bato-adv
کد خبر: ۱۶۷۸۹۹

(تصاویر) تسخیر سفارت امریکا در آبان 58

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۲
 فرارو- در روز 13 آبان 1358 گروهي از دانشجويان چهار دانشگاه تهران که خود را «دانشجويان مسلمان پيرو خط امام» مي‌ناميدند، سفارت ايالات متحده آمريکا در تهران را تسخير کردند و ديپلمات‌هاي حاضر در ساختمان را به گروگان گرفتند. اين اقدام بعدها به تسخير لانه جاسوسي معروف شد.

اين اقدام چند روز پس از آن صورت گرفت که شاه ايران بعد از مدتي سرگرداني در کشورهاي مختلف سرانجام به آمريکا رفت. اين موضوع باعث خشم دانشجويان مسلماني شد که از فرداي انقلاب در پي محاکمه شاه بودند. اين‌ چنين بود که آنان تصميم گرفتند در جريان برگزاري راهپيمايي به مناسبت سالروز کشتار دانش‌آموزان در سال 1357 که به عنوان روز دانش‌آموز شناخته مي‌شد، سفارت ايالات متحده را تسخير کنند.

از ساعت 16‌‌ همان روز، آزاد کردن گروهي از ايرانياني که به عنوان ارباب رجوع يا کارمند در داخل سفارت بودند آغاز شد و آمريکايي‌ها با چشم بسته به محل ديگري منتقل شدند. همزمان يکي از متحصنين که در داخل سفارت بود، پس از خارج شدن از آنجا در گفت‌وگو با روزنامه‌ها گفت: ما به عنوان اعتراض به سياست آمريکا اينجا را اشغال کرده‌ايم و گروهي از دانشجويان در محوطه متحصن شده‌اند و اعلام کرده‌اند که تحصن آن‌ها ادامه خواهد داشت.

فرداي آن روز روزنامه‌ها پر بود از گزارش‌هاي اختصاصي از اشغال سفارت آمريکا. موضوعي که حالا به بزرگ‌ترين بحران در روابط ايران و آمريکا تبديل شده بود. امام (ره) به مناسبت 13 آبان پيامي داده بود که در آن آمده بود: «بر دانش‌آموزان، دانشگاهيان، محصلين علوم دينيه است که با قدرت تمام حملات خود را عليه آمريکا و اسراييل گسترش داده تا آمريکا را وادار به استرداد اين شاه مخلوع جنايتکار نمايند.» پيامي که مطلع نخستين اطلاعيه دانشجويان مسلمان پيرو خط امام شد. آنان در اين اطلاعيه با اعلام اينکه «انقلاب ايران موقعيت آمريکا را در ابعاد سياسي، اقتصادي و استراتژيکي در منطقه برهم زده است»، افزودند: «ما دانشجويان مسلمان پيرو خط امام خميني ضمن دفاع از موضع قاطعانه امام در مقابل آمريکاي جهان‌خوار به منظور اعتراض به دسيسه‌هاي امپرياليستي و صهيونيستي سفارت جاسوسي آمريکا در تهران را به تصرف درآورده‌ايم تا اعتراض خويش را به گوش جهانيان برسانيم».

اعتراض نسبت به پذيرش شاه از سوي دولت آمريکا، اعتراض به عملکرد دولت موقت، شناسايي جاسوسان آمريکايي و عوامل داخلي آن‏‌ها، پايان دادن به توطئه‌گري و سلطه جويي‏هاي آمريکاييان در ايران، نشان دادن ضربه شستي به ايالات متحده به تلافي طراحي و اجراي کودتاي 28 مرداد 32، اعتراض به آمريکا به علت ايجاد فشار تبليغاتي انحصاري و کمک و حمايت از افراد ضد انقلاب و فراري عليه انقلاب اسلامي از جمله مواردي بود که از سوي دانشجويان به عنوان دلايل تسخير سفارت عنوان شد.

طي روزهاي بعد از تسخير سفارت آمريکا دانشجويان در گفت‌وگو با رسانه‌ها بار‌ها تاکيد کردند که سفارت آمريکا لانه جاسوسي و مرکز توطئه‌ها و طرح‌هاي ضدانقلاب است. اما در عين حال تاکيد کردند اين حرکت يعني اشغال سفارت محدود خواهد بود اما اشغال سفارت که در ابتدا قرار بود «محدود به زمان» باشد حدود 444 روز به طول انجاميد.
















bato-adv
ناشناس
Germany
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
طبق قوانین بین المللی سفارت هر کشور در کشوری دیگر جز خاک کشور صاحب سفارت می باشد و تعرض به آن تجاوز به خاک محسوب می شود . بر اساس همین قوانین بین المللی تمامی دیپلماتها از مصونیت برخوردارند و در صورت تخلف در کشور میزبان به آنها مهلت داده تا کشور را ترک کنند . اگر اشغال سفارت آمریکا در ایران کار درستی بود پس اشغال کنسولگری ایران توسط طالبان هم درست است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
ولی اون همه دستگاه شنود و مخابراتی پیچیده تو یه سفارت چی میخواد؟
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
«تسخیر لانه جاسوسی» آیا کشوری در دنیا وجود دارد که خواهان پیشرفت باشد ولی سعی در کسب اطلاعات محرمانه و استراتژیک از قدرتهای منطقه ای و جهانی ولو با جاسوسی نداشته باشد؟لطفا دست بردارید.
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
جایی که حکومت جدید برقرار شده بود و میتوانست اگر لازم باشد سفارت را تعطیل کند چرا عده ای تهاجم کردند و سفارت را گرفتند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
کرواتی ریشو ندیده بودیم که دیدیم پلیسای کفن پوشو میگم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۰۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
نسل ما کار اونها رو به هیچ وجه قبول نداره!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
خودجوشان دیروز = وزرا و معونین و مدیران سطح اول امروز
بنابراین
خودجوشان امروز = مدیران و وزرا آینده
ققنوس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
اشتباه نکن
خودجوشان دیروز،زندانیان سیاسی امروز
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
شما از طرف خودت حرف بزن.
نه نماینده یک نسل!
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
کشتن290نفر نفر از مسافرای بیگناه توسط ناو آمریکایی رو قبول میکنه!؟!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
شما کی هستی که سخنگوی نسل امروز شدی
بنده قبول دارم با 28 سال سن
حامد
Germany
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
پس نسل شما تسلیم شدن در مقابل ظلم را قبول داره،فروش آبرو و وطن و ناموس را قبول داره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
اخ به خودخواهیت که از طرف میلیونها انسان آزاده و حر سخن میگی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
اشغال سفارت=تجاوز به خاك اون كشور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
بنده از نسل شما هستم مطمئن باش عرضشو نداریم اینکار، یا بزرگتر از اون انقلاب کردن انجام بدیم.ادمای بی عرضه فقط زبونشون درازه
ممد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
یکی اش خانم ابتکار است
11o
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
اگه نسل شما هم شدت عصبانیت ملت ایران از پناهندگی شاه به امریکا رو درک کرده بود. مطمئن باش این عمل رو تایید میکرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
دوست عزيز هم نسلي، در آن زمان كاري خوبي بود كه انجام شد هر چند تبعاتي براي كشور به همراه داشت ولي درست بود و امروز مقتضياتش فرق دارد و نبايد گذشته را با نگاه امروزي تفسير كرد همچون كه شما به خاطر گذشته و اعمال خودتان نبايد خود را سرزنش كنيد و به حال و آينده و اصلاح خطاهاي گذشته بپردازيد هر چند كه كار اون دانشجويان به نظر من اشتباه نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
ظاهرا انروزها احمدي نزاد ميگفت بريم سفارت شوروي را اشغال كنيم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
مرگ بر کجا ها که نگفتیم !!!!!
حتی مرگ بر "کارتر" هم گفتیم.
اینها چیزهاییه حداقل من یادمه :
مرگ بر فرانسه
مرگ بر چین
مرگ بر شوروی
مرگ بر آلمان
....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
نفرین و دشنام تنها گزینه روی میز برای افراد ضعیف است. فقط آنان که زندگی را بسیار دوست دارند میتوانند کارهای بزرگی را انجام دهند............
درود بر ایران زنده باد زندگی.
حمید
United Arab Emirates
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
افراطیهای اون سالها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
اصلاح طلبان امروز
فرارو شما راحت باشا
سانسورت رو بکن
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
همشون هم "جین" پوشیده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
همه میدانند طرح تسخیر سفارت کار اقای... بود که پدر معنوی جریان ئوم ... البته ببخشید ایشون سید هستند و اخوند هم هستند راهت میتونید تو اینترنت پیداش کنید. هر کس هم نمی داند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
عجب عقلانيتي داشتند او دانشجوها كه تا به امروز 34 سال است داريم تقاص كارشونو پس مي ديم.
ناشناس
France
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
چه حاصل؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
انقلاب دوم
حسین
United States of America
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
تحریم و سقوط هواپیما ها و تحقیر پاسپورت ایرانی
و شروع استفاده ابزاری چین و روسیه از ایران.
ناشناس
United States of America
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
حاصل آن 8 سال جنگ تحمیلی، تحریم، انزوای ایران و ... بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
8 سال جنگ تحمیلی شد حاصل
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
مطمئن باشید نسلهای بعد از این اقدام و بی خردی های دیگه احساس شرم می کنند.
نیوشا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
سفارت آمریکا هنوز فعاله و در سایت فرارو مستقر شده. مرگ بر سایت فتنه و فساد فرارو
نوشین و ملیکا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
درست می گی عزیزم

آدم چندشش میشه کامنت این غربزده ها رو می خونه!!
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
نيوشا، نوشين و مليكا....
ژینوس و پرینوس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
ای وا این حرفا ینی چی
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
نیوشا، نوشین و ملیکا
حالا سوال اینجاست که شما تو سفارت چیکار می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شروین و پروین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
اوا خاک عالم! چندشم شد. ایشششش...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
پریوش ، مهوش
غلط کرد شوهر کرد.
همه را در به در کرد.
دیگه حالی به ادم می مونه...
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
بهتر نيست شماهايي كه "لانه جاسوسي فرارو" را دوست نداريد وارد سايت نشويد؟
ایرج
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
نیوشا، نوشین ، ملیکا ، ژینوس و پرینوس یه بار خودتونو توی آینه ببینید شاید احیانا از سیبیلتون خجالت بکشید !
غضنفر و تيمور
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
نوشين و مليكا و نيوشا . . . .
شما اول كادو پيچ روي دماغتونو باز كنين بعد در مورد سياست اظهار نظر كنين لطفاً
افشین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
آقا فرهاد!
چرا به مردم گیر میدی، من خودم دیروز تو رو تو سفارت آلمان دیدم!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
به همه نيوشا‌ها و مليكاها و ژينوس‌ها و في في و مامانم اينا..... خب بريد خودتونو بندازيد سفارت روسيه و چين اينجا چيكار داريد؟
فرآرو سانسور نكن
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
مایه خجالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
عکس اخر توکلی نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
کدوم؟ همون که معصومه ابتکار اون گوشه عکس ايستاده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
شرمنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
مردم اونجا هم مثل شما بابت کودتا28مرداد وشلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران احساس شرمندگی میکنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
تسخیر؟ یا اشغال؟
بسجی 64
Spain
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
فکرکنیدهرکشوری که باایران اختلاف داره بریزن سفارت مارواشغال کنندوکارمندهای سفارت رواسیر...بعدمیتونیم نظربدیم.
ناشناس
United States of America
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
اگر جاسوسی کردیم و قصد کودتا در آن کشور را داشتیم، حق دارند سفارت ما را اشغال کنند.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
درود بر جوانان غیور مسلمان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
تو عکس 2 دهن گشاده چه آشناست! تفاوت قیافه ها همه چیزو معلوم میکنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
کار اشتباهی بود
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
ننگ بر فرارو
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
ننگ بر كاسبان تحريم
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
افسوس برای نسل ما که تاوان کاری که نکرده را می دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
ملتی که دیپلماسی و سیاست بلد نیست کارش میشه بالا رفتن از دیوار سفارت ها ...
محمد جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
حمله و اشغال سفارتخانه هر کشوری در هر جا مسلما محکوم و به منزله تجاوز به خاک آن کشور محسوب میشود .این حرکت هم از جمله اقدامات بی منطق و احساسی بود که ضرر آن متوجه کل مردم و کشور گردید . بهتر بود در صورت عدم رضایت از رابطه با امریکا به آن کشور اولتیماتومی داده میشد که سفارتخانه خود را مثلا ظرف یک هفته تعطیل کنند. به نظر شما آیا این روش معقول تر و ابرومندانه تر نبود؟؟؟
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
کاش عبرت میگرفتن که این کار چند میلیارد دلار به ما ضرر زد(میتونستن مثل کانادا قانونی قطع رابطه کنن نه اینکه اینجوری) ولی بازم میریزن سفارت انگلیس!یه نفر یه سنگی میندازه تو چاه ....
شروین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
مهم ضرر مادی نیست مهم اینکه عزت نفس آدم حفظ بشه
shahram
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
اره اون روزا رو دیوارا این شعار رو مینوشتن
چین شوروی آمریکا دشمنان دین ما
حالا چه طور چین وشوروی کمونیسم شدن دوست وبرادر وآمریکا شد دشمن بماند
درصورتی که دوتا اولی کمونیسم از نظر اعتقادی کافر
اما آمریکا حداقل دین اکثریت شون مسیحیت هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
آخ که چقدر هم دیندارن!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
حرفی رو زدی که مدت هاست من می خوام تو گوش بعضیا فرو کنم قربون دهنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
اینو باید از همکارای قدیم پوتین پرسید!!
ناشناس
Finland
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
فرض کنید 100 سال دیگر هم شعار مرگ بر آمریکا سر دادیم آخرش چه چی ؟
با شعار کشور ساخته نمی شود با کار و تولید ساخته می شود
اگر سفارت آمریکا آن روزها جاسوسی می کرد بایستی بصورت محترمانه از کشور اخراج می شدند نه اینکه سفارت تسخیر می شد این کار اشتباه باعث شد تا به امروز تاوان این کار رابدهیم
سپيدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
موافق.
علی
United States of America
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
تو شاگرد استاد سیف اللهی نبودی ؟
شروین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
مرگ بر امریکای جهان خوار و جنایت کار مرگ بر صهیونیسم بین الملل و مرگ بر ایادی آنها در منطقه فکر نمی کنم منتشر کنی فرارو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
قابل توجه آقایان عبدی و غیره عکسها نگاه نکنید کامنتها را بخوانید.
akbar
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
پس حسين شريعتمداري كجاست ،
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
ما30سال پیش فهمیدیم سفارت آمریکا لانه جاسوسیه اروپاییها الان....مرگ بر سفارت شنود
سپيدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
افسوس.از بي ادب،ادب نياموختيم.(هجوم به سفارت انگلستان).
جمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
این کار اشتباهی بود که حداقل 1000میلیارد دلار به کشور خسارت زد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
اکثرا اصلاح طلبای امروزن مثل ابتکار و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
کساني که اينجا کامنت گذاشتن و ابراز برائت از دانشجويان پيرو خط امام کردن بايد بدونن که الان دقيقا مقابل امام قرار گرفتند و با ايشون مخالفت کردند. پس لطف کنند و تو خبرها و تحليل هاي ديگه، اين قدر دم از امام و پيروي از خط امام نزنن!
بدون شرح
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
درود بر مهندس بازرگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
ببینید قبل از اینکه نظر بدید بقول آقای خاتمی باید ظرف زمانی اون زمان رو سنجید در اون زمان تسخیر سفارت تنها کار بود چرا چون اگر تسخیر نمیشد قطعا دولت توسط کودتا یا توطئه از بین میرفت درست همون اتفاقی که الان سر مصر اومد سر ما می اومد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
مرگ بر آمریکای جنایتکار.
هادی احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
دولتی که کارش تحقیر ملتها کشتن انهاست ببینید که چگونه تحقیر شده اند دستان خود را به نشانه تسلیم برروی سر گذاشته اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
واما اکنون بعد از 33سال کل ملت ايران شده گروگان گروگانگانگيري.
يک اقدام ناپخنه و نسنجيده چطور ملتي را به پرتگاه مي افکند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
کاش به جای از دیوار بالا رفتن از نردبان دموکراسی و آزادیخواهی بالا می رفتیم
ناشناس
Finland
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
اگر کمی تحقیق کنید متوجه میشوید این تندروهایی که میگید هم طیف های شما اصلاح طلبا بودن اصغرزاده ابتکار و غیره که این طیف هنوز هم وجهه تندرویی خود را حفظ کرده است همانند اغتشاشات سال 88
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
همیشه امکان حرکتهای احساسی هست اما این هنر رهبران است که به گونه ای رفتار کنند که ضرری متوجه کشور نشود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
در تصویر آخر اقای دوربینی هم دیده میشه از نوجوانی به دوربین علاقه داشته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
در هر حال کار اشتباهی بود ولی در بحبوحه چون تب انقلاب و انقلابیون بالا بود و کسی به این فکر نمی کرد که بعداً چه مشکلاتی پیش خواهد آمد!!! مگر ما بر علیه امریکا انقلاب کرده بودیم؟ ما بصورت کلی بر علیه سیاستهای غلط پهلوی که رنوع روابط با آمریکا هم در آن بود انقلاب کرده بودیم که بعد از پیروزی انقلاب نحوه تعامل و رفتار با آمریکا با ما بود که چگونه با آنها رابطه داشته باشیم!!! که تسخیر و یا شاغال و هر اسمی که میتوان بر روی اینکار گذاشت ابتکار عمل را از دست ایران گرفت و بهانه را بدست انها داد که ما را افراطی و بنیاد گرا به دنیا معرفی کردند!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
نباید زیاد از این کار ناراحت باشیم به جای کودتای28مردادکه آمریکا حکومت مردمی ایران رو برکنار کرد و به جاش یه دیکتاتور آورد.پس تسخیر سفارت در مقابل کودتای28مرداد.اونها هم باید عذرخواهی کنند اگر تصاویر کودتای که منجر به برکناری مصدق شد در سایت فرارو پخش شود نظر خوانندگان چیه؟علاوه بر این اصلا به جای شلیک به هواپیمای مسافربری...اصلا نه به جای حمایت امریکا از صدام ...
bname
United States of America
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
جوونایه دهه شصت و هفتاد و .... جای این که افسوس گذشته بخورین مراقب باشین خ
جو گیر و احساساتی نشین که میشین عین اون جوونا که تو عکس میبینین
باران
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
تا وقتی که فرق لانه جاسوسی رو با سفارت ندونید نمیفهمید که کار جوونای اون روز درست بوده یا نه.
خداوکیلی سانسورش نکن فرارو.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
بالا رفتن از دیوار خانه بدون اجازه صاحب خانه چه حکمی دارد؟
پینوکیو
Japan
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
مثلا بعد از جنگ جهانی دوم و بمباران اتمی ژاپن، ژاپنی ها میریختن و سفارت همه کشورهایی که علیه شون میجنگیدن رو تسخیر میکردن.
بعدش چی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
پس چرا ""سفارت شوروی"" را نیز اشغال نکردند ..؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
معصومه ابتکار = میس مری
مهرداد از لنگرود
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
سفارت روسیه لانه جاسوسیه
ناشناس
United States of America
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
با اين كارشون ضربه سياسي و اقتصادي مهلكي به ايران زدن و به لحاظ بين المللي آبروي ايران را بردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
من خودم آن زمان دانشجو بودم و به پشتیبانی دانشجویان پیرو خط امام به تهران آمدیم تا حمایت خود را اعلام کنیم. ولی حالا که فکر میکنم جوانی است و شر وشور و خامی! کار نسنجیده ای بود که بدون فکر به عواقب آن که سالها دامن ایران و ایرانی را گرفت و هزینه های زیادی دادیم.
تلنگر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
بقول بزرگی اگه برای یک اشتباه هزار دلیل بیاوریم می شه هزار و یک اشتباه
ناشناس
United States of America
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
در اون زمان که اکثریت مردم جوزده بودن مرحوم بازرگان چه خردمندانه با این اقدام مخالفت کرد و همراه کابینه اش استعفا داد. روحش شاد
PEYMAN
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
متاسفانه کارهای غیر دیپلماتیک کشور رو به باد داده؟؟؟!!!
و همانها که دیروز سفارت امریکا رو اشغال کردند امروز هم با پستهای کلیدیی که در دست دارند دارند به کشور آسیب میزنند.
نمونه اش جناب ضرغامی
يغما
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
گذاشتگان ما چى كاشتن و ما نسل امروز چى برداشتيم !!!!
يغما
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
گذاشتگان ما چى كاشتن و ما نسل امروز چى برداشتيم !!!!
خود اين عكس هـا پر از تناقضه ، از پوشيدن شلوار جين دانشجو هـاى انقلابى بگير تا نوع سازماندهـيشون

دانشگاه هـاى اونموقع ما مكانى بود براى شستشوى ذهـنى قشرى از افراد جامعه بنام روشنفكر … !
و الحق خوب روشنفكر هـايى بودن !!!

فرارو منتشر كن خواهشا
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
دیگران کاشتند وما خوردیم و حالا حالاها باید بخوریمممممممممم
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv