bato-adv
کد خبر: ۱۱۷۷۴۷

زیباکلام؛ ناجا و کراوات

اوايل تيرماه يكي از فرماندهان نيروي انتظامي اعلام كرد كه با زدن كراوات در بيمارستان‌هاي خصوصي برخورد خواهد شد. احتمالا ايشان نمي‌دانستند كه برخي از استادان هم كراوات مي‌زنند و الا اين را هم مطرح مي‌كردند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۱

صادق زیباکلام در روزنامه شرق نوشت: 
اوايل تيرماه يكي از فرماندهان نيروي انتظامي اعلام كرد كه با زدن كراوات در بيمارستان‌هاي خصوصي برخورد خواهد شد. احتمالا ايشان نمي‌دانستند كه برخي از استادان هم كراوات مي‌زنند و الا اين را هم مطرح مي‌كردند.

در ادامه ممانعت از زدن كراوات در بيمارستان‌هاي خصوصي، طرفداران اين اقدام اعلام كردند كه كراوات به‌عنوان صليب مسيحيت بوده و سمبل و نماد فرهنگ غربي است. بنابراين زدن آن را در اماكن عمومي كه محل كار است به عنوان بخشي از تهاجم فرهنگي و متقابلا دفاع از فرهنگ ملي، ايراني و اسلامي قدغن كرده‌اند. اقدام نيروي انتظامي از منظر صرف حقوقي پرسش‌هايي را مطرح مي‌كند. جداي از ابعاد حقوقي و قانوني اين اقدام، اين استدلال كه كراوات علامت صليب مسيحيت و نماد فرهنگ و تمدن غرب است هم نكات بيشتري را مطرح مي‌كند.

بگذاريد بحث را با نكات و اما و اگرهاي حقوقي تصميم نيروي انتظامي شروع كنيم. ابتدايي‌ترين بحثي كه مطرح مي‌شود از باب قانوني بودن يا درست‌تر گفته باشيم، مغايرقانون بودن اين تصميم است. نيروي انتظامي در حقيقت مامور اجراي قانون است. سوال كليدي اينجاست كه كدام مقام قانوني و اجرايي كشور جلوگيري از زدن كراوات را به نيروي انتظامي ابلاغ كرده است؟ براساس كدام بخش از قانون‌اساسي، مصوبات مجلس يا مصوبه هيات دولت، نيروي انتظامي وظيفه دارد كه از زدن كراوات در بيمارستان‌هاي خصوصي جلوگيري كند؟ 

از ابعاد حقوقي موضوع كه بگذريم استدلال فرهنگي و به تعبيري اقدام در چارچوب نهي از منكر و امر به معروف كه مسوولان نيرو بيان مي‌كنند اولا چه كسي گفته و براساس كدام ادله، كراوات سمبل صليب و مسيحيت است؟ علي‌القاعده اگر اين‌گونه مي‌بود، مبلغان مسيحي، كشيش‌ها، پاپ و كاردينال‌ها همه بايد كراوات مي‌زدند تا تصليب و مسيحيت را رواج دهند.

اتفاقا در غرب از جمله افرادی كه كراوات نمي‌زنند، اصحاب كليسا هستند. اما حتي فرض كنيم كه حق با طرفداران اين نظريه مي‌بود و زدن كراوات سمبل مسيحيت و به صليب كشيدن حضرت عيسي مسيح(ع) مي‌شد، آيا ما مسلمانان، حضرت مسيح (ع) را پيامبر برگزيده حضرت باريتعالي نمي‌دانيم؟ ثانيا اگر قرار شود كه ما كراوات را به اين اعتبار كه غربي است و از غرب آمده، كنار بگذاريم در آن صورت يونيفرم نيروي انتظامي را هم براساس همان استدلال بايد بگذاريم كنار، چون يونيفرم و پوشيدن آن هم غربي است.

عباس‌ميرزا شاهزاده اصلاح‌طلب از جمله نخستين اقداماتش ايجاد ارتش مدرن در ايران بود و از آن مقطع بود كه يونيفرم توسط مستشاران نظامي غربي به ايران آمد. اگر يونيفرم نيروي انتظامي را به عنوان غرب‌زدگي بگذاريم كنار، راه‌حل، آن مي‌شود كه كت و شلوار را جايگزين آن كنيم. اما بدبختي آن است كه كت و شلوار هم از غرب آمده. آنچه كه ايراني و متعلق به فرهنگ خودي بوده، سرداري، كلاه‌پوستي، شلوار نطنزي، البسه قبايل و عشاير مختلف، قبا و غيره است. حتي تصور اينكه نيروي انتظامي ملبس به البسه فرهنگ ايراني و ملي باشد غيرممكن است.

اگر خواسته باشيم خيلي جدي همه مظاهر غربي را از جامعه جمع‌آوري كنيم، در آن صورت پخش بازي‌هاي فوتبال اروپا كه ميليون‌ها نفر از هموطنان‌مان با اشتياق از نيمه شب تا ساعات اوليه بامداد مي‌نشينند نگاه مي‌كنند و فردايش هم در اداره، بازار و يحتمل در خود نيروي انتظامي با آب و تاب و ولع گل‌ها را براي همديگر تعريف مي‌كنند، خيلي بيشتر اشاعه فرهنگ غربي است تا زدن كراوات. بماند پيتزا، همبرگر، رستوران‌هاي «فست‌فود»، موبايل، سريال‌هاي تلويزيوني و صدها فيلم غربي و آمريكايي كه سالانه از تلويزيون خودمان پخش مي‌شود يا در پرده‌هاي سينماهاي شهرهايمان به نمايش گذاشته مي‌شود، اينترنت و... همه را بايد جمع كنيم.

 اين استدلال كه كراوات رواج منكر است و نيروي انتظامي از بابت وظيفه و تكليفش در باب امر به معروف و نهي از منكر دارد دخالت مي‌كند هم پايه و منطقي ندارد. اين درست كه نيروي انتظامي بايد جلو منكرات را بگيرد اما چه كسي و برحسب كدام اجماع شرعي يا عرفي، كراوات را «منكر» اعلام داشته؟ نه هيچ يك از علما و مراجع چنين حكمي و اجتهادي داشته‌اند و نه نزد عامه مردم و سنت‌هاي رايج اجتماعي‌مان براي كراوات چنين قبحي وجود دارد. در واقع بسياري از رهبران اسلامگرا كه ميزان تقيد و تعبدشان هم ثابت شده است، كراوات مي‌زنند.

از رجب طيب اردوغان و رهبران اسلامگراي تركيه گرفته تا محمد مرسي و رهبران اخوان‌المسلمين در مصر و جهان عرب. بماند اين واقعيت تاريخي كه در جامعه خودمان هم جملگي ياران و نزديكان غيرروحاني امام خميني(ره)، از صادق طباطبايي گرفته تا شهيد دكتر چمران، دكتر یزدي، مرحوم مهندس بازرگان نخستين رييس دولت بعد از انقلاب و تمامي اعضاي هيات دولت (منهاي مرحوم فروهر)، وزراي شهيد رجايي، اعضاي غيرروحاني شوراي انقلاب، بسياري از نمايندگان مجالس خبرگان و شوراي اسلامي و ساير مسوولان.

هرگز هم كسي نگفت كه چرا رهبران غيرروحاني انقلاب كراوات مي‌زنند.ختم كلام آنكه دخالت نيروي انتظامي در امر كراوات زدن پزشكان در بيمارستان‌هاي خصوصي از نظر قانوني، شرعي و فرهنگي قابل قبول نيست. نيروي انتظامي صرفا مجري قانون و ضابط قانون است و نه مي‌تواند از جانب خود قانون وضع كرده و نه حتي اختيار دارد كه قانون و شرع را حسب برداشت سياسي‌اش تفسير و اجرا كند.
bato-adv
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
سالیان سال است که کراوات بخشی از لباس رسمی مردان در سراسر جهان است (از آسیا و افریقا تا اروپا و امریکا) وابسته به فرقه و دین خاصی هم نیست و بنابر نظر مراجع عظام شیعه هم پوشیدن آن برای مرد مسلمان حرام نیست. بنابراین نه از نظر عرفی و نه شرعی و نه قانونی منعی برای استفاده از آن وجود ندارد. برخورد نیروی انتظامی هم با این قضیه من درآوردی و خودسرانه است لذا تلاش آنها در این زمینه بیهوده و محکوم به شکست است.
امیدوار
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
خوبه تمام مشکلات بیمارستانها حل شده فقط همین مونده که داره رسیدگی میشه واقعا خسته نباشید
مهدي
Germany
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
اينكه كت و شلوار هم غربيه درسته ولي ما الان خيلي وقته كه داريم از كت و شلوار استفاده ميكنيم و يعني مجبوريم. نميتونيم بزاريمش كنار. براي مثال اگه همين الان بگن استفاده از شلوار و كت ممنوعه و بايد از لباس محلي استفاده كرد كيا حاظرن قبول كنن؟ اما كراوات هنوز جا نيافتاده و هيچ لزومي هم به استفاده از اون نيست. هست؟ اگه يكي كراوات نداشته باشه نميتونه بره بيرون؟ نميتونه كار كنه؟
حسن زاده
Finland
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
رادان جان زحمت نکش منشا همه گرفتاری ها را کشف کردم... این دیپلماتهای شرقی و غربی ساکن تهران هستند که با زدن کراوات باعث اشاعه فساد می شوند لاجرم شما که کارتان را خوب بلد هستید یه 2 -3 تا دیپلمات روس و چینی را دستگیر و اعدام کنید این فتنه ها می خوابد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
دستت درد نکند و مداوم باد قلم حقتان. ولی بیمارسنانهای خصوصی همه ملک خصوصی مسئولین است ویا بنوعی برای رتق و فتق امور مربوطه مسئوولین سهمدار هستند .
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
کت وشلوار هم که نماد غربی است
پس چی بپوشند مردم

معلوم هست به کجا داریم میریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
فرارو جان ، وقتی آمار موافق و مخالف نظرات رو بررسی می کردم ، اکثر نظرات مخالف عملکرد نیروی انتظامی در باره موضوع بحث بودند و تعداد نظر مخالف صفر هست . بد نیست امرای نیروی انتظامی کمی به این آمار توجه کنند.
ناشناس12
United Arab Emirates
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
محض اطلاع کلیه برادران!

نظر مراجع درخصوص كروات زدن:

آیت‌الله خامنه ای: علی الاحوط از پوشیدن کراوات اجتناب شود.
آیت‌الله سیستانی: استفاده از کراوات اگر مستلزم مفسده باشد، حرام است.
آیت‌الله وحید خراسانی: آنچه که تشبه به کفار باشد، جایز نیست.
آیت‌الله مکارم شیرازی: بهتر است از کراوات استفاده نشود و اگر جنبه اشاعه فرهنگ کفار را داشته باشد، اشکال دارد.
آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره):بهتر آن است که مسلمانان از مثل کراوات اجتناب کنند.
آیت‌الله صافی گلپایگانی: سزاوار نیست مسلمین از کراوات استفاده کنند، بلکه احتیاط ترک استفاده از آن است.
آیت‌الله بهجت: جایز نیست.
فرارو لطفاً اطلاع رسانی کنید نه سانسور!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
فکرشو بکنید!از فردا نیروی انتظامی بجای یونیفرم(که منشاش غربیه!)،با لباس گزمه های قدیم بیاد مردم رو ارشاد کنه!!!هرکی هم گوش نکرد فلک کنه!!!بومی سازی!!!
مستقل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
البته برای اینکه نظر ناجا جلب بشه بهتره زین پس از دو برگ درخت برای پوشش استفاده گردد تا مبادا متهم به غربزدگی شویم.زیرا تمامی نوع پوشش ما برگرفته از فرهنگ غرب میباشد که البته جای بسی خوشحالیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
عالی بود .ممنون
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
اينجا ايرانه هركاري دلشون بخواد ميكنن !!!!!!!!!!!!!!
چونكه ؟ ...!!!!!1
ناشناس
Hong Kong
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
بالاخره باید همیشه و با هر بهانه ای به مردم گیر داد!
ناشناس
Armenia
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
احسنت بسیار عالی بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
دستت درد نکند از اين جواب زيبا واقعا زيبا کلامي
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
تو دنیایی که هر لحظه در حال پیشرفته ما درگیر چه مسایلی هستیم؟ تا کی باید همه چیزرو به مردم دیکته کرد.کجای دین گفته اینقدر تو زندیگیه شخصی مردم دخالت کنید؟این(به اصطلاح) سیاستی که شما پیش گرفتین واین بگیرو ببندها مردمو از این وضعیت بیزار میکنه .و امان از روزی که این اتش از زیر خاکستر بیرون بیاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
ای ولا صادق جان؛ واقعا حرف دل خیلی از مردم را زدید. امام خمینی کراوات را ممنوع نکرد اونوقت این سردار رادان واسه خودش قانون می تراشه....
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
اغلب دامادها هم شب عروسی کراوات میزنند. نیروی انتظامی عزیز آنها را فراموش نکنین.
علی خان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
ایشان برای فرار از مطرح نشدن قصور وظایف اصلیشان هر از گاهی بخشنامه ای یا گفتگویی را مطرح میکنند بعبارتی موج کاذبی ایجاد میکنند که اذهان بجای زیرسوال بردن وضعیت امنیت اجتماعی و صیانت مردم در مقابل انواع اشرار بسوی این اضافات منحرف شود.
مثلا علت خودکشی ارزان و سهل الوصول بودن قرص برنج نزد عطاری هاست.
ماهواره ام الفساد است.
کراوات ترویج نظام غرب است.
و....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
بهترین مقاله ای که تاکنون در این رابطه نوشته شده است
عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
کدوم کار مسئولین بر اساس قانون و منطقه که این یکی باشه ؟
بی غم
Finland
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
احسنت به ان شیری که خوردی 4کلمه حرف حساب
افشين
Spain
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
در ابتداي فهرست نمادهاي غربي بايد پيتزا و نوشابه كوكاكولا و اين قبيل را اضافه كرد. بهتر است سرداران ما قبل از صحبت كردن كمي هم از مشاوران اجتماعي استفاده كنند.
ناشناس
Saudi Arabia
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
اقای زیبا کلام حتما داستان شخصی که با دوچرخه به طور مرتب دو کیسه شن را از مرز عبور می داد شنیده اید. ماموران گمرک به خیال آنکه کیسه شن حاوی جنس قاچاق است آنها را بازرسی می کردند اما چیزی نمی یافتند. تا بعد از مدتی از دوچرخه سوار سوال کردند که دلیل بردن کیسه شن به آن طرف مرز چیست. او جواب داد که دوچرخه را قاچاق می کرده است. بنظرم داستان نیروز انتظامی هم همین است. مخالفتشان با کراوات برای رد گم کردن و انحراف افکار مردم از چیز دیگر است.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
گل گفتی عزیز
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
داستان خیلی جالبی بود، باهاتون موافقم.
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
فقط میشود برای نیروی انتظامی تاسف خورد. یکسری افراد با اجرائی کردن سلائق شخصی خود اسباب مضحکه را فراهم مینمایند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
کمربند یک وسیله غربی است لطفا از بند تنبان استفاده کنید.
ناشناس
Germany
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
متاسفانه در بین مسئولین ما
فرهنگ " ببخشید، اشتباه کردم و...
جا نیفتاده .
فکر می کنم بهترین کار این است که سردار رادان بیاید و شجاعت به خرج دهد و این عبارات را برای اولین بار
در ایران به کار ببرد.
نیروی انتظامی مامور اجرای قانون است نه واضع قانون.
علی
Japan
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
استدلال از این محکم تر نمی شود. منتظر پاسخ نیروی انتظامی می مانیم.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
ان چه در اجرای احکام اسلامی مهم است در نظر گرفتن شرایط زمان و مکان و عرف جامعه است.بعنوان مثال خوردن غذا با دست مستحب است حالا اگر هیات های ایرانی که جهت مذاکره به خارج می رونند با دست غذا بخورنند چه اتفاقی خواهد افتاد .حتی امروزه در داخل کشور هم حتی افرادی که بسیار متدین هستند با دست غذا نمی خورند
هادي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
ماده 1 - قانون مجازات اسلامي راجع است به تعيين انواع جرائم و مجازات و اقدامات تاميني و تربيتي كه درباره مجرم اعمال مي شود .
ماده 2 - هر فعل يا ترك فعلي كه در قانون براي آن مجازات تعيين شده باشد جرم محسوب مي شود .
مواد 1 و2 قانون مجازات اسلامي تكليف را روشن كرده در كجاي اين قنون كراوات زدن جرم است كه حضرات حتي بدون حكم دادگاه مجازات هم ميكنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
احسنت ....
منطقي بود
mohammad
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
آقای زیبا کلام آرزو می کنم با رضا خان محشور شی! ای عشق رضا خان
مستقل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
این که دعای خوبی درحق آقای زیبا کلامه.اونایی که منفی میدند کمی دقت کنند.
ناشناس
United States of America
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
بابا جان رادان هم شرعه هم قانونه هم مجریه اصلا ایشون برای خودش جایگاه ویژه ای در کشور و کلا کائنات قائل هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
بسیاری از پزشکان دارای بورد تخصصی و آکادمیک خارج از کشور با کروات در محل کار یا بیمارستان حاضر میشوند از نیروی انتظامی انتظار می رود با این مروجین فرهنگ منحط غربی برخورد شدید نماید و در اصرار بر بستن کراوات جواز پزشکی آنهارا باطل نماید همچون پرفسور سمیع و سایرین
رضا سلمان زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
حرفی که تز دل برآید لاجرم بر دل نشیند. این نا پختگی در اظهار نظر به هیبت و هیمنه نیروی انتظامی ضربه می زند. بهتر از رادان بیشتر مواظب کسانی باشد که این نوع مشاوره ها را بهش میدهند.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
مشاوره و سر داررادان!
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
کراوات یادگار اشکانیان است. سربازان اشکانی که همیشه روی اسب بودند برای پانسمان و آتل بندی سریع همقطارانشان همیشه پارچه درازی بر گردن داشتند که گفته میشه نیای ارشد کراوات باشه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
نیروی محترم انتظامی وظیفه اش را فراموش کرده و با این کارها روی ضعفش را می پوشاند .
به جای جلوگیری از فروش و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی به کراوات و ... گیر میدهند .
این همه معتاد و این همه زندانی ...
واقعا که
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
کراوات نشانه نظم و انضباط یک شخصه کسی که کراوات می زنه مجبور به پوشیدن کت و شلوار و بستن دکمه پیراهنه من که هر وقت یک کراواتی می بینم کیف می کنم
ناشناس
Canada
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
من با این قسمت از متن آقای زیبا کلام که میفرماید یونیفرم نظامی از غرب به ایران آمد موافق نیستم. برای اینکه در دوران قبل از اسلام هم سربازان ایرانی لباس یکشکل (یونیفرم ) میپوشیدند.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
قلاده ی استکبار و نشانه ی استحمار آن قدر طرفدار دارد که یک به اصطلاح استاد داشنگاه در دفاعش مطلب بنویسد؟چرا رسانه های میدان را در اختیار غرب زده ها قرار می دهند؟
ناشناس
United States of America
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
دوست عزیز یعنی تحمل شنیدن کوچکترین نظر مخالفی را هم نداری؟ هم باید طبق نظر شما بنویسند؟ نکنه تو آلمان جزء نئونازیها هستی؟ بابا هیتلر هم اینقدر که تو تند میری نمیرفت. اگر هم غرب بده تو چرا رفتی اونجا؟ نمیدونی آلمن هم غرب حساب میشه؟
مصطفي شايسته اصل
Finland
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
جناب زيبا كلام. با سلام منظورسردار محترم جانشين فرماندهي روحيه افتخاريست كه افراد از كراوات استفاده مي كنند و نه شكل و شمايل و يك تكه پارچه كه متاسفانه اگر دكتر حاذقي آنرا نداشته باشد در جامعه مجازي برخي غرب زده ها آن دكتر را معمولي مي پندارند. همچنين برخي افراد كج فهم يك دسته از افرادي راكه كراوات مي زنند پيشرفته فهيم دانشمند و غيره مي پندارند اما فرزندان و دانشمندان اين مرز و بوم و كساني كه علم را در اين دنيا بادست خالي به جهان و بويژه ملت مان عرضه مي كنند و كراوات هم ندارند مانند دانشمندان هسته اي و موشكي و پزشكي به حساب نمي آورند كه البته آنها اصلا به تشويق اينها احتياجي ندارند. و اما شخص شما اگر از اين زيورآلات استفاده نكنيد بحساب نمي آورند. و اما ارزش به آن است كه اگر از فردي بپرسيد كه تقوي و فهم كجاست نگويد در كيفم و بگويد در عمل و رفتارم و در فكرم. پس بهتر است از معروف ها دفاع كنيد و منكر ها را رها كنيد كه اين گونه گول زنك ها در جامعه محكوم به فناست. بنده قبلا شما را تكريم مي كردم و حالا به شما با اين برخوردتان مشكوك ميباشم. از رنگ عاطفي كلامم مي دانيد كه صرفا خواستم به شما معرفتي را بياموزم و نه خرابتان كنم.و اما سردار رادان كه از نيروي مقدس انتظامي براي اصلاح جامعه به تنهايي (البته بهمراه همكارانش) تشكر مي كنم و ميدانم پشتش خدا را حس مي كند و الا يك انسان به تنهايي نمي تواند اين همه ظلم را تحمل كند. خدا و مقام معظم رهبري ياريش مي كند. يا علي . تلفن 09121795648
تسوکه
United States of America
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
تلفنت را برای گرفتن سهمیه و ... گذاشته ای؟
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
دوست عزیزم ، به معرفتی - که قصد آموزشش را داشته اید - چندین ایراد ماهوی می توان گرفت .فقط یکی را می گویم و ختم کلام ؛ ایراد بعضی از ما این است که تقوا را فقط در ظاهر و پوشش می بینیم . آنقدر در دنیای خودمان غرقیم که غیر هم مسلکان خودمان را کج فهم ولی هم فکران خودمان را -با یک پوشش خاصی که شاید به خاطر جبر محیط مجبور به اجرای آن هستند - فرزندان این مرزو بوم می دانیم . یه همین دلیل با فکر خوانی بقیه مردم حکم صادر می کنیم .انشائالله در وظیفه نظامی خودتان موفق باشید.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
دوست عزیز همه کسانی که در این فضا کامنت میگذارند عقیده بر این ندارن که کراوات شخصیت می آورد بلکه صحبت از آن است که چرا باید بر موضوع پیش پا افتاده ای مثل کراوات ذهن و روان مردم را آشفته کنند،و در آخر شماره گذاشتن شما شبهه برانگیز است ، لطف کنید اگه مقاصدی دارید در سایت مربوط به کیهان شماره خود را چاپ کنید
به به
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
خدمت این آقای شایسته عرض کنم که مثل اینکه تمام حرف آقای زیبا کلام را نخواندی ، گفته اگر این نماد غرب است یونیفرم هم نماد غربی است .
مصطفي شايسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
عزيزان من ، اولا بنده نظامي نيستم و تنها يك نظريه پردازم. ثانيا من و شما از ياران امام خميني ره بودم كه من هنوز هستم و شما براي شكم دين خود را از دست داديد . ثالثا بنده 55 سال سن دارم و 30 سال خدمتم تمام شده است. و نظامي هم نيستم اما به نظامي هاي كشور اسلاميم افتخار مي كنم زيرا كه ده گرم جگرشان صدام را به خاك سياه نشاند و تو جوان هنوز نان صبحانه ات را پدرت تهيه مي كند. از بابا بزرگت بپرس نان سرگيجه چيست كه در زمان رضا خان مكار با ذلت مي خوردند. نظاميان جانباز ما به فرمان امام ره دست در گلوي امريكا كردند و حصر آبادان را شكستند و شدند افتخار تاريخ و پادشاهان گذشته ما ننگ تاريخ. تو به داشته هاي با ارزشت فكر نمي كني. تو به نمايندگان كشورت كه گروه گروه نمايندگان كشورهاي ديگر را در صحنه هاي راستي و درستي بايكوت مي كنند فكر نمي كني. تو مي خواهي برده باشي ولي ما مي خواهيم بنده باشيم. اگر ايشان زيبا كلام است سردار رادان زيبا عمل است تازه از او بلند مرتبه تر نيز در كشور هستند كه اربابان تو يعني امريكا و اسراييل براي سرشان جايزه گذاشته است . ما خون داديم و كشور اسلامي را بدست آورديم و اگر تو جگر داري بيا و از ما كه نه از شهداي ما بگير . تو چه مي داني شهيد بهشتي و باهنر و مفتح و مطهري كه بود ! تو مايكل جكسون را مي شناسي و اين چيزي نيست جز اينكه مسئولين ما در شناساندن درست اين بزرگ مردان به تو و امثال تو كوتاهي كردند. اگر كسي وجود دارد شماره تلفن ش را در مطالب درج مي كند . ضمنا بنده از تئوري هاي جناب زيبا كلام لذت مي برم چون اگر ايشان نبود چه كسي فدايي مي شد تا جامعه رشد فكري پيدا كند و ...
oli
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
من نمی دونم این مطلب از کیه.ولی چقدر خوب بود اگر زمانی که مردم ما راجع به یه مطلبی اطلاعات کافی ندارن بگن نقل از اینه یا من اطمینان ندارم که واقعیته یا شنیدم از کسی.نه اینکه به قطعیت بگن آره من به این مطلب اطمینان دارم.دوست عزیز کت و شلوار یک لباس پارسیه البته نه به این فرم امروزی.اگر کسی دلیل یا مدرک خواست یاهو ایدیم رو میذارم تا کاملا راهنماییش کنم با هزار تا کتاب.و اینکه بنده لیسانس تاریخ دارمoli_meymunak@yahoo.com
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv