bato-adv
کد خبر: ۲۶۱۰۲۲

انتقاد شدید زیباکلام از عباس عبدی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
صادق زیباکلام در یادداشتی در نقد سخنان عباس عبدی (اینجا)  در روزنامه آرمان نوشت:

روز گذشته شاهد بوديم كه برخي آقايان از جمله محمد علي ابطحي و عباس عبدي به بهانه حمايت آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني از سيد حسن خميني، سخنان تندي عليه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان داشتند البته نگارنده قصدي بر گفتن كلامي در نقد آقاي ابطحي ندارد اما بايد درباره اظهارات آقاي عبدي و گوشه و كنايه‌هايشان به آقاي هاشمي نكاتي بیان داشت.

سخنان عباس عبدي يادآور بغض كهنه‌اي است كه ايشان از قديم الايام نسبت به آقاي هاشمي داشته است. چه در دوران اصلاحات كه به‌شدت به آقاي هاشمي هجمه مي‌كردند و چه پس از آن كه همواره سعي داشتند به بهانه‌هاي مختلف آقاي هاشمي را مورد عتاب و خطاب قرار دهند. در واقع با اينكه برخي از اصلاح‌طلباني كه در دوران اصلاحات نسبت به آقاي هاشمي سخناني گفتند، بعدها پي به اشتباه استراتژيك خود بردند، اما آقاي عبدي كماكان بر اسب تاختن به آقاي هاشمي سوار است.

 چه اينكه حالا درباره هجمه به آقاي هاشمي نيم نگاهي نيز به اصولگرايان دارد. اما آن چه كه بايد اذعان داشت فارغ از تسويه حساب‌هاي شخصي آقاي عبدي نسبت به آقاي هاشمي، اظهارات ايشان از جهاتي ديگر نيز عبرت انگيز است. چرا كه آقاي عبدي با اين اظهارات به شكل مستقيم در حال توجيه و صحه گذاشتن برهمه ردصلاحيت‌هاست.

آقاي عبدي گفته‌اند «اينكه چه كساني اين صلاحيت‌ها را تشخيص مي‌دهند؛ همان‌هايي هستند كه آقاي هاشمي هنگام رياست خود بر خبرگان آنان را متولي اين كار قرار داد»، اما بعيد است كه آقاي عبدي نداند اساسا مقوله‌اي به اسم تعيين صلاحيت، صرف نظر از اينكه چه كسي تعيين‌كنندگان صلاحيت را متولي اين امر قرار داده است، در تضاد بنيادين با دیدگاه گذشته شما دارد. آقاي عبدي حتما مي‌دانند كه در تمام نظام‌هاي دموكراتيك موضوع بحث تعیین صلاحيت وجود ندارد.

از آقاي عبدي انتظار مي‌رود اگر اين شهامت را ندارد كه به برخی مسائل بپردازد، لااقل آن را توجيه نكند. همسو شدن عبدي با برخی اصولگرايان تند در عدم بیان حقوق گروهی از شهروندان محل سوال است.

آقاي عبدي در بخشي از سخنانشان گفته‌اند: «به نظرم (آقاي هاشمي) عدم تاييد و حضور حسن آقا در انتخابات را ترجيح مي‌دهند، يا مي‌خواهند اگر احتمالا ايشان تاييد شدند آن را به حساب حرف‌هاي خود بگذارند و ديگران را مديون خويش بدانند»، كه بايد اين حرف او را هم ادامه كينه عبدي نسبت به آقاي هاشمي دانست.

نكته عجيب و جالب اين است كه آقاي عبدي مي‌گويد «اگر در نتيجه صحبت‌هاي آقاي هاشمي، عدم‌احراز صلاحيت سيدحسن خميني پابرجا بماند، آقاي هاشمي به مقصودش رسيده است و اگر در تعيين صلاحيت سيدحسن آقا تجديدنظر شود و ايشان تاييد شود، باز هم آقاي هاشمي به مقصود خود رسيده است!»

جالب است كه آقاي عبدي سيبي را به آسمان پرتاب مي‌كند و مدعي مي‌شود اين سيب به هر شكل كه به زمين فرودآيد، نصيب و به كام آقاي هاشمي است. تاسف آور است كه آقاي عبدي هنوز در بغض دهه 70 خود باقي مانده است. در حالي كه از ايشان انتظاردیگری مي‌رفت. عبدی ترجيح مي‌دهد كه سكوت كند و به عنوان فردي آزاديخواه و اصلاح‌طلب ازحقوق همه شهروندان به ویژه کسانی که به هردلیل به حق شان نرسیده‌اند، دفاع کند، شاید این کار را نکرد كه مبادا امتيازي نصيب آقاي هاشمي شود.
bato-adv
لطیف
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آقای هاشمی همیشه طوری صحبت میکنه که نتیجه به نفع خودش باشه!!!این ازخصوصیات ایشونه.بنده ی خدا آقای عبدی اینو می خواسته بگه.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
نوشته هاى اقاى زيبا كلام معمولا منطقي و درست به نظر ميرسد ولي سخنان اقاى عبدى هم بيراه نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
این انتقاد عباس عبدی نیست این توهین و دل خنک کردن صادق زیبا کلام است، وگرنه با منطق خظای سخنان مستدل عبدی را هویدا می کرد..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
عبدی ازون آدماس که هیچ نکته مثبتی برای جناح شخودش نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
اتفاقاً کینه و بغض در سخنان زیباکلام موج می زند در استدلات عباس عبدی!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸۱
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
واقعا سخنان عبدی و ابطحی از رسایی و شریعتمداری ناراحت کننده تر بود.
ناشناس
Finland
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
اینکه نباید کسی رو به دلیل انتساب به یکی از بزرگان صاحب صلاحیت دونست حرف ناراحت کننده ای هست؟
اصلاح طلبها که نقد از هاشمی رو نمی پسندند حتما در مورد نقد از خودشون بسیار سخت گیر تر خواهند بود.
این چه اصلاح طلبی هست که اصلاحات رو فقط در طرف مقابل می پسنده؟ با این وضع کلا حکومت پر از اصلاح طلبه
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
هه هه هه هه زیبا کلام تا فیها خالدون سوزش گرفته است.....
علاوه بر اینکه حرفا های عبدی از کینه کهنه پرده بر نمی دارد بلکه از ماهیت هاشمی پرده بر می دارد.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
عبدی ذات خودش رو نشون داد .اونم الان که باید از حرف راست حمایت کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
احسنت
امير
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
اصلا آقاي عبدي جز اصلاح طلبان نمي باشد ايشان خارج از دايره اصلاح طلبي حرف ميزنند
يك هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
من معتقدم ما نيازي به نيت خواني (مثلا در مورد گفته هاي آقاي عبدي) نداريم همين كه بخش اعظم گفته هاي ايشان نادرست است كافيست.ضمنا ايشان اصلاح طلبان را انذار مي دهد دنبال بي قانوني هاي هاشمي نروند خودش يادش رفته كه الان دارد از بي قانوني هاي اصولگرايان دفاع مي كند و دنبال آنها راه افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
در مورد ابطحی خوب جواب دادی چون جوابش همون سکوته!
ناشناس
Germany
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
دوست خوب ما عبدی عبد قدرت است مثل خیلی های دیگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
حرف حساب
مهدی
Spain
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
درود بر دکتر زیبا کلام، عبدی همیشه در بزنگاه ها خود را کنار کشیده و هیچ زمانی هزینه ای برای اصلاحات پرداخت نکرده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
برای آقای عبدی عمیقا متاسفیم. ایشان پیش تر ها هم ساز ناکوک خود را می زد و ...
عالي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
در پاسخ به آقاي عبدي بايد روي همين نكته تاكيد داشت كه چرا ايشان روي حقوق شهروندي كانديداها حساسيت و تمركزي ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
استدلال عبدی غلط اندر غلط است . مردم ایران به افراد با ریشه مثل هاشمی اعتماد دارند عباس عبدی را کسی نمیشناسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
مردو ایران همونایی که احمدی نژاد و اوردن دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
باز هم نظر شخصي و تعميم به مردم ايران!!!!!!!!
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
درود بر زیباکلام . درود بر هاشمی . اینروزها عرصه سیاست کشور ما اندکی شجاعت میخواهد و آزادمنشی .
ناشناس
-
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
دمت گرم . نیاز بود کسی به این آقای به اصطلاح اصلاح طلب جواب می داد. دستت درد نکنه. حرف دل خیلی ها رو زدی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آقای عبدی علیرغم منطق وآرامش ظاهری همواره آب به آسیاب افراطیون هر دو جناح ریخته است تز خروج از حاکمیت رییس جمهور در دهه هفتاد وحملات هیستریک وشدید به آقای هاشمی در همان ایام که کاملا فضا را متشنج کرد تنها دو نمونه کوچک از شاهکارهای این آقاست
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
زیباکلام نباید دچار ادبیات کیهانی بشه در نقد کردن. اینکه کسی از روی بغض و کینه حرفی بزنه یا سابقه بدی داشته باشه منطق کلامش رو نقض نمی کنه. اینکه دکتر زیباکلام گفته "آقاي عبدي هنوز در بغض دهه 70 خود باقي مانده است" هیچ چیزی رو اثبات یا رد نمی کنه. این نوع ادبیات از نوع کیهانی هست که به جای نقد کردن و دلیل اوردن فقط اتهام وارد می کند.
کاوه
United Arab Emirates
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
ایشان ابتدا نقد کرده و بعد زیشه یابی کرده
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
عالی بسیار زیبا .زیبا کلام
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
مطالب جالبی بود ، البته بهتر است آقای عبدی توجه نمایند همان طور که قانون مداری از اصول دمکراسی است ،قطعاً استفاده ابزاری از قانون برای کاهش مشارکت در انتخابات و حذف رقیب نه تنها مخالف الفبای آزادی است بلکه حربه ای ناجوانمردانه است.
کاوه
United Arab Emirates
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
چه حرف زیبا و دلنشینی بود- آفرین- در حقیقت قانون برای پاسداری از آزادی است نه برای تحدید آزادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
گل گفتی...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
یادداشتهای آقای عبدی آدم را به یاد این شعر می اندازد:
دوچیز تیره عقل است دم فروبستن
به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
درود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
احسنت به زیبا کلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
تنور سرد انتخابات رو میخواین داغ کنین؟ ها ها
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
به نظر من در زمانی که اصلاح طلبان زیر شدیدترین مظالم قرار دارند اقای عبدی نبایست چینن حرف هایی می زد. هر نکته و سخنی جایی دارد.
برتراند راسل
Germany
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
دکتر زیبا کلام عزیز، توی این یه مورد با هاتون اصلا موافق نیستم، چرا که مسئله تایید صلاحیت به واسطه خویشاوندی نه برای حسن اقا امری عقلانی و دموکراتیک است نه برای هیچ کس دیگه ای فقط مسئله اینه که ابدی زورش نمی رسه از بقیه انتقاد کنه ، می پره به ایت الاه هاشمی.
فرارو لطفا چاپ کن ، بزار نظرات مختلف مطرح بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
شما وام دار چه کسی هستید اقای زشت کلام؟
madjid
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
این عبدی که از پشت به اصلاح طلبان خنجرزده ، اون ابطحی هم که با 3 روز حبس و 2 تا نیشگون مثل دختر بچه ها به گریه و زاری افتاد و به نا حق و دروغ همه اصلاح طلبان و ولینعمتش و خودش را هم فروخت ، حالا اینقدر پررو هستند که هنوز خود را صاحب نظر میدانند
در وطن خویش غریب
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
مطمئنین فقط دوتا نیشگون بوده؟
من قبول دارم عبدی باافراط زیادش به اصلاحات ضربه زد و حرفای دیروزشم نشات گرفته از نفرت از هاشمی بود و بسیار سخیف
ولی ابطحی کم زحمت نکشیده برای اصلاحات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
عبدی حرف حق زد
اگه جمهوری اسلامی باید نوه امام هم مورد سنجش قرار بگیره نه اینکه بگیم چون به امام بدهکاریم نوه اش رو زیر سیبیلی رد کنیم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آره دیگه ...خوب اقلا برای محک خودشم شده میرفت آزمون میداد که دهن همرو ببنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
اقای عبدی در جبهه ی دشمن بازی میکنی برادر.
حواست به خودت باشه که بلایی که سر افتخاری اومد سر شما نیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
ما تو مملکت موافق و مخالف داریم ...دوست و دشمن نداریم...عامل تفرقه
علی از اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
در فلسفه گزاره های هایی ک هیچ معرفتی به ما نمیدهد را بی معنا میگوئیم
حرف عبدی شبیه حرفهای داروینیسم ها میباشد

یعنی هر حالتی اتفاق بیفتد
گزاره اعتبار خود را دارد
به این گزاره های گزاره های بی معنا میگویند
ک هیچ معرفتی نمیدهد
نظیر روانشناسی فروید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
داروینیست ها البته علی آقا!
بعد هم برای زدن حرف به این سادگی نیازی به ارجاع به داروینیسم و فروید نبود، بود؟
در وطن خویش غریب
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
داروینیسم ها؟!
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
جناب آقای دکتر صحبت شما در مورد ناسازگاری رد وتایید صلاحیت با دموکراسی در مقام نقد و به صورت تئوری درست است .
ولی کسی که می خواهد کنش سیاسی انجام دهد، باید به قواعد وضع موجود با وجود تمام بی عدالتی ها، تمامیت خواهی ها و انحصارها تن دهد.
از کسی که کاندیدای انتخابات می شود و می خواهد در سیستم موجود کار کند، نمی توان انتظار داشت که پابه های تئوری نظام انتخاباتی فعلی رو زیر سوال ببرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
نظر دکتر زیباکلام به نظر من خیلی نزدیکه. من هم تقریبا همین مطالب رو کامنت گذاشتم، اما فرارو سانسور کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
زیبا جان کمی مترصد بمان زود قضاوت نکن.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
لازم است آقای عبدی بدانند تمام آسیب وارده به کشور در دوران آقای احمدی نژاد نتیجه عملکرد غیر حرفه ای دوستان آقای عبدی است.
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
زیباکلام به معنی واقعی سعی می کنه اعتدال توی همه ی مواضعش نگه داره و با انصاف صحبت کنه و حداقل من ندیدم توی صحبت هاشون جایی با کسی عناد شخصی داشته باشه درست برعکس خیلی ها از جمله....
امیر
United Arab Emirates
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آقای عبدی عزیز ما مردم در طول تاریخ هر چی به سرمان آمد از امثال به اصطلاح روشنفکرانی مثل شما بود.باده دیگه !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
حرف حق زده ...تونستید جوابشو بدبد و توهین نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
عباس عبدی آزاد فکر می کند ولی زیبا کلام اول با دفتر هاشمی هماهنگ می کند و بعد به سخن می آید. از رفتار آقای زیباکلام تعجب می کنم که چگونه یک استاد دانشگاه با این همه ادعا، قلمش را دربست به یک شخص می فروشد و نقش خود را در حد یک سمپات تنزل می دهد.
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
فرارو جان من اکثرا با موبایل می ام و بعد می خوام مثبت ومنفی رای بدم نمی تونم توی اکثریت سایتا این مشکل ندارم ولی تو فرارو چرا این مشکل دارم.نیازی به تایید نظرم نیست فقط خودتون اگه می شه یه جوری درست کنید ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
به نظر من استدلال آقای ابطحی لااقل درست بود...
الان با این حرفی که آقای هاشمی زده،شورای نگهبان به هیچ روی زیر بار تایید صلاحیت سید حسن نخواهد رفت!!این حرف ها میتوانست بعد از اعلام نظر نهایی زده شود!!

آقای زیبا کلام..بد نبود شما هم یک مقدار به آقای هاشمی انتقاد میکردید
ahmad
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آین آقابعدازاقتادن توزندان 180درجه تغییر کردند یعنی آنجا قول دادند برعلیه اصلاحات قلم بزنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
همین امثال عبدی و دوستانش بودن که در دوره اصلاحات با افراط گرایی و انواع توهینها به هاشمی ،مملکت رو دودستی تقدیم احمدی نژاد کردن
همین اصلاح طلبها طوری تبلیغ کردن علیه هاشمی که سال 84 مردم فکر کردن باید به احمدی نژاد رای بدن تا مملکت دست هاشمی نیوفته
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
جناب عبدی خاطر شما بماند گرچه با اشغال سفارت امریکا چه معضلات و مشکلاتی را برای جامعه رقم زدید که حالا حالا مردم باید انرا تحمل نمایند . مستحضر هستید که حضرت امام (ره) انرا از انقلاب اول مهم تر دانستند ( نقل به مضموم) . یادتان نرود که شما علی رغم اینکه امام اینگونه فرمودند شما نسبت به این امر عذر خواهی کردید که درواقع خلاف مشی امام بود . حالا بفرمایید چرا شما میتوانید اینگونه باشید و هاشمی نمی تواند . اگر این سخن را جناب آقای دکتر سید محمد خاتمی یا اقای کروبی گفته بود شما انقدر تمجید می کردید که در هاشیه و متن آن غرق می شدید. خاطرتان هست نظر سنجی کردید در مورد اقبال مرد به برقرای رابطبا امریکا و قضایای بعد از آن . الیته از شما بعید نیست که در این دوره یکی به میخ بزنید یک به نعل و الیته از شما که سخن از روی منطق و خرد نمی گویید و سخن شما شخصی و متکی بر احساسات غیر اصولی است انتظاری غیر این نمی رود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
لازم است آقای عبدی بدانند تمام آسیب وارده به کشور در دوران آقای احمدی نژاد نتیجه عملکرد غیر حرفه ای دوستان آقای عبدی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
1- این آقای عبدی در تسخیر سفارت آمریما نقش جدی داشت
2- در سال های 76 با نشریه تایمز مصاحبه کرد و از گروگانها معذرت خواهی کرد ( با خفت تمام)
3- در دوره خاتمی فرمودند شتاب خاتمی کم است و خاتمی باید از قطار اصلاحات پیاده شود
4- الان هم معلوم است از کجا خط میگیره و نتیجه این همه تند روی و کندروی بدون تعادل در او مشخصه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
نه بابا؟ الان شما رفرمیستی نه؟ با انگ و تهدید و کثافتکاری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
ابطحی هم ازون وقت که وزنش به اجبار کم شد و عرقش در اومد در عالم سیاست سرماخورده و چاییده
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آقای زیباکلام بلاخره با این ضرب المثل معروف " شیر که پیر میشود ..... ) باید نگاه کرد
omid
United States of America
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
در این تعجب میکنیم که واقعا اقای زیبا کلام با ان همه سابقه کارشناسی نمیذانذ چرا اقایان ابتحی وعبدی اینگونه سخن رانده اند؟؟؟؟زیرا حاشیه امن بیشتر دارند وبرای کلاه خود نمد می بافند..نیاز به این همه تحلیل اشتباهی نمیباشد؟؟؟
امیررضا علی پور هشتلی آملی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
این کسانی که این گونه به عباس عبدی حمله می کنند خودشان تا حالا چند بار زندان رفته اند ؟!؟ آقای عبدی در زمان ریاست جمهوری هاشمی مدت زیادی را درزندان گذارنده بوده کینه و بغض داشتن ایشان از هاشمی هم منطقی است و هم به جا در ضمن عبدی می گوید آقای هاشمی شما امروز کلاهی دارد بر سرتان می رود که خودتان بافتید اگر هاشمی صادق است بی آید بگوید کلیه رد صلاحیت ها غیر قانونی است و از انتخابات کناره گیری کند حتی از ریاست تشخیص هم کنار برود درست مثل کاری که مرحوم آیت الله منتظری کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
درود بر هاشمی سلام بر زیبا کلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آقاي زيبا كلام شما همان كسي هستي كه تا چندي پيش نسخه سر ليستي يك اصولگرا را براي اصلاح طلبان پيچيدي تفكر شما كارگزاراني ها با اصلاح طلبان از زمين تا زير اختلاف دارد ، شما هم همچون حزب ندا وصله اي نا جور به اصلاحات هستيد
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
بازنشستگی برای سیاسیون هم میباشد.
پیرمرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
بستگی دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
امیدواریم شورای محترم نگهبان با جدا کردن حساب سید حسن از آقای رفسنجانی ایشان را تایید صلاحیت کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
زیبا جان افسادطلبان به اشتباه استراتژیک خودشون پی نبرن، هاشمی، دیگر هاشمی سابق نیست!
وگرنه افسادطلبها همون که بودن هستن!!!

یعنی واقعا تا این حد نمی فهمی یا خودت رو می زنی به اون راه؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آقای زیباکلام! جناب پژوهشگر! شما چرا در نقد نیت‌یابی می‌کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
بابا مگه چی گفت عبدی
حرف حق زد
گفت آقا می خواهید صلاحیت افراد را نشون بدید نرید سراغ قبیله گری؟
حرف حق آقای عبدی این بود؟
گیرم پدر تو بود فاضل،،،از فضل پدر تو را چه حاصل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
تا اصلاح طلبان در صحنه سیاست از زیر یوغ هاشمی بیرون نیایید، قد راست نخواهند کرد و مردمی نخواهند شد. اصلاح طلبان باید یک بار دیگر مانند سال 76 شجاع باشند و مستقل نه در سایه هاشمی. شآن اصلاح طلبان بسی بالاتر از این است که مهره دست هاشمی باشند.
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
دمت گرم زیبا کلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آقای زیباکلام آیا وقتی چشم شما به پرچم آمریکا بیافته دست روی سینه گذاشته و با تعظیم ادای احترام میکنی؟ راستشو بگو.
سیدعباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
عباس عبدی , بنام اصلاح طلبان بکام اصولگرایان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
درود وسلام بر هاشمی
مخالف هاشمی مخالف امام و رهبری است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
جالبه وقتی اصلاح طلبان خودشون به جان هم می افتند.ماشاالله چقدر به فکر مردم هستند!!!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv