bato-adv
کد خبر: ۴۲۵۹۲۷

من را و زینب ابوطالبی درون من را ببخشید

صادق باشیم؛ هم من و هم زینب ابوطالبی دفعه اولمان نبوده که فکر کرده‌ایم هرکه من را نمی‌خواهد، برود! هم من و هم زینب ابوطالبی دفعه آخرمان نیست که دنبال توجیه هستیم که چه گفتیم و چرا گفتیم.
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۸
من و زینب ابوطالبی من را ببخشیدفرارو- زهرا فدایی؛ خانم همسایه چند بار پیغام پسغام فرستاده بود. گله کرده بود از سر و صدای طبقه بالا. یکی دو بار نگهبان توی راهرو گفته بود بهمان. گفته بود و من نشنیده گرفته بودم. به نظرم شکایت بی‌ربطی بود. به نظرم من سر و صدا نداشتم.

یک روز عصر، طرف‌های ساعت ۶ بود. دور خودم می‌چرخیدم طبق معمول. از گوشه و کنار ریخت و پاش‌ها را جمع می‌کردم؛ مداد‌ها و کنترل را از زیر پا، لیوان‌ها را از روی میز. زنگ زدند.

خانم همسایه دلش را به دریا زده بود. قوانین ساختمان را گذاشته بود زیرپا؛ آمده بود به اعتراض. آن موقع شک نداشتم حق این کار را ندارد. عصبانی شدم. با صدایی بلندتر از آن‌چه لازم بود، گفتم: «من سر و صدای خارج از عرفی ندارم. دیگر مزاحم من نشوید.» گفتم و در را بستم. حکمم سرراست بود؛ همسایه اگر تحمل من را ندارد، می‌تواند برود!

خانم همسایه بی‌صدا برگشت پایین. منتظر آسانسور نماند. از راه‌پله برگشت.

از نگهبان شنیده بودم خانم همسایه مستأجر است. می‌دانستم مدیریت ساختمان طرفدار ما است. ما از آن ساکنان بی‌دردسریم که بیشتر وقت‌ها نیستند. شارژ و هزینه‌های عمرانی را سروقت می‌دهند. ماشین مهمان توی پارکینگ نمی‌آورند و مشکل نمی‌تراشند.

برای محکم کاری یک پیام طولانی نوشتم برای مدیریت، با آن ادبیات عصا قورت داده‌ام که وا مصیبتا! به ساحت من توهین شده. برایم مزاحمت ایجاد شده. آرامشم برهم خورده. من خیلی خوبم. خیلی آرامم. تکرار نشود و از این حرف‌ها. مدیریت عذرخواهی کرد. همسایه می‌توانست برود، اگر اعتراض داشت! تمام شد.

خانم همسایه دیگر در خانه ما نیامد. پیغام هم نفرستاد. بعد‌ها از خودم پرسیدم چرا آن روز نرم‌تر رفتار نکردم؟ می‌توانستم بپرسم منظورش از سر و صدا چیست؟ یا چه ساعت‌هایی اذیت می‌شود؟ می‌توانستم حداقل اسمش را بپرسم، آشنا بشویم. دعوتش کنم بیاد چای بخوریم؛ ببینیم مشکلمان کجاست. چطوری باید حلش کنیم. اگر من و دخترم را می‌شناخت شاید صدای پایمان دیگر آزارش نمی‌داد.

چرا وقتی می‌توانستم، نرم‌تر صحبت نکردم؟ جواب ساده است؛ خودم را حق می‌دیدم، خانم همسایه را ناحق!

ماجرای آن عصر کذایی را برای خیلی‌ها تعریف کردم. با ادبیات عاریه‌ای طنز که می‌شود پشتش پنهان شد. بیشتر آن‌ها که شنیدند، خندیدند. بیشتر آن‌ها که شنیدند، حق را به من دادند: خانم همسایه برود، اگر وضع موجود را نمی‌خواهد.

راستش را بخواهید بعد از آن ماجرا عذاب وجدان گرفتم. اوایل توجیه می‌آوردم. آن روز عصبانی شدم به این دلیل و آن دلیل. منظورم این بود و آن نبود. چنین بود و چنان نبود.

حالا سرما را بهانه کرده‌ام توی خانه جوراب می‌پوشم. صندلی آشپزخانه را آرام بلند می‌کنم. دیروقت جاروبرقی روشن نمی‌کنم. دائم به دخترم یادآوری می‌کنم "پاهایت را نکوب روی زمین مادر". حالا دقت کرده‌ام می‌بینم سر و صدا‌هایی داریم که احتمالاً پایین شنیده می‌شود.

انگار تازه یادم آمده طبقه پایین خانه خانم همسایه است. خانه‌اش یعنی وطن کوچکش. همان‌جایی که من فکر می‌کردم باید ترکش کند، چون استانداردهایمان با هم یکی نیست.

ماجرای خانم زینب ابوطالبی که جنجال شد، زخمم را تازه کرد. می‌دانستم من یک زینب ابوطالبی درون خودم دارم. هر متنی که برایش نوشته می‌شد، برای من بود. هر توهین و ناسزایی خطاب به من بود. هر نفرین و خدا ذلیلت کندی، دامن من را می‌گرفت.

صادق باشیم؛ هم من و هم زینب ابوطالبی دفعه اولمان نبوده که فکر کرده‌ایم هرکه سبک زندگی من را نمی‌خواهد، برود! هم من و هم زینب ابوطالبی دفعه آخرمان نیست که دنبال توجیه هستیم که چه گفتیم و چرا گفتیم.

خوب است من و زینب ابوطالبی بنشینیم فکر کنیم کجا‌ها به خودمان حق داده‌ایم. چند بار گفته‌ایم همینی هست که هست. آش کشک خاله‌تان است جانتان هم بالا بیاید باید بخورید. چند بار زورمان رسیده زور گفته‌ایم. چند بار حق به جانب، مخالفانمان را ناحق دیده‌ایم. چند بار نیاز به عذرخواهی دیده‌ایم، ولی تفکر خودبرترپندارمان دست نخورده مانده است.

کاش تا دیر نشده یک برنامه ضبط کنم از همه آن‌هایی که فکر کرده‌ام "مرا نمی‌خواهند می‌توانند بروند،" عذرخواهی کنم. کاش تمام مردم کشور و خانم همسایه بزرگواری کنند مرا و زینب ابوطالبی درون مرا ببخشند.
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
متاسفانه بعضی اوقات روانشناس ها و جامعه شناس ها و به طور کلی افراد جامعه مسئله را زیاد پیچیده و پر رمز و راز تصور می کنند. صورت همان است که می بینید. ماسک درست کردن هم به نوعی پاک کردن صورت مسئله است. خانم ابوطالبی ادعا دارند و از این راه در آمد دارند. نه سری هست و نه اشتباهی.
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
یه مسئله همسایگی. با مسئله هموطنی خیلی فرق میکنه وقتی مخاطب عده کثیری از ملت است ادم باید حواسش باشه چی میگه. خودش ببره گمشه. خودشون تورفاه کامل هستن ایران رومال خودشون میدون. نه بابا چه قدر خوش اشتهایی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ايدئولوژي خانم ابوطالبي خودشون رو مالك مملكت و اكثريت جامعه رو كه مثل ايشون فكر نمي كنند رو فاقد هرگونه حق تصور مي كنند.
عباس
United States of America
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
دمش گرم خیلی هم درست گفته
مگه تو کشورهایی که شما خودتون
می کشید براشون غیر از اینه
مثلا مگه نمی گن نباید با حجاب بیایید
مدرسه یا دانشگاه
تمومش کنید بابا یه زن مرد شده حرف
حسابی زده
کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
متن زیبا و موثری بود.
ما ایرانی ها روحیه قانون گریزی بالایی داریم و قانون و قانونی اندیشیدن را در وجود خود نهادینه نکرده ایم. اگر کمی در تفکر خود چاشنی قانونی بزنیم دروناً به خود اجازه نمی دهیم که برای ماندن یا رفتن خود و دیگران حکم صادر کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
عجججب .. چه تحلیل متفکرانه ای !!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۵۷
محمد
United Arab Emirates
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
درود بر شما . عالی نوشتید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
حالا خانم ابوطالبی یک چیزی گفت ....
از من به شما نصیحت ... از این گوش بشنوید از آن گوش در کنید ...

اصلا مردم زیاد حرف میزنند.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
قصه بزرگتر از این دعواهای خاله زنکی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بی ادب
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
متن بسیار زیبا و ساده و در عین حال حاوی نکته مهمی بود.
ولی مساله آدمهایی مانند خانم ابوطالبی آن است که چون خود را در راستای ایدئولوژی می بینند و چون ایدئولوژی را عاری از خطا می بینند، غالبا حتی به خود اجازه شک و تردید را هم نمی دهند.
در واقع مشکل جای دیگری است. شاید خانم ابوطالبی در مسایل دیگر بسیار اهل مراعات باشد ولی وقتی پای ایدئولوژی اش به میان می آید می خواهد یا دنیا را با آن هم جهت کند و یا دنیا را بدون آن نابود کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مگه این دنیایی که براش نگرانی آباده؟ این همه خرابی و قتل و غارت رو توش نمی بینی؟ اینها براساس کدوم ایده هست؟ کدوم ایسم و کدوم مکتبی دنیارو به این صورت درآورده؟ حرفهای خانم ابوطالبی کنش نبود بلکه واکنشی به زورگوهای موجه بود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ناشناس 14:24 در همین دنیای وانفسا نفرین شده تر از خاورمیانه جایی داریم؟ زود می خواهی از آب گلالود ماهی بگیری. بدبختانه در عصر ما بدترین نقاط دنیا همین جایی هست که اقلیت قدرتمند با پشتیبانی توده های نااگاه می خواهد بقیه را همراستا با خود کند و هیچ تکثری را بر نمی تابد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
کاربر۱۵:۴۰ ماهیگیری که کار شماهاست. به خاطر نظر یه نفر که تازه از طیف مخالفش بارها شنیده شده و عملی هم شده از طرف اونهایی که دستشون میرسه (مثل فلسطینیها) ببینید چه جنجالی درست کردید برای رسیدن به هدفتون .توده ناآگاه الان کیه؟ بدتر از خاورمیانه هم وجود داره. اگه چشمت رو باز کنی می تونی ببینی.میشه واضحتر بگی؟ امثال خانم ابوطالبی که می خوان جلوی اون اقلیت قدرتمند بایستند و یا امثال زیباکلام ها و عبدی ها و که با قلم و زبانشون دارن به اونها کمک می کنند؟اقلیت قدرتمند دنیا تا بازویی در اطرافشون نداشته باشن چطور می خوان سلطه داشته باشن؟
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
سلام
واقعا واقعا شماها به خدا و روز قيامت اعتقاد داريد؟
چه كسي كه اين رو نوشته و چه شمايي كه نشرش ميديد

اون مجري بنده خدا گفته مسئوليني كه دنبال رفاه هستن پاشن برن جايي كه رفاه بيشتره
مسئول بايد دنبال خدمت باشه نه رفاه

بخدا واس خودتون ميگم
به فكر آخرتتون باشيد
محمد
Canada
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خود خانم طالبی در دفاع از خود در کلیپ بعدی اش این حرفا رو نزده. شما ماله کشی نکنی نمیشه ؟!
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
توکه به قیامت اعتقاد داری دقیق نگاه کن ببین چی گفته میگه هر کی مثل ما فکر نمی کنه بزار بره منظورش مردمه نه مسئولین ، خودش و مسئولین از یه قماشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مسئول؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آقا یا خانومی که روز قیامت رو یاداوری میکنی لطفا یه بار دیگه گوش بدین اون فایل رو میگه هرکی با با فکر ما یکی نیست بزاره بره دقیقا هم منظورش به مردم بود چون اعوذوبالله مسئولان ما که از نظر ایشون اشتباه نمیکنن و همه بچه جهاد هستن
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اتفاقاً ماله کش ها باید اون دنیا جواب پس بدن .
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
لطفا تمام صحبتهای این خانم روگوش کنید بعد قضاوت کنید یادتون نره روزقیامتی هم هست بخداباید جوابگوباشیدچشمتون رومیبندید فقطدرحال ویرایش کمی بصیرت داشته باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
off!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
شماهایی که فایلو گوش دادین شچ ص دقیقس نه پنج دقیقه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
تو به فکر آخرتت باش.اون خودش قبول کرده معذرت خواهی کرده.تو چرا کاسه داغتر از آشی.حتما یک نفعی داری.
حقیقت
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خانم محترم خانم ابوطالبی گفتند که این جمله مربوط به زمان ترور و شهادت سردار سلیمانی است که بعضی ها تصویر ایشان را پاره می کردند.

لدفاً توجیه نفرمایید !
s
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مربوط به هر زمان باشه بی خود کرده گفته
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اتفاقا کسی در زمان شهادت عکسی پاره نکرده بود بعد از سرنگونی هواپیما توسط سپاه یه سری این کار رو کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
یادت نیست امام علی در وصیتش به مالک گفت یا آنها برادر دینی اند یا در آفرینش با تو یکسان اند حق نداری تحکم کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ملت چقدر این موضوع را بزرگ میکنند....
مسخره است .....
اصلا مهم نیست ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
املای لطفا رو یاد نداشتی واقعا؟!!
طاهر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
توچقدراززندگی عقبی
علیاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مشکل اینجاست که این گروه به حرفی که می زنند اعتقاد راسخ دارند و حرف منطق سرشون نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
لایک کردم من باب منطق ناپذیری این قوم. ولی قسمت اول درست نیست چون اینها به حرفهایی که میزنن اعتقادی ندارن. اینها به لندکروزشون و حسابهای خارجیشون فقط اعتقاد دارن. باور کنید درصد ناچیزی از باورمندان به این قشر غاصب علاقه دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خانم محترم
سخن با یک ملت با صحبت چند ثانیه با یک همسایه قابل قیاس نیست.
لطفا دست از این رزنگ بازی بردارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دوست عزیز اصلا مساله مقایسه یک ملت با یک شخص همسایه مطرح نیست. اصل حرفی که در این مقاله زده شده اینه که تقریبا همه ما در بیشتر موارد فقط خودمان را حق می دانیم و طرف مقابلمان را ناحق . و این موضوعی نیست که صرفا مربوط به خانم ابوطالبی باشد بلکه همه ما گرفتار این طرز تفکر خود خواهانه هستیم.
س ح
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
درود بر شما
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
یعنی اگه جناح سیاسی شما با اون مجری یکی بود الان احساس گناه نمیکردی و حق به جانب بودی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
شما اصلا منظور خانم را فهمیدی که نظر می دی؟ ایشون یه مثال ساده زدند تا نشون بدن که این نوع نگرش به نوعی در همه ما وجود داره و باید اصلاح بشه. چکار به جناح بازی دارن. همین سطحی نگری امثال شماست که همه رو بیچاره کرده.
ناشناس
United States of America
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ناشناس 13:22 که ژرف نگر هستی و منظور خانم را فهمیدی
علیرغم اینکه نظریات ارائه شده در نوشته صحیح بودند اما در این مقطع زمان ، بعد از برنامه های کاملا یک طرفه سیما ، بک کارشناس با ارائه یک مثال ساده در حوزه روابط روزمره انسانی و تعمیم این مثال در جهت دفاع از نظرات فاشیستی یک تمامیت خواه که خود اون فرد هم حاضر به عذرخواهی عرف نشده ، مشخصا عکس العمل منفی یک گروه رو در بر داشته باشه
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
افرین کاش همه این حس خود برتر بینی را زیر پا له کنند. من برتر عقیده برتر فکر برترو........ولی افسوس ......... خواجه در نقش بند و ایوان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
هر سخن از دل براید لاجرم بر دل نشیند ... آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خانم فدایی،آدم میتونه خونه اش رااگه همسایه اش بدباشه عوض کنه،ولی ترک وطن وقوم خویش ودوستان وزندگی درغربت خیلی سخته واین خانم ازهشتاددرصدمردم ایران خواسته که برن چون مثل اون فکرنمیکنن،نمیدونم چرابعضیهافکرمیکنن کشورارث پدرشونه. !
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
چراآسمون و ریسمون میبافی بنده خدا؟ ایشون کی گفته 80میلیون باید برن ؟ از اول صحبتهای ایشون رو گوش کن روی صحبتش با مسئولینی بود که دنبال ثروت اندوزی بودند به امثال اونها گفته اگه نمیتونید تحمل کنید برید. والبته نظر ایشون هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خودتون رو لوس نكنيد، از چشم افتاده ها!
جهان
United States of America
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
عالی بود آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
زینب راست میگه مردم بروند و آنها را با چاه های نفت و میادین گاز و معادن مس و ذغال سنگ و طلا و سنگ مرمر و دریاهای شمال و جنوب و خاویار تنها بگذارند.با حتی اندکی از فروش اینها مبتوانند ماشینهای خیلی بهتر از لندکروز سوار شوند و تعداد بچه های خیلی بیشتری را در رفاه بزرگ کنند.ما مزاحمیم انگار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آفرین اصل مطلب رو فرمودید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آفرین هموطن،ولی مردم عادی سالهاست ازثروت ملی کشورخودمحروم هستندوتک خوری ایناباعث شده زیرخط فقرزندگی کنند.!!!!!
ناشناس
Finland
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
100+
همسرپاسدارفوت شده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
این زینب خانم مجری کجا وزینب بی پشتوانه ولی پدرمن کجاکه پدرش رابرای وطن ازدست دادوهمیشه در جامعه تحقیرشدوازروزی که زینب های همانندمجری باهرنامی مردم راآدم حساب نکردن دخترم میگویدشمابرایم اسم گذاشتیدخودتان هم عوضش کنیداین زینب هاحرمت نام زینیب سلام الله راشکستندچون پول دارندوپارتی ومی تونندباعث نفرت شوند توجیه فایده ای ندارد حرف ایشان اثرش را کرده است حتما من پنجاه وهفتی هم بایدبروم و یابمانم و ازهم وطنانم برای هزینه هایی که داده ام طلبکارباشم من به احترام نام حضرت زینب نام دخترم رابه هرقیمتی باشدعوض می کنم..
سید حسین
United Arab Emirates
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بی انصافی نکنند نگفتند که همه بروند بالاخره تعدادی برده لازم است که این معادن را برایشان استخراج کنند و نوکر و کلفتشان باشند خودشان با آن دستهای نرم تر از گل که نمی توانند اینکارها انجام دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ایا خدا شماها روی آمریکایی هارو سفید کردین عقدتون از جای دیگس اونام یه سری ارزشچها قائل برا خانواده های سربازایی که جونشون رو می دن برا کشورشون حالام مهم نیس اگه فک می کنید خیای تو رانته وزندگیه لاکچری راه شهادت بازه شمام برین فدای کشور که نیستین فدای خانوادتون شین لاکچری زندگی کنن
Zz
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
هزار آفرين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
همسر پاسدار شهید، از احترام شهبد ارتزاق میکنی ودر کار تربیت فرزند ابشان به هوای نفس زیاده خواه خود باز مانده ای. حسابت بین خودت و آن شهید و خدا .
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
واقعیت همین است، متاسفانه.
همه ما یک چنین آدمی در وجودمان داریم. همه ما به نفع خودمان یک شورای نگهبان، یک مجمع تشخیص مصلحت ، یک دادستانی و یک غوغاسالار در وجودمان داریم. اگر بتوانیم اینها را نه فقط به نفع خودمان که به نفع جامعه مان مدیریت کنیم، خانه مان، محله مان ، شهرمان و ایرانمان بسیار زیباتر خواهد شد.
ایکاش بخواهیم و ایکاش بتوانیم.
سید محمد
United Arab Emirates
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دوست عزیز این مخصوص ما ایرانیان نیست ذات آدمی چنین است . لیکن در بلادی که خرد در آنجا حاکم است انسانها تحت قواعدی خاص سخن می گویند و عمل می کنند که در نتیجه آموزش و فرهنگ سازی صحیح است ( و نه تنها جبرو زور) . فقط برگرد و گذشته خود را بررسی کن و ببین در دوران تحصیل اینها چه به من و تو آموخته اند . چقدر فرهنگ تساهل و تسامح ، آزاد اندیشی، تفکر انتقادی، طبیعت دوستی و غیره یادمان داده اند.
اهری
United Arab Emirates
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خانم محترم روزی که خانم هدیه تهرانی در برنامه دورهمی حتی از دولت خواست برای انانکه ایران را دوست ندارند وام دهد تا بروند چرا زینب درونتان خواب بود
ناشناس
Australia
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ميترا حجار بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
از قیاست خنده آمد خلق را!!!!!
اون خانم که شما می گویید گفته وام بدهید بروند یعنی آنانی که دلشان می خواهد بروند نه اینکه گفته باشه آنانی که مانند من فکر نمی کنند بروند و ... گم شوند اوووووووفتادددددددددددد؟!!!!!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بسيار عالي و منطقي
ناشناس
Germany
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آفرین خیلی خوب بود ... اغلبمون درونمون یه زینب ابوطالبی داریم و نویسنده چقد خوب به این موضوع پرداخته که متاسفانه در گوشه گوشه زندگی تحمل صدای مغایر با خودمون رو نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
چقد زیبا نوشته.درود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
من یک احمد جنتی در درون خود دارم.
ناشناس
Canada
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
این یکی دیگه خیلی خطرناکه برو خودت رو معالجه کن!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مگر موضوع کلان امنیت ملی خاله بازی و همسایه بازی است که با آن مقایسه شده است؟ این نخواستن با آن نخواستن تومنی دو زار فرقش است. قیاس مع الفارق او برای عده ای همفکر و هم مسلک خودش خوب است نه برای قاطبه مردم.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
عالی بود
دمت گرم خانوم فدایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
متن عالی بود ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مرحبا.
همه آدمها یک دیکتاتور درون دارند، فقط بعضی توانسته اند افسارش را در دست بگیرند و مهارش کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
چه بد که رفتار و گفتار اشتباه آدم ورد زبانها شود. مثل ژن خوب و مثل خیلی عبارات دیگر که ضرب المثل شده.
ناشناس
United States of America
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ربط گودرز به شقایق چی بود؟
اون اومده تو سیمای رسمی که از پول ملت اداره میشه میگه حق تنفس تو هوای وطن مال کسی هست که مثل من فکر میکنه
بعد تو که دنبال ماله کشی هستی برو دوباره فیلم مثلا عذرخواهی رو نگاه کن زورش اومده مثل آدم عذرخواهی کنه هوا و زمینو به هم جفت کرده یک مشت کلمه بی ربط کنار هم چیده آخرش هم گفته برداشت مردم اشتباهه
ناشناس
Germany
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
به نظرم اشتباه متوجه شدید... نویسنده اصلا قصد نداره کار خانوم ابوطالبی رو توجیه کنه بلکه خیلی ظریف سعی کرده به این موضوع بپردازه که باید این عدم تحمل صدای مخالف در درونمون تقویت کنیم ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
متن بسیار زیبا
پژمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مسئله شما با خانم ابوطالبي متفاوت است.موضع وي و همفكرانش از سهل انگاري و بي توجهي بسيار فراتر است....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
کشور به واسطه چاپلوسی زینب ابوطالبیها به این روز افتاده ومردم از فقر وفلاکت هم اقتصادی وهم جهل وخرافات داره از بین میره و....
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
یک لقمه میل می کنند و هزار لقمه حیف! بدبختی اینجاست
شیما
Finland
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
لایک داری. هم از بعد سیاسی/اجتماعی و هم فردی درست گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
واقعا که خوب بلدید از چیزی که به آن شکل نبوده آسمان وریسمان به هم ببافید.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
قشنگ بود ولی قیاس مع الفارق بود شما در یک ساختمان ودرمیان دوستانتان چنین رفتار کردید نه صدا و سیما با 83 میلیون نفر مخاطب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
چرا متوجه نمی شوید؟ نگفته که قیاس کنه موضوع را فقط قصدش این بوده که اکثرمان در درونمان یک دیکتاتور داریم والسلام
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
سلام

قشنگ بود.
باید بتونیم با تسامح و مدارا با هم ، کمی از تلخی زندگی کم کنیم.
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
سلام

قشنگ بود.
باید بتونیم با تسامح و مدارا با هم ، کمی از تلخی زندگی کم کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خیلی زیبا
محبوب
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خانم فدایی شما و امثال شما که که خواهان بخشودگی خانم ابوطالبی هستید مردم قدرتی و تریبونی ندارند که امثال این خانم و ان اقایان رزا ببخشند در اینجا مسله دعوای دو نفر نیست این خلنم به شعور اکثریت مردم توهین کرده است خانم ابوطالبی با زندگی شاهانه که دارد با ان سن و سال و کاملا مشخص است با رانت به این مقام و زندگی رسیده است حق دارد خودش را محق بداند چون زحمت نکشیده و معنی گرسنگی و بیکاری را نمی داند و کاملا از حمایت جناح تندرو بر خوردار است اگر قرار بر بخشودگی باشد یاید مافوق ایشان عذر خواهی کند
ناشناس
Germany
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
تورو خدا یه ذره با دقت بخونین... خانم فدایی کی گفته خانوم ابوطالبی رو ببخشید....تیتر اینه
"من را و زینب ابوطالبی درون من را ببخشید "
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ابن خانم مجری متظورشون مسولبن بی تدبیربوده
نه ملت شریف ایران لطفا تمام برنامه رودان کنید ببینید بعدقضاوت کنید
آرام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
احسنت، دقیقا همینطور است، این حس متاسفانه در بسیاری از ما ایرانیان هست و نمی بینیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ماجرای تعریف شده در مورد داد کشیدن سر همسایه و همسایه معترض، خیلی شبیه داستان کوتاه مادام گرگه گلی ترقی است! اما به هر جهت؛ سالهاست در مقابل پرخاشگری صاحبان تلویزیون فقط محترمانه آنها را به گفتگو دعوت می کنیم اما آنها همچنان ادامه می دهند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
همسایه بالایی من که مستاجری و من مالک گفته ای برو جای دیگر. این مطلب را بخوان
ایرانی غمگین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
چقدر این متن قشتگ بود. چقدر دلم برای اینگونه بودن ما آدما تنگ شده، خیلی وقت است که هموطنان مان اینگونه، نه فکر می کنند و نه رفتار!!!
ایکاش کمی بخودمان بیاییم. فقط کمی
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
متن خوب وقابل تاملی برای هممون است
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
واقعا لندکروز داری؟ پولش را از کجا آوردی خواهر بسیجی؟
s
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
از زندگیه سلحشورانش
سینا
United Arab Emirates
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
کینه خوب نیست گلم قرارنیست کسی که ازروی کینه چیزی نوشته باشه بعد شما ادامه اش بدی واقعا مطمعا لندکروزداره واین خانم بسیجی هست؟ یک روزی جواب این قضاوتهای ناعادلانه رومیدی ولی اونروز دیرشده
ازقضاوت خدابترسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
فوق العاده بوددددددددد
صمیمی فرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
با هنر مندی که شما این مطالب را نوشته اید!! قابل مقایسه با آن متن، به قول خودتان عصا قورت داده (برای مدیر ساختمان ) نبود!!! با این تفاوت که شما سعی کردید خودتان را زینب ابوطالبی قلمداد کنید ولی در حقیقت (با هنرمندی تمام ) نعل وارونه می زنید، خانم زینب ابوطالبی همان خانم همسایه معترض بود نه شما .... (فراروی عزیز لطفا حق شهروندی را رعایت کن و سانسور نکن)
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
جالب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
نیست اخه.
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
سلام
کاملا موافقم ما به جای کمک به این جور انسانها فقط تخلیه خشم می کنیم و نا امنی و خود شیفتگی آدم ها رو بیشتر می کنیم طرز برخورد با این تفکر و انسانها فقط کمک کردن به آنها جهت شناخت خودشون هست.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دوست عزیز بعید می دانم با این قبیل تفکرات دمخور شده باشی! این فردی که ذکرش شده از قبل این افکار به نان و نوایی رسیده است . لیکن اکثر افراد دور و بر من نیز چنین تفکری دارند و بدبختانه اینجاست که در فقر و بیچاره گی که همین تفکر از بالا برایشان رقم زده دست و پا می زنند اما دقیقا حرفهای همان زیرکترها را طوطی وار تکرار می کنند. هیهات از این جهل و تعصب!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
یعنی الان "زینب ابوطالب" را به عنوان یک صفت منفی انسانی معرفی کرده اند. مثلا مثل بداخلاقی، عصبی بودن، زودرنج بودن، خودخواهی. یعنی از این به بعد باید به جای خودخواهی بگوییم طرف خیلی زینب ابوطالبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
با این حرفها و نوشته، حرف و فکر خطرناک ایشون رو نمیتونی توجیه کنی!
123
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مطلب ساده اما عالي در مذمت "حق مطلق انگاري" كه مبتلا به همه ماست.
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
سلام سزکار خانم فدایی متن زیرکانهای نگاشته اید اما قیاستان مع الفارق است و در اصل معکوس است در درون شما یک زینب ابو طالبی نبوده چون خطای شما به شهادت خودتان مقدم بوده بر خطای ایشان پس در درون زینب ابوطالبی یک خانم فدایی به جنبش در آمده با این تفاوت که او شهامت پوزش خواهی داشته ولی شما را نمیدانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
پوزش حق به جانب تحت فشار! شهامت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اصلا فهمیدی چی گفتی؟؟؟ خودت هم نفهمیدی.
asgharagha
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اولا، آفرین...چقدر متین، چقدر صمیمانه، چقدر دلسوزانه...ما واقعا به چنین قلم های خوب، مودب، با وقار و آکنده از واقع بینی و مسئولیت اجتماعی نیاز داریم...ولی ذکر یک نکته را ضروری میبینم: یکی از روش های اساسی ایجاد حس احترام ، فراهم آوردن تریبون برای بیان نظرات و ابراز همدلی، نقد و بررسی منصفانه است که متاسفانه سالیانی است که از مردم ما دریغ شده...
خروس بی محل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
موضوع اینست که خودمان را در مقام قضاوت قرار ندهیم. من متن پیام فرزند سردار سلیمانی را در جایی مطالعه می کردم که خطاب به جوانی که عکس پدرش را پاره کرده بود نوشته است. ادبیات آن متن با ادبیات آن خانم مجری زمین تا آسمان متفاوت است. فرهنگ دینی با زندگی سلحشورانه فرق میکند. زندگی سلحشورانه یک سر ملیتاریستی دارد. از نگاه دین و معیار علوی قرار نیست همیشه سلحشور بود. قرار است و باید مومنانه و عزتمندانه زندگی کرد. نگارنده محترم این متن در پی آنست که فرهنگی مدارا را ترویج کند و بسیار خوب است ولی نگاه حاکم بر صدا وسیما صفر و صدی شده است. آیا در برنامه های آن توقع مخاطب لحاظ می شود. هر که نمی خواهد به ماهواره مراجعه کند. هر که برنامه کانالیزه شده نمی خواهد بفرماید صدای آمریکا. این روش که خیلی به ساختار ذهنی و عملی اسلام نزدیک نیست.
صبوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
هر سرزمینی، میهن همه ی باشندگان آنست و هیچ جرمی هم نمی تواند تابعیتشان و حضورشان را نفی کند تا برسد به تفاوت در نگرش و سلیقه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
در سرزمین مقدس من اما جایی برای مسئولین دزد و رفاه طلب و دو تابعیتی های خائن نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
رفتار شما با همسایه فرق دارد با اعتقادات آسمانی یک فردبا پشتوانه منطقی و فلسفی محکم.
قیاس مع الفارق می فرمایید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اعتقادات هر شخصی برای خودشه،اعتقاد داشتن یا نداشتن کسی اون رو صاحب مملکت نمیکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خیلی تند میری داداش. اعتقاد آسمانی!!!!!! طنز نگو! این همه تبعیض و دزدی و بیکاری و تجرد و زنا و ربا و بازم بگم؟ اینا اعتقادات آسمانی است که داری درموردش حرف میزنی؟ نکنه تو هم جزء خارج نشینان ایرانی تبارهستید که تو بهشت غربتون دارید برای ما بیچاره ها ازدور لنگش میکنی؟؟!!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
هرکسی اجازه داره اعتقادات خودشو داشته باشه ولی باید بدونید که این سرزمین متعلق به همه ایرانیان است با هر اعتقادی
اینکه هر کی شبیه من فکر نمیکنه باید از ایران برود اعتقاد تفکیری هاست داعشی ها هم همین طور فکر می کنند که هر کی شبیه من فکر نمی کنه باید بمیرد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آن اعتقادات آسمانی با پشتوانه منطقی و فلسفی که حالا تریلی هم نمی تونه بکشش ، برای همین رفتارهای کوچک جزئی نازل شده گرامی. هم نوعتونو دوست بدارید!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
یعنی هرکه اعتقادش بیشتر باشه مملکت مال اونه
اگر اینجوری بود که باید مملکت رو میدادیم به داعش و میرفتیم
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
قیاس مع الفارق یعنی چه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
منظور من تمثیلی بود که این نویسنده بزرگوار به کار برد. وگرنه ایران برای همه کسانی است که شناسنامه ایرانی دارند. بی حرف.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آنکه در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که نزد باریتعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بسیار زیبا و دلپذیر و منطقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
این زینب خانم مجری را بیش از گنده نکنید تا همینجا کافیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
زینب مجری را گنده نمی کنیم بلکه طرف صحبتها صدا و سیما و تریبون اوست
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ما سه برادر هستیم یا شاید باید بگویم بودیم رضا هنوز 16 سالش تمام نشده به مادرم گفت غیرتش اجازه نمی دهد خواهرنش به دست عراقیها بفتند رفت و جسدش را حتی نتوانستیم غسل دهیم بی مروتها 11 پسربچه را که جلوی لشکر عراق ایستاده بودند را با گلوله ار پی چی زده بودند بعد از او عمویم به خونخواهی رضا رفت در عملیات خبیر او هم رفت بعد از برادرم دیگرم پدرم و دامادان رفتند تا سرزمینم بی سرباز نباشد هر سه برگشتند اما نه سلامت شیمیای لا مصب که امان نمی دهد سال 75 دامادمان را برد سال 82 پدر را .من ماندم و برادرم . اینها راگفتم که بگویم من بعنوان وارث این همه خونه ریحته شده هیچ منتی بر سر مردمانم ندارم چون برای این سرزمین خون عزیزان من ریخته شد دلیلی بر مالکیت من بر این سرزمین نیست انها رفتند که خواهران و مادران و برادرانشان در رفا و سلامت باشند لازم باشد من هم می روم فدای سر وطنم و مردم وطنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ارزش و اعتبار انسان به شرافت و جوانمردیش است درود به شرفت و امیدوارم تو و خانواده گرامی همیشه شاد و سالم و سلامت باشید خداوند پدر، برادر، عمو و داماد شهیدت را قرین رحمت بی پایان خود گرداند علیرضا جان خانواده تو بیش از سهم خود در دفاع از این مملکت از جان مایه گذاشته است از این پس این وظیفه بر عهده ماست که دفاع از مادر و خواهر تو که مادر و خواهر ماست را بر عهده گیریم، خداوند طول عمر با عزت و خیر و برکت همراه با سلامتی به تو و خانواده معظمت عطا فرماید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
علیرضا به شهدای خانواده ات و به تو افتخار میکنیم هرچی داریم از شهدا داریم شهدای خانواده ات در تاریخ این مملکت جاودانه شدن همانطور که آریو برزن جاودانه شد و همانطور که جهان آرا و کاظمی و سلیمانی و... جاودانه شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
من چند هکتار باغ و زمین دارم برادرم و خواهرهام چند تیکه(مجموعا یک هکتار) از سهم خود بغل ملک من به 10,15 نفر فروخته اند الآن یارو از اونور دنیا اومده وسط ملک پدری و اجدادی من هر روز به انحا مختلف برای من مزاحمت ایجاد میکنه اینی که میگم واقعیت محضه
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مثال باید اینطور باشد. که همسایه شما حیاط را اشغال کرده و از آنجایی که با مدیر ساختمان روابط خوبی دارد، دو نفری تصمیم گرفته اند به جای تعمیر موتورخانه و آسانسور، پول شارژ همه ساکنین را صرف ساخت یک لانه سگ برای سگ ایشان و نیز یک استخر برای بچه اش کنند.
آنها همچنین قوانین عجیب و غریبی هم وضع کرده اند. از آنجایی که این همسایه وسواس دارد باید کل اعضای ساختمان کفششان داخل کوچه دربیاورند و نباید دیرتر از 9 شب شام بخورند. و...
این مثال بهتر و گویا تری است
ناشناس
Austria
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
فوق العاده. مرسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ترکوندی حاجی
بانام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اصلا نظر او که هیچ، از اون گنده تر هم برای مردم ایران اهمیتی ندارد اون کسی نیست که بخواهد بگوید بروید یا بمانید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دقیقا . مشکل اینه یه زمانی شخص اول مملکت میگه پاسپورت بگیرید. یه زمانی هم فردی که اگه پارتی نداشت معلوم نبود چکاره می بود میگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ولی برای رسانه های زرد خوب سوژه ای شده که با وجود عذرخواهی ول کنش نیستن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
واقعا" مطلب جالب ونغزی بود.آفرین به این نویسنده!!!
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
همه ایرانیها یک زینب ابوطالبی هستند برای همین است که گفتن این جور حرفها از طرف یک گروه کاملا اقلیت خطرناک است چرا که آن اکثریتی که عینا مانند زینب ابوطالبی فکر می کنند و تنها ایدئولوژیشان با ایشان متفاوت و بلکه متضاد است بزودی پدرش را در خواهند آورد .
ای کشته که را کشتی تا کشته شدی زار
تا باز کجا کشته شود آن که تو را کشت .
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بزرگوار شما همه مردم ایران را بررسی ذهنی فرموده اید؟ ندانستم که ابوطالبی اکثریت است یا اقلیت؟ اگر اقلیت است چطور می کشد و اگر اکثریت چطور زنده گذاشته است؟
شعر ناصر خسرو در مورد اکثریت قاتل بود یا اقلیت گاهی مقتول و گاهی قاتل؟
لطف کن یکبار دیگر مطالب ارسالی را بخوان و دوباره توضیحی بفرما که ببینم باید برای دفاع از خودم قمه تهیه و یا برای حمله به دیگران همان قمه را تهیه کنم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
چقدررررچرت نوشتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
جان مادرت جنگ راه ننداز
سالها پیش آقای ده نمکی گفت که ما چندهزاریم اما منسجم ومعترضان صدها هزار اما منفرق
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
درود بر شما. با وجود شعر " آیینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطا است" با نظر شما کاملا موافقم که باید تصمیم به نگریستن در آیینه و باور آن را در خود پرورش دهیم
ناشناس
Sweden
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
صحبت ابوطالبی ایدیولوژیک بود ، موضوع شما انسانی
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مگه ایدئولوژی ها برای زندگی انسانها نیست؟ کسی حق داره به بهانه های ایدئولوژیکی واسه بقیه مردم تکلیف تعیین کنه؟؟؟؟ ایران مال همه ایرانیهاست . با ایدئولوژی ها و عقاید مختلف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
سر ناکسانرا برافراشتن وزآنان انتظار بهین داشتن
سر خویش گم کردن است به آستین مار پروردن است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اینقدر این صحبت خانم ابوطالبی رو سوژه نکنین بنده خدا عذرخواهی هم کرده همون حرف رو خانم میترا حجار تو دورهمی مدیری هم گفته بود ولی هیچ صدایی از کسی در نیومد و خوراک رسانه ها نشد چون اون خانم سلبریتیه و هر چی بگه درسته؟ یا چون خانم ابوطالبی چادری و فرزند شهید هر چی بگه غلطه عذرخواهی اش هم قبول نیست؟ بالای بیست میلیون نفر تز همین مردم اومدن برای تشییع و مراسمات سردار سلیمانی ولی ضد تا دویست نفر اومدن فحش بهش دادن یا عکسش رو پاره کردن. حالا کدوم دسته راست میگن یا حق دارن؟!! و کدومشون اگه دوست ندارن میتونن برن؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
با احترام به شما شعر درست اینه:
سر ناکسان را برافراشتن
وز ایشان امید بهی داشتن
سر رشته خویش گم کردن است
به جیب اندرون مار پروردن است
انسان هوشیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
حالا با این حرفها می خواهی اون رو خراب کنی، تو دادگاه متهم رو هم میارند میگن از خودت دفاع کن شما چطور تونستید به این راحتی قضاوتش کنی؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اره دزست ولی زینب جون،،، از بیت المال پول نمیگیزه ک علیه مردم حرف بزنه،،،، حرومش پولش
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خانم فدایی اینکه در این ماجرا دیده فرو برده اید به گریبان خویش جای تحسین داره منتهی:
1- خانه و منزل وطن کوچک نیست که شما قیاس کردید.وطن فراتر از اینهاست وطن یعنی پدر مادر نیاکان
2-این خانم; نماینده یه طرز فکر و ایدئولوژی هستند که البته برخلاف اکثر همفکرانشون شجاعت بیان این مساله رو بصورت رسمی داشتند. شما به همسایه گفتی یا با من کنار بیا یا برو با مدیریت ساختمان صحبت کن ایشون هم اگه پیگیری میکرده و با شما جدی تر برخورد میکرده یا با پیگیری پیش مدیر یا با رایزنی با سایر همسایگان و حتی شکایت قضایی میتونسته احتمالا حقشو بگیره. ولی ایدئولوژی این خانم میگه یا باید شبیه من باشی و یا اینکه نباشی و چون این فکر مسلطه هیچ حق اعتراضی نیست و جایی برای دادخواهی در این مورد وجود نداره.
3-شما متنبه شدی و رفتارت رو اصلاح کردی ولی کسی که بر مبنای ایدئولوژی حکم میده و رفتار میکنه به سختی از نظرش برمیگرده.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اقا مرتضی احسنت
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خانم فدایی اینکه در این ماجرا دیده فرو برده اید به گریبان خویش جای تحسین داره منتهی:
1- خانه و منزل وطن کوچک نیست که شما قیاس کردید.وطن فراتر از اینهاست وطن یعنی پدر مادر نیاکان
2-این خانم; نماینده یه طرز فکر و ایدئولوژی هستند که البته برخلاف اکثر همفکرانشون شجاعت بیان این مساله رو بصورت رسمی داشتند. شما به همسایه گفتی یا با من کنار بیا یا برو با مدیریت ساختمان صحبت کن ایشون هم اگه پیگیری میکرده و با شما جدی تر برخورد میکرده یا با پیگیری پیش مدیر یا با رایزنی با سایر همسایگان و حتی شکایت قضایی میتونسته احتمالا حقشو بگیره. ولی ایدئولوژی این خانم میگه یا باید شبیه من باشی و یا اینکه نباشی و چون این فکر مسلطه هیچ حق اعتراضی نیست و جایی برای دادخواهی در این مورد وجود نداره.
3-شما متنبه شدی و رفتارت رو اصلاح کردی ولی کسی که بر مبنای ایدئولوژی حکم میده و رفتار میکنه به سختی از نظرش برمیگرده.
شهر وند
Finland
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
با عرض سلام، ادب و احترام خدمت استاد محترم، خانم زهرا فدایی؛
از وقتی سایت خبر - تحلیلی فرا رو را کشف کردم، تقریبا هر روز تا شب، چند نوبت جهت مطالعه ی سر تیتر و تیترها و اخبار مهم ملی و بین المللی، بازدید می کنم، واقعا از کیفیت محتوا رضایت و اعتماد دارم و این را نیز می دانم که اغلب شخصیت های مهم کشور، از مجموعه ی حکومت و اهالی عرصه های مختلف علوم، ضمن بازدید از اخبار در این سایت، هم چنین از تولیدات محتوایی نیز، به منظور تایید یا تکذیب تولیدات محتوایی رسانه های ائتلاف رقیب، استناد می کنند.
وقتی یاداشتی از مدیر مسئول، سر دبیر و عوامل تحریریه ی این سایت، منتشر می شود، لذت مطالعه ی آن به مراتب بیش تر می شود.
در خصوص موضوع این یادداشت، اگر قانون اساسی و قوانین مدنی - حقوقی کشور را با دقت بخوانیم و مطالب مربوط به حقوق عمومی، حقوق خصوصی و مهم تر از همه حقوق شهر وندی هر شهر وند با ملیت و تابعیت جمهموری اسلامی ایران را بررسی کنیم، در عین حال کنش ها و واکنش های اجتماعی، سیاسی و سیاسی - اجتماعی عینی را در طول مدت حیات این نظام لیست کنیم، واقعا چیزی جز نقص، نقض و ظلم، در انواع و اقسام موجود، وجود ندارد که باید در وسعت این شکاف بسیار بزرگ، عمیق و نا معلوم، تامل کرد!
بدترین نمونه ی مشخص آن در سازمان قانون و هم چنین بازوهای اطلاعاتی، امنیتی، نظارتی، بازرسی، انتظامی، قضایی و عملیاتی آن بود و هست یعنی هم چنان همان روش های سنتی، نا کار آمد و سرعت گیر ساز، در حال تکرار است. با این وجود که انسان امروز، بر خلاف انسان ما قبل عصر خود، به دور از آزار، اذیت و مزاحمت، در جستجوی خلوتی برای احساس امنیت، آسایش و آرامش و شاید هم سلامتی، شادابی و خوش بختی و تکامل، تخالص و تعالی است.
وقتی مفاهیم ارزشی، در خدمت سایر عوامل قدرت و ابزارهای ضد ارزش قرار گرفتند و می گیرند، پس حتی از شعار گرایی مبتنی بر عوام قریبی هم عبور کردیم و به گام آخر یعنی ظهور و بروز علنی استبداد مبتنی بر افراط گرایی رسیدیم، دیگر بویی به مراتب شدید تر و خطرناک تر از بوی گوگرد در جاهایی از شهر تهران به مشام می رسد و آن بوی فساد قدرت است که اثر آن، ایجاد، تشدید و سرایت عمومی بیماری جزم اندیشی امثال مثل خانم زینب ابوطالبی هست!!!
به امید ظهور و بروز سحر که خیلی نزدیک است...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
تازه اومدی اینترنت؟ فرارو؟ اخبار بین‌الملل؟ :)))
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دوستان کاش بجای اینکه این قدر احساسی در مورد یه کلیپ ۳۰ ثانیه ای نظرات تند انتقادی بدید به عمق این مطلب توجه می‌کردید. سالهاست دنبال احیای امر به معروف و نهی از منکر هستیم تا به قول مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر بتونیم به مسیولین انتقادهای صریح داشته باشیم. ولی هر بار مسئله حجاب خانم ها رو طوری میکشند وسط که خیلی از مردم موضع دفاعی بگیرند و در عوض بسیاری از مسئواین در امان بمانند.
حالا هم که یه نفر به مسئولین ۲ تابعیتی میگه سلحشورانه برای کشورتون کار کنید باز هم بعضیا طوری موضع دفاعی میگیرند که نشه این خواسته رو به سرانجام رسوند.
.
ف
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
بسیار به جا و پر مغز بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
یادمه میترا حجار تو برنامه مهران مدیری گف هرکی دوس نداره جم کنه بره چرا اونو هیچ کس تحلیل نکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خلاصه مطلب و توجیه: حرفهای این خانم ایرادی ندارد چون همه ما مثل ایشان هستیم
ناشناس
Canada
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خدا نکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اینجا وطن ماست
نه تنها ترکش نمیکنیم بلکه باید عقاید ما و هویت ما هم در سیاست لحاظ بشن