آقای شریعتمداری! درمیان هم حزبی هایت منفور زیاد هست، لیکن شما آقا از منفورترینی اینو تا حالا کسی به شما گفتــه؟ حتمن میدانی ولی آن چیزی که شما زیاد داری پررویی است!
ضمنا" همانطوریکه ما ملت ایران کاربرد اورانیوم و... را نمیدانیم ودر موردش کمترین اطلاع رسانی هم نشده...اگراطلاع رسانی مذاکرات را برای ما ملت میخواهی؟! ما ملت به رئیـس جمهور و وزیر کاردان امورخارجه اش و صـدالبتـه به تیم قدرتمنــد مذاکره اش اطمینان کامل و کافی داریم... پس جناب آقای شریعتمداری آنکسی که با نتانیاهــو نخست وزیر اسرائیـل هم صــدا شده فعلا" خودت هستی و روزنامه منفورت... لطفا"شـــــــــــرمرســان مارا بخیر تو نیـــــازی نیست،
ناشناس
-
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
مهم اینه که حداقل با محرمانه بودن دهنشونو بستیم آقا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
قال شریعتمداری:
هر کس با من و هم نظر من نیست، با اسراییل است. مدارک زیادی وجود دارد. منطق هم همین را می گوید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
قال الشیطان : بعزتک لاغوینهم اجمعین الا عبادک منهم المخلصین
حاجی از مخلصین است که شیطان توان اغوایش را ندارد و ان شاء الله در همین صراط مستقیم بماند
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اقاي ناشناس شما هم كه مدام داري از حاجي خودت دفاع ميكني و ميگي حاجي از مخلصين است ماهي چقدر حاجي بهت ميده حتما حقوق خوبي داري ميگيري كه اينقدر حاجي حاجي ميكني
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
راست گفته والله
ناشناس
Japan
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
شما فرق راستی و درستی رو نمیدونی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
به به برادر حسین ،

حالا دیگه رسانه های حامی دولت رو متهم به اسرائیلی بودن می کنه !
خوبه تحلیل های خودتو بذاری کنار اسرائیلی ها بعد سخنوری کنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
به به برادر حسین ،

حالا دیگه رسانه های حامی دولت رو متهم به اسرائیلی بودن می کنه !
خوبه تحلیل های خودتو بذاری کنار اسرائیلی ها بعد سخنوری کنی.
بینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
پس با توجه به بند هشت بیانات اقای شریعتمداری دولت واسطه وعامل فروش وطن به بیگانگان شده
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آخ كه چقدر بدم مياد از آدم هايي كه در هر زمينه اي اظهارنظر و پر گوئي مي كنند. آخه مگه مي شه يك نفر در هم زمينه ها دانش و اطلاعات داشته باشه و اينقدر حق بجانب حرف بزنه . خسته مي كنند همه را !!!
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
به امید روزی که بساط واژه هایی همانند "وطن فروشی" ، "اصحاب فتنه" ، "زنجیره ای" و ... که دستاویز ارتزاق و زیست سیاسی یک عده مسلمان نما شده اند از قاموس سیاسی این مملکت حذف شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
(بار دیگر خطاب به آقایان دکتر روحانی و دکتر ظریف می‌گوئیم؛ لطفا در نوشته‌ها و تحلیل‌های جماعت مورد اشاره و روزنامه‌ها و سایت‌های آنان دقت بفرمائید، )
آقای شریعتمداری شما چه کاره این مملکت هستید.
خواهشمند است شفاف سازی کنید .
منصب شما باید خیلی بالاتر از ریاست جمهوری باشد که به رئیس جمهور توصیه می کنید
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
یه جور مینویسه این انگار دکتر ظریف از خودش تو هواپیما یه طرح کاملا خائنانه نوشته هیچکدوم از سران نظام از اون خبر ندارن!
خجالتم خوب چیزیه...البته تا وقتی این به اسم دموکراسی هر اراجیفی میخواد بتونه بگه شرایط همینه
جهان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
برادر حسین این مذاکرات چه محرمانه باشه چه نباشه،چه موفقیت آمیز یا هر چیز دیگه تکلیف شما روشنه.
مثل شما همون شخصی است که از داروخانه میخ می خواست...ولی...

همون جریانی که احمدی نژاد تعریف می کرد ولی این دفعه یه فرقی داره و اون اینه که باید تو گور خودت کارتو بکنی.
ناشناس
Saudi Arabia
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
خدا را شکر که بالاخره آقای شریعتمداری متوجه اشتباه کیهان در اصرار بر علنی شدن مذاکرات شدند. از تحلیل یادداشت ایشان اینگونه برمی آید که ایشان قصد توجیه همان اشتباه را داشته اند و به عبارتی محترمانه بگویند که قصد ما این بود و نه آن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
كيهان قصه شكايت كربسچي و شهرداري را به نزد قوه با قوه قضائيه مبناي حقانيت خود قرار مي دهد و اينطور القا ميكند كه ما خوانندگان جيگر هستيم و قدرت تشخيص موارد اهانت و تهمت و افتراهاي كيهان را تشخيص نمي دهيم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
"هیئت مذاکره کننده کشورمان، با ارائه بسته پیشنهادی و نشان دادن «در باغ سبز»!..." آقا اين همون چيزي نيست كه نتانياهو هم مدتيه داره فرياد ميزنه كه " آي ايهاالناس! ايران داره با اين كارا فريبتون ميده!"؟ واقعاً‌ دل به دل راه داره!
sds
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
هیچکی هیچی حالیش نیست . فقط کیهان با اون رئیسش میفهمه و بس !!!!!!!!!!!!!!!!!!! نمیدونم چرا با این عقلش کاندید ریاست جمهوری نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرسنج
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
نظر سنجی در مورد مقاله کیهان و لایکهای که روی کامنتها خورده محبوبیت شریعت مداری و ارزش حرفاشو نشون میده خودتون قضاوت کنید 5 درصد لایک موافق که خیلی هاش اشتباهی خورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
این جمله ی زیبا رو در مورد کیهان در همین سایت خوندم:
کیهان و کیهانیان تیری را به درست یا خطا شلیک میکنند و دور محل اصابت چند دایره میکشند که دقیقا به هدف زده اند.
جهان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
دقیقاً رئیس شون هم همنطوره.
صبر میکنه ببینه چه اتفاقی میافته بعد موضع گیری میکنه!!!
مه جان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
برادر حسين اعتبار خودش را از دست داده و تاريخ مصرفش تمامشده حتي اگر به حق هم بنويسد ديگر كسي باور نميكند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
حاج حسين راستي از جرج سوروس چه خبر؟!!!!!! در اين مقاله از او چيزي نگفتي!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آفرین به حاج حسین با این هوش و درایتی که دارند . راستش من میخواستم پیشنهاد کنم حاج حسین واسه یه بار هم که شده خودشان را در معرض رای مردم قرار دهند تا دشمنان و بدخواهان ایشان متوجه بشوند چه جایی در قلوب مردم دارند . اصلا خوب است ایشان در دوره بعدی کاندید ریاست جمهوری شوند تا با انتخاب یک وزیر خارجه کارکشته پوزه استکبار را به خاک بمالند . جسارتا عرض میکنم این دوستان باید واقعا تعارف را کنار بزارند و بصورت جدی وارد میدان اجرایی شوند مگر حاج حسین چی از آقای روحانی کم دارند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
کیهان جواب بده :
چرا اینقدر خودتو خفه میکنی تا بفهمی در مذاکرات چه گفته اند؟؟؟

حالا که محرمانه ست اینهمه آسمون ریسمون میبافی
اگه نبود که به واو واو اون گیر میدادی

مطمئن باش رهبری درجریان کامل هستن
فقط کسی به تو نگفته
نخود همه آش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
بنده خدا در جلسه مذاكرات شنود نداشته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
"اکثر قریب به اتفاق آنها فاقد مبنا و ملاک حقوقی"...دقیقا چیزیست که باید به نوشته های کیهان اطلاق بشود.. بعد هم.. حاجی روایت سیاه بازی را هم تعریف کن تو که خوب روایت از این و اون میگی .. در ضمن سیاه بازی برای ما نکن دیگه.. دستت رو شده که ساز اسراییلی میزنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آره واقعا که فقط حرفای تو استدلال دلره.ما همه کشته مرده ی استدلال و منطق کیهان هستیم!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
کیهان تحت فشار است از نبود اطلاعات درباره مذاکرات ، و ما بسی خوشحال و مسرور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
مشکل این آقا اینه که برای اولین بار در این چند ساله نتونسته از مشروح مذاکرات سر در بیاره. تا چند وقت پیش هنوز مذاکره کنندها از جلسه بیرون نیامده کیهان مشروحش رو چاپ میکرد . اما حالا نا محرم شده و ناراحت.ترو خدا ببخشیدش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
مشکل این آقا اینه که برای اولین بار در این چند ساله نتونسته از مشروح مذاکرات سر در بیاره. تا چند وقت پیش هنوز مذاکره کنندها از جلسه بیرون نیامده کیهان مشروحش رو چاپ میکرد . اما حالا نا محرم شده و ناراحت.ترو خدا ببخشیدش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
کیهان تحت فشار است از نبود اطلاعات درباره مذاکرات ، و ما بسی خوشحال و مسرور
ناشناس
United States of America
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آقای شریعتمداری فروش روزنامه شما در روز چقدر است؟
پس خواهشا سکوت کرده و نظرات تندرو خود را به 70 میلیون ایرانی نسبت ندهید شما نماینده همان تعداد انگشت شمار خریدار روزنامه هستیدو بس
ناشناس
Austria
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
جالب این که آقای شریعتمداری داوم در حال نصیحت دوستانه به همه از جمله آقای روحانی و ظریف و آقای هاشمی و ... است. من نمی دونم این بزرگواران اگر این نصایح و یا این دوستی را نخواه چیکار باید کنن. یا ملت ایران اگر یک ناصح مشفق مثل آقای شریعتمداری را نخوان باید چه کسی رو ببینند. دیگه ایشون باید بازنشسته بشه بره به امور منزل بپردازه.اونجا مفید تره .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
این آقای شریعتمداری بنده خدا هیچ تقصیری ندارد و فکر می کند دارد کارهای خوبی انجام میدهد. شاید چون 35 سال است که از توی روزنامه تکان نخورده و جایی نرفته ذهنش چنین اقتضا می کند. پیشنهاد می کنم ایشان دو سه هفته ای به جهان خارج برود و دنیا را بطور واقعی ببیند باشد که نگرشش اصلاح شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
مذاکرات باید علنی بشه ما حق داریم بدونیم تیم مذاکره کننده چی میگه ما حق اعتراض داریم همه دنیا محرمند و فقط ما نامحرمیم. هر کاری دولت بکنه موافق و مخالفی داره این دلیل بر محرمانه کردن کار ها نیست
جهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
عقل کل فکر میکنی به همه دنیا گفته اند و به تو نگفته اند؟
" همه دنیا محرمند و فقط ما نامحرمیم" !!!
اگه دنیا میدونست الان تو هم میدونستی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
"انبوه تحلیل‌ها و تفسیرهای بی‌سروته و خنده‌داری که روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های وابسته به فتنه..." آقاي شريعتمداري تو حتي بلد نيستي درست و متين حرف بزني چه برسه به تحليل و تعيين تكليف براي ديگران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اون مورد شماره یک منو یاد ا.ن انداخت که نمایندگان مجلس ازش سوال کردند و در جواب گفت این چه سوالاتیه به خودم میگفتید واستون سوال تهیه کنم و به نمایندگان مجلس خندید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
مخالفان مذاکرات محرمانه از سیاست خارجی بی‌اطلاع هستند-حميد رضا آصفي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
فرارو مخاطبان اصلاحطلب رو بعد ازون تذکرش خطاب به مخاطبانش از دست داده الان از لج اونا داره کامنت یه عده معلوم الحال ساندیس خور 7 تومنی رو تاببد میکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
یعنی واقعا افراد مهمتر از آقای شریعتمداری و منطقی در این مملکت وجود ندارد که نظرات ایشان را انقدر انعکاس می دید.
ارژنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
از نظر كيهان همه مزدور اسراييل هستند جز كيهان زهي خيال باطل
ناشناس
Finland
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
مرگ بر منافق....
ALI
United States of America
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
حاج حسین
دوران شما تمام شده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آقای شریعتمداری ،اگر به بانگ بلند از منافع ملت ایران دفاع میکنی ! نکن زیرا منافع ملت ایران را به باد میدهی .چرا؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
باسلام
چند نکته 1) تقریبا تمام مسئولین ارشد نظام از مذاکرات وتیم مذاکره کننده رضایت دارند جز شریعتمداری واسرائیل .....
2) به گفته تیم مذاکره کننده تمام جزئیات با مسئولین ارشد نظام هماهنگ می شود که اگر نبود تاحالا محکوم به اعدام بودند حالا شریعتمداری چه مسئولیتی درنظام ما دارد که باید تمام جزئیات را بداند.....
3) چرا شریعتمداری از مذاکرات جلیلی چیزی نمیگفت که همش درحد سازنده بود حرف میزد ...
درپایان برای چندمین بار از فراروی عزیز خواهش میکنم اینقدر به حرفهای این آقا بها ندهد چرا که جز تفرقه بوی نمی دهد .
مسلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
به نظرتون اگه احمدی نژادهم همین رویه رو درپیش می گرفت کیهان ایرادی بهش می گرفت؟؟؟شریعت دوره ات تموم شده پسرخوب
بچه مرشد
Finland
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
شریعتمداری بت شکن ... اول خودتو بشکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
ناشناس 9:54 او جمله آخرت "کسانی که از ابتدای انقلاب بوده اند و سن شان کفاف می دهد وقتی حرفی می زنند باید قبول کنی"خیلی چرنده.کی گفته که باید قبول کرد .مگر این آقا که صحنه جنگ و عقب نشینی رو با سیاست خارجی مقایسه میکنه حرفش درسته. یعنی تیم مذاکره کننده اجازه بدن راه قبلی دوباره طی بشه و مردم زیر بار مشکلات تحریم سرویس بشن که آقای شریعتمداری چون از اول انقلاب بوده پس باید حرفشو قبول کرد؟آقا جان ویتنام 20 سال جنگید حالا یکی از شرکای امریکاست.تو ژاپن بمب اتم انداختن یکی از شرکای اصلی آمریکاست.آخه چرا اینقدر نسبت به این موضوعات مقاومت الکی نشون میدید.او روسیه بی همه چیز که سهم دریای خزر از ما گرفته دوست و رفیق گرمابست ولی امریکا و 5+1 و غیره دشمن ما هستند ؟چرا چممونو روی واقعیات می بندیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
نهایت خود بزرگ بینی را در این مقاله می توان دید. خدا ما را از شر هوای نفس بدور بدارد.
مرتضی
United Arab Emirates
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
خوب این استاد که اون قسمت محرمانه به قول خودش اصلی رو هم لو داد که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
نهایت خود بزرگ بینی را در این مقاله می توان دید. خدا ما را از شر هوای نفس بدور بدارد.
سهیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
بند5این مقاله خیلی خنداره آقای شریعتمداری مگر در صحبتهای سما ذره ای منطق وجود دارد که جواب منطقی میخواهی اصلا مگر میشود با کسی که بویی از منطق نبرد منطقی حرف زد و منطقی جواب داد جای تاسف دارد شما کسانی را که مثل حضرتعالی فکر نمیکنند اصحاب فتنه ،فتنه گر،وطن فروش و...مینامید 70میلیون ایرانی ببیند در یک جمله شما هزار تهمت افترا و خشم واعصبانیت دیده میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
واقعاً که باید به این حسین آقا گفت:
"گر تو قرآن بدین نمط خوانی ببری رونق مسلمانی"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
حرف حق جواب نداره......روزنامه های زنجیره ای هم مانند اکثر کامنت گذاران فرارو فقط توهین بلدند و لاغیر.....دریغ از یک پاسخ منطقی؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
سلام جناب كيهان
تورا بخدا به من بگيد كه آيا شما معيار هستيد چي درسته و چي نادرست؟
آيا شما ديپلمات و سياستمداريد و بهتر از ظريف و روحاني مسائل را درك مي كنيد؟
آيا شما اقتصاددان و فرهنگ شناس هستيد؟ آيا نظامي و امنيتي هستيد؟؟
تخصص خود را بيان كنيد تا زين پس بجاي ظريف شما بريد مذاكره كنيد! شما روي چه حسابي و با چه ملاكي حق و ناحق و محرمانه بودن يا نبودن را در تخصص خود مي دانيد و تشخيص ميدهيد؟ آخر يكي به من بگويد آقاي شريعتمداري شما واقعا كي هستيد يا چي هستيد؟
چرا خودتون را معيار حق و ولايت مداري و مردم خواهي مي دونيد و ديگران را نصيحت مي كنيد كه چنين و چنان كنند؟
خوب است جايگاه خود را حفظ و با اندكي انصاف و عدالت اينقدر زحمات اين بندگان خدا را كه با جان و دل مردم و ميهن خود را دوست دارند و البته مسلمان شيعه دوازده امامي هستند را لوث نكنيد و بي اهميت جلوه ندهيد
بخدا من از اينهمه عداوت شما متعجبم!!؟؟
آنقدر كه شما مي ورزيد دشمن قسم خورده اينكارها را نمي كند.
آخر چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
ببينيد چه کسي حرف از استدلال و منطق ميزنه
آقاي کواکبيان در سال 88 خوب گفت کيهان ببنديم مملکت درست ميشه
مسعود
United States of America
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آقای حسین شریعتمداری !
هاآرتص خیلی اخبار و تحلیل های دیگه هم داره !
اونا رو هم مثل این چشم بسته قبول می کنید ؟؟
تازه ترین عناوین