bato-adv
کد خبر: ۱۵۵۱۸۶

وحید جلیلی: خیال "سعید" بیش از حد راحت است

برادر سعید جلیلی گفت: یکی از مشکلات آقای احمدی‌نژاد این بود که بیشتر از منتقد، معاند داشت و تعداد منتقدان معاند به قدری بود که منتقدان منصف در بین آنها گم می‌شدند.

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۲
 برادر سعید جلیلی گفت: یکی از مشکلات آقای احمدی‌نژاد این بود که بیشتر از منتقد، معاند داشت و تعداد منتقدان معاند به قدری بود که منتقدان منصف در بین آنها گم می‌شدند.

به گزارش ایسنا، وحید جلیلی در جلسه‌ای با عنوان ظرفیت‌های جمهوریت دینی، انتخاب و فرصت‌های پیش رو، اظهار کرد: متاسفانه پس از 35 سال از تاسیس نظام جمهوری اسلامی هنوز شاهد کم‌کاری در زمینه مبانی جمهوریتی نظام هستیم. برخی مباحث بارها تکرار و به کلیشه تبدیل شده اما جمهوریتی که اساس نظام دینی است، نه تنها از جهت نظریه‌پردازی فقیر است بلکه نظریه‌پردازی‌هایی هم علیه آن انجام شده است.

سردبیر نشریه راه با بیان اینکه "اگر بتوانید جمهوریت را ذیل اسلامیت فهم کنید، کار ما راحت‌تر خواهد بود"، ادامه داد: مبنا داشتن محکم و مشخص در فراز و فرودها به انسان آرامش می‌دهد، اما اگر مبنای تئوریک وجود نداشته باشد تلاش خواهد شد تا پس از شکست‌های سیاسی این تزلزل در مبناها توجیه شود.

وی با اشاره به اینکه "حسن و قبح عمل سیاسی در خود آن مطرح است نه در فرجام کار"، به ضرورت فهم درست از جمهوریت اشاره کرد و گفت: اگر این فهم درست محقق شود می‌تواند به وحدت و تفرقه منجر شود. کسانی که حقیقتا دنبال عمل بر مبنای حجت دینی باشند به وحدت گرایش پیدا خواهند کرد و همین طور کسانی که این مبنا را قبول نداشته باشند دچار تفرقه خواهند شد.

جلیلی خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌خواهند فضا در ابهام باشد تا وحدت‌های قلابی به راه بیندازند و فضا را به نفع خودشان تغییر دهند که نمونه آن را در دوره‌های گذشته انتخابات مجلس مشهد شاهد بودیم، عده‌ای مردم را می‌ترساندند، وحدت "لولو‌ محور" را شکل می‌دادند و بدون مبنا و نظریه درست فضاسازی می‌کردند و نتیجه مطلوب را به دست می‌آوردند.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های جمهوریت از نگاه خود پرداخت و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های جمهوریت، نگاه بلندمدت است. جمهوریت مثل کتاب نیست، مانند مجله است. نگاه بلندمدت ثابت‌ها و متغیرهایی دارد و به همین جهت است که می‌توان در نظام‌های جمهوری تغییر ایجاد کرد، چراکه پایه‌های محکمی را داراست. نگاه بلندمدت به انتخابات، نگاه برداشتی نیست بلکه در انتخابات باید نگاه کاشت، داشت و برداشت را در نظر گرفت. متاسفانه برخی نه تنها در انتخابات گذشته کاشتی صورت ندادند تا بعدها بتوان در فضای سیاسی از آن برداشت کرد، حتی به دلیل فقدان نگاه بلندمدت، به مرحله‌ی داشت هم توجهی نکردند.

سردبیر نشریه راه در بخش دیگری از صحبتهای خود، اصل استقامت و صبر را مولفه مهم نگاه بلندمدت تلقی کرد و ادامه داد: کسانی که افق بلندمدت را می‌بینند، وقتی با فراز و فرودهایی روبه‌رو ،می‌شوند خودشان را نمی‌بازند. باخت در انتخابات ممکن است تلخ باشد اما باختنِ خود، خطرناک‌تر و تهدید بزرگتری است. استقامت یعنی پنجه در پنجه چالش‌ها انداختن و استقامت مفهوم مقاومت و صبر در مسیر مستقیم را در خود دارد. جمهوریت این امکان را به ما می‌دهد و فضای امیدوارانه را برای اهل استقامت ایجاد می‌کند.

جلیلی در ادامه گفت: عده‌ای بعد از انتخابات ریاست جمهوری با من تماس گرفتند و عنوان می‌کردند که به آقای سعید جلیلی بگویید زیاد ناراحت و نگران نباشد، چون انتخابات دیگری هم پیش رو هست. من در جواب آنها می‌گفتم اتفاقا در این مورد موضوع برعکس است و باید ایشان را توصیه به نگرانی کرد، چراکه بیش از حد خیالشان راحت است.

وی خاطرنشان کرد: حتی از نگاه دنیوی و سیاسی هم درست عمل کردن ما را به سرمایه‌سازی‌هایی می‌رساند که در مسیر ادامه راه ضروری خواهد بود و روز انتخابات پایان کار نخواهد بود، بلکه آغاز دیگری پیش روست.

سردبیر نشریه راه دو ویژگی مبنای درست و استفامت بر آن را در عرصه رشد گفتمان انقلاب اسلامی ضروری دانست و تصریح کرد: ما غالبا در عرصه استقامت دچار مشکل می‌شویم. باید افراط‌گری و کم‌کاری‌های انجام شده را بررسی و مورد بازنگری قرار دهیم. هر دو سال یک بار انتخابات داریم و هنوز در حال کسب تجربه هستیم. خوشبختانه از مرحله نفی جمهوریت عبور کرده‌ایم و کسانی که تلاش می‌کردند جمهوریت دینی را غربی تعریف کنند، کنار رفته‌اند و مبنای نگاه امام و مقام معظم رهبری نسبت به جمهوریت جا افتاده است.

برادر سعید جلیلی بخش دیگری از صحبتهای خود را به طرح مباحث پیش رو برای آینده کشور اختصاص داد و گفت: برای این مسیر ما سه اولویت داریم که اولین آنها موضع ما نسبت به دولت منتخب مردم است. در ابتدا ما باید به ارائه الگوی مخالفت ذیل جمهوریت در جامعه دینی بپردازیم و نشان دهیم کسانی که در انتخابات گذشته پیروز نشده‌اند نسبت به دولت منتخب چه موضعی خواهند داشت. باید بدون تعارف و هر جایی که امکان حمایت وجود داشت، از دولت حمایت کرد و با پیدا کردن فصل مشترک‌ها با دولت همکاری کنیم.

جلیلی، ارائه الگوی منتقد منصف را از دیدگاه خود اینچنین توضیح داد: در هشت سال اخیر الگوهای انتقادی عجیبی را شاهد بودیم. یکی از مشکلات آقای احمدی نژاد این بود که بیشتر از منتقد، معاند داشت. تعداد منتقدان معاند به قدری بود که منتقدان منصف در بین آنها گم می‌شدند. به طور مثال در اواسط دولت نهم قرار بود سه‌شنبه شبی رییس‌جمهور نطق تلویزیونی داشته باشد، صبح چهارشنبه یکی از نشریات در سرمقاله خود، به انتقاد نسبت به نطق شب قبل رییس‌جمهور پرداخت در حالی که شب قبل از آن اصلا رییس‌جمهور سخنرانی نکرده بود.

وی اولویت دوم را مواجهه با دستگاه‌های نظام دانست و خاطرنشان کرد: ساختار نظام در دولت خلاصه نمی‌شود. امکاناتی عظیمی در دولت وجود دارد. به طور مثال در شهرداری‌ها یا برخی از دستگاه‌های که زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند، مانند صدا و سیما و سازمان تبلیغات. یک مطالبه بی‌تعارف، جدی و موثر باید از مجموعه این دستگاه‌ها انجام شود، اینکه این دستگاه‌ها در شعار و ویترین، خودشان را انقلابی معرفی کنند و در عمل اقدامی انجام ندهند، ظلم است.

سردبیر نشریه راه همچنین گفت: پس از انتخابات با برخی از دوستان و مسئولان صحبت می‌کردم و به آنها گفتم اگر روسای برخی دستگاه‌ها که ظاهر ولایت‌مدار دارند را تغییر دهیم و به جای آن افراد اصلاح‌طلب سر کار بگذاریم، چند درصد عملکرد این دستگاه‌ها فرق خواهد کرد؟ بنده ادعا می‌کنم بیشتر از 10 یا 15 درصد تفاوت نخواهد داشت، چراکه 80 تا 90 درصد دستگاه‌های فرهنگی نظام در اختیار ماست ولی در خدمت نظام اسلامی نیست. به عنوان مثال در سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری تهران در سالهای گذشته هزاران میلیارد تومان بودجه صرف شده است اما امروز چند درصد فرهنگ تهران انقلابی‌تر شده است؟ همچنین باید امروز پس از یازده سال مدیریت با ثبات سازمان تبلیغات اسلامی کارنامه این نهاد مطالبه شود.

جلیلی همچنین با اشاره به عملکرد رسانه ملی اظهار کرد: در سالهای گذشته پشت سر هم شبکه‌های ماهواره‌ای با برنامه‌ریزی دقیق علیه نظام ما فعالیت کرده است، اما رسانه در مقابل تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های استکباری عمل قابل توجهی را انجام نداده است. دشمنان ما همه عرصه‌ها را در دست گرفته‌اند و تلاش جدی می‌کنند و در صورت کم‌کاری ما، مطابق با نظام اسباب و علل نتیجه تلاش خود را هم خواهند گرفت. عمده دستگاه‌های فرهنگی کشور غیرانقلابی و بیرون از نظام عمل می‌کنند.

وی حلقه مفقوده در این زمینه را فرهنگ عمومی دانست و تصریح کرد: حرف ما روشن و دلپذیر است. اشکال از مردم نیست بلکه از من و شماست. چه ورودی‌ای به آنها دادیم که خروجی مطلوب از آنها انتظار داریم؟ 25 سال از واقعه 12 تیر هواپیمای ایرباس گذشته و هنوز یک کتاب در این زمینه وجود ندارد. هنوز از شهدای این حادثه عکسی در دسترس نیست. 290 نفر در این حادثه به شهادت رسیدند و دو سال بعد هم کاپیتان آن به خاطر شایسته بودن، مدال افتخار دریافت کرد اما به علت کم‌کاری ما در معرفی این واقعه بسیاری از جوانان و نسل امروز اصلا آشنایی با آن ندارند.

جلیلی اولویت سوم را موضع نسبت به گروه‌های سیاسی و باندهای داخل کشور عنوان کرد و افزود: اگر در انتخابات گذشته برداشت خوبی اتفاق نیفتاد، کاشت و داشت خوبی انجام شد. عده‌ای متوجه شدند که نمی‌توان برخی را جوگیر کرد و این افراد می‌توانند افراد خطرناکی باشند و توانایی بر هم زدن ساختار اجتماعی، سیاسی موجود را دارند. کسانی که می‌تواند در جهت ایجاد ساختار ولایی تلاش کند، برای خیلی‌ها خطرناک خواهند بود.

وی ادامه داد: برای توانمند شدن این جریان نیازی به کارهای آنچنانی و عظیم نیست بلکه بیشتر از همه باید به نرم‌افزار آن توجه کرد تا ویروسی نشود و مبانی گفتمان را فعال نگه داشت و رشد داد.

جلیلی در پایان اظهار کرد: بخش آخر، بحث حماسه اقتصادی است که در حال حاضر روی زمین مانده است و در آینده می‌تواند اولویت عملیاتی باشد. ما هم به عنوان نهادهای فرهنگی این مطالبه را از دولت خواهیم داشت.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اه ، حیف شد داداش این یارو انتخاب نشد ، دلارهام خیلی گرون تر می شد.چه سودی می کردم.
سایه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اتفاقاً ما باید از آقای جلیلی متشکر باشیم چون با حضورشون در انتخابات چنان ترسی در دل اکثر مردم ایجاد کردند که میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شد و 50.71 رأی دهندگان به آقای روحانی رأی دادند تا مبادا آقای جلیلی انتخاب شوند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
پس نتیجه می گیریم که خیال شما ناراحت است .حالا میشه لطفا" بفرمایید چرا از اینکه برادر پراید سوار شما موتور سوارکه در انتخابات ناکام شد و رای نیاورد خیالش راحت است اما شما خیالتان ناراحت .یه جای کار اشکال داره اقا وحید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
حضرت حافظ: آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا.
اگر در طول 8 سال گذشته به این دو بیت عمل می شد وضعیت داخلی و بین المللی ما بصورت دیگه ای بود. حالا هی بگوئید "فرصت" هی بگوئید "ظرفیت".
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
یعنی دوبار خوندم نفهمیدم چی گفته میشه ساده بنویسید
انتشار یافته: ۱۵۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
بابا خود سعید جلیلی کی بود که برادرش کی باشه؟ولمون کن توروخدا شما بیکاری ما که بیکارنیطتم بشینیم افاضات آدمی بخونیم که به خاطر داداشش معروف شده و داداشش هم کلا چهارتا بیانیه قاطع وانقلابی !!!برا خانم اشتون خونده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
قبلا هر کی با مامانش قهر می کرد خواننده می شد.
جدیدا هر کس قهر می کنه سیاستمدار و نظریه پرداز میشه....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
اين دو برادر كفتمانشان خيلي به هم شبيه.
كلا با شنيدن صحبت هاشون جيزي دستكيرت نميشه!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
یه خرده بدون بغض توجه کن می‌فهمی چی‌ میگه. اگه باز هم چیزی دستگیرت نشد یه مقدار سوادتو زیاد کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
متوهم برادر متوهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
البته برای اینکه چیزی دستگیرت بشه باید یه حداقلی از سطح فکر و شعور رو داشته باشی
ملت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
عزيزم هنر اينكه يكجوري حرف بزني كه همه احاد ملت بفهمن تو چي ميگي. ساده صادق صريح نه اينكه اينقدر حرفو بپيچوني كه اخر ش خودت هم نفهمي چي گفتي چي شد .
ناشناس
Finland
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
چی ؟؟؟ سواد؟؟؟ هه هه هه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
سواد شما زیادی از حد پایینه که متوجه نمیشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
دقيقا همين طوره! كلا تو كار ظرفيت هستن
صابر
United Arab Emirates
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
این آقای بدون بغض از انگلیس تماس گرفتند آها اونجا این مباحث رو آموزش میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
خدا رو شکر که ملت بی سواد قدر این با سواد ر ا نفهمیدند
ناشناس
United States of America
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
خدا رو شکر جلیلی نژاد رو نمیبینیم یه چند وقت و از گفتمان رادیکال راحتیم تا چند سال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
حالا چرا ما باید بدونیم وحید جلیلی چی گفته خدا می دونه؟؟؟؟؟.....هر آدم معمولی که حرف می زنه این فرارو یه تیتر می زنه ... وحید جلیلی!... حسین اله کرم! .... پناهیان! .... و امثالهم .... بسه دیگه ..... این آقایان خودشون می دونن که مردم ازشون خستن ... حتی بچه هاشون هم نمی تونن تحملشون کنن ....
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
کسی شما را مجبور کرده گفته های این آقایان معمولی!!!!! را بخونین؟؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
چون جلیلی تازه داره شناخته میشه و به همین زودیا مهم میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
حسین شریعتمداری یادت رفت
حمید
United States of America
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
شجونی رو یادت رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
ضرغامی یادت رفت.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
حرفای بیخود بی سروته می زنه. ما که نفهمیدیم سعیدشون چی می خواست بگه. حالا طرفای مذاکره را چطور می خواست مجاب کنه دیگه الله اعلم
ناشناس
Finland
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
زیبا کلام چی شد؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
تو مگه بچه ی اونایی که داری از قول بچه هاشون حرف میزنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
سلحشور رو یادت رفت...
ناشناس
Taiwan (Province of China)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اگر منظورت از معمولی ، نرمال هست باهات مخالفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
خب می تونی نخونی
پس چی شد آزادی بیانتون؟تحمل یک حرف مخالف هم ندارید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
نام اسکندر چنگیز هیتلر موسولینی استالین همیشه در تاریخ باقی است از نتیجه بگویید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
ناشناس محترم 12:41 ، اتفاقا کاش شما بلد باشین تیتر ببین و نخونین ... صحبت ما اینه که چرا حرف آدم های معمولی از قماش شما تیتر می شه ولی حرف دیگران (چه درست و چه غلط) سانسووووووووووور...... بیشتر توضیح بدم؟؟
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
زيبايي گفتمان آقاي جليلي به اندازه اي است که حيف بود در زماني که بسياري حتي قدرت شنيدن آن را ندارند وارد صحنه شود
ناشناس
Germany
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
خودش هم نمی دونه گفتمانش چیه چه برسه به اشتون بیچاره
امیر/قم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
ها!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
منم قدرت کتک زدن تو را ندارم واگرنه زیبایی کتک بهت حالی میکردم احمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
نه بابا!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اوووووووووووووف
عجب حرف فلسفی زده این یارو!!!!!!
رضا
Russian Federation
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
من یکی که حتی نتونستم درک کنم خیمه دشمن چه رنگیه ! یا مثلاً مساجد شبانه روزی و چاپار خونه چه ربطی به ریاست جمهوری داره ، یا قسمت جالبترش این بود که میخواستن با مداحا فرهنگ سازی کنن ، اون مداحی معروف رو شنیدی؟ باز بدون هیچ دلیلی ، زدم به عدو سیلی دعا کن یه بچه هیئتی بشه رئیس جمهور ! فرهنگ نهفته در این مداحی من رو فنا کرد
خورشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
زیبایییییی؟!!!!!
عجب. حیف بود وارد صحنه شود؟ مردم بهش اجازه ندادند وارد صحنه بشه وگرنه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
داداش نگران نباش چهارسال دیگه که مردم بفهمن از دل این گفتمان اعتدال و سازش هیچی گیر این تمدن نمیاد و فقط روز به روز عزتش کمتر میشه با جون دل می نویسن:جلیلی
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
ناشناس ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
خدا رو شکر میکنم که آقای جلیلی کاندیدای ریاست جمهوری شدن و مردم ایران ایشون رو شناختند!!
مطمئن باش مردم به هر کسی که رای بدن به داش سعید شما رای نمیدن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
فقط حرف و فقط حرف و فقط حرف . توصيه مي كنم آقايان به سرنوشت مرسي و تحليل زير توجه كنند:
http://www.asriran.com/fa/news/283577/دلیل-اصلی-سقوط-مرسی-چه-بود

همه بدبختي ما اين است كه بعضي خود را گل سرسبد و انديشه خود را دلپذير براي همه مي دانند و خود را بهترين مجريان و مروجان اسلام مي دانند. عزيز برادر همه مسلمانيم ولي همه شايد نخواهند از مسير شما بروند بهشت. چرا دركي از موضوع نداريد. چرا فقط شما مفسر جمهوريت هستيد؟ چند بار بايد مردم در انتخابات بگويند روش شما را نمي پسندند!
مهدیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
چه خوب که خیالش راحته ما کلی نگرانش بودیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
من نگران اشتون هستم
دانش
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
عنوان جلسه باحال بود: جلسه‌ای با عنوان ظرفیت‌های جمهوریت دینی، انتخاب و فرصت‌های پیش رو... هنوز دنبال ظرفیت و فرصت اند
ناشناس
Australia
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
البته تبدیلش به بحران
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
یعنی شما فکر میکنی‌ همه چیز ظرفیت تکمیل، و فرصتها همه پر شده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
ظرفاشون با ظرفیت میشورند
هستي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
منم توجهم به موضوع جلسه و تكرار گلمه گفتمان انقلاب اسلامي جلب شد، هردويه جارفتن كلاس!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
باشه بهش میگم
اصلا احمدی نژاد چی هست که معاند هم داشته باشه
خوب مردم شمارا شناختند که کپی احمدی نژاد هستید وبهتون رای ندادند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
چقدر بازی با کلمات
خودش هم نفهمیده چی گفته
مهدی924
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
ناشناس 20:37 معلومه که اصلا حوصله نکردی متن رو بخونی و فقط از عنوان تیتر و اسم سخنران استفاده کردی و نظر دادی. خوبه شماها یه کم گوش شنوا و چشم خوندن هم داشته باشین و بی ادبی نکنین. آخه ادب مرد به ز دولت اوست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
آقا مهدی؛
حیف وقت نیست که این اراجیف رو بخونیم؟!
ناشناس
Finland
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
گفتی "ادب مرد به از دولت اوست" یاد یه نفر افتادم که خیلی مرد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
قربون قلمت وتحلیلت که خیلی خیلی منصفانه و قابل درک است به نظر من به یک دلیل سعد جلیلی رای نیاورد واون هم بخاطر متانت و منش پاکش بود که در قلم برادرش دیده میشه
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
جالبه
سعید ؟
متانت؟ منش پاک؟
رای نیاورد؟
خدایااااااااااااااااا مار و با کیا کردی 75 ملیون نفر؟
صابر
United Arab Emirates
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
منش و متانت در قلم برادرش عملکردش در سیرت پسر عموش قدرتش در سیمای پسر داییش .....
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
خدا شفات بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
قربون قلمت وتحلیلت که خیلی خیلی منصفانه و قابل درک است به نظر من به یک دلیل سعد جلیلی رای نیاورد واون هم بخاطر متانت و منش پاکش بود که در قلم برادرش دیده میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
متانت! شما بتماس ها تلفنی ایشون رو با برنامه ی هفت می شنیدی این الفاظ رو اینجوری بی مورد خرج نمی کردی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
موافقم. جلیلی در این انتخاب برای زمینه سازی آمده بود، و دیدیم که از خیلی‌ از سابقه دارها هم جلو افتاد.
ali110
Germany
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
منش پاک!!! دقیقا" روش احمدی نژاد را اجرا میکرد . برای هر یک از کاندیدهای ریاست جمهوری یک پوشه جدا گذاشته بود جلوش و مثلا" افشاگری میکردند و از همان مناظزه اول به همه با نیشخند جواب میدادند و ژست ریاست جمهوریشان ملت را کشت
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
نه برادر فیلم اصول گرا سوخته بود که رای نیاورد
دكتر بي مدرك
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
خيالشون از بابت انتخابات آينده بيش از حد راحت هست!
من يكي كه از بابت فرداي خودم هم بيش از حد خيالم راحت نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
تا وقتي طرز فكر خودشو تغيير نده از همين مقدار راي بيشتر نمياره
مهدی924
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
چون توکل نداری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
من فکر میکنم، شما هم مثل برادرتان نگران نباشید و خیالتان راحت باشد، چون برادر جنابعالی با سوابق خود در مذاکرات هسته ای، بعد از ثبت نام، نقش بازنده این انتخابات را برعهده داشتند!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
پس رضایی و ولایتی و غرضی چه نقشی‌ داشتند. عارف هم که خودشون اوتش کردن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اتفاقاً محض اطلاع شما برادر یا خواهر عزیز ایشون از برادرشون هم خیالشون راحت تره. بازنده اصلی هم کسانی هستند که خودشون رو به آب و آتیش زدند و کلی وعده کوتاه مدت و بلند مدت دادند و هرجور دروغی رو گفتند تا خداناکرده توی سیاه نمایی کم نذارند ولی الان میگن مشکلات یک شبه رفع نمیشه. اگر قابل رفع نیست می خواست مثل آقای جلیلی وعده وعید نمی دادید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
اصلا نمیدونستم این دادش سعید جلیلی است!!!!!!!!
راستش به شباهت دگم بودنشون پی برده بودم ولی اصلا قیافشون شبیه هم نیست!!
قشقایی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
ایشان باید شکر گزار هم باشد چون اصلا در حد قواره ریاست جمهوری نبوده ونیست واین ردا برایش بسیار بزرگ بود
ناشناس
Germany
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
مشکل احمدی نژاد این بود که در حد و قواره یک رییس دولت نبود و با رانت سیاسی بر سر کار آمد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
مشکل احمدی نژاد این بود که از مردم بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
میشه بگید کدوم رانت؟
تا جایی که ما یادمون میاد هر وقت اصلاح طلبا بردن انتخابات خوب بوده،شعور سیاسی بالا بوده،همه چی آروم بوده،حماسه بوده و...هر وقت باختن یا تقلب شده یا تخلف شده یا رانت بازی شده،یا کودتا شده و...
مثل مرد بگید 12سال مردم چشم دیدن اصلاح طلبا رو نداشتن و به اصولگراها رای دادن
sara
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
ناشناس0239وقتی میگی از جنس مردم بود یعنی میخوای بگی مردم ایران همه درغگوهای بزرگ،انسانهایی نخود مغز،عقده ای،بی ادب،بی شخصیت و...هستن؟؟؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
مشگل احمدی نژاد این بود که یه دروغگوی بزرگ بود و البته هنوز هم هست!
ناشناس
United States of America
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
تا پشت خیمه دشمن رسیده بودیم - حیف شد جلیلی انتخاب نشد /
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
علامت تعجب آخر جمله یادت رفته.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
خیمه ی دشمن حالا کجا بود؟ ای خدا اینا هنوز دارن میجنگن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اره ما داریم میجنگیم اما نه جنگ نظامی جنگ با جهل مردمی مثل شما اقا حامد که امام علی با اون عزمتش نتونست پیروز این جنگ بشه ولی ما دل به ظهور حضرت حجت داریم که بیاد این جهل نابود کنه
مهدی
Finland
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
دیدی که با ظرفیت به جایی نرسیدی...مشکل از همین ظرفیته ظرفیت...
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
تو عکس تیریپ تایتانیک اومده:)
همت
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
آفرین اقای جلیلی مطمئنم اگر اقای جلیلی رئیس جمهور می شد این نظام یه قدم درست درجهت کمال بر می داشت متاسفانه باید دوباره با این رءیس جمهور ها هنوز باید اندر خم همین کوچه باشیم.
ناشناس
Germany
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
جوابت خاموشیه
امیر/قم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
حرفتون واقعا تعجب برانگیزه!همین تفکرات دکتر جلیلی و امثال ایشان بود که اقتصاد کشور را به قهقرا کشاند...!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
همت آب رو بریز همونجا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
همون کمالی که توی 8 سال بهش رسیدیم منظورته دیگه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
ساندیس خور باز تو حرف زدی. فرارو نظرای منو نمیزاری ها
ناشناس
Finland
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
سلام
فرد درصورتی موفق میشود که علاوه برنشان دادن خودش بمردم. مردم هم هماهنگ باوباشند.یا دوستان ودشمنان آگاه داشته باشد.که انتقاد سازنده را باعث شوند.
ما در اوایل بزرگانی داشتیم (الان هم داریم)که بدون شناخت ازآنها یک مرتبه شعار مرگ بر... طنین انداز میشد :(نمونه اش آقایان شهیددکتر بهشتی و مرحوم مهندس بازرگان) بعد به حاشیه وسپس طرد میشدند(یکی ترور فیزیکی افراد قدرت طلب ودگم راشاملشان شد ودیگری ترور شخصیتی).همفکران آقای جلیلی همانند دولت دهم چماق رابهتراز تعامل بکار میبردنند.ومرگ بر را...
ناشناس
United Arab Emirates
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
فقط جلیلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
بیدارشو
انتخابات تموم شد
الآن روحانی رئیس جمهوره

آهای غار آنجلس را ترک کن
امید
Netherlands (Kingdom of the)
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
بچه ها تا الان 55 نفر به این کامنت مثبت دادن یعنی دقیقا تعداد نماینده های انگشت شمار جبهه پایداری تو مجلس!!! معلومه پایداری چی ها که بعد از انتخابات در انظار عموی ظاهر نمی شن دور افتادن تو سایتها.اما بد شانسیشون اینه که تو فضای مجازی هم بازنده هستن...
ناشناس
Australia
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
بدونه هیچ دلیلی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
4سال دیگه با افتخار میگیم:رییس جمهور جلیلی(هورااااااااااااااا)
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
هزار سال دیگه هم خوابشو ببینید
محمد
Finland
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
چى شد ?اين فرمايشات چه گرهى از كار فرو بسته ملت باز خواهد كرد?
فرشيد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
خودتونا نهاد فرهنگي معرفي نكنيد اين حق براي شما محفوظ كه از رئيس جمهور انتظار داشته باشيد در حد يك شهروند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اگر فرصت ها در اختیار آقای جلیلی باشد، با گفتمان دینی به ظرفیت های بالفعلی تبدیل می شوند!!
ناشناس
Canada
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اگر کسی فهمید که این وحید چی میخواد بگه به ما هم بگه تا ظرفیت ما هم آزاد بشه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
بنظر شما اگر به جای آقای وحید جلیلی یک شخص دیگر یا اصلاح‌طلب بود آیا اگر این موهای بلند داشت همین افراد او را فتنگر جاسوس و بیگانه خطاب نمی کردند ؟
خدا میداند در افکار این افراد چی میگذرد
فقط خدا رحم کند به حال این مردم با این همه گرفتاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
بابا فرارو سانسور چی حداقل سانسور میکنی در غیر قابل انتشارها بذار ببینیم حکایت تو هم شده حکایت .......
ناشناس
Australia
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اینها کی هستند؟
ناشناس
Canada
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
حالا چرا دادشه حرف ميزنه مگه خودش زبون نداره
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
خودش حال حرف زدن نداره اگه هم حرف بزنه کسی نمیفهمه چی گفت
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
به این میگن سیاست مظلوم نمایی
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
در جلسه‌ای با عنوان ظرفیت‌های جمهوریت دینی، انتخاب و فرصت‌های پیش رو
چه کلمات آشنایی
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اگه جلیلی انتخابا می شود که الان دلار 9000هزار تومان بود
نانا
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
و در اینجاست که باز باید بگیم خدا رو شکر.
ناشناس
Germany
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
واقعا اىنها فقط خودشون مى فهمند چى مى كند با همين گفتمان چند سال مردم را سر كار گذاشتند سفطه و ... حالا اقا برادر از كى پيداش شده
دكتر الكى
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
آقاي جليلى شما هر طور كه مايليد مى توانيد مفهوم سازى و نظريه پردازى كنيد . اما جمهوريت به شما حق نمى دهد كه ايديولوژى خود را تبديل به ايديولوژى قدرت كنيد مگر با خواست اكثريت مردم.اين ركن جمهوريت است كه با صد من سريش هم نمى توانيد آن را از مفهوم جمهوريت جدا كنيد.شما اگر مخالف ظلم هستيد اول بايد شرايط برابر گفتگوى همه نظريه ها را مورد پشتيباني قرار دهيد.نظر شما هم يكى از نظريه ها كه بايد حقانيت خود را در رويارويي با ديگر نظرها اثبات كند نه اينكه بدون طى اين مرحله بپرد بالا و با زور حاكم شود.مقدس ترين انديشه ها نيز اگر با زور مراجع انتصابى و امكانات قدرت زورآور شود به زودى منفور مى شود .شما خيلى خود را برحق مى دانيد.بگذاريد كمى هم تفكر در اين مرز و بوم نفس بكشد. نگوييد احمدى نژاد معاند داشت .ببينيد چرا معاند داشت؟ آيا زبانش زبان ستيزه و تحقير و زشت گويي و دروغ نبود؟ آيا خودش از كيسه بوكس و وجود دشمن كسب هويت نمى كرد؟جشمتان را باز كنيد .پنبه را از گوشتان در آوريد؟ همان غربى هايي كه از نظر شماى فرشته ديو هستند نسبت به دروغ وجدانى بسيار حساس دارند.قرار هم نيست كه فقط شما مالك انحصارى خدا و عدالت و معرفت باشيد.حق بجانبى هم حدى دارد.مگر چند كتاب در باره عدالت و ذات ديانت و ايمان خوانده ايد.شما اگر در سويس يا هند به دنيا آمده بوديد حالا طور ديگرى فكر مى كرديد و مقدسات ديگرى را محمل ميل ستيزه جويي خود قرار مى داديد.چه بخواهيد چه نخواهيد نسل ها عوض مى شوند.نسل نو نمى تواند در فكر و اعتقاد كاملا تابع نسل قديم باشد.اين نسل حق دارد در مورد سرنوشت خودش تصميم بگيرد .اگر منطق داريد آنها را قانع كنيد.اين يعنى عدالت انديشه ، عدالت زبان، عدالت گفتگو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
ایشون کلا از ظرفیت بی خیالی استفاده کنند بهتره ظرفیتهای بیخیالی خود را رشد بدهند و کاری به ملت نداشته باشند لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
عنوان جلسه رو:
ظرفیت‌های جمهوریت دینی، انتخاب و فرصت‌های پیش رو
:)))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
خداییش خودش فهمید چی گفت؟؟؟
ياس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
آقاي وحيدبرادر سعيداگرجمهوريت برمبناي واقعي خودوبراساس كاشت وداشت وكشت باشدكه تشكيل احزاب ازجمله راه هاي رسيدن به آن است آن وقت ديگر براي جليلي هافرصت وزمينه اي فراهم نخواهدشددردقيقه نودبراي حضوردررقابت انتخاباتي ثبت نام كنندآن هم بايك خوشبيني بيش ازحدكه تصور آن جز درعالم خيال وتوهم نمي آيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
آفرین
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
چرا هر کی پست داره همیشه برادرش هم یه پستی داره؟ برادران لاریجانی، برادران احمدی نژاد، برادران هاشمی، برادران خاتمی، برادران جلیلی، برادران رضایی، برادران ...
ناشناس
-
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اخی طفلکیها توهم زده بودن شدید ظرفیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
سعيد و وحيد و رحيم و كريم و... !! منم احساس تكايف مي كنم ولي به امسال ما فرصت داده نمي شه. كلا نيروهاي ارزشي در اين كشور چندين پست دارند و با حفظ سمت پستهاي ديگري نيز به آنها پيشنهاد مي شود!!!!1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
كلا خوشم مياد اين گروه با برادر و فك وفاميل با هم ميان بالا فرض كنين اگه سعيد رييس جمهور شده بود اين ميشد وزير فرهنگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
آره خوب باید بگی " آب رو بریز همون جا که میسوزه "
راشین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
خیالش راحت بود اگر ذرهای ناراحت وضعیت ملت بود و یک میلیمتر سنجیده تر مذاکره انجام می شد ملت به خاک سیاه نمی نشت
تنها
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
برادر وحيد داداش سعيد مشكل احمدي نژاد نداشتن طرح وبرنامه براي اداره كشور بود نه معاند ومخالف الحمدولله همه چيز براي ايشان مهيا بودهشت سال از بوق هاي تبليغاتي و حمايت هاي گوناگون ومنابع سرشار نفتي باز بودن دست دولت در جابجايي دولتي ها و..... به نظر شما دليل رويگرداني مردم از اين روش ها كه به شبيه ترين افراد مشابه ايشان نه گفتند چه بود. شما جوانيد انشاالله در آينده تجربه كسب مي كني ودرس ومشق سياست مي خواني زود در گير قضاوت نشو برادر قضايا به اين سادگي ها كه فكر مي كني نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
چرا یکعدهای که تا حالا ندیدیم و نمیشناسیم حق برگزاری جلسه دارند و اظهار نظر در مورد سران کشور .چرا ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
بدون هیچ دلیلی.....................
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اين آقاي همت نام مستعار آقاي جليلي مي باشد گول حرف هايش را نخوريد
ناشناس
Australia
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
"انقلاب". نمیدونم چقد قراره بازم از این واژه سوء استفاده بشه. "انقلاب"، "انقلابی".."ضد انقلاب"... کی دست از سر مردم بر می دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
تا ظهور حجت ابن الحسن این لفظ ادامه دارد وتا ما این انقلاب به دست صاحب اصلیش نرسونیم همنجوری از لفظ انقلاب استفاده میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
گفتمان مقاومت در همه دورانها جواب نمی دهد جناب جلیلی بسیاری از اولیاء الهی مانند حضرت رضا ،حضرت صادق ، حضرت مجتبی و.....در زمان حیات با قدرتهای وقت تعامل و همکاری داشتند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
الان صحبت از بازنگری در افراطی گری می کنید؟
راستی موتورتون روبه راهه جناب سردبیر؟
جناب سعید جلیلی خیالش راحت است؟
مگه نتیجه آرا رو ندیدند؟
احتراما باشید تا صبح دولتتان بدمد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
خوب شد خيالشان راحت تو خدا فقط زحمت بكشند دست از سر اين ملت بردارند
حسین نداف
Germany
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
همین مونده بود که بخش عظیمی از تریبون کشور در اختیار افرادی قرار گیرد که تا به امروز هیچ نام و نشانی نداشته اند ، و نام و اعتبار خویش را در سایه توهین و فحاشی و گاهی در نقد معاندانه بزرگان کسب و تحصیل می نمایند ، کمی هوشیارانه به قضیه نگاه کنید می بینید که از همان فردای انتخابات جبهه پایداری و گروه های افراطی دیگرهمسوی دارای منافع مشترک با ایجاد فضاهای مناسب برای برادران جلیلی شتابان به سوی انتخابات بعدی میروند که در این بین از هیچ تلاشی فرو گذارنخواهند بود ، ازایجاد جلسات سخنرانی برای این برادران و دعوتشان در سمینارهای دانشجویی و بسیج های دانشگاهی ، اداری ، علمی به بهانه سخنرانی در عناوین و موضوعات احتمالی متناسب با حال و روز جامع در آن روز از زوایای اسلام شناختی و احتمال دستور نقد معاندانه دولت آقای روحانی در برنامه های تلویزیونی دوستان عزیزم کمی بهوش باشید که حضور برادرآقای جلیلی یعنی حضور جدی گروه های افراطی که حیات دنیوی و سیاسی و اجتماعی خود را در همین افراطی گری جستجو می کنند و تا به امروز متاسفانه بعلت غفلت ما تا حدودی موفق هم بوده اند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
جليلي بخوا ب كه ملت بيداره !!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
بابا اين وحيد اينقدر گندش نكنيد فكر ميكنه چه خبره بعدا به مشكل ميخوريد. گفته باشم!
شنگول و منگول
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
ایشان خیالشان راحت باشد ملت نون نمی خواد همین براشون کافیه
فرامرز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
جناب جليلى وقتى اقاى احمدى نژادباكوچكترين انتقاد وزيرى كه خودانتخاب نموده وباهزارگرفتارى ازمجلس راى اعتمادگرفته رابركنارمى كند. حتمابعدازان اطرافيانش به قول شمابرخوردمعاندانه مى كنند. درمورد يكايك نظرات شما جواب دارم چون فراروچاپ نمى كند چرابنويسم.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
وحیدجان
ما با تلاشمون در انتخابات هم خیال خودمون رو را راحت کردیم هم خیال داداش سعید رو.
البته اینکه تو هم مثل شریعتمداری کیهان و جناب رسایی چقدر خیالتون راحته خدا میدونه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
در این موضوع هم افراط ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اصولا عقل كه نباشد خيال رحت است
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
ظرفيت گفتمان آقاي جليلي داراي ظرفيت است. بستگي به ظرفش دارد . ظرفيت را در نگاه ايشان به ظروف تفلون و روحي ..... ببخشيد ظرفيت رو بي خيال. گفتمان ما بايد همان گفتمان ظرفيت باشد. ظرفيتي گفتمان است كه ظرف داشته باشد.
پس مهم نيست چه باشد اما گفتمان ظرفيت داشته باشد.
saeid
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
آقا میگن فرصت و تهدید از آقای جلیلی شکایت کردن :)
زبل
Finland
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
انشالله بتواند از این ظرفیت بی خیالی فرصت جدیدی ایجاد کند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
البته ماهم ساعت هشت ونیم شب 25 خردادماه 92 خیالمان خیلی خیلی راحت شد!
ناشناس
Germany
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
مگر تا الان کاری می کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
شروع عصر پایداری را به همه رزمندگان واقعی تبریک می گم.
ابراهيم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
تبريك ميگويم به اقاي وحيد جليلي
كه در تحليلشان از مباني تفكر مدرن مثل مسئوليت خواهي . نقد
به موقع. بازنگري اعمال گذشته و برنامه ريزي مدون صحبت كرده اند
حتما هركس كارنامه خودش را نقد كند و را اشتباه را تصحيح كند به نتيجه دلخواه ميرسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
بابا وحیدجان قلمت ما کشته با ظرفیت
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
جلیلی متشکریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
میخوای بدونی چرا احمدی نژآد اینقدر معاند داشت؟ برای اینکه خیلی دروغگو بود و هست.
صابر
United Arab Emirates
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
آفای برادر جلیلی چرا حرف میزند برون هیچ دلیلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اين "سعيد" ها كلا هميشه خيالشون راحته!
sara
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
دقت کردید انتخابات ریاست جمهوری تو ایران مثل تیم ملی برزیل تو هر دوره جام جهانی میمونه!!برزیل تو هر دوره یه ستاره جدید معرفی میکنه که یهو معروف میشه اینجام بعد از هر دوره انتخابات ریاست جمهوری یه آدم جدید سروکلش پیدا میشه که از قضا از همه چیم خبر داره وسر در میاره!!!عجبا!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
غش غش غش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
یعنی دوبار خوندم نفهمیدم چی گفته میشه ساده بنویسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
حضرت حافظ: آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا.
اگر در طول 8 سال گذشته به این دو بیت عمل می شد وضعیت داخلی و بین المللی ما بصورت دیگه ای بود. حالا هی بگوئید "فرصت" هی بگوئید "ظرفیت".
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
پس نتیجه می گیریم که خیال شما ناراحت است .حالا میشه لطفا" بفرمایید چرا از اینکه برادر پراید سوار شما موتور سوارکه در انتخابات ناکام شد و رای نیاورد خیالش راحت است اما شما خیالتان ناراحت .یه جای کار اشکال داره اقا وحید.
سایه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اتفاقاً ما باید از آقای جلیلی متشکر باشیم چون با حضورشون در انتخابات چنان ترسی در دل اکثر مردم ایجاد کردند که میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شد و 50.71 رأی دهندگان به آقای روحانی رأی دادند تا مبادا آقای جلیلی انتخاب شوند.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
اه ، حیف شد داداش این یارو انتخاب نشد ، دلارهام خیلی گرون تر می شد.چه سودی می کردم.
تازه ترین عناوین