bato-adv
پس‌لرزه های قتل طلبه همدانی ادامه دارد

مهناز افشار، طلبه همدانی و بهروز حاجیلو؛ مقصر کیست؟

پس از اعتراض‌های شدید به افشار و درخواست برای محاکمه او دادستانی اعلام کرد که برای این بازیگر سینما پرونده تشکیل شده است. جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل‌کشور، روز دوشنبه درپاسخ به خبرنگاران، درباره پیگرد قضایی مهناز افشار گفت: "اقدامات لازم در این‌باره در دستگاه قضایی در حال انجام است. هر کسی هر اقدامی انجام می‌دهد باید پاسخگوی اعمال و رفتارش باشد. "

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
فرارو- مهناز افشار به خاطر انتشار یک توئیت به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و پرونده قضایی برای او تشکیل شده است. افشار همچنین ممنوع‌الخروج شده و باید درباره اظهار نظر‌های اخیرش در فضای مجازی پاسخگو باشد. در روز‌های اخیر موج رسانه‌ای علیه این بازیگر سینما به راه افتاده است. اما ماجرا چیست؟
آیا مهناز افشار مقصر است؟
به گزارش فرارو، ماجرا از آنجا آغاز شد که یک حسابی جعلی با تصویر دروغین یک روحانی مازندرانی پیامی منتشر کرد که حساسیت فراوانی برانگیخت. این پیام پس از حضور نیرو‌های حشد شعبی برای کمک به مردم در مناطق سیل زده منتشر شده بود. محتوای پیام این بود که از زنان و دختران مجرد درخواست می‌کرد که به "صیغه برادران حشد شعبی" درآیند. انتشار این توئیت از یک حساب جعلی بازتاب گسترده‌ای داشت.

مهناز افشار نیز درگیر جو فضای مجازی شد و در مطلبی این تویئت را "حقارت آمیز" خواند و از کسانیکه در مقابل آن سکوت کرده اند انتقاد کرد.

البته افشار پیشتر نیز از حضور نیرو‌های حشد شعبی در ایران انتقاد کرده بود که واکنش‌های تندی در پی داشت، اما توئیت تازه او حساسیت‌ها را افزایش داد.

اتفاقی که باعث شد مهناز افشار و توئیت جنجالی اش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، قتل روحانی همدانی بود. این قتل که توسط یکی از شاخ‌ها و اراذل فضای مجازی رخ داد، باعث شد بحث "روحانی ستیزی" و مقابله با این قشر داغ شود.

در فضای مجازی دو دسته تشکیل شده اند عده‌ای به حمایت از بهروز حاجیلو قاتل روحانی همدانی پرداختند و در این راستا شایعات فراوانی منتشر کردند. این عده مدعی شدند که مصطفی قاسمی، روحانی همدانی همان فردی است که در توئیتر خواستار "صیغه شدن زنان ایرانی توسط مردان حشد شعبی" شده است. این یک دروغی آشکار بود، اما تاثیر خود را گذاشت. بسیاری به این یقین رسیدند که انگیزه قتل طلبه همدانی همین بوده است. در حالیکه این موضوع صحت نداشت و مصطفی قاسمی هیچ ارتباطی با آن توئیت نداشت و حتی ظاهرا در هیچ شبکه اجتماعی حضور نداشته است.

پس از ایجاد این فضا که قاتل طلبه همدانی انگیزه‌ای اجتماعی داشته است، موج دومی نیز ایجاد شد. این بار اصولگرایان و طیف ارزشی از فعالیت‌های موجود در فضای مجازی انتقاد کردند و از یکسو خواستار محدود سازی شبکه‌های اجتماعی شدند و از سوی دیگر خواستار برخورد با سلبریتی‌هایی همچون مهناز افشار شدند. مطالب زیادی در این باره در فضای مجازی منتشر شده است و هشتگ "مهناز افشار باید محاکمه شود" فعال گردید.

رسانه‌ها نیز به این فضا دامن زدند و سعی کردند قتل صورت گرفته را در راستای ضدیت قاتل با روحانیت، حشد شعبی و... تفسیر کنند.

امروز روزنامه کیهان در این باره گزارشی مفصل منتشر کرده است. کیهان نوشت: «در موضوع شهادت مظلومانه طلبه همدانی، رد پای یک شبکه خزنده و تکرار خط رسانه‌ای تابستان ۹۷ دوباره دیده می‌شود. شبکه‌ای که «مأمور» شده تا در اوج درگیری ایران و آمریکا، ماجرا را «جناحی» کنند و با کمرنگ کردن «سیاست مقاومت و استکبارستیزی» و تعریف خشونت از آن، پروسه «انفعال» را در فاز جدیدی قرار دهند.»

این روزنامه مخالفان حضور حشد شعبی در کشور را زمینه ساز این قتل معرفی کرد. از نمایندگان اصلاح طلبی همچون علیرضا رحیمی گرفته تا بازیگر سینما مهناز افشار.

کیهان با بیان اینکه توئیت "جهاد نکاح" جعلی و ساختگی بوده است، نوشت: «بعد از پا گرفتن این شایعه، بر دامنه انتقادات از حشد‌الشعبی در فضای مجازی افزوده شد. مهناز افشار، هنرپیشه معلوم‌الحال هم که پیش از این حواشی زیادی را در فضای مجازی ایجاد کرده بود (به ویژه در بحث ازدواج کودکان یا تبلیغ داروی غیرمجاز) یکی از سلبریتی‌هایی بود که به دروغ و شایعه جریان وابسته به ضدانقلاب دامن زد و با بازنشر کردن صفحات مربوط، به عقده‌گشایی و تحریک احساسات عمومی پرداخت.»

دیگر رسانه‌های اصولگرا نیز همین خط را در پیش گرفتند خبرگزاری فارس اظهار نظر افشار را ناشی از "جهل" و "عدم تعهد" او دانست.

بیشتر بخوانید:

آیا مهناز افشار مقصر است؟
توئیت جنجالی افشار که پس از مدتی پاک شد

ممنوع الخروجی افشار
پس از اعتراض‌های شدید به افشار و درخواست برای محاکمه او دادستانی اعلام کرد که برای این بازیگر سینما پرونده تشکیل شده است. جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل‌کشور، روز دوشنبه درپاسخ به خبرنگاران، درباره پیگرد قضایی مهناز افشار گفت: "اقدامات لازم در این‌باره در دستگاه قضایی در حال انجام است. هر کسی هر اقدامی انجام می‌دهد باید پاسخگوی اعمال و رفتارش باشد. "

او در واکنش به پرسش یک خبرنگار که توییت مهناز افشار را زمینه‌ساز قتل روحانی همدانی دانست، پاسخ داد: «در مسائل قضایی نمی‌توان بر مبنای موجی که راه افتاده اقدام کرد. تمام این موارد باید بررسی کارشناسی دقیق شود و اگر بنابر برخورد قضایی باشد، روند اطلاع‌رسانی خاص خود را دارد.»

امروز نیز خبر رسید که افشار ممنوع الخروج شده است. او قرار بود که به زودی در ورک‌شاپی در آلمان شرکت کند. اما غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به اینکه آیا پروند قضایی برای مهناز افشار تشکیل و حکم ممنوع الخروج وی صادر شده، گفت: "اگر تصمیم قضایی در این مورد اتخاذ شود، حتما اعلام می‌کنیم. " او در واقع نه خبر را رد کرد و نه تائید.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه نیز به ماجرای مهناز افشار واکنش نشان داد. او در حاشیه تودیع و معارفه رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: «چنانچه مسائلی که جنبه تهمت یا شایعه پراکنی داشته باشد اگر جنبه خصوصی داشته باشد شاکی خصوصی می‌تواند مدعی شود و در غیر این صورت حتما مدعی العموم باید ورود کند و اجازه ندهد فضای سالم و امن کشور با حرف‌های بعضا بی پایه که گا‌ها جنبه تهمت و افترا دارد و هم گا‌ها به عنوان دستمایه‌ای برای جریان‌های ضد انقلاب و خارج استفاده می‌شود آسیب ببیند.»

آیا مهناز افشار مقصر است؟طلبه ای که از عکس او سوء استفاده شده بود
شکایت طلبه مازندرانی
پرونده مهناز افشار ظاهرا یک شاکی خصوصی هم دارد. او کسی نیست جز سیدغفار دریاباری طلبه‌ای مازندرانی که اکانتی تقلبی در توییتر با استفاده از عکسش فعالیت می کرد و با انتشار توییتی درباره حشدالشعبی خبرساز شد.

او هم توئیت افشار را مرتبط با قتل روحانی همدانی می‌داند. دریاباری گفت: «من با کسی که با استفاده از تصویر من سوءاستفاده می‌کند حرفی ندارم، او یک فرد معاند و بی‌معرفت است، اما حرف حساب من با سلبریتی‌هایی است که مطالب را بدون تحقیق منتشر می‌کنند و منجر به یتیم شدن فرزندان این روحانی همدانی شدند.»

او تاکید کرد: «سخت در حال پیگیری هستم تا با افرادی که از این فضا سوءاستفاده کردند برخورد شود، حتی به همین منظور وکیل اختصاصی گرفتم و از این افراد هم شکایت کرده‌ام.»
آیا مهناز افشار مقصر است؟
آیا مهناز افشار مقصر است؟
مهناز افشار در یک سال اخیر فعالیت گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است. فعالیتی که او را به جنجالی‌ترین هنرمند در این فضا تبدیل کرده است. فعالیت‌های او هر چند وقت یک بار بحث برانگیز می‌شود. چندی پیش نیز تبلیغ او برای یک داروی اعتیاد با اعتراض‌های فراوان و هشدار جدی وزارت بهداشت و قوه قضائیه روبه رو شد. اما او دست بردار نبود و هر روز با اظهارات بحث برانگیزاش حاشیه ساز می‌شد. این اقدام او حتی صدای همکارانش همچون بهروز افخمی را هم درآورد.

جدای از هیاهو‌های موجود آیا افشار در قتل طلبه همدانی مقصر بوده است؟ برای پاسخ به این سوال باید به چند سوال دیگر پاسخ داد. اول اینکه آیا می‌توان میان آن توئیت و قاتل ارتباطی پیدا کرد و مدعی شد آن توئیت قاتل را تحریک کرده است؛ و مهمتر از این انگیزه قاتل چه بوده است؟

کسانی که افشار را متهم می‌کنند انگیزه قاتل را دشمنی با روحانیت و حشد شعبی می‌دانند، اما این چقدر اعتبار دارد. تا این لحظه نه پلیس همدان و نه دستگاه قضایی هیچ توضیحی درباره انگیزه قاتل نداده است. ظاهرا بررسی‌ها در این باره هنوز ادامه دارد.

اما روز گذشته دادستان همدان اطلاعات مهمی را ارائه کرد. دادستان همدان با بیان این‌که هنوز درباره انگیزه قتل نمی‌توانیم اظهارنظر قطعی کنیم تا تحقیقات کامل شود، گفت: «انتصاب قاتل و همدستانش به گروه‌های خارج از کشور محلی از اعراب ندارد.»

کامران حمزه با بیان این‌که پس از دستگیری برخی از همدستان قاتل روحانی همدانی هنوز اعترافی انجام نشده است، اظهار کرد: «افرادی که دستگیر شدند، به‌طور مستقیم در قتل دست نداشتند و تحقیقات ادامه دارد.»

او با اشاره به این‌که خوشبختانه قاتل به درک واصل شد، افزود: «تحقیقات بر سر نفر دوم ادامه دارد تا به انگیزه‌های قتل پی ببریم.» دادستان همدان با بیان این‌که یکی از مظنون‌ها برادر قاتل است، تصریح کرد: «هنوز درباره انگیزه قتل نمی‌توانیم اظهارنظر قطعی کنیم تا تحقیقات کامل شود.»

اوبا اشاره به این‌که انتصاب این افراد به گروه‌های خارج از کشور محلی از اعراب ندارد، ادامه داد: «این افراد در فضای مجازی خود را بزرگ می‌کنند که باید مدیریت صحیح بر این فضا اعمال شود.»

از نکات دیگر این است که نشانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند بیانگر این باشد که قتل با انگیزه شخصی انجام شده است. از جمله اینکه بنا به روایت شاهدان عینی قاتل پیش از شلیک به طلبه همدانی نام او را پرسیده است. از طرف دیگر قاتل و مقتول در یک محل زندگی می‌کردند که این مسئله نیز می‌تواند وجود انگیزه‌هایی غیر از انگیزه سیاسی را تقویت کند.
 
به این ترتیب به نظر می رسد باید در قضاوت درباره واقعه غم انگیز قتل روحانی همدانی فعلا خودداری کرد. باید منتظر ماند و دید تحقیقات پلیس درباره جزییات آن به کجا می رسد. روشن شدن انگیزه قاتل راه را برای قضاوت باز می نماید.
bato-adv
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
با سلام
حالا شد بیا تا پشت پرده بازی این خانم مشخص بشه چیست .مرگ بر خائن به اسلام و ایران .اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بی عقلی مردم و تشخیص ندادن دوست از دشمن عامل این وضعیته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
معلومه مقصر ضاربه. آدم درست که جوگیر نمیشه آدم بکشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
در اینکه خانم افشار خطا کار است شکی نیست حداقل اینکه توئیت جعلی بوده و خانم بازیگر اونو ابلهانه یا آگاهانه انتشار داده و باعث ایجاد فتنه شده و الفتنه اشد من القتل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
سايت فرارو
آخه اين خانم کي است که حرفش مهم باشه آدمي که هنوز از انسانيت چيزي نمي دانه ( حضور نيروهاي حشدالشعبي) عددي نيست که ذهن خواننده را مشغول آن مي کنيد
البته شايد اين هم ..............
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
ولی این وسط از معرکه راه انداختن این مثلاً خانم نمی‌توان گذشت.
ش ع و ر هم برای آدم خوبه که برای بعضی توی این مملکت جزو نداشته‌ها است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
با اینکه می دونم اختلافات عمیقی با طرز تفکرتدارم ولیدر مورد این خانم موافقم
از آب گا آلود برای دوره های بعد ماهی میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
گنه کرد در بلـــــــــخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری - تنها در ایران است که می توان این همه ماجرای بی ربط را بدون ظرف های زمانی و مکانی آن به یکدیگر وصل نمود و از آن نتیجه گیری دلخواه اخلاقی نمود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
دریغ از دو زار سواد اگه این سلبریتی داشته باشند
سیدعلی
United States of America
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
هموطن محترم ... تقصیر من و شما هم هست ... ما به جای این که هنر و حرفه ی تخصصی یک هنرمند رو مورد نقد و نظر قرار بدیم ... هزار برابر اون به اظهار فضل های اجتماعی سیاسی روانشناسی که از سلبریتی ها نشر پیدا میکنه، بها دادیم ... همه مسئولیم هر چیزی رو سر جای خودش قرار بدیم ... همه مسئولیم حرف دقیق و مستند بزنیم
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
ممکن است از نظر حقوقی خانم افشار مقصر محسوب نشوند اما اگر وجدان خودشان را قاضی کنند ازشرمندگی در برابر وجدانشان نمی توانند فرار کنند اینکه آدم بدون کمترین احساس مسئولیتی یک مطلب دروغ را که هر آدم عاقلی دروغ بودنش را در همان اولین برخورد می فهمد بدون کمترین تحقیقی منتشر کند قابل توجیه نیست.متاسفانه اغلب سلبریتیهای کم مایه برای مطرح کردن خودشان متوسل به کارهای این چنینی می شوند.انگار از یاد برده اند که پول و شهرت همه چیز نیست و اصالت انسان پیش از هر چیز به انسانیت اوست.
ک م
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
چه ربطی به مهناز افشار داره!؟

ایشون یه توییت دیده پاسخ داده مگه قراره هرکی پاسخ میده مقصر قلمداد بشه!
اصلاً این توئیت افشار چه ربطی به روحانی مقتول داره !؟
التماس کمی تفکر و تعقل!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مقتول بیچاره مقصر چیه؟
خجالت نمیکشی فرارو؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ای کاش به همون اندازه‌ای که به حرف خانم افشار حساس شدین به اختلاس هم حساس میشدین و نمیذاشتین پول ملتو بالا بکشن و برن کانادا حالشو ببرن
این وسط این خانم هیچ تقصیری نداره ایشون نظرشونو گفتن شنونده باید عاقل باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
در قانون، مجازات انواع جرم وجود دارد. آیا امکان دارد که به بهانه دزدی در تهران از قتل در همدان بگذریم؟؟؟ انصاف داشته باشیم. نظر این خانم ممکن است عامل انگیزه قتل باشد. در تمام دنیا این نوع تحریک جرم محسوب می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
استاد گرانقدر خارج از موضوع حرف نزن همه با اختلاس مخالفیم ولی الان بحث بحث اشاعه دروغ وانتشار موارد خلاف واقع است وگرنه پدر مرحوم من هم 6تا زن داشت که ....
ارتباط موضوع رو بچسب قربونت ایشون هدفش بدنام کردن ونشر اکاذیب است ویک سلبریتی باید به صحت وسقم اخباری که انتشار میده باشه حالا میخواد از ایستاگرامش باشه یا از فکش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
قربونت ربطش رو با مطالب خلاف واقع خانم سلبریتی نفهمیدم یک کلام بگواین خانم حق داشته یاخیر آسمون ریسمون نباف همین کارا روکردین که بعضی ها شدن شاخ که توهرموضوعی ادعای فضل میکنن ضمنا اینو نمیگن اظهار نظر میگن نشر اکاذیب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
با جمله اول موافقم ولی باجمله دوم مخالفم نشر هر صحبتی که انسان میشنود کار عاقلانه نیست
ناشناس
Poland
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
من میام بهتوتهمتومیزنم و زندگی تو خراب میکنم بعد میگم به جای اینکه به من گیر بدید برید به اختلاس گران گیر بدید، موافقی؟
یک ایرانی
United Arab Emirates
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مقصر اوضاع کلی کشوره. اصلا به فکر مردم خودمون نیستیم که نیستیم. پی مقصر می گردیم؟ گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آن چه هست گیرند! شیر فهم شد!!!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خوبه باز هم برای گنداتون یک زن را مقصر پیدا کردید . قدرت زنان بیشتر از سیاست مردسالار این کشور نفوذ داره
پژمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
معلومه زياد شبكه من و تو نگاه مي كنيا.بابا اين حرفها يك مشت شعار رسانه اي با اهداف خاصه .زياد جو گير نشيد.ته ته اين فمنيست بازيا زير سر سرمايه دارهاييه كه دنبال نيروي كار ارزون مي گردند.200 سال كه اين بازي شروع شده و حالا ما تازه داريم بهش مي پيونديم.
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اين مزخرفات فمنيستي به زباله دان تاريخ پيوسته داري زباله دوني رو زير و رو ميكني نادان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ربط موضوع رو نفهمیدم قربونت جرم ایشون نشر اکاذیب است شما میگید اگه فرضا بقیه گند زدند میشه به شما وخانواده محترم توهین ودروغ گفت بعدش من استدلال شما رو بیارم مورد قبول قرار میگیره فدات بشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مهناز افشار بازیگر شجاع و فعالی است. هیچ خلافی نکرده است. اگر دستگاه اطلاعاتی و دستگاه قضا در علت یابی ماجرا ناتوانند نباید یک توئیت یک بازیگر را عامل اصلی معرفی کنند مردم می فهمند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
شجاع نامیدن این آدمها توهین به مفهوم شجاعته.سلبریتیهایی که برای کسب شهرت و زیادتر کردن درآمدهای نجومی خودشون از جیب ملت به هر رتق و یابسی رو می آرند چه نسبتی با شجاعت دارند.لطفا کلمات رو بیشتر از ابن مبتذل نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
نشر اکاذیب اگه خلاف نیست ودرسته پس ایشون حق داره سواری بگیره از من وتو
قربونت اینا باید یاد بگیرند که درست حرف بزنند وتحقیق شده که حرمتش حفظ بشه ومردم عاقلند ومخاطب رو بیشعور تصور نکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
انتشار یک توئیت ساختگی و دروغ و کذب محض
خلاف نیس ؟؟؟
پس چیه ؟؟؟
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خواهش بنده به عنوان یک ایرانی که کشورش رو دوست داره اینه که با این موضوع به صورت جناحی برخورد نشه و مانند یک پرونده معمولی قضایی ، پیگیری بشه . این نحوه برخورد با موضوع چه در بین مردم ، چه سیاسیون و جرائد ، نتیجه ای جز عقده گشایی برخی معاندین و در نهایت بدبختی و فلاکت مردم ، نخواهد داشت .
اهورا
Iraq
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ما دو تا مشکل اساسی معمولا در کشور و سر این موضوعات داریم اول اینکه همه از پایین ترین رده تا بالاترین افراد اجتماع دوست داریم همه چیز رو سیاسی کنیم دوم اینکه همیشه خبرها رو از جاهای غیر مطمئن مجبوریم بگیریم چون مخفی کاری در کشور ما زیاده ، وقتی از سایتها یا رسانه های غیر مرتبط اخبار را دریافت کنیم مطمئنا سرشار از اشتباه ، نقص و در بسیاری از موارد حاوی حدث و گمانهای راوی خبر است .کاش روز اول همه چی شفاف برای مردم بیان بشه که مجبور نشن خبر رو از هرجایی حتی شبکه های معاند دریافت کنن
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
باور کنید کشش دادن این موضوع در بین مردم تفرقه ایجاد نموده و موجبات درگیری بین آنها می شود . ای سیاسیون از خر شیطان پیاده شوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
باید یاد بگیرنند که نباید نشر اکاذیب کنند ورسما عذر خواهی کنند
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خانم افشار بازیگر محترمی است اما اینکه هر کسی درباره هر چیزی مثل یک متخصص نظر بده و جماعتی رو به دردسر بندازه باید یه جایی ور بیفته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
نظردادن درموردمسائل روز وطن تخصص نمی خواهدکسانی نظرمی دهند که به وطن شان علاقمندندآنهاکه نان به نرخ روز می خورندفقط به فکرسودخودهستندوهیچ نظری نمی دهندکه مبادا به دردسربیفتند.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خیلی واضحه که قتل طلبه همدانی حتی یک درصد ارتباطی به موضوع اون توئیت جعلی نداشت.
تاوان هرعمل خطائی به اندازه همون خطاباشه نه بیشتر
منصفانه نیست مسائل بی ارتباط یجوری بهم گره بزنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
شاید بصورت مستقیم ارتباطی با قتل نداشته باشه ولی قطعا جرمش در اشاعه اکاذیب قابل پیگیری است ونمیتونید ادعا کنید حرف درستی زده چون مطالب خلاف واقع رو ترویج داده واز تصویر جعلی وپیام جعلی استفاده کرده و....
حسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
این زن فضول چه بلوایی به پا کرده خدایا
فرهاد صمدی نارمکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
منظورت اینه که تواین مملکت مثل کبک سرمونو بکنیم توبرف.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بلوا را شماها سالهاست که بپا کردید و خجالت هم نمیکشید چون روتون ریخته!! اینکارتان فقط اختلافات را بیشتر کرده و درآتشی که خود بپا میکنید خواهید سوخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
موافقین محاکمه از کمپین حمایت کنند
محاکمه سلبریتی حاشیه ساز
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خوب مردم رو مچل کردید همتون. سرم لت رو با این خزعبلات گرم کردید. نه وضعیت اقتصادی درستی داریم نه فرهنگی نه سیاسی نه اجتماعی هیچ و هیچ و هیچ
رضا
United States of America
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
احساس می کنم توییتهای برخی از سلیبریتیها حساب شده وبرای جلب خارجیهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
از کاه کوه ساختن
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین