bato-adv
کد خبر: ۱۳۵۳۱۵

عزیزی: مرتضوی در نجات ایران موثر بوده/ اگر تصمیم مرتضوی در مورد کهریزک غلط بوده، باز هم اشکالی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۱
زمان همه‌چیز را حل می‌کند؛ این گزاره، هم برای به فراموشی سپردن خاطره‌های بد صحیح است هم اتفاق‌های خوب. مشمول همه هم می‌شود گویا. حالا می‌خواهد این خاطره‌ها عشقی باشد یا سیاسی. جنایی باشد یا اجتماعی. هرچه هست زمان زورش به همه کس و همه‌چیز می‌رسد؛ چنان که تا الان رسیده. اتفاق‌های سیاسی‌ای که مشمول این قاعده شده‌اند اگر بیشتر از رویدادهای عشقی نباشند کمتر هم نیستند. چه عاشقانی که بعدها درگذر زمان از هم متنفر شدند و چه تنفرهای سیاسی‌ای که به رفاقت و حمایت تبدیل نشد.

داستان «سعید مرتضوی» هم از این داستان‌هاست. داستان گذر زمان و حل شدن مشکل. داستان انتصاب دادستان سابق تهران به سمت مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی.

آخرین روز سال 1390 «محمود احمدی‌نژاد»، سعید مرتضوی را از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تامین اجتماعی فرستاد. مرتضوی دو سال پیش از قوه‌قضاییه به دولت کوچ داده شده بود. درست در اوج ماجراهای مربوط به پرونده «جنایت کهریزک». نمایندگان هم شروع کردند به اعتراض که چنین می‌کنند و چنان. بعد از عید قرار شد اگر مرتضوی برکنار نشد، وزیر کار استیضاح شود.

ماجرای «حکمیت» پیش آمد و نقل‌قول‌های عجیب و قول رفتن مرتضوی به «غلامعلی حدادعادل» و حضور وزیر در مجلس در روز استیضاح. سرانجام استیضاح منتفی شد اما مرتضوی برکنار نشد. استعفا هم نداد. بعد مجلس نهم تشکیل شد. دوباره بحث استیضاح مطرح شد اما وزیر کار استیضاح نشد. آنقدر این ماجرا کش آمد که سال به نیمه رسید و مرتضوی از جایگاه رییس «صندوق» تامین اجتماعی بخشنامه پشت بخشنامه داد و همه چیز را جلو برد. نمایندگان هم به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و دیوان حکم داد که سعید مرتضوی نمی‌تواند مدیرعامل «صندوق» تامین اجتماعی باشد.

دولت اما برای آن موضوع هم راهکار داشت. هیات وزیران تصویب کرد که کلمه «صندوق» به «سازمان» تغییر پیدا کند تا رای دیوان عدالت اداری بی‌اثر شود. همین هم شد. در آخرین روزهای شهریور امسال زمان اما همه‌چیز را از بیخ و بن حل کرد که هیچ، بازی برعکس هم شد. نامه‌ای تحت عنوان حمایت 164 نماینده از سعید مرتضوی توسط روابط عمومی تامین اجتماعی منتشر شد.

برخی نمایندگان بعد از دیدن بازتاب‌های منفی و واکنش عمومی حمایت‌شان را تکذیب کردند و گفتند که امضایشان جعل شده یا نامه را نخوانده امضا کرده‌اند. در نهایت این نامه تحویل هیات‌رییسه مجلس نشد و لاریجانی اعلام کرد اگر جعلی شده باشد برخورد می‌شود. اما کسانی هم که گفتند امضایشان جعل شده پی ماجرا را نگرفتند. شاید چون به قول موافقان مرتضوی، امضای کسی جعل نشده بود. «عبدالرضا عزیزی» رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یکی از موافقان محکم مرتضوی است.

او به دلیل ریاست بر این کمیسیون با مرتضوی در تماس مستقیم است و در این تماس‌ها گویا دادستان سابق تهران را چنان درک کرده که همه‌جوره از او حمایت می‌کند. عزیزی هیچ ابایی ندارد از اینکه بگوید نامه حمایت از مرتضوی را امضا کرده و به قول خودش لیدر هم بوده.

نماینده شیروان، همکارانش در مجلس را خطاب قرار می‌دهد که همه می‌دانستند پای نامه حمایت از مرتضوی را امضا می‌کنند و اگر بگویند نامه‌ای را نخوانده امضا کرده‌اند «‌آی‌کیو»شان زیر سوال می‌رود.

او می‌گوید مرتضوی به پزشکی می‌ماند که هزار عمل ختنه انجام داده و 999 نفر را درست ختنه کرده و یک نفر را نه. آن یک نفر را هم به قول خودش «فیلر» می‌داند و خطای طبیعی. البته برای کشته‌شدگان کهریزک هم خدابیامرز می‌فرستد. حالا آخر آذر است و مرتضوی جایی است که احمدی‌نژاد می‌خواهد. زمان همه‌چیز را حل کرده گویا؛ کهریزک و استیضاح و صندوق و سازمان را. دست‌کم برای نمایندگان.

فکر می‌کنید کار درستی انجام دادید؟
چه کاری؟

پرسر و صدا‌ترین کاری که از زمان ورود به مجلس انجام دادید، چیست؟
من روحیه پر‌انرژی‌ای دارم؛ هم در حوزه انتخابی و هم در مجلس؛ ما به شدت کار می‌کنیم.

در این چند ماهی که به مجلس ورود پیدا کردید چه کاری انجام دادید که باعث شده سوال‌های زیادی از شما بشود و مورد انتقاد قرار بگیرید؟
نمی‌دانم!

منظورم جمع‌آوری امضا برای حمایت از انتصاب «سعید مرتضوی» به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی است.

بعضی‌ها فکر می‌کنند که ما با این کار مورد اتهام قرار گرفتیم اما این‌گونه نیست.

من نگفتم اتهام، گفتم سوال.
خب! حالا هرچه. فراکسیون رفاه اجتماعی مجلس این نامه را آماده کرده و ما هم امضا کردیم.

فراکسیون رفاه اجتماعی یعنی چه کسانی؟
نمایندگان مجلس.

چه کسانی عضوش هستند؟
عضو زیاد دارد.

شما هم عضو هستید؟

بله من هم عضو هستم.

خب البته شما باید بدانید فراکسیونی که عضو آن هستید چند عضو دارد و رییسش چه کسی است. نامه‌های حمایت از انتصاب‌ها را مانند همین نامه حمایت از مرتضوی هم این‌گونه بدون اطلاع دقیق امضا کردید؟

اگر در جریان باشید دیوان عدالت اداری کاری کرد که آقای مرتضوی از صندوق تامین‌اجتماعی عزل شود. در قبالش دولت راهی را انتخاب کرد تا مرتضوی در سمتش باقی بماند؛ دولت صندوق را تبدیل به سازمان کرد.

در جریانم، یعنی تامین اجتماعی را به عنوان قبلی‌اش بازگرداند.
حالا هر چیزی؛ برگرداند و خودبه‌خود رای دیوان خنثی ‌شد چون دیگر صندوقی وجود ندارد. دیوان هم گفته مرتضوی نمی‌تواند رییس صندوق تامین شود، ولی نگفته نمی‌تواند رییس سازمان بشود.

می‌گویند شما نفر اصلی جمع‌آوری امضا برای حمایت از مرتضوی بودید؟
من در راس امضا‌های این نامه محکم، درشت و شیک نوشتم: دکتر عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی.

می‌گویند شما نفر اصلی جمع‌آوری‌کننده امضاها بودید؛ درست است؟
من نفر اصلی نبودم، ولی به نفر اصلی تبدیل شدم که اشکالی هم ندارد. من همه امضاها را جمع نکردم، ولی لیدر و رهبر جمع‌آوری امضا برای حمایت از سعید مرتضوی به نظر می‌آیم که اشکالی ندارد و این را می‌پذیرم.

شما دقیقا می‌دانید سعید مرتضوی چه کسی است؟

بله! آقای دکتر مرتضوی یک جوان، انقلابی و مورد وثوق و اعتماد نظام است. زحمات زیادی برای نظام کشیده و ممکن است اشتباهاتی هم داشته باشد.

دقیقا چه زحماتی کشیده؟
کسی که دیکته ننویسد غلط هم ندارد. ایشان هم بالاخره معصوم نیستند، هیچ کدام از ما معصوم نیستیم. ممکن است اشتباهاتی داشته باشیم. متاسفانه بعضی‌ها، اشتباه‌های برخی را زیر لنز دوربین بزرگ‌نمایی می‌کنند و نور هم به آن می‌دهند تا آن اشتباه را خیلی بزرگ نشان دهند.

پس معتقدید مخالفان ادامه حضور سعید مرتضوی در تامین اجتماعی، به اشتباه‌های سعید مرتضوی نور تاباندند و بزرگ‌نمایی کردند وگرنه اتفاق خاصی نیفتاده است.

البته موضوعی که در مورد آقای دکتر مرتضوی به عنوان اشتباه او اعلام می‌شود، از نظر بعضی‌ها اشتباه است ولی از نظر بعضی‌ها اشتباهی هم اتفاق نیفتاده است.

منظورم مشخصا کهریزک است.
شما فرض کنید مثلا الان یک گروهبانی در دورترین نقطه کشور یک اشتباهی بکند، آیا ما این را به حساب فرمان‌نویسان کشور می‌گذاریم؟ نمی‌گذاریم.

اما مرتضوی دادستان پایتخت ایران بوده و نه گروهبانی در یکی از دورترین نقاط کشور.
فرق نمی‌کند، مرتضوی در زمان وقایع انتخابات ریاست‌جمهوری یک رایی صادر کرد. بالاخره در آن شرایط بسیار بحرانی تصمیم گرفتن کار سختی بود؛ همیشه با سرعت بالا تصمیم گرفتن آن هم در وضعیت قرمز کار سختی است. ایشان آن‌جا حتی اگر در اتخاذ بعضی از تصمیماتش اشتباه هم کرده باشد خیلی مهم نیست؛ از نظر مدیریتی ما می‌گوییم 20 تا 30 «فیلر» طبیعی است.

و فیلر یعنی چه؟

یعنی مثلا اگر 20 تا 30 نفر از دانشجوهای یک استاد نمره قبولی نگیرند، ایراد از استاد نیست، اگر بیش از این باشد ایراد از استاد است.

و شما می‌گویید مرتضوی فقط 20 تا 30درصد فیلر داشته؟
از نظر مدیریتی بله. مگر در کهریزک چند نفر مردند؟ سه نفر! آن شخصی هم که فوت شده خیلی آدم محترمی بوده، پسر روح‌الامینی آدم خیلی خوبی هم بوده.

دو نفر دیگر هم محترم بودند؛ اما به قتل رسیدن آدم‌ها ربطی به محترم بودن و محترم نبودن‌شان ندارد.

بله! آن‌ها هم محترم بودند ولی فرزند آقای روح‌الامینی شناخته‌شده‌ بود. حرف من این است که وقتی شما یک مانور انجام می‌دهید، باید بپذیرید که تعدادی کشته هم می‌دهید. ارتش و سپاه در مانورها دو‌ درصد کشته بدهند، می‌گویند اشکالی ندارد.

قرآن می‌خوانید؟

بله.

سوره بقره را چندبار خواندید؟
زیاد خواندم.

مگر در سوره بقره تاکید نشده که حرمت خون یک انسان برابر تمام انسان‌ها است و اگر یک نفر کشته شود، انگار همه کشته شدند.

الان وقتی بان‌کی‌مون به ایران آمد به مقام معظم رهبری گفت شما تنها رهبر ایران نیستی، بلکه رهبر جهان اسلام هستی؛ من خودم با رییس مجلس سنای الجزایر در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها دیدار داشتم، می‌گفت حرف‌های مقام معظم رهبری برای غیرمتعهدها مرجع است. ضمن این‌که ما به همه احترام می‌گذاریم. اما خون سه نفر مهم است یا کل ایران و اسلام و جهان؟

این نقل‌قول‌ها چه ربطی به سوال من دارد؟
اتفاق است دیگر! در دعوا که حلوا پخش نمی‌کنند، بعید هم نیست همان آدم‌هایی که آمدند در خیابان و یک عده را به نام جمهوری ‌اسلامی کشتند، در زندان هم نفوذ کرده باشند و این کارها را در کهریزک انجام داده باشند.

این سناریویی که شما می‌گویید البته خیلی فضایی است. حتی اگر همین هم باشد باز هم مرجع رسمی مورد سوال قرار می‌گیرد که چطور کسانی به داخل بازداشتگاه‌ها نفوذ کرده‌اند و آدم کشته‌اند. هرچند گزارش پزشکی‌ قانونی و گزارش سازمان قضایی نیروی مسلح گواهی می‌دهد که به دلیل تصمیم غلط دادستان وقت تهران این اتفاقات افتاده است.

حتی اگر تصمیم آقای مرتضوی در مورد کهریزک غلط بوده، باز هم اشکالی ندارد.

شما قبول دارید تصمیم مرتضوی برای اعزام بازداشت‌شدگان 18 تیر سال 88 به کهریزک اشتباه بوده؟

من نمی‌دانم.

چطور هنوز در این مورد به نتیجه نرسیدید اما نامه حمایت از انتصاب او را امضا کردید؟
یک نفر وقتی اشتباهی می‌کند شما تمام خوبی‌های او را فراموش می‌کنید؟ من نامه حمایت از مرتضوی را امضا کردم و گفتم دکتر مرتضوی خیلی مرد است.

چرا مرتضوی خیلی مرد است؟
هیچ‌کس جگر این را نداشته که از دولت 35هزارمیلیارد تومان پول کارگران بدبخت را بگیرد. گفتیم دکتر مرتضوی 1200‌میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به پزشکان، داروسازان و دندان‌پزشکان و بیمارستان‌ها پرداخت کرده، دستش درد نکند. در نتیجه پزشکان و بیمارستان‌ها به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خدمات خوبی ارایه می‌دهند. آن هم در حالی که دولت با کلی بگیر و ببند گفت 15درصد حقوق کارگران را اضافه می‌کنم که هنوز همان 15درصد را نداده ولی آقای مرتضوی گفت 18درصد اضافه می‌کنم و بلافاصله هم این کار را کرد.

این عملکرد ویژه از کجا آمده که توانسته در این نقش ظاهر شود و فراتر از دولت عمل ‌کند؟
اعتماد‌به‌نفس آقا؛ اعتمادبه‌نفس.

و این اعتماد به نفس از کجا می‌آید؟
مگر در همین سازمان تامین اجتماعی در دولت احمدی‌نژاد خیلی‌ها سر کار نیامدند؟ مگر آن‌ها مورد حمایت افراد قوی نبودند؟ آقای مرتضوی هم جزو آن‌هاست ولی قدرت تصمیم‌گیری، توانایی و جسارت در وجودش هست.

اگر حرف شما را بپذیریم که مرتضوی دارای قدرت اعتماد به نفس و جسارت است و شما از این موضوع حمایت کردید، چطور تغییر نظر نمایندگان از استیضاح وزیر کار به دلیل انتصاب سعید مرتضوی و بعد ماجرای حکمیت در مجلس هشتم و بعد ادامه اعتراض‌ها در مجلس نهم و سرانجام حمایت از انتصاب مرتضوی را بپذیریم. این تناقض مجلس شورای اسلامی را زیر سوال می‌برد.
همان نماینده‌هایی که متناقض تصمیم گرفتند 70درصدشان برای مجلس نهم رای نیاوردند.

یعنی می‌گویید نمایندگان مجلس نهم تکلیف‌شان بهتر از نمایندگان مجلس هشتم با خودشان مشخص است؟
ما تشخیص دادیم آقای دکتر مرتضوی در جایگاهی که الان هست خوب عمل می‌کند. بعد هم ما در نامه‌ای که برای حمایت از آقای دکتر مرتضوی نوشتیم به ایشان اشاره‌ای نکردیم.

مگر مشکلی در گذشته مرتضوی هست که اشاره‌ای به او نکردید؟
ما تشکر کردیم که دولت صندوق را تبدیل به سازمان کرد و آقای مرتضوی در جایگاهش باقی ماند که بتواند خدمات بیشتری به مردم بکند. کما این‌که شما دیدید در این مدت کوتاه آقای دکتر مرتضوی در تامین اجتماعی چه‌کار کردند.

یعنی اگر همین طیف نمایندگان در مجلس هشتم می‌بودند خواستار استیضاح وزیر کار به دلیل انتصاب مرتضوی نمی‌شدند؟
من نمی‌توانم برای دیگران تصمیم بگیرم. اما بیمه کارگزاران مخابرات از سال 86 مطرح است؛ یعنی در مجلس هفتم و هشتم. بنده به عنوان رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم این موضوع را مشمول ماده 233‌ آیین‌نامه مجلس کردم و فرستادم دادگاه و گفتم مجلس نهم از آن مجلس‌هایی نیست که شما بخواهید دورش بزنید. ما فرق داریم؛ فرق من در این است که گفتم حتی اگر حق یک کارگر را هم در ایران پرداخت نکنید، شما را می‌فرستیم دادگاه و فرستادیم و این‌ها از زمانی‌که ما تحت فشار گذاشتیم‌شان، هفته‌ای سه‌میلیارد تا 9‌میلیارد تومان پرداخت کردند تا مشکلات کارگران حل شود.

پس می‌خواهید بگویید عملکرد ویژه سعید مرتضوی از زمان انتصابش به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی و بعد سازمان تامین اجتماعی باعث شده که نماینده‌ها از آنچه شما «فیلر» و اشتباه طبیعی او می‌دانید، بگذرند چون دیدند که عملکردش خیلی بالاتر از این است که به خاطر یک پرونده کهریزک که سه، چهار نفری به قول شما در آن کشته شدند، بتوانند از خیر مرتضوی بگذرند.

تازه درهمان پرونده کهریزک شما اتفاق‌های مثبت را در نظر نمی‌گیرید؟

کدام اتفاق مثبت را در مورد کهریزک باید در نظر بگیرم؟
مثل این می‌ماند که یک پزشک‌ که عمل ختنه انجام دهد از هزار ختنه 999 تا را درست انجام دهد و در یک مورد اشتباه کند که شما الان همان یکی را می‌بینید. شما باید همه ختنه‌ها را با هم ببینید. آقای دکتر مرتضوی آن ماجراها را مدیریت کرد. تا آن‌جایی که من خبر دارم در جریان وقایع سال 88 کسانی بودند که 700‌هزارتومان برای هر 24ساعت می‌گرفتند که فتنه کنند.

از کجا می‌گرفتند؟
از منابع خارجی.

آن افراد از کجا می‌آمدند؟

این‌ها برای براندازی نظام آمده بودند.

و چطور این 700هزار تومان به آن‌ها پرداخت می‌شد؟

اگر پرداخت نمی‌شده پس علت این‌که گفتند این‌ها به خارج وصل هستند چه بوده.

پرداخت 700هزار تومان برای هر 24 ساعت به قول شما «فتنه‌گری» رقم خیلی زیادی است. یعنی اگر یک‌میلیون نفر بیایند می‌شود روزی 700‌میلیارد تومان.

لیدرهایشان این کار را می‌کردند. شاید هم آن‌قدر پول داشته باشند که به همه بدهند اما خیلی از فتنه‌گران رفتند خانه‌‌شان خوابیدند و جرات نکردند ابراز وجود کنند.

و این خوابیدن در خانه دلیلش قاطعیت مرتضوی بود؟
هر چیزی، آقای مرتضوی جلوی فتنه بزرگی را گرفته است. با قاطعیتی که به خرج داد جلوی فتنه بزرگ را گرفت، چه بسا که این‌ها آمده بودند نظام را ساقط کنند، شما این را نمی‌بینید؟ بعد هم این سه نفر که در کهریزک مردند را خدا رحمت کند؛ اصلا همه مرده‌ها را خدا رحمت کند. اگر این سه نفر در کهریزک به‌ ناحق کشته شدند، باید حق خون‌شان پرداخت شود، ولی حرف من این است که شما آن طرف را نمی‌بینید، ممکن است یک اشتباهی در زندان باشد...

اما کهریزک خیلی شرایطش ویژه‌ بوده؛ خود مقام معظم رهبری دستور دادند که با مسببانش برخورد شود. حالا سوال این است اگر سعید مرتضوی اشتباهاتش خیلی مهم نبوده و اگر در جمع کردن وقایع سال 88 قاطعیت داشته و مدیر است و مدبر و فلان و بهمان، چرا قوه‌قضاییه او را کنار گذاشت؟

متاسفانه مملکت ما همین‌طور است. یک نفر می‌آید خدمت می‌کند بعد خوب که رسش را ‌کشیدند می‌گویند بفرما برو بیرون. همین الان بعضی از این آقایان که‌ گیر داده‌اند به آقای مرتضوی، موضوع برایشان شخصی شده.

یعنی چه شخصی است؟

من استنباطم این است که این‌ها با این شخص مشکل شخصی دارند، یعنی به خاطر منافع ملی نیست که دنبال برکناری آقای مرتضوی هستند. اگر دنبال منافع ملی هستند چرا از آن 99درصد عملکرد مثبت مرتضوی تشکر نمی‌کنند و آن یک‌درصد اشتباه را گنده و بزرگ می‌کنند؟ آن یک‌درصد اشتباه را نورپردازی می‌کنند و می‌آورند جلوی چشم و آن 99درصد کار مثبت را کوچک می‌کنند و می‌برند ته.

من جواب سوالم را نگرفتم. چرا سعید مرتضوی را که به قول شما تا این حد منشاء خیر بوده قوه‌قضاییه کنار گذاشته است؟

متاسفانه در جامعه ما یک مدیرکل می‌آید همه را عوض می‌کند، رییس قوه‌قضاییه هم عوض شد و خب دوست داشت با کسانی کار کند که با او هماهنگ‌تر هستند.

بحث هماهنگی نیست چون در حال حاضر سعید مرتضوی دست‌کم متهم است، پرونده باز دارد.
متهم هست، ولی مجرم که نیست.

پرونده باز دارد و تعلیق قضایی شده؟

تعلیق شده باشد؛ چه اشکالی دارد. همین دکتر مرتضوی که در نجات ایران موثر بوده آیا می‌تواند در خیابان تنهایی راه برود؟ نمی‌تواند! باید برای او محافظ بگذارند.

مرتضوی ناجی ایران بوده؟
در نجات ایران که شریک بوده.

ایران را از دست چه کسانی نجات داده؟
در سال 88 یک عده آمدند ایران را ساقط کنند، ولایت را ساقط کنند. ما همه ولایت‌مدار هستیم، مرد کسی است که ولایت‌پذیر باشد. یعنی وقتی امام گفت فرزندانم، اسلام در خطر است، بگوید چشم. الان در حکومت اسلامی آقای مرتضوی رییس‌ یک سازمان مهم شده، در راس حکومت هم ولایت قرار دارد؛ مگر ولایت خودش تشخیص نمی‌دهد. در مورد مشایی ولایت تشخیص داد و نامه نوشت که این را بگذارید کنار؛ ما ادعا می‌کنیم ولایت‌مدار هستیم، واقعا ولایت این را نمی‌بیند؟ مقام معظم رهبری این‌جا را نمی‌بیند؟ حتما می‌بیند. اگر معتقد بود که مرتضوی عنصر نامطلوبی است حتما می‌گفت: این فرد را این‌جا نگذارید.

دقیقا در آن نامه معروف چند نفر از مرتضوی حمایت کردند؟
164 نماینده مردم به رییس‌جمهوری نامه نوشتند و تشکر کردند از این‌که صندوق تامین اجتماعی را به سازمان تبدیل کرد. این یعنی این‌که آقای احمدی‌نژاد کاری کرد که آقای مرتضوی سر جایش بماند. حالا بعضی‌ها‌ گیر می‌دهند که ما از مرتضوی تشکر نکردیم که در مورد آنان باید بگویم یا خیلی آی‌کیوی آن‌ها پایین است یا خیلی زرنگ هستند که این حرف را می‌زنند. من سعی کردم 99‌درصد را کنار یک‌درصد ببینم. شما الان در جنبش وال‌استریت حق را به 99درصد می‌دهید یا به یک‌درصد؟

این قیاس عجیبی است که شما می‌کنید. آن‌ها معتقد نیستند عملکرد مرتضوی خیر و شرش 99 به یک است.
تمام بدبختی‌ و گرفتاری مرتضوی این است که سه نفر در کهریزک مردند.

فقط این نیست؛ مثلا ماجرای زهرا کاظمی هم وجود دارد. الان دولت کانادا رابطه‌اش را با جمهوری اسلامی قطع کرده. یا مثلا توقیف گسترده مطبوعات و موردهای دیگر.
گور پدر کانادا و اسراییل و آمریکا، اصلا ما یک فرد انقلابی مثل دکتر مرتضوی را با صد تا مثل کانادا و انگلیس عوض نمی‌کنیم؛ گور پدرشان.

ایده حمایت نمایندگان از مرتضوی از کجا آمد؟
فراکسیون رفاه اجتماعی مجلس بررسی کرد و به این نتیجه رسید این دکتر مرتضوی بی‌چاره مظلوم واقع شده، دید که کارهای منحصربه‌فردی کرده. 35هزار‌میلیارد تومان طلب کارگران بیچاره مستضعف را از تامین اجتماعی گرفته؛ آیا این کارها تقدیر و تشکر دارد یا خیر؟ 1200میلیارد تومان بدهی را پرداخت کرده، تقدیر و تشکر دارد یا ندارد؟ 18درصد به حقوق کارمندانش اضافه کرده، تقدیر و تشکر دارد یا ندارد؟ 190 تشکل کاری از ایشان تشکر و به دیوان عدالت اداری اعتراض کردند که چرا علیه انتصاب مرتضوی رای به برکناری صادر کردید که ما چنین کسی را از دست بدهیم؟ فراکسیون رفاه اجتماعی هم از دولت تشکر کرد به دلیل این کار مثبتش.

در فراکسیون رفاه جلسه بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید که مرتضوی مظلوم واقع شده.
بله! به صورت پراکنده جلسات زیادی برگزار کردیم. من در اولین سخنرانی میان‌دستورم گفتم: «ای نمایندگانی که روی صندلی سبز نشسته‌اید، مدیون خون شهدا هستید. یعنی اگر شهدا نبودند ما این‌جا نبودیم.» البته من خودم افتخار این را دارم که جانباز هستم؛ مدیون کسانی هستیم که تلاش کردند نظام بماند. حضرت عباسی آقای مرتضوی در سال 88 سهمی برای بقای نظام داشت یا نداشت؟

خب!
اگر این نظام باقی نمی‌ماند، منِ دکتر عزیزی و امثال من وارد مجلس می‌شدیم؟ نمی‌آمدیم. آدم باید انصاف داشته باشد، یک مقدار کج بنشیند ولی راست قضاوت کند. خب آدم اشتباه می‌کند باید تذکر داد، منفی‌‌ها و مثبت‌ها را باید با هم گفت.

بعد آن جلسه‌هایی که گفتید در مورد مرتضوی برگزار شده نماینده‌ها را به این نتیجه رساند که از مرتضوی حمایت کنند.
متن نامه این است؛ آقای رییس‌جمهوری از شما ممنون هستیم که لطف کردید و صندوق تامین اجتماعی را تبدیل به سازمان کردید. این مفهومش چیست؟ یعنی این‌که مرتضوی بماند سر جایش.

ولی اسم مرتضوی در نامه نبود و همین شد که برخی نمایندگان می‌گویند از مرتضوی حمایت نکردند و امضایشان جعل شده.
نه نبود. من نماینده یا نخواندم و امضا کردم که به درد لای جرز دیوار می‌خورم اگر نامه‌ای را نخوانده امضا کرده باشم، یا خواندم و امضا کردم و باید پای امضایم بایستم. هدف از این‌که صندوق به سازمان تبدیل شود این بوده که مرتضوی بماند، اگر من نماینده این را تشخیص ندهم به چه درد می‌خورم؟

اما تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان و تغییر ساختار برای حفظ مرتضوی در سمتش یک جور دور زدن قانون توسط دولت نیست؟ دیوان عدالت اداری رای داد که مرتضوی نباید در جایگاه ریاست صندوق تامین اجتماعی باشد، بعد دولت قانون را با وضع کردن قانون دور زد.

کسی که می‌خواهد رییس سازمان تامین اجتماعی شود چند شرط مهم دارد. اول این‌که پنج سال سابقه مدیریتی داشته باشد. دوم این‌که مدیریتش مرتبط با تحصیلاتش باشد. سوم این‌که حداقل تحصیلاتش فوق‌لیسانس باشد. این جزو اساسنامه صندوق بوده. دو مدیرعامل پیش از آقای مرتضوی هیچ کدام شرایط کاملی نداشتند. یکی مهندس بوده که رشته‌اش نمی‌خورد به این قضایا، یکی هم دکترا داشته ولی سابقه مدیریت پنج‌ساله نداشته. کسانی که مستمری‌بگیر صندوق هستند طبق قانون و اساسنامه شکایت می‌کنند به دیوان عدالت اداری که رییسش هم آقای منتظری بوده. آقای منتظری می‌گوید در صلاحیت ما نیست این موضوع را بررسی کنیم اما الان دیوان عدالت اداری این رای را صادر می‌کند. این یعنی زمین زدن یک مدیر موفق قوی. آقای دکتر حافظی قبل از ایشان رییس صندوق بوده. ایشان دکترا داشت ولی پنج سال سابقه مدیریت نداشت. آقای مهندس ذبیحی هم که مدیر قبلی بود سابقه مدیریت داشت ولی رشته‌اش مرتبط با این کار نبود.

خب! مرتضوی هم نه رشته‌اش مرتبط با تامین اجتماعی است و نه حتما سابقه‌اش.
آقای مرتضوی دکترا دارد.

دکترا در چه رشته‌ای؟
حقوق.

مطمئنید؟
شرط می‌بندم آقای مرتضوی دکترا دارد.

از کجا؟
نمی‌دانم، من از ایشان سوال کردم، گفت دکترا دارم.

مدرکش را دیدید؟
نه، به حرف خود ایشان اعتماد کردم. 20 سال هم سابقه مدیریت دارد.

می‌دانید مدرک لیسانس مرتضوی چیست؟
حقوق.

فوق‌لیسانس‌شان؟
حقوق، اصلا از خودشان بپرسید. من چه می‌دانم.

دوست دارم بپرسم اما به مرتضوی دسترسی ندارم.
چطور می‌شود آقای مرتضوی‌ای که شرایط احراز برای مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی را داشته محاکمه می‌شود، ولی دیگرانی که شرایط نداشتند محاکمه نمی‌شوند؟ این یعنی چه؟ نمایندگان هم دیدند ایشان که تمام شرایط را دارد محاکمه شده، از رییس‌جمهوری تشکر کردند که صندوق را تبدیل به سازمان کرد تا آقای دکتر مرتضوی بماند.

اگر به قول شما مرتضوی جزو ناجی‌های ایران بوده چرا امضا‌کنندگان نامه حمایت از مرتضوی مایل نیستند نام‌شان به عنوان حامی او با افتخار در تاریخ ثبت شود؟
مثلا چه کسانی؟

همان 164 نماینده‌ای که می‌گویید نامه حمایت از مرتضوی را امضا کردند؟
من هم یکی از آن‌ها هستم، در راس هم هستم و این را می‌گویم؛ بروید سراغ خودشان و از آن‌ها سوال کنید.

من از خیلی‌ها در مجلس پرسیدم اما هیچ‌کدام از نمایندگان حاضر نشدند بگویند در حمایت از مرتضوی نامه‌ای را امضا کردند. شما که آن نامه را دارید چرا اسامی را منتشر نمی‌کنید.

لزومی ندارد. مثلا آقای روح‌الله حسینیان آدمی نیست که دروغ بگوید و می‌گوید امضا کردم. حالا اگر مخالفان توانستند 164 امضا علیه مرتضوی جمع کنند حرف‌شان درست است. این‌هایی که مدعی هستند این نامه دروغ و امضا‌هایش جعلی است اگر دل و جگرش را دارند، علیه دکتر مرتضوی امضا جمع کنند.

پس چرا می‌گویند شما امضای نمایندگان را در حمایت از مرتضوی جعل کردید؟
چه کسی می‌گوید؟

نمایندگانی که اعلام کردند امضاهایشان پای نامه حمایت از مرتضوی جعلی است که تعدادشان هم کم نیست.
هرکس گفته اشتباه کرده همه امضا کردند.

یعنی امضا کردند اما یکدفعه می‌گویند چنین نامه‌ای را ندیدند؛ از چه ترس دارند که نمی‌گذارند اسم‌شان منتشر شود.

یک عده فکر می‌کنند خیلی زرنگ هستند و می‌گویند ما قسم می‌خوریم در حمایت از مرتضوی نامه امضا نکردیم و مخالف مرتضوی هستیم. نمایندگان می‌گویند از رییس‌جمهوری تشکر کردیم. ‌ای آی‌کیو تو! برای چه از رییس‌جمهوری تقدیر و تشکر کردی که صندوق تامین اجتماعی را سازمان کرد؟ از یک فرد با آی‌کیو 90 هم سوال کنید، می‌فهمد بعد چطور از یک نماینده مجلس که آی‌کیواش بالای 130 است می‌توانیم بپذیریم.

البته این نتیجه‌گیری در مورد آی‌کیو 130 خیلی هم علمی نیست. اما شما خودتان حاضر هستید اسامی تعدادی از آنان را بگویید؟

اگر اجازه دهند می‌گوییم.

این نامه تحویل هیات‌رییسه شده؟
نه نشده.

خب چرا با 164 امضا چرا تحویل نشده؟
صلاح ندانستند. ما همه رقم آدم داریم. یک خاطره‌ برایتان تعریف می‌کنم. من 10‌هزار بیمار مبتلا به اعتیاد درمان کردم.

بعد از این‌که این بیماران سم‌زدایی ‌شدند، کامل ترک نکردند. وقتی ترک کامل می‌شود که تو تا آخر عمرت با پزشک در ارتباط باشی؛ یکی از این بیماران مبتلا به اعتیاد به من گفت می‌شود هفته‌ای یک‌بار مصرف کنم؟ تا قبل از این‌که من جوابش را بدهم خودش جواب خودش را داد گفت مثل حاملگی است؛ یا باید حامله شوید یا اصلا حامله نشوید. در انتخابات هم همین‌طور است. بعضی‌ها می‌گویند ما به شما رای می‌دهیم ولی نمی‌توانیم به ستادت بیاییم، حالا نمایندگان هم می‌گویند ما نامه حمایت از مرتضوی را امضا می‌کنیم ولی اسم ما را منتشر نکنید.
یعنی اگر مرتضوی 99درصد کار مثبت کرده و یک‌درصد کار اشتباه اینهایی که می‌گویند سابقه مرتضوی مناسب نیست ممکن است خودشان 80درصد کار مثبت کرده باشند و 20درصد اشتباه. من می‌توانم با مدرک بگویم اگر مرتضوی یک‌بار اشتباه کرده باشد این‌ها 20 بار اشتباه کرده‌اند.

اگر مرتضوی مورد وثوق نظام نیست چرا سه، چهار نفر اسکورت برای ایشان گذاشتند؟ حتی اگر رییس سازمان تامین اجتماعی هم نباشد سه، چهار نفر از ایشان محافظت می‌کنند و حقوق‌شان را هم نظام پرداخت می‌کند. شما بگویید چرا؟
شاید چون تعداد مخالفان مرتضوی زیاد است.

برای چه مخالف دارد؟ به خاطر نظام دشمن دارد. پس حتما مورد وثوق نظام است.
اگر الان وزیر کار به دلیل انتصاب مرتضوی استیضاح شود به نظر شما استیضاحش امضای لازم را دارد؟

اگر یک وزیر خوب باشد همین وزیر کار و رفاه اجتماعی است، با کدام عقل بیاییم استیضاحش کنیم؟

با همان عقلی که نمایندگان شش ماه دنبال استیضاح او به دلیل انتصاب مرتضوی بودند؟
من خودم در دفاع از وزیر کار سخنرانی خواهم کرد.

به نظر شما استیضاح وزیر کار رای می‌آورد؟
نه.

خب آن نماینده‌هایی که دنبال استیضاح هستند سنگ روی یخ می‌شوند.
بشوند.

مرتضوی تبدیل به پاشنه آشیل احمدی‌نژاد شده؟
نه، پاشنه آشیل یعنی چه؟

یعنی نقطه ضعف مرتضوی آن‌قدر زیاد است که از آن‌جا راحت به دولت انتقاد می‌کنند.
شما خودتان می‌دانید کسی که مدیرعامل شستا باشد خیلی آدم قوی‌ای است؛ مرتضوی زورش رسید و مدیرعامل شستا را گذاشت کنار.

مگر کنار نمی‌رفت؟
کدام رییس سازمان تامین اجتماعی تا به حال توانسته بود مدیرعامل شستا را مستقیم کنار بگذارد؟

و چرا مدیرعامل شستا را هیچ‌کس نمی‌توانسته کنار بگذارد؟
چون به شدت از او حمایت می‌شده، حمایتی فراتر از سازمان تامین اجتماعی. وزیر کار هم توان کنار گذاشتن مدیر شستا را نداشت ولی آقای مرتضوی او را کنار گذاشت.

مگر مدیرعامل‌های شستا از کجا حمایت می‌شدند؟
من نمی‌دانم.

شاید چون شستا ثروتمندترین شرکت نیمه‌دولتی است. ‌میلیارد‌ها دلار سرمایه‌ دارد. حتی مجلس هشتم ماجرای اختلاس در شستا را هم بررسی کرد.
الان که مدیر شستا رفته این موضوع هم در حال بررسی است.

و برکناری مدیر شستا را هم یکی از قابلیت‌های مرتضوی می‌دانید؟
بله! شستا زیر نظر و مال سازمان تامین اجتماعی است.

آیا برای گرفتن امضای حمایت از نامه مرتضوی رایزنی‌هایی از بیرون مجلس با نمایندگان شد؟
نه.

این‌که می‌گویند مدیرکل حوزه ریاست و رابط پارلمانی صندوق تامین اجتماعی برای گرفتن امضای نمایندگان با آنان رایزنی کرده و وعده و وعیدهایی داده، درست است؟
نه، گفتند بیایید امضا کنید و آنان هم امضا کردند.

چه کسی گفت؟

اعضای فراکسیون.

نقش مدیرکل حوزه ریاست و رییس روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی برای امضا گرفتن از نمایندگان چه بود؟

نمی‌دانم. آقای بخشایش اردستانی نامه را آورد و من امضا کردم.

کسانی که اعلام کردند امضای آنان جعل شده و از مرتضوی حمایت نکردند ادعا کردند سربرگ نامه‌ای که آن را امضا کردند بعدا تغییر داده شده.
اولا سربرگ آن نامه تغییر نکرد. ثانیا نماینده مجلسی که می‌خواهد از این مملکت دفاع کند، چطور نامه‌ای را امضا می‌کند که سربرگ ندارد.

رییس مجلس هم گفت اگر چنین چیزی باشد، برخورد می‌شود.
نه چنین چیزی نیست.

پس می‌گویید در نامه حمایت نمایندگان از مرتضوی جعلی اتفاق نیفتاده است؟
اگر یک نماینده مجلس بخواهد امضا جعل کند باید فاتحه مجلس را خواند.

بعضی‌ها در انتقاد از مرتضوی می‌گویند این همه امکان مالی نباید در اختیار او قرار گیرد.
بی‌خود می‌گویند؛ مرتضوی تا زمانی که از نظام دفاع می‌کرد خطرناک نبود. دیگران در راس سازمان قرار گرفتند خطرناک نبودند. مرتضوی که رییس سازمان تامین اجتماعی شد تجمع این امکانات خطرناک شد؟

مرتضوی چه چیزی دارد که این همه از او حمایت می‌کنید؟
چه کسی حمایت می‌کند؟

شما و این 164 نماینده‌ای که می‌گویید امضا‌هایشان بی‌نقص است.
یکی از خصوصیات خوب دکتر احمدی‌نژاد این است که آدم نامردی نیست.

من راجع به مرتضوی پرسیدم. شما البته جزو طرفداران احمدی‌نژاد نیستید؟
نه، من در انتخابات دوره نهم به هاشمی‌رفسنجانی رای دادم. در انتخابات دوره دهم هم مشاور محسن رضایی بودم و به محسن رضایی رای دادم، اما این را باید بگویم که احمدی‌نژاد کسی نیست که رس یک نفر را بکشد و بعد دورش بیندازد.

ولی خیلی‌ از وزیرانش را عوض کرد که الان هم مخالفش هستند.
تشخیصش این بوده؛ من تشخیصم این است که هرکسی قدمی برای نظام بردارد احمدی‌نژاد آن را می‌بیند. حالا ممکن است یک عده‌ای قسمت پر لیوان را نبینند و فقط بخش خالی آن را ببینند.

یعنی شما می‌گویید اگر الان احمدی‌نژاد اصرار دارد از مرتضوی حمایت کند، برای این است که احمدی‌نژاد خدمات مرتضوی را مد نظر داشته است.
بله.

خب چه اصراری دارد که مرتضوی حتما رییس سازمان تامین اجتماعی باشد.
شرایط ایجاب کرده آقای دکتر این‌جا باشد. آقای احمدی‌نژاد اجازه نمی‌دهد کسی در کارش دخالت کند. تشخیص داده آقای مرتضوی این‌جا باشد و درست هم تشخیص داده. کدام رییس سازمان توانست شستا را عوض کند؟ مرد و مردانه آمد و گفت برو بیرون. کدام رییس سازمان توانست از دولت 35هزار‌میلیارد تومان پول سازمان را بگیرد؟ مرتضوی.

شما خیلی روی این موضوع مانور می‌دهید که مرتضوی توانسته بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی را وصول کند. یعنی دولت یک نفر را به تامین اجتماعی فرستاده تا حق مردم را از دولت بگیرد؟
بله، چه اشکالی دارد؟

خیلی عجیب است. دولت خودش کسی را فرستاده تا چک برگشتی تامین اجتماعی را نقد کند.
بعضی وقت‌ها باید این کار را کرد. خود آقای مرتضوی می‌گفت که مدیر قبل از او قانع شده بود مالیات پرداخت کند اما مرتضوی ثابت کرد پرداخت این مالیات اشتباه است و پنج‌هزار‌میلیارد تومان به دارایی‌های مستمری‌بگیران اضافه شد و مرتضوی توانست 18درصد به حقوق‌ مستمری‌بگیران اضافه کند.

این‌گونه که شما می‌گویید سعید مرتضوی در نقش «ناجی» وارد سازمان تامین اجتماعی شده؛ دولت نمی‌توانست خودش حق و حقوقی که شما می‌گویید را بدهد؟

دولت تشخیص داده یک آدم دل و جگردار را آن‌جا بگذارد.

مگر خط مقدم جبهه است که مثلا مثل شما سرتاپای هیکلش پر از ترکش شود؟
فرض کن پسرت حقش را از تو بگیرد. از او خوشت نمی‌آید؟ ماجرای آقای مرتضوی و دولت هم همین است.

من البته پسری ندارم؛ یعنی می‌خواهید بگویید مرتضوی پسر دولت است؟
حالا هرچه. ماجرا این است که یک عده نمی‌خواهند مثبت‌ها را ببینند و فقط منفی‌ها را می‌بینند. این‌ها ساخته شدند برای منفی‌گرایی. اگر لازم باشد من یک روزی اسم آنان را می‌برم. من این را مستند از زبان خود آقای مرتضوی می‌گویم که این‌ها می‌خواستند در زمان حکومت جاسبی در دانشگاه آزاد جاسبی را زمین بزنند. یک آقایی را علم کرده بودند که 50 هکتار دانشگاه علوم و تحقیقات مال شخصی او است و از این حرف‌ها اما بعدا معلوم شد آن آدم جاسوس انگلیس است و زندانی شد. مرتضوی گفت علیه جاسبی رای صادر نمی‌کنم. از آن موقع از این بیچاره کینه به دل گرفتند.

اما آنان می‌گویند ماجرای مرتضوی و دانشگاه آزاد این است که چون مرتضوی مدرکش را از دانشگاه آزاد گرفته...
چه کسی می‌گوید مدرک معتبری نبوده؟

آن شخصی که شما به او انتقاد دارید علیرضا زاکانی از نمایندگان اصولگرای مجلس و رییس ستاد انتخابات اصولگرایان در مجلس نهم و دبیر جمعیت ایثارگران است.
خب بیایند ایرادشان به مدرک مرتضوی را ثابت کنند. نمی‌خواهم مسائل را باز کنم. ماجرای این‌ها با مرتضوی شخصی شده.

یک تضادی وجود دارد. شما می‌گویید مرتضوی از نظام دفاع کرده، اما کسانی که منتقد مرتضوی هستند مثل توکلی، نادران و زاکانی خودشان را جزو فداییان نظام می‌دانند.

اگر این طور باشد، من از آن‌ها فدایی‌تر هستم.

این افرادی که خودشان را فدایی نظام می‌دانند و این همه فتنه فتنه می‌کنند، درک نمی‌کنند که مرتضوی کسی بوده که توانسته جلوی این وقایع بایستد به قول شما؟
عرض کردم بعضی‌ها نکات مثبت‌ را اصلا نمی‌بینند. منفی‌ها را نورپردازی می‌کنند و این دور از انصاف است که ما بیاییم 999 ختنه موفق را نبینیم و یک ختنه ناموفق را ببینیم.

قبول دارید که دولت برای حفظ سعید مرتضوی دست به تغییر قانون زده یعنی هیات دولت مصوب کرده صندوق تامین اجتماعی سازمان شود.

قبلا هم سازمان بوده.

بله! اما بعد به صندوق تامین اجتماعی تغییر نام پیدا کرده است.
تامین اجتماعی نهاد مردم‌نهاد است و اساسنامه‌اش ربطی به دولت ندارد.

وقتی هیات دولت یک‌دفعه صندوق را به سازمان تبدیل می‌کند، چطور...
ان‌جی‌او است و هر کاری دلش می‌خواهد انجام می‌دهد.

مجلس همواره می‌گوید که در راس امور است و زیر بار بی‌قانونی نمی‌رود. آیا این تشکر از تغییر صندوق تامین اجتماعی به سازمان نوعی تقدیر از دور زدن قانون نیست؟

من خودم در برابر بی‌قانونی‌ها می‌ایستم اما بچه مسلمان باید زرنگ باشد و از ظرفیت‌های قانون استفاده کند؟ این را که نمی‌گویند بی‌قانونی، این عین قانون است.

پس دولت خیلی حرفه‌ای عمل کرده؟

از ظرفیت‌های قانونی استفاده کرده و به خاطر همین نماینده‌ها تشکر کردند.

ماجرای مرتضوی چه ماجرای پیچیده‌ای است.
اصلا هم پیچیده نیست، یک عده پیچیده‌اش می‌کنند. این همه در این مملکت پست و سازمان مهم‌تر از تامین اجتماعی وجود دارد آن وقت عده‌ای به این مرتضوی که در حال خدمت است ‌گیر داده‌اند.

خب ‌گیر را رفع کنند.
چطوری؟ پیشنهاد شما چیست.

مثلا شما موافقید به اتهام‌های مرتضوی در یک دادگاه علنی رسیدگی شود؟
بله، چه اشکالی دارد. اگر لازم باشد و اگر نظام صلاح بداند چه اشکالی دارد به این موضوع‌هایی که شما می‌گویید در یک دادگاه علنی رسیدگی شود.

به نظر شما صلاح است؟
من نمی‌دانم.

نظر خود مرتضوی چیست؟
من نمی‌دانم از خودش سوال کنید.

ما به او دسترسی نداریم؛ کلا دسترسی به مرتضوی مشکل است.
خب محافظ شخصی دارد، احتیاط می‌کنند چون از کجا معلوم ترورش نکنند.

حالا که شما مقابل من نشسته‌اید و خطر ترور را هم احساس نمی‌کنید پاسخ بدهید که چرا مرتضوی را به صورت علنی دادگاهی نمی‌کنند؟
من نمی‌دانم، از قوه‌قضاییه سوال کنید.

حالا اگر یک روز دادگاهی برگزار شد و برای سعید مرتضوی حکم صادر شد شما باز هم موافقید که در صدر سازمان تامین اجتماعی بماند؟
خیر. اما الان که مجرم نیست متهم است. اما کسی که محکوم شد باید برود محکومیتش را بگذراند.

آن موقع از دولت نمی‌پرسید که چرا برای کسی که محکوم شده قانون را تغییر دادید تا سمتش حفظ شود؟

نباید قصاص قبل از جنایت کرد.

شما به عنوان یک نماینده وظیفه‌تان احقاق حقوق مردم است. اگر به این نتیجه می‌رسیدید که مرتضوی مجرم است بازهم از او حمایت می‌کردید.
اولا که ثابت نشده که مجرم است، اگر هم ایشان مجرم باشد هنوز حکمی صادر نشده.

شاید هیچ‌وقت صادر نشود.
اگر صادر نشد که هیچ.

شما می‌خواهید بگویید اگر مرتضوی متهم به نقش‌آفرینی در کهریزک هم شده چون نظام را حفظ کرده باید بماند.
بله!

پس قانون تکلیفش چیست؟
اگر قانون تشخیص داد که ایشان مجرم است مجازاتش را باید تحمل کند. اگر جرم آقای مرتضوی ثابت شود از او حمایت نمی‌کنم.

ولی می‌گویید براساس ادله کنونی نمی‌شود مرتضوی را در کهریزک متهم دانست.
ولی در عین حال نمی‌توانید 99‌درصد زحمات مرتضوی را نادیده بگیرید.

نظر مرتضوی راجع به حمایت 164 نماینده چیست؟
تشکر می‌کند.

با شما در این مورد صحبت کرده؟
تشکر می‌کند.

الان با هم ارتباط‌تان خوب است، چون شما رییس کمیسیون اجتماعی هستید.
تامین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقیما زیر نظر کمیسیون اجتماعی هستند.

از مرتضوی در مورد ماجرای حکمیت توکلی بین او و زاکانی پرسیدید؟

نه! هرچه بوده گذشته.

یعنی برایتان مهم نبوده که از او سوال نکردید؟
آدم زرنگ کسی است که از مخمصه رد شود.

و مرتضوی آدم زرنگی بوده که توانسته به قول شما از مخمصه رد شود.
رفتارش قانونی بوده.

شما به خاطر این‌که سعید مرتضوی، سعید مرتضوی است از او حمایت می‌کنید؟
نه.

شما می‌خواهید بگویید اگر نگاه کنیم و با مرتضوی این‌طور برخورد کنند خیلی از کسانی که باید مرتضوی‌های آینده شوند، می‌ترسند و پا جای پای او نمی‌گذارند.
این طبیعی است؛ وقتی کسی برای نظام از خودش مایه می‌گذارد و بعد 99درصد رفتار مثبت او را نبینند و یک‌درصدش را ببینند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

مرتضوی‌های آینده هم نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند.
یک چیزی طبیعی است، فرض کنید به کسانی که جنگ رفتند بی‌توجهی شود آیا بعدا کسی به جنگ می‌رود؟

و مرتضوی هم از آن جنگ برگشته؟
کدام جنگ؟

شما می‌گویید جنگ؟
نمی‌دانم.

مثل شما که جانباز نیست؟
جانباز یک ارزشی برای خودش دارد، جانباز در میدان جنگ در مقابل دشمن و کفار جنگیده و در آن‌جا ترکش و تیر خورده و جانباز شده. اما این‌ها ترکش سیاسی است.

ماجرای مرتضوی را باید تمام‌شده بدانیم؟
بله! ماجرای مرتضوی تمام شده است.

پس مرتضوی تا پایان دولت در همین سمت می‌ماند؟
شاید مرتضوی در دولت بعدی هم بماند، اگر خوب عمل کند و دولت بعدی خوشش باید ممکن است او را نگه دارد.

شما معتقدید اگر هم در کهریزک اشتباهی شده جامعه به گل روی پتانسیلی که مرتضوی برای نظام دارد او را ببخشد.
جامعه باید خسارتش را پرداخت کند؛ مرتضوی برای خودش که این کارها را نکرده است.

جامعه باید خسارت چه چیزی را بدهد؟
اگر در کهریزک خسارتی به کسی وارد شده و مثلا آن سه نفر فوت کردند، خسارت این اتفاق را باید جامعه پرداخت کند.

جامعه چطور خسارتش را پرداخت کند؟
خون‌بهایش را پرداخت و از آن‌ها عذرخواهی کند.

همین؟

غیر از این باید چه‌کار کرد؟

با کسی که متهم به قتل است چه کار می‌کنند؟
فرض کنید که کسی در جبهه ‌هزار تا صدامی را کشته و حالا اشتباهی چهار نفر خودی را هم کشته آیا او را قاتل حساب می‌کنید.

رهبری نظام گفتند که کهریزک جنایت بوده. درست است؟
بله. هر نظری که نظر مقام معظم رهبری باشد ما تابعش هستیم.

فکر نمی‌کنید این نوع حمایت شما برای‌تان هزینه ایجاد می‌کند؟
منظورتان چه هزینه‌ای است؟ ما اعتبارمان را از خدا و مردم می‌گیریم. مردم می‌توانند قضاوت کنند که ما به چه دلیل از مرتضوی حمایت کردیم.

پس مرتضوی پیچ کهریزک و تامین اجتماعی را رد کرده؟
این پیچ که چه عرض کنم، دکتر مرتضوی صد تا پیچ دیگر را هم رد می‌کند.

یعنی تا این حد به او ایمان دارید؟
دکتر مرتضوی آدم قوی‌ای است.

مرجع: بهار
bato-adv
سليمي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
آفرين به اين مصاحبه كننده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
تازه فهمیدم به درستی در انتخابات مجلس نهم رد صلاحیت شدم (یک کاندیدای مجلس نهم)
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
به نظر من این بشر بدردنمایندگی دامداران روستاهای شیروان هم نمی خوره چه برسه به نمایندگی مردم عزیز شیروان در مجلس .
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
کاش سر بچت فجایع کهریزک بیاد تونوقت میفهمی...
وقتی وکیل مردم کسی مثل شما باشه معلومه که 30 و اندی سال مردم بجای پیشرفت فقط پسرفت دیدن دیگه...
دلم بحال اونایی میسوزه که به شما رای دادن !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
این اقا با رای چند درصد مردم شهر وارد مجلس شده است که خود را نماینده میداند و قانون را کشک.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
آخر این چه منطقی است که این با اصطلاح نماینده ملت دارد!!!!!!!!!! آیا ما مسلمانیم ؟ منطق قران چیست؟ مگر این منطق قران نیست که

من قتل نفساًبغیر نفس اوفساد فی الارض فكانما قتل الناس جمیعاً
«آن كس كه انسانی را بدون این كه قاتل باشد و یا در زمین فساد كند بكشد، گویا همه مردم را كشته است.» (مائده 32)

بسیار متاسف هستم ... بسیار متاسف هستم از این منطق سخیف!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اگه بچه خودش هم بود همینطوری حرف میزد؟
منصور حلاج
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
قابل توجه آقای دکتر عزیزی
کارهای آقای مرتضوی غیر قابل توجیه است.
هزینه هایی که ایشان به نظام تحمیل کرده اند به قدر زیاد است که قابل وصف نیست.
اغلب روزنامه هایی که آقای مرتضوی بستند بعد ازمدتی بدون سروضدا باز شد.
انسان هایی که با خطاهای کوچک با جنجال فراوان به زندادن انداخت که حکم اغلب آنها در دادگاه های تجدید نظر شکسته شد وتغییر کرد.
ماجرای زهراکاظمی که همه به یاد دارند ومی دانند که ایشان به دروغ عنوان کردند که زهرا کاظمی به مرگ طبیعی فوت نموده.ظاهرا ایشان علاقه خاصی به بیماری مننژیت دارد وهرجا که می روند این بیماری به آنجا سرایت می کند.
بدانید که اینها از ذهن تاریخ پاک نخاهد شد و روزی می باید پاسخگو بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
بسیار خوب!!!!!!!!!! با این منطق این به اصطلاح نمایده ، هدف و مصلحت همه وسیله ها را توجیه می کند از جمله ....!!!!!! آیا این منطق اولیاء دین ماست !!آخر ما مسلمانیم!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
نمایندگان مردم؟!!!!!!!!!!!!!!! شما در مجلس می بینید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
وکلیل الدوله هارو!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
تف به صورت کسانی که فکر می کنند کشتن و شکنجه ی بچه های مردم ، اعمال مثبتی برای مملکت به حساب می یاد
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
افرادی مثل مطهری هنوز هستند که آخرت خود را به این دنیا نفروخته اند. ولی در کل حق با توست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
اقای عزیزی قیامت هم هست شب اول قبر کار زیاد دارن باهات سعید هم همینطور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
... اين همه گفتي ولي ....بدان خدايي هست كه داد مظلوم را از ظالم خواهدگرفت .خدا صبور است اما عادل.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
خیلی ممنون از اطلاع رسانی شما.
حال با افکار درونی نمایندگان مجلس کاملا آگاه شده ایم . دیگر هیچ انتظاری از آنان نداریم.
جون می دانیم که از این افراد با این تفکرات جز ضرر، زیان و خرابی و افتضاح، کاری بر نمی آید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
امثال آقاي عزيزي بايد فرزندانشان گرفتار كهريزك شوند تا بفهمند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
آآآآآآآآآآآآآآآآآممممممممممممممميييييييييييييييييييييييننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن آمين.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
انشائ الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
هر دو اينها بايد اعدام شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
اگر پسر خودت هم بود اینجوری قضاوت می کردی واقعا وای بر ما که چنین کسانی با این طرز تفکر نماینده ما هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
پول بیمازستانها را نگه میدارند(بیمه تأمین اجتماعی نکه میدارد) وبعد یک نفر می آید وبه دست او پرداخت میشودو میشود منجی بیمارستانها!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
اگر خدایی نکرده بچه یا اقوام خود شما رو(به هر دلیل مثلا هیجان جوانی) برده بودن کهریزک انقدر دکتر دکتر میکردین؟
shahabi
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
اوه اوه .... جدی می گی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
شب دراز است و قلندر بیدار!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
با سلام بنده یک شیروانی هستم از اینکه آقای عزیزی انتخاب شده بود خوشحال بودم ولی با این مصاحبه از خودم خجالت می کشم که ایشان نماینده شهرم است و با این مصاحبه آسمان و ریسمان را به هم بافت تا ثابت کند آقای مرتضوی ناجی ایران بودند . متاسفم وسط صحبتهاش چند بار تکرار می کند من جانباز هستم . متاسفم ایشان اینقدر به مدرک دکتری خود می نازد و چندین بار تکرار می کند من دکتر عزیزی .... متاسفم که مردن چند نفر را حادثه طبیعی جلوه می دهند به روش ماکیاولی اعتقاد دارند هدف وسیله را توجیه می کند . کشتن عمدی چند نفر برای بقاء مملکت ( به قول عزیزی ). من متاسفم برای خودم و مردم شیروان که گول چرب زبانی ایشان را خوردند. آنقدر ایشان خودش را به هر دری می زد و در مقابل سوالات منطقی سوال کنده عاجز بود که من به جای ایشان خجالت کشیدم. کلا متاسفم که به هر دری می زنند تا مطح بشوند.
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
انشائ الله که مردم آن خطه در دور بعد بیشتر حواسشان را جمع کنند
ملت
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
فقط می توان گفت: فاجعه !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
پس اگر یک راننده که چند هزار کیلومتر رانندگی کرده و به چندین هزار ماشین کنار و روبروش برخورد نکرد.حالا با یکی تصادف کردومقصر هم بود هیچ اشکالی نداره!!!
ه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
اگر همه مردن هم تقصیر خودشونه و باز اشکالی ندارد!
یداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
اقای عزیزی واقعا عزیزی!!!!! بعضی اسمها چقدر بامسمایند .!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
عبارت «دکتر» هم واسه ایشون فکر کنم خیلی بجاست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
ایشان می فرمایند(((گور پدر کانادا و اسراییل و آمریکا، اصلا ما یک فرد انقلابی مثل دکتر مرتضوی را با صد تا مثل کانادا و انگلیس عوض نمی‌کنیم؛ گور پدرشان)) ببینید نحوه بیان سخن و ارائه فرمایشات نماینده ای که تازه عنوان دکتر را هم یدک می کشد.دکتر عزیزی به خدا وندی خدا بیسواد های روستای ما از این دست سخنان سخیف و رکیک به کار نمی برند.من واقعا" متاسفم برای ملتی که چنین نماینده نادانی داشته باشد و با چنین اصطلاحات رکیکی صحبت بکند.در ضمن اگر ایشان یک بار میگفتند دکتر مرتضوی کافی بود چرا در هر پاراگراف دو یا سه مرتبه با چاپلوسی تمام کلمه دکتر را برای ایشان می آورند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
حیف از وقتی که بابت خواندن این مطالب هدر دادم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
چراحیف ؟ حداقل باطرز تفکر بعضی نماینده گان آشناشدیم و فهمیدیم چرا مجلس هشتم ونهم این قدر ناکارامداست که حتی از دراس بودن خود نیز نمی تواند دفاع کند.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
اگر این اشباه آقای مرتضوی درموردنزدیکان ایشان هم بود ،بازایشان همین نظررامی داد.

فراروی محترم ،ظاهرالیست سیاه دارید ونظرات بعضی راچه خوب وچه بدمنتشرنمی کنید
اشكان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
چه زيبا گفته كه: اگر مرتضوي در سال 88 كهريزك را بوجود نمي آورد امثال من الان در مجلس نبوديم. پس آقاي عزيزي كلاهتان را بالاتر بگيريد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
بدترین نوع چاپلوسی،تایید سخنی است که می دانید از حقیقت به دور است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
يك سوال و خواهشآ درج كنيد :دكتر عزيزي دكتر در چه رشته اي است ؟ حرف زدن اين انسان و استدلاهايش هيچ شباهتي به افراد تحصيل كرده ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
ايشان دكتري تشخيص مننژيت از راه دور را دارند. داراي تجربه كاملي هم در نحوه بكارگيري اجسام سخت مي باشند. به گونه اي كه كسي متوجه نشود سرش به جسم سخت خورده يا جسم سخت به سرش خورده. هر دو مدارك را هم از شعبه اوين دانشگاه اكسقورد دريافت نموده اند.
كيشو
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
دشمن دانا بلندت مي كند/
بر زمينت مي زند نادان دوست!
ر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
تامرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
مگر در سوره بقره تاکید نشده که حرمت خون یک انسان برابر تمام انسان‌ها است و اگر یک نفر کشته شود، انگار همه کشته شدند.
الان وقتی بان‌کی‌مون به ایران آمد به مقام معظم رهبری گفت شما تنها رهبر ایران نیستی، بلکه رهبر جهان اسلام هستی؛ من خودم با رییس مجلس سنای الجزایر در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها دیدار داشتم، می‌گفت حرف‌های مقام معظم رهبری برای غیرمتعهدها مرجع است. ضمن این‌که ما به همه احترام می‌گذاریم. اما خون سه نفر مهم است یا کل ایران و اسلام و جهان؟

این نقل‌قول‌ها چه ربطی به سوال من دارد؟
اتفاق است دیگر! در دعوا که حلوا پخش نمی‌کنند، بعید هم نیست همان آدم‌هایی که آمدند در خیابان و یک عده را به نام جمهوری ‌اسلامی کشتند، در زندان هم نفوذ کرده باشند و این کارها را در کهریزک انجام داده باشند.



آقای عزیزی خزعبلاتت 2زار نمی ارزه

چرت نگو


حضرت علی(ع) به یکی از نیارانش گفت :اگر در حیطه حکومت یک حاکم کوچکترین حقی از یکی از مردم آن جامعه ضایع شود حاکم جامعه مقصر است وباید جوابگو باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
عجب پديده اي! البته از اين پديده ها زياد هستند!
فاطی ر.
United States of America
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
پدیده هزاره سوم !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
یه کمکی هم به ما بکنید....!فقیریم
ناشناس
Kazakhstan
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
خدایا با چه کسانی طرفیم خودت کمکمون کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
مثل این میمونه که که منصور آریا بیاد از پول هایی که اختلاس کرده به ایتام و کمیته امام کمک کنه البته اگه گیر نمی افتاد و بعد ما بگوییم چرا این انسان بزرگوار را مورد اتهام اختلاس قرار می دهید مگر نمی بینید که چنین وچنان می کند؟!
ما جامعه هستیم ما همیشه خسارتهای سنگین بی کفایتی مسولان را پرداخت کرده ایم چه زمان قاجاریه باشد چه پهلوی و چه بنی صدر چه جنگ جهانی باشد چه 8سال دفاع مقدس .اگر سکوت کردیم برای این است که مثل بعضی ها پشتمان به جایی یا کسی یا چیزی گرم نیست اما تاریخ در مورد ما قضاوت خواهد کرد که چه کسی مستوجب پرداخت خسارت بوده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
اين تنهايي مردم ايران داره اين مملكت را نابود ميكنه به بچه هايمان فكر كنيم و ايران اسلام و بچه هاي آينده اين مرز و بوم را نجات بدهيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
این آدم حالش خوبه؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
"ما اعتبارمان را از خدا و مردم می‌گیریم. مردم می‌توانند قضاوت کنند که ما به چه دلیل از مرتضوی حمایت کردیم" .. بله آقای نماینده!! امیدوارم نگاه کنی به قضاوت مردم در این صفحه تا بفهمی که قضاوت مردم چیه!! البته مطمئن هستم خودت هم می دونی قضاوت مردم رو.. شما ها اعتبارتون رو به امثال مرتضوی مدیونید و باید براش سینه سپر کنید
تست هوش
United States of America
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خوبه تو ماه محرم هستیم.
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. ( دکتر میدونید این جملات از کیست ؟؟؟ )
پماد سوختگی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
انشاالله خداوند در قیامت با مرتضوی جانت محشورت کند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
مردم محترم شیروان تا پایان عمر به خاطر انتخاب چنین نماینده ای استغفار کنند و فقط امید به رحمت خداوند داشته باشند. آقای دکتر قطعا پشت جلد چیز دیگری خوانده است؟!!
فرهنگی بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
نامه آقای مطهری به آقای جنتی و این مصاحبه را خواندم. در آن نامه، آقای مطهری بدون رودربایستی به آقای جنتی انتقاد میکند که اگر چهار سال پیش با تهمتهای بیان شده در مناظره کذایی به عنوان شورای نگهبان برخورد کرده بودید، فتنه ای به آن صورت پیش نمی آمد و یا اصلاً فتنه به وجود نمی آمد و ... ولی در این مصاحبه، آقای عزیزی چشم به واقعیات می بندد و حتی مجیز آقای مرتضوی را میگوید! ببینید تفاوت از کجا تا کجاست؟! آفرین و هزاران آفرین به مادری که به آقای مطهری شیر داده. و اف به رای دهندگان آقای عزیزی که بعد از این مصاحبه شرمنده رایشان نشده و پشیمان نگشته اند.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اگر ایمان ندارید لا اقل آزاده باشید. حسین بن علی(ع)
ناشناس
Canada
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
من در مجامع دانشگاهی تعداد زیادی از اهالی شیروان را دیده ام که از سطح تحصیلی بالایی برخوردارند. من مطمئن هستم که دور بعد مردم عزیز شیروان تکلیف ایشان را مشخص می کنند باید برای ایشان و نوع استدلال هیشان تاسف خورد خوب باید فکر کرد چرا ایشان اینگونه از مرتضوی حمایت می کنند!!!!!
حقوق بگیر
United States of America
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خودش که گفته : اگر مرتضوی نبود ما الان در مجلس نبودیم !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
وقت من را تلف کردید . قسمتی از مصاحبه را خواندم. واقعا شما برای وقت ما هیچ ارزشی قایل نیستید که با یک تیتر جنجالی آن را هدر میدهید؟
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
چقد عصبانیم از این حرفا.
با خودش فکر میکنه پا در رکاب امام حسین با ظلم میجنگه
ناشناس
Finland
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
آقای عزیز؛ مرتضوی و امثالهم آسیب های فراوانی به این کشور و مردم آن زده اند که تاریخ راجع به آنها قضاوت خواهد کرد!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
با این طرز تفکر و چنین منطقی چه انتظاری از مجلس میتوان داشت. کاش این قبیلنماینده ها حقوق و مواجب خود را می گرفتند و کلا تشریف میبردند تعطیلات و یا در خانه خود می ماندند که حضورشان در مجلس جز ضرر برای مردم و کشور حاصل دیگری ندارد
محقق
Finland
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
با سلام بنده با نظر آقای عزیزی بدلائل ذیل موافقم. آقای مرتضوی تا قبل از اتفاق ناخوشایند فوق همواره در خدمت جامعه و سالم سازی محیط بویژه محیط های اقتصادی بوده اند. اگر قرار است کسی در اینگونه اقدامات بسیار وسیع بازجویی شود پس بایستی تمام فرماندهان دفاع مقدس و یا موارد دیگر بطور مستمر بازجویی شوند تا اشتباهی رخ نداده باشد که در آنصورت هیچ کس در هیچ مرحله ای حاضر به اقدام نیست و صدها برابر ضررش به مردم می خورد. ولی اگر می خواهید سیاسی کنید وشخصی را نابود کنیم آن وضعش فرق می کند . انصافا هیچکس بیشتر از آقای مرتضوی و مسئولین از این امر ناراحت و نگران تر نیستند. عندالله وعندالرسول گفتم که نگویید هدفی دارد که نه ایشان بنده را می شناسد و نه ارتباطی وجود دارد صرفا یک تحلیل ساده و فنی بود. با احترام به همه ملت شریف ایران
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
آقای عزیزی باجواب های تکراری مثل99%به1%می خواست خودشومطرح کنه!!!حالاشماچرارفتیدبه جرگه1درصدی ها?
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
maloome kheili fanni hasti
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
ببخشید اشتباهی مثبت دادم جناب محقق خوب است شماهم به تعداد منفی های کامنت خود نگاه کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
ممكنه درمورد اقدامات ايشون بيشتر توضيح بدين.برخورد بدون انصاف با مطبوعات و محدود كردن آزادي ها و بازجويي هاي آن چناني كه در مصابحه بالا به دستور مستقيم ايشون يا حتي با دخالت ايشون انجام شده،ادامه تحصيل با شرايطي كه ذكر شد همزمان با داشتن پست (قانوني كه فقط براي كارمندان رده پايين اجرا مي شود) ،به تاخير انداختن روند رسيدگي به اتهام و همزمان پست دولتي داشتن و قول شرف دادن و.......هرچند كه اين مصاحبه خود گوياي بسيار بيش از اين است از نظر شما چه توجيهي دارد سالم سازي جامعه مسئول سالم مي خواهد!!!
ناشناس
Finland
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
منم اگه جاي مرتضوي بودم و رييس بزرگترين سازمان خاورميانه ميشدم همين بذل و بخشش ها رو ميكردم كي به كيه از كجا معلوم ميشه اين كارش درست بوده يا غلط از نظر اقتصادي و منفعت بيمه پرداخت كننده ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
نمي‌دانم مرتضوي چه قولي به عزيزي داده؟! اينطور دفاع مي‌كند.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خبرنگار عزیز دست مریزاد، کار شایسته ای انجام دادی که در تاریخ ماندگار خواهد بود. حتما خیلی زجر کشیدی تا جملاتی این چنین را از گوشه مغز ایشان بیرون بکشی تا بدانند و بدانیم که چه کسانی سوار انقلاب شده اند. مطمئنم که خیلی ها از دستت عصبانی هستند. حق نگهدارت باد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
دکتر عزیزی تبارک الله!!!!!
اگر جز این می گفتی تعجب داشت!!!!!!!!!
amir
United Arab Emirates
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
متاسفانه برخی همانندخوارج به مرحله ای می رسندکه خودفتوامیدهندووحی منزل راانکارمیکنندوااسفابه حال چنین مردمی متاسفم ازنوع دیدگاه شماآقای عزیزی دربالانگاهی به نظرهای ارائه شده بیندازوخودقضاوت کن!آیااگرفرزندشمایکی ازقربانیان بودبازهم چنین دیدگاهی داشتید؟
ناشناس
-
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اقای عزیزی برای اینکه به اصطلاح پیشرفت کنی راههای دیگری هم هست
ذلیل
United States of America
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
بعضی ها با داشتن مدرک " دکترا " !!! چقدر باید با کمر خم شده فقط به کقش روساشون نگاه کنند بیچاره ها !
عباس
United Arab Emirates
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
با این منطق
وقتی هرکی تخلفی کرده چون برای نظام کار کرده تبرئه هست اصولا
شرافت
United States of America
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
قوانین و دین رو هم که باید بوسید و گذاشت کنار دیگه !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خود گویی خود خندی عجب مرد هنرمندی عزیزی تا بحال فقط میرفتم این طرف آن طرف که کمی بخندیم از این پس فقط مصاحبه این عزیزها رو میخونم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خدايا به تو پناه مي بريم.واقعا اسفناكه.اين همه بي منطقي و بي لياقتي و......واقعا ما چه كرديم با اين مملكت؟!!!!!
آفرين بر اين خبرنگار شجاع.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اين اقاي عزيزي عجب منطقي داره؟اصلا با اينجور ادما نبايد مصاحبه كنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خدايا به تو پناه مي بريم.واقعا اسفناكه.اين همه بي منطقي و بي لياقتي و......واقعا ما چه كرديم با اين مملكت؟!!!!!
آفرين بر اين خبرنگار شجاع.
دكتر بي مدرك
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
استدلال اين آقا در نوع خودش جالبه!!واقعن براي مردم حوزه انتخابيه ش بابت چنين وكيل الدوله اي متاسفم.
ضمن اينكه اين چندمين كامنت بنده در مورد اين مطلبه!
شیروان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
برادر عزیز مردم شیروان گناهی ندارند . این اقا از ان ادمهای است که بعد از رفتن به مجلس یکباره همه چیز را فراموش کرده و در گرداب لابی گری افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
کاربر عزیزی که با نام شیروان نظر دادید بنده متاسفانه این آقا رو قبل از ورود به مجلس می شناسم و باید بگویم شنیدن حرف های این چنین از ایشان به هیچ وجه متعجبم نکرد ، مردم شیروان اگر کمی وقت می گذاشتند و یکی دوبار به حرف ها و رفتار ایشان توجه می کردند میزان ادب و شخصیت و ثبات اعتقادی ایشان را به خوبی درک می کردند ، به هر حال ما چه با شناخت و چه بی شناخت نسبت به رایی که می دهیم مسئولیم.
نام آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
زمانی که ارزش وضدارزش جاهایشان باهم عوض شودنتیجه اش همینه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
امثال ایشان برای مردم سرطان هستند.
دکتر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
شما منطق پشت این صحبتها را ببینید و تصور کنید همین آقایان با این منطق قوانین مملکت را تصویب میکنند . دکتری ما که اینگونه تصور میکنند وای به حال بقیه . البته اگر دکتری ایشان هم واقعا دکتری باشد که با این تصور و ادبیات ؟
ناشناس
Canada
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
من در مجامع دانشگاهی تعداد زیادی از اهالی شیروان را دیده ام که از سطح تحصیلی بالایی برخوردارند. من مطمئن هستم که دور بعد مردم عزیز شیروان تکلیف ایشان را مشخص می کنند باید برای ایشان و نوع استدلال هیشان تاسف خورد خوب باید فکر کرد چرا ایشان اینگونه از مرتضوی حمایت می کنند!!!!!
ناشناس
Germany
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
سلام .
واقعا جای تاسف است .
این مصاحبه چند مشکل را مطرح میکند: تخلف اداری با ایجاد قانون.شایستگی افراد برای احراز سمتها. یک بعدی نگریستن . و...
بزرگترین ضرر اقای مرتضوی بردن آبروی نظام بود .
زارع
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
مردم خودتان را معطل نکنید همه سروته یک کرباسند. این شخص غیر مستقیم به نظام توهین کرده است زیرا مردم از خود میپرسند که این چه حکومتی است که یک جانی باید ناجی ان باشد.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اقای عزیزی اگه به بچه های خودتم تو کهریزک تجاوز میشد و جنازشونو تحویل میگرفتی همینو میگفتی؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
فقط ببینید سطح مدیریت و اداره کشور در چه حدی تنزل پیدا کرده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اظهارات درست وبجای بود دکتر دستت درد نکنه اگه همه اینقدر دل وجرات داشته باشن ادمهار قوی سرکار میمانند
کاوه
Germany
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
برو بی ب ب بی ی ی ی ر ر ر ر ر و و و و و ن ن ن ن ن ن از مجلس اقای حیف نان. حقوقت حرامت بشه که از مالیات من در میاد.
مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
دکتور عزیزی تونماینده مردم شریف شیروان هستی یا نماینده دکتور مرتضوی>؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خجالت هم خوی چیزیه
محمد
United States of America
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
به نام آنکه عقل وشعور داد،
تمام مصاحبه را خواندم، چون با پاسخی به هرسوال بیشتر به تعجبم می افزود، ودر نهایت به این فکر افتادم که چگونه است ماباداشتن نمایندگانی این چنینی چرا وضع بدتری نداریم؟ مثلــن، باید شکرگذارباشیم با این درآمد کم نفتی مانند مردم کره شمالی علف خوار نشده ایم... واقعن هرانسانی با شنیدن سخنان نمایندگانی مثل ایشان و آقای،کوچک زاده،نماینده محترم قزوین و... بعضی اوقات بفکر میرود که نکنه این آقایان از کره مریخ آمده باشند!
گيتي
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اگر بدشانسي مياوردي و بچه شما ميمرد باز هم اين حرف را ميزدي گفتار شما شرم اوره
ایرانی
United Arab Emirates
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
امیدوارم فرزند خود اقای عزیزی هم به کهریزک برود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خجالت هم خوی چیزیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
به عنوان یک شیروانی واقعا متاسفم. ایشان مصداق کامل این جمله اند: هدف وسیله را توجیح می کند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
متاسف شدم از خواندن این مصاحبه نماینده مجلس واین گفتار
یادم از خطبه های علی(ع) امد به کارگزاران حکومتی
این چگونه اسلامی است
فردایی هست خدایی هست
یک بام ودو هوا
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
يك روزي كه دور نيست ميبينمت كه خود سيدالشهدا بهت نشون ميده معني اين حرفاتو..آره...ميفهمي
ناشناس
Germany
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
به دليل همچين آدمهايي در ساختار قدرت كشور است كه به مملكت به دره هاي سقوط افتاده است كمر مردم زير بار مشكلات شكسته .. به راحتي جوان مردم را مي كشند و حمايت هم مي شوند!!
نکته سنج
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
این آقا چقدر خودش را تحویل میگیرد، وقتی میگوید: من دکتر عزیزی ...!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
من قتل مومن متعمداً فجزاءه جهنم وخالدین فیها
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
مرتضوی در همان ایام گفت که نقشی در این جریان نداشته و آ« چند روز مهم را در حال مرخصی برای تکمیل پایان نامه بوده است! آیا این دروغ بزرگ موجب سلب صلاحیت افراد در جامعه اسلامی نمی شود؟ بقیه دروغ هایش را کاری ندارم. همین یک دروغ آشکار نشان می دهد که وی دشمن خداست. یا این که خواهند گفت این همه سال با گفتن عبارت دروغگو دشمن خداست به مردم کلک زدند. دروغگو اگر خدمتگزار نظام!! باشد، اشکالی ندارد! و دشمن خدا محسوب نمی شود!
قاضي مرتضوي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
آقاي عزيزي
ديكتاتور معدوم عراق صدام حسين هم از دشمنان درجه يك اسرائيل و از حاميان سرسخت انتفاضه فلسطينيان بود.چرا وقتي اعدامش كردن هيچ اعتراضي نكردي و بعداز مرگش براش مجلس ترحيم و يادبود نگرفتي؟!
مهران پ ا
Finland
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
شايد اون پولي كه به تو داده اينطوري ازش دفاع كني به منم ميداد منم همينطوري دفاع ميكردم و امضا 264 نفر رو جعل ميكردم. جل الخالق .ما چه موجودات پيچيده اي هستيم .
لطفا منتشر كنيد
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
عزيزي هم يكي مثل مرتضوي اگه غير اين گفته بود بايدتعجب ميكرديم به هرحال متاسفم برامردم خوب شيروان
ناشناس
Finland
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
اگر اين بابا وجدان داشته باشند حتما مي گويد اقاي مرتضوي ابروي كشور را در داخل و خارج را بردند . ضربه مرتضوي به نظام بدتر از اعمال منافقين است
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
منطق را ببین !!!!
دور زدن قانون = استفاده صحیح از ظرفیتهای قانون
بدقولی وبه صخره گرفتن حکمیت = زرنگی بچه مسلمان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
واقعاً احسنت به این خبرنگار محترم
بینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
عجب انسان بی منطقی هستند بدا به حال مردمی که چنین نمایندهای دارند
محمد جعفر باقرپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
بسمه تعالی: وای بروزی که رابطه جای ضابطه رابگیرد... شهیدمظلوم:آیت الله دکتر بهشتی رحمت الله علیه... بابااینقدر مته به خشخاش نگذاریدو بدنیانچسبید الهی هزاران مرتضوی ها وعزیزیها که عین گنه به میز پست ومقام واهی وموقت چسبیده ودل خوش کرده اند فدای یک روزانقلاب... بابا ازآقا امام زمان(س) وشهدا ومقام معظم رهبری وملت فهیم ایران شرم کنید وآب تو آسیاب دشمن نریزید وسوژه برای وطن ودین فروشان فراری وکانالهای مسمومشان نشوید کارهای خیلی خیلی مهم ترمردم رو زمین مانده اگه (مردید) و به امام خمینی(ره) وشهدا ورهبری نظام وملت وفادارو پای بندید باری ازدوش مردم تحت فشار بردارید نه وقت گذرانی کنید و بادریافت های ملیونی ازبیت المال که جوابش را در پل صراط حتما خواهیدماند...والآ وای بحال دنیاوآخرتان.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
دکتر جان !دکتر مرتضوی چقدر پول بهت داد تا این اراجیف را ببافی راستشو بگو ناقلا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
متاسفام برای این نماینده
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv