bato-adv
کد خبر: ۲۱۶۶۸۸

کشتار خانوادگی در پاسداران

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۳
انگیزه‌های مرموز مرد مرفه در آخرین روز زندگی‌اش او را به یک جانی تبدیل کرد تا دست به قتل همسر و دختر ١٢ساله‌اش بزند. این مرد بعد از کشتن اعضای خانواده‌اش با شلیک گلوله به زندگی خودش هم پایان داد. عامل این جنایت خانوادگی در وهله اول یک پدر بود. او تحصیلکرده و مرفه و مردم‌دار بود. با ‌این حال او در عرض چند ساعت به یک جانی تبدیل شد با این تفاوت که قاتل هم در کنار مقتولان جان سپرد.

او همسر و دخترش و درنهایت خودش را با شلیک گلوله از پای درآورد و تنها یک نامه دوجمله‌ای از خود بر جای گذاشت؛ نامه‌ای که هزاران سوال بی‌جواب و راز سر به مُهر از زندگی اجتماعی یک خانواده کم‌جمعیت و مرفه را به طرز غریبی به تصویر می‌کشید. این مرد نوشت: «با همه امکاناتی که داشتیم، نمی‌توانستیم خانواده خوشبختی باشیم.» حالا دیگر یاسی وجود ندارد تا به پدرش بگوید: «بگذار سرنوشت و تعریف از خوشبختی را خودم احساس کنم، بگذار بزرگ شوم، عاشق شوم؛ بگذار زنده بمانم.»

جنایت هولناک  در بوستان دهم
ساعت ٥ بعدازظهر ١٨ آذرماه ماموران کلانتری ١٠٢ پاسداران در جریان جنایتی هولناک در خيابان ساقدوش قرار گرفتند. مردی از آن سوی خط با صدايي لرزان حرف مي‌زد. او خبر قتل خانوادگی همسایه‌شان را داشت. این مرد ادعا می‌کرد وقتی در همسايگي‌شان صداي شليك چندين گلوله به گوش رسید، به طبقه سوم ساختمان رفتند و بعد از باز کردن در خانه همسایه‌شان با اجساد خونین اعضای خانواده روبه‌رو شدند. دقايقي بعد با اعلام این خبر به قاضی کشیک ویژه قتل، بازپرس حسین‌پور به همراه تیمی از كارآگاهان جنايي و كارشناسان بررسي صحنه جرم، راهی محل جنايت در خیابان پاسداران، بوستان دهم شدند. خیابان شلوغ بود و مردم در مقابل یک آپارتمان شیک جمع شده بودند. همه از قتل حرف می‌زدند. ماموران با احتياط وارد واحد طبقه سوم آپارتمان شدند. سكوت سنگين بر خانه حكمفرما و فضای خانه آکنده از بوی سیگار بود. با آغاز تجسس‌های جنایی، کارآگاهان با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. ٢ اتاق خواب در گوشه سالن، محل‌های جنایت بود. لكه‌هاي خون در و ديوار اتاق‌ها را پوشانده بود.

در یکی از اتاق‌ها مرد جوان موازی همسرش و درحالی‌که یک اسلحه کلت در دستانش بود، روی زمین افتاده بودند و در اتاق دیگر دختربچه‌ای، غرق در خون به کام مرگ فرو رفته بود. با پیدا شدن نامه‌ای روی میز آرایش اتاق‌خواب پرده از این جنایت خانگی برداشته شد؛ نامه‌ای که در آن مرد خانواده نداشتن احساس خوشبختی در خانواده‌اش را عامل این کشتار خانوادگی اعلام کرده بود. تحقیقات و بررسی اجساد نشان می‌داد که زن جوان اولین قربانی این جنایت بوده است. او درحالی‌که یک گلوله به قفسه سینه و یک گلوله به پیشانی‌اش اصابت کرده بود در اتاق خوابشان و در پایین تختخواب به قتل رسید. با تجسس‌های بازپرس پرونده مشخص شد پدر جنایتکار بعد از کشتن همسرش، به انتظار بازگشت دخترش از مدرسه می‌نشیند، سناریوی جنایت را مرور می‌کند، بی‌امان سیگار می‌کشد، اما هرگز لحظه‌ای از ادامه جنایتش پشیمان نمی‌شود. یاسمین که به خانه می‌آید هرگز تصور نمی‌کند که پدرش با یک اسلحه در کمین اوست. پلاستیک خوراکی‌هایش را در دستانش نگه داشته و به سمت اتاقش می‌رود، پدر اما سایه‌به‌سایه تعقیبش می‌کند، هنوز کیفش در دستش است که ناگهان با شلیک گلوله پدرش قبل از هر واکنشی به کام مرگ فرو می‌رود.

پدر جانی شده بود، حالا گوشه‌گوشه خانه پر از خاطرات همسرش و یاسمین کوچولویش بود. تلفن را برداشت و برادرش را از راز جنایتش خبردار کرد و گفت: «زن و بچه‌ام را کشتم، خودم را هم می‌کشم.» تلفن قطع شد و صدای شلیک یک گلوله دیگر در فضای خانه پیچید. برادر این مرد که با شنیدن این ماجرا وحشت‌زده و مضطرب راهی خانه او شده بود وقتی به آن‌جا رسید که با جسد آنها روبه‌رو شد. همسایه‌ها اولین افرادی بودند که با صدای شلیک گلوله برای رازگشایی از این ماجرا وارد صحنه جنایت شده بودند و به بازپرس پرونده گفتند: «این زن و شوهر تنها همین یک فرزند را داشتند، خانواده آرامی بودند اما امروز صبح صدای مشاجره و دعوای او با همسرش شنیده می‌شد.» با انتقال اجساد این خانواده ٣ نفره به پزشکی‌قانونی تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم این کشتار خانگی ادامه دارد.

محل جنایت؛ بالای شهر

سال ٨٨ نیز مردی که تحصیلکرده دانشگاهی در آمریکا بود به خاطر ارثیه پدری دست به کشتار دسته‌جمعی خانواده‌اش زد. این حادثه در خیابان مقدس‌اردبیلی رخ داد. با بررسی پرونده‌های اینچنینی می‌توان گفت جنایت در همه جای شهر ریشه می‌دواند، جنایت ساخته دست بشر است. با آمار و ارقام نمی‌توان رنگ جنایت‌ها را در بالا و پایین شهر عوض کرد. بحران روانی که در انسان آغاز شود از جنوب‌ترین نقطه شهر تا ارتفاعات مرفه‌نشین شهر را نشانه می‌رود. بحرانی که اعتماد و اعتقادها را در هم می‌شکند و باعث می‌شود در پس همه روابط اجتماعی و انسانی یک فرد یک‌شبه جنایتکار شود. آن هم درست جایی که خیلی‌ها انتظارش را ندارند، خیابان پاسداران، بالای شهر تهران. اما واقعیت چیز دیگری است، در پشت دیوار تمام آپارتمان‌های شیک و آسمانخراش‌های گرانقیمت پایتخت قصه‌ای برای نوشتن وجود دارد. نه به این معنی که این قصه می‌تواند با جنایت پیوند بخورد اما مرگ روابط عاطفی در این قشر مرفه می‌تواند زمینه‌ساز وقوع جرم و جنایت شود.

خوشبختی رفاه مادی نیست
جنایت مرگبار خانه پاسداران بی‌شک برای هر شنونده‌ای همراه با این پرسش است: یک خانواده مرفه؟! دکتر سعید خراط‌ها آسیب‌شناس و مدرس دانشگاه در رابطه با این پرسش به «شهروند» گفت: «رفاه تنها به معنای سرمایه و قدرت مالی بالا نیست. رفاه در سلامت جسم و روان، همراه با فاکتورهای اخلاقی و اجتماعی معنا پیدا می‌کند. وقتی در روابط خانوادگی اعتماد، صداقت، تفاهم، تحلیل از بین می‌رود، رفاه در روابط خانوادگی دچار تزلزل خواهد شد. بنابراین در اجتماع شاهد جرایم مختلف در قشر مرفه جامعه هم هستیم. اما این تصور که مگر ممکن است در بالای شهر هم شاهد جنایت‌های اینچنینی باشیم، ریشه در انگاره‌های مادی مردم دارد. این درحالی است که گاهی رفاه اقتصادی زمینه‌ساز طلاق‌های عاطفی، خیانت‌ها، سوءمصرف موادمخدر و بحران‌های روانی خواهد شد. در این مورد هم با توجه به این‌که هنوز زوایای مبهم این حادثه فاش نشده است نمی‌توان نظر قطعی داد، اما چیزی که از آغاز طراحی قتل و فاصله زمانی بین قتل اول و دوم رخ داد نشان می‌دهد قاتل ساعت‌های بحرانی را سپری کرده که به احتمال زیاد در همه این لحظات از لحاظ روانی دچار بحران غیرقابل کنترلی بوده است. با این حال گاهی رفاه مادی افراد خانواده را از هم دور می‌کند، به همین خاطر است که بعضی اوقات از خیلی از مردم مرفه می‌شنویم که حاضرند همه زندگی‌شان را بدهند اما یک خانواده مستحکم بر مبنای روابط انسانی و عاطفی داشته باشند.»
bato-adv
هیراد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
شـــیــشـــه.....
مارشال
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
يه مشکلي بين خودش و خانمش بوده که با يک دعوا و مشاجره کلت از رو زمين سبز نميشه بعد اقدام به تهيه اسلحه ميکنه !!! االبته خانم هايي که وضع ماليشون خوبه يا وضع شوهرشون خوبه خيلي فيس و افاده اي و ولخرج حسود و غر غرو از دماغ فيل افتاده هستند زندگي به کام همه تلخ ميکنند اين ميتونه يکي از دلايل باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
اینم از تحصیلات آمریکا و مرفهین جامعه حالا بگین جنایت فقط مال اقشار بی سواد و کم درامد هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
امیدوارم این جانی رو خدا لعنت کنه...چطور دلت اومد دو نفر دیگه رو از بین ببری؟کی بهت اجازه داد راجع به خوشبختی و سرنوشت اون دو نفر دیگه تصمیم بگیری؟تو اگه خوشبخت نبودی لااقل خودتو فقط گور به گور میکردی...هر چند مشخصه عامل عدم خوشبختی اون دو نفر هم توی روانی بودی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
"یاسی" عاشق بشه؟بزرگ بشه؟مردم دیوونه شدن از بس استرس و غصه و ترس و وحشت تزریق شده تو این جامعه.تو که این پست مارو نمیذاری رو صفحت اما جان عزیز زهرا چند دقیقه بهش فکر کن.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
دم ننه و بابای خودمون گرم که اگر صیح تا غروب باهم دعوا می کردند ولی خیلی همدیگر را دوست داشتند که وقتی موقع شام می شد ننه ما می گفت بابات رو بگو بیاد گرسنه است ، شام چی بود تخم مرغ و سیب زمینی ، حالا یارو پولش از پارو بالا می ره پا میشه زن و بچه رو می کشه ، دم تخم مرغ و سیب زمینی های خودمون گرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
نه دوست داشتن پدر و مادر شما از سیب زمینی و تخم مرغ بود و نه جنایت این فرد به خاطر ثروت بود. لذا خواهش میکنم از نگاه سطحی در مسائل اجتماعی پرهیز کنید
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
شمام انقد عمیقش نکن . نون حلاله همین و بس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
دمت گرم.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
با عرائض تاشناس ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰ موافقم
مریم
United States of America
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
ناشناس 11:37

از مثبت و منفی هایی که به کامنت اصلی دادن معلوم میشه که نگاه چه کسی سطحی هست!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
با نظر کاربری که اینگونه اظهار نظر ها را سطحی می داند موافقم در ضمن مثبت و منفی هم دلیل سطحی بودن یا نبودن کامنت نیست ریشه بسیاری از مشکلات و وقوع جرم و خودکشی دلایل متعددی داره و برعکس کامنت اصلی پایین بودن توانایی اقتصادی و فقر یکی از دلایل اصلی است به آمار نگاه کنید می بینید که خودکشی در طبقه های پایین به مراتب بیشتر است از طبقاتی که رفاه اقتصادی دارند در مورد جرم هم همینطوره. من به کامنت دهنده اصلی مثبت دادم ولی با نظرش به عنوان تحلیل مخالفم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
جنایت هیچ ربطی به داشتن ثروت ندارد هر چقدر ثروتمند باشین همون در رفاه خواهی بود فقر همیشه بدبختی میآره نه پول وثروت
چقدر قتل وخشونتها به فقر مربوط میشود تا به پولداری حالا یه نمونه از این اتفاقات در خانواده مرفه افتاده شاید 5 درصد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
در پاسخ به مریم باید بگویم نه مثبت ها و نه منفی ها نشان دهنده عمق یک نظر نیست. باید دید نظری که منتشر میشه مبتنی بر کدام اصول علمیست؟ باید دید از نظر پرکتیکال چقدر قدرت بازگشت داره؟ فرض کنیم همه افراد یک جامعه تخم مرغ و سیب زمینی بخورند ایا انتظار داریم دیگه کسی جرمی انجام نده؟ پس دوباره خواهش میکنم که از نگاه سطحی به مسائل بپرهیزید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
بي وفايي زوجين و پيچيدن بوي خيانت در خانواده باعث بسياري از فروپاشي هاست.
ناشناس
Germany
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
+
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
این همه آدم نظر دادن یکی نگفت که شاید قتل این خانواده عامل بیرونی داشته و صحنه سازی کردن انداختن گردن مرده
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
دمت گرم از این کامنتت. خانواده ی ما هم همینطور بودن. سرتاسر زمستون رو با تخم مرغ و سیب زمینی و.. سر میکردیم. ولی ننه بابامون بدون هم آب نمیخوردن. خدا رحمت کنه بابامون رو.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
من هم در ١9 آذرماه تا مرز فروپاشی رفتم.
ناشناس
Austria
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
همه ما زمانی در مرز فروپاشی قرار می گیریم اما اینکه چه عکس العملی نشان میدهیم مهمه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
يعني همين ديروز؟؟؟؟ اونوقت چطور يك روزه برگشتي؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
من همین حالا در مرز فروپاشی هستم تنها اعتقاد به خدا و روز معاد دست و بالم را بسته .
نمیدونید وقتی این زنها که تازه به دوران میرسند و خود را فراموش میکنند چقدر میتوانندروی اعصاب مردان راه بروند .
خدایا فقط خودت میتوانی درستش کنی و لا غیر .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
من هم چندم بهمن بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
شرایط اجتماعی و بحران های موجود عامل این فجایع تلخه و هیچ کس دلواپس نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
دلواپس كه زياد داريم!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
خداوندا خودت سايه خيانت رو از روي همه خانواده ها بردار. البته هر قضاوتي بكنيم درست نيست ولي اينگونه رفتار(البته توسط افرادي با پيشينه اي مثل ايشان) فقط در مورد خيانت است كه پيش مي آيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
محل جنایت، بالای شهر!!!
یعنی چه نتیجه ای می خواهید از این تیتر بگیرید؟
تو پایین شهر همه چیز آرومه و شما چقدر خوشحالید؟
واقعا عدم رفاه موجب خوشبختی است؟
نتیجه گیریتون هم خیلی جالبه!
مجمد
France
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
بلی ازاین موضوع واستثنا ئات چنین نتیجه ای نمیتوان گرفت عوارض فقروکمبودهای مادی دهها برابراثرات روانی اش سنگین تر ازاین است
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
شما فکر می کنی خیلی فاصله هست بین شمال شهر و پایین شهر در ایران؟؟؟ نه آقا جون فاصله ای نیست. شمال شهریه فقط در موقعیت قرار گرفته که می تونسته برنج هندی و جنس بنجل وارد کنه. تنها فرق بالا شهر تهران و پایین شهر تهران اینه. بالاییا تو کار واردات کالا از چین هستن. پایینیا مصرف کننده های جنس چینی
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
مهمترین دلیل این قتلها نه بیکاری، نه ازدواج و نه فقره بلکه بی تفاوتی و دور شدن مردم از فطرت پاکشونه و دادن زندگی به دست غرایزشونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
موافقم به خصوص بحث غرايز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
احسنت
خوشبختی رفاه مادی نیست
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
خوشبختی رفاه مادی نیست بله, ولی فقدان رفاه مادی موجب خوشبختی نمی شه
شما با یک مثال (یا حتی چندین مثال)سعی کردید ثابت کنید
"خوشبختی رفاه مادی نیست"
ولی غافل از اینکه باید نسب افراد رو در نظر بگیرید برای مثال نسب افراد مرفه خاطی به کل افراد خاطی فکر نمی کنم این کسر عدد بزرگی بشه
خوشبختی رفاه مادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
تصحیح می کنم :
ولی غافل از اینکه باید نسبت افراد رو در نظر بگیرید برای مثال نسبت افراد مرفه خاطی به کل افراد خاطی فکر نمی کنم این کسر عدد بزرگی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
به نظر من مثل بحث "علم بهتر است يا ثروت" مي باشد. مقايسه اين دو مقوله به اين شكل درست نيست. نه ثروت ضامن خوشبختي است و نه فقر باعث افزايش محبت بلكه اين انسانها هستند كه در هر موقعيتي ميتوانند با هم خوشبخت باشند و يا باعث بروز احساس عدم خوشبختي در خودشان و ديگران بشوند.
ناشناس
Hong Kong
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
ازدواجهاي فاميلي و تحميلي عامل صد در صد اين جنايتها ميشود خواهشا در همسر يابي فرزندان حكم يك مشاور را ايفا كنيم
دلم به حال دختره سوخت صد حيف بيگناه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
ازدواج فاميلي رو از كجاي متن متوجه شديد؟؟؟ بهتر است فقط بگوييم تحميلي. البته من ازدواج هايي از روي عشق فراوان رو هم سراغ دارم كه به خيانت و جدايي ختم شده. نمي دونم چه عاملي باعث ميشه كه يك پدر دست به اين عمل بزنه ولي اگر ما مشاوران خانوادگي خوبي داشتيم(مثل بسياري از كشور هاي اروپايي) ممكن بود اين خانواده هنوز زنده بودند و حداكثر طلاق اتفاق مي افتاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
درسته رفاه تنها عامل خوشبختی نیست ولی فقر قطعا عامل بازدارنده خوشبختی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
ویکتور هوگو چمله زیبایی داره که میگه : پول همه چیز نیست به شرط آنکه به قدر کافی داشته باشیم !
fبانوی ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
یادمون باشه آرامش با آسایش فرق داره.این خانواده آسایش داشت ولی آرامش نه.
خبات
United Arab Emirates
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
واقعن خیلی ناراحت کننده و بدتر از آن نگران کنندست. جا دارد فکری شود به حال این همه خشونت و بخصوص خشونتهای خانوادگی.... براستی جامعه ما رو به کجا میره!!!
حساس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
مهمترین مشکل جوامع امروزی عدم اعتماد بین زوجین هست و البته رفتارها و روابطی که در بین ایشان ناخوشاینده
با اینهمه کشتن همسر و فرزندان ( بالاخص فرزندان) برای هر پدری غیرقابل باوره و کسانیکه به چنین عملی دست میزنن باید خیلی تحت فشار قرار گرفته باشن
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
هر کی بالاشهر بشینه مرفه به حساب میاد؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
واقعیت امر این یک جمله است:
هرکس پول ندارد قطعا بدبخت است اما هر کس پول دارد لزوما خوشبخت نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
پول خوشبختی نمیاره ولی نبودنش بدبختی میاره
مجید
United States of America
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
ما دوران کودکی که بازی میکردیم اول بازی میگفتیم تا آخرش هرکی پای بازی بیاد من مامانم صدام میکنه و نون باید بخرم و درس دارم و بابام اومد و غیره نداریم این وجیزه تا اینجا باشه!!! از پول مردم واس خودمون قصر درست میکنیم حرام و مال یتیم و هرچی دم دستمون میاد میخورم یه آبم روش فکر میکنیم تموم شد نه داداش تا آخرش باس بازی کنی!!!پیش داوری نمیکنم ولی رزق و روزی حلال یه حال دیگه میده شیخ و مذهبی و غیره هم نیستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
فکر می کنم مرد باید افسردگی شدیدی داشته و صد البته که به دخترش هم خیلی علاقه داشته که اون رو هم منتظر شده بیاد و کشته .. که بعد از پدر و مادر در به در نشه .. اما حیف دختر بیچاره
آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
خوشبختي منطبق شدن با ظاهر ديگران نيست چون امروزه ظاهر و باطن ها خيلي خيلي فرق دارد
خوشبخني منطبق شدن با واقعيتهاي خويش است و يه خرده بيشتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
صبر میکرد !شاید با این خبر نظرش عوض میشد!
"یارانه نقدی آذرماه دو روز زودتر از موعد معمول هر ماه امشب ساعت 24 به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود."
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
اما این رو هم می گفتید که درست است که پول خوشبختی نمی آوره اما بی پولی قطعاً بدبختی می آره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
خوبه که قاتل افغاین نیست وگر نه رسانه ها ومردم کامنت گذار چه فحش ها نثارمون نمی کردند
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
از اینکه با اتباع افغانستان چنین برخوردی از طرف هم میهنانم میشود متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
شما هم وسط دعوا نرخ تعيين نكن لطفاً. همه ما مردم ايران بزرگيم چه افغاني و چه ايراني.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
شیر مادرت حلالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
جنايت در بين فقرا صد مرتبه بيشتره دلاتان را با اين تيتر خوش نكنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
یک قتلی اتفاق افتاده بدون اینکه انگیزه های واقعیش مشخص باشه اون وقت نمی دونم این تحلیلها دیگه چیه بعد هم آیا قتل در جنوب شهر به دلیل فقط مادی به دلیل اعتیاد و اگیزه های کاملا مادی کم اتفاق می افته در جنوب شهر که قتلهای خانوادگی که هیچ آمار مشاجرات و دعواهای خیابانی هم به دلیل فقر فرهنگی و اعتیاد بسیار بالاست و وقتی کنکاش می کنی می بینی در کنار فقرفرهنگی فقر مادی هم داشتند
این حرفها و تحلیلها بسیار بی پایه و اساس هست
شهرام
Germany
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
من خودم دختر دارم چجوری میشه آدم بچه آش را بکشه ؟؟؟؟
هرچند این روزها اینقدر خبرهایی از این دست میشنویم که دیگه تعجبی نداره . فقیر و غنی هم نداره
در ارزوی یک خبری خوب هر روز صفحات اینترنت را باز میکنیم اما .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
اسلحه رو از کجا میارن؟؟؟؟؟!
سعید مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
این اتفاقات در همه مناطق ایران و جهان هست و به فقیر و غنی ربطی ندارد امروز زندگی ماشینی درد های خودش را دارد و نیاز به اموزش و فرهنگ سازی و باور ها واعتقادات توسط رسانه ملی را دارد بلی ما در گذشته با خانواده ده نفری در کمترین زمین کشاورزی با عشق و فقر میساختیم و درس هم میخواندیم و حالا در شرایط خوب هم زندگی میکنیم ارزو داریم به گذشته بر گردیم و ان صفا و صمیمیت مردم را ببینیم گرفتاری ها فامیل را از هم دور کرده مردم حلال مشکلات هم دیگر نیستند و تازه نمک به زخم همدیگر میریزند خدا خودت چاره ساز باش
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
شما فقط خبر رو بذار. ما خودمون نتیجه گیری می کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
درسته پول خوشبختی نمیاره اما بی پولی حتما بدبختی میاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
خوشبختی تو دل آدمهاست خداکنه دل همه مردم یه روز شاد بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
این جامعه ما به کجا می رود جنایت در اقشار پایین به یک طریقی و در اقشار بالای جامعه به طریقی دیگر، واقعاً جامعه ما به کجا می رود. آیا وقت آن نرسید کاری بکنند یا کاری بکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
بی رحم .
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
دوستان يادتون نره هيچوقت خودتونو جاي كسي قرارندهيد چون هيچ كس نمي تونه جاي ديگري باشه . براي اعمال بشر دلايل بسيارند..............
كيان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
امام علي (ع) مي فرمايند:
-موقع خشم نه تنبيه ، نه تصميم ، نه دستور.
-ثروت ها مايع شهوات است .
-اگر خداوند بنده اي را دوست داشته باشد هرگز به ثروت نمي دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
فرارو خواهشن از این خبرها نذار آخه چه سودی داره غیر از جریحه دار کردن احساسات وعواطف انسانی !
هیچوقت به این اندازه از خوندن یه خبر پشیمون نشدم اونایی که دختر بچه دارن میفهمن چی میگم .
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
متاسفم واقعا
محمودی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
پول اسایش می اورد اما آرامش خیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
دلیل اصلی این مسائل حتما مال زیاد نیست انسان همیشه خوشبختی رادرنداشته هایش می بیند وخیلی وقتها انسانها ئیکه خیلی دویدند وامکانات ومال پیدا کردند وقتی می بینند خوشبخت نشدند احساس پوچی می کنند .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
از کی تا حالا قشر بالا به بالای تهران نشستنه! وقتی سواد اجتماعی نیست همین میشه ! قشر بالا یعنی تحصیل یعنی وجدان یعنی معرفت یعنی هنر یعنی ایمان یعنی فرهنگ یعنی کتاب یعنی موسیقی! یعنی تولید ! یدونه آدم با این مشخصات بده که معتاده جانیه و... آخه هرکی پول داد خونه بالا خرید کتاب خونه خرید یا رفت سینما میشه قشر بالا؟؟؟؟ همون دیگه ۹۰ درصد عقل به چشه داداش آدم بالا باشه پول داره (‌درحد نیاز)‌آرامشم داره. تعریفتون غلطه
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
زنده باد . دقیقا همینطوره. هر چی زندگی لوکسی داشته باشی با فرهنگتری. بالاتری. چه از دید یک پارکبان زحمت کش چه از دید نویسنده مقاله در فرارو.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
ثروت شاید خوشبختی نیاره ولی فقر حتما بدبختی و خفت میاره.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
فرارو جان این را هم می نویسم تا از اون طرف نیفتی:
پیامبر گرامی اسلام می فرماید: کاد الفقر ان یکون فقرا
نزدیک است که فقر همان کفر باشد.
بیش از همه دلم سوخت برای یاسمین
سیّد دلبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
فرارو اینا رو نوشتی ملت احساس ضعیفی نکنند اما تو همین فرارو زدی طرف شیشه زده سر بچه 6 ساله و زنشو بریده !!! من ترجیح میدم سوار یه ماشین پورشه باشم و گریه کنم تا اینکه سوار دوچرخم باشم و گریه کنم !!!
عماد
Bangladesh
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
بسیار متاثر شدم از خواندن مطلب مساله بسیار پیچیده تر از این حرف هاست جامعه ما به قول وزیر محترم بهداشت به شدت به سمت عصبانیت پیش می رود مثلا زمانیکه دانش آموزی با یک حرکت کوچک معلم خود را به قتل می رساند این مشخص است از یک جنون روانی رنج نی برد در جواب دوستان عزیز باید بگویم تا 15 سال پیش نام طلاق قبح بود ولی در حال حاضر دو طرف بدون هیچ ترسی مستقیم می روند دادگاه و تمامش می کنند بنده هم دهه 60را دردرک کرده ام و هم حالا را مقایسه می کنم هیچ رابطه ایی بین این دو دهه وجود ندارد و ترس از آن دارم رفته رفته سیل هویت اصلی جامعه ما را با خود ببرد حاشا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
ثروت ،رفاه وشهرت چیز دیگری است مشکلات روحی وروانی ،چیز دیگری.
ناشناس
Germany
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
میدانم که خیلی موافق این نظر نیستند و موج منفی ها سرازیر خواهد شد اما نه فقر و نه رفاه به تنهائی باعث چنین فجایعی نیست . چرا همه چیز را به فقر یا رفاه ارتباط میدهید ؟ در این فاجعه بنده احتمال قوی میدهم زبان دارزی ها ی خانم مقتول باعث این جنایت شده .
ناشناس
Germany
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
چطور این مرد به خودش اجازه داد چون خودش احساس خوشبختی نمی کنه جان دیگران را هم قبضه کنه مخصوصا اون دخترک طفل معصوم ..واقعا این ادمیزاد عجیب موجود خودخواهیه
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
کی میگه هرکی اینوراست مرفهه بیا من همسایمونو تو قبادیان نشونت بدم که کم مونده از گرسنگی بمیره ولی خونش اینجاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
از بین رفتن باورهای مذهبی وتقوی،قوانین نادرست طلاق و افسردگی و بیماری های روانی همه گیر شده در جامعه باعث وقوع جنایاتی از این دست است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
جدال سنت و مدرنیته
با همه امکاناتی که داشتیم، نمی‌توانستیم خانواده خوشبختی باشیم
دکتر سعید خراط‌ها آسیب‌شناس و مدرس دانشگاه در رابطه با این پرسش به «شهروند» گفت: «رفاه تنها به معنای سرمایه و قدرت مالی بالا نیست. رفاه در سلامت جسم و روان، همراه با فاکتورهای اخلاقی و اجتماعی معنا پیدا می‌کند. وقتی در روابط خانوادگی اعتماد، صداقت، تفاهم، تحلیل از بین می‌رود، رفاه در روابط خانوادگی دچار تزلزل خواهد شد.
همه ما به نوعی وارد دوران جدیدی شده ایم که نباید بین فقیر و غنی، بالا و پایین تفکیک قائل شویم جناب آقای دکتر سعید خراط ها خیلی خوب در مورد این قضیه بیان داشته اند. ما نباید جهت گیری هایی که در وجود ما قرار دارد را تعمیم بدهیم. در فرایند پیشرفت و تحولات گذاری در جامعه ما باید شاهد فشار های روحی، اجتماعی، اخلاقی باشیم.
بهرام
United States of America
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
آخه قبلنا شمال شهر با الان خیلی فرق داشت از لحاظ فرهنگی.امروزه ضعف فرهنگی ناشی از وجود نو کیسه ها در شمال شهر بیشتره.همیشه قشر متوسط از لحاظ فرهنگی و اجتماعی وضعیت بهتری داشتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
پدر و مادر باهم تفاهم نداشتن، شاید زن به خاطر پول باهاش ازدواج کرده، شاید فکر کردن با اومدن دخترشون زندگیشون استحکام می یابد ، شاید زنه عاشق پول مرد شده بوده و توجهی به مرد نداشته، شاید مرد تو تمام این سال ها تنها بوده و خواسته بالاخره تمومش کنه اما چه جوری زنشو طلاق بده، اون وقت فرزندش که دختر هم بدبخت می شد، طلاق نمیداد خودش بد بخن تر می شد چیکار می تونست بکنه؟ زنشو میکشه، دخترش هم برای اینکه آواره نشه می کشه،
تو ایران مردم ها چه پایان تلخی دارن؟
بیایید نگاهمون رو به طلاق عوض کنیم...........زن و مرد حداقل دوسال از زندگیشون بگذره بعد بچه دارشن..............
احمد یاداور
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
اگر همه ما به این موضوع ایمان کامل داشته باشیم که خداوندی که مارا افریده لحظه ای از اوضاع واحوال ما غافل نیست واوست که از رگ گردن ب من وشما نزدیکتره وازوضعیتمان کاملا اگاهه .اروم میگیریم واموراتمون را بخدا میسپاریم .وقتی حضرت ابراهیم بسمت اتش پرتاب شد ملایکه امدن کمک میخواهی فرمود خدایی که مرا افریده از حال وروز من بهتر اگاهه وخداوند به اتش خطاب کرد ای اتش بر ابراهیم سرد باش . باید ادم در هنگام سختی از صبر (روزه گرفتن )ونماز کمک بگیره . کسی را میشناسم وقتی به فشار وگرفتاری دچار میشدروزه میگرفت تا زمانیکه ان شدت وگرفتاری بر طرف میشد . تجربه کنید یقنا جواب میدهد خداوند راه خروج از ظلمتها بسوی نوررا نشان میدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
از کجا معلومه فوری پدر جنایتکار می خوانید شایدانها را کشتند واسلحه را در دست مرد خانواده گذاشتند وبعد یک نامه که من احساس خوشبختی نکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
زنگ زدن به برادر رو نخوندی شما؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
اين يكى رو بايد بدن دست هـركول پوارو
بابا خيل مشكوك مى زنه ، شايد اين خونواده رو كشتن اينطور وانمود كردن كه مرد خونواده قاتل بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
بيست وسي پيداش نيست.
منصوره
Japan
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
حالا هی بگید تمام فساد و کثافتکاریا به خاطر فقر و بی پولیه. کسی که خوب و پاک باشه در هر شرایطی باشه دست به گناه و قتل نمیزنه.
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
ثروتمندبودن دلیل جنایت نمیشه که من خودم یک ثروتمند هستم که هیچکس نمیتونه ارزش داراییهامو برآورد کنه ولی در خوشی و خوشبختی داریم زندگی میکنیم.ثروتم چیه؟تن سالم ،زن و بچه سالم،ماد و مادر زنخوب و مهربون،برادر خواهرهای خوب وصمیمی،آبرومندی و خوشنامی خانواده تو محل و خیلی چیزهای دیگه.ثروت ما اینهاست.مستاجر هستم و ماشینمم یه موتور کویر125 مدل 88هست.عزت همگی زیاد.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv