bato-adv
کد خبر: ۲۴۱۹۴۹

"پروپاگاندای رسانه‌ای" پزشکان

محمد فکری
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
فرارو- محمد فکری* - در چند روز گذشته پزشکان ایرانی مجددا به عرصه‌ رسانه‌ها بازگشتند و به دلیل قتل پزشک اردبیلی و بازداشت چندساعته پزشک دیگری در نورآباد ممسنی فریاد مظلومیت سر دادند. در جریان این اعتراضات پزشکان دوباره تشری هم به مجموعه طنز «در حاشیه» زدند و این سریال را سرآغاز اجحاف‌ها به پزشکان معرف کردند.

هرچند انتقادات و نارضایتی‌های جامعه ایران از رفتار و کنش‌های پزشکان در مواجه با بیماران از سال‌ها پیش وجود داشته و کمابیش تک‌تک ایرانیان با افتادن گذارشان به بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکان از رفتار فردی و صنفی پزشکان آسیب‌هایی دیده‌اند ولی مجموعه طنز در حاشیه باعث شد تا نارضایتی جامعه از پزشکان برای نخستین‌ بار در سطحی گسترده  ابراز شود.

در حاشیه تقریبا همزمان شد با اجرای «طرح تحول سلامت» که در آن منابع مالی عظیمی از طریق بیمه‌ها به سمت پزشکان جاری شد و آن تشخص اجتماعی خودساخته پزشکان بیش از پیش با سرمایه اقتصادی در آمیخت تا ابزارهای قدرت‌نمایی پزشکان در جامعه ایرانی تقویت شود.

«طرح تحول سلامت» بیش از آنکه طرح تحول سلامت باشد؛ طرحی برای تحول درآمدهای پزشکان بود و بیش از هر چیز به سلامت مالی خود پزشکان و تقویت عایدی آن‌ها انجامید. سلامت به درمان تقلیل یافت و درمان هم فقط به پزشکان خلاصه شد. سایر دست‌اندرکاران سلامت و درمان از پایگاه‌های بهداشت روستایی گرفته تا پیراپزشکان و تولیدکنندگان مواد غذایی سالم از فرایند سلامت حذف شدند تا پزشکانی که خود را در راس جامعه ایران و حکمران حوزه سلامت می‌پندارند و شان و شخصیتی فرادست برای خود قائل هستند از هزاران میلیارد تومان بودجه «طرح تحول سلامت» به تنهایی برخوردار شوند و با تکیه بر این منابع مالی جدید و فزاینده بیش از پیش مدعی برتری و تمایز خود شوند.

اینگونه رفتارهای پزشکان حتی باعث اعتراض سایر کادرهای درمانی هم شد؛ پرستاران در چندین مقطع به تبعیض و فاصله بسیار پرداختی بین پزشکان و پرستاران اعتراض کردند و از اینکه درمان فقط به پزشکان تقلیل یافته انتقاد کردند.

در چنین زمینه‌ای بود که «در حاشیه» اینبار خود پزشکان را زیر تیغ برد و پزشکان که تاب کوچک‌ترین نقدی را ندارند؛ با اعتراضات همه جانبه جامعه‌ای روبرو شدند که سال‌ها بود با رفتار و کنش‌های دور از اخلاق با آن‌ها در مطب‌ها و بیمارستان‌ها برخورد می‌کردند.

پزشکانی که نتوانسته بودند به انتقادات برحق «در حاشیه» پاسخی بدهند و جز انکار و فرافکنی واکنش دیگری نشان دهند؛ اینبار قتل پزشک اردبیلی و بازداشت چندساعته پزشک دیگری در نورآباد ممسنی را پیراهن عثمان کردند. در همان چند ساعت اول قتل پزشک اردبیلی، پزشکان به سرعت اخبار نادرستی را پخش کردند مبنی بر اینکه همراهِ یکی از بیمارانِ دکتر اصغر پیرزاده وی را به قتل رسانده و به این بهانه خواستار اعاده‌ حیثیت و تامین امنیت شغلی برای پزشکان شدند، اما به زودی مشخص شد که هیچ رابطه بیمار و پزشکی بین قاتل و مقتول وجود نداشته و مشکلات و درگیری شخصی باعث مرگ دکتر اصغر پیرزاده شده است.

وقتی غیرواقعی بودن جنجال‌های پزشکان در ماجرای مرگ پزشک اردبیلی مشخص شد؛ بلافاصله انرژی و جریان خبری پزشکان معطوف به بازداشت چند ساعته پزشک دیگری در نورآباد ممسنی شد تا شاید از این مجرا بتوانند آبروی رفته از پزشکان را به جوی بازگردانند. بازداشت بی‌‌مورد پزشک در نورآباد ممسنی امری کاملا مذموم و اشتباه است و باید به خطای عاملان آن رسیدگی شود، همان‌گونه که با آزادی سریع این پزشک و قول رسیدگی به این خطا، اشتباه صورت گرفته اصلاح هم شد. اما نکته جالب آن بود که تقریبا همزمان با این اتفاق ده‌ها معلم در جریان تجمعی معمول و همیشگی در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شدند و حتی چند روزی هم در بازداشت ماندند اما فاصله میان جار و جنجال آن‌ها با جار و جنجال پزشکان به همان میزان فاصله درآمدی آن‌ها با پزشکان بود.

نباید از یاد ببریم که در همین سال گذشته یک معلم بروجردی در کلاس درس توسط دانش‌آموزش به قتل رسید و یا یک معلم دیگر در خرمشهر به دلیل اینکه فرزند یکی از مدیران ادارات خرمشهر نمره کمی از درس وی گرفته بود مورد ضرب و شتم پدر وی قرار گرفت. و یا در زمستان سال گذشته بود که دکتر علی یوسفی معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد به دلیل اینکه در مقابل درخواست یک نهاد خارج از دانشگاه برای لغو کنسرت موسیقی سنتی در دانشگاه ایستادگی کرد؛ بازداشت شد اما معلمان و دانشگاهیان که جامعه و افکار عمومی نسبت به پزشکان از آن‌ها رضایت بیشتری دارند، چنین پروپاگاندایی راه نینداختند. 

قتل و بازداشت پیش و بیش از پزشکان برای مشاغل دیگر هم اتفاق افتاده و تنها مختص به پزشکان نیست. برخوردهای نادرست و غیرقانونی ممکن است با هر صنف و شغلی رخ دهد، چنان که مواردی از آن‌ها را در مورد معلمان و دانشگاهیان مثال زدیم. پزشکان ایرانی نباید تصور کنند که آن‌ها مظلوم‌ترین، معصوم‌ترین و برترین صنف جامعه هستند. پزشکان به جای اینکه با فرافکنی و بزرگ‌نمایی اتفاقات معمول در هر شغلی قصد انحراف افکار عمومی از انتقادات وارد بر پزشکان را داشته باشند به صورت جدی در اندیشه ارتقای اخلاقی و انسانی صنف‌شان باشند.

پزشکان باید بدانند که حمایت مردمی، اعتماد و رضایت عمومی از پزشکان نه از طریق جنجال رسانه‌ای بلکه با تجدید نظر جدی آن‌ها در رفتارشان در مطب‌ها و بیمارستان‌ها پدید می‌آید. قضاوت مردم در مورد صحت نقدهای رسانه‌ای علیه پزشکان نه بر مبنای تبلیغات رسانه‌ها بلکه بیش از همه متاثر از تجربه شخصی خودشان از مواجهه با پزشکان در مطب‌ها و بیمارستان‌هاست. پزشکان ایرانی اگر مدعی‌اند نقدهای منتشره علیه آن‌ها در رسانه‌ها نابجا است، با رفتار و کنش صحیح در مطب‌ها و بیمارستان‌ها به مردم ثابت کنند که رسانه‌ها درباره آن‌ها راست نمی‌گویند.

اگر پزشکان از مردم رضایت و اعتماد می‌خواهند به جای پروپاگاندای رسانه‌ای به تقویت وجدان کاری و اخلاقی خود در مطب‌ها و بیمارستان‌ها بپردازند ولی اگر از مردم فقط پول‌شان را می‌خواهند رویه فعلی خود را ادامه دهند؛ انتخاب با خودشان.

* کارشناس ارشد جامعه‌شناسی
bato-adv
دکتر فتحی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
از این مقاله لذت بردم
من خودم پزشکم اما از فرط نفرط از اعمال این جماعت رفتم حقوق عمومی دکترا گرفتم تا مبارزه کنم با جرایمشون
جرم اعمال جراحی خلاف علم وجدان اخلاق
جراحی و طبابت بابت پول
فقط پول
اونم با جنایت

البته انسان های شریف هم زیاد داریم
انسانهایی که مشابه اونا نمی بینیم یا کم می بینیم
اکثریت گرفتار حرص پول
رقابت برتی پول
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
حكايت اين دوستان كه هر چي دوست دارند به پزشكان مي گوىند حكايت افرادي است در هنگام خوشي مي گوىند دين به درد نمي خورد ودر هنگام سختي ميگوىند غلط كرديم يا ابوالفضل...
خراسان شمالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
من رتبه زیر 1000 کنکور بودم.مطمئنم اگه تجربی میرفتم چون حفذیاتم بهتر بود یکه از سه رشته اصلی پزشکی تجربی رو قبول می شدم.اما متاسفانه مردم ما ظاهر بین هستند.هرکس پولدارتر باشد محبوبتر است.پزشکان هم چون مردم می دانند یک جایی به دردشان می خورند سفرشی تحویل می گیرند.اما کشور ما در حال توسعه است و این نیز بگذرد...
بهزاد ب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
ای فرارو
جان کلامم را میگم:
اینقدر بر طبل دودستگی بین پزشکان و مردم که همه ناشی از بیمه های بی کفایت ماست بکوبید تا همین قدر سرمایه انسانی باهوشی هم که دارید از مملکت بروند و ایران بماند و یک مشت پزشک بیسواد و نفهم.
همین قدر پزشکی هم که مانده از سرمان زیاده است و باید برویم مثل 100 سال پیش از هند بیاوریم.

حقا که همین لایق مملکت ایران است و بس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
کاش حداقل نویسنده طرح تحول سلامت را می شناخت و می دید که اجرای آن چه بلایی سر پزشکان پرستاران و کارکنان بیمارستان ها اورده. کار چند برابری و دستمزد کمی که در برخی موارد اضافه شده! آقای نویسنده شما با اطلاعات ناقص مطلب می گذاری خود را مدیون اکثر افرد متعهد و زیان دیده می کنی.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۴۴
تبريز زنجان بيرليگي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
تاجران سفيدپوش.
ناشناس
Germany
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
شما هم اگه میتونی برو پزشک بشو ، ببینم با حقوق ماهی 1.5 میلیون تومن میتونی زندگی کنی؟!
ناشناس
Finland
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
فرارو ممنون
مطلبت بسیار جالب و مساله روز جامعه ماست
ضمن احترام به بخش بسیار اندک پزشکان منصف و دست پرورده مکتب بوعلی متاسفانه مطب اکثریت پزشکان شده تجارت خانه جان
که سودای عرضه جان و خون مابه ازای پول دارند.

سوال این جاست که این قشر انحصار طلب چرا خود را با پزشکان سایر ملل متمدن قیاس نمی کنند؟؟
جالبه که دوستی ایرانی و پزشک در کلن آلمان میگفت درآمد پزشکان با گِرد و پایه A معادل دانشیاری در دانشگاه صتعتی شیراز یعنی حدود 5 ملیون تومان هست.

اخلاق و اخلاق راه برون رفت این قشر از این بدنامی ها است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اکثر بساز و بفروش ها پزشک هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
با حقوق روزی 1.5 میلیون مگر می شود زندگی کرد.

شما هم اگه میتونی برو پزشک بشو ، ببینم با حقوق روزانه 1.5 میلیون تومن میتونی زندگی کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
دوست پزشکتون خالی بسته...همه جای دنیا پزشکان از پر درآمدترین اقشار جامعه اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
آقایی که میگی برو پزشک بشو ببین با ماهی 1.5 میشه زندگی کرد یا نه. من دکتری علوم سیاسی دارم و دارم با ماهی یک تومن زندگی می کنم.بیپولی فقط مال قشر پزشکان نیست که این همه ناله سر دادید. قبول دارم 1.5 خیلی کمه اما قرار نیست به دلیل اینکه درآمدها کمه خون مردم رو تو شیشه کنیم.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
آقای ناشناسی که می فرمایید ماهی 1.5 حقوق. بفرمایید کجا کار می کنید؟ پزشک عمومی در کمترین حد حقوقی زیر ماهی 4 یا 5 میلیون درآمد نداره. اگر کمتر از این دریافت می کنی بیایید توی کلینیک ما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
like
ظرافت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بخشی از جامعه پزشکی با کسب درامد نامشروع از مردم، صاحب ثروت و قدرت شده اند به حدی که میتوانند سریال تلویزیونی را ساقط و در سایر مسایل نیز جریان سازی کنند.
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
پزشکی در ایران برخلاف سایر کشورها به صورت باندبازی هست
وگرنه چه دلیلی داره ظرفیت پزشکی چند برابر پائین تر از مهندسی باشه؟!
مشخص هست
واسه اینکه درآمد این پزشک های مفت خور بیشتر بشه
اگر تعداد ورودی های پزشکی افزایش پیدا بکنه هیچ وقت مردم بدبخت تو این همه فشار نمی افتن
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
كدوم رشته اي را سراغ داريد كه دانشجو هاش 7 سال تمام سنگين ترين كتابا را بخونن و هر هفته امتحان بدن و سه تا امتحان جامع سنگين تو اين هفت سال بدن 2 سال برن خدمت و بعد از امتحان سنگين دستياري به مدت 4 سال ماهي 10 تا كشيك شبانه روزي بدن همراه با درس خوندن و بعدش 4 سال هم برن طرح. تو شهر شما به اينا ميگن مفت خور. خدانكرده يكي از عزيزاتون نصفه شب حالش بد شه كي به دادش ميرسه همين به اصطلاح مفت خورها. واقعا كه شرم و حيا خوب چيزيه. حا لا يك درصد پزشكا زيرميزي ميگيرن كه اونم جاي بحث داره نبايد تعميم داد. از روي احساسات حرف نزنيد خواهشا. اين نظرات واقعا قلب آدمو درد مياره. منتشر كنيد لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
مهدی خان
پیاز داغشو زیاد نکن
بقیه رشته ها هم رشته آش نیستند اونها هم زحمت ها و مشقات خود را دارند
مسئله تناسب بین درامد و لیاقت است وگرنه چهارتا کتاب حفظ کردن همچین کار شاقی هم نیست تمامشو میریزی تو یه فلش و ...
بجنوردی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
با نظر آقا مهدی کاملا مخالفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
خداوند پزشک اردبیلی را رحمت کرند ولی بمن از پزشکانمان دل خوشی ندارم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
جانا سخن از زبان ما ميگويي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
باحقوق ميلياردي تو اين مملكت .... دارن حالشو مي برن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
نعمتان مجهولتان
الصحته و الامان
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
تبعیض در کشور بیداد می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
به عنوان يك عضو جامعه پزشكي و عضو هيات علمي دانشگاه كاملا با اين مطلب موافقم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اگر واقعا پزشکید شماره نظام تان را به جای ناشناس می نوشتید.
ناشناس
Finland
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
ناشناس 13:43
خیلی باهوشی؟
خب شماره یکی دیگه رو مینوشت از کجا میفهمیدی؟
ناشناس
United States of America
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
چرا باید شماره نظامم! را بنویسم؟؟
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
متاسفانه انتقاد به جامعه پزشکی داره از روش مثبت به سمت تخریب میره! منم یک شهروندم مثل شما. چزشک هم نیستم. معتقدم هنوز هم پزشکان دلسوز زیاد هستند. عده ای از این فضای اعتماد 100% سوااستفاده می کنند نام حرفه پزشکی رو خراب کردند. باید متعادل نقد کرد. مسولان رو چرا کسی نمی بینه؟ مردم خودمون هم بسیار نااگاه هستند. از حقوق خودشون اگاهی ندارند. رسانه ها هم تخریبی عمل نکنند پیشنهاد مثبت بدند. 4 تا پزشک انسان دوست رو به جامعه بشناسونن و تقدیر کنن از کسانی که بفکر سلامت جامعه هستند. جامعه پزشکی مسولیت سنگین تری داره. مورد اتهامه! پزشکان غالبا بسیار سرسنگین و بدخلقی میکنن هنگام معالجه بیمارانی که از درد بهشون پناه اوردن. گاهی یک لبخند ساز پزشک میتونه یه بیمار رو به زندگی امیدوار کنه! شما در جایگاهی هستین که گاهی اخرین نقطه امید فرد بیمار به زندگی میشید. نگاه شما باید مسیحایی باشه نه بازرگانی.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
امید جان . اون پزشکه نه چزشک !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
پزشکان از افراد باهوش و با استعداد جامعه هستند و قابل قیاس نیستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
افراد با هوش از قدرت منطق و اعداد بیشتری بهره میبرند که بیشتر به رشته های ریاضی و مهندسی رویی میارند ولی به نظر من دکترا تو حفظیات بهتر هستند و در هر حال نیاز شدید به درس اخلاق دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اگه باهوش بودند که میرفتند ریاضی میخوندن...خخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
مهندس13:12دقیقه به برکت وجود شما قطر10برابر از منابع گازی پارس جنوبی برداشت میکنه یه راه حل ارائه بده.ولی هیچ یک از بیماران ایرانی نیاز به جراحی در خارج ندارند
علیرضا
United Arab Emirates
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
گل گفتی 13:12 صددرصدموافقم.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
هوش بالا لزوما به معنای داشتن وجدان انسانی و اخلاقیات و انصاف و دلسوزی بالا هم نیست .درک این نکته کار سختی نیست دوست عزیز
ha
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
خيلي از اين پزشكها ديپلم ندارند رفتند فيليپين پزشكي خوندند. آيا اينها از اقشار باهوش هستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
جناب دکتر 13:26 مشکل پارس جنوبی تحریم و عدم امکان خرید تجهیزاتش است نه مهندسی
واقعا شما بیماری نمی شناسید که نیاز به جراحی در خارج داشته باشد؟ من فراوون می شناسم
mm
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
خوب واقعا بچه هاي اخلاق اكثرن مهندسي مخصوصا برق خوندن (من خودم مالي خوندم) اين يه واقعيته اكثر بچه هاي المپيادي بچه هاي مهندسي هستن حالا تو ايران اين شكليه ديگه تو ايران چيش سر جاش هست كه اين باشه
ناشناس
Finland
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اولا هوش ملاک قطعی نیست و کارایی و انصاف و انسانیت همیشه ملاکه

اما اگر ملاک هوش باشه
باهوشا هستن که میتونن و میرن مهندسی میخونن

علوم ریاضی و مهندسی و تا حدی فلسفه رو تنها افراد باهوش میتونن پاس کنن و بگذرونن ،
شاید ندونید اما
توی ریاضی مهندسی ، شما با روش خوندن دروس پزشکی ، در رشته ریاضی اگر صرفا کار کنید ، امتحان با جزوه کتاب باز هم میتونید بدید و یک ضرب رد بشید اونم با نمره صفر !
چرا؟
چون باید بجز حفظ و قیاس منطقی و تشخیص جزیی در زیر مجموه های کلی، قوه ابتکار و حل و دقت صد در صد بدون خطا در کلیه مراحل رو تا پایان باید داشته باشید
اما
در اکثریت رشته هایی که بخشی اعظم از دروس پزشکی هم شاملش میشه
شما کافیه حفظ باشی
بعد بلد باشی مورد حفظیت رو با موضوعی که میشنوی یا می بینی تطبیق شکلی و نهایت قیاسی بدی

علایم یرقان توی کتاب نوشته بود چیاست؟
علایم بیمار چیه؟
خب
شبیه بود تا یه حدی میشه قطعی !
تازه آزمایش خون و ادرار و غیره و عکس میاد کمکت

... حالا میخوای شاهکار بزنی اشتباه کنی؟؟

البته خب اگر اشتباه کنی که باید دید دیگه اینو چجوری پزشک شده بودی !!؟

ضمنا لوازم پزشکا رو مهندسا میسازند که بعضا در حد تخصصی یه رشته پزشکی رو باید بلد بشن !
راستی آینشتاین و نیوتن و دکارت و اینا رو هم بد نیست یه دور به چیزهایی که خوندن و آثارشان بر بشریت نگاه بندازی...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
آیا باهوش بودن و با استعداد بودن محوزی برای برخوردهای غیر انسانی برخی از این تاجران سفیدپوش است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
خیلی از پزشکان دوران تحصیل ریاضی فیزیک خوندن و برای کنکور وارد پزشکی شدن.
همین کسانی که رشته پزشکی رو می کوبونند تو خواب شبشون هم نمی بینند که پزشکی قبول شن
دکتر خادمی پزشک داخلی از دهدشت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
شما کینه هایت و عقده های شخصیت را یکجا جمع کرده و مقاله نوشته ای.اولا مردم ما از چه صنفی رضایت دارند که از پزشکان داشته باشند؟ثانیا خودت قضاوت کن ببین به غیر از پزشکان به چه قشری میتوانی به این راحتی توهین کنی و مطلبت نیز چاپ شود و پیگیری نیز نشود؟شما اگر راستگو هستی 10درصد حرفهایت را با مدرک ثابت کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
تعداد نظرات مثبت و منفی رو نگاه کنی خودش ثابت کنندست
بهروز
United Arab Emirates
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
ببینیددر این چند روز چندهزاربار به همه انگ عقده ای بودن زدند اینجاس که فرهنگ وظرفیتتون فاش میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
یکی از بهترین مقالاتی بود که خوندم. بسیار هم راست گفته.مردم بر اساس تجربه شخصی رودرروی یک صنف جامعه قرار گرفتند و صد البته از ماست که بر ماست.تا دو نسل پیش از ما پزشکان رو نیمه خدا می دونستند چون در جامعه مصیبت زده و بی سواد آن دوران پزشکان جزو معدود تحصیل کردگان جامعه بودند. اکنون شرایط تغییر کرده. بیشتر جامعه آموزش دیده هستند و موقعیت خود و پزشکان رو به خوبی می شناسند.بدون وجود سایر علوم , پزشکی ارزش خاصی ندارد.مثلا در قبایل آفریقایی طبیب قبیله از منزلت بسیار بالایی برخوردار است,آیا این موضوع کمکی به پیشرفت آن قبایل کرده است؟ پزشکان ایرانی هم باید از برج عاج خود ساخته شان پایین بیایند و بدانند که همانطور که مردم برای سلامت به آنها نیاز دارند آنها هم برای خوراک,پوشاک, مسکن, امنیت,فن آوری و... به دیگران نیاز دارند.دوران قاجار سپری شده (خوشبختانه)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
آقا يا خانم پزشك محترم، متاسفانه درصد بالايي از هم صنفي هاي شما، مشخصاتي را دارند كه در اعتراضاتي كه ابراز مي شود به آن اشاره شده .انشاالله كه شما جز اين گروه نباشيد.نگاهي به عملكرد همكاران خودتان بيندازيد و درخلوت خودتان به قول قديمي ها كلاهتان راقاضي كنيد ببينيد حق با كيست؟
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
ببخشيد من اشتباه مثبت دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
منفيات رو ببين و حرف نزن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
در نگاه از بالا به پایین دکترها نمی توان گذشت ولی قشرهای دیگری هم هستند که پزشکان در مقابل آنها فروتن ، فداکار و ایثارگرند .
دست کم پزشکان جز نخبگان (از لحاظ هوش) جامعه هستند و برای رسیدن به جایی که هستند سالها سختی کشیدن .
این دکتر بزرگوار هم در خصوص بقیه قشرها حق دارند شما حتما رفتار یک سرهنگ نیروی انتظامی و یا آن ارگان دیگر را دیده اید . رفتار قاضی و دادستان را هم در اجتماع دیده اید . کدام رفتار بدتری دارتد؟
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
از چه صنفی رضایت دارن؟
نمونه: نصابهای ماهواره، .....، .....
حیف که نمیتونم اسم ببرم،
ولی از پزشکان و اکثر مشاغل دیگه زحمت کش تر و شریف تر هستند.
سینا
United States of America
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
در جواب ناشناس 13:15 باید بگم که بیشتر بودن تعداد نظرات منفی به نظر دکتر خادمی نشان دهنده ی اینه که متاسفانه به شکل فجیعی عقده در وجود مردم ایران نهادینه شده!!!!! نه این که حق با اکثریت است!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
یعنی فقط پزشکان، بیگناه به قتل میرسند؟ معلمی که توسط شاگردش کشته شد بیگناه نبود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
معلم موقعی که یقیه دانش آموز را می گیرداحتمال درگیری هست جناب
متین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اتفاقا پزشک مقتول کاملا هم گناهکار بود ولی همین قدرت نفوذ پزشکان اجازه نداد واقعیت ها مشخص شود. اگر غیر این است چرا پرونده را با وجود ابهام های زیاد مختومه کردند و اجازه ندادند در رسانه ها بازتاب بیشتری پیدا کند. رفتار پزشک ممسنی نیز حکایت از گردن کلفتی ایشان دارد. بهتر است دولت به فکر واردات همان پزشکان بی ادعای بنگلادشی بیافتد و یا ظرفیت رشته پزشکی را زیاد کند تا کسی برای این ها تره هم خورد نکند.
ناشناس
Canada
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
شما اونجا بودی یقه دانش آموز رو گرفت ؟ ولی من پشت در اطاق بودم وقتی پدرم بخاطر تشخیص نادرست یک پزشک نما در 52 سالگی فوت شد و من شدم نون اور خانواده ...
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
همون معلمی که با غرور داری از بالا بهش نگاه میکنی نوشتن و خوندن یادت داد، ای کاش یادت میدادم فروتنی رو هم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بخش عمده ای از پزشکان متکدیان و جیب برهای شیک پوشی هستند که عملا رفتارشان با زور گیری فرقی نمی کنه. کافیست رفتار یک پزشک را وقتی یکی به ماشینش بزنه یا در مکانیکی و یا با اوستای بنای ساختمانش ببینید و یا از همه بد تر مثلا بگویید پول موجودتان هزار تومن از حق ویزیتت کمتره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
سلام
احتمالا اقای فکری ارزوداشتند که پزشک بشن ولی نه لیاقشو داشتند نه علمشو به همین جهت درد دل و دل درد پری دارند
بهروز
United Arab Emirates
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
به این میگن توهم وخودبزرگ بینی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
من مهندسی کامپیوتر خوندم, دوستانی داشتم که پزشکی خوانده اند, اون وقتی که ما با هزار جور مدار و نوشتن برنامه های گوناگون و ریاضیات تخصصی و هوش مصنوعی سر و کله می زدیم,پزشکان در گیر یک کتاب بودند که بخوانند و بفهمند(البته معمولا به حفظ کردن ختم می شد) پس تا آنجا که من می دانم پزشکی نه لیاقت می خواد و نه علم, بلکه حفظ کردن می خواد.اما حالا که حرف آرزو شد فکر می کنم همه این حرفها از آنجا سرچشمه می گیره که در دبیرستان رشته تجربی رشته ای درجه دو و با اهمیت کمتری نسبت به ریاضی محسوب میشد و گویا این حرفها مشکلات فرو خورده آن دورانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اين رفتارا فقط باعث كينه ميشه
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
لحن نوشته های حامیان پزشکی خودش گویای شخصیتشون و احترامیه که برای باقی مردم قائل هستن ...
فریبرز
Finland
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
به خدا قسم من هرگز آرزو نداشتم پزشک بشم نه بخاطر اینکه لیاقت و استعداد و علم نداشتم! چون همه اینها را داشتم. 20 سال قبل قبولی در رشته پزشکی مثل آب خوردن بود. یادم هست همکلاسیهای معمولی میرفتن تجربی و راحت پزشک شدن ولی من رفتم ریاضی فیزیک و مکانیک خوندم. الان خیلی هم خوشحالم که پزشک نشدم.
با کمال احترام به بعضی از پزشکان محترم و با وجدان ...
بخاطر اینکه لیاقت و استعداد
والا من که استعدادم
ناشناس
Canada
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
ما تا جایی که یادمونه کسی که استعداد داشت و درس خون بود ، تجربی نمی رفت ...
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
من هم از رفتار اکثر پزشکان دل خوشی ندارم. اما در جواب اون عزیزی که گفتن قبولی در رشته پزشکی مثل آب خوردن بود، باید بگم حتی 30 سال قبل هم قبولی در پزشکی آسان نبود. با بی انصافی و مغلطه همه چیز رو زیر سوال نبریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
پزشکان فکر می کنند که تافته جدا بافته اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
جالب ترین نکته در مورد نویسنده پرهیز از نوشتن اسم و بردن نام مدرک تحصیلی برای اثبات حقانیت نوشته است .
آقای کارشناس ارشد جامعه شناسی در این مملکت میلیونها نفر سنی داریم که دوست ندارند چنین ضرب المثلی به کار برده شود . آقای نویستده نفرت پراکنی تحت لوای عریان کردن واقعیت زشت ترین اخلاقی است که گریبانگیر جامعه ما به خصوص قشر تحصیلکرده شده ، پزشکان مانند بقیه اقشار دارای یک مهارت شغلی هستند و مانند بقیه مشاغل دارای افراد خوب و بد ، این جمله آخر شما غیر از محکوم کردن همه افراد یک قشر چه معنای دیگری دارد ؟((اگر پزشکان از مردم رضایت و اعتماد می‌خواهند به جای پروپاگاندای رسانه‌ای به تقویت وجدان کاری و اخلاقی خود در مطب‌ها و بیمارستان‌ها بپردازند ولی اگر از مردم فقط پول‌شان را می‌خواهند رویه فعلی خود را ادامه دهند؛ انتخاب با خودشان.)) متاسفانه حمله به مشاغل با درنظرگرفتن اقلیت متخلف تبدیل به یک اپیدمی شده ، بنده که معلمم متهم هستم به درآمد ساعتی صدهزار تومان گرفتن و کار نکردن! بقیه مشاغل هم که دیگه وضعیتش مشخصه ؛ کارمند که کار نمی کنه ، راننده تاکسی که پول پس نمی ده ، موبایل فروش و ماشین فروش و معاملات ملکی که تکلیفش روشنه ، خونه ها رو که بساز بندازها می سازن ، فوتبالیست و هنرمند که پول مفت می گیره و قس علی هذا . من از سایت فرارو تعجب می کنم که نمی بینه این مسائل یا شایدم خودش رو به ندیدن می زنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اسم نویسنده که هست! اصلا مقاله رو خوندی؟؟!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
معلم عزیز
مسئله نفرت پراکنی نیست. مسئله نقد رفتار قشری از جامعه است که خود را تافته جدا بافته از جامعه می بیند و برای خود امتیازاتی بالاتر از حقوق اجتماعی دیگران قائل است.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
نظر این معلم بزرگوار قابل احترامه
ناشناس
United States of America
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
افرین و هزاران آفرین. واقعا مطلب بجا و درستی بود.
رضا
United States of America
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
جناب فكري اين طرز برخورد منحصر به رسانه ملي است كه يك طرفه ميتازد شما احيانا از عوامل اين سازمان نيستيد؟يك پزشك فوق تخصص در منطقه محروم كشته بشه همكاراش اعتراض بكنند و عذا دار بشند هياهو هست اگه بدست شما باشه كه دوست داريد معلم استاد پزشك و.. همه بميرن ولي صدايي در نياد راستي اگه به مرگ افرادي كه در سيل اخير فوت كردن اعتراض بشه اشكال داره اينكه پزشكان به خاطر هوش و همبستگي بيشتر اعتراضشون نمايان تر بود باعث كدورت شده . راستي شما كه از طرح سلامت ميگي تو طرح بودي يا مجريش بودي ؟ ايا اگر اشكالي در شهرداري ها و گراني و تورم و.. وجود دارد مقصر مهندسين اقتصاد دانها و... هستن؟ چرا مشكل بيمارستانها و درمان بپاي پزشكان نوشته ميشه؟ يه سوال اگه اين بهشت براي پزشكان در ايران وجود داره چرا همشون در حال فرار از كشور هستن؟جناب فكري در تمام دنيا هزينه هاي درمان سرسام اور است و در كشورهاي پيشرفته اين هزينه را دولت ميدهد اگر شما و سياستگذاران و بودجه نويسان در اين زمينه اهمال كنند تقصير پزشكان چيست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
مسئله این است؟
عذا یا عزا
شما احتمالا پزشکی؟
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
با سلام
مطالب بي انصافانه ي مذکور که علاوه بر بعيد بودن از فرارو از غيرحرفه اي بودن مسوول تهيه ي خبر حکايت دارد
بنظر ميرسد ادامه ي سناريوي تغيير نگاه مردم از مقصرين اصلي فلاکت اقتصادي مردم به سمت کسانيست که بجز عده ي معدودي بقيه شان سالهاست با گذر از تنگترين فيلتر ها با علاقه در خدمت بيماران بودند و غش در کارشان از ساير حرف با فاصله کمتر بود
من بعنوان يک پزشک 40 ساله که هنوز در مقطع فوق مشغول به تحصيل با حقوق و مزاياي يک ميليون در ماه متاسفانه علي رغم ميل باطني مطالب و قضاياي اخير در رفتار حرفه اي و برخورد با همراهان بيمار تاثير منفي داشته و ديگر بر خلاف گذشته فقط در حدود وظايفم کار ميکنم نه بيشتر
و متاسفانه اين مطالب با کاهش انگيزه ي خدمت ضرر نهايي متوجه بيمار مظلوم ميشود
پس لطفا بحثها را حداقل دو طرفه مطرح فرماييد تا حرفهاي طرف مقابل را ها بشنويد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بنده متاسفم
مشکلات جامعه یک موضوع کلی است که کمابیش سایر اقشار را نیز درگیر خود می کند. به واقع کدام قشر از جامعه مورد نفرت و یا حد اقل نقد جامعه نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
به همان نسبتي كه پزشكان در واكنش به سريال در حاشيه هيجاني و واكنشي عمل كردند، به همان نسبت هم نويسنده مقاله در تحليل يك پديده پيچيده و چند عاملي (يعني چرايي به بن بست رسيدن رابطه پزشك و بيمار در جامعه ما) ساده انگارانه قلم فرسايي نمودند. در متن بالا بيش از اينكه استدلال و تحليلي ارائه شده باشد، مجموعه اي از ادعاها با جهت گيري مشخص ارائه شده و در پايان هم هيچ واه حل واقع بينانه اي ارائه نشده و بيش از انكه ماهيت جامعه شناسانه داشته باشد (انگونه كه از يك كارشناس ارشد جامعه شناسي انتظار ميرود) ماهيت ژورناليستي و عوام گرايانه دارد، اين در حالي است كه نويسنده چندين نوبت از رفتارهاي پروپاگاندايي انتقاد ميكند و شالوده اصلي مطلب بر مذمت چنين رفتاري نهاده شده، وقتي يك الگوي رفتاري در جامعه اي نهادينه ميشود، بدون ترديد علت هايي واقعي در پشتش نهفته كه جهت تغيير ان رفتار راهي جز معطوف كردن توجه به علت پايه اي ان نيست، كاش اندكي هم به چرايي اين رفتار فكر ميشد كه ايا در جامعه اي كه وزن تفكرات جامعه شناس ان مقاله بالا باشد، دور از انتظار است كه وضع سيستم بهداشت و درمان ان چيزي جز اين باشد؟ در نهايت چندين ادعاي مهم اين مقاله مثل بي تاثير بودن طرح تحول و منحصر بودن نتيجه ان به افزايش درامد پزشكان خلاف واقع بوده و با امارهاي رسمي در تناقض است.
دكتر حامد
United States of America
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
فرارو از شما بعيد بود اهميت پزشكان فقط به يك دليل هست بعد از خدا تو لحظه سختي وقتي عزيزترين كسه تو رو نجات ميدن مثل من جراح قلب اول دعاي خدا مي كني بعد من رو
ناشناس
Seychelles
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اگر استدلال شما را بپذیریم پس ماموران آتش نشانی باید بیشتر از همه حقوق بگیرند و ارج و قرب بالاتری نسبت به دیگران داشته باشند. آیا واقعا اینجوریه؟
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
شما سقف خونه ات چکه کنه اول از خدا بعد از مهندس و بنا و کارگر کمک میخوای... نمیخوای؟
ترمز ماشینت کار نکنه از مکانیک کمک میخوای... نمیخوای؟
خونه ات اتیش بگیره از اتشنان کمک میخوای... نمیخوای؟
بچه ات زردی بگیره میری ازمایشگاه و از ازمایشگاه و پیراپزشکان کمک میخوای... نمیخوای؟
پس اینقدر به تخصص خودت نناز... همه تو جامعه یه تخصصی دارند... شما شدی پزشک.. یکی دیگه مهندس..یکی معلم... یکی دیگه کارگر.. چون پولت بیشتر شده دلیل نداره فکر کنی درسی ک تو خوندی مقدسه و درسی ک دیگری خونده به درد نخور!... درسی که شعورت رو به این اندازه تقلیل داده به درد جامعه نمیخوره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
جناب دکتررررررحامد. حتما میدونید اگرهمین آدم تولحظه سختی ازت سوء استفاده کنه و فکر کنه اختیار جون مردم دستشه و نه اینکه حفظ جون مردم وظیفشه، اونوقت به جای دعا نفرین می کنن.
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
آقای دکتر قلب. اگه همون خدا نخاد هیچی درست نمیشه. خیلی خودتو بردی بالا. عاقبت نداره این کارت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
آقا دمت گرم بخدا حال کردم با این نوشته. کاملا واقع گرایانه بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
جانا سخن از زبان ما میگویی.
ناشناس
Germany
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
وقتی رفتار پزشکان با بیمارانی با بیماری های حاد و دم مرگ را از نزدیک ببینید دیگر حرفی برای دفاع از امتیازات ویژه این قشر نخواهید داشت. از همان زمان دانشجویی که با جسد سلفی می گیرند بنوعی تربیت می شوند که در تجارت ... موفق باشند بعد که دربخورد با قشر دیگری از جامعه که امتیازات بیشتری دارد قرار می گیرند آه و ناله می کنند....
ناشناس
Germany
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
وقتی رفتار پزشکان با بیمارانی با بیماری های حاد و دم مرگ را از نزدیک ببینید دیگر حرفی برای دفاع از امتیازات ویژه این قشر نخواهید داشت. از همان زمان دانشجویی که با جسد سلفی می گیرند بنوعی تربیت می شوند که در تجارت ... موفق باشند بعد که دربخورد با قشر دیگری از جامعه که امتیازات بیشتری دارد قرار می گیرند آه و ناله می کنند....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اسم وزارت بهداشت و درمان رو باید عوض کنند و بگذارند وزارت پزشکان.و وزیر هم وزیر پزشکان.این آقای وزیر دغدغه جیب پزشکان رو بیشتر از سلامتی مردم داره.درآمد های چند 10 و شاید چند 100 میلیونی پزشکان و سیری ناپذیری آنها باعث میشه که به طبابت به چشم تجارت نگاه کنند.
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
یک نفر به من جواب بدهد چرا چشم پزشک باید عینک بفروشد /
ليلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
واقعا انسان متاسف ميشود که ازين فضاسازيها در نهايت چه کسي سود و چه کسي زيان ميبيند
مردم مجبورند به پزشکان مراجعه کنند ولي با اين کارها و حرفها انگيزه ي خدمت پايين مي ايد
تا ديروز پزشک بچه مان هر وقت ميرفتيم جوابمان را با مهرباني ميداد
حالا فقط 12 به بعد به روال قانون بيمارستان!!
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
کی کارش زشته؟ همون طرف بایستی کوتاه بیاد.مطبوعات بهترین راه براه برای تحت فشار قرار دادن گروهیه که می خواد سو استفاده کنه.
شادمهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
یعنی بترس و سکوت کن !

منطق شما اینه ؟!

عزیزم داری پول میدی ... اونم چند برابر
حقته که خدمات خوب بخوای
ناشناس
Canada
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
حق داری شما ... روال قانونی رو طی کردن خیلی باید سخت باشه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اسم وزارت بهداشت و درمان رو باید عوض کنند و بگذارند وزارت پزشکان.و وزیر هم وزیر پزشکان.این آقای وزیر دغدغه جیب پزشکان رو بیشتر از سلامتی مردم داره.درآمد های چند 10 و شاید چند 100 میلیونی پزشکان و سیری ناپذیری آنها باعث میشه که به طبابت به چشم تجارت نگاه کنند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
معلوم نيست إز كجا خط گرفته ايد،چون موج عظيمي رآه افتاده كه امثال شما هيزم كش معركه شده ايد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
توهم توطئه. خط چیه داداش؟ کافیه پات به مطب و بیمارستان باز شه...اسیرت میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اسم وزارت بهداشت و درمان رو باید عوض کنند و بگذارند وزارت پزشکان.و وزیر هم وزیر پزشکان.این آقای وزیر دغدغه جیب پزشکان رو بیشتر از سلامتی مردم داره.درآمد های چند 10 و شاید چند 100 میلیونی پزشکان و سیری ناپذیری آنها باعث میشه که به طبابت به چشم تجارت نگاه کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
پزشکان در ازای ارائه ی خدمات بسیار مطلوب به مردم دارندحق وحقوق خود می گیرند.مثل مهندسان شرکت نفت وگاز نیستند که در جلو چششون قطر تمام منابع ایران را برداشت کرد وماهی خداتومن می گیرند واین همه اصراف و ریخت وپاش را کسی نمی بینه متاسفانه چقدبرنج ومرغ و...دور می ریزند در حالی که...
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
''پزشکان در ازای ارائه ی خدمات بسیار مطلوب به مردم دارندحق وحقوق خود می گیرند''
خدمات بسییییار مطلوب...
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
ی مهندس فوقش بگیره 15 تومن
اونوقت جنبه ی اقتصادی مهندسی خیلی بیشتر از پزشکیه
ناشناس
Canada
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
آیا منظور از خدمات بسیار مطلوب زیرمیزی و حقویزیت های چند برابر تعرفه و برخورد نامناسب با ارباب رجوع است ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
جالب آن بود که تقریبا همزمان با این اتفاق ده‌ها معلم در جریان تجمعی معمول و همیشگی در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شدند و حتی چند روزی هم در بازداشت ماندند اما فاصله میان جار و جنجال آن‌ها با جار و جنجال پزشکان به همان میزان فاصله درآمدی آن‌ها با پزشکان بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
متاسفانه همیشه علیه نخبه ها علوم تجربی جوسازی میکنندپزشکان اکثرا استعدادهای مملکت هستند وبا تلاش وپشتکار خود به این مقام رسیده اند وسازمان سنجش این رشته را بهشون تعارف نکرده عده ای بسیار حسود هستند
ناشناس
Canada
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اگر نخبه بودند که ریاضی می خوندند ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
همسایه ما سهمیه دارند 4 تا بچه اش دکترن! همه با سهمیه قبول شدن. خونشون یه بیمارستان واسه خودش!
همسایه دیگمون سهمیه ندارن سه تاشون مهندس هستند بیکارن! رتبه های عالی! مغز
Hendi
India
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بیشتر پزشکان هند بسیار خوش رفتار و مهربان هستند بر خلاف پزشکان کم سواد ایران که بی ادب و ترش رو هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اه حال ما رو بهم زدي تا هر چي ميشه ميپره وسط ميگه هند.
ناشناس
Oman
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
لیاقت شما همون پزشکان هندی و بنگلادشی است
Hendi
India
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
لطف کنید بازرس بفرستید که عملکرد و رفتار پزشکان ایران را چک کنند . خیلی از انها کار بلد نیستند و بعضی هاشون هم خیلی بی ادب و عصبی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
جالب آن بود که تقریبا همزمان با این اتفاق ده‌ها معلم در جریان تجمعی معمول و همیشگی در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شدند و حتی چند روزی هم در بازداشت ماندند اما فاصله میان جار و جنجال آن‌ها با جار و جنجال پزشکان به همان میزان فاصله درآمدی آن‌ها با پزشکان بود.
ناشناس
Japan
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
سلام من یک عضو هیات علمی دانشگاه هستم که پدرم از اطبای قدیمی و پیشکسوت شهرمان محسوب می شوند که سابقه 50 سال تدریس در دانشگاه ( از سن 30 تا 80 سالگی) دارند. وقتی رفتار متکبرانه و غیر مسئولانه پزشکان امروزی را می بینم و با تواضع و مردمداری پدرم مقایسه می کنم به این نتیجه می رسم که پزشکی در کشور ما دچار انحطاط اخلاقی شده است. این قشر آن چنان از مردم فاصله گرفته اند که هیچ انتقادی را برنمی تابند و تمام انتقادات را ناشی از حسادت و عقده مردم نسبت به موقعیت واستعداد برتر خود می دانند کامنتهای آقای دکتر حامد! دکتر خادمی! موید این معناست!
دانشجوی پزشکی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
هرچقدر دلتون میخواد پشت سر پزشکا حرف بزنید.بالاخره مریض میشید میاید پیش ما.یا خودسرانه دارو مصرف مصرف میکنید و دچار عوارض میشید و بازم میاید پیش ما.با این حرفای مفت هیچی از ارزش و اعتبار پزشکا کم نمیشه.شمایید که به ما محتاجید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
سیاست گذاری ها غلط در وزارت بهداشت باعث شده که شما اینگونه جسور و بی اخلاق باشید.اگر وزیر محترم به جای کاهش سهمیه ها پزشکی، ظرفیت ها رو افزایش می داد آن موقع شما به خاطر پر کردن شکم خود هم که شده اخلاق رو رعایت می کردید.

آقای وزیر، سیاست های اشتباه شما باعث این بی اخلاقی شده.این سیاست های غلط فقط برای جیب پزشکان مفیده و سلامتی جامعه با این انحصارگرایی به خطر میافته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
یا رب روا مدار که گدا معتبر شود// گرمعتبر شود ز خدا بیخبر شود
هومن
Germany
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
چون مردم به شما نیاز دارند باید هر طوری دوس دارین رفتار کنین ؟! مردم به نانوا و رفتگر و مهندس مکانیک و عمران و برق و ... و وکیل و .... هم نیاز دارند ! آیا اونا هم این رفتار و با بقیه دارند ؟! یه هفته تمام رفتگرهای تهران اعتصاب کنند کثافت شهر و بر میداره ! پس میشه گفت چون مردم به اونا نیلز دارند هر کاری میخان باید بکنن ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
من راضیم خودسرانه دارو مصرف کنم ولی پیش آدم متکبری مثل تو نیام ،هنوز دانشجویی اینهمه ادعا !!! مهرت خشک بشه چی میشی؟؟
ناشناس
Canada
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
منم مرده شورم و بالاخره همه میان پیش ما ... پس هر مرده ای رو ده میلیون بگیرم بشورم ...
ناشناس
Canada
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
این شمایی که به درد و بیماری و مرض بقیه محتاجی و چشمت به در مطبه تا یکی بلا سرش بیاد و چاره ای نداشته باشه تا نون دربیاری ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
من از روییدن خار سر دیوار دانستم / که ناکس کس نمیگردد بدین بالا نشینیها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اگه تو بیمارستانها بخصوص خصوصیها توجه کنی دقیقا مانند یه پادگان رفتار میشه و گلیه پرسنل خبردار وامیسن تا دکتر بیاد سان ببینه . فرارو سانسور نکن
عبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
دوست عزیز اگر قشری از جامعه پیدا شد که در برابر یک حرکت غلط مثلا بقول خودتان بازداشت غیر موجه یک همکار ایستاد وصدایش را به جامعه رساند باید مورد حمایت دیگر اقشار قرار گیرد نه آنکه چون معلمان در برابر بازداشت همکارانشان سکوت کردند پس ترجیح دارند .بپذیریم در یک جامعه مدنی اعتراض حق مسلم افراد است.
شهروند
-
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
چرا شما فقط گیر دادین به در آمد پزشکان ؟ واقعا تحقیق کردین ببینین درآمد سایر صنوف به چه صورت است مثلا تجار دلالان طلا فروشان صرافها بساز بفروش ها وکلا قضات و.....درحالیکه این افراد یک صدم پزشکان هم زحمت نکشیده و مسئولیت کاری ندارند اصلا وقتیکه بیمار هستید واز شدت درد به خود میپیچید هم این حرفها را می زنید ؟
همتی
United Arab Emirates
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
تفاوت اینجاست که پزشک باجان انسانهای رنجور وبیمارسرو کار دارد اما طرف معامله تجار و دلالان طلا و....پولدارها هستندتفاوت رااحساس نمیکنید؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
شما فقط شهروندی یا پزشک هم هستی؟؟؟
ایبیش
United States of America
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
واقعا به ادبیات این جامعه متاسفم.
جدا از اینکه چقدر مطالب نگارنده بی‌نام صحیح یا غلط باشد، آنچه مشهود است نفرت وافری است که در سراسر مطلب موج می‌زند.
این تنفر گفتاری و رفتاری بزرگترین آفت جامعه است.
ناشناس
Canada
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
باید دید این نفرت چرا بوجود اومده و کی مقصره بوجود آومدنش بوده ...
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
با اين برخوردهاي بد كاري ميكنيد كه پزشكان متخصص وكار بلد را به كشورهاي ديگر فراري ميدهيد وخداي ناكرده براي يك بيماري ساده مثل سالهاي اوايل انقلاب بايد از هندوستان دكتر بياريم يك پزشك متخصص بيش از نيمي از زندگي خودرا در طلب علم ميگذراند وبه همين خاطر بايد به انان هحترام گذاشته شود در هر قشري ادم هاي ناباب وجود دارد نبايد حساب انها را به حساب همه نوشت مقاله فوق منصفانه نوشته نشده است
متین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
هر کجا برند یک صدم درآمد اینجا را نمی تونن در بیارن
یکی از عوام الناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
نه یه مورد یه مورد پزشک بگو به خاطر شرایط کاری و مالی از ایران رفته باشه! . اگر نه کجا بره مثل ایران پول در بیاره! میدونی مالیات بر درامد پزشکان در اروپا وامریکا کانادا چتد درصده؟ اون دکتراهای علوم پایه و مهندسی اند که اینجا از بیکاری سماق میمکند و اونور بهترین شرایط کاری و زندگی براشون مهیا است!
ناشناس
Finland
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
برخی قضات برخوردهای بسیار زننده ای با مردم دارند حتی با کسانی که بعنوان شاکی در محاکم قضایی حضور دارند
کاربر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
تیتر نامناسب و توهین آمیز است . لااقل بنویسید پیراهن حضرت یا جنا عثمان . اهل سنت خوششان نمی آید بدون القاب خلفای راشدین رو نام ببرید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
کی میگه ما جهان سومیم معلومه شمردن بلد نیستیم ، تو کشوری که امثال آقای فکری تریبون دستشونه و با هیاهو و لمپنیسم ، سعی می کنن با ایجاد تقابل بین مردم و یک گروه صنفی ماهی از آب آلوده بگیرن یا دزدیهای خودشون رو تو جنجال اخبار پنهان کنن ، بدون تفکر در خصوص اینکه عواقب این اتفاق دامنگیر مردم این سرزمین خواهد شد... مشکل ما در خدمات درمانی پزشکان نیستند بیمه های درمانی هستند ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اگه بنا بر چپاول باشد هیچ کس اندازه خودروسازن ملت را چپاول نمی کند ولی مورد حمایت هم قرار می گیرند
دانشجوی پزشکی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
چطور اونا که حتی سواد خواندن نوشتن هم ندارن باید درآمد آنچنانی داشته باشن ولی پزشکان با سوادو با هوش که 12 سال درس میخونن انتظار دارین مفت و مجانی کار کنن و از شما پول نگیرن.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
دانجشجوی پزشکی عزیز شما اگر باهوش باشید که هستید می دانید پاسخ های هوی است .
پاسخ تهاجمی شما مانند عکس العمل بی دلیل جامعه پزشکی تنها وضعیت پیش آمده را پیچیدتر می کند .
فاصله طبقاتی بیداد می کند و مردم از تمام ثروتمندان چه پزشک چه غیر آن کینه دارند .
من میدانم دانشجوی پزشکی بودن چه مصیبتی است از کشیک های 36 ساعته تا زورگویی های دیگر آن ولی شما نخبه جامعه صبور باش ،مردمت را درک کن و التیامشان باش .
(از آن جایی که عادت به قضاوت داریم باید اشاره کنم بنده پزشک نیستم. دانشجو دکتری مخابراتم ولی دوستان پزشک بسیاری دارم که از نزدیک شاهد شرایطشان بوده ام)
ناشناس
Canada
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
چون کسانی هستند که بیشتر از شما درس می خونند و برای دانش اندوزی خون دل می خورند اما یک درصد شما حقوق و ادعا ندارند و با جون مردم مثل کالا تجارت نمی کنند ...
دانشجوی پزشکی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
پزشکان مثل بعضی ها مفت خور نیستند و مزد کارها و زحمات خودشون رو میگیرند.
ناشناس
Canada
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
مزدشون که مشکل نداره بگیرند ... زیر میزی ها رو واسه چی می گیرند ؟
ممد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
من در پاسخ آقا رضا میگم که عزیز دل برادر طرح تحول سلامت جیب پزشکا را پرتر کرد حالا هرکی میخواهد مجری باشد. بقیه تو این کشور حقوق بگیرند یعنی انعطاف ناپذیری درآمدی دارند تا سال آینده و لی پزشکان به روزند و دست خودشان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
طرح اینگونه مطالب در نهایت فقط دو تاثیر مهم داشته و داردیعنی من به عنوان پزشک که از جامعه پزشکی و همکاران عزیز و خدوم خودم مطلع هستم عرض میکنم
1-کاهش انگیزه برای مداوی بیماران که فقط و فقط دودش به چشم بیمار میرود که این دیگر قابل جبران نیست
2-کاهش اعتماد بیماران به جامعه پزشکی گه باز هم دئدش به چشم بیماران میرود
وگر نه طرح این مسایل هیچ خدشه ای به حرمت و جایگاه پزشکان ای مرز و بوم که از نخبگان و افراد فرهیخته جامعه هستند نخواهد زد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
پس ما باید هر توهین و رفتار زننده ای را از جانب حضرات نخبه پزشک ببینیم و لال شویم تا دودی در چشممان نرود، ممنون از استدلال محکم و راهگشا و بی بدیل شما پزشک باهوش و فرهیخته جامعه(البته فقط از نظر خودتان)
ناشناس
Canada
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بله مسلما خدشه ای نخواهد زد چون اینقدر با اشتباهات و پل پرستی خط و خش به وجهه پزشکان انداختند که جای خالی واسه خدشه جدید نمونده ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
چقدر هم قشر شما محترم!!!! است!!!!
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
وقتی دولت مفت و مجانی این ها را وارد دانشگاه میکنه و با هزینه دولت و مردم این اقایان پزشک می شوند باید این اقایان به اصطلاح پزشک ادا و اطفار در بیاورند و برای خود سرمایه های میلیاردی جمع کنند و روز به روز جیب مردم بیچاره که با سرمایه آنها اقایان پزشک شدند خالی تر بشه . دولت باید برای انها حقوق در نظر بگیره و انها هم بر اساس هزینه ای که از دولت و مردم گرفتند و درس خواندند کار کنند . من هم یک تحصیل کرده دانشگاه هستم که برای این مردم و دولت زحمت می کشم دارای مدرک کارشناسی ارشد هستم چرا حقوقم کفاف ده روز در ماه را برایم نداشته باشد ایا این عدالت است اگر این عدالت است پس ما قید همه چی را میزنیم و به ادیان دیگر روی می اوریم شاید عدالت را در انجا پیدا کنیم .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
در شهر کوچک ما که در بیشتر موارد یک پزشک هم حاضر به خدمت نبوده حالا در مرکزبهداشت شهر1پزشک رزرو است .آقای وزیر با وعده هایی که دادند در ابتدا همه فکر می کردیم که حداقل وضع بهداشت و درمان بهتر می شود. حقوق های 20 میلیونی پزشکان در مناطق مرزی که امکانات ندارد هیچ مفهومی هم ندارد.بجای این همه حقوق حداقل درمانگاهها و بیمارستان های مناطق محروم را تجهیز کنیدتا بیمار برای یک آزمایش و رادیولوژی مسافت طولانی را با مخارج امروزی طی مسیر نکند.
علی
-
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
پر ادعا های تهی پول پرست غیر متعهد دلسوز
گرگانی در لباس میش
پر افاده های نامتوازن
ناشناس
Canada
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
خود بزرگ پندارانی متوهم ...
کاسبان جان و درد و آلام مردم ...
شیادان زیرمیزی بگیر ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
در هر صنفي خوب و بد داريم، جامعه پزشكي از اين امر مستثنا نيست. ولي قتل پزشك اردبيلي توسط هم مسئولين قوه قضائيه كه بمراتب از مصونيت بسيار بالاتري نسبت به پزشكان برخوردارند و هم برخي پزشكان به انحراف رفت تا خداي نكرده جامعه تكان نخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اسم وزارت بهداشت و درمان رو باید عوض کنند و بگذارند وزارت پزشکان.و وزیر هم وزیر پزشکان.این آقای وزیر دغدغه جیب پزشکان رو بیشتر از سلامتی مردم داره.درآمد های چند 10 و شاید چند 100 میلیونی پزشکان و سیری ناپذیری آنها باعث میشه که به طبابت به چشم تجارت نگاه کنند.
على
United Arab Emirates
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اميدوارم نويسندگان ومسئولان فرارو جرأت اين را داشته باشند كه به برخى از صنوف ديگر كه فسادشان استخوان مردم را سوزانده و حتى خودشان از فساد روز افزون موجودشان سخن مى گويند ،نيز بپردازند٠
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
چرا وفتی پزشکان خلاف می کنند نظام پزشکی لاپوشانی میکنه . مثلا تهیه کلیپ از داخل اطاق عمل، تجاوز دندانپزشک به زنان و دختران بیمار یا زایمان یک زن در توالت بیمارستان (به خاطر بی توجهی متخصص زنان) در خصوص این مسائل هم لطفا به راهپیمایی کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
چرا وفتی پزشکان خلاف می کنند نظام پزشکی لاپوشانی میکنه . مثلا تهیه کلیپ از داخل اطاق عمل، تجاوز دندانپزشک به زنان و دختران بیمار یا زایمان یک زن در توالت بیمارستان (به خاطر بی توجهی متخصص زنان) در خصوص این مسائل هم لطفا به راهپیمایی کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اکثر مردم ایران به این قشر از خود راضی و متکبر بدبین هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
متاسفانه در کامنتهایی که من تا اینجا خوندم هیچ کس به بی سوادی پزشکان ایرانی اشاره نکرد. ظاهرا مردم ایران نمی دانند پزشکان ایرانی در قیاس با پزشکان دیگر ممالک چقدر بی سواد و بی کفایتند.
به جرات می توان گفت سواد و دانش یک فوق تخصص ایرانی از یک پزشک عمومی عرب بسیار کمتر است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اسم وزارت بهداشت و درمان رو باید عوض کنند و بگذارند وزارت پزشکان.و وزیر هم وزیر پزشکان.این آقای وزیر دغدغه جیب پزشکان رو بیشتر از سلامتی مردم داره.درآمد های چند 10 و شاید چند 100 میلیونی پزشکان و سیری ناپذیری آنها باعث میشه که به طبابت به چشم تجارت نگاه کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
شما هرچي عقده داشتي جمع كردي و هر چي دلت خواسته نوشتي. با بي عدالتي هرجا كه باشه بايد مبارزه بشه. شما نه پزشك اردبيلي رو ميشناختي و نه كمي فكر و تحقيق كردي. لاپوشاني قتلي كه دليلش واضح بوده و فقط براي جلوگيري از تشويش اذهان جور ديگه اي وانمود شده يك طرف، طرح تحولي كه شما دادت در اومده از طرف ديگه. من خودم توي طرحم. ٦ ماه گذشته و هنوز بجز حقوق ١/٥ ماهانه هيچ خبري نيست. اونوقت رو چه حسابي به خودت اجازه ميدي اينطور صحبت كني وقتي فقط رويه پوشالي طرح رو ميبيني؟
قتل معلم هم كه ازش نوشتي بايد همينطور انعكاس داده ميشد،ربطي به صنف و شغل خاصي نداره، جان انسانها در هر رده اي كه باشند باارزشه و اينكه صدايي درنياد دليل بر درستي موضع سكوت نيست.
از فرارو هم انتظار نمي رفت بدون بررسي اين نظرات غيركارشناسانه رو بذاره.
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
باید واقعا سری به این بیمارستانابزنی ورفتار این دکترا رو ببینی باعث شرمندگی نمیدونم با این پولایی که در میارن شبا چه جور راحت میخوابن
ناشناس
Canada
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
وقتی وجدان نداشته باشی راحت می خوابی ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
جناب کارشناس ارشد جامعه شناسی چرا از مدیریت کشور سخن نگفته ای که همه صنف ها از معلم، کارمند، پزشک، هنرمند، کارگر و سایر صنف های دیگر به ستوه آمده اند و همه معترض هستند. آیا در گذشته این همه ستم در حق مردم روا می شد که الان می شود. بهتر است به عنوان یک جامعه شناس به مسائل جامعه توجه کنید که این گونه مردم گله و شکایت دارند. چرا این همه آشفتگی در صنف های گوناگون وجود دارد. من به عنوان یک معلم انتظار نداشتم یکطرفه قضاوت کنید. بهتر است از نو بنویسی.
حمید رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
من به عنوان یک پزشک که 15سال سابقه طبابت داره و درحال حاضر هم رزیدنت سال آخر هستم با درآمد پزشکی غیر از گذران امورات روزمره زندگی (بخور و نمیر)نتونستم حتی یه ماشین پراید بخرم.اما با این ناسپاسی و قدرنشناسی که تو جامعه بیمار ما رواج پیدا کرده و توسط رسانه های بعضا مغرض دامن زده میشه درنهایت دودش تو چشم مردم خواهد رفت شک نکنید.ضمنا به نویسنده مقاله یادآوری میکنم که آقای کارشناس محترم نه من و نه همکاران من مقصر نرسیدن شما به آرزوهاتون و عقده های فروخفته شما نیستیم والله نیستیم.
ناشناس
Canada
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
چجوری دودش تو چشم مردم میره ؟ هر زمان اراده کنیم تو هند دکتر کم مدعای قانع خوش اخلاق هست که مثل سال های اول انقلاب وارد کنیم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
این درآمد خیلی زیاد پزشکان باعث بی انگیزگی در پیشرفت در سایر مشاغل خصوصا مهندسی می شود، همانطور که الان بیشتر دانش آمورزان برای در آمد بیشتر به رسته تجربی می روند، که نتیجش میشه پزشکان پول پرست و به دور از اخلاق حرفه ای و وجدان کاری.
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
باید واقعا سری به این بیمارستانابزنی ورفتار این دکترا رو ببینی باعث شرمندگی نمیدونم با این پولایی که در میارن شبا چه جور راحت میخوابن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اسم وزارت بهداشت و درمان رو باید عوض کنند و بگذارند وزارت پزشکان.و وزیر هم وزیر پزشکان.این آقای وزیر دغدغه جیب پزشکان رو بیشتر از سلامتی مردم داره.درآمد های چند 10 و شاید چند 100 میلیونی پزشکان و سیری ناپذیری آنها باعث میشه که به طبابت به چشم تجارت نگاه کنند.
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
ی روز بیا اندازه ی یک پزشک توی ی بیمارستان کار کن، بعد رفتارتو بررسی کن، بعد بیا اینجا از رفتار پزشکا انتقاد کن. ی جا تو دانشگاه نشستن و تز این دادن که پزشکا بدن و آبرویی ندارن تو جامعه که هنر نیست. همین نویسنده و برادرش هم اگه رتبه ی بهتری توی کنکور بیارن میرن پزشکی میخونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اسم وزارت بهداشت و درمان رو باید عوض کنند و بگذارند وزارت پزشکان.و وزیر هم وزیر پزشکان.این آقای وزیر دغدغه جیب پزشکان رو بیشتر از سلامتی مردم داره.درآمد های چند 10 و شاید چند 100 میلیونی پزشکان و سیری ناپذیری آنها باعث میشه که به طبابت به چشم تجارت نگاه کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
چهل سال پیش هم مردم همینطور فکر میکردند و شاید چهل سال زمان بخواهد تا نوادگان ما این طرز فکر را درست قضاوت کنند.
ناشناس
Finland
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
برخی از دوستان پزشک رگ گردنشون خیلی ضخیم شده. من یک هیئت علمی در دانشگاه ارومیه هستم و برای عمل جراحی دیسک کمر مجبور شدم برم تهران چون دکتر خوب تو ارومیه نبود و افرادی که قبلاً تو ارومیه عمل کرده بودن به شدت ناراضی بودن. متاسفانه مجبور شدم سی میلیون تومان (سیصد میلیون ریال) زیر میزی به دکتری بدم که از نظر علمی و مدرک از من استاد تمام پایین تره تا عملم رو خوب انجام بده. الان از عمل راضی هستم اما آیا یک عمل چند ساعته اجرت 30 میلیون تومانی می خواد؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
توی شیراز عمل دیسک توی بیمارستان خصوصی توسط بهترین دکتر ها حدود هشت میلیونه. اون موقع شما سی میلیون زیر میزی دادی؟؟؟؟ اخه دروغ به این گندگی
دانشجوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
واقعا برای نویسنده مقاله متاسف هستم و برای همه هم وطنانی که بهمون یاد دادن همه چیز رو صفر و صد ببینیم.
کدام صنفی کارش رو درست انجام میده؟ همه حتی تویسنده میدونه تو هر صنفی دزد. پول پرست و... هست.شما نظرات مردم و همین نویسنده که با اصطلاح جامعه شناس هستند رو بخونید به جای اینکه نقد منصفانه کنند بیشتر عقده گشایی کردن یا یه تنه به قاضی رفته اند. من خودم با اینکه دل خوشی از برخی پزشکان ندارم ولی به خودم اجازه نمی دم خیلی از پزشک ها رو و شرافت و انسانیتی که در رفتار بعضی از همین پزشکان و معلمان و راننده های تاکسی دیدم رو زیر سوال ببرم. شمایی هم که قلم دستت هست و یا هموطنی که نظرت رو ابراز می کنی یه خورده انصاف و وجدان تو کارت و نظرت اضافه کنی بد نیست و برا اینکه پیداش کنی کافیه به تجربه های خوبی که از رفتار و برخورد عده ایی از همین پزشکا که توی زندگیت داشتی یه نگاه بندازی. هرچند می دونم همه تجربه بد هم داشتیم. هیچ چیز صفر و صد نیست. نگاه مون و قضاوتمون رو با قلم بعضیا صفر و صد نکنیم که فردا شرمندگیش واسه خودمون میمونه وقتی با یه پزشک خوب یه راننده تاکسی خوب مواجه شدیم. یا علی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
پزشکی در ایران به یک دکان تبدیل شده است.. در امد پزشکان ایرانی را با پزشکان اروپایی مقایسه کنید تا ببینید این دکان چقدر بزرگ است. تازه میزان مالیات پرداختی انان را ببینید وبا مالیات یک کارمند مقایسه کنید. کافی است حسابهای بانکی این اقایان دکترها را برسی کنید تا ببینید عمق فاجعه را.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
مواظب باشیم چه میگوییم هیچ احدی حق ندارد کوچکترین بی احترامی به پزشکان ابراز دارد ولو اینکه کاملا حق داشته باش پزشکان از ما بهتران جامعه اند همین طرح سلامت کار خوبی بود البته قلیلی از پزشکان در مطبشان پشه میزدند از سر بیکاری خوب شد طرح سلامت پزشکان اگر بیکار هم باشند بایستی بابت بیکاری به پزشکان پول داد با طرح سلامت چرا چون پزشکان خوبند بیمار را معالجه میکنند به ثمن بخس مثلا یک انزیو گرافی نیم ساعته نا قابی در یک بیمارستان پنج ملیون تومان اب می خورد زیاد هم نیست چرا مگر اسان است بی سواد ان تجهیزات را به اعماق عروق قلب فرستاد اسان که نیست هوش می خواهد توان میخواهد خیلی جرات میخواه جراتی که حتی گاگارین هم نداشت اینقدر به پزشکان مظلوم هجمه نبرید وگرنه می گویم خدا ذلیلتان کند
دکترخادمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
شماها لطفا شغل خود را بگویید تا بقیه هم در مورد شماقضاوت کنند
اکبر شایدی پیام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
دریغ از ذره ای انصاف واقعا متن شرم اوری بود
سپید دل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
باور کنید من مدتهاست عوارض جسمی آزاردهنده ای دارم ولی از نفرت مواجهه با برخورد خان منشانه پزشکان ترجیح داده ام با درد خود مدارا کنم وحتی با عزرائیل ملاقات کنم ولی مواجهه با این قشر خود بزرگ بین نداشته باشم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
این حرفهای شما کارشناس محترم و امثال شما آتشی رو به پا میکنه که دودش فقط به چشم خود مردم خواهد رفت براتون متاسفم
دکتر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
به دوستانی که از عقده ای خوانده شدن ناراحت هستند باید عرض کنم قصد توهین نداشتم.بلکه نظرپزشکی خود را اعلام کرده ام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
به نظرم خودت لازمه یه سر بری پیش یه روانشناس ! به خدا جدی میگم حتما" یه سر برو چون بسیار متوهم تشریف داری جناب دوهدور !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
پزشکان مثلا محترم از درد مردم کاسبی میکنن من فرزندمو میبردم پیش یکی از شاگردان دکتر قریب رفتار اون بزرگوار قابل قیاس با این حضرات نبود پزشکان واقعی این سرزمین از التیام آلام هموطنان شون احساس شرافت دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
من بعنوان یک متخصص علوم آزمایشگاهی و دست اندرکار در نظام آموزش سلامت و کاملا آگاه به مسایل درمانی اذعان می نمایم که کیفیت خدمات درمانی دولتی و خصوصی از حداقل استاندارد برخوردار نیستند و نظام درمانی بیشتر به بنگاه اقتصادی مبدل شده است و خطاهای پزشکی بیداد می کند که نتیجه تربیت ضعیف دانش آموختگان فله ای رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
یه دعا در حق همه ایرانیا میکنم؛ تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد.
صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
همه به جان هم افتادند خوش خوشونه بعضی ها
دکتر سید رضا قاضی طباطبایی
Germany
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
lمتاسفانه نوشته شما شتابزده و
و بدون منطق بود و بنده در حد بضاعتم پاسخی میدم


شما که از این نگرانید چرا اعتراضات پزشکان مدتی است شدت گرفته هیچ از خود پرسیده اید اعتراض کنندگان کیستند؟ایا همان پزشکان زیرمیزی بگیر بداخلاق پولدارکه شما اشاره کردید هستند؟نه چون این دسته از پزشکان نه وقت نه حوصله دیدن برنامه های تلویزیون نه رسانه ها و نه گشت در شبکه های اجتماعی را دارند و انقدر محافظه کار شده اند که حاضر نیستند ذره ای به موقعیت خود صدمه ببیند پس لزومی به اعتراض نمیبینند
پس این اعتراض کنندگان چه کسانی هستند؟
بله هزاران پزشک جوان و 60 هزار پزشک عمومی که از تبعیض و بی عدالتی در حقشان فقط بدنبال راهی برای بلند کردن صدایشان هستند و نه پزشکان مورد نظر شما
سوالی دارم .شما که از چپ و راست پزشکان به پزشکان حمله میکنید و انتظار اخلاق و ایثار و کار رایگان و... دارید چرا هیچوقت نگفتید مشکلات پزشکان را هم ببینید
ایا این بی عدالتی نیست که تنها فارغ التحصیلان بین هزاران رشته مختلف این پزشکان هستند که باید چندین سال به نقاط محروم و با حقوق دولتی اعزام شوند تا به مردم خدمت کنند؟
از هرنظر محاسبه کنیم این بی عدالتی است اگر از نظر هوش و نخبگی حساب کنیم همین کنکور امسال نشان داد رتبه های اول تا 100 پزشکی بلا استثنا پزشکی را انتخاب کرده اند اگر از نظر بودجه اموزشی حساب کنیم بودجه استفاده شده برای تربیت یک لیسانس مهندسی نیمه وقت 4 ساله دانشگاه تهران دهها برابر یک دکترای پزشکی تمام وقت 7 ساله همان دانشگاه هزینه دارد بواسطه تجهیزات و مواد ازمایشگاهی بسیبار گرانقیمت و...
پس چه عاملی باعث شده فقط این پزشکان باشند که باید به مردم خدمت رایگان و در نقاط محروم کنند و بقیه معاف باشند؟
چرا هیچکس این را تبعیضی در حق پزشک نمیبیند و خواستار تغییر قوانین نیست؟
در قوانین جزایی مجرمین خطرناک به نقاط بد اب و هوا و محروم تبعید میشوند تا زندگیشان رفاه نداشته باشد و تنبیه شوند و ضمنا به شهری میفرستند که حداقل کلانتری دارد ایا اجبار پزشک 27 ساله که مثل همه جوانها برای افزایش رفاه خود تحصیل کرده به رفتن به روستایی با هزاران کیلومتر فاصله و بدون هیچ امکانات بی عدالتی نیست ؟همه لیسانسیه ها و دکتراها کسی مانع ادامه تحصیلشان نمیشود اما پزشک باید اول طرح بگذراند بعد تازه اجازه ادامه تحصیل دارد ایا این موافق اخلاق است؟
پزشک 27 ساله نمیتواند فکر ازدواج کند چون هیچ کس با وی چند سال در روستا زندگی نخواهد کرد جالب اینجاست طی این مدت نه بیمه بازنشسگی شاملش میشود نه سابقه کار یعنی اگر پزشک جوان در این مدت طرح بیمار شد یا معلول یا در مسیر تصادف کرد هیچ کس جوابگویش نخواهد بود
حالا این پزشک جوان اماده امتحان تخصص میشود و 10 سال از ورودش به دانشگاه گذشته اگر فشار زندگی اجازه داد درس میخواند و در تخصص قبول میشود دوباره 4 سال با حقوق 700 هزار تومن و کار برای دولت و کشیکهای 20 روز درماه ایا میتواند ازدواج کند؟
حالا 14 سال از زمان ورود به دانشگاه میگذرد و نه خانه دارد نه ماشین و به سن سی و چند سالگی رسیده حالا دوباره باید به طرح خدمت به مناطق محروم برود اینبار با مدرک تخصص و 8 سال !!!
چرا این قوانین تبعیض امیز که برای پوشاندن مشکلات نظا سلامت به بهای رنج هزارن نخبه جوان اشت برداشته نمیشود؟
حالا 22 سال از زمان ورود به دانشگاه میگذرد و این پزشک هنوز اواره شهرستانهای دور است و رنگ زندگی راحت به چشم خود ندیده و تازه در سن 45 سالگی اجازه دارد به شهر خودش و به یک کلانشهر!!! برگردد و باز هم بعد اینهمه فشار روحی و جسمی و تحمل مشکلات انتظار اخلاق و انسانیت است و به پزشک میگویند ریسک زندان و دیه جراحی لوزه را برای 28 هزارتومن قبول کن و با تعرفه دولتی کارکن و زیرمیزی نگیرد
اگر واقعا اسمش را بشود گذاشت زیر میزی


یا هرروز در رسانه ها از درامد میلیاردی پزشکان حرف میزنند در حالیکه ویزیت 7 دلاری 60 هزار پزشک عمومی در مقابل ویزیت 80 دلاری فقیر ترین کشورهای اسیا دیده نمیشود
انتظار ایثار از پزشکان است اما کسی به بیمه ها که همیشه در مقابل افزایش تعرفه مقاومت کرده اند نمیگوید شما وظیفه تان بازرگانی و گرداندن اپراتورهای تلفن همراه یا کارخانه های سیمان و... است یا پوشش درمان مردم؟
کسی نمیگوید در کشورما برخلاف همه کشورها بیمه ها کمترین سهم درپوشش درمان را دارند اما حق بیمه بالایی میگیرند ولی میگویند پزشکان ما بیشترین درامد را دارند که انرا هم ندارند
شما فقط نگاهی به حقوق یک پزشک سازمان انتقال خون بیندازید که برای کار از 7 صبح تا 5 بعد از ظهر یک میلیون حقوق میگیرند ایا این اجحاف نیست ؟که باعث خروج پزشکان از این سازمان شده
هرروز از بیسوادی پزشکان ایرانی و وارد کردن پزشک هندی گفته میشود و به انها توهین میشود اما هزاران پزشک ایرانی که از ایران رفته و در اروپا و امریکا طبابت میکنند دیده نمیشود
این صدای پزشکان جوان است که هرروز بلند و بلندتر میشود ولی متاسفانه شنیده نمیشود
در اخر موضوعی تاسف برانگیز را بگویم
یکی از همین پزشکان جوان که معاون وزیر بهداشت هم نام ایشان رابرده از این تبعیض خسته شده و رنج اوارگی در ترکیه و.. را به جان خرید تا به امریکا برود برای ادامه تحصیل
دقت کنید .ایشان در امتحان ورودی تخصص امریکا که بین پزشکان فارغ التحصیل از دانشگاههای رتبه یک دنیا که در امریکاست از هاروارد و.. توانست رتبه اول را کسب کند و از همه شگفت اورتر بالاترین نمره تاریخ امتحانات تخصص در طی کل دوره های قبلی را بدست اورد و الان مثل یک دانشمند از او تجلیل و تکریم میشو اما همین جوان زمانی در روستاها قراربود اواره شود
والسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
لطفا بفرمایید دیپلم شما با معدل چند بوده است وبین انهمه سیاهی لشکر که مانده رانده از همه رشته ها هستند چه رتبه ای اورده اید بعد مردم را علیه همدیگر تشویق کنید واین را بدانید که هرچه رشته ای بیشتر مشتاق داشته باشد ورودی اش سختر است ونخبه ها دران رشته بیشتر خواهند بود ودر امد ها حق ان نوع درسخواندن جانفرسا وبیدار خوابی ها خواهد بود ورشته های مهندسی که این همه پیشرفت تکنولوزی وپل سازی وتقریبا هر انچه در اطراف ما ن می بینیم نتیجه زحمات این عزیزان است ومردم قدر تلاشهای انها را می دانند وامید وار هستیم بتوانند جایگاه خود را مثل مهندسی سابق که هر کدام اندازه ده دکتر سرشناس در امد داشتند برسند چون پول حق کسی است که یک عمر در س می خواند ویک عمر خدمت رسانی می کند ونبودش را جامعه کاملا احساس می کند به امید ان روز نه حق دلال و دزد وقاچاقچی
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اينجانب پزشك متخصص هستم و درامد ماهانه اينجانب ٢ ميليون تومن هستش. اين حقوق و درامد ميلياردي كه ميگين من تا الان نديدم هموطنان عزيز لطفا با مدرك و سند حرف بزنين يا حرف رو قبول كنين. يك عده ميخوان با تخريب تحصيل كرده ها ارزش علم و دانشگاه رو بيارن پايين. اين گروه معلوم الحال البته سالهاست در تلاش براي بي ارزش كردن علمه. نمونه اون تاسيس دانشگاه ازاده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
شما مطب نداری ؟ یا ما رو خنگ فرض کردی ؟
یک چیزی نگو مرغ پخته خندش بگیره ، خوب؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
ای کاش به جای اینهمه ادعا ، توهم و خود بزرگ بینی به همون اندازه سواد ، ذره ای معرفت و مقداری انصاف میداشتید .....
مهندس دلسوخته
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
مطمئنم به جز گروه كوچكي از پزشكان كه البته داراي درآمد بالا و نفوذ هستند بقيه از جنس همين مردمند و نوشتن چنين متني با اين كلي نگري درباره همه پزشكان ظلم و نامردي محض است.
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
ب ر ب ب حسودا
28 سال به خاطر این در آمد درس خونده
شمام عرصه داشتی همین درسو میخوندی
اونموقع که شما ها همه مشغول کسب درآمدین دکترا دارن درس میخونن صبح و شب وقتی شما دارین می گردین واس خودتون دکترا دارن درس میخونن
اینکه معلما هیچی نگن و از حقوقشون دفاع نکنن دلیل نمیشه پزشکام اینطور باشن
ینی چی که بیان بریزن معلما رو بگیرن هیشکدومم هیچی نگن
لابد شهر هرته
ناشناس
Canada
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
به به ... نمونه ای از ادب و حسن برخورد جامعه پزشکی ...
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
دل پری از پزشکان دارم...و بدتر از همه اینه که اونا خوب هوای همدیگه رو دارن تا شکایت من بعد چند ماه چیزی نصیبم نکنه...
حداقل اتفاقاتی که برای خودم و خونوادم افتاده رو مثال میزنم..بخاطر مسمومیت رفتم بیمارستان دکتر تشخیص عمل آپاندیس دادن!! و تا وقتی امضا نکردم که با مسئولیت خودم نمیخوام عمل کنم بهم اجازه مرخصی ندادن..تاشب هم حالم خوب شد...مادر بنده خدای من عمل کرده بعد عمل دکتر متوجه میشه که نتایج عمل طوریه که باید دوباره جای عمل رو باز کنه؟؟!!! دوباره با مسئولیت خودمون بی خیالش شدیم.... پدر من کلیه هاشو عمل کرد و یک تکه شلنگ در شکم ایشان جا ماند!!! متاسفانه پیگیری شکایت راه به جایی نبرد....بماند که یکی از آشنایان دور در اثر تزریق اشتباه فوت شد....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
ظاهرا فقط روی خونواده شما اشتباه میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
من پزشک نیستم و از خدمات آنها راضی نیستم ولی با این تحلیل ها و سیبل قرار دادن جامعه پزشکی مخالفم اینقدر توی این مملکت مشکلات و درد و فساد هست که این موضوع در اولویت های چندمین است . لطفا آدرس اشتباه ندید و ..............و مردم را مقابل هم قرار ندید
پزشک
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
تحلیل آبکی ، حیف اسمه جامعه شناس که رو خودت گذاشتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
آقای فکری من پزشک نیستم اما مطلب شما مالامال از عقده های خود کم بینی شخص جنابعالی است که باچاشنی کم سوادی نیز ممزوج و باعث افت کیفی فرارو شده است برای شما متاسفم
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
ی روز بیا اندازه ی یک پزشک توی ی بیمارستان کار کن، بعد رفتارتو بررسی کن، بعد بیا اینجا از رفتار پزشکا انتقاد کن. ی جا تو دانشگاه نشستن و تز این دادن که پزشکا بدن و آبرویی ندارن تو جامعه که هنر نیست. همین نویسنده و برادرش هم اگه رتبه ی بهتری توی کنکور بیارن میرن پزشکی میخونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
مرغ همسایه غازه!
ظاهرا نویسنده محترم اطلاعات کافی رو از طرح تحول نظام سلامت و وضع پزشکان ندارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بسیار عالی بود واقعیت همین هست که گفته شد
من برای عمل تیروئیدم پیش یکی از این متخصصین محترم رفتم چند سال قبل به من گفت اول پانصد هزار تومان توی مطب به من بده اصرار هم داشت که بیمارستان اصلا از این موضوع با خبر نشود
ناشناس
United States of America
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
واقعا مطلب غير حرفه اي و غير مستدلي بود. آقاي به اصطلاح كارشناس ارشد! اين چطور شناختي از جامعه است كه يكي اينطور بي محابا به يكي از سخت ترين حرفه ها مي تازيد؟ كه اينطور به تخريب اعتماد و رابطه پزشك و بيمار اصرار مي ورزيد؟ در آمد هاي ميلياردي در قشر كمي از هر حرفه اي و در هر جامعه اي وجود دارد، بقيه پزشكان خصوصا پزشكان عمومي كه بعضا در آمد زير متوسط جامعه دارند و بعد از سالها درس و كار و تلاش از متوسط سطح زندگي نيز محرومند با جو سازي هاي افراد نا آگاهي مثل شما، اعتماد و اميد به كار خود را از دست ميدهند، متقابلا بيماران نيز با شنيدن چنين اخباري در جامعه دچار تغيير نگاه به قشري مي شوند كه در همه جاي دنيا رابطه با آنها بر پايه اعتماد است. اينكه بي اخلاقي در جامعه پزشكي وجود دارد غير قابل انكار است ولي كدام حرفه را نام ميبريد كه از فساد گروهي از كاركنانش رنج نبرد؟ همه را با يك چوب زدن و بارها از كلمه جمعي پزشكان استفاده كردن را كجاي شناخت يك جامعه حتي فرضي به شما آموخته اند؟ چند سال است به عنوان پزشك در آمريكا زندگي و كار ميكنم، جايي كه بعد از فراغت از تحصيل مستقيم وارد بازار كار مي شوي ، جايي كه پزشكان يكي از پر در آمد ترين افراد جامعه اند و همه به اين موضوع آگاه، سيستم در ماني بسيار متفاوت از ايران، تا جايي كه براي يك ويزيت سرماخوردگي و درمانش بايد حدود١-٢ ساعت وقت بگذاري وحدود 150$ هزينه كني. با اين حال هيچ وقت جز اعتماد و احترام و روي خوش از بيماران چيزي نديده ام. خطايي هم باشد راه قانوني شكايت باز است . شايد علت همين است كه حداقل از ورودي ١٠٠ نفره پزشكي ما در تهران، در حال حاضر فقط حدود ٣٠ نفر در آمريكا به سر ميبرند، حدود ٢٠ نفر در استراليا و چندين نفر هم در اروپا. پزشك بابت زحمتي كه هزينه اش بهترين سال هاي زندگي اش بوده تامين مالي دارد، به فكر شغل در آمد زاي دومي نيست، با برخورد بد بيماران هر روزش را با دعوا شروع نميكند و اعتماد متقابل اساس اين رابطه پزشك و بيمار است، شايد چون اينجا جامعه شناساني نا آگاه تربيت نكرده است كه اين چنين در طي چند سال رابطه پزشك و بيمار را به نابودي بكشانند...
دانشجو پزشکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
متاسفم برای این نقد غیر حرفه ای.پزشکی به خاطر سختی دروس،کشیک شبانه،طرح در مناطق محروم جز سخت ترین رشته هاست.همه پزشکان هم درامد بالا ندارند.انهایی ام که دارند نتیجه زحماتشان است.گویا نویسنده در حسرت پزشکی بوده و به ارزویش نرسید
امیر
United States of America
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
نوشتن این مطالب هیچ کمکی به مردم نخواهد کرد اگر پزشکان فقط به قانون عمل کنند و رابطه انسانی به صرف قانونی تبدیل شود متضرر ما مردم هستیم به عنوان مثال طبق قانون پزشک وظیفه ای در قبال جان بیمار قراتر از ساعت موظقی ندارد اما اکثر پزشکان ساعات بیشتری برای بیماران بد حال وقت صرف می کنند که جز ساعات کاریشان نیست و می توانند مثل بقیه مشاغل رها کنند بروند یا فرضا شما بیماری ایدز دارید یا بیماری ابولا حتی برادر شما از شما دوری می کند اما پزشک با آگاهی از خطر جانی برای درمان ما تلاش می گند.... به نظر من که یک بیمار هپاتیت هستم پزشکان به زحمتکشند و در حالی خانواده من از من دوری می کنند آنها به من لبخند می زنند
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
سایت فرارو"
گاهی اوقات به سایت شما سر می زدم و مطالبی می خواندم ولی متاسفم که وقتم را صرف سایتی کرده ام که عقده گشای عده ای که نتوانستند در شغل خود به جایی برسند شده است. من کهحدود 48 سال دارم و استاد دانشگاه نیز می باشم و هر روز از ساعت 7 صبح تا 3 بع از ظهر در بیمارستان هستم درآمد به حدی است که یک رانا و یک منزل فکسنی دارم چگونه شما به خود و دیگران اجازه می دهند که چنین به این قشر بتازند. خداوند خود عالم و بینا و آگاه هست و خود می بیند که چه کسانی غرض ورزی می کنند. باشد ک ه به خود بیایید و دست از دروغ گویی بر دارید. مطالب پوچ این نویسنده مایه خوشحالی یک عده ای شده و به عقده گشایی پرداخته اند. اشتباه صرفا عده ای قلیل دال بر گسترش ای آن به دیگران نیست.
الله اعلم بما في الصدور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
چند درصد از همکاران شما به قسمی که خورده اند پایبند بوده اند این مقاله را برای آنها نوشته اند اگر شما پایبند بوده اید پس شامل شما نخواهد بود و بدانید که علاوه بر خدا مردم هم فرق پزشک شریف و بی ... را می دانند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بنده به عنوان یک دانشجوی پزشکی کاملا مخالفم.
اینکه یسری از پزشکا و اندک تخصصایی درامد بالایی دارند دلیل بر این نیست که همه پزشکان درامد بالایی دارند! درامد میلیاردی! خنده داره واقعا
در مورد در حاشیه هم عرض کنم که نباید بر اقای مدیری خرده گرفت.باید به مردمی خرده بگیریم که نمیتوانند فرق بین شوخی و جدیو تمیز دهند! این سریال خوب بود اما بدرد مردم ما نمیخورد!
در اخر عرض کنم ۹۹ درصد پزشکان پول خونشونو میگیرن.زحمتی که براش کشیدن...جوونیشونو پای این علم گذاشتن.کدام شغل یا رشته مسئولیت مهمترین چیز یعنی جان مردمو دارن؟
لطفا کمی عاقلانه تر،منطقی تر و واقع بینانه تر و با اطلاعات کافی نظر بدهید! نه از روی هوا و حرف دیگران و این رسانه ها!
صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
قابل توجه وزیر پزشک ببین چه دل پری از شما و امثال شما در جامعه وجود دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بحث، بحث حقوق و مزايا نيست. پزشكان بايد خود را بخشي از مردم بدانند و تصور نكنند كه از آسمان به زمين افتادند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
میلیاردرهای گدا صفت به راستی برازنده ی برخی از پزشکان امروزی است.
یک پزشک متخصص شهرستانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
لطفا یکطرفه به قاضی نروید. کاش نویسنده محترم یک روز (24 ساعت) از زندگی ما را تجربه نماید. نفرین ما پزشکان همیشه این خواهد بود که انشاله شما هم یک پزشک شهرستانی شوید. مرحمت زیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بحث، بحث حقوق و مزايا نيست. پزشكان بايد خود را بخشي از مردم بدانند و تصور نكنند كه از آسمان به زمين افتادند.
اميرحسين
Finland
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
اين مطلب و اون سريال رو در مورد همه ى اقشار ميشه توليد كرد همه ى اقشار خوب و بد دارن. منتهى چون عده ى بيشترى به شغل، تحصيلات، موقعيت اجتماعى و درامد پزشكان قبطه مى خورن نويسندگان و كارگردانان سودجو موضوع پزشكان رو انتخاب ميكنن به اميد دنبال كنندگان بيشتر... اگر اين برنامه ها (به عنوان مثال) در مورد بعضى دلال هاى دزد بعضى راننده كاميون هاى قاچاقچى يا حتى بعضى مهندسين خرابه ساز بود قطعا افراد كمترى دنبالش ميكردن. اما متاسفانه اين افراد سودجو و رسانه ها قافلن از چيزى كه ما ميبينيم: اينكه بى اعتمادى به پزشكانِ حاصل شده از اين برنامه ها و مطالب اول از همه چوبش تو چشم خود مريض ها ميره...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بنده به عنوان یک دانشجوی پزشکی کاملا مخالفم.
اینکه یسری از پزشکا و اندک تخصصایی درامد بالایی دارند دلیل بر این نیست که همه پزشکان درامد بالایی دارند! درامد میلیاردی! خنده داره واقعا
در مورد در حاشیه هم عرض کنم که نباید بر اقای مدیری خرده گرفت.باید به مردمی خرده بگیریم که نمیتوانند فرق بین شوخی و جدیو تمیز دهند! این سریال خوب بود اما بدرد مردم ما نمیخورد!
در اخر عرض کنم ۹۹ درصد پزشکان پول خونشونو میگیرن.زحمتی که براش کشیدن...جوونیشونو پای این علم گذاشتن.کدام شغل یا رشته مسئولیت مهمترین چیز یعنی جان مردمو دارن؟
لطفا کمی عاقلانه تر،منطقی تر و واقع بینانه تر و با اطلاعات کافی نظر بدهید! نه از روی هوا و حرف دیگران و این رسانه ها!
ناشناس
Finland
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
متاسفم به حال كسى كه نتيجه ى حسادتش به با سواد، به جاى تحصيل، تخريبِ
ناشناس
Finland
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
حسادت نکنید - بَده. قبول کنید آی کیو نداشتید پزشکی قبول شید عزیزانم .
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
جناب دکتر آی کیو! شما آی کیو یک کارشناس ریاضی محض را دارید؟؟ که برای معلم ریاضی شدن و ماهی 800 هزار تومان باید حسرت به دل باشد؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
ای کیو نمیخاد . خر خوانی میخاد . تازه دانشگاه ازاد بخای بری اونم نمیخاد ، پول ددی میخواد .
ناشناس
United States of America
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
حالا هرگی آی کیو داشت باید بقیه رو سرکیسه کنه؟ !
متاسفانه خیلی از این آی کیو صرف پول میشه
حتی تشخیص درست بیماری ها از خیلی پزشکان برنمیاد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
به همان نسبتي كه پزشكان در واكنش به سريال در حاشيه هيجاني و واكنشي عمل كردند، به همان نسبت هم نويسنده مقاله در تحليل يك پديده پيچيده و چند عاملي (يعني چرايي به بن بست رسيدن رابطه پزشك و بيمار در جامعه ما) ساده انگارانه قلم فرسايي نمودند. در متن بالا بيش از اينكه استدلال و تحليلي ارائه شده باشد، مجموعه اي از ادعاها با جهت گيري مشخص ارائه شده و در پايان هم هيچ واه حل واقع بينانه اي ارائه نشده و بيش از انكه ماهيت جامعه شناسانه داشته باشد (انگونه كه از يك كارشناس ارشد جامعه شناسي انتظار ميرود) ماهيت ژورناليستي و عوام گرايانه دارد، اين در حالي است كه نويسنده چندين نوبت از رفتارهاي پروپاگاندايي انتقاد ميكند و شالوده اصلي مطلب بر مذمت چنين رفتاري نهاده شده، وقتي يك الگوي رفتاري در جامعه اي نهادينه ميشود، بدون ترديد علت هايي واقعي در پشتش نهفته كه جهت تغيير ان رفتار راهي جز معطوف كردن توجه به علت پايه اي ان نيست، كاش اندكي هم به چرايي اين رفتار فكر ميشد كه ايا در جامعه اي كه وزن تفكرات جامعه شناس ان مقاله بالا باشد، دور از انتظار است كه وضع سيستم بهداشت و درمان ان چيزي جز اين باشد؟ در نهايت چندين ادعاي مهم اين مقاله مثل بي تاثير بودن طرح تحول و منحصر بودن نتيجه ان به افزايش درامد پزشكان خلاف واقع بوده و با امارهاي رسمي در تناقض است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بحث، بحث حقوق و مزايا نيست. پزشكان بايد خود را بخشي از مردم بدانند و تصور نكنند كه از آسمان به زمين افتادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بحث، بحث حقوق و مزايا نيست. پزشكان بايد خود را بخشي از مردم بدانند و تصور نكنند كه از آسمان به زمين افتادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بحث، بحث حقوق و مزايا نيست. پزشكان بايد خود را بخشي از مردم بدانند و تصور نكنند كه از آسمان به زمين افتادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
شما نه هوش و نه استعداد ما را دارید. بی خود و بی جهت ایراد می گیرید. این حقوق ها یک دهم زحمات ما هم نیست....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
بابا با هوششششش
رضا مرزبان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
ﮔﺮ ﺷﻮﺩ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﺎ ﻃﺒﯿﺐ **
ﻭﺭ ﮐﻨﺪ ﮐﻮﺩﮎ ﻋﺪﺍﻭﺕ ﺑﺎ ﺍﺩﯾﺐ
ﺩﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭﻩ ﺯﻥ ﺟﺎﻥ ﺧﻮﺩﻧﺪ **
ﺭﺍﻩ ﻋﻘﻞ ﻭ ﺟﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺧﻮﺩ ﺯﺩﻧﺪ
ﮔﺎﺯﺭﯼ ﮔﺮ ﺧﺸﻢ ﮔﯿﺮﺩ ﺯ ﺁﻓﺘﺎﺏ **
ﻣﺎﻫﯿﯽ ﮔﺮ ﺧﺸﻢ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ ﺯ ﺁﺏ
ﺗﻮ ﯾﮑﯽ ﺑﻨﮕﺮ ﮐﺮﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﺯﯾﺎﻥ **
ﻋﺎﻗﺒﺖ ﮐﻪ ﺑﻮﺩ ﺳﯿﺎﻩ ﺍﺧﺘﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ
ﮔﺮ ﺗﺮﺍ ﺣﻖ ﺁﻓﺮﯾﻨﺪ ﺯﺷﺖﺭﻭ **
ﻫﺎﻥ ﻣﺸﻮ ﻫﻢ ﺯﺷﺖﺭﻭ ﻫﻢ ﺯﺷﺖﺧﻮ
ﻣﻮﻻﻧﺎ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
بحث، بحث حقوق و مزايا نيست. پزشكان بايد خود را بخشي از مردم بدانند و تصور نكنند كه از آسمان به زمين افتادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
از نظر من پزشکان کاملا از آسمان به زمین افتاده اند ولی پزشکانی که به قسمی که خورده اند پایبند باشند! آقا یا خانم پزشکی که این مطلب را می خوانی واقعا چقدر به قسمی که خورده ای پایبند بودی؟
مردم
United States of America
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
حسادت به جامعه پزشکی یک طرف قضیه است غرور انها طرف دیگر اینکه پزشکان همان رتبه های برتر و تک رقمیند سخنی نیست سخن در حقوق مردم است که بیشتر با اخلاقیات در ارتباط است درامدشان هم خقشان است علم منجر به ثروت بهترین است..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
دولت پزشک محور ...دوست داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
همین برخوردی ک در مورد بازداشت پرشک شد، باید در مورد بازداشت یا مرگ معلم و وکیل و ... هم میشد. اینکه در حق بقیه اصناف ظلم می شود دلیل نمیشود ک پزشکان بنشینند و تماشا کنند هر گونه رفتار بی قانون و غیر منطقی را. ضمنا من پزشک نیست که فکر کنید جانبداری میکنم. زمین شناسی خوندم. ولی پزشکان نسبت ب حقوق صنفی خودشون حساسن. بر عکس بقیه که متاسفانه یا بی تفاوتن یا زورشون به جایی نمیرسه
مردم
United States of America
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
حسادت به جامعه پزشکی یک طرف قضیه است غرور انها طرف دیگر اینکه پزشکان همان رتبه های برتر و تک رقمیند سخنی نیست سخن در حقوق مردم است که بیشتر با اخلاقیات در ارتباط است درامدشان هم خقشان است علم منجر به ثروت بهترین است..
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
در این مملکت به صورت دوره ای تمام اصناف کوبیده شدند ، این زمان نوبت به پزشکی رسیده . هنر ورزش رشته های مهندسی رشته های انسانی و پزشکی تو کشور های پیشرفته هرکدوم احترام خودشون رو دارن . شما نگاه کنید مثلا به هنرمندان ، به ورزشکاران خیلیلشون حرف برا گفتن دارن تو رشته هاشون اما اکثرا تو جایگاهی که باید باشن نیستن ، یه مدتی مد شده بود تو خیابون یکی رو می خواستن صدا بزنن می گفتن مهندس ! یا مثلا پلیس ، تو همه کشورا پلیس مظهر امنیته اما من خودم شخصا با دیدن پلیس چنین حسی نمی کنم ، منظورم اینه که تو این مملکت یه جریان حساب شده ای وجود داره که داره منزلت اصناف مختلف رو از بین می بره. من دانشجوی سال آخر پزشکی هستم و کاملا در محیط کارم پزشکانیرو می بینم که واقعا جاشون اینجایی که هستن نیست ! اماازون طرف واقعا اساتید و همکارانیو می بینم که تو کارشون هرکاری کی کنن واسه بیمارشون
هر کسی رو بهر کاری ساختن و تو هر شغلی بد و خوب هست . ما قبل نظر دادن بهتره یه کم درست فکر کنیم که نظرمون رو قربانی رسانه ها و جریانات هدفدار نکنیم
من تو هر شغلی که باشم در زندگیم به همه ی اصناف دیگه احتیاج پیدا خواهم کرد و بلاعکس ، این وسط چیزی که این رابطرو سالم نگه می داره احترام متقابله .
مرسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
آفرین، چه نظر خوبی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
هر پدر و مادرى كه ميخواد واسه بچش آرزوى موفقيت كنه ميگه ايشالله دكتر بشه تو آينده .. انقد ميگن كه بچه باورش ميشه بايد دكتر بشه ..
ولى همه كه استعداد و توانايي دكتر شدن ندارن ، واسه همون عقده اى ميشن و ميان عقده هاشونو با اين مقالات خالى ميكنن !
بقيه هم ميان تاييدش ميكنن كه عقده هاى اونام خالى شه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
دوره ما بچه زرنگا میرفتن ریاضی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
پزشکان بخشی از طبقات ممتاز جامعه اند،همه مسئله پول و تبلیغات نیست،بلکه پزشکان جزو معدود گروههای اند که دارای انسجام درونی و تخصص منحصر به فرد اند و کسی نمی تواند در کار آنها دخالت کند. بعلاوه استقلال نسبی از دولت و بعد تشخیصی،تجویزی و دستوری نفس حرفه شان آنها را بر آنچه به طور طبیعی بر دیگران می گذرد برای خود تحمل نمی کنند. مثلا سالی چند کارگر ساختمان زیر و روی آوار مدفون می شود؟کی اعتراض می کند؟چون هیچ یک از ویژگی‌های پزشکان را ندارند. وکلا هم مانند پزشکان اند شاید کمتر. همه جخان اینگونه است،و اینکه پزشکی سیلی می خورد و کشته می شود،اعتراض می کنند مشکل آنها نیست،مشکل از جامعه ای است که خشونت را در خود می پروراند و بازتولید می کند. فکر این را بکنید آن پزشک اردبیلی تنها فرد رشته خود در آن شهر بوده،کی جایش را می گیرد؟می شود به کارگر و بقال راننده گفت تو فعلا بیا کارهایش را انجام بده؟ولی اگر افراد یکی از آن شغلها کنار برود دیگرانی بسیاری می توانند جایش را پر کند. پس بخش از تحلیل به عرضه و تقاضا و تخصص و بازار مصرف و اشباع و کمیابی هم برمی گردد.
دانشجو پزشکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
همین کسایی که ب پزشکا فحش میدن ب وقت خودش واسه جونشون حاضرن التماس کنن ب پزشک حالا تو هر چی میخوای مقاله بنویس
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
گفتنی ها رو گفتن من فقط یه سوال از جامعه پزشکان دارم:
این همه انسان باکوتاهی شما میمرن خونشون چه رنگیه؟
اونارویی هم که نجات میدین پولشو میزارین جیبتون. یعنی پولشو میگیرین.
میدونید مسولیت های یه پزشک تو یه جامعه اروپایی چی هست؟ اینو اگه ندنید ولی میدونید که درآمدتون چندبرابر اونهاست....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
حرص طمع ودنیا طلبی جامعه پزشکی را به سقوط اخلاقی کشانده است و هزینه درمان در هیچ جای دنیا به اندازه ایران کمر شن نیست دولت برای شکستن این مشکل درد اور اجتماعی پذیرش رشته پزشکی را3 برابر بکند و ان وقت رقابت کاری و خدماتی و زیر میزی و سایر معضلات این قشر جامه سامان میابد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
پزشکان دلال
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
سخنی با وزیر بهداشت دارم هزینه ای که بابت طرح سلامت شده باید نه به سوی جیب پزشکان برود بلکه باید صرف خرید تجهیزات و امکانات پزشکی شود. واقعا که چقدر پول سر این طرح به اصطلاح درست حیف و میل شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
ازنویسنده محترم آقای محمد فکری بابت این مقاله فوق العاده وهمچنین سایت فرارو برای انتشار آن تشکر میکنم.
مرسی فرارو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
متاسفانه پزشكان بيمار رو به شكل كيف پول مي بينند.
اوضلع جوري شده كه من براي هر مشكلي پيش چند تا دكتر مي رم ، بعد از ميانگين حرفاي اونها و سرچ اينترنتي تصميم مي گيرم چه درماني بكنم
م تهراني
Finland
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
من فرزند يك پزشكم
پزشكي كه هميشه و هميشه بيمارانش از خانواده بيشتر اهميت داشتن
برايش شب و نصف شب معني نداشت
روز تعطيل و غير تعطيل
قبول دارم بعضي از پزشكان سوگندي را كه خورده اند فراموش كردن
اما خواهشا همه را با يك چوب نزنيد
پدر من واقعا زحمت كش هستند
دستانشان را براي تمامي زحماتي كه كشيدن ميبوسم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
مشکل از اینجاست که دولت پذیرش پزشکی و دوره تخصص رو محدود کرده ولی برای خیلی از رشته ها بی حساب پذیرش دارن.
حالا برخی پزشکا فکر می کنن نابغه هستن و از دماغ فیل افتادن و بقیه باید به اونها احترام بذارن
یکی نیس تعداد پذیرش متخصص رو بیشتر کنه تا توی شهر بزرگی مثل اردبیل فقط یک نفر پزشک متخصص توی اون رشته باشه
اگر 10 نفر بود بازم اینطوری بود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
باید چند تاشون را درملا عام تنبیه کرد تا درس عبرتی بشه برای بقیه پزشکان
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv