bato-adv
کد خبر: ۲۳۶۴۶۵

برخورد فیزیکی استاد دانشگاه تهران با یک دانشجو

ظهر روز چهارشنبه،20 خردادماه، یکی از دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، مورد برخورد فیزیکی یکی از اساتید این دانشکده قرار گرفته است.

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
ظهر روز چهارشنبه،20 خردادماه، یکی از دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، مورد برخورد فیزیکی یکی از اساتید این دانشکده قرار گرفته است.
 
به گزارش ایسنا، دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران درمورد اتفاق رخ داده توضیح داد: جمعی از دانشجویان دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، طی هفته گذشته، درمورد مخدوش بودن صلاحیت یک استاد دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی این دانشکده درحال تدوین اعتراض نامه ای بودند که این استاد در ظهر روز چهارشنبه با یکی از امضا کنندگان این نامه فحاشی و برخورد فیزیکی کرده و محل را ترک می کند.
 
امین رمضانی ادامه داد: این جریان آنقدر سریع رخ داد که فرصتی برای رسیدن حراست و بررسی موضوع ایجاد نشد. شاهدان صحنه و دانشجویی که مورد برخورد فیزیکی قرار گرفته صورت جلسه ای از آنچه رخ داده را آماده کرده و به رییس دانشکده ارائه می کند و قرار است این موضوع از طریق رییس دانشکده پیگیری شود.
 
همچنین یکی از مسئولان اداره کل روابط عمومی دانشگاه تهران با تایید این خبر، گفت: متاسفانه درگیری بین یکی از اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و یکی از دانشجوها رخ داده است و دانشگاه بر اساس گزارش هایی که دراین مورد ارائه شده دستور داده است موضوع در مراجع زیربط بررسی شود.
 
وی درمورد اتفاق رخ داده نیز توضیح داد: بر اساس گزارش هایی که دراین مورد ارائه شده است، جمعی از دانشجویان نسبت به روش تدریس این استاد اعتراض داشته و درحال بیان اعتراضات خود در قالب یک اعتراض نامه بودند. در طی فرآیند تهیه این اعتراض نامه درگیری ای بین این استاد و یکی از دانشجویان رخ می‌دهد. البته بر اساس گفته های شاهدان عینی درگیری فیزیکی هم بین استاد و دانشجو رخ داده است.
 
این مسئول اداره کل روابط عمومی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دستور برای رسیدگی به این موضوع بسیار سریع صورت گرفته است، اظهارکرد: دانشگاه در مورد این موضوع و تبعاتش کوتاهی نمی کند و قول می دهد بدون کوچکترین اغماضی موضوع را بررسی کند تا حق کسی ضایع نشود.
bato-adv
تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
به نظرم اگر قرار است تحولی در این مملکت و آموزش و پرورش و آموزش عالی آن رخ دهد باید تحول در دبستان و مقطع ابتدایی آن رخ دهد.
متاسفانه دوستان آدرس غلط می دهند.
دانشجو و استادی که تا آن مرحله بالا رفته و متوجه جایگاه، هدف و کارش نشده است دیگر درست شدنی نیست.
شما مقطع ابتدایی را متحول کنید بقیه مقاطع خود به خود درست می شود.
قبلاً هم عرض کرده ام که آموزگاران خوب یک جامعه را متحول می کنند.
مولوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
یعنی چی! من رفتم با پول خودم فیلیپین دکتری گرفتم واومدم حالا میگن باید امتحان بدی تا اصلا ببینیم دانشگاه محل تحصیلت رو میشناسیم ما یا نه! دندانپزشک هستم وخوب اینجا قبول نشدم رفتم اونجا گرفتم! میگن به چه زبونی درس خوندی میگم انگیلیسی یهو شروع میکنه یه سری کلمات وجملات می گه وبعد میبینه من هاج وواج نگاهش میکنم، میپرسه نمیخوای جوابم رو بدی؟ میگم این چه زبونی بود؟ میگه انگلیسی میگم ولی انگیلیسی اونجا این نبودش که!! ولی خداییش کیف کردم از لحجه امریکاییش! خلاصه گفت راستش رو بگو به چه زبونی درس خوندی گفتم زبون اشاره وعمل! یعنی استاد کلا پنج بار ما رو برد مطبش وکشیدن دندون رو نشونمون داد! هیچکس حاضر نمیشد بذاره ما دندونش رو بکشیم! چهارساله هم خسته شدن ومدرک دکتری ما رو دادن! راستش انگلیسی هم همونقدر که تا دبیرستان خونده بودم بلدم هنوز! چرا نمیذارن مطب بزنیم هان؟ چرا مسوولین رسیدگی نمیکنن ویه واچ دویست میلیونی نمیدن به من مطب بزنم وبهد ده درصد درامدم رو ماهانه قسط بدم؟ من اینهمه رفتم اونسر دنیا دکتری گرفتم! خارجه هستش دیگه! نکنه فیلیپین خارجه هم نیست هان؟!!
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
عالیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
بهتر است بعضی از اساتید به جای اینگونه اعمال، دانش و علم خود را ارتقاء دهند و تدریس با کیفیتی داشته باشند.
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
من مدرس یکی از دانشگاهای سراسری هستم. به دلیل آینده مبهم شغلی دانشجوهای این دوره انگیزه کافی برای درس خوندن ندارند به همین دلیل می خوان بدون زحمت نمره خوب بگیرن... این وسط اگه استادی درسش رو تمام و کمال بده خوب طبیعیه که از دانشجوهاش مطالبی رو که در طول ترم تدریس کرده طلب کنه... اینجور اساتید مورد غضب اکثر دانشجوها هستن چون اونا رو به زحمت میندازن... به همین خاطر دانشجو به جای اینکه بره تلاشش رو بیشتر کنه با جمع کردن امضا به دنبال تعویض استاد مربوطه هستند. متاسفانه خیلی از مسئولین دانشکده حرف دانشجو رو بیشتر قبول دارن... یعنی به نوعی دوره دانشجوسالاری هست ... البته قبول دارم در چند سال اخیر کسانی به مقام استادی دانشگاه رسیدن که توانایی تدریس ندارن.. به هر حال تو هر قشری خوب و بد هست...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
وقتي شوراي عالي آموزش و پرورش مردودي دانش آموزان درس نخوان را گناه كبيره بحساب مي آورد و الكي آنها را به كلاسهاي بالاتر مي فرستد نتجه اين است كه دانش آموز بي سواد به خاطر داشتن پول مي شود دانشجوي بي سواد و بر گرفتن نمره دست به هر كاري مزند تا استاد را عصبي كند و بعد با جمع آوري امضاء زير آب استاد را بزند.بايد ظرفيت دانشگاه ها كم شود ،دانشگاه آزاد و پيام نور و غير انتفاعي ها هم تعطيل شوند تا دوباره كنكور زنده شود و افراد درسخوان وارد دانشگاه شوند.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸۹
عبدالکریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
با سلام.
دیروز در اداره بورس وزارت علوم مصاحبه بورس حدود 80 نفر(ازجمله بنده) از رشته های مختلف برگزار شد. ایکاش خبرگزاری فرارو که به مبحث بورسیه ها خیلی نظر داره،اونجا حاضر می شد وگزارشی از روند این مصاحبه های بسیار تخصصی وتفاوت اون با دوره دولت قبلی ارائه می کرد. با تشکر.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
سلام به عبدالکریم. من هم هفته دیگه مصاحبه دارم. میشه یه مقدار در رابطه با مصاحبه اداره بورس بگید. ممنون از شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
زهی خیال باطل. هیچ کدومتون رو بورس نمی کنن، فعلا برای بورس های 3-4 سال پیش هم حکم استادیاری نمی زنن. پول نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
من 14 اسفند مصاحبه رفتم هنوز جوابی ندادن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
امیر آقا نگران نباش. باید به تز ارشدت و مقالاتت مسلط باشی. به خصوص چکیده ی تز ارشد و دکتراتو به انگلیسی مسلط باش. به حرف ناشناس دوم هم گوش نده. اوضاع خرابه ولی اینجوریا هم نیست.
عبدالکریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
به آقای امیر
مصاحبه کاملا مثل مصاحبه دکتری هست و چندین سوال تخصصی از رشته تتخصصی شما و بررسی رزومه مثل مقالات(که بسیار مهمه) ومدرک زبان و معدل های کارشناسی وارشد( بعضی رشته ها زبان هم پرسیده بودن)و.... خلاصه همون مصاحبه دکتری.
برا ما گفتن جواب مصاحبه رو بعد از ماه رمضان میگن. ان شالله موفق باشید.
امیر
United States of America
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
ممنون از ناشناس چهارم. میدونم اوضاع خیلی خوب نیست ولی توکل به خدا. روزی دست خداست. این نشد یه چیز دیگه یه جای دیگه. من استاد راهنمام 4 روز تو هفته حبسمون کرده تو آزمایشگاه دانشگاه. متاهل هم هستم. با همون 2 روز تو هفته چرخ زندگیمونو دارم می چرخونم از کسی هم کمک نمی گیرم. خانومم هم دانشجوی دکتراست. ایشالا به قول مادرم همه جوونا خیر درس خوندنشون ببینن. ما دهه 60 یا هر کاری می کنیم دست زیاده جا نیست پول نیست. خدا ولی برا همه هست. ممنون از شما
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
در دانشگاه فرهنگ و هنر اراک مسئول برگزاری امتحانات آقای بیات،از ورود دانشجویان معترض به سطح کم دانش ایشون ممانعت میکنه.کسی هم نیست پاسخگو باشه.رییس دانشگاه هم که هیچی.این نتیجه دولت قبلیه که مسئولان نالایق رو بر سر کار گذاشته.
دریا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
من 5 سال دیگه مصاحبه دارم اگه صبر کنی اون وقت من بهت میگم حال کردی
شوخی کردم حال نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
آقا امیر، اداره بورس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با اداره بورس مصاحبه دارید؟؟؟ چه ربطی داشت؟
تا کی ما شاهد برخورد اساتید اینچنینی هستیم خدا میدونه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
پول ندارن ....مطلب همین است ولا غیر ...!!
ناشناس
New Zealand
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
من موندم که این همه متخصص بیکار داریم تو کشور و این همه جوون هایی که با پول خودشون رفتند درس خودند تو بهترین دانشگاههای دنیا و دوست دارند برگردند کشورشون و کار داشته باشند. بعد اونوقت هر سال کلی پول صرف بورسیه خارج کشور میشه!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
شما که مدعی دانشگاه دولتی و.... هستین و احتمالا با سهمیه قبول شدین، اگه خیلی دانشگاهاتون خوبه چرا اینقدر استاداتون ضعیفن که شما صلاحیتشون رو تعیین می کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
جناب عبدالکریم خوب بحث رو عوض کردی!
خبرگزاری فرارو رو هم خوب اومدی
چه جالب دانشجویان می گویند صلاحیت اخلاقی نداشته دانشگاه تهران می گوید به نحوه تدریس اعتراض داشتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
وقتی یک نفر با درس خوندن و زحمت کشیدن و از طریق آزمون دکترا می گیره و حقوقش میشه ماهی نهایات سه چهار میلیون در یک اداره و یک نفر با کارشناسی ارشد هیات علمی میشه و بعد با بورس دکترا می گیره و حقوق هشت میلیونی می گیره خودتون می دونید که .....
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
حقوق هشت میلیونی برای عضو هئیت علمی؟؟؟
استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف با 40 سال سابقه 8 میلیون نمی گیره کجای کاری؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
استادهای بورسیه بهتر از این نمیشه
دریا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
چرا میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
دروغ نگو تو رفتب بورسیه ها رو دیدی !!!که این حرف رو میزنی!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
حالا ببین کار این مملکت به کجا کشیده که دانشجو تعیین میکنه استاد صلاحیت داره یا نه. دانشجو فقط دردش نمره است اگر نمره بدی استاد خوبی هستی اگر نمره ندی خیلی استاد بی سوادی هستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
احتمالا شما دانشجوی دانشگاه آزاد هستی
سعید
Finland
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
افرین شما درست میگین. واقعا اکثر دانشجوها تنبل شدن و فقط دادن نمره براشون ملاک. استاد سخت بگیره هم توی ارزشیابی بهش بد نمره می دن و هم ازش شکایت می کنن اما اگر آسون بگیری و سر کلاس بجز درس از هر چیزی بگی میگن استاد خوبیه هم نمره خوب میده هم سخت نمیگیره. خودم هم دانشجو بودم هم استاد. با فضای دانشگاه و جمع های دانشجویی خوب آشنایی دارم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
دوست عزیز توی تمام دانشگاه های پیشرفته ی دنیا من جمله آمریکا،دانشجویان نقش تعیین کننده ای در تعیین استاد دارند و می توانند یک استاد را برکنار یا استاد دیگری را حتی از یک دانشگاه دیگه،به جای اون بیارند....میگن توی حوزه ی علمیه هم اساتیدش دلخواه طلاب هستن،یعنی تو مختاری که یک درس را با هر استادی که خودت میخوای بگیری و اجباری نیست که حتما با یک فرد خاصی بگیری اون درس رو،اما من به شخصه خودم نرفتم ببینم که این راسته یا نه
ناشناس
United States of America
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
برادر ازاد و دولتی نداره
دو قرن قبل که نیست
الان تو دولتی هم یه مشت بورسیه ای از گینه بی سائو و زیرپونز نقشه جغرافیا مدرک گرفتن بعد پوز هم میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
سال اول لیسانس , موقع انتخاب واحد ترم اول, یه استاد راهنمای پیری داشتیم. یه حرف قشنگی زد, تا امروز که ترم 4 دکتری هستم آویزه گوشم شده. گفت استادی که میاد اینجا به شما درس میده اگر روزی نصف صفحه کتاب رو فقط تورق کرده باشه چندین برابر شما دانشجو سال اول لیسانس اطلاعات داره, اینقدر نگید فلانی بیسواده یا بی اطلاعاته. درست هم میگفت, الان خودم رو با یه دانشجو لیسانس قیاس میکنم, میبینم پیرم در اومده تا رسیدم اینجا چه برسه به یه استاد 50-40 ساله.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
جناب ناشناس ! جهت اطلاع شما خیلی از اساتید که گاها مسن هم هستند ، انگیزه ای برای اینکه برای دانشجویان انرژی بگذارند نداشته و فقط مطالب پیش پا افتاده و پایین تر از سطح دانشجویان ارائه می دهند و حتی گاها آنرا هم نه !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
در گروههای آموزشی بر خی از اساتید هستند که واقعا دچار رکود علمی اند اما در غالب گروههای آموزشی متاسفانه سطح علمی دانشجویان هم تنزل کرده است باید منصفانه بررسی شود برخی مواقع اساتید دچار رکود علمی هستند برخی مواقع دانشجویان به خاطر تنبلی به جای درس خواندن راه عریضه نویسی و فشار بر اساتید را در پیش می گیرند باید با وسواس وجدان بررسی شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
این عریضه نویسی و اعتراض به روش تدریس که بیشتر اعتراض به ندادن نمره به جماعت تن پرور نسل جدید است در دوران دبیرستان در نسل جدید ایجاد شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
بريد نفري ١٠ صفحه براش ترجمه كنيد آخر ترم دو نمره كار در كلاس بگيريد.
درگيري چرا؟!
احمد
Finland
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
شما در مورد دانشگاهی که تحصیل کردین صحبت می کنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
احمد جان برادر من, بیا از دانشگاه رتبه یک دولتی تا آزاد شهرستان نشونت بدم این کار و میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
اگه بخواهید هر خبر درگیری تو وبلاگتون بزنید که نمی شه. متاسفانه جو بدی درست شده و به نظرم استاد حق داره. چون این نوع رفتارها با استاد از زمان احمدی نژاد باب شده باید حرمت استاد و نگه داشت تو ایران همه چی بی ارزش شده. و این یعنی اینکه جامعه ما داره سقوط می کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
اول حرمت معلمان زیر پا گذاشته شد حالا حرمت اساتید و قبل از آن هم حرمت والدین از بین رفته بود
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
توضيح داده نشده كه دليل اين برخورد چه بوده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
ناشناس عزیز دنبال فرصت طلبی نباشید برای گرفتن ماهی از اب خوی دعوا گری وخشونت وهر زشتی دیگر باید در ذات فرد یا به عبارتی در زنش باشد ودر تربیت خانوادگی اش نه در زمان این کس وانکس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
استاد دانشیار اصطلاح جدیدی می باشد.
نویسنده بی سواد رتبه بندی عضو هیئت علمی به شرح زیر است
مربی،استادیار ،دانشیار،استاد تمام یا استاد
حالا استاد دانشیار چه صیغه ای بود نکنه فامیل همون استاد دانشیار (خخخخ)ادبیات هستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
آقا شما خودت بیسوادی. استاد دانشیار ترجمه
Associate Professor
هست
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
Associate Professor يعنی دانشيار.
kaali
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
آی کیو معادل Associate Professorاستادیار میباشد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
Assistant Professor یعنی استاديار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
گرمای هوا هم بی تأثیر نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
گردوغبار
عالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
دانشجوی واقعی
اولا از سیستم ارزیابی استاد برای انعکاس نظرش در مورد استاد استفاده می کند
ثانیا آخر ترم و موقع امتحانات پایان ترم به فکر تدریس نامناسب استاد و تهیه نامه آن هم در محضر استاد نمی افتد
ثالثا در صورت تدریس نامناسب به صورت گام به گام و در همان اوایل ترم نظرات جمیع دانشجویان به مدیر گروه و ... منعکس می گردد.

به نظر شما این دانشجویان، دانشجویان مثبت و درسخونی هستند؟ یا شاید می خواهند از اساتید باج بگیرند.
به نظر می رسد این رفتارها فقط مربوط به یکی دو نفر دانشجوی درس نخوان که می خواهند از آب گل الود ماهی بگیرند باشد.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
بنده به عنوان یک استاد دانشگاه سراسری که تحصیل کرده دانشگاه امیرکبیر و شریف هستم نظر میدم. نظر این حقیر این است که دانشجویان دیگر مانند سابق، علاقه ای به درس خواندن ندارند و انگیزه آنها کافی نیست. به این علت نامه نگاری را به جهت فشار آوردن بر اساتید و اخذ نمره انتخاب کرده اند.
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
با عرض سلام خدمت استاد گرامی.
حرف شما در مورد دانشجو کامملا درست ٰ اما اخلاق و کردار اساتید هم بهتر از دانشجوهای این دور و زمونه نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
تعجب میکنم اینها برای چه درس میخوانند. مهندسین نابغه ما بیکارند. آخه ادبیات دانشگاه میخواد وقتی کار نیست. بچه بشین خانه رمان بخوان ادبیاتت خوب میشود. واقعا بعضی درس را جدی گرفتند. این بود که استاد زد توی دهنش.
سید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
مگه دانشگاه وظیفه ی اشتغال زایی داره؟

دانشگاه !!! خوب به اسمش دقت کنی میبینی که مسئله " دانش " هست نه کار و نه پول

یکی که دوس داره ادبیات رو در مرتبه ی بالاتر از خونه نشستن و رمان خوندن یاد بگیره میره دانشگاه ، اما وظیفه ی سیستم آموزشی اشتغال زایی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
چند وقت پیش هم یه مورد مشابه تو دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان رخ داد مدرس درس که ایشان هم دانشیار بود. و هم مدیر گروه به شدت از خجالت یه دانشجو در اومد واقعا مایه تاسف است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
دانشجويي كه ادب نداره بايد از خجالتش در آمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
دوره دانشجویی شده دوره نمره جویی نه دانشجوها دانشجواند نه اساتیدهم اساتید. قول شرف می دهم اگر یکسال تمام دانشگاه های ایران بسته بشود هیچ تغییر خاصی رخ نمی دهد. کلی صرفه جویی در بیت المال می شود. همه وقت تلف می کنیم. دانشگاه=جای بیکارا
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
کاملا موافقم . اگر من رئس جمهور بودم این طرح شما رو اجرا می کردم. کشور تو این یکسال خیلی ژیشرفت می کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
زمانی که دانشجو بودیم متوجه شدیم عامل ومحرک اکثر درگیریها در کلاس درس بسیج دانشگاه بوده است که افراد خاصی را برای متشنج کردن کلاس وادار می کرد با اساتید درگیر شوند تا بهانه ای برای زیرآب زدن اساتید بینوا پیدا کنندو جو تنش را گسترش داده به رئیس گروه و رئیس دانشکده می رساندند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
اگر استادی سخت گیریش علمی و منطقی باشد دانشجویان همیشه او را دوست خواهند داشت یکی دو مورد را تعمیم ندهید با تمام حرف و حدیث هایی که در باره دانشجوها گفته می شود باز هم از استاد با سواد و منطقی هر چند سختگیری کند خوششان می آید وقتی استادی در مقطع دکتری و ارشد که دانشجو باید کارپژوهشی کند چند کتاب معرفی می کند و از یک کتاب هفتصد صفه ای دو نمره می دهد دانشجو حق دارد ناراحت شود و ...
مهیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
خروجیه زحمات همچین آدمهای فرهنگی و زحمتکش و فرهیخته ای فرهنگه غالب و مسلط بر کشوره که همگان دارن ازش لذت میبرن و هیچ مشکل فرهنگی نداریم....!جالبه که خواستاره دولبه شدن حقوقشون هستن!نه اینکه کشور داره از دست پختشون تو عرصه فرهنگ خیلی سود میبره ناراضی هم هستن!
شاهرخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
شغل انبیاء!!!!!!!!
مسعود
Germany
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
حالا همه اينا درست. استاد چرا بايد حركت تكواندو انجام بده؟؟؟!!! آخه اسمش آدم تحصيلكردست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
چون تحصيلكرده است بايد توهين بشنود وساكت باشد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
کنتور که نداره

منم زمانی که دانشجو بودیم متوجه شدیم عامل ومحرک اکثر درگیریها در کلاس درس جلبک های سبز دانشگاه بوده است که افراد خاصی را برای متشنج کردن کلاس وادار می کرد با اساتید درگیر شوند تا بهانه ای برای زیرآب زدن اساتید بینوا پیدا کنندو جو تنش را گسترش داده به رئیس گروه و رئیس دانشکده می رساندند
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
در دانشکده ما که یکی از اعضای هیات علمی به دلایل شخصی ، دانشجویی را با وعده استخدام اجیر کرده و برای اساتید دیگر نامه اعتراضی جمع آوری می کند !؟
ادبیاتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
درود دوست ناشناسم
من رمانم رو خوندم اومدم دیدگاه بذارم از نظر شما که اشکالی ندارهما هم خبر بخونیم !!!
بدبختی ما اینه که تو کشور ما هیچ کس سر جای خودش نیست وگرنه مانند کشور ژاپن باید پست های مدیریتی به علوم انسانی های واگذار می کردند نه به مهندسین جامعه اونم از نوع نابغه اش !
زبان و ادبیات پارسی از جمله نخستین رشته هایی بود که در دانشگاه تدریس می شد .
کاش دیگر کشوره ا هم ادبیاتشان رو هم درس ندن تا ان جایی که می دانم ایران را بیشتر با نویسندگان و شاعرانش می شناسند تا مهندسانش.
پس منم بیام بگم اگر پرفسور حسابی حسابی شد برای این بود که اول رفت لیسانس ادبیات گرفت. مثل شما برا خودم ببافم یه چیزی و هی خودم پیش خودم کیف کنم مهندس نابغه .دست کم ی چیزی اختراع کن مهندس نابغه که از کشورهای پیشرفته برات نامه بفرستند.گرچه یک طرفه قاضی نمی روند مهندسان نابغه
از سایت فرارو هم سپاس که دیدگاه دوستمان را گذاشته دیدگاه من هم میذاره !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
شما معلومه با خودت چند چندی!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
در دانشكده فيزيك سرن سوئيس برخورد ذرات انجام ميشه ،،،،
در دانشكده ادبيات ما برخورد فيزيكي ،،،،
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
سرن یعنی مرکز تحقیقات هسته ای اروپا که در آنجا شتاب دهنده "برخورد دهنده هادرونی بزرگ" کار می کنه امروز. اونجا دانشکده فیزیک نیست.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
ببیند بنده 10 سال است دانشجوی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران هستم. و سه سال در این دانشکده تدریس میکنم. واقعا رغبتی برای مطالعه بین دانشجویان بویژه بچه های کارشناسی نمیبنم. و بارها این افراد به دنبال ایجاد تشنج در کلاس بوده اند که البته تونسته ام که کلاس را کنترل کنم. اما این افراد واقعا اغلب أنهایی هستند که اصلا به دنبال درس و مشق نیستند و برای ... آمده اند دانشگاه وقتی ظرفیت صندلیهای دانشگاه ما بیشتر از شرکت کنندگان کنکور است همین میشود باور بفرمایید بارها با خودم فکر کرده ام که چه خوب میشد برخی از این دانشجوها را حسابی کتک زد.
صدرا
Finland
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
بعید می دونم شما حتی از کنار دانشکده ادبیات هم رد شده باشید.
من برخورد فیزیکی اساتید با دانشجو را تایید نمی کنم، دانشکده ادبیات فارسی دارای قداست و از مراکز فرهیخته پرور کشور هست، تفکراتی مثل شما و استاد مزبور ( در صورت صحت خبر ) مایه تاسف و از ساحت ادب کشور دور است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
كاملا موافقم.
دانشجوی سابق
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
ترم قبل در دانشگاه آزاد شهر ما استادی تقلب 8 دانشجوی ارشد را گرفته بود و آقایان داشتند برای نامه ای امضا جمع میکردند که استاد مزبور مشکلات رفتار اسلامی دارد! امیدوارم مسئله فوق مشابه مسئله شهر ما نباشه.
کارمند دانشگاه علوم پزشکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
در یک کلام: نه دیگر دانشجو دانشجوست نه استاد ؛استاد... ضعف آموزشی علمی فرهنگی و تربیتی در دانشگاهها بیداد میکنه و متاسفانه هیچ کس هم به فکر نیست . فقط وقت و انرژی اساتید و دانشجویان واقعی این وسط داره هدر می ره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
من نمی خواهم درباره این اتفاق قضاوتی کرده باشم چون اطلاعات کافی و دقیق در این باره ندارم اما متاسفانه و ضعیت دانشگاهها حدود یک دهه است که تنزل بیشتری کرده است. قصد توهین ندارم اما بعنوان یک استاد دانشگاه تجربه تدریسم می گوید که دانشجویان بطور غالب حتی نمی دانند که ملاک و معیار یک استاد خوب چیست؟

برای بسیاری از آنها از کلاس درس انتظار تفریح و سرگرمی دارند.
sajad
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
استاااااااااادددد طوفان!!! به به
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
به نظر بنده خیلی از مشکلات هم به خود دانشجویان برمیگردد، بنده خودم 11 سال دانشجوی دکترای دانشگاه تهران هستم، در بسیاری از موارد دیده میشود دانشجویان فقط دنبال نمره هستند و اصلا کیفیت تدریس برایشان مهم نیست ولی حالا اگه یه استادی هم بخواد جلوی این وضع نابسامان رو بگیره و یه مقداری سخت گیری کنه هزاران حرف و حدیث پشت سرش درست میکنند.
برخورد فیزیکی به هیچ وجه قابل توجیه نیست اما اگر قرار باشه اینطور اساتید رو در منگنه قرار بدن دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه. باور کنید وضعیت علمی خیلی از دانشجویان کنونی بسیار خرابه و فقط طوطی وار یه سری چیزها رو حفظ می کنند. خدا به خیر کنه با این اوضاع....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
متاسفانه سطح علمی هم مثل موارد بیش از حد دیگر تنزل پیدا کرده,دانشگاه تهران برای خودش رویایی بود اما الان مدتی است که این دانشگاه هم تحت تاثیر اعمال نفوذهایی اداره می شوود که منتج به این موارد هر چند نادر می شوند,کاش به جای بالا بردن کمیت صرف در مجامع دانشگاهی ,بیشتر به کیفیت توجه میکردیم!
امروزه دانشگاه بیشتر به مکان درآمدزایی تبدیل شده است,رشد بی رویه تحصیلات بی کیفیت دانشگاهی برای کشور به مانند تزریق سم می ماند!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
این اقای استاد متاسفانه حرکت بدی انجام دادن ولی دانشجویان ادبیات به خواسته خودشون رسیدن این اقا با توجه به حرکات مشابه.اخراج میشن البته من خودم شاهد ماه ها تلاش دانشجویان برای برکناری از تدرسش بودم و استاد از کوره در رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
تقلب تمام دانشگاههای ایران را برداشته مثل نقل و نبات دارند تقلب می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
اگر به شیوه تدریس اعتراض داشتند چرا حالا؟
اگر واقعا به شیوه تدریس اعتراض داشتند، فرصت قانونی حذف و اضافه( هفته های اولیه هر نیمسال) برای همین موارد است
سارا
Netherlands (Kingdom of the)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
من به عنوان یک دانشجو حق رو به استاد میدم. دانشجوهای ما شور همه چیزو درآوردن! اصلاً درس نمیخونن ولی توقع دارن استاد بهشون نمره قبولی بده اگر هم نده نامه جمع میکنن که فلان استاد مشکل اخلاقی داره! حالم از اینجور رفتارا بهم میخوره. مملکتی که دانشجوهاش امثال شما باشه بهتر از این نمیشه
ناشناس
United States of America
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
در دوران دانشجویی ما هم استادی بود که نتنها بی سواد بود بلکه کوچکترین تلاشی هم نمی کرد که دانش خودش رو افزایش بده و متاسفانه درسهای پایه و اصلی رو هم می دادن این آقا تدریس کنه چون با پارتی کلفتی استاد شده بود ، من هم همین حرکت رو شروع کردم و سعی کردم با چند تا از بچه ها امضا بگیریم تا شاید یکی یه فکری به اوضاع ما بکنه تا مجلس و وزارت علوم هم پیش رفتیم ، عاقبت هم این آقا سه بار به دلایل غیر منطقی من رو از این درس می انداخت تا بار چهارم با وساطت برخی بالاخره من رو با نمره 12 پاس کرد، الان هم که چندین سال گذشته این آقا همچنان که هیئت علمی اون دانشگاه و داره درس می ده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
برخی از دانشجویان عوض اینکه برای یادگیری تلاش کنند انتظار دارند که استاد آنها را بعنوان فرهیخته گانی دانا تصدیق کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
زیاد به خودتون فشار نیارید! ما اصلن در ایران چیزی به نام دانشگاه نداریم! والسلام!
علی
United Arab Emirates
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
من هیات علمی یکی از دانشگاههای غیرانتفاعی هستم .دانشجوی بیسواد و پررو که معتاد هم بود منو با چاقو تهدید کرد .دمش رو چیدم اما واقعا بیسوادی و ادعای این دانشجوها چندش اور شده......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
آخ آخ ما تو دانشگامون یه استاد داریم. امروز فرداس که با چوب تو محوطه دانشکده دونبالش کنم. انقدر آدم مزخرفیه.
جل الخالق
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
دانشکده ادبیات !!!! استاد !!! دانشجو!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
این همه کامنت دادن ولی کسی نگفته که اگه کسی تو "ادبیات" به درجه استادی رسیده چطور امکان داره حتی اگه با "یه لمپن در لباس دانشجو" طرف شده باشه باهاش برخورد فیزیکی بکنه؟!