bato-adv
کد خبر: ۱۵۱۱۹۸

انتقاد شدید روحانی به سیاست خارجی احمدی‌نژاد

یک کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن انتقاد شدید از روند سیاست خارجی دولت‌های نهم و دهم، ابراز عقیده کرد که در صورت اقتضا، از مذاکره و گفت‌وگوی دو جانبه با آمریکا نباید پرهیز کرد.

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۲
یک کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن انتقاد شدید از روند سیاست خارجی دولت‌های نهم و دهم، ابراز عقیده کرد که در صورت اقتضا، از مذاکره و گفت‌وگوی دو جانبه با آمریکا نباید پرهیز کرد.

گزیده ای از گفت‌وگوی "دیپلماسی ایرانی" با حسن روحانی در ادامه می آید:

  • در تاریخ چند سده اخیر ایران، برهه‌ای را نمی‌توان یافت که روابط ایران با کشورهای اروپایی به سردی، نامطلوبی و تنش‌آلودی امروز باشد. وجود تحریم‌های گسترده اتحادیه اروپا علیه ایران گواهی بر این ادعاست. تکلیف کشورهایی مثل آمریکا و کانادا هم که روشن است؛ هروز تهدید و تحریم جدیدتر. آفریقایی‌ها علیرغم برخورداری از حمایت‌های بی‌دریغ مادی و معنوی ایران پس از انقلاب، در سال‌های اخیر روی از ما گردانده‌اند. کار به جایی رسیده که سنگال و سیرالئون و کنیا هم به ما روی خوش نشان نمی‌دهند. قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ما (در زمینه حقوق بشر) با آرای بی‌سابقه و بالا به تصویب می‌رسد. هیچ موقعیت ارزشمندی در عرصه بین‌المللی نمی‌توانیم کسب کنیم. فی‌الواقع اگر بخواهیم دوستان و همراهان خود را در صحنه بین‌المللی و در میان کشورهای بزرگ و کوچک جست‌وجو کنیم، شاید از انگشتان یک دست تجاوز نکنند؛ آن‌هم کشورهایی که عموما فاقد اعتبار بین‌المللی هستند.
  • طی سال‌های گذشته، به دلیل سیاست‌های اتخاذ شده، حق انتخاب‌های استراتژیک ایران بسیار محدود شده و به جز روابط محدود با برخی کشورهای کم‌اهمیت آمریکای لاتین که آن هم اخیرا کاهش یافته است، ایران ناگزیر به اتکا به سیاست‌های دو پهلوی کشورهایی مانند روسیه و چین و هند در سطح بین‌المللی شده است.
  • جمهوری اسلامی ایران در حالی شرایط دشواری را به لحاظ منطقه‌ای و بین‌المللی تجربه می‌کند که تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا بسیاری از رژیم‌های دیکتاتوری و یا وابسته به غرب را در منطقه سرنگون و یا متزلزل ساخته است. چنین شرایطی قطعا می‌توانست دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و موازنه استراتژیک در منطقه را کاملا به سود ایران متحول کند اما برخی تندروی‌ها و رفتارهای نسنجیده موجب شد که جمهوری اسلامی ایران از این فرایند بهره کافی را نبرد.
  • متاسفانه در سال‌های اخیر، دولت نهم و دهم به نام سیاست خارجی تهاجمی به اقدامات بی‌هدفی در سطح بین‌المللی دست زده است که بیشتر به بحران‌آفرینی شباهت دارد تا یک سیاست خارجی منسجم و فراگیر. به عبارت دیگر، بررسی رفتار و عملکرد دولت نهم در حوزه سیاست خارجی نشان‌دهنده مجموعه‌ای از اقدامات ناهماهنگ، نامتجانس و بعضا متضاد است که حتی اطلاق عنوان سیاست خارجی بر آنها نیز دشوار به نظر می‌رسد. طرح غیر دیپلماتیک موضوعاتی مانند نفی هولوکاست و ضرورت محو اسرائیل که به بیان رئیس‌جمهور مهم‌ترین جلوه سیاست خارجی تهاجمی دولت محسوب می‌شود، در حالی دشمنان جمهوری اسلامی ایران را در دشمنی خود علیه ایران متحدتر و مصمم‌تر ساخت که کشور به دلیل پیگیری برنامه هسته‌ای خود نیازمند آرامش بیشتر در سطح بین‌المللی بود. این‌گونه مواضع تند و پرهزینه که بیشتر اهدافی تبلیغاتی داشته است، اغلب بدون آنکه هیچ تاثیر مثبتی بر منافع ملی کشور داشته باشد، پس از مدتی رها شده و به فراموشی سپرده شده و تنها در نهایت پیامدهای ناگوار آن برای کشور باقی مانده است.
  • یکی از مهم‌ترین نتایج این رفتارها، تشدید امنیتی شدن چهره جمهوری اسلامی ایران بوده است که بیش از همه رژیم صهیونیستی از این وضعیت سوء استفاده کرده است. بر اساس قطعنامه‌های صادر شده علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین و اصلی‌ترین تهدید صلح و امنیت بین الملل معرفی شده است.
  • بهترین موقعیت برای آمریکا زمانی فراهم شد که دولت نهم با تغییر گفتمان و نادیده گرفتن ملاحظات شناخته شده سیاسی و بین‌المللی راهی را برگزید که به تنش و رویارویی نه تنها با آمریکا که با بخش قابل توجهی از کشورها از جمله همسایگان منتهی شد.
  • روابط ایران و آمریکا دارای زخم‌های عمیق و مزمن است. در سه دهه گذشته، مجوز مذاکره و زمینه‌سازی تجدید رابطه با آمریکا از سوی رهبری معظم جمهوری اسلامی ایران داده نشده است. سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر عدم مخالفت ایشان با مذاکره با آمریکا با حفظ خطوط قرمز، زمینه جدیدی را برای دفاع از حقوق حقه ملت ایران در مواجهه دیپلماتیک مستقیم با آمریکا فراهم کرده است.
  • در شرایط کنونی، باید شرایط فعلی را به دقت مورد ارزیابی قرار داد و در صورت اقتضا، از مذاکره و گفت‌وگوی دوجانبه با آمریکا پرهیز نکرد. در گام‌های نخست باید به مذاکره به مثابه بستری برای جلوگیری از شدت یافتن بیش از پیش فشارها و متوقف ساختن روند تحریم‌های کنونی نگریسته شود و در مراحل بعدی باید در پی تعدیل فضا تا حذف کامل تحریم‌ها پیش رفت.
  • مذاکره به صرف مذاکره و بدون حصول نتیجه، مورد قبول من نیست. برای مذاکره با آمریکا باید دستور کار و هدف مشخص و روشنی داشته باشیم.
  • دولت های نهم و دهم پس از هوشیاری ناقص و دیرهنگام از تبعات تحریم‌ها علیه کشور، راهبرد گام به گام برای برون‌رفت از بحران هسته‌ای را برگزیده‌اند که تا کنون نتیجه مثبتی نداشته و در هر دور مذاکره، موضوع معامله و چانه‌زنی، لغو و یا کاستن از تحریم‌هایی است که در دور قبلی وجود نداشت.
  • بلندپروازی‌های ترکیه در منطقه برای ما نیز خالی از مشکل نیست. همه این واقعیت‌ها ایجاب می‌کند که تحولات این کشورها با دقت رصد شده و در قبال آنها تمهیدات لازم مخصوصا در مرزهای مشترک در نظر گرفته شود.
  • اختلافات قومی، مذهبی، مرزی و ارضی در بخش جنوبی کشور با گذشت سال‌ها نه تنها کاهش نیافته بلکه با تحریکات قدرت‌های پیرامونی و فراپیرامونی افزایش یافته است. اختلافات مذهبی و قومی بالاخص تنازع شیعی - سنی بیش از هر زمان دیگر در این محیط ناآرام به‌شدت آزاردهنده و مخرب هستند. تفسیر احکام و مبانی ارزشمند اسلامی با نگاه متحجرانه طالبانی چهره اسلام و مسلمانان را مشوه و لکه‌دار کرده است. تحجر تنها مشکل موجود نیست که ایران اسلامی با آن مواجه بوده و هست. خشونت و تروریسم و مواد مخدر راه تنفس سالم و آزاد ایران را به طرف شرق و غرب دشوار کرده است. تحرکات قومی با همراهی و تحریک دولت‌ها و گروه‌های خارجی به این وضعیت نابهنجار کمک کرده است. همه اینها مشتی است از خروار؛ مشکلاتی که دولت آتی ایران با آنها مواجه خواهد بود.
  • واقعیت این است که روسیه، به رغم سیاست "نگاه به شرق" ایران، حفظ منافع خود را در گرو تقویت رابطه با غرب دیده است. حمایت روسیه از قطعنامه‌های تحریمی ایران در شورای امنیت و لغو برخی معاهدات نظامی، تنها برخی از اقدامات ضد ایرانی روسیه بوده است. استفاده از کارت ایران در بازی با غرب و مخصوصا آمریکا، برای روسیه همیشه سودآور بوده است.
  • سایر همسایگان شمالی هم با درک شرایط ایران و استفاده از موقعیت، به تقویت روابط خود با غرب پرداخته و با درجات مختلف از ایران فاصله گرفته‌اند تا مبادا رابطه آنها با غرب دچار مخاطره شود. در میان آنها، جمهوری آذربایجان، بدون اغراق، به خطر امنیتی برای ایران تبدیل شده است.
  • برای پی بردن به علل و دلایل بروز و استمرار این وضعیت باید عوامل و اقداماتی که موجد آن بوده مورد شناسایی قرار گیرد. پیوند سیاست خارجی با سیاست داخلی موجب شده تا تصمیمات حیاتی و سرنوشت‌ساز کشور دچار شعارزدگی، خیال‌پردازی و عوام‌گرایی شود.
  • متاسفانه کشور در حوزه مناسبات خارجی در شرایط مناسبی قرار ندارد و هر دولتی که در آینده به قدرت برسد باید بخش مهمی از تلاش‌های خود را معطوف به بازسازی این مناسبات کند. باید در گام نخست از سوء تفاهم‌ها و تنش‌های غیر ضروری در روابط با قدرت‌های بزرگ و همچنین برخی قدرت‌های منطقه‌ای کاست. اولویت سیاست خارجی دولت من در درجه اول تامین و حفظ منافع ملی از طریق اعتمادسازی و تنش‌زدایی با جهان خارج است. اولویت سیاست خارجی دولت من در درجه اول تامین و حفظ منافع ملی از طریق اعتمادسازی و تنش‌زدایی با جهان خارج است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
و خداوند روزی را اورد که همه از دکتر به فجیع ترین شکل ممکن انتقاد می کنند در حالیکه خود دکتر از بیرحم ترین انتقاد کنندگان بود
امید پناهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
"فقط دکتر حسن روحانی"

خدایا گوشه نظری هم به ما کن و ما رو از این شرایط سخت رهایی ده . . .
افسانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بابا مگه صحبتای ولایتی رو شب قبلش ندیدید؟؟؟؟؟؟؟/ خدایی اون بهتره یا روحانی؟؟؟؟/ منم روحانی رو دوست دارم اما خداییش ولایتی مناسب تره 16 سال وزیر بوده اونم چه وزیری . جون هرکی دوست دارید برید گفتگوی ولایتی که تو اخبار انجام داد رو دانلوذ کنید ببینید بعد تصمیم بگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
سابقه نشون داده که با حمله به دولت های قبل رای خوبی میشه جمع کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
فقط روحانی
دیشب ترکوند
واقعا عالی بود
همه اصلاح طلبها و اصولگراهای میانه باید روی روحانی به اجماع برسند خواهش میکنیم تا دیر نشده :(
انتشار یافته: ۱۵۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
حملات شدید و شدیدتر می شود
بختگان
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
ببخشید!آقای روحانی با کدام پشتوانه قضائی میخواهند اینان را محاکمه کنند.!!؟؟بهتر نیست از آنچه که در توان داریم صحبت کنیم نه رویاهایمان!!!؟
ملت
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
حسن روحانی دست کم 25000000 رای دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
با اين مبنا كه ما مأمور به وظيفه‌ايم نه مأمور به نتيجه ، كسي را نمي‌توان محاكمه كرد
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
درود بر مرد حماسه ها «سعید جلیلی»
سلام
United Arab Emirates
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
دو کلمه حرف حساب...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
دمش گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
«پیوند سیاست خارجی با سیاست داخلی موجب شده تا تصمیمات حیاتی و سرنوشت‌ساز کشور دچار شعارزدگی، خیال‌پردازی و عوام‌گرایی شود»
انصافاً جملات سنجیده ای بود.

به نظرم حسن روحانی بهترین گزینه است و در مرتبه بعر محمدرضا عارف
ناشناس
Germany
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
چه عجب یکی حرف درست و حسابی زد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
روحانی با جلیلی میخواد دو قطبی درست کنه تا رای جمع کنه مثل احمدی نژاد و رفسنجانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آخه عزيز من
جليلي با كدام بضاعت و پشتوانه مي خواد قطب بشه؟
يه چيزي بگو كه بگنجه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
فقط روحانی
درود بر حسن روحانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
درود بر حسن روحانی
دریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آقایی روحانی ملت بزرگ ایران 24 خرداد غوغا به پاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
حرفهای منطقی و مبتنی بر واقعیت را از هر کسی بشونی پسندیده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
آقای روحانی یکی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی است. این را هم باید میگفت که در زمان هاشمی 17 سفیر اتحادیه اروپا از ایران خارج شدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بعد در زمان خاتمی همه برگشتند و رابطه مون با دنیا در بهترین حالت ممکن قرار گرفت و امروز هاشمی و خاتمی در یک جبهه اند. شما هنوز تو 20 سال قبل سیر می کنی؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
آفرين، درسته كه من كلاً راي نميدم ولي تمام حرفهاش عين واقعيته...
كاش گوش شنوايي باشه
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
تو لیاقت رای دادن نداری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
ببخشید با تمام احترام، اگر رای ندیم چه غلطی بکنیم؟!
ناشناستر
Poland
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آقا یا خانم شما که رأی نمیدی اگه مملکتت بیشتر از این به خاک سیاه نشست 20 سال دیگه روت میشه به نوت بگی 0.01 درصد احتمال داشت یکی بیاد روی کار که 0.01 درصد اوضاع رو بهتر کنه اما من نشستم خونه چون قهر بودم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
به حرف کسی گوش نکن و خودت تصمیم بگیر.میتونی نسبت به آینده خودت بی خیال باشی و یا میتونی شرکت کنی و به همین روحانی رای بدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بعد از مدت ها یاس و تردید ،مصمم شدم به آقای روحانی رای دهم امیدوارم آقای عارف هم با ایشان اعتلاف کنند
به امید تدبیر و وحدت تمامی حامیان آفای هاشمی و دلباختگان امام امت وآرزوی این که حضرت حق دل ها ی مردم را به انتخاب فردی که بتواند احیاگر عزت ایران و آباد کننده ویرانه محصول شعارزدگی باشد هدایت نماید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
رای حق توست برای اینکه این تمامیت خواهان اندک حقوق باقی مانده را نیز از تو نگیرند رای بده ،
درود بر حسن روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
خیلی جالبه یه بابابی اینجا تهدید کرده اگه به کاندیداهای موجود هم رای ندید وضع ممکنه از اینهم بدتر بشه. یعنی به جایی رسیدیم که دلیل رای دادن نگرانی از اینست که بدبخت تر نشویم نه اینکه می خواهیم پیشرفت کنیم یا جلوتر برویم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
رای ندیم که یک مصیبت مثل سال 84 سرمون بیاد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
دیشب تو برنامه پایش گفتن که ایرانی های بعد از اعراب و آفریقایی های تنبل ترین مردم دنیا هستند.
مردم ما از همه چیز همه کس طلبکارن ، مالیات هم که نمی دن. مالیات رو مایی می دیم که هنوز فیش حقوقی بدست مون نرسیده آموزش و پرورش نصف شو خالی کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آقا يا خانم ناشناستر بابا جون كدوم نوه؟
ما همه با پارازيت ها با گروني باتورم كلآ مقطوع النسل شديم رفت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
سعي كن خودت اول گوش شنوا داشته باشي و با تفكر واز روي خرد راي بدي يا ندي
ریحانه
Netherlands (Kingdom of the)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
خداوکیلی باور کنید روحانی با اون تجربه اش گزینه خوبی برا ریاست هس و خیلی بهتر از قالیباف است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
من هم موافقم!
حسن روحانی بهترین گزبنه است! امیدوارم زودتر ائتلافی میان ایشان و آقای عارف شکل گیرد! منتظر جهت گیری آقایان هاشمی و خاتمی نیز هستیم! او میتواند نقش محمد خاتمی عزیز در ۲ خرداد ۷۶ را در ۲۴ خرداد ۹۲ ایفا کند! باید امیدوار بود، دست کم باید تلاش کرد!
درود بر حسن روحانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
رای ما روحانی
ناشناس
Germany
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
ملت توروخدا خودتون بشین بلندگو برای روحانی و به نحو صحیح مردم دور و برتون رو روشن کنید.
پدرها و مادرهای ما به این اطلاعات خوب دسترسی ندارن. توروخدا همت کنید هرکی میتونین رو بیارین توی خط تا رای بدن و یه دولت تدبیر و امید داشته باشیم. روحانی....
کامیاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
جااااانم به اینهمه درک و تحلیل صحیح بخدا اصلاح طلب مَرده آقای روحانی اعتقادم به شما بیشتر شد. فرارو جون مادرت این یکیو دیگه بذار
غزل
Netherlands (Kingdom of the)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
ای کاش مردم عادی ما هم این سخنان شما رو می فهمیدن و دوباره گول عوام فریبی رو نخورن
منیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
اگر آقایان هاشمی و خاتمی پشت سر یک کاندیدا قرار بگیرند حتی عادی ترین مردم کوچه و خیابان هم می قهمند انتخاب درست همان است
ناشناس
China
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
آفرين به تو كه شجاعانه و بدون ترس از برخورد صحنه گردان هاى بانفوذ اين وضعيت ، واقعيات سياست خارجى را آشكارا بيان كردى، اگر با همين شهامت پيش روى كنى در دور نخست با بيشترين راى برنده انتخابات خواهى شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
قراره جلیلی بیاد با برنامه و سابقه مدیریتی خوبش همه چی درست بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
زرشک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جليلي كدوم برنامه و سابقه مديريتيش بهتر و بيشتر از روحاني هست؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جلیلی سابقه اجرایی نداره فقط روحانی
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
اصلا مگه جلیلی سابقه مدیریتی هم داره؟؟؟!!!!
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
روحانی در میان 8 نفر.تنها شخصی است که می تواند کشور را تاحدودی از این مخمصه ها نجات دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
قبلا این کار از عهده هاشمی برمیومد حالا هم فقط از عهده روحانی برمیاد. اگه ایشون راست میگه ضعف های خودشو تو مسئله هسته ای هم بگه که با وجود اون همه امتیازی که داد هیچ امتیازی از غرب نگرفت و برای داشتن 5 تا سانتریفیوژ از سولانا خواهش میکرد ولی اجازه نمیدادند، اوف بر این سیاست به قول هوشمندانه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
دوتان عزیز فراموش نکنید که سیاستهای استراتژیک از جمله مسئله هسته ای را یک نفر مثل جلیلی یا روحانی به تنهایی اتخاذ نمیکنند بلکه حاصل کار مجموعه حکومت است
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
ناشناس عزیز شما روارجاع میدم به کتاب "امنیت ملی ودیپلماسی هسته‌ای" اثر دکتر روحانی.
ناشناس
Germany
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جناب ناشناس... دیشب توی صحبتشون این حرفا رو مجری هم گفت روحانی هم جوابشو داد.
عقب نشینی در این قضیه هسته ای که جون خیلی ها بهش وابسته است در زمان روحانی رخ نداد. تاریخ تک تک اتفاقات رو در دوره خودش گفت.
تولید کیک زرد.. بالابردن سانترفیوژها، تولید آب سیاه؛ و و... و .... و به مجری گفت دقت کنید . عقب نشینی و تعطیلی نطنز در زمان من نبود. ما تولید را کامل کردیم.
بپروفیل فیله مشکات
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
حالا که برنده شد پس پوله منو بدین من برممممممممممممم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
در زمان آقای خاتمی
1-تعلیق تمام فعالیتهای هسته ای بدون گرفتن تعهد و ضمانت از کشورهای غربی
2- قبول کردن پروتکل الحاقی
3- عدم توانایی در غنی سازی
4- عکس یادگاری با رئیس جمهور فرانسه
5- برگزاری اجلاس سران کنفرانس اسلامی در تهران
6- و در نهایت نامیده شدن به عنوان محور شرارت در دنیا توسط آمریکا
-------------
در زمان آقای احمدی نژاد
1- خروج از تعلیق و آغاز غنی سازی
2- خروج از پروتکل الحاقی
3- غنی سازی اورانیوم به میزان 20 درصد
4- امضا نکردن هیچ تعهدنامه به کشورهای غربی
6- تحریم بانکی توسط آمریکا و متحدانش
7- برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان عدم تعهد در تهران
ریحانه
Netherlands (Kingdom of the)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
آخه مرد حسابی یه کم فکر کن بعد نظر بده
بابا به قرآن فقر و نا امیدی به خاطر همین انرژی هسته ای داره تو جامعه بیداد میکنه .

من نمیدونم این اجلاس سران چه بدرد میخوره ؟؟!! مگه غیر از اینه که به خاطر همین اجلاس چند روز مملکت تعطیل بود و ملیارد ها ضرر زد به مملکت

شک ندارم یا خودت یا خانواده ات تو رفاه کامل بسر می بری که این جوری نوشته ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
از کجا میدونی مرده. در ثانی حرف حق را گفته مگه ما زمان خاتمی از اون همه امتیاز که دادیم چیزی عایدمان شد جز سرافنکندگی و حقارت. گور پدر شکم گرسنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
البته خروج از تعلیق در اواخر دوره آقای خاتمی اتفاق افتاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
در زمان احمدی نژاد: حتی پول نفت را نمی توانیم از چین و هندوستان بگیریم. فکنم همین کافی باشه تا دولتی بخاطر بی کفایتی توسط مجلس ساقط بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
در زمان خاتمی و روحانی ما پس رفت داشتیم لا اقل در مورد هسته ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
برادر تو هر دو زمان 8 ساله یه سری بندها رو جا گذاشتی!
ناشناس
United States of America
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
نرود میخ آهنین در سنگ.تا زمانی که کسانی مثل شما هستن عدالت و فرهنگ و ادب جایی نخواهد داشت
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
خوبه الان شنیدی که تمام کارای هسته ای ایران زمان خاتمی بوده!!!
دال
Poland
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
استاد اگه میدونی و داری خالی میبندی و بابتش حقوق میگیری که نوش جونت. اما اگه نمیدونی برو یکم مطالعه کن میفهمی همه ی این حرفا که گفتی دروغه.
قلی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
130 مین منفی رو دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
ناشناس عزیز با این همه مخ همئن بهتر که ناشناس بمونی آخه عزیزم یک کلمه هم میگفتی که از این هفت آیتمی که از موفقیتهای!! احمدی نژاد نوشتی چند قرون برای مملکت فایده حاصل شد!!!!!!!!
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
چرا شاخص فلاکت رو مقایسه نکردی!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
نمی دانستیم تحریم شدن بانکی هم یک نوع افتخاره .
ناشناس 56
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آقای روحانی دیشب گفت این حرفا مال افراطیها و بیسوادهاست، کینه، غباری است بر شفافیت دل رو میبره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
کاش د رمورد تورم و قیمت ارز و سکه و میزان بیکاری هم در دو دوره صحبت میکردی آقای همه فن حریف
امير
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
واقعا درسته ديگه بايد از اين پوست افراط گري دربيام تا كي ميخوان برين توي خيابون ها بگيد مرگ بر امريكا اصلا اين يعني چي! امريكا مگه چيه ديوه؟ جنه؟ هيولاست!
سي و چند سال امريكا رو گذاشتيم جلومون هي سنگ زديم هي مشت كرديم گفتيم مرگ بر امريكا ميشه االن يه نفر به من بگه امريكا چي شد و ما چي شديم؟
من نميگم امريكا در قبال ايارن كاري نكرديه چرا اتهاماتي بهش وارد هست ولي بهترين راه روابط ديپلماتيك هست نه رفتن تو خيابون و هنجره پاره كردن!
من نميدونم چرا ايراني ها دوست دارن همه رو دشمن خودشون بدونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
ایرانیا دشمن تراشی رو دوست ندارند بلکه بعضیا حیاتشون رو در دشمن تراشی میدونن!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
اقایون دیگه میترسند که از سیاست خارجی حرف بزنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
با این بلبل زبونی هایی که کردی عملا خودت زیر پای خودتو خالی کردی .... حالا عجله ای نبود که همه این حرف ها رو الان بزنی.... یه خورده سیاست هم بد نیست آدم داشته باشه.....
ناشناس
United States of America
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
باریکلا به شما ... کلاس چندی شما؟
صاد
Poland
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
سیاست مداری شدید شخص شما از آرای بالای کامنتی که گذاشتی هویداست
ناشناس
China
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
مشکل شماها اینه که فکر می کنید با فحش دادن و ناسزاگویی به این و اون، برای خودتون اعتبار و آبرویری به دست میارید. همون احمدی نژاد عوام فریبتون هم دیگه چند ساله از انرژی هسته ای دم نمی زنه، بعد از این همه هزینه که کشور و مردم وارد کرد.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
اصلا شما متوجه شدی که طرف چی گفته؟؟؟!!!
میراقا طلبه جانباز ازقم
Slovenia
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
احسنت یا اخ الروحانی ازحرفها یت بوی آزادگی می آید.امید وارم باتدبیر وخردمندا نه بیش بروی وایران آزادوآباد به مردم نشان دهی.ومردم دنیا بفهمند که ما مردان خردمند وسیاستمدار ان مدیر داریم که آنان را متحجران نالایق منزوی کرده اند وبازار تملق رارواج داده بودندومیدهند.اردتمند شما آزادمردان لایق هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
تا جونتون در
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
تکبیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
درود بر تو روحانی اگه هاشمی حمایت کند به تو رای خواهیم داد
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
اگه هاشمی تائید کنه حتماً با اکثریت آرا برنده انتخابات میشه .... آقای روحانی گزینه اصلاح طلبان میتونه باشه .
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
درود بر شرف هرآنچه انسان آزاده و شجاع است. حقا كه نمونه اي از جبهه اصلاحات هستي با همان صراحت لحجه كه در شيرمردان اصلاحات سراغ داشتيم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
ممنون از اینکه صحبتهای عاقلانه و رویکردهای واقعگرایانه شما موجب امیدواری میشود و انسان در این اوضاع غریب احساس میکند که کسی هست که حرفی از جنس عقلانیت بزند و دوباره باورمان میشود که انتقادهای ما به اوضاع موجود حقیقت دارد.
.
.
امیدوارم که کناره گیری عارف به سود شما و اعلام حمایت خاتمی و هاشمی این دو برگ برنده ما در این انتخابات شما را پیروز گرداند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
آقایان خاتمی و هاشمی بی صبرانه منتظر اعلام نظرتان در خصوص کاندیداها هستیم!
با ترکیب فعلی چندان روی خوشی به انتخابات نشان نخواهیم داد!
البته در این بین حضور آقا روحانی کمی فضا را تلطیف می کند و به نظر مناسب است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
بالاخره يك نفر تو اين 8 تا پيدا شد يك حرف منطقي بزنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
بابا شما نمیدونیدتصمیم این جور سیاستهای کلان مملکت با ریس جمهور نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
تفاوت دوران هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد نشون میده که رئیس جمهور تا حدود زیادی در همه چیز مؤثره
ناشناس
Japan
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
اما خیلی تاثیر گذاره
vرشيد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
من نمي خواستم راي بدم ولي الان راييم را به آقاي دكتر روحاني مورد تاييد ايتاالله هاشمي رفسنجاني ميدم انشا الله اين دفعه يك ريس جمهور با كلاس و دانشمند داريم .
ناشناس
Iraq
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
به نظر من بهتر است آقايان خاتمي و هاشمي فعلا دست نگه دارند

ببينند اقبال مردم به چه كسي است و در چند روز آخر! نظرشان را نهايي اعلام كنند در اين صورتكانديدا هاي مورد نظر نيز كمتر مورد هجمه برخي افراد قرار مي گيرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
البته اینقدر هم دیر نکنن که یه سری از مردم نفهمن چی شده
ناشناس
Saudi Arabia
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
با همه این مسائلی که نامزدها تاکنون بیان کرده اند بنطرم بهتر است یک جلسه مناظره بین آقای احمدی نژاد و این هشت نامزد برگزار شود. فعلا همه در حال محاکمه سیاست ها و برنامه های دولت فعلی هستند.
ناشناس
United States of America
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
چیزی که عوض داره گله نداره . خود احمدی نژاد با همین روش رییس جمهور شد . فراموش کردی ؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
ممنون از اینکه صحبتهای عاقلانه و رویکردهای واقعگرایانه شما موجب امیدواری میشود و انسان در این اوضاع غریب احساس میکند که کسی هست که حرفی از جنس عقلانیت بزند و دوباره باورمان میشود که انتقادهای ما به اوضاع موجود حقیقت دارد.
.
.
امیدوارم که کناره گیری عارف به سود شما و اعلام حمایت خاتمی و هاشمی این دو برگ برنده ما در این انتخابات شما را پیروز گرداند.
انقلاب
United Arab Emirates
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
آقایان و خانمها: آقای روحانی در برنامه زنده تلویزیونی غوغا به پا کرد!
امین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
بعد عمری یه نفر دو کلمه حرف حساب زد.....درود به قاطعیت حرفات و شخصیتت آقای روحااااااانی
ناشناس
Saudi Arabia
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
در شرایط فعلی و با مقایسه دیدگاههای اعلام شده نامزدهای ریاست جمهوری بهترین گزینه همین آقای روحانی است. انشا الله ایشان در صورت پیروزی متعهد به انجام قول و قرار های خود باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
درود بر روحانی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
حرف خوب؟
عمل؟؟؟؟؟؟؟؟
هو البصیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
روحانی واقعا بد صحبت کرد
معلومه در حد این حرفا نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
از نامگذاریت بوی جلیلی میاد!
درود بر روحانی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
از افعال معکوس استفاده کرده بیدی
دیگران
United Arab Emirates
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بله. همه که مثل شما بصیر نیستن!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
از نظر شما کی خوب صحبت کرد؟
صبح نزدیک
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
شیوه مذاکره آقای روحانی بسیار بیشتر می پسندم تا آقای جلیلی یا بهتر بگویم احمدی نژاد شماره دوم
-
حضور یوشکا فیشر و جک استراو برای چانه زنی هسته ای ایران را در خاک ایران فراموش نمیکنم
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
سلام بر اعتدال و عقلانیت...
سلام بر روحانی.
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بوی سید ، بوی خاتمی می آید.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
با این صحبتهایی که آقای روحانی کرد از ایشان خوشم اومد!!!!
arash
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
دمش گرم..بهش رای میدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
این مرد این قدر انرژی داره که می تونه یاس و ناامیدی رو از این مردم دور کنه، خدایا کمکش کن.

فقط روحانی
از اصفهان- ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
ما با عارف و روحانی هستیم. این دفعه دی گه نمی گذاریم...
بندر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
فقط اقای عارف تورو خدا به این رای بدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
روحانی از عارف بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
به امید اعتلاف آقایان عارف و روحانی
ناشناس
Germany
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جلیلی بهتره...
درود بر حسن روحانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
درود بر روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
روحانی با برنامه امشب نشان داد پتانسیل خاتمی و هاشمی شدن را دارد.
ناشناس 56
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
به نظر من حتی بیشتر
تو رو خدا واسش تبلیغ کنین
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
من به درست و غلط بودن صحبت های ایشون کاری ندارم اما از نظر من ایشون ، اگه رفتار احمدی نژاد رو در مناظره نادرست میدونند خودشون نباید همون کار رو تکرار کنن.... ایشون مجری رو به عبارتی بیسواد میدونن و سازمان رو به نحوی افراطی... باید از ایشون پرسید جنابعالی که دم از .... میزنید اینطوری میخواهید مملکت داری کنید؟ این ادبیاتتون؟ این که مثل همون احمدی نژاده.... ضمنا مگه الان با احمدی نزاد مناظره داشتی که انقدر دولت منم منم کردی و دولت رو مثلا زیر سوال بردی؟ مگه دولت میتونه الان بیاد بگه که چند ده هزار سانتریفیوز ساخته؟ چرا برای رای آوردن همون راه احمدی نژاد رو می رید بعد خودتون رو مقصر نمیدونید؟ چرا از آقای عارف طریقه صحبت کردن یاد نمیگیرید؟ اصلا آیا اینطوری نمیخواستید خودتون رو مطرح کنید؟ شما که گفتید مستقل اومدید؟ الان رقیب شما محمود احمدی نزاد بود؟ بهتره برنامه هاتون رو میگفتید.... و رای اصلاح طلبان با آقای عارف خواهد بود....
فرزانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
پارسا جان زود قضاوت نکن
اینقدر هم حساس نباش و به آدمهای اطرافش نگاه کن که با تجربه اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
شما بذار اصلاح طلبان و میانه روها خودشون تصمیم بگیرن که رای شون با کیه!
مطمئن باش اشتباه سال 84 تکرار نمیشه که داری الکی جوسازی می کنی باهوش جان! بالاخره روحانی و عارف با هم کنار میان تا رای شون شکسته نشه، شما نگران نباش !!!
ناشناس
United States of America
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
موافقم . دقیقا ادبیاتش شبیه احمدی نژاد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
درود بر رفتار خردمندانه و بدور از افراط و تفریط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
منم طرفدار آقای عارف هستم. ولی حتما ائتلاف می کنن.
یا عارف یا روحانی.
درود بر حسن روحانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
فقط روحانی.میدونی اگه بیشتر مردم طرف عارف بودن منم به عارف رای میدادم ولی الآن شانس روحانی از عارف بیشتره.ما باید قدرتو از این اصولگراها بگیریم تا کشورو از اینی که هست بدترش نکنن.پس درود بر روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
" در زمان آقای خاتمی
1-تعلیق تمام فعالیتهای هسته ای بدون گرفتن تعهد و ضمانت از کشورهای غربی
2- قبول کردن پروتکل الحاقی
3- عدم توانایی در غنی سازی
4- عکس یادگاری با رئیس جمهور فرانسه
5- برگزاری اجلاس سران کنفرانس اسلامی در تهران
6- و در نهایت نامیده شدن به عنوان محور شرارت در دنیا توسط آمریکا
-------------
در زمان آقای احمدی نژاد
1- خروج از تعلیق و آغاز غنی سازی
2- خروج از پروتکل الحاقی
3- غنی سازی اورانیوم به میزان 20 درصد
4- امضا نکردن هیچ تعهدنامه به کشورهای غربی
6- تحریم بانکی توسط آمریکا و متحدانش
7- برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان عدم تعهد در تهران ."

Dar Pasokh be nazare fogh: agha shoma dari khodzani mikoni
فرزانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آقای ناشناس ، خیلی بی انصافی
خداییش وضع مالی خودت تو دوره این دو نفر چقدر فرق کرده؟
البته اگر به نفعت نشده
ناشناس
Germany
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
اتفاقا خیلی باحال بود...
درود بر حسن روحانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بالا جوابتو با 20 دلیل دادم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جناب آقاي روحاني تا الآن كجا بوديد كه بخواهيد انتقاد كنيد؟ گذاشتيد مردم به بدبختي و فلاكت بافتند حالا كه موقع انتخابات همه تان گله و شكايت و انتفاد داريد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بابا اینا که 8 ساله دارن میگن کشور داره نابود میشه
دیگه چی بگن!؟
ناشناس
Japan
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
مثه خیلیهای دیگه تربیون نداشتن که حالا پیدا شده.
شما ها که همه چی دستتون بود چرا چیزی نمی گفتید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
دكتر روحاني جزء اولين افرادي بودند كه به صورت علني مسايل رو گفتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آره، چون الان فرصت اظهار نظر داره و ایشون هم داره محترمانه نظرش رو میگه تا مردم بین ایشون و مسببین فلاکتشون انتخاب درست رو انجام بدن. کجاش ایراد داره؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
تا امروز کسی تریبون صدا وسیما را در اختیار ایشان قرار نداده بود. همانطور که خودشان هم گفتند حتی به آقای هاشمی اجازه پاسخگویی به تهمت ها هم داده نشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
واقعاً منو ياد خاتمي ميندازه.طرز صحبت كردنش،ادبياتش،متانتش،جسارت و آزادگيش در بيان عقايدش...
ايشاا... دوباره سيد سياس سياستمون زنده بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جناب روحانی شما مرد توانمندی هستی ولی به درد اداره این کشور بحران زده نمی خوری به نظر من در جمع این هشت نفر
فقط قالیباف توانایی خارج کردن کشور از بحران رو داراست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
اصولگرا ها ادامه طرز فکر احمدی نژاد هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
من یکبار منفی زدم ولی 3 تا محسوب شد. ای چندمین بار است که این اتفاق می افته. لطفا ای مشکل را رفع کنید. دیگه نمیشه به امار و ارقام شما هم اعتماد کرد.
ناشناس
Japan
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
منظور دقیقترتون از چاله به چاهه دیگه؟
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
هه هه هه زهی خیال باطل...
کوتاه بیا ناشناس
محمد عارف
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
درود بر هاشمی
سلام بر روحانی
سهیل
-
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
واقعا از زبان مردم سخن میگویی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جملات بسيار سنجيده و معقول - هدفمند با رويكردي مناسب و نگرش مثبت - عاري از هر گونه فرافكني و خود ستائي - تدوين برنامه مشخص و طبقه بندي شده - عدم استفاده از كلمات و جملات( تكراري‘ رويائي ‘ كليشه اي و عوام فريبانه)-
مقدم دانستن منافع ملي و شان ايراني در سطح بين المللي- داشتن سياست تنش زدائي
مهتر از همه داشتن فيزيك و ارگونومي مناسب در شان پرستيژ يك رئيس جمهور در سطح بين المللي

واقعآ احسنت به اين مرد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
چند سالی بود حرف حق و منطقی نشنیده بودم.
درود بر روحانی که با حرف هاش امید رو مجددا باز گردوند.مجددا داره مثل آمدن هاشمی توی کشور موج ایجاد میشه با حرفای آقای روحانی.
بهراد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
والسلام!!!! موج ایجاد شد!! هر آنچه بر طبل دیگری بکوبند جامعه راه جدید برای خویش خواهد یافت! حسن روحانی با بیش از 30 میلیون رییس جمهور خواهد شد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
کاش مردم ما با تجزیه و تحلیل و با توجه به سابقه و تفکرات و توانمندی اشخاص رای بدهند و فریب ساده زیستی نمایشی و کاپشن پوشیدن را نخورند
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
امیدوارم به نفع آقای روحانی انصراف بدهند... بچه ها منطقی فکر کنیم روحانی خیلی مناسب تر از عارف هست
شخصیتش عالیه...
من نمی خواستم رای بدم اما ممکنه به روحانی رای بدم...
عسل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
هرکسی رو که آقای خاتمی ازش حمایت کنه، من بهش رای میدم. امیدوارم عارف یا روحانی یکیشون بمونند. برم یه سر مشرق نیوز، احتمالا درحال جلز و ولز زدنندD:‎
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
حرفاشون کاملا درست و بدونه نقصه اما در مرحله اجرا چقدر توان اونو دارند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بعد از مصاحبه با آقای عارف میشه تصمیم گرفت. ولی بعید میدونم عارف بتونه مثل روحانی ظاهر بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
احسنت احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
فقط روحانی
دیشب ترکوند
واقعا عالی بود
همه اصلاح طلبها و اصولگراهای میانه باید روی روحانی به اجماع برسند خواهش میکنیم تا دیر نشده :(
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
سابقه نشون داده که با حمله به دولت های قبل رای خوبی میشه جمع کرد
افسانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بابا مگه صحبتای ولایتی رو شب قبلش ندیدید؟؟؟؟؟؟؟/ خدایی اون بهتره یا روحانی؟؟؟؟/ منم روحانی رو دوست دارم اما خداییش ولایتی مناسب تره 16 سال وزیر بوده اونم چه وزیری . جون هرکی دوست دارید برید گفتگوی ولایتی که تو اخبار انجام داد رو دانلوذ کنید ببینید بعد تصمیم بگیرید
امید پناهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
"فقط دکتر حسن روحانی"

خدایا گوشه نظری هم به ما کن و ما رو از این شرایط سخت رهایی ده . . .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
و خداوند روزی را اورد که همه از دکتر به فجیع ترین شکل ممکن انتقاد می کنند در حالیکه خود دکتر از بیرحم ترین انتقاد کنندگان بود
bato-adv