bato-adv
کد خبر: ۱۸۶۹۹۶

سید محمد خاتمی: ما انقلابی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدخاتمی» رییس بنیاد باران گفت: ما دلبسته به این انقلاب و اسلام هستیم و با همه وجود از جمهوریت نظام دفاع می کنیم؛ ما انقلابی هستیم و مهم نیست دیگران ما را چه می نامند.

به گزارش ایرنا، وی در نخستین جلسه بنیاد باران در سال 93 که با حضور اعضای این بنیاد برگزار شد، به تبیین دیدگاه های خود در زمینه انقلاب اسلامی و تهدیدات بیرونی و درونی آن پرداخت.

خاتمی تاکید کرد: اگر خدای نکرده جمهوری اسلامی را از دست دهیم وضعیت خیلی سیاهی خواهیم داشت و باید بدانیم که ما نمی توانیم این انقلاب با آن عظمتش را فراموش بکنیم، زیرا مبدأ هویت تاریخی ماست.

وی جمهوری اسلامی را راه مناسبی برای تداوم عزت و بسط عظمت ملت ایران دانست و گفت: کسانی که از این انقلاب آسیب دیدند و قدرت هایی که احساس کردند این انقلاب به منافع نامشروع آنها آسیب زده است، در این 35 سال تبلیغات وسیع و بی امانی را برای زشت جلوه دادن انقلاب و بد تفسیر کردن آن داشته اند.

خاتمی افزود: بخاطر پاره ای از کاستی ها و نقص ها و رویکردهای غلطی که ما دست اندرکاران امور داشتیم و نیز بخاطر رواج بعضی قرائت هایی که ناسازگار با اصل انقلاب و نظام است، سبب شده برخی افراد بخصوص فرهیختگان جامعه و بالاخص نسل جوان نوعی تردید و خدای نکرده حتی رویکردانی از انقلاب عظیم ملت ایران و از جمهوری اسلامی پیدا و گسترش پیدا کند.

وی این رویکرد را خطر بزرگی برای کسانی دانست که همه حیثیت و هویت خود را در این انقلاب دیدند، به عظمت آن اعتراف دارند و به کار بزرگی که صورت گرفته است اذعان داریم.

رییس دولت اصلاحات با طرح این سوال که آیا اصلاً این انقلاب، یک انقلاب اسلامی بود؟ یا این که مسلمانان و بعضی ها فرصت طلبی کردند وانقلاب عظیم ایران را که اسلامی هم نبود اسلامی معرفی کردند و در واقع مصادره کردند؟ گفت: این پرسش پرسش مهمی است که در ذهن بخشی از نسل های بعد از انقلاب پدید آمده باشد.

خاتمی تاکید کرد: نباید تردید کنیم که تحول عظیمی که در ایران رخ داد، یک انقلاب واقعی بود و آنچه رخ داد نه کودتا بود و نه یک جنبش کور.

رییس دولت اصلاحات یادآور شد: جنبش های کور حرکتی شتابان و وسیع در جامعه با هدف تخریب است که حاصل این اقدام آشفتگی، هرج و مرج و تخریب گسترده در همه عرصه هاست.

به عقیده خاتمی، تفاوت انقلاب با جنبش کور این است که انقلاب در شرایط خاص خود با حضور مردم تحقق پیدا می کند و دارای هدف مشخصی است که فقط به تخریب نمی اندیشد، بلکه به تخریب خراب کاری هایی که وجود داشته می اندیشد و در صدد ایجاد یک وضع مناسب است.

رییس بنیاد باران با برشمردن تفاوت های انقلاب و کودتا اظهار داشت: کودتا یعنی عده ای حزبی، انقلابی یا نظامی دور هم جمع شوند، عِده و عُدّه ای را فراهم کنند و بدون این که منتظر مردم بمانند، با تشخیص خود سعی می کنند که یک حکومت را براندازند.

خاتمی یادآور شد: ابزار کودتا معمولا مشت آهنینی است که گروه یا افراد خاص دارند و برای تامین خواسته هایی که معلوم نیست با خواست های اساسی جامعه هماهنگ باشد، این کودتا را انجام می دهند.

وی نتیجه کودتا را تبدیل یک دیکتاتوری به دیکتاتوری دیگر دانست و افزود: با همان مشتی که بر سر رژیم قبلی کوبیده شده است، با همان مشت بر سرمردم می کوبند که حاکمیت آنها را بپذیرند. معمولا در کودتا از آزادی، نظم، قانون اساسی و نظام مردم بنیاد هم خبری نیست.

رییس دولت اصلاحات تاکید کرد: انقلاب حقیقی و مطلوب، انقلابی است که از متن تاریخ یک قوم بر می آید و در جهت روند تکاملی زندگی مردم است؛ یعنی انقلابی که ابتدا آگاهی و اراده مردم را رشد می دهد؛ مردمی که خود را صاحب حق می دانند در عین حال محروم هستند و وضعیت موجود را وضعیت نابسامانی می دانند و از اصلاح امور به روش های عادی مأیوس اند.

خاتمی با تاکید بر این که انقلاب برای ایجاد نظمی بهتر از گذشته و با حضور مردم و رهبر یا گروه رهبری شکل می گیرد، افزود: رهبری انقلاب از متن مردم است و از این رو پیشوا و پیشتاز مردم هست نه ارباب مردم.

وی با تاکید بر این که انقلاب ایران دینی و اسلامی بود، به انگیزه های دینی برای وقوع این انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب دینی در صورتی موفق خواهد بود که با خواست های جامعه هماهنگ و همسو باشد زیرا خواست های انقلابی که جامعه دارد دین هم می گوید بسوی این جریان برو و آن وقت جامعه حرکت می کند و جلو می رود.

وی، اکثریت مسلمان بودن، داشتن انگیزه های دینی و حضور یک فرد با هویت دینی در راس انقلاب را از ویژگی هایی برشمرد که انقلاب ایران را اسلامی و دینی جلوه داده است و افزود: همه اینها در انقلاب ما حضور داشت و بی انصافی است که کسی بگوید آنچه رخ داد، انقلاب نبود یا بگوید این انقلاب، اسلامی نبوده است.

خاتمی با یادآوری همه پرسی اصل نظام در فروردین ماه 1358 اظهار داشت: در این همه پرسی که با حضور آزاد مردم صورت گرفت، اکثریت مردم گفتند جمهوری اسلامی می خواهند.

رییس دولت اصلاحات در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت جریان های سیاسی اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قرن گذشته هژمونی ذهنی متعلق به جریان چپ بود که در انقلابیون، مسلمانان، متفکران و روشنفکران و حتی در قانون اساسی آن گفتمان در بخش های اجتماعی و اقتصادی اثر گذاشته است.

خاتمی یادآور شد: جریان چپ خود را انحصار دار تفکر و عمل انقلابی می دانست و معتقد بود جز بر اساس این تئوری عمل انقلابی تحقق نخواهد یافت و هر چه رخ بدهد ارتجاعی و واپس گراست.

رییس بنیاد باران افزود: این جریان دم از خلق هم می زد؛ با عناوین توده، فدائی خلق، مجاهدین خلق و نظیر اینها آشنائید اما این «خلق» کسی نبود جز هسته رهبری که خودشان را نماینده خود خوانده خلق می دانستند.

وی با یادآوری این که در بینش این جریان از آزادی های اساسی خبری نبود، گفت: آنها نظام مطلوب خود را دموکراتیک می خواندند ولی اصلا دموکراسی به معنای علمی کلمه در این بینش انقلابی جایی نداشت و در عمل نیز ابزار و روشی جز خشونت نمی شناختند.

خاتمی به فعالیت اسلام گرایان ظاهر گرا اشاره کرد و گفت: اینها معتقد بودند که اصلا نباید اسلام در حیات سیاسی اجتماعی دخالت کند و فقط به همین بحث پیرامون ظواهر و بیان آنها و بعضی مسائل معنوی عمیق تر بپردازد که این جریان در حوزه های علمیه و مجامع دینی غالب بود.

وی با یادآوری این که برخی از اسلام گرایان ظاهرگرا نیز روشی جز خشونت نمی شناختند و الگویی ارایه می دادند که باید بر جامعه تحمیل شود، گفت: امروز شاهد حضور این جریان ظاهرگرای متحجر به بدترین شکل در دنیای پیرامون خودمان هستیم، جریانی که می کشد، نابود می کند، از بین می برد و به هیچ یک از دستاوردهای مترقی و عقلانی و منطقی و انسانی بشر قائل نیست و جز به تحمیل نمی اندیشد، کشتار و ترور می کند.

خاتمی تاکید کرد: آن جریان اگر روی کار آمدند، بدترین شکل زندگی را بر جامعه تحمیل کردند، انسان را تحقیر کردند، فقط به ظواهر پرداختند و اگر روی کار هم نیامدند با ابزار ترور، ابزار شکنجه ، ایجاد انفجار و به هم زدن اوضاع و احوال عمل کردند.

خاتمی جریان اصلاخات را یک جریان فکری و دینی و دارای رسالت تاریخی دانست و گفت: بعد از مشروطیت به خصوص بعد از استبداد صغیر و شکستن آن، یک نوع گفتمان عمیقی از درون سنت هزار ساله تفکر و رویکرد اسلامی در آمد که اگر مجال پیدا می کرد و روند تکاملی و طبیعی خود را طی می کرد، ما وضع بهتری داشتیم.

وی افزود: با یک روند تکاملی و در فضای آزاد می شد این جریان بارور شود که متاسفانه با شکستی که مشروطیت پیدا کرد و از درون آن یک دیکتاتوری پدید آمد، آن روند متوقف ماند و یک نوع آشفتگی در روشنفکری دینی، نو اندیشی دینی و تفکر متحول متکامل دینی پیدا شد که هنوز هم این آشفتگی وجود دارد.

خاتمی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما نه با آن انقلابی گری سر سازگاری داشت و نه با هیچ کدام از این اسلام ها؛ یعنی با همه اسلام ها تفاوت داشت. اسلامی که در انقلاب ما بود منادی آزادی، استقلال، پیشرفت و توسعه بود.

رییس جمهور اسبق کشورمان تاکید کرد: این که انقلاب اسلامی «جمهوری اسلامی» را مطرح می کند هم نشان دهنده درک روح زمانه است و هم نشان دهنده این است که انقلاب ما با انقلاب گری های دیگر متفاوت است.

ما انقلابی هستیم، مهم نیست دیگران ما را چه می نامند
خاتمی گفت: جمهوری یک تعارف نیست که بعضی ها حتی می آیند و می گویند امام هم به آن اعتقاد نداشت؛ خیر ایشان جداً به آن اعتقاد داشت، قبل از آنکه این آقایان بگویند که برای ظاهر سازی و گذاشتن در دهان مردم گفتند جمهوری و به آن اعتقاد نداشته اند و به امام اهانت کنند و امام را خدایی نکرده متهم به فریب کاری جامعه و تاریخ کنند.

وی افزود: قبل از اینها کسانی که پدر خوانده های جریان های تروریستی ظاهرگرای خشونت گرا هستند، می گفتند ما کجا در اسلام جمهوری داریم؟ جمهوری بدعت است! امام فرمودند که بدعت نیست واز همان وقت هم با امام بد شدند.

خاتمی یادآور شد: اینها حرف تازه ای نیست که امروز ما می شنویم اما چون جرات نمی کنند بگویند امام اشتباه می کرد می گویند امام اصلا جمهوریت را قبول نداشت! نخیر؛ جمهوریت جدی بود، خیلی خیلی جدی بود؛ بدعت نبود.

وی جمهوریت را در نگاه امام یک اصل دانست و اظهار داشت: ما به عنوان کسانی که دلبسته به این انقلاب و اسلام هستیم با همه وجود از جمهوریت نظام دفاع می کنیم؛ با همه لوازمی که جمهوریت دارد. ما انقلابی هستیم؛ مهم نیست دیگران ما را چه می نامند. انقلابی که ما می گوییم ومی فهمیم منجر به نظام جمهوری اسلامی شد و امروز هم باید از آن دفاع کنیم.

** تهدیدهای جدی در مسیر انقلاب

رییس جمهور اسبق کشورمان با بیان این که دو تهدید جدی برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی وجود دارد، افزود: یکی از این تهدیدها دشمنان و قدرت های بزرگی هستند که به هر روشی متوسل می شوند که به این انقلاب ضربه بزنند.

خاتمی خطر تحجر و اخباری گری و نیز ظاهر پرستی را از تهدیدهایی برشمرد که در مسیر جمهوری اسلامی قرار دارد و گفت:ظاهر پرستی خطر جدی است و می خواهد بگوید که تئوری انقلاب و تئوری جمهوری اسلامی همین ظاهر پرستی و ظاهر گرایی است که اتفاقا امام با آن مخالفت می کرد.

وی تاکید کرد: این جریان اخلاق را نابود می کند، بر خواست های اصیل و تاریخی ملت از جمله آزادی، استقلال و پیشرفت خط بطلان می کشد و فقط به حذف می اندیشد و به تحمیل ظواهر خشکی که از روح حقیقت اسلام و حقیقت دین خدا بیگانه است گرایش دارد.

خاتمی با یادآوری بیانات رهبر انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رای مردم و دعوت از مخالفان برای تن دادن به موازین دمکراسی و شرکت در انتخابات گفت: این جریان حتی با رای مردم، با جمهوریت، با حقوق مردم و با تعیین کننده بودن نقش مردم آشکارا مخالفت می کند.

خاتمی در ادامه گفت: خطاب من به نسلی است که بعد از انقلاب به دنیا آمده، رنج هم دیده و مشکلاتی را هم تحمل کرده است و چیزهایی بر او تحمیل شده است که می توانست نباشد و ممکن است بر اثر آنها تردید پیدا کند و رویگردان بشود و تحت بمباران شدید تبلیغات سوء و عملکردهای نادرست ممکن است رویگردانی هایی از انقلاب پیدا کنند.

وی خطاب به جوانان گفت: انقلاب ما انقلاب اصیل و حادثه مهم تاریخ ایران بلکه دوران ما در منطقه و جهان است. جمهوری اسلامی اصیل، برخاسته از متن خواست و مصلحت جامعه ما و پاسخ دهنده به خواست های تاریخی است.

خاتمی افزود: همین قانون اساسی که ممکن است برخی ایرادهایی هم به آن بگیرند اشکالی هم ندارد و قابل ترمیم است اما سازوکار خودش را دارد؛ ظرفیت های زیادی دارد.

رییس دولت اصلاحات تاکید کرد: اگر خدای نکرده جمهوری اسلامی را از دست دهیم وضعیت خیلی سیاهی خواهیم داشت و باید بدانیم که ما نمی توانیم این انقلاب با آن عظمتش را فراموش بکنیم، زیرا مبدأ هویت تاریخی ماست.

وی با تاکید بر این که منظور از اصلاحات فقط یک جریان سیاسی نیست، گفت: اصلاحات یک جریان بزرگ تاریخی است و بسته به اینکه چقدر به آن جریان بزرگ تاریخی نزدیک شویم و در آن مسیر باشیم می توانیم اسم خودمان را اصلاح طلب بگذاریم.

خاتمی تاکید کرد: معتقدم اصلاحات در صدد گرفتن قدرت نیست؛ اگرهم قدرت می خواهد یا قدرت را معقول می خواهد، برای این است که بتواند افکار و اندیشه هایش و رویکردهایش را در جامعه با امنیت و آزادی بیشتری مطرح کند و سرکوب نشود و چیز بیشتری نمی خواهد.

وی بر تقویت گفتمان جریان تاریخی اصلاح طلبی، حفظ اصل انقلاب و عدم تحریف انقلاب و عدم نابودی آن تاکید کرد و گفت: رسالت انقلابی بعد از پیروزی انقلاب الگوسازی است نه شعار دادن؛ نه از درون خودمان عده ای را دشمن تلقی کردن و انقلابی گری را دفع آنها به حساب آوردن.

خاتمی گفت: اهتمام به نظرات امام (ره) بخصوص آنچه در سال های آخر عمرشان گفتند برای ما اصلاح طلبان بسیار مهم است و باید در مورد اسلامی که در انقلاب بود و مد نظر امام خمینی (س) بود و روح انقلاب ما بود کار کنیم؛ از جمله این که حکومت در همه ارکان و اجزای آن مسوول و پاسخگو در برابر نهادهای مردم بنیاد است که می تواند جلوی خودکامگی و انحراف را بگیرد.

وی تاکید کرد: بزرگترین رسالت ما این است که الگویی بسازیم که انسان مسلمان و غیر مسلمانی که در متن این نظام است، احساس حرمت بکند، جامعه بسوی پیشرفت برود، حرمت و کرامت انسان محفوظ بماند، از سرمایه های مادی و معنوی برای ساختن الگویی که از دل انقلاب ما در امد و همانی که در جمهوری اسلامی مورد نظر بود، استفاده علمی و بهینه بشود.
bato-adv
ناشناس
Finland
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
شما غیر از اینها خیلی اقا هم هستید دوستت دارم جناب خاتمی.
هموطن
Korea (the Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
روح شهدا را شاد کردی , عزیز دل خانواده های شهدا.
امیدفردا
Germany
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
خاتمی دوست داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
کدوم انقلاب و اسلام ؟ بله فهمیدم اسلام آمریکائی . واقعا که
iran
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
بر منکرش لعنت....
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
یعنی منظور جناب خاتمی کی می تونه باشه؟ دی
"قبل از اینها کسانی که پدر خوانده های جریان های تروریستی ظاهرگرای خشونت گرا هستند، می گفتند ما کجا در اسلام جمهوری داریم؟ جمهوری بدعت است! امام فرمودند که بدعت نیست واز همان وقت هم با امام بد شدند."
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
همانطور که قبلا بارها عرض کردیم واقعا سران فتنه باید از نظام ممنون باشند که هنوز زنده اند .
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
کسی که 8 ماه مملکت را ناامن کرده و چقدر انسان‌ها را به کشتن داده، مفسد فی‌الارض نیست؟ شما خجالت نمی‌کشید از اینها دفاع می‌کنید؟
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جناب آقای خاتمی اکثریت مردم گفتند جمهوری اسلامی پس چرا شما در سال 88 با کسانی که شعار جمهوری ایرانی دادند همراه شدید و در مقابل آنها موضع انقلابی نگرفتید؟
این حرفا مصرف داخلی ندارد چون مردم خام این حرفا نخواهند شد
محمد از کردستان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
در دنیای وانفسا و سیاست زده و به دور از انصاف هیچی نمی تونم بگم جز اینکه آقایان چپ و راست ، اصولگرا و اصلاح طلب ، ولایتی و غیر ولایی ، حیا کنید اینقدر به مردم دروغ نگویید بهتر است یک بار دیگر وصیت نامه و سخنرانیهای امام عزیز را مطالعه کنید شاید به راه راست هدایت شدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
رسواگر جان شما فقط گردن بزن ، اصلا چیکار داری کی چی میگه ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
رسوای عالم
اونی که به جای 8 ماه که هیچ 8 سال مملکت رو به قهقرا برد منتخب عقل و دانش عمیق شما بود.
يغما
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
تو قبل از اينكه انقلابى باشى نفس من بييييييدى ! :)
بخارا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
شما انقلابی نیستید.
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
فرارو میدونم بازم سانسور میکنی

اما هزار بار دیگه میگم اگر میخواهید به درون نظام برگردید باید توبه کنید
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
اصلاحات نباید انتظار داشته باشه بدون توبه به بدنه اجتماع برگرده .
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
چرا سران فتنه توبه نمیکنند ؟
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
باید بدونن با این روشن فکر بازی ها نمیتوانند بصیرت مردم را مخدوش کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
تو انقلابی با اخلاقی و وجدانی
ناشناس
United States of America
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
رسواگر چرا اينقدر ضجه مي‌زني؟ خوب باشه. توبه مي‌كنيم. بيا...توبه توبه توبه. خوب شد؟ حله؟
ناشناس 56
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
فرارو اینقدر نظرات رسوا رو میذاره تا جایی واسه نظر بقیه نباشه... انصاف یعنی این!!!!
جرات داری منتشر کن
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
خاتمی متدین ترین انقلابی ای است که من در تمام زندگیم دیده ام. او اسوه دینداری و آزادمردی برای همه ایرانیان دیندار و آزادمرد است.
لیالی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
واقعا این فتنه گر راستین(رسواگر فتنه) از این خزعبلاتی که به هم می بافد خسته نمی گردد؟ چقدر هم خود را پذیرفته و فکر می نماید که می تواند بر علیه عزیزدل سید محبوب حرفی برای گفتن داشته باشد ، مطمئنا مطلب را بدرستی حتی نخوانده و فقط تحجرگرایانه یک ریز دم از عملی می زند (توبه) که خود پیش از همه باید انجام دهد ، یکبار هم اگر در زندگی فکر کند مطمئنا نه تنها چیزی را از دست نمی دهد بلکه ممکن است حتی به کشفی چون انسانیت،هم اندیشی ، درک و عقلانیت نیز دست یازد؛با عرض پوزش از همه ، دوست نمی داشتم پاسخی دهم ( به این مدعی رسواگری که خود فتنه ای از جهل است ) لیک فرض کردم شاید ثمری دهد و برای یک لحظه خوددوستی و خودپذیری و خودحقی را کنار گذارده و باور نماید دیگران نیز حقی برای ابراز اندیشه دارند وحق تنها در تفکرات ایشان مستتر نمی باشد....
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
رسوا جان شکمت سیره؟
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
رسوا نون حلال ببر سر سفر خونوادت !
هی کامنت تکراری می ذاری که حقوقت بره بالاتر ؟؟!؟؟
خلاقیت هم که نداری خداروشکر !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
فرارو یا هر مسئول دیگه ای که مسئولیت ممیزی نظرات رو بر عهده داری لااقل یه بار مرد باش و بیا توضیح بده چرا نظرات این رسواگر رو با این حجم و تعدد می زاری . نگران نباش حتی اگه صادقانه بگی در فشاریم بازم چیزی ازتون کم نمیش
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جناب رسواگر فتنه با اینهمه کامنت وفعالیت روزی چقدر کاسبی
رسوای دل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
رسوا گر فتنه،شما خداوند تشریف دارید احیانا؟
معلومه که چرا با شماها نمیشه به نتیجه رسید و یا بحث کرد وقتی شما خودتون رو از لحاظ حقیقت شناسی در جایگاه خداوند می پندارید معلومه غیر شما همگی یکسر باطل هستند و باید نابود شن!! برادر جان تفنگت ار زمین بگذار
میر میران
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
پس چه کسی بود که سال 88 همصدا شد با فتنه گران و یاران سبز مخملی. باز دارید از این فرصت دولت کلید برای وارد شدن خودتون استفاده می کنید
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
آنها گفتند که نظام اسلامی را قبول نداریم و جمهوری ایرانی می‌خواهیم. امام حسین را قبول نداشتند و پرچم عزاداری‌اش را آتش زدند.امام را قبول نداشتند و عکس‌اش را پاره کردند.
ناشناس
Germany
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
عزیزان تا کی میخواهید از این لفظ کاسبکارانه فتنه استفاده کنید اگر فتنه ای بود که همه اقایان کاندیدا ( بجز اقای رضایی ) با هم زحمت ان را کشیدند یکی هیزم اورد و یکی اتش زد و یکی بنزین ریخت ... از دوستانی که قرار بود قاضی باشند و در در جایگاه حمایت فردی قرار گرفتند تا طرفداران هر دو گروه که از هیچ شعار و فحاشی به هم کوتاهی نکردند هر چه در سال 88 اتفاق افتاد محصول کار هر دو طرف بود پس چه بخشیده شوند چه محاکمه شوند چه وادار به توبه شوند باید برای هر دو طرف باشد ... خود فتنه و کاسبکار فتنه و رسواگر فتنه همه یکی هستند
سيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
حالا شما زمين به آسمان بدوزيد همه ملت را ضد انقلاب بناميد تا به کجا ميرسيد ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
درود برخاتمی عزیز با صحبت هایت جواب مصباح یزدی را دادی
نادر
Singapore
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
سید دوستت داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
حرف های آقای خاتمی فقط حرف و شعار هست در عمل چه کار انقلابی کردید؟!
برای رشد فرهنگ اسلامی و ایرانی در دوره خود چه کردید؟!
شما چه خدمتی به اسلام کردید؟
امام از اسلام حرفی نمی زد؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
بعضی وقتها اگر کاری نکنیم کمک زیادی به حفظ فرهنگ اسلامی می کنیم!!!
کربلا183
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
ای بابا ناشناس جون خاتمی و اصلاح طلب ها کی جوابی مستدل داشتند که این بار برای جوابای شما داشته باشند
جانبازازفارس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
دوست عزیزاتفاقا تنهاکسی که کاملاعمل گرابوده وازسردادن شعارو بگم بگم دوربودندحضرت اقای خاتمی بودند.دلیل انهم راحتی مردم .تورم 9درصدی واسایش وبی دغدغگی مردم در8سال حکومت ایشان بود.خود من درزمان ایشان چندان علاقه ای به ایشان نداشتم اماحقیقت وواقعیت ایجاب میکندکه انسان حق بگویید.من نمیدانم شماچندسال دارید اما من 60ساله هستم وتجربیات بنده میگویدتنهاوتنهاکسی که درنطام جمهوری اسلامی به فکرستمدیدگان ومستضعفین بودوغصه مردم رامیخوردایشان بودند.درودبرایشان.درضمن اگرتوانستی دلنوشته پسرحاج صادق اهنگران رادرباره ایشان بخوان وازنظریات ماندلادرباره ایشان راجویا باش.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
با ناشناس 19:15موافقم حتی خیلی کم دیدیم که ایشان درمورد مسائل انقلابی و دینی حرف بزنند چه رسد به عمل، با اینکه روحانی هستند. صحبت های ایشان بیشتر حول مسائل روشنفکرانه و جوان پسند می چرخد تا دین و امام زمان و خدا پیغمبر!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
تند روی و سهم خواهی همراه باخرابکاری را با کار انقلاب اشتباه نگیرید.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
حساب ما و شما و تهمت هایی که یه این سید می زنید باشه روز قیامت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
اقای خاتمی نمونه قدرتمند متخلق است و مگر پیامبر نفرمود انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق بیش از این از خاتمی چه میخواهیم
خاتمی در قدرت دروع نگفت
خاتمی در قدرت به عهدی که با مردم بست وفادار ماند
خاتمی قانون شوراه ها را اجرا کرد
خاتمی اجازه داد بیشترین نقد از قدرت انجام شود
خاتمی دولتی بدهکار تحویل گرفت و دولتی باسرمایه و صندوق ارزی خوب تحویل داد
خاتمی ارز را با 5% تورم تک نرخی کرد
خاتمی ایرانی اخلاقی به دنیا عرضه کرد خاتمی جوانان را با دین اشتی داد
خاتمی پارس جنوبی را زنده کرد و باعث شد ثروت ایرانیان در حلقوم قطریها نرود و نهایتا خاتمی هزارها کار دیگر انجانم داد که مجال گفتنش نیست اما خاتمی با خدا معامله کرده چون او با تقوا است خدایا مرا در قیامت روزی که وَ اتَّقُوا یوْماً لا تَجْزِی نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَیئاً وَ لا یقْبَلُ مِنْها عَدْلٌ وَ لا تَنْفَعُها شَفاعَةٌ وَ لا هُمْ ینْصَرُونَ. با خاتمی محشور کن اقای خاتمی از شما میخواهم روز قیامت مرا شفاعت کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
چرا اصلاح طلبان به مسائلی مانند حجاب و امر به معروف و نهی از منکر و ... اصلاً ورود نمیکنند؟
شاید چون در این صورت مخالف پیدا میکن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
شما به اندازه کافی تو بحث حجاب فعال هستین دیگه نیازی به خاتمی ندارین دوست عزیز !
ناشناس
Germany
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
گاهی انجام ندادن کاری بهتر از انجام کاری است که ضررش از نفعش بیشتر است دوست عزیز ایا ان سی دی ظهور را که محصول جریان فکری گروه اقای احمدی نژاد است دیده اید ایا دستمالی شدن بسیاری از اعتقادات دینی و باورهای مذهبی مردم را توسط گروهای به اصطلاح مذهبی شنیده اید ایا بسیاری از هیاتهایی را که در انها به جای مسائل دینی درگیریهای سیاسی اموزش داده میشو د دیده اید در 8 سال گذشته لطفا بفرمایی چه پیشرفتی در مسائل فرهنگی و دینی داشته ایم ؟
کربلا183
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جانباز از فارس شما تمام ارمان و زحمت ها رو شکم میدانی و بس؟!

سهم خواهی؟؟ناشناس جون ؟ یعنی تو فتنه 88 ما سهم خواهی میکردیم ؟؟

ناشناس جون من در مورد مسائل اقتصادی زیاد سرم نمیشه که نظر بدم..اما ته اقتصاد هاشمی که امروز تفکرش تو دولت روحانی اومده چی بود ...تورم 50 درصدی نبود...ظهر نوکیسگان اقتصادی نبود...فاصله شدید طبقاتی نبود..اشراف زادگی نبود.... : اما همینو میدونم که رهبری گفتن فرهنگ مهمتره از اقتصاده و نقش خاتمی با مهاجرانی ها و گنجی ها کاملا مشخصه در انقلاب..که چه کارها کردند..یه سری به روزنمه های زنجیره ای زمان خاتمی بزنید.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
"سید محمد خاتمی: ما انقلابی هستیم "
در حرف نه در عمل!
افراد شناخته شده اصلاحات در دوره 8 ساله به رهبری شما برای فرهنگ اسلامی انقلاب چه کردند؟ آیا به اسلامیت انقلاب ضربه نزدند؟! بعضی از اون افراد الان کجا هستن و چه میکنن؟
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
بزرگترین دزدیها و اختلاسها در دوره دولت انقلابی شما (دولت ضدامپریالیستی مموت) رخ داده است.خجالت بکشید و سکوت کنید.انقلابی بودن و مسلمان بودن شما را هم در عمل دیدیم !!
ناشناس
Germany
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
دوست عزیز لطفا چند مورد از اعتلای فرهنگ و اسلام را در 8 سال گذشته تیتر وار بفرمایید تا من و همه گان اگاه شویم در این 8 سال گذشته چه به دست اورده ایم !!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
بر منکرش لعنت!
ناشناس
Romania
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
سلام بر سید فاطمی
جانم و روحم و دار و ندارم فدایت باد سید عزیز
خیلی بهتان و افترا را تحمل کردی
مارا بپذیر
ما از دولت دزدیهای هزار میلیاردی و دروغگویی و عوامفریبی بیزاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
ما که دوستت داریم دیگران هر چه می خواهند بگویند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
درود برسيد بزرگوار سيد محمد خاتمي .شما نور چشم ماييد
بخارا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
چقدر چشمت کم سو شده
تاج
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
زنده باد خاتمی
زنده باد ایرانی
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
خدایا سیدعزیز و خندان ما را خادم و خندان نگهدار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
درود برخاتمی عزیز
حمید ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
زنده باشی سید. امید که خوابزدگان بیدار شوند .....
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
طلاق عنوان حجت الاسلامي به خاتمي در حالي است كه نامبرده در تركيه به ملاقات راسموسن مقام هتاك و ضددين اروپايي كه علناً از كاريكاتورهاي اهانت آميز به پيامبر اعظم(ص) حمايت كرده بود شتافت
سعید
United States of America
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
درود بر سید محمد خاتمی عزیز...یا حسین
محمد
Kazakhstan
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
درود بر تو سید عزیز که به حق سزاور احترامی .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
احسنت
ناشناس
Finland
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
هر چند معتقدم هستم اگر شما بودید مثل اون 2 افراطی عمل نمی کردید ولی نوع رفتار شما و طرفداران شما در سال 88 چنین چیزی نمیگه مثال :شعار علیه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب و رهبری.
shayan
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
انقلاب مخملی ؟؟؟؟
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
آفرین خیلی جالب بود !!
ناشناس
Finland
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
فرارو برای یک بار هم که شده این کامنت انتقادی از خاتمی رو منتشر کن.
نمونهایی از رفتارها و شعارهای انقلابی اصلاح طلبان در سال 88:
اوبابا اوباما یا با اونا یا با ما- بهایی بهایی حمایتت میکنیم
آتش زدن مسجد و قرآن- همکاری با تروریستها رقصیدن در روز عاشورا- روزه خواری در روز قدس- شعار در حمایت از شیطان بزرگ و اسراییل- شعار علیه نظام-عدم تمکین به رای مردم و قانون- آتش زدن اموال دولت و مردم - حمله به مردم- و...
کاوه آهنگر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
ناشناس جان . تو رو خدا خجالت هم خوب چیزیه .
با این انتقاد آبکی که به خاتمی عزیز میزنید ، پس چرا در زمان احمدی نژادتون ، خفه خون گرفتید ؟
3000 میلیارد اختلاس !!!!!!!!!!!
2800 میلیلارد تومان اختلاس !!!!!!!!!
پرونده ی فاطمی !!!!!!!!!
8 سال تورم بالای 40%
8 سال به سخره گرفتن اعتقادات دینی مردم
بکار گماردن جمعی نالایق و دادن پستهای بزرگ به آدمهای کوچک !!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
خب حالا به منفی هاتم نگاه کن دلبندم. چرا دین و منحصر به خودتون کردید و خیال میکنید همه کافرن. حساب رفتار یک عده ضد انقلاب که از آب گل آلود ماهی میگیرن با دیگران جداست. متاسفانه ملاک شما خدا و اسلام و قرآن نیست. بلکه حزب سیاسی خودتونه که هر کس باهاتون همراه نباشه کافر و لامذهبه. انگار دین در حوزه شما معرفی شده که هر کس در این حلقه قرار نگیره یعنی ملحد و مرتد.نه جان دلم.هر کس در حوزه رفتار دین و اسلام قرار نگیره کفر ورزیده نه در حوزه اصولگرا و دولت پاکدستان نباشه.و هر کسی دین هم داشته باشه با انقلاب مشکلی نداره. کلا این حرف هم برای جمعیتی است که می اندیشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
ناز نفست سید! خدا نگهدارت!
سربلند و تندرست و شاد باشیم
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
درود بر سید بزرگوار با وجود ایشان تحمل دشواری ها آسانتر است
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
خاتمی همچنین مغالطه کرده و گفته که کسانی در داخل«می‌گفتند ما باید در مقابل دنیا تا آخرین نفس بایستیم.» چه کسی این حرف بی‌ربط را دهان خاتمی گذاشته و اصلا کجا چنین سخنی گفته شده اما او باید پاسخ دهد که آیا معنای خوش‌خدمتی آمیخته با تحقیر نسبت به آمریکا، رفتاری منطقی و اصولی بود؟ و آیا گلایه بعدی خاتمی از آمریکایی‌ها، جبران آن کوتاهی بود یا باعث نرم شدن دل مستکبران شد؟!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
درود بر سید بزرگ و تفکرات ناب ایشان
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
عجب جوک هایی هستید !!!
اعتدالیون جنوبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
من در این دنیایی که اینچنین ترسیم شود فکر نکنم نا امنی و بی حرمتی به انسان باشد و نیاز به انقلاب پیدا شود اما مگر می توان چشم بر روی واقعیتهای موجود خصوصا عملکردها حتی در دوران اعتدال بست ؟مگر ما هم اکنون نمی بینیم باوجود پیروزی تفکر مورد اقبال مردم کمترین اقبال را در مدیریت سیاسی و اجرایی این تفکر دارد ؟ چرا؟ این دیدگاه استقرار یافته 8سال گذشته مجهز به کلیه مصالح ثروت و قدرت شده است و قطعا با این عملکرد که دولتمردان جناب دکتر روحانی پیشه کرده اند و حداقلهای اهرم کار و فعالیت را هم به این تفکر نداده اونهایی که مستغنی از ثروتهای رانتی شده اند از همین الان در تکاپوی بازگشت شگفتی ساز به قدرت از زاه مجلس و آنگاه با یاس ملت از تدبیر به کسب فدرت اجرایی امیدی سرشار از پیروزی دل بسته اند جناب آقای خاتمی عزیز که مدیریت زیبای جنابعالی و حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و ایثار دکتر عارف این فرصت را برای ملت زجر کشیده فراهم کرد و ما را به امید تغییر معتدلانه به ستادها کشاند تا بار دیگر به بازسازی داخلی و خارجی برای نجات میهن تدبیری اندیشه کنیم و مملکت را از پرتگاههای ساخته شده ی بی تدبیری نجات دهیم اما حال همانهایی که به این تفکر و استراتژی فهمی و اعتقادی نداشته و ندارند و در انتظار شکست هستند بر مسند امور اجرایی و سیاسی نشستند و فعالان معتقد در یاس و شرمندگی مطالباتی ملت مایوسانه به عملکردها نظاره می کنند و و به ملت پاسخی جز صبر و امید به آینده ای که سالی که نکوست از بهارش پیدا است نمی توانند بدهند به امید احیای امید و اصلاح رفتار و تحولی در دولت تدبیر و.......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
خاتمی با یادآوری بیانات رهبر انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رای مردم و دعوت از مخالفان برای تن دادن به موازین دمکراسی و شرکت در انتخابات گفت: جریان سبز حتی با رای مردم، با جمهوریت، با حقوق مردم و با تعیین کننده بودن نقش مردم آشکارا مخالفت می کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
دروغ چرا به سید می بندی؟
ملت مسلمان ایران
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
سخن کز دل برون آید "نشیند لاجرم بر دل.
وجانا سخن از زبان ما میگویی.
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
خاتمی حجت كدام اسلام است؟
باربد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
دوست ِ عزیز، جناب ِ "رسواگر فتنه" فکر نمی کنید کامنت هایی که در فضای پاسخ می گذارید ربطی به اون کامنت نداره؟ بارها دیده شده که شما به جای کامنت گذاشتن، در پاسخ به کامنت های دیگه، کامنت می گذارید در حالیکه غالباً ربطی هم به حرف ِ کامنت گذار ِ اصلی نداره. نمی خوام پیش قضاوت کنم اما ممکنه اینجور به نظر بیاد که از مثبت و منفی فرار می کنید. دوست ِ من، نظرات ِ شما هم مثل ِ سایر نظرات باید شنیده شه و از مثبت و منفی نترسید. اتفاقاً خیلی هم خوبه که آدم حرفی رو که می زنه به قضاوت ِ عمومی بذاره. پاینده باشید
امیرعلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
سید عزیزما حجت اسلام ناب محمدی است چیزی که شما فتنه گر رسوا نمی شناسی اسلام رحمانیت و عقلانیت ؛ اسلام زیبای امیر المومنین علی .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
احسنت بر فرزند معنوی امام (ره)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
فرارو لطفا این مردگان سیاسی را که مورد نفرت ملت هستند مطرح نکن.
کربلا183
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
خخخخخخخخخخخخ

یعنی تو فتنه 88 انقلابی بودی؟؟

وقتی اوباما و شارون میگفتن دم اصلاح طلب ها گرم شما انقلابی بودی؟؟

وقتی به امام تو هین کردن و عکس امام رو پاره کردن شما انقلابی بودی؟؟

وقتی تو دوران اصلاحات گفتن ارمان های امام به اموزه های تاریخ رفته شما انقلابی بودی؟؟؟

وقتی به نظام اتهام بدون سند و مدرک تقلب زده شد و شما میدانستی تقلبی صورت نگرفته وسکوت کردی شما انقلابی بودی؟؟

وقتی اسال مهاجرانی ها در دولت شما اندیشه های سکولاری و لیبرالیستی ترویج میکردن شما انقلابی بودی؟؟؟

وقتی به دیدار کسانی که از زندان ازاد شدن و اثبات شد به توطئه کردنشان علیه نظام و شما به دیدارشون میفتی شما انقلابی بودی؟؟

وقتی هواداران تو شعار نه غزه نه لبان جانم فدای ایران یا زنده باد جمهوری ایرانی سرمی دادند شما انقلابی بودی؟؟؟

وقتی بیگانه از شما حمایت میکند تو انقلابی هستی و مرز خود را با فتنه و بیگانه مشخص میکنی یا فقط سکوت میکنی؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
به پاسخ 20:01 مراجعه کن. در صورت تایید شدنش. نه عزیزم شما انقلابی هستی همه ضد انقلاب و کافر. برامون دعا کن. شما برای وصل کردن اومدی نی برای فصل
کردن اومدی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
آقای رسوای فتنه گر چرا اینقدر اسم عوض می کنی ؟!!!
کربلا183
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
ناشناس جون کسی تصور نکرد که همه خرابکار هستن و فقط من انقلابی ..انقلابی بودن راهش مشخصه اونم از نظر من خط و ارامان امامه ...حالا تو خودت مقاسیه کن عمل ایشون رو با ارمان امام...

علی اقا من رسواگرفتنه نیستم ...من فردی دیگه ام با همین نام همیشهkarbala183
مرادی
Singapore
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
عشق است خاتمی
نسل سوم خمینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
عشق است خمینی
عشق است خاتمی
عشق است هاشمی
عشق است روحانی
عشق است عارف عزیز
از سار کاشان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
خاتمی
مردی در قلب ملت ایران
ناشناس
Finland
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
مدعیان آزادی بیان و دانستن حق مردم است
براتون متاسفم که کامنت انتقادی از خاتمی رو منتشر نکردید
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
ناشناس 2109
البته من که کامنت انتقادی ندیدم ،اما ظاهرا همه کامنتهای حاوی توهین و ناسزا را که نویسندگانشان قطعا بویی از اسلام محمد(ص) نبرده اند فرارو انتشار داده است.برای این سایت متاسفم.انشاالله در روز قیامت سرافکنده جد خاتمی حضرت محمد (ص)و جده بزرگوارش فاطمه زهرا(س) باشید
ناشناس
Australia
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
سلام برخاتمی
محمدازگناوه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
بادرودبرخاتمی چیزی تغییرنمی کند.آقای خاتمی که میگویددوستدارانقلاب است چرادرفتنه 88که تمام دشمنان به صحنه آمدند دندان طمع تیزکردند یک کلمه دردفاع ازهمین انقلاب بیان نکرد.مگرامام نفرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است.پس چرا درایام فتنه ازنظام دفاع نکردید؟آقای خاتمی عملکرد شما ازحافظه تاریخ پاک نمی شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
سکوت کرد؟ بدجوي سوختين ها مگه نه؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
فدایی داری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
ایشان انقلابی هستند یعنی اینکه میخوان در این نظام انقلاب کنند
احمدی نژآدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
فرارو زنده باد مخالف من فقط یه شعار کشکی بود. که تو هم با انتخاب گزینشی نظرها تایید کردی که واقعا خودتون هم به این شعار کشکی اعتقاد نداری.
خاتمی نگفت که عایا جمهوریت یعنی تهمت تقلب زدن به انتخابات 88 و هزار بدبختی که از آن به بعد بر سر ما آمد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
خب این 20 میلیون کجا رفتن گلم. میشه بگی؟
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
والله روحانی راست میگه که بی سوادید.
مرد حسابی ! "عایا" چیه؟!!! نکنه منظورت همون "آیا" ست؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
اینقدر که شما از امام حرف میزنید و پیروی از خط ایشان آیا به نصایح خیرخواهانه رهبر انقلاب گوش کردید در این 25 سال؟!
ناشناس
Finland
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
جناب خاتمی
نظر شما درباره متحجرین مخالفت در سال 88 چییست ؟
درباره خشونت طلبان که منجر به کشته و زخمی شدن عده ای شدند ؟
مگر شما به مسلمانان احترام گذاشتید که حالا برای غیرمسلمانها احترام قائل می شوید ؟
مگر آشوب گران 88 تمام اندیشه های امام را تخطئه نکردند ؟ شعار نه غزه و نه لبنان ندادند ؟ اسرائیل را به رسمیت نشناختند ؟ مگر امام نفرمود اسرائل غده سرطانی است ؟ چقدر زود فراموش کردید !
همه جملاتی که در بالا ذکر کردید ، ناقضان آنها طیف وابسته به خودتان بود
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
خاتمی هر کاری بکنه نمی تونه خودش رو تطهیر کنه. خوبه سال 88 یادمون نرفته!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
چرا بعضی افراد رای منفی و مثبت میتونن بدن به کامنت ها؟ البته بیشتر مثبت های کابران فرارو هم کار میکنه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
منظورت چیه. اگر نمیتونی مثبت منفی بدی با نرم افزار دیگه بیا
امید پناهی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
برادر یا خواهر عزیز منفی هم کار میکنه به اون نشون که خواهی دید چقدر منفی می خوری!!!!
دلیلشو تو کم بودن طرفداران طرز فکرت جستجو کن عزیز دل انگیز!
خداوند ان شالله راه محبوب شدن و عزیز شدنو به شما هم نشان دهد تا مثبت بخورید . . . .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
چقدر صحبتهای این مرد الهی و نجیب و محبوب قلوب ملت متین استوار و دلنشین است.سنگ بدگوهر اگر کاسه زرین بشکست-قیمت سنگ نیفزایدوزرکم نشود
درود بر سید محمد خاتمی
فرهنگی بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
راستی آیابه این موضوع فکر کرده ایم که چرامردم خاتمی رادوست دارند؟
irani
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
من فقط قرائت این سید بزرگوار از اسلام را قبول دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
سیدبزرگوار توسرور وسالاری تمامی روشنفکران ایران هستی.کیه که قدر وارزش شماراندونه
حسینی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
رنده باد خاتمی عزیز ونجیب
غزل
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
به اینهمه محبوبیت حسادت می کنم
ehsan
-
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
عاشقتممممممممممممم بخداااااااااااااااااا سید عزیز
ناشناس
United States of America
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
فراروي عزيز. اين كامنت را به طور مستقل مي‌نويسم كه برداشت خاصي از آن نشود.

سيستم امتيازدهي دچار مشكل شده است و براي بعضي‌ها كار نمي‌كند. چند روز است كه من نه مي‌توانم مثبت بدهم و نه منفي.

قبل از من افراد ديگري هم به اين موضوع اشاره كردند منتها آنها تمام واقعيت را نگفتند و فقط زماني كه در يك كامنت خاص نمي‌توانستند امتياز بدهند اعتراض مي‌كردند كه مثلا مثبت يا منفي خراب است ولي من به شما مي‌گويم كه به طور كلي بعضي‌ها نمي‌توانند امتياز بدهند چه مثبت چه منفي.
ناشناس
France
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
الحق كه خاتمي فرزند فاضل و با تقواي امام است. درود بر خاتمي درود بر اصلاحات.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
درودبرروح بزرگت سیدعزیزودوست داشتنی،
قابل توجه رسوای دوعالم :
اگریه ذره انصاف به خرج بدی وباخودت خلوت کنی خواهش میکنم مقایسه کن گفتار خاتمی رو باجملات تاریخی !!!؟ مموتی جونتون،تابیشترمتوجه آواری شویدکه برسرفرهنگ واقتصادو.....این مملکت بزرگ وملت بزرگترش فرود آمد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
کامنت های اولی را یک گروه سازماندهی شده نگاشتند بابت همین کارشون هم حقوق می گیرند سیدپاک دوستت داریم
امید پناهی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
سید دوست داریم/ خواستم شعر و نثر بگم اما گفتم بزار به سادگی و بی آلایشی خودت با تو سخن بگویم پس دوباره میگم : سید دوست داریم /
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
سخنرانی دارای ساختار و تحلیلی که ارزش کتاب شدن دارد.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
عشق ما سید
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
شما اسلام امریکایی را میخواهید و این با انقلابی بودن منافات دارد
حافظه تاریخی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
سیدمحمدخاتمی عزیز دردوران ریاست جمهوری:درتقابل بین "دین وآزادی"آن که آسیب می بیند،دین است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
انقلابي در معرض تهمت انقلابي نماها، درود بر سيد محمد خاتمي عزيز.
علی
-
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
اگر انقلابی است فقط بگوید در فتنه 88 کجا بوده چکاره بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
زیادی صدا و سیما می بینی علی جان.
کربلا183
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
نه صدا سیما زیاد نمیبینه ...هرچند ببینه هم بد نیست ...حداقلش بهتر از بی بی سی دیدنه.....ایشون ارمان داره و براساس اون حرف میزنه ....داداش جون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
درود بر سيد بزرگوار و عزيز .ديگه كي اين سيد عزيز بياد و جلوي تندروها رو بگيره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
آقا این مثبت منفی یک هفته است کار نمیکنه آخه زشته نمیتونید درستش کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
مرورگرت رو عوض کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
فراروجان باتوجه به اینکه رسواشده فتنه ودوستانش جرات کامنت گذاری ندارند تا اقبال مخاطبین وهمراهی آنها را نسبت به خودشان بسنجند وفقط در پاسخ ها مطلب می نویسند لطفا ترتیبی اتخاذ کنید تامخاطبین بتواند موافقت ومخالفت خود را بااین صحبت ها اعلام کنند. ممنون
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv