bato-adv
کد خبر: ۴۶۴۰۲۱

(ویدئو) سخنان عجیب عیسی کلانتری درباره امام خمینی؛ کج فهمی یا توهین به امام خمینی؟

(ویدئو) سخنان عجیب عیسی کلانتری درباره امام خمینی؛ کج فهمی یا توهین به امام خمینی؟
در این روزها قطعه کلیپی در فضای مجازی نشر یافته که در آن عیسی کلانتری، «امام خمینی» را فرزند ناخلف آمریکا خوانده است. استدلال ایشان هم مبتنی بر آن است که مدعی می شود «آمریکایی ها پشت شاه را خالی کرده اند و او را تنها گذاشته اند». این سخن عیسی کلانتری با واکنش های تندی روبه رو شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۹

در این روز‌ها قطعه کلیپی در فضای مجازی نشر یافته که در آن آقای عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست «امام خمینی» را فرزند ناخلف آمریکا خوانده است. بعد انتشار سخنان عیسی کلانتری درباره امام خمینی، واکنش و انتقاداتی از عیسی کلانتری در فضای رسانه به راه افتاده است. چندین روزنامه و فعال سیاسی اصولگرا به تندی به عیسی کلانتری تاخته اند. 

عیسی کلانتری درباره امام خمینی چه گفت؟

عیسی کلانتری، معاون روحانی و ریاست سازمان محیط در سخنانی که به صورت منقطع منتشر شده است امام خمینی را فرزند ناخلف آمریکا توصیف نموده و دلیل پیروزی انقلاب اسلامی را برداشته شدن حمایت آمریکایی‌ها از محمدرضا پهلوی اعلام کرده که امام خمینی از این فرصت استفاده کرد!

فیلم سخنان عیسی کلانتری درباره امام خمینی را ببینید:

در همین باره سایت جماران نوشت: این سخن از جهات عدیده مورد مناقشه است. اول آنکه مطابق هیچ سند و مدرکی آمریکایی‌ها پشت شاه را خالی نکردند و این نه تنها با شواهد تاریخی در تضاد است. مطابق همه اسناد منتشر شده، شاه و رژیم پهلوی تا آخرین لحظات حیات خود از حمایت کامل غرب و حتی شوروی برخوردار بوده است.

در این‌باره فقط کافی است به متن منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز اشاره شود که در آن از قول ژنرال رابرت هایزر فرستاده ویژه کارتر در تهران آمده است که او در نشستی در نیویورک به تیم «پروژه ایگل» گفت که از سران نظامی ارشد ایران خواسته بود برای نگاه داشتن شاه در قدرت هر تعدادی از تظاهرکنندگان را که لازم است، بکُشند. طبق صورت جلسه آن نشست، ژنرال هیوسر گفت که به ژنرال‌های ایرانی گفته بود اگر تیراندازی هوایی نتوانست تظاهرکنندگان را پراکنده کند، «سینه‌های آن‌ها را هدف قرار دهید». وی همچنین ژنرال‌های ایرانی را بزدل توصیف کرده بود.

نکته دوم، اما درباره ادبیات منحط و مبتذل آقای کلانتری است که در باره شخصیت امام از تعبیر زشت «فرزند ناخلف» استفاده می‌کند. آقای کلانتری ظاهرا از کمترین میزان از ادب سیاسی و اجتماعی برخوردار نیست که درباره مقتدای کشور از این واژه زشت و توهین آمیز بهره می‌گیرید. راستی ایشان معنای فرزند ناخلف را می‌داند؟ مطابق نقل فرهنگ‌های فارسی بهترین معنا برای این واژه «فرزندی است که مطابق با آداب خانواده اش عمل نکرده است». آیا جریان فکری نهضت اسلامی دست پرورده آمریکاست تا بگوییم، چون به اندیشه آمریکا و آداب ایشان پشت کرده است، پس ناخلف بوده است. به نظر می‌رسد کلانتری حتی از معنای این اصطلاح هم بی اطلاع است.

حقیقت آن است که امام خمینی فرزند راستین اسلام است و این سخنان آقای کلانتری هم جز آنکه آبروی گوینده را ببرد دست آوردی نخواهد داشت، چراکه مردم ایران و مستضعفان جهان بهتر می‌دانند که امام در کدام مکتب پرورش یافته و در کدام اندیشه مستغرق بوده و از کدام چشمه فکری سیراب شده است؛ و نکته آخر مربوط به گروهی است که این سخن را منتشر کرده اند. راستی اگر یک دهم این سخنان را، آقای کلانتری درباره رهبر انقلاب بر زبان جاری کرده بود، گروه مصاحبه‌کننده، جرأت انتشار آن را داشت؟ آیا امام از سایر حوزه‌های ارزشمند نظام کم اهمیت‌تر است؟

گفتنی است که کلانتری پیشتر نیز درخصوص تسخیر سفارت آمریکا گفته بود: «من اصل این موضوع یعنی تسخیر سفارت را قبول ندارم. چرا که ما بالاخره در یک جامعه جهانی زندگی می‌کنیم و یک اصولی را پذیرفته‌ایم. شما خیلی راحت می‌توانستید با امریکا قطع رابطه کنید. می‌توانستید سفیر امریکا را از کشور اخراج کنید، می‌توانستید سفارت امریکا را تعطیل کنید. ولی اینکه یک مشت دانشجو بخواهند از دیوار بالا بروند و... دانشجو که نماینده مردم نیستند، نماینده ملت نیستند. اگر در این سفارتخانه جاسوسی می‌کردند جاسوس‌ها را بیرون می‌کردید. ما حق نداریم به کشوری بگوییم بیایند در کشور سفارتخانه باز کنند و بعد بخواهیم بریزیم تسخیر کنیم، اشغال کنیم، گروگان بگیریم! این رسم کشورداری نیست. گروه‌های انقلابی خودسر ممکن است یک کاری بکنند. ولی حکومت باید با آن‌ها برخورد می‌کرد.»

کلانتری همچنین به نقل از سید محمد خاتمی، مدعی شده بود «امام آواز خواندن زنان را حرام نمی‌دانستند... خاتمی خودش گفت که امام برای استفاده از تک خوانی زنان به من دستور داد».

(ویدئو) سخنان عجیب عیسی کلانتری درباره امام خمینی؛ کج فهمی یا توهین به امام خمینی؟

واکنش‌ها به سخنان عیسی کلانتری درباره امام خمینی

محمد صادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا در واکشن به اظهارات کلانتری نوشته است:

١) عیسی کلانتری (معاون حسن روحانی) به شکل رسمی، علنی، به صراحت و بدون ترس به حضرت امام اهانت کرده و ایشان را فرزند آمریکا خطاب کرده است!

٢)، اما تا کنون نه کسی به او اعتراض کرده و نه صدایی از تریبون ها، رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و شخصیت‌هایی که بودنشان را مدیون نام و قیام و نظام امامند برخواسته و ظاهرا همه به کار و زندگی خودشان مشغولند و برای کسی صرف نمی‌کند از ساحت مقدس «روح خدایی زمان ما» دفاع کند!

٣) در این میان مدعی العموم هم مشغول اقدامات واجب‌تر است و یادش رفته که بر اساس قانون، توهین به حضرت امام جرم است!

۴) کسی از سید حسن و موسسه عریض و طویلش توقعی ندارد! این موسسه قرار است بنام امام، نان و گوشت بعضی‌ها را تامین کند که می‌کند! تا امروز هم ندیده‌ایم جناب حسن آقا و موسسه تحت امرشان برای حلال بودن حقوق و مواجب هم که شده از امام و میراث امام دفاعی کرده باشند!

۵) حالا اگر کسی به اسب یک سلبریتی ضد انقلاب، یابو خطاب کرده بود، جبهه اصلاحات و مواجب‌بگیران آن، در فضای حقیقی و مجازی چنان جنگ روانی به راه می‌انداختند و برای پایمال شدن اخلاق و ادب نوحه‌سرایی می‌کردند که خودی‌های ترسو و مرعوب هم وادار به همراهی شوند تا دیگر کسی جرات «تو» گفتن به یک سلبریتی وابسته به اصلاحات را هم پیدا نکند! یعنی ما این قدر نمک‌نشناس شده‌ایم؟

عیسی کلانتری اصلا تفکر را بلد است؟

محمد پاداش، فعال رسانه‌ای در واکنش به اظهارات عیسی کلانتری درباره امام خمینی در کانال تلگرامی خود نوشت: عیسی کلانتری قبل از اینکه به روح خدا خمینی بگوید فرزند (ناخلف) آمریکا! به خشم نسل‌هایی که پای منبر امام نشسته‌اند، با سخنرانی‌هایش بزرگ شده‌اند و برای آرمان‌هایش شهید داده‌اند، کمی فکر می‌کرد.

واکنش روزنامه جوان به سخنان عیسی کلانتری درباره امام‌خمینی

به گزارش فرارو، پس از سخنان عیسی کلانتری درباره امام خمینی و عبارت "فرزند ناخلف آمریکایی ها" روزنامه جوان درباره سخنان عیسی کلانتری درباره امام خمینی نوشت: عیسی کلانتری گرچه صرفاً معاون رئیس جمهور در موضوع محیط زیست است، اما علاقه دارد هر از چندی با محور دفاع از امریکایی‌ها در مسائل سیاسی هم اظهار نظر کند. اخیراً فیلمی از او منتشر شده که حاوی توهین و جسارت بی‌سابقه‌ای به حضرت امام خمینی است. در این فیلم کوتاه او ابتدا می‌گوید که «خالی کردن پشت شاه در خارج از کشور موجب سقوط حکومت پهلوی شد.» و سپس در پاسخ به این سؤال که «یعنی فکر می‌کنید بین امریکایی‌ها و امام مذاکره‌ای صورت گرفت؟» ابتدا با لحنی که گویا یقینی ندارد، می‌گوید: «نمی‌دانم، من خبر ندارم»، بعد، کمی مکث می‌کند، لبخندی به تمسخر می‌زند و با جسارتی سؤال‌برانگیز می‌کند: «شاید به این صورت بشود راحت گفت که حضرت امام فرزند ناخلفی برای آن‌ها بود!» و بعد ادامه می‌دهد: «آن‌ها پشت شاه را خالی کردند و از این فرصت هم انقلابی‌ها به رهبری امام حداکثر استفاده را کردند.»

امریکا البته تمام قد پشت محمدرضا پهلوی یا همان شاهی که کلانتری می‌گوید، ایستاده بود، وقتی دید قدرت ایستادگی مقابل انقلاب اسلامی مردم را ندارد، کمی کنار کشید که همراه دیکتاتور ایران در این سقوط نباشد. تحلیل انقلاب ایران بماند، موضوع این است که در دولت روحانی چه می‌گذرد که مدیر او جرئت کند به همین راحتی چنین عبارات زشت و توهین‌آمیزی را علیه امام امت و بنیانگذار جمهوری اسلامی به کار برد و برکنار هم نشود و کسی هم برخوردی با او نکند! سید حسن خمینی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام هم درگیر سیاسی‌کاری شده اند و با توهین اصلاح‌طلبان به امام گویا کاری ندارند!

کلانتری در اردیبهشت سال جاری نیز دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی امریکا را «آنارشیست» نامید و گفت که «بی‌خود سفارت را گرفتند!» کلانتری، یک سال و نیم بعد از فرار کاوه مدنی، جاسوس دوتابعیتی که به عنوان معاون سازمان محیط زیست منصوب شده بود، او را بزرگوار و دانشمند نامید و با رد جاسوس بودن و دوتابعیتی او، به خاطر از بین رفتن فرصت همکاری با مدنی ابراز تأسف کرد!

به تازگی فیلمی از عیسی کلانتری، معاون اصلاح طلب روحانی و ریاست سازمان محیط زیست منتشر شده است که وی در جسارتی آشکار به ساحت مقدس امام راحل، ایشان را فرزند ناخلف آمریکا توصیف نموده و دلیل پیروزی انقلاب اسلامی را برداشته شدن حمایت آمریکایی‌ها از محمدرضا پهلوی اعلام کرده که امام خمینی از این فرصت استفاده کرد!

واکنش تند سایت اصولگرای جهان نیوز به سخنان عیسی کلانتری درباره امام خمینی 

بسیار سخت و ساده انگارانه است که بخواهیم اظهارات وقیحانه کلانتری درباره حضرت امام و نحوه پیروزی انقلاب را به عنوان یک مقام مسئول در دولت جمهوری اسلامی که سابقه وزارت در دولت‌های هاشمی و خاتمی هم در کارنامه خود دارد را به «کج فهمی» تعبیر کنیم.

این عنصر اصلاح طلب که متاسفانه به لطف ریاست جمهوری روحانی هم اکنون در ریاست سازمان محیط زیست جا خوش کرده است در اردیبهشت ماه امسال هم با حمله به واقعه غرورآفرین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که امام راحل آن را «انقلاب دوم» گفته بود: «اصل تسخیر لانه جاسوسی را قبول ندارم/ رسم کشورداری این نیست/ اینکه یک مشت دانشجو بخواهند از دیوار بالا بروند.. / حکومت باید با این‌ها برخورد می‌کرد».

کلانتری چند روز بعد از آن گستاخی بدون هزینه، در ادعایی دیگر از قول سید محمد خاتمی، مدعی شد «امام آواز خواندن زنان را حرام نمی‌دانستند... خاتمی خودش گفت که امام برای استفاده از تک خوانی زنان به من دستور داد». البته خاتمی چند روز بعد از بافته‌های کلانتری، اظهارات وی را بی اساس خواند.

سوال اساسی اینجاست که چرا باید فردی در این سطح اعتقادی که مشغول به بازی‌های سیاسی تا حد هتک حرمت بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی است در جایگاه معاونت رئیس جمهور باقی بماند؟ و اینکه آیا اصلا چنین فردی صلاحیت حضور به عنوان یک کارشناس ساده در دولت را دارد؟ سوال مهم‌تر آن است که اساسا این رفتار‌های گستاخانه کلانتری هزینه‌ای هم برای او دارد یا خیر؟

گفتنی است، پیشتر نیز عیسی کلانتری با سخنی درباره امام خمینی و بلا اشکال بودن تک خوانی زنان از نظر امام خمینی؛ جنجال ساز شده بود. در آن مقطع حمید انصاری به اظهارات عیسی کلانتری در مورد فتوایی از امام خمینی (س) واکنش نشان داد. 

به گزارش فرارو؛ حمید انصاری نوشت: در پی انتشار فایل متن و صوت اظهارات جناب آقای کلانتری مبنی بر نظر امام خمینی (س) در رابطه با «تک خوانی آواز زنان»، و پیرو تماس مکرر مردم درباره صحت و سقم داستان، لازم است به مراتب ذیل برای آگاهی عموم اشاره شود:

آنچه که در این اظهارات در رابطه با گفتگوی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی (جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای سید محمد خاتمی) با امام خمینی و ادعای «دستور حضرت امام به ایشان در استفاده از آواز تک خوانی زن در برنامه‌های ارشاد»، بیان گردیده است بنا به اسناد این مؤسسه و همچنین بنا به تکذیب جناب آقای خاتمی در پاسخ به استفسار موضوع از ایشان، صحیح نبوده و با واقعیت امر تفاوت فراوان دارد.

به موجب تماس‌ها و بررسی دقیق بعمل آمده، واقعه بدین صورت بوده است: مدیرکل وقت ارشاد اسلامی استان فارس، در دیدار با وزیر ارشاد وقت گزارش می‌دهد که طی استفتائی از حضرت امام خمینی (س)، نظر ایشان را در رابطه با «حکم شرعی همخوانی زن و همچنین حکم تک خوانی زن»، جویا شده است و حضرت امام در جواب مرقوم داشته اند: «اگر مفسده‌ای برآن مترتب نباشد بلامانع است».

بنا به گفته جناب آقای خاتمی، ایشان نه تنها هیچگاه با حضرت امام، در این موضوع گفتگویی نداشته، بلکه مدیر کل مذکور را نیز به خاطر عدم هماهنگی در مسئله‌ای حساس و مهم و به این جهت که وی رأسا و بدون هماهنگی با وزارتخانه از امام استفتاء نموده است، توبیخ می‌نمایند.

روشن است که آنچه حضرت امام در پاسخ به استفتای مذکور فرموده اند همان نظر فقهی حضرت امام – و جمعی دیگر از مراجع عظام است - که در موارد دیگر و استفتائات بیان شده است.

از همه عزیزانی که در صدد انتساب مطلبی به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستند خصوصا مسئولین محترم که سخنشان مورد توجه رسانه‌ها و مخاطبان قرار دارد تقاضا می‌کنیم قبل از اظهار نظر، صحت و اعتبار موضوع را کاملا بررسی نمایند.

bato-adv
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
حرف حق تلخه
نام
Canada
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
حالا نظرش رو گفته یه تعداد هم تو ایران موافقش هستن، شما هم نظرتون رو بگید چرا طرف را به تکذیب کردن میندازین؟ نتیجه این کار خود سانسوری و دورویی است که الان هم در کشور کم نیست.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
هر کسی حق داره نظرش رو بگه، اما نه کسی که سِمَت رسمی و بزرگی تو کشور داره
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
حتما میخواد بره امریکا
علی برکت الله
مرگ بر امریکا
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
جان خودم این یه گندی زده میخوادفلنگ روببنده داره خودشیرینی میکنه برای اونوریاکه راهش بدن.
فدایی رهبر
Australia
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
متاسفم برای این آدم خائن که هرچی داره از این انقلاب داره یادش رفته برای سرنگونی شاه خائن چه خونهایی ریخته شد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
دوست عزیز
چرا هر کس اظهار نظری میکنه خائن
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۰
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
به ده 60وده 70 خیلی چیزا نرسید ولی ده های بدی خیلی واقعیت هارو خواهند فهمید البته که ما ایرانی ها چون علاقه ای به خواندن نداریم تاریخ هم هیچ کمکی به بالارفتن درکمون نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
اندکی صبر سحر نزدیک است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
مجید جان! دلبندم! دهه درسته نه ده !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
ناشناس ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷شما اصلاح لازم های الکی خوش! و سر کار رفته؟! از سال 76 هی میگین: اندکی صبر؟! سحر نزدیک است؟! کدوم سحر تکلیف ملت رو مشخص کنین سحر چیه یا کیه؟! شایدم ساعت شما به وفت نپتون یا پلوتون یا سیارات خارج از منظومه شمسی تنظیم شده که هر شب اونا خیلی طول می کشه تا سحر شه هان ؟! ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
کاملا درست نوشته ای و مصداقش هم خودتی، نه تاریخ خوانده ای و نه قدرت درکش را داری، کلا خوش به حالت.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
کارتر قرداد فرانسه انگلیس جنگ طبس و............
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
حقیقت تلخ است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
براماخیلی شیرین بود
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
وقتی زندگی الان اون افرادی که از دیوار سفارت بالا رفتن میبینم شک نکنید اگه من اون موقع بودم خود دیوار منفجر می کردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
خیلی با حال بود
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
بعد از پایان دولت روحانی آقای کلانتری کار خود را در ایران پایان یافته می داند.. با این اظهارات دنبال جای پایی در خارج از کشور و در اروپا و آمریکا می گردد.
ناشناس
Thailand
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
حق هم همین ست کسی دل وجرات بکند واقعیتها را بگوید.
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
جنابِ کلانتری به بددهنی شهره اند و این را کسانی که با ایشان محشور بوده اند می دانند. فحشهایی بلد است که از منشوری هم منشوری ترند !!! در این مورد امّا جغرافیا و تاریخشان ضعیف بوده و گوادلوپ را با واشنگتن اشتباه گرفته اند !!=
ناشناس
Thailand
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
نادان بددهنی است که گفته به سفارت یک کشور نباید حمله بکنی. عین واقعیت است. یک عده احمق حمله کردند حاکمیت هم تایید کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
حرف حق تلخ است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
گوادالوپ ..ژیسکار دیسن...روزنامه جامعه توقیف شد...یادتون هست؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
حقیقت رو نمیشه مخفی کرد
ناشناس
Germany
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
اونایی که نمیدونن گوادلوپ کجاس منفی دادن !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
جناب کلانتری یک ایراد بزرگ دارد اینکه، این بنده خدا فقط خدعه بلد نیست.
ناشناس
Canada
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
اشتباه منفی رو زدم
ناشناس
Romania
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
آنها که اهل توهم نیستند منفی می دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
ببخشید امین جان منفی زده بودم رفتم جریان گوادلوپو در آورم منفی رو پس میگیرم
آندرتیکر
Italy
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
کارتری که کارتر نباشد کارتر نیست. کارتری که کارتر باشد پدر است.
کین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
بله برادر اما کارتر کارتر است
آندرتیکر
Italy
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
بله برادر کین کاملا درست گفتی! کارتر پدر!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
اهانت جایز نبست ولی انتقاد و بررسی کارنامه افراد تو سط افراد اگاه پسندیده است
ناشناس
-
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
از نظر اهل سنت همه جایزالخطا هستند اما تشیع پیامبر و ائمه را فقط معصوم میدانند
ناشناس
Canada
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
کجا اهانت کرده؟ گفتن واقعیت شده توهین؟‌‌ شماها شب تا صبح در حال جعل کردن و دروغ بستن به صغیر و کبیر این مملکت هستید لطفا صحبت از توهین نکنید.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
بعضی، واقعیت را برنمی‌تابند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
من می تابم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
اون کفن من کجاست؟!بپوشم برم تو خیابون!!!
نوید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
همچین بیراه هم نگفته بنده خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
درست میفرمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
خوش به حالشون
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
روزنامه ها و سایت های اصول گرا نظرشون درباره اسناد ویکیلیکس و حضور نماینده امریکا در لوفندوشاتو چیه قبل از دی 1357 چیه؟
naser
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
دراین قضایا امثال ویکی لیکس قابل اعتمادنیستنداماجاهایی که به نفعشان باشدمثل ایه وحی است ویکی لیکس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
نظری ندارند
ناشناس
Japan
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
لوفندوشاتو معرب نوفلو شاتو است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
از نظر این جماعت ویکی لیکس هر وقت آمریکا رو ضایع کنه اوکیه ولی از ایران بگه اخ و پیفه!!!
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
تلخ است! تلخ..........
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
واکثرهم لایعلمون.......
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
قضاوت را به تاریخ میسپاریم.....
انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
توهین به حضرت امام بدترین راه برای اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوریه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
چه ربطی داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
بیان واقعیتی که همه ازش خبر دارن توهین هست !؟
مگه غیر از این بوده !!!؟؟؟؟
Nima
Canada
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
این واژه توهین معلوم نشد معنیش چیه، هر کس نظری را قبول ندارد توهین تلقی می کند.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
ی سوال:
جدای از نادرستی سخنان ایشان.
آیا ایشان در زمینه شغلیه خودشون تخصص و دستاوردی دارن که به خودشون اجازه میدن وارده مسائل دیگه بشن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
ماشاالله
ناشناس
Canada
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
مگر روحانیون تخصص دارند در همه چیز نظر می دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
دست آورد بزرگ ایشان ترویج کشت کیوی در شمال ایران هنگامی که وزیر کشاورذی بودند می باشد، ادعا می فرمودند که صادرات پرو پیمانی خواهیم داشت، البته صادرات محقق شد ولی نه به خارج کشور به تهران و مشهد و تبریز و...
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
خدعه بود
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
شیر مادر حلالت عیسی اگه یه مرد تو کابینه روحانی باشه تویی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
نون تو هم حروم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
اگر شیر حلال خورده بود که اینطوری حرف مفت نمیزد
حقگوی لر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
واقعاً متاسفم سیت. خدا و او سرت نخو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
سیت سوپاپت نسوزه یه موقع سرت نخو
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
حالا یک کاری کنید تا برای اظهار نظر بگیرن زندانیش کنند!
سروش
Italy
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
امام!!
حضرت امام (ره)!
ناشناس
United States of America
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
آیت الله خمینی درسته
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
ایشان اصولا فرد بد دهنی هستند . فسادهایی که در زمان وزارت کشاورزی ایشان بود با همکاری فروزش وزیر وقت جهاد سازندگی در خصوص زمین خواری بر کسی پوشیده نیست . فساد اینها باید بر ملا گردد . مرتیکه عوضی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
این مطلب از چندین منظر قابل تامله.
نام
Latvia
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
وضعیت محیط زیست چطوره؟
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
خداییش چقدر حرف عجیبی زد یعنی خودشم نفهمید چی گفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
ولی ما دقیق فهمیدیم چی گفت. شما هم خودتو به نفهمی میزنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
ما فهمیدیم چی گفت ، شما درک و فهمت پائینه.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
اگه درباره گراني و فقر و بدبختي مردم زير دست و سختي زندگي و عارضه هاي بوجود آمده از گراني صحبت مي كردند همه منتقدان مي آمدند و به به و چه چه مي گفتند ولي حالا چي .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
همه فهمیدن پس تو نفهمی
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
بعد از چهل و اندی سال انگار یه بار از رو سینم برداشته شد
خدا رفتگانت رو بیامرزه همین یه حرف که زدی برا برائتت از همه چی کافیه
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
سرگرمی این هفته تلوزیون
نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
اینکه آمریکایی ها پشت شاه را خالی کردند طبق شواهد و مدارک و اسناد یک ادعای درست و واقعی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
پشت شاه؟
بله شاه puppet governmentآمریکا بود
یعنی دست نشانده
اما پشتشو برو تو همون ویکی لیکس بخون
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
بریده باد زبانی که نفهمید و نفه ماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
بریده باد زبانتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
له باد مغز نداشته انسان نمائی که نمیفهمد و تصور میکند بقیه هم مانند خودش و اطرافیانش ... هستند !
خاکستر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
بریدبادزبان مفتخواران ضدوطن که هیچ حرف حقی رانمی پذیرند
سهیل
United States of America
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
پس چرا اینقدر زبون درازی؟
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
فکر می کردم آقای کلانتری با کارنامه ای که در چند دوره وزارت کشاورزی و مسئولیت محیط زیست دارد، مدیر ضعیفی است، با این اظهارات معلوم می شود از آدم کج فهمی است.
کسی که آشنایی مختصری با تاریخ معاصر داشته باشد، تایید می کند که نظر ایشان تفسیری خاله زنکی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
کسی که آشنائی مختصری با تاریخ معاصر داشته باشد و دروغگو نباشد و ایرانی باشد و نوکر پول و قدرت نباشد میدانسته و میداند که نه تنها این موضوع بلکه بسیاری چیزهای دیگر هم راست هستند !
لازم نبود کلانتری بگوید !
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
خدا اون کارتر و کیسینجر را و بعد انگلیس کثافت را لعنت کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
آخه بی سواد کیسینجر سر پیاز بود یا ته پیاز؟؟؟ کیسینجر وزیر امور خارجه نیکسون جمهوری خواه بود که خیلی به ایران توجه می کردند و اسلحه به ایران می دادند ، کارتر دموکرات بعد از جرالد فورد جمهوری خواه(معون نیکسون که بدلیل استعفای نیکسون موقتا رئیس جمهور شد) اومد ، پس الکی گودرز را به شقایق ربط نده ، کارتر و انگلیس و فرانسه ، گل کاری کردند.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
آقای کلانتری حرف زدن رو که بلد نیستی، حرف نزدن رو چی؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
خوش به حالش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
چیز جدید نگفته که اینقدر برآشفته شدید !
خودمون میدونستیم !
بدتر از اینهاش رو هم متاسفانه میدونیم !!!!
فکر کردید واقعا خودتون بطور مستقل انقلاب کردید !!!؟؟؟؟؟
نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
تو مملکتی که با چاپلوسی و ریاکاری میشه پله های ترقی رو طی کرد، از سرانش چنین استدلالهایی بعید نیست
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
اگر این حرف از او باشد احسنت بر او
الامان
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
اگر ۸۸ میر موسوی رئیس جمهور بود این عضو کابینه اش بود
حرف حقیقت تلخه
ناشناس
United States of America
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
از مموتی که تلخ تر نبود میرحسین در زمان جنگ و تحریم کشور را اداره کرد مموتی نفت صد دلاری فروخت به باد داد
نام
Canada
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
ماه همیشه پشت ابر پنهان نمی ماند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
اما پشت دود می ماند.هوا دودی است .نه ابری
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
ناشناس ۰۹:۰۶
شوخی و لوس بازی هم حدی داره.... ادم همه جا شوخی نمی کنه.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
بزرگش نکنید حالا یه چیزی گفته وقتی 3000 میلیارد دزدی هم شد فرمودند بزرگش نکنید شما هم حرفهای این بنده خدا رو بزرگ نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
اره بزرگش نکنید
هه هه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
فرمودند كش ندهيد، يا از ما نيست كسي كه كش بدهد !
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
حکومت پهلوی یک حکومت مطلقه فردی بود اما در حال پیشرفت و توسعه
شاه با گران کردن قیمت نفت پاشو از گلیمش دراز تر کرد و توسط کارتلهای نفتی بین المللی سرنگون شد . عامل سرنگونی شاه کارتر و دمکراتهای آمریکا بودند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
لعنت ابدی بر کارتر و دمکراتها
ناشناس
Romania
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
دایی جان ناپلئون
نام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
آخه چرا دارید چرند مینویسید کجا هایزر امریکایی از ارتش خواست مردم رو بکشه؛بابا از خدا بترسید؛اینقدر دروغ ننویسید؛شما ادعا می کنید مسلمانید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
اینا نافشون رو با دروغ بریدن چیزی برا گفتن ندارن با دروغ تخریب ایجاد میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
خاطرات ژنرال هایزر رو بخون ابله که تو ایران هم ترجمه شده. آخه تو تاریخ میدونی یا محققی یا استاد دانشگاه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
قبلش هم گفته بود سینما رکس آبادان را به آتیش بکشید!!!
خاکستر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
فکرکنم ژنرال روسی راباامریکایی اشتباه گرفته تازه روسهاهمین چندوقت پیش این دستورات به دوستان داده بودند که دقیقاپارسال اجراشد
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
راست میگه دیگه آمریکا پشت شاه رو خالی کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
دم آخری داره جاواسه خودش جور میکنه.هواپسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
پشت شاه رو آره ولی پشت سلطنت و حکومت رو نه. شاه سرطان داشت و دیر یا زود میمرد و نیاز به جایگزین داشت
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
حرف های درستی زده
باید اجازه داد سخنان مختلف در جامعه گفته بشه نه اینکه فقط حرفی بزنیم که آقا خوشش بیاید
ایرج
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
من نمد دونستم این کلانتری اینقدرانسان شریف ودوست داشتنی باشه بلاخره تواینایک مردهم پیداشدخداازحوادث احتمالی حفظش کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
بهتره رئیس جمهور بشه آخه به نظرم هنوز تخم‌مرغ ارزونه مرغ هم که سالی یه بار شب عید باشه خدا رو شکر!
البته باید بدون روغن درست کنید!
ناشنلس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
دادستانی ورود کند ببیند این آقا جاسوس کحاست؟
رضا
United Arab Emirates
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
امام خمینی چرا باید فرزند ناخلف امریکا باشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
وای وای یه کم مطالعه کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
گفته دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
بابا اشتباه گفت. هی داشت می گفت شاه امام شاه امام،‌آخری قاطی کرد به جای شاه گفت امام فرزند ناخلف .. و فلان.