bato-adv
کد خبر: ۲۱۷۶۰۶

واکنش خانواده پاشایی به اظهارت یوسف اباذری

منصور پاشایی در یادداشتی به اظهارات یوسف اباذری در نشستي تحت عنوان «پديدارشناسي فرهنگي يك مرگ» که با حضور اساتيد و جامعه‌شناساني در تالار ابن خلدون دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران برگزار شد، واکنش نشان داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۳
منصور پاشایی در یادداشتی به اظهارات یوسف اباذری در نشستي تحت عنوان «پديدارشناسي فرهنگي يك مرگ» که با حضور اساتيد و جامعه‌شناساني در تالار ابن خلدون دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران برگزار شد، واکنش نشان داد.

منصور پاشایی نوشت:

درگذشت مرتضی پاشایی خواننده پاپ و تشییع با شکوه و البته غیر قابل توصیف و انتظار وی چندی است که بازتاب وسیعی در جامعه داشته و منشا نقدها و تحلیل های جامعه شناسان و اهالی نظر گردیده است.

اساسا نقد یک پدیده اجتماعی نفیا و اثباتا امری مبارک است و باید از آن استقبال کرد و آن را منشا خیر و برکات آتی دانست. لذا اینجانب به نمایندگی از خانواده پاشایی و به عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی کشور از هرگونه نقد منصفانه استقبال نموده و هرگز به دنبال تقدیس و بزرگنمایی آن مرحوم نیستم.
 
لکن اخیرا نقدی در یک جمع دانشگاهی مطرح شده که چه از نظر شکلی و ادبیات و چه از نظر ماهوی محل تامل و تاسف است و به ویژه آن که صاحب این نقد، جامعه شناس و دانشگاهی است. بنابراین لازم می دانم از باب تنویر افکار عمومی مطالبی را به اختصار عرضه نمایم.
 
منتقد مذکور در ابتدای سخنان خویش موسیقی پاپ را کلا و اساسا مبتذل معرفی می کند و در جای دیگری از سخنان خویش مدعی می گردد که این نوع موسیقی هیچ نسبتی با آرمانهای اول انقلاب ندارد.
 
مبتذل دانستن و زیر سوال بردن یک سبک موسیقی و هنر و یا تایید و تکریم آن مستلزم داشتن تخصص و دانش در خصوص موضوع است. ایشان خود اذعان می کند تخصصی در هنر و موسیقی ندارد و بر اساس نظرات دیگران گزاره های خویش را بنا نهاده است.
 
پس آیا بهتر نیست که نقد سطح هنری و اصالت و یا ابتذال موسیقی را به اهلش واگذاریم چنانکه فرموده اند: إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُم بَیْنَ النَّاسِ أَن تَحْکُمُواْ بِالْعَدْلِ... یعنی خدا به شما فرمان می‏دهد که سپرده‏ها را به صاحبان آنها ردّ کنید و چون میان مردم داوری می‏کنید، به عدالت داوری کنید.
 
در باب ادبیات مطرح شده نکته قابل طرح این است که به فرض صحت ودرستی محتوای کلام، به قول ظریفی کلام حق، مشروط است به ادبیات و زمان مناسب. یعنی اگر کلامی با ادبیات نامناسب بیان گردید دیگر به حق نیز دانسته نمی شود.
 
شاید اندیشیده شود که ایشان از باب تلنگر به اجتماع خویش و در جهت اصلاح آن، این نوع ادبیات را بکار برده اند. در حالیکه هیچ کس نمی تواند و نباید حتی با دیدگاه و نیت مصلحانه به گروهی از مردم توهین و بی احترامی نموده و مع الاسف به آن افتخار نماید.
 
چنانکه نگارنده و خانواده آن مرحوم نیز علی رغم بی احترامی به عزیزمان، همچنین تازه شدن داغ دلمان، حتی با نیت مصلحانه و از باب نهی از منکر، بی احترامی و توهین به ایشان را حق خود نداسته و در شان خود و آن مرحوم نمی دانیم. آیا شایسته تر نیست که نقد خود را همراه با متانت و ادب مطرح کنیم؟
 
اما این اظهارات موجب شد که نقدی بر اینگونه اظهارات در جامعه از جمله منتقد محترم داشته باشیم، تا شاید اشاره ای باشد بر توقف این پدیده نابهنجار، یعنی شکستن حرمت دیگران در جامعه، و از سوی دیگر ترویجی برای باز کردن راه گفتگوی مشفقانه باشد.
 
به راستی چرا فکر می کنیم که همه باید همانند ما فکر کنند؟ چرا فکر می کنیم که همه باید با سلیقه ما هم رای باشند؟ چرا فکر می کنیم که اگر کسی مثل ما فکر نمی کند پس از ما نیست؟ چرا در برابر هر پدیده ای اینقدر خشن برخورد می شود؟ چرا اینقدر نسبت به هم بی مهر شده ایم؟ چرا عواطف و سبک ارتباطات انسانی یک جامعه شرقی یعنی جمع گرایی (Collectivism) را با سبک ارتباطات انسانی غربی فردگرایانه (Individualism) عوض کرده ایم؟
 
و سوال اساسی تر اینکه چرا به یک جوان تازه گذشته که به قول معروف هنوز آب کفنش خشک نشده اینگونه بی رحمانه تاخته و با بدترین و سخیف ترین کلمات از وی یاد می کنیم؟ آیا در هیچ جامعه ای سراغ داریم که به یک فردی که مورد استقبال میلیونها نفر از جوانان کشور است اینگونه توهین شود؟ چرا این همه خشونت و توهین؟ چرا این همه ناسزا گویی به ملت؟
 
اگر سیره پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و خوی و خلق مهربان آن حضرت در برخورد با افراد جامعه آن زمان در جزیره العرب را معیار خود قرار دهیم و اگر فرمان خداوند متعال به آن حضرت را ملاک ارزیابی رفتار خود در جامعه بدانیم که فرمود: فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنْتَ فَظّاً غَلِیظَ القَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ؛ یعنی: 'خداوند با رحمت خویش تو را با مردم مهربان و خوشخو گرداند و اگر تندخو و سخت دل بودی، مردم از پیرامون تو پراکنده می ‏شدند'، پس چگونه بپذیریم که اینگونه نقد ها در مواجهه با مسائل اجتماعی صحیح است؟
 
اشکال دیگری که در شیوه نقد جامعه شناختی منتقد محترم مشاهده می شود این است که ایشان علیرغم اصول و مبانی پذیرفته شده علمی در حوزه نقد و تحلیل، همانند یک فرد غیر علمی برخورد نموده اند.
 
همه افراد فرهیخته علمی می دانند که نقد و تحلیل یک پدیده یا می بایست بصورت قیاسی و از روی تئوری های پذیرفته شده در یک پارادایم علمی بوده، و یا به روش استقرایی و مشاهده، با روش های کمی و یا با روش های کیفی و مستند به شواهد و قرائن پژوهشی باشد.
 
یک محقق فرضیه ای را ساخته و تلاش می کند تا با استفاده از تئوری های موجود و یا شواهد و دلائل کافی آن فرضیه را اثبات کند. در واقع یک فرضیه علمی حدس هوشمندانه محقق است، اما ایشان فرضیه ای را ساخته که آن فرضیه اولا به جای اینکه یک حدس هوشمندانه باشد، یک ظن و گمان شکاکانه است. ثانیا این فرضیه مستند به هیچ یک از شواهد و قرائن پژوهشی نمی باشد و آن فرضیه تبدیل به یک قضاوت بی اساس شده است.
 
حدس و گمان ایشان از اینجا ناشی می شود که تصور می کنند حاکمیت می خواهد تا با بزرگ جلوه دادن بعضی از هنرمندان و ورزشکاران از جامعه سیاست زدایی کند. اولا باید عرض کنم که بنده در مقامی نیستم که بخواهم از سوی دولتمردان به ایشان پاسخ دهم، و این به عهده خود متولیان امور است.
 
اما بنده از مرتضی پاشایی دفاع می کنم و باید عرض کنم که وی در طول حیات کوتاه خود به هیچ وجه وارد عرصه سیاست نشد و ابزار دست هیچ کس و هیچ گروهی قرار نگرفت.
 
فقط به عنوان یک مصداق عرض می کنم که وقتی مرتضی هنوز به شهرت این چنین نرسیده بود، بعضی از دوستانش به وی پیشنهاد کردند که با توجه به صبغه مذهبی جامعه، اگر ترانه ای در وصف برخی مقدسات بخواند، ممکن است به سرعت پیشرفت نماید، اما آن مرحوم در پاسخ گفت که به هیچ وجه نمی خواهد از مقدسات به عنوان ابزار و نردبان ترقی استفاده کند.
 
آیا ما می توانیم با عنوان نقد علمی، اخلاق و اعتقادات مان را فراموش کنیم؟ خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ... (سوره حجرات آیه 12) یعنی: ای کسانی که ایمان آورده‏اید از بسیاری از گمانها بپرهیزید، چرا که بعضی از گمانها گناه است....
 
امیدوارم که خداوند متعال همه ما را به نور هدایت رهنمون فرماید، و بنده با توجه به شناختی که از مرتضای عزیزم دارم، مطمئن هستم که روح بزرگ ایشان برای همه مردم ایران آرزوی توفیق و سعادت داشته و برای منتقد محترم نیز طلب مغفرت خواهد نمود.

اباذری در بخشی از اظهاراتش در این نشست گفت: «چه شده كه مي‌آيند و مسائل واقعي‌اي را كه ما با آن روبه‌رو هستيم از ذهن ما مي‌برند؟» و در ادامه به مرتضي پاشايي پرداخت: «اين آقايي كه عكسش را اينجا زده‌اند و چراغ‌ها را تاريك كرده‌اند، يك خواننده پاپ بود و پاپ در سير موسيقي، مبتذل‌ترين نوع موسيقي است... من داده‌ام يك موسيقي‌دان، فرمت موسيقي او را تحليل كرده... مبتذل محض است! ما [موسيقي] پاپي داريم كه پيچيده است. اين ساده‌ترين، مسخره‌ترين، احمقانه‌ترين و بدترين نوع موسيقي است. صداي فالش، موسيقي مسخره، شعر مسخره‌تر. بنابراين من چطور مي‌توانم چنين چيزي را تحليل نكنم؟»

bato-adv
ناشناس
Iraq
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
یک کلام ختم کلام
مردم بی قید و بند بیخود کردن رفتن تشییع جنازه یک خواننده پاپ با اون وضع شروع کردن به فیلمبرداری این کارتون بی فرهنگی و بی هویتیه .میفهمین ؟این استادم داره با زبون خودش همینو میگه
اسکندری
United States of America
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
با تشکر از جوابیه ایشان من بارها اشعار ایشان را گوش داده ام و بسار اشعار وزین و با ملودی زیبا و دلنشین و با بهره گیری از الحان حزین زائقه پسند ایرانی ارئه شده از سوی ان هنرمند مرحوم و بی ادعا نیاز به آنالیز نداشته و به راحتی قابل هضم و فهم عموم است وبسیار کم لطفی است که به ایشان انگ پوچی و ابتذال بزنیم و خود را موسیقی دان و در مقام رد یک شاخه از هنر بدانیم .وخدا این جوان بی ادعا و قابل تقدیر موسیقی ایران را قرین رحمات خویش گرداند
زینب
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
واقعا برای آقای اباذری و کسی که به ایشون دکترای جامعه شناسی داده متاسفم ایشون فراموش کردند که قبل از آن که یک جامعه شناس باشند یک "انسان"هستند و این سخنان درشأن یک انسان نیست،ایشون به کسی که دستش از این دنیا کوتاه است و نمیتواند از خودش دفاع کند این چنین توهین میکنند، واقعا حیف لقب استادی که که به او دادند.مرتضی پاشایی خواننده محبوب و خیلی فراتر از حد یک خواننده معمولی بود، اون هیچوقت حتی بدترین دشمن خودش رو نرنجوند اون وقت این آقا راجب همچین آدمی این طور سخن میگه واقا آدما بعضی وقت ها خیلی خوب شخصیت خودشون رو جلوه میدن. از نظر این آدم وهمه ی کسانی که باایشون موافقند جمله ی "تحمل نداره نباشی دلی که تو تنها خداشی"مبتذل است.آدم به عقل این آدم ها شک میکند.(مرتضی جان خداتو را بیامرزد.)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
من به عنوان یک ایرانی از تحلیل رفتارها وکارهایی که انجام میدم خسته شدم،مرتضی پاشایی رو دوست داشتم به خاطر همین برای مرگش خیلی غصه دار شدم ،همین
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
خانواده پاشایی بسیار با احترام جواب آقای اباذری رو دادند. این نکته بسیار مهمیه.با وجود اینکه ایشون جامعه شناس نیستند اما نقد یک پدیده اجتماعی رو بسیار بهتر از اباذری جامعه شناس انجام دادند.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
با اباذری موافقم
افرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
احسنت به ادب و متانت و سواد شما آقای پاشایی من که از طرز صحبت کردن شما خیلی لذت بردم و خیییییییلی بیشتر ناراحت شدم از اینکه خانواده محترم پاشایی این چند سال که با مریضی پسرشون سر کردن و فوت ایشان یه طرف و تحمل اینهمه هجمه و شایعه و سو استفاده بعضیا یه طرف واقعا" خدا به شما پدر فهیم و خانواده محترم پاشایی صبر بده. امثال اباذری برای اینکه خودشونو مطرح کنن از هیچی نمی گذرن حتی یه جوانمرگ که دستش از دنیا کوتاه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
خدا مرحوم پاشایی را قرین رحمت کند و به خانواد اش صبر عنایت کند اما در مورد آن بخش از صحیت های آقای اباذری که به موسیقی ایشان بر می گردد، هر کس کمی اهل موسیقی باشد می داند که تنها لحن آقای اباذری بد بوده اما فحوای کلامش در مورد کیفیت موسیقی مرحوم پاشایی درست بوده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
خب اینکه دور از انتظار نبود دلواپسان عزیز گمان میکنند که همه قشر مردم موافق تفکر این حضراتند حال آنکه حضور میلیونی قشر هنر دوست کشور باعث تعجب و شگفتی آنان شده بنابراین اینگونه سخنرانی های دلواپسانه همچنان ادامه خواهد داشت
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
آقا چه قدر شما پرتی!!!، نمی دونم وقتی اطاع نداری چه اصراری به کامنت گذاشتن داری
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
خیلی خوشحالم که اینقد محترمانه پاسخ این منتقد بی انصاف داده شد.
من خودم شخصا ادمی با عقاید مذهبی و سنتی هستم ولی با این وجود, بسیار به موسیقی پاپ و همچنین سبک با احساس مرتضی علاقمندم
باز هم باید گفت:
ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
وحشت دارند،وحشت‏!‏
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
من با جامعه شناس موافقم
ناشناس
Germany
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
بنده اولین باره دارم این نقل قول رو از اون شخص به اصطلاح چامعه شناس می بینم و تنها دلیلیش هم اینه که نقد روان آقای پاشایی منو تا آخر مطلب کشوند. واقعاً عقده گشایی است نه نقد. منتقد که انقدر عصبی و پرخاشگر نمیشه. ببشتر شبیه نقد تیم رقیب روی سکوهای استادیومهاست
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
اول بخون اباذری چی گفته بعد. فرارو تو هم همه سخنان اباذری رو بذار
ناشناس
Germany
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
خدا به شما بصیرت بده آقای پاشایی
amir
Turkiye
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
بهتره همانطور هم که خود ایشون هم تو نوشته اشاره کرده اند هرکسی به کار خودش بپردازد. یعنی متخصصین هر زمینه در این موارد اظهار نظر نمایند، چه، ایده پردازی غیر متخصص امکان دفاع یا نقد منطقی را هم خواهد گرفت!
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
آفرین بر دکتر اباذری که واقعا خوب نقد کردند. مرحوم پاشایی هم جالبه بعد از فوتش مشهور شد نه موقعی که تو حیات بود !!!! با این وجود خدا رحمتش کنه. روحش شاد
علیرضاART
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
واقعا از ادبیات و سطح علمی جواب ارائه شده شگفت زده شدم و لذت بردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
تفکر ذاعشی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
به نظرم آقای اباذری حرفاش درست بوده. فقط میتونست با لحنی آرومتر حرفهای کاملا درستشو بیان کنه.
سعید
Germany
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
از سبک نوشتار مشخص است که حداقل مربوط به یک دانشجوی جامعه شناسی است نه پدر مرحوم پاشایی. حالا اینکه این عزیز حاضر شده اند پاسخ یک جامعه شناس به دکتر اباذری از زبان ایشان نقل شود خود جای تامل دارد. با فرض خلاف این گزاره مشکل اساسی جامعه ما آن است که فردی با سطح دانش منصور پاشایی(که در جای خود محترم است) به راحتی نقدی جامعه شناسانه به دانشیار دانشگاه تهران وارد می کند. این اصل یادآور جریان رانندگان تاکسی و انرژی هسته ای است
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
به نظر میرسه دکتر اباذری باید یک دوره
"تنظیم هیجانات" رو بگذرونن، چرا که این اولین باری نیست که این قدر بی پروا درباره یه موضوع صحبت می‌کنن. در حالی که احتمالاً بسیار دیگر از اساتید هم نظر ایشون رو دارند اما اینقدر بی پروا بیان نمی‌کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
نهيب ضروري و اعتراض به حق و به جاي اباذري واضحا به جامعه بود عجيب است كه تا اين ميزان سعي مي شود ان را در حد در افتادن و خصومت شخصي با يك فرد تنزل دهند
آرش
Finland
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
واقعا احسنت به این متانت در نقد کردن آفرین واقعا بزرگوارانه بود ، انسانهای کوچک نمی تونن بزرگ باشن حالا با هزارتا مدرک دکترا . پاشایی برای ما بزرگ و عزیزه . هیچکس نمیتونه حب قلب را از ما بگیره به هر عنوانی .روحش قطعا شاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
در حالی که الان دارم آهنگ «نفس» مرتضی پاشایی را گوش می کنم، این کامنت را می نویسم.

خانواده مرتضی پاشایی یا نزدیکان او نباید به انتقاد دکتر اباذری پاسخ می دادند. چون یک طرف ماجرا هستند به هر حال و حتما نسبت به این موضوع تعصب دارند.

ما نباید کاری کنیم که نقد و انتقاد، تعطیل شود و همه افراد جامعه از مرتضی پاشایی، تعریف و تمجید کنند.

از یاد نبریم که نقد، اساس زنده بودن جامعه و توسعه کشور است.
علی
United States of America
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
انصافا پاسخ نجیبانه ای بود و شان و شخصیت والای خانواده آن مرحوم را نشان داد.
دست مریزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
البته اگر از ديدگاه تخصصي به قضيه نگاه كنيم، اينكه صداي ايشان فالش بوده و موسيقي بسيار سبك و بدون تكنيك خاصي اجرا كرده و اشعارش هم حرفي براي گفتن ندارند، چيزي دور از واقعيت نيست و بنده با اطلاعات محدودي كه از موسيقي دارماين حرفو تاييد مي كنم، اما مبتذل خواندن و اهانت دور از انصاف است.
ناشناس
Finland
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
حسادت آقا حسادت ....
همین .
منصوره
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
مرتضی بیچاره. روحت شاد . بابا دست از سرش بردارید. مگه نمبینید این همه آدم دارند میمرن بخدا نوبت خودمون هم میشه. باید درس عبرت بگیریم. اون جوون بیچاره مگه چکار کرده بود . هزارتا خواننده دیگه مثل اون بودن و عاشقانه خوندن میخونن. . .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
من قبلا هم نظر دادم نمی‌خواهم دوباره طولانی بشود. ولی من تا حالا اصطلاح "پاپ پیچیده" را نشنیده‌ام. موسیقی پاپ بر خلاف موسیقی کلاسیک پیچیدگی‌های کمتری دارد و فهم آن برای عموم راحت تر است. موسیقی کلاسیک هم بعدا مدرن شد و پیچیدگی آن کاهش یافت. این درست است که موسیقی کلاسیک بسیار والاتر است ولی چرا حس می‌کنیم تمام سبک‌های موسیقی باید پیچیده باشد و آن حتما مایه برتری سبک دیگر است. مشخص است که آقای اباذری بر خلاف اسلاف خود چون آدورنو در مکتب فرانکفورت از موسیقی هیچ سر رشته‌ای ندارند و اظهارات ایشان تنها به دلیل علایق شخصی ایشان به همام مکتب فرانکفورت و آدورنو فیلسوف مارکسیست است. کجای موسیقی پاشایی فالش است. نمی‌دانم این صحبتها خیلی عجیب است.
مشخص است که آقای اباذری بسیار عصبی و معترض به سیاست هستند و البته این حرفها به مذاق خیلی‌ها خوشایند است (سیاست زدایی دولتها) ولی چرا ایشان تمام عصبانیت خود را بر سر پاشایی خالی می‌کنند. آقای اباذری نسبت به همه چیز معترضند ولی من به سختی می‌توانم از چارچوبهای فکری آقای اباذری سر در آورم (به جز همان علاقه به مکتب فرانکفورت). در مصاحبه ایشان (به عنوان نقد لیبرالهای وطنی) ایشان تمام اقتصاد دانان لیبرال را که برنده نوبل شده‌اند ابزار آمریکا و انگلیس برای استعمار ملتها می‌دانند. در جامعه‌شناسی هم فقط محفوظات ذهنی خود را ارائه می‌کنند (باختین، مکتب فرانکفورت و آدورنو) ولی نمی‌توانند تحلیل ساده‌ای با توجه به شرایط کشور خود اراده کنند. ظهور فاشیسم در آلمان یکی از زمینه های شکل گیری تفکر انتقادی و مکتب فرانکفورت بود. هر کس که حتی جامعه شناس نباشد می‌تواند کتابهایی در این رابطه بخواند و آشنایی کسب کند اما وظیفه یک جامعه شناس کپی کردن از روی آنها نیست بلکه باید بتواند از خود نظریه ارائه کند. ایشان باید بتوانند تحلیل خود را با شواهد از جامعه ایرانی ارائه دهند. برای مثال بتوانند نسبت موسیقی کلاسیک را با آرمانهای انقلاب تبیین کنند!! و اینکه چرا این آرمانهای مورد نظر ایشان محقق نشد.
ناشناس
Canada
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
وقتی یک استاد دانشگاه ما دیگران که مثل او فکر نمیکنند نفهم خطاب کرده و از یک جوان مرحوم با لفظ یارو یاد میکنه، اینجاست که به مرگ اخلاق در این جامعه پی میبریم.در این روز بیست و هشتم صفر یادی کنیم از بزرگترین معلم اخلاق حضرت محمد مصطفی ( ص)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
تمرکز آقای اباذری بحث روی مسائلی غیر از موسیقی پاشایی بوده ادبیات ایشان ممکن است زننده باشد اما اگر قبل از اظهار نظر فکر کنیم منظورشان را متوجه میشیم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
بیشتر بوی سوختگی می اید تا تحلیل
ناشناس
Germany
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
خدا به شما بصیرت بده آقای پاشایی
ادب دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
اقای پاشایی پدر ارجمند مرحوم مرتضی این افراد بااینکه ادعای روشنفکری دارند اما متاسفانه از ابتداترین اصول اخلاقی بهر ه نبر ده ا ند شما به بزرگ واریتان ار سر تقصیر وی بگذرید
امين
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
جناب پاشايي
درود بر سعه صدر شما و خانواده گرانقدر مرحوم مرتضي پاشايي؛
تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
راست گفته خوب اباذری ، موسیقیش مبتذل محض بود بنده خدا . خدا بیامزدش. ولی موزیک بند تنبانی داشت. تعارف نداریم که
علی
Spain
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
حقیقت معمولا تلخه
بد نیست مردم به شنیدن حقیقت عادت کنن
البته اگه الان رگ غیرتشون نزنه بیرون باز!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
که چی!! مملکت مسخره بازی شده ها!
یه خواننده مرده مثل هزاران نفری که تو مملکت میمیرن! تمومش کنید دیگه!
ناشناس
Germany
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
در اینکه موسیقی پاپ یه وسیله تفنن زودگذره و چیز زیادی برای گفتن نداره شکی نیست. تشییع مرحوم پاشایی هم بهیچ وجه تشییع یک "شخصیت برجسته موسیقی" نبود و دلیلش چیز دیگه ای بود که جای بحثش اینجا نیست. اینکه بیان از خونواده او بخوان در مورد نظرات یه نظریه پرداز مسایل اجتماعی اظهار نظر بکنن یه جور شانتاژه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
این شخص خواست از پاشایی مرحوم برای خودش پله معروف شدن بسازد بر عکس منفور شد برای جامعه دانشگاهی باید تاسف خورد که یک مقام علمی با چنین سخنان سخیفی مردم را مورد توهین و ناسزا قرار میدهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
حرف حق تلخه. برخی آهنگ ها و اشعار بدرد جرز لای دیوار میخوره. حالا هر کی میخواد اون و بخونه، من یا ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
نمی دانم برای چنین نوشته هایی امکان نظر را فعال نمی کنید ولی انصافا" صحبت های اقای اباذری ومقایسه پاشایی با جمیله رقاصه معروف بسیار زشت واهانت امیز بود.بنظرم امثال این فرد عقده وحسادت دارند ونسبت به محبوبیت بزرگی مثل مرتضای عزیز حسادت می ورزند
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
به نظرم حتی یه انگل شناس هم به کیس مورد مطالعه اش این قدر پست نگاه نمی کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
آقای ابازری شما نگران گسترش فاشیسم هستید
در عجبم
ولی شما بسیار فاشیستانه جلسه رو اداره کردید
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
من سخنان یوسف اباذری رو خوندم واقعا عالی تحلیل کرده بود. این نوع نقد و انتقاد تحلیل از دیدگاه مکتب فرانکفورت بود. پیروان مکتب فرانکفورت ابتدا دست به نقد خودشون زدند و تحلیلشون مبتنی بر سنتز تمامی حرکات گدشته انسان چه فردی و چه جمعی است. هیج جایی هم به پاشایی توهین نکرده. عموی مرتضی پاشایی از چه چیزی ناراحت شده من نمیدانم. شاید از روشنگری باشد که اباذری انجام داده. واقعا اون همه جماعت برای چی جمع شده بودن تا حالا یکی از اونها نیومدن بگن دقیقا نیتشون چی بوده. وقتی کسی به ما می گوید خورشید از مشرق طلوع می کند من نمیدونم چرا باید ناراحت شویم.من اباذری رو تحسین میکنم
ناشناس
United States of America
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
باور کنید ایشون میخاسته برا خودش اسمی در کنه که اینجور توهین میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
اتفاقا خیلی آقای اباذری حرفهای جالبی زدن !
مرتضی پاشایی عددی نبود که براش این همه رسانه ها جنجال درست کنن ...
مملکت شهید پرور ما سوژه برای جوانان مومن بسیار داره و اینها باید کمرنگ بشون !!!
ناشناس
Canada
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
اصولا در این جامعه هر کس حرف حق رو میزنه محکومه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
معتقدم پشت سر مرده نباید صحبت کرد. اما این خانواده پاشایی نیز باورشان شده که مرحوم معروفترین خواننده ایران بوده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
بسه دیگه بابا!حالا ملت جوگیر داریم , شما دیگه دچار توهم نشو دیگه .. اه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
درود بر اباذری
ناشناس
Japan
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
حق با استاد اباذری ست. ما ملت بسیار جو گیری هستیم.
ناشناس
Canada
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
آقای اباذری شاید دنبال مشهور شدن
که این چنین افسار گسیخته نقد میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
واقعا این جواب در شان مرتضی پاشایی بود، ولی در شان اون آقای بی تربیت و بی فرهنگ نبود.
هدی
France
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
درود بر استاد اباذری
ناشناس
United States of America
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
حسودی اش میشه بی خیال!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
فرارو بسه بابا گندشو دراوردی دیگه
اینا کی هستن اصلا
ملت نون ندارن بخورن چسبیدی به یه مشت ادم افاده ای بی مصرف
خبر بی اهمیت چاپ نکن
حالا اون ادم چون دانشگاهی هست دلیل میشه جواب بدرد بخور بده به اقای اباذری
؟!
به ادمایی مثل دکتر اباذری احترام بزارید
اینام ول میکنن میرن شما میمونیدو حوضتونا
تا خیالتون راحت بشه
میم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
کاملا با نظر استاد اباذری موافقم
amirrr
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
سلام. من به عنوان یک شهروند این جامعه نه موافق بت سازی از کسی هستم نه این که بخوام سینه چاک بدم برای یه هنرمند، ورزشکار یا شخص سیاسی و... ، اما معتقدم در جامعه باید به عقاید هم احترام بذاریم. به نظر من این آقای جامعه شناس اولین اصل حاکم بر یک اجتماع یعنی احترام به علایق و سلایق دیگران رو فراموش کردن. این که این آقا گفتن سبک پاپ مبتذله نظر شخصی خودشونه و حق ندارن بابت اون به کسی توهین کنن. اگر اینطور باشه پس منی که اصلا موسیقی سنتی دوست ندارم باید بیام به بقیه توهین کنم و بگم علاقمندان موسیقی سنتی فلان و بهمانن و از موسیقی روز دنیا عقب هستن!!!!!! بهرحال انواع مختلف موسیقی وجود داره و هرکسی میتونه موسیقی مورد علاقشو گوش بده. کما این که خیلی از آهنگهای پاپ و حتی بعضی از رپ های پرمفهوم (هرچند اندک) هم مشکلات و درد و غم جامعه رو خیلی خوب انعکاس میدن. آقای اباذری آیا واقعا صرف موسیقی سنتی میتونه اقناع گر نیاز روحی خیلی از ما جوونا باشه؟!!! من نمیگم مرتضی پاشایی سلطان موسیقی پاپ ایرانه چون اصلا اینطوری نیس و اشخاص بهتر از ایشون هم هستن اما با این حال اکثر آهنگاشو (اگر بگم نه همشو) دوس دارم. من اصلا در تشییع جنازشم شرکت نکردم و جزو اون دسته آدمایی هم نیستم که یک شخصو کعبه ی آمالم بکنم اما سوال من اینه که بشما بنابر چه اصلی میاید میگید موسیقی و شعر ایشون مسخرس؟ آیا واقعا درسته بیاید پشت سر کسی که مرده حرف بزنید اون هم وقتی که این شخص الان حاضر نیست و نمیتونه که از خودش و آثارش دفاع کنه؟ شما به چه حقی به خودتون اجازه میدید به علاقمندان موسیقی پاپ و خصوصا مرتضی پاشایی توهین کنید؟ ایا شما از فکر و ذهن تمامی اشخاص شرکت کننده در تشییع جنازه و علت حضورشون آگاهید؟ آیا واقعا قضاوت کردن در مورد دیگران انقدر آسونه؟ اگه جامعه شناسای خوبی داشتیم الان وضع جامعه ی ما این نبود اما متاسفانه خیلی از شماها از جامعتون عقب هستید.. جامعه ای که روز به روز ارزشهای اخلاقیش در حال تنزله و آمار وحشتناکی از گوشه و کنار به گوش میرسه. کاش انقد شهامت داشتید که در مورد مسائل دیگه ی جامعه (که مربوط به سیاستگذاری ها هم هست) هم انقد تند نقد کنید و به دیگران بتازید. صرف یک مدرک دانشگاهی مجوزی برای توهین به اشخاص دیگه نیست. بنده به عنوان یکی از اشخاص تحصیلکرده ی جامعه فقط میتونم برای شما ابراز تاسف بکنم و بگم بهتره دوباره از اول الفبای جامعه شناسیو دوره کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
ممنون از وقتي كه گذاشتين. بيشتر مطالبي رو كه من مي خواستم بنويسم شما گفتي. +
mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
من صحبت های دکتر اباذری رو با دقت شنیدم متاسفانه احساسی و دور از ادب بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
چه متن سنگین و روشنفکرانه ای اطمینان دارم تنها این متن نوشته نشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
خیلی خوب و با منطق جوابیه این استاد را داده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
به خانواده محترم پاشایی عرض میکنم که شما تشییع میلیونی و ابراز احساسات مردم نسبت به مرتضای عزیز را کنا ر گذاشته به حرفهای یک موجود عقده ای بها میدهید این سخنان حتی ارزش شنیدن ندارد چه برسد به توجه کردن و عکس العمل نشان دادن
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
درود بر استاد یوسف اباذری
هانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
بشین بابا ,چرا اینقدر بزرگش میکنین,علیرضا افتخاری که نبود دیگه,یه عده اینقدر بزرگش میکنن که خودشون باورشون میشه طرف خیلی کمالات داشته,واقع بین باشید
هانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
بشین بابا ,چرا اینقدر بزرگش میکنین,علیرضا افتخاری که نبود دیگه,یه عده اینقدر بزرگش میکنن که خودشون باورشون میشه طرف خیلی کمالات داشته,واقع بین باشید
ناشناس
Spain
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
اقاي اياذري كلا ادبياتشون اين مدليه و اكثر ادمها رو مي رنجونن...
به عنوان كسي كه دانشجوشون بوده عرض ميكنم: جدي نگيرين... از يه گوش بشنوين از گوش ديگه در كنين...
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
باشرکت گسترده مردم درمراسم چهلم آقای پاشایی باردیگرمقبولیت آن مرحوم ثابت می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
همین تحلیلها و عدم تطابق جوانان با خود آقایان به اصطلاح انقلابی باعث بدبختیهای جامعه کنونی ما از همه لحاظ شده است
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
با تشکر از سایت وزین فرارو از اینکه این نامه را منتشر کرد و تشکر از جناب آقای منصور پاشایی که اینقدر وزین و مودب پاسخ دادند و با وجود اینکه به شدت به برادرشان توهین شده بود ، ایشان از جاده انصاف و ادب خارج نشدند . خداوند روح آن مرحوم را قرین رحمت فرماید و به خانواده صبر .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
درود بر آقاي اباذري
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
چطور شد یه دفعه اعضای خانواده آن مرحوم جامعه شناس شدند؟ آقای اباذری کاری به کار آن مرحوم نداشت و انتقاد اصلی اش متوجه رفتار مردم بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
روحش شاد
یحیی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
ممنون من با نظر آقای اباذری علی الخصوص آنجا که ادعا می کنه توهین برای فهماندن موضوع به مردم لازمه شدیدا" مخالفم. تکلیف مکارم اخلاق و آموزه های اسلام چی می شه؟ متاسفانه ایشون استاد دانشگاه هم هستند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
"آیا در هیچ جامعه ای سراغ داریم که به یک فردی که مورد استقبال میلیونها نفر از جوانان کشور است اینگونه توهین شود؟ چرا این همه خشونت و توهین؟ چرا این همه ناسزا گویی به ملت؟"!!
حرف درستی است که مصادیق بسیاری در جامعه دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
بابا جان من چرا متوجه نشدید شما؟ این یه پدیده عادی نبود. چه عواطفی؟ چه همبستگی؟ چرا فقط برای فوت این آقا همبستگی اجتماعی رخ داده؟!!!منظور اباذری شخص پاشایی نبوده که. عجیبه چرا اینقدر به جزئیات توجه میکنید!!!!
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
واقعاً جای تأسف داره، همه اینها نشان از حسادت و بخل آدمهاست جالبه که همه میخوان از طریق مرتضی عزیز خودشون رو مشهور کنن حالا یکی با نقدش یکی با تعریفش
فعلاً که مرتضی پاشایی جاودان و ماندگار شده چون از دل میخوند که بر دل هم نشست
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
درود بر دکتر یوسف اباذری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
متاسفانه عادت شده که با عدم اطلاع و دانش عده ای برای بزرگنمایی خود مطالبی را خارج از منطق می گویند. بهتر است دست از تحلیل های غیر واقعی برداشته و به متن جامعه و مردم نگاه کنید...جامعه شناسی که مردم خود را نشناسد مایه تاسف است...
اميرحسين
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
ضمن عرض تسليت به خانواده مرتضي پاشايي بنده يك روانشناس هستم واز ديدگاه علمي مي خواهم پديده اباذري را تحليل كنم واين است كه در بحث روانشناسي نكته مهمي داريم وآن اين است كه وقتي فردي بهداشت رواني ناسالمي دارد مي تواند بسياري از اطرافيان خويش را بيمار كند در واقع آقاي اباذري به دليل بهداشت رواني ناسالم وافكار پارونويا نبايد به آن اجازه داده شود كه پاشايي و پديده هاي اين چنيني را تحليل نمايد چراكه وقتي رسانه ها افكار اين فرد را منتشر مي كنند شايد برخي افراد سالم نيز تحت تاثير افكار ويروسي ايشان بيمار شوند.
ناشناس
Germany
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
مونده قصاب محل هم بیاد از منظر قصابی این موضوع بررسی کنه.
افکار ویروسی!! آقای روانشناس!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
پارانویا البته آقای روان شناس !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
درود بر شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
شما با این نوشته ات بهتر است دست از تحلیل روان شناسانه و روان کاوانه بردارید. احتمالا مدرک روان شناسی ات را پولی گرفته ای!
ناشناس
Finland
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
خوشبختانه مدرک دانشگاهی دیگه کم کم ارزش خودش رو تو جامعه از دست داده؛ نمونه اش همین تحلیل زپرتی و آبکی این آقای روانشناس! محترم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
من صحبت هایش رو شنیدم . به عنوان یک فرد بیطرف واقعا سخنانشان توهین آمیز بود
ياسر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
حقيقت تلخ است آقاي پاشايي. واي به حال ما ، وقتي اساتيدي مثل شجريان و ناظري و عليزاده و لطفي و كسايي و شهناز و ... ناديده گرفته بشن، پسر شما كه الفباي موسقي را هم بدرستي درك نكرده ، مي شود سمبل.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
امان از قضاوت نابجا...
ناشناس
Finland
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
براستی چه شده كه مي‌آيند و مسائل واقعي‌اي را كه ما با آن روبه‌رو هستيم از ذهن ما مي‌برند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
نکته جالب در جوابیه آقای پاشایی اینست که علی رغم اینکه شاید ایشان متخصص جامعه شناس نباشد ولی با ارائه روش نقد یک پدیده اجتمایی یک درس به استاد جامعه شناسی میدهد که از ابتدایی ترین اصل نقد بی بهره است. گویا این استاد خواست عمدا موجی ایجاد کند و با سوار شدن بر این موج خود را مطرح کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
برو حاجی اینها نیازی به دیده شدن ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
ناشناس محترم فارغ از نقد شما در درست یا نادرستی صحبت استاد اباذری، اگر الفبای جامعه شناسی را بدانی خوب استاد اباذری را میشناسی ،یکی از مطرح ترین جامعه شناسان حال حاضر بهترین دانشکده علوم اجتماعی ایران که به ندرت حاضر به مصاحبه و مطرح کردن خود در عموم و به دست آوردن قدرت و شهرت است . گواهش سالیانی است که گذشته و این را روزنامه نگاران و علاقه مندان جامعه شناسی خوب می دانند پس ندانسته قضاوت ارزشی درباره ایشان نکنید لطفن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
خدایی خودت هم فهمیدی چه نوشته ای؟
ناشناس
Finland
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
تو خواب و بیداری یه چیزی نوشته، مردم هم نخونده براش + زدن ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
حضور مردم در تشييع پاشايي
ربطي به سياست نداشت
به هر حال پاشايي جوانمرگ شد وترانه هاي سوز ناكي داشت و با سرطان مبارزه ميكرد.
دركش خيلي سخت نيست.
حالا ملت جوگيري شدن يا نشدن
چرا بايد به مرحوم توهين بشه؟
hamed
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
چکیده مطلب رو هم بذارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
خانواده محترم پاشایی
کاش سکوت میکردید تا مردم جواب این به اصطلاح جامعه شناس را بدهند
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
پاسخ بسیار متینی بود از طرف آقای منصور پاشایی.شخصا فکر نمی کردم با توجه به توهین های صریحی که آقای اباذری به آن مرحوم کرده بودند(در لفافه تحلیل علمی که البته تحلیل علمی نمی تواند و نباید همراه با توهین باشد)، پاسخ بازماندگان اینقدر فروتنانه و بدون کینه و بغض باشد.احسنت به شما خانواده محترم مرحوم پاشایی که پاسخ اقای اباذری را با قول و بیان نیکو داده اید.بسیار زیبا و تاثیرگذار بود.راستش را بخواهید من قبل از فوت ایشان اصلا نمی شناختمشان ولی همین که اینهمه آدم به احترام ایشان در تشییع جنازه شرکت کرده و ابراز احساسات کم نظیر کردند نشان دهنده این است که خیرشان به مردم رسیده است و مردم از ایشان خاطره خوبی دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
نظر من رو چرا منتشر نکردین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
منتقدان مواضع اباذری، صرفنظر از پدیده پاشایی، آیا اعتقادی به مفهوم ابتذال دارند یا نه؟ آیا از نظر آن ها چیزی در قالب موسیقی مبتذل طبقه بندی میشود؟!
راشد
United Arab Emirates
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
آقای یوسف اباذری بهتر است اظهارت سخیف خودش را ارزیابی و تحلیل کند! ایشان بجای تحلیل تنها قضاوت ناعادلانه و مشمئز کننده انجام داده اند وای به حال دانشگاهی که امثال ایشان سمت استادی آنرا یدک میکشند. همیشه مردم بهترین قاضی هستند و خواهند بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
چیزی که خیلی عجیبه اینه که طرفدارای اباذری به نظر بیشترن ولایک بازترن
amin
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
متاسفانه این بحث علمی و مربوط به جامعه دانشگاهی است که اینگونه بحث ها در آن بوفور مشاهده میگردد لذا بازتاب ان در جامعه غیر علمی و عموم مردم باعث اینگونه سوء تفاهم ها می شود
ناشناس
-
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
حقيقت تلخ است آقاي پاشايي. واي به حال ما ، وقتي اساتيدي مثل شجريان و ناظري و عليزاده و لطفي و كسايي و شهناز و ... ناديده گرفته بشن، پسر شما كه الفباي موسقي را هم بدرستي درك نكرده ، مي شود سمبل.
داود
-
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
پاشایی عددی نبود که اینقدر بهش بها داده میشه متاسفانه عده ای می خواهند از او یک اسطوره بسازند وای بحال ما که اسطوره های واقعی خود را فراموش کرده ایم
پاشایی در حد این حرفا نیست و ارزش اینقدر بحث نداره روزی صد نفر مثل پاشایی میمیرند مگه واسه کسی مهمه
ناشناس
-
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
حقيقت تلخ است آقاي پاشايي. واي به حال ما ، وقتي اساتيدي مثل شجريان و ناظري و عليزاده و لطفي و كسايي و شهناز و ... ناديده گرفته بشن، پسر شما كه الفباي موسقي را هم بدرستي درك نكرده ، مي شود سمبل.
حقيقت تلخ است آقاي پاشايي. واي به حال ما ، وقتي اساتيدي مثل شجريان و ناظري و عليزاده و لطفي و كسايي و شهناز و ... ناديده گرفته بشن، پسر شما كه الفباي موسقي را هم بدرستي درك نكرده ، مي شود سمبل.
حقيقت تلخ است آقاي پاشايي. واي به حال ما ، وقتي اساتيدي مثل شجريان و ناظري و عليزاده و لطفي و كسايي و شهناز و ... ناديده گرفته بشن، پسر شما كه الفباي موسقي را هم بدرستي درك نكرده ، مي شود سمبل.
حقيقت تلخ است آقاي پاشايي. واي به حال ما ، وقتي اساتيدي مثل شجريان و ناظري و عليزاده و لطفي و كسايي و شهناز و ... ناديده گرفته بشن، پسر شما كه الفباي موسقي را هم بدرستي درك نكرده ، مي شود سمبل.
حقيقت تلخ است آقاي پاشايي. واي به حال ما ، وقتي اساتيدي مثل شجريان و ناظري و عليزاده و لطفي و كسايي و شهناز و ... ناديده گرفته بشن، پسر شما كه الفباي موسقي را هم بدرستي درك نكرده ، مي شود سمبل.
علی بابایی
United Arab Emirates
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
از دل سخنان آقای امیرحسین علاوه بر استبداد،نوعی دوگانگی و تقسمبندی ایدئولوژیک بیرون می آید که از بهداشت روانی ناسالم و پیامدهای آن ،خطرناک تر است.اولین توهین رامردم خودشان به خود کردند .با انتخاب این سبک از اندیشیدن و اسیر اینگونه مدها شدن،بحث اقای اباذری بحثی شخصی نیست.بلکه روند سطحی شدن جامعه ایرانی است .و این سطحی شدن راه را برای همه چیز هموار کرده است.با این حال همه حالشون هم خیلی خوبه!
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
درود بر یوسف اباذری که جرئت داشت و حرفش رو صریح و واضح زد. به یاد و شخصیت مرحوم پاشایی هم هیچ بی احترامی نکرد فقط گفت موسیقی اون موسیقی سطح بالایی نیست. همین. حرفهای مهم دیگه ای هم زد که اینجا جای گفتنش نیست ...
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
اقا مرتض خیلی برنامه برای رضای خدا وکمک به مردم انجام داد از این اقا بپرسید خودت تاحال برای مردم ورضای خدا چه کردی استاد دانشگاه
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv